iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.236 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In t5 en t6 laat ik de auto zoveel mogenlijk rollen en gebruik motorrem om tussen 5 en 6 af te remmen , pedaal gas/rem gebruik ik alleen om de auto te corrigeren wat attitude betreft.
Kunst is een beetje om precies voor bocht 5 zo te vertragen zodat ik voor de snelheid van 6 goed uitkom.
(volgens mij is dit wat Joep ook doet)

btw er ligt echt geen ijs , auto komt gewoon uit de vering dus je hebt ong evenveel grip als op Iracing gras. :D
(Hoewel ik Iracing ervan verdenk dat ze stiekum NGM 2.0 hebben geimplementeerd bij de laatste update)

[ Voor 24% gewijzigd door enchion op 13-11-2011 01:15 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:11:
In t5 en t6 laat ik de auto zoveel mogenlijk rollen en gebruik motorrem om tussen 5 en 6 af te remmen , pedaal gas/rem gebruik ik alleen om de auto te corrigeren wat attitude betreft.
Kunst is een beetje om precies voor bocht 5 zo te vertragen zodat ik voor de snelheid van 6 goed uitkom.
(volgens mij is dit wat Joep ook doet)......
Psies 8)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

Pfoe, epic race gehad op Okayama met de Star Mazda. Begon als 13e, lag na de 1e ronde al derde omdat ik op Verstappeniaanse wijze 8) alle crashes en offtracks wist te vermijden. Ronde 3 spint nummer 2 (dus ik lig 2e) maar nummer 3 komt rap dichterbij en is een klap sneller dan ik. Cue 25 ronden(!) binnen 1 seconde waarbij we de laatste 10 ronden .5 seconde op de nummer 1 inliepen, uiteindelijk spint nummer 3 in de een na laatste ronde maar kan hem gelukkig houden maar met 4 seconden voorspring ging ik dat niet weggeven natuurlijk. Superrace, 2e geworden en flink wat SR (.24) en iRating (91) erbij, zo hoort het te gaan!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 20:43
Hoogie2004 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:09:
[...]

Mijn tijd is volgens iRacing daar 1:50.530 in Quali (dat is mijn beste ronde). Is wel lang geleden dus ik zal nog eens een keer paar rondjes proberen binnenkort :)

Probeer deze setup eens:
http://www.mediafire.com/?2c5jnzvzv8ful9j
Thanks, topspeed is daarmee stukken hoger, scheelt wel 20km/u.
Lever wel ietsjes in op cornering lijkt het, maar kan ook aan mij liggen.
Optimal is nu 1.49.8 maar das dus nog van cornering met vorige setup erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:49:
Pfoe, epic race gehad op Okayama met de Star Mazda. Begon als 13e, lag na de 1e ronde al derde omdat ik op Verstappeniaanse wijze 8) alle crashes en offtracks wist te vermijden. Ronde 3 spint nummer 2 (dus ik lig 2e) maar nummer 3 komt rap dichterbij en is een klap sneller dan ik. Cue 25 ronden(!) binnen 1 seconde waarbij we de laatste 10 ronden .5 seconde op de nummer 1 inliepen, uiteindelijk spint nummer 3 in de een na laatste ronde maar kan hem gelukkig houden maar met 4 seconden voorspring ging ik dat niet weggeven natuurlijk. Superrace, 2e geworden en flink wat SR (.24) en iRating (91) erbij, zo hoort het te gaan!
Dat klinkt goed...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Hertog_Martin schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:14:
[...]

Thanks, topspeed is daarmee stukken hoger, scheelt wel 20km/u.
Lever wel ietsjes in op cornering lijkt het, maar kan ook aan mij liggen.
Die setup heb ik gebruikt voor de iRacing GP van België afgelopen jaar.
Dus ga em zelf over een dikke week gebruiken, dan is de F1 op België (week 4).

Zal je de geupdate versie dan ook geven, mocht ik em aanpassen. Eerst vanavond of morgen maar de mid-ohio race overleven, wat een micky mousebaan is dat zeg... lang recht stuk en 2e versnelling bochten...

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-11-2011 12:55 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jep, en dan was ik nog vergeten te vertellen over de 3-wide inhaalactie in lap 1 :o (vrijwel identiek aan Schumacher/Hakkinen/Zonta(?) in Spa jaren geleden)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:36
Nou, de spoken zijn weer flink bezig geweest in de HPD race net lol, 2 ghost contacts en maar liefst en 0.12 SR kwijt :-( Vreemdste nog is dat ik er tijdens de race niks van heb gezien, zag het pas in de lap report lijst...
Wel nog boven de 4 dus eindelijk A class :)

Wel geluk gehad dat ik gefinished ben (5e), twee keer aardig krap momentje gehad, twee keer met dezelfde corvette rijder. Eerste keer in die doordraaier na de chicane, hij pakt rechts dus ik ga links, en daarna pakt hij alsnog de buitenkant (dus ging echt van binnen naar buiten toe in de bocht) waardoor ik langs de weg moest. Gelukkig ligt er asfalt anders was het over... Dat leverde me waarschijnlijk de eerste contact op die er niet was (ook niks gezien tijdens de race behalve een off track).
Daarna tegen het einde pak ik bij uitkomen een na laatste bocht de binnenkant (buitenkant voor volgende bocht) en hij verliest hem bij het uit accelereren en komt mijn kant op... Ik ging het gras op, geen idee hoe ik hem hier heb kunnen houden maar het is me gelukt :p
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpCB8B.png
Wel weer een contact, nja... dit screenshot is het dichtste bij wat we kwamen. :-(

Lijkt in de HPD races wel erger te zijn ofzo, misschien door verschillende auto modellen? Of 't is gewoon toeval, maar ik heb er verder eigenlijk nooit echt last van gehad en nu twee keer in een race (en m'n eigen ping was gewoon goed).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
(jarig!)
Hertog_Martin schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:14:
[...]

Je kunt bij documenten/iraing/lapfiles je data voor deze wagen op dit circuit verwijderen en dan weer opnieuw beginnen met je optimal timing

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:45:
Nou, de spoken zijn weer flink bezig geweest in de HPD race net lol......
Ik heb zitten kijken. Was 2x close (geen contact gezien), zal wel netcode / lag zijn....
Jammer dat je je verremde in T1 en daardoor 1 plekkie verloor.
Ik heb net ook ff Q gedaan en zit precies tussen Eric en jou in ;)

Nick: 1:32.957
Ikkuh: 1:32.958
Eric: 1:32.970

Close? :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RuudjeM schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:03:
[...]

Je kunt bij documenten/iraing/lapfiles je data voor deze wagen op dit circuit verwijderen en dan weer opnieuw beginnen met je optimal timing
Dat kan ook in de sim. Rechts staan je split tijden als je niet in de auto zit. Die kan je daar verwijderen met "clear".

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 13-11-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:01:
[...]

Ik heb zitten kijken. Was 2x close (geen contact gezien), zal wel netcode / lag zijn....
Jammer dat je je verremde in T1 en daardoor 1 plekkie verloor.
Ik heb net ook ff Q gedaan en zit precies tussen Eric en jou in ;)

Nick: 1:32.957
Ikkuh: 1:32.958
Eric: 1:32.970

Close? :P :9
Haha, dat is inderdaad close :+ Moet eigenlijk nog maar eens opnieuw Q doen als ik nog een race wil doen, ik haal nu in de race vrij gemakkelijk 32.3xx, en volgens mij vrij vroeg in de race (veel fuel dus nog) al een 32.5 dus dat kan in de Q ook wel :) Maar denk dat ik het hier bij laat in de HPD, misschien dat ik vanavond nog een radical race mee pak maar het voelt niet goed op mosport :P

Ja die fout in T1 was wel jammer, had hem misschien wel voor kunnen blijven met wat moeite (maar had dan afgehangen van de achterliggers denk ik). Ik kwam in de laatste 4 ronden ofzo nog wel wat dichterbij maar in de een na laatste ronde kwam ik de achterliggers niet lekker voorbij en toen heb ik het maar opgegeven. Overigens had ik (volgens mij met hem ook, toch?) op het begin al een 'incident' in de chicane, ik pakte de binnenkant omdat ik flink sneller uit de esses kwam, remde laat maar volgens mij niet te laat, en we kwamen iets dichterbij elkaar dan ik verwacht had waardoor hij links naast de baan ging en ik rechts. Volgens mij kreeg hij daar een black flag want hij remde meteen daarna, en vandaar zat ik dus ook voor hem. Was niet echt een cleane inhaal actie, maar ook niet echt mijn schuld denk ik, volgens mij liet ik wel genoeg ruimte, maar heb het eigenlijk niet meer bekeken in de replay.

[ Voor 36% gewijzigd door NickThissen op 13-11-2011 15:28 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:25:......32.3xx, en volgens mij vrij vroeg in de race (veel fuel dus nog) al een 32.5 dus dat kan in de Q ook wel :)
.......
Ik zat 2x op 31.7 schema in de Q en vervolgens een corvette in een van de laatste bochten :(
NickThissen schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:25:......Volgens mij kreeg hij daar een black flag want hij remde meteen daarna, en vandaar zat ik dus ook voor hem. .....
Hij ging het gras in om contact te voorkomen en kreeg dus de tekst 'They say you cut the course.......'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:33:
[...]

Ik zat 2x op 31.7 schema in de Q en vervolgens een corvette in een van de laatste bochten :(
Join the club :p Ik zat met een volle sessie, echt een heleboel corvette's en GT's en elke keer kom je ze net tegen waar je er niet snel voorbij kan...
JoepW schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:33:
Hij ging het gras in om contact te voorkomen en kreeg dus de tekst 'They say you cut the course.......'
Dat bedoelde ik ja... Liet ik hem niet genoeg ruimte dan? Ik schoot misschien wat ver door.. kon het niet goed zien omdat ik zelf ook meteen naar rechts stuurde en het gras in ging.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Als ik vanavond weer thuis ben van het werk mssn toch maar even een Q doen in de HPD...LOL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De F1 op Mid ohio begint ergens op te lijken. Kan in racetrim met fuel strakke 1:05.xxx rijden, dus dat lijkt redelijk prima. 1:03 laag met low fuel net in practice :)

Straks de kwart over 8 meepakken denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-11-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ongelovelijke gave race gehad net op Okayama Short in MX5. 1e split en ondanks dat ik gekwalificeerd had stond ik 8e, erg snelle lui voor me. Bij T1 wist ik aan een botsing te ontkomen op een mm na tussen 2 auto's in waarvan er 1 vanaf het gras kwam. Daarna hele race close racing. In begin nog paar auto's die spinden die ik ook net kon ontwijken. Verder hele tijd in achtervolging en had paar leuke inhaalacties. Helaas werd ik zelf ook nog 2x ingehaald weer, maar uiteindelijk 6e geworden. BIJNA 5e want zat laatste 7 ronden ofzo achter eentje die nét iets trager was dan ik maar er kwam elke keer geen goede mogelijkheid om 'm er naast te zetten.

1x ging ie bijna de muur in maar hield ie 'm net. Was te krap om 'm er nog naast te zetten dus moest helaas van gas af. En laatste ronde, laatste bochten zat ik er steeds met mn voorkant ff naast maar helaas net niet.

http://members.iracing.co...onid=4431166&custid=77613

SR is weer op 2.54. Waar dat vorige week na eerste dagen NTM als een baksteen naar 1.48 was gevallen. Nu na 4 races weer 2.54 dus.

Volgende week kan ik niet meedoen, dus daarna met Okayama weer verder. Daarna eens echt op de Skip gaan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Doe je nog een race mee, ik heb net ingeschreven voor de mx5 om 18:00? Heb helaas geen Q kunnen rijden.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Nee helaas, ik moet vanalles doen rest van de avond. Morgenvroeg op vakantie.

Zie trouwens dat winnaar van Splits 3 en 4 nog meer Champ. Point pakken dan ik als nr 6 van Split 1. Mijn average lap is ruim halve seconde sneller dan die van hun. Beetje krom, maar goed.

Tot over een dag of 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:45:
Join the club :p Ik zat met een volle sessie, echt een heleboel corvette's en GT's en elke keer kom je ze net tegen waar je er niet snel voorbij kan...
:9
NickThissen schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:45:Dat bedoelde ik ja... Liet ik hem niet genoeg ruimte dan? Ik schoot misschien wat ver door.. kon het niet goed zien omdat ik zelf ook meteen naar rechts stuurde en het gras in ging.
Nou het was op het randje. Toen je de move deed dacht ik...... Hmmmmmm, gaat niet passen. ;)

Ik net HPD Fixed gereden. 6de gestart en 6de gefinished. Helaas in de 2de lap een crash in de busstop voor me en die kon ik net niet echt ontwijken. 0x en door het gras, maar daarna was mijn auto niet meer zuiver. Wel door kunnen rijden gelukkig.
Ik heb 1 rijder langs gelaten en dat is achteraf bekeken maar goed ook. Die had niet gekwalificeerd en had in lap 1 T1 bijna het hele veld GT's en Corvettes opgekruld met een divebomb.
Dit was mijn eerste MC-race en het beviel me wel. Wel is het jammer dat er rijders zijn die gelapt worden en dan opeens van de racelijn af gaan om mij langs te laten. Dat gaf nog wel een paar momentjes ;)
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4431174
Morgenavond doe ik er nog eentje....

Dinsdag gaan we maar eens op Road America GoT-trainen met de HPD. Ik zal 'm inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net mx5 gereden. Zat in de topsplit, maar geen quali gedaan. Gestart als 9e, en rustig mn kansen afgewacht. Na een aantal rondes lag ik 6e, nadat iemand voor me zn auto verloor bij aanremmen T1 en iemand meenam. Kon mooi aansluiten in de trein van de 2e t/m mij op de 6e plaats. Na een aantal rondes maakte de #4 een fout in de laatste bocht, waardoor #5 ook moest liften. Ik zat er net ver genoeg achter om niet te hoeven liften, en had een erg goeie run uit de laatste bocht. De #5 maakte aanstalten om #4 uit te remmen in T1, en ik aangezien ik een klap meer snelheid had, pakte de inside lane, waardoor we 3 wijd aanremden voor T1, en ik als eerste (clean) eruit kwam. Zo lag ik ondertussen dus 4e.
Even later maakte de #2 een fout bij aanremmen 1e haarspeldbocht, en ging overstuurd de muur in. Ik naar plaats 3.
Ik was ongeveer 0.3-0.4 per ronde sneller dan de #2, en in ronde 18 maakte ik aanstalten om in te halen in T1. Zat er eigenlijk te ver achter, en mijn idee was ook voor meer een speldenprik uit te delen, dan om echt een inhaal poging te doen. Hij verremde zich echter, ging wijd en door het gravel. Ik zag mijn kans schoon, en piepte er voorbij. Zodoende opgeschoven naar #2. #1 lag ver (>20 seconden) voor, dus voor mij was het zaak om rustig weg te rijden van #3, maar geen risico's nemen.
Toch ging het bijna mis in ronde 22 bij aanremmen van de haarspeldbocht. Flink overstuurd de bocht in, maar gelukkig wist ik hem weer recht te krijgen. Wel alle snelheid eruit, en de kleine voorsprong die ik opgebouwd had op de #3 was weer weg. Gelukkig kwam hij net niet dichtbij genoeg, en in de volgende rondes weer langzaam van hem weggereden, zodat ik uiteindelijk als #2 over de finish kwam in de topsplit.
Leverde een mooie +88 irating en +0.14SR (1 oftrack gehad) op. Erg lekker geraced in ieder geval.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
(jarig!)
JoepW schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:02:
[...]

Dat kan ook in de sim. Rechts staan je split tijden als je niet in de auto zit. Die kan je daar verwijderen met "clear".
Ok wist niet dat dat nu wel werkt, heb het vroeger wel geprobeerd maar werkte toen niet.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Net de 19:30 met de Mazda op Okayama gereden. Beetje saaie race, wederom een wipeout in L1 (gelukkig achter me) maar nummer 4 was sneller dan ik en nummer 6 langzamer dus gestart als 10e en geëindigd als 5e. Wel 59 iRating erbij en 0.29SR. 1 incidentje (kleine offtrack bij opkomen rechte stuk), verder cleane, strakke race. Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Geen goede F1 race van mij, 2 incidenten in de eerste 2 rondes... 1 keer aangereden van achter, en 1 keer de gast voor me geraakt, toen moest ik pitten voor nieuwe voorkant (onderstuur :X )

Toch nog 11e en schade beperkt kunnen houden (-30 iR en -0.09 SR)

#edit: En de 2e F1 is nog veel erger. Maak eerst al een valse start, gooi de wagen bij die stop and go dan maar vol met fuel om het einde te halen. Mis ik in ronde 26 ofzo gewoon mijn rempunt voor bocht 2 met een meter of 20.... Drama :X (misschien toch iets te moe...)

[ Voor 34% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-11-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zometeen 1e race met de skip op road atlanta... brr... Heb nu een snelste tijd van 1:39.6 met een opt van 1:39.0. Kan nog wel zeker een seconde sneller zonder veel gedeo denk ik. Meer dan 1 seconde zal nog wel een tijd nodig hebben.

hmmm ging goed tot ronde 7. 1e bocht spin, nu wachten op de tow van 2:30....

Daarna nog een spin en crash omdat ik moest liften voor iemand in T2/3. Dat liften blijft link in de skip... mja... niks aan te doen Uiteinde irating -60 en maar -0.01SR...
Snelste raceronde: 1:39.0. Verder had ik dezelfde pace als de nr. 4, dus dat komt nog wel goed... Zat in split 2 dus dat viel dan nog best mee. Als ik hem de volgende keer op het asfalt/beton hou dan kan ik zelfs nog punten scoren...

[ Voor 53% gewijzigd door derx666 op 13-11-2011 23:30 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:31

Niellie41

[object Object]

Net 2e geworden in de 2e split in de laatste Proto&GT Challenge race van de week.
Philip Stamm zat achter mij en wilde steeds divebomben. Maar heeft hij gelukkig niet meer gedaan. Daarna gewoon steady naar de 2e plek gereden.
http://members.iracing.co...onid=4432731&custid=64876

Trouwens, die Philip heeft in 2 weken al 100 inc's in deze serie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slackis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 10:15
7e geworden in die split, die Philip heeft toch iets geprobeerd bij daniel en contact zie ik zelf.

deze race ging toch al beter dan die van 21, verlies focus na half uurtje rijden en tempo was uit auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 27-09 08:55
Hoogie2004 schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:08:
Geen goede F1 race van mij, 2 incidenten in de eerste 2 rondes... 1 keer aangereden van achter, en 1 keer de gast voor me geraakt, toen moest ik pitten voor nieuwe voorkant (onderstuur :X )

Toch nog 11e en schade beperkt kunnen houden (-30 iR en -0.09 SR)

#edit: En de 2e F1 is nog veel erger. Maak eerst al een valse start, gooi de wagen bij die stop and go dan maar vol met fuel om het einde te halen. Mis ik in ronde 26 ofzo gewoon mijn rempunt voor bocht 2 met een meter of 20.... Drama :X (misschien toch iets te moe...)
Ik liep ook weer behoorlijk te prutsen in m'n eerste race.
Een auto voor me spinde bij het uitkomen van de laatste bocht. Om hem te ontwijken ging ik maar rechts de baan af door de grindbak en het gras.
Alleen toen ik weer de baan op wilde rijden gaf ik waarschijnlijk nog iets te veel gas waardoor ik spinde en links de muur met de neus zacht aantikte.Omdat ik 90 graden gedraaid stond op de baan reed ik maar achteruit om de baan vrij te maken.
Helaas ging dat weer iets te hard waardoor ik ook nog eens met de achterkant tegen de muur aan de andere kant knalde.
Gevolg: kromme auto en een pitcrew die me niet meer verder liet rijden.

De tweede race ging wel beter, maar was ook stukken minder competatief,
Ik reed simpel rond op een 5e plek wat al snel een 3e plek werd nadat ik een trager iemand voor me inhaalde en een ander z'n verbinding verloor.
Ik zat een behoorlijk stukje achter Roderic en van achteren kwam ook geen dreiging meer, dus ik reed redelijk relaxed rond denkend dat ik wel op het podium zou finishen.
Na m'n pitstop kwam ik terug op p5 en nadat de gast die voor de stops achter me reed ook pitte lag ik 4e.
Echter wilde een ander maar niet stoppen.
En waar ik eerst nog dacht dat hij gewoon laat zou stoppen realiseerde ik me pas erg laat dat hij wel eens een 0 stops race zou kunnen doen.
Toen dus maar weer als een gek gaan stampen om het gat dicht te krijgen, dat ging moeizaam maar toen hij ook nog eens in fuel save mode moest gaan de laatste ronden zat ik wel op z'n staart.
Alleen is Mid Ohio niet echt een baan waar je kan inhalen en het lukte me dan ook niet om een goede run te krijgen op het rechte stuk.
Ik titke hem nog wel half in de rondte in de laatste bocht toen hij daar erg langzaam doorheen ging.maar heb hem toen wel weer voor laten gaan en ook in de 2 rondes daarna lukte het me niet meer om hem voorbij te gaan.

Het was wel weer leuk, maar had vrij weinig practice in de williams gedaan deze week dus ben al met al nog wel enigzins tevreden.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat gaan we vanavond doen? Heb bij wijze van uitzondering tijd dus wil nog wel ff wat rondjes knallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik wil vanavond nog een raceje met de HPD rijden om 1/2 9 en dan vroeg naar mijn nest...

Morgenavond wilde ik voorstellen om te trainen op Road America met de HPD. De fixed setup voor Road Amrica is trouwens een drama. Onderstuur bocht in en overstuur bocht uit in de langzame bochten. Ze hadden beter de medium DF kunnen kiezen dan de low... ;( Dit wordt een slagveld in de races.

De Radical serie doet Zandvoort aan, die hebben we wel onder de knie ;)

[ Voor 31% gewijzigd door JoepW op 14-11-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De HPD races zijn om 19.00 en 21.00 trouwens.
Ik ga zelf de star mazda van 21:30 en 23:30 meepakken denk ik.

Wellicht ook nog even een fixed HPD race van 19.00 ofzo, alhoewel dat ook een drama setup is deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:39:

Wellicht ook nog even een fixed HPD race van 19.00 ofzo, alhoewel dat ook een drama setup is deze week.
Hm, is het zo erg? Ik vond het wel mee vallen, hij is erg makkelijk op de baan te houden in ieder geval. Je zult er geen top tijden mee neer zetten nee maar goed, iedereen heeft dezelfde setup dus dat boeit verder niet. Ik zag dat je met een goeie setup de chicane en die doordraaier vol gas in de 6 kan nemen trouwens?? Dat moet je dus gewoon niet proberen met deze setup en dan komt alles goed :+

Denk dat ik vanavond wel mee doe met de HPD, en dan volgende week de radical :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat je bij het uitkomen van die doordraaier ineens je achterkant verliest is gewoon bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

BM

Moderator Spielerij
Geen last van gehad, maar misschien reed ik gewoon niet snel genoeg :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:48:
Dat je bij het uitkomen van die doordraaier ineens je achterkant verliest is gewoon bagger.
Ja ik heb een vrije setup en fixed gereden op Watkins Glen.
Met vrij kan je vol gas door de doordraaier en veeeeel harder door de busstop.
Met fixed is de busstop flink terugnemen en de doordraaier moet je echt liften en met het gas de auto in bedwang houden.
Maar op Road America is het echt bagger. Op Watkins Glen kon ik er nog aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je zou ook gewoon de open serie racen deze week, want op Road America zijn de races 'maar' 45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hmm, geen GoT training dus vanavond, jammer. Ik zie dat de SM Silverstone aandoet, die track heb ik niet. Ik ga sowieso alle tracks aanschaffen voor de SM, dan zit ik op 7 items (20% korting volgens de Content Manager). Is het slim om er gelijk auto's bij te kopen of zit ik al aan de maximale korting? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
3 - 5 items = 10% korting
6 - x items = 20% korting
alle resterende content (of dat nou 1 of 20 items zijn) = 25% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:18:
Hmm, geen GoT training dus vanavond, jammer. Ik zie dat de SM Silverstone aandoet, die track heb ik niet. Ik ga sowieso alle tracks aanschaffen voor de SM, dan zit ik op 7 items (20% korting volgens de Content Manager). Is het slim om er gelijk auto's bij te kopen of zit ik al aan de maximale korting? Weet iemand dat?
Je zit al aan de max korting. Behalve als je naar 100% content gaat geloof ik, dan krijg je 25%.

Ik hoop vanavond een F1 race te doen, of een Oval in de indy (zoek nog een setup hint hint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:14:
Je zou ook gewoon de open serie racen deze week, want op Road America zijn de races 'maar' 45 minuten.
Ow ja zie het. Dan wordt het komende week niet fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond ga ik nog een NASCAR B race rijden. Ik heb nog geen tijd gehad afgelopen week om te racen.
Phoenix is wel een platte oval. Dat rijdt heel anders, maar wel heel uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, even wat nieuwe content aangeschaft :P

Star Mazda tracks: Road America, Silverstone Circuit, Phillip Island, Infineon Raceway, The Milwaukee Mile, Suzuka International Racing Course en Oulton Park Circuit.

Daarnaast nog de HPD ARX-01c. Mag ik nog niet in racen maar wel leuk voor GoT trainingen en dit wordt waarschijnlijk de volgende auto eens ik de Mazda en Radical onder de knie heb. Toen kwam ik erachter dat ik voor de Radical alle tracks had (na de SM tracks aankoop) op 1 na, die ook maar gekocht: Brands Hatch. Dat was weer 105 dollar :X

Vanavond maar eens de extra content downloaden en ermee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:00:
Zo, even wat nieuwe content aangeschaft :P

Star Mazda tracks: Road America, Silverstone Circuit, Phillip Island, Infineon Raceway, The Milwaukee Mile, Suzuka International Racing Course en Oulton Park Circuit.

Daarnaast nog de HPD ARX-01c. Mag ik nog niet in racen maar wel leuk voor GoT trainingen en dit wordt waarschijnlijk de volgende auto eens ik de Mazda en Radical onder de knie heb. Toen kwam ik erachter dat ik voor de Radical alle tracks had (na de SM tracks aankoop) op 1 na, die ook maar gekocht: Brands Hatch. Dat was weer 105 dollar :X

Vanavond maar eens de extra content downloaden en ermee spelen.
Rekening wegstoppen, claimen dat de kabouters alles betalen en gewoon lekker racen. Doe ik ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
GoT - Training Prototype/GT Challenge @ Road America is ingepland voor morgenavond.

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 14-11-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Road America - nieuw voor mij
HPD - nieuw voor mij

Beware! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Je moet trouwens wel de corvette en gt ook hebben als je wilt joinen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zit die restrictie er bij Hosted nog op dan?
Ik dacht dat ze die overal verwijderd hadden en dat je dus alleen nog maar de auto waar je mee rijdt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik maak een Hosted open sessie aan (dus voor iedereen die wil) voor de F1 van komende week. Heb besloten dat racen vanavond toch niks gaat worden (F1 was al drama :+ , Indycar op Oval niet geoefend, en voor de rest is er weinig interessants voor mij).

Dus voor iedereen die wil, see you in 'F1 Practice Week 3'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Aarch, oersaaie combo die GT series ...

overigens vind ik de races echt erg tegenvallen dat multiclass, maar wat gerommel en gepruts en vind nooit iemand van mijn eigen soort om lekker mee te sparren.
Ik houd het alleen bij de radical dit seizoen, dat gast wel lekker, gisteren een tweede plek gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:12:
Zit die restrictie er bij Hosted nog op dan?
Ik dacht dat ze die overal verwijderd hadden en dat je dus alleen nog maar de auto waar je mee rijdt nodig hebt.
Ja wel op hosted. Bij een gewone race hoef niet alles te hebben. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RielN schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:01:
Aarch, oersaaie combo die GT series ...

overigens vind ik de races echt erg tegenvallen dat multiclass, maar wat gerommel en gepruts en vind nooit iemand van mijn eigen soort om lekker mee te sparren.
Ik houd het alleen bij de radical dit seizoen, dat gast wel lekker, gisteren een tweede plek gereden.
Radical is erg leuk. Rijdt alleen te weinig.
En de MC is leuk omdat je dan met de HPD steeds om al die 'rijdende chicanes' heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:50:
Ik maak een Hosted open sessie aan (dus voor iedereen die wil) voor de F1 van komende week. Heb besloten dat racen vanavond toch niks gaat worden (F1 was al drama :+ , Indycar op Oval niet geoefend, en voor de rest is er weinig interessants voor mij).

Dus voor iedereen die wil, see you in 'F1 Practice Week 3'
Jammer, dacht dat volgende week Spa was, maar 't is philip island die ik niet heb... Anders was ik er wel bij :) Volgende week weer op Spa? :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:10:
Je moet trouwens wel de corvette en gt ook hebben als je wilt joinen....
Dat is belachelijk en raar. Laat dan maar, GT en Corvette heb ik niet en wil ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:04:
[...]

Jammer, dacht dat volgende week Spa was, maar 't is philip island die ik niet heb... Anders was ik er wel bij :) Volgende week weer op Spa? :)
Spa is idd week 4 :)

Rijd nu 1:09 hoog met veel fuel. Wel constant, maar echt snel lijkt het niet. Heb echter geen idee wat je daar in een race moet rijden om een beetje mee te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
WR F1 Philip Island: 1:06.137 & Roderic reedt S3: 1:07.235

[ Voor 33% gewijzigd door JoepW op 14-11-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ja die had ik gezien. In de sessie zit ook een gast die 1:06 hoog rijd, maarja, dat zit er voor mij echt niet in. Die 1:09 is al op het randje voor mijn gevoel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik laat F1 echt ff liggen. ;)
Eerst mijn Alien eigenschappen een jaartje of zo trainen. Hahaha....

Pwner: Welkom als nieuw GoT-iRacing rijder ;)
En bedankt voor de referral!

Veel plezier met iRacing en stel je vragen hier als je ergens niet uitkomt!

[ Voor 46% gewijzigd door JoepW op 14-11-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, erg jammer dit :-( Had echt een geweldige race in de HPD, slechte start maar kon nog net mee komen, toen in de chicane week ik veel te wijd uit en ging ik off track waardoor ik iets van 3 plekken verloor. Toen in laatste bocht lap 1 voor me een contract waardoor 3 man op de rem gingen en ik er nog net tussen kon piepen, weer 3 plaatsen gewonnen. Toen tijd achter voorligger gelegen, was sneller maar kon er niet voorbij, totdat ik korter de bocht uitkwam in de laatste bocht en hij achter een ford gt kwam vast te zitten en toen was ik er dik voorbij. Paar rondjes van hem weg gereden en toen spint een corvette voor me en neemt nog iemand mee waardoor ik ze niet kon ontwijken, too much damage :(

Dan maar even maykel meekijken, maar ik voorspel dat hij zo gedisconnect wordt, ping van 250 en de replay zit enorm te haperen... Hoop dat hij het uit kan houden.

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 14-11-2011 21:29 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, die HPD is wel .. ehh.. snel :X
Ik had hem geprobeerd op Spa, vond het niet heel spannend hard gaan qua topsnelheid en had zelfs het idee dat hij maar marginaal sneller was dan de Radical. Dus even een rondje gedaan met de SR8 op Zandvoort, 1.34 gereden na een paar rondjes. Lap 2 in de HPD 1.28 ... ehhh .. wel snel dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Qua top snelheid valt het opzich nog wel mee, de corvette's waar je tegen rijdt gaan zelfs harder op een lange straight. Maar in de bochten kun je er enorm hard mee, dat ding heeft grip alsof het op rails rijdt soms :) Helaas zit je daardoor ook heel snel in de problemen als er vlak voor je neus iets gebeurd :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net nog een qualify gereden op Road Atlanta met de Skip. Zit nu op 1:38.513 met een opt van 1:38.359. Kan nog wel sneller denk ik, maar niet heel veel meer. Misschien met wat later remmen en beter insturen in totaal 0.5, zodat ik net onder de 1:38 kom.
Maar ik moet mijn foute opmerking van begin deze week over Road Atlanta terugtrekken. Erg leuke baan als je hem leert kennen. Maar vooral de eerste bochten zijn spannend, daarna is het niet meer zo lastig. Maar daarom niet minder leuk.

Heb trouwens vandaag een nieuwe (aangepaste) autostoel gekregen in mn leasebak, en ik ga nu een onderstel maken voor de oude stoel, zodat ik die als burostoel/racestoel ga gebruiken. Zit een stuk lekkerder dan de stoel die ik nu heb :)
Ook nog zitten kijken naar de shift lights van Leo Bodnar icm de mounting plate van simracinghardware.com. Grapje kost samen (SLI-pro en de mounting plate) wel iets meer dan E200,- dus dat wordt nog even sparen... Maar wel erg vet, en een goeie manier om mn G25 te pimpen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:26:
Nou, erg jammer dit :-( Had echt een geweldige race in de HPD, slechte start maar kon nog net mee komen, toen in de chicane week ik veel te wijd uit en ging ik off track waardoor ik iets van 3 plekken verloor. Toen in laatste bocht lap 1 voor me een contract waardoor 3 man op de rem gingen en ik er nog net tussen kon piepen, weer 3 plaatsen gewonnen. Toen tijd achter voorligger gelegen, was sneller maar kon er niet voorbij, totdat ik korter de bocht uitkwam in de laatste bocht en hij achter een ford gt kwam vast te zitten en toen was ik er dik voorbij. Paar rondjes van hem weg gereden en toen spint een corvette voor me en neemt nog iemand mee waardoor ik ze niet kon ontwijken, too much damage :(

Dan maar even maykel meekijken, maar ik voorspel dat hij zo gedisconnect wordt, ping van 250 en de replay zit enorm te haperen... Hoop dat hij het uit kan houden.
Heb zelf van de lag niet zoveel gemerkt eigenlijk. Raar :)

Voor een race zonder Q niet heeeeel slecht. Helaas 1x in de rondte getikt op het moment dat ik iemand lapte, en in ronde 11 helaas zelf de fout in, en mijn achtervleugel aan barrels gereden :/ Daarna de race maar uitgecruised.

Desalniettemin 12 inc, en een SR drop van -0,74 :( iRating -5, maar goed, dat valt opzich nog wel mee.

Wel vreemd... ik was er van overtuigd dat ik van de week wel een Q sessie gedaan had :? 8)7

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
JoepW schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:15:
Ik laat F1 echt ff liggen. ;)
Eerst mijn Alien eigenschappen een jaartje of zo trainen. Hahaha....
Doe maar lotus setups maken. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net nog een skip race gedaan. Lag lang 2e achter iemand uit belgie. In lap 8 maakte hij een fout in de dubbele rechterknik voor de lange straight, en zo kon ik erlangs piepen. Hij was wel iets sneller als mij, en na een aantal ronden was het verschil terug van 7sec. voorsprong naar 4.4 seconden voorsprong.
Toen ging ik de fout in opkomen start/finish. Net iets te ver over de curbs aan de buitenkant, en hopsa de muur in... Veel te overmoedig gas gegeven daar. Had in de bocht gewoon iets kunnen liften, en was er niks aan de hand geweest, mja... Rondje doorgereden en gepit, en ik kwam ongeveer 13 sec. achter de nr 3 de baan weer op.
Ik heb hem in de laatste 5-6 rondes uiteindelijk nog bij kunnen halen, maar kwam op de streep uiteindelijk een halve seconde tekort... helaas. Verder ging het wel erg lekker, en ik kon makkelijk rondes van 1:39.5 en lager rijden.
Hopelijk ligt suzuka me een beetje. Ken de track natuurlijk wel een stuk beter dan de voorgaande, maar in iracing zal het toch wel weer wennen zijn... Ik ben benieuwd. Nog 0.45SR te gaan voor C klasse. Kan ik ook eindelijk meerijden met de radicals en SM.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond 2 races gereden op Phoenix (het is een vette baan btw), helaas werd ik twee keer vanaf getikt. Ach ja, next week better :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
MartijnA3 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:37:
[...]

Dat is geen F1 inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:37:
[...]

Ook die F1 laat ik ff zitten.

Zo denk ik over iRacing (gevonden op het member forum)
If you treat iRacing as a video game it will always be too expensive.
If you treat iRacing as a hobby it is great value for money.
If you treat iRacing as a legitimate training tool it's an unbelievable deal and way cheaper than real track time!

Colin MacLean 2011

[ Voor 48% gewijzigd door JoepW op 15-11-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
In de eerste 2 punten kan ik me nog wel vinden.
Maar ik denk dat het 3e punt slechts in een heel beperkte mate geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:15
Sinds afgelopen weekend iRacing weer aangezwengeld en niet begrepen waarom ik een groot deel van mijn kennismakingsabonnement niks heb gedaan. :(
Gelijk hooked en vanavond nog even 1 TT/race om te voldoen aan de promotie-criteria op rookieniveau.
It's a start :)

Gelijk maar 3 maanden bijgekocht en nu in de avonduurtjes en weekenden lekker fanatiek aan de slag.
Zal het topic zeker in de gaten houden!

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 05:34:
[...]

Zo denk ik over iRacing (gevonden op het member forum)
If you treat iRacing as a video game it will always be too expensive.
If you treat iRacing as a hobby it is great value for money.
If you treat iRacing as a legitimate training tool it's an unbelievable deal and way cheaper than real track time!

Colin MacLean 2011
Dit snap ik wel ja...
Ik ben ook alweer aan het kijken naar een nieuwe vga kaart en de sli-pro met baseplate voor mn G25... Voor een spelletje is het allemaal wel veel geld. Gelukkig is het voor mij hobby, en doe ik het graag. Af en toe erg frustrerend, maar uiteindelijk altijd leuk.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:17
Ook ik kon het aanbod van 3 maanden voor de prijs van 1 niet laten liggen en heb ook maar een membership genomen.

Vanmiddag me eerste race gedaan starte als 4e en reed wel lekker paar keer er afgeschoten. Het viel mij in de warming up al op dat er 1 heel langzaam reed. In de race geen last van gehad tot rond 17e ronde. Ik hem tegen kwam en ik niks meer kon doen en er achter op klapte. En zo naar de pits moest. Uiteindelijk nog wel als 6e geëindigd. Jammer maar volgende keer beter.

Trouwens mijn Customer ID is: 80057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik beschouw iRacing inderdaad als training tool en veel goedkopere tracktime krijg je niet, alleen moet je even een auto zoeken die op je eigen racewagen lijkt.

Welkom aan de nieuwe racers!!!

/edit @ Red Baron: Ja niet zozeer om er veel sneller door te worden inderdaad en ook niet om alleen maar te trainen op de computer. Maar je krijgt er wel snellere reflexen door, je leert de banen kennen als je er nooit op gereden hebt of weinig op gereden hebt. En je kan wat race ervaring krijgen als starter in de racerij, je leert een beetje omgaan met andere op de baan, leert anticiperen op hun gedrag welke kant zij gaan opsturen etc..

[ Voor 53% gewijzigd door Speedy55 op 15-11-2011 15:07 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik denk dat Red Baron bedoelt dat er heel weinig mensen ook nog in het echt racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Red Baron schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:11:
Maar ik denk dat het 3e punt slechts in een heel beperkte mate geld.
iRacing is de eerste sim waarbij ik de opluchting voel dat ik niet meer allerlei zooi naar een circuit hoef te slepen, mensen schouderklopjes moet geven voor iets en geen kans op dure schades heb..... tot iRacing had ik altijd nog het gevoel dat ik misschien weer eens de baan op zou moeten....omdat ik het wilde!!! Nu heb ik dezelfde leuke spanning alleen geen gedoe meer......scheelt toch wel 8 tot 12 mille per jaar.....haha

De Arai GP5 verslijten we wel op de kartbaan.....LOL

[ Voor 4% gewijzigd door Ericjooo op 15-11-2011 15:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
Ik ga de training van vandaag ook maar overslaan.

Zal wel wat oefenen/racen met de Mustang om deze week eindelijk naar de B-klasse over te gaan. Dan kan ik voortaan ook meedoen met de MC want dit lijkt me wel een leuke. Maar als ik de resultaten zo bekijk zit er bijna geen enkele Ford GT tussen... Meestal een paar Corvettes en een massa HPD's.

Ik was van plan het eerste seizoen MC te voltooien in de Ford GT, maar als er bijvoorbeeld maar 2 Fords meedoen, dan wil dat zeggen dat de uitslag niet officieel is, of wel?

De rest van de week nog Radical en V8SC oefenen voor het aankomende weekend. Met de Radical gaat het al redelijk vlot, toch iets sneller dan de middenmoot maar allesbehalve toptijden. Met de V8SC zit ik ergens achteraan te bengelen... ben helemaal niet snel met die auto maar vind hem echt superleuk!

Voor de Silverado trucks is het wel een beetje achteruitgegaan bij mij. Had eindelijk goeie setups voor de meeste tracks maar die zijn nu dus onbruikbaar... wordt weer een heleboel zoek- en testwerk.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:28:
iRacing is de eerste sim waarbij ik de opluchting voel dat ik niet meer allerlei zooi naar een circuit hoef te slepen, mensen schouderklopjes moet geven voor iets en geen kans op dure schades heb..... tot iRacing had ik altijd nog het gevoel dat ik misschien weer eens de baan op zou moeten....omdat ik het wilde!!! Nu heb ik dezelfde leuke spanning alleen geen gedoe meer......
+1 ;)
Ericjooo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:28:
......scheelt toch wel 8 tot 12 mille per jaar.....haha......
Wat een goedkope klasse was dat :X

Maar goed alle gekheid op een stokje. Ik heb de behoefte nu echt niet meer aan RL racing. En gezien de lichamelijke risico's die nog niet genoemd zijn in voorgaande posts ga ik het ook echt niet meer doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Niellie41 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:21:
Ik denk dat Red Baron bedoelt dat er heel weinig mensen ook nog in het echt racen.
Ik bedoel dat ik niet denk dat je een erg betere RL racer wordt als je veel iracing speelt.
In het reflexen trainen en concentratie oefenen etc kan ik nog wel meegaan.

Maar veel meer is het denk ik niet.
Banen leren kan je ook op een playstation of met welke andere race game dan ook.

Dat het voor jullie een aardige vervanging is van het RL racen kan ik me best voorstellen, maar dat valt dan meer onder kopje 2 lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat een usability drama is die iracing site ook eigenlijk :X

Waar kan ik nu in godsnaam weer achterhalen op welke dagen een bepaalde serie rijdt... kennelijk rijd de Radical dus ook niet elke dag... geen idee waarom...

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Okee Paul, dat laatste heb je wel een punt....maargoed, check eens namen als Tomas Scheckter, Scott Speed, Parker Klingerman, Shane van Gisbergen en zo nog een zooitje meer die echt tijdens en buiten het seizoen "meters maken" omdat het in real life gelimiteerd of te duur is!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Doen ze het niet gewoon omdat ze het een leuke hobby vinden en de competitie leuk vinden ofzo?
Het lijkt me gewoon nogal sterk dat ze door wat rondjes iRacing een betere coureur worden en er echt merkbaar baat bij hebben in hun RL carriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je leert banen sneller als je er nog nooit op gereden hebt. Vooral omdat de banen laserscanned zijn, kloppen alle bultjes en spleten in het asfalt. (Zolang de baan niet vernieuwd is)
Tony Stewart heeft voor de swap met Lewis Hamilton iRacing gebruikt om de baan te leren met een F1 auto en waar hij op moest letten.

Bij andere racegames zijn die dingen alleen gebaseerd op foto's etc.
Die coureurs doen ook iRacing voor de lol, maar niet zo vaak. Want zo veel tijd hebben ze niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 15-11-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pfff, me net weer even morgen ergeren aan een idioot in de iRacing Legend cup. Pfff, oval racen doe je daar ook niet voor de fun :)

Maar ja, even doorbijten, nog 1 of 2 races dan zit SR wel boven de 3.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
NickThissen schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:33:
Qua top snelheid valt het opzich nog wel mee, de corvette's waar je tegen rijdt gaan zelfs harder op een lange straight. Maar in de bochten kun je er enorm hard mee, dat ding heeft grip alsof het op rails rijdt soms :) Helaas zit je daardoor ook heel snel in de problemen als er vlak voor je neus iets gebeurd :-(
Ik zat achter een Corvette aan in de Esses, bij het uitkomen al aan de binnenkant gaan rijden, dacht er wel ff langs te cruisen. Maar hij reed zelfs weg van me.Even terug zijn slipstream ingedoken en hem dan uitgeremd in de chicane :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Niellie41 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:04:
Je leert banen sneller als je er nog nooit op gereden hebt. Vooral omdat de banen laserscanned zijn, kloppen alle bultjes en spleten in het asfalt. (Zolang de baan niet vernieuwd is)
Tony Stewart heeft voor de swap met Lewis Hamilton iRacing gebruikt om de baan te leren met een F1 auto en waar hij op moest letten.

Bij andere racegames zijn die dingen alleen gebaseerd op foto's etc.
Die coureurs doen ook iRacing voor de lol, maar niet zo vaak. Want zo veel tijd hebben ze niet.
De marketing werkt wel goed in ieder geval ;)
Maar zit Tony ook elke week even een paar uurtjes in een nascar om te oefenen voor het komende event waar hij rijdt? Dat betwijfel ik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
BM schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:54:
[...]

Wel vreemd... ik was er van overtuigd dat ik van de week wel een Q sessie gedaan had :? 8)7
Misschien wel Q gedaan voor de open setup races, maar niet voor de fixed?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Red Baron schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:33:
[...]

De marketing werkt wel goed in ieder geval ;)
Maar zit Tony ook elke week even een paar uurtjes in een nascar om te oefenen voor het komende event waar hij rijdt? Dat betwijfel ik namelijk.
Dat denk ik ook niet. Daar heeft hij geen tijd voor en de ovals waar NASCAR op rijdt, kent die wel.
Ken je Wyatt Gooden? Hij deed mee aan een Jetta cup. Er was zo'n show op Discovery dat heette 'From rookies to racers'.
Het gaat over een opstap competitie met de VW Jetta.
Hier is de docu te vinden:
http://www.virtualr.net/rookies-to-racers-full-documentary

Daar reed ook Wyatt Gooden mee. Hij had de iRacing Jetta competitie gewonnen, waardoor hij IRL mocht mee doen met de Jetta Cup. Hij had nog nooit op banen gereden als VIR, Road Atlanta, Road America etc. Maar hij gebruikte wel iRacing als trainings tool. Daardoor had hij de banen sneller door en hij had een paar races gewonnen in zijn eerste seizoen in die competitie. Hij was zelfs bijna kampioen.
Nu rijdt Wyatt in een soort Formule Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En weer een rijder in de OP erbij: MindWarp

GoT - Training Prototype/GT Challenge @ Road America om 1/2 9!
Ik ben ietsjes later denk ik. Net thuis en ff snel gegeten. Nog even kopje koffie scoren.

[ Voor 66% gewijzigd door JoepW op 15-11-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Tony Stewart reed als een opa van 90, met een beslagen bril, op een zondagochtend. Relatief gezien dan. Dat was dus vooral commerciële praat. Wat betreft Wyatt, hij heeft zeker wel wat aan iRacing gehad ter voorbereiding. Ook in zijn recente races op Watkins Glen met een soort Formule Ford (2x winst in een weekend).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/_temp/radical_oulton.jpg
"iRacing is hosting a tournament featuring the Radical SR8 at Oulton Park (International without Brittens config). This will be a two night tournament, with the racing times optimized for members based in the UK and the rest of Europe.

The tournament kicks off on Monday November 21st at 20:00 GMT (3 pm EST) and concludes the following night."
Zie verder de link hieronder:
http://members.iracing.co...member/Home.do?page=press
Lijkt me erg leuk als de fixed setup een beetje klopt.
Binnenkort die setup maar eens proberen.

[ Voor 46% gewijzigd door JoepW op 15-11-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb geen RL raceervaring, maar uit steekproeven met een Yaris en een Altea kan ik melden dat onder- en overstuur makkelijker te corrigeren zijn na veel RBR/iRacing meters :+

De eerste keer dat ik bijna rond ging was in mijn oude 323F. Maat van me zat naast me en die was enorm onder de indruk hoe snel ik het stuur rondgooide om de boel weer onder controle te krijgen, was voor mij op dat moment tweede natuur (speelde ongeveer 20 uur per week RBR een tijdlang). Daar is iRacing prima voor, reflexen kweken en weten wat je wel en niet moet doen in een extreme situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:25:
[afbeelding]
"iRacing is hosting a tournament featuring the Radical SR8 at Oulton Park (International without Brittens config). This will be a two night tournament, with the racing times optimized for members based in the UK and the rest of Europe.

The tournament kicks off on Monday November 21st at 20:00 GMT (3 pm EST) and concludes the following night."
Zie verder de link hieronder:
http://members.iracing.co...member/Home.do?page=press
Lijkt me erg leuk als de fixed setup een beetje klopt.
Binnenkort die setup maar eens proberen.
Zag het ook net, ga proberen mee te doen :) Weet niet of Oulton leuk is eigenlijk (heb hem nog niet eens) maar radical is altijd wel lachen. Wel jammer dat het fixed setup is, hoop dat hij een beetje leuk is dan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ehh .. zwicht ik net en koop toch maar die Corvette om mee te kunnen doen, maar nu kan ik de nieuwe content niet downloaden? Homescreen zegt ook dat er geen nieuwe content is:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Niellie41 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:43:
[...]
Dat denk ik ook niet. Daar heeft hij geen tijd voor en de ovals waar NASCAR op rijdt, kent die wel.
Ken je Wyatt Gooden? Hij deed mee aan een Jetta cup. Er was zo'n show op Discovery dat heette 'From rookies to racers'.
Het gaat over een opstap competitie met de VW Jetta.
Hier is de docu te vinden:
http://www.virtualr.net/rookies-to-racers-full-documentary

Daar reed ook Wyatt Gooden mee. Hij had de iRacing Jetta competitie gewonnen, waardoor hij IRL mocht mee doen met de Jetta Cup. Hij had nog nooit op banen gereden als VIR, Road Atlanta, Road America etc. Maar hij gebruikte wel iRacing als trainings tool. Daardoor had hij de banen sneller door en hij had een paar races gewonnen in zijn eerste seizoen in die competitie. Hij was zelfs bijna kampioen.
Nu rijdt Wyatt in een soort Formule Ford.
Ja ik heb die serie wel gezien. En ik snap ook wel dat je iRacing gebruikt om de banen te leren kennen enzo.
Maar dat kan wat dat betreft ook wel met Forza om eens wat te noemen lijkt me.

Maar ik vraag me meer af of je er nog steeds wat aan hebt als je een regular bent zeg maar.
Helpt het je dan nog ergens mee?
Onder een training tool versta ik ook iets waarmee je je eigen prestaties kunt verbeteren, dus niet alleen in het begin als orientatie zodat je weet of je links of rechtsaf moet, maar ook als je al beschikt over de nodige ervaring.
Helpt een iRacing je dan nog verder vooruit of is het daar dan toch te beperkt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, dat was leuk! Wel 2 auto's moeten kopen maar van de Corvette heb ik zeker geen spijt, wat een leuke auto! Wel moeilijk, erg tailhappy maar ik had dan ook nog de standaard setup. Mijn optimal was 2.04.1, ik zag dat Rudy al binnen 3 ronden een 2.02 neerzette, dus ik heb nog veel werk. Voorlopig blijf ik me echter primair richten op de SM en daarnaast nog een beetje Radical, maar ik wil nu eigenlijk wel zo snel mogelijk naar Class B :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Homestead is echt een rare baan. :S
Eerste 1/2 rondjes gaat het nog goed en daarna lijkt de auto niet meer te willen sturen. Zo wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Niel,

Dat is een dingetje van het NTM, zoals in het echhie zijn je banden de eerste ronden perfect en daarna beginnen ze al minder te worden. Als dan ook nog eens de setup er naar is dan heb je inderdaad na twee ronden een varken van een auto. Je zal dan toch moeten zorgen dat je de eerste ronden qua setup met een overstuurde auto rijdt en hij daarna neutraler wordt.

Strakke tijd trouwens gisteravond, ik kreeg hem maar niet onder de 1:50, continue 1:50,0XX.....grrr, met een optimal van 1:49,222 zou het toch harder moeten kunnen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat multiclass is wel een vak apart :X
1 keer Niel eraf getikt (sorry daarvoor) en bij het aan de kant gaan voor de snellere HPD's (die in een flying lap zaten en ik in een outlap, ik had veel outlaps :+ :X) een paar keer de Corvette getotalled.

Wat me ook opviel aan de C6 is dat kleine tikjes en kleine shunts niet meteen een kromme auto opleveren, ben expres een aantal keren doorgereden maar ik heb het idee dat het een vrij stevige auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Je wielen zitten natuurlijk stukken meer weggestopt dan in de SM of de Skip, waar elk tikje direct een klap op je ophanging betekent. In de closed-wheel cars worden die klappen soms nog opgevangen door je bodywork :)

Met de HPD ook al een aantal keer de muur gebrushed, en dat gaat meestal wel prima.

[ Voor 16% gewijzigd door BM op 16-11-2011 08:29 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Red Baron schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:38:
[...]

Ja ik heb die serie wel gezien. En ik snap ook wel dat je iRacing gebruikt om de banen te leren kennen enzo.
Maar dat kan wat dat betreft ook wel met Forza om eens wat te noemen lijkt me.

Maar ik vraag me meer af of je er nog steeds wat aan hebt als je een regular bent zeg maar.
Helpt het je dan nog ergens mee?
Onder een training tool versta ik ook iets waarmee je je eigen prestaties kunt verbeteren, dus niet alleen in het begin als orientatie zodat je weet of je links of rechtsaf moet, maar ook als je al beschikt over de nodige ervaring.
Helpt een iRacing je dan nog verder vooruit of is het daar dan toch te beperkt voor?
Ja moeilijk om te zeggen, als je niet veel rijdt op de echte baan, hou je zeg maar wel de feeling bij je, dus in dat opzicht verbetert het je wel degelijk, hoe meer ik namelijk rij hoe sneller ik ben, dat is echt zo weird, mijn tijd op zandvoort als snelste is 2:06 rij ik 2 maanden rij niet zit het zo weer op 2:08 en dan moet ik echt weer even rijden om die 2:06 te rijden. Als je echt dagelijks op het circuit te vinden bent, nee offcourse verbeter je er niet door, het weegt echt niet op tegen het echte.

En dan even over forza, de tracks zijn echt vele malen beter in iRacing, elk hobbeltje enzo zit erin, dat is ook goede training tool, je weet echt waar alle hobbels zitten. Maar goed inderdaad om globaal het circuit te leren kennen is forza goed genoeg en ik begrijp je punt hoor.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ericjooo schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:00:
Niel,

Dat is een dingetje van het NTM, zoals in het echhie zijn je banden de eerste ronden perfect en daarna beginnen ze al minder te worden. Als dan ook nog eens de setup er naar is dan heb je inderdaad na twee ronden een varken van een auto. Je zal dan toch moeten zorgen dat je de eerste ronden qua setup met een overstuurde auto rijdt en hij daarna neutraler wordt.

Strakke tijd trouwens gisteravond, ik kreeg hem maar niet onder de 1:50, continue 1:50,0XX.....grrr, met een optimal van 1:49,222 zou het toch harder moeten kunnen :)
Maar zo erg heb ik het nog nooit gevoeld. Misschien komt het door de layout van Homestead en dat het op banen als Texas minder opvalt. Dat wordt nog veel tweaken aan de setup.

@Arfman, maakt niet uit. Daar zijn practice sessies voor ;)
Uiteindelijk heb ik nog een 49.5xx kunnen rijden met 20 kg brandstof.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 16-11-2011 11:14 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.