iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.236 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:09:
Misschien handig als try before you buy account voor op GOT , of anders voor vrienden familie (moet je wel een tweede triple screen setup maken) :)
Leuk idee, maar dat gaat niet gebeuren. Ff $49,- investeren voor GoT'rs om te testen / proberen en dan ook nog de kans lopen dat het account 'gestolen' wordt door een tijdelijke gebruiker door PW change door de tijdelijke gebruiker. :P
Ik ga nu verlenging proberen op mijn huidige account --------> *Invalid code

Ze zijn niet achterlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 08-11-2011 20:17 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Over 4 minuten:
GoT - Wekelijkse Training Radical @ Mosport International Raceway

[ Voor 46% gewijzigd door JoepW op 08-11-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Vraagje: gebruikt iemand van jullie de leo bodnar cable op de g25/g27 pedalen? Hoe bevalt ie, en is het aan te raden?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zit al klaar!
Mosport O+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Arfman

Drome!

Ik ook. Hopelijk shared iemand een setup :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ikkuh.... kom er aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb wat extra buttons op mijn G25 gemaakt.
De rest van de foto's staan hier.

Afbeeldingslocatie: http://nlracingteam.weebly.com/uploads/3/9/1/4/3914527/4983422_orig.jpg

;)

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:36
Veeet! :D Ik wil ook :+ Heb hier helaas niet de middelen om zoiets te gaan sleutelen en ben bang dat ik m'n stuur mol, dus dat gaat em niet worden :p Wel vet gedaan man, ziet er echt goed uit!
Hoe heb je de kabels weg gewerkt? Echt door de stuur kolom? En waar gaan ze dan naartoe (hoe sluit je ze aan op de PC?)

Nou ja, ik probeer even een paar rondjes te rijden tijdens de installatie van MW3 maar iRacing wil niet starten, zal wel te druk bezig zijn lol...

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 08-11-2011 20:57 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Cool Tim!!! Ziet er nice uit! Ben alleen benieuwd hoe je de buttons op de controller hebt aangesloten, zodat je geen issues hebt met je 900 graden steering. En waar en hoe heb je de controller weggewerkt?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:09:
Cool Tim!!! Ziet er nice uit! Ben alleen benieuwd hoe je de buttons op de controller hebt aangesloten, zodat je geen issues hebt met je 900 graden steering. En waar en hoe heb je de controller weggewerkt?
Controller is natuurlijk alleen de printplaat en de knoppen van over neem ik aan, en die zit in de stuur behuizing. De draden lopen door het stuur heen dus ook geen problemen met draaien. Volgens Tim zelf net op de training... Erg interessant, zou het zo doen als ik het zou kunnen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ach binnenkort komen er een stuiter sturen te koop man ;)
Fanatec's denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Here are some more quick updates, simple enough that we can squeak them out without any service downtime - this time for the oval guys!

Race Control
- We have fixed the recently introduced bug that has been unintentionally black flagging lead lap drivers who have entered their pit lane legitimately just before the new two-to-go pit entry closure.

Chevrolet Impala
Chevrolet Impala Class B
Chevrolet Silverado

- We have fixed an unintentional error to restore the drafting capabilities at the Super Speedway race tracks (Daytona and Talladega). We hope those who enjoy this type of racing will notice an improvement even over the 2011 Season 3 build.
Woei ze hebben de draft gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
Te laat thuis om de P sessie mee te kunnen doen... balen ;(

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sorry Nick en Frank: 1:13.498. Frank verslagen met 7 duizendste ;)
Paul en Roderic heb ik niet bij kunnen houden ;(
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4405533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
JoepW schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:45:
Sorry Nick en Frank: 1:13.498. Frank verslagen met 7 duizendste ;)
Paul en Roderic heb ik niet bij kunnen houden ;(
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4405533
Hoi Joep

Zin om je setup te sharen? Kan ik nog even zelf een P rijden om mijn frustraties eraf te rijden...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier de setup voor de radical @ mosport.
http://p.invisio.nl/ir/se...ort/joep_mosport_q_v8.sto
Met race fuel is ie wat onderstuurd, maar ook goed te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
derx666 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:28:
Vraagje: gebruikt iemand van jullie de leo bodnar cable op de g25/g27 pedalen? Hoe bevalt ie, en is het aan te raden?
Ja en ja. :)

1:32.315 in de Lotus op Watkins Glen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
TimG schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:47:
Ik heb wat extra buttons op mijn G25 gemaakt. ;)
Toch zitten er wel belachelijk weinig knopjes als basis op zo`n duur stuur vind ik.
Maar ik vind wel dat je het erg netjes gedaan hebt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 08:55
Je komt altijd knopjes te kort, hoeveel je er op ook hebt.
Maar 2 is wel erg weinig ja.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb er 14 en allemaal in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:18:
Ik heb er 14 en allemaal in gebruik.
Ik heb er 18 en 3 over , Hebben ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
2 knopjes is inderdaad weinig, je hebt dan wel genoeg knoppen op de schakel unit maar dat is tijdens het rijden eigenlijk bijna net zo onhandig als gewoon je toetsenbord. Maar goed, destijds voor een wel heel aantrekkelijke prijs van een mede tweaker mijn G25 overgekocht en ik heb echt helemaal niks te klagen, hij bevalt echt super goed, nog steeds trouwens. Toen ik van een oud microsoft sidewinder stuurtje naar een Momo over stapte was het ook super, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan gaat het uiteindelijk toch tegen vallen maar dat heb ik met de G25 nog lang niet. Dat zal wel hetzelfde zijn met een fanatec oid maar goed, die zijn dan ook wel errug duur...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Laatst online: 05-04 02:32
Zo ik ben weer begonnen met iRacing een jaar lang voor maar $49.- :). Een paar weken geleden een G27 gekocht en ik zat te wachten op een aanbieding van iRacing, want F1 2011 is het toch niet elemaal qua multiplayer. Vier maanden geleden gestopt met iRacing omdat, de plastic pedalen van mijn Formula Force GP het hadden begeven (als ik vol gas gaf tipte de rem ook aan). De G27 is wel een stuk beter en past qua schroefgaten perfect op mijn playseat. Ik hbe een TT gedaan om te testen en ik kom nog wel 3 tienden te kort op wat ik toen ree maar, voor een eerste keer niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Even een waarschuwing voor iedereen die met de HPD wil gaan racen: zelfs het kleinste beetje contact vernield de complete performance van de auto. In turn 1 wilde iemand met een Corvette (die door het wegblijven van een gekwalificeerde HPD ineens naast mij startte) koste wat het koste voor mij de bocht in. Ik anticipeerde wel maar doordat hij de cerb raakte verloor hij net een beetje snelheid en tikte ik hem minimaal aan.

Gevolg: 4 seconden langzamer per ronde voor mij.....was niet de bocht meer om te krijgen. Uiteindelijk nog 6e geworden door foutloos te rijden, maar het had minimaal 4e moeten zijn.

Dus let op!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
derx666 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:09:
Ik heb nog wat extra foto's op mijn website gezet. (linkje)

Er zit in het midden van de as zit een gaatje waar nog wat draadjes bij kunnen. De draden heb ik iets langer gelaten als het kabeltje dat er al in zit voor de schakel flipper's en de 2 buttons. Zodat de boel nog 900 graden kan draaien.
Ik heb uit de Game-pad de elektronica gehaald en daar de draden naar de extra buttons op gesoldeert.
Het printje staat op zijn zijkant aan de rechterkant.

Het printje paste net niet helemaal waardoor de deksel van het stuurhuis niet meer goed dichtging.
Dus heb ik het er net even uitgehaald en van het printje een stukje afgezaagd.
Iets te veel denk ik , nu doet ie het niet meer. |:(

Morgen maar weer een nieuwe Game-pad halen voor een nieuwe poging. :)

Hier is nog een linkje naar een beschrijving hoe je je G25 uit elkaar kan halen.

[ Voor 5% gewijzigd door TimG op 09-11-2011 19:52 ]

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:28

backupdevice

No Risk , Full Push

ole, promo naar C gemaakt. Ben nu in de SM aan het rijden. Dat is wel heel anders als de Mustang.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, ik ga de HPD race zo straks wagen. In de practice ging het aardig, als ik rustig aan doe rij ik zo 15 min zonder enig probleem rond. Dan rij ik wel 1:34 met volle fuel, een rondje m'n best doen was meteen een 32.7 (met lage fuel deed ik 31.5) maar op die manier ga ik geen race uitrijden. Voornaamste voor deze keer is finishen en leren van m'n eerste multiclass race :) Ga toch maar even een rustige Q doen eerst zodat ik in ieder geval voor de langzamere classes start, maar niet dat ik meteen midden in een gevecht van 5 man kom die ik toch niet ga bij houden :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik ga eens ff proberen de Williams op snelheid te krijgen op Mid Ohio.
Zit ook met teamspeak op roderic.nl dus geinteresseerden kunnen ook wel joinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik vraag me echt af wat voor een humor de ontwerper van Road Atlanta erin zag om een grote berg blinde bochten erin te gooien. 1 blinde bocht prima, maar ik voorzie een grote puinhoop als ik daar met de skip zou moeten gaan racen tegen prutsers net zoals ik.
Denk dat ik maar een weekje MX5 op okayama ga proberen. Kijken of die nieuwe fixed setup beter is.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 06-06 12:55
derx666 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:00:
Ik vraag me echt af wat voor een humor de ontwerper van Road Atlanta erin zag om een grote berg blinde bochten erin te gooien. 1 blinde bocht prima, maar ik voorzie een grote puinhoop als ik daar met de skip zou moeten gaan racen tegen prutsers net zoals ik.
Denk dat ik maar een weekje MX5 op okayama ga proberen. Kijken of die nieuwe fixed setup beter is.
Ik heb daar toevallig zojuist Time Trial gereden, gewoon rustig aan begonnen, kan ik mijn SR wat verhogen. Mooi circuit, wel spannend die blinde bochten boven op de heuvel!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hoe durf je , het is zo`n gaaf circuit elke bocht is spannend , okayama is dan juist supersaai alles is wmb te overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, cleane 5e plek in m'n eerste multiclass race ooit is niet slecht denk ik :) Start vanaf 3, in T1 maar rustig de binnenbocht gepakt omdat p4 iets sneller weg kwam en dus p4, en bij het inhalen van de eerste wave van de andere classes kwam de p5 nog voorbij, verder nog een stuk of 6-7 HPD's achter me op 23+ sec. Als ik flink blijf racen haal ik 33.0 in de race wel, maar gewoon rustig aan is beter denk ik. Bij het inhalen van de langzame classes verlies ik af en toe wel wat meer dan nodig denk ik, kom soms net uit dat ik hem misschien NET eruit zou kunnen remmen maar doe het dan toch maar niet, en dan zit je de hele bocht dus achter hem en verlies je erg veel tijd.
M'n ronde tijden zijn ook 33-33-33-33-40-37-36-33-33-33 :+

Wel erg leuk dat multiclass, het houdt je wel scherp (30 min is dan ook niet echt lang) en elke inhaal actie is toch weer anders. Sommige doen echt hun best om opzij te gaan terwijl anderen gewoon rustig hun lijn aanhouden dus je moet toch steeds blijven opletten.

Kwam twee keer vlak achter iemand bij ingaan van de esses, en heb daar dan ook twee keer ingehaald, is dat een beetje te doen of wordt dat afgeraden? Het ging wel goed twee keer nu, voor de HPD is het een eitje maar ik kan me voorstellen dat de Ford GT mensen daar anders over denken... :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Zo, eindelijk mn paint bijna af voor de Lotus:

Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/3791/jcracing2.jpg

Origineel uit '78:
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/6008/img143r.jpg

Joao Rodrigues kwam net ook nog oefenen in de Lotus, hij vond t gaaf. :)
Heb nu een 1:31.208 staan als snelste ronde.

[ Voor 45% gewijzigd door MartijnA3 op 09-11-2011 23:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nice paintjob Martijn!
Misschien dat ik Road Atlanta nog maar een kans moet geven dan... Ik heb er echt moeite met die blinde bochten. Waarschijnlijk door gebrek aan inzicht en techniek :)
Morgen zal wel weer niks worden, misschien vrijdag nog een keer.
Heb vanavond iig 2x de MX5 race op oka gewonnen. SR weer omhoog met 0.22 en Irating bijna +200 naar 1494... Moet nog veel leren.... 2e race was wel leuk, 12 ronden lang een gevecht gehad met de nr2 die eigenlijk sneller was (denk dat ik in het begin van de race mn banden verknalt heb ofzo, want ik had gigantisch onderstuur). In T1 en T2 was hij een stuk sneller, en zat hij vlak achter me, ik reed echter zo dat ik een goeie exit uit T3 had, waardoor hij voor T4 er niet langs kon komen. Op de apex van T5 enigzins liften zodat hij van het gas af moest, en dan vol door, en elke ronde goeie exit het rechte stuk op. Hij heeft hem er geen enkele keer naast kunnen zetten. Wel flink gezweet, maar wel erg cool :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:36

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:43:
Nou, cleane 5e plek in m'n eerste multiclass race ooit is niet slecht denk ik :) Start vanaf 3, in T1 maar rustig de binnenbocht gepakt omdat p4 iets sneller weg kwam en dus p4, en bij het inhalen van de eerste wave van de andere classes kwam de p5 nog voorbij, verder nog een stuk of 6-7 HPD's achter me op 23+ sec. Als ik flink blijf racen haal ik 33.0 in de race wel, maar gewoon rustig aan is beter denk ik. Bij het inhalen van de langzame classes verlies ik af en toe wel wat meer dan nodig denk ik, kom soms net uit dat ik hem misschien NET eruit zou kunnen remmen maar doe het dan toch maar niet, en dan zit je de hele bocht dus achter hem en verlies je erg veel tijd.
M'n ronde tijden zijn ook 33-33-33-33-40-37-36-33-33-33 :+

Wel erg leuk dat multiclass, het houdt je wel scherp (30 min is dan ook niet echt lang) en elke inhaal actie is toch weer anders. Sommige doen echt hun best om opzij te gaan terwijl anderen gewoon rustig hun lijn aanhouden dus je moet toch steeds blijven opletten.

Kwam twee keer vlak achter iemand bij ingaan van de esses, en heb daar dan ook twee keer ingehaald, is dat een beetje te doen of wordt dat afgeraden? Het ging wel goed twee keer nu, voor de HPD is het een eitje maar ik kan me voorstellen dat de Ford GT mensen daar anders over denken... :+
Inhalen in de esses is link. Ik wacht meestal erna. Je kan de GT auto's meestal bij het uit accelereren inhalen en niet in de bocht.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:16:
Zo, eindelijk mn paint bijna af voor de Lotus:

[afbeelding]

Origineel uit '78:
[afbeelding]
Nice ;)
Heb je 'm ook op tradingpaints gezet?

• seninha
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Ik had precies het zelfde gevoel,maar na 5 rondjes vind ik deze baan geweldig _/-\o_

Vele malen spannender dan Okayama

iRacing Profile Flickr

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Okayama vind ik geen leuke baan. Kan niet precies pinpointen waarom, maar dat vind ik al vanaf de eerste ronde die ik daar reed...

@Paul. als je nog een leuke setup hebt voor Mid-Ohio F1 dan hou ik me aanbevolen...

#Edit @Paul: Thnx :)
Ga zaterdag pas kunnen oefenen ben ik bang... Maar hoop wel nog een race mee te pakken.

[ Voor 51% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-11-2011 11:24 ]

• Red Baron
Ik heb alleen even de publieke setups geprobeerd die ik kon vinden:
http://dl.dropbox.com/u/4...ng/f1_11s4_mid_setups.zip

Ik vond die setup van Brian Carey het makkelijkst en het snelste te rijden.
Daar heb ik ook m'n snelste tijd tot dusver mee gereden een 2.5, maar daar mag nog wel een seconde af eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Red Baron op 10-11-2011 10:52 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Ik had gehoopt om met de Corvette het seizoen te kunnen meedraain, maar het is hopeloos ... ben er trager mee dan de meeste van de Ford GT's en als ik hard probeer te rijden gaat ie per ronde wel een paar keer de muur in of rond.

Gisteren nog even in de HPD gesprongen, die lag me meteen beter.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Aanbieding gekregen van Iracing. Een heel jaar voor 50 dollar als ik voor 30november renew ben nu dik een jaar inactief. Geen geld lijkt me. Toch maar snel ff mijn carrera afmonteren met clubsport pedals op de fanatec stand. En dan ook BF3 aan de wilgen hangen hahaha.

Update na opmerking van joepw

[ Voor 59% gewijzigd door Gizzy op 10-11-2011 13:21 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gizzy schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:13:
Aanbieding gekregen van Iracing. Een heel jaar voor 50 dollar als ik voor 30november renew. Geen geld lijkt me. Toch maar snel ff mijn carrera afmonteren met clubsport pedals op de fanatec stand. En dan ook BF3 aan de wilgen hangen hahaha.
Ja in euro's iS het nog goedkoper en als je het dan deelt door 12 kom je op: € 2,97 :+
Doen en welkom bij de club ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 10-11-2011 13:18 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Dat wil ik ook. Mijn inschrijving eindigt over 10 dagen.

iRacing Profile Flickr

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
seninha schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:18:
Dat wil ik ook. Mijn inschrijving eindigt over 10 dagen.
Volgens mij moet ie inactief zijn ervoor......

• seninha

seninha

god's right foot

Nu ik even niet kan rijden (ben op mn werk) ben ik een beetje de iRacing pagina aan het bekijken.

Nou ben ik via SkipBarber op de Stats terecht gekomen, en zie dat ik als 4de op de lijst sta in Devision 9.
Wat houdt dit nou in?

iRacing Profile Flickr

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb net eens gekeken en als ik snap wat jij bedoelt, dan weet ik het:
Jij staat gewoon 4e in divisie 9 ;)

• seninha

seninha

god's right foot

OK. En hoe wordt er nou bepaald in welke divisie je rijdt?

Heb op dit moment een erg lage license waarde, dat krijg je ervan als je gaat rijden terwijl je kids nog rondlopen (daar gaat je concentratie :/ )

iRacing Profile Flickr

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat wordt bepaald aan de hand van je iRating aan het begin van het nieuwe seizoen.

• NickThissen
Je weet dat je verslaafd aan iRacing bent als je op de fiets naar huis:
  • achter een andere fietser zit en je afvraagt hoeveel hij voor ligt, en of dat genoeg is om in de volgende bocht een uitrem actie te wagen,
  • baalt van je SR verlies als je even naast het fietspad moet om een gevallen tak te ontwijken,
  • met beide handen in je zakken fietst door de kou, bijna valt als je je balans kwijt raakt, en je dan afvraagt of je setup niet wat stabieler kan,
  • je delta timing schermpje mist om te kijken of je pace snel genoeg is om op tijd voor het eten thuis te zijn,
  • je afvraagt wat je optimal time op het traject werk-thuis is,
Aanvullen aub :+

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als je tegen je zelf zegt: GREEN GREEN GREEN als de stoplichten op groen gaan.

Als je iemand wilt inhalen en denkt, "right side, right side, clear".

van het iRacing forum:
When you see a police car turn off on the exit then you go back to GREEN FLAG RACING!

[ Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 10-11-2011 17:44 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als je denkt op de snelweg:
- Ik vind de FFB in de middenstand iets te licht rond de 240 km/u.
- Wat is downforce toch laag van mijn S-type in de doordraaier op Watkins Glenin uhhhhhhh op dit Klaverblad.
- Wat is multi klasse toch een drama als ik net lekker op snelheid ben.
- Ik moet de camber achter toch wat hoger zetten, want na de Apex maakt ie toch een stapje naar buiten
- Shit, waarom gaat er net nou iemand voicechat doen terwijl ik zo lekker bezig ben..... ow ik zal de telefoon ff opnemen

Of

Als vlak nadat je uit de bocht gevlogen bent en tegen een hek tot stilstand bent gekomen op de volumeknop op je stuur zit te drukken voor een 'fast tow' ;)

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 10-11-2011 17:55 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23

BM

Moderator Spielerij
Heb je misschien wat meer fotos van hoe je de bedrading etc hebt weggewerkt? Vind dit wel interessant namelijk :)
Crap, op werk scrollen de fotos niet door, thuis wel. Never mind :)

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 11-11-2011 19:48 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• NickThissen
- Als je de tow knop niet kan vinden als je auto in 3 stukken midden op de snelweg ligt nadat iemand op de straight remt :s
- Als je je afvraagd sinds wanneer iRacing groot licht en ruiten spray heeft, en waarom die standaard op je schakel flippers ingesteld staan

[ Voor 36% gewijzigd door NickThissen op 10-11-2011 18:00 ]

Mijn iRacing profiel

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
NickThissen schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:57:
- Als je je afvraagd sinds wanneer iRacing groot licht en ruiten spray heeft, en waarom die standaard op je schakel flippers ingesteld staan
LMAO

(Mijn iRacing profiel)

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:37:
Je weet dat je verslaafd aan iRacing bent als je op de fiets naar huis:
  • je delta timing schermpje mist om te kijken of je pace snel genoeg is om op tijd voor het eten thuis te zijn,
Dit mis ik nou echt.

nog 1 paar
- Dat bij de tweede helft van de fietsrit naar werk je sneller rijdt en dat je als eerste denkt dat dat door de bandentemperatuur komt.
- Dat als je maar had gequalificeerd je vooraan bij het stoplicht zou staan.
- Dat je voor je vrouw een jetta gekocht hebt zodat je in je MX5 ook op andere bestemmingen kan rijden , maar dat je daar nu spijt van hebt.
- Wanneer je door de politie betrapt wordt voor te snel rijden binnen de bebouwde kom , je vind dat je na 15 seconden discussie er wel al genoeg aan gedaan hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door enchion op 10-11-2011 19:41 ]

• NickThissen
Heeft er iemand toevallig een goede setup voor de Indy op Suzuka? Heb zo'n gevoel dat de zandvoort setup daar niet gaat werken :p

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Het zijn wel beide Hugenholtz banen ;)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Deze hadden we toen we een keer met de Dallara daar hebben getraind met GoT:
http://p.invisio.nl/ir/setupall/dallara/Suzuka/suzuka.zip

• NickThissen
Bedankt, zal ze volgende keer eens proberen. Lijkt me best een aardige track met de indy. Kreeg nog een setup van iemand die wel goed werkte, kwam na paar rondjes in de 1:45 ofzo, erg langzaam nog maar was ook een van de weinige waar ik niet eraf ging :p

Mijn iRacing profiel

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
- Als je als je net wegrijdt van huis maar vast een keer vol op de rem gaat staan, zodat je later niet blokkeert!

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud Mulders op 10-11-2011 19:38 ]

(Mijn iRacing profiel)

• NickThissen
Pff, Mosport, ik weet niet wat het is met die baan maar ik kom er niet rond. Net even de setup gebruikt die ik bij onze zandvoort race gebruikt had (had paul geshared geloof ik) en die werkt op zich wel lekker, maar op de een of andere manier verlies ik er een halve seconde mee nog voor het rechte stuk. De meeste andere setups hou ik niet lang genoeg op de baan...

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vreemd. Want die setup die ik heb geshared is echt super en kan ik vele rondjes mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JoepW schreef op donderdag 10 november 2011 @ 07:19:
[...]

Nice ;)
Heb je 'm ook op tradingpaints gezet?
Jazeker!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:06:
Vreemd. Want die setup die ik heb geshared is echt super en kan ik vele rondjes mee rijden.
Die heb ik ook getest enige wat ik veranderd heb is de brake bias en de toe-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 09:19
- Als je in de bus stapt, aan de rechter kant gaat zitten, en in je hoofd hoort "Looks like we're lining up on the right side, uh?"
- Als je staat te wachten voor een stoplicht en de auto voor je een kenteken met bijvoorbeeld 43 heeft, je op je eigen autoruit verwacht te zien, stay behind #43.

En ook ik 'hoor' tijdens inhaalacties altijd, right side, right side, clear.
Weet nog dat ik een keer in de buurt van Amsterdam was en op een driebaans snelweg reed. "Three wide, you're in the middle."

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Gisteravond weer eens twee Indycar ovalraces gereden, de eerste ging erg goed, in de topsplit tot de laatste restart vierde gelegen, helaas tikte nummer drie bij de herstart de koploper aan waardoor deze voor mijn neus stond en ik vol in de remmen moest, koste een plekje maar weer gestegen naar 4.45SR en ook iRating lekker omhoog.

De laatste race van de dag ook nog even gejoint maar toen zat ik net in de tweede split met #2. Geen probleem, lekker gevochten two wide om de leiding alleen 15 ronden voor het einde kreeg ik ineens een tik op mijn achterwiel (4x carcontact) en spinde ik de muur in. Check ik de replay zit er gewoon nog twee meter tussen mij en de andere rijder......grrr. Dat is wel jammer van de sim dat er soms rare dingen gebeuren...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gisteren tijdens de ProtoGT race van 21.00 ook nog weer een aardig incidentje dat m'n race behoorlijk verknalde
Ik vond het niet echt nodig om in die situatie maar even alle ruimte te geven en naar mijn gevoel liet ik ook nog wel net genoeg ruimte voor hem om normaal op de baan te kunnen blijven.

Hijzelf dacht er natuurlijk wat anders over dus wat is jullie mening?

http://dl.dropbox.com/u/4...4415944-dennis-stammel.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Hmm, met 5 laps to go had ik er wel begrip voor kunnen opbrengen maar in lap 5 vind ik het een redelijk lompe actie hoor......even goede vrienden maar nu is vier man gedupeerd en anders had je gewoon in zijn slipstream kunnen volgen en had hij vanzelf een foutje gemaakt.

De eerste ronden van een race zijn voor mij sowieso leven en laten leven; als je hem na 35 ronden nog voor je hebt lijkt het mij dat hij gewoon sneller is....Overigens liet je hem wel mooi ruimte maar als hij dan in het gat duikt gooi je hem weer op de ideale lijn..... :?

Trouwens....je had toch gewoon eerder al de deur dicht kunnen gooien?? Dat was duidelijker geweest :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ericjooo op 11-11-2011 15:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 20:43
Dom, 1e week niet in een race gereden in D-class. Nu deze week heb ik de tracks niet en volgende week op vakantie.

Gaat 'm niet worden om 8 van de 12 weken mee te doen en dus credits te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:08:
Gisteren tijdens de ProtoGT race van 21.00 ook nog weer een aardig incidentje dat m'n race behoorlijk verknalde
Ik vond het niet echt nodig om in die situatie maar even alle ruimte te geven en naar mijn gevoel liet ik ook nog wel net genoeg ruimte voor hem om normaal op de baan te kunnen blijven.

Ik denk dat je hier weinig fout doet. Je laat plek genoeg voor hem om zijn actie af te breken... Hij zit er op geen enkel moment echt ver genoeg naast om em serieus te laten staan, et is een beetje half half.... In de F1 was dit een drive-through voor hem, zeker omdat jij nog wel wat plek laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Hoogie2004 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:45:
Je laat plek genoeg voor hem om zijn actie af te breken... Hij zit er op geen enkel moment echt ver genoeg naast om em serieus te laten staan, et is een beetje half half.... In de F1 was dit een drive-through voor hem, zeker omdat jij nog wel wat plek laat.
Ja, maar "gelegenheid maakt de dief", als je niet van plan bent iemand er langs te laten moet je zeker niet zoveel ruimte laten, de kans dat ze erin duiken is dan erg groot. Ik snap wel dat als je het gat dichthoudt de lijn voor T1 erg krap wordt.....maarja, ideale lijn rijden doe je niet met iemand op je bumper......en kost vooral veel tijd!!

Plus als iemand op je achterpaneel zit dan is insturen natuurlijk helemaal drama.....je weet dan zeker dat je gaat!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Ericjooo op 11-11-2011 16:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En iemand als Dennis Stammel duikt erin. Net als Philip Stamm (dat is echt een idioot als het om inhalen gaat). Het zijn ook teamgenoten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Net 1e race op Okayama Short met NTM in Mazda Cup... eerste 5 rondes gingen héérlijk. Close racing en ging in 3 rondes van plek 8 naar plek 4. Daarna 1 foutje die ik wel kon corrigeren maar me wel 1 plek kostte. Daarna heel constant gereden maar reed wel redelijk alleen dus ging vooral op laptimes letten... iets teveel alleen want miste rempunt bij T2 toen ik mn tijd checkte, ging iets over kerb en had m prima weer op de baan maar blijkbaar is schademodel ook wat veranderd want mn stuur stond helemaal scheef daardoor en moest pitten. Vervolgens 3km/u te hard ofzo net voor de streep in de pits en nog een SnG ook.

Maar toch, wat rijdt die cup op NTM heerlijk zeg. Wellicht niet zoals een echte MX5, waar meningen over verdeeld zijn op iRacing forum, maar wel stuk uitdagender dan met OTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ws kennen jullie 'm al. Maar wat gaaf dit:

[ Voor 25% gewijzigd door Hertog_Martin op 11-11-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Haal met de F1 op Ohio nog niet de tijden die ik zoek. Lage fuel rij ik 1:04 hoog....
Krijg em niet de bocht om met die klote heuveltjes... En als ie wel de bocht om wil, spint ie meteen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Je zal het vast beter doen dan ik. Net klein uurtje op Spa met de F1 en kom niet verder dan 1.53.1 vooralsnog.

Iemand een goede setup? Reed nu met standaard High Downforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:45:
Haal met de F1 op Ohio nog niet de tijden die ik zoek. Lage fuel rij ik 1:04 hoog....
Krijg em niet de bocht om met die klote heuveltjes... En als ie wel de bocht om wil, spint ie meteen...
Ik heb ff off line ook geprobeerd gisteren. En ik kreeg 'm ook niet de bocht om en kwam ook niet verder dan 1:04 hoog ;(
Dus maar terug naar de Radical en de HPD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

Phydomir

Dennis

Red Baron schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:08:

Ik zie de naam in de filenaam en kan alleen maar bedenken dat, ook al is het jouw fout, hij het aan zich zelf te danken heeft. Echt een idioot die zelf ook in ieder niet bestaand gat probeert te duiken.
Niellie41 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:01:
Net als Philip Stamm (dat is echt een idioot als het om inhalen gaat).
Die gast heeft een keer op Road Atlanta de race van een maat kapot gemaakt door boven aan T1 zijn reeds afgeschreven LMP om te keren op de race lijn. Net op het hoogste punt waardoor je hem dus niet kon zien tot het te laat was.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hm, HPD race van 7 uur ging prima, 4e geworden zonder problemen. Race van 9 ging ook wel aardig, zaten flink wat meer snellere gasten bij dus lag ergens op p9 ofzo geloof ik, maar maakte foutje bij uitkomen T1 en raak even de muur waardoor ik de laatste 30% van de race veeeeel langzamer was (nog maar net sneller dan corvette's). Wel vreemd, auto was prima te besturen, enige verschil was veel lagere snelheid en veel grotere draaicirkel. Alsof het gewoon een andere auto was die ook wel leuk te rijden was :p Mja dus wel laatste van de HPD's (behalve een paar die mss uitgevallen zijn, niet eens op gelet). Maar toch weer wat SR erbij en weer in de 4, nog een B class race en dan ben ik ook eens A :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Hertog_Martin schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:41:
Net 1e race op Okayama Short met NTM in Mazda Cup... eerste 5 rondes gingen héérlijk. Close racing en ging in 3 rondes van plek 8 naar plek 4. Daarna 1 foutje die ik wel kon corrigeren maar me wel 1 plek kostte. Daarna heel constant gereden maar reed wel redelijk alleen dus ging vooral op laptimes letten... iets teveel alleen want miste rempunt bij T2 toen ik mn tijd checkte, ging iets over kerb en had m prima weer op de baan maar blijkbaar is schademodel ook wat veranderd want mn stuur stond helemaal scheef daardoor en moest pitten. Vervolgens 3km/u te hard ofzo net voor de streep in de pits en nog een SnG ook.

Maar toch, wat rijdt die cup op NTM heerlijk zeg. Wellicht niet zoals een echte MX5, waar meningen over verdeeld zijn op iRacing forum, maar wel stuk uitdagender dan met OTM.
Gisteravond ook even gereden met de MX5 om tijd te doden tot Skip race begon op Road Atlanta.
Omdat ik geen kwalificatie gereden had kon ik achteraan beginnen.Op zich geen probleem.
Binnen no time naar voren gereden tot ik door een Spanjaard die de pits straat uit reed van achter aan gereden werd. Niet erg omdat ik door kon rijden maar meneer begon wel n00b, rookie,enz te roepen 8)7
Heeft zeker nog nooit van blauwe vlaggen gehoord.

Later op de race kreeg hij waarschijnlijk weer problemen met andere rijders omdat scheld woorden door mn scherm vlogen (terwijl meneer op de 10de plaats reed als laatste)

Dat vind ik jammer als je met zulke klasse meer rijdt.Je heb altijd van die malloten die andere de schuld geven van hun eigen onkunde (te laat remmen, niet anticiperen enz enz)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zo iemand zou ik dus reporten. Ik ben daar vrij voorzichtig mee, maar iemand die een crash veroorzaakt, achteraan ligt, en dan ook nog begint te roepen alsof hij Schumacher zelf is moet maar eens door iRacing met de neus op de feiten gedrukt worden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Heb na de race de herhaling gekeken en de tweede keer begon hij te roepen omdat iemand in de laatste bocht achterste voren op de race lijn lag en meneer er recht tegen aan reed.
Duidelijk een geval van niet vooruit kijken.

Mooiste is nog wel dat als je naar zijn stats kijkt hij nog niets gepresteerd heeft.Nou zegt dat niets,maar hou dan je rustig en rij lekker je rondjes.

Ik heb de race bewaard dus misschien is rapporterende wel een goed idee.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

NickThissen schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:56:
Hm, HPD race van 7 uur ging prima, 4e geworden zonder problemen. Race van 9 ging ook wel aardig, zaten flink wat meer snellere gasten bij dus lag ergens op p9 ofzo geloof ik, maar maakte foutje bij uitkomen T1 en raak even de muur waardoor ik de laatste 30% van de race veeeeel langzamer was (nog maar net sneller dan corvette's). Wel vreemd, auto was prima te besturen, enige verschil was veel lagere snelheid en veel grotere draaicirkel. Alsof het gewoon een andere auto was die ook wel leuk te rijden was :p Mja dus wel laatste van de HPD's (behalve een paar die mss uitgevallen zijn, niet eens op gelet). Maar toch weer wat SR erbij en weer in de 4, nog een B class race en dan ben ik ook eens A :)
Ik zag Nick geregistreerd staan voor de fixed race van 21h en ik dacht ik doe ook ff mee. Wat een ramp. Ben eens gespind, paar keer net te wijd met een off-track tot gevolg. Verremde me ook nog eens aan de chicane, die sneed ik een beetje af, kwam de baan op, dreunt er een Corvette achterin. Veel te veel incidents in een 25m race en SR weer onder de 2.00 :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Waarom rijd die GT/Proto Fixed serie pas om 1 uur vanacht weer :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Want die rijdt op Woensdag, Vrijdag, (ik dacht) Zaterdag en Maandag.
De open LMS is toch veel leuker ;) :+

[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 12-11-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmz, ok. Jammer. En de open serie zal vast leuker zijn, maar ik heb niet altijd zin in een race van een uur. Die Fixed serie is met 25 minuten juist lekker kort.

En ik zuig in het maken van setups :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Er zijn twee mensen die hele goede setups maken. Je hoeft ze alleen nog even naar jou stijl aan te passen.
LMS races horen geen sprint races te zijn imho ;)
GT1 serie hebben ze ook kapot gemaakt door er 2 races van 1 uur te maken ipv 1 race van 2 uur, samen met GT2 (wat ze eerst hadden).

[ Voor 29% gewijzigd door Niellie41 op 12-11-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo. Net 2e in de Radical race.
http://members.iracing.co...onid=4424728&custid=61620

Had teveel brandstof en was aan het 'knokken' met Paul A Watson. Hij reed ongeveer 4 seconden voor me, en het gat schommelde steeds tussen de 3 en 5 seconden omdat we beide foutjes bleven maken. Toen ging ik eraf in T5/6 maar hield em netjes uit de muur. Daarna naar het einde gecruised, samen met hem (toen lag hij 10s voor)

Door concentratie gebrek daarna in T2 eraf in de laatste ronde, en nog net P3 kunnen vasthouden (na 2 spins door kromme auto :X )

Verder wel leuke race :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-11-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pfff, die iRacing Legends cup is geen goede reclame voor het oval racen.... wat een prutsers :X

In Lap 1 al achterstevoren getikt door iemand die door me heen wilde ofzo? :? Daarna halfweg de race bovenop iemand gereden die spinde, op de banking zijn auto wilde keren, weer spinde, en vervolgens op een slakkegang naar boven reed, precies de lijn op waar ik 'm voorbij wilde...

Toch maar ff snel uit die Rookie class weg zien te raken daar :?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:25:
Pfff, die iRacing Legends cup is geen goede reclame voor het oval racen.... wat een prutsers :X

In Lap 1 al achterstevoren getikt door iemand die door me heen wilde ofzo? :? Daarna halfweg de race bovenop iemand gereden die spinde, op de banking zijn auto wilde keren, weer spinde, en vervolgens op een slakkegang naar boven reed, precies de lijn op waar ik 'm voorbij wilde...

Toch maar ff snel uit die Rookie class weg zien te raken daar :?
Gewoon veilig rondrijden, dan maar achteraan finishen (ofja, voor iedereen die crasht)...

Als je in de C-klasse komt weet je niet wat je overkomt, want daar wordt het echt leuk. De D-class is al beter maar ook nog wel behoorlijk incidentrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:23:
[...]

Gewoon veilig rondrijden, dan maar achteraan finishen (ofja, voor iedereen die crasht)...

Als je in de C-klasse komt weet je niet wat je overkomt, want daar wordt het echt leuk. De D-class is al beter maar ook nog wel behoorlijk incidentrijk.
Dat is de bedoeling idd. Heb nooit veel aan ovalracen gedaan, maar weet wel dat het gruwelijk intens en spannend kan zijn, en dat wil ik met iRacing eigenlijk ook wel eens doen. Dus inderdaad maar ff doorbijten, en zorgen dat ik > SR3 kom, dan promoveer ik vanzelf wel weg :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Het is echt precies wat Hoogie zegt.....niet kwalificeren en helemaal achteraan incidentvrij meerijden, je eindigt dan toch in de middenmoot en pakt lekker je SR. Als je 4,0 bent zit je in D en dan gewoon nog even doorbijten in de Legends en je bent C.....Daar ga je op grotere ovals rijden met de trucks en dat is allemaal een stuk beter qua prutsers.

iRating komt dan vanzelf ook.....de Legends is heel lastig iRating verzamelen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Even een reminder voor de Radical rijders onder ons. Half 9 is weer de wekelijkse Radicals Radical Season. Dus gegarandeerde splits.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ok hoe de fuck kom je onder de 1.50 op Spa in de F1? Ik heb nu een OPTIMAL van 1.51.9 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hertog_Martin schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:40:
Ok hoe de fuck kom je onder de 1.50 op Spa in de F1? Ik heb nu een OPTIMAL van 1.51.9 :')
Mijn tijd is volgens iRacing daar 1:50.530 in Quali (dat is mijn beste ronde). Is wel lang geleden dus ik zal nog eens een keer paar rondjes proberen binnenkort :)

Probeer deze setup eens:
http://www.mediafire.com/?2c5jnzvzv8ful9j

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-11-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:40:
Harder rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Begin eindelijk mosport een klein beetje onder de knie te krijgen, tot 13.3 gekomen en toch iets van 5 rondjes kunnen rijden zonder de muur te raken :p Heel misschien morgen (na nog veel oefenen) een race proberen. Anders probeer ik het op zandvoort volgende week wel weer, die ken ik tenminste al in de Radical :p

Heb altijd moeite met die twee bochten voor de straight. Of ik ga er te snel in en raak links (tussen de bochten in) langs de weg, of ik ga te langzaam en moet dan gas geven tussen de twee bochten in wat ik liever niet doe omdat dat 9/10 keer spinnen betekend (serieus, ligt daar ijs ofzo?). Voor zover ik kan zien in de replays gaan de meeste mensen er toch best hard in en geven zo goed als geen gas meer (beetje bijgeven nu en dan maar geen spurt gas in ieder geval), maar dat lukt me nog niet... :-( Nog meer oefenen dus!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:37:
Begin eindelijk mosport een klein beetje onder de knie te krijgen, tot 13.3 gekomen en toch iets van 5 rondjes kunnen rijden zonder de muur te raken :p Heel misschien morgen (na nog veel oefenen) een race proberen. Anders probeer ik het op zandvoort volgende week wel weer, die ken ik tenminste al in de Radical :p

Heb altijd moeite met die twee bochten voor de straight. Of ik ga er te snel in en raak links (tussen de bochten in) langs de weg, of ik ga te langzaam en moet dan gas geven tussen de twee bochten in wat ik liever niet doe omdat dat 9/10 keer spinnen betekend (serieus, ligt daar ijs ofzo?). Voor zover ik kan zien in de replays gaan de meeste mensen er toch best hard in en geven zo goed als geen gas meer (beetje bijgeven nu en dan maar geen spurt gas in ieder geval), maar dat lukt me nog niet... :-( Nog meer oefenen dus!
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Circuit_Mosport_Park.png

Welke bocht bedoel je? Ik vind bocht 5 en 6 een hel, verder vind ik het wel prima :)
Na een paar rondes zat ik op 1:13.447 maar heb helaas wat problemen met mijn load cell van mijn pedalen dus verder kon ik niet proberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb 1:13.1 gereden (test) en 13.4 in practice. Optimal is 12.9
Hier mijn rondje:
T1: In de begrenzer van 4de versnelling liften insturen gas ;)
T2: Voor de bult insturen en met gas liften (beetje) stuur creëren (5de versnelling). Ik hou de auto flink aan de binnenkant. Da's minder risicovol.
T3: Flink remmen terug naar 3 en late apex nemen.
T4: In of vlak voor de bocht opschakelen naar 6 en als je op tijd instuurt en bultje links bij de apex kan vermijden kan deze bocht volgas
T5: Laat remmen bult op en ik schakel vlak voor de apex van deze bocht naar 2 en geef ri T6 beetje gas en lift wat
T6: of rem zelfs om (eventueel licht driftend) deze bocht te nemen. Uitkomen rustig op het gas om te voorkomen dat de auto uitbreekt.
T7: Dit kan ik geen bocht noemen....
T8: Licht aanremmen klik terug naar 5 en vol gas driftend naar rechte stukje voor T9
T9: Op rechte stukje rem ik flink (stuur recht anders raak je de auto kwijt) en 2 klikjes terug naar 3 rustig gas en niet geheel uitwaaieren naar laatste bocht
T10: Aanremmen en in 3 naar start / finish. Rustig op het gas anders kom je in het gras.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bocht 5 en 6 inderdaad. Tsja, met woorden kun je zo'n bocht lastig uitleggen, vooral "ik geef beetje gas en lift wat" kom ik niet echt wijs uit :+ 't is toch gewoon oefenen denk ik wat de beste manier is, balans tussen snel en veilig vinden...

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 51 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.