iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.233 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hoogie2004 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:23:
En we gaan de SM maar weer proberen. Daarna hopelijk nog tijd voor een race @ half 2, maar ik moet ook nog wat dingen poetsen / klaarzetten voor het gourmetten vanavond...
Haha... Ik wilde meedoen maar moest op het laatste moment nog boodschappen gaan doen daarvoor...

Twijfel hard wat ik nog wil rijden vandaag, heb wel zin om te rijden maar behalve SM zal er weinig official gaan ben ik bang (proto & gt misschien, met 1 GT...), en om nu nog met iets nieuws te gaan oefenen heeft ook weinig zin, Radical bijvoorbeeld gaat normaal ook alleen 's avonds official en komende dagen zal ik toch weinig kans hebben om een race mee te kunnen pakken 's avonds...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

SM was official.

Drama race van mijn kant, ondanks een 5e plek. Tig keer eraf gegaan, 1x in bocht 1 erg hard de muur in, en geen damage :)

http://members.iracing.co...onid=4670806&custid=61620

In ieder geval mijn iRating weer opgekrikt, en die vind ik momenteel belangrijker als de SR

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb toch even de radical geprobeerd omdat er wat mensen in de P zaten (die er meteen uitgingen toen ik kwam...), maar ik geef het echt op nu. 4 setups geprobeerd, alle 4 kom ik niet rond tenzij ik half gas ga rijden. Ik hoef maar aan m'n stuur te komen en ik spin alweer, wat een drama zeg.

Eens proberen of het in de SM wel gaat op die track, zie dat er een hosted session is met een P+Q+R, misschien leuk om mee te doen :)
Oh, wel de indy layout, erg kort... Eens kijken of dat leuk is :p

En de server is helemaal leeg... Stom, staat dat er 6 man zijn maar die zijn alweer weg, waarom staat dat er dan nog lol.

[ Voor 37% gewijzigd door NickThissen op 24-12-2011 12:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Doe je om half 2 mee aan de SM nick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 22:26

Arfman

Drome!

Racen wordt vandaag niet wat; ben nog brak van gisteren (kerst vrijmibo met de collega's en daarna verjaardag ... proost! *hips*) en vanmiddag moet ik al allerlei zaken regelen voor het gourmetten vanavond (goh, origineel :P).

Morgen en overmorgen zullen er heel weinig races official gaan denk ik, als ik al de kans zou hebben om even een uurtje weg te sneaken ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Denk het wel Frank :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Prima, dan tot zo. Niet crashen voor mijn neus aub :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wel alleen alsie official gaat... 5 pas nu.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:23:
Wel alleen alsie official gaat... 5 pas nu.
8 al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jammer, ik verlies hem gewoon uit het niks bij het ingaan van T1, achterkant breekt uit, ik kom met de neus in het gras aan de binnenkant en vlieg de muur in, nooit eerder gebeurd, deed ook niks raars voor zover ik weet... Echt jammer was een leuke race, Frank zat hele tijd vlak achter me. Denk niet dat repairs wat gaat uithalen, m'n auto is ongeveer de helft minder breed dan normaal :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, 3e :)
http://members.iracing.co...onid=4671295&custid=61620

Lekker wat iRating en SR gesprokkeld weer. Nick, remde je soms een fractie bij om de bocht te halen? Want dan verlies ik em precies hetzelfde. Ik rem daar aan, en laat em dan rollen, als ik de bocht niet haal, jammer dan want er is uitloopstrook genoeg.

Nu snel verder poetsen en klaarzetten voor vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee, ik rem, schakel naar 5, stuur in, en kijk dan wanneer ik weer op het gas kan. Zo heb ik het altijd gedaan en werkt prima. Ik denk dat ik teveel of te abrupt instuurde ofzo, zodra ik stuurde begon ik gewoon te glijden (toen was ik al van gas en rem af). Ach ja, heb wel m'n programma weer netjes kunnen testen :+ De remaining time die ik bereken heb ik weer wat aangepast, en hij klopt heel aardig. Programma zei 8 minuten, toen heb ik een timer gestart van 8 minuten en het verschil was maar een paar seconde :)

Ik bereken het nu door te kijken hoeveel laps de leider nog moet (inclusief het deel van de lap die hij nu aan het afmaken is):
C#:
1
float leaderRemainingLaps = raceLaps - leader.Lap + (1 - leader.LapDistance)

Dat vermenigvuldig ik met zijn gemiddelde tijd:
C#:
1
float remainingTime = leaderRemainingLaps * leaderAverageLapTime;

En ten slotte kijk ik hoe lang je zelf nog moet in deze lap. De race duurt voor jou nog iets langer dan voor de leider natuurlijk, jij moet je lap nog afmaken (tenzij je zelf de leider bent uiteraard):
C#:
1
remainingTime = remainingTime + (1 - me.LapDistance) * me.LastTime;

Helaas heb ik geen average time van jezelf, alleen van de leider, dus ik gebruik je laatste tijd, en dat kan soms niet nauwkeurig zijn als je spint ofzo... Zelf een average tijd bij houden kan maar is lastig, als je even de connectie verliest ofzo kan het zijn dat je een lap time mist.

[ Voor 47% gewijzigd door NickThissen op 24-12-2011 14:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hmm, ik heb tijd om de half 4 mee te pakken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Haha, herkansing dan maar voor mij :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bring it on! :)

Heb me ingeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even kijken hoe het gaat, misschien ga ik het iets rustiger doen. Ik moet makkelijk diezelfde pace van vorige race kunnen volhouden, nog wat sneller, maar net ging het ook niet helemaal lekker, steeds net wat te laat insturen of net wat te laat remmen enzo, en daar verlies je toch stiekem best veel mee. M'n eerste 2-3 rondjes gingen prima maar daarna begon het langzaam slechter te gaan, je kwam ook steeds dichterbij. Vooral de chicanes gingen niet lekker...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:24:
Even kijken hoe het gaat, misschien ga ik het iets rustiger doen. Ik moet makkelijk diezelfde pace van vorige race kunnen volhouden, nog wat sneller, maar net ging het ook niet helemaal lekker, steeds net wat te laat insturen of net wat te laat remmen enzo, en daar verlies je toch stiekem best veel mee. M'n eerste 2-3 rondjes gingen prima maar daarna begon het langzaam slechter te gaan, je kwam ook steeds dichterbij. Vooral de chicanes gingen niet lekker...
Je was ongeveer even snel. Je mist inderdaad wat tijd bij de 2e chicane. Ik zou iets minder risico nemen inderdaad. Vergeet niet dat de draft hier best veel doet volgens mij, want toen je voor me weg was, reed ik ineens een halve seconde langzamer ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:26:
[...]

Je was ongeveer even snel. Je mist inderdaad wat tijd bij de 2e chicane. Ik zou iets minder risico nemen inderdaad. Vergeet niet dat de draft hier best veel doet volgens mij, want toen je voor me weg was, reed ik ineens een halve seconde langzamer ofzo...
Nja je begon in te lopen vanaf lap 3 ofzo denk ik, ik had een voorsprong van 1.5-2 sec zoiets? En vlak voor m'n crash zat je nog maar vlak achter me. Daar zat 1 foutje in waar ik bij uitkomen hairpin op de curbs kwam en niet op het gas kon, maar verder geen echte fouten, alleen steeds van die kleine dingetjes zoals net te laat insturen of net niet goed wegkomen uit de chicane.. Ik had op het begin natuurlijk wel wat draft van p2 die ik na een lap of anderhalf wel kwijt was.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:29:
[...]

Nja je begon in te lopen vanaf lap 3 ofzo denk ik, ik had een voorsprong van 1.5-2 sec zoiets? En vlak voor m'n crash zat je nog maar vlak achter me. Daar zat 1 foutje in waar ik bij uitkomen hairpin op de curbs kwam en niet op het gas kon, maar verder geen echte fouten, alleen steeds van die kleine dingetjes zoals net te laat insturen of net niet goed wegkomen uit de chicane.. Ik had op het begin natuurlijk wel wat draft van p2 die ik na een lap of anderhalf wel kwijt was.
Vanaf dat rondje waar je dat foutje maakte, kwam ik op 1 seconde ofzo, en de draft helpt je dan elke ronde een tiende of 2...

Nja, weet ook niet of het 100% draft is natuurlijk. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En weer een 3e plek :) iRating (@nick, thnx) en SR weer binnen.

http://members.iracing.co...onid=4671809&custid=61620

Zeer mooi gevecht met Vasiliy, helaas ook nog wat contact in T1 van rondje 19, hij spint, mijn wagen is krom. Weet nog net voor hem te finishen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja, tweede race ging stuk beter tot ik de bocht voor de hairpin te laat instuur en rechtdoor de muur in ga. Stop er maar mee voor vandaag, word niks meer :+

Ach, het is kerstmis, ik geef iedereen wat iR kado :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06

BM

Moderator Spielerij
Die 2e chicane op Oulton is best lastig vind ik :)
Net even wat geoefend, kom nu tot 32.0, met 31.1 als optimal. Nu maar eens een race proberen.

Alleen... hoeveel fuel had die SM nu ook alweer nodig voor een race... :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:25:
Die 2e chicane op Oulton is best lastig vind ik :)
Net even wat geoefend, kom nu tot 32.0, met 31.1 als optimal. Nu maar eens een race proberen.

Alleen... hoeveel fuel had die SM nu ook alweer nodig voor een race... :?
22 liter is meer als genoeg. 18 schijnt te kunnen, maar durf ik niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 08:55
18.9 is zat. Vlak voor de finish krijg ik de melding dat ik nog 2 laps fuel heb.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
18.9 moet kunnen ja. Had net nog 5 liter over, dus volgende keer wat minder meenemen.

Was een uitermate saaie race verder. In de 1e ronde schakelt bijna de hele top zichzelf uit, en kom ik op P3 terecht. En toen.... niks meer eigenlijk :? Of het moet zijn dat ik in de laatste ronde de 1e chicane te veel cut, en daar 0x contact oploop. Bijna mijn race verknoeit daar.

Wel lekker weer +50 iRating erbij. Gaat de laatste paar races wel lekker :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 20:43
18.9 is idd ruim voldoende.

Net mn allereerste 0 inc race :D In de Star Mazda. 4de geworden in split 1, puur vanwege allerlei botsingen in lap 1.

Reed in niemandsland dus laatste rondes alleen gefocust op eindelijk eens die 0 inc vasthouden, pakte nl altijd wel 1 inc normaal gesproken door net ff iets te ver over kerb ofzo.

edit: ah was jij dat (ver) voor me BM :P
Ik ook +50 iRating en +0.26 SR
Maar ja ik ben te langzaam eigenlijk voor die top splits

[ Voor 15% gewijzigd door Hertog_Martin op 24-12-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
That would be me, indeed :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Nou, een SM race gedaan, ben zowaar 3e geworden. Zaten ook A class rijders bij, die deden alleen een meet and greet ofzo? Hoorde veel amerikaans gechat, en de A rijders zaten sommige tot 5 laps ofzo achter mij? Anyway. wel leuk om een keer mee te racen en ook nog consistent te kunnen rijden, alleen wel een aantal ronden in mijn uppie, maar ja.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
flopdoc schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:48:
Nou, een SM race gedaan, ben zowaar 3e geworden. Zaten ook A class rijders bij, die deden alleen een meet and greet ofzo? Hoorde veel amerikaans gechat, en de A rijders zaten sommige tot 5 laps ofzo achter mij? Anyway. wel leuk om een keer mee te racen en ook nog consistent te kunnen rijden, alleen wel een aantal ronden in mijn uppie, maar ja.
Waar hij wel official dan? Er moeten minimaal 8 mensen ingeschreven zijn anders kun je geen iRating of kampioenschaps punten winnen (wel safety rating maar slechts voor de helft ofzo).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
NickThissen schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:16:
[...]

Waar hij wel official dan? Er moeten minimaal 8 mensen ingeschreven zijn anders kun je geen iRating of kampioenschaps punten winnen (wel safety rating maar slechts voor de helft ofzo).
Um jawel hoor, mijn iRating is ook wat gestegen. Wat mij eigenlijk niet zo veel uit maakt overigens, af en toe wat sparren in een race vind ik voorlopig al wel voldoende. En mijn PR's verbeteren.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het maakt ook niet uit verder, altijd een goeie oefening :) maar het zou wel een reden kunnen zijn waarom mensen niet mee leken te doen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb een manier gevonden om mijn ipad als 2e monitor te gebruiken. Kan ik mooi iSpeed of nicks app op draaien :)

Voor 7,99 in de AppStore, de app Air-Display :)
Werkt mooi :)

[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-12-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:02

Niellie41

[object Object]

iSpeed kan sinds de laatste versie ook sowieso in de browser van de iPad gebruikt worden.

Ik heb de CSP gekregen, alleen moet ik tot morgen wachten tot ik ze kan uit proberen. :(

[ Voor 34% gewijzigd door Niellie41 op 24-12-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:05:
Ik heb een manier gevonden om mijn ipad als 2e monitor te gebruiken. Kan ik mooi iSpeed of nicks app op draaien :)

Voor 7,99 in de AppStore, de app Air-Display :)
Werkt mooi :)
Cool!! Dat maakt m'n app ook handig voor mensen zonder tweede monitor (of mensen met 3 monitoren). Jammer dat hij niet gratis is (en 8 euro is best wel veel voor een app vind ik).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Voor mij is die investering wel te overzien, aangezien ik wel vaker een monitor extra mis. Tot ik die 2e monitor er hier doorkrijg moet ik het hiermee doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jup, maar mensen die nooit aan een tweede monitor (of vierde) gedacht hebben zullen natuurlijk niet zo snel 8 euro willen neerleggen om even mijn app te proberen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Als het werkt, ga ik het wel nemen, want dan kan jou app op mijn iphone, moet ik daar alleen nog even een houdertje maken voor achter me stuur.

/edit: een 4 monitor aansluiten, gaat me anders nog een flinke investering kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door Speedy55 op 25-12-2011 11:22 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:16:
Jup, maar mensen die nooit aan een tweede monitor (of vierde) gedacht hebben zullen natuurlijk niet zo snel 8 euro willen neerleggen om even mijn app te proberen ;)
Misschien is het voor jou dan ook leuk om een touch-friendly interface te bedenken, mocht je al knoppen nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:23:
[...]

Misschien is het voor jou dan ook leuk om een touch-friendly interface te bedenken, mocht je al knoppen nodig hebben :)
Nee, tijdens de race kun je toch niks doen dus zoiets lijkt me niet handig. Alle instellingen enzo doe je voor de race en daarna laat je het gewoon draaien, dat is het idee in ieder geval.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Sow, dat was fun. Ik dacht laat ik de SM maar meedoen. Resultaat 2e en dus weer lekker wat iRating en SR erbij :)

http://members.iracing.co...onid=4677222&custid=61620

Lekkere race, helemaal clean! Deze track lijkt me wel te liggen (al helpt de quali op de eerste 3 rijen wel erg met de start)

[ Voor 25% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-12-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik ga eens wat oefenen met de Radical op Brands Hatch. Nog do's and don'ts? :P

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:23:
Ik ga eens wat oefenen met de Radical op Brands Hatch. Nog do's and don'ts? :P
Don'ts:
- Crashen
- Offtrack
- Botsen met andere mensen

Do's:
- Snel zijn
- Winnen
- Iedereen inhalen
- Pole position scoren

^^ Duidelijk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz... nog nooit op die manier naar gekeken. Thanks :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Don'ts: op het gas gaan :+ Verschrikkelijk zeg, ik kan er niet mee overweg, om de bocht sta ik weer achterstevoren, je raakt zo snel je achterkant kwijt en hij is echt niet te vangen tenzij je op de rem gaat staan, tegensturen is meteen weer een schop naar de andere kant en de muur in. Denk niet dat ik ga racen hier... Morgen nog maar eens de Ford doen ofzo, of misschien nog even de HPD proberen (geen zin om weer als enige in de ford te rijden). Volgende week Proto&GT op Infineon... Dat gaat toch niet :/ Daar kun je singleclass niet eens inhalen, en de track is gewoon enorm lastig, denk niet dat ik daar de Ford ga proberen, maar de fixed setup van de HPD zou ook heel erg slecht zijn... Lastig :S

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Je had wel een aardige tijd staan :) Daar kom ik nog niet aan iig.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

V8 Supercar op okayama international circuit 1 : 32 . 988
Onboard + tv + Telemetry

Prettige Kerstdagen allemaal ;) nu is het tijd om te gaan Gourmetten.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
Heb vrijdag een radical raceje kunnen meepakken en door een stom contact met een lapper mijn voorsprong op de 5e plek met 8 seconden zien verdwijnen. Na het contact iets te weinig vertrouwen in de wagen en m'n 4e plek kwijtgespeeld. Toch nog meer dan 90 punten voor de 5e plek dus dat moet maar voldoende zijn deze week.

Aangezien ik dit weekeind bijna geen tijd heb gehad en straks ook nog weg moet ben ik maar wat aan mijn Radical Skin aan't prutsen.

Joep, zou je het erg vinden om je PSD even te sharen? dan kan ik nog enkele details in orde brengen en eens kijken hoe jij het tot een goed einde hebt gebracht _/-\o_

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:24:
Je had wel een aardige tijd staan :) Daar kom ik nog niet aan iig.
Puur geluk, enige rondje waar ik niet rond ging of in ieder geval een spin moest opvangen :p Als alles goed gaat is de snelheid er wel,

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, eens met de HPD liggen proberen net, gaat nog best redelijk als ik gewoon rustig aan doe. Kom tot de 33.1 in Q. Ik ga om 9 uur mee doen (fixed), doet er nog iemand mee?

Eeh, als er tenminste mensen zin hebben :/ Vorige race zat goed vol, nu pas 2 mensen??

Nou ja, dan maar de non-fixed... Uur is lang, hoop dat ik het vol houd...

[ Voor 34% gewijzigd door NickThissen op 25-12-2011 20:58 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Nou, ik had zin in een race. Gaat in de hairpin mijn voorganger opeens heel vroeg op de rem, schade, nog verder rijden lijkt goed, maar remmen gaat toch niet goed, fout op fout, pfffff.... en ik snap dat optional repair niet?Moet je dat nou uitzitten of kan je de pit toch uit? Ik deed dat en kreeg toen weer minuten tow aan de broek, terwijl ik een paar meter achteruit had gekund.

[ Voor 25% gewijzigd door flopdoc op 25-12-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Haha, ik wilde dus met de HPD gaan rijden, maar omdat ik op het laatste moment naar non-fixed was geswitched had ik de Ford nog geselecteerd, te laat gezien, dus zat ik daar aan vast. Gelukkig wel stuk of 6 andere Fords :) Helaas in lap 5 of 6 een idioot die vergeet in te sturen voor een bocht waar ik hem meer dan genoeg ruimte geef en tikt me van de baan af, met schade door kunnen rijden maar was niet heel snel meer. Gelukkig wel nog 3e geworden, maar volgens mij was de rest achter me ook beschadigd (door diezelfde gast, wat na een rondje of 10 disconnect). Overal het algemeen waren de HPDs goed aan het rijden, maar er zit toch altijd wel eentje bij die er niks van kan. Het leek er ook op alsof dit z'n eerste race was ofzo, hij stuurde alles te laat in (waardoor hij mij ook raakte, hij ging midden door de bocht terwijl hij 5-10 meter naar de binnenkant had moeten zitten) en spint om de haverklap. Verder wel best een aardige race, niet heel veel foutjes gemaakt maar door m'n damage af en toe off track en spin, dus toch niet veel SR :-(

Als de volgende fixed race genoeg mensen heeft doe ik nog mee (hopelijk nu wel in de HPD :+), non-fixed niet meer is me te lang.
flopdoc schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:55:
Nou, ik had zin in een race. Gaat in de hairpin mijn voorganger opeens heel vroeg op de rem, schade, nog verder rijden lijkt goed, maar remmen gaat toch niet goed, fout op fout, pfffff.... en ik snap dat optional repair niet?Moet je dat nou uitzitten of kan je de pit toch uit? Ik deed dat en kreeg toen weer minuten tow aan de broek, terwijl ik een paar meter achteruit had gekund.
Jammer, das altijd vervelend, daarom rem ik altijd vroeg als ik achter iemand zit, vooral in de eerste ronde waar je zijn normale lijn / rempunt nog niet weet.

Optional repairs zijn gewoon repairs die je niet hoeft te doen, je hoeft er niet op te wachten. Je kan elk moment gewoon de pits uit rijden en verder rijden, in tegenstelling tot required repairs waar je echt op moet wachten. Zodra je weg rijd moet je echter wel je rondje afmaken, je kan niet even achteruit terug de pitbox in en weer verder repairen. Je kunt dus bij bijvoorbeeld 8 minuten optional repairs al na 3 minuten naar buiten rijden als je denkt dat het goed genoeg is (dat zul je moeten gokken), maar als je dan nog niet rond komt en weer moet towen word je dus (gesimuleerd) het hele rondje rond getowed.

Meestal kun je het beste de optional repairs toch gewoon uitzitten, je zult in 9 van de 10 gevallen toch niemand meer gaan inhalen tenzij ze zelf eruit gaan (en dan maakt het ook niet uit of je 2 of 10 min repairs neemt). In mijn race zojuist had ik echter ook damage (maar niet genoeg om te moeten pitten), maar ik moest pitten voor fuel en toen kon ik 3 minuten optional repairs krijgen. Toen heb ik even gekeken hoe ver ik voorlag na het tanken (40 sec nog), en heb ik 25-30 seconden repairs genomen en toen ben ik weg gereden om toch voor te blijven. Ik wist al dat er wel mee te rijden was (kan me niet voorstellen dat door paar minuutjes repairs het erger wordt) dus hoefde die plaats niet op te geven.

[ Voor 45% gewijzigd door NickThissen op 25-12-2011 22:33 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Dank voor de uitleg van de optional repairs. Ik zal ze toch maar uitzitten een volgende keer. Tenzij het gaat zoals deze keer, ik zat tot die botsing in een aardige race flow, en daarna was het ritme verstoord en vloog ik op vreemde plekken van de baan af, de concentratie was weg. Grappig hoe dat psychisch werkt.

Morgen maar weer eens fris proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
flopdoc schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:41:
Dank voor de uitleg van de optional repairs. Ik zal ze toch maar uitzitten een volgende keer. Tenzij het gaat zoals deze keer, ik zat tot die botsing in een aardige race flow, en daarna was het ritme verstoord en vloog ik op vreemde plekken van de baan af, de concentratie was weg. Grappig hoe dat psychisch werkt.

Morgen maar weer eens fris proberen.
Had je niet nog gewoon damage dan? Zelfs als je alle (required + optional) repairs uit zit heb je meestal (altijd?) nog wel wat damage over, vaak zelfs te veel om door te kunnen rijden. Sommige dingen kunnen gewoon niet goed gerepareerd worden, in de SM is het vaak de wiel ophanging omdat het een open wheeler is. Kleine tik tegen je wiel en alles is gewoon scheef. Het grote nadeel van de auto vind ik, verder is hij heel leuk maar 't is frustrerend dat je meestal niet door kan na een klein contact.

Yeah, gaat lekker, 4e in HPD fixed met enkel 3 off tracks :) Nog steeds geen problemen met GTs veroorzaakt, ben ik best trots op :+ Vooral wat ik deze race weer zag in de herhaling... De nr 1 HPD zit achter een ford bij het uitkomen van die esses voor het lange rechte stuk. Ford GT zit in z'n normale lijn, dus helemaal links tegen de curbs. Die gast duikt gewoon links er "tussen" (er was geen "tussen", hij ging met 2 banden in het gras en 2 nog net op de curbs), word door de GT geraakt en vliegt de muur in. Z'n reactie: "Damn traffic. You just move into me like I'm not there, unfair"... Ik wist al hoelaat het was toen ik dat zag en in de replay was het dus inderdaad een belachelijke move van hem zelf. Ik snap niet hoe ze het in hun hoofd halen, er is gewoon METERS ruimte aan de rechterkant, HPD heeft zoveel grip dat je gewoon keihard volgas om hem heen kan sturen zonder problemen en zonder tijd kwijt te raken, en dan NOG gewoon naast de baan willen inhalen 8)7 Eigen schuld dikke bult, en weer een plekje voor mij :+

[ Voor 34% gewijzigd door NickThissen op 25-12-2011 23:51 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Inderdaad, mss was het gewoon damage die niet zichtbaar was maar wel het rijden beinvloedt. Vandaag weer met frisse moed aan de start :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:14:
Joep, zou je het erg vinden om je PSD even te sharen? ....
Je hebt een DM.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Toch maar even tradingpaints geinstalleerd. Eens zien of dat de grid wat opfleurt :) En straks proberen een eigen skin te fabriceren

Lijkt er nog niet op dat de SM official gaat... Even afwachten dan maar...

[ Voor 43% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-12-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoe werkt dat tradingpaints nou eigenlijk? Heb het een tijd geleden eens geinstalleerd maar het heeft nooit goed gewerkt geloof ik. Ik wist ten eerste al niet wat ik precies moest doen (ik wil gewoon alle skins downloaden van de auto's die ik aanvink, en hij kan vanzelf zien als er nieuwe zijn?), maar alles wat ik probeerde resulteerde in een programma dat niet meer reageert...

Ik heb nu onder de Downloads tab bijvoorbeeld een hele lijst met MX5 skins staan, die hoef ik eigenlijk niet meer, maar ik kan ze niet verwijderen...

[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 26-12-2011 11:25 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:22:
Hoe werkt dat tradingpaints nou eigenlijk? Heb het een tijd geleden eens geinstalleerd maar het heeft nooit goed gewerkt geloof ik. Ik wist ten eerste al niet wat ik precies moest doen (ik wil gewoon alle skins downloaden van de auto's die ik aanvink, en hij kan vanzelf zien als er nieuwe zijn?), maar alles wat ik probeerde resulteerde in een programma dat niet meer reageert...
Ik heb bij dat eerste tabje 'Vehicles' gezegd, Star Mazda in die drop-down. Dan laad hij alle users voor die wagen van Trading Paints en als je dan op Download klikt (knopje dat erbij komt), dan download ie alles. Voortgang kun je vervolgens zien in de 'Downloads' tab. Tevens vraagt ie of je wilt subscriben, zodat je up-to-date blijft voor die auto.

#Edit nu eerst even de SM rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Weer teveel foutjes, deze keer extra balen omdat ik em anders met 2 vingers in de neus had kunnen winnen. In bocht 1 schakelen P2 en P3 van de grid zichzelf uit door er samen vanaf te gaan (volgens mij met het halve veld achter ons).

De P1 schakelt zichzelf uit omdat hij ergens de muur in gaat.Dan spin ik 2x en 1x dik offtrack en Sean komt voor me. Hij maakt de laatste rondjes nog wat fouten, maar ik lig te ver achter... Alweer 2e dus :)

Iig weer wat iRating erbij

http://members.iracing.co...onid=4683759&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:10:
Weer teveel foutjes, deze keer extra balen omdat ik em anders met 2 vingers in de neus had kunnen winnen. In bocht 1 schakelen P2 en P3 van de grid zichzelf uit door er samen vanaf te gaan (volgens mij met het halve veld achter ons).

De P1 schakelt zichzelf uit omdat hij ergens de muur in gaat.Dan spin ik 2x en 1x dik offtrack en Sean komt voor me. Hij maakt de laatste rondjes nog wat fouten, maar ik lig te ver achter... Alweer 2e dus :)

Iig weer wat iRating erbij

http://members.iracing.co...onid=4683759&custid=61620
Jammer, altijd balen als je kan winnen maar het niet doet :+

Ik pak de HPD van 1 uur denk ik mee (even oefenen kijken of ik wakker genoeg ben :+), doe je mee? Trouwens geen idee of hij official gaat, maar ga het wel proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 26-12-2011 12:31 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Twijfel. Heb namelijk de quali gemist... Achteraan starten lig ik meteen 40 seconden achter met die GT's in de esses :+

Eerst even eten, dan even kijken.
Ik doe mee... Lekker rustige sessie zo te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-12-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Inderdaad, 12 pas... Op zo'n grote track, jammer. Stuk of 35 man past makkelijk hier zonder problemen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Slechte race van mij. Veel foutjes, lastig omdat deze auto niet lekker om te draaien is zoals de star mazda ofzo.

http://members.iracing.co...onid=4684142&custid=61620

Vervolgens word Nick in de laatste ronde, 3 bochten voor het eind gewoon bewust eraf getikt. Heb die replay 10x bekeken vanuit verschillende standpunten, en die Alfio doet niet eens moeite om je te ontwijken, hij remt gewoon bewust 20 meter te laat om je te raken. Als hij al per ongeluk te laat zou remmen, dan zou ie em veel verder naar binnen gooien, in de hoop dat jij hem plaats geeft... Ik vind de actie echt smerig van hem. Hoop dat ie er een week schorsing voor krijgt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Race van mij was ook vol met kleine foutjes maar hield hem wel meestal op de baan. Verder erg snel gereden, halve seconde gewonnen op m'n Q tijd nog (ergens op het begin zelfs), weet niet waar het vandaan kwam. En toen in de laatste bocht word ik eraf getikt waardoor ik nog 2 plekken verlies... Helemaal geen gevechten gehad met die Alfio ofzo, we zaten wel steeds bij elkaar maar niet zo dicht dat we direct aan het vechten waren en we haalden elkaar steeds in door eigen foutjes, dus het was ook geen wraak actie ofzo, hij maakte tegen het eind een fout, staat dwars op SF lijn, ik haal hem in en heb hem verder niet gezien tot hij me dus eraf tikt. Ga voor het eerst een protest indienen want dit was gewoon met opzet, ik kan er niks anders van maken.
Diezelfde gast heeft dat een tijd geleden op Mid Ohio ook al geflikt, toen niet in de laatste lap maar wel op dezelfde manier, in T2 snij ik gewoon mijn bocht aan en hij komt van 50 meter achter me vol gas op me af, remt veel te laat en tikt me de muur in. Heb het toen maar laten schieten omdat het misschien per ongeluk was maar nu weet ik wel beter...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Voor het eerst sinds dinsdag weer tijd om te rijden. Vond de laatste tijd al dat mn stuur wat vaag reageerde, en vandaag kwam ik erachter waarom. Blijkbaar is er wat mis gegaan in mijn iracing profile in de Logitech profiler, want de damper effect spring stond op 100%, terwijl ik die altijd op 0% heb gehad. Meteen op 0% gezet, en ook weer de FFB in iracing omhoog gezet (want die had ik ondertussen ook al omlaag gezet omdat het zo raar voelde), en ineens weer lekker rijden, en voelen wanneer de auto iets doet.
Nu eerst ff een SM Q gaan doen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De CSP zijn wel wennen zeg!
Ik ben nu vooral bezig met het kijken wat ik fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Gaan we morgen nog een training houden eigenlijk?

Volgende week is:
- Skip op Mosport
- Radical op Mid-Ohio
- Star Mazda op Zandvoort (leuk, wel al vaker gedaan hier)
- Prototype&GT op Infineon (doodswens?)
- Indy op Okayama (niet fixed)
- F1 op Indianapolis road

En misschien een idee om eind deze week een race te organizeren?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Indy lijkt me leuk

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

F1 op Indianapolis lijkt mij wel lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 26-09 22:26

Arfman

Drome!

Radical op Mid-Ohio lijkt me erg gaaf, mooie baan voor de Radical denk ik.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Haha, gaan we weer, iedereen wat anders :+ Mij maakt het niet veel uit, verder zelf toch wel tijd genoeg om de rest te oefenen.

Heb in ieder geval een paar rondjes met de HPD gereden op Infineon, maar fixed setup ga ik niet aan beginnen. Die is echt heel slecht, heel onderstuurd, en weinig grip. Bochten die je zelfs in de SM vol gas kan nemen moet je hier liften, erg vreemd. Met de Laguna Seca setup gaat het al een STUK beter, maar die komt net iets te snel in de 6, maar dat kun je natuurlijk wel makkelijk aanpassen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Net de 1e Skip race van de week gereden. Geen Q gedaan, en van p10 gestart. Hele race mn eigen race gereden, en vooral geconcentreerd om clean te rijden. In de 1e ronde daardoor 2 plekken afgestaan, maar die had ik een paar bochten verder alweer terug vanwege de standaard L1 crash. Hierna rustig uitgereden met een snelste ronde van 2:10.539 (waar dus zeker nog een seconde vanaf kan), en 0inc. Doordat er verschillende crashes voor me waren uiteindelijk 6e gefinished met +0.10 SR en +23IR. Goed resultaat voor een middag rustig rijden. Nu hetzelfde in de SM gaan doen.

http://members.iracing.co...onid=4684612&custid=77818

SM race ook zonder kleerscheuren overleefd. Had daarstraks al een Q gedaan, dus 5e gestart (was maar 1 split). 1e ronde 1 plek verloren, en die kreeg ik later weer terug omdat iemand eraf ging. 0 inc, +36IR en +0.25SR. Een goede racemiddag voor mij iig.

http://members.iracing.co...onid=4684766&custid=77818

Voor mij blijkt nu wel dat dit de manier is om te racen. Voorheen reed ik veel meer op de limiet, en ging er dus ook regelmatig overheen. Nu 2 races ver binnen de limiet gereden, hierdoor 0.35SR en 59IR in 2 races... Nu maar eens gaan voorbereiden op de 2e schransavond :)

[ Voor 32% gewijzigd door derx666 op 26-12-2011 16:15 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Zo meteen maar de Proto en GT race mee doornemen met de Ford GT.

Eerste race in Proto en GT klasse... Luck me wish! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fragbeestje schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:57:
Zo meteen maar de Proto en GT race mee doornemen met de Ford GT.

Eerste race in Proto en GT klasse... Luck me wish! :P
Heel veel succes. En vooral geluk met de HPD's. Wat rijden daar mongolen bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien leuk om de Indy voor volgende week te bewaren , eens een keer ovaltraining te doen op Charlotte.
SM,Skip en HPD hebben we de vorige weken gedaan.
Dus gaat mijn voorkeur deze week uit naar de Radical aangezien ik denk dat met Mid-Ohio een leuke combo is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik onthoudt mij van stemming. Ik zou wel Radical willen, maar helaas heb ik morgenavond een privé verplichting. ;(
Ik wil wel hosten enzo...... Laat maar weten wat het moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nja ik ben er waarschijnlijk ook niet bij, komt net wat tussen helaas. Ach, tijd genoeg de rest van de week :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
De eerste race van 17:00 was redelijk desastreus voor m'n SR.
Werd er in bocht 1 al uitgekegeld door een HPD die geen Q gedaan had (ik ook niet trouwens maar voor de GT maakt het niet zo veel uit). En heel vaak loss of control... om de snellere jongens door te laten te veel naar de buitenkant en het lijkt alsof er helemaal geen grip is. Ach ja, het ligt aan mezelf, veel te veel fouten gemaakt.

Zo meteen nog een keer proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik deed ook mee in de andere split, weer best een aardige finish (5e), helaas wel iemand eraf getikt geheel per ongeluk in lap 4 ofzo. Was bij die bocht T14, na de brug, hij ging heel veel naar rechts voor het insturen, terwijl ik dat niet doe. Ik weet dat dat een vrij normale lijn is om de bocht wat sneller door te kunnen komen, maar ik spin te vaak als ik zo snel van richting moet veranderen, dus ik blijf gewoon netjes binnen de lijnen. Hij remt echter heel vroeg lijkt het (ik zou denken dat je later kan remmen als je wijder gaat?) waardoor ik hem net aantik. Ik had geen damage gelukkig maar hij blijkbaar wel (of het kwam van een spin later, weet niet), want de hele server was op hem aan het schelden dat hij mensen op aan het houden was en zelfs met laps achterstand nog z'n positie ging verdedigen... Ach, heb me maar verontschuldigd, het was een vreemd ongeluk, normaal verlies ik daar 0.2-0.3 sec op een snelle voorganger maar nu haalde ik hem ineens in tijdens het remmen :/

Misschien die van 11 nog mee pakken, weet niet of ik nog zin heb...

Jammer dat er maar 3 Fords waren bij jou Fragbeestje, beetje stom altijd, bij mij zaten er ook 3. Zou toch beter zijn als die 3 dan bij elkaar gedaan worden in plaats van verdeeld worden over een verwaarloosbaar klein veld :-(

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 26-12-2011 22:00 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ja, vond het ook best wel lullig. Er is een topic om het minimum aantal gt's op te trekken, maar of dat veel gaat oplossen... er zijn gewoon een heleboel HPD rijders... misschien omdat ie wel te gemakkelijk is :P

Nog 1tje ;)

EDIT :

Mja.... balen. Kerels in HPD's die geen Q doen en dan de eerste ronde geen geduld hebben... wiel krom in de eerste ronde en trage bochten naar rechts kon ik niet op het gas of hij ging rond... echt wel een slechte race :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Fragbeestje op 26-12-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/27621160/SimRace/iRatingSK2011ALL.jpg

Leuk progje : http://www.samiad.co.uk/racingrivals/racingrivals_v1.2.2.zip

update: hehe ik heb nog nooit de hele openings topic doorgelezen denk wel dat meer mensen dat niet doen :P

[ Voor 27% gewijzigd door BruceLee op 27-12-2011 12:00 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oud nieuws: Opening post 8)
Of wilde je jouw grafiek laten zien ;)

[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 27-12-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
uuhhhh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dankzij kerst heb ik het idee dat het nu pas maandag is. Maar de nieuwe week in iRacing is al begonnen. Echt irritant. Afgelopen week heb ik geen race met de HPD en Impala B kunnen rijden. Jammer. Deze week Michigan (leuke baan) en Infinenoneneon (nog nooit op gereden, ben benieuwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
De feestdagen hebben mijn (zo goed als onbestaande) bioritme ook wel wat verward...

Joep, nogmaals bedankt voor je PSD. Heb m'n radical zoals je ziet klakkeloos gekopieerd... de koplampen dan toch ;)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/r8cjfn.png

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/11ql6ys.png

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2njkkeu.png

De GoT logo'tjes zijn nu toegevoegd, naam is aangepast en ik heb er ook vlaggetjes op gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door Fragbeestje op 27-12-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Cool :) Ik heb sinds kort TradingPaints ook aan de praat (in ieder geval handmatig alle skins gedownload), er zijn toch wel flink wat custom skins in omloop, ziet er wel leuk uit :D

Joep, zou je mij de PSD ook eens kunnen sturen? Ik heb wel eens wat zitten pielen met die templates, maar ik krijg ze nooit erg mooi. Ik vind het heel onduidelijk welk deel wat precies is, en ik vind het ook heel lastig om een symmetrische skin te maken. Eens kijken of er een slimme manier is om een layer te spiegelen langs de middenlijn van het document, dan krijg je vanzelf een symmetrische skin...

Zou ideaal zijn als er een programma was waarmee je side-by-side je platgedrukte skin zag (waar je nu aan tekent), en daarnaast een 3d weergave van de auto, waarbij de skin dan ook realtime update :) Nu moet je de hele tijd de sim opstarten toch? Dat duurt zo lang bij mij, is niet te doen om na elke kleine update even te kijken of het gelukt is. Resultaat is dat ik heel veel dingen tegelijk doe, en dat dan 9/10 dingen scheef zitten of niet terug te vinden zijn, en dan heb ik geen zin meer om alles weer opnieuw te gaan doen :+

[ Voor 31% gewijzigd door NickThissen op 27-12-2011 12:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik gebruik altijd componenten van de iRacing skins om precies te bepalen waar lijnen moeten lopen. En verder zet ik vaak voor exact positioneren het wire frame aan en exporteer de auto dan om in iRacing te zien hoe e.e.a. uitpakt. Door het wire frame kan ik dan heel nauwkeurig schuiven met de logo's en patronen.
En elke skin heeft in de psd een andere opbouw. Er zit echt geen enkele logica in.
Verder heb ik een aantal keer diverse skins van training pains als TGA in mijn PSD geladen om te posities te bepalen van opschriften en ook de richting te bepalen van het schrift.
Het is piel werk en vaak ook iRacing opstarten.
Ik zal gewoon al mijn psd's even on-line zetten in 1 zip-file en de link met een DM sturen aan jou. Als er anderen interesse hebben hoor ik het wel....... Ga nu ff zip maken en uploaden. Duurt ff met ADSL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Interesse +1

Ben aan het klooien met de radical, maar die lijnen op de PSD lopen totaal niet strak in de sim (omdat de elementen verschuiven etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 08:55
Volgens mij zijn die skins niet echt symetrisch te spiegelen.
Omdat zo'n hele auto gemapt wordt op een vierkante texture worden alle stukken zo efficient mogelijk ingedeeld om zo weinig mogelijk loze ruimtes over te laten. Dat houd dus in dat het meestal een beetje een wirwar van stukken auto's is waarbij het dus niet zo is dat de bovenste helft een spiegeling is van de onderste helft.

En helaas heeft iRacing ook geen publiek beschikbare 3d modellen van hun auto's beschikbaar, waardoor je dus inderdaad ingame moet gaan om je resultaten te bekijken.
Het beste kan je dat doen op het centripical circuit omdat die wat minder lang hoeft te laden.
Ook niet ideaal maar je zult het ermee moeten doen vrees ik.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klopt Paul... ;)
En wat een goede werkwijze is om een eigen design te maken is diverse leuke RGB-iracing patronen pakken en dan deze met masks uit elkaar trekken in aparte layers voor Rood, Groen en Blauw en dan deze diverse layers wat corrigeren en eventueel deels niet gebruiken en dan je eigen kleuren in de layers ploffen. Zo heb ik dat met veel auto's gedaan.

Nick / Frank: DM verstuurd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 27-12-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die RGB patronen zijn inderdaad heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat met die RGB masks had ik ook al eens geprobeerd, maar snap nog niet helemaal wat daar nou de bedoeling van is. Dan krijg je toch gewoon een "kopie" van een bestaand patroon? Die kun je dan wel gaan aanpassen ja, maar dan heb je alsnog hetzelfde probleem dat je niet goed kan zien wat waar komt te zitten :+ Nou ja bedankt, ik ga eens kijken of ik iets leuks kan maken. Straks, eerst een SM race proberen, had er zin in, 15 mins geoefend, moet kunnen :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik kom even meekijken nick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Van 6 naar 2 :) Helemaal clean op een 4x na van een tik van achter in T1, gelukkig geen damage. Moet wel wat sneller kunnen zeg, in P reed ik na 2 rondjes al mid 34, dat heb ik nu niet eens gehaald.

[ Voor 35% gewijzigd door NickThissen op 27-12-2011 14:19 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ga vanavond ook maar eens een poging doen. Zandvoort met de SM klinkt als een leuke combinatie :)
Radical rijdt op Mid-Ohio geloof ik, ook een leuke baan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:17:
Van 6 naar 2 :) Helemaal clean op een 4x na van een tik van achter in T1, gelukkig geen damage. Moet wel wat sneller kunnen zeg, in P reed ik na 2 rondjes al mid 34, dat heb ik nu niet eens gehaald.
Die tik is een ghost contact geweest, op mijn scherm kwam ie niet eens in de buurt....
Verder nette race! En die Dimitri hoef je je nooit druk om te maken. Elke race waar hij inzit en ik, crasht ie wel ergens...

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-12-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:27:
[...]

Die tik is een ghost contact geweest, op mijn scherm kwam ie niet eens in de buurt....
Verder nette race! En die Dimitri hoef je je nooit druk om te maken. Elke race waar hij inzit en ik, crasht ie wel ergens...
Ja, dacht ik al, heb niet meer terug gekeken, kan gebeuren, geen probleem verder... Vond het wel beetje vaag met die Dimitri, ik hield hem (en Andrea) op het begin wel bij (wel op een afstand van 5 sec, maar dat bleef constant over een stuk of 8-10 laps), toen spinde hij en liep hij steeds verder terug. Was bang dat hij nog wel terug zou komen maar hij viel steeds verder terug tot hij vlak voor het eind ineens helemaal weg was :+ Jammer dat ik niet snel genoeg was om nog met Andrea te vechten, als ik op het begin meteen achter ze had gezeten had dat wel gekund denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Pff Infineon is een doolhof als je daar voor de eerste keer rijdt :P
Wat een wazige baan is dat.

Ik denk dat ik deze week een keer probeer met de HPD en dat ik verder oefen met de Corvette op Spa voor de 2.4 uurs race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Niellie41 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:38:
Ik denk dat ik deze week een keer probeer met de HPD en dat ik verder oefen met de Corvette op Spa voor de 2.4 uurs race.
Spa? 2.4 uur? vind er niets van op de site. Is dit een private ding of zo?

Pagina: 1 ... 65 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.