iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.237 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Inmiddels toch weer aan de autoblip , vooral aanremmen laatste chicane en de Spoon lukt me niet zonder , en inmiddels door verbeterde setup op 1.56.825 (iets sneller dan Nick in practice :P ) en 1:56.201 als opti.

Dus ik denk dat ik het over een tijdje nog eens probeer zonder clutch, maar voorlopig nog met hulpmiddelen blijf racen , zeker 45min met het zelfblippen zie ik niet zo zitten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Hm, ik kom niet onder de 2.20 op Suzuka met de Radical, toch frusterend...

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

flopdoc schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:25:
Dan doe je toch ergens iets fout. Je kan veel harder door de bochten als je denkt iig. Heb je Joeps setup gebruikt?

De radical is in ieder geval een beetje een gooi en smijt wagentje, erg vergeeflijk en relatief makkelijk op te vangen. De meeste bochten kom je licht driftend uit. Probeer anders eens een open practice en dan achter wat mensen aanrijden.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik zal Joeps setup opzoeken, ik doe ook wel open practice, probeer te volgen maar gaten worden vanzelf groter...

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:27

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sebas, wat een desillusie. In de de eerste en de tweede bocht geramd door dezelfde 'malloot' Die gozer was echt blind zeg. Jammer.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:47:
Sebas, wat een desillusie. In de de eerste en de tweede bocht geramd door dezelfde 'malloot' Die gozer was echt blind zeg. Jammer.
No kidding , eerst een 0x daarna ramt hij me nog een keer , 3minuten repair met 12 min optional. :?
Ben ongeveer de meest veilige rijder die er rondrijdt , daar haal ik dan ook meestal mn punten mee ,wel jammer zat er echt klaarvoor.
Liet echt een aantal voorbij om een rustige race te gaan rijden (verwacht zowiezo wel dat er een aantal uitvallen , behalve mezelf dan ), maarja straks nog een kans en morgen ook nog , aangezien Irating en SR me niet echt boeien (loopt vanzelf toch wel enigszins op) zit ik er niet echt erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn oval races gaan echt lekker deze week. 4e gestart en 4e geindigd in de top split bij de Indy Fixed. En ik had de snelste raceronde! *O* (Ik was qua iRating #17 in die split :9 )

http://members.iracing.co...onid=4539034&custid=61620

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-12-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes Frank.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:14

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
flopdoc schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:25:
Bedoel je niet 2.02 ? Want ik heb als snelste race ronde 2:01.343 en ik ben de traagste rijder op GoT :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fuelke schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:28:
[...]

Bedoel je niet 2.02 ? Want ik heb als snelste race ronde 2:01.343 en ik ben de traagste rijder op GoT :P
Inderdaad. Hij bedoelde: 2:01.667
Maar dan nog ben je niet de langzaamste ;)

Hier nogmaals mijn setup: http://p.invisio.nl/ir/se...l_suzuka_s4_2011_q_v8.sto
en (redelijk) snel rondje: http://p.invisio.nl/ir/re...4_11_Rad_Suz_1-56_363.rpy

[ Voor 26% gewijzigd door JoepW op 04-12-2011 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
JoepW schreef op zondag 04 december 2011 @ 07:05:
[...]

Inderdaad. Hij bedoelde: 2:01.667
Maar dan nog ben je niet de langzaamste ;)

Hier nogmaals mijn setup: http://p.invisio.nl/ir/se...l_suzuka_s4_2011_q_v8.sto
en (redelijk) snel rondje: http://p.invisio.nl/ir/re...4_11_Rad_Suz_1-56_363.rpy
Joep heeft gelijk, een typefout. En ben ik dus de traagste op GoT. Hm, twijfelachtige eer, maar vooruit, het gaat om de fun!

Ik heb iSpeed geinstalleerd, ik wil dat gebruiken om te kijken waar ik de meeste tijdswinst zou moeten kunnen behalen.

Update: ik heb een rondje van Joep met mij vergeleken, als ik alleen al naar het remmen kijk remt Joep heel anders dan ik, vaak net iets eerder, maar ook veel abrupter en korter. Waar ik voorzichtig inzet en vanaf maximum brake force geleidelijk minder rem, begint Joep heel sterk, kort en dan snel afnemen met daarna steeds wat bijremmen (als ik T1 op Suzuka bekijk).

[ Voor 31% gewijzigd door flopdoc op 04-12-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Deze auto remt beter op hoge snelheid dan op lagee snelheid vanwege het grondeffect.
Plus ik voorkom met stevig aanremmen bij bv T1 onderstuur. En als ik te hard rem daar geef een klap gas bij midden in T1.
Maar T1 is een speciaaltje. Daar kan je heel hard in. Ik ken laps van 'aliens' die niet remmen voor de eerste knik (alleen maar gas lossen en terugschakelen) en pas remmen bij de 2de knik ;)
Ik ga zo weer even een open practice doen. Ik join ff bij jou...

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 04-12-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 08:55
flopdoc schreef op zondag 04 december 2011 @ 10:24:
[...]
Update: ik heb een rondje van Joep met mij vergeleken, als ik alleen al naar het remmen kijk remt Joep heel anders dan ik, vaak net iets eerder, maar ook veel abrupter en korter. Waar ik voorzichtig inzet en vanaf maximum brake force geleidelijk minder rem, begint Joep heel sterk, kort en dan snel afnemen met daarna steeds wat bijremmen (als ik T1 op Suzuka bekijk).
Bedenk wel dat joep clubsports met een loadcell heeft.
Dat kan ook een groot verschil verklaren in het rem gedrag als jij bijv een Logitech set hebt met potentio meters.

Ik zou me in ieder geval niet blind staren om de manier van remmen, maar meer kijken naar rempunten, versnellingen etc.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Net over gehad in de practice sessie. Remmen op zijn eigen manier .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Stof genoeg om te oefenen in ieder geval, dank voor de tips Joep. Ik heb overigens een G25 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Ondertussen blijkbaar al een 2:00.217 gereden merk ik ;)

Joep, kan je http://www.nickthissen.nl/iracing/ViewDrivers.aspx misschien ook even in de OP zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Fuelke schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:28:
[...]

Correctie, met de radical ben ik de allertraagste van GOT :P met een optimal van 2:04, goed moet toegeven dat ik nog maar 5 rondjes er mee gereden heb.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Radical race met 5 GoT'ters :) Dat was lachen, zeker omdat we P1,3,4,5 hadden 8)

Ik maak zoals gewoonlijk weer een aantal domme foutjes, waardoor ik P2 laat glippen (die had ik anders zeker gehad..)
http://members.iracing.co...onid=4543344&custid=61620

Nick reed snaarstrak en won :) Netjes nick. Van maykel zag ik pas dat hij meedeed toen hij achter me reed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Speedy55 schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:30:
[...]

Correctie, met de radical ben ik de allertraagste van GOT :P met een optimal van 2:04, goed moet toegeven dat ik nog maar 5 rondjes er mee gereden heb.
Laten we een wedstrijd doen wie het traagst is haha.

Heb net mijn eerste race gedaan in de Radical, leuk om ook een paar andere tweakers tegen te komen. Ik blokkeerde helaas Frank, ik probeerde uit de weg te gaan, maar ja, als je geen ervaren racer bent is het niet duidelijk wat precies de racelijn is (vast ook de reden voor mijn tragere tijden!!!), dus in plaats van eraf ging ik erop. Ik geloof dat ik trouwens nog nooit zo'n lange race heb gereden, maar de tijd is voorbij gevlogen, zoals zo vaak met pc hobbies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
En nog een win binnen, gaat lekker deze week zeg :) Maar liefst 5 GoTers in een race waarvan 4 in de top 5, lekker hoor! :D Jammer van je foutje Frank, een 1-2tje was leuk geweest (een 1-2-3-4-5je nog leuker ;)). Ik heb ook wel wat foutjes gemaakt hier en daar maar allemaal kleintjes die goed op te vangen waren, af en toe net over de curb maar goed opgelet en meteen stuur recht en gas eraf en dan ging het gewoon goed. Uiteindelijk maar 1 off track (in T2, ofja, tweede knik van T1), vrij abnormaal in de radical voor mij :/

Vanavond nog een race mee doen, dan doen er vast wat snellere mensen mee (mijn snelste was 57.7, niet echt super vergeleken met tijden die ik in P zie), eens kijken of ik dan ook nog een goeie finish kan krijgen :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wel leuke race inderdaad , gewoon rustig begonnen , om een CRedit/SR/IR race te doen en doordat mr Hoogie nog spinde de derde plek nog in mn handen gedrukt gekregen.
Jammer dat Jiri (1 of andere buitenlander) niet spinde in plaats van onze gotters.

Al tweede keer deze week dat ik eerst een catastrofale race heb en daarna een hele goede. (met SRF ook gehad op donderdag , 1e race (supersplit) ging goed totdat ik de muur tegenkwam , volgende race (iets minder supersplit) net niet gewonnen en nog nooit zo foutloos gereden.
Misschien is het iets in de lucht.

Anyway ik heb de replay gesaved van onze gotrace , dus als iemand hem upgeload wil hebben zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
Race was niet heel best van mijn kant. Start ging nog wel aardig, maar ging er in laatste knik van de esses vanaf, en kan niet meer remmen dus kwam redelijk ongecontroleerd de baan weer op. Dat kostte helaas 2 man hun race... die vlogen bovenop elkaar :/

Daarna nog paar foutjes, en verder race redelijk soepel uitgereden. Bandenslijtage aan de voorkant is wel een probleem. Eindigde linksvoor met <30% over. Net van Sebastian een setup gekregen, daar ga ik zo eens mee testen :)

Wonderwel deze race zowaar vooruit gegaan met SR, had ik totaal niet verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 04-12-2011 15:50 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
BM schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:50:
Race was niet heel best van mijn kant. Start ging nog wel aardig, maar ging er in laatste knik van de esses vanaf, en kan niet meer remmen dus kwam redelijk ongecontroleerd de baan weer op. Dat kostte helaas 2 man hun race... die vlogen bovenop elkaar :/

Daarna nog paar foutjes, en verder race redelijk soepel uitgereden. Bandenslijtage aan de voorkant is wel een probleem. Eindigde linksvoor met <30% over. Net van Sebastian een setup gekregen, daar ga ik zo eens mee testen :)

Wonderwel deze race zowaar vooruit gegaan met SR, had ik totaal niet verwacht.
Hm, ik ben helemaal niet gewend na de race naar de bandenslijtage te kijken. Waarschijnlijk kan je daar wel wat mee voor de setup? Maar daar houd ik me niet mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
flopdoc schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:56:
[...]

Hm, ik ben helemaal niet gewend na de race naar de bandenslijtage te kijken. Waarschijnlijk kan je daar wel wat mee voor de setup? Maar daar houd ik me niet mee bezig.
Ik heb 1 keer op roadatlanta een klapband gehad (ook met de radical) , best wel verrassend als je auto in het midden van de eerste bocht alleen nog maar rechtdoor wil.
Met deze auto haal je de druk van de voorwielen af in de bocht door de achter vleugel lager te zetten , rembalans zover mogelijk (als in handelbaar) naar achter te zetten en de caster niet te laag in te stellen cq minimaal 6/7 (ookal rijdt dat voor geen meter).

Zit ook met smart te wachten op NTM , vind dat hij teveel over de achterkant moet glijden om snel te zijn.
Wat ik niet logisch vind overkomen met een Radical , de auto is naar mijn weten ong. een F1 voor op de openbare weg en dient dus goed in een bocht te kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net even wat rondjes gedaan met setup van Sebastian. Dat gaat 'm ook niet worden :)
Prima setup, rijd lekker, maar heb beduidend meer moeite om met racefuel in de 58 te duiken dan met die van Joep. Komt bij dat slijtage zo mogelijk nóg hoger lag :p Zat na 9 rondjes nog maar op 70% voor....

Zal vast ook voor een groot deel met mijn rijstijl te maken hebben, ik glijd veel minder met die auto dan ik anderen zie doen.

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 04-12-2011 16:13 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
BM schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:13:
Net even wat rondjes gedaan met setup van Sebastian. Dat gaat 'm ook niet worden :)
Prima setup, rijd lekker, maar heb beduidend meer moeite om met racefuel in de 58 te duiken dan met die van Joep. Komt bij dat slijtage zo mogelijk nóg hoger lag :p Zat na 9 rondjes nog maar op 70% voor....

Zal vast ook voor een groot deel met mijn rijstijl te maken hebben, ik glijd veel minder met die auto dan ik anderen zie doen.
Je moet ook niet proberen met racefuel je kwalificatietijd te verbeteren in de eerste ronde :P , mijn setup wordt steeds sneller naarmate er minder fuel inzit.(aan het einde van de race reed ik de zelfde tijden als men daarvoor of sneller)
Als je te snel probeert in het begin heb je later te weinig grip.

Maar zoals ik al gezegd heb deze auto is een botervlootje , mijn setup probeert alleen de voorspelbaarheid zo hoog mogelijk te krijgen , en ik ga ook de race in met in mn achterhoofd dat zolang ik niet uitval mn iRating toch wel omhoog gaat , hoeveelheid uitvallers is altijd hoog nl . (beetje Prost mentaliteit :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klopt dat de Radical te veel moet glijden om snel te zijn. Maar zolang hij (of zij?) geen NTM heeft is dat zo.
En in RL zit er lijm aan de banden. Dus NTM zal deze auto veel realistischer maken en kan je tenminste ook over de curbs, want dat vind ik echt een drama met OTM.
Tevens heeft de Radical een extreem korte wielbasis (net als de Ariel Atom, Xbow en bv een Donkervoort) en daardoor is met al deze auto's in RL bijna onmogelijk een vaste sliphoek vast te houden in een bocht.
Ik heb het met een Atom en Donkervoort mogen proberen op Zandvoort en echt niet lukken.
Maar goed, de Radical heeft nog geen NTM dus driften met dat ding.... En dat is wel vermakelijk. En als je mijn setup gebruikt doet ie dat en heeft nette bandenslijtage. En is ook betrouwbaar te rijden........ als je (lees IK :( ) op tijd remt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net nog een race gedaan, die ging beduidend beter. Hele race eigenlijk eenvoudig in de 1:58 kunnen rijden, wat me voorheen echt niet lukte.
Nog wel een klein aha momentje in de warmup... in de esses hoef je niet te remmen 7(8)7 Ik zat daar continu m'n rem aan te tikken (erg fijn voor de mensen achter me :+), maar hij remt genoeg af door de hoek die je maakt bij het insturen. Dat in de race blijven proberen en ging wel lekker. Volgens mij sneller dan voorheen, en al leuke bijkomstigheid hield ik een litertje benzine extra over :)

@Davy: wat gebeurde er? Zag dat je de race niet gefinished was.
Trouwens: probeerde je ons in ronde 10 voorbij te laten? If so, dan is dat niet helemaal een handig punt, we gingen daar met 2 man naast de baan :p
Viel verder wel mee, mooie pirouet gemaakt en weer verder, maar schrok me rot :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even een update van m'n programmatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpAE4E.png

Balk onderaan laat de posities van de rijders dus (real-time) zien. Ook deze cijfers worden geel (voor jezelf) of groen (voor andere GoTters).

Moet nog wat dingetjes oplossen, in die balk vallen cijfers bijvoorbeeld vaak over elkaar heen als ze dicht bij elkaar zijn, of ze vallen 'buiten' het zicht als je rond de start/finish bent.
Ook crasht hij af en toe als je het programma start voordat je on track gaat. Komt goed ;)

Oh, en namen met 'rare' tekens toont hij niet helemaal goed, lol... :+

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 04-12-2011 17:58 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:55:
Even een update van m'n programmatje:

Balk onderaan laat de posities van de rijders dus (real-time) zien. Ook deze cijfers worden geel (voor jezelf) of groen (voor andere GoTters).

Moet nog wat dingetjes oplossen, in die balk vallen cijfers bijvoorbeeld vaak over elkaar heen als ze dicht bij elkaar zijn, of ze vallen 'buiten' het zicht als je rond de start/finish bent.
Ook crasht hij af en toe als je het programma start voordat je on track gaat. Komt goed ;)
GAAAAAF.
Zie ook een "19" die op zijn kop staat op het eind van de balk , btw als ze overelkaar vallen , misschien handig om alleen het laagste positienr te gebruiken om te laten zien dan moet de kijker maar logisch redeneren dat het er meer zijn .
Dus voor in de race zoiets als.
------9-----7-------4-3------1----------
2 zit dan naast 1,5 en 6 naast 4 en 8 naast 7 .
Alleen met kleine schermen kan dit een probleem opleveren , als de balk lang genoeg is zie je dit tijdens de race toch wel langs elkaar schuiven en weet je dat het er twee zijn.

In practice is het nl niet zo erg dat ze over elkaar heenvallen imho.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 04-12-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wie gaat er mee radicallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:04:
[...]

GAAAAAF.
Zie ook een "19" die op zijn kop staat op het eind van de balk , btw als ze overelkaar vallen , misschien handig om alleen het laagste positienr te gebruiken om te laten zien dan moet de kijker maar logisch redeneren dat het er meer zijn .
Dus voor in de race zoiets als.
------9-----7-------4-3------1----------
2 zit dan naast 1,5 en 6 naast 4 en 8 naast 7 .
Alleen met kleine schermen kan dit een probleem opleveren , als de balk lang genoeg is zie je dit tijdens de race toch wel langs elkaar schuiven en weet je dat het er twee zijn.

In practice is het nl niet zo erg dat ze over elkaar heenvallen imho.
Dat is dus een 6 die over een 4 heenvalt ;)

Als twee auto's vlak achter elkaar rijden dan vallen ze gewoon over elkaar heen hoor, ook al beweegt het, in 9/10 gevallen rijden de auto's even snel als ze zo dicht op elkaar zitten dus dan zie je het nog steeds niet. Ik heb wel wat ideetjes om dit op te lossen maar ik weet niet hoe makkelijk dat te implementeren is (bijvoorbeeld dat de nummers die over elkaar vallen af en toe omwisselen, dat eerst de ene bovenop staat en daarna weer de andere).

Daarnaast ben ik er over na aan het denken om in plaats van een rechte lijn gewoon een kaart van het circuit te gebruiken zodat je echt kan zien waar de rijders zitten. Dat lijkt me niet heel lastig (ik kan een 'Path' definieren die het circuit volgt, en dan is de Track% weer gewoon de afstand langs dat pad), maar wel veel werk om voor elk circuit dat pad te definieren...

En Hoogie, vanavond weer, eerst eten :+

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 04-12-2011 18:23 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Eten is voor mietjes :+
OK, dan doe ik straks OOK wel mee :9 F1 sla ik deze week over, niet geoefend namelijk.
En straks wil ik van je winnen btw... Damn wat was jij snel...

De radical gaat zelfs splitten...

[ Voor 58% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-12-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:21:
[...]

Dat is dus een 6 die over een 4 heenvalt ;)

Daarnaast ben ik er over na aan het denken om in plaats van een rechte lijn gewoon een kaart van het circuit te gebruiken zodat je echt kan zien waar de rijders zitten. Dat lijkt me niet heel lastig (ik kan een 'Path' definieren die het circuit volgt, en dan is de Track% weer gewoon de afstand langs dat pad), maar wel veel werk om voor elk circuit dat pad te definieren...
Klinkt ook wel logisch eigenlijk 19 stond al ergens anders op de lijn.

Ook mooi maar rechte lijn is imho overzichtelijker of je aan het inlopen bent op iemand of niet , tenzij je afstand gebruikt als definitie ipv tijd natuurlijk , dan zie je het inderdaad steeds flexen.

Zal er trouwens vanavond niet bij zijn in de Radical denk ik (Frank is volgens mij ernstig verslaafd aan die auto aan het worden) , vind het wel mooi zo , ga nu practice doen met de Solstice .

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 04-12-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
BM schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:29:
@Davy: wat gebeurde er? Zag dat je de race niet gefinished was.
Trouwens: probeerde je ons in ronde 10 voorbij te laten? If so, dan is dat niet helemaal een handig punt, we gingen daar met 2 man naast de baan :p
Viel verder wel mee, mooie pirouet gemaakt en weer verder, maar schrok me rot :p
Het ging gewoon compleet niet, ik maakte iedere ronde domme fouten, het leek wel of ik in het begin remproblemen had, ben zelfs ff gaan pitten om opnieuw te gaan calibreren.

En daar in de hairpin, mijn lijn was niet helemaal juist, bij het uitkomen zat ik teveel aan de buitenkant zonder snelheid, dus liet ik die gast achter me voorbij, en toen zag ik nog 2 auto's aankomen in gevecht me elkaar dus ik dacht julie voorbij te laten en heel dicht aan de binnenkant te blijven. Helass, 'k zag iemand van de baan stuiteren, en iemand spinnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Frank: Het was leuk totdat die gozer achter je het gras pakte bij het aanremmen van de hairpin en jou van de baan veegde ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:24:
@Frank: Het was leuk totdat die gozer achter je het gras pakte bij het aanremmen van de hairpin en jou van de baan veegde ;(
Balen idd. Ben nog 10e geworden door met de meatball door te rijden en me te laten lappen (scheelt een ronde, wist niet hoe lang ik met die meatball door mocht rijden). Dat hij mij raakte was ook wel vervelend, maar ook beetje mijn eigen schuld ik remde namelijk behoorlijk vroeg...

Vervelende is dat die gast die me van de baan veegt gewoon vrolijk 9e word voor me... anders was ik gewoon 6e geworden... :(
http://members.iracing.co...onid=4544428&custid=61620

Overigens veegde ik in lap 1 het halve midfield op een hoop omdat de gast voor me erg veel remde voor de bocht voor de tunnel... Ik raak hem net aan, we gaan samen rond, ik word van achter geveegd en volgens mij gingen er nog een man of 3 tegenaan...

[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-12-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jammer Frank, heb paar rondjes gezien maar toen gebeurde er vrij weinig spannends.. Ik doe de race van 8:30 mee, iemand anders nog? Nog even gauw opnieuw een Q doen, ik reed in een practice net ineens zonder al teveel moeite een 56.4 met autoblip (wat ik in de race nog gewoon aan laat), dat scheelt misschien weer een paar plekjes als ik die in Q eruit krijg :)

Nou een 56.3 :) Moest er wel voor pushen, even niet doen in de race zo... :+

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 04-12-2011 20:16 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik wil wel meedoen.

Overigens @Joep. Wat onnoemelijk gaaf dat jij die wagens rond zandvoort hebt mogen jagen. Damn wat moet dat leuk zijn om te doen. * Hoogie2004 is jaloers :+

[ Voor 81% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-12-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Ik hops ook nog mee. Ben net thuis van de race of champions, nu zelf racen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Lekker zeg. Ik denk ff snel kijken om 20:45 naar Nick en Frank. En precies op het moment dat ik Nick in beeld krijg, spint ie en wordt geschept door Frank. Zal zo ff de replay sharen ;)
http://p.invisio.nl/ir/replay/got_drama.rpy

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 04-12-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Haha het kwam dus door jou Joep!! :p Ja... Jammer zeg, beetje pech race. Ik ging in L2 al rechtdoor bij degner1 omdat ik in het gras zat bij aanremmen, kon net niet de muur ontwijken en kon niet meer lekker linksaf. Vandaar ook dat ik in die laatste linker van de esses te wijd uitkwam en spin... Maar gauw een HPD mee pakken ofzo om het te vergeten :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zie 2 posts hierboven voor de klap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zit in de Fixed HPD...

Tja, pechrace idd. Eerst veeg ik Carlos Passos eraf... Race incident mijnsinziens, maar hij was wel errug boos... Ik hield de binnenkant, en hij kwam al een fractie naar binnen, en klaar....

En die klap met Nick, ik ben nu net bijgekomen van het lachen. De gast voor me laat het gas los, ik wil er rechts langs, staat daar Nick ineens :+

Nja.... Eerst de HPD maar overleven ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-12-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kijk ik weer. Zie ik jou achter de Corvettes bungelen. Drama eerste ronde?
En vervolgens duw e 'm in een corvette een paar ronden later.. Ik zou gaan boogschieten ipv racen vanavond ;)

[ Voor 42% gewijzigd door JoepW op 04-12-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:13:
Kijk ik weer. Zie ik jou achter de Corvettes bungelen. Drama eerste ronde?
Jep :+

Ik spinde bij uitkomen van die krappe hairpin na de tunneltje. Tegen de muur. En toen was de topsnelheid weg, en sturen was ook niet meer je van het. Vervolgens kom ik in rondje x (echt geen idee welke lap) Robert tegen bij dat tunneltje, ik dacht dat hij ruimte gaf, maar hij had overstuur. Hij komt terug naar de racelijn en heeft mij niet gezien, ik probeer nog te remmen maar we gaan samen de muur in. 100% mijn fout, want ik dacht echt dat hij plaats maakte, tot ik in de replay zag dat het overstuur was....

Niet echt mijn avond zullen we maar zeggen. Ga me ook echt niet meer wagen aan die race van half 11 in de Radical. Morgen weer een dag zullen we maar zeggen. Ik ga met een biertje voor de TV hangen :)

#edit: Heb me maar even via PM verontschuldigd bij de 2 gasten die ik heb geraakt vanavond. In de Radical en die Corvette gast... Die van de radical was niet echt 100% mijn schuld, mja. Die van de Corvette wel, en daar baal ik ook wel van. Hoop dat die gast niet te boos op me is...

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-12-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net de 2e split van de Radical Suzuka race gereden. Geen Q kunnen doen en als 8e gestart. Door een goeie start meteen 2 plekken gepakt, en daarna elke keer mn kansen afgewacht.
12e ronde lag ik 2e, en een ronde later spint de nr. 1 in de hairpin, maar rijdt net zo weg, dat ik er niet binnendoor kan. Vol in de ankers, een 0x contact, en mn 2e plek kwijt. Een ronde later had ik die weer terug, en toen begon de jacht op de nr 1 opnieuw.
In ronde 18 zat ik er weer zowat achter, en ging hij eraf bij aanremmen degner 2, helaas stuurde hij terug de baan op, en kwam hij in corner out weer de baan op. Ik was te haastig, en kon hem net niet meer ontwijken. Gevolg -> schade linksvoor, stuur krom, maar wel nog enigzins rijdbaar. Kreeg wel een meatball, maar die heb ik maar genegeerd. Wel wats ik een stuk langzamer, waardoor ik mn 2e plek op moest geven. Ook kwam de nr.4 nog erg dichtbij, maar de laatste 2 rondjes kreeg ik wel een beetje door wat wel en niet kon, en reed ik ongeveer 1:59 hoog met een kromme auto. Laatste ronde aanremmen chicane probeerde hij het nog, maar ik had daar al de binnenkant afgeschermd, en volgens mij raakte hij hem met aanremmen enigzins kwijt, waardoor ik nog een 3e plek gehaald heb. Jammer, want het had de eerste kunnen zijn als ik niet zo ongeduldig was geweest... mja.... Wel +50IR en +0.23SR (heb alleen 2 offtracks aangerekend gekregen).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, ik dacht dat het een enorm saaie race zou worden, zaten 2-3 gasten voor me die steeds op 2 sec bleven hangen en ik kwam maar niet dichterbij. Toen met nog 2 min te gaan kregen ze ineens een hele groep GTs voor hun en haalde ik 2 man in, in 1 ronde, eentje in de laatste bocht van de esses, hij wou net een GT inhalen maar ik gooi hem er brutaal langs waardoor hij achter de GT moet wachten en ik ze rustig voorbij kan, en daarna uitkomen hairpin had ik op een of andere manier meer snelheid (geen idee hoe want ik verloor hem nog bijna). En dan verrem ik me in de chicane!!! :( Stom stom stom... Weer meteen die plekken kwijt haha... Nou ja, wel leuke race.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb het gezien Nick die inhaal actie. Strak. Beetje jammer van de Chicane ;)

Ik had gisteren al door (voor mezelf) dat na 2 avonden met veel wijn en laat slapen er niet veel geracet moest worden.....
Volgende week ook weer heel druk qua werk. Dus zal wel weinig rijden worden.

Komende week rijden de meest gereden series op:
Radical: Silverstone Historic
Prototype & GT: Mid Ohio
Indy Road: Sebring
F1: Road America
Skip: Lime Rock
Lotus: Indy Road
Pffffffffff. Wat moeten we nou weer eens trainen dinsdagavond...???

Ik wil binnenkort trouwens een Radical race organiseren op Oulton met een fixed setup. En dan een setup die voor iedereen goed rijdbaar is..... En niet zoals laatst met die fixed serie van iRacing zelf...
Interesse???

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 04-12-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Uit ervaring, Indy op sebring. Goeie combo.

Echter ben ik er 95% zeker niet bij. Waarschijnlijk bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik waarschijnlijk aan het werk......... Negatieve ervan is dat ik onze wekelijkse training mis. Positieve is dat het omzet is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Geen idee of ik dinsdag haal. Morgenavond wil ik de hele avond aan de Skip spenderen, zodat ik daar nog 1 of 2 races mee kan rijden. Denk dat ik dan dinsdagavond niet beschikbaar ben.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wmb ook Indy Road: Sebring , anders is de Skip op Lime Rock misschien wel de beste optie omdat dan de meeste mensen kunnen meedoen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben wel voor de Radical weer, why not? Maar iets anders maakt me ook niet zoveel uit, indy is misschien wel leuk, Proto&GT volgens berichten op het forum ook wel op mid ohio sinds het nieuwe NTM. Skip op lime rock is ook leuk om te racen vind ik, maar niet zo om te oefenen, is een vrij makkelijke track, denk dat we daar na 10 min zijn uitgekeken... Als er veel mensen de skip willen doen kunnen we beter een race doen dan ;) Maar lijkt er niet op dat we genoeg mensen gaan krijgen als er nu al 3 afzeggen :+

[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 04-12-2011 22:25 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ik ben dinsdagavond ook aan het werk....dus 4 minder :(

Vandaag wel even mijn Oval-iRating van 2037 naar 2222 weten te tillen; drie foutloze Indycarraces op Pocono en de vierde kreeg ik een tik van iemand die moest uitwijken voor een crash.....tot zover de foutloze streak van 7 races achter elkaar.....nouja, dan moet de award nog maar even wachten....haha.

Wel duur trouwens als je op 4.99 staat; 4x kostte 0,21....pffff

Overigens de leiding in divisie 3 van de Indycar series teruggepakt; 15e overall.....best wel een beetje trots op :)

[ Voor 89% gewijzigd door Ericjooo op 05-12-2011 03:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:24:
Als er veel mensen de skip willen doen kunnen we beter een race doen dan ;)
Vind eerlijk gezegd ook te lang geleden dat we een GOT race gedaan hebben , laatste was S3 wk13 toch ?
wmb een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb deze week sporadisch tijd. Dus ik pas even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:31

Niellie41

[object Object]

Ericjooo schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:13:
Ik ben dinsdagavond ook aan het werk....dus 4 minder :(

Vandaag wel even mijn Oval-iRating van 2037 naar 2222 weten te tillen; drie foutloze Indycarraces op Pocono en de vierde kreeg ik een tik van iemand die moest uitwijken voor een crash.....tot zover de foutloze streak van 7 races achter elkaar.....nouja, dan moet de award nog maar even wachten....haha.

Wel duur trouwens als je op 4.99 staat; 4x kostte 0,21....pffff

Overigens de leiding in divisie 3 van de Indycar series teruggepakt; 15e overall.....best wel een beetje trots op :)
Lekker Eric. Mijn oval SR en iR gaat een beetje zoals met de beurs. Al een paar weken slechte races gehad.
Meestal omdat ze vlak voor me neus gaan crashen en ik dan geen kant meer op kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
Voor de training mag het voor mij de Radical zijn op Silverstone.

Ik weet niet waarom maar Silverstone ligt me voor geen meter. Vind er echt geen lekkere flow. Ik hoop dat wel te veranderen door te oefenen en de racelijnen van anderen te copy-pasten.

Zie net dat mijn belager in Div 4 (Paul Mills) deze week nog maar eens dichterbij is gekropen.
Voornamelijk door de race van zaterdag 18:30 GMT ... Ik weet niet wat daar allemaal gebeurd is maar volgens mij was het een wreckfest in de eerste ronden.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4538214

Heb nu al spijt dat ik maar 1 radical race gedaan heb van't weekend. Ben zowel qua snelste ronde als gemiddelde tijd een seconde sneller dan P. Mills dankzij .... *tromgeroffel* de setup van JOEP! _/-\o_

Zou toch graag de 1e plek in divisie 4 naar GoT zien gaan :9 dus alle hulp is welkom!

Voor de V8 series heb ik deze week maar een dropweek genomen. Weinig kunnen oefenen en ik had gisteren weinig tijd en zoals eerder al gezegd vind ik de flow niet (behalve dan de verrem-jezelf-flow en de mis-de-apex-flow, die had ik dan weer wel)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik ben er dinsdag ook niet bij vrees ik.
Net bij de huisarts geweest en die vind het verstandig dat ik toch even naar het ziekenhuis ga om een foto'tje te maken om te zien of m'n poot ook gebroken is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:23:
Net bij de huisarts geweest en die vind het verstandig dat ik toch even naar het ziekenhuis ga om een foto'tje te maken om te zien of m'n poot ook gebroken is :(
Oei... Wat heb je gedaan dan?

offtopic:
te hard op de rem getrapt? :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gisteravond een billenknijp moment gehad met de Impala B. Op Richmond gingen we 3 wide door turn 1 en 2. :o
En we kwamen er ook alle drie heel uit _/-\o_
Straks even uploaden naar youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:23:
Oeps...... Sterkte man. Maar zoals Nick al schrijft: What happened?

@Fragbeestje: Probeer deze setup maar eens. Overigens work in progress!
http://p.invisio.nl/ir/se...11_Silv_Hist_Rad_q_v1.sto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Op het station in Zwolle m'n voet verkeerd neer gezet toen ik onderaan een trap afkwam en op m'n bek gegaan en sindsdien dus last van m'n voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hmmmm. Geen echt spannend verhaal, maar wel heel vervelend. Nogmaals sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
JoepW schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:35:
[...]
@Fragbeestje: Probeer deze setup maar eens. Overigens work in progress!
http://p.invisio.nl/ir/se...11_Silv_Hist_Rad_q_v1.sto
Bedankt Joep! Zal hem straks al eens testen. Net al wat filmpjes gekeken op tjoetjoep ivm de racelijnen dus kan ik er in vliegen!
Red Baron schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:48:
Op het station in Zwolle m'n voet verkeerd neer gezet toen ik onderaan een trap afkwam en op m'n bek gegaan en sindsdien dus last van m'n voet.
Replay? >:)

Nu effe serieus : sterkte man! Hoop dat je snel gerevalideerd bent! De meest lullige ongelukjes hebben vaak de ergste gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nee sorry, ik had fraps niet meelopen, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Als er nog mensen eens een gotrace willen winnen is nu het moment om een paar races te organiseren.
Er zat dus toch een breukje in mn voet dus zit ik voorlopig met mn poot in het gips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wow, dan heb je je wel heel erg verstapt.
Beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Balen zeg. Middenvoetsbeentje? Ook wel eens klein breukje in gehad, erg vervelend en kun je lang last van hebben. Een pedaal intrappen zal dan hopelijk nog wel meevallen maar tegen een voetbal trappen ofzo zat er voor mij toen niet in een aantal maanden :-(

Beterschap..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Red Baron schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:48:
Drank maakt meer kapot dan je lief is. ;)

Beterschap.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:23:
Als er nog mensen eens een gotrace willen winnen is nu het moment om een paar races te organiseren.
Er zat dus toch een breukje in mn voet dus zit ik voorlopig met mn poot in het gips.
Da's balen...... Beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Klote Paul :/ Sterkte ermee!

Waaaaaaarom rijd de Radical alleen in het weekend :( Had net zo'n zin in een leuke race... niks... :(

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:13:
Klote Paul :/ Sterkte ermee!

Waaaaaaarom rijd de Radical alleen in het weekend :( Had net zo'n zin in een leuke race... niks... :(
Jup... 3 dagen en dan is het weer gedaan. Ik vind ook dat ze de maandag nog wel even er achter aan kunnen plakken. Dat ze tot vrijdag wachten vind ik wel ok (als je elke dag gaat draaien verspreid je de vrij kleine groep alleen maar) maar waarom maandag niet nog een paar laatste races? Vooral nu er wat meer mensen zijn kunnen ze best een dag er bij plannen vind ik... Jammer.

Twijfel of ik misschien een skip race ga proberen, ligt eraan hoeveel zin en tijd ik nog heb om te oefenen zo. VIR vond ik vorig seizoen wel een leuke track in de skip, maar nu rijden ze de full layout, een heel stuk minder imo, dat leuke zigzag gedeelte in het midden is er uit en in plaats daarvan krijg je 2 rechte stukken, nou :F

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Red Baron schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:23:
Sterkte kerel. Als het rechts is, zou je nog kunnen nadenken over handgas :) Simracing met handicap... Moet kunnen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Beterschap Paul. Gelukkig iets wat over het algemeen goed geneest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pffff, net even een HPD race meegepikt. Eerste deel ging prima. Na rondje of 8 iemand achter me die op een ronde lag maar me voorbij wilde, en dat een rondje later (met redelijk wat risico) ook deed. Helaas wat miscommunicatie tussen hem en een GT in de hairpin een rondje later, waardoor ik die kerel net van achter aan tik.... net genoeg om wel schade te rijden :/ Geen rondje onder de 1:50 meer kunnen rijden daarna omdat mijn auto niet meer linksaf wilde :/
Daarna nog 1 keer door een andere HPD aangetikt die wss niet verwachtte dat ik zo langzaam de bocht om ging (tja... ik kon nu eenmaal niet sneller meer). Dat ging van 0x, naar 2x, naar 4x... :( Daarna nog een keer zoiets maar toen bleef het bij een 2x.
Uiteindelijk nog wel 4e geworden, maar dat had 3e moeten zijn. IR nog wel wat gestegen, maar SR een aardige tik.

Na de race nog wel ff met die kerel zitten chatten, dat maakt vaak toch een hoop duidelijk, scheelt een bak frustratie :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dat scheelt inderdaad ja. Dat had ik gisteravond ook. Nadat ik een zekere 1e plek was misgelopen door een 0x contact, was ik best wel pissed. Nadat ik de replay gezien had, en nog even met hem had gepraat, zag het er toch naar uit dat hij niet veel anders had kunnen reageren, en ik gewoon niet zo ongeduldig had moeten zijn. Maar zonder dat gesprekje zou er toch best wel een bepaalde frustatie over gebleven zijn.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio78
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Hallo mederacers!

Ik ben onlangs begonnen met Iracing nadat ik m'n 1e stuurtje gekocht heb (G27).
Dit topic ontdekt en wil graag van jullie ervaring gebruik maken in de toekomst ;)

Mijn Iracing naam is Jw Vlijm en ik zal Joep ook zo een DM sturen met m'n cust.id zodat ik toegevoegd wordt aan de lijst.

Heb al wat races gedaan in de Mazda Cup en inmiddels class D license binnen.
Nou moest ik natuurlijk weg voor werk en toen ik terugkwam reden we al op het volgende circuit wat ik niet ken dus ik moet nog wat kilometers maken!

Ik zal de kerstman ook nog een DM moeten sturen denk ik, dat rempedaal van de G27 vindt ik maar niks! Clubsport pedals moeten er komen denk ik zo, loadcell zal wel een stuk "natuurlijker" aanvoelen..

Anyhow, hoop jullie binnenkort te spreken/zien op 1 van de trainingen?

Japio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Welkom.....veel plezier gewenst en van vragen leer je heel veel..... De clubsport-pedalen zijn erg fijn :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ericjooo op 06-12-2011 01:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Welkom Japio :)

We komen elkaar vast wel tegen in de trainingen. Als het goed is is er vanavond al 1 die je kunt meedoen (indien je auto + track hebt).

Ik ben er overigens definitief niet bij vanavond, krijg bezoek.

Ben overigens goed te spreken over de CSR Elite pedalen die ik vorige week heb gekocht. Als Marcel net zo blij is met zijn stuur, zit dat helemaal snor. Heb overigens geen idee of ik er sneller door ben geworden, maar het voelt allemaal veel beter met remmen, en ook gas geven. Deze pedalen zijn tenminste stevig en niet een zielig hoopje plastic. Krijg alleen koude voeten van dat metaal :+ want ik rijd nog op sokken. Heb nog geen pantoffels met zeer dunne en soepele zool kunnen vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-12-2011 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 06:41:
Welkom Japio :)

We komen elkaar vast wel tegen in de trainingen. Als het goed is is er vanavond al 1 die je kunt meedoen (indien je auto + track hebt).
Ik weet niet of de Radical (die word het toch?) meteen de ideale auto is als je net je D-license hebt :)
Krijg alleen koude voeten van dat metaal :+ want ik rijd nog op sokken. Heb nog geen pantoffels met zeer dunne en soepele zool kunnen vinden.
De pedalen van mijn G25 zijn ook van metaal, maar merk daar niet zo heel veel van eigenlijk. Heb altijd al koude voeten, maar tijdens het racen niet noemenswaardig meer.
Rijd ook al sinds de dag dat ik met GPL begon (good ol' times) op sokken, en zou eigenlijk niet anders willen. Raceschoentjes zijn mss ook wel fijn, maar die zijn ook niet bepaald voor niks :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 06:59:
[...]

Ik weet niet of de Radical (die word het toch?) meteen de ideale auto is als je net je D-license hebt :)
Als hij de auto en track heeft is het misschien zelfs leuk om even mee te doen, even wat anders als de Mazda MX5 of de Skip (als hij die al rijd). Al is het alleen maar om kennis te maken met ons, de track en de wagen. Het kan in ieder geval niet echt kwaad om een uurtje Radical te rijden :+

Het is waar dat die wagen nou niet echt een beginnerswagentje is, maar het is van de snellere wagens toch een van de meest vergeeflijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Verdomme he denk dat mijn csp pedals naar de zak zijn gisteren nieuwe loadcell erin gestoken.( klasse support van fanatec binnen de 2 dagen nieuwe loadcell gekregen) Is beter maar heb nu random disconnects. Reconnect ik usb dan gaan ze terug, maar na een tijd pats full rem of half rem (waarna ik ze terug moet reconnecten). denk dat ik eens moet kijken naar andere pedalen was er content van maar zijn zo onderhouds gevoelig die csp pedals.

[ Voor 8% gewijzigd door dabelg op 06-12-2011 07:30 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
dabelg schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 07:29:
Verdomme he denk dat mijn csp pedals naar de zak zijn gisteren nieuwe loadcell erin gestoken.( klasse support van fanatec binnen de 2 dagen nieuwe loadcell gekregen) Is beter maar heb nu random disconnects. Reconnect ik usb dan gaan ze terug, maar na een tijd pats full rem of half rem (waarna ik ze terug moet reconnecten). denk dat ik eens moet kijken naar andere pedalen was er content van maar zijn zo onderhouds gevoelig die csp pedals.
Heb je de laatste firmware er ook in zitten?

Qua onderhouds gevoeligheid, echt geen last van, alleen af en toe de smering nalopen, anders gaan ze een beetje piepen, maar heb ze nu een half jaar denk ik, en ben er zeer tevreden over.

Ben nu ook een paar dagen aan het spelen geweest met mijn nieuwe stuur, maar dat gaat ook steeds beter.
Nog bedankt voor het posten van je instellingen Joep. Dat maakte echt een wereld van verschil.
Wat ook erg hielp was de stuurbekrachtiging van de HPD lager zetten.
Vanavond nog maar is een paar rondjes ermee crossen.

Gaan we nog een training doen vanavond?
Eigenlijk wil ik wel met de HPD rijden, maar is wellicht handiger voor aantal deelnemers om een radical training te doen.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het niet een idee om even via datumprikker.nl een GOT-races te plannen voor de komende 2 maanden?

Zelf race ik niet, maar het enthousiasme in dit topic is aanstekelijk.. om het toch wat te volgen ;-)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Mjah....

Gisterenavond al geen tijd gehad en deze avond sociale verplichtingen en ik weet het juiste uur niet. Dus er zit een kans in dat ik vandaag ook al niet kan oefenen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ramsho schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:06:
[...]Heb je de laatste firmware er ook in zitten?

Qua onderhouds gevoeligheid, echt geen last van, alleen af en toe de smering nalopen, anders gaan ze een beetje piepen, maar heb ze nu een half jaar denk ik, en ben er zeer tevreden over.

Ben nu ook een paar dagen aan het spelen geweest met mijn nieuwe stuur, maar dat gaat ook steeds beter.
Nog bedankt voor het posten van je instellingen Joep. Dat maakte echt een wereld van verschil.

Eigenlijk wil ik wel met de HPD rijden, maar is wellicht handiger voor aantal deelnemers om een radical training te doen.
Firmware in pedalen? Dat geldt alleen als je de pedalen via het stuur hebt aangesloten en dat is een afrader. Want de resolutie van de pedalen is veel hoger als je die rechtstreeks aansluit.

Ik maak elke maand of zo de CSP schoon en smeer ze even. Dat voorkomt piepen en slijtage. Mijn rem-foampje was enkele weken geleden wat beschadigd, maar dat was het.....
Tja afstellen en instellen is mijn ding ;)

Ik heb nog geen flow en goede setup kunnen vinden voor de Radical op Silverstone. En de HPD fixed setup voor Mid-Ohio is best wel goed, enkel zeer onvergevingsgezind met bijremmen in het 'heuveltjes'-gebied ;(

Radical op Silverstone is overigens een uursrace! Errug lang dus ;)

Ik stel voor vanavond weer lekker met de Radical te trainen........ (Maar HPD vinnik ook goed....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ramsho schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:06:
[...]

Heb je de laatste firmware er ook in zitten?

Dat is het nu krijg die firmware er niet op. heb nog oude vista 32bit maar die geeft psoc error bij het flashe. rest is 64bit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Oeh, de HPD rijd op Mid-Ohio? Cool, toffe baan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Of voor de verandering een oval training?
HPD op Mid-Ohio is ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Indycar op Sebring is ook ernstig gaaf......Deze week is daar ook de fixed-serie (om de week oval en road) en ze hebben er een hele goede fixed setup voor.....

Enne qua oval.....Star Mazda rijdt deze week op Milwaukee ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ericjooo op 06-12-2011 11:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ericjooo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:35:

Als ik drie kwartier file wil rijden dan pak ik deze week wel de auto naar huis ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kon ook op Richmond rijden met de nascar B. Gister avond veel cautions gehad.
Van de 130 rondjes, 59 onder caution gereden.

[ Voor 33% gewijzigd door Niellie41 op 06-12-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Ericjooo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:35:
Ah mooi, mijn Road SR staat op 1.38 :( en Milwaukee telt daar voor mee dus prima manier om deze op te krikken + heb er vorig seizoen gewonnen in de Star Mazda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
JoepW schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:18:
[...]

Firmware in pedalen? Dat geldt alleen als je de pedalen via het stuur hebt aangesloten en dat is een afrader. Want de resolutie van de pedalen is veel hoger als je die rechtstreeks aansluit.
Wordt ook aangeraden volgens mij om een deadzone uit het rempedaal te halen.
If you experience problems with the deadzone of your brake and you want to increase or reduce it you can flash the firmware of your pedals with this updater. The updater only works on Windows XP 32 or Vista 32 but the pedals will work on all platforms afterwards. If the brake does not return to 0 after lifting the foot of the pedal you will have to switch to a firmware which has a higher DZ value or the brake needs to be re-lubricated. Please take care not to harm any cable connections!

Ik heb hem zelf overigens ook niet bijgewerkt, maar is wel een nieuwere beschikbaar.

Mijn voorkeur gaat uit naar de HPD op mid ohio.
Silverstone ga ik toch niet rijden.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ramsho schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:44:
[...]

Wordt ook aangeraden volgens mij om een deadzone uit het rempedaal te halen.
If you experience problems with the deadzone of your brake and you want to increase or reduce it you can flash the firmware of your pedals with this updater. The updater only works on Windows XP 32 or Vista 32 but the pedals will work on all platforms afterwards. If the brake does not return to 0 after lifting the foot of the pedal you will have to switch to a firmware which has a higher DZ value or the brake needs to be re-lubricated. Please take care not to harm any cable connections!

Ik heb hem zelf overigens ook niet bijgewerkt, maar is wel een nieuwere beschikbaar.

Mijn voorkeur gaat uit naar de HPD op mid ohio.
Silverstone ga ik toch niet rijden.
iemand al een update van de firmware geprobeerd via vmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ramsho schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:44:
[...]
.......If you experience problems with the deadzone of your brake and you want to increase or reduce it you can flash the firmware of your pedals with this updater. The updater only works on Windows XP 32 or Vista 32 but the pedals will work on all platforms afterwards. If the brake does not return to 0 after lifting the foot of the pedal you will have to switch to a firmware which has a higher DZ value or the brake needs to be re-lubricated. Please take care not to harm any cable connections!.....
Waar komt deze info vandaan ennuh waar kan je dit d/l?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zullen we dan maar weer eens Corvette, GT en HPD doen op Mid Ohio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik vind het prima.
Pagina: 1 ... 58 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.