iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.237 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:27

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooie race Frank. Van begin tot eind spannend en netjes.
3de ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:41:
Mooie race Frank. Van begin tot eind spannend en netjes.
3de ;)
Dank je, ik was duidelijk sneller als die Paolo, maar die verdedigde strak en netjes. Toen ik die GT zag, liet ik een gat vallen, ik wist dat hij zich klem ging rijden daar, en er was precies een klein gaatje om hem uit te remmen. Was erg leuk, en hij reed erg fair :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
Net voor de grap weer eens een Skip race gedaan, Geinig autotje, maar d'r word wel echt onnoemelijk hard mee gereden...

Maar goed, omdat de rest besloot te crashen toch 4e geworden. +53 iRating en +0.14 SR.

Eindelijk boven de 2000 iRating *O*

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Frustrerende race in de HPD net :p Begon op p5/6 ofzo en in T1 spint iemand die ik helemaal naast de track moet ontwijken waardoor ik 5 plekken kwijt raak. Minstens 4 van die 5 waren gewoon precies net zo snel als ik, ik heb de hele race achter ze gezeten zonder kans in te halen, dus als ik voor hun was gebleven in T1 dan had ik ze wel voor kunnen blijven. Tegen het eind spint er nog een voor me en had ik eindelijk het gat gedicht om de volgende ook nog in te halen en dan maak ik zelf ook nog een fout in de corkscrew waardoor ik die kans weer laat schieten en nog een plek kwijt raak... AAHH! Stom :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Pffffff, dat was zweten:
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4504060
Wat een heerlijke race
Erg jammer dat iRacing car contact en off track meld in de uitslag. Beide niet gebeurd. -0.06 SR daar baal ik dus van. Was een race zonder enig incident!
Zweten zweten zweten. Heerlijk. iRating: 2045 :+

5de gestart, 4de gefinished. ;)

[ Voor 200% gewijzigd door JoepW op 27-11-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Net nog een (waarschijnlijk) laatste race met de Skip op Ohio gedaan. 2e gestart, 3e gefinished. Niks speciaals, de andere 2 waren gewoon te snel. Had wat teveel overstuur, dus ben niet voluit gegaan om zo de achterbanden niet op te roken. Uiteindelijk maar 1 offtrack gehad (bocht iets te scherp aangesneden), en een SR van +0.17 en IR van +54 tot 1762.
Moet echt eens de SM of radical erbij gaan rijden, maar Philip island ligt me nog niet echt in die auto's.
De overstap vanuit de Skip is echt gigantisch kwa snelheid, dus ik hoop volgende week op Suzuka (radical) of Infineon (SM) wat beter uit de voeten te kunnen.
Heeft er trouwens iemand wat stabiele setups voor die tracks ? De enige die ik op het forum zie zijn van de snelle gasten, en die zijn nog niet echt geschikt voor mij.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Infinion is een SR-killer track..... ;)
En ik vind Suzuka wat groot voor de Radical. Maar ik ga zo wel even trainen op Suzuka. Als er geen hosted training sessie is zet ik die wel op.
Ik zal voor beiden even de setups opzoeken. Alhoewel ik niet weet of ik er een voor Suzuka heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik ga zo even de laatste F1 race kijken :)
Misschien vanavond nog ff, als ik "mag" van de vrouw :)

En suzuka met de radical lijkt me wel meevallen. Heb er ook met de Skip gereden... Dan issie pas lang :) Race was maar 13 rondjes :) Maar het scheelt wel dat ik de layout van de track nu ken, dus dan is de leercurve wat kleiner denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door derx666 op 27-11-2011 15:45 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
F1 start pas om 5 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik kom wel even mee oefenen Joep, straks. Nog even druk aan m'n F3 scherm app aan het werken ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@Nick: je bent een held :) Ik ben erg benieuwd naar je appje.
@JoepW: klopt, maar de voorbeschouwing begint zometeen al... Lekker BBC kijken :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja, klopt. Doe ik ook. Maar ik heb de Q gisteren al gezien.....
@Nick ik ga ff rijden met de HPD in een hosted sessie op Suzuka. Geen zin om voor 3/4 uur een sessie op te zetten.

[ Voor 47% gewijzigd door JoepW op 27-11-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ik niet helaas, nja, niet helemaal iig. Had hem opgenomen, maar alleen ff de laaste paar minuten van elke Q sessie gekeken. Jezus was is die Vettel rap...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:52:
@Nick: je bent een held :) Ik ben erg benieuwd naar je appje.
Hehe, ik zelf ook! Ik hoop dat het me lukt, want het zou echt handig zijn vooral in die multiclass races...

Ik ben weer iets verder, krijg nu al live data binnen en ik heb een eerste poging gedaan om het tijdverschil (zoals F3 scherm toont) uit te rekenen...

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp5E0.png

De rijders die voor me rijden dit rondje hebben een tijd die wel ongeveer klopt met wat F3 zegt (zit wel een behoorlijke fout nog in). De rijders achter me daar klopt helaas helemaal niks van.

Op het moment doe ik dit:

Elke 16 ms krijg ik van elke auto door hoe ver hij op de baan zit (LapDistance, in procent). Nu deel ik de track in 1024 sections, en voor elke section sla ik op op welke tijd de auto daar voorbij komt.

Zodra een auto dus van LapDistance = 0 naar LapDistance > (1/1024) springt sla ik de 'server tijd' op voor section 1 (paar duizend seconden meestal). Zodra hij van LapDistance = (1/1024) naar LapDistance = (2/1024) springt sla ik weer de tijd op voor section 2, en zo verder voor 1024 sections voor elke auto.

Om het tijd verschil te bepalen hoef ik nu alleen de opgeslagen tijden van twee sections van elkaar af te trekken. Rijd ik bijvoorbeeld achteraan, dan neem ik de tijd op mijn section en die trek ik af van de tijd van de andere auto's (op diezelfde section), en dat lijkt wel ongeveer te werken tot een nauwkeurigheid van een seconde ofzo (nog veel te groot wel..).

Probleem is nou dat die section times heel vaak 0 zijn, als ik bijvoorbeeld gewoon in de pit sta dan heb ik een enkele section waar een tijd in staat die langzaam op loopt, maar alle andere sections zijn gewoon 0 omdat ik daar nog niet ben geweest. Als er nu een auto achter me rijdt dan neem ik dus mijn tijd in zijn section (die is dus 0) en dan trek ik zijn tijd in die section er vanaf (en die is een paar duizend seconden). Omdat mijn tijd daar 0 is klopt daar dus geen zak van...

Mijn algoritme gaat er eigenlijk vanuit dat alle section tijden VOOR je huidige section al gevuld zijn, maar als ik net de pits in kom is dat voor mezelf al niet zo, en als ik het programmatje aanzet nadat de sessie start dan is dat voor auto's op de baan ook niet, die beginnen dan ergens midden in de track en alle secties daar voor zijn nog 0...

Nou ja, ik werk er nog wel aan :+

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 27-11-2011 16:09 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Is het niet mogelijk om die tijd on the fly uit te rekenen aan de hand van het volgende:
Je weet hoelang de track is, je weet hoever iedereen al afgelegd heeft, dus je kunt de onderlinge afstand tussen de auto's in meters uitrekenen. Om dit in seconden uit drukken ben ik nog over aan het nadenken :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:34:
Is het niet mogelijk om die tijd on the fly uit te rekenen aan de hand van het volgende:
Je weet hoelang de track is, je weet hoever iedereen al afgelegd heeft, dus je kunt de onderlinge afstand tussen de auto's in meters uitrekenen. Om dit in seconden uit drukken ben ik nog over aan het nadenken :)
Dan heb je dus nog een snelheid nodig... Probleem is dan alleen welke? Die van mij? Die van de andere auto? Een gemiddelde? Volgens mij gaat dat niet werken (maar ik zou het wel kunnen testen als de API de snelheid door geeft, vast wel). Je hebt dan ook nog eens het probleem dat het in de rem zones (bijvoorbeeld) helemaal niet meer klopt. Auto voor je is aan het einde van een rem zone en rijdt 80 km/h, jij zit nog niet in rem zone en rijdt 300 km/h. Enorm verschil in snelheid wat zou resulteren in een tijd die ineens heel hard op loopt, en daarna weer heel snel afneemt zodra jij ook begint te remmen. Zo werkt die time difference niet.

Wat het F3 schermpje aangeeft, denk ik, is eigenlijk de normale manier hou je een tijd tussen twee auto's uitrekent (2-seconden regel bijv op de snelweg), je neemt een punt op de baan en begint met tellen zodra de voorste auto daar voorbij rijdt. Je stopt met tellen zodra jij datzelfde punt voorbij rijdt. Dat is eigenlijk exact wat ik nu ook doe, het probleem is dan alleen dat je in principe oneindig veel van die punten nodig hebt om het nauwkeurig te maken, en blijkbaar is 2048 nog niet oneindig genoeg :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik was inderdaad ook mijn probleem, die snelheid.
Ander idee: als je nu al bijhoudt op welk tijdstip een bepaalde auto op een bepaald punt was, kun je in principe uitrekenen:
a: hoelang geleden de auto voor je voorbij gereden is aan het punt waarop jij je bevindt.
b: hoelang geleden jij voorbij gereden bent aan het punt waarop de auto achter je zich bevindt.
Je kiest tussen a of b aan de hand van de positie van de andere auto's tov je eigen auto (met behulp van het percentage wat een bepaalde auto al heeft afgelegd. Als dat meer is dan jouw percentage, dan berekening a, anders berekening b)

Nu eerst F1 :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat is precies wat ik doe ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier de beloofde setups:
SM Infinion Setup
Radical Suzuka Setup -> Deze is niet uitgebreid getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@JoepW: Mijn dank is kamerbreed!

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Yay, tweede in de HPD *O* Vrij lage SOF maar toch leuk :)
http://members.iracing.co...onid=4504663&custid=74968

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 22:02

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

komen jullie spa f1 race doen @ 8.15 :P ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Neuh. Weer een socio verplichting nu....
Wat zullen we eens trainen dinsdag trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pfff, had net niet meer moeten racen, wat een dramatische race.
http://members.iracing.co...onid=4505151&custid=74984

Had volgens mij al 2 ghost contacts die me 2x een 4x opleverden, en daarna begreep ik een actie van een GT compleet verkeerd, waardoor we elkaar raken in de corkscrew. Nadat ik daar wegrijd schakel ik terloops maar een andere HPD uit :(

De hoge SoF redt me, door maar -12 irating te gaan, maar mijn SR heeft met -0,7x wel een flinke deuk opgelopen :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja die corkscrew is altijd klote. Ik heb me voorgenomen daar gewoon niet in te halen, tenzij de GT op het rechte stuk ervoor al langzamer gaat of heel vroeg remt zodat ik er voor de rem zone al grotendeels voorbij ben. De meeste GTs begrijpen het wel als ik achter hun blijf hangen daar en dan gaat het goed, maar sommige willen veel te graag op zij gaan en gaan dan echt gewoon stil staan aan de buitenkant of soms zelfs in de binnenkant, dat gaat gewoon echt niet, dan moet ik bepalen of hij me langs laat of gewoon laat in stuurt (of te laat geremd ofzo), en dat gaat 9/10 keer gewoon niet goed... Die GTs moeten gewoon hun lijn houden en ruim na de bocht even liften als ze iemand er langs willen laten, niet in de bocht langzamer gaan rijden of meteen na de bocht naar de andere kant duiken, daardoor heb ik 3x bijna iemand aangereden zojuist, gelukkig zag ik het aankomen en kon ik nog remmen maar dat kostte ons beide weer enorm veel tijd...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Eigenwijs als ik ben, nog een keertje HPD en dan de F1 van 22:15 :)

#update: HPD was weer drama, dit keer eigen schuld. De gast in de GT / Corvette (geen idee wat et was) leek aan de kant te gaan en van het gas. Alleen schatte ik dat fout in (schijnbaar had ie mij niet gezien). Hij stuurde in en boem... De replay nog bekeken vanuit zijn cockpit, hij kon me pas zien toen we elkaar raakten, dus tja... Balen en heb me maar geexcuseerd...

FF oefenen voor de F1

[ Voor 74% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-11-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:33:
Neuh. Weer een socio verplichting nu....
Wat zullen we eens trainen dinsdag trouwens?
Ideetje , misschien eens een keer de Aussie V8 op Silverstone, misschien kunnen we daar wat rijdbaars van maken zodat we daar eens een keer een GOTrace in kunnen doen ?
En anders de Lotus 79 op Suzuka hebben we ook nog nooit gedaan , lijkt me wel een leuk circuit daarvoor.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jammer Frank, ik deed ook mee (top split), 4e plek gehaald :) Ondertussen al weer 2548 iR :o Top 2 waren Pro gasten blijkbaar, en de derde plek was net ietsje sneller en voor zover ik uit de chat kon opmaken niet echt voorzichtig bij het inhalen van de GTs, op pure snelheid kon ik hem denk ik wel bijhouden. Tijd lang 6e gelegen achter twee gasten, eentje remt fout in de laatste bocht en de tweede was erg slecht bezig met GTs inhalen. Ik zat vlak achter hem in T3 en een ford gt voor ons, in plaats van dat hij de binnenkant pakt gaat hij achter de GT hangen en liggen duwen. Ik ga er rustig naast rijden en hij kan geen kant op door de GT en moet gewoon toekijken hoe ik ze beide voorbij rijdt :+ Lap later spint hij er ook af.

Succes bij de F1 Frank, ik kom wel even kijken denk ik, race niet zo'n zin meer in al teveel gedaan vandaag :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Netjes nick, die iRating. Ik heb al een week lang domme fouten en pech met andere gasten, dus mijn iRating is nu gekelderd van 2400 naar 1933 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ach, ik doe toch nog maar een raceje mee dan, toch nog wel zin :) Hopen dat ik niet crash...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:08:
Ach, ik doe toch nog maar een raceje mee dan, toch nog wel zin :) Hopen dat ik niet crash...
Gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Heerlijke race :)

http://members.iracing.co...onid=4506080&custid=61620

Gewoon netjes gereden, kwam op het laatst helaas 1 rondje tekort om de gast voor me nog even te pakken. Iig de iRating weer boven de 2000, op naar de 2100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Blij dat ik mee heb gedaan :D +41 iR en +0.79 SR :) Van een all-time low (1.5 ofzo) terug naar 3.5 in een weekend :+

Nadat ik een paar mensen had ingehaald in de eerste paar laps heb ik de hele race achter Frank gezeten, eerst heel lang 5-6 sec maar kwam echt niet dichterbij, was flink aan het pushen maar het lukte maar niet. Daarna klein foutje, opgelopen naar 8 sec en toen maar laten schieten en op safe gegaan :) Niks mis gegaan eigenlijk, paar man op eigen kracht ingehaald, lekkere race :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ook net een lekkere race gehad met de Indy op Michigan , 3de geworden , mischien straks nog 1`tje doen , mn oval Irating nog een beetje verder omhoog krijgen.
Heb Ruud alleen wel gemist , zei dat hij ook ging meedoen maar hij zat er niet tussen . :?

Hoor net dat hij morgen zin heeft , als Got maar niks leukers organiseert dan.

[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 28-11-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 08:55
De F1 was weer een avond om snel te vergeten.
Na een ontzettend slechte start in de race van 20:15 achteraan begonnen en nog op een 11e plek weten te eindigen.
De race van 22:15 ging een stuk beter en ik lag op prima koers om p3 te pakken, maar ik kreeg wat onbalans in pouhon en in plaats van even rustig de auto weer op de baan terug te brengen probeerde ik vol door te planken.
Wat weer bij het uitkomen voor onbalans op de kerbs zorgde waarna ik vervolgens links de aan afschoot en door een hobbeltje m'n linkervoorwiel plat reed op de vangrails :(

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Net bruut lopen gassen met de Radical. Zat achter Tim S Duits gekwalificeerd als 3e. Ik had de starts met de Radical geoefend, dus dan win je meteen 4 plekken als het meezit, in dit geval dus meteen achter de leider kunnen aansluiten. Met zijn twee weggereden van het veld, maar na een rondje of 5 wil ik wat eerder insturen in T1 doordat ik veel downforce verlies zo vlak achter P1 maar raak ik de kerbs, spin hem daar dus volgas de baan af, maar krijg hem in het gras met de neus de goede kant op. Jammer genoeg kwam het hele veld er net aan, dus hop hop hop, P10... en toen begon het pas echt. P9, P8 en maken nog wat mensen een prutswerkje in T4 waardoor ik lekker naar voren klim. Uiteindelijk op P3 gekomen met nog 2 seconden op P2, jammer genoeg ga ik in T4 ook in de fout vlak voor het einde, waardoor ik met P3 genoegen moet nemen. Wel 1.24:8 in de race in mijn uppie gereden, wat is de Radical toch een lekkere scheurbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:27:
[...]

Ideetje , misschien eens een keer de Aussie V8 op Silverstone, misschien kunnen we daar wat rijdbaars van maken zodat we daar eens een keer een GOTrace in kunnen doen ?
En anders de Lotus 79 op Suzuka hebben we ook nog nooit gedaan , lijkt me wel een leuk circuit daarvoor.
Ik denk dat voor beide auto's de opkomst vrij laag zal zijn. Weinig mensen hebben die auto's en de V8 is ook nog alleen geschikt voor drag strips vind ik. ;)
Ik voel veel voor de Radical op Suzuka (eigen belang) of Suzuka met de HPD / GT / Corvette of F1 op Watkins Glen....

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 28-11-2011 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:32:
Ja die corkscrew is altijd klote. Ik heb me voorgenomen daar gewoon niet in te halen, tenzij de GT op het rechte stuk ervoor al langzamer gaat of heel vroeg remt zodat ik er voor de rem zone al grotendeels voorbij ben. De meeste GTs begrijpen het wel als ik achter hun blijf hangen daar en dan gaat het goed, maar sommige willen veel te graag op zij gaan en gaan dan echt gewoon stil staan aan de buitenkant of soms zelfs in de binnenkant, dat gaat gewoon echt niet, dan moet ik bepalen of hij me langs laat of gewoon laat in stuurt (of te laat geremd ofzo), en dat gaat 9/10 keer gewoon niet goed... Die GTs moeten gewoon hun lijn houden en ruim na de bocht even liften als ze iemand er langs willen laten, niet in de bocht langzamer gaan rijden of meteen na de bocht naar de andere kant duiken, daardoor heb ik 3x bijna iemand aangereden zojuist, gelukkig zag ik het aankomen en kon ik nog remmen maar dat kostte ons beide weer enorm veel tijd...
Mja, hij zat al een paar bochten voor me, en ik dacht dat ie me niet voorbij wilde laten (wat GT's sowieso heel slecht doen imho als ze op een rondje gezet worden, 80% doet geen moeite om je te laten passeren :?). Hij dacht kennelijk dat ik 'm na T6 voorbij zou gaan, maar als hij die op normale racespeed neemt, en daarna ook geen gas los laat kom ik daar niet voorbij. Vervolgens ging ie voor de corkscrew imho wel erg ver naar links, waarna ik 'm er rechts naast wil zetten, maar hij weer terug komt, en ik 'm dus van achter raak.

Op het moment dat ik weer verder wilde rijden (was niet van de baan geweest, enkel van de lijn) raak ik een andere HPD die op dat moment de corkscrew door kwam. Daar kreeg ik ook nog een uitbrander van, al had hij kunnen zien dat er wat aan de hand was en dus een wat andere lijn kunnen kiezen.

Nahja, crappy race, gebeurd wel eens, en eigenlijk de 1e sinds ik begonnen ben met iRacing dat ik echt grof een inschattingsfout gemaakt heb.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je moet niet verwachten dat de GTs hun best doen om je langs te laten, ze hebben namelijk geen verplichting daar toe en rijden zelf ook een aparte race. soms zullen ze je wel helpen maar daar moet je niet vanuit gaan want dan kom je in de problemen als iemand dat niet doet. De makkelijkste manier om een GTS in te halen is door voor de bocht iets in te houden zodat je in de bocht gebruik kan maken van je veel hogere bochtensnelheid, en dan bij het uitkomen van de bocht de binnenkant aanhouden (dus niet helemaal naar de buitenkant drijven zoals je normaal zou doen). Dan alleen nog opletten dat de GT niet naar binnen komt, dat doen ze soms, maar meestal zit je er dan voor het einde van de bocht al voorbij, op zijn minst er naast zodat je hem makkelijk kan uitremmen in de volgende bocht. Wat je niet moet doen is vlak achter ze gaan rijden voor de bocht, dan moet je zelf namelijk even langzaam de bocht door, en op het rechte stuk win je het niet zo makkelijk, de Corvette is dan zelfs sneller... In ieder geval niet de GT pas inhalen als hij al aan het remmen is, dan kan hij natuurlijk ook niks.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Logisch verhaal wel eigenlijk :)

Misschien deze week zelf eens met een GT de baan op, kan voor de ervaring nooit kwaad natuurlijk :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:37

Niellie41

[object Object]

Een GT auto inhalen bij het remmen kan ook, maar je moet op het moment van het remmen wel er al naast zitten. Anders schrikt hij heel erg.

Op Laguna Seca had ik een leuk momentje. Er was een Corvette die een Ford ging in halen. Corvette reed links en de Ford rechts op de baan. Ze bleven allebei netjes hun lijn rijden waardoor ik er door het midden langs kon. Echt kicken als zo'n dingen goed gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Dit weekend helaas niet toegekomen aan racen in verband met 3000 andere dingen die gedaan moesten worden. Komende week moeten jullie me ook missen :+, zit t/m donderdag in Wenen voor m'n werk dus het wordt op z'n vroegst weer zaterdag dat ik het stuur oppak ;)

Veel plezier en goede races komende week iedereen!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
(jarig!)
JoepW schreef op maandag 28 november 2011 @ 06:45:
[...]

Ik denk dat voor beide auto's de opkomst vrij laag zal zijn. Weinig mensen hebben die auto's en de V8 is ook nog alleen geschikt voor drag strips vind ik. ;)
Ik voel veel voor de Radical op Suzuka (eigen belang) of Suzuka met de HPD / GT / Corvette of F1 op Watkins Glen....
Toch Michigan Sebastian!

[ Voor 61% gewijzigd door Ruud Mulders op 28-11-2011 09:36 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
RielN schreef op maandag 28 november 2011 @ 01:54:
Net bruut lopen gassen met de Radical. Zat achter Tim S Duits gekwalificeerd als 3e. Ik had de starts met de Radical geoefend, dus dan win je meteen 4 plekken als het meezit, in dit geval dus meteen achter de leider kunnen aansluiten. Met zijn twee weggereden van het veld, maar na een rondje of 5 wil ik wat eerder insturen in T1 doordat ik veel downforce verlies zo vlak achter P1 maar raak ik de kerbs, spin hem daar dus volgas de baan af, maar krijg hem in het gras met de neus de goede kant op. Jammer genoeg kwam het hele veld er net aan, dus hop hop hop, P10... en toen begon het pas echt. P9, P8 en maken nog wat mensen een prutswerkje in T4 waardoor ik lekker naar voren klim. Uiteindelijk op P3 gekomen met nog 2 seconden op P2, jammer genoeg ga ik in T4 ook in de fout vlak voor het einde, waardoor ik met P3 genoegen moet nemen. Wel 1.24:8 in de race in mijn uppie gereden, wat is de Radical toch een lekkere scheurbak :)
Het was inderdaad een leuke race. Jammer dat ik mezelf 1 keer verremde in T4 (om ongeluk te vermijden) en exact 1 ronde later kom ik op dezelfde plek een Radical tegen die op de zijkant ligt te gassen en zo stil de weg overschuift. Moest ik weer naast de baan en zo een aantal posities verloren... Zonder deze inc's had er misschien wel een 6e plek ingezeten.

Maar de snelheid zat er niet echt goed in. Reed constant een pak trager dan in de P sessies met race fuel.
Waarschijnlijk omdat ik iets ervoor met de V8SC op Phillip Island gereden had en daar de banden slijtage enorm hoog lag. Was een race van 1 uur en er werd door iedereen gepit voor nieuw rubber. Radical met 3 kwartier kwam wel in de buurt dacht ik en heb dus bijna nooit echt tegen de limiet zitten gassen om de banden te sparen... Na de race vergeet ik dan ook nog eens naar de slijtage te kijken dus weet eigenlijk niet eens of het nodig was 8)7

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Poll: Welke GoT training op 29-11-2011
V8 - Silverstone - Int.
Radical - Suzuka - Grand Prix
Lotus - Suzuka - Grand Prix
HPD, GT, Corv - Suzuka - Grand Prix
F1 - Watkins Glen - Classic Boot

Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/45239.png

Ook een poll maken? klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Vanavond voor mij en jou Michigan inderdaad , poll gaat toch over morgen (dinsdag) ?

Heb trouwens de Ford V8 gestemd voor morgen , vind toch dat we die een keertje moeten doen met de GOT oefening.
Anders het liefst de Radical , aangezien ik geen van de GT`s heb.

btw 1: het probleem met meeste stemmen gelden is wel dat we meestal dezelfde auto`s trainen , terwijl je juist met de moeilijker/minder gebruikte auto`s oefening nodig hebt .

btw 2: Begin Ovals nu wel een stuk leuker te vinden twouwens dus wmb mag dat ook wel een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als we nou eens de HPD en Radical op Suzuka doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:40:
Als we nou eens de HPD en Radical op Suzuka doen?
Dat word een lachen multiklasse. Ik ben VOOR!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Gooi dan de Lotus 79 er ook bij , is ook Suzuka en dan weet je helemaal zeker dat er niemand meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's nou precies wat geen goed idee is die Lotus. Want dan doet niemand mee. Maar de HPD en de Radical hebben de meeste gotters wel.
1:41.614 HPD WR
1:54.560 Radical WR

Kan toch wel ;)

[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 28-11-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik krijg net een berichtje van Thomas Jackermeier (Fanatec)

"Hello Joep

At the moment we fully concentrate on the CSR E so the CSW is delayed a bit until January or February. I'll keep you informed.

bye
Thomas"

Baal daar gaat mijn kerstcadeau :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:19:
Da's nou precies wat geen goed idee is die Lotus. Want dan doet niemand mee. Maar de HPD en de Radical hebben de meeste gotters wel.
1:41.614 HPD WR
1:54.560 Radical WR

Kan toch wel ;)
Moet kunnen aangezien de GT en Corvette er minimaal zover vanaf zullen zitten denk ik...

Overigens jammer van je kerstcadeau. Ben zelf aan het twijfelen over de Clubsport pedalen, maar wil ook iets voor handboogschieten kopen misschien... moeilijk moeilijk :+

#edit:
1:54.281 Corvette WR (quali)
2:00.545 Ford GT WR (quali)

[ Voor 23% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-11-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er was 1 gotter (weet niet meer wie) die de Corvette en GT niet heeft. Wil die morgen meedoen?
Zo niet dan laten we de Corvette en GT ook toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:26:
Ik krijg net een berichtje van Thomas Jackermeier (Fanatec)

"Hello Joep

At the moment we fully concentrate on the CSR E so the CSW is delayed a bit until January or February. I'll keep you informed.

bye
Thomas"

Baal daar gaat mijn kerstcadeau :(
ohhh jammer man. Die CSR E vind ik helemaal niet zo mooi. Zag wel een reportage van een M3 GT3 stuur voor op de CSW... KWIJL :9~ :9~
Maar 600,- voor een stuur (of alleen de base, dat is me nog niet duidelijk) is toch boven mijn budget. Ik hoop dat ze nog iets gaan maken in de trand van de GT3RS, maar dan met de steer encoder op de stuuras en niet op de motor. En een fatsoenlijk stuur met wat makkelijk bereikbare knoppen erop. PC compatibility is zat, consoles is toch niks voor echt simracing :)
Als er zo rond de zomer nog niks is wat daar op lijkt ga ik denk ik voor de gt3rs met de clubsports.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Die 600 euri's is base & 1 stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Sturen los gaan rond de 150 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net aardige race op Laguna. Na start vrij snel op P5 terecht gekomen, en daar eigenlijk heel makkelijk kunnen blijven rijden. Redelijk constant in de 1.12/1.13 kunnen rijden, maar zaten er toch een paar achter me die wat sneller waren, Frank onderandere :)
Die vond het alleen leuk om mij P5 te schenken door paar ronden voor het einde in de corkscrew achterstevoren te gaan :p Daarna nog iemand die snel op me af kwam rijden, maar die deed een rondje voor het einde hetzelfde *O*
Wel een mooi rondje van Frank op het einde, 11.2, echt enorm snel :) Mijn 12.5 was volgens mij al het snelste wat ik deze week gereden heb :)

Moet binnenkort wel mijn stuur eens ff keer open maken. Volgens mij lopen er wat tandwielen niet helemaal lekker, of zijn de motors wat los aan het trillen. Voelt allemaal niet zo heeeeeel soepel meer aan.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:57:
Net aardige race op Laguna. Na start vrij snel op P5 terecht gekomen, en daar eigenlijk heel makkelijk kunnen blijven rijden. Redelijk constant in de 1.12/1.13 kunnen rijden, maar zaten er toch een paar achter me die wat sneller waren, Frank onderandere :)
Die vond het alleen leuk om mij P5 te schenken door paar ronden voor het einde in de corkscrew achterstevoren te gaan :p Daarna nog iemand die snel op me af kwam rijden, maar die deed een rondje voor het einde hetzelfde *O*
Wel een mooi rondje van Frank op het einde, 11.2, echt enorm snel :) Mijn 12.5 was volgens mij al het snelste wat ik deze week gereden heb :)

Moet binnenkort wel mijn stuur eens ff keer open maken. Volgens mij lopen er wat tandwielen niet helemaal lekker, of zijn de motors wat los aan het trillen. Voelt allemaal niet zo heeeeeel soepel meer aan.
Ik vond dat niet leuk, want ik moest bijremmen om jou niet te raken :+ en toen was ik em kwijt :(
Gelukkig deed die gast achter jou hetzelfde in de laatste ronde, en kreeg ik die plek nog terug. Die 1:11.2 was uit boosheid, gewoon vol op de limiet richting finish geknald 8) (als ik dat niet had gedaan, was die P6 voor die gast geweest die spinde in de laatste ronde).

Maarja, ga liever zelf rond om jou te ontwijken, dan dat ik jouw race verpest.

Helaas lijkt de F1 zometeen niet erg druk bezet te worden... (als ie al official gaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:03:
[...]

Ik vond dat niet leuk, want ik moest bijremmen om jou niet te raken :+ en toen was ik em kwijt :(
Gelukkig deed die gast achter jou hetzelfde in de laatste ronde, en kreeg ik die plek nog terug. Die 1:11.2 was uit boosheid, gewoon vol op de limiet richting finish geknald 8) (als ik dat niet had gedaan, was die P6 voor die gast geweest die spinde in de laatste ronde).

Maarja, ga liever zelf rond om jou te ontwijken, dan dat ik jouw race verpest.

Helaas lijkt de F1 zometeen niet erg druk bezet te worden... (als ie al official gaat...)
Ik was al 'bang' dat het kwam omdat ik vrij vroeg remde. Voor mijn gevoel was het beste wel van de banden af, en dan is een tikje opvangen voor de bocht best effectief. Was niet de bedoeling om je te laten spinnen :+

Als je was blijven rijden had ik je rondje erna er wel langs gelaten denk ik. Mensen blocken doe ik wel bij personen die ik niet 'ken'. Sowieso als iemand echt duidelijk sneller is laat ik ze bijna altijd wel voorbij. Aanhaken heb ik meer aan dan blocken tot we er beiden af gaan.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:10:
[...]

Ik was al 'bang' dat het kwam omdat ik vrij vroeg remde. Voor mijn gevoel was het beste wel van de banden af, en dan is een tikje opvangen voor de bocht best effectief. Was niet de bedoeling om je te laten spinnen :+

Als je was blijven rijden had ik je rondje erna er wel langs gelaten denk ik. Mensen blocken doe ik wel bij personen die ik niet 'ken'. Sowieso als iemand echt duidelijk sneller is laat ik ze bijna altijd wel voorbij. Aanhaken heb ik meer aan dan blocken tot we er beiden af gaan.
Tegen mij mag je best hard racen, zolang et maar fair is. En zeker de laatste 3 rondjes verwacht ik zeker niet dat je zomaar aan de kant gaat. Ik schatte jouw bocht exit gewoon fout in, en moest daardoor bijremmen. Nja, uiteindelijk kost et me niks (alleen een fractie SR) dus prima zo :)

Neem jou iig niks kwalijk :) Strakke race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:11:
[...]

Tegen mij mag je best hard racen, zolang et maar fair is. En zeker de laatste 3 rondjes verwacht ik zeker niet dat je zomaar aan de kant gaat. Ik schatte jouw bocht exit gewoon fout in, en moest daardoor bijremmen. Nja, uiteindelijk kost et me niks (alleen een fractie SR) dus prima zo :)

Neem jou iig niks kwalijk :) Strakke race!
Dan bereid je maar vast voor op de volgende race })

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Poll: Welke training wordt het op 29-11?
HPD, GT, Corvette, Radical
HPD, GT, Corvette
HPD, Radical

Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/45256.png

Leuke deal van een mooi Fanatec setje:
http://www.911wheel.de/?q=node/7302

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 28-11-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb gestemd voor ze allemaal, maar twijfel wel welke ik dan mee ga rijden... Ik wilde misschien eens de Ford GT proberen (hij valt me mee qua lastigheid, had erger verwacht), maar de radical is ook leuk... Of toch gewoon de HPD? :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

http://members.iracing.co...onid=4510914&custid=61620

F1 ging prima. Had echter een smerig gevecht met die Eric Playez.. hij probeerde me tot 3 keer toe van de baan te rijden... Heb em uiteindelijk niet gereport, omdat hij eraf ging toen we 2 wijd door eau rouge gingen, en hij door een ghost contact over de kop de muur invloog :+ (dat vond ik straf genoeg)

1 minder puntje, had een aanrijding bij de pit-ingang met robert. Hij verontschuldigde zich na de race, terwijl dat 100% mijn fout was, hem dat dus verteld, en alles is prima. Hij snapte em wel, want hij ging ook errug vroeg op de rem voor de 60-km zone...

Over die aanbieding van Fanatec... Dat is echt verleidelijk, al hoef ik eigenlijk alleen die pedalen :(

[ Voor 31% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-11-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
Hoogie2004 schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:13:
http://members.iracing.co...onid=4510914&custid=61620
Over die aanbieding van Fanatec... Dat is echt verleidelijk, al hoef ik eigenlijk alleen die pedalen :(
Zit ook wel te twijfelen, echter heb ik de pedalen al.. de gewone clubsports dan wel

Dealtje maken frank?

[ Voor 3% gewijzigd door ramsho op 28-11-2011 22:05 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net een (voor mij) lekkere Q gereden op Atlanta met de B auto. 29:8nogwat.
Ben benieuwd naar de race zo meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ramsho schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:17:
[...]

Zit ook wel te twijfelen, echter heb ik de pedalen al.. de oude clubsports dan wel

Dealtje maken frank?
Ik heb je even ge-pb't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
He jammer, HPD race ging wel redelijk, klein stuur foutje en KEIHARD over die bult op de curbs aan de binnenkant van de bocht voor de corkscrew, auto rijdt nog prima maar veel te langzaam :-( Even minuutje pitten, kijken of er nog wat te maken valt...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dan mag ie wel behoorlijk traag zijn als je zo tegen het einde van de race nog een minuut gaat wachten op repairs.
Of had je een meatball?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:29:
Dan mag ie wel behoorlijk traag zijn als je zo tegen het einde van de race nog een minuut gaat wachten op repairs.
Of had je een meatball?
Tegen het einde viel wel mee, ik heb er 2 rondjes mee door gereden om te kijken of ik nog iemand voor zou kunnen blijven maar dat was niet gelukt, kwam amper meer in de 5. Maakt het ook gevaarlijk bij de GTs, weet dan niet goed hoe snel ik ben en hoe snel ik er langs kan zijn, dus heb toch maar gepit. Na repairs kwam ik weer tot de 6 maar niet meer zo snel als normaal.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Even offtopic; Joep ik 'haat' jou. jij kost mij zo nog meer geld als mijn vriendin met je aanbiedingen en gepraat over nieuwe hardware :+

Eerst hak ik de knoop voor nieuwe pc / vervanging laptop door omdat jij over je hardware e.d. begint, en nou koop ik die CSR Elite pedalen (en ramsho dat stuur) omdat jij een aanbieding plaatst..... :9
Gevolg volgend jaar: jij praat hemels over je CSW en dan wil ik die ook hebben

Ik sta overigens 8e in Div 2 bij de F1. Wel een straatlengte achter, maar ik ben der blij mee

[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-11-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Hoogie2004 schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:18:
Even offtopic; Joep ik 'haat' jou. jij kost mij zo nog meer geld als mijn vriendin met je aanbiedingen en gepraat over nieuwe hardware :+

Eerst hak ik de knoop voor nieuwe pc / vervanging laptop door omdat jij over je hardware e.d. begint, en nou koop ik die CSR Elite pedalen (en ramsho dat stuur) omdat jij een aanbieding plaatst..... :9
Gevolg volgend jaar: jij praat hemels over je CSW en dan wil ik die ook hebben

Ik sta overigens 8e in Div 2 bij de F1. Wel een straatlengte achter, maar ik ben der blij mee
Lol..

Jup de cyber monday aanbieding is onderweg...
Logitech stuurtje begon lelijke speling te krijgen. en met deze aanbieding was het voor mij de doorslag.

Ben benieuwd hoe snel ze leveren dit keer

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Shit, de tijd dat ik je bij kan houden is dan nu definitief voorbij denk ik Hoogie :+ Ik weet niet hoe goed je pedalen nu zijn (je hebt een vrij goedkope DFGT toch?), maar bij mijn overstap van Momo naar G25 heb ik toch flink wat tijd gewonnen puur en alleen door de pedalen. Beter stuur is nice, vooral betere FFB, maar de rem vooral maakt echt het verschil, die was bij de Momo gewoon veel te slap waardoor je lastig kan doseren.

Anyway, klein beetje off topic, maar misschien dat iemand het leuk vind. Als iemand wel eens in .NET programmeert en het leuk vind om met iRacing te communiceren dan is mijn projectje wat ik vandaag even snel in elkaar gegooid heb misschien leuk:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1826390.page

'T is een projectje waarmee je heel gemakkelijk de iRacing SDK kunt gebruiken in een .NET applicatie, dus als je dat wat lijkt, kijk maar eens ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hey Nick,

Ik develop ook in .NET
Zal er eens naar kijken voor de leuk.

Over die pedalen. Ja ik rijd nu met de dfgt set van logitech, stuur vind ik persoonlijk prima, en stiekem wil ik op de een of andere manier hier erdoor krijgen dat ik volgend jaar ofzo die CSW koop als vervanging van dit stuur, maar dat zal wel volgend jaar kerst worden, tegen die tijd is die CSW hopelijk fatsoenlijk leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Maakt die ook gebruik van de iWrap API proxy eigenlijk?
http://iwrap.sourceforge.net/

M'n iRating daling begint wel treurig te worden zeg :X
Zojuist in de 3444 SOF race van de Star Mazda lekker bezig op een 4e plek tot ik m'n motor opblaas :F

[ Voor 48% gewijzigd door Red Baron op 28-11-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:38:
Maakt die ook gebruik van de iWrap API proxy eigenlijk?
http://iwrap.sourceforge.net/
Voor zover ik begrijp is dat niet meer nodig, tijd geleden is er een nieuwe SDK uitgegeven waarmee meerdere programmas tegelijk kunnen connecten (dat kon eerder niet, en die iWrap verhelpt dat, voor zover ik gelezen heb).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Oh dat zou kunnen ik ben er verder niet zo mee bezig.
Ik weet eigenlijk ook alleen maar van het bestaan doordat ik het tegenkwam toen ik iSpeed ging gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:18:
Even offtopic; Joep ik 'haat' jou.......
Doe ik aan 'cyber-mind-control' :?
Volgens mij beslissen jullie zelf toch? :+
Een deel van de fun van deze hobby (en vele andere hobbies) is geld uitgeven aan volledig onbelangrijke maar mooie dingen. :X
Beide gefeliciteerd met de mooie spullen O-)

Poll: Welke training wordt het op 29-11?
HPD, GT, Corvette, Radical
HPD, GT, Corvette
HPD, Radical

Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/45256.png

Volgens mij wordt het een super multi klasse training _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 28-11-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dank Joep.

We bepalen alles helemaal zelf inderdaad, maar iedereen zoekt een zondebok toch ?
Dit is gewoon een geval, kan de vriendin niet de schuld geven, en mezelf ook niet, dus tja :+

Wou eigenlijk de clubsport pedalen, maar voor 100 euro ipv 200 neem ik genoegen met de CSR Elite pedalen, kan nooit zo zijn dat die kleine verschillen die 100 euro waard zijn.

Over die multiclass training, dat word lachen. Misschien een idee voor iracing zelf, om de Gt of corveeër uit die klasse te halen :9

Riel zal dat wel willen, met dan een eigen klasse voor de corvette. (die was toch corvette fan of niet)

[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-11-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik plan 'm morgen in........ Nu maffen. Morgen weer rond 5 uur op en 3 mega vergaderingen.....
Zal niet veel er van bakken morgenavond......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik wacht nog ff met pedalen. Krijg volgende week als alles goed is het leo bodnar kabeltje voor mn G25 pedalen. Dan nog zelf een soort Nixim mod fabriceren (rubben heb ik al liggen), en dan kan ik nog wel ff een tijdje vooruit.
Moet wel over niet al te lange tijd een nieuwe VGA kaart gaan scoren, want mn 8800GTX begint langzaam toch wat kuren te krijgen. Ik hoop dat nvidia snel de nieuwe 600 serie released, zodat de 560ti 448 (die als alles goed is morgen gereleased wordt) meteen iets goedkoper wordt. Ik hoop eigenlijk op een prijs zo rond de 225-240. Voor iRacing zal het wel niet heel veel uitmaken, maar dan heb ik iig de mogelijkheid om in de toekomst evt. 3 schermen aan te sluiten :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
^%&^^!#&^@!*&^@!
Er kunnen geen 4 auto's worden toegelaten in een hosted sessie!
Welke auto doet vanavond NIET mee, dan?
Poll: Welke auto doet NIET mee vanavond
HPD
GT
Corvette
Radical

Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/45259.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Je had beter kunnen vragen in welke ga je rijden en dan de laagste wegstrepen...

Ik ga rijden in de radical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Waarom komt die deal niet een paar dagen later, nadat ik mijn G25 heb kunnen controleren? :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 07:21:
[...]

Waarom komt die deal niet een paar dagen later, nadat ik mijn G25 heb kunnen controleren? :+
Als je snel bent, hij staat op dit moment nog op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik maak de sessie pas aan om een uur of 19 a 20. Ik w8 de verdere stemming wel af ;)

Poll: Welke auto doet NIET mee vanavond
HPD
GT
Corvette
Radical

Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/45259.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
Zal er normaal gezien ook bij zijn deze avond in de Radical. :P

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 07:30:
[...]

Als je snel bent, hij staat op dit moment nog op de site...
Ja, dat zag ik, maar had graag een paar dagen extra gehad zodat ik eerst mijn G25 eens goed kon schoonmaken.
Denk dat ik ook maar ff pas. Heb deze maand niet bepaald een geld overschot, en mijn G25 doet het verder nog prima, alleen beetje rammelig zo nu en dan :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Fragbeestje schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:00:
Zal er normaal gezien ook bij zijn deze avond in de Radical. :P
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Training is ingepland zonder Corvette ;)
Ben net thuis. Tot zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik bedacht me net, ik heb de Radical niet.
Vanavond ga ik met de Impala NW op Richmond oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Die moet je dan snel kopen. Je mist een heerlijk scheurijzer in jouw garage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Joost van den Heuvel schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:19 @ DigitalRacing.nl:
Ik lees net dat ze een fout hebben gemaakt bij de HPD dit seizoen. Het gewicht was aangepast zodat deze 825 kg zou wegen met coureur (93 kg), maar de Le Mans regels zeggen dat de wagen minimaal 825 kg moet wegen ZONDER coureur en ZONDER brandstof.

Hopelijk zal de HPD morgen dus 93 kg zwaarder worden. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mhwoa, ik vind het zonde van mijn geld als ik er toch (bijna) niet mee ga rijden. En zo veel heb ik niet deze maand.

Ik rij maar twee klasses. De Proto&GT en de NASCAR B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hmmm... Ik zie nog geen sessie, of ligt dat aan mij?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
2030 is meestal de sessie, dus verschijnt ook echt pas dan om 20:30 uur

zo ook nu:
JoepW in "iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing"

nog even de Franatec Cyber Monday toevoeging, ze doen het wel weer goed hoor, gisteren 22:15 besteld, vanmiddag track en trace alweer binnen.
verwachte levertijd: 30 november.

Morgen kan ik dus al spelen met me nieuwe stuurtje... kan niet wachten ;)

[ Voor 84% gewijzigd door ramsho op 29-11-2011 20:20 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

My bad, ik ben gewoon beetje blind :)
Nice dat stuurtje, ik ben benieuwd naar je review. Welk stuur gebruik je nu ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Rij nu met een Logitech driving force GT
Maar heb al Clubsport pedalen.

Logitech is prima stuur hoor, alleen begint wel slijtage sporen te krijgen, speling in het stuur vooral.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heb nu nog de G25 set, maar ga deze ook eens reinigen en smeren van binnen als ik mijn bodnar kabeltje heb. Heb het gevoel dat de gears een beetje droog staan. Een schoonmaken kan nooit kwaad :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ehhr, Ik dacht dat je in multicar sessies je maar 1 auto hoefde te hebben ?

Heb nu even geen budget om 2 auto's te kopen die ik de komende tijd zeker nog niet ga rijden... Jammer zeg.

edit: Net zelf maar even een testsessie met de radical op suzuka gereden, met de setup van JoepW van een aantal berichten geleden.
Heb zonder ook maar een videotje of replay of wat dan ook na een ronde of 15-20 nu een 1:58.342 gereden met een opt van 1:57.727. Niet gek vond ik zelf.
Ik had wel de setup iets gewijzigd, door de ARB op Medium te zetten ipv hard. Ik vond hard iets te overstuurd om mee te beginnen. Ik zal er denk ik wel snel genoeg aan wennen om hem dan wel op hard te zetten. Ik streef naar een hoge 1:56 met een opt van lage 1:56/hoge 1:55

[ Voor 102% gewijzigd door derx666 op 29-11-2011 21:24 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 56 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.