iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.237 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja vreemd dat ze wel in offi multiklasses maar niet in hosted het bezit van 1 auto voldoende vinden. Solly....

[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 29-11-2011 21:22 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
derx666 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:32:
ehhr, Ik dacht dat je in multicar sessies je maar 1 auto hoefde te hebben ?

Heb nu even geen budget om 2 auto's te kopen die ik de komende tijd zeker nog niet ga rijden... Jammer zeg.

edit: Net zelf maar even een testsessie met de radical op suzuka gereden, met de setup van JoepW van een aantal berichten geleden.
Heb zonder ook maar een videotje of replay of wat dan ook na een ronde of 15-20 nu een 1:58.342 gereden met een opt van 1:57.727. Niet gek vond ik zelf.
Ik had wel de setup iets gewijzigd, door de ARB op Medium te zetten ipv hard. Ik vond hard iets te overstuurd om mee te beginnen. Ik zal er denk ik wel snel genoeg aan wennen om hem dan wel op hard te zetten. Ik streef naar een hoge 1:56 met een opt van lage 1:56/hoge 1:55
Strakke tijd hoor :) Goeie start!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Had etentje van het werk. Helemaal vergeten. Helaas dus geen tijd gehad :(

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
derx666 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:32:
ehhr, Ik dacht dat je in multicar sessies je maar 1 auto hoefde te hebben ?

Heb nu even geen budget om 2 auto's te kopen die ik de komende tijd zeker nog niet ga rijden... Jammer zeg.

edit: Net zelf maar even een testsessie met de radical op suzuka gereden, met de setup van JoepW van een aantal berichten geleden.
Heb zonder ook maar een videotje of replay of wat dan ook na een ronde of 15-20 nu een 1:58.342 gereden met een opt van 1:57.727. Niet gek vond ik zelf.
Ik had wel de setup iets gewijzigd, door de ARB op Medium te zetten ipv hard. Ik vond hard iets te overstuurd om mee te beginnen. Ik zal er denk ik wel snel genoeg aan wennen om hem dan wel op hard te zetten. Ik streef naar een hoge 1:56 met een opt van lage 1:56/hoge 1:55
In hosted moet je ze wel allemaal hebben helaas :-(

Een 58.3 is nog niet zo gek. Eerste keer in de radical? Ik heb een 57.3 kunnen neerzetten, een rondje, de rest was iets langzamer of spinnen door een curb te raken (grr O-) ). Optimal was 56.7. Ben er wel tevreden mee als ik hier in de buurt van kan komen in een race, dan gaan we deze week maar weer lekker Radical rijden ipv HPD :)
http://members.iracing.co...onid=4516377&custid=65950

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Overigens rijd ik komend weekend met wat mazzel al met de nieuwe pedalen *O*

Het lange wachten is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
Woei!!! Was weer leuk!

Thuiskomen, eten en frustratie wegrijden >:)

Had daarstraks eens naar de tijden gekeken en dacht 1:57 moet wel te doen zijn.... eerste ronden zat ik boven de 2 minuten... maar uiteindelijk de voorlaatste ronde toch onder de 1:57 kunnen duiken!
Ronde erna won ik in het eerste gedeelte bijna 3 tienden om dan de 2e Degner bocht iets te wijt uit te komen en'm compleet in de prak te rijden... dus kan nog sneller... :o

Hartelijk bedankt voor de setup Joep!
Vind'm een beetje te onderstuurd maar dat maakt hem volgens mij wel geschikt voor een volledige race.
En volgens mij ben ik sneller met deze setup als met mijn overstuurd testsetupje, ook al voelt het helemaal zo niet aan.

Zo meteen maar even overspringen naar de B-klasse door een uitermate spannende Time Trial te rijden :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Fragbeestje op 29-11-2011 22:48 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klopt ik had hetzelfde. Die laatste setup was de beste. Ik heb nog paar ideetjes om er iets meer stuur in te krijgen.
Mijn laatste 0.2 sec reed ik er af met een iets gewijzigde setup.
Ik heb enkel de caster 1 klik verminderd. Probeer maar eens.
Dan heeft de auto net iets meer stuur....
Hieronder de setup waar we allemaal mee reden. Later in de week als ik tijd heb zal ik een nieuwe versie maken, testen en hier publiceren.
http://p.invisio.nl/ir/se...l_suzuka_s4_2011_q_v5.sto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

NickThissen schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:42:
In hosted moet je ze wel allemaal hebben helaas :-(
hmm ja, dat is wel jammer. Ik denk dat ze dit met een volgende update wel een keer fixen, maar dat zal geen prioriteit hebben denk ik. Maar ik ga de komende tijd toch nog geen HPD op GT rijden, dus voor nu vond ik het zonde.
Een 58.3 is nog niet zo gek. Eerste keer in de radical? Ik heb een 57.3 kunnen neerzetten, een rondje, de rest was iets langzamer of spinnen door een curb te raken (grr O-) ). Optimal was 56.7. Ben er wel tevreden mee als ik hier in de buurt van kan komen in een race, dan gaan we deze week maar weer lekker Radical rijden ipv HPD :)
http://members.iracing.co...onid=4516377&custid=65950
En het was een verre van optimale ronde, dus het kan nog best wel sneller.
Dit was de eerste keer in de Radical sinds ons GoT toernooi op Zandvoort. Toen vond ik hem nog erg tricky, en was ik ook niet zo geweldig snel. Ik merk dat het racen met de Skip me al erg veel geholpen heeft met carcontrol. Ik heb nu nog wel issues met tractie uit de bochten, dat vind ik nog vrij moeilijk echt goed te controleren/doseren en verlies daar nog vrij veel tijd mee denk ik. Ook het remmen is nog wel tricky, maar dat gaat wel redelijk. Hopelijk heb ik deze week wat tijd om te oefenen, en in het weekend wellicht nog 1 of 2 keer een race meepikken.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:14

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Good Day!
Once again we'd like to thank you for taking the time submit your protest. This email is to inform you that the protest has reviewed and the member under protest notified of the outcome.
Mooi zo, maar misschien had het ook leuk geweest om te weten wat de uitkomst nu precies was.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:12

Niellie41

[object Object]

Net even een race gereden op Richmond.
Even kijken hoe mijn setup er voor staat. Ik ben nog een halve seconde te langzaam. Maar wel een steady race gereden met 0 incidenten. Er crashten wel 2 keer mensen voor me, maar had ik gelukkig kunnen ontwijken.

De kleinere ovals zijn ook echt gaaf om te doen!

Komende dagen proberen om de setup verder te ontwikkelen.
http://members.iracing.co...onid=4516615&custid=64876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
(jarig!)
Deze week er niet bij op de ovals...

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zijn vanaf deze week niet ook die Oval fixed series toegevoegd? (dan ga ik daar misschien nog wel even proberen).

Heb nog te weinig tijd gehad voor Oval sinds de focus eigenlijk toch wel op F1 ligt (vind em zooooo gaaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Fuelke schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:59:
[...]

Mooi zo, maar misschien had het ook leuk geweest om te weten wat de uitkomst nu precies was.
Je kunt over een paar dagen natuurlijk eens kijken naar het desbetreffende profiel om te zien of hij een paar dagen mist in z'n activiteiten en dus bijv voor een paar dagen gebant is.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vind het juist goed dat ze je niet in detail gaan zeggen wat er aan gedaan wordt. Dat helpt toch niemand? Dan krijg je alleen maar heen en weer gezeik als degene die protest het er niet mee eens is. Zo werkt het veel beter, protest is gezien en is afgehandeld, verder hoef je niet te weten wat de uitkomst was imo.

Ten slotte report je toch iemand om hem te laten leren dat hij die actie niet meer moet doen (welke dat ook was), niet puur om hem uit de service te kicken? Tenzij hij natuurlijk echt opzettelijk aan het crashen is, maar dan zal hij met een protest ook wel eruit geknikkerd worden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zou wel graag willen weten wat ze doen. Ik rij nu iRacing sinds mei en heb 2 keer iemand gereport.
Een iemand was een keer tegen de richting aan het rijden en expres mensen van de baan rijden in de Legends.
De andere keer had iemand mijn expres van de baan gereden.

Ik zou best willen weten wat ze doen, zodat ik weet of het wel nut heeft om iemant te reporten. Als die twee mensen nu gewoon een waarschuwing kregen, dan doe ik niet meer de moeite om een report op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:50:

Ik zou best willen weten wat ze doen, zodat ik weet of het wel nut heeft om iemant te reporten. Als die twee mensen nu gewoon een waarschuwing kregen, dan doe ik niet meer de moeite om een report op te stellen.
Maar dat is nou precies het probleem: als ze je nou verteld hadden dat ze alleen een waarschuwing hadden gekregen dan doe je nooit meer moeite om iemand te reporten, en is hun hele systeem naar de klote.
Nu zeggen ze er niks over en zul jij de volgende keer vast gewoon weer reporten.

Het is aan de organisatie om te bepalen wat er met een protest gebeurd, als men die beslissingen te zien krijgt dan garandeer ik je dat er altijd iemand is die het er niet mee eens is. Ofwel degene die het protest indient (in het geval dat er niks mee wordt gedaan, of "niet genoeg" in zijn ogen), ofwel degene waartegen het protest was. Het is dan gewoon nooit goed, en daar krijg je gewoon gezeik van.

Nu heeft degene die gereport is gewoon te luisteren naar de organisatie, en dat is genoeg denk ik.

Daarbij is een waarschuwing vaak ook effectief denk ik, als ik een waarschuwing zou krijgen dat ik de volgende keer een ban krijg dan denk ik wel twee keer na om het nog eens te doen. Als ik het dan toch nog eens zou doen zal er vast weer iemand zijn die me report en word ik er toch uit geknikkerd, probleem is in beide gevallen opgelost.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik ben de laatste twee maanden een beetje iRacing moe. Daarom heb ik bewust geen gebruik gemaakt van de Black Friday deal en ga ik mijn membership wat over 2 dagen afloopt niet verlengen.

Wie weet heb ik in 2012 weer zin om veel te racen, maar soms moet je even een break nemen. Allen veel succes in ieder geval op de baan en ik zal hier wel blijven meelezen natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tot gauw weer!
Het was me een genoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:57:
Ik ben de laatste twee maanden een beetje iRacing moe. Daarom heb ik bewust geen gebruik gemaakt van de Black Friday deal en ga ik mijn membership wat over 2 dagen afloopt niet verlengen.

Wie weet heb ik in 2012 weer zin om veel te racen, maar soms moet je even een break nemen. Allen veel succes in ieder geval op de baan en ik zal hier wel blijven meelezen natuurlijk :).
Jammer maar wel begrijpelijk. Soms moet je even afstand nemen van dingen die je teveel doet, of die niet zo leuk meer zijn.

Hopelijk tot snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Rustig hier :)

Ik ga de Quali doen voor de Fixed Indy Oval, en dan eens een race proberen. Hopen dat ie iig een aantal deelnemers kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik net weer thuis na 14 uurtjes werk. Dus ff geen zin in iRacing....... ff lekker bankhangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
wat was de template voor een klacht te melden ?

man die dave tweedlie :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:24:

Uit de sporting code:
Bekijk hoofdstuk 8 maar eens :)
http://membersmedia.iraci...g_Code_v2011.01.25.01.pdf

Session ID: 1247836/54220
Date: 2008‐05‐08 11:00 pm
Sporting Code Section: 5.5.11
Driver: Joe Smith
Description/Explanation of Protest:
On lap 9 of the race, Joe Smith typed in text chat ............................
Accompanying Attachments:
chat_text.jpg
Incident.rpy

[ Voor 47% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-11-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat was leuk :)

2e in de Indy Oval Fixed :)
http://members.iracing.co...onid=4522293&custid=61620

Was close, liep het laatste rondje nog 9 tienden in ofzo, maar kwam net tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
dabelg schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:24:

Wat gebeurde er eigenlijk precies? Want ik hoorde veel klachten maar ik sukkelde zelf met iRacing bugs.

Eerst was ie vergeten hoe mijn stuur werkte, moest in & uit de sim om hem aan de praat te krijgen. Ik rejoinde bij de start, bleef de button bovenaan hangen op "Waiting", kon ik weer in & uit de sim. Tegen de tijd dat ik terug was lag ik bijna 2 ronden achter, werd op het eind van mijn eerste ronde al door het hele HPD veld om de oren gereden.

Het goede nieuws was dat ik enkel eens gespind ben, dus amper 2 incidents, en SR terug richting de 2.0 kan kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hebben ze de update naar morgen verplaatst?

edit: Ik zie het nu onder aan die post staan. "Date change".
Ik dacht namelijk om na mijn werk even naar de changelogs te kunnen kijken, waren ze er niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Niellie41 op 30-11-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 20:43
Ai eerste race in weken. Mazda Cup @ Lime Rock.

Geen qualify dus gestart vanaf 10e plek.
Profiteer ik van allerlei foutjes van anderen en lig ik 1 ronde voor einde 2de in 1e split....

Zit ik ff met mn gedachten bij de vrees dat mn pc ms weer gaat rebooten, verlies ik de controle bij uitkomen laatste bocht... mis ik net de pitstraat en moet ik towen :X

Doei podium, dag Champ. Punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Fuelke schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:07:
[...]

Wat gebeurde er eigenlijk precies? Want ik hoorde veel klachten maar ik sukkelde zelf met iRacing bugs.

Eerst was ie vergeten hoe mijn stuur werkte, moest in & uit de sim om hem aan de praat te krijgen. Ik rejoinde bij de start, bleef de button bovenaan hangen op "Waiting", kon ik weer in & uit de sim. Tegen de tijd dat ik terug was lag ik bijna 2 ronden achter, werd op het eind van mijn eerste ronde al door het hele HPD veld om de oren gereden.

Het goede nieuws was dat ik enkel eens gespind ben, dus amper 2 incidents, en SR terug richting de 2.0 kan kruipen.
hij reed zonder te remmen 2 hpd's en mijn corvette uit de race door ons vol vanachter aan te rijden ( gekke was we vlogen over hem over en dan schoten we weg.) en hij had precies geen damage :((( gast is vertrokken door de klachten :p . ik heb nooit iemand gereport maar dit is er wel over. kwalificeer je dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.iracing.com/updating/images/fail_cones.jpg
Ben ik klaar met werken en heb ik zin in racen is de service down ;(
Vergeten dat er onderhoud is...... Tot 7 uur.

[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 01-12-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:47:
[afbeelding]
Ben ik klaar met werken en heb ik zin in racen is de service down ;(
Vergeten dat er onderhoud is...... Tot 7 uur.
Hij doet het alweer hoor :)

Vanmiddag al even met de HPD geoefend, kwam al vrij snel tot 46.0 met volle fuel, denk ik wel genoeg om straks een race mee te pakken. Deze keer maar 45 min ipv een uur (wel raar dat ze op zo'n 'grote' lange baan geen uur doen?), dat moet prima te doen zijn zelfs met een stront verkouden kop :+

[ Voor 30% gewijzigd door NickThissen op 01-12-2011 18:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga vanavond weer even oefenen met de Radical op Suzuka...
HPD laat ik even zitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik kom straks ook even oefenen dan Joep. Eerst een Q doen voor HPD dus dat wordt de race van 9 uur pas.

Ik merk na de update trouwens wel dat de sim steeds een kleine freeze heeft als er iemand connect of disconnect. Heel erg vervelend zeg... Vooral in de HPD soms midden in een bocht, dan springt hij ineens een meter of 5 naar voor, als je niet goed oplet zit je zo in de muur :/ Heb er al een post over gemaakt op het forum, hoop dat ze snel vinden waar dit aan ligt... Andere mensen hadden er ook last van zeiden ze, ligt dus niet aan mij :-(

[ Voor 68% gewijzigd door NickThissen op 01-12-2011 18:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
NickThissen schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:42:
Ik kom straks ook even oefenen dan Joep. Eerst een Q doen voor HPD dus dat wordt de race van 9 uur pas.
Waarschijnlijk neem ik die van 21h ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb trouwens weer een leukigheidje in elkaar geprogrammeerd net :+ Dit idee had ik al een tijdje, maar had er niet meer aan gewerkt omdat het onmogelijk lijkt om iets op het iRacing scherm te tekenen. Maar goed, dan maken we het maar voor mensen die toevallig een ongebruikte tweede monitor (of 4e in het geval van Joep) hebben staan.

'T is eigenlijk een soort 'Standings' schermpje wat de lijst met rijders laat zien in je sessie (inclusief welke lap ze in zitten, maar geen relative time, daar werk ik nog aan). Het leuke aan dit programmaatje is dat het onze GoT rijders database download en alle GoT rijders in groen laat zien. Zo kun je dus gauw zien of er iemand uit GoT bij jou in de sessie zit (en achter hun echte naam wordt dan ook de GoT username getoond).

Het lijkt al prima te werken, moet alleen nog even wat testen als er straks wat GoT mensen aan het rijden zijn ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kom maar op ;) Ik test wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
NickThissen schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:42:
Ik heb trouwens weer een leukigheidje in elkaar geprogrammeerd net :+ Dit idee had ik al een tijdje, maar had er niet meer aan gewerkt omdat het onmogelijk lijkt om iets op het iRacing scherm te tekenen. Maar goed, dan maken we het maar voor mensen die toevallig een ongebruikte tweede monitor (of 4e in het geval van Joep) hebben staan.

'T is eigenlijk een soort 'Standings' schermpje wat de lijst met rijders laat zien in je sessie (inclusief welke lap ze in zitten, maar geen relative time, daar werk ik nog aan). Het leuke aan dit programmaatje is dat het onze GoT rijders database download en alle GoT rijders in groen laat zien. Zo kun je dus gauw zien of er iemand uit GoT bij jou in de sessie zit (en achter hun echte naam wordt dan ook de GoT username getoond).

Het lijkt al prima te werken, moet alleen nog even wat testen als er straks wat GoT mensen aan het rijden zijn ;)
zalig gimme gimme :p nog ietsje op op de ipad te slepen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
Zo eerste test rondjes gereden met mijn nieuwe stuurtje, gt3 rs.

Voelt stuk steviger, en prettiger met sturen.
Mis alleen stukje feedback, beetje vaag zeg maar...

Joep, was al even aan het zoeken, maar zou je jouw stuur instellingen eens willen posten hier.
Dan kan ik eens vergelijken met hoe mijne nu staat.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Eerste impressie:
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpE39E.png
Positie werkt nog niet (klein foutje), track% laat zien hoe ver iemand op de baan zit. Je wordt zelf in geel getoond, GoT mensen in groen (met GoT naam erachter) en de rest gewoon wit. Straks wil ik nog inbouwen dat je kan kiezen of je alle rijders ziet of alleen de Got mensen, en misschien nog wat meer (en nuttigere) informatie tonen zoals de laatste of snelste lap times ofzo... Maar nu eerst Q + R :)

1:45.2 met fixed setup (20kg fuel), niet slecht voor een middag oefenen denk ik. Snelle mensen halen 42 zie ik al, maar goed, op laguna seca zat ik met 1:11 ook 2-3 seconden van de snelle mensen af, en deze baan is nog een stuk langer ook :)

[ Voor 20% gewijzigd door NickThissen op 01-12-2011 20:48 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ramsho schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:15:
Zo eerste test rondjes gereden met mijn nieuwe stuurtje, gt3 rs.

Voelt stuk steviger, en prettiger met sturen.
Mis alleen stukje feedback, beetje vaag zeg maar...

Joep, was al even aan het zoeken, maar zou je jouw stuur instellingen eens willen posten hier.
Dan kan ik eens vergelijken met hoe mijne nu staat.
Sen: 900
FF: 100
SHO: 100
dri: OFF
ABS: OFF
Lin: 000
dEA: 000
SPr: 0

En per auto heb ik de FFB anders staan in iRacing.
bv:
HPD: 5.6
Radical: 3 (dit met name omdat ik snel wil kunnen tegensturen).

Ik kan je aanraden de FFB niet te hoog te zetten. Dat maskeert de nuances in het stuur heel erg.

Have fun ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, dat was een succes... Rondje 5-6 ofzo breekt hij ineens uit bij het uitkomen van de hairpin, beetje vaag deed niks anders dan normaal, heel rustig op het gas, was alweer bijna naar de 2 aan het schakelen en HOP ineens dwars. Toen hield ik hem net niet uit de muur, klein tikje tegen links voor, too much damage, we're done :( Beetje belachelijk dat schade model, kan echt niks hebben af en toe :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Nou, mijn eerste dag in de C klasse, met de Radical op Suzuka. Erg wennen, het lijkt wel een rally auto, ik moet net voordat ik zou willen insturen al insturen met de rem erop dan overstuurt ie wat en als de neus goed staat dan het gas erop. Ik weet niet of dat de snelste manier is maar het is wel leuk. Ik heb als beste tijd nu 2.01.xx staan- niet snel, als ik anderen zo 1.55 zie rijden.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga weer radical trainen. Dus join waar ik ook ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
JoepW schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:26:
Ik ga weer radical trainen. Dus join waar ik ook ben ;)
Ja lijkt me leuk, mss kan je nog tips om te rijden geven. Vanavond helaas geen tijd meer, hopelijk morgenavond weer. Volgens mij heb ik de Radical trouwens ook wel in Race07 ofzo gereden ooit, toen vond ik hem niet goed controleerbaar.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Had vanavond ook mee willen rijden met de radical. En toen kwmane mijn ouders even onverwacht langs :) nja wel gezellig, maar daar ging mn race avondje... achja... morgen beter.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
JoepW schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:06:
[...]

Sen: 900
FF: 100
SHO: 100
dri: OFF
ABS: OFF
Lin: 000
dEA: 000
SPr: 0

En per auto heb ik de FFB anders staan in iRacing.
bv:
HPD: 5.6
Radical: 3 (dit met name omdat ik snel wil kunnen tegensturen).

Ik kan je aanraden de FFB niet te hoog te zetten. Dat maskeert de nuances in het stuur heel erg.

Have fun ermee ;)
Hmm ok verassend, had de ffb nu steeds hoger gezet omdat ik de nuances inderdaad vaag vondt.
Stond nu met de hpd op 11.

In windows trouwens staat hij nu op 900 en demping 0 (fanatec instellingen)

Maar ik ga testen.. tnx

[ Voor 5% gewijzigd door ramsho op 01-12-2011 21:59 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
In windows moet je niks veranderen..... Of op het stuur of in iRacing.
Thomas adviseert alles op het stuur op max of 0 te zetten en de FFB in iRacing te regelen.
Ow ja. En de demping in iRacing heb ik bij alle auto's op 0 staan!

[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 01-12-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
derx666 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:40:
Had vanavond ook mee willen rijden met de radical. En toen kwmane mijn ouders even onverwacht langs :) nja wel gezellig, maar daar ging mn race avondje... achja... morgen beter.
Ouders, kinderen, echtgenote- wat moet je er mee- RACEN willen we, haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Kinderen hebben we gelukkig niet :) vrouw... nja... zolang ik niet elke avond boven zit kom ik er wel mee weg... en ouders, tsja, je moet ook een sponsor hebben he :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Weer wat verder gewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp1AC.png

Helaas geen GoTers in de sessie, maar die worden dus groen ;) Je kunt straks ook kiezen om alleen de GoTers te laten zien.

In P,Q, of warmup wordt er gesorteerd op snelste tijd, in een race gewoon op positie (dus eerst op lap en daarna op track%).

Mensen die niet meer on track zijn worden donkergrijs (maar in geval van P,Q staan ze er wel nog gewoon tussen op hun 'verdiende' positie).

Het begint al aardig ergens op te lijken :)

Als er echt veel mensen online zijn krijg je wel een scrollbalk die niet erg handig is tijdens het rijden, moet nog iets daarop vinden, dat hij jou in het midden laat en vanzelf meescrollt ofzo...

(Oh en even een waarschuwing, dit zijn de tijden in de Radical practice sessie van zojuist, een 54.2 is wel erg snel zeg...)

[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 01-12-2011 23:48 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik weet niet hoe handig je bent Nick maar , kan je net als in rFactor , de rijders met getal in 1 balkje zetten ?
Aangezien je de rij positie al hebt mbt balklengte.(vond dit in rFactor nl altijd al heel overzichtelijk)

Dus onderaan zoiets als:

---------10-9----------8-----7-6-5----4-3-2--1--------------

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Goed idee :) Maar werkt alleen goed in een race denk ik dan, de posities zullen anders helemaal door elkaar staan (degene die de snelste tijd heeft (nr 1) hoeft natuurlijk niet perse vooraan te rijden).

In P of Q kan ik misschien wel iets vergelijkbaars doen maar dan een balkje dat laat zien hoeveel de tijden van elkaar af zitten. Gewoon een balkje met helemaal links de langzaamste tijd en helemaal rechts de snelste, en de posities op de relatieve posities van de tijden, dan kun je grafisch ongeveer zien hoe ver je voor ligt qua tijd of hoeveel je nog in te halen hebt.

[ Voor 48% gewijzigd door NickThissen op 02-12-2011 00:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:01:
Goed idee :) Maar werkt alleen goed in een race denk ik dan, de posities zullen anders helemaal door elkaar staan (degene die de snelste tijd heeft (nr 1) hoeft natuurlijk niet perse vooraan te rijden).

In P of Q kan ik misschien wel iets vergelijkbaars doen maar dan een balkje dat laat zien hoeveel de tijden van elkaar af zitten. Gewoon een balkje met helemaal links de langzaamste tijd en helemaal rechts de snelste, en de posities op de relatieve posities van de tijden, dan kun je grafisch ongeveer zien hoe ver je voor ligt qua tijd of hoeveel je nog in te halen hebt.
1: ik bedoelde ook alleen race , had niet nagedacht over de andere sessies.
2: Kan , maar voor qual en practice kan sorteren op auto nr ook handig zijn om te zien waar er een gat is waar je makkelijk je rondetijden kan maken. (niet dat het over het algemeen druk is tijdens de practice of qualy)
(btw is het ook mogelijk om qualificatie tijden op te halen uit de IRacing website , aangezien je de mensen die je in de qualy ziet niet per definitie in de race ziet en omgekeerd , dan is zo`n spread-balk zoals jij al bedacht had wel een uitkomst)

Nog mooier trouwens zou zijn (in de race) als de nr`s van de andere rijders van kleur kunnen veranderen , bv als jij bv 2de ligt en nr 1 rijdt harder wordt hij rooder en als jij sneller bent wordt hij groener.
Hmm , dan zou wel iets anders verzonnen moeten worden om aan te tonen of het een GOTter is , maarja t`is maar een idee.

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 02-12-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 22:02

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Hier FF wat anders tussendoor een nieuwe Online Racesim

SimraceWay

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
BruceLee schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 02:09:
SimraceWay
Was al eerder in dit topic vermeld , maar eerlijk gezegd (niet geprobeerd) ziet de handling er iets houterig uit en de overdadige kleurverzadiging snap ik ook niet helemaal.

Wel mooi gras verder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:16:
[...]

1: ik bedoelde ook alleen race , had niet nagedacht over de andere sessies.
2: Kan , maar voor qual en practice kan sorteren op auto nr ook handig zijn om te zien waar er een gat is waar je makkelijk je rondetijden kan maken. (niet dat het over het algemeen druk is tijdens de practice of qualy)
(btw is het ook mogelijk om qualificatie tijden op te halen uit de IRacing website , aangezien je de mensen die je in de qualy ziet niet per definitie in de race ziet en omgekeerd , dan is zo`n spread-balk zoals jij al bedacht had wel een uitkomst)

Nog mooier trouwens zou zijn (in de race) als de nr`s van de andere rijders van kleur kunnen veranderen , bv als jij bv 2de ligt en nr 1 rijdt harder wordt hij rooder en als jij sneller bent wordt hij groener.
Hmm , dan zou wel iets anders verzonnen moeten worden om aan te tonen of het een GOTter is , maarja t`is maar een idee.
Ik kan nog niet betrouwbaar checken of iemand sneller of langzamer is, daarvoor moet ik de relative times hebben en die kan ik niet goed bepalen. Ben aan het lobbyen dat de SDK die ook output maar dat onderzoeken ze nog...

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 02-12-2011 08:08 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Gisteravond zag ik opeens HDP staan en ben gelijk in gestapt.We reden op Spa.
Rij op dit moment 2.07 (vooraan reden ze 2.03 :| )

Nou maak ik me daar voorlopig niet echt zorgen om, tijden komen nog wel.Eerst de auto goed onder controle krijgen.
Zijn wel een paar dingen die me opvallen.

ten eerste:
terugschakelen gaat erg rustig en zonder enig geweld.Geluid verschil is niet erg hoog tussen de ene en de ander versnelling.
Als je het bv met Skip vergelijkt zit er een wereld van verschil.Heeft de HDP een bepaald type koppeling waardoor de bak soepeler schakelt?

ten tweede:
Tijdens het terugschakelen viel me op dat de bak nog in 3 stond terwijl ik echt dacht in 2de versnelling te rijden.
Dit heb ik meerdere keren meegemaakt.Lijkt wel of de bak niet terug wilt schakelen onder een bepaalde toerental. Klopt dit? (heb een nieuwe G27 dus ligt niet aan de schakel flippers)

en als laatste.
Hoe kan ik de stuur uitslag groter maken? Krappe bochten kan ik namelijk niet genoeg insturen bv S bocht bij pit ingang en Hairpin voor het rechte stuk.

[ Voor 3% gewijzigd door seninha op 02-12-2011 08:37 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hij zal vast een sloot techniek voor de versnellingsbak hebben ja, schakelen gaat zowat automatisch, volgens mij hoef je ook niet te koppelen zelfs zonder auto blip.
Terugshakelen kan inderdaad alleen als je toeren laag genoeg zijn. Gewoon eerst goed remmen en niet meteen naar de 2 willen als je nog 200 rijdt ;) Tip in de HPD is: hard remmen (je kan bijna tot het eind van de remweg 100% remmen) en nog harder de bocht door dan je denkt dat mogelijk is. Bij het oefenen kom ik vaak bochten tegen die ik eerst rustig doe, paar versnellingen terug, en waar later blijkt dat je gewoon moet vertrouwen op de bak grip die je hebt en keihard flat-out kan rijden...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
BruceLee schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 02:09:

[video]
SimraceWay
Ach ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien, wel realistisch, alleen de kleuren zijn wel fel inderdaad. Maar goed, ik ga me maar op 1 ding tegelijk concentreren, iRacing bevalt me zo prima, dus daar blijf ik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
seninha schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:17:
ten eerste:
terugschakelen gaat erg rustig en zonder enig geweld.Geluid verschil is niet erg hoog tussen de ene en de ander versnelling.
Als je het bv met Skip vergelijkt zit er een wereld van verschil.Heeft de HDP een bepaald type koppeling waardoor de bak soepeler schakelt?
De HPD heeft idd een heel andere bak dan de Skip. Volgens mij heeft de Skip irl gewoon een H-bak, zoals een normale personenauto, en daar rag je 'm ook niet soepeltjes zonder koppelen van de ene in de andere versnelling :p De HPD heeft meer een F1-style bak.
ten tweede:
Tijdens het terugschakelen viel me op dat de bak nog in 3 stond terwijl ik echt dacht in 2de versnelling te rijden.
Dit heb ik meerdere keren meegemaakt.Lijkt wel of de bak niet terug wilt schakelen onder een bepaalde toerental. Klopt dit? (heb een nieuwe G27 dus ligt niet aan de schakel flippers)
Zoals Nick al zei, je moet onder een bepaald toerental zitten om terug te kunnen schakelen. Stukje beveiliging voor de motor denk ik, al ga ik er ook nog wel eens de fout mee in. Afremmen op de motor word wat lastiger. De F1 en de Dallara Indycar hebben hetzelfde, en vast nog wel meer wagens.
en als laatste.
Hoe kan ik de stuur uitslag groter maken? Krappe bochten kan ik namelijk niet genoeg insturen bv S bocht bij pit ingang en Hairpin voor het rechte stuk.
De HPD heeft in de setup op het laatste tabje een optie voor stuurbekrachtiging, wellicht daar eens mee pielen? Die staat bij sommige setups extreem gevoelig. Daar zet ik 'm op 1 (zo laag mogelijk), dan rijd ie prima.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hehe eindelijk 1:56.9 met de Radical op Suzuka.
Met een licht getweakde setup van dinsdag.
Met racefuel is ie ook goed te rijden trouwens.
Ik zal zo de setup posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo. De pedalen zijn binnen, aangesloten en getest. Werkt prima, maar het is echt nog even wennen. Ook het gaspedaal is nog erg wennen, misschien dat ik die nog iets strakker ga veren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Deze setup vond ik betrouwbaar en was ik snel mee:
http://p.invisio.nl/ir/se...l_suzuka_s4_2011_q_v8.sto
Hoogie2004 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:28:
Zo. De pedalen zijn binnen, aangesloten en getest. Werkt prima, maar het is echt nog even wennen. Ook het gaspedaal is nog erg wennen, misschien dat ik die nog iets strakker ga veren...
Veel plezier ermee.
Ik zou eerst een tijdje rijden en dan pas sleutelen....

[ Voor 57% gewijzigd door JoepW op 02-12-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:42:

[...]

Veel plezier ermee.
Even getest, lijkt prima. Ik mis nog ergens een fractie stuur heb ik het gevoel... Met name op hoge snelheid.
Kwam met eventjes proberen tot 1:58.3, maar daar kan nog wel veel vanaf.

Heb het gaspedaal iig al een paar slagjes strakker gedraaid en dat werkt veel beter, heb nu meer het gevoel dat ik voel wat ik doe. Verder nu niks meer sleutelen inderdaad, gewoon eerst een week wennen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-12-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben weer even naar Japan voor verder trainen met de Radical ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoe laat gaat jou vlucht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben er al en eigenlijk wel weer klaar: 1:56.363 nu met een optimal van 1:55,925 ;)
Ik rij nog even met racefuel paar rondjes en dan ga ik uit eten (helaas niet Japans).
Ik zal de replay van dat rondje even posten. Zitten zelfs nog foutjes in zag ik net 8) Maar dat kan ook niet anders met een WR dat 2 sec lager is....

[ Voor 30% gewijzigd door JoepW op 02-12-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
JoepW schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:42:

[...]

Veel plezier ermee.
Joep, bedankt voor de setup!!! Als ik straks thuiskom zal ik hem zeker proberen!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Even de HPD fixed gedaan zojuist, gewoon strak 5e :)
http://members.iracing.co...onid=4532056&custid=61620

Heb nog moeten knokken met die Andreas, die was net bij te houden. Hij zat heel even klem achter een andere HPD 1 rondje voor het eind, anders had ik hem niet ingehaald denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-12-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Net maar even gekwalificeerd; 1:46.7.....het kan harder maar nu sta ik in ieder geval voor de Corvett's en Fjords :) Vind de HPD wel erg lekker rijden op Suzuka......zeker na een paar rondjes Radical.....haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga ook maar even de HPD Quali doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net even een HPD race geprobeerd, laten we dat maar snel vergeten. Bagger.... benieuwd wat de hit op SR en IR gaat zijn.

Zo iig ff Q doen, inhalen van de GT's kost nogal wat tijd met die esses.

Heb nog wel wat moeite om te beseffen dat je echt enorm hard de bocht om kan met die HPD, zeker vergeleken met de Radical...

[ Voor 24% gewijzigd door BM op 02-12-2011 19:24 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

1 Rondje gedaan in Q. 1:47.0
Goed genoeg om voor de langzamere wagens te staan, ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hihi, heel lage SOF in de SM, ik dacht ik ga nog maar eens winnen :) P2 gestart, meteen van achter geramd in T2 maar gelukkig geen damage, en einde lap 1 spint de P1 zichzelf eruit. Rest van de race niks meer gebeurd, mensen achter me langzaam tot 10s achterstand en toen maar rustiger gaan rijden en eenvoudig uitgereden.
Was een 0 inc race geweest zonder die contact in lap 1.

Lage SOF maar wel leuk om nog eens te winnen, was te lang geleden :) 't gaat niet altijd om de punten haha! :D

En nog een 5e plek in de HPD met enkel 3 off tracks, gaat weer lekker :)

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 02-12-2011 21:42 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
iLetYouWin - Road
Beat an iRacing employee in an official road race.
Fuelke finished 6th in the HPD ARX-01c ahead of iRacing employee Sean Siff
Gemakshalve zeggen we er later niet bij dat hij voor me spinde bij het uitkomen van de hairpin en daardoor moest opgeven. Ik reed hem overigens bijna van de sokken in de eerste ronde, zat er vlak achter in de twee bochten voor de brug onder het circuit. Zou me vast een protest opgelevert hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:17:
Hihi, heel lage SOF in de SM, ik dacht ik ga nog maar eens winnen :) P2 gestart, meteen van achter geramd in T2 maar gelukkig geen damage, en einde lap 1 spint de P1 zichzelf eruit. Rest van de race niks meer gebeurd, mensen achter me langzaam tot 10s achterstand en toen maar rustiger gaan rijden en eenvoudig uitgereden.
Was een 0 inc race geweest zonder die contact in lap 1.

Lage SOF maar wel leuk om nog eens te winnen, was te lang geleden :) 't gaat niet altijd om de punten haha! :D
Had ff mee zitten kijken, netjes gereden :) Ik kan op Infinion mijn draai niet echt vinden. Ik snap he-le-maal niks van die 1e paar bochten.

Ben ook nog ff als ghost in de race mee gaan rijden... kolere... das eng :X
Je spotter gaat volledig tekeer van alle autos om je heen, maar je kunt er gewoon dwars doorheen (gelukkig :+). Jammergenoeg worden er geen tijden bijgehouden, dus tis beetje nutteloos.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het is best een lastige track ja, ik ben ook echt niet snel, mijn snelste tijd was mijn Q tijd van 1:26.8. Er halen mensen in de 24 geloof ik, en zelfs 25 in de race waar ik moeite heb om in de 27 te komen :+ Eerste paar bochten is gewoon niet te snel, vooral in die rechterknik net bovenop de heuvel (T2), daar heb je geen grip en hij wil maar niet insturen, je moet gewoon wachten wachten wachten tot je stuurt en dan kun je je gas erop :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:44:
Het is best een lastige track ja, ik ben ook echt niet snel, mijn snelste tijd was mijn Q tijd van 1:26.8. Er halen mensen in de 24 geloof ik, en zelfs 25 in de race waar ik moeite heb om in de 27 te komen :+ Eerste paar bochten is gewoon niet te snel, vooral in die rechterknik net bovenop de heuvel (T2), daar heb je geen grip en hij wil maar niet insturen, je moet gewoon wachten wachten wachten tot je stuurt en dan kun je je gas erop :p
Infineon is mega lastig.
Kwam net tot 1:27.5 in een kwartiertje proberen, mijn PB daar is 1:26,5 ofzo (van vorig seizoen).
Ik rijd alleen meer naast dan op de baan voor mijn gevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zo, dat was een leuke practice op Suzuka.
Toevallig dat ineens zowat iedereen langs kwam. Uiteindelijk nog een 1:56.973 gereden met een opt van 1:56.3. Best tevreden mee, aangezien ik zowat de hele week nauwelijks gereden heb, en ik normaal eigenlijk alleen de Skip rij. Denk dat ik vannacht of morgen 1 of 2 races met de radical doe, en dan nog even de Skip in duik zodat ik maandag avond daar ook nog 1 of 2 races mee kan pakken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga me wagen aan de Radical Quali...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Suzuka blijft toch een aparte baan :)
1 foutje ergens in de esses en je hele rondje is eraan. Maakt het wel spannend iig. Zit nu op een optimal van 56 hoog, met een snelste ronde van 57.5. Moet dus nog wel wat vanaf kunnen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De radical race gaat gewoon official :)

Iemand een idee hoeveel fuel ik nodig heb? (ik gok 45 liter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Door een tip van derx666 vanmiddag eens zonder autoblip gereden in de radical. Het is wat lastig met terugschakelen omdat ik geen koppeling gebruik, maar als je goed van het gas gaat tijdens het remmen en heel even kort blipt op het goede moment dan werkt het prima, en daar win je echt gewoon een seconde mee in je rondje. Derde rondje dat ik reed zonder autoblip meteen 0.70 eraf, wat voor de chicane nog 0.95 ofzo was...

Ik twijfel alleen of ik het in de race wil gebruiken, een keer net fout blippen en hij schakelt niet meer en dan ga je er gewoon af als het in een lastige bocht gebeurt...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zeker in het begin is het in de race wellicht nog makkelijk om met autoblip te rijden, maar na een aantal practice sessies ben je er wel aan gewend, en kun je ook zonder problemen tijdens de race zonder schakelhulp rijden.
In de skip rij ik sinds 3 weken zonder hulp, en in mid ohio voor het eerst in de race zonder hulp. De radical is nog heel nieuw voor mij (en SNEL), dus ik zal daar in de race waarschijnlijk ook gewoon met blip doen. Volgend seizoen denk ik dat ik radical en SM ga doen. Dit seizoen iig genoeg radical races rijden voor de MPR, zodat ik aan het eind van het seizoen klasse B ben. Voor de rest blijf ik me toch vooral op de Skip concentreren voor nu. Ik merk dat ik er zeker een stuk beter door ben gaan rijden. Ik kan de radical al heel veel beter onder controle houden als tijdens het GoT toernooi op zandvoort.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Duur raceje voor mij...... Not my day.
Rem 2 keer te laat in gevecht om plek 2! Val terug naar 9 vecht me terug naar 7 en vervolgens kwispel ik door 120R en vang de stuiterdende auto tot iets van 3 keer op en vervolgens zachtjes de muur in. :(
Alleen noodzakelijke repair gedaan en weer verder gereden op plek 12 ;(
iRating en SR naar benee..... ;( Nog net boven de 2000....
Net podium Maykel!
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4537204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jammer Joep, Frank ging ook niet al te soepel zag ik ;(

Race voor mij ging wel goed. Raar, want de Q daarvoor was hopeloos :p Maar heb eigenlijk gewoon hele race redelijk rustig rond kunnen rijden. Geen heftige gevechten of wat dan ook.
Nog wel geluk dat Johannes spinde oid, want die kwam toch nog wel redelijk rap dichterbij.

Al met al prima voor de IR en de SR. De schade van de HPD race van gister is al bijna gefixed :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja ik had een gave eerste 3,5 rondje. Echt close en spannend. Totdat ik me verremde in T13 en de ronde daarop WEER ;(
In 2 rondjes van plek 2 naar 10.... Teruggeklommen naar 6de plek. Maar toen kwam de grote fout. Ik raakte de curb in T14 volgas..... Nou ja resultaat ken je...... Auto was echt naar zijn grootje. Jammer, want racen zit er morgen pas weer in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:03:
Door een tip van derx666 vanmiddag eens zonder autoblip gereden in de radical. Het is wat lastig met terugschakelen omdat ik geen koppeling gebruik, maar als je goed van het gas gaat tijdens het remmen en heel even kort blipt op het goede moment dan werkt het prima, en daar win je echt gewoon een seconde mee in je rondje. Derde rondje dat ik reed zonder autoblip meteen 0.70 eraf, wat voor de chicane nog 0.95 ofzo was...

Ik twijfel alleen of ik het in de race wil gebruiken, een keer net fout blippen en hij schakelt niet meer en dan ga je er gewoon af als het in een lastige bocht gebeurt...
Alleen Autoblip uit of ook Autoclutch uit (alleen bij de start clutch gebruiken), met allebei uit is mijn optimal 2 sec naar beneden gegaan , mijn actual alleen nog niet. :P (opti is nu 1:56.400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Alles uit (Shift aids: none) heb ik net mee gereden. Optimal van 56.3 naar 56.0 gekregen en snelste van 57.3 tot 56.6, kon een 56.3 zijn als ik niet te wijd ging in de chicane.

Jammer Joep, dat zie je meestal als het goed gaat in P dat het in de race klote gaat... Morgen weer een poging?, dan doe ik mee... Kan vandaag niet meer maar morgen nog wel tijd zat.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:43:
Tja ik had een gave eerste 3,5 rondje. Echt close en spannend. Totdat ik me verremde in T13 en de ronde daarop WEER ;(
In 2 rondjes van plek 2 naar 10.... Teruggeklommen naar 6de plek. Maar toen kwam de grote fout. Ik raakte de curb in T14 volgas..... Nou ja resultaat ken je...... Auto was echt naar zijn grootje. Jammer, want racen zit er morgen pas weer in....
T13 is dan ook wel een onmeunige rotbocht :p Maar wel 1 die nog wat ruimte heeft om een foutje te maken. T14 is idd wat minder vergevingsgezind :/ Te ruim kan nog wel (al moet je dan ook niet te snel terugsturen), maar te krap is einde oefening ja... Zonde

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Iemand die zometeen de Radical meepakt? (ik wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik niet. Net ff koppeling gemonteerd en ff oefenen met koppeling ;)
Morgemmiddag weer denk ik....
Jij suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:27:
Ik niet. Net ff koppeling gemonteerd en ff oefenen met koppeling ;)
Morgemmiddag weer denk ik....
Jij suc6.
Heb je zulke grote voeten dan, dat je hem er niet standaard al op hebt zitten.
Voor welke auto btw , bij de Radical heb je nl geen koppeling nodig , alleen knopje om te starten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hmm vanavond verjaardag van mn moeder en morgenmiddag naar de Race of Champions in Dusseldorf. hopelijk morgenavond nog tijd om een race mee te pikken.
Maar wel nette tijd Nick!

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
btw wat Clutch betreft , had ik het idee om het zonder te proberen van: (misschien heeft derx666 het ook daarvandaan)
http://insidesimracing.tv...iewtopic.php?f=130&t=5737

Met een handig tabelle`tje nl:
https://docs.google.com/s...cFNxWTExOVRPaF9aeVE#gid=0

@Joep ^ ,misschien handig voor in de topicstart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal zien dat ik het file aanvul en dan zal ik het toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
Hoogie2004 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:23:
Iemand die zometeen de Radical meepakt? (ik wel)
Heb ook nog ff meegedaan...
Ging niet onaardig, begin teveel offtrackjes.. middenstuk ging goed, en aan het end weer wat offtrackjes

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@Enchion: daar had ik het niet vandaan.
Ik las een tijd geleden op het forum in het Skip gedeelte dat autoclutch/autoblip door iRacing als een soort van hulpmiddel gezien wordt, en daardoor dus ook expres zo gemaakt is dat je er iets langzamer door bent. In de Skip zou het ongeveer 0.5s per rondje schelen (afhankelijk van de lengte van de track natuurlijk). Aangezien 0.5s best veel is, ben ik dat in de Skip gaan proberen, en met succes. Zeker in de races kan het een voordeel zijn, omdat je door het snellere schakelen wat sneller accelereerd, en dus iemand aan het eind van een recht stuk wat makkelijker voorbij komt (als hij autoclutch/autoblip gebruikt).

Toen ik vanmorgen in de radical stapte en ermee wegreed merkte ik dat autoclutch/autoblip aanstond, en na de eerste crash heb ik dit meteen ff uitgezet. De radical is wat trickier met terugschakelen dan de Skip, maar ik merkte wel dat ik meteen een stuk sneller was. Het scheelde bij mij zo ongeveer 4km/h aan het einde van het rechte stuk.
Ja, het is wennen, maar eenmaal gewend scheelt het echt een berg tijd...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het geeft me ook wel het gevoel dat ik iets meer in controle ben, iets bewuster schakel enzo. Ben alleen bang dat ik er ook iets eerder mee rem en dat is natuurlijk niet handig om iemand eruit te remmen... Ook nog steeds af en toe dat ik er eentje mis en dan bijv in de 4 blijf hangen voor een bocht die in de 2 moet, dan raak je zoveel tijd kwijt...

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 57 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.