iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.236 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
JoepW schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:17:
[...]

Waar komt deze info vandaan ennuh waar kan je dit d/l?
Hierzo:

http://www.fanatec.de/html/index.php?id=3115&lang=en

Staan zelfs 2 firmware's, als je vibratie na de 1e niet werkt, heb je de 2e update ook nodig.

edit:
JoepW schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:18:
Zullen we dan maar weer eens Corvette, GT en HPD doen op Mid Ohio?
Ja lijkt me leuk :)

[ Voor 39% gewijzigd door ramsho op 06-12-2011 16:01 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:18:
Zullen we dan maar weer eens Corvette, GT en HPD doen op Mid Ohio?
Sessie is ingepland.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio78
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Kan iemand me even wegwijs maken op de Iracing website? Kan ik deze sessie al inplannen in m'n schema zodat ik een alert krijg? En waar moet ik de sessie vinden, in Hosted, Join a race?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Daar komt hij inderdaad te staan, maar pas zodra hij open is, half 9 dus. Let er wel op dat je alle auto's moet hebben (HPD, Ford GT en Corvette) anders kom je er niet in. Als je die nog niet hebt zul je ze moeten kopen, nsar let er dan op dat je ze (buiten deze hosted sessies) dan niet kan gebruiken in een race tot je B class bent (of C 4.0 geloof ik)!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 08:55
Zijn er trouwens uberhaupt mensen hier die in een Corvette of Ford GT willen rijden?
Als dat niet het geval is, wat ik vermoed, is het dan niet handiger om alleen met een LMP te hosten, want zolang iracing die restrictie nog niet van de hosted events afhaalt is de drempel wat lager voor mensen die nog niet over de content beschikken :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vind het best hoor om de corvette en GT eruit te slopen.
De Corvette zijn er 2 of zo (en die zijn er soms) en de GT is Robbert en die heb ik al een tijd niet gezien.....

Dussuh: Veranderd in HPD only ;)
NickThissen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:23:
..... Let er wel op dat je alle auto's moet hebben (HPD, Ford GT en Corvette) anders kom je er niet in. ......
De GT en Corvette zijn vervallen. Dus enkel het bezit van de Mid Ohio en de HPD is voldoende :P

[ Voor 52% gewijzigd door JoepW op 06-12-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Weet er iemand of er een CST pedal verdeler is in BENELUX ?

geef het op met die csp pedals na 3 jaar zijn ze op denk ik (printplaat problemen denk ik)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio78
OMG.. Net de HPD en Mid Ohio aangeschaft, moest natuurlijk even testrijden hehe...
Dat was wel even wennen! Maar gaaf! Ik moet echt aan m'n SR gaan werken om zsm races daarmee te rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Japio78 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:18:
OMG.. Net de HPD en Mid Ohio aangeschaft, moest natuurlijk even testrijden hehe...
Dat was wel even wennen! Maar gaaf! Ik moet echt aan m'n SR gaan werken om zsm races daarmee te rijden :D
Afbeeldingslocatie: http://www.magicmonkeys.co.uk/games/files/sealofapproval.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:04:

geef het op met die csp pedals na 3 jaar zijn ze op denk ik (printplaat problemen denk ik)
Volgens mij moet je gewoon bij Fanatec.de kopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:15

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Rij ik weer achter een of andere koekkoek aan die geen gas geeft bij de groene vlag en ik dacht ook niet ff na, dus ik dacht even binnendoor steken, ja hoor black flagged.

Vijftien ronden later had mijn stuur er geen zin meer in, kansloos de muur in.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
(jarig!)

Volgens mij doet Roy van digitalracing.nl het één en ander voor Fanatec voor ons Nederlanders...

http://forum.digitalracing.nl/member.php?u=15

[ Voor 47% gewijzigd door Ruud Mulders op 06-12-2011 21:03 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Afgelopen nacht (0230 :)) even opgebleven om de hoge SOF (3000+) Indycarsplit te rijden. Als 10e gekwalificeert (was #15 van de 17 in de split) en de hele race tussen 8 en 11 gereden, verrassend genoeg kon ik het tempo goed volhouden en zelfs mensen tijdens herstarts inhalen.

Helaas is de top van het veld gewoon te snel voor mij en zou P7/8 ook het maximaal haalbare zijn voor me, ware het niet dat ik halverwege de race moest afremmen voor de auto voor mij en de controle verloor. "Too much damage, we're done"...grrr, nouja, donderdag en zondagmiddag zijn er nog twee kansen voor een redelijke score :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
(jarig!)
Ericjooo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:02:
Afgelopen nacht (0230 :)) even opgebleven om de hoge SOF (3000+) Indycarsplit te rijden. Als 10e gekwalificeert (was #15 van de 17 in de split) en de hele race tussen 8 en 11 gereden, verrassend genoeg kon ik het tempo goed volhouden en zelfs mensen tijdens herstarts inhalen.

Helaas is de top van het veld gewoon te snel voor mij en zou P7/8 ook het maximaal haalbare zijn voor me, ware het niet dat ik halverwege de race moest afremmen voor de auto voor mij en de controle verloor. "Too much damage, we're done"...grrr, nouja, donderdag en zondagmiddag zijn er nog twee kansen voor een redelijke score :)
Jammer Eric, was het Oval of Road? Vanmiddag even Milwaukee geprobeerd, dat valt nog niet mee...

Sebring fixed is trouwens ook echt gaaf

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Was inderdaad Milwaukee; kon 22,0 kwalificeren en in de race reed ik een 22,6 met redelijk wat reserves; ik wilde hoe dan ook aankomen...helaas had ik niet op een checkup midden in de bocht gerekend. Ik wil vanavond wel even mijn setup naar je mailen!

Sebring is inderdaad gaaf en de fixed setup is prima te rijden; 1:45.8 reed ik met 6 gallon in een vrije training.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Vandaag mijn Bodnar kabeltje op mijn G25 pedalen aangesloten, en maar meteen een guerrilla nixim mod gedaan. Aangezien ik voor mijn werk kopieerapparaten repareer, had ik nog wel een stuk rubben (rolletje om papier op te pakken) in de auto liggen. Deze gebruikt, en daar aan allebei de kanten een muntje (engelse 5pence) tegenaan gelijmd (zie plaatjes).
Net voor het eerst ff getest met de Skip op LPR. Het is even wennen, maar ik denk dat me dit wel gaat bevallen :) Zonder veel ofening een 59.444, terwijl het WR van 2011S4 op 58.383 staat. Optimal is een 59.167. Denk dat ik deze week nog wel een paar races ga rijden in de Skip, aangezien ik vorige week alleen in de radical gereden heb.

Een paar rondjes verder zit ik op 59.228 met een opt van 58.810... Denk dat de Skip deze week helemaal goed gaat komen :)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2cxamc7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/xgjrme.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door derx666 op 06-12-2011 22:09 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgende week Got-training op de "NL-ams" server , en als we dan ook nog eens geen GT nemen kan ik nog meedoen ook. :P

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1827633.page

[ Voor 20% gewijzigd door enchion op 06-12-2011 22:18 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
(jarig!)
Ericjooo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:38:
Ik wil vanavond wel even mijn setup naar je mailen!

Sebring is inderdaad gaaf en de fixed setup is prima te rijden; 1:45.8 reed ik met 6 gallon in een vrije training.
_/-\o_

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
JoepW schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:35:
[...]
@Fragbeestje: Probeer deze setup maar eens. Overigens work in progress!
http://p.invisio.nl/ir/se...11_Silv_Hist_Rad_q_v1.sto
Hoi Joep,

Je setup is vrij goed, haal er nu een 1:35:8xx mee. Denk dat 'k mijn flow gevonden heb :-) _/-\o_

Nu maar eens testen om te kijken hoe lang de banden het volhouden (1 uur zal wel de nodige slijtage met zich meebrengen)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Een vol uur lijkt me wel heftig. Vond de 45 minuten op Suzuka al vrij stevig. Heb op dit moment geen fijne stoel bij mn pc staan, en krijg na een tijdje wat last van mn rug. Moet binnenkort eens een onderstel gaan maken voor de autostoel die ik klaar heb staan. Heb in mijn leaseauto een aangepaste stoel zitten sinds kort, en de oude stoel staat hier bij mij thuis. Ik wil daar een (denk ik) houten frame voor maken waar ik de geleiders van de stoel zo op kan schroeven. Gaat iig een stuk beter zitten als wat ik nu heb staan, en is ook lekker te verstellen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Jep, da's inderdaad heftig... m'n kont doet nu al pijn als ik eraan denk :+
Ook gewoon een oude houten stoel en da's niet zo ideaal.
Ik krijg na een tijdje ook last van de pees van m'n linkervoet omdat ik die heel de tijd optrek om boven de rem te blijven hangen.

Eerst maar eens zorgen dat ik hier wat plaats heb, dan komt er ook wel een frame... maar eerst een nieuwe pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik ga geen frame neerzetten. Ik gebruik mn pc ook nog voor andere dingen dan alleen racen :) Dan is een tot bureaustoel omgekatte autostoel makkelijker dan diezelfde stoel in een frame gebouwd :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Fragbeestje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:40:
Jep, da's inderdaad heftig... m'n kont doet nu al pijn als ik eraan denk :+
Ook gewoon een oude houten stoel en da's niet zo ideaal.
Ik krijg na een tijdje ook last van de pees van m'n linkervoet omdat ik die heel de tijd optrek om boven de rem te blijven hangen.

Eerst maar eens zorgen dat ik hier wat plaats heb, dan komt er ook wel een frame... maar eerst een nieuwe pc ;)
Sportblessures dreigen altijd bij topsport!! Ik doe soms wat rek- en strekoefeningen tussen sessies door (rug, nek, benen) ;-)

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dabelg schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 07:29:
Verdomme he denk dat mijn csp pedals naar de zak zijn gisteren nieuwe loadcell erin gestoken.( klasse support van fanatec binnen de 2 dagen nieuwe loadcell gekregen) Is beter maar heb nu random disconnects. Reconnect ik usb dan gaan ze terug, maar na een tijd pats full rem of half rem (waarna ik ze terug moet reconnecten). denk dat ik eens moet kijken naar andere pedalen was er content van maar zijn zo onderhouds gevoelig die csp pedals.
Ik heb ook gedonder met mijn ClubSport pedalen, de support van Fanatec dacht dat het mijn loadcell was en dus een nieuwe gekregen, deze heb ik vervolgens ingebouwd maar het probleem blijft bestaan.
Probleem is als volgt, als ik de pedalen aansluit dan reageert mijn rempedaal prima, maar zodra ik een paar rondjes ga rijden moet ik mijn rempedaal steeds verder indrukken wil ik überhaupt remmen. Na een tijdje moet ik mijn pedaal dus eerst 10 graden indrukken voordat hij eindelijk registreert dat ik op de rempedaal aan het trappen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Fabian,

Heb je al gekeken naar het rubbertje wat achter de pen van je rempedaal zit? De kans is groot dat dit eenn beetje vervormd is en dus rare reacties veroorzaakt. Als je het een beetje bijsnijdt zodat het weer soepel door de schacht kan ben je waarschijnlijk van je probleem af.

@Ruud

Probeer deze even op Milwaukee: http://www.ericmulder.eu/Milwaukee_R70l 22760 110315.sto

Fuel even naar 2 Gallon (7 liter) zetten voor de kwali. WJ op -1/2 aan het begin van de race en langzaam door de run naar 0/+1. Voor de kwali beginnen op 0 en na 2 ronden naar +1.

[ Voor 34% gewijzigd door Ericjooo op 07-12-2011 11:52 . Reden: link toegevoegd ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 22:02

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Die pedalen kan je alleen bestellen bij

http://www.cannonsimulationtechnologies.com/

Perfecte pedalen en erg betrouwbaar en build to last ;)

het makkelijkste is misschien een set cst's 2e hands kopen, anders ben je in voor een lange wachttijd :P

owjah nog een leuk nieuwtje ik krijg binnenkort het nieuwe fanatec club sport wheel basis + 2 sturen formule rim en dat bmw stuur om te testen en ik zal er een videoreview van maken

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/08/clubsport.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door BruceLee op 07-12-2011 13:09 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Je hebt er ook heel wat voor moeten doen om de CSW te mogen testen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Niellie41 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:13:
Je hebt er ook heel wat voor moeten doen om de CSW te mogen testen he ;)
LoL ik heb er niks voor moeten doen, sommige grapjassen gaven zich op in een topic met hele verhalen waarom hun het wel zouden moeten testen/reviewen wie ze zijn bla bla en dan die vote.

ik heb alleen kritische vagen gesteld in de fanatec topics @ iracing en kreeg er bijna nooit volledig antwoord op, en we weten nog steeds niet of het ding op 100hz werkt of meer. de g25 doet het al 500hz maar 100hz is genoeg volgens fanatec(al hun modellen tot nu toe hebben dit). En die willen het beste betaalbare highend stuur maken dus dan zal het toch omhoog moetten.

Ik hoop toch echt dat ze alles nu eens fundamenteel goed doen vanaf de basis. Ook zijn ze stil over de sensor en de resolutie er van. En vooral dat het ding betrouwbaar is en blijft werken.
Ik zal ook kijken of die belt makkelijk zullen slippen met max ffb en snel aan dat stuur trekken torture tests reken er maar op!

Thomas heeft mij gewoon een csw wheel zonder dat ik er iets voor heb moeten doen, en het is niet dat ik vriendelijk ben in zijn topics. ik ben gewoon niet biased en geen fanboy, en daardoor een zeer betrouwbare reviewer en dat kon hij wel gebruiken. en iemand die een diehard simracer i die er wel wat van snapt.

Hij bood het zelf aan en vroeg om mijn contact details.

[ Voor 36% gewijzigd door BruceLee op 07-12-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:45:
Fabian,

Heb je al gekeken naar het rubbertje wat achter de pen van je rempedaal zit? De kans is groot dat dit eenn beetje vervormd is en dus rare reacties veroorzaakt. Als je het een beetje bijsnijdt zodat het weer soepel door de schacht kan ben je waarschijnlijk van je probleem af.
Je bedoelt dat stukje foam? Voor zo ver ik kan zien is die nog helemaal nieuw. En hij is ook niet zo dik als die gleuf zelf zeg maar er zit nog wat ruimte tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik had toch echt een ;) in mijn post.

Maar ja, veel plezier er mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Niellie41 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:54:
Ik had toch echt een ;) in mijn post.

Maar ja, veel plezier er mee...
Haha oke i overreacted ;) maar hij is in goede handen :P
maar de meeste zijn fanboys die er wel een hoop voor gedaan hebben en wie heeft de meeste stemvriendjes ect ;p

achjah dan weet iedereen hier nu teminste het verhaal :p

[ Voor 25% gewijzigd door BruceLee op 07-12-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
RuudjeM schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:02:
[...]

Volgens mij doet Roy van digitalracing.nl het één en ander voor Fanatec voor ons Nederlanders...

http://forum.digitalracing.nl/member.php?u=15
kan je pm sturen heb geen digitalracing account :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Nee Roy doet dat niet, je moet dit mail adres hebben: fanatec [punt] benelux [at] gmail [punt] com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Dutch3men schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:01:
Nee Roy doet dat niet, je moet dit mail adres hebben: fanatec [punt] benelux [at] gmail [punt] com
yep "remco" is ermee bezig :p maar denk dat het schroothoop wordt

heb de vid op youtube gezet misschien iemand een idee :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ewagGzho9zE]

[ Voor 17% gewijzigd door dabelg op 07-12-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:55

Oxigeon

En zo is dat!

Ik wil me ook gaan aanmelden voor iRacing. Heb echter nog een aantal vraagjes.

- Wil me aanmelden bij iRacing, maar zijn er promo codes voor wat extra's als ik me aanmeld? Kan zo alleen de offers zien die ze mij aanbieden via de site
- Ik heb nog een oud Microsoft stuur liggen met pedalen, zal deze nog geschikt zijn voor iRacing?
- Kan ik gewoon de seizoenen rijden zonder extra auto's te moeten kopen?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oxigeon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:36:
Ik wil me ook gaan aanmelden voor iRacing. Heb echter nog een aantal vraagjes.

- Wil me aanmelden bij iRacing, maar zijn er promo codes voor wat extra's als ik me aanmeld? Kan zo alleen de offers zien die ze mij aanbieden via de site
- Ik heb nog een oud Microsoft stuur liggen met pedalen, zal deze nog geschikt zijn voor iRacing?
- Kan ik gewoon de seizoenen rijden zonder extra auto's te moeten kopen?
Welk stuur je hebt maakt in principe niet zoveel uit, hoewel ik een force feedback stuur toch wel zou aanraden anders wordt het erg lastig ben ik bang... Als je niet teveel wil uitgeven zou ik bijvoorbeeld een logitech Momo aanraden, heb ik zelf lang gebruikt en werkt prima en erg goedkoop op marktplaats te vinden (30-40 euro ofzo moet lukken).

Je kan met de 'default content' (wat je bij je abbo krijgt) een aantal series mee doen. Het populairste is de Mazda Cup waar je met de Mazda MX5 op Okayama en Lime Rock Park rijdt. De auto en circuits krijg je gratis.
Daarnaast heb je de Solstice en Spec Racer Ford die bij elkaar in een serie zitten en die (voor zover ik weet) ook alleen op de standaard circuits rijdt.
Ten slotte heb je nog de grand touring cup series waar de MX5 met de VW Jetta samen rijdt. De Jetta heb je niet (kun je kopen) maar die heb je ook niet nodig (sinds kort), je kunt met de MX5 mee doen. In deze serie zitten wel veel tracks die je niet standaard hebt, dus als je niks wil kopen kun je maar twee weken (van de 12) mee doen.

Dat is alleen de road kant, dan heb je ook nog oval waar ik verder vrij weinig van weet.

Je kan op zich prima rijden zonder extra content te kopen, maar het je zult wel vrij snel merken dat je (vooral als je hoger wil komen) nieuwe tracks en auto's zult moeten kopen. Volgens mij kun je niet hoger dan C class komen met de standaard content (je begint in rookie, dan D-C-B-A).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

NickThissen schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:47:
[...]

Welk stuur je hebt maakt in principe niet zoveel uit, hoewel ik een force feedback stuur toch wel zou aanraden anders wordt het erg lastig ben ik bang... Als je niet teveel wil uitgeven zou ik bijvoorbeeld een logitech Momo aanraden, heb ik zelf lang gebruikt en werkt prima en erg goedkoop op marktplaats te vinden (30-40 euro ofzo moet lukken).

Je kan met de 'default content' (wat je bij je abbo krijgt) een aantal series mee doen. Het populairste is de Mazda Cup waar je met de Mazda MX5 op Okayama en Lime Rock Park rijdt. De auto en circuits krijg je gratis.
Daarnaast heb je de Solstice en Spec Racer Ford die bij elkaar in een serie zitten en die (voor zover ik weet) ook alleen op de standaard circuits rijdt.
Ten slotte heb je nog de grand touring cup series waar de MX5 met de VW Jetta samen rijdt. De Jetta heb je niet (kun je kopen) maar die heb je ook niet nodig (sinds kort), je kunt met de MX5 mee doen. In deze serie zitten wel veel tracks die je niet standaard hebt, dus als je niks wil kopen kun je maar twee weken (van de 12) mee doen.

Dat is alleen de road kant, dan heb je ook nog oval waar ik verder vrij weinig van weet.

Je kan op zich prima rijden zonder extra content te kopen, maar het je zult wel vrij snel merken dat je (vooral als je hoger wil komen) nieuwe tracks en auto's zult moeten kopen. Volgens mij kun je niet hoger dan C class komen met de standaard content (je begint in rookie, dan D-C-B-A).
Ok, bedankt voor de informatie. Om te proberen wil ik wel eventjes 8 euro spenderen aan het spel om het een maand uit te proberen. Moet alleen nog eventjes mijn racing wheel ophalen bij mijn ouders. Aangezien ik ook een PS3 heb wil ik binnenkort een keer een racestuur halen wat ik op beide systemen (PS3 en PC) kan gebruiken. Waarschijnlijk ga ik me dan de Driving Force GT halen. Deze heeft als het goed is ook FFB. Mijn oude stuur heeft dat op dit moment niet.

Als het spel me echt leuk lijkt zal ik dan uiteindelijk wel een aantal auto's kopen denk ik. Ik neem aan dat jij/jullie niet alle auto's hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Er zijn hier genoeg mensen die alle auto's en tracks hebben geloof ik, maar dat kost best wel veel. Ik doe bijvoorbeeld alleen aan road racing en heb dus niks aan de oval kant gekocht. Ik heb ook lang niet alles aan de road kant, er zijn wel wat auto's waar ik nooit echt behoefte aan heb gehad en tracks waar de auto's die ik heb niet op rijden. Op het begin zijn vooral de tracks duur, als je een heel seizoen wil meedoen buiten de standaard series zul je toch meestal een stuk of 8-10 tracks moeten kopen. Maar veel series hebben best wat overlap in circuits dus daarna hoef je vaak alleen nog maar een auto te kopen en kun je alweer een heel nieuw seizoen mee doen.

Ik heb nog een Logitech Momo liggen die je zou kunnen overkopen. Hij ligt wel helemaal uit elkaar hahah, weet niet of ik hem nog ooit 100% in elkaar gedraaid krijg...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Oxigeon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:56:
[...]

Ok, bedankt voor de informatie. Om te proberen wil ik wel eventjes 8 euro spenderen aan het spel om het een maand uit te proberen. Moet alleen nog eventjes mijn racing wheel ophalen bij mijn ouders. Aangezien ik ook een PS3 heb wil ik binnenkort een keer een racestuur halen wat ik op beide systemen (PS3 en PC) kan gebruiken. Waarschijnlijk ga ik me dan de Driving Force GT halen. Deze heeft als het goed is ook FFB. Mijn oude stuur heeft dat op dit moment niet.

Als het spel me echt leuk lijkt zal ik dan uiteindelijk wel een aantal auto's kopen denk ik. Ik neem aan dat jij/jullie niet alle auto's hebben?
Er zijn hier een aantal mensen (waaronder ik zelf) die bijna alle content hebben. De meeste content zul je aanschaffen als je verder komt in je 'online race-carriere'.

Verder zijn er inderdaad de bonus aanbiedingen om te beginnen, en deze zijn niet duur.
Je hebt momenteel 2 aanbiedingen voor starters:
3 maanden racen 1 maand betalen: http://www.iracing.com/2-free/
Hierbij krijg je dus 3 maanden membership, en je betaalt er 1

1 Jaar met 30 $ korting: http://www.iracing.com/1-year/
Daar krijg je 1 jaar met de standaard content voor 69 $ (ongeveer 50 euro)

Als je vervolgens het emailadres van JoepW of mij opgeeft krijgen wij nog eens 10 dollar om races en trainingen voor GOT te organiseren.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Er zijn nog wel meer promotions hoor die niet zo publiekelijk op de iracing site zelf worden gepromoot.
Ik ben bijvoorbeeld begonnen met deze:

http://www.iracing.com/grand-prix-racing/
1 year for $75 + FW31 + Silverstone + Zandvoort
3 months for $35 + FW31 + Silverstone + Zandvoort

Nou heeft de Williams F1 eigenlijk niet zoveel nut als je net begint omdat je er nog niet in de officiele serie mee kan rijden waar je een A-license voor nodig hebt.
Maar de 2 banen die je cadeau krijgt worden in heel veel lagere road series (niet de rookie) ook al gebruikt, dus daar kan je je niet zozeer een buil aan vallen.

Het is gewoon meer een beetje een inschatting maken in hoeverre je verwacht dat je het leuk gaat vinden.
Omdat ik eigenlijk al vanaf Gp2 in 1996 vrij fanatiek met race games en simracen bezig ben was voor mij de keus niet zo moeilijk en ben ik meteen voor zo'n jaar abonnement gegaan.

Maar als je zelf niet zeker bent of het wel iets voor je is, is het wellicht handiger om eerst zo'n 3 voor de prijs van 1 abbo te nemen. Dat kost je bijna niets en geeft je toch wel een goede kijk in het gebeuren om te kunnen beoordelen of het iets is waar je verder mee wilt.

Wat het stuur betreft zou ik eerst gewoon met je huidige stuur beginnen.
Met meteen al nieuwere hardware aanschaffen zou ik om dezelfde reden ook nog even mee wachten om te zien of het wel echt wat voor je is.

Ik ben ondertussen ook al lid van de 100% content club en dat heeft de nodige dollars gekocht, maar ik heb dan ook wel geprobeerd zo maximaal te profiteren van de diverse aanbiedingen en kortingen die langsgekomen zijn:

- lid worden met de grandprixracing promotie
- gebruik gemaakt van die acties dat je iracing credits kon aanschaffen en daarbij nog extra credits cadeau kreeg
- bij het aanschaffen van content altijd 6 of meer items tegelijk aanschaffen (20% korting)
- zorgen dat je hele seizoenen meedraait in de niet-rookie series zodat je participation credits verdient (dat is tot $10 per seizoen en dus $40 per jaar)

[ Voor 24% gewijzigd door Red Baron op 07-12-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Brucelee;

heb je deze besteld in amerika zelf " CST F1 ?. Probleem is dat je massa taxen betaald als je ze laat overbrengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hoogie2004 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:02:
[...]

Er zijn hier een aantal mensen (waaronder ik zelf) die bijna alle content hebben. De meeste content zul je aanschaffen als je verder komt in je 'online race-carriere'.

Verder zijn er inderdaad de bonus aanbiedingen om te beginnen, en deze zijn niet duur.
Je hebt momenteel 2 aanbiedingen voor starters:
3 maanden racen 1 maand betalen: http://www.iracing.com/2-free/
Hierbij krijg je dus 3 maanden membership, en je betaalt er 1

1 Jaar met 30 $ korting: http://www.iracing.com/1-year/
Daar krijg je 1 jaar met de standaard content voor 69 $ (ongeveer 50 euro)

Als je vervolgens het emailadres van JoepW of mij opgeeft krijgen wij nog eens 10 dollar om races en trainingen voor GOT te organiseren.
Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Dan denk ik dat ik inderdaad voor de 3 maanden ga waarmee ik er maar 1 hoef te betalen. Ik zal eerst even de Can you run it draaien om te kijken of ik hem wel werkend kan krijgen op mijn pc. Maar dat zal denk ik wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Helaas kom ik niet door de system requirements heen met mijn videokaart "GeForce 7650 GS". Ik voldoe wel aan de eissen

Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 256 MB 1016.8 MB
Hardware T&L Yes Yes
Pixel Shader version 3.0 3.0
Vertex Shader version 3.0 3.0

Denk dat ik hem dus niet kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Oxigeon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:54:
Helaas kom ik niet door de system requirements heen met mijn videokaart "GeForce 7650 GS". Ik voldoe wel aan de eissen

Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 256 MB 1016.8 MB
Hardware T&L Yes Yes
Pixel Shader version 3.0 3.0
Vertex Shader version 3.0 3.0

Denk dat ik hem dus niet kan spelen
Kan je je hele system specs eens opsommen? Mijn pc is meer dan 5 jaar oud (maar heb wel een 8800 GTS) en draait nog redelijk mee (behalve in een veld met een massa deelnemers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb een kant en klare pc van het merk en typenummer "Acer Aspire E380-7E79"

Op de computer zelf staat het volgende:
- AMD Athlon 64 X2 5200+
- 2x 320GB HDD
- 2GB DDR II RAM
- Nvidia Gforce7650GS
- Verder draai ik op Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Oxigeon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:08:
Ik heb een kant en klare pc van het merk en typenummer "Acer Aspire E380-7E79"

Op de computer zelf staat het volgende:
- AMD Athlon 64 X2 5200+
- 2x 320GB HDD
- 2GB DDR II RAM
- Nvidia Gforce7650GS
- Verder draai ik op Windows 7
Volgens de iRacing site:

128MB Pixel Shader 2.0 (ATI 9700Pro or nVidia 6600 or better); 256 MB Pixel Shader 3.0 (ATI X1600 or nVidia 6800 GT/GS or better) graphics adapter recommended

Moet dus wel lukken. Verder heb ik em (toen mijn videokaart stuk was) gedraaid op de interne graphics van mijn moederbord. Zag er niet uit, maar framerate was acceptabel en er was mee te racen :)

Ik zou me niet druk maken daarover, want jouw kaartje is echt wel beter als mijn interne moederbord chipje...

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-12-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hoogie2004 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:17:
[...]

Volgens de iRacing site:

128MB Pixel Shader 2.0 (ATI 9700Pro or nVidia 6600 or better); 256 MB Pixel Shader 3.0 (ATI X1600 or nVidia 6800 GT/GS or better) graphics adapter recommended

Moet dus wel lukken. Verder heb ik em (toen mijn videokaart stuk was) gedraaid op de interne graphics van mijn moederbord. Zag er niet uit, maar framerate was acceptabel en er was mee te racen :)

Ik zou me niet druk maken daarover, want jouw kaartje is echt wel beter als mijn interne moederbord chipje...
Dan zal ik het gewoon proberen. Zal vanavond eventjes het steering wheel ophalen bij mijn ouders. Dan eventjes account aanmaken en dan racen tot de kleine uurtjes (morgen weer werken om 7.30). Kan ik direkt beginnen als ik met PayPal betaal of moet ik dan eventjes een paar uur/dagen wachten?

Hoogie, ik heb je mail ontvangen

EDIT: Hoop dat mijn verouderd stuur wel werkt onder windows 7. Ben er eigenlijk bang voor dat dit niet het geval is maar we zullen zien. Anders moet ik wat anders gaan bedenken.
Na eventjes opgezocht te hebben blijkt het een Microsoft Sidewinder Racing Wheel te zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Oxigeon op 07-12-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
dabelg schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:10:
[...]

yep "remco" is ermee bezig :p maar denk dat het schroothoop wordt

heb de vid op youtube gezet misschien iemand een idee :

[video]
Hoe heet dat tooltje wat je op je scherm links open hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Helaas kan ik jullie nog niet vergezellen. Volgens mij ligt pay-pal eruit. Want kom niet op het betaalscherm terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Oxigeon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:46:
Helaas kan ik jullie nog niet vergezellen. Volgens mij ligt pay-pal eruit. Want kom niet op het betaalscherm terecht
Dat betaalscherm van paypal heeft de laatste tijd inderdaad wat kuren... Gewoon over een uurtje nog eens proberen, of eerder. Vaak werkt het de 2e of 3e keer prima (betaal vaak met paypal op andere sites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Dutch3men schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:22:
[...]

Hoe heet dat tooltje wat je op je scherm links open hebt staan?
dxtweak2 enkel versie 4.30.229 werkt met win7 64bit

heb juist mail gehad van fanatec dat pedals RMA mogen ;p wel flink voor 3 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio78
Net m'n 1e race met de Skip Barber gereden op Lime Rock. Eerst een uurtje getraind met dat ding maar het is gewoon net alsof je op ijs rijdt! Je moet zoooo voorzichtig doen. Ik snap niet hoe mensen daar 58-ers kunnen rijden. Mijn optimal is 1.01.7 !
Afijn, ik wordt denk ik niet verliefd op die auto. Maar moet nog steeds 2 races voor m'n MPR rijden. 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Japio78 op 07-12-2011 19:41 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik weet niet of HPD deze week zo'n goed idee is... Pff, gister na een half uurtje ging het aardig, maar vandaag kan ik geen ronde meer rijden. In 20 min Q maar 2 geldige rondjes neergezet. Op hoge snelheid verloor ik hem en op lage snelheid ook. Snap er niks van, die auto hoort veel grip te hebben maar hier glij ik in elke bocht weg, frustrerend gewoon :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Voor de Star Mazda mensen hier, indien iemand nog een setup zoekt voor deze week. Net even verder geknutseld aan de setup van vorig jaar, met als gevolg:
http://www.mediafire.com/?awzbs1lnx20l6xi

Volgens mij een prima stabiele race-setup.

Overigens kunnen we vanaf nu de NL-Amsterdam servers gebruiken voor onze trainings-sessies *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-12-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
(jarig!)
Oxigeon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:20:
[...]

Na eventjes opgezocht te hebben blijkt het een Microsoft Sidewinder Racing Wheel te zijn
Ik reed in het begin met een oude Logitech ( die met het rode stuurr, wingman geloof ik) en dat ging prima onder Windows 7.

Niet veel later een G25 gekocht, waar ik overigens in de Solstice niet sneller was...

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Japio78 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:24:
Net m'n 1e race met de Skip Barber gereden op Lime Rock. Eerst een uurtje getraind met dat ding maar het is gewoon net alsof je op ijs rijdt! Je moet zoooo voorzichtig doen. Ik snap niet hoe mensen daar 58-ers kunnen rijden. Mijn optimal is 1.01.7 !
Afijn, ik wordt denk ik niet verliefd op die auto. Maar moet nog steeds 2 races voor m'n MPR rijden. 8)7
Ik heb het ook net weer eens geprobeerd in de Skip, nadat ik afgelopen week met de Radical op Suzuka heb gereden. Het lijkt wel alsof ik nog nooit in de Skip heb gereden, inderdaad net alsof ik met ijsbanden rijd.

Ik ga deze week toch maar met de Radical op Silverstone rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door flopdoc op 07-12-2011 20:01 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

dabelg schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:14:
Brucelee;

heb je deze besteld in amerika zelf " CST F1 ?. Probleem is dat je massa taxen betaald als je ze laat overbrengen :(
ja zelf besteld in de usa, maar de man is zo goed om een factuur er in te steken van 150euro inclusief shipping ;) ^^ dus dat bijbetalen is amper 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BruceLee schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:17:
[...]

ja zelf besteld in de usa, maar de man is zo goed om een factuur er in te steken van 150euro inclusief shipping ;) ^^ dus dat bijbetalen is amper 50 euro
zalig dan ga ik dat ook overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Beetje crappy race in de HPD net. Ging op zich aardig tot we met een groep van 4 man achter een GT kwamen. We liepen dus dicht bij elkaar op vlak na T5. De 3 HPDs voor me gingen rechts rijden omdat de GT links reed, maar T6 kun je natuurlijk amper aansnijden als je niet links zit, dus ik ging gewoon links en had dus meer snelheid uit de bocht. Voor T7 kwam ik dus zo'n beetje half naast de HPD voor me terwijl hij achter de GT klem kwam te zitten (ja, eerder nadenken denk ik dan, als er iemand zo vlak achter je zit ga je jezelf toch niet achter een GT parkeren?). Helaas kon ik niet goed doorzetten door T8 omdat het gewoon een krappe bocht is en je er echt niet met 3 man naast elkaar door kan. Hij dacht er toen tussen door te kunnen en toen tikte ik hem tegen z'n achterwiel... Konden we vrij weinig aan doen denk ik, ik had iets moeten doorzetten en er gewoon langs moeten blazen (maar goed, dan was ik afhankelijk van of de GT links zou blijven of niet, anders ram ik hem eraf), en hij had misschien niet er tussen door moeten gaan. Maar hij kon het ook lastig zien dat ik naast hem zat.

Paar rondjes daarna had hij me weer bij gehaald en tikt hij me gewoon rond in T2. Het leek echt alsof het opzet was en hij het als een ongeluk probeerde te laten lijken. Ik nam een iets wijdere entry om iets later de apex te pakken en hij bleef aan de binnenkant kleven en rijdt zo m'n zijkant binnen. We zaten absoluut niet naast elkaar ofzo voor de bocht, hij zat gewoon halve seconde achter me maar neemt de bocht gewoon op een andere manier en remt gewoon niet als ik naar binnen kom. Nou ja, ik laat het maar schieten, hij zei wel sorry nog, het had ook een ongeluk kunnen zijn maar het was wel verdacht...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Interessant artikel over het geluid in iRacing
http://www.iracing.com/in...ing-the-sound-of-iracing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Hmmm, een nieuw knopje onder myRacing: "myTeams", doet alleen nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Jonges bedankt voor jullie info. Ik ben erin geslaagd om alles aan de praat te krijgen :). Heb net even een testrit gemaakt en dat ging ook perfect (op het rijden na dan :P). Moet toch nog aardig wat oefenen denk ik om uberhaubt ook maar een beetje mee te doen. Valt tegen om zelf te schakelen en de auto onder controle te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio78
Oxigeon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:03:
Jonges bedankt voor jullie info. Ik ben erin geslaagd om alles aan de praat te krijgen :). Heb net even een testrit gemaakt en dat ging ook perfect (op het rijden na dan :P). Moet toch nog aardig wat oefenen denk ik om uberhaubt ook maar een beetje mee te doen. Valt tegen om zelf te schakelen en de auto onder controle te houden
Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen maar als je tijd hebt tussen het oefenen door: Er is een grote hoeveelheid informatie te vinden op de Iracing forums! Van aanbevolen instellingen voor je stuurtje, beginnerstips tot setups en instructievideo's van de tracks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Heb gisteren een hele tijd op de test gereden en heb daarna om 00.00uur mijn eerste race gereden, de Mazda Cup. Aangezien ik de Qualify nog niet had gereden starte ik achter de rest op de 6e plek.

Met de test reed ik tijden van rond de 1:06 maar tijdens de race was mijn gemiddelde laptijd ongeveer een gemiddelde van 1:11. Zelfs op het rechte stuk kwam het voor dat andere me veel harder dichter bij kwamen. Kan dit liggen aan de benzine die je in je auto gooit?

Verder spinde ik veel meer in de race dan toen ik teste, ik vermoed dat dat te maken heeft met het onder druk staan door collega's op de baan. Ze komen dicht achter je rijden en ik wil dan veel harder gaan rijden om niet ingehaald te willen worden.

Uiteindelijk eindigde ik 2 laps achter de leider van de wedstrijd. Op een een na laatste plaats. Waarvan de nummer laatst ook nog eens uit het strijdveld was vertrokken. Vandaag nog eens wat oefenen en een nieuwe poging wagen. Hopelijk ziet het er dan iets beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alle begin is moeilijk. Veel oefenen en je word vanzelf sneller :)
Ik ben zelf ook nooit echt snel geweest in de rookie klasses (en ben nu ook nog steeds niet echt snel). Zorg ervoor dat je gewoon zo goed mogelijk rijd, met zo min mogelijk foutjes. 2 tienden laten liggen ergens is minder erg als spinnen, dat kost namelijk veel meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hoogie2004 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:17:
Alle begin is moeilijk. Veel oefenen en je word vanzelf sneller :)
Ik ben zelf ook nooit echt snel geweest in de rookie klasses (en ben nu ook nog steeds niet echt snel). Zorg ervoor dat je gewoon zo goed mogelijk rijd, met zo min mogelijk foutjes. 2 tienden laten liggen ergens is minder erg als spinnen, dat kost namelijk veel meer tijd.
Dat heb ik gisteren gemerkt. Ben 0.14 punten verloren. Heb me nu aangemeld bij de Trading Paints site. Zodat ik de paintings kan zien die andere spelers gebruiken. Tevens kan ik mijn eigen auto dan ook een kleurtje geven als ik een template download of maak toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Jup en als je die paint dan weer op Trading Paints zet, kunnen anderen jou paint ook zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Niellie41 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:21:
Jup en als je die paint dan weer op Trading Paints zet, kunnen anderen jou paint ook zien :)
Dan heb ik wel een idee voor een auto. Heb mijn profiel ook eventjes gelinkt hier aan mijn tweakers handtekening. Kreeg al vragen via de PM wat mijn naam online is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Oxigeon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 07:56:
Kan dit liggen aan de benzine die je in je auto gooit?
Welke auto rijdt je?? De Cup of de Roadster?? De Roadster is namelijk bijna overal sneller....scheelt misschien weer een beetje. Overigens is meters maken de enige manier om sneller te worden; iRacing is namelijk geen "spelletje" waar je even gaat scheuren, je moet er wel echt even voor gaan zitten namelijk :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

plus, je kan niets veranderen bij de Mazda Cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En het verschil in test en race is ten eerste te verklaren door de brandstof en ten tweede de spanning. En dan bedoel ik niet bandenspanning.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Net de beta van SimRaceWay even geinstalleerd......Vanavond maar eens op de grote machine met stuur proberen voor de physics. Ziet er redelijk uit en het verdienmodel is ook een stuk goedkoper voor de gebruiker. tussen 1,80USD en 4 USD voor een auto ziet er iig veelbelovend uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

JoepW schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:40:
En het verschil in test en race is ten eerste te verklaren door de brandstof en ten tweede de spanning. En dan bedoel ik niet bandenspanning.....
Dat zul dan dus ook de reden zijn dat ik stukken langzamer ben dan de rest. Ik moet gewoon nog veel oefenen.
In Rookie kun je als ik het goed begrepen heb niks wijzigen in de auto instellingen. Dus iedereen zou dan dezelfde auto moeten hebben.

Heb een tijd rFactor gespeeld. Maar vind dit toch wel leuker omdat je constant tegen een X aantal personen doet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Dat vind ik ook het leukste aan iRacing. Je racet altijd tegen andere mensen en nooit tegen bots. Dat maakt dit zo mooi. Ik wil best eens met jou samen in een practice sessie gaan zitten en dan evt. wat tips geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Niellie41 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:34:
Dat vind ik ook het leukste aan iRacing. Je racet altijd tegen andere mensen en nooit tegen bots. Dat maakt dit zo mooi. Ik wil best eens met jou samen in een practice sessie gaan zitten en dan evt. wat tips geven :)
Dat lijkt me ook wel eens fijn. Beschikken jullie over een headset zodat jullie werken met Voicechat of doen jullie daar niet aan?

Verder nog een vraagje... Gisteren tijdens mijn 1e race zat ik als Rookie bij mensen die in een veel hogere klasse racen. Is dit altijd? of kan ik ook kiezen om alleen bij Rookie's te zitten? heb de fora's een beetje doorgespit maar kan het niet echt vinden.

Verder vind ik het ook top dat iedereen met zijn echte naam speelt. Ik heb ook een naam die ik via mijn PayPal account heb. Echter staat daar mijn naam zonder hoofdletters :(. Kan ik dat niet ergens wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Volgens mij heeft iedereen een headset.

Als je safety rating boven de 4.0 komt, stijg je automatisch. Ook al kan ben D,C,B of A, kan nog steeds in de rookie races blijven rijden.

Over je naam, je kan een mailtje naar support van iracing sturen om dat te laten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dan moet ik gewoon zorgen dat mijn SR omhoog gaat. Heb gisteren wel 0.14 verloren :(. Moet zorgen dat ik niet meer spin en niet meer van de baan vlieg. Maar gewoon anders wat rustiger door de bocht ga. Eventueel een mindere ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Bij de rookies gaat het er echt om dat je veilig leert rijden en niet dat je meteen volle bak gaat. ;)
De snelheid komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
JoepW schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:40:
En het verschil in test en race is ten eerste te verklaren door de brandstof ...
Ehm... zo lang hij niet in een offline test heeft lopen rommelen in het garage menu met de setup zal het brandstof niveau toch wel gelijk geweest zijn me dunkt.
Ik denk dat het vooral komt door het feit dat je ineens met veel anderen op de baan rond rijdt en de extra spanning die een race meebrengt.

Ik zie dat je al een practise sessie hebt gedaan en dat is ook echt iets wat aan te raden is.
Je rating is gewoon veilig in die sessies en het is naast het oefenen zelf ook erg handig om ervaring op te doen met andere auto's om je heen.
Je kunt dan goed leren hoe het inhalen werkt, waar anderen remmen etc zodat je goed door krijgt hoe het er aan toe gaan om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@iedereen: Wat is het toch leuk en goed om te zien dat iedereen zo behulpzaam is. Toppie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
Oxigeon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:40:
[...]
Verder nog een vraagje... Gisteren tijdens mijn 1e race zat ik als Rookie bij mensen die in een veel hogere klasse racen. Is dit altijd? of kan ik ook kiezen om alleen bij Rookie's te zitten? heb de fora's een beetje doorgespit maar kan het niet echt vinden.
Zoals gezegt kunnen rijders met een hogere rank ook 'gewoon' in de rookie classes instappen. Wat wel zo is, mochten er teveel rijders zijn voor 1 race (de race word dus gesplit) dat de indeling van de splits gebeurd op iRating. Dan komen de betere rijders als het goed is wel bij elkaar terecht :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
JoepW schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:16:
@iedereen: Wat is het toch leuk en goed om te zien dat iedereen zo behulpzaam is. Toppie _/-\o_
Wat moet je anders met je poot in het gips he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@Oxigeon

Trouwens is het wel een aanrader wanneer je zeg maar zonder op te letten goede tijden haalt in de practice pas te gaan racen , niet wanneer je nog teveel op de auto aan het letten bent en misschien 1 goed rondje hebt uit de twintig , dat kost tijd maar dat komt wel.
Je bent nl niet voornamelijk die auto en dat circuit aan het leren maar vooral voor het eerst iRacing aan het leren , aangezien iRacing er een ander model op na houdt dan andere racegames/sims.

Als je de MX5 en daarna bv de SRF en Solstice onder controle hebt dan is verdere progressie lang niet zo veel werk.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Oxigeon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:47:
Dan moet ik gewoon zorgen dat mijn SR omhoog gaat. Heb gisteren wel 0.14 verloren :(. Moet zorgen dat ik niet meer spin en niet meer van de baan vlieg. Maar gewoon anders wat rustiger door de bocht ga. Eventueel een mindere ranking.
Je wordt niet ingedeelt naar SR maar naar iRating, als je begint staat deze (niet zichtbaar) op 1250....dus kom je bij snellere en ervarener rijders. Naar mate je meer rijdt zal je of stijgen of zakken maar meer in de buurt van gelijke rijders komen.

De SR heb je nodig om te kunnen promoveren, let ook op je finishpositie want als je iedere race veilig achteraan eindigt dan zal je SR wel stijgen maar je iRating zakt dan iedere race met bijvoorbeeld 50...

Probeer dus een middenweg tussen veilig en snel te vinden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bedankt voor de snelle antwoorden. Als ik dus in de browser naar Race ga en dan practise ga doen kost me dit geen SR als ik van de baan raak? Waarom hebben ze dan ook een button TEST gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
(jarig!)
Oxigeon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:45:
Waarom hebben ze dan ook een button TEST gemaakt?
Als je wil oefenen zonder dat er anderen op de baan zitten, en in het recente verleden kon je niet rijden met een auto waar je de licentie niet voor had behalve in de TEST mode

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RuudjeM schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:58:
[...]

Als je wil oefenen zonder dat er anderen op de baan zitten, en in het recente verleden kon je niet rijden met een auto waar je de licentie niet voor had behalve in de TEST mode
Dat kan toch nog steeds niet? Je kunt ze alleen zien rijden in een multiclass sessie maar je kunt er toch niet zelf mee rijden dacht ik..? Zelfs niet in test mode?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
(jarig!)
NickThissen schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:14:
[...]

Dat kan toch nog steeds niet? Je kunt ze alleen zien rijden in een multiclass sessie maar je kunt er toch niet zelf mee rijden dacht ik..? Zelfs niet in test mode?
Je haalt 2 dingen door elkaar Nick. Multiclass kun je ze zien rijden zonder dat je ze bezit.
Tegenwoordig mag je, indien je de auto hebt en track, meerijden in een practice. Eerder kon dat niet en kon je alleen rijden in de test modus.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
NickThissen schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:14:
[...]

Hij zei, rijden ook al heb je niet de licentie :P

Je kan bv. als Rookie in de Williams F1 A-class practice meerijden, maar Race, TT & Qualify zijn niet mogelijk. De auto heb je wel nog steeds nodig.

Edit: zelfs hier ben ik traag :'(

:w

[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 09-12-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ah, excuus, ik dacht dat je bedoelde als je die auto niet gekocht had (maar wel gedownload zoals nu bij MC kan).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@Joep, Silverstone gaat beter met de Suzuka setup dan degene die je hebt geshared.... (ik weet dat die work in progress was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:37:
@Joep, Silverstone gaat beter met de Suzuka setup dan degene die je hebt geshared.... (ik weet dat die work in progress was)
Ik vond de Suzuka setup 'te' onderstuurd op Silverstone.
Ik ga morgen (overdag) na 5 dagen werken in 3 dagen ( ;) ) eens wat aan de setup doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:55:
[...]

Ik vond de Suzuka setup 'te' onderstuurd op Silverstone.
Ik ga morgen (overdag) na 5 dagen werken in 3 dagen ( ;) ) eens wat aan de setup doen....
Om eerlijk te zijn vond ik je Silverstone set onderstuurder als die van suzuka :X (zal wel komen omdat ik echt weer moet wennen aan die auto...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
(jarig!)
Hoogie2004 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:05:
[...]

Om eerlijk te zijn vond ik je Silverstone set onderstuurder als die van suzuka :X (zal wel komen omdat ik echt weer moet wennen aan die auto...)
Waar hebben jullie het over?

Misschien wel handig als we voortaan beginnen met track en wagen als we iets posten of zo...

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik denk dat ze het over de Radical hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Vorige week Sean Siff (Staff Member) tegengekomen, gisteren zat Kevin Bobbitt (Director of Marketing and Communications) in mijn qualify.

http://members.iracing.co...onid=4562470&custid=56527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RuudjeM schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:57:
[...]

Waar hebben jullie het over?

Misschien wel handig als we voortaan beginnen met track en wagen als we iets posten of zo...
Silverstone Historical Grand Prix - Radical ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De Suzuka setup van vorige week is inderdaad veel beter hoor :) Daar kom ik vrij gemakkelijk meerdere rondjes achter elkaar mee rond, met die wat je eerder gepost had ga ik heel vaak rond in de bocht. Weet niet of hij ook snel genoeg is, zit nog niet echt op m'n optimale tijd denk ik...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nou.... Zo serieus had ik dus getraind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Haha... Is prima hoor, soms moeten we er ook zelf achter komen wat de beste setup is ;) Ik hoorde trouwens al van meer mensen dat hun suzuka setups prima werken hier.

Ik heb net de bandenspanning voor nog twee tikjes omlaag gedaan, lijkt hij nog wat sneller te zijn (stabiliteit heb ik niet zoveel aan gemerkt). Zit nu op 1:36.7, maar daar kan echt nog wel wat vanaf, heb net 3 kwartier lang op 38 gestaan en in een rondje ineens 1.3 eraf dus lijkt me niet dat ik al op m'n top zit :+

Probeer weer wat meer zonder autoblip te rijden, je wint er echt een seconde mee net als op suzuka, maar af en toe vervelend als hij niet wil schakelen. Nog goed oefenen voordat ik dat in een race ga gebruiken.

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 59 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.