La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dan houd je alleen het concentratieprobleem over. Maar je kan tijdens een TT natuurlijk ook nog even een pauze nemen.Ericjooo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:41:
Misschien dan even een stel TT rijden.....als je zo laag staat levert een half uurtje foutloos alleen rondrijden wel de nodige SR op!!!
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik ben 99% zeker dat ik er bij ben, maar heb enkel nog maar wat testlaps gereden met de fixed setup voor Talladega sinds het NTM... bij gebrek aan een betere setup.Niellie41 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:49:
Vanavond rond 21.30 is de Talladega race voor de mensen van de Benelux!
Ik had een hele verzameling met goede setups voor de Silverado verzameld maar door het NTM was al dit opzoekwerk voor niks en was ik m'n interesse een beetje kwijt.
(Gisteren nog wel wat Pocono rondjes afgelegd met fixed setup dus de feeling is al een beetje terug)
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
nu gaat ie vandaag weer richting 2 hoor.
gewoon even 10 races rijden zonder te pushen.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Erg goed initiatief.Niellie41 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:49:
Ik laat het voorbij gaan. Dat scheelt een aantal cautions
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Jammer van de iRating beperkingNiellie41 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:49:

Ik reed altijd achteraan in de Late Models, vandaar.
Wat is het laatste moment dat ik nog kan joinen?
welke iRating beperking? Die is er niet. Iedereen kan mee doenFuelke schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:05:
[...]
Jammer van de iRating beperking
Ik reed altijd achteraan in de Late Models, vandaar.
ww voor vanavond is draft
@Hoogie, jammer man.
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 17-01-2012 18:47 ]
Oh ik was in de war met dat andere topic: "29 Jan 2012 BeNeLux Smoking 100 @ Talladega"Niellie41 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:42:
[...]
welke iRating beperking? Die is er niet. Iedereen kan mee doen
ww voor vanavond is draft
@Hoogie, jammer man.
Hmm, dat vind ik ook raar, want zo veel Benelux oval racers zijn er niet.
Ik had het bij die race niet eens gezien.
Hij heet Talladega benelux en pass is draft
Inloggen kan tot 21:05 zie ik net.
edit nog een paar minuten tot kwalificatie en 10 tot de race.
[ Voor 45% gewijzigd door Niellie41 op 17-01-2012 20:57 ]
Was nog wat andere dingen aan het doen en ook al wel de sessie gejoined, maar nog niet ingame geweest.
Join net nadat ze 6 minuten bezig zijn met de race en helaas had ik er een superspeedway setup uit september opzitten en die komt niet meer door de tech heen helaas. Dus kon ook niet meer joinen met een aantal rondjes achterstand o.i.d.
Dat geldt toch eigenlijk altijd en niet alleen voor A?Ericjooo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:06:
@ Roderic....klopt, als je A bent kijk je niet meer naar de SR en alleen naar je iRating om in een goede split te komen en de daarbij behorende punten.
Kun je in eigenlijk iRacing met een ghost van jezelf rijden?
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-01-2012 21:37 ]
Ik snapte het ook niet.
Nog bedankt voor de pushen, Koen! Volgende keer push ik jou wel
[ Voor 33% gewijzigd door Niellie41 op 17-01-2012 22:18 ]
Nee dat kan (gelukkig) niet. Een ghost geeft mij te veel afleiding en stoort mijn zicht op de baan.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:30:
.....
Kun je in eigenlijk iRacing met een ghost van jezelf rijden?
Wel heb je de mogelijkheid om tegen je eigen sectortijden te rijden en dat wordt ondersteund met een verschilmeting en een rode of groene balk.
Dit kan tegen best lap en optimal. Dat laatste is een optelling van je snelste sector tijden.
Het is niet heel erg relaxed omdat soms je complete zicht ontnomen wordt als je door een andere auto heen rijd (of andersom), maar als je een race joinen nog te spannend vind kan het een manier zijn om alvast even te wennen en te kijken hoe alles gaat.
Gelukkig? Jammer!JoepW schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:01:
Nee dat kan (gelukkig) niet. Een ghost geeft mij te veel afleiding en stoort mijn zicht op de baan.
In andere games vind ik ghosts een uitstekende manier om mijn eigen tijden te verbeteren.
Ghost vond ik in andere spellen soms wel gemakkelijk, maar ik mis het absoluut niet in iracing.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:49:
[...]
Gelukkig? Jammer!
In andere games vind ik ghosts een uitstekende manier om mijn eigen tijden te verbeteren.
Wat ik met een ghost vaak had was dat ik dezelfde lijnen en rempunten hanteerde en alleen iets later remde of iets vroeger op het gas ging.
Nu met die sectortijden probeer je veel andere dingen uit. Soms denk je "jaja dit wordt sneller" en zie je je sectortijden gewoon omhoog gaan ipv omlaag... En ik focuste me ook te vaak op de ghost car ipv op de track.
Jammer dat het zo vroeg was plots, had nog geluk dat ik nog even hier op het forum keek, anders had ik pas iets voor 21:30 en dus te laat gejoind.Niellie41 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:01:
Het verbaasde mij ook dat het zo vroeg was.
Ik snapte het ook niet.
Nog bedankt voor de pushen, Koen! Volgende keer push ik jou wel
Vond het best wel vermakelijk. Was lang geleden dat ik nog eens een truck raceje gedaan had. Best jammer van die ene crash doordat ik iets te veel aan het slingeren was...
Pushen of gepusht worden maakt me niet zoveel uit eigenlijk, tenzij ik op de rand van een klif sta.
[ Voor 46% gewijzigd door Fragbeestje op 17-01-2012 23:57 ]
Ik probeer me deze week op de SM te concentreren. Moet nog 2 C Class races doen om mijn MPR te halen. Mijn SR is iets van 3.74 ofzo, dus dat kan wel wat hebben. Ga wel opletten dat ik niet teveel offtracks heb, en dus eerder wat rustiger aan doen.
Volgend seizoen denk ik volledig SM rijden, en proberen minimaal 1 Skip race in de week erbij te doen. Weet niet of ik het tijdtechnisch ga redden, maar ga het wel proberen.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Maar eerste de 2.4 uur zaterdagavond.
Hij staat hier wel op de planning inderdaad, die F1. Nu maar hopen dat er niet weer dingen tussenkomen.Niellie41 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 00:02:
Net even voor de lol de F1 uitgelaten op Silverstone. Misschien dat ik zondag daar aan mee doe, dan kan ik samen met Frank achterin vechtenMet al die mensen die ragequiten, moet een top 10 zeker te halen zijn.
Maar eerste de 2.4 uur zaterdagavond.
Die tijd zit idd wel goed, maar sessie ervoor zat Simon Hulbert er ook op en die reed vlot een 2:12.9 en een tijdje later een 2:12:6derx666 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:58:
@Fragbeestje: dat is een serieus nette tijd!
Ik probeer me deze week op de SM te concentreren. Moet nog 2 C Class races doen om mijn MPR te halen. Mijn SR is iets van 3.74 ofzo, dus dat kan wel wat hebben. Ga wel opletten dat ik niet teveel offtracks heb, en dus eerder wat rustiger aan doen.
Volgend seizoen denk ik volledig SM rijden, en proberen minimaal 1 Skip race in de week erbij te doen. Weet niet of ik het tijdtechnisch ga redden, maar ga het wel proberen.

Ben nog aan het twijfelen voor volgend seizoen. Ik hoop dat ik de 1e plek in Div 4 voor de radical kan houden nu op Spa (maar dat lijkte me wel, tenzij ik veel pech heb) en ben aan het denken om vanaf volgend seizoen voornamelijk met de Ford GT te rijden of de Corvette, aangezien er al te veel HPD's zijn
Begin dit seizoen reed ik Mustang, Radical, Ford Falcon V8 en kwam er nog eens een oval raceje bij kijken ook... dan wordt het wat teveel van het goede en ik was in geen enkele wagen eigenlijk goed.
Heb ik me maar toegespitst op de Radical en af en toe een mustang raceje voor de fun. Op het einde hier en daar een GT race omdat ik toch B was ondertussen.
Ik heb dit 1 keer gedaan, en ik vond het doodengRed Baron schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:38:
Je kunt wel zelf als ghost meerijden in een race die je spectate.
Het is niet heel erg relaxed omdat soms je complete zicht ontnomen wordt als je door een andere auto heen rijd (of andersom), maar als je een race joinen nog te spannend vind kan het een manier zijn om alvast even te wennen en te kijken hoe alles gaat.
Nergens word heel duidelijk aangegeven dat je als Ghost rijdt, dus de 1e paar minuten was ik als de dood dat ik (ook al kan het eigenlijk niet) 'normaal' gejoined was, en ik dus mensen zou kunnen raken.
Verder sowieso niet heel relaxed rijden, maar wel aardig om even snel te kijken hoe je qua pace meekunt.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Misschien vandaag toch eens een race in proberen, al is het maar voor de fun.
Het helpt in ieder geval om de steering ratio te wijzigen naar 12:1 of 10:1 ipv de default 14:1Niellie41 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:34:
Ja je moet echt goed af remmen en de auto lekker laten rollen. Ook zijn de fixed sets zijn heel onderstuurd.
De kleine ovals vindt ik heel leuk. Veel close racing, maar dan moeten de anderen ook mee werken. Alleen weet ik niet of ik tijd heb voor een race.
[ Voor 34% gewijzigd door Niellie41 op 18-01-2012 08:43 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Zal vanavond even wat setups sharen anders..
Dit lijkt me wel een snelle (rijd zelf niet met de SM)flopdoc schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:36:
Hm, nu ken ik de layout van Spa best wel goed maar met de SM kom ik nog maar net in de 2.21 dus ik heb nog wel wat trainingsrondjes te gaan. Ik gebruik een setup van het iRacing forum waar 2.16 mee gereden is, nu weet ik wel dat een setup rijder specifiek is maar ik moet toch wel ergens onder de 2.20 kunnen uitkomen. Heeft iemand een leuke replay waar ik wat van kan leren op Spa?
http://www.youtube.com/watch?v=NyZ-xrmfK98
Vergeten jullie niet in te schrijven?
Race 1, 2 en 3 is ook onder voorbehoud want heb m'n vriendin een paar dagen geleden iets horen zeggen over volgende week... ene oor erin, andere oor eruit... dus dat moet ik nog eens checken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dank voor de link, ik zal hem vanavond bekijken.Fragbeestje schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:38:
[...]
Dit lijkt me wel een snelle (rijd zelf niet met de SM)
http://www.youtube.com/watch?v=NyZ-xrmfK98
Ik ga proberen er zoveel mogelijk bij te zijn... Echter zal mijn inschrijving pas op de dag zelf of de dag ervoor erbijstaan.JoepW schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:48:
Ik mis nog veel namen bij ons W13 toernooi.
Vergeten jullie niet in te schrijven?
4 is ook een road race.
En ovals zijn vies he.
Klopt, maar op vrijdagen kan ik niet
Jup. Not my cup of tea, maar ik wens iedereen veel plezier op de ovals!En ovals zijn vies he.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
http://www.danlisa.com/sc...on_id=1244&reset_season=yJust to let everyone know. The vApex Racing Group 2.4 Hours of Spa is now part of the SSCA World Endurance Championship (WEC) which will also Include two of the iRacing.com Tournament Special Events Sponsored by Inside SimRacing TV. Those events will be announced soon and will be Driver Swap Endurance Team Racing. Driver and Team Championships will take place.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1834668.page
Hier is de kalender er van te vinden.
Ik ben van plan om er aan mee te doen.
Het WR met de NTM is 1:46.383
Welkom...... En als je hier vaker komt en je wilt aansluiten bij de diverse activiteiten, dan is het leuk als je je laat opnemen in de OpeningsPost. Dat kan door mij een PB te sturen met je CustIDthoragz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:51:
Aha natuurlijk, hartstikke bedanktBen nog heel nieuw in iRacing.
Nou rij ik dus sinds kort met de SM.
Als ik nu de Serie Schedule bekijk dan haal ik daar uit dat Spa de laatste van deze serie is.
http://members.iracing.co.../member/SeriesSchedule.do
Betekend dit dat ik vanaf volgende week met een nieuw seizoen mee kan doen?
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 18-01-2012 18:50 ]
Ben ik verplicht om een aantal races per dag te rijden of ligt dat allemaal aan mij.
Of hoe meer races he beter?
Verplicht ben je helemaal niksseninha schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:10:
En een seizoen. Hoe gaat dat in z'n werk.
Ben ik verplicht om een aantal races per dag te rijden of ligt dat allemaal aan mij.
Of hoe meer races he beter?
Elke week een andere baan, en voor de SM betekend dat de hele week lang, om de 2 uur een race. Wil je meedoen, doe je mee, zo niet, ook prima
Als je minimaal 8 weken in een seizoen meedoet krijg je daar wel een kleine bonus voor ($5 ingame credits geloof ik), maar dat is het dan ook wel. Nahja, en natuurlijk de punten
Net mijn nieuwe stuurtje en pedalen binnen gekregen. Eerste indruk: wow, tweede indruk: wower
1e gevoel is helemaal goed, en pedalen en stuur zijn lang zoveel wennen niet als ik gedacht had. Alles nog maar heel beperkt geinstalleerd, dus morgen even verder kijken, maar 1e indruk is helemaal top
Merk al wel dat ik op zoek moet naar een hogere stoel. De basishoogte van dit stuur is beduidend hoger dan dat van mijn oude G25.
Wat me nu aan het stuur vooral opvalt... het verschil tussen een beltdrive en tandwieloverbrenging is huuuuuge. Zoveel soepeler.... niet gedacht dat dat zo merkbaar zou zijn
[ Voor 32% gewijzigd door BM op 18-01-2012 19:15 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nee, het is best ingewikkeld allemaal, maar het systeem probeert zo veel mogelijk te vermijden dat veel rijden = veel punten. Ik heb me er nog niet echt in verdiept maar volgens mij telt het gemiddelde van 2, 4, 6, 8 etc races ofzoiets... Er is een thread in het forum 'how to play the points game', is wel interessant.seninha schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:18:
Maar als je hoog wil eindigen (niet dat ik het kan) dan moet je eigenlijk zo veel mogelijk wedstrijden pakken.Of werk dat niet zo?
Groeten uit de sneeuw trouwens
Volgens mij pakken ze de beste 50% van je races van die week, en nemen ze daar het gemiddelde puntenaantal van. Dat zijn dan je punten voor die week. Als je dus in je 1e race meteen een enorm pak punten pakt zou je beter kunnen stoppen (als je puur voor de punten gaat), terwijl als je een slechte race rijd je dat nog zou kunnen corrigeren met een andere race.
Als je de uitslag van een race bekijkt, en je puntenaantal voor die race is roodgekleurd tellen de punten níet mee. (omdat deze bij de slechtste 50% zit).
Het is dus wel zo dat hoe meer weken je rijd, hoe hoger je wss in de ranking staat, maar gedurende de week maakt het aantal races niet zoveel uit.
Porsche GT3 + Clubsport pedalenRuudjeM schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:31:
[...]
Welk stuur en pedalen waren het ook alweer??
[ Voor 26% gewijzigd door BM op 18-01-2012 19:32 ]
Xbox
Welk stuur en pedalen waren het ook alweer??BM schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:12:
[...]
Net mijn nieuwe stuurtje en pedalen binnen gekregen. Eerste indruk: wow, tweede indruk: wower
1e gevoel is helemaal goed, en pedalen en stuur zijn lang zoveel wennen niet als ik gedacht had. Alles nog maar heel beperkt geinstalleerd, dus morgen even verder kijken, maar 1e indruk is helemaal top
De punten worden gegeven naar aanleiding van de SOF (Strength of Field), dus hoe hoger de gemiddelde iRating, hoe meer punten de winnaar krijgt; ook scheelt het aantal deelnemers per race in de punten, veel deelnemers betekent kleinere tussenruimtes in punten per positie, als er bijvoorbeeld maar 10 rijders zijn dan zijn de gaten tussen de posities groter.
Als je dus voor een klassement wil gaan dan moet je meedoen in races die splitten (als je iRating hoog genoeg is dan kom je in de hoogste split), waardoor je ook meer kans hebt op hogere punten. Als een race niet split dan weet je wel zeker dat je in de topsplit zit maar heb je ook deelnemers met 5000 iRating en onderin deelnemers met soms wel 300 of 400 iRating, deze trekken het gemiddelde weer omlaag!!
Zelf heb ik de top 40 deelnemers uit het klassement wat ik rijdt (Indycar) als "studied" toegevoegd zodat ik kan zien of ze bij de deelnemers van de komende race zitten......erg handig!! Het is wat lastiger als je meerdere series tegelijk wilt rijden aangezien je maar 100 rijders kan bevrienden en volgen.
RuudjeM schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:31:
[...]
Welk stuur en pedalen waren het ook alweer??
BM schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:19:
[...]
GT3 stuurtje met clubsport pedalen. Kon het toch niet nalaten nu G25 stuk is een stapje hoger te gaan qua kwaliteit
Dankje, dat lijkt me heel leuk, ik zal dat eens voor je opzoeken vanavond.JoepW schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:43:
[...]
Welkom...... En als je hier vaker komt en je wilt aansluiten bij de diverse activiteiten, dan is het leuk als je je laat opnemen in de OpeningsPost. Dat kan door mij een PB te sturen met je CustID
Hoe zit het aantal punten met de Safety Rating/License in elkaar? In 1 race waar ik als eerste ben gestart, als eerste ben gefinisht zonder incidenten heb ik +0.20 punten in de Rookie License gekregen. Strength of field was 1280. In een andere race precies hetzelfde, start P1 finish P1, 0 incidenten, alleen de Strength of field was iets hoger; 1528. Hier kreeg ik wel +0.62 punten in mijn rookie license.
Bedankt. Dit is me nu erg duidelijk.Ericjooo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:41:
Het hele raceverhaal is simpel en toch weer niet: van alle races die je per week rijdt tellen de helft van de races mee (natuurlijk diegenen met de meeste punten), dus rijdt je drie races dan tellen er twee mee, het loont dus om een "gratis" vierde race te rijden, scoor je goed dan gaat je gemiddelde van die week omhoog, scoor je slecht dan maakt het niet uit aangezien de beste twee races in dit voorbeeld toch al telden.
De punten worden gegeven naar aanleiding van de SOF (Strength of Field), dus hoe hoger de gemiddelde iRating, hoe meer punten de winnaar krijgt; ook scheelt het aantal deelnemers per race in de punten, veel deelnemers betekent kleinere tussenruimtes in punten per positie, als er bijvoorbeeld maar 10 rijders zijn dan zijn de gaten tussen de posities groter.
Als je dus voor een klassement wil gaan dan moet je meedoen in races die splitten (als je iRating hoog genoeg is dan kom je in de hoogste split), waardoor je ook meer kans hebt op hogere punten. Als een race niet split dan weet je wel zeker dat je in de topsplit zit maar heb je ook deelnemers met 5000 iRating en onderin deelnemers met soms wel 300 of 400 iRating, deze trekken het gemiddelde weer omlaag!!
Zelf heb ik de top 40 deelnemers uit het klassement wat ik rijdt (Indycar) als "studied" toegevoegd zodat ik kan zien of ze bij de deelnemers van de komende race zitten......erg handig!! Het is wat lastiger als je meerdere series tegelijk wilt rijden aangezien je maar 100 rijders kan bevrienden en volgen.
Ga deze week maar flink oefenen met de SM, kijken of het iets brengt in het nieuwe seizoen.
Moet alleen nog even goed verdiepen in het in elkaar zetten van een goede set up.
Als rookie moet je alleen kijken naar je Safety Rating (SR). Dat geeft aan hoe veilig iemand rijdt. Dus als je geen incidents hebt, krijg je de meeste SR. Dat heeft weer te maken met het gemiddeld aantal bochten dat je neemt zonder incidenten.thoragz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:48:
[...]
Dankje, dat lijkt me heel leuk, ik zal dat eens voor je opzoeken vanavond.
Hoe zit het aantal punten met de Safety Rating/License in elkaar? In 1 race waar ik als eerste ben gestart, als eerste ben gefinisht zonder incidenten heb ik +0.20 punten in de Rookie License gekregen. Strength of field was 1280. In een andere race precies hetzelfde, start P1 finish P1, 0 incidenten, alleen de Strength of field was iets hoger; 1528. Hier kreeg ik wel +0.62 punten in mijn rookie license.
Als je door een heel punt gaat, bijv. 3.0 dan krijg je 0.5 SR extra om te voorkomen dat je weer meteen onder de 3.0 zakt.
De Strength of Field (SoF) heeft te maken met de iRating. Dat staat weer los van de SR. iRating geeft aan hoe goed iemand is. Als je in de bovenste helft van het veld eindigt, krijg je iRating. En als je in de onderste helft eindigt, gaat er iRating van af.
Dan kan in een veld, heeft degene met de hoogste iRating nummer 1 en degene met de laagste iRating het hoogste nummer.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 18-01-2012 20:04 ]
In combinatie met dat je in een seizoen van 12 weken ook alleen 8 weken tellen voor het eindklassement .
Dus als je de eerste 8 weken gerace`t hebt en in week 2 maar 10 punten hebt gehaald (was je laagste weekscore) en je gaat daarna in week 9 bv racen en je haalt daarmee 100 punten , dan wordt week 2 gedropt dus gaat je totaal met 90 punten omhoog.
How do you save a random generator ?
Wat ik eigenlijk mis in het hele race gebeuren is feedback. Ik doet iets, iemand beoordeelt het en ik krijg te horen wat ik fout doe. Ik speel bv ook piano, en kan dat wel aardig, maar zonder les was het echt niet geworden wat het nu is.
Overigens had ik net wel een redelijke race op Spa, dwz niet een total disaster, had een kleine aanrijding van achter, waarna sturen niet goed meer lukte, pits stop, en 2 laps verder kon ik ook weer verder. iRating -1 en SR +.12 ofzoiets. Het gekke was dat ik in de pits het einde van de reparatie zat af te wachten toen opeens de klok op nul stond. Alsof de reparatie klaar was. Toen reed ik weg en bleek het stuurprobleem nog onopgelost, volgende ronde weer de pits in en toen stond er toch nog een optional repair van een minuut. Misschien heb ik per ongeluk op gas ofzo gedrukt of stuur bewogen, wat dan de repair afbreekt?
[ Voor 57% gewijzigd door flopdoc op 18-01-2012 21:27 ]
Als je in de SM het gevoel hebt dat je niet meer sneller kan, moet je meer aandacht besteden aan bocht uit (althans, zo werkt het voor mij). Omdat de SM niet zo heel snel optrekt, loont het om de bocht wat langzamer in te gaan als je er dan sneller uitkomt.flopdoc schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:21:
Ik word gek van Spa, ik kom gewoon niet onder de 1.21 ondanks 2 uur oefenen. Wat een gezeur van een beginner he? Ik heb wel het youtube filmpje gezien van iemand die 1.16 rijdt, maar dan zie je nog niet waar hij remt, je hoort wel wanneer de banden beginnen te gillen. Voor mijn gevoel zijn de chicanes het grootste probleem, ik ga er in en als ik er uit kom sta ik zowat stil.
Wat ik eigenlijk mis in het hele race gebeuren is feedback. Ik doet iets, iemand beoordeelt het en ik krijg te horen wat ik fout doe. Ik speel bv ook piano, en kan dat wel aardig, maar zonder les was het echt niet geworden wat het nu is.
Overigens had ik net wel een redelijke race op Spa, dwz niet een total disaster, had een kleine aanrijding van achter, waarna sturen niet goed meer lukte, pits stop, en 2 laps verder kon ik ook weer verder. iRating -1 en SR +.12 ofzoiets. Het gekke was dat ik in de pits het einde van de reparatie zat af te wachten toen opeens de klok op nul stond. Alsof de reparatie klaar was. Toen reed ik weg en bleek het stuurprobleem nog onopgelost, volgende ronde weer de pits in en toen stond er toch nog een optional repair van een minuut. Misschien heb ik per ongeluk op gas ofzo gedrukt of stuur bewogen, wat dan de repair afbreekt?
Ik doe overigens zo mee aan de Spa race in de SM.
Met een ghost zie ik precies wat ik anders doe, met sector tijden zie ik dat helemaal niet. Ik vind het met ghost ook veel leuker, het is toch een beetje alsof je tegen iemand anders rijdt in plaats van tegen de klok.Fragbeestje schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:51:
Ghost vond ik in andere spellen soms wel gemakkelijk, maar ik mis het absoluut niet in iracing.
Wat ik met een ghost vaak had was dat ik dezelfde lijnen en rempunten hanteerde en alleen iets later remde of iets vroeger op het gas ging.
Nu met die sectortijden probeer je veel andere dingen uit. Soms denk je "jaja dit wordt sneller" en zie je je sectortijden gewoon omhoog gaan ipv omlaag... En ik focuste me ook te vaak op de ghost car ipv op de track.
Ik ben nu bezig op Okayama International Circuit - Short Course maar m'n tijd verbeteren lukt niet zo.
Achterkant haalt dan de voorkant in richting de curbs
Daarom neem ik op dit moment de bochten alsof ik op eieren rij
Vanmiddag ook even wat test rondjes gereden en kwam ook niet onder de 2.22
Jammer genoeg de hele week nog avonddienst dus echt trainen zal er niet van komen
@FLOPDOC: druk even op TAB, en dan kun je aan je tijden zien waar je wint of juist verliest.
Dus elke keer gewoon een andere lijn rijden of juist eerder remmen enz.
Zo doe ik het tenminste.Helpt bij mij veel.
Maar je heb gelijk, soms kom je niet verder tot iemand je een tip geeft waar je eerst niet aan gedacht had
[ Voor 43% gewijzigd door seninha op 18-01-2012 22:18 ]
Een tip: raak niet de kerbs aan! Met die auto (en de F1) sta je inderdaad achterstevoren als je de kerbs raakt.seninha schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:13:
Mijn grootste probleem met de SM en vooral in Spa zijn de curb stoned. Zodra ik die aanraak sta ik achterste voren.
Achterkant haalt dan de voorkant in richting de curbs![]()
Daarom neem ik op dit moment de bochten alsof ik op eieren rij
Zie genoeg andere rijders over de curbs rijden zonder enig probleem.
En daar verlies ik het meestal. Zij rijden dan zo van me weg.
Zelfs in dat filmpje wat eerder gepost is, zie je dat dit gebeurt.
Ik heb van mijn laatste sessie inderdaad ook Ispeed mee laten lopen. Wat ik in de grafiekjes makkelijk zie is waar ik eerder of later (meestal dus eerder) rem. Ook dat ik heel anders gas geef dan iemand anders, en soms ook heel anders schakel, dat is wel leerzaam. Ik zie dat remtechniek ook anders is maar dat is lastig, als je remt als antwoord op iets wat de driver ziet (hoe de auto beweegt) zie je dat in een grafiek niet zo maar terug - ik niet tenminste. Ik zie bv wel dat de rem gemoduleerd wordt (ik neem aan dat dat zo heet, variaties in remkracht tijdens remmen) maar niet waarom precies op die manier. Misschien als laterale g krachten zichtbaar waren dat dat dan iets zou zeggen? En wellicht zit dat allemaal in de Atlas software, maar of ik van de bestudering daarvan nou echt sneller wordt? De engineers team van het team van Schumacher etc rijden zelf tenslotte ook niet de F1 auto's.Hoogie2004 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:25:
Flopdoc, probeer iSpeed anders eens, werkt prima om je tijden en lijnen te vergelijken met de snelsten
Het bestuderen van de lijnen zal indd ook wel nuttig zijn, zal ik nog leren gebruik van maken. Maar daarvoor vind ik een filmpje nou juist wel weer handig met een cockpit view. Je ziet niet goed wat iemand met rem en gas doet, maar weer wel waar hij precies rijdt.
Probeer eens wat meer rijhoogte, een paar "clicks" kan al een boel schelen.seninha schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:30:
Daar ben ik ook achter.Maar toch zou het moeten kunnen.
Zie genoeg andere rijders over de curbs rijden zonder enig probleem.
En daar verlies ik het meestal. Zij rijden dan zo van me weg.
Zelfs in dat filmpje wat eerder gepost is, zie je dat dit gebeurt.
Bij lage rijhoogte kan het zijn dat je kort met de bodenm de grond raakt, dus onvoorspelbaar gedrag van de auto
Ook het anticiperen van wat de auto doet zodra je de curb raakt.:beetje stuurhoek terug nemen en eventueel klein beetje gas liften op het moment dat je de curb raakt kan ook helpen.
.
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
Cube Nuroad Race (2022)
Maar wel hardly onverwachts aangezien iRacing waarschijnlijk de auto`s in volgorde van populariteit aan het NTM`en is , daarom verwacht ik ook dat de indy als eerste big downforce car de NTM zal gaan krijgen.
Hoop alleen dat de Radical en zeker de V8 niet lang wachten .
De Solstice zal er ook wel bijzitten denk ik trouwens , en de F1 zal zeker als laatste komen (moet de moeilijkste zijn).
[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 19-01-2012 02:14 ]
How do you save a random generator ?
Want om op het curb-raken-verhaal terug te komen. Dan wordt dat een minder probleem
Xbox

Wat zijn die problemen ook alweer? Gister alleen even met de SM gereden, dus geen NTM, maar ben benieuwd wat ik kan verwachten.Arfman schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:56:
Meh ... hopelijk hebben ze het NTM probleem in combinatie met Fanatec sturen opgelost ...
Xbox
Wellicht is deze PDF van Troy Schulz nuttig voor het gebruik van iSpeed.flopdoc schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:38:
[...]
Ik heb van mijn laatste sessie inderdaad ook Ispeed mee laten lopen. Wat ik in de grafiekjes makkelijk zie is waar ik eerder of later (meestal dus eerder) rem. Ook dat ik heel anders gas geef dan iemand anders, en soms ook heel anders schakel, dat is wel leerzaam. Ik zie dat remtechniek ook anders is maar dat is lastig, als je remt als antwoord op iets wat de driver ziet (hoe de auto beweegt) zie je dat in een grafiek niet zo maar terug - ik niet tenminste. Ik zie bv wel dat de rem gemoduleerd wordt (ik neem aan dat dat zo heet, variaties in remkracht tijdens remmen) maar niet waarom precies op die manier. Misschien als laterale g krachten zichtbaar waren dat dat dan iets zou zeggen? En wellicht zit dat allemaal in de Atlas software, maar of ik van de bestudering daarvan nou echt sneller wordt? De engineers team van het team van Schumacher etc rijden zelf tenslotte ook niet de F1 auto's.
Het bestuderen van de lijnen zal indd ook wel nuttig zijn, zal ik nog leren gebruik van maken. Maar daarvoor vind ik een filmpje nou juist wel weer handig met een cockpit view. Je ziet niet goed wat iemand met rem en gas doet, maar weer wel waar hij precies rijdt.
Het is een behoorlijk uitgebreide handleiding hoe je iSpeed kunt gebruiken en de verschillende onderdelen moet interpreteren
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1838954.page
Oh geweldig, ik zal er vanavond naar kijken, dank!Red Baron schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:46:
[...]
Wellicht is deze PDF van Troy Schulz nuttig voor het gebruik van iSpeed.
Het is een behoorlijk uitgebreide handleiding hoe je iSpeed kunt gebruiken en de verschillende onderdelen moet interpreteren
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1838954.page
Mag ik vragen wat NTM betekendBM schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:42:
Vooral de Radical kan NTM wel gebruiken. SM vind ik nog niet zooo nodig, die kan nog wel re-de-lijk over de curbs (wss vanwege de downforce). Maar de Radical.... asap please.

Zie ook de uitleg van Dave Kaemmer himself: http://members.iracing.co...list/1808602.page#3728601
Cube Nuroad Race (2022)
Was even in de war omdat link die derx666 in zijn melding geeft vooral over een Championship gaat.
NTM wordt maar even besproken
Mega interessant artikel, en zitten wat hints in naar toekomstige dingen, zoals het New Surface Model, en changing weather en changing track surface.derx666 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:17:
Wat Hoogie zegt
Zie ook de uitleg van Dave Kaemmer himself: http://members.iracing.co...list/1808602.page#3728601
Nu verwacht ik niet dat iRacing regen zal gaan 'ondersteunen', maar variaties in track-temperatuur, zon/schaduw temperaturen etc, is wel erg gaaf. Ook het surface model, waarbij er dan daadwerkelijk verschillende gripwaarden komen voor andere ondergronden (bijvoorbeeld stukken die opnieuw zijn geasfalteerd) maakt het erg gaaf.
Start op Spa, word ik in de eerste corner afgesneden door Gunnar Jeannette, ik zat helemaal rechts en hij draait van links voor mij langs scherp naar rechts, en moet mij in de spiegels hebben gezien. Zou iemand dat op de replay voor mij kunnen beoordelen, mss zit ik verkeerd? (en waar zou ik de replay kunnen mailen/posten).
Daarna weer pits in, natuurlijk, repair werd weer niet uitgevoerd, maar afgebroken. Waarschijnlijk moet je de auto perse in neutraal zetten?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Xbox
same issue "hier" was erbij betrokken zat links van je, auto naar de maanflopdoc schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:01:
Nou, @$(*&(*@(*&, excusez lets mots.....
Start op Spa, word ik in de eerste corner afgesneden door Gunnar Jeannette, ik zat helemaal rechts en hij draait van links voor mij langs scherp naar rechts, en moet mij in de spiegels hebben gezien. Zou iemand dat op de replay voor mij kunnen beoordelen, mss zit ik verkeerd? (en waar zou ik de replay kunnen mailen/posten).
Daarna weer pits in, natuurlijk, repair werd weer niet uitgevoerd, maar afgebroken. Waarschijnlijk moet je de auto perse in neutraal zetten?
nieuwe firmware eropgezet ? ABS instellingen resetten (gewoon reset uitvoeren)BM schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:04:
Hmmz, is het normaal dat bij Fanatec je stuur gaat trillen als je gas geeft, zelfs in Windows al?
Wow, dan heb je naast de Star Mazda, de MX5 etc nu ook al de Windows! Heeft de Windows ook al NTM, of staat dat nog gepland? Ik hoop dat je ie niet voor de Ovals maar voor de Road is.BM schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:04:
Hmmz, is het normaal dat bij Fanatec je stuur gaat trillen als je gas geeft, zelfs in Windows al?
Lolflopdoc schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:27:
[...]
Wow, dan heb je naast de Star Mazda, de MX5 etc nu ook al de Windows! Heeft de Windows ook al NTM, of staat dat nog gepland? Ik hoop dat je ie niet voor de Ovals maar voor de Road is.
Nah, was dus alleen als ik pedalen via ps2 aansloot, nu via usb doet ie het zoals het moet. Firmware nog niet geupdate, kan ik zo wel eens doen.dabelg schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:27:
[...]
nieuwe firmware eropgezet ? ABS instellingen resetten (gewoon reset uitvoeren)
flopdoc schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:27:
[...]
Wow, dan heb je naast de Star Mazda, de MX5 etc nu ook al de Windows! Heeft de Windows ook al NTM, of staat dat nog gepland? Ik hoop dat je ie niet voor de Ovals maar voor de Road is.
Xbox
Twijfel weg, ik doe mee
Hopen dat Lap 1 dit keer niet zo'n drama is....
[ Voor 35% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-01-2012 21:24 ]
grmbl, eraf in eau rouge, 9:30 optional repairs, auto krom. Wel nog geprobeerd, maar niet meer mee te rijden. Helaas.
[ Voor 136% gewijzigd door derx666 op 19-01-2012 22:02 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Haha ken het verhaalderx666 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:29:
ja ik, gaat 2x splitten
grmbl, eraf in eau rouge, 9:30 optional repairs, auto krom. Wel nog geprobeerd, maar niet meer mee te rijden. Helaas.
Dit topic is gesloten.