Wat kan ik beste als basis setup gebruiken voor Zandvoort in de SM? Baseline, high downforce, medium df of low df?
Of heeft iemand al een goede setup in elkaar geknutseld?
Of heeft iemand al een goede setup in elkaar geknutseld?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 46% gewijzigd door NickThissen op 27-12-2011 15:34 ]
Thanks, zo even proberen. Karde net rond met jouw Oulton setup.Hoogie2004 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:21:
Zandvoort SM:
Joeps setup van vorig jaar:
http://www.mediafire.com/?w1p8l17wzo7hwd8
Pauls setup uit zijn setup pack:
http://www.mediafire.com/?9bhnc6gaz12ovo9
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
[ Voor 62% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-12-2011 16:14 ]
Lijkt me eerder dat je er aan gewend bent, je hebt best wel wat geraced met die setup afgelopen week toch? Ik zal de Oulton setup morgen ook eens proberen, misschien dat het toch kloptHoogie2004 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:53:
Ik vind de Oulton setup stabieler en sneller als de Zandvoort setup van vorig jaarDat word mijn setup iig voor deze week SM
[ Voor 38% gewijzigd door NickThissen op 27-12-2011 16:17 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-12-2011 16:16 ]
Ik heb nu als optimal 1.36.3... ik snap ook niet hoe mensen hier 1.32 rijden.Hoogie2004 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:53:
Ik vind de Oulton setup stabieler en sneller als de Zandvoort setup van vorig jaarDat word mijn setup iig voor deze week SM
Overigens zegt mijn mening niet veel, ik snap zandvoort niet en zandvoort mag mij niet. Ik lig meer in de knoop met de zandbakken, curbs, duinen etc dan dat ik daadwerkelijk op de baan rondrijd...
Nja, Quali was 1:35.0 dat is ook wat ik in de race verwacht te kunnen rijden (1:35 ~1:36).
Ik kreeg met jouw setup die wagen niet heel rond voor 2 rondjes achter elkaar. Dus geen tijd mee kunnen zetten. Hij is erg tail-happy op de een of andere manier. Mja, misschien vereist zandvoort een iets andere rijstijl als de mijne...JoepW schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:48:
Ik deed net 1:33,6 met mijn eigen setup.
Ik vind wel dat de setup iets minder onderstuurd mag op Z'voort. Zal nog ff kijken van de week.
(Ja je kan straffeloos de gearing veranderen)
Moet er nog iets gehost worden vanavond door mij?
Ik ga nu ff in een open P een setupje brouwen voor de Radical op Mid Ohio....
How do you save a random generator ?
Het is idd een 'private' raceFragbeestje schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:07:
[...]
Spa? 2.4 uur? vind er niets van op de site. Is dit een private ding of zo?
[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 27-12-2011 17:05 ]
[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 27-12-2011 17:43 ]
[ Voor 29% gewijzigd door JoepW op 27-12-2011 18:11 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Niellie41 op 27-12-2011 18:14 ]
Jup, al ingeschrevenJoepW schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:03:
Heren,
Schrijf je allemaal in voor deze fun serie. Ik heb er al veel werk inzitten. Ik heb voor elk circuit een lekkere setup gemaakt: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1827926.page
En ja Nick er kwam wel wat uit, ik kreeg alleen zakelijk telefoon. Dus ben snel eruit gegaan.
Ik reed 1:19 hoog of zo met de Radical op Mid Ohio met deze setup:
http://p.invisio.nl/ir/se...S4_2011_Mid_Ohio_Q_V1.sto
Lijkt me ook zeker wel vet, daar niet van, als ik kon had ik misschien ook wel nagedacht om mee te doen, maar dat zou zeker slopend zijn geweest zo lang... En heel erg balen als je in T1 eraf getikt wordt...Niellie41 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:11:
Hij is idd al lang vol. Het is dan ook een endurance race he Nick
Ik heb altijd al eens een LMS race willen hebben met een veld van 50+. Dat is echt kicken. Er doen ook best veel goede coureurs mee.
Ik hoop dat er binnenkort weer een Endurance Serie komt bij Digital Racing. Die hadden eerst 6 uurs races, waar je dan als team moest rijden. We waren echt bij elkaar en wisselden elkaar af bij pitstops. Dat was echt cool.
Ik snap hem nietJoepW schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:14:
En voor de skin-prutsers. Dit is wel een handige overlay als je op zoek bent naar een locatie op de auto:
http://members.iracing.co...wnloadAttach/1122049.page
ik doe mee heb er al een skin voor gemaakt met got logoJoepW schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:03:
Heren,
Schrijf je allemaal in voor deze fun serie. Ik heb er al veel werk inzitten. Ik heb voor elk circuit een lekkere setup gemaakt: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1827926.page
Ah, op die fiets... HandigHoogie2004 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:26:
Als je die overlay exporteerd als skin, en je laad em een keer. Ingame paar screenshots en je weet precies welk vakje in Photoshop waar op de auto zit
Ach kom, 1:10 moet te doen zijnHertog_Martin schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:46:
HPD gekocht met oog op promotie naar B klasse binnenkort. Getest op Laguna Seca.. met gewone baseline drama maar met baseline specifiek voor LS ging het aardig. Apart maar leuk bakkie wel. Kwam tot een 1.15, zie dat WR 1.09 is... valt me niets tegen
[ Voor 20% gewijzigd door NickThissen op 27-12-2011 18:56 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-12-2011 19:10 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Iedereen die er aan weet doet, weet waar ze aan beginnen en ik verwacht dat de start wel goed zal gaan.NickThissen schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:20:
Lijkt me ook zeker wel vet, daar niet van, als ik kon had ik misschien ook wel nagedacht om mee te doen, maar dat zou zeker slopend zijn geweest zo lang... En heel erg balen als je in T1 eraf getikt wordt...
Nog ff geprobeerd en kom niet verder nog dan een optimal van 1.12.5NickThissen schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:51:
[...]
Ach kom, 1:10 moet te doen zijnLaguna Seca was de tweede baan waar ik met de HPD heb gereden, en de eerste na de update (die hem toch flink anders maakte) en ik zat al gauw in de 1:11 en later 1:10
Je moet vertrouwen op je downforce met dat ding, je kan op snelheid echt heel hard door de bocht, en remmen kun je ook heel erg hard. In 9/10 gevallen kun je je rempedaal tot de grond drukken, alleen in de laatste paar meter moet je even iets omhoog liften anders lockt hij, maar op het begin gewoon 100% remmen. Auto is eigenlijk heel gemakkelijk om te rijden. Het lastige is dat je in de race met langzamere auto's te maken hebt
Volgens mij is de HPD een van de makkelijkste auto's om in de buurt te komen van de snelle tijden, maar om die laatste seconde te vinden is een stuk lastiger. Je zult namelijk straks echt op de limiet van zijn grip rijden en om dan nog wat sneller te gaan is bijna niet te doen... Maar het is ook een van de leukste auto's, vooral omdat je in de race altijd verkeer tegen komt (de langzamere GTs) ook al rij je binnen je eigen class helemaal alleen. Dat maakt zelfs een race van een uur heel goed te doen zonder dat het saai wordt.
Mja, voor mij was het vooral enorm saaaaaaai. Begin was nog wel leuk, omdat ik op zo'n 2 seconde achter jou en Morten bleef hangen, maar daarna... Joao hoef ik nieteens proberen achter me te houden (al lukte me dat toch nog 1 rondjeHoogie2004 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:18:
Naja
4e in de SM op zandvoort. Maykel bleef me voor omdat ik halverwege spin(goeie race maykel!)
http://members.iracing.co...onid=4692887&custid=61620
Laatste ronde kwam phillip me nog bij, en hij reed me er bijna af zoals jij erafgereden werd nick. Ik vermoed geen opzet omdat ik ook iets eerder remde als normaal (helemaal binnenkant bocht verdedigen). Helaas door die 4x in de laatste ronde geen SR kunnen sprokkelen, maar wel weer iRating
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
[ Voor 32% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-12-2011 21:19 ]
[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 27-12-2011 22:52 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
http://www.nickthissen.nl/Files/HPD_Infineon_RoccoBarone.rarRed Baron schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:26:
Care to share? Of staat het op het iracing forum ofzo?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hmm iemand heeft al een 15.2 gedaan in de practise zie ikNickThissen schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:54:
M'n snelste met de HPD is nu 1:16.9, maar ik zou niet weten waar ik nog een seconde moet halen (ik hoor al mensen die 15.9 rijden)... Heb even een replay van een 1:17.0 geupload, misschien dat iemand er iets aan heeft of een tip kan geven waar ik een seconde laat liggenDe hairpin op het eind ging ik iets te wijd, maar lijkt me niet dat daar een seconde in zit (wijd gaan in een hairpin kost meestal niet zoveel tijd omdat je ook meer snelheid meeneemt toch?)
http://members.iracing.co...wnloadAttach/1122242.page
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Mooi zo....Fragbeestje schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:44:
Heb me net ook aangemeld voor de ESCORS Sports Car Series!
[ Voor 18% gewijzigd door Fragbeestje op 28-12-2011 21:19 ]
[ Voor 26% gewijzigd door JoepW op 29-12-2011 12:24 ]
[ Voor 87% gewijzigd door JoepW op 29-12-2011 15:24 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
[ Voor 32% gewijzigd door NickThissen op 29-12-2011 18:01 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Heb me ook maar even aangemeld. Tis op een vrij schappelijk tijdstip, dus das wel fijnJoepW schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 07:29:
Er kunnen nog meer GoT'rs bij in de ESCORS MX-5 race serie.
Hier de inschrijvingen tot nu toe:
https://docs.google.com/s...le=true&gid=0&output=html
Xbox
Xbox
Cube Nuroad Race (2022)
Maakt niet uit , veel plezier en jij ook gelukkig nieuwjaar alvast.Fragbeestje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:16:
@ Nick & Sebastian : sorry dat ik niets meer gezegd heb voor ik disconnecte. Moest allemaal nogal snel gaan.
Bij deze wens ik alle GoT racers alvast een fijn nieuwjaar en veel feest- en raceplezier voor 2012!
Ik ga naar de ardennen een villa in de vernieling helpen
Sommige mensen proberen het toch met keyboard.(let op de grijze auto)BM schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:15:
Toetsenbord zul je bij iRacing niet tegen komen denk ik (en hoop ik), kan me niet voorstellen dat daar mee te rijden valt
[ Voor 31% gewijzigd door enchion op 30-12-2011 16:40 ]
How do you save a random generator ?
Xbox
Ik had 1,5 minuut repairs, en nog 3,5 minuut optional. Heb die helemaal uitgezeten om jou de kans te geven voor mij weg te gaan, maar toen dat niet gebeurde ben ik maar vertrokken.NickThissen schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:47:
Tsja, een race om snel te vergeten zullen we maar zeggen... Nja, zo'n fout is snel gemaakt, en het lullige is dat jij "een krasje" krijgt (je was vrij snel weer uit de pits geloof ik?) en ik op de kop de muur in vlieg en 15 min repairs nodig heb
Volgens mij hadden we beiden 'makkelijk' op p2/3 kunnen eindigen. Ik haalde de meesten daarna ook weer redelijk eenvoudig bij. Maarja....Nog een paar rondjes gereden, ging op zich wel maar het leek er niet op dat er nog mensen zouden uitvallen (ook weer mijn pech, als ik zo in het forum kijk valt normaal de helft uit hier) dus stopte ik er maar mee, was maar saai. En die iRating boeit me niet zo veel, die gaat vanzelf wel weer omhoog. Wel jammer want ik had hier best 2e kunnen worden, ik zat toevallig achter de P3 (nou ja, met 15 laps achterstand) en ik haalde hem met gemak in, en de P2 hield ik ook prima bij, en dat met damage.
Tis ook he-le-maal niet hoe ik normaal een race in ga. Normaal gesproken ben ik eerder te passief, dan te aggressief tijdens die 1e ronde. Geen idee dus wat hier mis ging. Brainfreeze ofzo, niet iets wat ik nog veel vaker hoop mee te maken iigMijn tip voor volgende keer is om zo vroeg in de race niet op je rempunt te letten maar gewoon te kijken wanneer de mensen voor je remmen, en verwachten dat dat een stuk eerder is dan normaal. Dan kun je gewoon rustig beginnen te remmen en kun je door meer of minder te remmen zo dicht mogelijk op ze blijven zonder problemen. Als je meteen vol in de ankers gaat kun je ook niet meer of minder remmen om te corrigeren, dan moet je geluk hebben dat degene voor je op dezelfde manier remt.
Maar goed, verder geen probleem, nu heb ik in ieder geval een excuus als ik jou ooit eraf ram
Xbox
[ Voor 71% gewijzigd door NickThissen op 30-12-2011 21:29 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Cube Nuroad Race (2022)
^^ Deze Nick? Ik rijd overigens zelf met mijn Oulton setupHoogie2004 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:21:
Zandvoort SM:
Joeps setup van vorig jaar:
http://www.mediafire.com/?w1p8l17wzo7hwd8
Pauls setup uit zijn setup pack:
http://www.mediafire.com/?9bhnc6gaz12ovo9
[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-12-2011 10:50 ]
Dat is apart, hebben jullie het nou over SM en Zandvoort? Ik kon op Zandvoort niet uit de voeten, heb eergisteren de Oulton Setup van Frank gepakt en die geeft me een veel zekerder gevoel, ik ben alleen nog niet sneller dan 1.38 met een optimal van 1.36. Ik moet daar nog maar flink oefenen.Hoogie2004 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:35:
[...]
^^ Deze Nick? Ik rijd overigens zelf met mijn Oulton setup
Oulton setup: http://www.mediafire.com/?s6u9u121d1sebaa
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Jep, SM en Zandvoort. Met 1:35 en 1:36 laag kom je in de wedstrijd goed mee (niet de top-top-splits, maar de normale overdag races)flopdoc schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:10:
[...]
Dat is apart, hebben jullie het nou over SM en Zandvoort? Ik kon op Zandvoort niet uit de voeten, heb eergisteren de Oulton Setup van Frank gepakt en die geeft me een veel zekerder gevoel, ik ben alleen nog niet sneller dan 1.38 met een optimal van 1.36. Ik moet daar nog maar flink oefenen.
Cube Nuroad Race (2022)
Leuk om te zien zo jaHoogie2004 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:09:
Volgens Racing Rivals is Nick degene waartegen ik het meest geraced heb, namelijk 19 keer. Het staat momenteel 10 - 9 voor mij qua uitslagFrappante is dat Nick gemiddeld gezien 1 plek voor me start, en 1 plek achter mij eindigt. In de qualify verslaat Nick me, daar staat het 6-13 voor hem, echter fastest racelaps is met 11-8 weer voor mij.
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 31-12-2011 13:12 ]
Xbox
zou je het total logo niet pakken met die kleuren ? is maar tipNiellie41 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:12:
Mijn Corvette is af. Er is nog een open plek op de deuren, maar ik kon maar geen logo vinden dat daar past. Zo vind ik hem ook het mooist.
De auto is klaar voor de 2.4 uur van Spa, nu ik nog
Cube Nuroad Race (2022)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq