RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
ik heb een lange tijd in de Mazda Mx5's gereden met veel plezier.
daarna was ik kort overgestapt naar de Star Mazda. maar de 40 minuten lang durende races is te lang voor me.
nu ben ik weer beland bij de Skip's. maar ik heb er weinig plezier aan.
What should i do?
Ik wil echt verder geraken dan de MX5's. maar de lat ligt denk ik te hoog voor me bij de skip en SM.
leer ik nog iets bij, als ik enkel MX5's bestuur?
of is er nog iets anders dan bovengenoemde wagens die hetzelfde bied dan de Mx5s?
de Mustang? de Jetta? de Radical?
ik hou echt niet van de onstabieliteit in de skip.
voorlopig ga ik even Oval proberen. maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Als de Skip je echt niet bevalt na een flinke tijd oefenen zou ik voor de Mustang gaan. Ik ben ook via die weg gegaan maar heb wel spijt dat ik niet met de Skip heb gereden, je leert er echt veel van.MikeVM schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:19:
Ik zit een beetje vast jongens,
daarna was ik kort overgestapt naar de Star Mazda. maar de 40 minuten lang durende races is te lang voor me.
What should i do?
Ik wil echt verder geraken dan de MX5's. maar de lat ligt denk ik te hoog voor me bij de skip en SM.
of is er nog iets anders dan bovengenoemde wagens die hetzelfde bied dan de Mx5s?
Echter op de baan blijvend zal het hoge 37ers zijn. Vorige seizoen was mijn beste tijd in training 1:36,1. Dus er moet echt nog wel wat vanaf. Mis net als in suzuka nog wat stuur op snelheid... kreeg het in die 20 minuten niet voor elkaar.
@Mike: Als je de races in de C te lang vind, zul je het moeten doen met de fixed classes van de snellere wagens, of de oval kant (en dan ook tot de c-class).
Ik heb zelf weinig gereden in de kortere races, mede omdat ik persoonlijk de iets langere races prefereer. Heb ook weinig tijd doorgebracht in de Skip. Maar als de MX5 je erg bevalt en de skip veel minder, zou ik ook de Jetta of Mustang eens proberen.
[ Voor 41% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-12-2011 22:04 ]
Ben de laatste tijd erg druk met werk + studie (MCITP) en de spaarzame vrije tijd die ik heb gaan op aan klusjes/vriendinlief of af en toe een uurtje BF3. Nadeel van iRacing is dat je er, wil je het goed doen, echt een avond voor moet gaan zitten. Je moet eigenlijk een Q doen, je moet een goede setup hebben (OK, 5 minuten werk maar toch), je moet toch flink wat rondjes draaien om in de race er niet elke 5 laps af te gaan en je moet op een bepaald tijdstip aanwezig zijn om een race mee te pakken. Allemaal erg lastig in te plannen op het moment, en als die verdulde SR niet zo belangrijk was pakte ik af en toe gewoon een raceje mee, maar ik heb geen zin om mijn moeizaam opgebouwde SR met 1 race te vergallen. Ik ken mezelf en zou daar echt serieus een dag flink ziek van zijn, misschien wel langer.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik was 10de voor dat de rest ging pitten, dan een tijdje vijfde gereden en na mijn stop was ik 8ste, dus dankzij mijn strategie twee plaatsen gewonnen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
wmb zijn de Radical voor "gewone auto`s" en de Indy voor openwheelers het meest stabiel en vermakelijk om in te rijden.
Hoewel de Radical wel ook 45minuten is per race of zelfs 60 (wat ik ook eerlijk gezegd aan de lange kant vind) heeft de indy nu een fixed series die nu ongeveer 25 minuten duurt en je kan er ook ovals mee rijden als je dat leuk vind.
Dus wdb zou ik de indy aanraden .
Verder zijn de MX5 en de SRF en Solstice niks om je voor te schamen als je dat fijner vindt.
[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 08-12-2011 22:30 ]
How do you save a random generator ?
Ik ben zelf van de MX5 ook naar de Skip gegaan. De grote truc bij de Skip is dat je in een bocht NOOIT geen/weinig gas geeft, tenzij je dwars wil gaan. Remmen met klein beetje gas erop doet ook wonderen. En vooral niet proberen een snelle ronde neer te zetten. Doe het rustig aan, zorg dat je op tijd remt, beetje gas blijven geven in de bocht, en net voor/op de apex moet je richting het vol gas gaan. Met de Skip is het vooral: easy does it. Geen bruuske rem actie, en ook vooral niet bruusk van de rem af, niet in een keer vol gas, maar rustig aan, niet als een gek aan het stuur draaien, maar lekker rustig. Dan kom het uiteindelijk allemaal goed.MikeVM schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:19:
Ik zit een beetje vast jongens,
What should i do?
Ook is het verstandig om op het forum in het Skip topic te kijken, en dan vooral de topic van de week die gereden wordt. Staan vaak goeie setups, en meestal erg fijne reference laps. Die niet als een dwaas met continu dwars gaan gereden zijn, maar meestal juist op een rustig en beheerste manier.
Ik ben zelf ook nog flink aan het leren, maar merk wel dat ik elke keer wat beter wordt. Zit nu op LRP op een snelste tijd van 59.137 en een optimal van 58.574. Mijn doel is om deze week onder de 59 sec. te komen. Als je kijkt de de 2011 Season 4 WR tijd 58.295 is, dan kom ik al redelijk in de buurt. Nou nog een keer de optimal lap rijden
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Zeker weten ! Als je kijkt naar iemand als Jan Coomans, die zover ik weet alleen maar MX5 rijdt, maar daar wel zowat heer en meester is.enchion schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:18:
Verder zijn de MX5 en de ? SRF en Solstice niks om je voor te schamen als je dat fijner vindt.
Cube Nuroad Race (2022)
ik zit nu op een snelste lap 1:00:2xxderx666 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:22:
[...]
Ik ben zelf ook nog flink aan het leren, maar merk wel dat ik elke keer wat beter wordt. Zit nu op LRP op een snelste tijd van 59.137 en een optimal van 58.574. Mijn doel is om deze week onder de 59 sec. te komen. Als je kijkt de de 2011 Season 4 WR tijd 58.295 is, dan kom ik al redelijk in de buurt. Nou nog een keer de optimal lap rijden
en optimal 0:59:8xx
maar tijdens een normale lap, (waar ik niet wil crashen) kom ik niet verder dan 1:02:00
als ik het sub 1:01:00 tempo aanhoudt. dan overleef ik geen 5 laps.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Cube Nuroad Race (2022)
In ieder geval moet je meestal heel rustig remmen en altijd wat gas bijhouden. Nooit abrupt gas los ofzo, dan ga je rond. T3 is een lastige bocht, daar probeer ik altijd op het begin wat rechts te blijven en dan door gas los te laten naar binnen te draaien, om voor T4 aan de buitenkant (links) uit te komen. Dan zou T4 volgas moeten kunnen. T5, 6 en 7 zijn eigenlijk heel vergelijkbaar. Even de rem aantikken, beetje gas los (niet helemaal) en insturen (niet te ver) en dan weer het gas erop. Verder is T1 tot T4 helemaal in de 3, en de rest helemaal in de 4 (even naar de 5 op de straight natuurlijk). In dat opzicht vind ik lime rock de makkelijkste baan voor de skip, bijna niet schakelen en veel vergelijkbare bochten.
Zojuist Star Mazda, Radical en Oulton Park gekocht overigens
Totaal anders dan de Skip, veel vergevender. Lekkere scheurbak die niet zo zenuwachtig is.
Na paar rondjes op Suzuka, een baan die ik tevens zo goed als niet ken, al een 2:00.09.
Ik ging net bij WRs kijken en vreesde dat dat een 1.53 ofzo zou zijn, maar is een 1.57.2.
Een lage 59 kan ik denk ik wel halen.
Ook was het niet moeilijk om op de baan te blijven. Dus SR-safe zeg maar.
Vanaf volgende week doe ik mee in de SM series dus
Op de Road races zijn mijn tijden ook alweer wat aangescherpt. Rij nu ipv 1.11 toch al 1.06. Dus langzamerhand begin ik er alweer aan te wennen
EDIT: Enigste wat ik echt totaal niet snap is hoe de stop and go's werken op een oval (op een road nog niet meegemaakt). Waar moet ik stoppen in de pit om de tijd te laten aflopen?
Tevens vraag ik me af hoe ik op Lanier national speedway moet invoegen als ik uit de pit kom (hier krijg ik steeds de stop and go) klopt het dat ik een hele ronde over de binnenbaan moet rijden om dat terug te kunnen op de baan?
[ Voor 26% gewijzigd door Oxigeon op 09-12-2011 08:11 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
De oval races worden, naarmate je in de hogere klasses komt alleen maar leuker. Vanaf de C-class is het echt genieten. Ik baal er vaak van dat ik niet meer tijd heb voor Ovalracing (wil mijn roadraces niet inleveren daarvoor...)Oxigeon schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:08:
Gisteren dan mijn eerste Oval gereden. Na veel testen en practise dacht ik ik ga het erop wagen. Ik dacht persoonlijk dat dit voor mij best lastig zou zijn ivm "ff aangetikt" worden. Het viel eigenlijk reuze mee. Alleen kreeg ik in het begin een harde tik van achteren dat ik de pit in moest waarna ik uiteindelijk toch de nodige rondes moest inleveren. Ik kan nog niet met de beste tijden mee. Maar het begin is er.
Op de Road races zijn mijn tijden ook alweer wat aangescherpt. Rij nu ipv 1.11 toch al 1.06. Dus langzamerhand begin ik er alweer aan te wennen
EDIT: Enigste wat ik echt totaal niet snap is hoe de stop and go's werken op een oval (op een road nog niet meegemaakt). Waar moet ik stoppen in de pit om de tijd te laten aflopen?
Tevens vraag ik me af hoe ik op Lanier national speedway moet invoegen als ik uit de pit kom (hier krijg ik steeds de stop and go) klopt het dat ik een hele ronde over de binnenbaan moet rijden om dat terug te kunnen op de baan?
Stop and GO's lever je in bij je pitcrew. In de F4 / F5 schermpjes kan je met spatie de vinkjes uitzetten, zodat je niet elke keer nieuwe banden en brandstof krijgt. Pit uit is een kwestie van de exit met de groene pionnen, entry is met de gele pionnen. Dan gewoon de baan op bij het rechte stuk, tot die tijd zoveel mogelijk aan de binnenkant blijven.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-12-2011 08:15 ]
Je moet dan echt goede lijnen rijden om snel te gaan en niet stampen zoals in de eerste paar rondjes. Uiteindelijk 3e geworden. Omdat ik met nog 10 te gaan in gehaald werd en hij verdedigde heel goed.
Mooi momentje van de race:
Bij een restart starte ik op P3 en P1 en 2 hadden oudere banden. Bij green haalde ik ze allebei in via de buitenkant in turn 1 en 2
Ik had voor de vorige promotieronde eigenlijk nog wat meer oval moeten rijden. Ben blijven steken op 2.89 oid, dus net niet meegepromoveerdHoogie2004 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:13:
[...]
De oval races worden, naarmate je in de hogere klasses komt alleen maar leuker. Vanaf de C-class is het echt genieten. Ik baal er vaak van dat ik niet meer tijd heb voor Ovalracing (wil mijn roadraces niet inleveren daarvoor...)

Vandaag eens gaan proberen of ik met de HPD op MidOhio uit de voeten kan. Radical op Silverstone heb ik zo m'n bedenkingen bij. Heb het nog niet geprobeerd maar ik heb een hekel aan Silverstone, in welke game dan ook.
Maar denk dat ik me op MidOhio wel ga vermaken, toffe baan
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Cube Nuroad Race (2022)
Direct de pits ingereden maar geen echte schade, helaas was de pits nog niet open dus terug naar einde van het veld P12 ofzo. De laatste 40 ronden met een niet helemaal okee-auto toch nog teruggereden naar P3! En weer aan de leiding van division 3 en 12e overall
Daarna nog even de Star Mazda geprobeert op dezelfde baan.....geen succes, tikje tegen de muur, 3 minuten optional repairs, niet af kunnen maken en de muur in gespint.....
Ik hoop dat mijn iRating binnenkort weer richting de 2000 gaat. Heb echt rake klappen gekregen afgelopen weken. Hele tijd er af gereden door een of andere pannenkoek.
Ovals zijn echt kicken als je mensen hebt die ook netjes racen. Heb gisteren 3/4 ronden achter elkaar naast elkaar gereden met iemand. Echt gaaf.
Nja, "nep". Je kan er ook een stuur inzetten met paddles hoor.NickThissen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:55:
Net eens de radical met de shifter geprobeerd te schakelen (sequentieel wel natuurlijk). Is gaaf zeg! Wel lastig... Uiteindelijk wel een 36.4 mee kunnen rijden. Ik denk niet dat ik het in de race zo ga doen, maar het is wel echt vet om met een shifter te schakelen, veel leuker dan paddles, dat is zo nep. Nu eigenlijk de FFB nog omhoog knallen zodat je ook echt met 2 handen de bochten in moet en anders je auto verliest, nu gaat het nog net wat te makkelijk met een hand denk ik (na een paar rondjes zit je zonder dat je het doorhebt de hele ronde met je hand op de schakelpook).

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=P5ZgavKr0j8]
[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 09-12-2011 13:26 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik krijg alleen niet zo'n mooie kwaliteit video's..
Welke instellingen gebruiken jullie?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bGPzHwSuZW8]
Hier nog een filmpje van Richmond, waar we 3 wide turn 1 in gingen. En ik zat weer eens in het midden
[ Voor 80% gewijzigd door Niellie41 op 09-12-2011 13:50 ]
Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar zal er vanavond thuis eens naar kijken, maar gratis is altijd beter als gratis op een minder legale manier
Cube Nuroad Race (2022)
Ook 1:36,1 op Silvertone met de Radical alhier met de Suzuka setup met de volgende aanpassingen:NickThissen schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:03:
Inmiddels zit ik ook vrij eenvoudig in de 36.1 op silverstone, paar keer achter elkaar zo rond de 36.1-2 gezeten. Wel nog lastig om dat vol te houden, af en toe een curb pakken en je bent meteen weg. Ook merk ik dat banden slijtage vrij hard gaat, en we moeten een uur..!
- 2 klikjes zachtere voorbanden (zal zien hoe hard de banden slijten)
- 2 klikjes zachtere voor shocks.
Dit alles met name voor de laatste 2 bochten
Ik wil alleen nog zien dat ik in T1 en T5 nog wat onderstuur wegneem.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Super spannende race op Spa (!) en in de laatste ronde spinnen ook nog eens allebei in dezelfde bocht.
Vooral de laatste paar bochten zijn leuk.
(Ik won de race met 0.001 sec verschil)
[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 09-12-2011 14:59 ]
Ik ga de SM meepakken van half 4
Gaan er nog mensen de radical oefenen vandaag? Misschien dat ik vanavond een race mee pak maar dan moet ik nog even wat oefenen...
[ Voor 34% gewijzigd door NickThissen op 09-12-2011 15:41 ]
Ik ga zo even een OP rijden met de Radical.NickThissen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:39:
Haha, dat moet wel een vet gevoel zijn als je spint in de laatste ronde in zo'n gevecht en dan ziet dat de ander ook gespind is
Gaan er nog mensen de radical oefenen vandaag? Misschien dat ik vanavond een race mee pak maar dan moet ik nog even wat oefenen...
Ik zie dat ik gezien de 'prive'-planning niet verder kom dan beetje trainen met de Radical. Zit hele weekend avonds vol
Ach is wel gezellig, maar race dan wel weinig ....
First I was like:NickThissen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:39:
Haha, dat moet wel een vet gevoel zijn als je spint in de laatste ronde in zo'n gevecht en dan ziet dat de ander ook gespind is
But then I was like:

Ik zag het eerst niet. Ik zag het pas toen ik weer recht stond
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 09-12-2011 15:49 ]
Ik zit in een nederlandse server, eens kijken hoe dat bevaltJoepW schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:43:
[...]
Ik ga zo even een OP rijden met de Radical.
Ik zie dat ik gezien de 'prive'-planning niet verder kom dan beetje trainen met de Radical. Zit hele weekend avonds vol
Ach is wel gezellig, maar race dan wel weinig ....
Jammer dat je niet kan racen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
In de race rij ik ongeveer 1.11/10 zonder verkeer.
Pole vertrokken en relatief makkelijk weggereden. Kwam er bij Caution nr1 echter achter dat ik nooit genoeg fuel zou hebben om et te halen, dus maar gepit en wat brandstof + banden gepakt. Daarna achtervolging op alles en iedereen, waarbij ik alleen Geoff niet meer kon bijhalen (mede door 3 man verkeer die hem vrij doorlieten en mij net in de weg reden....)
http://members.iracing.co...onid=4573380&custid=61620
Balen, want deze had ik makkelijk kunnen winnen zonder die pitstop (en had ook gemoeten als je naar iRating / SOF kijkt...)
Is dit fixed?? Ik kom namelijk niet verder als 1:12.2 met fixed setup (en volle bak brandstof, optimal 11.5). Zijn er hier nog setups voor de open HPD??Niellie41 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:01:
Mijn snelste tijd is een 1.10:2nogwat, maar het kon nog iets sneller.
In de race rij ik ongeveer 1.11/10 zonder verkeer.
Net nog even op Silverstone met de Radical geboenderd. De setup is nog net even iets verder verfijnd.
Hier de versie van zojuist. (@Nick: deze heb jij ook nog niet!)
http://p.invisio.nl/ir/se...11_Silv_Hist_Rad_q_v7.sto
Radical Q net een 1:35.795 gehaald, goed genoeg, veel sneller gaat het niet worden (again, mensen zitten in de 33 hier dus ik zit nog steeds 2.5 sec langzamer...). Heb geen idee waar ik nog 2 sec zou moeten winnen eigenlijk

Nou, leuk, miniem klein contact (0x) in bocht 1 omdat ik moest remmen voor een ongeluk, meatball, met 5 min repairs
[ Voor 56% gewijzigd door NickThissen op 09-12-2011 20:40 ]
Balen man. T1 op Silverstone is ook vragen om problemen met meerdere wagens.... Ik hoop zondag tijd te hebben voor de Radical.NickThissen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:24:
Doet er iemand mee Radical? Ik ga een poging wagenTot over 10 min
Nou, leuk, miniem klein contact (0x) in bocht 1 omdat ik moest remmen voor een ongeluk, meatball, met 5 min repairsKan ik een uur lang voor niks gaan rijden... Bah.
Nu eerst nog een SM proberen
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-12-2011 21:28 ]
Nou ja, ik had al vrij snel de beslissing gemaakt om gewoon te gaan racen en niet banden te gaan sparen, anders had ik een nog saaiere race gehad... Punten boeien me niet zo veel op dit moment maar het is wel jammer lol.
Ik ga iig nu de Q even doenNickThissen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:52:
Decisions decisions.. Nog eens proberen om 22:30? Misschien wel. Ik vond de tijd op zich best snel voorbij gaan (ook al lag ik hopeloos achter) en de track blijft toch best leuk om te rijden. Even kijken of ik straks zin heb
Weet je het wel zeker , misschien voor de zekerheid maar een pitstop inplannen , zag je nl ineens eraf gaan , lijkt me niet dat je dat nog een keer wil hebben toch.NickThissen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:52:
Decisions decisions.. Nog eens proberen om 22:30? Misschien wel. Ik vond de tijd op zich best snel voorbij gaan (ook al lag ik hopeloos achter) en de track blijft toch best leuk om te rijden. Even kijken of ik straks zin heb
Ik denk dat ik morgen wel zin heb om een race mee te doen en dan misschien zondag nog 1tje , is wel lang nl 60min. (vind 45min eigenlijk al ongeveer 15min te lang)
[ Voor 13% gewijzigd door enchion op 09-12-2011 22:03 ]
[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 09-12-2011 22:11 ]
Hoeveel Fuel heb je nodig daar....NickThissen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:10:
Ik heb best wel vaak een 'momentje' gehad waar ik even dwars ging en hem nog kon vangen, maar dat is natuurlijk dodelijk voor je banden. Heb ook best nog wel zitten pushen omdat ik toch steeds weer een witte rijder op m'n F3 schermpje zag die misschien wel binnen bereik was... Als ik gewoon clean kan rijden zonder vaak teveel te glijden dan moet ik gewoon kunnen uitrijden. Voor de rest pit er ook niemand, dus als ik als enige een pitstop ga maken dan lig ik ook een rondje achter...
Overigens een 1:35.8 in Quali net
Dankzij de Prototype race van 21h eindelijk weer naar een SR van boven de 2.0
http://members.iracing.co...onid=4574813&custid=56527
Top 5 in de race trouwens netjes binnen de 5 seconden.
Ik had 61 L, heb het daar makkelijk mee gehaald (5 laps to go niet gehoord), maar heb dan wel een rondje in de pits gestaan (niet bijgetankt) en heb het laatste rondje niet meer meegemaakt door m'n puncture. Maar 61 L is dus gewoon genoeg (ik vebruik meestal meer dan gemiddeld merk ik), ik durf niet te zeggen of je ook een tikje minder kan nemen...Hoogie2004 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:20:
[...]
Hoeveel Fuel heb je nodig daar....
Overigens een 1:35.8 in Quali net
Ik heb een 35.7 staan in Q dus dan zullen we dicht bij elkaar starten
Zou wat zijn als we er hier op die manier in T1 vanaf gaan... Dan ga ik nooit meer achter je startenNickThissen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:22:
[...]
Ik heb een 35.7 staan in Q dus dan zullen we dicht bij elkaar startenHopelijk spin ik niet voor je neus zoals vorige keer
Cool, dat de top 5 binnen 5 sec was. Dan moet het wel spannend zijn geweest.Fuelke schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:20:
Whoep Whoep,
Dankzij de Prototype race van 21h eindelijk weer naar een SR van boven de 2.0![]()
http://members.iracing.co...onid=4574813&custid=56527
Top 5 in de race trouwens netjes binnen de 5 seconden.

Nja, die race was weer ouderwetse bagger van mij. Veel teveel foutjes.NickThissen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 23:03:
Race 2 spin ik na half uur ofzo in de een na laatste bocht, en een gast meer dan een seconde achter me knalt er gewoon vol in, tot twee keer toe. Heb nog geen replay gezien maar volgens mij kon hij me al van 100 meter afstand zien liggen, en het is ook nog eens de langzaamste bocht en breed genoeg om 4 auto's naast elkaar te laten, dus ik heb zo'n gevoel dat het wel te ontwijken vielMaar goed maar eerst even replay kijken straks, nog 4 min optional repairs kijken of er nog wat te rijden valt.
Heb maar nieuwe banden gehaald net over de helft, en ik kreeg daardoor het idee dat een 1 stop strategie misschien wel kan werken, met de nieuwe banden was ik een dikke seconde sneller... (even doorrekenen)
Och, ik heb iig van Nick gewonnen
Beetje stom dat ik bewoog en beetje erg optimistisch van hem om in zo'n klein gaatje te duiken als er meters ruimte is achter me, maar goed, weer wat geleerd, niet proberen in te schatten hoeveel ruimte je voor je hebt
Ik geloof nog steeds niet in een stop eigenlijk Frank, misschien dat het niet veel scheelt maar dat je er echt sneller mee bent betwijfel ik... Hoeveel kost een stop, 40-50 sec? Dat haal je toch niet terug in ~35 rondjes? Zoveel scheelt fuel nou ook weer niet geloof ik. Misschien fuel en banden samen dat je het NET haalt... Maar dan moet je ook weer iedereen inhalen om je positie terug te halen en ik denk dat je daar toch wel flink wat tijd verliest.
[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 09-12-2011 23:47 ]
Alleen kwam die helemaal niet. Ik zat met nog 38 ronden te gaan alleen nog maar naar de brandstofmeter te kijken. Spotter probeerde me gerust te stellen. "You've got 5 laps of fuel. We can finish" ; "You've got 2 laps of fuel. We can finish" Overigens de eerste keer dat ik hem dat laatste deel hoor zeggen. Motor begon te sputteren in de laatste ronde toen ik het backstretch opkwam
http://members.iracing.co...onid=4575618&custid=56527
Lag eerste deel eerste, maar toen kwam er een gast die super snel was. De rest van de race gevochten met Dave Miranda. Veel naast elkaar gereden. Zo gaaf is dat als je de andere ook kan vertrouwen
http://members.iracing.co...onid=4575626&custid=64876
Ik twijfel ook nog erg over die stop hoor. Ik moet eens in een practice kijken wat zo'n stop nou kost.... Als ie onder de 35 seconden (pit-in / pit-uit) blijft, ga ik het gewoon proberen denk ik.NickThissen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 23:46:
Ik geloof nog steeds niet in een stop eigenlijk Frank, misschien dat het niet veel scheelt maar dat je er echt sneller mee bent betwijfel ik... Hoeveel kost een stop, 40-50 sec? Dat haal je toch niet terug in ~35 rondjes? Zoveel scheelt fuel nou ook weer niet geloof ik. Misschien fuel en banden samen dat je het NET haalt... Maar dan moet je ook weer iedereen inhalen om je positie terug te halen en ik denk dat je daar toch wel flink wat tijd verliest.
Leuk moment van mijn LMS race gisteravond.
We hadden een heel mooi grid btw, 10 HPD's, 7 Corvette's en 8 Ford's.
Super gaaf was dat.
Ja kicken. Daar doe je het voor.....Niellie41 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:09:
....Leuk moment van mijn LMS race gisteravond.
We hadden een heel mooi grid btw, 10 HPD's, 7 Corvette's en 8 Ford's.
Super gaaf was dat.

De verschillende delen (Session details, Drivers, Driver locations, Fuel, etc) zijn allemaal aparte 'vensters' die je kunt verslepen, resizen, en zelfs los kunt trekken en in een apart venster kunt tonen. Ook kun je ze allemaal aan of uit zetten (gewoon sluiten), dus je kunt de UI helemaal indelen zoals je zelf wil. Uiteraard doe je dit voordat je aan het racen bent, maar je layout wordt netjes opgeslagen en onthouden voor de volgende keer.
Verder zijn al deze vensters plugins, ik (of iemand anders) zou dus later nog een plugin erbij kunnen maken, (bijvoorbeeld eentje die een dashboard toont met snelheids meter enzo, ik zeg maar iets) en die zal dan vanzelf ook netjes in zo'n venster komen.
Oh ja, fuel lijkt nog niet te werken, maar die zou een balkje moeten laten zien hoeveel fuel je nog hebt. Wil daar nog bij maken dat je ook kan kiezen tussen grafisch of tekst (gewoon aantal liter dat je nog over hebt).
Verder wil ik ook nog proberen het aantal laps die je nog moet te tonen, in plaats van alleen de tijd, want de tijd is in een race met max aantal laps niet echt nuttig.
Wordt tijd voor een beta test
Ik heb maar 1 opmerking Nick, je gebruikt 2 talen door elkaar (NL en Engels) in je UI...
</Miereneukmodus>
Ziet er erg goed uit Nick
Klopt, komt omdat het begon als een projectje voor ons alleen, maar nu ik het plugin systeem erin gebouwd heb zit het downloaden van de GoT rijders en het in groen tonen in een aparte plugin, dus kan de rest van het programma prima door anderen gebruikt worden, dus toen ben ik in het engels verder gegaan. De rest moet ik nog vertalen...Hoogie2004 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:01:
<Miereneukmodus>
Ik heb maar 1 opmerking Nick, je gebruikt 2 talen door elkaar (NL en Engels) in je UI...
</Miereneukmodus>
Ziet er erg goed uit Nick
mbt fuel btw , misschien leuk om er aan het einde van een ronde een streepje naast te zetten op het niveau wat je dan hebt , misschien met in letters erbij hoeveel fuel je in die ronde verbruikt hebt.
Met de iRacing fuel predictie kan je nl zo weinig , blijft nl maar varieren.
En daarbij , als de sessie afgelopen is , je bent uit de auto , blijven de gegevens dan staan ? Zodat je kan zien hoeveel fuel je nog over hebt bv.
[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 10-12-2011 16:25 ]
ow btw... Nick, dat ziet er erg leuk uit... tijd voor download links
[ Voor 8% gewijzigd door derx666 op 10-12-2011 16:40 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Net even lopen boenderen met de Mitsubishi Motors Lancer Evolution X in SimRaceWay β op Zandvoort.
Erg vermakelijk.....
Graphics en geluid zijn uitstekend. Wel is de auto iets te makkelijk te rijden
Wel erg leuk om weer eens in een 'gewone' auto te rijden.
[ontopic]
Ik heb (omdat ik dit weekend niet kan racen) maar eens de Radical op Oulton uitgelaten tbv volgende week. Whow. Heb al een redelijke setup bedacht.
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 10-12-2011 18:28 ]
Op het moment sla ik 4 keer per seconde op hoeveel fuel je nog hebt. Wat ik met die data ga doen weet ik nog niet. Ik zou een grafiekje er naast kunnen zetten waar je mooi kunt zien hoe je fuel afloopt. Daaruit zou ik dan een fuel per lap en fuel per minute kunnen uitrekenen. Ik moet nog even nadenken hoe ik dat precies ga implementeren, je fuel per lap moet natuurlijk niet 'doorrekenen' nadat je getankt hebt of naar de garage bent gegaan, dus ik moet even goed kijken dat ik dat alleen 'per run' bereken.enchion schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:24:
Nick , weer nog weer mooier dan gedacht , echt waar , moet nu echt een schermpje voor erbij gaan regelen.
mbt fuel btw , misschien leuk om er aan het einde van een ronde een streepje naast te zetten op het niveau wat je dan hebt , misschien met in letters erbij hoeveel fuel je in die ronde verbruikt hebt.
Met de iRacing fuel predictie kan je nl zo weinig , blijft nl maar varieren.
En daarbij , als de sessie afgelopen is , je bent uit de auto , blijven de gegevens dan staan ? Zodat je kan zien hoeveel fuel je nog over hebt bv.
Maar goed, de data zou binnen moeten komen (nog niet getest though) dus het tonen kan op verschillende manieren
Hoe heb je de pedalen geconfigureerd?? Ik kreeg het niet voor elkaar.....JoepW schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:26:
[offtopic]
Net even lopen boenderen met de Mitsubishi Motors Lancer Evolution X in SimRaceWay β op Zandvoort.
Erg vermakelijk.....
[ontopic]
En klaar was kees.... Wel even die settings een naam geven en saven. Altijd handig.
Werkt als een trein.
Moet je replay ff bekijken, was meteen klaar met het spel!JoepW schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:26:
[offtopic]
Erg vermakelijk.....
[ontopic]
Ik heb (omdat ik dit weekend niet kan racen) maar eens de Radical op Oulton uitgelaten tbv volgende week. Whow. Heb al een redelijke setup bedacht.
Laatste 5 minuten zat ik nog steeds 4 sec achter P6, en hoewel dat steeds schommelde verwachtte ik niet dat ik hem nog kon pakken dus ben ik maar banden gaan sparen (eerste race een puncture). Was niet nodig geweest, had nog 20% over LF en de rest meer dan 50... Geen idee wat het verschil nou heeft gemaakt want ook hier ben ik af en toe dwars gegaan, net als in de eerste race.
Toch blij met een 7e plek en weer flink wat SR

Iemand een idee wat ik nog meer (lees: beter) met de fuel data kan doen?
Overigens kun je hier ook zien hoe je vensters los kunt trekken
Zet erbij hoeveel rondes er nog in totaal te gaan zijn en hoeveel Liter/Gallons er nog bij getankt moet worden om het mogelijk te halenNickThissen schreef op zondag 11 december 2011 @ 00:38:
En toen maar weer even aan m'n programma gewerkt, even een grafiekje voor de fuel testen. Ik vind het er wel leuk uit zien maar vraag me af hoe nuttig het is.
[afbeelding]
Iemand een idee wat ik nog meer (lees: beter) met de fuel data kan doen?
Overigens kun je hier ook zien hoe je vensters los kunt trekken
Zojuist een race de hele wedstrijd laatste gelegen. Tot in lap 30 van de 40 een crash ontstaat waarbij de hele 2t/m7 wegvallen en crashen. Opeens sta ik 4e
Verder heb ik nog nooit een klacht gekregen dat ik een crash heb veroorzaakt ofzo. Maar toch vind ik dat er ook wel wat noobs bij zitten. Zijn er mensen die vooraan rijden. Krijgen ze een crash en pleiten ze hem snel uit de game. Ben dan een vent en rij de race gewoon uit.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dan ga ik er meestal ook uit.

Grafiek heb ik maar even weg gedaan, is toch niet super handig. Average consumption is per lap (dat moet ik er nog bij schrijven). De fuel die je in je laatste lap hebt gebruikt en de average consumption worden alleen voor de laatste 'run' berekend, als je gaat tanken (als je fuel dus omhoog gaat ipv omlaag, zo implementeer ik het in ieder geval) dan wordt het weer gereset. Misschien dat ik de average consumption nog over meerdere runs kan berekenen (en dan gewoon weer het gemiddelde van elke run) maar lijkt me niet echt nodig eerlijk gezegd.
Overigens reset ook alles als je naar de garage gaat, anders word het erg lastig omdat er dan gaten in de data komen... Misschien maar eens kijken of ik daar iets aan kan doen.
De fuel die je nog nodig hebt om te finishen (required) wil ik nog berekenen maar die hangt natuurlijk af of de race een max aantal laps of een tijdlimiet heeft, en in het geval van een tijd limiet moet ik dan ook een fuel per minute waarde hebben en die heb ik nog niet (maar moet niet veel moeite zijn die te berekenen...)
Maar goed, straks eerst maar weer eens zelf racen
Komende week maar weer aan de bak
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Misschien is het makkelijker om te bereken hoeveel laps (met gemiddelde rondetijd) je doet in bijvoorbeeld een 45 minuten race en de fuelload aan de hand daarvan berekenen. Of je moet avg. fuel per minute gaan berekenen.NickThissen schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:41:
De fuel die je nog nodig hebt om te finishen (required) wil ik nog berekenen maar die hangt natuurlijk af of de race een max aantal laps of een tijdlimiet heeft, en in het geval van een tijd limiet moet ik dan ook een fuel per minute waarde hebben en die heb ik nog niet (maar moet niet veel moeite zijn die te berekenen...)
Wat ik maar wil zeggen is dat in mijn ervaring engineers een avg fuel per lap waarde berekenen (vaak 1 uit de enginesoftware en 1 fysiek, dwz, pumpout en kijken wat er over is) en dat hanteren voor de races.
Er zijn eigenlijk 3 situaties die zich kunnen voordoen:
1. Een race met een tijd limiet maar geen lap limiet
2. Een race met een lap limiet maar geen tijd limiet
3. Een race met een lap limiet en een tijd limiet.
Situatie 3 is meestal in een oval race waar je door cautions mogelijk veel te lang rijdt als je enkel een aantal laps instelt (zeg dat je 100 laps moet, zonder cautions haal je dat misschien in 40 min, maar voor hetzelfde geldt heb je om de minuut een caution en dan doe je er 3 dagen over
In situatie 1 kan ik simpelweg kijken hoeveel tijd er nog over is. Er zit dan misschien 1 lap onzekerheid in maar dat hou je toch wel.
In situatie 2 kan ik kijken hoeveel laps de leider nog moet, en aan de hand van zijn gemiddelde lap tijd tot nu toe kan ik dan schatten hoe lang hij er nog over zal doen. Ik gebruik het liefst zijn gemiddelde en niet zijn laatste of snelste tijd, want bij het gemiddelde middel je dingen als spins er wat meer uit, stel dat ik de laatste lap tel en hij toevallig 3 keer spint, dan zou hij er ineens veel langer over doen en klopt het dus niet meer.
Situatie 3 is een combinatie van 1 en 2. Ik kan eerst berekenen hoe lang de leider er nog over doet om zijn rondjes af te maken, en als dat sneller is dan de tijd die nog over is dan neem ik zijn tijd aan, als het langzamer is dan zal hij zijn rondjes dus niet kunnen afmaken en neem ik de sessie tijd aan.
Het is sowieso wel handig denk ik om te kunnen zien hoeveel tijd er nog over is (en niet alleen hoeveel rondjes), dus dat wil ik er toch wel inbouwen.
Ik moet alleen nog een goeie manier vinden om de gemiddelde snelheid van de leider te bepalen, ik zal toch elk rondje zijn rondetijd moeten checken denk ik...
Anyway net toch maar weer een radical race gedaan, maar erg saai. 2e gestart en geen enkele keer van positie gewisseld. Eerste paar rondjes bleef ik de leider bij tot hij in zijn ritme kwam en eenvoudig van me weg reed, en mensen achter me waren al gauw 20 sec achter me... Half in slaap gevallen en 7 keer off track dus niet eens veel SR erbij
Ik weet niet of het fuelgebruik in de race per lap toeneemt of afneemt , ik neem aan dat het toeneemt , dus is het misschien niet zo slecht om de predictie te doen adhv de lap waar je het meest verbruikt hebt zit je in ieder geval goed en volgens mij maakt het niet zoveel uit dat je een fuel-setting lager had kunnen gebruiken.NickThissen schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:41:
Maar goed, straks eerst maar weer eens zelf racen
En misschien leuk om de fuel-balk iets meer dan de lengte te geven van de race (misschien met streepjes erboven voor de laps) en de fuelkleur te gebruiken voor de predictie in plaats van de absolute hoeveelheid.
En de absolute fuelload gewoon als getal erboven.
[ Voor 22% gewijzigd door enchion op 11-12-2011 16:03 ]
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik weet van te voren natuurlijk niet hoeveel fuel je gebruikt per lap dus hoe kan ik dan streepjes zetten voor de laps? Zou wel een streepje kunnen zetten wanneer je een rondje af hebt maar vraag me af hoe handig dat is.enchion schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:58:
[...]
En misschien leuk om de fuel-balk iets meer dan de lengte te geven van de race (misschien met streepjes erboven voor de laps) en de fuelkleur te gebruiken voor de predictie in plaats van de absolute hoeveelheid.
En de absolute fuelload gewoon als getal erboven.
En fuelkleur? Wat bedoel je daar mee?
Fuelbalk relatief ipv absoluut , in het begin sta je stil dus kan je bv 200 rondjes doen dus de fuelbalk is zowiezo vol aangezien die ingedeeld is op bv 40 laps , naarmate je race`t en dus meer gaat verbruiken per lap , krimpt de vulling (fuelkleur) van de fuelbalk tot aan de nieuwe lappredictie ergo bv 30 laps.NickThissen schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:01:
[...]
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik weet van te voren natuurlijk niet hoeveel fuel je gebruikt per lap dus hoe kan ik dan streepjes zetten voor de laps? Zou wel een streepje kunnen zetten wanneer je een rondje af hebt maar vraag me af hoe handig dat is.
En fuelkleur? Wat bedoel je daar mee?
Bij de start
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | <- laps
-------------------------------------
===================== <- fuelload (balkje vol)
Na twee of meer rondjes
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | <- laps
============== <- fuelload (wordt kleiner naar bv gemiddeld/maximum verbruik)
btw situatie 2 , kijken naar hoeveel de leider nog moet zou ik niet doen , stel dat hij in het laatste rondje uitvalt , dan moet je alsnog alle laps doen , en je gaat er aan het begin van de race vanuit dat wel eens kans maakt en niet dat je met een ronde achterstand gaat finishen.
[ Voor 30% gewijzigd door enchion op 11-12-2011 16:11 ]
Hoe bepaal ik dan op hoeveel rondjes ik de balk moet "instellen"? Je zegt nu 40, maar dat is per track/auto combinatie verschillend. Daardoor word de lengte van de balk ook niet meer representief van hoeveel fuel je nog hebt maar dat hangt nu ineens af van de track/auto combinatie.enchion schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:06:
[...]
Fuelbalk relatief ipv absoluut , in het begin sta je stil dus kan je bv 200 rondjes doen dus de fuelbalk is zowiezo vol aangezien die ingedeeld is op bv 40 laps , naarmate je race`t en dus meer gaat verbruiken per lap , krimpt de vulling (fuelkleur) van de fuelbalk tot aan de nieuwe lappredictie ergo bv 30 laps.
Nee hoor, als hij stil komt te staan in het laatste rondje zal zijn gemiddelde lap tijd niet oplopen (hij heeft dit rondje namelijk nog niet af) dus de voorspelling klopt dan nog. Uiteindelijk zal hij ook ingehaald worden, en dan is de nummer 2 ineens de leider en wordt zijn gemiddelde gebruikt. De tijd die nog over is zal dan iets omhoog lopen, maar dat klopt toch ook dan? De race zal ook wat langer duren omdat het nu gaat wanneer de "nummer 2" (nu de leider dus) gaat finishen.enchion schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:06:
btw situatie 2 , kijken naar hoeveel de leider nog moet zou ik niet doen , stel dat hij in het laatste rondje uitvalt , dan moet je alsnog alle laps doen , en je gaat er aan het begin van de race vanuit dat wel eens kans maakt en niet dat je met een ronde achterstand gaat finishen.
Kan dit niet uit de sessiedata opgehaald worden ??NickThissen schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:12:
Hoe bepaal ik dan op hoeveel rondjes ik de balk moet "instellen"? Je zegt nu 40, maar dat is per track/auto combinatie verschillend. Daardoor word de lengte van de balk ook niet meer representief van hoeveel fuel je nog hebt maar dat hangt nu ineens af van de track/auto combinatie.
Per abuis dacht ik dat het nog over fuel ging , maar als iemand een andere pitstop strategie heeft komt het ook niet helemaal uit , kan op ovals in de laatste 5 ronden nog gebeuren dat iemand 2 ronden voorsprong moet inleveren omdat hij nog een beetje fuel nodig heeft.(niet dat ovalronden lang duren ofzo)Nee hoor, als hij stil komt te staan in het laatste rondje zal zijn gemiddelde lap tijd niet oplopen (hij heeft dit rondje namelijk nog niet af) dus de voorspelling klopt dan nog. Uiteindelijk zal hij ook ingehaald worden, en dan is de nummer 2 ineens de leider en wordt zijn gemiddelde gebruikt. De tijd die nog over is zal dan iets omhoog lopen, maar dat klopt toch ook dan? De race zal ook wat langer duren omdat het nu gaat wanneer de "nummer 2" (nu de leider dus) gaat finishen.
Wat heb je nu? De CSP pedalen zijn echt een hele verbetering t.o.v. de G25 pedalen bijvoorbeeld, die op zichzelf al niet slecht zijn.Niellie41 schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:55:
Ik krijg voor kerst de CSP. Ik ben benieuwd hoe veel beter dat is.
Zometeen de 18:30 met de Radical op Silverstone. 10 rondjes geoefend, moet goedkomen
Het enige nadeel is, dat ik nu zo 'lang' moet wachten
Cube Nuroad Race (2022)
Dit topic is gesloten.