iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.236 views

Onderwerpen

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
Heeft er iemand nog een leuke setup aan te bevelen voor de hpd, op laguna.

Kon er helaas niet bij zijn afgelopen dinsdag, en de setup die ik nu van het Iracing forum af heb is me net te tricky

(Mijn iRacing Profiel)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

ramsho schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:59:
Heeft er iemand nog een leuke setup aan te bevelen voor de hpd, op laguna.

Kon er helaas niet bij zijn afgelopen dinsdag, en de setup die ik nu van het Iracing forum af heb is me net te tricky
Volgens mij gebruiken de meeste de Fixed setup. Werkt prima

My iRacing profile | Strava

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
Hoogie2004 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:01:
[...]

Volgens mij gebruiken de meeste de Fixed setup. Werkt prima
lol de enige die ik nog niet heb geprobeerd :)

(Mijn iRacing Profiel)

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Inderdaad Hoogie, wat een chaos bij de start. Ik had echt geluk dat ik daar doorheen kwam zonder al te veel problemen. Wel meteen bij de start (voor groen nog) iemand die achter op knalt, ik rem omdat iedereen voor me remt in de laatste bocht voor groen, maar gast achter me remt te laat. Gelukkig geen damage (5 sec optional repairs merkte ik in pit stop). In ronde 1 reden we naast elkaar achter een corvette en bleven beide netjes achter hem hangen tot er ruimte was, en die luciano knalt gewoon 2 hpd's achter ons voorbij en ramt je zo van de baan af :( Had net zo goed ik kunnen zijn, puur geluk daar... Was ook niet het enige, ik deed misschien wel overdreven rustig, maar ben volgens mij 5 plaatsen kwijt geraakt in de eerste 2 rondes, en die gasten zijn er allemaal binnen 4 rondes ofzo uit gecrashed.

Ik had er niet bij nagedacht dat ik alleen voor de fixed een Q had gedaan, en ik baalde al dat ik achteraan ging starten, dat moet je ook eigenlijk gewoon niet doen in zo'n multi class dat vraagt om problemen. Dus was ook van plan om gewoon heel rustig er voorbij te gaan, had me niet eens uitgemaakt om er 10 rondjes over te doen, maar dat zat er voor de rest niet in...

Nou ja, rest van de race was wel vet eigenlijk, geen moment alleen met zoveel auto's. Wel erg chaotisch, en ik had geen idee of er nog een positie te winnen of verliezen viel na 20 min ofzo omdat je dus maar 2 auto's voor en achter je kan zien. Op Watkins viel me dat heel erg mee omdat het veld wel in 3 groepen verdeeld bleef, maar hier was alles kris kras door elkaar.

Wel weer veeel te veel off tracks (aantal keer zelf, aantal keer door divebombs van HPDs die me gaan inhalen, ook weer zo'n DOE EENS RUSTIG geval, ik wilde ze op de straight voorbij laten maar ze knallen er gewoon in terwijl ze een seconde achter lagen...) en onder de 2.0 gedoken dus maar liefst -0.81 SR :( Nog maar 1.50 over lol... Hoop dat ik nog een F1 race kan doen voordat ik weer B ben :+

Een uur is wel lang moet ik zeggen, ik denk dat ik het bij de fixed hou de volgende keer, ligt er beetje aan of de fixed rijd of niet als ik weer zin heb... Toch maar Q doen voor de non-fixed dan :p

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 24-11-2011 20:35 ]

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:33:
Inderdaad Hoogie, wat een chaos bij de start. Ik had echt geluk dat ik daar doorheen kwam zonder al te veel problemen. Wel meteen bij de start (voor groen nog) iemand die achter op knalt, ik rem omdat iedereen voor me remt in de laatste bocht voor groen, maar gast achter me remt te laat. Gelukkig geen damage (5 sec optional repairs merkte ik in pit stop). In ronde 1 reden we naast elkaar achter een corvette en bleven beide netjes achter hem hangen tot er ruimte was, en die luciano knalt gewoon 2 hpd's achter ons voorbij en ramt je zo van de baan af :( Had net zo goed ik kunnen zijn, puur geluk daar... Was ook niet het enige, ik deed misschien wel overdreven rustig, maar ben volgens mij 5 plaatsen kwijt geraakt in de eerste 2 rondes, en die gasten zijn er allemaal binnen 4 rondes ofzo uit gecrashed.

Ik had er niet bij nagedacht dat ik alleen voor de fixed een Q had gedaan, en ik baalde al dat ik achteraan ging starten, dat moet je ook eigenlijk gewoon niet doen in zo'n multi class dat vraagt om problemen. Dus was ook van plan om gewoon heel rustig er voorbij te gaan, had me niet eens uitgemaakt om er 10 rondjes over te doen, maar dat zat er voor de rest niet in...

Nou ja, rest van de race was wel vet eigenlijk, geen moment alleen met zoveel auto's. Wel erg chaotisch, en ik had geen idee of er nog een positie te winnen of verliezen viel na 20 min ofzo omdat je dus maar 2 auto's voor en achter je kan zien. Op Watkins viel me dat heel erg mee omdat het veld wel in 3 groepen verdeeld bleef, maar hier was alles kris kras door elkaar.

Wel weer veeel te veel off tracks (aantal keer zelf, aantal keer door divebombs van HPDs die me gaan inhalen, ook weer zo'n DOE EENS RUSTIG geval, ik wilde ze op de straight voorbij laten maar ze knallen er gewoon in terwijl ze een seconde achter lagen...) en onder de 2.0 gedoken dus maar liefst -0.81 SR :( Nog maar 1.50 over lol... Hoop dat ik nog een F1 race kan doen voordat ik weer B ben :+

Een uur is wel lang moet ik zeggen, ik denk dat ik het bij de fixed hou de volgende keer, ligt er beetje aan of de fixed rijd of niet als ik weer zin heb... Toch maar Q doen voor de non-fixed dan :p
Balen van de SR, maar voor de rest wel een prima 5e plek :)

Doe je om 9 ook mee?

• NickThissen
Nope, een uur is lang genoeg, geen zin om weer een uur te zitten, kramp in m'n been enzo :+ Succes!

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:48:
[...]

Nope, een uur is lang genoeg, geen zin om weer een uur te zitten, kramp in m'n been enzo :+ Succes!
Ik ga het nodig hebben. Sta hopelijk iig voor de rest van die trage wagens, dan nog de mongolen in de HPD ontwijken...

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:37

Niellie41

[object Object]

Ik moet zo trainen. Waarschijnlijk ga ik dit weekend nog 1 of 2 races rijden.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Ik ga zo de SM eens proberen op Phillip Island. Heeft er iemand nog setup tips of wellicht zelfs een fijne stabiele setup liggen?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die ging lekker, 1 inc (domme remactie van mij laatste bocht, ging net te wijd...)
http://members.iracing.co...onid=4489156&custid=61620

9e (niet geweldig) en lekker constant. Veel snellere rijders, met deze gemiddelde rondetijd / aantal rondjes was ik in de vorige race bij nick gebleven denk ik... Nja, best leuk dat multiclass, zeker omdat in deze race alle HPD redelijk normaal waren. :)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:15

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Een Ford GT die vrolijk mee instuurt als je er naast zit en je afknijpt ... ik ga hard in de remmen en neemhem nog lichtjes mee, de HPD achter me dacht in het gat te duiken dat er niet was en knalt vol achterin ... ik heb "Too much damage" and hij wordt vrolijk derde ...

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• NickThissen
Heb een stuk mee gekeken, viel me op dat de race VEEL rustiger was dan de vorige. Alsof de groepen nu veel beter bij elkaar bleven ofzo. Ik kwam constant andere mensen tegen en werd constant opgehouden en jij hebt best veel rondjes helemaal alleen gereden. Zal wel zijn omdat de start wat meer normaal was (denk ik, die heb ik net gemist).

Er waren ook nog wel wat rare acties van HPDs hoor, voornamelijk HPDs die GTs crashen. Zat met een aantal GT rijders in de chat, vond het wel grappig om te zien hoe ELK incident de fout van de HPD is. Ja, het is vaak wel zo, maar op de helft van de race ofzo haalde een HPD de leider in de ford GT in op de straight voor T1 en kregen ze ghost contact (halve meter speling in replay), en ook dat was de schuld van de HPD :+ Sloeg echt nergens op... Ik snap best dat je als GT rijder vaak haat hebt aan die HPDs die op de raarste manieren inhalen, maar vaak valt het ook heel erg mee en ze kijken nooit naar zichzelf. Bijvoorbeeld die crash in de corkscrew waar ze 5 min over bleven lullen. Ja, dat was zeker de schuld van de HPD (ik zou sowieso nooit inhalen in de corkscrew), maar die zat al vanaf 2 bochten eerder achter de corvette. Kan die corvette dan niet heel even liften om de hpd op de straight er al voorbij te laten? Dan verliest hij toch ook amper tijd..? Lijkt me een stuk veiliger... Ben misschien een beetje vooroordeeld omdat ik alleen maar in de HPD heb gereden, maar multi class racen moet toch echt van beide kanten komen denk ik, als HPD moet je voorzichtig zijn maar als GT kun je ook een keer nadenken en 100 meter eerder remmen om de hpd het makkelijker te maken...

Mijn iRacing profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Zoiets had ik ook vs. een Corvette in de corkscrew gisteren. Ik zat er naast op het stuk er voor, was er bijna langs in de remzone, helemaal aan de binnenkant, stuurt ie zomaar in. Broken steering voor me en race over.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net 1e keer practice in de SM gedaan. Toch wel ff een flinke stap vanaf de Skip :) Moet nog veel leren denk ik. Het voelt alsof je hier veel ruwer mee moet zijn dan met de Skip, behalve met gasgeven... Dat moet je echt voorzichtig aan doen, anders sta je achterste voren... mja... Ik concentreer me vooral op de Skip, en ga een paar races/qualify's rijden vanwege de MPR. Volgend seizoen misschien de SM volledig rijden.

Cube Nuroad Race (2022)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Overigens misschien een tip voor alle UPC abonnees hier.

Ik heb op de site mijn huidige pakket tv en internet exact hetzelfde samengesteld, en kon daarbij kiezen voor 2x zo snel internet à 3euro. Tevens was de prijs van tv opnemen verlaagd. Waardoor ik binnenkort 2x zo snel internet heb (met de rest exact hetzelfde) voor maar 50 eurocent meer per maand.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:46:
Ik ga zo de SM eens proberen op Phillip Island. Heeft er iemand nog setup tips of wellicht zelfs een fijne stabiele setup liggen?
http://p.invisio.nl/ir/se...lipsisland_sm_s3_2011.zip

Enkele nieuwe series:
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/div/fixed.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 24-11-2011 23:51 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net nog een Skip race gedaan. Ging niet heel erg goed, 2x gespind, maar uiteindelijk lag ik met ingaan van de laatste ronde toch 7e. Bij het uitkomen van bocht 9 had ik een baggere drive, waardoor degene achter me nog behoorlijk dichtbij kwam. Ik maakte me niet zo'n zorgen omdat er verder geen mogelijkheid is om in te halen. Echter in bocht 11 wil hij toch in een gat wat er niet is, en tikt me op mn linker achterwiel, waardoor ik eraf vlief, wiel krom, en hij gewoon door kan rijden en 7e wordt. Zie replay: http://dl.dropbox.com/u/4...sh%20ohio%20timhopper.rpy
Of ben ik nou aan het mekkeren en had ik gewoon de bocht op moeten geven?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ben ik de enige die toestaan van Driver Aids in andere dan de Rookie klasse vreemd / ongewenst vind?
Weet niet precies wat er allemaal wordt toegestaan / mogelijk is, maar vind het niet echt horen bij een simulatie (behalve als het in de klasse zelf ook is toegestaan).

Verder ben ik blij met die Indy Oval Fixed series, mits hij goed gevuld is. Kan daar nooit een fatsoenlijke setup vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-11-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:07:
Ben ik de enige die toestaan van Driver Aids in andere dan de Rookie klasse vreemd / ongewenst vind?
Weet niet precies wat er allemaal wordt toegestaan / mogelijk is, maar vind het niet echt horen bij een simulatie (behalve als het in de klasse zelf ook is toegestaan).

Verder ben ik blij met die Indy Oval Fixed series, mits hij goed gevuld is. Kan daar nooit een fatsoenlijke setup vinden.
Eens. Hulpmiddelen is niet echt voor een sim. Maar goed als je een cursus tbv startlicentie volgt op bv Zandvoort zetten ze ook pionnen neer tbv de Apex en krijg je ook soms een instructeur mee.
Beschouw de hulpmiddelen maar als iets dergelijks.
Maar traction control, abs en ideale lijn vind ik ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:34:
[...]

Eens. Hulpmiddelen is niet echt voor een sim. Maar goed als je een cursus tbv startlicentie volgt op bv Zandvoort zetten ze ook pionnen neer tbv de Apex en krijg je ook soms een instructeur mee.
Beschouw de hulpmiddelen maar als iets dergelijks.
Maar traction control, abs en ideale lijn vind ik ook niks.
Ik snap wel dat ze de snellere auto's een makkelijkere instap willen geven. Zo bereid je de mensen sneller en beter voor op die auto's en krijg je meer mensen in de B-klasse versies hopelijk. Alleen snap ik de keuze voor Indycar voor die hulpmiddelen niet echt, want dat is van nature een basis-auto zeg maar, zonder fancy dingen. Dan had ik het nog logischer gevonden als ze een B-fixed F1 hadden gestart met hulpmiddelen ofzo...
Racelijn is te belachelijk voor woorden in C-klasse, en TC en ABS is denk ik niet iets wat daar thuishoort, zeker niet in die wagen...

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-11-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Inderdaad vreemd ja, in C class moet je toch wel zonder driving aids (behalve auto blip voor degene die geen clutch hebben (of lui/slecht zijn zoals ik)) kunnen..? Verder weet ik nog niet of ik fixed indycar leuk ga vinden, ligt er helemaal aan wat voor setup het is. 9/10 setups die ik op het forum kan vinden en die ik in een P gekregen heb zijn enorm onderstuurt. De enige waar ik goed mee kon rijden is door iemand van ons gemaakt (Ruud geloof ik) en daarmee kun je wel lekker sturen, leek wel een andere auto. Je verloor er iets snelheid mee (hij raakte de grond af en toe) maar was goed genoeg voor een 5e plek op zandvoort voor mij (enige indy car race).

@derx666: dat is echt een lullige actie zeg... Ik denk niet dat het met opzet was, ik denk dat hij de binnenkant wilde proberen en jij ook al vroeg richting binnenkant ging. Hij had daar niet mogen zitten want hij zat nog lang niet naast je...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@Nick: ik stuurde inderdaad wat eerder om geen gat te laten vallen, echter vond hij toch blijkbaar dat er een mogelijkheid was ofzo. Gewoon bagger dat hij er geen schade aan overhoudt, als hij zijn wiel ook krom had gereden was het een stuk eerlijker geweest.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

derx666 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:02:
@Nick: ik stuurde inderdaad wat eerder om geen gat te laten vallen, echter vond hij toch blijkbaar dat er een mogelijkheid was ofzo. Gewoon bagger dat hij er geen schade aan overhoudt, als hij zijn wiel ook krom had gereden was het een stuk eerlijker geweest.
Ik heb de replay nog niet gezien, maar wat eerder insturen is niet netjes verdedigen, das meer gewoon afsnijden ofzo. Als je een verdedigende lijn wil rijden, zorg dan dan je op tijd switcht naar de juiste lijn, zodat het voor de ander duidelijk is. Ik vermoed, ook door Nick's commentaar dat hij jou niet had verwacht.

Ik zal binnenkort de replay even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens mij reed hij gewoon een vrij normale lijn, en de gast achter hem zat nog lang niet naast hem (niet eens met een wiel ofzo) en reageerde gewoon niet op zijn voorganger. Als hij er naast zat was het een ander verhaal maar dat was toch niet zo..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Doet er nog iemand mee in de HPD vanavond? Ik ga misschien zelfs alle 3 de races mee doen, even kijken hoeveel zin ik nog heb :p Moet m'n SR terug winnen, starten met een 1:11.9 ofzoiets, zal wel ergens achteraan zijn, en dan een keer proberen niet off track te gaan (22 keer vorige race, LOL)...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
Denk dat ik zo de fixed race van 7 uur mee pak. Ik ga gigantisch achteraan rijden bij de HPDs. Net even wat geoefend, maar ik kom met moeite in de 1:13 terecht...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nja, ik word er weer een afgerost door de HPD achter mij als ik een Corvette voor moet laten in de corkscrew... Heerlijk :(

Mijn iRating duikt zo wel lekker hard omlaag.....

Vind dat ding op Seca wel erg gaaf moet ik zeggen. Word alleen in 2 races al 2x eraf gebeukt door de HPD achter mij, omdat die geen geduld hebben. Vandaag helaas geen tijd meer, morgen twijfelachtig en zondag ook verdomd weinig :(

[ Voor 39% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-11-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ellende is dat als je er zelf alles aan doet om het netjes te houden, en er dan door een of andere nitwit vanaf gerost wordt. Ik snap echt niet hoe sommige mensen hun A licentie gehaald hebben. Mja, als je netjes binnen de lijnen blijft, en dan 1 of 2x iemand van de baan af tikt/rost, sta je nog maar op max 8inc... Met 25 rondes op een track met 12 bochten zit je dan nog op bijna 38cpi...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

derx666 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:31:
Ellende is dat als je er zelf alles aan doet om het netjes te houden, en er dan door een of andere nitwit vanaf gerost wordt. Ik snap echt niet hoe sommige mensen hun A licentie gehaald hebben. Mja, als je netjes binnen de lijnen blijft, en dan 1 of 2x iemand van de baan af tikt/rost, sta je nog maar op max 8inc... Met 25 rondes op een track met 12 bochten zit je dan nog op bijna 38cpi...
+1

Het ergste met die HPD is dat je met de voorkant iemand eraf kan beuken en jouw auto is nog 100%, terwijl degene die van achter geraakt wordt meteen met een kromme wielophanging en 'Too much damage, we're done!' blijft zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jammer weer Hoogie, balen zeg... Bij mij ging het prima, toch nog 4 off tracks waarvan 3 om een ford gt te ontwijken, maar goed genoeg vergeleken met de vorige :) Hoge SOF, 3031, en 7e plek met de 6 man voor me die gewoon echt sneller waren. 1 puntje iRating erbij :+ en 0.27 SR :)

BM een 4e plek, netjes :)

9 uur doe ik weer mee!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ah, vroeg me al af waar je heen was Frank :'(
Je was beduidend sneller dan ik, dus had je zo voorbij gelaten.

Uiteindelijk nog 4e geworden, maar het had niet veel gescheeld. Was sowieso laatste deel van de race zelf al niet lekker bezig, maar werd in de laatste ronde ook nog eens rondgetikt in de corkscrew door iemand die ik net gelapped had. Gelukkig amper schade, maar waarom die gozer dat deed? Ik rijd 'm voorbij, en hij probeerd me midden in de corkscrew via de binnenkant weer voorbij te rijden ofzo... erg logisch met een Ford GT :+

Nahja, al met al ging het wel aardig, al mocht de snelheid wat hoger.

@Nick, netjes man :) Helaas niet zelfde split, maar goed, jij hebt nu eenmaal ook een wat hogere iRating :)

Ben er vanavond niet meer bij denk ik. Ga nu even bankhangen en tv kijken, ben knap gaar :p

Oeh, morgen wel even ergens 2 irating puntjes vandaan halen, dan mag ik ook eindelijk de magische 2000 voorbij :p

[ Voor 20% gewijzigd door BM op 25-11-2011 19:47 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Het enige wat je eigenlijk kunt doen is elke keer reporten. Is ook niet echt fijn, maar misschien wel de enige manier om hier een halt toe te roepen. Ik denk ook dat de raceklasse hier enorm onder te lijden heeft, en er mede hierdoor steeds minder mensen in de HPD gaan rijden.
Ik zit er ook ernstig over te denken om diegene die mij eraf tikte te reporte, maar twijfel nog. Het is gewoon niet netjes. Als ie er naast had gezeten had ik hem ruimte gegeven, net zoals de 2 anderen waar ik mee gevochten heb in de race, en sneller dan mij waren. Ik wil best verdedigen, maar ernaast is ernaast. Dit was alleen nog nieteens in de buurt van ernaast.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
"Avoidable accident" is wat je steeds in gedachte moet houden als je een report wilt indienen. Als het semi-klunzigheid is dan kan je het gewoon wel laten want dan doen ze er toch niets mee....moet dus echt een serieuse beuk-actie zijn anders doe je het echt voor niks.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@Ericjooo: ik kan helaas niet zien of hij gas geeft of remt of wat. Maar gezien de replay denk ik dat hij niet eens probeert om het incident te voorkomen, maar zelfs gas blijft geven om een ongeluk te forceren en zo 7e te worden. Op een normale manier was het nl. niet meer mogelijk om me in te halen. Als dit niet de laatste ronde geweest was had hij hem er hier gegarandeerd niet langs proberen te duwen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, vergelijkbare race in de HPD weer. Paar off tracks en weer 7e. Deze keer had er meer in gezeten, maar had pech met het tegenkomen van de GT's, steeds op plekken waar ik er even achter moest blijven hangen. Zag m'n voorganger steeds van 10s terug naar 5 lopen in een ronde of 2 en daarna weer langzaam naar 10 toen ik weer een paar man tegen kwam, vervelend is dat :+
Een keer licht contact (0x) gehad met een corvette toen we met 5 man tegelijk een bocht door gingen maar niks ernstigs gelukkig, hij gaf niet op aan de binnenkant ook al zat ik er al een tijd naast (2 bochten al, mensen voor me) en ik stuurde iets te scherp in, kan gebeuren...

Langzaam weer omhoog aan het kruipen met SR, heel misschien straks nog eens proberen :) Ik weet niet waarom men deze baan niet leuk vind, echt een geweldige combo moet ik zeggen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Hoogie2004 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:23:
Nja, ik word er weer een afgerost door de HPD achter mij als ik een Corvette voor moet laten in de corkscrew... Heerlijk :(

Mijn iRating duikt zo wel lekker hard omlaag.....

Vind dat ding op Seca wel erg gaaf moet ik zeggen. Word alleen in 2 races al 2x eraf gebeukt door de HPD achter mij, omdat die geen geduld hebben. Vandaag helaas geen tijd meer, morgen twijfelachtig en zondag ook verdomd weinig :(
Er is een reden waarom ik niet meer in die klasse rijdt. Ik moet echt mazzel hebben wil ik een leuke race pakken... :(

Ik ben zeer tevreden met mijn races met de Radical. Vrijdag zaterdag oefenen en kwalificeren, zondag twee racejes, SR en IR stijgen alweer prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je moet gewoon weten wie je moet mijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 22:02

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Probeer maar in de app.ini DriverHeadWobble=0

ik vindt het een stuk beter rijden ipv van dat je hoofd perfect stil zweeft tril je nu gewoon mee met de auto!
geeft een stuk meer gevoel van de baan verloop hobbels ect. en meer direct gevoel van wat de wagen doet !

try it! ;)

hier nog een voorbeeld

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Wow, ik vind dit net super onrealistisch en irritant, dit is toch net of je dashboard op je scherm geplakt is?

Ik rijd net volkomen andersom, met de optie locked horizon: geeft veel meer dynamiek. Bovendien krijg je per track een bepaald ritme waarop ik ook rijdt, aanvoel of ik op de goede lijn zit. Dit vaste arcade gevoel vind ik zoveel terug in de tijd :p Check de corkscrew op mijn manier: krijg er zowet kriebels in mijn buik van.

Locked horizon:

[ Voor 10% gewijzigd door RielN op 26-11-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Niellie41 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:53:
Je moet gewoon weten wie je moet mijden. ;)
Dat noem ik geen racen ;) Vrijwel elke HPD rijder in dit geval, maar voordat ik die kennis had was ik alweer 1000irating lager.

Nee ik wacht wel tot de Corvette in een serie komt die m recht doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

RielN schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:28:
[...]

Dat noem ik geen racen ;) Vrijwel elke HPD rijder in dit geval, maar voordat ik die kennis had was ik alweer 1000irating lager.

Nee ik wacht wel tot de Corvette in een serie komt die m recht doet.
Dat noem ik slim zijn ;)
Ik heb donderdag wel een leuke race gereden met een andere HPD. Er zijn een paar mensen die ik mijd, zoals Philip Stamm of een paar Italianen.
Als je tegen hun gaat racen, dan weet je dat je (samen) in de grindbak eindigt.
Ik heb liever een P4 dan een DNF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik heb liever een winst dan een onderhandelde P4... daarom rijd ik niet in die serie ;) Ook geen kans op DNF. Minstens zo slim ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RielN op 26-11-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Maar de P3 haal ik meestal toch als ik zo'n idioot langs laat omdat die toch crasht. Ik heb niet zo veel tijd om elke avond te racen. Meestal kan ik maar een of 2 races rijden in de LMS. Dus better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik ook niet daarom rijd ik een competitie waar ik me kan concentreren op racen en met iedereen een vette race kan hebben, in plaats van dat aangeklooi in die series (ja sorry, maar wat ik ervan heb gezien was het dat). Op een gegeven moment rijd je vrij, je mag blij zijn als je toevallig iemand van je eigen klasse bij je hebt om wat te sparren, dus verder is het ook nog eens saai, om nog een reden aan te dragen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er leuk is aan die competitie, behalve dat de auto's an sich wel leuk rijden (en dan heb ik het over de Corvette he, de LMS vind ik wel leuk rijden maar niet echt spannend).

Die tijd wat ik heb besteed ik liever aan een betere competitie.

[ Voor 7% gewijzigd door RielN op 26-11-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

RielN schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:21:
Wow, ik vind dit net super onrealistisch en irritant, dit is toch net of je dashboard op je scherm geplakt is?

Ik rijd net volkomen andersom, met de optie locked horizon: geeft veel meer dynamiek. Bovendien krijg je per track een bepaald ritme waarop ik ook rijdt, aanvoel of ik op de goede lijn zit. Dit vaste arcade gevoel vind ik zoveel terug in de tijd :p Check de corkscrew op mijn manier: krijg er zowet kriebels in mijn buik van.

Locked horizon:
[video]
deze instelling zal wel behoorlijk persoonlijk zijn, ik vindt juist zo'n zwevend hoofd totaal onrealistisch.
maar ik wou even laten weten dat deze optie in de ini bestaat want veel mensen weten niet eens dat het bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Niet fijn kun je het noemen, maar onrealistisch niet... hier helmet-cam van de Skip op Laguna Seca. Dit is dus wat je als coureur ziet, lijtk er niet echt op dat het dash vastzit op je camera hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

RielN schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:37:

Die tijd wat ik heb besteed ik liever aan een betere competitie.
En dat is?

En waar baseer je dat op? Op de 0 races die je hebt gedaan met de LMP? :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Laatst online: 27-09 23:32
BruceLee schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 02:24:
[video]
Probeer maar in de app.ini DriverHeadWobble=0

ik vindt het een stuk beter rijden ipv van dat je hoofd perfect stil zweeft tril je nu gewoon mee met de auto!
geeft een stuk meer gevoel van de baan verloop hobbels ect. en meer direct gevoel van wat de wagen doet !

try it! ;)
http://vimeo.com/32673298

Niet echt realistisch dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

RielN schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:51:
Niet fijn kun je het noemen, maar onrealistisch niet... hier helmet-cam van de Skip op Laguna Seca. Dit is dus wat je als coureur ziet, lijtk er niet echt op dat het dash vastzit op je camera hé :)

[video]
dat zie ik toch heel anders.... het enige wat er bij komt zijn head physics. als je dat wilt kan je weer rfactor spelen ;).

En die horizon staat niet echt stil hoor in die skip. alles trilt omdat ze hoofd trilt.(maar als je goed kijkt staat die auto relatief stil) hij trilt mee met de wagen. lijkt totaal niet op dat zwevend hoofd

natuurlijk kijkt hij bochten in das weer wat anders. maar ik vindt het allemaal niks met dat zwevende hoofd te maken hebben. Als je bij die afstelling van mij nog headphysics zou adden zou je meer in de buurt komen bij die video. maar of je van headphysics vrolijk wordt in een game.

rfactor trilt helemaal als een gek.

DGelink
zie jij die f1 wagen trillen ;p die dingen zijn zo stijf die trillen/veren. helemaal amper :P enige wat stuitert is vettel kopje ;) die wagen staat gewoon stil ten opzichte van zijn hoofd.

Zijn hooft trilt nog meer dan dat hij op de horizon zweeft. het maakt het trillen zelfs veel erger omdat hij zijn hoofd niet stil kan houden. als mensen ingame zo zouden rijden gaan ze weer klagen dat ze er misselijk van worden of het onprettig vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door BruceLee op 26-11-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Radical.

Nee, ik heb de Corvette gedaan, ik geloof ook maar een keer en toen had ik er alweer genoeg van... De Multiclass stond me al tegen van de races met de Riley en de Fords, en ik denk dat ik dat negativisme meeneem naar deze nieuwe serie.

Bedenk ook dat ik een Corvette rijder ben en een seizoen Corvette heb gedaan, en dat bestaat niet meer, dus wat frustratie telt ook mee.

Daarnaast is deel van mijn mening ook gevormd door reacties van andere Corvettedeelnemers op het forum, bijvoorbeeld hier:

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1825751.page
En natuurlijk door de frustraties die ik hier lees.

Dat mijn ervaring wellicht wat te beperkt is, moet ik je gelijk in geven. De algehele opinie van de Corvetterijders ligt naar mijn gevoel wel aan mijn kant ;)

Overigens, iedereen mag het op zijn manier waarderen, ik vind mijn fun en geluk ergens anders, maar mijn argumenten zijn valide, lijkt me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
BruceLee schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:03:
[...]

zie ik toch heel anders.... het enige wat er bij komt zijn head physics. als je dat wilt kan je weer rfactor spelen ;).

en hie horizon staat niet echt stil hoor in die skip. alles trilt omdat ze hoofd trilt.(maar als je goed kijkt staat die auto relatief stil) hij trilt mee met de wagen. lijkt totaal niet op dat zwevend hoofd

natuurlijk kijkt hij bochten in das weer wat anders.
Zijn hoofd beweegt t.o.v. je dashboard. Dat zet jij uit. Dat mag jij van mij, maar dat is absoluut onrealistisch ;) Een coureurs hoofd zit niet vastgebout aan de auto. Punt. Dat heeft toch niks met een andere sim te maken? Waarom speel jij niet YouTube: Microprose F1GP: Monza :P Ook zonder wobble!

edit: toch íets recentere game genomen :d

[ Voor 15% gewijzigd door RielN op 26-11-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 12:21
Zonder de filmpjes te bekijken nog even dit: baseer je idee van realisme niet geheel op onboard filmpjes. De rol van onze ogen en hersenen wordt hierin niet meegenomen. Je brein stabiliseert heel veel bewegingen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RielN schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:09:
[...]

Zijn hoofd beweegt t.o.v. je dashboard. Dat zet jij uit. Dat mag jij van mij, maar dat is absoluut onrealistisch ;) Een coureurs hoofd zit niet vastgebout aan de auto. Punt. Dat heeft toch niks met een andere sim te maken? Waarom speel jij niet YouTube: Microprose F1GP: Monza :P Ook zonder wobble!

Nou gaan we niet GP2 en opvolgers belachelijk maken he :+ . Naar mijn mening de beste F1 games ever (vooral 2 en 4 waren echt helemaal geweldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:21:
Zonder de filmpjes te bekijken nog even dit: baseer je idee van realisme niet geheel op onboard filmpjes. De rol van onze ogen en hersenen wordt hierin niet meegenomen. Je brein stabiliseert heel veel bewegingen bijv.
Precies.

Realisme zit niet in je ogen maar in je hersenen.
Driverheadwobble op 0 zetten is nl eigenlijk wel realistischer ,want in het echt krijgen je hersenen informatie van je balansorgaan en andere lichaamsdelen of je over een bultje bent gegaan.
Als je driverheadwobble aan zet dempt het hoofd in het spel de bumps , maar je hebt vervolgens niets anders om jouw die informatie te geven , dus je merkt de bult niet.
Je hersenen zijn btw zowiezo absoluut niet geinteresseerd in "realiteit" maar alleen in bruikbare informatie , aangezien je met de optie uit dichterbij de workload op de hersenen zit net als in het echt is het dus realistischer.

De enige echt goede manier ook om een spel "realistisch" te maken is een ervaren race coureur tien rondjes in het echt te laten doen in een niet zo snelle auto (zodat angst en adrenaline niet de hoofdfactor zijn) en daarna tien rondjes in de simulator , waarbij in beide gevallen een recording gemaakt wordt van de hersen activiteit.
Als die twee overeenstemmen dan pas kan je spreken van realistisch .

De getallen overnemen geeft dus geen enkele zekerheid dat je daarmee de ervaring overneemt.

btw als je MCV gebruikt moet Driverheadwobble zowiezo uitstaan aangezien die twee met elkaar gaan vechten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo visite weg en tuin eindelijk helemaal klaar.
Gisteren is (met veel vallen en opstaan) de glasvezelkabel naar binnen gelegd en afgemonteerd. Net dus weer even de gaten weer geicht en de struiken terug geplaatst.
Binnen nu en 3 maanden of zo komt het modem en de razendsnelle inet verbinding ;)

En nu maar eens flink trainen met de Radical op Phillip Island. Ik doe nu een 1:25.7 als snelste.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic

Roderic

iRacer

Welke provider?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
@echnion, ik beweer ook niet het realisme (maar wel waarom het mij juist helpt in het rijden) maar bestrijd de melding dat het onrealistisch is ;)

@JoepW ga zometeen ook wat rondjes op Philip Island rijden, lijkt me erg leuk met de Radical!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Concept ICT (Modem van hun. zelf de router kiezen).
Is wel net overgenomen door KPN ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RielN schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:12:
@JoepW ga zometeen ook wat rondjes op Philip Island rijden, lijkt me erg leuk met de Radical!
Ik zie je zo dan. Heb een lekkere setup. Net nog ff die headwobble zooi getest en reed weer 0,1 van mijn tijd af.....
FF wat drinken pakken en dan join ik een OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Laatst online: 27-09 23:32
JoepW schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:22:
[...]

Concept ICT (Modem van hun. zelf de router kiezen).
Is wel net overgenomen door KPN ;(
Serieus? Ik heb juist voor Concept ICT gekozen omdat ik GEEN KPN wou. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic

Roderic

iRacer

Alles is tegenwoordig weer KPN. Ook KickXL (die heb ik) is overgenomen. Dus je kan kiezen tussen KPN, KPN en KPN... of UPC Kabel.

Ik heb nu 3 maanden glasvezel, in het begin wat opstartproblemen maar ondertussen draait het lekker. 6mb/s downlooijen =D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gelink schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:31:
[...]

Serieus? Ik heb juist voor Concept ICT gekozen omdat ik GEEN KPN wou. :(
Idem :)

[ Voor 93% gewijzigd door JoepW op 26-11-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

RielN schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:09:
[...]

iedereen moet idd zelf weten hoe hij rijdt maar het is geen van bijde realistisch als je het zo wilt zien.

en dat oude spel heeft niet een head wobble en is ook nog een perfect aan de horizon. weet je zoiezo niet wat de baan doet. maar die waren toen zoiezo nog perfect glad. dus das eigenlijk zoals jij nu rijdt ;p want ze hoofd blijft gelijk aan de horizon. er zit 0,0 leven in die game.

[ Voor 4% gewijzigd door BruceLee op 26-11-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Das toch niet zo spannend? Heb UPC hier, en download met 25mb/s :p

Net even met de Radical getest op Philip Island. Leuke baan, maar lastig om snel te gaan. Had met een racesetup na paar rondjes 28.0 staan, met Q setup ging ik maar 8 tiende sneller.

Nog paar keer oefenen, en dan voorzichtig maar eens een raceje mee pakken. Wat rijden jullie daar zo ongeveer?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:09:
[...]

Net even met de Radical getest op Philip Island. Leuke baan, maar lastig om snel te gaan. Had met een racesetup na paar rondjes 28.0 staan, met Q setup ging ik maar 8 tiende sneller.

Nog paar keer oefenen, en dan voorzichtig maar eens een raceje mee pakken. Wat rijden jullie daar zo ongeveer?
Kom ff trainen in OP. Ik heb een lekkere setup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

Arfman

Drome!

Net ff gepracced met Joep op Phillip Island. M'n eerste keer daar en goeie tips gekregen van Joep + een lekkere setup. Helaas gisteren te veel bier en whisky gedronken dus ik werd na 15 rondjes een beetje misselijk, sorry Joep :P

In de gauwigheid nog een 1.26.9 neergezet met quali fuel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja je was opeens foetsie ;)
BM kwam ook nog ff.....
Ik net met de Radical op Phillips Island 1:25.1 en een optimal van 24.7. Niet ontevreden.
Alleen nu nog zien dat ik tijd maak voor Q en R. Want weekend zit een beetje vol......
Morgen overdag maar eens doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zit op een optimal van 26.0, snelste tijd van 26.4 ofzo.. Laatste langzame bocht vind ik echt heel erg lastig. Verlies daar volgens mij echt een halve seconde ofzo :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Net een race gehad met MX5 en Jetta.
Met een niet optimale setup en MCV die nog niet klopt dus moeilijk , maar ben wel de "eerste" MX5 die over de streep komt. :X :D

http://members.iracing.co...onid=4498521&custid=65839

Kijk ook eens naar m`n eerste ronde. (kwam niet bij van het lachen)
http://www.gamefront.com/...5+lap+1+subses4498521.rpy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic

Roderic

iRacer

BM schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:09:
[...]

6 MB niet Mbit......................................................................

6MB/s = 50Mbit/s (down én up)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1613937731.png

Vanavond is ook weer de wekelijkse Radicals Radical race om half 9.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Roderic schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:30:
[...]

6 MB niet Mbit......................................................................

6MB/s = 50Mbit/s (down én up)

[afbeelding]

Dat zei je niet ;)

Maar was stiekem wel wat ik al vermoedde :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:22:
Net een race gehad met MX5 en Jetta.
Met een niet optimale setup en MCV die nog niet klopt dus moeilijk , maar ben wel de "eerste" MX5 die over de streep komt. :X :D

http://members.iracing.co...onid=4498521&custid=65839

Kijk ook eens naar m`n eerste ronde. (kwam niet bij van het lachen)
http://www.gamefront.com/...5+lap+1+subses4498521.rpy
Tja.... erg lachwekkend. En wat een prutsers zeg ;)
Die krijg ik ook 8)
Roderic schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:30:
Helaas vanavond en morgenavond verhinderd. Dus dat wordt morgenmiddag. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jullie zeiden beide mb = millibit :+

Maar 50 Mb/s is toch niet zo veel? Ik heb niet eens glasvezel (zal ook nog wel lang niet komen hier) maar ik kom tot 85... 30 MB/s upload is dan wel weer lekker, zou ik ook wel willen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1613959481.png

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 26-11-2011 16:43 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Hmmm, allemaal sneller, voel me een beetje een stakker :?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1613967294.png

[ Voor 8% gewijzigd door Ericjooo op 26-11-2011 16:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Lekkere snelheden. Beetje erg OT, maar een 54G draadloze netwerkverbinding, klopt het dat daarvan de maximum transfer rate ongeveer 2,3MB/s is?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1613977686.png
Heb glasvezel van OnsNet Eindhoven.
Dit is voor mij snel genoeg.

Ik heb net de headwobble op 0 gezet, maar het hobbelde me iets te veel. Heb het daarom op 0.5 gezet. Eens kijken of 0.3 of 0.4 beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
MartijnA3 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:48:
Lekkere snelheden. Beetje erg OT, maar een 54G draadloze netwerkverbinding, klopt het dat daarvan de maximum transfer rate ongeveer 2,3MB/s is?
Ja, en extra latency en om de minuut een dip om je AP te vinden...

Delen door 8 gaat bij Wifi niet op door de toevoeging van foutcorrectie.

[ Voor 12% gewijzigd door RielN op 26-11-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
@Rien: Ik weet van de nadelen, maar ja, geen zin om een kabel door mn halve huis te trekken en door plafonds te gaan zitten boren. ;)
Heb UPC 50Mb, maar mijn n-router heeft best vaak verbindingsproblemen, haal het maximum er dus niet uit zo.
Zowieso is mijn ping gestegen sinds ik een ander kabelmodem heb gekregen. :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mijn ping is met UPC de laatste weken dramatisch.... zit continu boven de 200ms, voorheen was dat 110 ofzo

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
MartijnA3 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:31:
@Rien: Ik weet van de nadelen, maar ja, geen zin om een kabel door mn halve huis te trekken en door plafonds te gaan zitten boren. ;)
Heb UPC 50Mb, maar mijn n-router heeft best vaak verbindingsproblemen, haal het maximum er dus niet uit zo.
Zowieso is mijn ping gestegen sinds ik een ander kabelmodem heb gekregen. :/
En zoiets?

pricewatch: Eminent Mini Powerline Adapter 200Mbps Starterkit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
BM schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:04:
Mijn ping is met UPC de laatste weken dramatisch.... zit continu boven de 200ms, voorheen was dat 110 ofzo
Same here... Misschien ligt het niet aan mijn nieuwe modem dus? Mijn connection balkje is ook altijd oranje. :/

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 26-11-2011 18:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Verschillende merken en types hiervan geprobeerd. Werkt niet of extreem traag.
In de woonkamer met 2 stopcontacten 3m van elkaar vandaan werkt het perfect, maar van de meterkast naar de computerkamer op zolder werkt het niet. Wantcontactdozen zitten op dezelfde groep, dus geen idee waarom dit systeem bij ons niet werkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
MartijnA3 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:10:
[...]

Verschillende merken en types hiervan geprobeerd. Werkt niet of extreem traag.
In de woonkamer met 2 stopcontacten 3m van elkaar vandaan werkt het perfect, maar van de meterkast naar de computerkamer op zolder werkt het niet. Wantcontactdozen zitten op dezelfde groep, dus geen idee waarom dit systeem bij ons niet werkt.
Due 200mbits zijn wel minder gevoelig voor storingen of 'noise' op delijn.

Hmm, zit waarschijnlijk 2 of 3 keer met een lasdopje een beetje slecht. Ik merk hier inderdaad niks van dit systeem.
Kun je niet in stapjes proberen? Waarschijlijk kun je door een fatsoendelijk lasdopje te plaatsen de boel wel goed krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door RielN op 26-11-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Wat zou er dan niet goed moeten zijn in/aan een lasdopje?
Meterkast op begane grond/woonkeuken, daarboven woonkamer, daarboven slaapverdiepeing, daarboven zolder. Leuke speurtocht. ;-)
Heb de spullen ook teruggebracht naar de winkel toen ik erachter was dat het niet werkte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Kan de discussie misschien terug een beetje meer naar iRacing?
RielN schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:07:
Radical.

Nee, ik heb de Corvette gedaan, ik geloof ook maar een keer en toen had ik er alweer genoeg van... De Multiclass stond me al tegen van de races met de Riley en de Fords, en ik denk dat ik dat negativisme meeneem naar deze nieuwe serie.
Die combo vond ik pas gevaarlijk, je kon met de DP's zo hard een gat dichtrijden op een Mustang dat het ronduit gevaarlijk was, de closing rate lag er veel te hoog.

Al bij al vind ik het nu beter meevallen, ook al klaag ik af en toe over een GT/Corvette die instuurt alsof je er niet bent. Maar al die keren dat het wel goed gaat daar hoor je iemand zelden over praten.

[ Voor 85% gewijzigd door Fuelke op 26-11-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
MartijnA3 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:21:
Wat zou er dan niet goed moeten zijn in/aan een lasdopje?
Meterkast op begane grond/woonkeuken, daarboven woonkamer, daarboven slaapverdiepeing, daarboven zolder. Leuke speurtocht. ;-)
Heb de spullen ook teruggebracht naar de winkel toen ik erachter was dat het niet werkte.
Slecht contact, ruis, kan me daar wel wat bij voorstellen. Het heeft meestal wel een reden dat het niet werkt, of het de moeite is van het zoeken is inderdaad een tweede.

Trouwens, als ik een slechte verbinding had dan racete ik via de telefoon. Goede upload op zolder, ping was wat minder maar in ieder geval stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Misschien straks voorzichtig eens een F1 race proberen. Weet iemand hoeveel fuel ik nodig ga hebben? Ik neem aan dat ik het beste een stop kan doen en gewoon twee keer hetzelfde gewicht nemen? Een goede tactiek gaat vast niet helpen om hoog te eindigen dus dat boeit me niet zo veel, wil gewoon veilig kunnen uitrijden :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Grrrr, net Q gedaan in de Radical

Was in laatste rondje op weg naar een 25,8, maar schakelde in laatste langzame bocht (geen idee welk nummer T10 dus) terug naar neutraal :(
Toen ik na de volgende bocht uit frustratie op mijn stuur sloeg schakelde hij zelf maar terug naar N 7(8)7

Nahja, wel een 26,0 wat mijn snelste tijd so far is. Morgen ofzo maar ff een race meepakken.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Iets meer dan 4 kg fuel per rondje in de F1 lijkt het. Zeg 105 kg fuel ofzo... Dan wil ik iets meer voor de zekerheid, 110 of 120 kg, maar daar kom ik bijna niet mee rond, veel te tricky. Dan maar lekker twee keer 60 kg pakken :) Zal de rest niet stoppen dan, want het past dus wel makkelijk in een tank lijkt het...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:41:
Grrrr, net Q gedaan in de Radical

Was in laatste rondje op weg naar een 25,8, maar schakelde in laatste langzame bocht (geen idee welk nummer T10 dus) terug naar neutraal :(
Toen ik na de volgende bocht uit frustratie op mijn stuur sloeg schakelde hij zelf maar terug naar N 7(8)7

Nahja, wel een 26,0 wat mijn snelste tijd so far is. Morgen ofzo maar ff een race meepakken.
Jammer man.
Ik ga morgen aan de bak. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 08:55
NickThissen schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:02:
Iets meer dan 4 kg fuel per rondje in de F1 lijkt het. Zeg 105 kg fuel ofzo... Dan wil ik iets meer voor de zekerheid, 110 of 120 kg, maar daar kom ik bijna niet mee rond, veel te tricky. Dan maar lekker twee keer 60 kg pakken :) Zal de rest niet stoppen dan, want het past dus wel makkelijk in een tank lijkt het...
Het is meestal rond de 100kg, soms wat meer, soms wat minder.
Sowieso is een pitstop maken meestal wel verstandig omdat je wel een aardig fuel effect hebt.

Maar het is ook wel een idee om een wat langere 1e stint te doen. Op die manier kun je nog wat plekken pakken bij de pitstops :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, niet aan de stops toe gekomen. Ging lekker moet ik zeggen, lag op 7e plek, toen spinde iemand voor me en raakt links de muur, ik ga zoveel rechts als ik kan en op het laatste moment glijdt hij nog naar me toe en tikt me in m'n zijkant, too much damage... Jammer zeg, het ging beter dan ik gedacht had. Alleen de start was drama zeg, 2 auto's voor me bleef er een staan, daardoor kwam ik vast te zitten tussen 2 auto's en ramde iemand me van achter, gelukkig niet veel damage. Door alle drukte had ik daarna ook nog eens m'n voet nog op de koppeling en remde ik dus veel te laat, ging gelukkig wel goed... Straks nog eens proberen denk ik.

Vind wel dat men erg veel crashed hier, had ik niet verwacht. Ik heb juist de hele week zitten oefenen om rustig te rijden, niet te veel off tracks te pakken en vooral niet te spinnen, en dat lukt me vrij aardig, en nu zie ik een paar mensen die voor zover ik weet 'regulars' zijn bij de F1 zowat elke ronde spinnen, overal incidents, ik heb volgens mij een ronde of 7 kunnen doen en elk rondje wel een crash tegen gekomen...

[ Voor 25% gewijzigd door NickThissen op 26-11-2011 20:40 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
De gedachtengang van sommigen ... Radical race van 20h30. Einde van de warm-up, de chequered flag is al ff uit, Robert Mason lag meer dan 3 seconden achter me volgens F3. ik ga van het gas af aan T7-8, komt hij me vol voorbij stuiven over het gras ... gaat ie bij de start van de race "idiot" roepen. Hij moet in de race van de baan zijn gegaan, en begint in de chat weer te zeuren.terwijl ik nog aan het racen ben ... de lul heeft een iRating die nog ager ligt dan de mijne ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Chat moet je ook gewoon uitzetten tijdens de race imho (leid veel te veel af), beste is geen idee te hebben wat mensen over je zeggen.

Chatten tijdens het rijden is net als bellen tijdens het rijden , dat mag ook niet . :)

(ik vind het al storend als die spotter midden in een bocht begint te lullen laat staan slecht onderbouwde beledigingen te moeten verwerken tijdens een battle.)

[ Voor 51% gewijzigd door enchion op 26-11-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/fuelke/chat_insults.jpg

Wel jammer alweer dat mijn replay pas begon vanaf race ronde 2. Heb ik geen been om op te staan als bewijs dat ik inderdaad niks verkeerd deed tijdens de warm-up. Overigens staat er bij zijn warm-up resultaat ook geen enkel incident.

http://members.iracing.co...onid=4499749&custid=56527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Chat is inderdaad vervelend soms, ik ga het ook maar uitzetten denk ik. Maar blijft het dan ook uit of moet je het apart voor elke race uit zetten? Want in P/Q enzo wil ik het wel gewoon aan.

Laatst in de HPD was ik ook de chat aan het lezen terwijl er iemand voor me gespind was, ik ging er nog net langs maar had hem echt te laat gezien. Was aan het lezen, zag toen links de gele vlag, dus keek daar eerst naar, en toen pas op de weg, en toen zat ik er vlak voor :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Fuelke schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:44:
[afbeelding]

Wel jammer alweer dat mijn replay pas begon vanaf race ronde 2. Heb ik geen been om op te staan als bewijs dat ik inderdaad niks verkeerd deed tijdens de warm-up. Overigens staat er bij zijn warm-up resultaat ook geen enkel incident.

http://members.iracing.co...onid=4499749&custid=56527
iRacing bewaart chat logs, dus dit is genoeg om protest aan te tekenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Yeah, goeie race gehad in de F1. Niet veel fouten gemaakt (aantal kleine die ik kon corrigeren), maar liefst 0.99 SR erbij en een nette 6e plek :)

http://members.iracing.co...onid=4500210&custid=74968

Maar oh mijn god, wat ben ik slecht... Ik had makkelijk 5e kunnen worden, maar bij het ingaan van de pit verlies ik em en beuk ik zo tegen dat muurtje op wat de track van de pit entrance scheidt O-) Voorvleugel weg, gelukkig was ik toch net op weg naar de pits en krijg je netjes een nieuwe :+ Heeft me wel 5 sec gekost ofzo, en dat was een positie extra geweest. Die Mathieu voor me had ik nog kunnen pakken, van 5sec terug naar 0.5 gegaan en toen klein foutje en weer naar 3 ofzo, toen weer naar 0.5 en WEER foutje en weer naar 3... Toen maar opgegeven, wilde toch echt finishen :p

Ik heb wel flink wat fuel opgemaakt zeg, ik haalde het amper met 60+60 kg, terwijl ze in de chat in de vorige race het over 60+40 hadden, daar had ik geen 20 rondjes mee gehaald denk ik :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik hoop dat ik vandaag op tijd terug ben voor een F1 race vanavond (kwart over 8 of die van kwart over 10).

Mijn ping is bij UPC de laatste 1,5 maand ook 220 ms ofzo naar de US, naar NL servers (bij ping tests) heb ik gewoon 12-15 ms, dus vraag me af waar die hoge ping ineens vandaan komt. Is wel vervelend omdat het bijdraagt aan al die ghost contacts...

En eindelijk lijkt het ergens op:
http://members.iracing.co...onid=4503312&custid=61620

3e in de HPD fixed :)

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-11-2011 11:41 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.