"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Had weer best een leuke race tot de helft ofzo en toen raakte ik de aansluiting kwijt, was gewoon te langzaam, rest van de race alleen op p4 gereden. Ingaan laatste ronde nog de muur gekopt waardoor ik de laatste ronde met een kromme auto nog m'n best moest doen om de 11s voorsprong te behouden, wel gelukt
Was wel weer vet op het begin, erg close allemaal. Ik zat weer achter dezelfde gast waar ik al 3 races heel clean mee heb gevochten, tot er voor hem iets gebeurde waardoor hij even moest liften. Ik liftte ook heel klein beetje en m'n achterligger ging gewoon door dus we kregen beide een enorme run op hem op de straight. Hij ging links, ik ging rechts en de gast achter me duwde hem er nog naast bij mij, gingen we daar even 3 wide door die doordraaier... Was beetje lullig, ik tikte die gast links van me dus eraf (kon hem gelukkig uit de muur houden), ik kon echt nergens heen. Het was echt een spelletje "wie durft het minst", er zou iemand moeten remmen anders gingen we er alledrie af. Ik besloot dan ook maar eerder te remmen, helaas besloot die gast rechts van me (veel te laat) hetzelfde, dus gingen we alsnog 3 wide
Jammer Frank en Riel, curbs geraakt in de esses of wat hoorde ik? Afblijven!!
Nou, m'n SR is weer op 3.71, gaat langzaam weer richting de 4
Frank ook jammer , had gehoopt op drie Gotters op het podium.
Nick ook weer 4de , ook geen progressie.
En ik weer 6de , veel goed gebattled met ene Stephen Walsh , hij lag weer een tikkie voor maar nadat hij iemand raakte was ik er definitief voorbij , hoor ik later dat hij een 0x heeft gekregen voor die "botsing" maar wel in combinatie met een "meatball" ???
Beetje zuur om zo een lekkere race te finishen.
Maar was een leuke race alles bijelkaar. Volgende week dan wel een Gotter op het podium ???
How do you save a random generator ?
Ach ja, geen progressie, maar dat ligt natuurlijk ook heel erg aan wie er mee doet, het zijn niet dezelfde mensen als vorige keer (op 1 iemand na), en ze waren gewoon echt sneller, 4e is het beste wat ik kon halen en dat is me dan ook geluktenchion schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:39:
Riel begint een beetje een trend te worden , mischien tyd voor t niie Rielen.
Frank ook jammer , had gehoopt op drie Gotters op het podium.
Nick ook weer 4de , ook geen progressie.
En ik weer 6de , veel goed gebattled met ene Stephen Walsh , hij lag weer een tikkie voor maar nadat hij iemand raakte was ik er definitief voorbij , hoor ik later dat hij een 0x heeft gekregen voor die "botsing" maar wel in combinatie met een "meatball" ???
Beetje zuur om zo een lekkere race te finishen.
Maar was een leuke race alles bijelkaar. Volgende week dan wel een Gotter op het podium ???
Een meatball is als je teveel damage hebt en MOET pitten voor repairs (doe je dat niet krijg je een zwarte vlag, DQ). Geen idee waarom het meatball heet eigenlijk, lijkt die vlag erop ofzo?
Het is toch gewoon een oranje cirkel, waarom heet het dan niet de "sinaasappel" of de "basketball"?
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 06-11-2011 21:54 ]
Meatball is ook iets wat je tegen iemand zegt in de trant van "Sukkel" is gewoon een net scheldwoord.NickThissen schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:54:
[...]
Het is toch gewoon een oranje cirkel, waarom heet het dan niet de "sinaasappel" of de "basketball"?
Iemand een Orange noemen is niet zo spannend.
Maar het was mij te doen om hoe kan je 0x icm een Meatball krijgen , dat vindt ik vaag.
Bij 2x en zeker 4x , is het logisch.
Ik ben nog nooit uitgescholden voor meatballenchion schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:59:
[...]
Meatball is ook iets wat je tegen iemand zegt in de trant van "Sukkel" is gewoon een net scheldwoord.
Iemand een Orange noemen is niet zo spannend.
Maar het was mij te doen om hoe kan je 0x icm een Meatball krijgen , dat vindt ik vaag.
Bij 2x en zeker 4x , is het logisch.
Anyway, ik denk dat het '0x-4x' systeem gewoon compleet los staat van het systeem dat bepaald hoeveel damage je krijgt. Hoeveel damage je krijgt zal hoofdzakelijk afhangen waar je precies geraakt wordt, terwijl het verschil tussen een 0x en 4x contact denk ik enkel met snelheidsverschil te maken heeft. Als je net onder dat cruciale snelheids verschil blijft maar toch iemand z'n ophanging aan gort tikt dan kan het best dat je een 0x krijgt maar dat de ander toch echt niet verder kan rijden.
Trouwens wel vreemd, toen we 3 wide gingen in die doordraaier wist ik zeker dat ik die Phil eraf getikt had, ik kreeg weer een schokje, zag hem het gras in gaan en kreeg een contact berichtje. Ik kan me niet meer herinneren of het 0x of 4x was (te druk bezig met hem op de weg te houden, zat immers nog iemand naast me), maar hij staat weer niet in de lap report, en volgens Phil kreeg hij geen contact berichtje (hij werd wel geraakt). Volgens mij is het systeem een beetje de weg kwijt, maar goed ik klaag niet, scheelt me weer 4 incidents
[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 06-11-2011 22:03 ]
Gelukkig stond ik aan de andere zijde van de gridFast-P schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:29:
tja trapte er vol in , van de grid starten met de radical .... kwam niet weg en kon direct pitten. Helaas 2 man achterop. Daarna met een kromme auto race volbracht op plek 12 , op die manier de schade nog beetje beperkt .... eens uitvinden hoe dat werkt met dit type auto bij de start
Soms haat je het incident systeem van iRacing. In die Radical race daarnet duikt er iemand last minute naar binnenin Turn 1. Ik zie hem net in de spiegel, probeer nog weg te sturen. Hij raakt me heel lichtjes, contact 0x maar hij spint doordat ie zo hard remde.Natuurlijk krijg ik ook de x2 aangesmeerd.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Toen ik doorreed en die eerste rechter prima ging dacht ik, pfffww die kan ik misschien nog uitrijden... Toen stuurde ik dus terug uit die rechterknik naar rechtdoor en dan naar links, en ik kom voorbij het nulpunt van het stuur en me auto slaat linksaf, weet em uit de muur te houden, knal vol over die curbs... En de gast achter me, die me van veraf al eraf ziet vliegen, komt even vrolijk met volgas binnen...
Doe er nog maar een 2 bij......JoepW schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:12:
[...]
Stand:
Morgenavond een test race doen?
1) Radical op MoSport (1)
2) Prototype & GT Challenge MC op Watkins Glen Boot (2)
1) Radical op MoSport (1)
2) Prototype & GT Challenge MC op Watkins Glen Boot (3)
Zullen we dan maar 2) doen?
Race of practice?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
http://www.gamefront.com/...0/iRacing+S4+Planning.zip
btw ben ik de enige die morgen met de Radical wil ?
--------------------
Mooie 2de plek Riel. En wat een afschuwelijk snel rondje perste je eruit zeg
Nee, ik wil ook wel met de RadicalJoepW schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:26:
yep
--------------------
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
1) Radical op MoSport (2)
Haha ja boahhh dat ging HARD maar die Juan voor me was echt te rap, ik kreeg hem niet meer. Check world records in de race op deze baanJoepW schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:26:
yep
--------------------
Eindelijk een goede race, vet vet vet.
http://members.iracing.co...onid=4395406&custid=26526
Ik wil ook wel Mosport maar ben morgen pas na 22:30 aanwezig.
Deze week belachelijk weinig tijd gehad, om ff knap een race te rijden.JoepW schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:32:
Stand:
Ik heb een nieuwe baan sinds 1 november, en dat betekent maandag vrij.
Maareh ik ga voor optie 2
[ Voor 7% gewijzigd door ramsho op 06-11-2011 23:55 ]
http://members.iracing.co...onid=4395581&custid=64876
Samen met mijn teamgenoot Simon, reden we steady 1 en 2. Hij en ik als leiders naar binnen en weer als leiders naar buiten. En zo naar de streep kunnen rijden.
Top trouwens dat de Lotus 49 naar iRacing komt. Alleen zal dat wel een half jaar op zich laten wachten vrees ik.
Vroeger heel veel GPL gespeeld. Had een GPL Rank van -8.88 overigens
Vanavond een test race / practice doen?
2) Prototype & GT Challenge MC op Watkins Glen Boot (4)
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 07-11-2011 06:45 ]
Volgens mij zeggen ze in die video ook dat die auto pas 2e helft 2012 komt, en dat ze binnenkort pas gaan starten met het opmeten van dat dingHertog_Martin schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:31:
Netjes.
Top trouwens dat de Lotus 49 naar iRacing komt. Alleen zal dat wel een half jaar op zich laten wachten vrees ik.
Vroeger heel veel GPL gespeeld. Had een GPL Rank van -8.88 overigens
GPL Rank van -30 ofzo geloof ik
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zoals het er nu uitziet wordt het 'Prototype & GT Challenge MC op Watkins Glen Boot' vanavond.
Willen we 2 uur lang boenderen of aan het eind een 1/2 uurtje racen?
[ Voor 51% gewijzigd door JoepW op 07-11-2011 10:09 ]
Echt een bizar slechte week gehad met SR die al laag was en een mega iR drop van 4000+ naar 3450.
En een F1 debuut waarin ik in m'n 2e lap al iemand van de baan af tikte en m'n voorvleugel verloor om vervolgens halverwege de race tegen een spinnende voorganger aan de rijden waardoor m'n race helemaal over was.
De volgende race ga ik zelf meteen de fout in door bij het opkomen van het start/finish gebeuren te ver op de kerb te komen waardoor ik zelf spin en de muur in vlieg.
Tel daarbij op m'n 4 star mazda starts met 3 crashes en 1 fatsoenlijke finish.
Maar gelukkig de boel afgesloten door in de race van 0:15 een goede F1 race te rijden met slechts een kleine spin in de laatste chicane en een paar kleine incs.
Maar mijn god wat is het dan wel een gave bak zeg
Door wat foutjes lag ik een seconde of 6 achter de top 2 en het is zo gaaf dat je dan echt gaaf om te merken dat je met heel hard pushen en strakke rondjes rijden gewoon zo'n gat weer dicht kan rijden na de pitstops.
Omdat Andrea Baldi (DWC) nog spinde voor het lange rechte stuk kwam ik weer terug op P2 en reed ik het gat nog helemaal dicht tot binnen de seconde.
Helaas was het net iets te laat waardoor ik niet echt meer een kans had om nog een uitrempoging te gaan wagen in de chicane dus uiteindelijk de 3e race wel gewoon gefinished op p2
Al met al is dat toch wel een veel gavere ervaring dan constant dezelfde rondjes rijden in een Star Mazda
Met GPL ooit iemand ingehaald door over 'm heen te springen op die bump
En ik met de Radical en de HPD. De lotus vind ik erg wennen. Dat ding heeft zo onwijs veel stuur op snelheid dat ik bijna altijd de vroeg instuur en vol over de binnen curb vlieg. Dus ik hou het even op de Radical en de HPD.MartijnA3 schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:29:
Datzelfde gevoel heb ik in de Lotus, wel veel leuker racen idd dan in de SM.
Zal wel in de Ford GT joinen. Die moet ik nog goed testen met alle nieuwe updates.
GreetZ DD
Prima. Een race met 5-6 man is toch niet leuk dan rij je toch de hele tijd alleen...JoepW schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:39:
Zullen we er dan maar gewoon een 2 uurs test sessie van maken?
Corvette, LMP (open en fixed), Star Mazda, Radical, F1. 12 races, 8 podia waarvan 4x winst. Wel lekker
Leukste races waren toch wel in de LMP en de F1. Dus ik geef de Radical nog 1 kans deze week en als me dat weer niet bevalt dan word het de LMP en F1. Na 8 seizoenen in de Star Mazda ben ik toch wel een keer uit gekeken op die auto. Nouja, nog niet eens zozeer de auto, vooral de races die nogal langdradig kunnen zijn.
Ook vind ik het lastig om te switchen van New tire model naar de oude, meer mensen daar last van?
http://p.invisio.nl/ir/se...ort/joep_mosport_q_v3.sto
Ik had al lang de vibratie software van Stephane Turpin draaien op mijn PC (trillende rem als de wielen blokkeren) en had eigenlijk altijd al wat schokken in het stuur als ik schakelde. Nu heb ik die plugin eens uitgezet en voila geen schokken meer en het stuur voelt veel 'smoother' aan.
Dus weg ermee
[ Voor 57% gewijzigd door JoepW op 07-11-2011 13:30 ]
Oulton is echt heel erg mooi , maar anders dan voor een Legends-Road-Series (en misschien SRF) is het eigenlijk niet geschikt , heb vorige week donderdag zo`n fun race gedaan (maar 4 rijders) twee vlogen er al meteen af dus de rest van de race met z`n tweeen , hij sneller dan ik , ik voor hem .JoepW schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:07:
Leuk hoor om te zien dat het echt wel klopt. En wat is Oulton toch een mooie baan!
Hij heeft soms het een beetje geprobeerd ernaast te komen , maar aan zijn bewegingen was overduidelijk te zien dat hij na twee ronden wel wist dat je eigenlijk nergens kan inhalen.
Ik hoefde ook niet eens te verdedigen aangezien met de MX5 midden op de baan rijden er al voor zorgt dat , diegene door het gras zal moeten.
Misschien dat de layout zonder chicanes iets beter is , maar de baan is gewoon heel erg smal.
Als jullie vandaag dus met de HPD gaan spelen , ga ik wel met de SRF aan de gang op mn lievelingscircuit.
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 07-11-2011 13:51 ]
Sowieso de Radical, de HPD en misschien de MX-5 op Philip Island.RuudjeM schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:27:
Wie gaat wat rijden volgende week?
Alhoewel 60 minuten met de HPD op Watkins Glen Boot wel errug lang is voor deze 'oude' man.
Vind je de Nationwide nog te rijden dan na de update? Reed op Texas een 29.986 voor de update, stabiel en nu een 30.8 als ik al geluk heb dat ik de ronde af kan maken.Niellie41 schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:37:
Ik ga met de HPD en de Nationwide rijden komende week.
Dallara op Texas is kicken, 23.921
Op het iRacing forum zeggen ook een paar mensen dat er alleen problemen op Texas zijn. Op andere banen valt het allemaal wel mee.
Je kan ook de fixed serie pakken oudje. Dan hoef je maar 30 minuten te racen.JoepW schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:46:
[...]
Sowieso de Radical, de HPD en misschien de MX-5 op Philip Island.
Alhoewel 60 minuten met de HPD op Watkins Glen Boot wel errug lang is voor deze 'oude' man.
V8 heb ik gisteren compleet gemist: 08:45 GMT lag ik nog te pitten, 10:45 GMT hing mijn vriendin ziek aan de telefoon en net te laat om te registreren. Die van 18:45 GMT gemist want zat op restaurant... Ik hoop dat er deze avond nog eentje officieel gaat anders week 1 al gemist.
Als ik nog een gaatje vind neem ik nog een truckrace mee door... maar vrees dat dit niet het geval gaat zijn.
Heb vorige week trouwens mijn G27 ontvangen en verkoop daardoor mijn Logitech Driving Force GT...
Meld het hier maar even voordat ik hem online te koop zet. iRacers krijgen immers voorrang.
Indien er interesse is hoor (lees) ik het wel.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
(op watkins moet het wat beter gaan dan op silverstone hoop ik ( daar kwam ik 7 sec per rondje tekort

En voor het eerst in de trucks op Michigan , see what happens.
Denk dat ik met je mee ga, Track voor Indy heb ik niet en voor de COT ook niet geloof ik.enchion schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:33:
En voor het eerst in de trucks op Michigan , see what happens.
Wellicht dat ik nog een race rij in de Corvette fixed
[ Voor 12% gewijzigd door Ruud Mulders op 07-11-2011 19:26 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Buiten het feit dat die auto schreewt om NTM , nu een race setup aan het proberen met de V8 vanJoepW schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:22:
Die V8 races moet je denk ik doen als de Aussies on-line zijn.
"Madison Down's 2011 Season 2 setup pack" en na de caster een stuk verlaagd te hebben is het ding eigenlijk best leuk om te rijden , blijft alleen gek dat de snelheids sensatie er gewoon niet inzit terwijl het er in de replay eigenlijk best snel uitziet. ( zit nu op een 1.22 )
Als ik het een beetje weet vol te houden dan doe ik misschien de race van 9:45.
[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 07-11-2011 20:34 ]
F1 van kwart over 8, samen met Paul.
http://members.iracing.co...onid=4400200&custid=61620
Helaas wist Paul niet te finishen, maar ik was 3e

Ja denk het ook... best jammer eigenlijk.JoepW schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:22:
Die V8 races moet je denk ik doen als de Aussies on-line zijn.
Vorige week ook al gemerkt dat er vaak 10 man of meer op een practice server zit, maar dan de race die enkele minuten later begint is er misschien maar 1 of 2 man ingeschreven. Het lijkt wel of iedereen gewoon een hele week niets doet en pas zondagochtend een race meepakt (of maandagochtend)
Dan kunnen ze die serie beter op vr, za, zo zetten en de radical heel de week
[ Voor 7% gewijzigd door Fragbeestje op 07-11-2011 21:52 ]
Inderdaad in mn 1tje in de raceroom , jammer Mosport gaat eigenlijk best goed met deze auto hier voelt hij zich wel thuis.Fragbeestje schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:50:
[...]
Ja denk het ook... best jammer eigenlijk.
Vorige week ook al gemerkt dat er vaak 10 man of meer op een practice server zit, maar dan de race die enkele minuten later begint is er misschien maar 1 of 2 man ingeschreven. Het lijkt wel of iedereen gewoon een hele week niets doet en pas zondagochtend een race meepakt (of maandagochtend)
Dan kunnen ze die serie beter op vr, za, zo zetten en de radical heel de week
btw Radical de hele week moet zowiezo is 1 van de populairdere auto`s.
Naja dan nog maar een SRF race`je meepakken over een half uur , eerste race ging erg goed derde geworden en twee man uitgeremd in 1 bocht , had de pace om te winnen maar niet de positie , nog maar een keer proberen dan.
[ Voor 18% gewijzigd door enchion op 07-11-2011 21:57 ]
Als je een goeie setup hebt voor de SRF doe ik wel mee, ben je tenminste toch al voor mijenchion schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:54:
[...]
Inderdaad in mn 1tje in de raceroom , jammer Mosport gaat eigenlijk best goed met deze auto hier voelt hij zich wel thuis.
btw Radical de hele week moet zowiezo is 1 van de populairdere auto`s.
Naja dan nog maar een SRF race`je meepakken over een half uur , eerste race ging erg goed derde geworden en twee man uitgeremd in 1 bocht , had de pace om te winnen maar niet de positie , nog maar een keer proberen dan.
+1JoepW schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:05:
Ik stel voor dat we morgenavond een oefensessie doen met de Radical.... Eens?
Heb ik wel join maar een practice dan geef ik hem.Fragbeestje schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:05:
[...]
Als je een goeie setup hebt voor de SRF doe ik wel mee, ben je tenminste toch al voor mij
Hihi. Nette tijd man.

Hehe, bedankt Joep
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 07-11-2011 22:34 ]
Bedankt!!!enchion schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:09:
[...]
Heb ik wel join maar een practice dan geef ik hem.
Woei! SRF here I come!
3e keer in een SRF .... denk zelfs dat ie nu NTM heeft ... dus ... komt goed
Ik zag de score ja. Netjes. Ik was bijna weer naar boven gelopen.NickThissen schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:29:
Joep, ben nog tot 1:31.353 gekomen. Hij was wel off track bij het uitkomen van aller laatste bocht (zit klein gras plekje tussen muur en asfalt) maar dat was meer laks uit dan de bocht uitschieten, ik verloor zelfs wat tijd in de laatste bocht door hem rustiger te nemen dan normaal (helpt niet als je 5 rondjes achter elkaar de muur in gaat en daarmee -0.3 weggooit) Ik kan in de 30 komen, maar dan moet ik echt een perfect rondje rijden en vooral T1 en de chicane gewoon ongelooflijk hard erin beuken en maar hopen dat het goed gaat. In een race zal ik wel terug zakken naar 32.5 ofzo gok ik, tenzij ik hem na lap 3 uit de vangrail wil peuteren
Maar wat is die auto ongelofelijk leuk geworden. Echt heerlijk.
Morgenavond Radical @ mosport....
Misschien toch een beetje TE spannend , maarja `t blijft een leuk bakkie.
(toch vijfde geworden met een licht kromme auto.)
En Koen , was het leuk genoeg voor nog een keer komende week , zag dat je veel schade had ?
[ Voor 24% gewijzigd door enchion op 07-11-2011 23:06 ]
Kwam dus niet goed!Fragbeestje schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:30:
[...]
Bedankt!!!
Woei! SRF here I come!
3e keer in een SRF .... denk zelfs dat ie nu NTM heeft ... dus ... komt goed

1e kleine foutje schuif ik het gras op, zit mijn auto vast op een richel.... tow...

Daarna een blunder van formaat bij het uitkomen van de laatste bocht. Ga iets te hard over de curb en auto wordt onstabiel... achterstevoren en een gastoptreden van David Copperfield die de voorkant van m'n SRF'je liet verdwijnen.
Toch goed gelachen (met mezelf)
@Enchion : bedankt voor de setup! is wel wat tricky om mee te beginnen maar uiteindelijk viel het nogal mee.
Was best een goeie race van je! Jammer van dat foutje inderdaad.
[ Voor 12% gewijzigd door Fragbeestje op 07-11-2011 23:07 ]
Goed resultaat FrankHoogie2004 schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:09:
Eindelijk weer iets dat goed ging![]()
F1 van kwart over 8, samen met Paul.
http://members.iracing.co...onid=4400200&custid=61620
Helaas wist Paul niet te finishen, maar ik was 3e
Gelukkig kwamen Joep en Nick waarschijnlijk net te laat spectaten en hebben ze dus weer een Paul Ilbrink Road Atlanta Fail © gemist

Kon wonderbaarlijk vanaf achteraan nog wel de race hervatten met weinig echte schade geloof ik.
Helaas eindigde het verhaal iets voor de pitstops toen de nr 1 voor me (ik lag toen 2e alhoewel de "echte" nr 1 net een ronde eerder pitte geloof ik) een aanvaring met een achterblijver had richting T2/3
De achterblijver spinde rechts de baan af en de nr 2 ging wat wijd door de bocht om vervolgens wederop tegen de spinnende achterblijver aan te rijden. Ondertussen kwam ik er dus aan en waar ik dacht rustig rechts langs de spinnende gast te kunnen rijden werd die weer iets teruggetikt op de baan waardoor ik nog verder uit moest wijken en de muur raakte waarna de schade niet meer te repareren viel.
We have made a couple of quick updates - updates that are simple enough so that we don't require a full maintenance downtime - to two cars before week 2 begins tonight.
Mazda MX-5 Cup and Roadster
- We have updated the baseline setups for the MX-5 Cup and Roadster to be much less challenging to keep the cars pointing forward. The new setups are still fast, but are much more comfortable to drive, and give a much better introduction into the New Tire Model update on these cars. If you have been driving these cars using their baseline.sto setups previously, please make sure to reload the baseline.sto again to get the updated setup. The Rookie Mazda series will begin using these news setups as soon as the servers can recognize the update.
Lotus 79
We are giving the Lotus 79 a few updates to improve the racing experience after having discussions with the drivers who enjoy this series.
- Move a stiff collision sphere to cover the lowest point of the rear transmission/suspension pickup bulkhead.
- Increase fuel consumption 20%.
- Front and Rear anti-roll bars with seven adjustments to stiffness. The front bar will have an even increase in stiffness both above and below the previous set. The rear bar will remain the softest setting as it was but will have a stiffer maximum setting.
- Penalty for dragging the ground. Change will be similar to what's applied to the Williams FW31, Dallara and HPD. This could change the balance, possibly substantially, if your sets are designed to scrape.
- 34.1 Imperial gallon fuel tank with 1/2 gallon fuel increments.
- Increased steering rack ratios all the way to 20:1 to help those with steering sensitivity issues.
Ik gebruik voor FFB spring14 , damper14 en center 7 , heb gevonden dat mn DFP iets met veelvouden van 7 heeft ?Fragbeestje schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:06:
[...]
@Enchion : bedankt voor de setup! is wel wat tricky om mee te beginnen maar uiteindelijk viel het nogal mee.
Was best een goeie race van je! Jammer van dat foutje inderdaad.
Misschien dat dat het wat stabieler laat voelen , maar verder is die auto gewoon "spannend" om te rijden en daar doe je niets aan . (vind ik juist het leuke gedeelte)
Had eerst de baseline ingeladen en daarmee een rondje gereden voordat je de setup sharede, die was wel stabieler. Ik zal er eens aan sleutelen als ik wat meer tijd heb.enchion schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:38:
[...]
Ik gebruik voor FFB spring14 , damper14 en center 7 , heb gevonden dat mn DFP iets met veelvouden van 7 heeft ?
Misschien dat dat het wat stabieler laat voelen , maar verder is die auto gewoon "spannend" om te rijden en daar doe je niets aan . (vind ik juist het leuke gedeelte)
Het lijkt me wel wat om hier wat meer mee te racen. Vond het vroeger wel een leuk bakje (voor die paar keer dat ik er mee gereden heb), maar was bijna meteen na de mx5 overgeschakeld naar de skippy ipv de SRF.
enne... DFP? wat is dat?
1:30.642
Highres foto URL http://dl.dropbox.com/u/27621160/NewHelmetSKin.jpg
SchumiVettel
Of als Schumacher voor redbull zou rijden
[ Voor 30% gewijzigd door BruceLee op 07-11-2011 23:50 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Rij ik #$$%^% de pace car voorbij met het inrijden van de pits en krijg een black flag die ik onder groen moet innen.
Na uitzitten van 2 sec. kom ik 1 lap down en als 8e terug. uiteindelijk als 5e gefinished, wel snelste rondetijd maar heb je zo weinig aan. (23.914)
Wel met 0 inc gereden gelukkig
Het zijn bijna altijd leuke races , erg close maar wel fair , vind het wel jammer dat veel mensen hem overslaan tbv de skip , de srf is wat uitdaging betreft ongeveer hetzelfde nl.Fragbeestje schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:41:
[...]
Het lijkt me wel wat om hier wat meer mee te racen. Vond het vroeger wel een leuk bakje (voor die paar keer dat ik er mee gereden heb), maar was bijna meteen na de mx5 overgeschakeld naar de skippy ipv de SRF.
enne... DFP? wat is dat?
Doet mij wat handling denken aan de classic GT mod voor Rfactor , ook van die langzaam optrekkende bakken waarmee je met te kleine bandjes zoveel mogelijk snelheid door de bocht moet meenemen.
DFP is mn stuur (Driving Force Pro van Logitech)

Ik zal er nog wat mee testen voor ik beslis of ik er mee doorga of niet. Heb zo al redelijk veel series die ik wil rijden, maar kan natuurlijk altijd even een race mee doornemen.
Jammer van het resultaat , pitten op ovals is altijd een uitdaging lijkt me , is een groot onderdeel van de sport.RuudjeM schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:50:
Dallara oval race op Texas van 22.30u start 9e. 1e stop onder groen en kom een ronde achter te liggen 10 laps later moet de rest naar binnen en kom op P2. meteen een caution. Ik denk ga naar binnen en gooi de rest van de brandstof voor de race erin (pastte nu wel) en kom als 3e terug.
Rij ik #$$%^% de pace car voorbij met het inrijden van de pits en krijg een black flag die ik onder groen moet innen.
Na uitzitten van 2 sec. kom ik 1 lap down en als 8e terug. uiteindelijk als 5e gefinished, wel snelste rondetijd maar heb je zo weinig aan. (23.914)
Wel met 0 inc gereden gelukkig
Maar aangezien jij toch wel een snelle jongen bent , kan ik jou dan morgen (deze week)
raadplegen voor setup opties ?
Daarna een hosted sessie ingegaan om eens te kijken hoe dat is met veeel volk op de baan.....dat is erg druk. Overigens had ik weinig tot geen last van de Fords en de Corvette's maar meer van de andere HPD's die zo druk met zichzelf waren dat spiegel kijken optioneel was.
Een paar ronden geprobeert een gaatje te vinden en uiteindelijk zelfs twee 1:13.2's kunnen rijden (eerste met een oftrack) Bleek de vierde tijd overall!!!, misschien morgen maar eens voorzichtig in een rustige sessie eern reesje rijden....LOL
http://members.iracing.co...onid=4400724&custid=73982
[ Voor 6% gewijzigd door Ericjooo op 08-11-2011 00:43 ]
Dat is een onhaalbaar WREricjooo schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:42:
....Een paar ronden geprobeert een gaatje te vinden en uiteindelijk zelfs twee 1:13.2's kunnen rijden ......
Maar ik moet weer aan de bak zie ik
Of een heel langzaam rondje in die HPD over de Classic layoutJoepW schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 04:59:
[...]
Dat is een onhaalbaar WR
Maar ik moet weer aan de bak zie ik
Yup, echt super hoe iRacing dit mbt de Lotus79 heeft aangepakt. Iemand uitte in week 13 z'n teleurstelling dat de Lotus niet werd "gefixed" en prompt kwam een developer op het forum vragen wat er veranderd moest worden en binnen een paar dagen is er een update. Echt top.
De auto kon zo laag dat ie eigenlijk onder de grond reed, wat resulteerde in een mega grondeffect en hele hoge bochtensnelheiden, maar de topsnelheid was door drag te laag. Dit is nu schijnbaar rechtgetrokken, heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.
Nou zo snel ben ik niet hoor maar met de Dallara op de oval kan ik goed meekomen. Deze week op Iowa sla ik over omdat ik de track niet heb en omdat de Truck me op Michigan nogal trekt.enchion schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:18:
[...]
Jammer van het resultaat , pitten op ovals is altijd een uitdaging lijkt me , is een groot onderdeel van de sport.
Maar aangezien jij toch wel een snelle jongen bent , kan ik jou dan morgen (deze week)
raadplegen voor setup opties ?
Mocht dit tegenvallen, dan koop ik Iowa en meld me wel.
Zie je anders bij de Trucks
Iowa komt ook voorbij in de Trucks dus je zou hem daar ook voor kunnen aanschaffen. Iowa word zelfs volgens mij in elke oval serie gebruikt.RuudjeM schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:24:
[...]
Mocht dit tegenvallen, dan koop ik Iowa en meld me wel.
Zie je anders bij de Trucks
Was gister wel ff wennen met de Ford GT na de update. Autootje is toch enorm veranderd maar wel in positieve zin. Heb alleen met de fixed setup gereden maar die voelt al zeer goed aan. Moet nog wel ff constant worden met de auto want men optimal lag op 1.48.7 terwijl men beste tijd een 1.49.8 was. Maar ja was wel een beetje brak gister avond dus komende week nog maar wat meer oefenen.
Ook @ Joep Radical vanavond is zowiezo goed , maar nu ik de upgedate Lotus heb uitgeprobeerd denk ik dat deze auto voorbestemd is om populairder te worden dan de Radical , dus als we daar vanavond een practice in hebben is dat wat mij betreft nog leuker.MartijnA3 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 07:41:
[...]
Yup, echt super hoe iRacing dit mbt de Lotus79 heeft aangepakt. Iemand uitte in week 13 z'n teleurstelling dat de Lotus niet werd "gefixed" en prompt kwam een developer op het forum vragen wat er veranderd moest worden en binnen een paar dagen is er een update. Echt top.
De auto kon zo laag dat ie eigenlijk onder de grond reed, wat resulteerde in een mega grondeffect en hele hoge bochtensnelheiden, maar de topsnelheid was door drag te laag. Dit is nu schijnbaar rechtgetrokken, heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.
Hij rijdt nu echt VEEL natuurlijker , Martijn je moet hem echt meteen uitproberen.
Beide wagens in 1 practiseenchion schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
[...]
Ook @ Joep Radical vanavond is zowiezo goed , maar nu ik de upgedate Lotus heb uitgeprobeerd denk ik dat deze auto voorbestemd is om populairder te worden dan de Radical , dus als we daar vanavond een practice in hebben is dat wat mij betreft nog leuker.
Hij rijdt nu echt VEEL natuurlijker , Martijn je moet hem echt meteen uitproberen.
Al is dat wel niet leuk voor de mensen die nog willen wisselen. (heb je bij hosted wel nog alle auto;s nodig om te joinen?)
Ik weet niet of dat kan beide auto's en dan 1 maar hebben. Ik heb geen mogelijkheid om dat te testen. Ik heb namelijk alles.....Hoogie2004 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:35:
[...]
Beide wagens in 1 practise![]()
Al is dat wel niet leuk voor de mensen die nog willen wisselen. (heb je bij hosted wel nog alle auto;s nodig om te joinen?)
Weet het antwoord al:
"- For multiclass series (this does not apply to hosted or tournaments) you no longer need to own all of the cars in order to participate or spectate. You do need to own at least one of the cars. For example, season 4 of the GRAND-AM series will run the DP and the Mustang. If you own either the DP or the Mustang you will be able to join any of the sessions to race (or watch). Your available selection of cars to drive will be limited to what you have purchased but the system will allow you to download the others car(s) so the sim can render everything properly".
Dus ik hou het even op de radical.....
[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 08-11-2011 16:43 ]
Ik heb hem net ook even geprobeerd. Erg leuk. En dat was met de medium downforce setup van iracingenchion schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
[...]
Ook @ Joep Radical vanavond is zowiezo goed , maar nu ik de upgedate Lotus heb uitgeprobeerd denk ik dat deze auto voorbestemd is om populairder te worden dan de Radical , dus als we daar vanavond een practice in hebben is dat wat mij betreft nog leuker.
Al twijfel ik nog steeds of dat circuit niet gewoon te smal is om in te halen...
Yup, nog leuker nu! 1:33.0 op watkins glen na een kwartiertje oefenen, moet nog aardig wat af kunnen.enchion schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
[...]
Voor degenen die eigen skins maken, gebruik je wel of geen anti-aliasing bij lijnen in photoshop? Ben zelf ook bezig met een skin voor de lotus, wat een rotklus.
[ Voor 21% gewijzigd door MartijnA3 op 08-11-2011 17:32 ]
Klopt...... Heb 1,5 slechter gedaan in maar 3 rondjes. Erg vermakelijk. S1 2012 ga ik daar mee eens rijden.MartijnA3 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:25:
Yup, nog leuker nu! 1:33.0 op watkins glen na een kwartiertje oefenen, moet nog aardig wat af kunnen.
Nee nooit gebruikt, maar kan wel de lijnen wat 'smoother' maken. Maar ik doe meestal van de designs allerlei delen 'jatten' en die dan opbreken in layer-masks (RGB). De combi van de diverse skins geeft dan een redelijk uniek design.MartijnA3 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:25:
Voor degenen die eigen skins maken, gebruik je wel of geen anti-aliasing bij lijnen in photoshop? Ben zelf ook bezig met een skin voor de lotus, wat een rotklus.
Hier mijn lotus op die manier gemaakt:

Heb wel moeite met de standaard setup, met 2x zoveel voorvleugel en de rest hetzelfde rijdt ie veeeeeeel beter....
Mja, maar eens wat setups voor zoeken dan ofzo
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Misschien dat ik nog heel even langs kom maar ben laat thuis en heb MW3 klaar liggen dus die ga ik maar eens proberen. Sowieso hou ik niet van mosport, Ik denk dat de muren me dankbaar zullen zijn
Krijg net op een vervallen iracing-account mail van iRacing met deze aanbieding:
'Come back to iRacing today and save $50! That’s right, get a full 1-year membership for just $49.'
Wel erg aanlokkelijk..... Weet alleen niet of dat werkt voor mijn huidige account.
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 08-11-2011 19:46 ]
Misschien handig als try before you buy account voor op GOT , of anders voor vrienden familie (moet je wel een tweede triple screen setup maken)JoepW schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:01:
Da's waar maar op mijn huidige account heb ik deze mail niet gekregen. Dus de vraag is of deze code ook voor mijn huidige account zou werken en voor € 2,97 per maand en geen iRacing credits (heb ik nog zat van mezelf) is het wel erg interessant.
Net een race in de skip gehad , had wel de pace deze keer (met skip vaak niet zo nl) maar zit ik naast de derde in de 1e lap (echt volledig naast) trekt hij gewoon naar binnen alsof ik er niet ben
Toch zesde kunnen worden nog, maar twee meter over de finish heb ik dan ook nog een CTD , heeft echt iets met het vernieuwde nieuwe tiremodel te maken lijkt het.
Met Old Tire Model nl nog geen 1 keer een CTD gehad.
Dit topic is gesloten.