Nou ja, zo zou ik het niet willen noemenHoogie2004 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:47:
[...]
Bij de Nascar misbruikte Nick dit om nieuwe bandjes te krijgen en steeds als eerste weer de baan op te gaan
Je kan het makkelijk halen op dezelfde set banden, en inderdaad heb je geen nieuwe banden gekregen..... Tijdens de restarts was dat ook te zien omdat je minder snelheid had dan de achtervolgers......maargoed, het was een hele aparte race....LOLNickThissen schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:51:Ik denk dat ik ook niet genoeg op het randje reed om nieuwe banden nodig te hebben dus had ik het misschien ook wel zonder pitten kunnen halen? Of is dat onmogelijk
Volgens mij viel dat wel mee, dat was een keer omdat ik te laat reageerde (en in de bochten ben ik standaard langzamer). Ik ben ook een keer van pole gestart na een caution en toen reed ik gewoon weg tot aan bocht 1, waar jullie me weer allemaal bij haalden. Ik denk dat het dus eerder m'n vette oval skillz zijnEricjooo schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:00:
[...]
Je kan het makkelijk halen op dezelfde set banden, en inderdaad heb je geen nieuwe banden gekregen..... Tijdens de restarts was dat ook te zien omdat je minder snelheid had dan de achtervolgers......maargoed, het was een hele aparte race....LOL
Op ovals is de algemene regel, als de leiders pitten moet je ook zsm pitten anders verlies je te veel tijd op de oude banden.
Als jij buiten blijft op oudere banden, haalt iedereen die wel gestopt is je heel snel in na een restart.
Als jij buiten blijft op oudere banden, haalt iedereen die wel gestopt is je heel snel in na een restart.
Ja, zoiets dacht ik al. Enige reden dat ik 3e was is dat we finishten onder geel, anders was ik na 1 bocht alweer ingehaald door 5 man.Niellie41 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:02:
Op ovals is de algemene regel, als de leiders pitten moet je ook zsm pitten anders verlies je te veel tijd op de oude banden.
Toen ik als enige niet pitte tijdens de tweede caution ofzo werd ik inderdaad snel ingehaald na de start.Niellie41 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:02:
Echter na verloop van tijd begon ik weer plekken goed te maken?
Ik weet niet of dat door mijn super skills kwam, of door het onvermogen van de lui voor me
Geen idee of dat echt zo is, aangezien ik maar heel sporadisch een oval race rijd.
Was dat niet toen er heel veel mensen voor je 2 wide reden? Dan loop je inderdaad snel in, omdat zij veel tijd verliezen.
Ik reed in het begin lang naast Robbert en toen verloren we wat tijd op Eric. Maar toen ik voorbij Robbert was, kon ik weer redelijk snel naar Eric rijden.
Het is ook dat de banden na een paar ronden grip verliezen en dan weer ongeveer op het zelfde niveau zitten als jou banden.
Ik reed in het begin lang naast Robbert en toen verloren we wat tijd op Eric. Maar toen ik voorbij Robbert was, kon ik weer redelijk snel naar Eric rijden.
Het is ook dat de banden na een paar ronden grip verliezen en dan weer ongeveer op het zelfde niveau zitten als jou banden.
Ik werd door mijn medeorganisatoren van het toernooi erop gewezen dat ik in tegenstelling tot de eerste afspraken die we gemaakt hebben over de 'schrap'-resultaten in en in de tekst en in de spreadsheet maar 1 schrap had staan terwijl we twee bedoelden
Mijn vaud.
Het is dus zo dat de twee slechtste resultaten van w13 vervallen!
Op dit moment geeft dat overigens geen verandering in de tussenstand
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Net nog even de zin gevonden om wat kleine foutjes uit de paint te halen, maar nu vind ik 'm wel best 
Mijn Star Mazda wagen voor komend seizoen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nette bak
Idd nette skin!
Jammer dat ik deze week wegens tijdsgebrek niet meer kon meerijden en vertrek deze avond op weekend dus het zal bij mijn (barslecht) mx5 raceje blijven.... maar die telt toch niet mee want de 2 slechtste resultaten worden geschrapt
Jammer dat ik deze week wegens tijdsgebrek niet meer kon meerijden en vertrek deze avond op weekend dus het zal bij mijn (barslecht) mx5 raceje blijven.... maar die telt toch niet mee want de 2 slechtste resultaten worden geschrapt
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Briljante interpretatie van de tekst van Joep.....Wanneer ga je de politiek of de rechtspraak in, want je hebt inderdaad een juridisch puntje......hahaFragbeestje schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:45:
Maar alle gekheid op een stokje......de beste vier resultaten van de races deze week tellen mee voor het eindklassement.
[ Voor 10% gewijzigd door Ericjooo op 27-01-2012 16:50 ]
Huh. Als je races niet meerijdt krijg je NUL punten, het slechts mogelijke resultaat. Niet gereden races kunnen dus ook geschrapt worden
[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 27-01-2012 17:00 ]
Niet starten betekend niet in de uitslagJoepW schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:00:
Huh. Als je races niet meerijdt krijg je NUL punten, het slechts mogelijke resultaat. Niet gereden races kunnen dus ook geschrapt worden
Correct!
die worden beide gedropt dus heb ik 0 punten
Of doe anders maar een dropweek
Ik heb deze week maar 2 resultaten : 2 en 0JoepW schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:49:
Ik werd door mijn medeorganisatoren van het toernooi erop gewezen dat ik in tegenstelling tot de eerste afspraken die we gemaakt hebben over de 'schrap'-resultaten in en in de tekst en in de spreadsheet maar 1 schrap had staan terwijl we twee bedoeldenMijn vaud.
die worden beide gedropt dus heb ik 0 punten
Of doe anders maar een dropweek
[ Voor 64% gewijzigd door Fragbeestje op 27-01-2012 17:33 ]
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Hoe laat kan je op zijn max in de server komen? Wordt allemaal beetje krap voor mij vanavond, maar had graag wel de race gereden.
gaap. 
Het idee van schrap is dat je ook niet aan alle races moet deelnemen om nog enigzins in het klassement te staan........
Het idee van schrap is dat je ook niet aan alle races moet deelnemen om nog enigzins in het klassement te staan........
Dat weet ik niet zeker, maar volgens mij tijdens de kwali.Speedy55 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:33:
Hoe laat kan je op zijn max in de server komen? Wordt allemaal beetje krap voor mij vanavond, maar had graag wel de race gereden.
Ja, zeker...maar als je dus maar 4 races rijdt dan zou volgens jouw zinnetje (slechtste twee worden geschrapt) er maar twee mee kunnen tellen.....LOL
owk. Ik ben gelukkig geen jurist en geen politicus.
Rij je 4 races dan tellen die alle 4 mee en de 2 niet gereden races zijn de schrap races
Rij je 4 races dan tellen die alle 4 mee en de 2 niet gereden races zijn de schrap races
Niet meerijden is een resultaat van 0 punten, klaar, dan is er verder geen discussie mogelijk
Erg gaaf.Vond het nog steeds een van de mooiste F1 wagens.BM schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:15:
Net nog even de zin gevonden om wat kleine foutjes uit de paint te halen, maar nu vind ik 'm wel best
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Wat het paint betreft, hoe werk dat eigenlijk?
Stel ik maak een eigen paint, hoe kun je er voor zorgen dat iedereen die meerijdt dit te zien krijgt?
Precies
Daar staan denk ik verreweg de meeste paints die voor iRacing te krijgen zijn, en met hun desktop applicatie download je ze ook nog eens allemaal automatisch (neem daar wel even de tijd voor, duurt eventjes
)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hier staan diverse tips in de OP over:seninha schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:49:
....Wat het paint betreft, hoe werk dat eigenlijk?
Stel ik maak een eigen paint, hoe kun je er voor zorgen dat iedereen die meerijdt dit te zien krijgt?
http://gathering.tweakers..._messages/1468292/0#Skins
Race om gauw te vergeten gisteren. 3 seconden af van de voorlaatste man en 6 seconden trager dan pole ... in de race ging het niet veel beter, veel of tracks en door de wijde "spread" was het half kijken naar F3 en half naar de rempunten. Op het einde kreeg ik ergens 38s straftijd wegens het afsnijden van de international loop, eenmaal in de pit werd dat een minuut 
Ben al blij dat ik niemand anders z'n race om zeep heb geholpen.
Ben al blij dat ik niemand anders z'n race om zeep heb geholpen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
hmm zoek de verschillen...BM schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:15:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Had ik vorig seizoen eindelijk een originele auto...
Maar leuk gemaakt hoor... gelukkig wel een paar kleine subtiele verschillen

Ben er niet bij trouwens vanavond... andere bezigheden helaas.
[ Voor 8% gewijzigd door ramsho op 27-01-2012 19:28 ]
Hmmz, dit wist ik nietramsho schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:22:
[...]
hmm zoek de verschillen...
Had ik vorig seizoen eindelijk een originele auto...
Maar leuk gemaakt hoor... gelukkig wel een paar kleine subtiele verschillen
[afbeelding]
Ze lijken wel erg veel op elkaar ja

Xbox
Ik vond het toch knap gedaan hoor.
Ben benieuwd of mij dat ook gaat lukken. Heb deze in mijn hoofd:
Ben benieuwd of mij dat ook gaat lukken. Heb deze in mijn hoofd:

Vergeet mijn pitcrew het voorwiel vast te zetten bij de stop ... ging er af in de tweede bocht
Nja, ik was redelijk snel, maar probeer te hard en ga er dan vanaf 
@Joep, sorry als de timing beetje kut was, maar als ik die replay moet geloven was je ook vanaf gegaan als ik niks had gezegd.. Mja, again, sorry als je denkt dat het door mij kwam.
@Joep, sorry als de timing beetje kut was, maar als ik die replay moet geloven was je ook vanaf gegaan als ik niks had gezegd.. Mja, again, sorry als je denkt dat het door mij kwam.
Leuke race, langzame Q maar mooi kunnen aansluiten in een treintje van 4. Eerst Frank die een foutje maakt, daarna Marco die hem niet in de versnelling krijgt waardoor Joep moet uitwijken en ik hem er langs kan zetten voor het lange rechte stuk. Hele stuk langs elkaar gereden, naast elkaar door de bocht, iets ruimte gegeven voor de linker knik maar meteen in de laatste bocht weer terug kunnen pakken, daarna bijna naast elkaar op T2 af, ik doe m'n best om ruimte te geven door een beetje te remmen maar net op het verkeerde moment en ik begin te glijden
Ik kon hem redden maar Joep kon geen kant op en ging er af.
Ik weet niet of het aan de voice chat lag, ik denk er persoonlijk geen last van te hebben (maar goed, ik spin wel bijna), maar het was even nét iets te veel op dat moment denk ik. Half rondje langs elkaar rijden, erg spannend allemaal, en samen T2 in gaan is gewoon erg lastig, en als er op dat moment net iemand een verhaal begint te vertellen kan ik me voorstellen dat het niet goed uitkomt. Goed, kan niemand natuurlijk wat aan doen aan die timing, maar als het in het vervolg gewoon ietsje minder is kan dat denk ik geen kwaad. Een woordje hier en daar kan geen kwaad maar vooral wat langere 'verhalen' mogen wel wachten vind ik in het vervolg
http://members.iracing.co...onid=4883836&custid=65950
Ik weet niet of het aan de voice chat lag, ik denk er persoonlijk geen last van te hebben (maar goed, ik spin wel bijna), maar het was even nét iets te veel op dat moment denk ik. Half rondje langs elkaar rijden, erg spannend allemaal, en samen T2 in gaan is gewoon erg lastig, en als er op dat moment net iemand een verhaal begint te vertellen kan ik me voorstellen dat het niet goed uitkomt. Goed, kan niemand natuurlijk wat aan doen aan die timing, maar als het in het vervolg gewoon ietsje minder is kan dat denk ik geen kwaad. Een woordje hier en daar kan geen kwaad maar vooral wat langere 'verhalen' mogen wel wachten vind ik in het vervolg
http://members.iracing.co...onid=4883836&custid=65950
[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 27-01-2012 22:02 ]
Een race met meerdere gezichten.
Na een redelijk slechte Practice waar ik 1:15.356 als snelste op de klokken kreeg, had ik een bijna vlekkeloze Quali. Na een paar rondes had ik al een 1:14.416 staan, en in lap 12 reed ik het (voor mijn doen) perfecte rondje met een tijd van 1:13.975 (0.008 boven mijn opt.). Hiermee kwam ik op P2 direct achter onze E.T. Paul
Start viel tegen, en Frank kon me meteen in T1 voorbij. Ik kon in de eerste rondes Frank en Paul redelijk volgen, en had volgens mij zelfs al meer dan 1s voorsprong op Maykel. In L4 ging het voor de eerste keer mis (en er zouden er nog meer volgen). Ik kom te wijd uit T3, ga op het gras, en weet nog net mijn auto uit de muur te houden. Verlies echter wel mijn plekje aan Maykel. Even later gaat Frank er vanaf, en lig ik weer op P3. Ik kom langzaam dichterbij Maykel, maar als ik binnen de 3s kom, ga ik weer wijd in T3, en groeit het gat weer naar 5s. Ik weet weer wat dichterbij te komen, tot ik in L18 spin in T3. Nick komt me hierdoor ook voorbij, en mijn concentratie is naar de maan. De ronde daarna spin ik uitkomen T1 (dacht ik), en heb ik ineens Sebastiaan op 1.2s achter me zitten. Ik weet (gelukkig) weer bij hem weg te rijden, want iets later zie ik ineens dat Paul van P1 teruggevallen is tot vlak achter Sebastiaan. Gelukkig voor mij kan Sebastiaan goed verdedigen, en duurt het een tijd voordat Paul hem voorbij is. In de tussentijd heb ik genoeg voorsprong opgebouwd om het de laatste 2 rondes wat rustiger aan te doen (zodat ik er niet weer vanaf ga), en kan ik nog net de 3e plek veilig stellen.
Wederom veel fouten in de race dus, en dat is het punt waar ik me komend seizoen echt moet gaan verbeteren.
Replay gesaved, kijk nog ff waar ik hem naartoe kan uploaden.
Na een redelijk slechte Practice waar ik 1:15.356 als snelste op de klokken kreeg, had ik een bijna vlekkeloze Quali. Na een paar rondes had ik al een 1:14.416 staan, en in lap 12 reed ik het (voor mijn doen) perfecte rondje met een tijd van 1:13.975 (0.008 boven mijn opt.). Hiermee kwam ik op P2 direct achter onze E.T. Paul
Start viel tegen, en Frank kon me meteen in T1 voorbij. Ik kon in de eerste rondes Frank en Paul redelijk volgen, en had volgens mij zelfs al meer dan 1s voorsprong op Maykel. In L4 ging het voor de eerste keer mis (en er zouden er nog meer volgen). Ik kom te wijd uit T3, ga op het gras, en weet nog net mijn auto uit de muur te houden. Verlies echter wel mijn plekje aan Maykel. Even later gaat Frank er vanaf, en lig ik weer op P3. Ik kom langzaam dichterbij Maykel, maar als ik binnen de 3s kom, ga ik weer wijd in T3, en groeit het gat weer naar 5s. Ik weet weer wat dichterbij te komen, tot ik in L18 spin in T3. Nick komt me hierdoor ook voorbij, en mijn concentratie is naar de maan. De ronde daarna spin ik uitkomen T1 (dacht ik), en heb ik ineens Sebastiaan op 1.2s achter me zitten. Ik weet (gelukkig) weer bij hem weg te rijden, want iets later zie ik ineens dat Paul van P1 teruggevallen is tot vlak achter Sebastiaan. Gelukkig voor mij kan Sebastiaan goed verdedigen, en duurt het een tijd voordat Paul hem voorbij is. In de tussentijd heb ik genoeg voorsprong opgebouwd om het de laatste 2 rondes wat rustiger aan te doen (zodat ik er niet weer vanaf ga), en kan ik nog net de 3e plek veilig stellen.
Wederom veel fouten in de race dus, en dat is het punt waar ik me komend seizoen echt moet gaan verbeteren.
Replay gesaved, kijk nog ff waar ik hem naartoe kan uploaden.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Moet je eens wat oval-races gaan rijden, dat lijkt soms wel een praathuis......haha....daar heb ik geleerd om de chat gewoon op -20 te zetten, lekker rustig en als er echt wat is dan krijg je het toch mee!!
Maargoed, mijn race was al over voor hij begonnen was, Joep startte rustig voor me en in T1 zat ik ernaast, door mijn gebrek aan Star Mazda-ervaring wist ik niet hoe close we samen door de bocht konden en ging ik iets te wijd; door het gras maar wel gehouden tot ik onderaan T2 Joep en Nick tegenkom die elkaar er bijna hadden afgereden geloof ik. De volgende bocht (4/5) maak ik dan ook een klein foutje waardoor ik door het gras moest en een cutting straf kreeg, iets te hard geremd en net een beetje gespind waardoor Davy mij niet meer kon ontwijken (ja gek he, zo midden op de baan
) Sorry Davy
De pits in en even een vers karretje gehaald en toen het veld voor mij uitgejaagd.....Gelukkig kwam Frank nog voor wat afleiding zorgen en zag ik Paul ook nog heel hard dichtbij komen.....van voor naar achter dan
Toch nog P6 en een seconde harder gereden dan voorgaande races op Mosport......niet ernstig slecht dus!!
Morgen weer linksaf!!
Maargoed, mijn race was al over voor hij begonnen was, Joep startte rustig voor me en in T1 zat ik ernaast, door mijn gebrek aan Star Mazda-ervaring wist ik niet hoe close we samen door de bocht konden en ging ik iets te wijd; door het gras maar wel gehouden tot ik onderaan T2 Joep en Nick tegenkom die elkaar er bijna hadden afgereden geloof ik. De volgende bocht (4/5) maak ik dan ook een klein foutje waardoor ik door het gras moest en een cutting straf kreeg, iets te hard geremd en net een beetje gespind waardoor Davy mij niet meer kon ontwijken (ja gek he, zo midden op de baan
De pits in en even een vers karretje gehaald en toen het veld voor mij uitgejaagd.....Gelukkig kwam Frank nog voor wat afleiding zorgen en zag ik Paul ook nog heel hard dichtbij komen.....van voor naar achter dan
Toch nog P6 en een seconde harder gereden dan voorgaande races op Mosport......niet ernstig slecht dus!!
Morgen weer linksaf!!
THEY ARE MAKING A LEFT TURN!!!
Cube Nuroad Race (2022)
Wow, dat ging niet verkeerd 
In practise en kwalificatie nog erg veel moeite om meerdere rondjes strak achter elkaar te rijden, maar in de race ging dat stukken beter. Volgens mij omdat ik heel last-minute (5 min voor einde van Q) geswitched ben naar een high-downforce setup. Dan lijkt alles ineens heel erg stabiel
Race was eigenlijk weinig spannend. Door fouten van anderen op P2 terecht gekomen, en verder eigenlijk bijzonder weinig anderen gezien. Paul besluit 6 rondjes voor het einde dat een Star Mazda beter rijdt als je deze eerst een keer in de muur parkeerd en valt terug. Daarna zonder problemen de race uitgereden, de voorsprong was groot genoeg.
@Joep: lullig dat je spinde door een chatbericht (al denk ik dat je het anders ook erg lastig gehad zou hebben). Ik hoop wel een klein beetje dat nu duidelijk is waarom ik dinsdag niet zo blij was met al dat chatverkeer. Degene die chatten rijden op dat moment wellicht net op een goeie plek, maar dat geldt niet voor iedereen.
Tip van Eric vind ik wel een goeie, morgen eens proberen mijn chatvolume terug te schroeven
In practise en kwalificatie nog erg veel moeite om meerdere rondjes strak achter elkaar te rijden, maar in de race ging dat stukken beter. Volgens mij omdat ik heel last-minute (5 min voor einde van Q) geswitched ben naar een high-downforce setup. Dan lijkt alles ineens heel erg stabiel
Race was eigenlijk weinig spannend. Door fouten van anderen op P2 terecht gekomen, en verder eigenlijk bijzonder weinig anderen gezien. Paul besluit 6 rondjes voor het einde dat een Star Mazda beter rijdt als je deze eerst een keer in de muur parkeerd en valt terug. Daarna zonder problemen de race uitgereden, de voorsprong was groot genoeg.
@Joep: lullig dat je spinde door een chatbericht (al denk ik dat je het anders ook erg lastig gehad zou hebben). Ik hoop wel een klein beetje dat nu duidelijk is waarom ik dinsdag niet zo blij was met al dat chatverkeer. Degene die chatten rijden op dat moment wellicht net op een goeie plek, maar dat geldt niet voor iedereen.
Tip van Eric vind ik wel een goeie, morgen eens proberen mijn chatvolume terug te schroeven
Xbox
Na even vergeten te zijn hoe ik ook alweer moest starten , toch rustig aan begonnen , en ja hoor in de eerste lap al 3 man "ingehaald" (Mosport is zoooo voorspelbaar)
Op een vloeiende tred doorgereden , en weer een paar man die bocht twee uitvlogen voorbijgegaan , daarna zat Paul ineens achter me , heb nog even geprobeerd zn race iets zuurder te maken
maar op een gegeven moment zette hij hem er half naast op snelheid in bocht 3 , toen zag ik dat hij hem deze keer ging laten staan en dus maar wat rustiger mn lijn gehouden zodat hij voorbij kon.
Nette race weinig inc alleen telt dat niet in dit kampioenschap , ben blij met mn vijfde plek aangezien ik de SM eigenlijk een doodsaaie auto vindt , ik hoop dan ook echt dat het NTM wat leven in die brouwerij brengt.
Op een vloeiende tred doorgereden , en weer een paar man die bocht twee uitvlogen voorbijgegaan , daarna zat Paul ineens achter me , heb nog even geprobeerd zn race iets zuurder te maken
Nette race weinig inc alleen telt dat niet in dit kampioenschap , ben blij met mn vijfde plek aangezien ik de SM eigenlijk een doodsaaie auto vindt , ik hoop dan ook echt dat het NTM wat leven in die brouwerij brengt.
[ Voor 24% gewijzigd door enchion op 27-01-2012 23:26 ]
How do you save a random generator ?
Tja, dat chatten... Als ik zeg 'Eric ga links' of iets dergelijks ben je ook afgeleid, en ga je er waarschijnlijk ook vanaf (met je bedoel ik mensen die er last van hebben), dus ik snap in eerste instantie al niet dat, ALS je er ZO VEEL last van hebt, dat je de mute knop niet bij de hand hebt voor spannende momenten (dan kan je als het saai is ook makkelijk un-muten...)BM schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:20:
En verder, er rijd altijd wel iemand bij waarvoor de timing slecht is
Cube Nuroad Race (2022)
Haha dankjewel
Ik ben best veel in beeld in het begin. Dat oranje springt er best uit.
Met 5 rondjes in de P + Q vanaf pole vertrokken voor de race.
Frank kon de eerste ronden nog even volgen, maar die werd uiteindelijk weer afgeschud.
Daarna redelijk kunnen cruisen naar de winst.
Helaas dwaalden m'n gedachten wat af en nadat ik al een waarschuwing kreeg toen het een keer bijna mis ging in T3 ging het even later wel fout en parkeerde ik de auto op dezelfde plek nu wel in de muur.
Met pijn en moeite heb ik de auto naar de pits terug gebracht en kwam ik weer terug op de 5e plek, achter enchion en derx666 die niet meer dan 3 seconden voor me zaten.
Ik had nog eventjes de tijd en dacht dat ik die plekken nog wel zou kunnen terugpakken voor de finish.
Op dat moment was ik echter te gretig en koos ik niet echt goede plekken uit om de auto er naast te zetten en zo zat ik toch eventjes klem achter enchion waardoor ik de nodige tijd verloor ten opzichte van derx666.
Hoewel het wel een vermakelijk duel was dat een paar ronden duurde, had ik echter wel een achterstand van een seconde of 4 op derx666 toen ik er eenmaal langs was. De anderhalve ronde die we nog moesten waren niet meer genoeg om nog een ultieme actie voor p3 te doen.
Dus door m'n eigen domme fout een hoop punten laten liggen vandaag, maargoed dat houd het kampioenschap wel lekker spannend
Frank kon de eerste ronden nog even volgen, maar die werd uiteindelijk weer afgeschud.
Daarna redelijk kunnen cruisen naar de winst.
Helaas dwaalden m'n gedachten wat af en nadat ik al een waarschuwing kreeg toen het een keer bijna mis ging in T3 ging het even later wel fout en parkeerde ik de auto op dezelfde plek nu wel in de muur.
Met pijn en moeite heb ik de auto naar de pits terug gebracht en kwam ik weer terug op de 5e plek, achter enchion en derx666 die niet meer dan 3 seconden voor me zaten.
Ik had nog eventjes de tijd en dacht dat ik die plekken nog wel zou kunnen terugpakken voor de finish.
Op dat moment was ik echter te gretig en koos ik niet echt goede plekken uit om de auto er naast te zetten en zo zat ik toch eventjes klem achter enchion waardoor ik de nodige tijd verloor ten opzichte van derx666.
Hoewel het wel een vermakelijk duel was dat een paar ronden duurde, had ik echter wel een achterstand van een seconde of 4 op derx666 toen ik er eenmaal langs was. De anderhalve ronde die we nog moesten waren niet meer genoeg om nog een ultieme actie voor p3 te doen.
Dus door m'n eigen domme fout een hoop punten laten liggen vandaag, maargoed dat houd het kampioenschap wel lekker spannend
Wat maakt Fredrik toch altijd geweldige videos! Een juweeltje.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik kwam op het iRacing forum dit online boekwerkje tegen over het gebruik van telemetrie, mss al bekend, maar vast nog niet bij iedereen
http://www.lapfaster.com/Education/LapFasterFreeebook.aspx
En de volgende boektips, jullie zijn al snel, dus vooral voor mijzelf bedoeld (niet lezen graag, anders gaan jullie nog sneller
)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1840712.page
http://www.lapfaster.com/Education/LapFasterFreeebook.aspx
En de volgende boektips, jullie zijn al snel, dus vooral voor mijzelf bedoeld (niet lezen graag, anders gaan jullie nog sneller

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1840712.page
[ Voor 39% gewijzigd door flopdoc op 28-01-2012 09:11 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik kan vanavond helaas niet mee doen. Ik ga vanavond met een paar vrienden (een deel van) de 24 uur van Daytona kijken.
Ik heb zoals bekend al een feestje op de planning (en dat vind ik best jammer, Indy oval is COOL)
Hmmz, wat zou ik in mijn eentje ongeveer moeten rijden met de Indy op Milwaukee? Ik kom met volle tank aan 22.7, en met lege tank (ja fixed setup, niet aan te passen) tot 22.4.
Verschil in fuel load is wel aanzienlijk trouwens, met volle fuel kom ik never nooit in 6, terwijl met bijna lege tank dat makkelijk kan.
Verschil in fuel load is wel aanzienlijk trouwens, met volle fuel kom ik never nooit in 6, terwijl met bijna lege tank dat makkelijk kan.
Xbox
Ik heb vanavond een prive verplichting. Mijn vrouw vond 6 avonden en een middag iets te veel van het goede 
Morgenmiddag ben ik weer van de partij voor de grande finale.
En morgenavond ook nog een Escors race. Dat wordt lachen met veel auto's op Brands Hatch Indy.....
Morgenmiddag ben ik weer van de partij voor de grande finale.
En morgenavond ook nog een Escors race. Dat wordt lachen met veel auto's op Brands Hatch Indy.....
[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 28-01-2012 13:05 ]
Wat is deze week 13 saai zeg 
Gelukkig is er dit toernooitje.
Gelukkig is er dit toernooitje.
Daarom doen we ook een W13 toernooi

Normaal heeft iRacing ook zelf een paar leuke combinaties. Maar deze keer is het echt niets.
Dan kunnen we ook nog niet al oefenen voor het nieuwe seizoen omdat maandag pas de update komt
Dan kunnen we ook nog niet al oefenen voor het nieuwe seizoen omdat maandag pas de update komt
Ik heb net twee StreetStock op Charlotte races geprobeerd , en waar ik rond de kerst bijna 800 iRating heb opgehaald rijdt iedereen nu alsof de normale regels niet gelden , terwijl het gewoon een official race is.Niellie41 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:22:
Normaal heeft iRacing ook zelf een paar leuke combinaties. Maar deze keer is het echt niets.
Ben alweer ong 200 iR kwijt .
Het was het enige waar ik nog een beetje zin in had wat week13 programma , maar dat houdt dan ook op .
Ja er is natuurlijk de "WORLD CUP" , ja geweldig als je er niet aan mee kan doen natuurlijk.

Ik ben dan ook erg blij met GOT deze week
Morgen doe ik misschien ook mee , hopen dat mn paypal snel genoeg is.
Heb alvast een paar rondjes gereden in de HPD, heb er zin in
Vette combo op Watkins Glen... Vorig seizoen reed ik 1:31 hoog als snelste, nu na een paar rondjes al gemakkelijk in de 30.7. Rondje daarna reed ik er weer een halve seconde vanaf maar spin in de laatste bocht
Ik moet in de 29 kunnen komen, m'n optimal is iets van 30.0, maar er zit nog zeker verbetering in. De setup die ik nu heb is ook een stuk beter, chicane klein beetje liften in de 5, lange bocht erna vol gas (met de fixed waar we vorig seizoen mee reden ging dat niet en was hij daar erg tricky), en iets meer downforce, werkt prima.
Tjee .. hoe bepaal je of je op de grens zit met de HPD? Net even met de fixed setup op Spa gereden maar ik kan gewoon echt niet voelen wanneer ik tegen de grens aanzit .. heb al met FFB instellingen gerommeld, hielp iets maar niet veel. Of ligt het aan de auto?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ligt deels aan de auto. Grip grip grip ..... en het kan steeds weer harder blijkt... en opeens gaat ie glijden en snap weg is ieArfman schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:56:
Tjee .. hoe bepaal je of je op de grens zit met de HPD? Net even met de fixed setup op Spa gereden maar ik kan gewoon echt niet voelen wanneer ik tegen de grens aanzit .. heb al met FFB instellingen gerommeld, hielp iets maar niet veel. Of ligt het aan de auto?
En de fixed setup op Spa is erg snappy vond ik.
Maar waarom rij je niet oefenrondjes op Watkins Glen met de Setup die bij het Toernooi staat.
Die setup is een stuk lekkerder en Watkins heeft heerlijke banking in de meeste (of volgens mij all) bochten.
De limiet vinden met de HPD kun je het beste doen door gewoon eerst vol gas te proberen, met verschillende lijnen. Lukt dat niet, dan ga je liften. Lukt dat ook niet, dan ga je pas remmen
Vooral op het begin vind je zo bochten waar je denkt te moeten remmen en 3 versnellingen terug te moeten, maar later blijkt dat ze gewoon vol gas kunnen! Dat ding heeft zoveel grip op hoge snelheid dat vaak sneller door de bocht beter gaat dan iets langzamer. Watkins is inderdaad een heerlijke baan, vooral omdat de HPD erg slecht is in langzame bochten (heel lastig versnellen) en die zijn er niet op deze baan.
Kan er vaanvond ook niet bij zijn kreeg net belletje of ik vanavond de stad in wou. Morgen probeer ik er wel bij te zijnn. Moet wel sporten sochtends maar moet het wel kunnen halen denk ik.
Ik ga eerst nog wel de Gary Clark Memorial race rijden, maar die is wel op tijd klaar hoop ik
Ik kan helaas daar niet aan meedoen. Ik heb wel mijn SM gewijzigd met de GWC sticker en die laat ik er ook opzitten.Red Baron schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:09:
Ik ga eerst nog wel de Gary Clark Memorial race rijden, maar die is wel op tijd klaar hoop ik
In de release van maandag as. zit in deze sticker standaard in iRacing!
Ik hoop dat het een mooie race wordt met bijna 50 rijders.
Momenteel zijn er maar 7 mensen ingeschreven voor de race vanavond... Hadden we niet een minimum van 8 afgesproken? Wat doen we hier mee? 7 mensen is wel erg weinig niet?
Ik laat de beslissing aan de Sponsor: Ericjoooo
Ik kan helaas ook niet, maar had me ook niet ingeschreven. Ik ga eens wat rondjes rijden met de HPD op WG
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Met oval zou ik zeggen 20 is te weinig zelfs, tis dat ik die baan niet heb anders had ik wel meegedaan.NickThissen schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:54:
Momenteel zijn er maar 7 mensen ingeschreven voor de race vanavond... Hadden we niet een minimum van 8 afgesproken? Wat doen we hier mee? 7 mensen is wel erg weinig niet?
Anders misschien er een Indy-road event van maken , op een baan met weinig bochten , dan doen er misschien meer mensen mee , er zit nl maar 1 oval-dude bij voorzover ik kan zien.
Beetje laat denk ik nu nog he...enchion schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:01:
[...]
Met oval zou ik zeggen 20 is te weinig zelfs, tis dat ik die baan niet heb anders had ik wel meegedaan.
Anders misschien er een Indy-road event van maken , op een baan met weinig bochten , dan doen er misschien meer mensen mee , er zit nl maar 1 oval-dude bij voorzover ik kan zien.
Ik kan hem nog veranderen......welke tracks zijn populair??
Sebring (erg leuk)
Road America (ook leuk)
Laguna Seca (vind ikzelf wat minder)
Sebring (erg leuk)
Road America (ook leuk)
Laguna Seca (vind ikzelf wat minder)
Wmb prima , maar als er toch wat gedaan wordt vanavond , en ik kan meedoen dan doe ik dat wel.NickThissen schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:05:
[...]
Beetje laat denk ik nu nog he...Dan verplaats ik hem liever naar een andere dag (eventueel kunnen we dan nog steeds de auto/track veranderen als er dan wel mensen mee doen)... We zouden het ergens volgende week door de week kunnen doen anders?
Verder , zit ik een beetje te kijken naar banen die leuk zijn met weinig man en weinig bochten , ik kom dan eigenlijk alleen aan Watkins Classic , 1 van de kortere Silverstone Layouts (southern bv) en Brands Hatch Indy maar die 1e en laatste doen we morgen al .
Maar ik wacht wel op de asfaltmeesters wat het gaat worden.
Kort Watkins glen is ook wel leuk....is bijna een rechtsom-oval:-)
Ik vind het niets om nu nog te gaan veranderen, misschien willen er wel 5 mensen meer mee doen als we road gaan doen, en die krijgen nu geen kans. Niet helemaal eerlijk. En sowieso denk ik niet dat we binnen 10 min opeens 5 man erbij krijgen, op road is 7 man nog erger
point taken.....we doen gewoon oval.....staat al ingepland dus gaat gewoon door
Nou , het duurt nog tenminste twee uur voor de race begint !NickThissen schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:17:
Ik vind het niets om nu nog te gaan veranderen, misschien willen er wel 5 mensen meer mee doen als we road gaan doen, en die krijgen nu geen kans. Niet helemaal eerlijk. En sowieso denk ik niet dat we binnen 10 min opeens 5 man erbij krijgen, op road is 7 man nog erger
Over 25 minuten begint de sessie, beslissing moet dus snel
Nick zit in de GWC race
Ander voorstel, twee sessies:
1 1945 oval, 25 min practice, 5 min kwal 30 minuten race
2 2045 Watkins kort, 15 min practice, 15 min kwal, 30 min race
1 1945 oval, 25 min practice, 5 min kwal 30 minuten race
2 2045 Watkins kort, 15 min practice, 15 min kwal, 30 min race
Maar dan is ie unofficial.... Gewoon fun
[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 28-01-2012 19:26 ]
whatever
De 24H van Daytona start om 22h volgens mij, dus als we voor die tijd klaar zijn met een latere race doe ik ook mee. Oorspronkelijk event deed ik sowieso mee.
Eric doe maar gewoon oval wmb , als ik na aankoop nog een paar dollar overhoudt host ik komende week of de week erna wel een leuke roadrace met bv de Indy.
Ik zie niet veel (geen) andere gotters die interesse hebben in een aanpassing van het schema nl .
Ik zie niet veel (geen) andere gotters die interesse hebben in een aanpassing van het schema nl .
Gewoon racen, als er nu nog vanalles veranderd gaat worden aan het schema van vanavond ga ik ook wel wat anders doen.
Xbox
24 uur van Daytona begint om half 10.Fuelke schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:32:
De 24H van Daytona start om 22h volgens mij, dus als we voor die tijd klaar zijn met een latere race doe ik ook mee. Oorspronkelijk event deed ik sowieso mee.
Over 5 minuten begint Indycar op Milwaukee (20 min pract, 5 min kwal en 35 minuten race) om 20:50 gaan we verder op Watkins Glen Classic met 20 min prac, 10 min kwal (kort baantje) en half uur race. Beide races halve punten....
Tot zo
Tot zo
Halve punten per race vanavond....telt dus voor 1 race....
Watkins Glen Classic, welke setup mag dat dan worden?
Xbox
Euhm, niet dat het voor mij wat uitmaakt ... maar nu plots 2 races? Ook al is het voor halve punten en haal ik toch geen enkel punt, maar dit komt me totaal niet uit. Ik kon maar joinen om 20h15 of later...
Je gaat het schema toch niet volledig omgooien zo kort voor de afgesproken tijd? Laat maar zitten dan voor mij ...
Je gaat het schema toch niet volledig omgooien zo kort voor de afgesproken tijd? Laat maar zitten dan voor mij ...
[ Voor 16% gewijzigd door Fuelke op 28-01-2012 20:01 ]
Zeer mooie race ter ere van Gary:
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4886054
Ik heb een replay als iemand die wil hebben.
Tony ging weg van de server omdat hij dacht dat het een toernament was en dus opnieuw moest joinen om te race... Die baalde.
Jammer Paul van T5/6 en Nick jammer van T3
Wel hele mooie battles gezien.
Ik ga nu naar feestje, laterz.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4886054
Ik heb een replay als iemand die wil hebben.
Tony ging weg van de server omdat hij dacht dat het een toernament was en dus opnieuw moest joinen om te race... Die baalde.
Jammer Paul van T5/6 en Nick jammer van T3
Wel hele mooie battles gezien.
Ik ga nu naar feestje, laterz.
Inderdaad heel mooie race, erg veel respect voor elkaar merkte ik, nog nooit zoveel gevochten zonder eraf te gaan. Was heel mooi!
Om de race van vanavond op te splitsen vind ik niet zo'n goed idee, je verliest er alleen maar mensen mee (zoals te merken). Maar goed, toch maar in de race gesprongen, zonder te oefenen, na paar minuutjes zoals te verwachten gecrasht en nu 2:30 tow... Met 5 man is het vrij saai...
Om de race van vanavond op te splitsen vind ik niet zo'n goed idee, je verliest er alleen maar mensen mee (zoals te merken). Maar goed, toch maar in de race gesprongen, zonder te oefenen, na paar minuutjes zoals te verwachten gecrasht en nu 2:30 tow... Met 5 man is het vrij saai...
Wat is er nou weer allemaal veranderd dan?
Ik kom om half 6 thuis uit het werk, doe de Intel GT, vervolgens de GWC en daarna blijk ik de GoT race als spectator te joinen omdat de race ineens al begonnen is o.i.d? Nou dat is ook weer lekker dan
Ik kom om half 6 thuis uit het werk, doe de Intel GT, vervolgens de GWC en daarna blijk ik de GoT race als spectator te joinen omdat de race ineens al begonnen is o.i.d? Nou dat is ook weer lekker dan
Ja, ik zeg we houden de races vanavond als fun races en proberen de indy oval een andere keer opnieuw (of een andere combinatie als er blijkbaar niet genoeg interesse voor is). Dit is natuurlijk niet eerlijk voor mensen die het niet kunnen weten.
Straks dus nog een korte road race met de Indy op Watkins? Ik doe graag mee maar alleen als er genoeg man zijn.
Straks dus nog een korte road race met de Indy op Watkins? Ik doe graag mee maar alleen als er genoeg man zijn.
Ik zie ook nog niks. Als er niet meer geraced word idd asap laten weten, dan zet ik een filmpje op ofzo
Xbox
Sorry, foutje......over 5 minuten start een sessie.....had mij een uur vergist
Nja, geen ovals meer... De 'meerderheid' (voor zover je dat kunt zeggen met 5 man) doet nooit ovals dus ik weet niet of dat de reden is. Volgende keer minder dan 8 man gewoon schrappen vind ik, jammer maar helaas, als er niet genoeg man zijn is het niet beter, dan heeft het schema veranderen alleen maar negatieve gevolgen lijkt me (tenzij er 15 man niet mee doen omdat ze de track niet leuk vinden ofzo, maar goed dat gebeurt ook nooit)
[ Voor 52% gewijzigd door NickThissen op 28-01-2012 21:08 ]
Misschien vind iedereen StreetStock op South Boston voor 45min zonder "geel" en met infinite fasttows wel een leuk idee.Ericjooo schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:06:
Maargoed, vanavond dus een duidelijk gevalletje van jammer.....goede les voor het volgende toernooi. Doe maar geen ovals meer, en een stuk of wat races minder......
Geen ervaring mee, maar dit klinkt.... eng.enchion schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:09:
[...]
Misschien vind iedereen StreetStock op South Boston voor 45min zonder "geel" en met infinite fasttows wel een leuk idee.
Xbox
heb geen idee waar je het over hebt
Cube Nuroad Race (2022)
De server is up in ieder geval... Hoop dat er nog wat mensen joinen zodat we nog een leuke race kunnen houden
Nah, dit was wel leuk
Indycar op Watkins is een prima combinatie. Sowieso wel een toffe wagen.
Nick... voortaan wel iets meer sparen, en eerder pitten
Nick... voortaan wel iets meer sparen, en eerder pitten
Xbox
Nou was nog wel een leuke race. Na wat foutjes voor me pakte ik de kop met Sebastian paar seconden achter me, lang zo door gegaan, ik liep langzaam iets uit, en toen ik wat stof in m'n spiegels zag en Sebastian ineens niet meer op m'n F3 schermpje stond ging ik er van uit dat ik vrij was. Toen ging ik proberen fuel te sparen om het zonder te pitten te halen (had toch 30 seconden voorsprong), maar toch nog voor 2 rondjes moeten pitten. Toen bleek dat de rest wel gewoon gepit had en was ik dus nog 2 plekken kwijt
Maar wel leuk, Watkins is toch echt een leuke baan, heb er zin in morgen! Hoop dat we genoeg mensen bij elkaar krijgen, er zijn nog een hele hoop mensen die niet ingeschreven staan maar wel voor de andere races. Komt het niet uit 's middags of geen animo voor de HPD?

Dit topic is gesloten.