iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.223 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

derx666 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:32:
Korting betekent niet dat het geen geld kost :)
Ben ook eerder geneigd om de HPD te kopen dan de Silverado. De HPD zal ik in de nabije toekomst wel gaan rijden, de Silverado zal nog wel zn tijd duren.
Nah i know. Als je het geld niet hebt / er niet voor over hebt moet je het ook zeker niet doen. Ik heb makkelijk praten want ik probeer alles en heb bijna alle content... (aangeschaft in het afgelopen jaar....) :X

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Niellie41 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:32:
Imo, NASCAR is leuker dan IndyCar. Het is allemaal veel closer en bij IndyCar kan je bijna niet ronden lang naast elkaar racen.
Ehm.....dat is niet heel erg waar, op bijvoorbeeld Charlotte heb ik regelmatig 10-15 ronden two wide gereden..... en zelfs buitenom ingehaald....Het is jammer dat uitspraken van sommige mensen en karakteristieken van sommige tracks een stempel zet op een hele serie.

[ Voor 13% gewijzigd door Ericjooo op 25-01-2012 19:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

Niellie41

[object Object]

Dan rijd ik met noobs naast me :P
Ik weet het niet. IndyCar op Richmond vond ik wel gaaf, omdat je ook moet afremmen. Maar op zo'n grotere oval als Las Vegas, moet de auto stabiel zijn en dan is het best makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02

Fuelke

Forza Ferrari

Hoogie2004 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:28:
[...]

Tja, qua snelheid ben je niet best redelijk. Ik bedoel dit niet lullig, maar helaas zie ik je in bijna elke race waaraan we beide meedoen wel de baan afvliegen. Probeer eerst eens foutloos te finishen, dan komen de goede klasseringen vanzelf.
Ik bedoel het dan ook maar semi-serieus, want ik ben inderdaad niet snel, zal ik ook nooit worden.

Maar je hebt helemaal gelijk wat betreft dat andere. Ik moet gewoon leren om rustiger aan te doen, ik wil vaak te hard gaan te snel, en dan maak je eerst kleine foutjes, en op den duur ga je zwaar in de fout. Ik ga straks terug van B naar C, het zal me goed doen om terug altijd in die vertrouwde SM te rijden. Zet me nu terug in die Skip Barber en ik bak er niks van, en toch heb ik daar in D-class wel vlotjes mee gereden en zelfs een race gewonnen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:37:
[...]

Ik bedoel het dan ook maar semi-serieus, want ik ben inderdaad niet snel, zal ik ook nooit worden.

Maar je hebt helemaal gelijk wat betreft dat andere. Ik moet gewoon leren om rustiger aan te doen, ik wil vaak te hard gaan te snel, en dan maak je eerst kleine foutjes, en op den duur ga je zwaar in de fout. Ik ga straks terug van B naar C, het zal me goed doen om terug altijd in die vertrouwde SM te rijden. Zet me nu terug in die Skip Barber en ik bak er niks van, en toch heb ik daar in D-class wel vlotjes mee gereden en zelfs een race gewonnen.
Ik zie wel dat ik een typfout maakte :P niet best redelijk -> best redelijk.
Voor zover ik weet kan je best snel zijn, je rijdt soms mooie rondjes (echter niet genoeg achter elkaar). Je switcht teveel van auto / class om ook maar iets van een ritme op te bouwen of de auto te leren kennen (ik zie je geregeld hier resultaten plaatsen, of geregistreerd voor een sessie).

Een seizoen in de SM kan je inderdaad best goed helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

* Radical
* Star Mazda
* Prototype Fixed
* Prototype

Hmm, best veel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik rij diezelfde combinatie eigenlijk en ik win de laatste tijd ook niks meer, soms omdat ik er af ga maar eigenlijk is er altijd wel minstens een iemand een stuk sneller waar ik gewoon geen kans tegen maak. Als hij split is het sowieso hopen op een crash anders kom ik niet eens in top 10 :+ Als ik wil winnen moet ik al met races mee gaan doen die toevallig midden op de dag een keer official gaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

derx666

mecker ende blaet

Ik probeer me juist daarom ook voornamelijk op 1 klasse te richten, en dan eventueel 1 andere klasse erbij rijden. Ik wil dit seizoen voornamelijk de SM rijden, en dan de Skip ernaast (heb ik afgelopen seizoen gereden).
De Skip ken ik ondertussen wel een beetje, dus dan is het wat eenvoudiger om daar in te stappen met wat minder practice.
De SM ken ik een beetje, maar vind ik wel erg leuk. Ik zat afgelopen week op Spa nog maar 1.3 seconden/lap achter Mark Ursel in de race, terwijl ik het hele seizoen nauwelijks in de SM gereden heb (alleen Spa en Suzuka). Denk dat ik met nog wat oefenen het verschil tot onder de seconde kan brengen, en dan als ik mazzel heb in de juiste split nog wel eens een race kan winnen. Meer hoeft voor mij voorlopig nog niet, omdat ik daar gewoonweg te weinig tijd voor heb.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Na 3 Disco`s ben ik het zat. :)
(had nog wel een beetje recht op 3 punten , maarja helaas dan ben ik diegene dan maar die er voor zorgt dat alle anderen punten hebben.)

Was leuk , alvast een goede lijn gevonden voor de Trucks volgende week , wel weer veel geel maar dat hoort bij GOT-Oval .

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Balen Balen Balen...
Reed eigenlijk hele race top 5, tot de black flag |:(

Results:
http://members.iracing.co...onid=4879351&custid=61620

[ Voor 41% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-01-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Was echt een leuke race! Heel close allemaal. Niemand kon echt weg rijden en er werd veel naast elkaar gereden!
Echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hihi, 3e plek gepakt, geen idee hoe maar ik lag ineens 3e in de laatste minuut dus ik ben tevreden... Eigenlijk hele race veeeeel trager geweest en eigenlijk alleen Davy een beetje achter me kunnen houden (ik hoop niet dat ik je aan het blocken was ofzo? Geen idee maar leek er niet op..), maar daardoor kon ik dus wel alle crashes ontwijken, en terwijl iedereen voor banden de pits in gaat pakte ik ff een fast tow (om muur schrapers even goed te maken) en kwam ik dus meestal in top-3 weer uit de pits. Daarna word ik in de eerste bocht weer door 6 man ingehaald maar goed :+

Nee, ovals is toch echt niks voor mij. Ik snap de regels niet goed, ik snap de lijn niet, ik ben gewoon heel traag, en met geluk word ik 3e nou ja... Leuk :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De bijgewerkte tussenstand:
https://docs.google.com/s...B3cnNnNlY3ZThYMC14cnhoVEE
Replay is aan het uploaden ;)
Ik heb meegekeken tijden het eten O-)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Is er misschien nog animo om een klein uurtje (of langer natuurlijk) met de Radical te oefenen voor morgen? Ik wil nog wel even oefenen aangezien ik morgen weinig tijd zal hebben (als het goed is wel op tijd voor de Q), kan natuurlijk in een test sessie maar als er een paar man mee willen doen kan ik wel wat hosten...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb er wel zin in, maar ik bak er denk ik niks van. Dus nee ik niet. Ik reed vanochtend weg om iets voor 7 uur en van 9 tot 18:45 met een paar keer een korte break zitten onderhandelen.
Ik ben er morgenavond natuurlijk echt wel bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mag ik vragen wat voor een werk je doet? Je bent zoveel van huis af... Die baas van jou moet wel een flinke slavendrijver zijn :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:14:
.....Die baas van jou moet wel een flinke slavendrijver zijn :)
Hahahaha :P :9
Dat ben ik zelf :X
derx666 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:14:
Mag ik vragen wat voor een werk je doet?
Ik ben interim manager en management consultant.

Ik werk overigens vaak 2 dagen vanuit huis. Dat compenseert. En ik woon wat onhandig, want mijn klanten zitten meestal in het westen en ik woon ik het oosten.

On Topic
Hier de replay:
http://p.invisio.nl/ir/replay/20120125_got_toernooi_2.zip

[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 25-01-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, ik kom tot 1:21.3 met de Radical. M'n beste staat nog op 20.8 van de officiele serie dit seizoen dus het moet nog wel sneller, hopelijk kan ik morgen toch wat oefenen. Ben vast weer laat thuis en er komt iemand helemaal uit amersfoort of whatever om m'n oude snowboard te kopen. Als hij maar niet meer dan 3 kwartier vertraging heeft anders haal ik de Q niet :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb nu 1.23.5 (zoiets) in practice met de Radical op Oulton, daarmee zit ik wel bijna op mijn rand, dwz ik vlieg zo van de baan als ik niet oppas. De Radical voelt toch prettiger dan de MX5 vind ik, het gevoel van iets oversturen en beetje driften (zo voelt het tenminste wel) is prettig.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Pfff, wat een race!! Zit me alleen nog steeds te schamen voor de eerste ronden; Fabian, ik reed de hele tijd half gas en nog raakte ik je ingaan van bocht 1.......gelukkig reed je halverwege weer op kop en ging je zelf de muur in, dus schuldgevoel is al wat minder :-)

In het begin de race redelijk kunnen controleren, tot de bandenwissel.....4 banden??, stom, stom, nu zat ik op P4 achter Nick die voorzichtig de restart deed....waardoor ik naar P6 zakte omdat de freighttrain onderlangs kwam :-(

Tijdens de laatste caution kwam ik door twee banden weer terug op P3 (achter Nick....haha) en heb ik als een bezetene gepushed om de kop te pakken, seconden voor er weer een caution kwam (de laatste) had ik de kop te pakken en kon ik de zege pakken...

Wel erg lekker geraced en er werd zeer netjes gereden.....petje af!!

Morgen ook weer rechtsaf!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

In practice zaten de tijden nog dicht op elkaar, in de race was zowat iedereen te snel voor me, behalve Nick dan. Kreeg een paar keer een run op hem maar nooit voldoende om er hem echt definitief naast te zetten. Geen zorgen, geen blocking :)

Jammer dat ik 12 minuten voor het einde een tankslapper had komende uit T4, tikte de muur in en schoof er langs tot aan T1. Geen yellow en ik kon gaan towen. Oh, en tijdens een van de restarts reed ik ook nog even Sebastian in de kont. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Fuelke schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:44:

Oh, en tijdens een van de restarts reed ik ook nog even Sebastian in de kont. Sorry.
Tot twee keer toe moest ik zelf tijdens geel hard in de ankers omdat ik niet zat op te letten , buiten het feit dat het een 0x was en dat hoort een beetje bij ovalracen.

Dus maak je geen zorgen . de twee disconnects tijdens de race vond ik veel irritanter ook al weet ik denk ik wel waar het door komt , maar dat zullen de volgende dagen uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
So hee, pittig hoor de Radical op Oulton; ben wel benieuwd welk gedeelte je mag afsnijden want ik kom net in de 1:22......

Ach, lekker achter het veld aan hobbelen morgen :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:36
Omdat ik nog snel even door moest naar de Intel GT series heb ik zojuist nog eens even de replay bekeken.
Toen iedereen bandjes ging halen bleef ik eigenwijs buiten. Dat leek me behoorlijk wat plekken te kosten, maar op wonderbaarlijke wijze begon ik weer wat plekjes goed te maken vanaf het moment dat Fabian de muur vatte vanuit leidende positie.

Toen ik echter wat achter Eric klem kwam te zitten en heel licht moest liften hoopte het veld een beetje op waardoor ik heel licht geraakt werd door Robbert.
Het was alleen wel genoeg om net wat onbalans in m'n auto te veroorzaken waardoor ik samen met Fabian de controle verloor.
Tijdens die caution dan wel gepit, enkel voor banden, maar omdat ik na een seconde of 3 pas doorhad dat ik m'n pitbox voorbij geschoten was lag ik wel weer redelijk achteraan.

Na de restart waren de bandjes best snel en maakte ik weer een paar plekjes goed en leek ik zelfs de kans te krijgen om binnendoor een aantal auto's in te halen.
Echter kwam ik Robbert weer tegen die wat omlaag kwam en ikzelf ging ook wel iets omhoog geloof ik dus dat zorge voor de laatste caution.

Het was geen goed resultaat voor mij, maar het racen was wel weer erg leuk, zeker nu de opkomst wel aardig was blijft het toch wel ontzetten leuk zulke oval races :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er deze week 13 niks voor de Mazda op de standaard circuits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:36:
Is er deze week 13 niks voor de Mazda op de standaard circuits?
Nope.

Ik stel overigens voor om de Weekly training volgende week de SM te nemen met de baan voor die week. aangezien al onze setups waarschijnlijk rechtstreeks in de prullenbak kunnen. Dus, maandagavond meteen SM training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Lijkt me een goed plan.... Die training is dan op Silverstone Circuit - Grand Prix.
Maar dit hangt wel af van wanneer ze de update uitrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 07:07:
Lijkt me een goed plan.... Die training is dan op Silverstone Circuit - Grand Prix.
Maar dit hangt wel af van wanneer ze de update uitrollen...
Inderdaad, maar het plan is er in ieder geval :+ (scheelt maandagavond een discussie hierover 2 min voordat het zou beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
SM training lijkt me leuk met NTM, hopelijk bevalt dat :) houden we die er standaard in dan? We kunnen dan altijd nog op dinsdag een 'speciale' training houden als er een leuke of moeilijke combo is in een andere serie ...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 07:42:
SM training lijkt me leuk met NTM, hopelijk bevalt dat :) houden we die er standaard in dan? We kunnen dan altijd nog op dinsdag een 'speciale' training houden als er een leuke of moeilijke combo is in een andere serie ...
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als ntm bevalt en er voldoende animo is ben ik ook voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

+1 :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Volgens mij zijn de meeste van onze nieuwe leden / laatst bijgekomen mensen hier nu toe aan de SM :)
En misschien wil Paul wel een keer echt kampioen worden in die klasse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Misschien kunnen we Paul wel helpen om kampioen te worden :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik denk niet dat dat hem word in het komende seizoen. Ik denk dat voor een hoop mensen het NTM weer een reden zal zijn om weer met de SM te gaan rijden, daar het waarschijnlijk? de enige formule wagen met NTM zal zijn.

Daarnaast zal ik ook nog wel HPD en F1 blijven rijden denk ik, dus zal me er niet echt 100% op focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

Ik ben heel benieuwd naar het NTM. Wat ik op de MX5 dinsdag merkte was dat ik na enkele rondjes al serieus grip begon te verliezen (veel onderstuur). Snelste rondjes die ik reed waren dan ook altijd outlap +1 of +2, daarna werden de banden al erg veel minder. Als dat ook met de SM gaat gebeuren wordt het een listig karretje om te rijden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Kwestie van techniek. Ik liet me er dinsdag ook door meeslepen om in het begin meteen volle bak te gaan. Het gevolg was dat ik uiteindelijk 3e werd vanwege de bakken onderstuur.
Sebastiaan had zijn banden veel beter behandelt, en kon daardoor later in de race ook nog competatieve tijden rijden. Hij had zn snelste ronde ook pas halverwege als ik het me goed herinner.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Arfman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:33:
Ik ben heel benieuwd naar het NTM. Wat ik op de MX5 dinsdag merkte was dat ik na enkele rondjes al serieus grip begon te verliezen (veel onderstuur). Snelste rondjes die ik reed waren dan ook altijd outlap +1 of +2, daarna werden de banden al erg veel minder. Als dat ook met de SM gaat gebeuren wordt het een listig karretje om te rijden.
Gaat zo worden (kan ik je vertellen) dat is juist NTM. veel werk gestoken in slijtage. Beter iets minder snel maar constant rijden.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:37:
[...]

Gaat zo worden (kan ik je vertellen) dat is juist NTM. veel werk gestoken in slijtage. Beter iets minder snel maar constant rijden.
Door de NTM kan je (bijna) niet meer glijdend door de bochten, dat wordt heel erg afgestraft. _/-\o_
Maar dat heeft meer met de temperatuur te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 26-01-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat je aan je banden merkt in NTM heeft toch niks met slijtage te maken? Slijtage is voor zover ik weet juist vele malen minder met NTM. De HPD bijvoorbeeld kun je gerust een uur rijden zonder banden te wisselen, misschien wel 2 uur. Wat je merkt is temperatuur, de banden werken het beste bij lage temperatuur, en als je dus iets te hard en niet soepel rijdt ga je dat snel merken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat zijn de banden van de LMS. Die zijn gemaakt om lang mee te gaan. Dit jaar heeft Audi zelfs 4 stints gereden op de zelfde set banden. (Normaal 2/3 stints op 1 set banden.)
Bij de NTM moet je je banden zo koel mogelijk houden, dus zo soepel mogelijk rijden. Als je te veel glijdt en stuurt dan worden je banden te warm en wordt je onderstuur alleen groter.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 26-01-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
NickThissen schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:39:
Wat je aan je banden merkt in NTM heeft toch niks met slijtage te maken? Slijtage is voor zover ik weet juist vele malen minder met NTM. De HPD bijvoorbeeld kun je gerust een uur rijden zonder banden te wisselen, misschien wel 2 uur. Wat je merkt is temperatuur, de banden werken het beste bij lage temperatuur, en als je dus iets te hard en niet soepel rijdt ga je dat snel merken.
wordt in iracing slijtage niet gekoppelt aan bandentemp ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:33:
Dat merkte ik idd ook. In de race daarentegen merkte ik dat het echt wel loont om net ff wat rustiger aan te doen. Je snelheid is dan idd wat lager, maar je dropoff de rondjes daarna is ook vele malen minder. Als ze dat gedrag ook in de SM weten te krijgen zou dat de wat nettere rijders belonen. Voor mijzelf zou het een nogal andere mindset vragen, ik rijd niet heel netjes voor mijn banden :p

Vraagje aan de mensen met een Fanatec (GT3) stuurtje. Ik heb nu sinds een week dit stuur en merk dat de calibratie van mijn stuur verspringt. Als ik in iRacing de calibratie wizard doorloop is het bereik soms van 0-8192 (volgens mij), en soms van 50 tot 8192. Dit wisselt van race tot race, en soms wisselt het zelfs tussen practise en warmup. Gevolg is dat ik dan dus opnieuw moet calibreren om die 50 verschil er uit te krijgen. Doe ik dat niet rijd ik op een recht stuk met mijn stuur iets gedraaid.

Is dit een driver issue, of moet ik contact opnemen met Fanatec omdat mijn stuur gewoon niet goed is?

[ Voor 26% gewijzigd door BM op 26-01-2012 10:46 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik denk dat het in de SM wel leuk gaat worden dan, want volgens mij zijn veel van de echt snelle mensen vooral snel omdat ze een lekker losse setup hebben en veel kunnen glijden. Kan het mis hebben, maar als dat zo is dan zal dat nu niet meer zo veel kunnen en zal het misschien even tijd kosten tot iedereen weer terug op alien niveau is ;) (Daar komen ze uiteindelijk toch wel weer, maar het duurt misschien lang genoeg om een paar races mee te kunnen :+)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
NickThissen schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:47:
Ik denk dat het in de SM wel leuk gaat worden dan, want volgens mij zijn veel van de echt snelle mensen vooral snel omdat ze een lekker losse setup hebben en veel kunnen glijden. Kan het mis hebben, maar als dat zo is dan zal dat nu niet meer zo veel kunnen en zal het misschien even tijd kosten tot iedereen weer terug op alien niveau is ;) (Daar komen ze uiteindelijk toch wel weer, maar het duurt misschien lang genoeg om een paar races mee te kunnen :+)
inderdaad spa was een blij dat ik glij festijn :+ ik weet dat ik een SM seizoen ga doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BM schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:43:
[...]

Vraagje aan de mensen met een Fanatec (GT3) stuurtje. Ik heb nu sinds een week dit stuur en merk dat de calibratie van mijn stuur verspringt. Als ik in iRacing de calibratie wizard doorloop is het bereik soms van 0-8192 (volgens mij), en soms van 50 tot 8192. Dit wisselt van race tot race, en soms wisselt het zelfs tussen practise en warmup. Gevolg is dat ik dan dus opnieuw moet calibreren om die 50 verschil er uit te krijgen. Doe ik dat niet rijd ik op een recht stuk met mijn stuur iets gedraaid.

Is dit een driver issue, of moet ik contact opnemen met Fanatec omdat mijn stuur gewoon niet goed is?
had ik ook met mijn PWTS verkeerde uitlijning van de sensor (alles openhalen en kijken of de schroef goed vastzit en sensor nog goed gericht is .) Heb je ook al center terug eens ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dabelg heeft het juist. Heb ik ook gehad. Zal vanmiddag demontage handleiding uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Gaat mijn garantie er dan niet aan? Als het ding namelijk echt niet goed is moet Fanatec dat maar oplossen...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo, ik heb de toernooi site weer wat opgeleukt. Als admin kunnen we nu aangeven dat een sessie (race) klaar is, en dan krijgt hij een licht rode achtergrond, met het berichtje dat de sessie afgelopen is, en eventueel een link naar de resultaten (gewoon de iRacing results site). Wel zo handig denk ik :) Ook staat nu de start en eindtijd meteen bovenaan bij de naam van de sessie, dan kun je dat snel zien in plaats van dat je het programma moet gaan opzoeken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
dabelg schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:43:

wordt in iracing slijtage niet gekoppelt aan bandentemp ???
Niet direct , als ze het goed doen dan wordt slijtage eerder aan frictie gekoppeld .

Als de bandentemp omhoog gaat , zet de band uit , wordt het loopvlak kleiner en heb je dus minder grip in de bochten , doordat je dan meer gaat schuiven (als je er even hard doorheen wil) slijten ze harder.
Ook omdat het rubber zachter wordt als het warmer wordt , krijg je weer een beetje grip erbij .
En omdat je band stijver is zal je auto minder gaan zwiepen waardoor je de bochten rustiger kan aansnijden wat de temp weer ten goede kan komen , ware het niet dat dit juist uitndigt om harder te gaan rijden.

Dus als ze het goed doen is het iets moeilijker dan een simpel regeltje om je aan te houden, het enige wat je kan doen is goed kijken/luisteren/voelen of je gaat glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
derx666 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:36:
Kwestie van techniek. Ik liet me er dinsdag ook door meeslepen om in het begin meteen volle bak te gaan. Het gevolg was dat ik uiteindelijk 3e werd vanwege de bakken onderstuur.
Sebastian had zijn banden veel beter behandelt, en kon daardoor later in de race ook nog competatieve tijden rijden. Hij had zn snelste ronde ook pas halverwege als ik het me goed herinner.
Mijn grote geheim is , dat ik eigenlijk nooit ga proberen in te halen in de eerste 3 ronden , tenzij degene die voor me zit echt veel langzamer is , meestal is het genoeg om heel dicht achter iemand te rijden in de 1e paar rondjes om hem te verleiden om 1 bocht iets te ruim te nemen.
Banden hebben echt 3 ronden nodig om goed te worden.
Meestal in iRacing is het trouwens ook zo dat de helft van het veld een invloedrijke fout maakt tijdens de race , dus de kans dat degene voor je een foutje maakt is best hoog .

Het leuke is dan ook wanneer je iemand "niet inhaalt" dat je zelf heel rustig blijft maar die voor je alle stress bezorgt , hij weet nl niet dat je hem "niet gaat inhalen" . >:)

En natuurlijk geldt een wilde rijder wil je niet achter je hebben , en een snelle nette wil je niet voor je hebben , dus eerst een paar ronden de kat uit de boom kijken is dan wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat informatie over de nieuwe build:
New Tire Model in New Build: UPDATE 2 No Major Change: The new build will roll out next week, and the new tire model has been confirmed to be on the Star Mazda. Also hearing the new tire model will be on the Riley DP in the next iRacing build.
1/19/12

UPDATE: Hearing a stiffer sidewall is an update that will take place on all cars with the NTM. Not sure how drastic of a change this will be or how it will impact current setups. Also hearing more spotter files will be added, possibly to inform when/where there are wrecks, lap times, and location of the leader. It also appears more features are coming in hosted sessions to allow more admin controls and also improvement to tournament racing. Looks like some other additions could be brake glow and backfires from cars.
1/21/12

UPDATE 2: Hearing that the stiffer sidewall will not drastically change setups in the new build. More than likely setups will only need some ride height adjustments to get past tech, and will not need major changes after that. Erid Hudec posted that you will see some difference with the tires, you will need to tweak setups. The left side right heights will be lower, and the rights higher and you’ll probably have to tune your balance as well.
1/25/12
bron: http://iracerstuff.com/?page_id=71

De de auto's die al de NTM hebben, zullen niet drastisch veranderen.
Ook zullen er meer spotter teksten zijn.
Misschien zelfs opgloeiende remmen en backfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ze nou eens fixen dat je je eigen bandenrook ook ziet :p

Nog even over de race van gisteren :)
Leuke race gehad die ik van pole mocht beginnen, helaas in de eerste ronde al rond getikt door Erik terwijl ik al zo'n hoge lijn reed.
Vervolgens mezelf terug kunnen knokken, tot Jarno rond ging, waardoor ik van mijn gas afging maar diegene achter me reed volgas door waardoor we elkaar raakten.
Toen kon ik weer opnieuw beginnen, na een flink aantal rondes en cautions had ik weer de leiding, maar ik kon op geen enkel moment wegrijden doordat we allemaal dezelfde setup hadden.
Op een gegeven moment kreeg ik een snap overstuur momentje waardoor ik de controle kwijt raakte en kon ik alleen nog maar aanhaken bij de leadpack.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 26-01-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
JoepW schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:16:
[...]

Hahahaha :P :9
Dat ben ik zelf :X

[...

Ik werk overigens vaak 2 dagen vanuit huis. Dat compenseert. En ik woon wat onhandig, want mijn klanten zitten meestal in het westen en ik woon ik het oosten.
Dan woon je tenminste wel goed (ik woon in het zuidoostelijkste deel van provincie Groningen).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dutch3men schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:53:
Als ze nou eens fixen dat je je eigen bandenrook ook ziet :p
Dat zou ook heel fijn zijn inderdaad.
Dan wordt het maken van donuts na een overwinning ook veel leuker :+

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 26-01-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:15:
Gaat mijn garantie er dan niet aan? Als het ding namelijk echt niet goed is moet Fanatec dat maar oplossen...
Ik heb eerst contact gehad Fanatec Support in NL en die heeft mij toegestaan om de kast open te maken in de garantie periode.
Dus..... misschien verstandig om eerst met hem contact op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NTM op de SM lijkt mij dus te faveuren .. ik ben juist een niet al te snelle maar smooth rijder. Helaas kom ik door foutjes toch soms aan het glijden en dan zijn de NTM bandjes binnen no time onbruikbaar (Corvette anyone? Als ik daar in spin moet ik het echt een rondje rustig aandoen want de achterbanden lijken dan alle grip kwijt te zijn).

Naja, we will see. Backfire en glowing brake discs :9~

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nou ja zeg.
Net de nieuwste drivers van AMD opgehaald. En ook application profiles geinstalleerd van AMD. Crossfire voor iRacing uitgezet in een profile en hoppa heel Spa op 100 FPS waar ik eerst terugviel naar 80.
Wie wil er een halve 6990 kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:59:
Nou ja zeg.
Net de nieuwste drivers van AMD opgehaald. En ook application profiles geinstalleerd van AMD. Crossfire voor iRacing uitgezet in een profile en hoppa heel Spa op 100 FPS waar ik eerst terugviel naar 80.
Wie wil er een halve 6990 kopen? :)
Een halve? Je bedoelt dat je er 2 in crossfire hebt en eentje kwijt wil? Wellicht wel interessant ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee Nick. Een 6990 is 2 kaarten in 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:37:
Nee Nick. Een 6990 is 2 kaarten in 1 ;)
Nee hoor, alleen 2 GPU's toch? ;) Door midden zagen zal in ieder geval echt geen twee werkende kaarten opleveren :+ Anyway het zou me niet verbazen als je gewoon twee 6990's in je kast had hangen hoor, dat geld geven jullie ook wel aan sturen uit dus waarom niet aan grafische kaart :9

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jaja ;)

De SM training op maandagavond met de nieuwe build zal niet doorgaan.
Het wordt deze week 1x dinsdagavond !

Volgende week standaard op maandag

Zie hier de reden:
quote: Rex S. Buchanan @ iRacing.com Staff Announcements (lichtjes gewijzigd)
Deploying the new build.

Performing normal end of season processing including promotions.

Monday, 30-Jan-2012

Dutch time
1300 Hosted Sessions*
1900 Service Down
0100 Service Up

(*) Hosted sessions are allowed that do not overlap the service maintenance period. For example, 6 hours before the service is down, you can create a hosted session that lasts 4 hours, but not one that lasts for 6 hours.

All times are subject to change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06
Ik heb ook voor drie maandjes iRacing gehaald, ik wou het altijd proberen en nu was het 12 dollar voor 3 maanden dus :). Het racen opzich vind ik echt extreem goed, je kunt precies voelen wat de auto en dergeijke doet, zelfs met mijn relatief goedkope (en oude) stuurtje (Logitech Driving Force Pro).

Ik vind het alleen jammer dat er zo weinig races zijn waar je aan kunt meedoen zonder extra auto's en dergelijke te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Knul schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:57:
Ik heb ook voor drie maandjes iRacing gehaald, ik wou het altijd proberen en nu was het 12 dollar voor 3 maanden dus :). Het racen opzich vind ik echt extreem goed, je kunt precies voelen wat de auto en dergeijke doet, zelfs met mijn relatief goedkope (en oude) stuurtje (Logitech Driving Force Pro).

Ik vind het alleen jammer dat er zo weinig races zijn waar je aan kunt meedoen zonder extra auto's en dergelijke te kopen.
Welkom :) Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil, maar als je wat leuke combinaties wilt rijden zul je inderdaad een paar auto's en tracks moeten kopen. Voordat je iets koopt moet je wel even goed kijken of je al de licentie hebt om daarin te rijden (je kan altijd oefenen maar je mag niet aan een race mee doen tot je de juiste licentie hebt, en die haal je door veilig te rijden en niet alleen snel ;)). Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar het eerste doel wat je jezelf moet stellen is om uit de rookie licentie te komen, daarna heb je meteen wat meer keuze.

Voor degene die zich zijn vergeten in te schrijven of plots toch nog mee willen doen, het wachtwoord straks is 'race-3'.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Welkom!
De huidige week (t/m maandag as) is een 'tussenweek'.
Vanaf dinsdag as. start weer een seizoen.
En tja, je zal toch eerst door de Rookie serie heen moeten en dan in de D-klasse met de skip gaan rijden en zo af en toe een circuit bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Dank jullie :). Ik heb net mijn eerste race gedaan, en mijn rating ging gewoon omlaag. Ik ga nu wat soepeler ipv sneller proberen te rijden :+. Wat is volgens jullie de leukste klasse?

Overigens snap ik het kwalificatie gedeelte ook niet helemaal; moet je wachten tot de sessie is afgelopen om een tijd te kunnen krijgen voor een race? Sorry als dit van die obvious vragen zijn, maar het is allemaal zo uitgebreid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De meeste hier gaan nu even een race rijden. We zullen later vanavond even reageren (tenminste ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Knul schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:26:
Dank jullie :). Ik heb net mijn eerste race gedaan, en mijn rating ging gewoon omlaag. Ik ga nu wat soepeler ipv sneller proberen te rijden :+. Wat is volgens jullie de leukste klasse?

Overigens snap ik het kwalificatie gedeelte ook niet helemaal; moet je wachten tot de sessie is afgelopen om een tijd te kunnen krijgen voor een race? Sorry als dit van die obvious vragen zijn, maar het is allemaal zo uitgebreid :P
Je kunt gewoon een Q sessie joinen, 1 tijd rijden, en weer weggaan als je zou willen :) Tis wel zo dat de Q sessie afgelopen moet zijn voor je tijd mee gaat tellen voor de races.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Knul schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:26:

Je moet even goed onderscheiden dat je twee soorten rating hebt: een iRating, die gaat omhoog of omlaag afhankelijk van je finish positie (en de iRating van de mensen waar je tegen rijdt), en je Safety Rating (SR), die gaat omhoog of omlaag afhankelijk van hoeveel incidents (ongelukken) je maakt. Als je naast de baan raakt krijg je bijvoorbeeld 1 incident, raak je een andere auto dan krijg je er 4. Hoe meer bochten je zonder incidents kan rijden, hoe hoger je de SR krijgt. De SR bepaald wanneer je naar een volgende (of vorige!) licentie stapt, en dus uiteindelijk wanneer je in hogere races mee kan doen. Vooral op het begin is de SR dan ook veel belangrijker. De iRating kun je als Rookie nog niet eens zien trouwens, niet druk maken om je finish positie dus :)

Verder is het inderdaad wel goed om te weten dat deze week totaal niet representatief is voor de rest van het jaar. Elke 13e week is er een tussenweek waar wat speciale races rijden. Volgende week (vanaf dinsdag) begint het normale seizoen weer en dan heb je in principe al een stuk meer om uit te kiezen. Zoals je misschien weet zul je in de rookie licentie meestal in de Mazda Cup rijden, met de MX5, maar die serie bestaat deze week dus even niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Aha, bedankt voor de uitleg! Succes met jullie races :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hij was weer super.
Eerste tig laps was echt gaaf met sub top aan een draadje en laatste rondjes na mijn verplichte pitsstop was ook erg gave battle met Eric ;)
Ik ga weer ff de replay uploaden en de stand bijwerken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Zag het net nog Joep, neem aan dat je het stuk na de 2e bocht bedoelde? Je hebt gelijk, maaaarrr dat knikje daar als ik daar links had gehouden dan was ik het gras op gevlogen denk je niet?
Denk dat je daarom ook geen poging deed daar.

Verder lekker geracet met je en later ook met Maykel. Super niet snel maar wel constant gereden.. 2e had ik niet verwacht!
Thx guys

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vette race man... :) Lekker snelle Q tijd (0.3 sneller dan m'n oude snelste tijd), en dan enorm slecht starten en ook nog bijna spinnen in T1 waardoor ik 2-3 man voorbij moest laten. Wel snel weer terug naar P2 maar Paul was inmiddels weg en zonder tow kon ik hem niet bij houden (scheelt ook veel dat ik in Q zonder autoblip reed, en in de race met, toch maar eens meer gaan oefenen zonder..). Toch nog even geprobeerd maar begon foutjes te maken dus maar laten schieten. Leek een saaie race te worden tot ik heel vreemd eraf ging in T2 en de muur in knal. Snel de pits in voor een nieuwe auto en op P6 weer aansluiten, en de rest van de race eigenlijk met Marco zitten vechten. Ik had op veel plaatsen veel meer snelheid maar ik kon er gewoon geen gebruik van maken, ik was precies op de foute plekken sneller zeg maar, waar ik er niks aan had. Paar keer langszij door de laatste bocht maar bang dat ik ging glijden (gebeurd nog al gauw in deze auto) iets te voorzichtig en daardoor kon Marco weer buitenom voorbij. In de laatste ronde gaf ik dan ook alles, maakte zelfs nog een halve spin in T1 en wat ik daar verloor weer helemaal goedgemaakt in het stuk tot de hairpin, en in de laatste bocht gooi ik hem er buitenom langs, ik had de snelheid, maar ik ging net een beetje het gras in en kwam er niet meer uit waardoor Marco het won... Wel heel vet! Ik had P2 moeten worden maar dan was het wel een saaie race geweest, dit is toch een stuk leuker :D

Ook een hele vette track, alleen niet om in te halen, want als degene voor je 10 meter eerder remt ben je gedwongen hetzelfde te doen want je past er echt niet langs :+ Heb alles geprobeerd wat ik kon, iets inhouden voor de bocht om er dan met meer snelheid door te gaan, dat lukte twee keer maar toch te krap om hem er naast te gooien voor de volgende. Goed gevochten Marco, je liet je in ieder geval niet van de wijs brengen toen ik af en toe met 39258 km/h op je achterbumper af vloog voor de bocht O-)

[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 26-01-2012 22:04 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, dat was een superleuke race! Goede start, helaas ging er iemand het gras in die mij en nog iemand aantikte. Ik noem geen namen maar het was Sebastian :P. 100% raceongeluk dus geen enkel probleem, auto stuurde wel ral daarna een beetje.

Langzaam liep ik in op Rene. Ik had een run op hem bij uitkomen laatst bocht voor start/finish, maar dat ging zo snel dat ik hem aantikte. Sorry daarvoor nogmaals Rene, het verschil was veel groter dan ik had ingeschat.

Even de pits in en weer verder. Daarna de race lekker uitgereden, snelste tijd aangescherpt naar een 1.22.1 en 3 ronden voor het einde een megalucky escape in de snelle linkerknik na start/finish. Schampte de muur en daarna was ik niet zo heel snel meer en kwam Sebastian rap dichterbij. Achter me kunnen houden en als een-na-laatste gefinished, maar wel een leuke avond gehad :)

PS: Rene, we hadden 2 fast tows, wat betekent dat je de auto 2 x total loss mag rijden. Gewoon de pits inrijden zoals ik deed, zorgen dat je fuel (F4) en banden (F5) uitstaan en je kunt na een seconde weer verder met een frisse auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Morgen Mosport, oeps... Iedereen die achter me start - je hebt alvast een plekje gewonnen, want vroeg of laat lig ik in T2 in de muur ;)

Zaterdag Indy hoop ik bij te zijn, weet ik nog niet 100% zeker.

Zondag HPD wil ik winnen >:) Watkins was eerste HPD race ooit, en flink wat races daarna moet ik er toch weer sneller kunnen zijn. Een tweede plek moet er op snelheid wel in zitten denk ik, alleen niet crashen :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:03:
en 3 ronden voor het einde een megalucky escape in de snelle linkerknik na start/finish.
Welke baan heb jij gereden? :? Waar ik aan het racen was liggen na s/f 2 rechterbochten, en dan een langzame(re) linker :p

Was wel aardige race. 1e deel was vrij saai aangezien ik eigenlijk al vrij snel alleen kwam te rijden. Zag Joep achter me spinnen (oid, viel weg iig), en ik besluit een paar bochten later hetzelfde te doen. Nog bijna 2 man daar mee geraakt, maar dat ging net goed.

Daarna redelijk stabiel kunnen rijden, en op het einde nog naar Ruud toe kunnen kruipen, maar geen mogelijkheden meer gehad om er echt bij te komen. Anders had ik denk ik hetzelfde gehad als Nick, misschien wel sneller zijn, maar er niet voobij kunnen.

Outlon is best een leuke baan, maar inhalen is er dra-ma-tisch moeilijk :)

Morgen weer een race!

Oef, morgen Mosport zie ik nu idd. Lastig, heb daar altijd met een high downforce setup gereden, maar daar ga ik het morgen niet mee redden...

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 26-01-2012 22:10 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:03:
Zo, dat was een superleuke race! Goede start, helaas ging er iemand het gras in die mij en nog iemand aantikte. Ik noem geen namen maar het was Sebastian :P. 100% raceongeluk dus geen enkel probleem, auto stuurde wel ral daarna een beetje.
Ja dat was ik , moest uitwijken voor Joep , iedereen ging wat eerder remmen dan ik verwachtte dus ik ging met ongeveer 30km/u het gras op , en je weet iRacing gras , dan duurt het 10min voordat je stilstaat , dus ben ik met een kromme auto de pit ingegaan om toch nog in dezelfde lap weer door te kunnen.

Helaas was iedereen te netjes om nog aansluiting te kunnen hebben , maar toch nog leuk een beetje achter jou aan kunnen rijden. ;)

En Paul kwam nog even langs stuiven om me weer later door een paar foutjes weer voorbij te laten.

Verder zag ik in de replay dat Nick en Marco inderdaad een erg leuke race gehad moeten hebben , had er graag bijgezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:12:
.....Ja dat was ik , moest uitwijken voor Joep , iedereen ging wat eerder remmen dan ik verwachtte dus ik ging met ongeveer 30km/u het gras op......
Ja ik moest erg vroeg op de rem daar want het treintje voor me ging wel erg voorzichtig de bocht in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:14:
[...]

Ja ik moest erg vroeg op de rem daar want het treintje voor me ging wel erg voorzichtig de bocht in ;)
Ja, sorry, dat kwam misschien door mij, ik zat links naast Paul door een enorm slechte start en kon de apex van de bocht niet zien. Hij zat echter wel nog aan de binnenkant dus ik bedacht dat ik door precies goed en snel de apex te pakken misschien bij uitgaan van de bocht weer voorbij zou kunnen, maar ik gokte dus het instuur punt verkeerd en nam iets teveel curb. Moest hard op de rem om recht te blijven waardoor het treintje achter me de rem op moest... Had veel erger af kunnen lopen :o

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mijn start was ook echt hopeloos slecht trouwens. Gelukkig kwam Nick nóg slechter weg, dus viel dat gepruts van mij niet zo op :p

Toch vreemd, jaaaaren geleden in GPL waren starts 1 van mijn sterkste punten, maar in iRacing lukt het me to-taal niet. Misschien clutch eens van pedaal naar een knopje verplaatsen ofzo.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
BM schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:20:

Toch vreemd, jaaaaren geleden in GPL waren starts 1 van mijn sterkste punten, maar in iRacing lukt het me to-taal niet. Misschien clutch eens van pedaal naar een knopje verplaatsen ofzo.
De Radical is gewoonweg een moeilijk ding om mee te starten , met de SRF bv kan ik wel met gierende banden vertrekken , met radical is het meestal slowmo.
En in GPL hebben de auto`s geen elektronica dus dat gaat dan wat voorspelbaarder , minder systemen die ingrijpen.

En Nick , je wordt bedankt. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:20:
Mijn start was ook echt hopeloos slecht trouwens. Gelukkig kwam Nick nóg slechter weg, dus viel dat gepruts van mij niet zo op :p

Ik ben er ook niet goed in. Tegenwoordig gebruik ik wel altijd de koppeling (pedaal), en in de Radical laat ik hem normaal halverwege opkomen, beetje half tot 3/4 gas, dan koppeling omhoog en langzaam vol gas. Zo start ik het snelste (je kunt ook een wheelie doen maar dat is nog langzamer :+). Ik weet niet wat ik fout deed vandaag, denk teveel koppeling omhoog, want ik kwam gewoon niet weg. Leek wel alsof ik in de 2 aan het starten was :/

Sinds ik het koppelingspedaal gebruik moet ik mezelf wel altijd even een reminder geven dat ik m'n voet naar rechts moet schuiven :+ In de F1 op Spa vergat ik dat een keer en was dus met de koppeling aan het remmen voor T1. Werkelijk geen idee hoe dat goed ging zonder brokken, ik schoot echt 100 meter door tussen de remmende menigte door en raakte niemand. Won er ook nog wat plekken mee denk ik :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sinds ik met de koppeling start is het allemaal wel sneller bij de start.
Ik moet ook altijd eraan denken om mijn voet weer bij de rem te zetten, daarna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Was echt een super race.
Kwam goed weg bij de start, denk zelfs iets sneller dan Maykel op P3, maar moest inhouden omdat Nick niet goed weg kwam, en daarna de fout in ging. Daardoor kwam Eric er ook meteen voorbij en lag ik 5e. Was lekker close racen met Maykel en Eric tot ik in lap 4 spinde in de laatste bocht, waardoor Joep en Ruud er ook nog voorbij kwamen. Daarna begon ik langzaam op hun in te lopen, en op een gegeven moment zat ik nog maar iets van 1 sec. achter Ruud. Net daarna ging Joep er vanaf in de hairpin, en was ook Maykel ergens gespind. Die 4e plek was echter maar van korte duur, want iets later ging ik zelf wederom de mist in in de laatste bocht. Maykel was er weer voorbij, en aangezien hij ongeveer dezelfde tijden reed kwam ik niet dichterbij in de rondes daarna. Ik had me er al bij neergelegd dat ik 5e zou worden tot ik ineens Nick achter me zag zitten (had nieteens gemerkt dat ik hem voorbij was gegaan).
Die laatste 6 rondes werden ongelofelijk spannend, want Nick was echt een klap sneller dan mij.
Het enige punt waar ik echt op moest letten was de voorlaatste bocht, hier moest ik een goeie exit hebben op het stuk richten de laatste bocht, omdat dat eigenlijk het enige punt is waar je echt in kunt halen. Dit lukte vrij goed, en Nick zat echt continu te pushen, maar ik hield mijn lijn vast, en zodoende kon hij zijn auto er nergens echt naast prikken. Een keer bij uitkomen van de flauwe rechterknik na het lange rechte stuk (na de hairpin) maakte ik een remfout, waardoor hij er bij het uitkomen naast kon komen, echter had ik net voldoende snelheid om het tot T10 te redden, en moest hij er weer achter :P
In de laatste ronde werd het nog even spannend in de laatste bocht. Bij uitkomen T10 ging ik al meteen naar de binnenkant om de verdedigende lijn te rijden. We remden ongeveer op hetzelfde punt, en gingen zij aan zij de laatste bocht in. Gelukkig (voor mij) kwam ik net wat beter de bocht uit, waardoor ik P4 met succes had weten te verdedigen. Gaaf gevecht, en mijn adrenaline niveau stond echt zwaar in het rood. Mijn handen trilden als een dwaas, en had een hartslag die behoorlijk in de begrenzer zat :)
Jammer dat ik niet met Maykel en Ruud kon vechten, maar ik ben super tevreden met P4.

Op naar morgen !!

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vergeten om de replay te saven, had nog een mooi moment tijdens practice. Rolde langzaam achteruit na een spin, ik was was geïrriteerd omdat het niet zo wilde lukken, dus ik zet hem in z'n 1, geef volgas en doe een clutchdump ... en toen zag ik wolken :D
Auto kwam met een klap neer en er was niet meer mee te rijden, lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Deze start ging perfect bij mij.....gewoon 3/4 gas en de versnelling erin rammen en gelijk volgas.....reed in T2 reeds op een tweede plek.....Nick er wel gelijk maar weer langs gelaten want die was niet te houden; helaas twee foutjes en teruggevallen naar P8, gelukkig besloot Joep nog wat aan mijn verveling te gaan doen en kon ik de laatste ronden nog een beetje racen....haha.....

Volgens mij begint de tussenstand wel spannend te worden!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En die tussenstand heb ik een plekje gegeven in de toernooi agenda.
Tussenstand

[ Voor 52% gewijzigd door JoepW op 26-01-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:30:
Die laatste 6 rondes werden ongelofelijk spannend, want Nick was echt een klap sneller dan mij.
Het enige punt waar ik echt op moest letten was de voorlaatste bocht, hier moest ik een goeie exit hebben op het stuk richten de laatste bocht, omdat dat eigenlijk het enige punt is waar je echt in kunt halen. Dit lukte vrij goed, en Nick zat echt continu te pushen, maar ik hield mijn lijn vast, en zodoende kon hij zijn auto er nergens echt naast prikken.
Klopt ja, de eerste keer dat ik achter je zat ging ik je daar meteen voorbij (en toen iets te voorzichtig in de laatste bocht misschien, je ging buitenom makkelijk weer voorbij), en ik hoopte eigenlijk dat je nog eens zo'n slechte exit zou hebben. Ik concentreerde me dan ook elke keer op dat stuk zodat ik er meteen langs kon zijn als je niet goed die bocht door kwam, maar volgens mij heb je de rest van de rondjes daar erg strak gereden want ik kwam daar niet echt dichterbij meer.

In T1 had je een veel wijdere lijn die op een of andere manier toch even snel was. In T2 was ik sneller maar alleen als ik richting buitenkant uitloop, dus ik kon niet sneller zijn en er binnenlangs door prikken, dus ook nutteloos. Die snelle doordraaier naar links was ik VEEL sneller omdat jij af en toe remde en ik meestal vol gas ging, maar daar is het wel erg tricky om hem er langs te gooien, bandje off track en je ligt in de muur, dus dat durfde ik niet aan. De hairpin ging ik sneller in en kwam jij sneller uit dus ongeveer hetzelfde, en na het lange rechte stuk remde je steeds een klap eerder dan ik, maar ook daar kon ik geen gebruik van maken omdat het gewoon te krap is. Wel leuk dus om elke ronde iets anders te proberen wat allemaal niet lukt :P
Ericjooo schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:31:
Nick er wel gelijk maar weer langs gelaten want die was niet te houden
Oh ja, dat was nog even spannend... Ik kwam veel sneller uit T2 maar ik vond het maar niks om meteen naast elkaar in die snelle bocht te zitten. Ik remde dan ook flink, terwijl jij ook remde, dus ik zag je heel lang niet in m'n spiegels. Ging gelukkig goed. Als je stug had door gereden hadden we het ook wel overleefd, maar als ik ook stug had doorgereden niet :+

[ Voor 62% gewijzigd door NickThissen op 26-01-2012 22:38 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wat betekenen die rode en blauwe kleur eigenlijk in die tussenstand ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gewoon vlaggetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hehe...
net van ellende toch maar de hpd gekocht om zondag toch mee te kunnen racen. Die 4e plek in de tussenstand wil ik wel verdedigen nl. En aangezien ik race 2 als droprace kan gebruiken ziet het er op dit moment nog goed uit :)

Ik hoop wel dat de bij het volgende W13 toernooi iets minder races gehouden worden dan nu. Ik krijg het maar moeilijk verkocht dat ik elke avond boven zit te racen :) 4 races net zoals de vorige keer vond ik persoonlijk fijner.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:45:
hehe...
net van ellende toch maar de hpd gekocht om zondag toch mee te kunnen racen. Die 4e plek in de tussenstand wil ik wel verdedigen nl. En aangezien ik race 2 als droprace kan gebruiken ziet het er op dit moment nog goed uit :)

Ik hoop wel dat de bij het volgende W13 toernooi iets minder races gehouden worden dan nu. Ik krijg het maar moeilijk verkocht dat ik elke avond boven zit te racen :) 4 races net zoals de vorige keer vond ik persoonlijk fijner.
Cool, zul je geen spijt van krijgen, ik vind het een geweldige auto in ieder geval :) Hij is niet moeilijk om te rijden, maar wel moeilijk om snel te rijden (en vooral in de multiclass serie is hij daarom erg gevaarlijk met onervaren mensen).

Ik vind 6 ook iets te veel in een week eerlijk gezegd. Het is nog net te doen, maar vooral ook de practice erbij (die moet ik gewoon mee doen anders word het niks) is wel lang elke avond. Volgende keer weer 4 vind ik een prima idee.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vind 6 wel leuk, kan ik ook nog een paar keer meedoen :+
Maar het maakt mij niet uit hoor, ik rijd toch niet voor klasseringen, gewoon voor de fun en om een mooie race te hebben. Ik krijg het namelijk ook niet verkocht dat ik zowat elke avond boven zit te racen, dus ik pak ook maar sporadisch een raceje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We kunnen ook 3 schraps doen en wel 6 inplannen
Dan kan je er 4 rijden. 1 verprutsen en toch meedoen met het klassement.
En dan is de kans groot dat alle GoT'rs wel meerdere keren kunnen rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik begon de Q gewoon verder te rijden met m'n setup met R fuel om te zien of ik daar ook nog een beetje snelle rondjes mee kon doen.
Toen halverwege ik nog niet in de buurt kwam van de snelle tijd van Nick toch maar ff de auto leeg gegooid, maar ik kreeg er geen nette ronde uitgeperst dus moet de pole even aan me voorbij laten gaan.

Ik denk dat Nick medelijden had ofzo, want ik heb zelden iemand vanaf pole zo slecht zien wegkomen :w

Omdat ik meteen de leiding had dus ook maar lekker voorzichtig T1 ingegaan waarna ik een klein gaatje kreeg omdat Nick ook daar weer aan het prutsen bleef :P
Na de eerste paar ronden vond ik het nog wel redelijk spannend omdat het gat nog wel steeds weer wat kleiner werd tot Nick weer verder terugviel door andere foutjes en zo kon ik onbedreigd richting de winst rijden.

Op het laatst ging ik nog even kijken of ik m'n snelste raceronde van 1:20.6 nog sneller kon krijgen, maar schoot er toen af in die een na laatste bocht.
Gelukkig wilde de auto die laatste 2 laps nog wel rond met de meatball en was de voorsprong van 40 secs ook nog wel genoeg om de winst veilig te stellen.

Het was de eerste race die me een beetje lag en waar de geluksfactor niet zo heel groot was.
Morgen de SM op Mosport.. ik kijk er naar uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De replay van de Radical race ;)
http://p.invisio.nl/ir/replay/20120126_got_toernooi_3.zip

Er is iets niet ok, met mijn FTP server. Het kan zijn dat sommige setups niet beschikbaar zijn.
Ik zal dat in de loop van morgen eens bekijken en repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gisteren ben ik na een crash maar gestopt met de race, maar nu lees ik hierboven ergens dat hij de pit in ging voor een nieuwe auto na de crash? Ik dacht dat ik weer 10 min optional repairs moest afwachten om daarna mogelijk nog steeds met een niet goed sturende Radical te zitten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

flopdoc schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:17:
Gisteren ben ik na een crash maar gestopt met de race, maar nu lees ik hierboven ergens dat hij de pit in ging voor een nieuwe auto na de crash? Ik dacht dat ik weer 10 min optional repairs moest afwachten om daarna mogelijk nog steeds met een niet goed sturende Radical te zitten!?
Bij onze races staan Quicktows aan (2 stuks). Dit wil zeggen dat, als je in de pits bent, je meteen een nieuwe wagen krijgt.

De naam is misleidend, want eigenlijk is het een instant-repair. De tow duurt even lang (dus als je op escape drukt), maar zodra je in de pits staat heb je een splinternieuwe wagen, en kan je doorrijden. Bij de Nascar misbruikte Nick dit om nieuwe bandjes te krijgen en steeds als eerste weer de baan op te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 09:05
flopdoc schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:17:
Nee je had 2 fast tows.. (betekent dus 2x super snel volledig repareren, binnen een seconde)

Je had dus gewoon door kunnen rijden.

Maar ik heb ook wel lol gehad gisteren.
Slechte start ook, daardoor gelijk 2 man voor me, waaronder sebastiaan.
Deze vloog even verderop het gras op, en kwam terug in mijn voorganger, waardoor ik sebastiaan ook niet meer kon ontwijken en onder hem door dook... (mooie salto maakte je auto trouwens ;) )

Gelukkig geen schade en vanaf plek 10 door kunnen gaan, en aan een inhaalslag begonnen.

Uiteindelijk wel blij met me 6e plekkie, zag onderweg van plek 10 een hoop man naast de baan staan, waarvoor dank (joep, eric :) )
Toen plots nick voor me neus opdook uit de pits werd het wel weer even leuk, maar verloor snel aansluiting met hem en Marco. Marco kreeg ineens vleugels toen nick achter hem zat, ging ineens een stuk harder.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Toen plots nick voor me neus opdook uit de pits werd het wel weer even leuk, maar verloor snel aansluiting met hem en Marco. Marco kreeg ineens vleugels toen nick achter hem zat, ging ineens een stuk harder.
Ik had me eigenlijk al een beetje neergelegd bij positie 5, en daardoor zwakte mijn concentratie wat af. Daarom had ik wat slechte rondjes, en kon je dichterbij komen. Echter toen Nick ineens vanuit de pits achter me aan zat, moest ik ineens aale zeilen bijzetten om hem voor te blijven. Hij was meer dan een halve seconde per ronde sneller dan mij, dus daar had ik moeite zat mee. Hierdoor veel geconcentreerder (nja zo ver dat nog mogelijk was) gaan rijden, en dus gingen mn rondetijden ook weer omlaag.

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 79 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.