BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
How do you save a random generator ?
Die tijden zijn echt ziek. Met 1:56 in de races ben ik zeer tevreden. Ik ga overigens met 11 liter van start.derx666 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:34:
1:54.309 op Oulton... niet gek, maar kan nog zeker 2-3 tienden zonder issue vanaf. T2 was echt slecht, daar verloor ik echt veel tijd. Maargoed, zo maar eens een race doen.
Cube Nuroad Race (2022)
OKderx666 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:38:
ik zou 15 pakken Frank. Of iig even opletten of het een 12lap of 22 lap race is. Bij 22 lap heb je echt 15 liter nodig.
Hoogie , dank voor de reactie en jij ook een leuke race toegewenst. Gebeurt niet vaak dat ik "zieke" tijden rij.
Hmm pardon me , het zijn inderdaad 22Laps iRacing heeft een foutje gemaakt lijkt het.
[ Voor 15% gewijzigd door enchion op 13-12-2011 22:44 ]
Tja,mijn optimal is wel zo laag, alleen ik krijg het nooit aan elkaar gereden... echt vervelend. Knap dat jullie het uberhaupt al 1 keer voor elkaar krijgenenchion schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:43:
Het moet maar 12 rondjes zijn hoor skip races dure nooit langer dan een half uur, en 7,9L is dus waar ik mee ga starten .
Hoogie , dank voor de reactie en jij ook een leuke race toegewenst. Gebeurt niet vaak dat ik "zieke" tijden rij.
Succes heren...
Cube Nuroad Race (2022)
http://members.iracing.co...onid=4601539&custid=61620
Verder wel erg leuk, de NTM Skip bevalt me wel sinds de laatste update. Ga ik vaker doen deze week.
[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-12-2011 23:18 ]

btw Hoogie , gebruik je soms autoblip , dat je onze tijden daarom ziek noemt. Alleen autoclutch is nodig nl , kan je bochten veel makkelijker pakken.
[ Voor 61% gewijzigd door enchion op 13-12-2011 23:22 ]
Netjes Sebastiaan. Ik blijf jaloers op je, je hebt zo'n fijne rijstijl, zo smooth. Ik ben te heethoofdig denk ik
Ben vaak wel redelijk snel over 1 rondje, maar heb dan toch wel regelmatig dat ik de auto toch net weer 1 of 2 keer verlies in een bocht. Dat zie ik bij jou gewoon zelden.
ps. eigenlijk zouden we een chatkanaal erbij moeten hebben. Zeker na zo'n race vind ik het prettiger als je lekker met elkaar kunt napraten. Een forum is daar net wat minder makkelijk voor.
[ Voor 17% gewijzigd door derx666 op 13-12-2011 23:24 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Je wil niet weten hoe ik zat te zenuwen lijen achter het stuur.
Na een paar rondjes dat ik een beetje ruimte voor en achter had , heb ik mn delta maar aangezet om te weten of ik wel hard genoeg rij , heb nl de neiging om van zenuwen steeds langzamer te gaan rijden.
ps PS je zou je chat in iracing aan kunnen zetten.
[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 13-12-2011 23:26 ]
Ik had de laatste rondjes een mooi target voor me, die ik met goede rondetijden nog wel kon pakken voor de finish. Het is me uiteindelijk in de laatste bocht gelukt. Hij zag me al aakomen, en schermde de binnenkant af. Ik nam gewoon de snelle racelijn, en sneed op de apex precies achter hem langs. Ik kon veel eerder op het gas, en hupsa, nog net een plekje goedgemaakt
Dat was wel erg lekker nadat ik mezelf in de 2e ronde meteen elimineerde van een goed eindresultaat.
ps. Heb die iRacing chat geprobeerd, maar die vind ik zelf niet erg fijn. Misschien een idee om gewoon IRC hiervoor te gebruiken ? tweakers heeft zover ik weet nogsteeds een eigen irc server draaien, waar we makkelijk een iracing kanaal zouden kunnen maken.
[ Voor 19% gewijzigd door derx666 op 13-12-2011 23:32 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Teamspeak 3 client!derx666 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:29:
heh... dat ken ik wel ja.
ps. Heb die iRacing chat geprobeerd, maar die vind ik zelf niet erg fijn. Misschien een idee om gewoon IRC hiervoor te gebruiken ? tweakers heeft zover ik weet nogsteeds een eigen irc server draaien, waar we makkelijk een iracing kanaal zouden kunnen maken.
Cube Nuroad Race (2022)
Als je het hebt over post-race, dus buiten de client, tja, die iRacing chat @ website is nog niet alles...
[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-12-2011 06:59 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Ik rij juist de HPD, maar zit nooit met iemand van GoT in de split omdat ik een van de enige hier ben die de open serie rijd en ik rij veel NASCAR B (ook als een van de enigen).
IRC oid zou voor mij iig niet handig zijn
Ff na praten over de race als je samen in de split zat, kan wel. Maar ik weet niet of IRC heel veel gebruikt zal worden. Ik zal dat niet iigl.
Zelf zit ik meestal op de Teamspeak van Roderic.nlHoogie2004 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 06:59:
Ik snap niet waarom je uberhaupt een extra chat / talk programma zou willen buiten iRacing... iRacing heeft die functies geintegreerd, wat imho echt perfect werkt tijdens de sessies. Push-to-talk voor je Mic werkt echt prima, chatvolume wordt eenvoudig geregeld (en kun je on-the-fly aanpassen tijdens de race). Text-chat werkt ook prima.
Als je het hebt over post-race, dus buiten de client, tja, die iRacing chat @ website is nog niet alles...
De voicechat in iRacing heeft wel als grote minpunten dat je er niet tussen kunt komen als iemand aan het praten is.
Verder werkt die voicechat niet meer als je alt-tabt naar windows om bijv de resultaten te bekijken.
En met teamspeak kan je dus ook als spectator met iemand praten die aan het racen is en dus bijvoorbeeld helpen met pitstrategie, vertellen wie wanneer stopt etc hoe snel andermans rondetijden zijn etc etc, best wel handig soms.
Ligt dit aan mijn stuurmanskunsten of ligt dit er juist aan omdat ik niet zelf schakel? Zelf schakelen wil ik wel gaan doen maar vind ik nog zeer lastig in het begin. Moet op alles letten etc. Of is het zo in ovals dat je maar 2x per ronde moet schakelen? Of kun je in 1 versnelling blijven rijden?
Ik neem aan dat als je straks dikke races krijgt op een grote oval dat je hem in 1 versnelling kan laten staan maar nu met de kleine ovals denk ik dat schakelen toch wel gewenst is toch?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Verder niet, zo ver ik weet.
Je kan ook het beste zelf schakelen, dan kan je zelf kiezen in welke versnelling je rijdt en je kan alvast oefenen (ook op aan de road kant evt.). Het is na een tijdje een gewoonte en geen last.
Na de rookie classes moet je ook zelf schakelen.
Dan ga ik daar dus vanavond maar vast wat mee oefenen. Op de ovals krijg ik een promotie. Ik geloof dat dat is aan het einde van het seizoen als ik het goed begrepen heb?Niellie41 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:23:
Bij ovals hoef je niet te schakelen. De enige keer waar je moet schakelen is in een NASCAR auto op Pocono.
[afbeelding]
Verder niet, zo ver ik weet.
Je kan ook het beste zelf schakelen, dan kan je zelf kiezen in welke versnelling je rijdt en je kan alvast oefenen (ook op aan de road kant evt.). Het is na een tijdje een gewoonte en geen last.
Na de rookie classes moet je ook zelf schakelen.
Op de ovals moet ik dan verder ook nog wat gaan oefenen op het gas loslaten ofzo, want ik weet totaal niet echt wat ik er fout doe om een halve seconde tot een seconde sneller te worden. Ik volg de ideale lijn perfect, laat gas los en geef eerder gas bij. En nog wordt ik niet sneller.Moet nog veel leren geloof ik haha.
Gisteren 1x 3e geworden. Reed de hele race tijden 1 seconde boven de rest. Op het einde komt een monster crash en daarna sta ik ineens 3e. 1e podiumplaats voor mij dus
EDIT: Of kan het ook een beetje aan het stuur/gaspedalen liggen? Mijn stuur heeft nog geen Force Feedback etc.
[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 14-12-2011 10:49 ]
Correctie: ik rij ook de open HPD, maar je bent veel sneller dus zitten we altijd in een andere splitNiellie41 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:25:
Ah op die fiets.
Ik rij juist de HPD, maar zit nooit met iemand van GoT in de split omdat ik een van de enige hier ben die de open serie rijd en ik rij veel NASCAR B (ook als een van de enigen).
Maar ik lees liever hier jullie post-race verhalen, dan hebben wij der ook nog wat aan.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Het kan ook aan je stuur/pedalen liggen. Ik denk als je eenmaal FFB hebt, dat het dan ook veel beter gaat.Oxigeon schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:33:
[...]
Dan ga ik daar dus vanavond maar vast wat mee oefenen. Op de ovals krijg ik een promotie. Ik geloof dat dat is aan het einde van het seizoen als ik het goed begrepen heb?
Op de ovals moet ik dan verder ook nog wat gaan oefenen op het gas loslaten ofzo, want ik weet totaal niet echt wat ik er fout doe om een halve seconde tot een seconde sneller te worden. Ik volg de ideale lijn perfect, laat gas los en geef eerder gas bij. En nog wordt ik niet sneller.Moet nog veel leren geloof ik haha.
Gisteren 1x 3e geworden. Reed de hele race tijden 1 seconde boven de rest. Op het einde komt een monster crash en daarna sta ik ineens 3e. 1e podiumplaats voor mij dus. Vind het alleen raar dat ik ze dan op zoon manier moet krijgen. Want ik race liever met de rest mee zodat ik van die battles krijg op een positie
EDIT: Of kan het ook een beetje aan het stuur/gaspedalen liggen? Mijn stuur heeft nog geen Force Feedback etc.
Toen ik van de MOMO naar de G25 ging, voelde het veel makkelijker aan.
Ik zei ook een van de enigeFuelke schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:39:
[...]
Correctie: ik rij ook de open HPD, maar je bent veel sneller dus zitten we altijd in een andere split
Maar ik lees liever hier jullie post-race verhalen, dan hebben wij der ook nog wat aan.
dan moet ik toch echt eens gaan kijken naar een stuurtje met FFB. G25 vind ik echter te duur hiervoorNiellie41 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:43:
[...]
Het kan ook aan je stuur/pedalen liggen. Ik denk als je eenmaal FFB hebt, dat het dan ook veel beter gaat.
Toen ik van de MOMO naar de G25 ging, voelde het veel makkelijker aan.
[...]
Ik zei ook een van de enigeOf jou iRating moet omhoog, of mijne omlaag
Ik rijd ook met de Driving Force GT. Lekker stuurtje, met als grote pluspunt de hoeveelheid knopjes. Echt superhandigOxigeon schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:45:
[...]
dan moet ik toch echt eens gaan kijken naar een stuurtje met FFB. G25 vind ik echter te duur hiervoor. Denk dat het een Driving force GT wordt dan.
Cube Nuroad Race (2022)
#edit: En klaar, Lap1 Turn 2
[ Voor 94% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-12-2011 14:52 ]
Maar races duren me net iets te lang eigenlijk, 40 minuten...
1e race was gelukkig intens en rete-spannend en had ik wat mooie inhaalacties. Maar 2e race reed ik saai alleen en dan is 40 min erg lang.
[ Voor 17% gewijzigd door Fuelke op 14-12-2011 18:40 ]
Ik ben zelf ook niet zo kapot van een momo (of aanverwant) stuur. Ja, dan lijkt het echter, maar ik mis dan toch de knoppen die ik wel met andere sturen heb. Ik ben stiekum eigenlijk aan het sparen voor de fanatec CSW met CSP..... Ik hoop dat Thomas tzt daar een mooie aanbieding voor gaat maken (699,- euro Thomas, en ik ben je man). Nja, dan heb ik ook een leuke uitrusting en weinig talent
Cube Nuroad Race (2022)
Fanatec mag misschien geen geweldige track record hebben, en ik zal ook echt geen early adopter zijn (meer zo rond de zomer als ik dan het geld bij elkaar heb). Ik ben ook erg benieuwd wat Sebastiaan van de CSW vindt.
Het probleem is eigenlijk heel simpel. Fanatec is de enige fabrikant die spullen maakt die tussen de ECCI/Frex/CST en de Logitech/Trustmaster kwa specificaties zit. Als ze hun quality control op orde hebben/krijgen denk ik dat dit erg lekkere produkten zijn voor de prijs waarvoor ze het aanbieden.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik vind dat ding van Fanatec wel ongelofelijk mooi en heb ook erg veel interesse om hem te testen maar 700 euro vind ik te veel om hem uit te proberen , heb nl vooral met rFactor ondervonden dat de meeste force feedbacksensatie ligt aan de software en minder aan de hardware. (aangezien je met Leo-plugin en tweaken van de controller.ini in rFactor al een heleboel dingen voelbaar kan maken die je in geen 1 spel kan voelen.)
Maw ik gooi het er voorlopig nog maar op dat mijn wiel nog steeds maar op ongeveer 25% van zn kunnen werkt in de beste spellen dus wacht ik tot wanneer dat ernstig verbetert om een nieuw wiel te kopen , tenzij hij het ineens opgeeft natuurlijk.
Ik heb sinds begin dit jaar een fanatec stuur en pedalen. In het begin wat aanloopproblemen gehad, maar zeker ook door de snelle reacties van en de NL en DU support eigenlijk altijd zeer tevreden gebleven.Gelink schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:39:
Ik zou er maar even mee wachten als ik jou was. De betrouwbaarheid van Fanatec producten is drama en 699 euro is een hoop geld.
Ik ga absoluut upgraden naar het luxe nieuwe stuur als het op de markt komt.
En ja ik ben dom en ben wel een early adapter
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
De harde benchmark data ziet er in iedergeval al goed uit nu hopen dat het ding blijft werken.
verwacht hem binnen een paar weken
Skip @ oulton park international
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
(Ik ben de GT)
Ik ga er maar even voor het gemak vanuit dat het door de lag kwam, want ik heb geen idee wat hij van plan was...
[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 14-12-2011 21:28 ]
Ik vraag me af of dit wel lag is. Heb wel mensen zien laggen, en die verdwijnen van mijn scherm, en volgens mij ook uit mijn replay (maar weet ik niet zeker). Vraag me af wat anderen hiervan vinden.
Cube Nuroad Race (2022)
Weet wel dat als het een race was geweest ik snel heel wat SR kwijt zou zijn. LRP is ook in de verste verte niet geschikt voor een multiclass race, wie dat bedacht heeft

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ging wel wijd maar had hem wel op de baan kunnen houden, had vast wel wat damage dus ben maar naar de garage gegaan (was gewoon practice hoor geen race). Het was denk ik toch wel lag want hij was echt aan het warpen, de replay skipped soms ook even, en hij had een ping van > 400 en een quality van 20% ofzo.derx666 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:50:
@Nick: wow... Heb je je auto nog op de baan gehouden?
Ik vraag me af of dit wel lag is. Heb wel mensen zien laggen, en die verdwijnen van mijn scherm, en volgens mij ook uit mijn replay (maar weet ik niet zeker). Vraag me af wat anderen hiervan vinden.
Sommige mensen begrijpen het gewoon, andere begrijpen er gewoon niks van. Het is inderdaad verschrikkelijk wat sommige mensen proberen. Het heeft niks met alleen HPD rijden te maken denk ik, ik heb tot vanavond ook alleen HPD gereden en nog nooit zo'n problemen veroorzaakt. Je moet gewoon weten wat de GTs veel remmen voor een bocht en jij niet, dan moet je in de HPD gewoon op een afstand blijven hangen zodat jij wel vol gas de bocht door kan, en daarmee neem je veel meer snelheid mee het rechte stuk op om er voorbij te gaan. Maar een beetje erachter blijven hangen werkt niet, vooral op lime rock zijn de rechte stukken te kort om puur op top snelheid er voorbij te kunnen (de corvette is zelfs sneller), maar toch proberen ze het gewoon soms.Arfman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:00:
Wat ik gisteren heb gemerkt in een half uurtje praccen op LRP met de mixed class is dat veel HPD rijders echt complete nutjobs zijn. Divebombs, half door je heen rijden omdat ze de snelheid niet in kunnen schatten waarmee je met een Ford/Corvette door de bocht kunt, ik heb het allemaal gezien. Denk dat het ook komt omdat veel HPD rijders alleen maar in de HPD rijden en dus zoals gezegd geen idee hebben wat een GT/C6R kan.
Weet wel dat als het een race was geweest ik snel heel wat SR kwijt zou zijn. LRP is ook in de verste verte niet geschikt voor een multiclass race, wie dat bedacht heeft
Vooral T3 (de enige naar links) is erg, omdat je daar heel laat de apex neemt om links uit te komen voor T4. Maar de HPDs zien dat als een gat waar ze wel even door kunnen (en ja, daar lijkt het ook wel heel erg op, ik zou het zelf misschien ook voorzichtig proberen) en dat past 9/10 keer gewoon niet. Nu neem ik met de GT gewoon de binnenkant, en dan snappen de meeste wel dat ze moeten wachten tot de 'straight' na T4 (hoewel het daar ook tricky is, erg krap en veel bulten), beter allebei een paar seconde verliezen dan eraf gebeukt worden
Met de grand touring cup heb ik wat MC betreft al regelmatig grote problemen met de Jetta , maar dat valt in het niet in vergelijking met de verhalen over de GT`s.
Het zou wat dat betreft leuk zijn als je die auto`s ook los in een eigen serie kon rijden.
Misschien hebben ze volgend seizoen wel meer Radical races, dat zou wel fijn zijn.
Cube Nuroad Race (2022)
Dat lijkt inderdaad wel heel erg op lag, tijdens de practise zaten wij in dezelfde sessie. En in 1x schoot mijn connectie naar 400+ ms, terwijl het normaal tussen de 90 en 140ms is naar de USA server.NickThissen schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:28:
Ik vind dit toch wel even een momentje om op te nemen, 10 min geleden gebeurd
(Ik ben de GT)
[video]
Ik ga er maar even voor het gemak vanuit dat het door de lag kwam, want ik heb geen idee wat hij van plan was...
Haha (Darin speaking) ;pGelink schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:39:
Ik zou er maar even mee wachten als ik jou was. De betrouwbaarheid van Fanatec producten is drama en 699 euro is een hoop geld.
MC racing is heel leuk in league verband. maar officieel is het een beetje kapot gemaakt. ( veel crashes + officieel pas vanaf zoveel auto's per class en hpd is populaire maar rest minder, maar SR gaat er wel vanaf)derx666 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:39:
Dit soort berichten zorgen ervoor dat ik de komende tijd heel ver van de HPD/GT/C6 vandaan blijf. Al lijken de auto's me erg leuk, het continu gebeuk staat me erg tegen. Vind het ook raar dat dat soort rijders vaak evengoed hoge SR ratings enz hebben.
Misschien hebben ze volgend seizoen wel meer Radical races, dat zou wel fijn zijn.
Dat is toch met de laatste release aangepast, dat races sneller official worden, en dan naar rato punten krijgen?dabelg schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:23:
[...]
MC racing is heel leuk in league verband. maar officieel is het een beetje kapot gemaakt. ( veel crashes + officieel pas vanaf zoveel auto's per class en hpd is populaire maar rest minder, maar SR gaat er wel vanaf)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik ben al blij als ik in 1 klasse een heel seizoen kan meedraaien, laat staan dat ik tijd vind om daarbuiten nog meer verschillende auto's te rijden.
Ligt er waarschijnlijk ook aan dat ik zo goed als geen tracks ken, en eigenlijk alleen serieus in de MX5 en de Skip heb gereden (Radical af en toe). De Skip begin ik nu een beetje onder de knie te krijgen, en dat zal volgend seizoen ook wel makkelijker zijn. Nu ben ik gewoon heel veel tijd kwijt om de tracks (en hoe hoe de Skip zich daar gedraagt) te leren kennen. Ik begin meestal pas tegen het weekend met de eerste race, en veel meer dan 1 a 2 races per avond lukt me ook niet kwa tijd.
Maar ik ben wel volledig verslaafd. Elke keer als ik ga rijden is het weer een nieuwe uitdaging, en dat is me sinds GP1/GP2 en daarna Network Q rally, en de eerste ColinMcRae niet meer gebeurd. Voor Richard Burns had ik echt te weinig talent (of geduld) om daar ook maar iets klaar te spelen, en was daar toen ook vrij snel klaar mee
Cube Nuroad Race (2022)
Dus je kunt het ook al proberen met die mixed class met de MX5 en de Jetta of wellicht die Grand Am serie als je de mustang bezit.
Verder zullen er best wel veel crashes zijn, maar het ligt ook erg aan de instelling die je zelf hebt denk ik.
Ik moet toegeven dat ik voornamelijk in de HPD rijd en dan ook meestal redelijk vooraan start dus niet zo in de ontzettende drukte achterin het veld bij een start zit.
Je moet gewoon alleen in een andere mode qua racen dan in een single class.
Het is gewoon een kwestie van goed om je heen blijven kijken, zeker als langzamere auto is het gewoon een kwestie van goed in de gaten wanneer er snellere auto's aankomen.
Als je gewoon slim omgaat met de situaties kan je, door bijvoorbeeld net iets eerder te remmen als er een HPD bijna naast je zit, de problemen voorkomen die zouden ontstaan als je wel op de limiet gaat remmen en dan 2-wide door een bocht gaat.
Tuurlijk je verliest op zo'n moment iets tijd, maar dat staat niet in verhouding tot de tijd die je verliest als je een paar bochten lang moeilijk gaat doen door zo'n snellere auto op te houden.
Als snellere auto is het ook zaak dat je bij zo'n laatste moment uitrem actie wel echt goed laat in de remmen gaat zodat je ook echt die auto voorbij bent. Dat is wat lastig als je minder ervaren bent en het dus moeilijk vind om je rempunt te bepalen als je zo aan de binnenkant zit en geen goede brakemarkers hebt.
Als je dus twijfelt of zoiets wel goed gaat lukken wacht dan gewoon achter zo'n auto op een korte afstand en laat een klein gaatje richting zo'n bocht.
Als je dat een beetje goed uitmikt kan die bocht volle snelheid nemen en kan je bij het uitkomen zo langs die langzamere GT's vliegen.
Het gaat er gewoon om dat je het voor jezelf zo veilig en voorspelbaar mogelijk houd denk ik.
Zorg er voor dat je lastige situaties ontwijkt en dan denk ik dat je dat de incidenten echt tot minimum kunt beperken.
Dit verhaal is precies wat de goeie HPD rijders ook snappen, en die veroorzaken zo ook bijna geen problemen (ja, af en toe een foutje kan altijd gebeuren). Maar naast de goeie zijn er ook enorm slechte HPD rijders (misschien ook wel GT maar die vallen niet zo op), niet alleen in de context van multiclass rijden maar gewoon racen in het algemeen. Soms lijken ze niet te snappen dat een GT niet net zo snel door de bocht kan als hun, en gaan ze recht achter je rijden en knallen boven op je als je gaat remmen voor de bocht.Red Baron schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:18:
Om MC classes te kunnen rijden heb je tegenwoordig nog maar 1 auto nodig om mee te kunnen doen.
Dus je kunt het ook al proberen met die mixed class met de MX5 en de Jetta of wellicht die Grand Am serie als je de mustang bezit.
Verder zullen er best wel veel crashes zijn, maar het ligt ook erg aan de instelling die je zelf hebt denk ik.
Ik moet toegeven dat ik voornamelijk in de HPD rijd en dan ook meestal redelijk vooraan start dus niet zo in de ontzettende drukte achterin het veld bij een start zit.
Je moet gewoon alleen in een andere mode qua racen dan in een single class.
Het is gewoon een kwestie van goed om je heen blijven kijken, zeker als langzamere auto is het gewoon een kwestie van goed in de gaten wanneer er snellere auto's aankomen.
Als je gewoon slim omgaat met de situaties kan je, door bijvoorbeeld net iets eerder te remmen als er een HPD bijna naast je zit, de problemen voorkomen die zouden ontstaan als je wel op de limiet gaat remmen en dan 2-wide door een bocht gaat.
Tuurlijk je verliest op zo'n moment iets tijd, maar dat staat niet in verhouding tot de tijd die je verliest als je een paar bochten lang moeilijk gaat doen door zo'n snellere auto op te houden.
Als snellere auto is het ook zaak dat je bij zo'n laatste moment uitrem actie wel echt goed laat in de remmen gaat zodat je ook echt die auto voorbij bent. Dat is wat lastig als je minder ervaren bent en het dus moeilijk vind om je rempunt te bepalen als je zo aan de binnenkant zit en geen goede brakemarkers hebt.
Als je dus twijfelt of zoiets wel goed gaat lukken wacht dan gewoon achter zo'n auto op een korte afstand en laat een klein gaatje richting zo'n bocht.
Als je dat een beetje goed uitmikt kan die bocht volle snelheid nemen en kan je bij het uitkomen zo langs die langzamere GT's vliegen.
Het gaat er gewoon om dat je het voor jezelf zo veilig en voorspelbaar mogelijk houd denk ik.
Zorg er voor dat je lastige situaties ontwijkt en dan denk ik dat je dat de incidenten echt tot minimum kunt beperken.
Tegen de GTs wordt altijd gezegd dat ze hun lijn moeten houden en soms wat eerder moeten remmen om de HPD ruimte te geven. Dit werkt inderdaad prima, maar alleen bij de goeie HPD rijders. De idioten snappen zelfs dat niet en rijden gewoon tegen je op zelfs op de straight. Het zijn juist die paar idioten die de hele groep HPDs zwart maken.
Na een avondje in de GT is me meteen duidelijk waarom er zoveel geklaagd wordt. Als goeie HPD rijder, wat ik denk ik iedereen van GoT wel mag noemen, merk je helemaal niks van de problemen die de idioten veroorzaken. Ik dacht ook altijd dat het wel mee viel, dat er alleen een divebomb hier en daar gebeurde die je als GT inderdaad gewoon aan kunt voelen komen (en daar dus voor kunt oppassen vaak), maar dat is gewoon niet waar, de divebombs zijn een van de vele problemen en veel van die problemen zijn gewoon echt niet te ontwijken als GT. In de laatste bocht van lime rock bijvoorbeeld komt het regelmatig voor dat er twee HPDs achter je komen. Gisteravond is me dat twee keer gebeurd op dezelfde manier. Ik zit gewoon links op de weg waar de normale race lijn is, een HPD gaat rechts van me rijden en de andere gaat achter me rijden. Ik kan niet naar rechts en ik kan niet remmen, en de HPDs willen gewoon niet remmen ofzo, en we schuiven er met 3 man gewoon vanaf... Als die HPDs nou allebei rechts gaan rijden dan kan ik tenminste vroeg remmen om ze langs te laten, maar op deze manier kan ik gewoon niks doen en moet ik gewoon hopen dat de HPD achter me gaat remmen en niet zijn normale snelheid door de bocht probeert te nemen wat dus absoluut niet kan als je 2 meter achter een GT zit...
Een ander voorbeeld was een race die ik dinsdag avond aan het spectaten was. In T3 komen er twee HPDs achter een GT, de eerste HPD gaat er links langs bij de corner exit en de andere blijft een beetje hangen. De Ford GT kan dus niet zijn normale lijn door T4 nemen en gaat dus iets langzamer omdat hij links een HPD naast zich heeft (die ook langzaam moet omdat hij helemaal wijd de bocht moet nemen). Nou, gaat prima zou je denken, tot dat de tweede HPD ziet dat de GT voor hem langzaam rijdt en hij er rechts probeert langs te gaan. Er is gewoon geen plaats voor 3 man naast elkaar op dat stuk na T4, het past gewoon niet zelfs al sta je stil, en ze rammen elkaar dan ook van de baan af. Nu was het links inhalen van de eerste HPD al niet zo'n heel snugger plan, maar de GT hield er goed rekening mee, en de HPD deed dat ook prima door rustig wijd te blijven, en dan komt er een idioot achteraan die zich er tussen duwt en ze alletwee wrecked.
Ik denk wel dat het multiclass racen er niet ALLES mee te maken heeft, een groot deel is ook gewoon dat er veel mensen rijden in de HPD die gewoon niet kunnen racen. Gisteravond was ik even paar minuten weg en toen ik terug kwam heb ik een minuutje meegekeken met een HPD die ik toevallig aan het spectaten was. Ik kan nog steeds niet geloven wat die allemaal uithaalde... Tot 2 keer toe zit hij naast een andere HPD op de straight en gaat hij gewoon langzaam naar de zijkant van de track en ramt hem zo eraf. Zo'n mensen zijn zich gewoon niet bewust van rijders om hun heen en met MC racen zorgt dat natuurlijk voor veel meer problemen...
Verder moet ik wel zeggen dat het laatste halfuurtje practice wat ik nog gedaan had gisteren veel beter was. Er waren ook wat minder mensen, dat helpt uiteraard, en in plaats van midden in de bocht er langs te wilen bleven ze gewoon netjes achter me in de bocht om er in de exit langs te komen. Ik hoefde er bijna niet op te letten en zo verliezen we beide de minste tijd. Het kan dus wel prima, probleem is alleen dat er in de meeste races wel een paar idioten zitten die alles verzieken
[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 15-12-2011 12:47 ]
AmenNickThissen schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:41:
[...]
Dit verhaal is precies wat de goeie HPD rijders ook snappen, en die veroorzaken zo ook bijna geen problemen (ja, af en toe een foutje kan altijd gebeuren). Maar naast de goeie zijn er ook enorm slechte HPD rijders (misschien ook wel GT maar die vallen niet zo op), niet alleen in de context van multiclass rijden maar gewoon racen in het algemeen. Soms lijken ze niet te snappen dat een GT niet net zo snel door de bocht kan als hun, en gaan ze recht achter je rijden en knallen boven op je als je gaat remmen voor de bocht.
Tegen de GTs wordt altijd gezegd dat ze hun lijn moeten houden en soms wat eerder moeten remmen om de HPD ruimte te geven. Dit werkt inderdaad prima, maar alleen bij de goeie HPD rijders. De idioten snappen zelfs dat niet en rijden gewoon tegen je op zelfs op de straight. Het zijn juist die paar idioten die de hele groep HPDs zwart maken.
Na een avondje in de GT is me meteen duidelijk waarom er zoveel geklaagd wordt. Als goeie HPD rijder, wat ik denk ik iedereen van GoT wel mag noemen, merk je helemaal niks van de problemen die de idioten veroorzaken. Ik dacht ook altijd dat het wel mee viel, dat er alleen een divebomb hier en daar gebeurde die je als GT inderdaad gewoon aan kunt voelen komen (en daar dus voor kunt oppassen vaak), maar dat is gewoon niet waar, de divebombs zijn een van de vele problemen en veel van die problemen zijn gewoon echt niet te ontwijken als GT. In de laatste bocht van lime rock bijvoorbeeld komt het regelmatig voor dat er twee HPDs achter je komen. Gisteravond is me dat twee keer gebeurd op dezelfde manier. Ik zit gewoon links op de weg waar de normale race lijn is, een HPD gaat rechts van me rijden en de andere gaat achter me rijden. Ik kan niet naar rechts en ik kan niet remmen, en de HPDs willen gewoon niet remmen ofzo, en we schuiven er met 3 man gewoon vanaf... Als die HPDs nou allebei rechts gaan rijden dan kan ik tenminste vroeg remmen om ze langs te laten, maar op deze manier kan ik gewoon niks doen en moet ik gewoon hopen dat de HPD achter me gaat remmen en niet zijn normale snelheid door de bocht probeert te nemen wat dus absoluut niet kan als je 2 meter achter een GT zit...
Ik denk wel dat het multiclass racen er niet ALLES mee te maken heeft, een groot deel is ook gewoon dat er veel mensen rijden in de HPD die gewoon niet kunnen racen. Gisteravond was ik even paar minuten weg en toen ik terug kwam heb ik een minuutje meegekeken met een HPD die ik toevallig aan het spectaten was. Ik kan nog steeds niet geloven wat die allemaal uithaalde... Tot 2 keer toe zit hij naast een andere HPD op de straight en gaat hij gewoon langzaam naar de zijkant van de track en ramt hem zo eraf. Zo'n mensen zijn zich gewoon niet bewust van rijders om hun heen en met MC racen zorgt dat natuurlijk voor veel meer problemen...
Elk uur een race met 8+ man zou ideaal zijn maar vooralsnog een utopie helaas.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik denk dat het temaken heeft met de results list waar je dan twee keer in zou moeten voorkomen en dat ze daar nog geen 100% werkende oplossing voor hebben.NickThissen schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:44:
Ik snap nog steeds niet waarom je niet meer je auto keuze kan veranderen in MC... Er is maar 1 server met flink wat mensen erin op het moment, en ik klik hem al aan voordat ik zag dat ik nog de HPD geselecteerd had (was de non-fixed, gisteravond was ik met de fixed, vandaar), en nu kan ik die server niet meer joinen met de Ford GT ook al doe ik withdraw... Ik snap die restrictie niet, behaal je er enig voordeel mee ofzo om van auto te wisselen? In een race kan ik het me nog voorstellen, een beetje, maar als je dan withdraw doet kom je er gewoon ook niet meer in, dus dan zou het toch nog steeds geen voordeel op moeten leveren ofzo?
Doet er nog iemand mee?
Ik weet eigenlijk helemaal niet of de Ford GTs pitten... Voor fuel volgens mij niet maar misschien banden, ik heb echt geen idee. Ik gok op geen stop, merk het vanzelf wel.
[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 15-12-2011 20:55 ]
[ Voor 36% gewijzigd door NickThissen op 15-12-2011 21:00 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 15-12-2011 21:00 ]
Had een goede race totdat ik vanachter werd geraakt door een HPD. Gelukkig maar 16 sec optional repairs (heel zeldzaam
http://members.iracing.co...onid=4613653&custid=64876
En nu weer oefenen op Iowa met de Nationwide. Want mijn setup is nog niet lekker.
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 15-12-2011 22:10 ]
Volgende keer hopelijk weer weinig problemen met HPDs en wat eerder in m'n ritme komen dan kan ik wel wat hoger proberen te eindigen
Vond het wel gaaf moet ik zeggen, echt heel erg hectisch, je vergeet bijna om te racen omdat je bijna niet kan kijken wat je pace t.o.v. de andere ford gt's is.
Maar de meeste gaf ik via mijn headset wel even aan wat ik van plan was en waar ze er dus voorbij konden.
Ford GT 1e race meteen winnen, jammer van een klein foutje remmen eerste bocht waardoor ik rechtdoor ging hierdoor een seconde of 10 voorsprong mee verloren.
Lol ik was zelfs de enigste met 0 inc.
[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 15-12-2011 22:24 ]
Heel netjes hoorDutch3men schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:19:
Hehe ja in sommige rondjes werd je gek van de HPD's die je rond de oren vlogen
Maar de meeste gaf ik via mijn headset wel even aan wat ik van plan was en waar ze er dus voorbij konden.
Ford GT 1e race meteen winnen, jammer van een klein foutje remmen eerste bocht waardoor ik rechtdoor ging hierdoor een seconde of 10 voorsprong mee verloren.
Lol ik was zelfs de enigste met 0 inc.
Vraag me alleen af hoe het klinkt als iedereen dat gaat doen tijdens de race... waarschijnlijk alleen maar verwarring.
Ik heb totaal niet in de gaten welke naam bij welke auto hoort, dus de naam die in beeld komt tijdens praten zegt me niks. Moet er niet aan denken als iedereen door elkaar gaat blaten ...
Maar verder was het prima race denk ik. weinig gevloek gehoord...
Zo moeten we er nog maar 'n paar meer van doen
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
scherm is totaal 60ms trager als mijn 24 inch tft. en die 24 inch tn tft is ook nog inputlag repsonstime en ghosting ik ga maar over op 42 inch plasma denk ik.
voor de gein mijn 24 inch weergepakt ik rijdt veel makkelijker en ben sneller en constanter. je merkt die lag gewoon dik
denk dat zon scherm in totaal gewoon 80tot100ms lag geeft 0.1 sec... nou dan ben je dus stuk verder in de bocht dan je denkt je bent trager met overstuur opvangen
gaat weer beter net als vroeger kijk maar meer mooie overstuur momentjes. lekker pushen veel makkelijk te houden
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Denk dat mn ouwe trouwe 8800gtx aan zn eind is. De kerstman/vrouw maar eens lief aan kijken dit jaar.
Van het weekend zal het wel niet veel worden, want ze gaan morgenvroeg mn verstandkies linksonder eruit pulken... brrrrrr...
Cube Nuroad Race (2022)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LBYx2AP5qXs]
Gaaf!Dutch3men schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:38:
Een filmpje van mij van een tijdje geleden op Talladega
[video]
Het zal echt aan mij liggen hoor, maar ik niet in waarom dat filmpje zo gaaf is
Het gaat meer om de actie. De pitstop, de wisselingen op de baan. Veel is inderdaad saai, maar er zitten wel degelijk wat gave dingen inNickThissen schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:52:
[...]
Het zal echt aan mij liggen hoor, maar ik niet in waarom dat filmpje zo gaaf isHet zal vast gaaf zijn om zo lang naast elkaar te rijden maar om naar te kijken vind ik er geen zak aan
Niks tegen oval rijders natuurlijk, knap als je het kunt, je moet er van houden denk ik
Ah Richard, volgens mij zijn we elkaar al vaker tegengekomen in splits. Racen staat hier op een laag pitje nadat ik Skyrim ben beginnen spelen.RichardA schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:20:
Volgens mij was ik de enige GoT HPD-er in de 2e split..Het gebruik van de headset neemt inderdaad een boel twijfel weg.
Vraag me alleen af hoe het klinkt als iedereen dat gaat doen tijdens de race... waarschijnlijk alleen maar verwarring.
Ik heb totaal niet in de gaten welke naam bij welke auto hoort, dus de naam die in beeld komt tijdens praten zegt me niks. Moet er niet aan denken als iedereen door elkaar gaat blaten ...
Maar verder was het prima race denk ik. weinig gevloek gehoord...
Zo moeten we er nog maar 'n paar meer van doen
Nja, de pitstop vond ik ook saai om te zien. Again, om het te doen kan ik me voorstellen dat het vet is omdat je echt geen foutje mag maken en zo dicht achter elkaar de pits in gaan zou bij mij nooit goed gaan, maar om het te zien.. Er gebeurt toch helemaal niks?Hoogie2004 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:53:
[...]
Het gaat meer om de actie. De pitstop, de wisselingen op de baan. Veel is inderdaad saai, maar er zitten wel degelijk wat gave dingen in
En wisselingen op de baan zal ik wel gemist hebben dan, ik zie alleen een rij van 3 auto's die langzaam bovenlangs voorbij de andere rij met auto's schuift.
Klinkt alsof ik oval rijden aan het bashen ben, maar dat is niet zo, waarschijnlijk snap ik het gewoon niet
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zeker wel ja. Volgens mij gaat oval gewoon meer om de tactiek en road meer om het rijden zelf, beide hebben gewoon hun aanhangers. Ik persoonlijk vind het veel leuker een race te kijken waar het om het rijden gaat omdat je daar meestal gewoon meer actie ziet. Ik kan me echter ook goed voorstellen dat oval rijders juist een goeie oval race kijken leuk vinden waar iemand wint door een goeie tactiek (waarschijnlijk zou ik dat niet eens herkennen).flopdoc schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:00:
Ik ben ook geen Oval rider. Ik heb het wel eens geprobeerd, en het is wel een kunst, ik houd niemand bij, maar steeds dezelfde kant op sturen.... niet mijn ding. Ik vind de verschillende soorten bochten en snelheden op 1 road track toch boeiender. Er zijn ook vast verstokte oval riders die road racing niets aan vinden?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Vdp8nUyh-m0]
Verder lijkt het in het andere filmpje niet zo heel boeiend, maar zoals Niel zegt is dit type oval racen moeilijker dan je denkt. Mijn teammaat achter me duwt mij het hele rond over de baan, en diegene achter hem op de rechte stukken. Één klein foutje van onszelf of de mensen op de lowline en we liggen eraf.
En deze voorbeeldjes zijn maar met 2 wide, ik heb ook wel momenten waar er ronde naar rond 3 wide gereden wordt. Dan is er dus helemaal geen plek meer op een foutje.
Het is waarschijnlijk het laatste, geeft verder ook helemaal niet hoor, je geeft het tenminste toe in plaats van dat geroep oval is crap terwijl ze niet eens serieus hebben geprobeerd. Ik heb nog niet in de snelste oval wagens meegedaan, maar pas vanaf de Silverado ga je snappen waar oval om draait. Het is zo close, zo intens en zo ontzettend tactisch, dat je je aandacht er nog meer moet bijhouden dan bij het road-racen. Ook omdat je je tactiek en mogelijkheden daarin constant moet bijhouden, wat doe je bij de volgende caution, wat doet de rest, kan ik met een bepaald iets een voordeeltje halen..NickThissen schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:56:
[...]
Nja, de pitstop vond ik ook saai om te zien. Again, om het te doen kan ik me voorstellen dat het vet is omdat je echt geen foutje mag maken en zo dicht achter elkaar de pits in gaan zou bij mij nooit goed gaan, maar om het te zien.. Er gebeurt toch helemaal niks?
En wisselingen op de baan zal ik wel gemist hebben dan, ik zie alleen een rij van 3 auto's die langzaam bovenlangs voorbij de andere rij met auto's schuift.
Klinkt alsof ik oval rijden aan het bashen ben, maar dat is niet zo, waarschijnlijk snap ik het gewoon niet
Voor mij de beste race was dat ik in de Silverado op Talladega won. Ja die baan is volgas, maar door pure tactiek (geen cautions, dus pitten onder groen) kwam ik aan kop, en wist ik em te winnen. Zo'n gaaf gevoel. Heb nog geen road-race gewonnen die me zo'n goed gevoel gaf als die race
Road racen heeft mijn voorkeur ook nog altijd, maar ik kan Oval wel degelijk waarderen, zeker als je wat meer inzicht krijgt in alle tactieken die je kunt toepassen / worden toegepast, dan wordt het erg interessant. Ik had gehoopt wat meer iRacing tijd in Oval te stoppen dit seizoen, maar dat gaat helaas niet, en als ik dan een paar races doe, dan is het meestal even Roadracing. Misschien dat ik nog wat tijd vind voor de Indycar fixed (al is daar pitten niet van toepassing geloof ik).
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-12-2011 15:05 ]
is dit niet die lag cheat. heb er ook zo al 2 gehad als je ze report krijg je terug van nim : no incident driver had connection problemsNickThissen schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:28:
Ik vind dit toch wel even een momentje om op te nemen, 10 min geleden gebeurd
(Ik ben de GT)
[video]
Voor de mensen die de vorige saai vonden, let nu even goed op naar alle bewegingen waar ik op moet letten. Hopelijk heb je dan door dat dit een stuk lastiger is dan het lijkt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SNubkti0B7g]
Indy 500 heb ik wel eens naar gekeken, maar langer dan een half uur trek ik dat niet, dan raak ik verveeld. Ik kijk liever Le Mans, F1 (geen wedstrijd gemist dit jaar), DTM, WTCC, WRC en Dakar.
Cube Nuroad Race (2022)
Haha.....Fabian, verspilde moeite hier....dit is echt een on road-forum......heb er ook al mijn best op gedaanDutch3men schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:52:
Hier nog een filmpje van mij nu in de Silverado.
Voor de mensen die de vorige saai vonden, let nu even goed op naar alle bewegingen waar ik op moet letten. Hopelijk heb je dan door dat dit een stuk lastiger is dan het lijkt.
[video]
Overigens is de nieuwe fixed Indycar-serie wel erg leuk om ook eens als minder grote oval-god in te stappen; zojuist hadden we 32 man (2 splits dus) en kon ik zelfs de snelste ronde in de topsplit rijden, terwijl ik als 11e in de sessie stond (qua iRating dan), wel leuk om je met de wereldtoppers te meten!!!
Ik merk het naja moeten hun wetenEricjooo schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:29:
[...]
Haha.....Fabian, verspilde moeite hier....dit is echt een on road-forum......heb er ook al mijn best op gedaan![]()
Overigens is de nieuwe fixed Indycar-serie wel erg leuk om ook eens als minder grote oval-god in te stappen; zojuist hadden we 32 man (2 splits dus) en kon ik zelfs de snelste ronde in de topsplit rijden, terwijl ik als 11e in de sessie stond (qua iRating dan), wel leuk om je met de wereldtoppers te meten!!!
Plus dat het gewoon leuk is om als één van de weinige niet Noord Amerikaan, een heel veld vol met hun te verslaan
Volgende week is Talladega weer aan de beurt voor de Silverado, hopelijk kan ik een aantal races meepakken.
[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 16-12-2011 23:02 ]
Rare mensen die road-racers, hè?Ericjooo schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:29:
[...]
Haha.....Fabian, verspilde moeite hier....dit is echt een on road-forum......heb er ook al mijn best op gedaan![]()
......
Ik heb enkele keren een oval race gedaan en maakte geen vrienden. Ik raak redelijk goed een apex tijdens een road race, maar op een oval vooral de andere oval mede-coureurs

En tja, de redelijke monotone beweging is voor mijn schouder funest, zelfs met mijn stuur op 10% ffb.
Het strategiespelletje is super en ik heb al een paar keer een oval race als toeschouwer gekeken en dat is best leuk. Zeker met een 'live' verbinding met bv Eric.
Maar goed, tja de meeste rijders hier zijn roadies en met name Fabian & Eric houden de GoT / Benelux eer hoog op de ovals en zeker ook op nivo
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 16-12-2011 23:18 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dit topic is gesloten.