iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.236 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Joep ik doe mijn best, ik moet alleen mijn setup skills verbeteren voor het rijden op de ovals.
Aangezien ik met mijn iRating van 3900 bijna altijd in de topsplit terecht kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Joehoe!!! Vanavond mijn eerste Fixed Indycarrace gewonnen!! 55 ronden zonder caution zorgde ervoor dat het een fuel-race zou worden; met vol blazen kom je een ronde tekort dus vanaf ronde 35 degene op kop lekker weg laten lopen en het gat naar nummer drie stabiel gehouden. Drie ronden voor het eind begin ik langzaam op de leider in te lopen en in de laatste bocht kan ik hem inhalen; 5 meter voor de streep is mijn brandstof op en kan ik hem over de finish laten rollen. Redelijk uniek zijn mijn fixed-stats nu ook: 1 overwinning en 1 ronde aan de leiding....haha

Ook nog eens de 5e inc.-loze race op rij en mijn iRating is nu naar 2500+.....op naar de 3900....haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:19

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 03:05:
Joehoe!!! Vanavond mijn eerste Fixed Indycarrace gewonnen!! 55 ronden zonder caution zorgde ervoor dat het een fuel-race zou worden; met vol blazen kom je een ronde tekort dus vanaf ronde 35 degene op kop lekker weg laten lopen en het gat naar nummer drie stabiel gehouden. Drie ronden voor het eind begin ik langzaam op de leider in te lopen en in de laatste bocht kan ik hem inhalen; 5 meter voor de streep is mijn brandstof op en kan ik hem over de finish laten rollen. Redelijk uniek zijn mijn fixed-stats nu ook: 1 overwinning en 1 ronde aan de leiding....haha

Ook nog eens de 5e inc.-loze race op rij en mijn iRating is nu naar 2500+.....op naar de 3900....haha
Ericjooo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 03:05 <- Jouw definitie van 'vanavond' wijkt sterk af van mijn beleving ;)
Maar strakke strategie, man!
En die iRating komt wel. :+

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RichardA schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:20:
Volgens mij was ik de enige GoT HPD-er in de 2e split..Het gebruik van de headset neemt inderdaad een boel twijfel weg.
Vraag me alleen af hoe het klinkt als iedereen dat gaat doen tijdens de race... waarschijnlijk alleen maar verwarring.
Ik heb totaal niet in de gaten welke naam bij welke auto hoort, dus de naam die in beeld komt tijdens praten zegt me niks. Moet er niet aan denken als iedereen door elkaar gaat blaten ...

Maar verder was het prima race denk ik. weinig gevloek gehoord...

Zo moeten we er nog maar 'n paar meer van doen
Ik heb even zitten kijken. Zag er goed uit Richard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:51

Niellie41

[object Object]

Fabian, ik heb het ook vaak geprobeerd.

@Derx, door iRacing vind ik NASCAR kijken veel leuker. Omdat ik nu snap wat er gebeurd en door de races leer ik ook heel veel over de tactiek.
Het andere leuke aan NASCAR is: ze mogen racen. Als iemand een tik uit deelt, kan die ook een tik terug verwachten en leiding gaat niet meteen met straffen gooien.

Ik vind eigenlijk alle raceklassen leuk om te kijken, behalve F1.
F1 vind ik overrated en nep geworden door alle regels en hulpmiddelen die ze nodig hebben om überhaupt in te halen. DRS is de domste uitvinding ooit imo.
Voor mij is de Le Mans (Series, komend jaar de WEC) de koningsklasse op het moment. In alle klassen is het close, super mooie auto's en de strijd is zo fel. WTCC is leuk, maar heeft meer fabrikanten nodig. Ik ben benieuwd hoe DTM is komend jaar, nu met BMW en de auto's zijn die te veel vleugeltjes kwijt.

Eerst vond ik ook alleen road racen leuk, maar dankzij iRacing snap ik oval racen nu en heb ik er veel meer respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

BM

Moderator Spielerij
Joep, had jij toevallig nog een setup voor Oulton gefabriceerd? O-)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Even een vraag wat in de pit rijden betreft.
Klopt het dat je als je in de pit straat rijdt je je tegenstander niet KAN raken?

Ik zie namelijk filmpjes voorbij komen van pitstops en al men wegrijdt dan gaan auto's door elkaar heen :?

Vind het niet echt realistisch als dat het geval is.
Als ik nu de pit uit rij en er staat een auto voor mn neus dan rij ik er netjes omheen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:46:
Joep, had jij toevallig nog een setup voor Oulton gefabriceerd? O-)
Ja, maar er zijn een aantal setup op het member forum beter. Die van mij is sneller bocht uit, maar die op het member forum hebben betere tractie all over.
De setup van Maurice Dietzel is ok en die van Mathieu Labbé ook.
seninha schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:10:
Even een vraag wat in de pit rijden betreft.
Klopt het dat je als je in de pit straat rijdt je je tegenstander niet KAN raken?

Ik zie namelijk filmpjes voorbij komen van pitstops en al men wegrijdt dan gaan auto's door elkaar heen :?

Vind het niet echt realistisch als dat het geval is.
Als ik nu de pit uit rij en er staat een auto voor mn neus dan rij ik er netjes omheen.
Klopt. In de pits tussen de entry en exit kan je door elkaar heen rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is niet helemaal waar. Als jij in de pitsstraat rijdt, kan je elkaar wel raken. Je kan elkaar alleen in de pitstalls niet raken. Dus waar je auto omhoog gaat.

Stel ik ben aan het tanken, dan door mij heen rijden. Maar als we samen door de pitstraat rijden, kunnen we wel tegen elkaar rijden.

Ik rij meestal ook gewoon om mensen heen, omdat ik niet altijd weet of ik er wel of niet door heen kan. Alleen als ik weg rij bij NASCAR, dan rijd ik gewoon rechtdoor.

[ Voor 48% gewijzigd door Niellie41 op 17-12-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb echt te weinig tijd dit weekend :( Dadelijk handboogschieten en meteen erna feestje, morgenmiddag 'vergaderen' over oud-op-nieuw en daarna uit eten. grrrrrrrr

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:36
Net een 1:20.8 neer kunnen zetten in Q met de radical, maar sneller gaat hem niet worden, ging nu alweer te vaak off track. Komt die Simon Hulbert ook even kijken en zet meteen meerdere keren een 19.6 neer, alsof het niks is :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:19:
Ik heb echt te weinig tijd dit weekend :(
Idem alweer hiero ;( Misschien morgen overdag ik nog ff.....
NickThissen schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:21:
Net een 1:20.8 neer kunnen zetten in Q met de radical, maar sneller gaat hem niet worden, ging nu alweer te vaak off track. Komt die Simon Hulbert ook even kijken en zet meteen meerdere keren een 19.6 neer, alsof het niks is :+
Nette tijd Nick. Ik kom nog niet onder de 21... Met een optimal van 20.2 of zo. Echt elke ronde is het mis met een foutje......
Misschien moet ik blij zijn dat ik geen tijd heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Vind Oulton toch maar een lastig baantje. Kom nu tot 22.0 met een optimal van 21.7, maar meestal zit ik daar toch nog wel een eindje vanaf.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

het is geen iRacing maar wel cool om te zien. Er is nu een 8 uurs race bezig met rFactor. Georganiseerd door RaceDepartment
http://www.racedepartment.com/live-streams/simrace-tv-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
De live-timing ziet er wel geweldig uit, kan de Formule 1 een puntje aan zuigen!!

http://liveracers.com/#/V...CEDEPARTMENT%20LMS%20RACE

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 20:43
Ericjooo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:25:
De live-timing ziet er wel geweldig uit, kan de Formule 1 een puntje aan zuigen!!

http://liveracers.com/#/V...CEDEPARTMENT%20LMS%20RACE
Een systeem waarbij je met Formule 1 zou kunnen zien waar elke auto precies op baan is en dan verschillende tv-beelden kan kiezen om bijvoorbeeld 2 autos die dicht bij elkaar zitten zou het een stuk leuker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou... pff. Hele race alleen gereden in de radical, P2 gestart en 40 min lang niemand gezien. Viel bijna in slaap. Laatste minuut ga ik er dan ook af :( Heb dat de laatste tijd heel vaak in de radical, ik start precies op de positie waar ik eindig en kom de hele race niemand tegen, mensen voor me zijn al gauw in de verte verdwenen en achter me andersom... Bah.

En dan krijg ik verdomme ook nog eens geen repairs, na de tow sta ik fijn in de pits te kijken maar er gebeurd niks, nu moet ik weer 2 min wachten op een nieuwe tow en dan is de race inmiddels voorbij... Fijn hoor :(

[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 17-12-2011 17:21 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Heej Nick,

dat heb ik ook wel eens maar dan dat iedereen voor mij uit rijdt haha. Je kan je natuurlijk ook terug laten vallen en dan de strijd aangaan, maar die ben je dan waarschijnlijk toch weer snel kwijt, dus nog steeds saai. Ik rijd nu trouwens ong. 1.24 nogwat, optimal 1.23. Ik heb een setup van Dietzer (dacht ik), moet wel wennen, drift niet veel, maar misschien dit parcours daar ook niet zo geschikt voor.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Arfman

Drome!

Ik heb voor de Radical de Silverstone set van Joep er weer bij gepakt. Had er 1 van het forum maar die was erg tailhappy, daar kan ik niet mee overweg. Ook in de 15 ronden nog niet verder gekomen dan een 1.24. Ben nu ook beremoe (was een zware week, veel studie + vrijdag examen gedaan) dus ik zie jullie morgen wel weer. Hopelijk kan ik dan een Radical race meedoen, Oulton is wel erg vet namelijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja, nog maar een poging wagen nu dan... Ik gebruik de setup van Maurice Dietzel (neem aan dat je die bedoeld flopdoc), leek erg op die wat Joep gemaakt had maar op de een of andere manier toch wat fijner mee te rijden. Is al de 4e keer ofzo dat ik zijn setup gebruik, erg fijn altijd, ik ben vaste klant in ieder geval ;)

Edit
Woei uitgereden :+ 3e plek, veel te vaak off track dus klein beetje SR verlies maar verder niks gebeurd. Deze keer weer niet veel auto's gezien maar had nu wel een doel voor me (tussen 2-5 seconden steeds) en Fragbeestje zat flink te duwen achter me waardoor ik goed wakker bleef :)

Wel een vage contact gehad in de eerste lap, ik kwam slecht uit de bocht voor de eerste straight, kwam beetje links uit en wilde naar rechts om de volgende bocht niet aan de binnenkant te hoeven nemen. Ik keek in m'n spiegel en zag dat ik genoeg ruimte had achter me (zag echt de hele voorkant van de auto achter me en nog een stukje weg er tussen), maar toen ik naar rechts ging raakte we elkaar en ging hij off track (kon wel weer terug zonder problemen gelukkig). In de replay zat hij dan ook half naast me en reed ik gewoon tegen hem op, zag er heel lomp uit maar in mijn beeld had ik echt meters meer ruimte... Zal wel lag zijn geweest... wel vreemd 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door NickThissen op 17-12-2011 23:40 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
NickThissen schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:20:
k gebruik de setup van Maurice Dietzel (neem aan dat je die bedoeld flopdoc), l
Klopt. Ik ga morgen kijken of ik in de 1.23 kan komen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Woei, 1.23.1 na wederom 10 minuten in de SR op Oulton. Op naar de 2e practice sessie :)

Hmm, ik had de 14:30 willen rijden maar er waren maar 3 registrants. Dan is de race niet official, wat betekent dat precies? Krijg je dan geen iRating maar wel SR of hoe zit dat?

[ Voor 51% gewijzigd door Arfman op 18-12-2011 15:20 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:29:
Woei, 1.23.1 na wederom 10 minuten in de SR op Oulton. Op naar de 2e practice sessie :)

Hmm, ik had de 14:30 willen rijden maar er waren maar 3 registrants. Dan is de race niet official, wat betekent dat precies? Krijg je dan geen iRating maar wel SR of hoe zit dat?
Psies. Geen iRating, wel SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42

Fuelke

Forza Ferrari

JoepW schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:16:
[...]

Psies. Geen iRating, wel SR
En de incidents tellen dan ook nog eens voor minder dan 100% mee.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nette race Maykel. Mooie 2de plek. Alleen wel weer net als Nick gisteren in het luchtledige aan het hotlappen uiteindelijk.....

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 18-12-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat was een goede keuze om toch die race nog eens mee te pakken ja :)

In begin nog wat mensen om me heen gehad, maar uiteindelijk alleen Dan nog achter me aan gekregen. Daarvan was me direct al duidelijk dat die veel te snel voor me was. Hij bleef nog wat achter me aan rijden, maar toen ie me uiteindelijk voorbij was liep ie ook makkelijk 20 seconde weg.

Al met al dik tevreden. 50 iRating punten erbij, en nog wat SR erbij. Prima :)

Website heeft nu wel wat problemen volgens mij, kan geen enkel result of profile meer opvragen, alles blijft leeg.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Laatste paar minuten die ik gezien heb zag er netjes uit BM, mooie 2e plek :) Ik was even bang dat je zou gaan crashen tegen het eind, 2e plek is behekst op die track geloof ik, op alle races is de 2e plek tegen het einde eruit gecrashed (een keer ik en een keer iemand voor me) :+

Ik ga straks om half 8 denk ik nog eens de SM proberen, Suzuka is wel leuk en de setup van Joep van vorig seizoen lijkt nog best goed te werken. Ik merk wel dat hij echt enorm hard kan 'snappen', als je klein stuur foutje wil corrigeren door tegen te sturen dan knalt hij gewoon dwars en ga je met 200 de muur in... Hoe kan ik dat eruit halen, is er iets wat je typisch aan een setup veranderd om dat te voorkomen? En welke compromis sluit je dan (minder grip, snelheid, etc..)?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Moet toch wat vaker in de SM rijden, wat een vette race zeg! Had niet gequalified dus stond ver achteraan als 2e van de niet qualifiers. Langzaam wat plaatsen kunnen winnen hier en daar, hele tijd dicht bij andere mensen geweest. Op de helft kwam iemand achter me steeds heel dichtbij, paar keer goed kunnen verdedigen en toen waagde hij het er op om me uit te remmen bij de chicane (ik rem daar wat vroeg denk ik, maar ik ging meer voor de SR dus wilde het niet pushen). Ik zag hem komen dus nam iets meer snelheid door de eerste knik mee en gaf nog een spurt gas tussen de twee bochten in waardoor we de tweede naast elkaar namen. Hij ging me net voor en ik kon precies aansluiten op de straight waardoor ik weer goed zijn tow kon gebruiken om daarna T1 aan de buitenkant wat sneller te nemen. Hij ging echter te snel en schoot dus wat ver door en ik dook weer onder hem door en zo gingen we alweer naast elkaar paar bochten... Echt heel vet gevecht en het ging nog helemaal goed ook. Hij won uiteindelijk omdat ik langzaam ben door de esses, maar paar rondes later spint hij en was ik hem alsnog voorbij :)

Daarnaast nog meer goeie side-by-side gevechten gehad, dat komt in de SM toch wel vaak voor, veel vaker dan in de Radical (waar ik meestal alleen rij) of in de HPD (waar ik het niet aandurf omdat ik weet dat ik eraf geramd wordt). Ga weer wat meer SM meedoen denk ik, ik ken de tracks nu allemaal dus zal niet heel veel oefening nodig hebben om toch leuk mee te kunnen doen :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=a63HqPuHX6E&feature=youtu.be]

7e plek trouwens in een vrij hoge SOF en ook nog wat SR erbij :)

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 18-12-2011 20:42 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
Zo, net een gewelddige race gehad HPD fixed Limerock.(2e split)
Als 3e op de grid. in 2e ronde naar P1 doordat de leider van de baan spint en de nieuwe leider achter 2 GT "gevangen" komt. Rest van de race op kop gereden, met P2 vlak achter me. Een aantal keren spannend met de GT's of gelapte HPD's. Eind rechte stuk 4 of 5 keer met succes aanval ven P2 kunnen weren. Helaas kom ik in op 1 na laatste ronde iets teveel op de curb in T6 en moet meer liften dan gewoonlijk. Snelheids verschil op rechtestuk was te groot, en P2 zat bij insturen van T1 te ver langs me om hem achter me te houden...
Ondanks een schamele P2 toch echt super. Was de eerste keer dat ik met de HPD "echt" geraced heb...

http://members.iracing.co...onid=4633931&custid=69629

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gefeliciteerd Richard. Mooi resultaat!
Leuke acties Nick!
Ik vind de Radical echt geweldig om mee te rijden, maar je hebt gelijk. Erg weinig gevechten op de baan en te weinig races. Ik merk dat ik nu helemaal niet meer race door de verplichtingen in het weekend.
Ik ga denk ik voor de fun af en toe nog trappen met de Radical, maar ga maar eens weer kijken naar een andere klasse en mijn gevoel zegt dat dat toch voorlopig SM en HPD Fixed wordt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Netjes Richard!

En Joep, als je alleen Radical rijdt en dan in het weekend weinig tijd hebt wordt het lastig ja... :-( Ik kan me ook goed voorstellen dat je de SM moe bent na een tijd (volgens mij rijden jullie al heel lang de SM allemaal toch?), maar ik vind het nog steeds leuk, je kunt er echt goed mee racen en het is toch echt een uitdaging heel snel te zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Nick: leuk dat stukje gevecht op Suzuka.
Ik houd het zelf nog een tijdje op de Radical denk ik, begint juist een beetje te wennen.
Maar als de meesten hier SM rijden, dan ga ik daar ook mss op over, dan kan ik beter vergelijken.
Ik vind het wel moeilijk om te wisselen van auto, ze rijden toch behoorlijk verschillend. De Skip durf
ik niet eens meer in te rijden momenteel, de Radical is much more forgiving. Vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Zo net een Lekker f1 raceje gehad 4e in de TopSplit
http://members.iracing.co...onid=4633680&custid=54685

en nog een keer qualify gedaan en weer me tijd verbeterd naar een 1:13.383
ruim 0.300 sneller sinds ik weer met me 24 inch monitor rijdt. ipv die 40 inch tv.

En door de 4000 iRating nu >:)
en dat met alleen F1 Races

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Nette ronde Sebastiaan. Ik zie meteen dat ik me daar de komende tijd nog niet aan moet wagen, jezus wat gaat dat hard! Zelfs met alleen kijken krijg ik het maar net geregeld. Volgens mij word ik oud :(

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes Sebastiaan. Mooi hoor 4000+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grrrr, iedereen is lekker aan het racen geweest en bij mij is de race door de neus geboord. Gistermiddag maar 3 registrants en gisteravond duurde het bezoek langer dan verwacht, tegen de tijd dat ik thuis was was het 22:35, dus 5 minuten te laat. Krijg echt een beetje een slappe zak van dat gedoe dat er maar een paar Radical races zijn in het weekend, en dan ook nog altijd op tijden die mij niet uitkomen. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Komende week, Talladega Super Speedway met de Silverado!
Dat wordt pushen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik weet niet of het mag, maar zag net deze advertentie in de V&A (niet van mij). MIsschien heeft iemand er iets aan. Clubsport pedals voor maar 120 euro. Zelf al de CSR Elites gekocht 4 weken geleden.

V&A aangeboden: Fanatec Clubsport Pedals USB Aluminium, PC, PlayStation 3, Xbox 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BAH. Race gestart met de SM op Suzuka, letterlijk eerste bocht kan er weer iemand niet rijden, spint en ik knal er vol in. Doe toch $#@!$@# eens rustig aan die eerste ronde, achterl**k* gladi**l. Nu towing en waarschijnlijk weetniethoeveel repairs, waarna de auto alsnog onbestuurbaar is, let maar op. Bleh.

EDIT: auto was na 10 minuten re-de-lijk bestuurbaar, zolang je maar extreem smooth reed. Rondjes van 2.02 waren haalbaar. Als laatste gefinished en -0.19SR omdat 1 iemand niet kan wachten tot de 2e bocht om de race te winnen. Bedankt Sean Glenville! (instant disconnect na de crash, zegt ook alweer genoeg lijkt me)

[ Voor 34% gewijzigd door Arfman op 19-12-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Lekker ventje die Sean. Ca. 6,5 incident per race in de laatste 10 races ;(
Jammer dat dit soort gasten het geregeld verpesten....

[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 19-12-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bah, zit ziek thuis, eens kijken of racen een beetje gaat... Verveel me :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
NickThissen schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:11:
Bah, zit ziek thuis, eens kijken of racen een beetje gaat... Verveel me :+
Dat had ik het weekend, en toen ging ik nogal snel van de baan af, moeite met concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het ging wel in practice, eerste paar rondjes helemaal niet maar even rustig aan gedaan en toen kwam de feeling weer :p Ik ga een race mee pakken nu, lekker rustig rijden, vooral SR pakken hoop ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Met 1 outlap + 1 timed lap onder de knie, nu de SM race maar proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb net even lopen testen met de SM op Oulton en voor diegene die komende week met de SM op Oulton willen rijden heb ik een lekkere setup om mee te beginnen gebakken:
http://p.invisio.nl/ir/se..._2011_SM_oulton_int_q.sto
Tony Repussard rijdt een 1"29'831 (weet niet met welke setup)

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 19-12-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pfff.... Zelfde verhaal als Arfman, zit naast elkaar in T1, ik geef genoeg ruimte (Frank zat nog naast me dus kon niet helemaal naar rechts) en ga heel rustig de bocht door, en hij stuurt tot 3 keer toe vol tegen me in waardoor ik ook nog eens een spin voor me niet kon ontwijken. Hij disconnect meteen en ik kan 3 kwartier met een kapotte auto me zitten vervelen :(
Edit
laat maar zitten, voorwiel helemaal scheef, 9 minuten repairs, geen zin in. Bah :(

Heb niet goed gekeken maar volgens mij was het ook nog eens off track en lost control en contact paar keer dus zal wel weer 1 SR droppen ofzo :( Frustrerend af en toe zeg... Waarom start ik ook niet uit de pits ;(

[ Voor 30% gewijzigd door NickThissen op 19-12-2011 13:46 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:39:
Pfff.... Zelfde verhaal als Arfman, zit naast elkaar in T1, ik geef genoeg ruimte (Frank zat nog naast me dus kon niet helemaal naar rechts) en ga heel rustig de bocht door, en hij stuurt tot 3 keer toe vol tegen me in ........
Wie stuurt en 3 keer vol tegen je in? Frank toch niet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

De ellende is dat reporten zo weinig zin heeft. Het wordt altijd afgedaan als race ongeluk, terwijl echt duidelijk te zien is dat diegene gewoon te weinig hersens heeft om zich fatsoenlijk te gedragen. Ik heb meestal ook nog het mazzel dat ze me eraf tikken, en zelf gewoon door kunnen rijden zonder issue, dat is helemaal zuur.
Misschien dat ik volgende week ook eens de SM op oulton probeer. Heb nu de hele week in de Skip op Oulton gereden, en ken het circuit enigzins, misschien scheelt dat. Moet nog 3x een C-class race rijden voor mn MPR te halen voor de B-class. A boeit me nu nog niet zoveel, maar B is wel handig.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@Nick , anders zin in een SRF race om 14:30 ???

btw veilig starten met de SM vind ik altijd al een kunst.

[ Voor 39% gewijzigd door enchion op 19-12-2011 13:54 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:51:
[...]

Wie stuurt en 3 keer vol tegen je in? Frank toch niet????
Nee dat was ik niet. Dat zou je toch wel moeten weten :) Heb je mij ooit bewust iemand zien raken?

Overigens ging mijn race echt perfect tot Lap 12... De leider, Jimenez spint / raakt iets waardoor zijn wagen krom is, gaat terug de baan op en spint nogmaals, voor mijn neus, ik kan em net niet ontwijken ondanks dat ik al flink had afgeremd en rijd mijn linker achterwielophanging aan gort. Had gewoon 3e kunnen worden als die Jimenez zijn wagen in eerste instantie al had geparkeerd :(

Nja, verder qua tijden wel een lekkere race, gezien ik maar 2 laps geoefend had. constant 1:59.8~2:00.2 en toen ik in lap 10 de timing aanzette werd dat zelfs 1:59:0 :)

Evengoed balen :(

Nu eerst even Gold Rush Alaska kijken, want hier wordt ik niet vrolijk van.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-12-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee niet Frank natuurlijk Joep, Frank zat rechts van me beetje half achter me en die gast waar ik het over heb links van me. Ik was al rustig gas terug aan het nemen omdat er toch niemand meer achter me zat (Frank startte achter me en was sneller weg) en toen stuurt hij gewoon op de straight tegen me in, en daarna in de bocht nog 2 keer (ik was aan het remmen maar had geen zin omdat ik 'vast' zat in hem).

Jammer Frank, zag dat je al snel 5e lag, had mooie finish geweest kunnen zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Iracing.

Het is net de echte maatschappij.

Je hebt overal goeden en slechten en gekken.

Altijd risico dat er iets niet goed gaat.

Regels zullen overtreden worden.

Leed zal veroorzaakt worden en gedragen moeten worden.

Keep on breathing.... relax..... life goes on

Oowmmmmmmm (=boedda geluid in lotushouding)

(ja ik loop al tegen de 50, vandaar)

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja, half 4 nog maar eens proberen, lekker uit de pits starten en kijken hoever ik kom. Wil weer wat hoger in SR, ben nu net boven de 3 gebleven (3.02) anders was ik nog eens 0.40 kwijt geraakt. Hou er niet van zo op dat randje te zitten, is toch altijd lullig als je een goeie race hebt en dan 1-2 off tracks en daardoor ineens een half punt kwijtraakt...

Vind het wel 'grappig' dat die gast wat me eraf reed nog voor me gefinished is :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat her Frank niet was wist ik wel. Maar de zin leek erop te duiden.
Flopdoc, dan ben nog steeds niet de oudste hiero ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:36:
Dat her Frank niet was wist ik wel. Maar de zin leek erop te duiden.
Flopdoc, dan ben nog steeds niet de oudste hiero ;)
Nja, ik probeerde te zeggen dat Frank rechts van me zat waardoor ik die gast links van me niet kon uitwijken, ik wilde niet naar rechts vliegen om hem te ontwijken omdat ik dan Frank eraf had gebeukt. Ik zag hem aankomen, begon te remmen en zo ver als ik durfde naar rechts te gaan maar het was gewoon wachten tot hij me raakt, en daarna nog eens, en nog eens... Als ik er niet zat had hij Frank misschien ook nog wel geraakt :')

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Heb sinds zaterdag een SSD in meiner computer zitten. Werkt heerlijk snel met opstarten van windows en programma's. Bij iRacing merk ik echter helaas geen verschil, iemand anders met een SSD die hier andere ervaringen mee heeft?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Roderic schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:38:
Heb sinds zaterdag een SSD in meiner computer zitten. Werkt heerlijk snel met opstarten van windows en programma's. Bij iRacing merk ik echter helaas geen verschil, iemand anders met een SSD die hier andere ervaringen mee heeft?
Hm jammer om te horen, ik was ook aan het denken een SSD te kopen want vooral iRacing start echt mega traag de laatste tijd. Dacht dat het kwam door grote tracks maar zelfs lime rock bijvoorbeeld zit ik anderhalve minuut te wachten gemiddeld :/

Misschien eens op het forum vragen of je wel snelheids winst mag verwachten met een SSD voor iRacing, volgens mij geldt dat niet voor alle programma's...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nick: zuur man, ik weet hoe het voelt. Echt balen!

Frank: was dat Pere Bote Jimenez? Die vent ben ik ook al eens tegengekomen in de Skips (meerdere keren zelfs), snel mannetje maar o zo lomp.

Roderic: iRacing start bij mij binnen een minuut (zal het eens timen), Intel 80GB SSD (G2)

Joep: lekkere setup, reed op de eerste tank qualifuel al een 1.33.9. Meestal zit ik zo'n 4 seconden van de snelle jongens af, dus dat belooft wat. Schat dat ik er met wat oefening nog een seconde kan afrijden zonder al teveel problemen. Belangrijkste is ook dat de auto lekker stabiel rijdt, top werk weer!

EDIT: net ff getimed, testsessie gestart lokaal met de C6R op Oulton Park. Tijd die het duurt vanaf "join" tot aan dat ik op "Practice" (ingame) kan klikken: rond de 30 seconden.

[ Voor 13% gewijzigd door Arfman op 19-12-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Misschien is de vertraging niet te wijten aan laden vanaf de schijf, maar bv trage opbouw verbinding met de server of iets dergelijks. Overigens vind ik de laadtijden wel meevallen, al klok ik ze niet, dus misschien is het wel mijn oude (haha) perspectief (waarin de jonge wereld steeds sneller lijkt te gaan) .

EDIT: Mijn pc is een i5-2500k@4.3 ghz, 8 GB DDR 1333 en een simpele 5400 RPM Spinpoint. Misschien is het ook nog zo dat als je Joined, en er dan weer uit gaat en later weer dezelfde track Joined dat hij sneller laadt?

[ Voor 26% gewijzigd door flopdoc op 19-12-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:44:
Frank: was dat Pere Bote Jimenez? Die vent ben ik ook al eens tegengekomen in de Skips (meerdere keren zelfs), snel mannetje maar o zo lomp.
Ja die Jimenez ja. Hij is snel, en in dit geval, nja, beetje race-ongeval want in de replay leek hij er wat laat achter te komen dat zijn wagen niet meer 100% was...

Verder heb ik ook een SSD, en mijn laadtijden zijn ook redelijk lang... 8 GB geheugen en een Phenom II X4 processor @ 3.6 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nog iets grappigs: had die C6R sessie gestart dus ik denk, ik rijd even een rondje.

Uiteraard (:+) verlies ik hem in de chicane de eerste ronde, maar hou hem nog net uit de muur. Glij wel een beetje lomp over de curbs maar niks schokkends. Draai de weg weer op, hele auto krom :? :D Echt niet meer mee te rijden, stuur scheef, alles. In de replay kon ik niks zien, iemand dit wel eens vaker meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 08:55
Roderic schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:38:
Staan dan ook je iRacing settings en skins etc op die SSD?
De bestanden die dus niet in je installatie directory staan, maar in My Documents\iRacing\.. ?

Ik weet niet in hoeverre het laden van veel custom skins langer duurt t.o.v. standaard skins uit die iracing paintshop.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Mijn SSD werkt ook perfect....tenminste bij het opstarten van Windows, iRacing gaat niet heel veel sneller....alhoewel, als ik zie hoe lang het soms op de laptop duurt voor een track is geladen dan zou je zeggen dat het wel verschil maakt.....maar dat kan ook zijn dat het notebook te langzaam is :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Poging 2 in de SM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Red Baron schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:05:
[...]

Staan dan ook je iRacing settings en skins etc op die SSD?
De bestanden die dus niet in je installatie directory staan, maar in My Documents\iRacing\.. ?

Ik weet niet in hoeverre het laden van veel custom skins langer duurt t.o.v. standaard skins uit die iracing paintshop.
Ik heb die skins ook niet op de SSD staan maar op een gewone disk (My Documents zet ik nooit op de C:\).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat LRP lang laadde, kan te maken hebben met de Proto&GT serie. HPD en Ford GT zijn de nieuwste auto en het laden duurt daardoor langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nja, zul je net zien dat ik nu zelf een ongeluk veroorzaak :-( In de esses kwam er iemand net met z'n neus langs me in de bocht waardoor m'n spotter begon te roepen en ik wijd ging om hem ruimte te geven. Blijkbaar was hij allang weer weg dus ik ging voor niks wijd, en ook nog eens net wat te ver waardoor ik de curbs raak en half spin, hem aan tik en de muur in stuur. Toch maar eens 3 monitoren kopen dan had ik kunnen zien of hij echt naast me zat of niet en was het niet gebeurd... Maar goed, ik ging gewoon te wijd, ik schrok van de spotter omdat ik niet verwachtte dat hij daar ineens langs me zou komen, dus gewoon mijn schuld...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb net even getest met mijn systeem.
Intel i7-2600k @ 3.4 GHz / 8 Gb / W7-64 / AMD Radeon HD6990 / OCZ-Vertex2 100 Gb / S-ATA 1 Tb Harddisk
Op de SSD staat Windows en alle software en alle doc's (ook van iracing) staan op de S-ATA HD.
Koude boot tot aan inlogscherm W7: 33 seconden
Inloggen tot aan W7 desktop: 7 seconden
Testsessie Star Mazda op Suzuka (lokaal dus): 35 seconden
Server joinen Star Mazda op Suzuka: 31 seconden (lagere getal zal wel komen door start hiervan na testsessie)

Aangezien de posts erg snel gaan en de Poll nu al op een vorige pagina staat, even een herhaling van de poll tbv morgenavond:
Poll: Welke GoT-Training @ 20-12-2011Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=377299&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 47% gewijzigd door JoepW op 19-12-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
Had graag geoefend met de Radical, maar weet nog niet of ik zelfs mee kan doen dus heb maar mee gestemd voor de Prototype en GT. Als ik tijd heb zal ik de baan wel wat blokkeren met m'n Ford GT ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als ik tijd heb rijd ik wel rondjes om je met de C6R ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zal er waarschijnlijk niet bij zijn, misschien dat ik heel laat nog even langs kom, maar heb de Proto&GT gestemd. Wel graag met GTs dan he ;) Ik weet echter nog niet of ik een GT ga rijden (als ik er al bij ben), moet eigenlijk even de fixed setup proberen van de HPD als die bevalt rij ik die gewoon weer.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:22
Arfman schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:52:
Nog iets grappigs: had die C6R sessie gestart dus ik denk, ik rijd even een rondje.

Uiteraard (:+) verlies ik hem in de chicane de eerste ronde, maar hou hem nog net uit de muur. Glij wel een beetje lomp over de curbs maar niks schokkends. Draai de weg weer op, hele auto krom :? :D Echt niet meer mee te rijden, stuur scheef, alles. In de replay kon ik niks zien, iemand dit wel eens vaker meegemaakt?
Sinds dit seizoen (update naar NTM) heb je heel snel schade aan je ophanging/stuurinrichting als je hard over de kerbs ragt ja. Een van de redenen dat ik maar naar de Ford ben overgestapt.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verder verbeterde setup voor de SM @ Oulton: http://p.invisio.nl/ir/se...011_SM_oulton_int_q_2.sto

Woensdagmiddag een update ivm 'New Smyrna and related updates' van 16:00 tot 19:00 uur.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1834106.page

Oeps..... Ik wist niet dat we nog zoveel SM rijders hadden. De poll voor morgenavond is 6 om 6 voor SM en Proto's / GT's ;)
Dobbelsteen?

Poll: Welke GoT-Training @ 20-12-2011Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=377299&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 104% gewijzigd door JoepW op 19-12-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

josh-hill schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:15:
[...]

Sinds dit seizoen (update naar NTM) heb je heel snel schade aan je ophanging/stuurinrichting als je hard over de kerbs ragt ja. Een van de redenen dat ik maar naar de Ford ben overgestapt.
Maar dat is maar een tijdelijke oplossing. Vroeg of laat zal elke auto NTM hebben.

Maar bedankt voor je antwoord, lag dus niet aan mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ongelooflijk... In een veld van 32 rijders word ik gewoon 6e OVERALL in een Ford GT (eerste van de ford's). Achter me kwam nog 1 GT en de rest is eruit... En ik heb 0 incs :')

http://members.iracing.co...onid=4639865&custid=74968

Snap het echt niet vandaag, in de SM waar ik normaal wel veilig in kan rijden raak ik flink wat SR kwijt en in de GT heb ik geen enkel incident :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nice nick!

Eens even zoeken wat ik dadelijk ga rijden...

Even gekeken, en heb echt geen idee.... Wat een drama :9

[ Voor 34% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-12-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:40:
Nice nick!

Eens even zoeken wat ik dadelijk ga rijden...

Even gekeken, en heb echt geen idee.... Wat een drama :9
HPD om 9 uur? :+ Of Ford? Half uurtje oefenen moet genoeg zijn voor jou, is niet zo lastig als het lijkt ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:10:
[...]

HPD om 9 uur? :+ Of Ford? Half uurtje oefenen moet genoeg zijn voor jou, is niet zo lastig als het lijkt ;)
Prima :) Is toch wel de fixed of niet?

Ik ga voor de HPD, wordt vast een drama :P

#edit, die quali + race wordt fun.. Fixed setup voor die HPD is overstuurd as hell na 2 rondjes...

[ Voor 25% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-12-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja dat hoorde ik al, dus ik heb de GT gekozen een keer. Die rijdt echt wel lekker eigenlijk (kan niet vergelijken met andere setups natuurlijk, op 3 rondjes na in laguna seca), en HPDs ontwijken is op zijn eigen manier ook wel leuk, een race van 25 min is echt zwaar!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:28:
Ja dat hoorde ik al, dus ik heb de GT gekozen een keer. Die rijdt echt wel lekker eigenlijk (kan niet vergelijken met andere setups natuurlijk, op 3 rondjes na in laguna seca), en HPDs ontwijken is op zijn eigen manier ook wel leuk, een race van 25 min is echt zwaar!
Ik kom jou elke 6 rondjes tegen ofzo? Kort baantje is dat...
Ik ga voor finishen, de rest gaat maar voor snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
NickThissen schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:37:
Ongelooflijk... In een veld van 32 rijders word ik gewoon 6e OVERALL in een Ford GT (eerste van de ford's). Achter me kwam nog 1 GT en de rest is eruit... En ik heb 0 incs :')

http://members.iracing.co...onid=4639865&custid=74968
Bizarre race. Ik vloog bijna van de baan toen de spotter zei dat ik in de top10 lag :) ben wel benieuwd wat er was gebeurd als ik niet zo gedivebombed werd in de laatste bocht van de eerste ronde waardoor ik zonder vaart het rechte stuk op moest en jij me voorbij kon. Het werd nog spannend op het laatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jarninho schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:30:
[...]

Bizarre race. Ik vloog bijna van de baan toen de spotter zei dat ik in de top10 lag :) ben wel benieuwd wat er was gebeurd als ik niet zo gedivebombed werd in de laatste bocht van de eerste ronde waardoor ik zonder vaart het rechte stuk op moest en jij me voorbij kon. Het werd nog spannend op het laatst :)
Ah, ik wist niet dat je ook van GoT was, leuk :)
Ja, ik had wel een klein gelukje dat die HPD je in lap 1 in de laatste bocht inhaalde. Maar ik zag het ook wel al aankomen een paar bochten eerder, ik wist dat ik je voorbij kon gaan als de HPD je voorbij zou gaan in de laatste bocht en deed toen dus m'n best om zoveel mogelijk snelheid mee te nemen. Ook onderdeel van MC racen denk ik, beetje verwachten wanneer je een kans krijgt (want die krijg je vaak als de mensen voor je ingehaald worden). Op het eind werd het een stuk rustiger qua HPDs en kwam het wat meer op snelheid aan, maar ik wilde toch echt die 0 incs volhouden dus deed het rustig aan. En die gasten in de chat waren wel erg vervelend zeg, ik kan er niks aan doen maar ik let er vanzelf op als er weer een nieuwe regel tekst komt, zelfs nadat ik zei dat er nog mensen aan het racen waren gingen ze gewoon door :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Quali klaar. 41.370
Zonder incidents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
NickThissen schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:35:
Ah, ik wist niet dat je ook van GoT was, leuk :)
Ik lees af en toe mee en post soms :)

Ik heb vrij weinig last gehad van die chatters, anders had ik er ook wel wat van gezegd. Normaal heb ik daar wel last van trouwens, vreemd dat ik dat nu totaal niet doorhad, terwijl het zo dicht bij m'n spegel gebeurt en ik daar toch het grootste gedeelte van de race in zat te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jarninho schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:48:
[...]

Ik lees af en toe mee en post soms :)

Ik heb vrij weinig last gehad van die chatters, anders had ik er ook wel wat van gezegd. Normaal heb ik daar wel last van trouwens, vreemd dat ik dat nu totaal niet doorhad, terwijl het zo dicht bij m'n spegel gebeurt en ik daar toch het grootste gedeelte van de race in zat te kijken :D
Haha, vandaar dat ik het zo vervelend vond... Ik moet daar toch steeds kijken, en dan kan ik het niet helpen om even gauw die chat te lezen :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, leuk, komt een of andere Corvette uit de pits rijden al hopeloze achterstand op de rest, ik laat hem duidelijk de binnenkant pakken en hij tikt me gewoon aan en duwt me de muur in, 10 min repairs :S Ben benieuwd naar de replay, dat zag er wel erg vreemd uit :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, die Paul Radon spint voor me, en no way dat ik die ontwijk... 2e keer vandaag dat me zoiets gebeurt (SM vanmiddag ook al)... Toen kon ik de Corvette's amper bijhouden zo zonder neus....

Nja -3 iRating en +0.05 SR....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:12:
Nou, leuk, komt een of andere Corvette uit de pits rijden al hopeloze achterstand op de rest, ik laat hem duidelijk de binnenkant pakken en hij tikt me gewoon aan en duwt me de muur in, 10 min repairs :S Ben benieuwd naar de replay, dat zag er wel erg vreemd uit :(
Ik zat te kijken. Hij raakte je gewoon, maar die vent had later af en toe wel last van lag.....(niet cheat). Misschien was dat het. Maar hij probeerde iets wat niet kon....
Hoogie2004 schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:36:
Tja, die Paul Radon spint voor me, en no way dat ik die ontwijk... 2e keer vandaag dat me zoiets gebeurt (SM vanmiddag ook al)... Toen kon ik de Corvette's amper bijhouden zo zonder neus....

Nja -3 iRating en +0.05 SR....
Zag het. Tja, daar kon je echt niks aan doen....

@Richard: Nette 2de plek in de 2de split man!

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 19-12-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hij stuurt zelfs op me af zie ik nu... Ik weet niet wat hij van plan was, waarschijnlijk niet gezien dat ik een GT was ofzo, hij lijkt de buiten lijn weer te willen nemen, maar verwacht hij dan dat ik ineens met 300 km/h door die bocht vlieg ofzo? Ik gaf hem toch duidelijk ruimte, rem heel vroeg, wacht heel lang met insturen, en dan stuurt hij tegen me in en vlieg ik de muur in...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Idd joep, ik zat zelf ook ietsje te wijd mja. Heb me geexcuseerd bij hem.
Verder wel vervelend dat die HPD aan de voorkant relatief veel kan hebben, en bij het kleinste tikje achter is het too much damage... Dat is 1 van de redenen dat er zo roekeloos gereden word...

@Nick, als hij naar je toe stuurt, protest.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-12-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
Weet niet of ik wel in die topsplit terecht wil komen.... 8)7 O-)
net mooie race gehad in 2e split

Verprutste de start van af P2.... durfde niet voor P1 over Start/finish te komen... weet niet of dat mag namelijk.
P3 kwam meteen binnendoor. Mooie gevechten mee gehad. Alleen zat er 'n ronde of 10 iemand gagantisch knipperend/springend door en over P3 en mij heen te stuiteren... Aantal keer iets van gezegd, maar bleef gewoon door rijden. uiteindelijk géén incs aan overgehouden gelukkig.
Uiteindelijk voorganger kunnen uitremmen in T1, ging maar net goed. Toen gestaag naar P1 kunnen rijden, maar er niet voorbij kunnen komen.

http://members.iracing.co...onid=4640429&custid=69629
in ieder geval mooie punten gescoord.... (wil stiekum toch wel naar 1e split...)

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
HMMM heb nog niet gestemd...
- StarMazda is wel weer eens leuk, maar heb Oulton niet....
- dol op HPD, hekel aan Silverstone...
- Radical op BrandsHatch is erg leuk, maar zinloos om op te stemmen...
- wil graag mee doen, heb morgen geen tijd...
- ik bemoei me er niet mee..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ga zo even oefenen voor Talladega met de Silverado en oefenen op Dover met de Nationwide.
Hmm, er is geen hosted sessie voor de Impala B. Misschien dat ik zo eentje host.

[ Voor 30% gewijzigd door Niellie41 op 19-12-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
HPD fixed vind ik in ieder geval een drama zeg. Lage snelheid enorm onderstuurd, lijkt wel input lag op te zitten, soms gaat hij gewoon rechtdoor als je toch echt aan het sturen bent. Aan de andere kant als je net teveel gas geeft ben je al je grip kwijt en spin je juist. Hoge snelheid isie prima maar nog steeds reageert hij vreemd vind ik, heel laat ofzo. Op Laguna seca was hij prima te rijden vond ik maar daarna is het best wel bergaf gegaan, road america fixed was drama, mid ohio vond ik ook niet super (wel aan te wennen) en lime rock hoor ik ook van iedereen dat het drama was... Toch maar weer de Ford dan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
HPD fixed op Silverstone valt wel mee. ;)
Ik heb ook nog een iets spannendere setup voor op Oulton met de SM:
http://p.invisio.nl/ir/se...011_SM_oulton_int_q_4.sto
Enige waar ik nog op af wil studeren is wat meer stabiliteit in het aansnijden van de 2 chicanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:44:
HPD fixed op Silverstone valt wel mee. ;)
Zal wel aan mij liggen dan, maar ik kan er niks mee. Vind hem ook niet leuk om te rijden zo, ik heb niet het gevoel dat ik in een auto zit omdat hij niet lekker reageert op m'n stuur bewegingen. Bij hoge snelheid zoveel grip dat je er bijna niet op hoeft te letten en bij lage snelheid zo weinig grip dat je niet eens merkt als je aan het glijden bent (en dan is het al te laat om te corrigeren vaak). Bij laguna seca vond ik hem wel lekker rijden, daar voelde ik wanneer ik op het randje van de grip zat.

Met de Ford GT trouwens heb ik ook veel meer het gevoel dat ik een auto aan het rijden ben, op de een of andere manier rij ik er veel voorzichtiger mee en haal ik alsnog normale tijden, met de HPD moet ik echt gaan gooien wil ik goeie tijden rijden. Met de GT rij ik rustig mijn lijn, rem op tijd, stuur goed in en ga dan zo snel mogelijk heel rustig op het gas terwijl ik heel goed voel of ik hem kan houden of niet, heerlijk :)

En de SM setups zal ik komende week ook nog wel testen, lijkt me wel leuk op oulton :)

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 19-12-2011 22:51 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik snap je punt wat betreft de HPD. Hij voelt op lagere snelheid alsof er opeens ijs op de baan ligt. Heel licht in het stuur.
Morgenavond maar eens lekker met de SM testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Net een leuk hosted sessietje gedaan Silverstone met HPD Fixed Setups
Results: http://members.iracing.co...onid=4640559&custid=64920

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Pagina: 1 ... 63 ... 122 Laatste