Haha, ik wilde dus met de HPD gaan rijden, maar omdat ik op het laatste moment naar non-fixed was geswitched had ik de Ford nog geselecteerd, te laat gezien, dus zat ik daar aan vast. Gelukkig wel stuk of 6 andere Fords

Helaas in lap 5 of 6 een idioot die vergeet in te sturen voor een bocht waar ik hem meer dan genoeg ruimte geef en tikt me van de baan af, met schade door kunnen rijden maar was niet heel snel meer. Gelukkig wel nog 3e geworden, maar volgens mij was de rest achter me ook beschadigd (door diezelfde gast, wat na een rondje of 10 disconnect). Overal het algemeen waren de HPDs goed aan het rijden, maar er zit toch altijd wel eentje bij die er niks van kan. Het leek er ook op alsof dit z'n eerste race was ofzo, hij stuurde alles te laat in (waardoor hij mij ook raakte, hij ging midden door de bocht terwijl hij 5-10 meter naar de binnenkant had moeten zitten) en spint om de haverklap. Verder wel best een aardige race, niet heel veel foutjes gemaakt maar door m'n damage af en toe off track en spin, dus toch niet veel SR
Als de volgende fixed race genoeg mensen heeft doe ik nog mee (hopelijk nu wel in de HPD

), non-fixed niet meer is me te lang.
flopdoc schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:55:
Nou, ik had zin in een race. Gaat in de hairpin mijn voorganger opeens heel vroeg op de rem, schade, nog verder rijden lijkt goed, maar remmen gaat toch niet goed, fout op fout, pfffff.... en ik snap dat optional repair niet?Moet je dat nou uitzitten of kan je de pit toch uit? Ik deed dat en kreeg toen weer minuten tow aan de broek, terwijl ik een paar meter achteruit had gekund.
Jammer, das altijd vervelend, daarom rem ik altijd vroeg als ik achter iemand zit, vooral in de eerste ronde waar je zijn normale lijn / rempunt nog niet weet.
Optional repairs zijn gewoon repairs die je niet hoeft te doen, je hoeft er niet op te wachten. Je kan elk moment gewoon de pits uit rijden en verder rijden, in tegenstelling tot required repairs waar je echt op moet wachten. Zodra je weg rijd moet je echter wel je rondje afmaken, je kan niet even achteruit terug de pitbox in en weer verder repairen. Je kunt dus bij bijvoorbeeld 8 minuten optional repairs al na 3 minuten naar buiten rijden als je denkt dat het goed genoeg is (dat zul je moeten gokken), maar als je dan nog niet rond komt en weer moet towen word je dus (gesimuleerd) het hele rondje rond getowed.
Meestal kun je het beste de optional repairs toch gewoon uitzitten, je zult in 9 van de 10 gevallen toch niemand meer gaan inhalen tenzij ze zelf eruit gaan (en dan maakt het ook niet uit of je 2 of 10 min repairs neemt). In mijn race zojuist had ik echter ook damage (maar niet genoeg om te moeten pitten), maar ik moest pitten voor fuel en toen kon ik 3 minuten optional repairs krijgen. Toen heb ik even gekeken hoe ver ik voorlag na het tanken (40 sec nog), en heb ik 25-30 seconden repairs genomen en toen ben ik weg gereden om toch voor te blijven. Ik wist al dat er wel mee te rijden was (kan me niet voorstellen dat door paar minuutjes repairs het erger wordt) dus hoefde die plaats niet op te geven.
[
Voor 45% gewijzigd door
NickThissen op 25-12-2011 22:33
]