Ik hoorde dat er problemen waren met de server van GlacierTV. Heel jammer dat ze het niet hebben kunnen uitzenden.
Maar over mijn race.
Kwalificatie
Tijdens de kwalificatie reed ik mijn snelste ronde die ik ook heb gereden met de Corvette op Spa.
2.14:814!
Dat was goed voor een 4e plaats. Beter dan ik had verwacht.
Race
De start verliep goed. Geen crashes oid. Maar door een klein remfoutje van mij, zakte ik naar P5 en reed eigenlijk de hele tijd op die plek rond.
Toen ik mijn eerste pitstop had gemaakt, kwam er safety car omdat sommige LMP2 auto's lomp reden en de wedstrijdleiding waarschuwde al dat ze SC de baan op zouden sturen als het niet rustiger werd.
SC kwam toch.
Na de SC had ik 12 sec achterstand op P4. Ik was iets sneller, maar door te veel fouten van mijn kant, kwam ik maar niet dichterbij.
Toen viel er iemand in de top 3 uit en lag ik op P4 en had zicht op het podium. Dan met nog een half uur te gaan, besloot ik om 2 ronden eerder naar binnen te gaan dan gepland want ik voelde dat mijn banden te heet waren geworden.
Na de stop had ik steeds tussen de 17 en 20 sec achterstand. Met het podium in zicht, reed zo hard als ik kon. Uiteindelijk heb ik het gat nog weten te verkleinen tot 7 of 8 seconden, maar was helaas niet genoeg. Echt jammer.
Ik hou gemengde gevoelens over aan de race. Maar ik denk dat ik voor het grootste gedeelte blij ben, omdat ik mijn doel (finishen in de top 10) meer dan gehaald hebt. Dat ik zo dicht bij het podium ben geweest, had ik echt nooit gedacht.
http://members.iracing.co...onid=4860869&custid=64876
Op naar de 3 uur van Sebring!