iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.236 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Homestead heeft sowieso 6 graden minder banking dan Texas.....scheelt al een hoop.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:31

Niellie41

[object Object]

En de bochten duren langer, als je snapt wat ik bedoel :P
Die twee dingen zullen wel voornamelijk de reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

BM

Moderator Spielerij
Heeft er iemand een beetje degelijke setup voor de Radical op Zandvoort? Dacht dat ik wel wat had, maar valt tegen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Ik was bijna vergeten dat de Indycar deze week op Barber rijd :+

Net even geoefend kom voorlopig (in 15 minuutjes) tot 1:10.8xx
Zo gaaf is die bak op die baan (en echt moeilijk)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
BM schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:35:
Heeft er iemand een beetje degelijke setup voor de Radical op Zandvoort? Dacht dat ik wel wat had, maar valt tegen.
Heb er 3 van het toernooitje laatst, die van paul vond ik toen het beste maar die van joep was ook goed, kijk maar...
http://www.nickthissen.nl/Files/zand_sr8.rar

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Nog iemand zin in een rondje op zandvoort vanavond?
Ergens eigen host of in een sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RielN schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:48:
Nog iemand zin in een rondje op zandvoort vanavond?
Ergens eigen host of in een sessie?
Ik wilde net gaan oefenen... Eigen host lijkt me niet nodig of wel? We kunnen toch gewoon een open practice joinen? :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Ik was er helaas niet bij gisteren, en dus heb ik ook nog geen setup voor de HPD, iemand die een linkje heeft?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
NickThissen schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:12:
[...]

Ik wilde net gaan oefenen... Eigen host lijkt me niet nodig of wel? We kunnen toch gewoon een open practice joinen? :)
Is goed ik ben er over ca. 15 minutne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RielN schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:04:
[...]

Is goed ik ben er over ca. 15 minutne.
Nja, ik ben inmiddels alweer weg... Ik begrijp het niet goed maar ik kom niet meer rond op zandvoort. Met ons toernooitje ging het prima, tijden rond de 34-35 gemiddeld geloof ik voor 45 min zonder veel problemen. Nu krijg ik hem bijna niet de bocht om soms, heb echt moeite om on track te blijven en heb met moeite een 34.5 kunnen rijden... Nog maar meer oefenen dan :S

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

Ik heb even met je meegekeken, leek erop alsof je hem aan het "overdriven" was .. maar ik heb mijn allerlaatste rondje pas een 1.34 gereden met de setup die ik je gaf, die is lekker stabiel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Niet veel last van, rijd net een 33.1, nou moet ik m toch oo kwel in de 32 kunnen schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:46:
Ik heb even met je meegekeken, leek erop alsof je hem aan het "overdriven" was .. maar ik heb mijn allerlaatste rondje pas een 1.34 gereden met de setup die ik je gaf, die is lekker stabiel.
Ik ga waarschijnlijk gewoon te hard de bocht in omdat ik de HPD beetje gewend geraakt ben, maar zelfs toen ik bewust heel rustig ging rijden lukte het niet (en toen zakten de tijden nog meer)...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
(jarig!)
Niellie41 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:24:
Homestead is echt een rare baan. :S
Eerste 1/2 rondjes gaat het nog goed en daarna lijkt de auto niet meer te willen sturen. Zo wazig.
Ok wie is er met de COT bezig op Homestead, krijg een 33.130 voor elkaar maar ben niet happy met de setup die ik heb...

2e snelle ronde raak ik 0.4 sec kwijt en rijdt hij voor geen meter meer. HELLUP!!!

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
NickThissen schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:33:
[...]

Ik ga waarschijnlijk gewoon te hard de bocht in omdat ik de HPD beetje gewend geraakt ben, maar zelfs toen ik bewust heel rustig ging rijden lukte het niet (en toen zakten de tijden nog meer)...
Kan het niet zijn dat de physics licht zijn aangepast met de nieuwe build , zag de radical er tussen staan volgens mij.
Vind zelf dat de radical iets lekkerder rijdt op 1 of andere manier sinds S4 , maar dat kan in mn hoofd zitten.
(lekkerder maar dan niet sneller)

How do you save a random generator ?

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:31

Niellie41

[object Object]

RuudjeM schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:56:
[...]

Ok wie is er met de COT bezig op Homestead, krijg een 33.130 voor elkaar maar ben niet happy met de setup die ik heb...

2e snelle ronde raak ik 0.4 sec kwijt en rijdt hij voor geen meter meer. HELLUP!!!
Met race tape heb ik in de eerste ronde 33.00 en Q tape 29.8xx kunen halen.
Daarna ben je min. 0.4 sec langzamer inderdaad. Maar iedereen heeft er gelukkig last van. Ik ben niet zo'n help in het maken van setups, maar vanavond en morgen wil ik nog wat proberen en als het lukt deel ik hem :)

• NickThissen
Rijdt er niemand in de SM deze week? Net Silverstone gekocht en lijkt me best leuk :) Net 15 min geprobeerd en het ging al 'aardig'. Lijkt me echt een baan waar het heel lastig is om erg snel te zijn maar wel leuk om te rijden, lekker brede baan, genoeg ruimte overal en overal wel grote grind bakken voordat je bij de muur komt. Ik ga dit weekend wel een race doen denk ik als het oefenen een beetje lukt.

Heeft er iemand nog een goeie setup? Heb er 3 uit het TNT pack waarvan ik er maar eentje degelijk vind (de andere twee ga ik meteen rond bij bocht 1 lol) maar hij kan echt nog wel beter...

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
  • Laatst online: 27-09 08:55
Ik heb vorig seizoen met een setup van Daniel López gereden geloof ik.
Al m'n setups (q + r) staan wel in het pack dat ik op het Star Mazda forum gepost heb.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• BM

BM

Moderator Spielerij
T1 op Silverstone (het oude silverstone iig) is ook gewoon een enorm lastige bocht :)
Heb gister even lopen twijfelen of ik daar zou gaan oefenen, maar nog niet gedaan. Heb wel nog de grootste moeite met de Radical. Kom nu netaan in de 1:36. Zal vanavond/morgen de hier gepostte setups eens proberen. Heb er nu 1 van het forum (erg overstuurd), en 1 die geshared werd (zwaaar onderstuurd). Moet iets tussen die 2 in hebben :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• NickThissen
Red Baron schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:14:
Ik heb vorig seizoen met een setup van Daniel López gereden geloof ik.
Al m'n setups (q + r) staan wel in het pack dat ik op het Star Mazda forum gepost heb.
Ik dacht er inderdaad net aan, en ga hem eens proberen... dankje :)

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
BM schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:14:
T1 op Silverstone (het oude silverstone iig) is ook gewoon een enorm lastige bocht :)
Heb gister even lopen twijfelen of ik daar zou gaan oefenen, maar nog niet gedaan. Heb wel nog de grootste moeite met de Radical. Kom nu netaan in de 1:36. Zal vanavond/morgen de hier gepostte setups eens proberen. Heb er nu 1 van het forum (erg overstuurd), en 1 die geshared werd (zwaaar onderstuurd). Moet iets tussen die 2 in hebben :p
Ik bedoel T2 eigenlijk, T1 voor mij als ik uit de pits kom :+

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik was nog wel van plan om deze week een raceje te doen met de SM op Silverstone. Probleem is dat ik de baan niet ken en ik een setup heb die zich niet mid-corner laat corrigeren; dat betekent namelijk rondgaan. Er is nog wat werk te verzetten maar ik heb me gisteravond ook weer kostelijk vermaakt met de C6R in een multiclass practice :$

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:14:
als je onderstuur hebt in de radical -> achterkant stijver / voorkant minder stijf
als je overstuur hebt -> achterkant minder stijf / voorkant iets stijver

Zelf vind ik op de meeste banen 80 n/m voor en 120 n/m achter wel een prima combo. Meer als 10 daarboven of onder zit ik nooit. Je moet even voor jezelf de juiste waarde vinden waarbij de auto lekker schuift en instuurt.

• enchion
  • Niet online
Vanavond misschien een afspraak maken met de SM op silverstone , iets als 9:30 met daarvoor practice ofzo ?

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:29:
Ik was nog wel van plan om deze week een raceje te doen met de SM op Silverstone. Probleem is dat ik de baan niet ken en ik een setup heb die zich niet mid-corner laat corrigeren; dat betekent namelijk rondgaan. Er is nog wat werk te verzetten maar ik heb me gisteravond ook weer kostelijk vermaakt met de C6R in een multiclass practice :$
Deze setup was erg snel aldaar in de handen van Paul:
http://p.invisio.nl/ir/se...ilbrink_q_dl_1m43s493.sto

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• NickThissen
enchion schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:21:
Vanavond misschien een afspraak maken met de SM op silverstone , iets als 9:30 met daarvoor practice ofzo ?
Practice doe ik mee, race weet ik nog niet zo... Als practice erg goed gaat en ik nog zin heb misschien wel, anders waag ik het nog even niet :p

Mijn iRacing profiel

• Ruud Mulders
(jarig!)
Niellie41 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 07:54:
[...]

Met race tape heb ik in de eerste ronde 33.00 en Q tape 29.8xx kunen halen.
Daarna ben je min. 0.4 sec langzamer inderdaad. Maar iedereen heeft er gelukkig last van. Ik ben niet zo'n help in het maken van setups, maar vanavond en morgen wil ik nog wat proberen en als het lukt deel ik hem :)
Zie je vanavond wel op de baan. 32.975 nu

( Nascar B op Homestead)

(Mijn iRacing profiel)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb de fixed setup van de radical voor Oulton even aan de tand gevoeld.
Erg kwispelig tijdens remmen en flink overstuurd.
Zeker geen setup voor leuke gevechten en zeker niet op zo'n smalle baan als Oulton.
Jammer dat iRacing niet een iets betere setup inzet.
Ik voorspel veel crashes in races.
En of door deze setup veel nieuwe rijders tot de Radical worden aangetrokken betwijfel ik....

• NickThissen
JoepW schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:18:
Zeker geen setup voor leuke gevechten en zeker niet op zo'n smalle baan als Oulton.
En of door deze setup veel nieuwe rijders tot de Radical worden aangetrokken betwijfel ik....
Ik snap niet echt waarom ze hem fixed maken... Ze (nou ja, het forum) prijzen de radical altijd aan als een serie met veel teamwork enzo waar altijd veel setups geshared worden, nou, laat dat dan ook zien en gooi de setup gewoon open? Dan kun je toch alsnog deze setup als basis geven voor de mensen die daar geen zin in hebben ofzo, maar om het meteen dicht te gooien vind ik een beetje raar...

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Nou, weet niet of dit slim is, maar ik ga een SM race mee doen :) Practice gaat best goed, nog niet heel snel maar wel veilig. Dus ik ga lekker in de pits starten en kijken hoe ver ik kom...

Mijn iRacing profiel

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:18:
Echt zonde die setup inderdaad , hij is "loose" , loose is mooi op egale banen net als ovals en ook bv op Watkins waar je hem gecontroleerd door de bocht kan laten zweven/glijden , maar op een bumpy track is het een no,no , daar heb je relatief veel grip en stijfheid op de achter kant nodig om snel te kunnen voorspellen wat er gaat gebeuren.
Even getest met brakebalance op 54 en de vleugel 1tje hoger , vleugel haalt meteen 1sec eraf en rijdt een stuk leuker , dus zo loose is echt overbodig. Zit op een 1.27.500.

@Nick
Ik neem de SM race (hoofdzakelijk voor de Icredits) van 9:30 als je nog zin hebt in nog 1 zie ik je daar wel.

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 17-11-2011 19:49 ]

• NickThissen
enchion schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:47:
[...]

@Nick
Ik neem de SM race (hoofdzakelijk voor de Icredits) van 9:30 als je nog zin hebt in nog 1 zie ik je daar wel.
Ik doe mee. Race van net was een beetje saai... Begin lap 3 een crash voor me, ik kon er nog net langs, dacht ik tenminste... Opeens had ik wat damage, maar liefst 8 seconde optional repairs (wat geen moer hielp) en de rest van de race vrijwel alleen gereden met een scheef stuur. Ergste vind ik nog dat ik nu waarschijnlijk 'gewend' ben om met een scheef stuur te rijden lol, dus nog maar even met een normale auto oefenen straks.

Het begint nu wel echt te erg te worden met die ghost contacts. Alweer was er geen sprake van contact, in mijn beeld niet, in de replay niet, en ik kreeg geen contact berichtje en ook in de lap report staat niks van contact. Dit is het moment waarop mijn rechtervoor wiel naar binnen gedrukt wordt, dit is toch geen contact kom op... Ik ga hier iets van op het forum posten, naar mijn ervaring is dit begonnen meteen na de nieuwe build, voor die build heb ik er nog nooit last van gehad. Hopen maar dat er echt iets fout is nu zodat het in ieder geval opgelost kan worden... :X
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpA68.png

Gelukkig nog twee man uitgevallen en nog een 8e plek kunnen halen, nog wat SR erbij en maar een beetje iRating kwijt. Maar de race was saai hoewel ik de track wel erg leuk vind, dus straks hopen dat het beter gaat :)

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@Nick, ik word ook wel gek van de Ghost contacts hoor. Is echt erg sinds de laatste release... Mja, van de andere kant is mijn ping naar US servers van iRacing de laatste weken om te janken, terwijl een willekeurige NL server bij een pingtest gewoon 15 ms aangeeft :(

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vind die Radical wel erg grappig, ik snap alleen niet waarom die dingen alleen in het weekend rijden?! Zo trek je toch geen rijders? Ik had vanavond wel even tijd gehad maarja, er was geen race ...

In plaats daarvan met de HPD gereden op Road Atlanta. Mag ik zeggen dat ik het maar een saaie auto vind op die baan? Het ding rijdt als op rails maar ga je glijden dan verlies je hem vaak. Ik vind de Corvette eigenlijk veel leuker op het moment, veel meer "beweging" in de auto, echt een handvol maar toch goed te corrigeren.

• NickThissen
Arfman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:25:
Ik vind die Radical wel erg grappig, ik snap alleen niet waarom die dingen alleen in het weekend rijden?! Zo trek je toch geen rijders? Ik had vanavond wel even tijd gehad maarja, er was geen race ...
Aan de andere kant vind ik het ook wel weer iets hebben. Het geeft iets meer het gevoel dat je eerst oefent en Q doet, en aan het eind van de week pas gaat racen als iedereen er klaar voor is. Of dat in de praktijk ook zo is is nog maar de vraag natuurlijk, maar je ziet in de SM bijvoorbeeld af en toe mensen die duidelijk gewoon niet geoefend hebben, of zelfs in de warmup voor een race nog een setup gaan zitten vragen... Dat heb je in de radical wat minder.
Verder doen ze het natuurlijk omdat er gewoon veel minder mensen meedoen, als je ze over een hele week verspreid hou je veel minder officiele races over.

Mijn iRacing profiel

• enchion
  • Niet online
Met de nieuwe servers zullen er vast meer races ingepland worden (iemand een idee wanneer ?), en van de auto`s die niet de hele week rijden is de Radical toch het meest aantrekkelijk ingepland.
Maar als ze de non aussie times van de Ford V8 veranderen in de radical denk ik dat niemand daar een probleem mee heeft imho.

btw @ Nick , zou je mij willen goedkeuren als vage kennis op Iracing.
Tenzij je niet volgbaar wilt blijven natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door enchion op 17-11-2011 22:56 ]

• NickThissen
enchion schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:53:

btw @ Nick , zou je mij willen goedkeuren als vage kennis op Iracing.
Tenzij je niet volgbaar wilt blijven natuurlijk.
Ja op een of andere manier heeft dat niet lekker gewerkt tussen ons... Ik heb je wel eens een friendship request gestuurd, en jij mij blijkbaar ook (er stond "Accept friend request" waar er normaal "Invite friend" staat), maar ik had toch echt geen notifications en ik kon het ook nergens vinden :p Maar nu is het gelukt :)

Mijn iRacing profiel

• Ericjooo
Yeah!! Vanavond New Hampshire maar eens even al racend verkend met de Indycar (haha....had er al een paar honderd rondjes getraind maar ik durfde niet te racen :)). De eerste race reden de toppers uit de klasse ook mee maar helaas maar één split dus de SOF was niet joepie. Aangezien het een groot crashfeest is op NHMS maar rustig achteraan begonnen, maar er waren mensen zo langzaam dat ik wel naar voren moest. Na een rondje of acht kleunt er eentje vol naar binnen omdat hij een caution niet begreep ofzo???

Gelukkig geen meatball maar wel een kromme vleugel dus echt fijn reed de auto niet meer. De aanval op de top zat er dus niet meer in, dus gewoon uitgereden op P10 (van de 23) en een paar puntjes gepakt. De race erna hadden we maar 12 man maar wel een SOF van 2129, dus maar eens kijken of ik met nummer 9 een beetje kon stijgen. Gelukkig hadden we maar 4 cautions (de race ervoor 9!!!), Lekker opgeklommen naar P5 en door een andere pitsstrategie op kop gekomen. Bij de herstart kwam Nico Brandt voorbij en hem maar lekker gevolgd. Uiteindelijk hebben we de laatste 50 ronden zonder caution kunnen rijden en heb ik Nico er 30 van kunnen opjagen maar uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen en banden gespaard op P2.

Foutloze race en weer bijna op 2000 iRating, SR naar 4.99 en 118 punten erbij. Gevolg: leider in Divisie 3 en 15e overall achter alle godenzonen en Monica.......haha....

Tot zover deze week NHMS, wat een moeilijke baan zeg!! Nu op naar Michigan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
enne....even OT, Joep....gefeliciteerd!!!! Happy B-day :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ericjooo op 18-11-2011 06:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Hoogie2004 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:55:
@Nick, ik word ook wel gek van de Ghost contacts hoor. Is echt erg sinds de laatste release... Mja, van de andere kant is mijn ping naar US servers van iRacing de laatste weken om te janken, terwijl een willekeurige NL server bij een pingtest gewoon 15 ms aangeeft :(
Denk eerder dat ghost contacts erger zijn door een slechtere ping dan dat dat zou komen door de laatste release.
Heb zelf ook last van een hoge ping trouwens.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:02

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ericjooo schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:21:
Ja gefeliciteerd Joep. :) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:02

DutchDevil79

I race, therfore I am

Amper tijd voor Iracing laatste tijd. Maar komt wel weer. Over een goede week zou project hier op werk achter de rug zijn en kan ik weer wat meer vrije tijd hebben. Nu hopen dat er niks mis gaat alleen. ;)

btw is nu een beta uit van Simraceway. Willen zelfde model als Iracing gebruiken om geld te verdienen. Alleen dan iets goedkoper. Heb het nog niet geprobeerd.

http://www.racesimcentral...blic-beta-rsc-first-look/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Gefeliciflapstaart Joep...!!!!!!

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
MartijnA3 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 07:24:
[...]
Denk eerder dat ghost contacts erger zijn door een slechtere ping dan dat dat zou komen door de laatste release.
Heb zelf ook last van een hoge ping trouwens.
De ping-kwestie is bij mij geen issue in verband met de ghost-contacts, ik heb altijd een goed ping maar toch al twee races serieus verziekt door een eenmalig ghostcontact :(

[ Voor 45% gewijzigd door Ericjooo op 18-11-2011 10:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
Ericjooo schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:07:
[...]

De ping-kwestie is bij mij geen issue in verband met de ghost-contacts, ik heb altijd een goed ping maar toch al twee races serieus verziekt door een eenmalig ghostcontact :(
vóór de update had ik altijd een klein groen stukje in de "lag-balk". Na de laatste update is deze bij races altijd groter en oranje. In test sessie is groene balk zowat niet zichtbaar.
Heb verschillende keren speedtests gedaan, en daar zou het niet aan moeten liggen. Misschien dat er iets in de weergave, of criteria is gewijzigd, waardoor bakje nu sneller oranje wordt.

Ghost contact is bij mij niet erger geworden denk ik, ik ben me er alleen bewuster van. Ik kijk nu ook bijna altijd de replay van contacts terug. En dus vallen ghost contact méér op.

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
(jarig!)
DutchDevil79 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 07:54:

btw is nu een beta uit van Simraceway. Willen zelfde model als Iracing gebruiken om geld te verdienen. Alleen dan iets goedkoper. Heb het nog niet geprobeerd.

http://www.racesimcentral...blic-beta-rsc-first-look/
Geprobeerd en meteen weer eraf gegooid.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
RuudjeM schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:25:
[...]

Geprobeerd en meteen weer eraf gegooid.
Okee, wel een aanrader dus? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
(jarig!)
Ericjooo schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:27:
[...]

Okee, wel een aanrader dus? :)
Absoluut!

Een tijd terug schreef iemand hier over een sim dat in ontwikkeling was en waar je aan mee kon werken, weet iemand nog wat dat was?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RuudjeM schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:34:
[...]

Absoluut!

Een tijd terug schreef iemand hier over een sim dat in ontwikkeling was en waar je aan mee kon werken, weet iemand nog wat dat was?
CARS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
(jarig!)
dacht eerst je houdt me voor de gek, maar het klopt ook nog!

http://www.wmdportal.com/

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:21:
Thnx.
Buttkicker coming ;)
Nieuw stuur wordt kerst of zo. Hahaha 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Gefeliciteerd Joep :)

Iemand al enig idee hoeveel fuel er nodig is voor de Radical race? Heb nu 12 liter verbruikt, in 8 rondjes met racesetup, als ik dat een beetje doortrek zou je aan een liter of 50 genoeg moeten hebben? :?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:48:
Gefeliciteerd Joep :)

Iemand al enig idee hoeveel fuel er nodig is voor de Radical race? Heb nu 12 liter verbruikt, in 8 rondjes met racesetup, als ik dat een beetje doortrek zou je aan een liter of 50 genoeg moeten hebben? :?
Dat is vrij normaal voor de radical geloof ik. Als ik het me goed herinner gebruikten we een liter of 45 voor die toernooi race, toch?

En gefeliciteerd Joep :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Toch wel voor jouw stoel en niet omdat ik je verjaardag verklapt heb voor mij?....LOL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
(jarig!)
iemand al ervaring met CARS?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Toch apart dat er zoveel nieuwe sims uitkomen. CARS, rFactor 2, Simraceway..

Dan zou je toch denken dat de markt voor simgames groot genoeg is, waarom heeft iRacing dan nog altijd moeite om genoeg te verdienen? Doen ze toch iets niet goed.

Overigens kunnen die andere sims mij niet echt boeien. Ik heb zoveel geld "geïnvesteerd" in iRacing en een "carrière" opgebouwd, dat ik niet echt de behoefte heb om dit weer te doen. Ik heb nog altijd vertrouwen in iRacing en hoop dat het binnen nu en een jaar nog weer vele malen beter is. Enige waar ik me nu zorgen om maak, is dat die nieuwe sims te veel mensen weg trekken bij iRacing, wat de ervaring in iRacing er vervolgens niet beter op maakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Roderic schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:50:

Dan zou je toch denken dat de markt voor simgames groot genoeg is, waarom heeft iRacing dan nog altijd moeite om genoeg te verdienen? Doen ze toch iets niet goed.

Overigens kunnen die andere sims mij niet echt boeien. Ik heb zoveel geld "geïnvesteerd" in iRacing en een "carrière" opgebouwd, dat ik niet echt de behoefte heb om dit weer te doen. Ik heb nog altijd vertrouwen in iRacing en hoop dat het binnen nu en een jaar nog weer vele malen beter is.
Ik hoop dat Iracingnog wat onder druk komt om het nog beter te maken , in veel sims zijn andere zaken zoals de menu-layout en natuurlijk TCO wat of stukken beter , maar op 1of andere manier heb ik met de laatste update toch al het gevoel dat ze al wat harder bezig zijn dan ervoor.
Misschien omdat ze uit de startkosten zijn en anders misschien omdat ze de druk voelen .

btw door aan Iracing geld te betalen , betaal je ook indirect mee aan RFactor2 en CARS enz.. , jij toont daarmee en anderen met ons dat er geld te verdienen valt maw dat mensen bereid zijn geld uit te geven voor een bepaald concept , dus zelfs als Rfactor2 beter blijkt te worden moet je niet voelen dat het weggegooid geld is.

En Joep gefeliciteerd :w , aan welk stuur zit je te denken voor kerstmis trouwens ? (nieuwe Fanatec ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Roderic schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:50:

Die eerste twee hebben natuurlijk een ander businessmodel ... je koopt het spel en dan is de kous zowat af (DLC nagelaten). En de community kan, zeker bij rFactor volop gaan modden aan auto's en tracks.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Beetje competitie is natuurlijk nooit slecht, als iRacing de enige speler was dan kunnen ze zo goed als doen en laten wat ze willen. Met paar andere sims erbij moeten ze toch weer gaan verbeteren / vernieuwen. Zo lang ze dat zonder extra kosten te vragen kunnen doen is dat toch alleen maar goed?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:32:
....... aan welk stuur zit je te denken voor kerstmis trouwens ? (nieuwe Fanatec ?)
Fanatec weer. Die topper met verwisselbaar wiel.

En die buttkicker kicks ass ;)

Bedankt allen voor de felicitaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Gefeliciteerd Joep!
Kun je dat stuur al kopen dan? Ik zie hem nog niet staan of de fanatec site. Ben wel benieuwd hoe het is. Welk stuur gebruik je nu eigenlijk?
Ik heb zelf straks zo'n 400 euro te besteden die ik eigenlijk ergens anders voor gereserveerd had, maar dat gaat niet door. Ik heb nu zelf een G25 die ik 2e hands anderhalf jaar geleden gekocht heb, maar die begint ook langzaam wat minder te worden. Leer gaat wat los zitten, de ffb motor (incl de tandwielen) maken toch redelijk wat lawaai enz enz. Zo rond mijn verjaardag in Juli denk ik dat ik in de markt ben voor een 911gt3 rs V2 met CSP pedalen. Het enige wat me nog wat laat twijfelen zijn de berichten over de bouwkwaliteit van Fanatec, dwz er lijken er toch vrij veel stuk te gaan. Ook over de support wordt veel geklaagd, mja dat zijn vnl. Amerikanen, en die mekkeren al als ze een blote tiet op tv zien... Ook de meldingen hier over dat de fanatec icm NTM nog niet helemaal lekker was blijf ik goed in de gaten houden. Nja, en nu voldoet mn G25 nog prima. Ik ben nog lang niet zo goed dat ik daar "uitgegroeid" zou zijn, als dat al ooit gebeurt :) Maar af en toe wat nieuws is ook wel lekker :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb nu een Fanatec GT3 RS V2 en CSP.
Ik heb in het begin wat gedoe gehad.
Moederboardje van CSP
Af en toe vielen mijn pedalen uit. Dit kwam door een slechte kabelverbinding op het board. Aangezien Armin (Duitse support) niet zeker wist welk onderdeel stuk was heeft hij toen alle elektronica onderdelen opgestuurd naar mij en alles mocht ik houden.
Settings werden niet bewaard
De settings op het stuur werden niet onthouden (graden / ffb / etc.).
Hiervoor heb een nieuw stuur ontvangen. Ik hoefde mijn oude stuur pas te retourneren na ontvangst van de nieuwe.
Load cell
In het begin had ik de gevoeligheid van de rem te laag staan en trapte ik erg hard op de rem en drukte zo binnen 2 maanden 2 load cellen kapot. Ik heb beide keren per direct nieuwe opgestuurd gekregen en sinds ik er twee op voorraad heb genomen heb ik nooit meer problemen gehad.
PU foam in het remmechanisme
Door het harde trappen had ik ook het foampje kapot gemaakt en dat veroorzaakte dat de rem bleef remmen. Een nieuw foampje was de oplossing.
Ook daar heb ik nu 2 reserves van op voorraad en nog nooit nodig gehad.
Centrum kalibratie verliep
Op aangeven van support het stuur open gemaakt en de opnemer schoon gemaakt. Stof was de oorzaak. Wel heeft support mij voor de zekerheid een nieuwe opnemer gestuurd.

Support
De support (vanuit Nederland geregeld door ene Remco) is perfect. Ik heb ook 2x gebeld met Armin (support van Fanatec in Duitsland) en ook daar werd gedaan wat beloofd werd.

Remco reageert binnen een dag op zijn mail en Armin moet je bellen. Armin reageert niet op zijn mail. En dat laatste is de oorzaak van de slechte naam van de support.

Het nieuwe stuur dat ik ga kopen is boven je budget (ca. € 650,-) en is nog niet te koop. Dat wordt wel eind jaar of misschien wel begin 2012.
Mijn huidige stuur hou ik denk ik als backup. Want een week zonder simracen is vragen om een slecht humeur ;)

Rij ik een paar rondjes om de buttkicker te testen en doe een PB met 1:49.946 met de HPD op Road America. Ikkuh trots met een optimal van 1:49.1. :+
http://members.iracing.co...t.do?&subsessionid=445659
Zijn er na mij nog wat mannen aan het rijden geweest waarvan de snelste 2.463 sec sneller was!
Enige is gelukkig wel dat ze veel hogere iRating hebben. Ik zou niet weten waar ik bijna 2,5 sec vandaan moet halen...... :'( :? 8)7 |:(

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 18-11-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:19:
Ik heb nu een Fanatec GT3 RS V2 en CSP.

... veel tekst...

Het nieuwe stuur dat ik ga kopen is boven je budget (ca. € 650,-) en is nog niet te koop. Dat wordt wel eind jaar of misschien wel begin 2012.
Mijn huidige stuur hou ik denk ik als backup. Want een week zonder simracen is vragen om een slecht humeur ;)

Rij ik een paar rondjes om de buttkicker te testen en doe een PB met 1:49.946 met de HPD op Road America. Ikkuh trots met een optimal van 1:49.1. :+
http://members.iracing.co...t.do?&subsessionid=445659
Zijn er na mij nog wat mannen aan het rijden geweest waarvan de snelste 2.463 sec sneller was!
Enige is gelukkig wel dat ze veel hogere iRating hebben. Ik zou niet weten waar ik bijna 2,5 sec vandaan moet halen...... :'( :? 8)7 |:(
Maar ik begrijp uit je verhaal wel dat je blij bent met je stuur. Dat geeft me in ieder geval vertrouwen. Het scheelt dat ik vrij goed Duits spreek, dus de support ben ik opzich niet heel bang voor. Ik denk dat het forum geouwehoer vooral zeiken om te zeiken is, en krijgt Fanatec support ook een sik van die mensen. Heb zelf ook op een support afdeling gewerkt, en feit is gewoon dat zeikende mensen bij mij een stuk minder gedaan kregen dan mensen die vriendelijk en netjes waren. Kwa prijs en uitrusting zijn de Fanatec sturen op dit moment de beste keus.

Even mijn domme ik, maar wat is een buttkicker?
Over die 2.5 seconden zou ik me niet heel erg druk maken. Op een dergelijke rondetijd is het eigenlijk nieteens zo heel veel he. Eigenlijk ben je maar 2.2% langzamer, en dat valt nog best wel mee...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben heel tevreden over het stuur. En dat ik een nieuwe wil is niet omdat het nodig is, maar omdat ik wil 'm hebben. ;)
Een Buttkicker is een 'kont schopper'. Het is een bas speaker die niet echt geluid maar de laag frequent trillingen uit het geluid van de sim via een harde koppeling aan het frame van mijn seat doorgeeft.
Dus een curb geeft een trilling in mijn stoel. Het geluid van de motor geeft ook trillingen, maar in mindere mate.
Het voegt echt iets toe aan de beleving. Ik rij altijd met koptelefoon (voor de rust in huis) en het voordeel van de oplossing met de buttkicker is dat je het gevoel hebt dat de 'speakers' keihard aan staan, maar het is niet echt hoorbaar in huis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Weer een mooie indycar race op Barber :9~
http://members.iracing.co...onid=4457313&custid=61620

1x een incident waarbij de gast voor mij toch instuurt tijdens een inhaalactie bij een achterligger (4x) en 3x een offtrack. Kan daar prima mee leven. Blijft een gave baan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
@Joep
Wat die ronde tijden betreft , als er "mensen" zijn die 2 sec sneller zijn in practice moet je ook kijken naar hoe veel incidents ze hebben.( geeft aan hoe instabiel de setup is waarmee ze rijden
Ik kijk dan ook hoofdzakelijk naar zeg maar de snelste rondes in een topsplit race , blijf ik rustig van.

Hoe duur was die buttkicker trouwens en waar heb je hem besteld ?
Gebruik zelf twee oude speakers die op dezelfde plank staan als mn pedalen , maar vaak heb ik toch de neiging om ze erg hard te zetten . (nog geen klagende beneden buurvrouw gehad maar wat niet is kan nog komen)

[ Voor 31% gewijzigd door enchion op 18-11-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:56:
@Joep
Wat die ronde tijden betreft , als er "mensen" zijn die 2 sec sneller zijn in practice moet je ook kijken naar hoe veel incidents ze hebben.( geeft aan hoe instabiel de setup is waarmee ze rijden
Ik kijk dan ook hoofdzakelijk naar zeg maar de snelste rondes in een topsplit race , blijf ik rustig van.
....
Ik blijf wel rustig. Ben alleen zo benieuwd waar het verschil zit. ;)
enchion schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:56:
Hoe duur was die buttkicker trouwens en waar heb je hem besteld ?
Te duur. Errug veel geld: € 200,-
In de hele wereld is ie op bij de webwinkels en in de US $ 130 als ie op voorraad is. Maar bizar genoeg had de importeur (in Hengelo, vlak bij mij) in NL er tig op voorraad.
http://www.decilux.nl/nl-...19/buttkicker-gamer-2.htm
Maar duur is misschien de verkeerde tekst: Ik vind het de investering dubbel en dwars waard.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 18-11-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:24:
[...]

Ik blijf wel rustig. Ben alleen zo benieuwd waar het verschil zit. ;)

[...]

Te duur. Errug veel geld: € 200,-
In de hele wereld is ie op bij de webwinkels en in de US $ 130 als ie op voorraad is. Maar bizar genoeg had de importeur (in Hengelo, vlak bij mij) in NL er tig op voorraad.
http://www.decilux.nl/nl-...19/buttkicker-gamer-2.htm
Maar duur is misschien de verkeerde tekst: Ik vind het de investering dubbel en dwars waard.
Het verschil zit dan dus waarschijnlijk in een setup die 1 keer in de 20 laps "werkt" en 19 keer de muur in gaat , een beetje als gokken op het 1:100 paard op een paardenrace maw niets om je zorgen om te maken.

200 is wel redelijk prijzig , maar werkt wel in elke game , btw werkt het ook in films zodat je in bv Jurassic park de dino op je af voelt stormen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:39:
btw werkt het ook in films zodat je in bv Jurassic park de dino op je af voelt stormen. :D
Ja, denk dat ik 'm ook een keer aansluit op de home video zooi en aan de bank monteer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW: je woont vlakbij Hengelo? Ik ook :o (Almelo)
Mag ik vragen waar jij zit? Als ik ooit serieus 3 schermen wil aanschaffen is enige referentie wel fijn, misschien kunnen we dan ooit een keertje meeten :)

mag ook in een DM uiteraard, voordat iedereen hier op je stoep staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Iedereen de Radical vandaag, of word die deze week overgeslagen? (het is daar nog niet erg druk iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 09:19
Net m'n Derek Speare Desigs Sequential shifter binnen.
Wat een geweldig ding zeg.

Even een kleine review:
http://members.iracing.co.../250/1803018.page#3952580

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het word Indycar :)

En met succes:
http://members.iracing.co...onid=4462759&custid=61620

6e :) (volgens mij heb ik patent op plek 6 bij Indy / Barber -> 3e race op rij namelijk dat ik 6e wordt in die combo :+ )
Met 1 incident (contact 1x) bij een inhaalactie op een gevaarlijke plek, mja, ik was sneller en zag het gat, gooide er een bak lef bij en gaan, gelukkig ging het goed. Maarliefst + 0.94 SR, dan schiet het wel op :)

#edit:
Heb overigens C.A.R.S. ook even geprobeerd (voor die 10$ kon ik het niet laten).
Heb veeeeeeel issues gehad met mijn pedalen afstellen, en heb nog steeds issues met het stuur... (uitslag stuur en ingame verschillen, etc...)

Voor de instelling dat het rijdbaar was, kwam het best redelijk op me over. Snelheidsgevoel zit er iig prima in.
Qua graphics best goed aan te zien, behalve de schaduwen op de baan, die zijn me toch blokkerig... De Formula B is tot nu toe mijn favorietje daar, lekker wagentje. Curbs nemen gaat ten minste (itt de SM).

Grappig voor tussendoor, maar verder op dit moment natuurlijk nog geen alternatief ofzo (aangezien alleen offline modus en de pre-alpha status). Ik kan voor die 10$ wel dus elke maand de nieuwe build downloaden en testen, dus misschien in de toekomst nog wel wat meer info hierover.

[ Voor 148% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-11-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Heb ook sinds begin deze week de motion cockpit aanstaan, en dat is ook wel lekker :) (wel eventjes wennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:41:
Heb ook sinds begin deze week de motion cockpit aanstaan, en dat is ook wel lekker :) (wel eventjes wennen)
Ik heb het ook een tijdje gebruikt. Maar er sinds enige tijd een bug in dat het fanatec stuur een schokje geeft als ik schakelt. Dit is bekend bij de maker van de motion cockpit. Ik heb het dus weer uitstaan totdat dit opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:16:
Iedereen de Radical vandaag, of word die deze week overgeslagen? (het is daar nog niet erg druk iig)
Heb gisteravond een raceje gedaan. 26 man. Was leuk :) Helaas op het einde nog een paar plekken moeten inleveren, maar eerlijk is eerlijk, die waren ook gewoon sneller. Vond wel dat er eentje nogal veel risico nam bij het inhalen, kwam me in Tarzan voorbij, en schoot ongecontrolleerd ver naar naat buiten. Tis dat ik dat aan zag komen en dus een wijde lijn pakte, maar dat kostte me daardoor dus nog een plek extra. Nahja, 10e kan ik wel mee leven. Racepace was re-de-lijk. Constant 1:36 laag eigenlijk wel, of 35 hoog. Niet gek aangezien ik niet bijzonder veel geoefend heb.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik pak vandaag ook een radical race mee. Gaat de hele week nog niet goed in de practice maar het begint nu weer wat beter te gaan langzaam. Nieuwe setup van joep net een 33.9 mee gehaald, dan moet ik in de race wel 35 kunnen rijden zonder veel risico te nemen. Eerst maar eens een Q doen zo.

In de SM heb ik net ook een Q gedaan, tweede rondje (nou ja, eerste flying lap) meteen m'n eerste keer in de 44 gekomen (44.7 geloof ik). Lijkt wel alsof je in een Q sneller gaat dan in P want de ronde leek echt niet zo snel, ik verwachtte een 46... Daarna wel veel te veel off tracks en weer 0.18SR kwijt ofzo :+ Beetje rustig aan gaan doen, ben nu naar A gegaan maar daardoor wel van >4 naar 2.5...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier de Radical setup waar Nick aan refereert. Nog niet getest met racefuel:
http://p.invisio.nl/ir/se...rt_S4_2011_Q_tbv_z_v2.sto
Er is trouwens echt iets veranderd aan de Radical sinds dat wij met het Toernooi op Z'voort reden. Want de setups die we toen reden zijn een drama nu.
Deze setup is gebaseerd op MoSport. Vandaar die vreemde naam. :P

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 20-11-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoeveel fuel heb ik in de Radical nodig voor 45 minuten? :P

EDIT: ik ga mee doen aan de 14:30, 6 lui ingeschreven. We shall see, m'n eerste Radical race :)

[ Voor 45% gewijzigd door Arfman op 20-11-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jammer hoor, Radical is echt verpest vind ik :-( Hij was zo leuk op zandvoort met ons toernooi, nu vind ik er niks meer aan in de race. Kleinste foutje sta je achterstevoren, hij is gewoon niet meer te houden. Ik snap er niks van, er moet gewoon echt iets veranderd zijn... Eerste rondje rij ik 5sec weg van de rest, daarna laat ik me weer inhalen om beetje inhalen te kunnen oefenen (45 min alleen rijden kan ik in practice ook proberen), en elke keer kom ik in een paar rondjes dichtbij en dan ineens sta ik weer achterstevoren. 5 rondjes achter elkaar niks aan de hand en dan hoppa spin ik weer. Het lijkt de skip wel 8)7
Ik had er in ieder geval echt geen plezier aan in de race, waar de radical normaal altijd wel leuk is :S

[ Voor 31% gewijzigd door NickThissen op 20-11-2011 15:06 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Er is iets met de Radical inderdaad , en misschien iets met Zandvoort , op 1 of andere manier voel ik mn remmen daar nooit goed (misschien zand op de baan :) )
Strak rondjes rijden lukt mij daar eigenlijk nooit , resultaten zijn te variabel.

Nick probeer eens , dit is voor mij as good as it gets.
http://www.gamefront.com/...al+-+SP+-+Zandvoort+A.sto

Ik ga straks nog eens rijden , maar dan wel alleen voor de credits.

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 20-11-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gelijk heb je. De Radical is op een of andere manier beetje verpest......
Daarom heb ik net maar even HPD non fixed op Road America gedaan. SoF boven de 2200 ;)
Als 8ste gestart en als 7de gefinished. In het begon een paar mooie gevechten gehad. Waaronder die 2 langzame bochten na het lange recht eind 2 breed en op start / finish in rondje 4 of zo 3 breed ;)
Ik had hoger kunnen eindigen ware het niet dat ik veel te veel brandstof tankte ;(
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4466959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
De Radical voelt inderdaad anders aan op Zandvoort, meer bepaald bocht 7, 8 en 9.
Bocht 8 ging ik regelmatig rond. Maar dit is ook de sectie waar ik vroeger ook al het meeste last mee had en waar ik naar mijn gevoel het meeste tijd laat liggen...

Ga het dus ook maar bij 1 Radical race houden deze week.

Straks de V8SC maar mee doornemen van 18:45 GMT en hopen dat ik niet achteraan eindig. :P

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zostraks wel aardig gekwalificeerd op Phillips Island met een 1:06.8
Eens kijken of ik ook in de race nog wat snelheid kan vinden want dat vind ik nog wel lastig tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:00:
Zostraks wel aardig gekwalificeerd op Phillips Island met een 1:06.8
Eens kijken of ik ook in de race nog wat snelheid kan vinden want dat vind ik nog wel lastig tot dusver.
6de tijd overall. Netjes Paul...
Hoe laat ga je racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
18.15 en 20.15 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat zullen we volgende week eens trainen op dinsdag?
1) HPD op Laguna Sega (ook de fixed) is wel fun. (En dan doen we alleen de HPD ;) )
2) SM rijdt op Philip Island. Is goed te doen
3) Radical rijdt ook op Philip Island
4) Dallara rijdt op Road Atlanta (Bah ;) )

Ik zelf ben voor 1)

BTW: Ik ga niet meedoen met de Radical op Oulton. Wordt denk ik echt een crashfeest...

[ Voor 215% gewijzigd door JoepW op 20-11-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tactische breinen die toch aan het spectaten zijn, zijn ook welkom op de roderic.nl teamspeak.
Dat is nog wel eens handig voor hulp bij o.a. het uitrekenen van fuel hoeveelheid bij pitstop etc.

Verder niet de oren van m'n kop lullen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zit op de mac en heb ts niet hierop staan. Dus ik spectate alleen maar. Suc6!

@Richard: Wat een drama dat die gozer net in de Radical race al in de 1ste ronde in de Gerlach bij je in de achterkant rijdt. Jammer....

Kon het niet afkijken Paul, eten en bezoek daarna.
Hoop dat je die gasten achter je hebt kunnen houden na de Pitsstop. Ze waren sneller toe ik even snel keek.

[ Voor 74% gewijzigd door JoepW op 20-11-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ja dat ging wel goed, ik won nog een plekje met de pitstop op Kevin Parish en na de pitstop kon ik wel gewoon vrij rondjes rijden en bleef het gat met de achtervolgers eigenlijk de hele tijd zo op een seconde of 5.

Ben wel blij met m'n eerste goede F1 race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net 4e geworden in de Radical :) Met de nr 5 0.098 seconde achter me :p

Was wel spannend, hij kwam rap dichterbij, en had al uitgerekend dat ie er net wel of net niet bij zou gaan komen. Werd net wel dus, en hele laatste ronde zat ie vlak achter me. Helaas voor hem niet genoeg om via de slipstream me nog voorbij te gaan :)

Jammer genoeg verder geen hele boeiende race. In begin nog wel iemand voor me, maar die liep langzaamaan weg, maar viel helaas even later uit.

iRating en SR beginnen iig weer ergens op te lijken, respectievelijk 1968 en 3,44 nu.

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 20-11-2011 19:27 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:20:
Ja dat ging wel goed, ik won nog een plekje met de pitstop op Kevin Parish en na de pitstop kon ik wel gewoon vrij rondjes rijden en bleef het gat met de achtervolgers eigenlijk de hele tijd zo op een seconde of 5.

Ben wel blij met m'n eerste goede F1 race :)
Netjes. Wel viel me op dat je concurrenten veel beter kunnen uit accelereren. Daar verloor je het in directe gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja het is geen star mazda waar je gewoon lomp kunt planken zonder dat de auto instabiel wordt.
Een beetje te veel gas en je staat zo achterstevoren in de bandenstapels.

Het zou ook in de setup kunnen zitten of gewoon simpelweg kunnen liggen aan het feit dat ik niet heel erg ervaren ben nog in deze auto.
Maar over welke concurrenten heb je het eigenlijk? Ik heb eigenlijk alleen wat lopen vechten met Kevin Parish veel meer auto's heb ik ook niet echt gezien verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kevin was sneller weg na de Apex. Maar ik heb ook even meegereden met de mensen voor je. En ook die waren sneller bocht uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Meh, ik hou het voor gezien voor vanavond, SM race was niet super... Niet echt iets mis gegaan (alleen wat off tracks) maar gewoon langzaam en enorm veel kleine foutjes gemaakt. Had 4 plaatsen hoger kunnen eindigen als ik een beetje normale pace had :/ Zat in het begin 5 rondjes ofzo in een groep van 4 man (achteraan) en ik dacht dit gaat leuk worden, want we kwamen niet van elkaar weg. Toen een miniem foutje, achterstand van 0.5s naar 1s, en daarna geen idee wat er gebeurt is maar toen liepen ze een seconde per rondje op me uit. Uiteindelijk 22s achter ze (en nog iemand die me ingehaald had waar ik op het begin op uit liep). Een deel zal wel draft zijn maar het ging gewoon niet meer, ik heb geen enkele bocht meer goed genomen denk ik... Tijd voor pauze :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik hou het ook voor gezien.

Net F1 gedaan gestart, de gast 2 plekken voor me doet een 'paultje' :+ en ik rij daar wel omheen maar de gast voor me besloot om daar te remmen ofzo, dus ik rij daarachterin. Pitstop, vol met fuel voor tot het einde te gaan, maar de auto is te nerveus met remmen. Verwacht dus een -1 SR ofzo :( (4x contact, en 3x een 2x voor lost control en 1x offtrack....)

Morgen nog maar eens proberen. Overigens is deze baan ook helemaal ruk met de F1 wagen, kom daar maar niet lekker rond. Next week België *O* (doen je dan wel mee Nick?)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-11-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:34:
Ik hou het ook voor gezien.

Net F1 gedaan gestart, de gast 2 plekken voor me doet een 'paultje' :+ en ik rij daar wel omheen maar de gast voor me besloot om daar te remmen ofzo, dus ik rij daarachterin. Pitstop, vol met fuel voor tot het einde te gaan, maar de auto is te nerveus met remmen. Verwacht dus een -1 SR ofzo :( (4x contact, en 3x een 2x voor lost control en 1x offtrack....)

Morgen nog maar eens proberen. Overigens is deze baan ook helemaal ruk met de F1 wagen, kom daar maar niet lekker rond. Next week België *O* (doen je dan wel mee Nick?)
Ik ga het proberen ja. Phillip island heb ik niet, dus geen SM en geen Radical. HPD en F1 dus denk ik...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Kom ik in de voorlaatste bocht (rechterknik) met de linkerzijde in het zand, heb ik de ophanging krom?? Sinds wanneer is dat, dat hap i kzo vaak wat zand als ik te hard wil ? :P

dus maar een derde plek. Zometeen tweede kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Iemand interesse om morgen avond F1 training te doen op Spa? Ik ga sowieso oefenen (hard nodig :p), misschien een open sessie aangooien, maar als er meer interesse is kunnen we er ook een prive training van maken...

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 53 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.