Jup, dat heb ik ook. Sinds een maand of anderhalf denk ik kom ik wel vaker tracks tegen die ik al ken, en dan kun je met minimaal oefenen al best een race proberen. Dat helpt wel, maar aan de andere kant is de 'drang' om te oefenen dan ook minder dus zul je waarschijnlijk niet zomaar betere resultaten gaan halen als je de track wel al kent...derx666 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:15:
yearly stats nog vergeten:
[afbeelding]
Relatief gezien maar weinig races gereden in de 3 maandan dat ik actief ben, maar wel 17% gewonnen, en nog belangrijker meer dan 50% top 5.
Volgend jaar zal waarschijnlijk makkelijker gaan omdat ik de tracks langzaam begin te kennen. Dit jaar ben ik elke week bezig om de track te leren kennen, en daar gaat toch best een hoop tijd inzitten als je een ouwe zak bent
Kan wel, maar dat heb ik bewust zo gelaten. Ik vind het persoonlijk nog lelijker als de koplampen ook oranje zijn. Zoals hier:NickThissen schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:15:
Kun je de koplampen ook aanpassen? Dat is het enige wat ik niet zo mooi vind aan de skin, kleur vloekt nogal met dat oranje. Verder is hij echt vet

Hier zijn mijn grafieken

De laatste week/weken heb ik geen race gereden.

En op oval had ik een paar dagen waar ik steeds gewrecked werd door anderen. Heel frustrerend was dat, maar ik klim langzaam weer omhoog.
[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 31-12-2011 14:43 ]
Daar heb je ook wel een punt, maar daar komt mijn competitiedrang wel boven drijven. Ik wil wel winnen eigenlijkNickThissen schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:19:
[...]
Jup, dat heb ik ook. Sinds een maand of anderhalf denk ik kom ik wel vaker tracks tegen die ik al ken, en dan kun je met minimaal oefenen al best een race proberen. Dat helpt wel, maar aan de andere kant is de 'drang' om te oefenen dan ook minder dus zul je waarschijnlijk niet zomaar betere resultaten gaan halen als je de track wel al kent...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Dat is inderdaad nog lelijker ja, maar ik bedoelde gewoon normale witte of grijze lampen, volgens mij past dat ook wel bij al het wit in de skin.Niellie41 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:21:
[...]
Kan wel, maar dat heb ik bewust zo gelaten. Ik vind het persoonlijk nog lelijker als de koplampen ook oranje zijn. Zoals hier:
[afbeelding]
De True-gamers tekst komt op mij niet helemaal goed over, ik zou deze meer als een boog verwachten, meer in lijn met de ronding van de achterwielkast. Maar misschien ligt het alleen maar aan mij hoor, de huidige lay-out is zeker dik in orde.Niellie41 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:12:
Ik was eerst bang dat die kleuren zouden vloeken met de rest van de auto.
Maar dat is niet echt het geval.
Thanks voor de tip
[afbeelding]
Testing, one, two ...
Als ik em niet vergis rijden GT wagens in echte competities ook met gele koplampen, om het verschil met de prototypes ook 's nachts duidelijk te houdenNickThissen schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:58:
[...]
Dat is inderdaad nog lelijker ja, maar ik bedoelde gewoon normale witte of grijze lampen, volgens mij past dat ook wel bij al het wit in de skin.
Net even wat op Zandvoort gereden met de SM, en volgens mij heb ik óf in de wagen, óf in de baan wat gevonden
Paar dagen terug tijdens de race niet onder de 1.35.1 kunnen komen, nu rijd ik in mijn 2e rondje al een 34,9 en als snelste uiteindelijk een 34,6 met optimal van 34,2.... met racefuel
Nahja, in race zal het iets langzamer gaan, maar ben er wel blij mee
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Oh, wat lekker om de laatste race van 2011 zo goed als perfect te rijden
Laatste moment besloten mee te doen aan de HPD, 3e plek en 0 incs, maar liefst 0.81 SR erbij
Sowieso alle HPDs die gefinished zijn SR erbij gekregen, erg cleane race volgens mij.
http://members.iracing.co...onid=4719481&custid=74968
Well nog een keer half rond gegaan, ik schrok van een rotje of iets dergelijks hier in de buurt lol, hele kamer lichtte op en toen die knal midden in een langzame bocht, schrik reactie en HOP het gas in
Ging maar net goed haha...
http://members.iracing.co...onid=4719481&custid=74968
Well nog een keer half rond gegaan, ik schrok van een rotje of iets dergelijks hier in de buurt lol, hele kamer lichtte op en toen die knal midden in een langzame bocht, schrik reactie en HOP het gas in

[ Voor 25% gewijzigd door NickThissen op 31-12-2011 16:06 ]
Ik heb ook een prima laatste race van het jaar gehad 
Als 10e gestart, eerste ronde paar man voorbij. In ronde 3 nog iemand in kunnen halen na een klein foutje van hem. Daarna continu degene voor me op 2.5/3 seconde, en degene achter me ook zoiets. Geen marge voor een foutje dus. Helaas maakte ze die voor me ook niet, dus geeindigd op plek 5. 34 iRating erbij, en 0,23 SR. Prima afsluiter
Gemiddelde rondetijd ook nog eens bijna 6 tiende sneller dan vorige race. I'm a happy camper.
Als 10e gestart, eerste ronde paar man voorbij. In ronde 3 nog iemand in kunnen halen na een klein foutje van hem. Daarna continu degene voor me op 2.5/3 seconde, en degene achter me ook zoiets. Geen marge voor een foutje dus. Helaas maakte ze die voor me ook niet, dus geeindigd op plek 5. 34 iRating erbij, en 0,23 SR. Prima afsluiter
Gemiddelde rondetijd ook nog eens bijna 6 tiende sneller dan vorige race. I'm a happy camper.
[ Voor 10% gewijzigd door BM op 31-12-2011 16:19 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Inderdaad een nette race
Mijn race ging ook prima, helaas 2x off track voor uitwijken van GT's.
niks ernstigs, dus leuke punten gescoord... alleen met de pitstop was ik te druk om fuel minder te zetten en de banden wissel uit.. rij zo m'n pitmannetje voorbij...
ieder een hele mooie jaarwisseling gewenst, en veel plezier in 2012
niks ernstigs, dus leuke punten gescoord... alleen met de pitstop was ik te druk om fuel minder te zetten en de banden wissel uit.. rij zo m'n pitmannetje voorbij...
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
Ah, zag pas in de race dat je ook mee deed Richard, vergeten hoi te zeggen na de race
Volgens mij was het van iedereen wel een nette race, ik heb ook weinig geklaag gehoord, op eentje na die een "get out of the way" eruit gooide en daarna disconnecte (dan weet je ook meteen wat er gebeurd is).
Nou ja, ik twijfelde nog om de race van 5 nog te doen maar geen tijd meer voor gehad, maar goed ook, beter afsluiten met een goeie race
In ieder geval een goeie jaarwisseling voor iedereen en tot 2012 (morgen...
).
Nou ja, ik twijfelde nog om de race van 5 nog te doen maar geen tijd meer voor gehad, maar goed ook, beter afsluiten met een goeie race
Je pit strategie kan je ook het beste instellen bij de start.RichardA schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:26:
Inderdaad een nette race
Kon ik maar nog een laatste race van het jaar rijden, maar ik ben helemaal niet thuis nu.
Fijne jaarwisseling iedereen! Ik zie jullie volgend jaar weer op de baan
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 31-12-2011 17:36 ]
Iedereen de beste wensen en een racy 2012!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ook de beste wensen voor 2012 allemaal, en moge het racen voorspoedig verlopen!
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Gelukkig 2012 voor iedereen ,en laten we er een veilig en snel jaar van maken.
How do you save a random generator ?
pfff ben die SM reeks beu al 300 irating gedaald omdat ze niet kunnen rijden ooohja de race wordt gewonnen in t1 en t2 . oooh en die SR faalt hier enorm als je A bent en je doet aan zo'n races mee, je wordt verplicht niet meer met skip of SM te rijden
De beste wensen voor 2012 voor iedereen. Hopelijk met veel racewins en goeie SR en IR ratings.
Cube Nuroad Race (2022)
Is er interesse om vanavond Proto> te oefenen op Spa? Ik ga wel even oefenen vanavond denk ik, maar als er geen practice gehost word dan host ik misschien zelf wel iets. Dus als iemand zin heeft om te oefenen...
Ik twijfel nog of ik nu de race ga mee pakken (in dat geval vanaf een uur of half 9), als ik niet mee race dan start ik hem zometeen al.
EDIT
Race zijn te weinig mensen, geen zin in, en ik zie dat er al een hosted session is van 4 uur dus die join ik dan maar.
Ik twijfel nog of ik nu de race ga mee pakken (in dat geval vanaf een uur of half 9), als ik niet mee race dan start ik hem zometeen al.
EDIT
Race zijn te weinig mensen, geen zin in, en ik zie dat er al een hosted session is van 4 uur dus die join ik dan maar.
[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 01-01-2012 18:59 ]
Ik ben echt veel te gaar om uberhaupt aan rijden te denken
Zo vroeg naar bed, moet morgen weer gewoon werken.... blergh
Cube Nuroad Race (2022)
Ik ga vanavond nog op Spa oefenen. Als de race van 9 uur officieel wordt, rijd ik die. Anders ga ik op Spa oefenen.
Nou, morgen inderdaad weer aan de slag, bah. Dat geeft dan wel weer verplichte rust, ben vandaag eigenlijk teveel aan het rijden geweest in de hoop te verbeteren maar dat wil niet echt lukken. In de race met SM net aantal incidents geweest, oa aangereden toen ik ruimte wilde geven naar rechts voor een rechter bocht maar de top wilde er juist binnendoor door helaas.... vind ik nog lastig om te bepalen waar ik nu het beste hoe ruimte kan geven.derx666 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:11:
Ik ben echt veel te gaar om uberhaupt aan rijden te denkenZo vroeg naar bed, moet morgen weer gewoon werken.... blergh
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Mooi nog een keer tweede op MidOhio met de Radical. Lekker baantje is dat toch!
Je iRating geeft prima weer hoe goed je zelf bent. Onderdeel van het racen is ook ellende te ontwijken. Waarom heb ik er nooit last van dan?dabelg schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:45:
pfff ben die SM reeks beu al 300 irating gedaald omdat ze niet kunnen rijden ooohja de race wordt gewonnen in t1 en t2 . oooh en die SR faalt hier enorm als je A bent en je doet aan zo'n races mee, je wordt verplicht niet meer met skip of SM te rijden
Mooie constante SR zeg 
Jammer van de iRating daling. Ik zie overigens dat je Pro was? (zwart lijntje bij begin SR)
Jammer van de iRating daling. Ik zie overigens dat je Pro was? (zwart lijntje bij begin SR)
zal ik miserie wel aantrekken zeker. in de hogere licentie races nooit last enkel die races. probleem is dus "incidenten ontwijken" echt racen is niet 'incidenten ontwijken' wat is er mis met je lijnen verdedigen ??? als ik de voorsprong heb na het remmen mag ik de apex toch nemen en dit is nu in deze licentie klasses het probleem iedereen denk gewoon hij zal wel ruimte geven. (racen is meer dan snelle tijden zetten)RielN schreef op maandag 02 januari 2012 @ 04:19:
[...]
Je iRating geeft prima weer hoe goed je zelf bent. Onderdeel van het racen is ook ellende te ontwijken. Waarom heb ik er nooit last van dan?
S1 terug maar effe de grand prix serie doen. ( en anders best effe stoppen met iracing)

HPD Fixed op spa is weer eens een drama. Op gemiddelde snelheid (midden van de track zeg maar) is hij prima, maar op hoge snelheid verliest hij weer alle grip net als bij infineon. Eau rouge kun je lap 1 vol gas nemen en daarna is het zelfs met liften nog gokken of je hem gaat verliezen of niet. Weer niet racen in de fixed dus ben ik bang...
SR ziet er al gauw heel constant uit. Voorbeeldje, m'n eigen stats:Hoogie2004 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 07:48:
Mooie constante SR zeg

Die 2 dipjes aan het einde zijn een SR van ongeveer 2 en 2.5, terwijl ik nu op 4.5 zit. Hij is ook wel eens 4.99 geweest.
Je kan wel mooi aan de SR grafiek zien wanneer bepaalde banen zijn voorbij gekomen. De 2 dipjes aan het eind zijn namelijk Laguna Seca en Lime Rock Park, waarop ik in m'n Ford GT meermalen door HPDs van de sokken werd gereden.
Ook is goed te zien dat ik in 2009 nog een veel te trage pc had. Kon alleen op LRP en Jefferson met een redelijke framerate rijden. Vandaar de pauze tot december 2009, toen m'n nieuwe pc klaar was. Helaas waren er wel problemen mee en in 2010 heb ik een heel seizoen niet kunnen rijden omdat de TNT m'n computer uit de doos had laten flikkeren na een reparatie.
Verder is m'n iRating vooral gestegen in de periode dat ik in de Radical reed en nu dat ik in de Ford rijdt, en dat is niet omdat ik er snel in ben. Zeker in de Ford ben ik gewoon retetraag, maar omdat de andere Fords meestal van de baan worden gerost, stijgt m'n iRating toch. Alleen de laatste paar races zat ik in een wat groter en sterker veld en werd pas goed duidelijk hoeveel ik te kort kom. In m'n laatste race zaten 11 Fords en ik ben als 9e gefinisht met 1 uitvaller. Dus er was er maar 1 die trager was als ik...

[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 02-01-2012 14:28 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Is er geen fatsoendelijke web-app voor die iRacing statistieken? De hele spel-interface is webgebaseerd maar iedereen lijkt windowsprogrammatjes te schrijven ... Dat is toch helemaal niet handig meer?

Je ziet waar ik overgestapt ben op de Radical. Dat ging niet helemaal goed in het begin, maar de stijgende lijn is weer terug
[ Voor 49% gewijzigd door RielN op 02-01-2012 17:51 ]
@Riel, je plaatje doet het hier niet.
Ga zo de eerste race van het jaar doen. De SM van half 4
Vanavond host ik een Radical @ Rd Atlanta Short 
Ingepland: Radical @ Road Atlanta maandag 2 januari 2012
En voor morgenavond zal ik een polleke starten straks.
Ik ben er zelf niet morgen. Misschien kan Frank hosten...
Ingepland: Radical @ Road Atlanta maandag 2 januari 2012
En voor morgenavond zal ik een polleke starten straks.
Ik ben er zelf niet morgen. Misschien kan Frank hosten...
[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 02-01-2012 15:51 ]
Met de HPD zit ik inmiddels op 2:03.5, maar dat is met off-track. Snelste geldige rondje is een 2:04.0. En m'n optimal is een 2:02.2
Lastig om rond te komen daar vooral zonder off-tracks. Ik hou het toch maar bij de fixed setup (elke keer een uur is wel lang), die is prima behalve in eau rouge, maar alle andere setups die ik heb geprobeerd zijn in eau rouge beter maar op de rest van de track veel minder grip en dus veel lastiger, dus ik zal toch moeten kiezen en dan kies ik maar voor de fixed... Hele tijd wisselen tussen fixed en een andere ligt me ook niet zo, ik kan niet zo snel wennen aan een nieuwe setup die compleet anders is.

Ik ben gewoon ff 1,3 sec langzamer dan vorig seizoen met de HPD op Spa...... Snap er naks van
Ik ben inderdaad een jaar Pro geweest. Seizoen 1 van 2011 kwamen de nieuwe regels en toen verloor ik hem. Maar dat vond ik niet heel erg want je verliest enorm veel SR met kleine incidenten als Pro zijnde. En je krijgt ook vaak opmerkingen naar je hoofd geslingerd. Mensen verwachten bepaalde dingen van je als je zo'n zwart streepje achter je naam hebt staan.Hoogie2004 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 07:48:
Mooie constante SR zeg
Die daling in iRating is omdat ik in meerdere auto's ben gaan rijden, en vooral de HPD is soms behoorlijk pijnlijk. Je word in de 1e ronde eruit getikt en dan ben je ineens 26e van de 26 lmp's. -130 iRating is dan heel normaal. En ja dan gaat het hard.
Ik heb de meeste iRating verdient in de Star Mazda (positief saldo van 6300) Maar ik ben wel een keer klaar met die auto
Mijn safety rating is niet zo constant als het lijkt, ik houd me er niet meer zo mee bezig als dat ik dat eerst deed. Ik heb 57 Safe Road race awards maar tegelijkertijd ook races met 17 incident enzo.
Nja, SM was echt GAAAAAF.
http://members.iracing.co...onid=4733314&custid=61620
6e na een mooi gevecht met Todd, ik zat helemaal klem achter hem, hij rijd super netjes en verdedigd erg goed. Ik spinde halverwege, en moest toen 10 sec op hem goedmaken in 16 rondjes ofzo... Uiteindelijk ben ik hem bij, laatste rondje
T1 raak ik hem licht van achteren, gelukkig niks aan de hand. Dan in die domme chicane (geen idee hoe die heet) verliest hij em bijna bij het uitkomen, en raken we elkaar weer... (hmmmz 8x incident in laatste rondje...) Ik krijg een heerlijke run bij uitkomen voorlaatste bocht (met die giga-curb aan de binnenkant) en pak em vervolgens opkomen rechte stuk aan de binnenkant, zo vet! Heerlijke race en als ze zo zijn, boeit de SR niet heel erg.
http://members.iracing.co...onid=4733314&custid=61620
6e na een mooi gevecht met Todd, ik zat helemaal klem achter hem, hij rijd super netjes en verdedigd erg goed. Ik spinde halverwege, en moest toen 10 sec op hem goedmaken in 16 rondjes ofzo... Uiteindelijk ben ik hem bij, laatste rondje
Vandaag met de Corvette toch eindelijk een 2.15:9xx op Spa kunnen rijden. Heel lang bleef ik hangen op rond de 18, maar gisteren en vandaag lukt het me om constant rond de .16 te rijden.
Nu nog de lange runs oefenen en dan ben ik klaar voor de 2.4 uurs race op 21 januari.
Nu nog de lange runs oefenen en dan ben ik klaar voor de 2.4 uurs race op 21 januari.
Overigens is McNish in deze clip hetzelfde aan het rijden als de gemiddelde HPD rijder in iRacing:
Ja, ik heb ook wel al veel ergere dingen gezien hoor, in het echt gaat het er af en toe nog erger aan toe dan in iRacing. Bijvoorbeeld een Ford die midden in de bocht links EN rechts tegelijk wordt ingehaald (dat was op Lime rock geloof ik). Enige verschil is dat het in het echt meestal wel goed gaat
Tja dit lijkt wel iRacing zo. Gelukkig zijn er geen doden en gewonden bij gevallen (net als in iRacing) 
Hier de setup voor de Radical @ Rd Atlanta:
http://p.invisio.nl/ir/se...tlantaShort_2011S4_Q2.sto
Hier de setup voor de Radical @ Rd Atlanta:
http://p.invisio.nl/ir/se...tlantaShort_2011S4_Q2.sto
Poll: Welke practice dinsdagavond 3-1-2012?
• Indy @ Road America
• F1 @ Suzuka
• GT Cup (MX-5) @ Suzuka West
• HPD, GT & Corvette @ Spa
• Skip @ Laguna Sega
• SM @ Road Atlanta Full
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
@Frank: Wil jij hosten, ik ben er morgen niet....
• Indy @ Road America
• F1 @ Suzuka
• Skip @ Laguna Sega
• SM @ Road Atlanta Full
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
@Frank: Wil jij hosten, ik ben er morgen niet....
Gefixt.Hoogie2004 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:28:
@Riel, je plaatje doet het hier niet.
Net de 1e testrondjes met de Radical op Road Atlanta gedaan. Dat gaat nog lachen worden 
Tricky kort baantje, in de esses en T5 is de wagen (mijne iig) ongelofelijk tailhappy. Heb er met wat geluk een 53,5 uit kunnen halen met race fuel, maar denk dat daar nog wel een halve tot een hele seconde vanaf kan als het allemaal wat soepeler gaat.
Edit: zie nu pas dat Joep al een setup gepost heeft
Tricky kort baantje, in de esses en T5 is de wagen (mijne iig) ongelofelijk tailhappy. Heb er met wat geluk een 53,5 uit kunnen halen met race fuel, maar denk dat daar nog wel een halve tot een hele seconde vanaf kan als het allemaal wat soepeler gaat.
Edit: zie nu pas dat Joep al een setup gepost heeft
[ Voor 7% gewijzigd door BM op 02-01-2012 18:34 ]
Xbox
NTM ?JoepW schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:57:
Ik ben gewoon ff 1,3 sec langzamer dan vorig seizoen met de HPD op Spa...... Snap er naks van
De HPD had altijd NTM
.... toch?
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 02-01-2012 18:47 ]
Ik plan die training morgen wel in, no problem
Maar hij is wel flink veranderd sinds de laatste update...
Doet er nog iemand mee aan een race zometeen? Ik denk aan SM @ Zandvoort over 15 min.
Dit is mijn geluksdag... 15e en laatste qua iRating in de top split.... Die gasten rijden tijden in Q waar ik met -20 liter fuel nog niet aankom.... Dit wordt eenzaam achteraan ben ik bang...
Dit is mijn geluksdag... 15e en laatste qua iRating in de top split.... Die gasten rijden tijden in Q waar ik met -20 liter fuel nog niet aankom.... Dit wordt eenzaam achteraan ben ik bang...
[ Voor 53% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-01-2012 19:34 ]
Nja, na 13 rondjes krijg ik bezoek aan de deur.
http://members.iracing.co...onid=4734520&custid=61620
Had nog 1 plaats kunnen stijgen omdat er 1 uitvaller boven me stond
Laatste van alles wat reed was het maximale, ze reden gewoon weg
http://members.iracing.co...onid=4734520&custid=61620
Had nog 1 plaats kunnen stijgen omdat er 1 uitvaller boven me stond
Die HPD is appeltje eitje vergeleken met de Corvette of de Ford GT! Bij de GT's MOET je elke bocht goed aansnijden, anders is de hele ronde verpest en dan komen ook nog de HPD's om de zo veel tijd langs.
Echt intensief, veel intensiever dan de HPD imo.
Deze week ga ik met de Corvette rijden op Spa om te oefenen voor de 2.4 uurs race.
Net even de eerste race van de week gepakt. Omdat er geen kwalificatie was geweest, stonden de GT's voor de HPD's.
Gelukkig was de race zonder incidenten tussen auto's. (wel een keer tussen twee HPD's)
Maar verder geen problemen gehad met het inhalen en het laten inhalen.
Alleen het klote aan Spa is, dat die off-tracks zo ontzettend streng zijn. Soms kom je net te hard uit een bocht oid en dan moet je wel het asfalt buiten de baan gebruiken, anders gaat het mis.
http://members.iracing.co...onid=4736501&custid=64876
De vette is vermoeiend, maar wel kicken! Ik heb zin in de 2.4 uurs race.
Echt intensief, veel intensiever dan de HPD imo.
Deze week ga ik met de Corvette rijden op Spa om te oefenen voor de 2.4 uurs race.
Net even de eerste race van de week gepakt. Omdat er geen kwalificatie was geweest, stonden de GT's voor de HPD's.
Gelukkig was de race zonder incidenten tussen auto's. (wel een keer tussen twee HPD's)
Maar verder geen problemen gehad met het inhalen en het laten inhalen.
Alleen het klote aan Spa is, dat die off-tracks zo ontzettend streng zijn. Soms kom je net te hard uit een bocht oid en dan moet je wel het asfalt buiten de baan gebruiken, anders gaat het mis.
http://members.iracing.co...onid=4736501&custid=64876
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 03-01-2012 02:23 ]
Niellie41 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 02:22:
Oh, dat verwachten we wel hoor... het is alleen stront irritant, zorgt alleen maar voor ongelukken en is 9 van de 10 keer onnodig omdat ze daarna alleen maar meer tijd verliezen door mensen in een bocht er langs te moeten laten.dabelg schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 07:31:
[...]
idd GT onderscheid de mannen van de ..... . het leuke is de topsnelheid van die corvette als je die HPD's terug begint in te halen. verwachten ze niet
Die setup wat in het HPD forum gepost is trouwens is wel heerlijk zeg... Maar is wel medium downforce. Ik rij er met twee vingers in m'n neus bijna 1.5 s van m'n tijd mee af, maar je verliest wel enorm veel top snelheid (wat je met gemak terug wint in de bochten). Eerste rondje zag ik aan de delta timing dat ik ongeveer 0.4 verloor van start tot les combes, daarna tot -1.5 kwam in de bochten en in het laatste 'rechte stuk' zakte dat weer een halve seconde ofzo. Als ik alleen rond rijd ben ik er dus veel sneller mee, maar als er iemand achter me zit die low df gebruikt dan ben ik toch gewoon kansloos denk ik... Op het rechte stuk haalt hij me met gemak in en in de bochten zit ik tegen hem op te duwen met weinig mogelijkheid om in te halen (en dan nog, hij haalt me op het rechte stuk toch wel weer in). Dus ik ben bang dat het in de race niks is
[ Voor 45% gewijzigd door NickThissen op 03-01-2012 11:01 ]
Gewoon op pole kwalificeren en wegrijden bij de rest 
Maar even serieus, ik zou me niet te druk maken over de situatie die jij nu schetst.
Het is een multiclass serie waardoor je dus met veel verkeer te maken krijgt, de races duren 60 minuten en je maakt ook nog ergens een pitstop.
De kans is dus niet zo heel groot dat je een heel groot gedeelte achter dezelfde auto vast zit.
Ik zou dus altijd voor de snellere setup gaan met meer downforce.
Het gaat tenslotte om de pure race snelheid. Als je er een paar ronden achter klem zit achter een andere HPD met meer topsnelheid is dat vervelend, maar als je er wel langs komt bij verkeer, of rond de pitstops een paar vrije ronden krijgt pak je je voordeel en ben je er gewoon langs en zie je de langzamere auto nooit meer terug.
Het helpt trouwens ook beter bij het inhalen in verkeer, waar je dus nog beter kunt profiteren van je hogere bochtensnelheid zodat je bij het uitkomen van een bocht heel snel de GT's binnendoor kunt inhalen.
Zoals genoemd kan het wel voorkomen dat met name de corvette je richting les combes weer zou kunnen inhalen op topsnelheid, maar als die rijder ook maar een beetje raceverstand heeft gaat hij de bocht niet hard verdedigen en laat hij je bij het aanremmen er gewoon langs zodat je beiden niet al te veel tijd verliest.
Maar even serieus, ik zou me niet te druk maken over de situatie die jij nu schetst.
Het is een multiclass serie waardoor je dus met veel verkeer te maken krijgt, de races duren 60 minuten en je maakt ook nog ergens een pitstop.
De kans is dus niet zo heel groot dat je een heel groot gedeelte achter dezelfde auto vast zit.
Ik zou dus altijd voor de snellere setup gaan met meer downforce.
Het gaat tenslotte om de pure race snelheid. Als je er een paar ronden achter klem zit achter een andere HPD met meer topsnelheid is dat vervelend, maar als je er wel langs komt bij verkeer, of rond de pitstops een paar vrije ronden krijgt pak je je voordeel en ben je er gewoon langs en zie je de langzamere auto nooit meer terug.
Het helpt trouwens ook beter bij het inhalen in verkeer, waar je dus nog beter kunt profiteren van je hogere bochtensnelheid zodat je bij het uitkomen van een bocht heel snel de GT's binnendoor kunt inhalen.
Zoals genoemd kan het wel voorkomen dat met name de corvette je richting les combes weer zou kunnen inhalen op topsnelheid, maar als die rijder ook maar een beetje raceverstand heeft gaat hij de bocht niet hard verdedigen en laat hij je bij het aanremmen er gewoon langs zodat je beiden niet al te veel tijd verliest.
Je moet dus zorgen dat je vanaf de start naar les combes die mensen achter je houdt, daarna zie je ze nooit meer terug als je echt een dikke seconde wint in de bochten...NickThissen schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:18:
[...]
Oh, dat verwachten we wel hoor... het is alleen stront irritant, zorgt alleen maar voor ongelukken en is 9 van de 10 keer onnodig omdat ze daarna alleen maar meer tijd verliezen door mensen in een bocht er langs te moeten laten.
Die setup wat in het HPD forum gepost is trouwens is wel heerlijk zeg... Maar is wel medium downforce. Ik rij er met twee vingers in m'n neus bijna 1.5 s van m'n tijd mee af, maar je verliest wel enorm veel top snelheid (wat je met gemak terug wint in de bochten). Eerste rondje zag ik aan de delta timing dat ik ongeveer 0.4 verloor van start tot les combes, daarna tot -1.5 kwam in de bochten en in het laatste 'rechte stuk' zakte dat weer een halve seconde ofzo. Als ik alleen rond rijd ben ik er dus veel sneller mee, maar als er iemand achter me zit die low df gebruikt dan ben ik toch gewoon kansloos denk ik... Op het rechte stuk haalt hij me met gemak in en in de bochten zit ik tegen hem op te duwen met weinig mogelijkheid om in te halen (en dan nog, hij haalt me op het rechte stuk toch wel weer in). Dus ik ben bang dat het in de race niks is
Ga je de open setup rijden overigens? Races van een uur is wel leuk
Deze week is ook F1 @ Suzuka, ook een erg leuke combi
Ik denk dat ik af en toe wel een open race mee pak ja, een uur is lang maar net vol te houden denk ik, maar alleen als er genoeg mensen mee doen (Niel en ik waren net de enige...). Fixed ga ik ook rijden denk ik, vorige week heb ik die niet gedaan en dat is toch vervelend, steeds net als ik even tijd en zin had om te rijden waren er geen fixed races, toch beter als ik dan even een open mee kan doen (of andersom).
F1 wil ik misschien ook nog wel proberen, ligt er beetje aan hoeveel tijd ik heb... SM wil ik ook proberen en Radical ook
F1 wil ik misschien ook nog wel proberen, ligt er beetje aan hoeveel tijd ik heb... SM wil ik ook proberen en Radical ook
De Radical en F1 zijn gegarandeerd leuk deze week. Radical vanwege crashfest en F1 omdat Suzuka supergaaf is.
SM als ik tijd heb, en de setup van vorig seizoen nog goed werkt. HPD moet ik nog even mee oefenen.
SM als ik tijd heb, en de setup van vorig seizoen nog goed werkt. HPD moet ik nog even mee oefenen.
Zolang er van alle klasses maar een aantal auto's meedoen is het racen nooit saai.NickThissen schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:10:
Ik denk dat ik af en toe wel een open race mee pak ja, een uur is lang maar net vol te houden denk ik
Je komt elke paar ronden wel wat verkeer tegen wat het gewoon afwisselend en spannend houd.
Dat is een stuk beter te doen dan een lange single class race waar je op 10 seconden voor en achter je niemand hebt en je maar een beetje in je eentje rond zit te rijden.
Klopt, maar ik heb laatst een race gedaan die maar net official was (10 man ofzo) en dat was gewoon saai. Kun je er van uit gaan dat er misschien 1 of 2 GTs mee doen, en dan moet je nog geluk hebben als ze er niet al uit zijn voordat je ze tegen komtRed Baron schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:36:
[...]
Zolang er van alle klasses maar een aantal auto's meedoen is het racen nooit saai.
Je komt elke paar ronden wel wat verkeer tegen wat het gewoon afwisselend en spannend houd.
Dat is een stuk beter te doen dan een lange single class race waar je op 10 seconden voor en achter je niemand hebt en je maar een beetje in je eentje rond zit te rijden.
Dat zou kunnen, ik rijd meestal savonds of in het weekend en dan heb je meestal wel een man of 20 dus ook wel een aantal GT's
Ik herhaal de poll maar even, misschien willen er nog wat mensen stemmen... (of is hij al ingepland?)
• Indy @ Road America
• F1 @ Suzuka
• Skip @ Laguna Sega
• SM @ Road Atlanta Full
Tussenstand:

Frank: als het Proto> wordt kijk dan even dat je de settings goed instelt zodat we ook de kleuren zien in het F3 schermpje. Volgens mij moet je dan "One class per car" aanvinken waar je extra auto's kunt toevoegen...
• Indy @ Road America
• F1 @ Suzuka
• Skip @ Laguna Sega
• SM @ Road Atlanta Full
Tussenstand:
Frank: als het Proto> wordt kijk dan even dat je de settings goed instelt zodat we ook de kleuren zien in het F3 schermpje. Volgens mij moet je dan "One class per car" aanvinken waar je extra auto's kunt toevoegen...
Er is nog niks ingepland (door mij) in iRacing.
Ik ben op mijn volgende afspraak. Gave fun.
Ik ben op mijn volgende afspraak. Gave fun.
Ik plan em dadelijk wel even in. Zo te zien wordt het Proto & GT @ Spa
----- Dubbelpost -------
[ Voor 87% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-01-2012 17:31 ]
Gaan er vanavond nog mensen de race van 11 uur pakken na de practice?
Die race in de F1 op Suzuka wordt een zware. Ik verbruik 5,3 liter per ronde, wat betekend dat ik 1x kan stoppen en elke keer 80/100 liter nodig heb... (35 rondjes)
iRacing TV episode 12 is uit.
Veel leuke nieuwe content
Veel leuke nieuwe content
[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 03-01-2012 19:49 ]
Weer meer nieuwe auto's is natuurlijk wel leuk, maar ze gaan te hard. Zo maak je de startvelden alleen maar kleiner... Wat mij betreft mogen ze beginnen met het verbeteren van het damagemodel, want dat is nog wel drama (visueel en handeling beide). Aantal tracks mogen ze van mijn blijven uitbreiden want dat is vaak in alle wagens leuk,
Die Lotus boeit me echt niet. Die Cadillac zie ik dan wel, de DP prototype en de Ford Mustang heb ik ook niet.
Ik zou wel willen weten wat de status is van de circuits die er aan komen. Ik zit echt op Zolder te wachten, die dit jaar zou komen.
MyTeams en de spotter functie is wel echt cool. Dan heb je op ovals een echte spotter/crew chief. Dat lijkt me echt kicken.
Ik zou wel willen weten wat de status is van de circuits die er aan komen. Ik zit echt op Zolder te wachten, die dit jaar zou komen.
MyTeams en de spotter functie is wel echt cool. Dan heb je op ovals een echte spotter/crew chief. Dat lijkt me echt kicken.
De nieuwe functies spotter en teams zijn inderdaad dingen die volgens mij wel fun toevoegen, en ook spelers aantrekken. Circuits blijft ook altijd mooi, want hoe breder de keus aan tracks, hoe gevarieerder het kampioenschap kan, en lokale tracks (Europa voor mij, misschien Aziatische voor mensen van die kant) helpt zeker bij het leuk en aantrekkelijk maken van kampioenschappen. Veel noord-Amerikaanse banen kunnen mij minder boeien als de tracks die hier in de buurt liggen. Ook tracks die heel erg bekend zijn uit echt internationale klassen, zoals le mans, of een aantal F1 banen lijkt me een goede toevoeging.
Er was een paar maanden geleden een lijstje op het iRacing forum met de banen die in ontwikkeling zijn:
Twin Ring Motegi (Japan)
Zolder
Surfers ParadiseBedoelde Long Beach
Tsukuba
Deze weet ik zeker.
Het probleem met sommige F1 banen is, dat ze te veel geld vragen om in het spel te komen. Zoiets zeiden ze ooit ook in een iRacing TV of op inRacing news.
Le Mans zou ik ook graag willen zien, alleen zeggen ze dat ze die baan niet kunnen scannen omdat de helft van dat circuit een openbare weg is.
Nou weet ik niet hoe lang ze nodig hebben om te scannen. Maar Ik denk dat het bij Le Mans 2/3 keer langer duurt dan normaal.
Vergeet ook niet dat de McLaren MP4-12C GT3 ook nog komt.
Twin Ring Motegi (Japan)
Zolder
Surfers ParadiseBedoelde Long Beach
Tsukuba
Deze weet ik zeker.
Het probleem met sommige F1 banen is, dat ze te veel geld vragen om in het spel te komen. Zoiets zeiden ze ooit ook in een iRacing TV of op inRacing news.
Le Mans zou ik ook graag willen zien, alleen zeggen ze dat ze die baan niet kunnen scannen omdat de helft van dat circuit een openbare weg is.
Nou weet ik niet hoe lang ze nodig hebben om te scannen. Maar Ik denk dat het bij Le Mans 2/3 keer langer duurt dan normaal.
Vergeet ook niet dat de McLaren MP4-12C GT3 ook nog komt.
[ Voor 47% gewijzigd door Niellie41 op 04-01-2012 00:53 ]
Ze lieten (bij de vorige aflevering?) de scan zien. Het valt mee denk ik.
Zo ben weer thuis. Ik hoop dat jullie een lekkere training gehad hebben... HPD etc.?
En wtb de ontwikkelingen bij iRacing. Meer circuits gaaf.... team racing leuk....... meer auto's eens -> meer versnippering. Maar een paar RWD tourwagens (oude DTM bakken of zo) zou wel leuk zijn
En wtb de ontwikkelingen bij iRacing. Meer circuits gaaf.... team racing leuk....... meer auto's eens -> meer versnippering. Maar een paar RWD tourwagens (oude DTM bakken of zo) zou wel leuk zijn
Dat mist inderdaad als enige klasse nog, iets toerwagen acties als DTM of misschien nog gaver, WTCC.
11S4 Qualify Lap F1 @ Suzuka
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik denk toch echt dat jullie allemaal Long Beach (USA) bedoelen en niet Surfers Paradise (AUS)
Beide tracks zijn erg leuk! Die noord-amerikaanse stratencircuits hebben iets, en ze zijn over het algemeen nog redelijk breed. Monaco zou ook wel vet zijn, al is dat wel de moeder der stratencircuits en echt belachelijk moeilijk.Roderic schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 01:14:
Ik denk toch echt dat jullie allemaal Long Beach (USA) bedoelen en niet Surfers Paradise (AUS)
En @BruceLee, 2 woorden: belachelijk snel
Ik rijd 1:34'ers, en met racefuel 1:36'ers...
[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-01-2012 07:01 ]
@NickThissen : Ik zie op het iRacing forum bij de Radical dat je een 51.8 gereden hebt.
Is dat met de setup van Joep?
Heb gisteren voor de GoT Proto & GT practice even snel wat rondjes gedraaid maar zit met de setup van Joep op een 53.3 met een opt van 52.2.
@Joep : Setup is wel goed, maar ik verlies hem vaak in de lange rechtse na de esses... maar ik was blijkbaar niet de enige
Het wordt idd wel een wreckfest denk ik.
Ook bovenaan "de berg" insturen vind ik een lastige, maar dat had ik met alle wagentjes al waarmee ik op Road Atlanta gereden heb.
Is dat met de setup van Joep?
Heb gisteren voor de GoT Proto & GT practice even snel wat rondjes gedraaid maar zit met de setup van Joep op een 53.3 met een opt van 52.2.
@Joep : Setup is wel goed, maar ik verlies hem vaak in de lange rechtse na de esses... maar ik was blijkbaar niet de enige
Het wordt idd wel een wreckfest denk ik.
Ook bovenaan "de berg" insturen vind ik een lastige, maar dat had ik met alle wagentjes al waarmee ik op Road Atlanta gereden heb.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ik zal vanavond mijn setup voor de Radical ook nog even sharen, heeft iets meer mechanische grip als die van Joep, ik kom er beter mee rond, en Nick vind em verschrikkelijk, dus je mag zelf oordelen vanavond.
Die 51.8 is met de setup van het forum, van robert hope geloof ik. Frank, jou setup is toch een aangepaste versie van die wat ik geshared had (van robert dus) ? Ik vond hem prima hoor, heb alleen die 51.8 niet meer verbeterd maar dat kwam meer door mezelf dan door de setup. Overigens is het wel slim om even naar banden slijtage te kijken want dat kon wel eens vrij hard gaan...Hoogie2004 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:46:
Ik zal vanavond mijn setup voor de Radical ook nog even sharen, heeft iets meer mechanische grip als die van Joep, ik kom er beter mee rond, en Nick vind em verschrikkelijk, dus je mag zelf oordelen vanavond.
Setup van joep was ook goed maar was me iets te overstuurd, daar kan ik niet mee overweg in de radical, ik stuur liever zelf wat meer in dan dat mn auto dat voor me beslist
Ja, banden kan hard gaan, zeker als je 1 of 2 keer spint...
Setup is inderdaad een aangepaste van degene die jij geshared hebt geloof ik.
Misschien eens in een oefensessie proberen om 20-25 min te rijden met racefuel, en te kijken wat je overhebt qua banden, en hoeveel fuel voor de race.
Setup is inderdaad een aangepaste van degene die jij geshared hebt geloof ik.
Misschien eens in een oefensessie proberen om 20-25 min te rijden met racefuel, en te kijken wat je overhebt qua banden, en hoeveel fuel voor de race.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-01-2012 09:19 ]
Fuel kan wel eens hard gaan, op twee bochten na alles vol gas... Ik gok rond de 1 L per minuut, 45 L is wel standaard maar vaak te veel.
Je gaat iets van 50-51 rondjes kunnen doen.... Alleen door de korte baan is het fuel effect niet groot genoeg om die stop te verantwoorden ben ik bang... Op een baan waar de tijden rond de 1:30-1:40 liggen kan het misschien interessant zijn (ik geloof bij silverstone heb ik het serieus overwogen om te pitten omdat het bijna niks zou uitmaken volgens mijn berekeningen)NickThissen schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:51:
Fuel kan wel eens hard gaan, op twee bochten na alles vol gas... Ik gok rond de 1 L per minuut, 45 L is wel standaard maar vaak te veel.
Ik weet niet wat het verschil is tussen rijden met 25 liter en nieuwe banden (1x stoppen, banden en fuel), betekend dat je gemiddeld een seconde moet winnen per rondje t.o.v. 50 liter en de hele race. Als dit interessant is dan wordt het dat waarschijnlijk vooral tegen het eind van de race. (uitgaande van een pitstop rond de 50 sec.)
Ik denk dat een stop niet interessant is.
Mijn latere setup is minder overstuurt en er valt goed mee te driften.
De banden slijtage valt reuze mee.
En ik denk dat 45l nodig is voor de race.
Ik zal vanavond even mijn laatste setup share.
Ik denk dat ik vanavond gewoon nog een lange run ga maken met de Radical.
Een oefenrace (misschien openbaar ?) zou helemaal goed zijn....
Mijn latere setup is minder overstuurt en er valt goed mee te driften.
De banden slijtage valt reuze mee.
En ik denk dat 45l nodig is voor de race.
Ik zal vanavond even mijn laatste setup share.
Ik denk dat ik vanavond gewoon nog een lange run ga maken met de Radical.
Een oefenrace (misschien openbaar ?) zou helemaal goed zijn....
Openbare oefenrace klinkt wel erg leuk
Als ik tijd heb doe ik mee (ligt beetje aan de vriendin)
Tevens vermoed ik niet dat je het haalt met 45 liter... Ik zit net als Nick geloof ik rond de liter per ronde... Om het te halen moet je 0.9 of minder liter per rondje verbruiken....(vanavond iSpeed eens bijpakken)
Tevens vermoed ik niet dat je het haalt met 45 liter... Ik zit net als Nick geloof ik rond de liter per ronde... Om het te halen moet je 0.9 of minder liter per rondje verbruiken....(vanavond iSpeed eens bijpakken)
[ Voor 54% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-01-2012 10:49 ]
Fuel is met een lap van 52.800 0.863L per ronde volgens mn telemetry met als hoogste bij een langzamere ronde van 53.800 0.880L per ronde.
Dus rekenen op 0.9L per ronde zou inderdaad goed moeten zijn.
OP 51 ronden is dat dus 45.9L (is wel krap)
btw , oefenrace heb ik ook wel zin in.
Dus rekenen op 0.9L per ronde zou inderdaad goed moeten zijn.
OP 51 ronden is dat dus 45.9L (is wel krap)
btw , oefenrace heb ik ook wel zin in.
[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 04-01-2012 15:17 ]
Oftewel 0.98 L == 1 L per minuut 
Dat is meestal met de Radical het geval (45 L voor 45 min), maar het hangt er volgens mij vooral van af hoe lang je 100% op het gas zit. Op Mid Ohio bijvoorbeeld heb je de hele midden sector waar je bijna niet vol gas kan gaan (of in ieder geval heel vaak ook gas los en remmen) en dan verbruik je wat minder, daar was 41 L dan ook meer dan genoeg op 45 min.
Dat is meestal met de Radical het geval (45 L voor 45 min), maar het hangt er volgens mij vooral van af hoe lang je 100% op het gas zit. Op Mid Ohio bijvoorbeeld heb je de hele midden sector waar je bijna niet vol gas kan gaan (of in ieder geval heel vaak ook gas los en remmen) en dan verbruik je wat minder, daar was 41 L dan ook meer dan genoeg op 45 min.
Vol gas gebruik je niet per definitie het meeste hoor , op een oval gebruik je bv het meest in de lap als je net uit de pitstraat komt , het op gang komen slurpt het meest , op michigan bv gebruik je de eerste lap uit de pit ongeveer 1,2x zoveel als in een ronde op full speed.
Natuurlijk heb je dat effect niet zo op road , elke ronde is dan wat gelijker.
Natuurlijk heb je dat effect niet zo op road , elke ronde is dan wat gelijker.
Op road heb je dat effect inderdaad niet zo omdat je daar veel meer variabelen hebt (in je ronde tijd bijvoorbeeld), dus dat middelt zich toch wel uit. Maar ik heb een tijd terug gelezen dat het percentage gas pedaal ingedrukt voornamelijk bepaalde hoeveel brandstof je verbruikt. Daarom zie je mensen in een fixed serie qualificatie ook vaak in een lage versnelling vol gas rondjes rijden om zoveel mogelijk brandstof te verbranden, als je een rondje in de 1 rijdt op vol gas ben je misschien net zo snel rond als een rondje in de 6 op half gas maar in het eerste geval verbruik je veel meer brandstof. Ik weet niet zeker of dit ook allemaal waar is, ik heb het een keer heel kort getest en het leek er wel op, maar om het echt goed te weten zou je wat meer moeten testen...
Hmmm net nog eens naar mn oude Indy Michigan telemetry file gekeken , mn gevoelsherinnering kwam niet helemaal overeen maar wel genoeg zodat het punt blijft staan.
Heb nl al een keer in een testsessie bekeken wat nou hoeveel fuel gebruikt op Michigan met de Indy.
Outlap was 2.29L fuel.
Inlap was 1.75L fuel.
Full speed (zonder draft) 1.99L fuel.
1 rondje in de 2e versnelling op pacecarsnelheid 0.59L fuel.
En 1 rondje in de 6e versnelling op pacecarsnelheid 0.55L fuel.
(vooral om te kijken of het boeiend is om tijdens geel met de 6e fuel te sparen , maw niet dus)
Volle ronde maximum snelheid net gedaan
1e versnelling 0.97L
2e versnelling 1.29L
3e versnelling 1.58L
4e versnelling 1.96L
5e versnelling 1.99L
Dus arbeid lijkt belangrijker in fuel gebruik dan snelheid of toerental.
Kan het niet proberen met de HPD/GT`s , had ik anders wel leuk gevonden om te doen.
(misschien heeft Joep zin ?)
btw Nick , Atlas nog niet geinstalleerd ???
Valt best mee , is even wat puzzelen maar er is best makkelijk wat interessants uit te halen .
Heb nl al een keer in een testsessie bekeken wat nou hoeveel fuel gebruikt op Michigan met de Indy.
Outlap was 2.29L fuel.
Inlap was 1.75L fuel.
Full speed (zonder draft) 1.99L fuel.
1 rondje in de 2e versnelling op pacecarsnelheid 0.59L fuel.
En 1 rondje in de 6e versnelling op pacecarsnelheid 0.55L fuel.
(vooral om te kijken of het boeiend is om tijdens geel met de 6e fuel te sparen , maw niet dus)
1e versnelling 0.97L
2e versnelling 1.29L
3e versnelling 1.58L
4e versnelling 1.96L
5e versnelling 1.99L
Kan het niet proberen met de HPD/GT`s , had ik anders wel leuk gevonden om te doen.
(misschien heeft Joep zin ?)
Valt best mee , is even wat puzzelen maar er is best makkelijk wat interessants uit te halen .
[ Voor 13% gewijzigd door enchion op 04-01-2012 16:23 ]
Maar dit is per ronde toch? Als je 100% het gas in trapt ben je in de 5e versnelling toch veel sneller rond dan in de 1e versnelling? Uiteindelijk gaat het om brandstof per minuut. Als je zoveel mogelijk brandstof wilt verbranden voordat je je snelle rondje neerzet in een Q sessie (dat geldt dus niet voor oval als je maar een vast aantal rondjes krijgt) dan maakt het niet uit of je in 15 min 3 rondjes rijdt of in 15 min 13 rondjes. Maar veel succes om 15 min lang vol gas rond te rijden in de 6enchion schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:19:
1e versnelling 0.97L
2e versnelling 1.29L
3e versnelling 1.58L
4e versnelling 1.96L
5e versnelling 1.99L
Ben wel benieuwd wat er uit komt per minuut in plaats van per rondje.
Hmm ik zal het eens opnieuw proberen, in het begin heb ik het wel een keer ingesteld, maar op de een of andere manier logde hij geen telemetry of kon ik files niet vinden om te openen in atlas zelf o.i.d.enchion schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:19:
Is er ondertussen al een optie in iracing toegevoegd waarmee je de logging standaard kunt inschakelen zodat je niet elke sessie handmatig alt+i o.i.d. moet doen om het te starten?
Ja dat was per ronde , maar ik zal het even vervolledigen.
Lap1 , 1e versnelling 0.97L , 1.07.800 = 0.858 L/M
Lap2 , 2e versnelling 1.29L , 48.583 = 1.593 L/M
Lap3 , 3e versnelling 1.58L , 39.967 = 2.372 L/M
Lap4 , 4e versnelling 1.96L , 34.683 = 3.390 L/M
Lap5 , 5e versnelling 1.99L , 33.200 = 3.596 L/M
Lap6 , 5e versnelling 1.98L , 32.817 = 3.620 L/M
Ziet er toch naar uit dat de lucht wint van het geluid.
@ Red Baron , nee is nog niet automatisch te doen , of je moet een macrootje maken dat zodra je iets op je stuur doet bv de telemetry gaat lopen.
btw het enige waar ik het eerst mee de mist in ging is dat ik de iRacing plugin files in de verkeerde folder had gezet , nl die van Atlas zelf en niet waar het thuishoort nl in de Atlas folder in de MyDocuments folder , daarna werd het allemaal ineens veel duidelijker.
Ziet er toch naar uit dat de lucht wint van het geluid.
@ Red Baron , nee is nog niet automatisch te doen , of je moet een macrootje maken dat zodra je iets op je stuur doet bv de telemetry gaat lopen.
btw het enige waar ik het eerst mee de mist in ging is dat ik de iRacing plugin files in de verkeerde folder had gezet , nl die van Atlas zelf en niet waar het thuishoort nl in de Atlas folder in de MyDocuments folder , daarna werd het allemaal ineens veel duidelijker.
[ Voor 19% gewijzigd door enchion op 04-01-2012 17:20 ]
Ja zoiets zal ik ook wel verkeerd gedaan hebben vermoed ik, ik zal er vanavond wel eens naar kijken.
Hm, klopt dus inderdaad niet. Nu alleen nog vergelijken tussen vol gas in de 1 en een normale lap, dan denk ik dat vol gas in de 1 wel iets meer is. Op road in ieder geval (op oval is een normale lap bijna altijd vol gas dus daar vergelijk je niks mee), waar je niet 100% van de tijd vol gas in de 6 kunt rijden maar toch echt zult moeten remmen enzo. Maar dat is voor een andere keerenchion schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:05:
Ik ga me wagen aan de HPD fixed...
Ik kom ook HPD fixed doen, maar duurt vast lang voor ik alle GT's en Corvette's voorbij ben, geen quali...
Ach, ik ga ook niet hard racen want dan haal ik het sowieso niet. In 6 rondjes Q ofzo alweer 5 incidents opgewerkt (3 off track + lost control)
Ik kom niet toe aan een fun race met de radicaal vanavond. Misschien morgenavond en dan wel vanavond aankondigen?
Nja, ik word van de baan gerosd door een Corvette (van achteren...). Geen sorry of niks, erg slecht voor mensen die altijd klagen over HPD's...
@funrace: vanavond EN morgen!
@funrace: vanavond EN morgen!
[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-01-2012 19:18 ]
Dit topic is gesloten.