How do you save a random generator ?
Tsja, was wel zuur. vorige race zaterdagmiddag ging erg goed. ( niet snel maar wel stabiel.. + 0,98SR.)JoepW schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:19:
...
@Richard: Wat een drama dat die gozer net in de Radical race al in de 1ste ronde in de Gerlach bij je in de achterkant rijdt. Jammer....
....
Somige rijders snap ik niet....
Als 15 snellere rijders denken dat er geremd moet worden voor een bocht, waarom zijn er dan altijd van die "briljante geesten" die denken dat zij dat niet hoeven???
Gelukkig toch nog +0,14 SR door het uitrijden na 10min repair.
Helaas wel iets van -40 iR
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Silverstone met de SM vind ik echt een drama, krijg de flow van dat circuit niet te pakken. Denk niet dat ik daar ga racen nog, eerst meer oefenen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Klinkt goed!JoepW schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:23:
Vanavond dan F1 op Spa trainen en morgenavond HPD op Laguna Seca?
Ik heb dit ook aanstaan,maar mij valt het een beetje tegen.Had gedacht dat je meer beweging zou merken.Hoogie2004 schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:41:
Heb ook sinds begin deze week de motion cockpit aanstaan, en dat is ook wel lekker(wel eventjes wennen)
Vooral de bocht in kijken,daar zie ik eigenlijk niets van.
Vraag me eigenlijk af of ik het wel goed geinstalleerd heb ( hoor tijden het starten van iRacing een geluidje dus ga er van uit dat deze gewoon werkt)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Aanzetten ingame (na installatie plugin) kan met linker ctrl-linker shift (voor de mensen hierboven die niet weten of ie aanstaat).
Verder kun je met de toetsen inderdaad wel de instellingen nog wijzigen, zoals horizontale beweging en verticale beweging. Zelfs de seat positie (die kan omhoog, omlaag etc) met shift-s en dan de muis bewegen. Iets hoger in de cockpit zitten is soms erg fijn (doe ik op dit moment wel niet, maar het geeft wat meer overzicht)
Heb jij dan niet dat het stuur schokt als je schakelt?Arfman schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:08:
Ik kan er ook niet aan wennen, gebruik het wel voor het aansturen van mijn Fanatec stuur (LEDjes op het stuur lichten op als ik moet schakelen) en voor het vibreren van het rempedaal, maar "motion" staat dus uit. Jammer dat dat soort dingen niet in iRacing zitten maarja; ze hebben slechts 1 Fanatec stuur in het hele gebouw ...
Om die reden heb ik de fanatec zooi (ledjes en trillend pedaal) uitgezet.
[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 21-11-2011 11:56 ]
Ja, soms wel. Heel hinderlijk vind ik dat niet, maar sinds ik dat vibrerende pedaal heb voel ik veel beter wat het optimale rempunt/remkracht is, dat heeft me zeker sneller gemaakt en dat wil ik dus niet graag missen. Vandaar.JoepW schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:25:
[...]
Heb jij dan niet dat het stuur schokt als je schakelt?
Om die reden heb ik de fanatec zooi (ledjes en trillend pedaal) uitgezet.
Beide trainingen (F1 @ Spa & HPD @ Laguna Seca) zijn ingepland.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Divisies worden aan het begin van de 12 weekse seizoenen ingedeeld aan de hand van je Irating , weet niet hoe dat werkt trouwens als je ergens midden in het seizoen lid bent geworden , misschien dat je dan gewoon in het midden gezet wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 21-11-2011 13:56 ]
Je komt dan gewoon in de Rookie divisie terechtenchion schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:55:
Bij Myracing onder het tabje Event Results kan je je geracete races zien en daarin als je op de rode [R] drukt kan je zien hoeveel SR je hebt gekregen.
Divisies worden aan het begin van de 12 weekse seizoenen ingedeeld aan de hand van je Irating , weet niet hoe dat werkt trouwens als je ergens midden in het seizoen lid bent geworden , misschien dat je dan gewoon in het midden gezet wordt.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Als je even je 'Dashboard' customized op de member home page, komt het gelijk daar te staan. Erg overzichtelijk.flopdoc schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:20:
Gevonden, onder Stats overigens.
En ik heb ook dat programma geinstalleerd dat wanneer je remt iracing aangeeft van nu moet het pedaal trillen, maar dat werkt op een of andere reden niet, bij max rempedaal intrappen gaat het pedaal wel trillen, maar niet bij dat programma. Het programma geeft wel aan dat het gewerkt zou moeten hebben.
Je moet je CSP (je pedalen) via de USB aansluiten en niet via het stuur. Ten eerste wordt de resolutie van de pedalen dan beduidend hoger (nauwkeuriger) en ten tweede kan de software dan pas de remvibratie aansturen.Speedy55 schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:14:
Uhm ik heb ook zon fanatec stuur de gt2, maar waar zet je het aan dat als je moet schakelen de ledjes gaan oplichten?
En ik heb ook dat programma geinstalleerd dat wanneer je remt iracing aangeeft van nu moet het pedaal trillen, maar dat werkt op een of andere reden niet, bij max rempedaal intrappen gaat het pedaal wel trillen, maar niet bij dat programma. Het programma geeft wel aan dat het gewerkt zou moeten hebben.
Het instellen van de shiftlight doe je als volgt:
In de directory "Mijn Documenten\iRacing" staat het file Fanatec_CSP.ini daarin vind je:
[formulamazda]
CPW_LED=3
CSP_vibration_force=100
CSP_vibration_min_duration=150
Dit is niet vooraf gevuld. Dit moet je per auto aanmaken.
CPW_LED = 3 is shiftlight 1 en 2 weet ik niet meer wat het is....
http://p.invisio.nl/ir/div/Fanatec_CSP.ini
Ik heb even naar mijn ini.file gekeken en zag dat gyaw_effect op NUL stond.Hoogie2004 schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:09:
Ik vind dat beetje beweging juist erg fijn, maar dat is persoonlijk.
Aanzetten ingame (na installatie plugin) kan met linker ctrl-linker shift (voor de mensen hierboven die niet weten of ie aanstaat).
Verder kun je met de toetsen inderdaad wel de instellingen nog wijzigen, zoals horizontale beweging en verticale beweging. Zelfs de seat positie (die kan omhoog, omlaag etc) met shift-s en dan de muis bewegen. Iets hoger in de cockpit zitten is soms erg fijn (doe ik op dit moment wel niet, maar het geeft wat meer overzicht)
heb deze op 20 gezet en nu kijk ik verder de bocht in.
Nu wil ik eigenlijk de beweging voor remmen en optrekken een beetje goed in beeld krijgen.
Instelling ervan staat nu als volgend: long_force=100
Er staat dus 100, maar als ik rem of optrek zie ik geen beweging.Moet deze waarde nou hoger of lager gezet worden?
Daar staat alles in beschreven (is de documentatie voor de plugin versie 1.4).
yaw_effect=7
long_force=20
lat_force=30
norm_force=-100
groll_effect=7 (is hoofd leunend de bocht in , beter op 0 zetten als je dit niet natuurlijk al doet)
gyaw_effect=21
long_speed=7
lat_speed=4
norm_speed=9
long_spring=10
lat_spring=10
norm_spring=10
Verder kan ik adviseren om het betreffende topic door te nemen de instellingen van Stephane Turpin zelf zijn wat beter nog , maar wel harder.
[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 21-11-2011 18:12 ]
Ik ga denk ik eerst de race van 20:15 proberen, dus rond half moet wel lukkenJoepW schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:35:
Vanavond om 20:30 F1 op Spa!
Half 9 ga je dan nooit halen.Hoogie2004 schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:08:
[...]
Ik ga denk ik eerst de race van 20:15 proberen, dus rond half moet wel lukken
Je bent een van de 'aanvragers' van de training en dan ga je racen....

Lolz, half negen is een makkie (gister duurde ook 7 rondesJoepW schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:25:
[...]
Half 9 ga je dan nooit halen.
Je bent een van de 'aanvragers' van de training en dan ga je racen....![]()

Tevens heb ik niet om deze specifieke training gevraagd, al ben ik er wel erg blij mee natuurlijk
Als ik de race uitrijd, dan wordt het rond kwart over 9, tijd genoeg toch voor beetje te trainen nog op Spa.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-11-2011 19:29 ]
Ow....Hoogie2004 schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:27:.....Tevens heb ik niet om deze specifieke training gevraagd, al ben ik er wel erg blij mee natuurlijk....
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hoogie heeft er tijdje geleden een gepost, die werkt voor mij wel goed (stuk beter dan wat ik had in ieder geval), zal hem wel sharen.BM schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:55:
Ik ga eens op zoek naar een setup, en dan join ik zodadelijk ook wel even
Tot straks!
Kan kloppen.. Ik had toen in de race een andere, die was misschien iets sneller maar te tricky. Kon je wel merken, ik bleef je een aantal ronden wel voor (toen deed ik dit nog niet zo lang, dus best een prestatie haha, ook al blockte ik je een aantal keerHoogie2004 schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:14:
Dat was de set die ik gebruikte bij de GP van België. Niet supersnel maar wel lekker stabiel geloof ik (lang geleden..)
Tot straks!
Vind het ook niet echt leuk, veel te veel op rails. Denk dat ik echt een type ben voor de SM, Radical (helaas rijden die bijna nooit), Corvette/Ford GT enzo. Ga me voorlopig ook echt concentreren op de SM zodra Silverstone afgelopen is.
Vind het zo op z'n tijd wel leuk, maar of ik er echt races in ga rijden, mwoah. Dan is de indycar leuker imho.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit was de eerste keer dat ik er meer dan 4-5 rondjes mee heb gereden.
Maar dit gaat me allemaal net ff te snel. Alhoewel ik denk dat met veul oefenen het wel goed zou komen hoor.
Ik reed nog redelijke tijden al zeg ik het zelf
1:44.581 is trouwens het WR op naam van Atze
Hier de setup van Atze en hier die van mij.
Vond het wel leuk om te zien hoe grote verschillen in setup je kunt hebben met deze auto. In die van Joep dan verlies ik 0.3 in T1, en dat gaat in eau rouge terug naar -0.4 vlak voor les combes. In die van Hoogie verlies ik dus 0.4 ofzo tot les combes en daarna win ik het helemaal terug, tot -0.1 af en toe. Dat verlies ik dan wel weer in het 'rechte' stuk voor de chicane... Gaat echt op en neer dus haha.
Maar overall vind ik mijn setup stabieler. Door dat onderstuur bocht in
Die setup van Atze is volgens mij bloedsnel als je veeeeeeeeel oefent.
Ik kom met die van Frank juist sneller weg heb ik het idee (delta timing zegt hetzelfde, maar dat kan misschien vertekend zijn..). Met die van jou kun je eerder vol gas geven maar hij komt dan nog niet lekker vooruit. Die van Frank, als je goed doseert met het gas, daar kom je volgens mij veel sneller mee weg... Uitkomen van de chicane bijvoorbeeld win ik eerst 0.1 ofzo met de 'snelheids delta balk' vol in het groen, maar op SF is het weer neutraal en is die van jou weer sneller.JoepW schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:40:
Ja die van Frank heeft meer stuur en rol bocht in. Die van mij meer acceleratie en bijna 15 km/u meer top.
Maar overall vind ik mijn setup stabieler. Door dat onderstuur bocht in
Die setup van Atze is volgens mij bloedsnel als je veeeeeeeeel oefent.
Dat klopt dat je 'sneller' weg bent. Je hebt namelijk meer bochtsnelheid. Mijn setup staat een lagere bochtsnelheid toe en dus moet je van een lagere snelheid accelereren.NickThissen schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:42:
[...]
Ik kom met die van Frank juist sneller weg heb ik het idee (delta timing zegt hetzelfde, maar dat kan misschien vertekend zijn..). Met die van jou kun je eerder vol gas geven maar hij komt dan nog niet lekker vooruit. Die van Frank, als je goed doseert met het gas, daar kom je volgens mij veel sneller mee weg... Uitkomen van de chicane bijvoorbeeld win ik eerst 0.1 ofzo met de 'snelheids delta balk' vol in het groen, maar op SF is het weer neutraal en is die van jou weer sneller.
Maar volgens mij is het ook gewoon een kwestie van persoonlijke rijstijl en gewenning.
Maar ik zou voor in de race kiezen voor een hoge top op de 2 lange rechte einden. Anders wordt al je bochtenwerk teniet gedaan op die stukken
En het scheelt weer helemaal niks aan het eind....haha....wel een erg lekkere setup.....moet nog wel een paar tienden sneller kunnen maar dan moet ik eerst serieus wat tijd gaan vinden, zat nu met 49,5 maar 0,2 boven mijn optimal....
Morgen maar eens HPD trainen op Seca. Die is al ingepland. Tot morgen...
Kerel, ik zou al blij zijn als ik dat in een jaar voor elkaar krijgRoderic schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:52:
4 races gedaan vanavond. 1e in LMP (fixed) 2e op 0,7 in de F1, 5e in hoge SOF Star Mazda. 1e in LMP (fixed). Ik moet meer van deze avonden hebben
Ik moet minder van deze avonden hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Red Baron op 22-11-2011 00:46 ]
Probeersel dus....
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 22-11-2011 19:42 ]
Heb een beetje te weinig tijd om grote stappen te maken.
Heb de MX5 op limerock overgeslagen. Ik vind de mx5 daar niet prettig, itt tot op okayama. Voor de rest vorige week alleen geoefend op Suzuka, en zondag 1 race gedaan. Lag op de 7e plaats, gingen er voor me 2 vanaf. Een ronde later was er iemand in de haarspeldbocht gespind. Hij stond stil midden op de baan net na het instuurpunt, en de enige optie voor mij was er voorlangs te gaan. Echter besloot hij net te gaan rijden toen ik een paar meter van hem af was, en ik hem daardoor vol in de flank reed. tsja... Naar de pits gelimped, en uiteindelijk de race met 8inc uitgereden op de 9e of 10e plaats ofzo. SR -0.01 en TT van -61. Was wel de topsplit, en gezien de tijden had ik makkelijk rond de 4e/5e plaats kunnen halen. Helaas....
Daarna nog een TT gereden om nog een beetje de SR op te krikken (+0.07 met 0 inc).
Deze week Skip op mid ohio. 1e keer daar, maar het bevalt me wel. Zit op de 1.38.6, met een opt van 1:37.7 na een ronde of 20-25. Ik denk dat ik de hoge 1:37 wel moet kunnen redden. Is een erg leuke track met een paar uitdagende bochten. Misschien dat ik deze week wel een paar races kan rijden, zodat mn rating richting de 4.0 gaat...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ben ook begonnen op Mid Ohio met de Skip. Snelste is in 1.42 ik ben niet zo'n snelle jongen. Eerst maar stabiel 1.42 rijden en dan kijken waar ik nog wat kan verbeteren. Als ik zo eens naar sommige snellere jongens kijk dan lijken die meer te slippen door de bocht. Ik vind het wel jammer van Mid Ohio dat er zo'n enorm lang recht stuk in zit.derx666 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:09:
@Nick: Dat is wel prettig ja, maar ik ben nog niet zo aan de multiclass. Maar eens eerst class C worden.
Heb een beetje te weinig tijd om grote stappen te maken.
Deze week Skip op mid ohio. 1e keer daar, maar het bevalt me wel. Zit op de 1.38.6, met een opt van 1:37.7 na een ronde of 20-25. Ik denk dat ik de hoge 1:37 wel moet kunnen redden. Is een erg leuke track met een paar uitdagende bochten. Misschien dat ik deze week wel een paar races kan rijden, zodat mn rating richting de 4.0 gaat...
Ik probeer ook in de C class terecht te komen nu SR 3.57 dus nog wel even te gaan. Ik kan natuurlijk eindeloos trage TT rijden, maar dan gaat mijn SR weer omlaag omdat ik in slaap val achter het stuur.... ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door flopdoc op 22-11-2011 22:18 ]
Laguna is overleven. Je moet niet crashen en dan haal je zeker een top 5. Liever een bocht langer achter een GT hangen, dan crashen.JoepW schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:38:
Wat een offi k-baan of combi. HPD op Laguna is veel chassis afschrijven....
Wat leuk klinkt, maar ik zie dat Jesse Nieminnen vandaag al een 1:08.213 gereden heeft.
Het mag dus nog wel wat sneller, alhoewel je met een 09 wel redelijk voorin zult starten vermoed ik.
Je was 6e van de 8 trouwens:
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4478501
[ Voor 19% gewijzigd door Red Baron op 23-11-2011 00:57 ]
Er moet nog wel meer te halen zijn als mij 11.6, dus moet nog wat meer oefenen. Heb maar 20 min meegedaan om vervolgens een doelpuntloos gelijkspel van ajax te bekijken
[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-11-2011 07:57 ]
Geen zorgen Frank, ik ben ook nog komen opdagenHoogie2004 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:47:
Ik ga zeker nog een hpd race proberen. Heeft mijn tijd nog een klein beetje standgehouden of was ik hopeloos laatste?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Xbox
Ik vind em juist relatief makkelijk. Geen rare hobbels ofzo. Alleen de corkscrew is lastig, en de laatste bocht. Voor de rest rijd ik stabiel (hoge) 1:12's (ik weet dat dit niet snel is)BM schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:09:
Hmmz, is Laguna Seca zo lastig met de HPD ja. Zal morgen ofzo eens wat gaan oefenen. Laguna is normaliter wel een hele leuke baan
Nu was dat gister in training met weinig volk op de baan maar geeft me moed voor de race. Daar is uitrijden prio voor mij, en dat op de baan houden ging gisteren prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-11-2011 10:27 ]
Er was er zelfs eentje bij die zo langzaam reed dat ik hem bijna van de baan reed.....helaas wel een 4x plus nog twee keer gespint.....maargoed, aan het einde was de baan wat leger en toen kon ik vijf ronden achter elkaar rijden en de laatste ronde zat ik tot de laatste bocht op een schema van 11.7.....inderdaad, de laatste bocht; dus 1:12.5 meer zat er even niet in.
[ Voor 8% gewijzigd door Ericjooo op 23-11-2011 13:23 ]
Ik kwalificeer alleen om voor de GT's te komen. Ik zorg altijd er voor dat ik een tijd heb, daarna ga ik kijken of ik sneller kan.
Bij de drukkere sessies is het vaak verstandig om op het einde buiten te komen, heel wat mensen hebben dan al afgehaakt. Ook al is de tijd om, als je aan een ronde bezig bent mag je ze afmaken.
Xbox
Edit
En voor de gein (en nostalgie
Wel leuk gevechtje gehad met derx666, toch zo'n 3-4 bochten netjes naast elkaar gereden. Ik werd helaas enorm afgeleid omdat m'n moeder naast me stond te vragen wat m'n email adres was ("kun je dat spel niet op pauze zetten", "hoe spel je gmail?") dus dat hielp ook niet echt
[ Voor 43% gewijzigd door NickThissen op 23-11-2011 21:43 ]
Zag net wel dat ik nu 8e sta in divisie 5 van de Skip serie. Lekker... Zeker omdat mn race op Suzuka behoorlijk verknald was, en ik daar toch wat minder punten gescoord heb dan gehoopt...
Denk dat ik de Skip wel afmaak, ook als ik naar de C-klasse ga, maar tegelijkertijd in de SM of de Radical ga rijden. De MX5 heb ik wel gezien.
[edit]
Net de 22:45 Skip nog gedaan. Eerst Q gereden met een 1:38.6. Daarna van pole gestart in de 2e split (SOF 1603 maar helaas). Goed weggekomen, tot de 10e ronde mn 1e plaats kunnen verdedigen, maar helaas was hij gewoon een stuk sneller als mij, en kon hij me een keer op het lange rechte stuk uitremmen. Tot de 16e ronde 2e plek verdedigd, maar ook die kon ik niet houden helaas. Zelfde punt werd ik uitgeremd. Vind het een lastig rempunt daar, en ik rem daar eigenlijk altijd te vroeg. Als ik later rem haal ik de bocht ook niet.... Mja... rustig uitgereden op de 3e plek, en zo 0.22 SR gescoord en +55 IR. Nog 0.04 tot aan klasse C
[ Voor 33% gewijzigd door derx666 op 23-11-2011 23:33 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Van het Memberforum!]:
This Black Friday special is so big we decided to make it available over the entire Thanksgiving weekend.
From Thursday through Sunday we have cut the price of a one-year membership in half. That’s right, you can renew your membership for just $49!
You can also tell your non-iRacing friends about the deal as we are making the same offer for new accounts. Just use the appropriate promo code listed below:
Renewing, extending or re-activating an existing iRacing account? Use promo code PR-BFEM
Creating a new iRacing account? Use promo code PR-BFNM
Either way you will get a full 1-year membership for only $49.
Act fast as this offer expires Sunday November 27th at 23:59 GMT.
probeer ik een andere te bestellen staat er pre-order vanaf december ???? WTF
Was content van de CSP maar misschien eens kijken naar de CST pedals want hoelang kan ik nu weer niet racen
Merci Joepw mailtje is al vertrokken ;pJoepW schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:51:
Ik stuur je nu een PB met het adres van de support in NL.
Cube Nuroad Race (2022)
Huh?Roderic schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:47:
Hey Joep, stuur je nu even een PB met het adres van de support in NL?
Mijn idee was om een programma te maken wat in principe je F3 schermpje op een secundaire monitor laat zien. Ik merk zelf vaak dat het F3 schermpje toch wat klein is en een beetje in een hoekje zit, je moet er echt naar kijken om te kunnen zien hoe dichtbij iemand is bijvoorbeeld. Soms is dat lastig tijdens het rijden. Ook is het heel soms vervelend dat je maar 5 mensen om je heen kan zien, je kunt niet zo snel zien wie er eerste ligt bijvoorbeeld als je ergens achteraan hangt. Dat kan misschien met F2 schermpje wel, maar dan moet je weer gaan wisselen...
Dus mijn idee was om een simpel schermpje te maken met alle rijders, en dan wat visuele effecten toe te passen waardoor je in een oog opslag kunt zien onder andere waar je rijdt, wie er om je heen rijdt, hoe dichtbij men zit, misschien zelfs hoe snel iemand dichtbij komt, etc.
Eerste test (met nep data) ziet er zo uit:

Idee is dus bijvoorbeeld dat rijders die dichtbij zijn groter weergegeven worden, dan kun je in een oog opslag zien of er mensen dichtbij genoeg zijn om er op te moeten letten bijvoorbeeld. Verder hou ik de kleuren van iRacing gewoon aan (geel voor jezelf, blauw voor iemand die rondjes achter ligt en rood voor iemand die rondjes voor ligt).
Verder kan ik nog wat spelen met die grootte, plaatje hierboven is een lineaire afhankelijkheid van de 'time difference', maar ik vind zelf een exponentiele afname wat beter:

(Minimale grootte is hier wat klein, mag wat groter, maar je snapt het idee).
Het lijkt me best handig om zo'n programmatje te kunnen draaien op een tweede scherm (nou ja, een vierde scherm voor Joep dan
Als je regelmatig netjes rijdt in de Radical of Star Mazda zal je (omdat de races langer zijn) merken dat "A status" eigenlijk makkelijk vol te houden is , enig obstakel kan natuurlijk de MPR zijn .derx666 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:52:
Vanmorgen nog heel even snel een Q gereden (om de laatste 0.04SR te sprokkelen). Het werden er uiteindelijk 0.47. Nu ben ik ook eindelijk klasse C, en kan ik meedoen in de SM en radical races. Dit seizoen zal ik er zeker nog een paar meerijden, zodat ik ook snel naar B kan promoveren. A hoeft voor mij niet, maar B is wel aardig
@ Joep
Roderic heeft waarschijnlijk iets niet helemaal lekker ge Copy/Paste .
@ Nick , leuk initiatief weer , wordt mooi weet ik nu al .
Misschien (lijkt me dat je daar wel uitkomt) leuk om nog een balkje ernaast te hebben met hoeveel tijd je de laatste ronde gewonnen/verloren hebt tov degene voor/achter je.
[ Voor 13% gewijzigd door enchion op 24-11-2011 16:42 ]
Kan best ja... Wat ik van plan was is om iets toe te voegen waaraan je kan zien hoeveel sneller of langzamer je bent, eigenlijk gewoon de 'rate of change' van de time difference kolom. En dan misschien niet een getalletje (dat zegt vrij weinig), maar bijvoorbeeld een horizontaal balkje wat naar rechts uitslaat (en groen is) als je inloopt en naar links (en rood) als hij van jou wegloopt. In ieder geval iets waar je in een oog opslag kan zien "oh, iemand komt heel snel dichterbij", zodat je niet verrast wordt als hij ineens bij je is.enchion schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:37:
[...]
@ Nick , leuk initiatief weer , wordt mooi weet ik nu al .
Misschien (lijkt me dat je daar wel uitkomt) leuk om nog een balkje ernaast te hebben met hoeveel tijd je de laatste ronde gewonnen/verloren hebt tov degene voor/achter je.
Hmm... Ik zou zo gauw niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Dan zou ik de data over moeten sturen naar die andere pc. Ik zou het op een website kunnen zetten, maar dan zit je met refresh times die lang niet snel genoeg zullen zijn... Had je zelf een idee hoe ik dat zou moeten doen dan?Speedy55 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:01:
Nick dat ziet er netjes uit, maar kan je hem ook zo laten draaien dat ie van het netwerk af te zien is, kan je het gewoon op een 2e pc of iphone laten zien, ik kan niet ook nog eens een 4e monitor op het bureau zetten en mijn videokaart kan er ook niet nog eentje extra bij. Of is dat misschien teveel gevraagd
Net eens met de Ford GT rond gereden op laguna seca, en ik moet zeggen dat me dat toch ook wel leuk lijkt
[ Voor 25% gewijzigd door NickThissen op 24-11-2011 17:19 ]
En dan op dit scherm kan je het tonen indien je geen 2de of 4de scherm kan aansluiten:
http://www.mimomonitors.com/products/mimo-magic-touch
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 24-11-2011 17:22 ]
Haha, dat zou mooi zijn... Nja, het wordt gewoon een windows venstertje, en ik neem aan dat zo'n scherm zich gewoon als tweede monitor gedraagt dus dat zou gewoon moeten werken (hoewel het touch screen gebeuren niet echt nuttig is hiervoor, zou niet weten wat voor interactie er in zou moeten zitten, en dat zou 99% van de gebruikers dan toch niet kunnen gebruiken omdat ze in de race zitten en geen touch screen hebbenJoepW schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:21:
Nick wat een gaaf initiatief
En dan op dit scherm kan je het tonen indien je geen 2de of 4de scherm kan aansluiten:
http://www.mimomonitors.com/products/mimo-magic-touch
Het programma op een aparte computer (of smartphone ofzo) laten zien is dan weer een ander verhaal, daar zou ik eens naar moeten kijken. Via het netwerk zou dat opzich wel moeten kunnen.
Eerst maar eens echte data erin toveren, dan kijken we dan wel verder
En Nick, als je dat voor mekaar krijgt dan ben je een held!
Cube Nuroad Race (2022)
leuk voor op de ipad ivm idisplayNickThissen schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:37:
Ik had een tijd terug een ideetje voor een programmatje wat veel mensen misschien handig zouden vinden en ben er vandaag eens langzaam aan begonnen...
.....

Ik rij voorzichtig omdat ik omringd ben met die andere langzamere wagens, rijd Luciano nogwat gewoon vol over mij heen. Als je niet voorzichtig kan doen bij de start in een HPD, ga dan lekker qualifying doen en start vooraan. Stelletje mongolen
* Hoogie2004 gaat nu de qualifying maar doen voor de HPD, anders gaat het dadelijk weer hetzelfde....
Quali ging goed
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-11-2011 19:48 ]
Nouja, ik vind het geen probleem om in 5 min rustig tussen al die gasten door te rijden. Alleen de rest van die HPD gasten heeft echt 0 geduld. Die denken dat alles maar moet wijken ofzo..... Ik wacht wel, rijd er rustig omheen.Ericjooo schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:52:
Misschien moet iRacing qualificeren maar eens verplicht stellen om aan een race mee te mogen doen; hoor er meer mensen over klagen....
Simpele regel in deze is dat de langzame wagen zijn lijn pakt, en de snellere rijd er omheen. Niet moeilijk lijkt me. Alleen die gasten die dan als 2e of 3e HPD in een rijtje zitten achter een langzamere GT, kunnen niet netjes wachten tot de 1e HPD er voorbij is.
Dit topic is gesloten.