iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.230 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43
Jan Coomans, die paar WRs op zn naam heeft volgens mij, over de MX5:
MX-5 is screwed. It's much further from the real thing, oversteers like there's no tomorrow and behaves very much like it's not on street tires.

Also, it will now do 0-60mph in 5 seconds with 170bhp. Tested thoroughly before release it seems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hertog_Martin schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:28:
Jan Coomans, die paar WRs op zn naam heeft volgens mij, over de MX5:

[...]
Ik zou zeggen rij eerst eens meer dan 20 rondjes, als de auto zoveel veranderd is dan moet je daar toch zeker gewoon aan wennen? Serieus, wat dacht men dan, dat het precies hetzelfde zou voelen? Wat heb je er dan aan dat er een nieuw banden model op zit... Ik denk niet dat het zo snel al te beoordelen is of het er meer of minder realistisch op is geworden (sowieso kun je dat niet in een sim beoordelen, je voelt namelijk geen g-krachten en dat is volgens mij toch wel erg belangrijk bij "het gevoel" van een auto).

Ten slotte is waarschijnlijk de fixed setup gewoon kut voor het nieuwe banden model. Zoals iRacing zelf al zegt zullen de meeste setups compleet anders worden, hetzelfde gold voor de skip namelijk. Volgens mij zit de mx5 series nog gewoon met dezelfde fixed setup, of hebben ze daar een andere (nieuwe) op gezet?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Oh ja Joep,

1:34,45

EDIT: 1:33.4

Geweldige baan Oulton.....en zeker erg leuk met de Radical; wereldtop zal wel onder de 1:30 duiken :'(

[ Voor 73% gewijzigd door Ericjooo op 03-11-2011 23:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:17

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
8)7 Zaterdag weer :z

Ik wil zondagavond wel een raceje inplannen met de Radical op Oulton International. Wat een geweldig circuit en zeker met de Radical erg hoge fun factor.

Ennuh 0-60mph in 5 seconds met een 170 pk mx-5 is echt niet mogelijk en hij breekt erg snel uit. Ik heb zo'n ding gehad en die was erg neutraal. Deels wennen en deels waarschijnlijk in de volgende release weer beter....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
De CORVETTE

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dus Corvette-series dit seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja eens ik vond de corvette geweldig rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zit al 17 uur @ work vandaag ofzo... En het is nog niet gedeployed....

Ga morgen dus eens rustig alles testen :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Da's minder, ik ben net begonnen met werken, haha. Wat doe je voor werk dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MartijnA3 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:20:
Da's minder, ik ben net begonnen met werken, haha. Wat doe je voor werk dan?
.NET / SharePoint Developer :)

Vandaag uitrol naar Acceptatie omgeving. Echter zit daar vanalles tegen *(mede omdat die 10 versies achterloopt op de Testomgeving...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gvd ze hebben de Super Speedways om zeep geholpen, de draft werkt niet meer.
Stap in de truck en ga achter een andere truck rijden en je zult merken dat je maar 1mph harder zult gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dutch3men schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:26:
Stap in de truck en ga achter een andere truck rijden en je zult merken dat je maar 1mph harder zult gaan.
Dat is wel zuur zeg...
Imperfecties zijn er altijd, dus hopelijk kunnen ze dit soort dingen snel fixen.

Kan trouwens misschien met setup te maken hebben he, omdat het tire-model ook voor die wagens is gewijzigd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:29:
[...]

Dat is wel zuur zeg...
Imperfecties zijn er altijd, dus hopelijk kunnen ze dit soort dingen snel fixen.

Kan trouwens misschien met setup te maken hebben he, omdat het tire-model ook voor die wagens is gewijzigd....
Setups maken weinig uit ook al heb je een bagger setup als je achter iemand anders rijd zit je in zijn drafts en moet je een stuk harder kunnen rijden wat dus niet het geval is.

En ohja de garage is ook fucked voor de ovals, verander je wat krijg je de setup niet approved wat je ook doet :(

[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 03-11-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:32

Niellie41

[object Object]

Het is idd lastiger geworden om je set te laten passen. Omdat de waardes steeds veranderen en de meeste sets zitten echt op het randje van wat mag. Daardoor passed de set steeds niet/wel/niet/wel/niet/wel. Echt irritant.
Ik hoop dat ze dat snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Net 1e race in MX5 gereden. Buiten 1 crash na, die grotendeels mijn schuld was, degene voor me was slecht uit T3&T4 gekomen, en zat er net na T4 al langs (op de racelijn), voor T5 stuurde ik te vroeg in, want blijkbaar zat hij er op de een of andere manier nog net langs. Stuur krom -> pits -> 9e plaats met een halve ronde achterstand. Uiteindelijk nog 3 man ingehaald, en 1 iemand voor me gecrashed, dus 5e geworden met 10 inc, -0.10 SR en +7 irating.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dutch3men schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:26:
Ik zeg niet dat het dit is maar:
Doe eens gek en doe de bandenspanning eens flink omhoog , misschien dat de NTM de frictie van de banden met het asfalt beter doet.
Bandenspanning viel mij altijd al op staan bij meeste non NTM setups superlaag zonder dat er een vertragende factor inzit.

Geldt btw ook voor dempers ,nadat ik bij de MX5 op Oulton alles veel harder gezet heb heb ik bij alle bochten veel meer exit speed.

@ Niellie
NTM is nieuw voor ons allemaal , niemand weet nog precies wat hij er mee aan moet.

[ Voor 16% gewijzigd door enchion op 04-11-2011 00:39 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:32

Niellie41

[object Object]

Fabian weet wel waar hij het over heeft ;) Ik denk dat dat niet het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Niellie41 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:51:
Fabian weet wel waar hij het over heeft ;) Ik denk dat dat niet het probleem is.
Ik heb vergeleken met de rest hier wel de meeste rondjes op de ovals erop zitten en de hoogtste iRating op de oval, dus ik weet wel waar ik het over heb hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Iemand al in de Radical gequalled?

Heb hem nét onder de 1.05 gezet nu, zit nog wel een of twee tienden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

backupdevice

No Risk , Full Push

NickThissen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:54:

Ik reed net een rondje in de Corvette maar ik moest 10 graden naar rechts sturen om rechtdoor te komen, nu was het stuur dus fout...
Het probleem heeft waarschijnlijk in de logitech profiler gezeten. Die kon ik niet meer opstarten, crashed meteen bij het opstarten, volgens mij was hij corrupted. Ik zie ook dat mijn virus scanner gestart is om 21:34, dat is wel erg toevallig, dat zou best wel eens precies tussen de warmup en de race in kunnen zijn :( Die gaat dus ook uit in het vervolg... (Hoewel hij zegt dat hij niks gevonden heeft, dus zou ik verwachten dat hij niks aangeraakt heeft, maar goed...)

Nou ja, na uninstall / reinstall van logitech profiler lijkt het weer te werken, maar hoop niet dat dit vaker gebeurd. Iemand anders ook al eens zo'n problemen gehad (G25, maar het lijkt een software probleem dus in principe elk Logitech stuur kan het hebben denk ik..) ?
Geen probleem met een dfgt

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Zelfs Fanatec heeft geen problemen.....LOL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Ericjooo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:49:
Zelfs Fanatec heeft geen problemen.....LOL
bedoel je dat bij u het gevoel van FFB bij NTM zelfde is als vroeger bij OTM ?

Ik heb dit dus nog niet bij mijn fanatec. Heb al met die smoothout parameter zitten prutsen maar nog niet juiste instelling gevonden.

wel hebben ze het NTM goed aangepast. De Fordgt HPD en corvette zijn wel goed geworden ( de corvette kan je nu de strepen geven bij uitkomen van de bocht. Wel iets langere remweg omdat je niet teveel driftend de bocht in kunt)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
RielN schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 03:29:
Iemand al in de Radical gequalled?

Heb hem nét onder de 1.05 gezet nu, zit nog wel een of twee tienden in.
Ja, net even; 1:05.6....en er zit zeker nog een paar tienden in....haha....maarja, even alles netjes aan elkaar rijgen dan zou het onder de 1:05 moeten kunnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Dutch3men schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:30:
[...]

Setups maken weinig uit ook al heb je een bagger setup als je achter iemand anders rijd zit je in zijn drafts en moet je een stuk harder kunnen rijden wat dus niet het geval is.

En ohja de garage is ook fucked voor de ovals, verander je wat krijg je de setup niet approved wat je ook doet :(
Ik ben met de Impala A 1,2s kwijt op Texas......pffff, en het is ook een NOG onderstuurder varken geworden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:34:
[...]

Ik ben met de Impala A 1,2s kwijt op Texas......pffff, en het is ook een NOG onderstuurder varken geworden.
Ik was aan het testen met de Nationwide en ik ben daar vergeleken met mijn snelste tijd +- 0.5 sec kwijt, dit kan ik één ronde volhouden en dan begint die te pushen (onderstuur) en wordt die uitkomen bocht 2 en 4 vreselijk loose (overstuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Nouja, dan gaan we maar Indycar en Radical rijden....de weinige auto's die ddor mij nog lekker te rijden zijn :(

[ Voor 4% gewijzigd door Ericjooo op 04-11-2011 12:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Even oefenen in de Radical. Zie dat het watkins classic is dit seizoen ipv classic boot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:32
Een hoop geklaag, maar het mag toch hopelijk wel duidelijk zijn (zoals iracing ook op voorhand al aangaf) dat setups veranderd moeten worden met betrekking tot camber e.d.?
De HPD is ook echt seconden trager geworden en setups moeten ook wel aangepast worden, maar dan nog rijd het wel aardig.
Je kunt nu gewoon veel later, harder en langer remmen zonder dat je auto als een ongecontrolleerde baksteen rechtdoor schuift zonder dat je er nog maar iets aan kunt doen.
Het vereist wat aanpassingen maar het is echt wel een verbetering.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Red Baron schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:24:
Een hoop geklaag, maar het mag toch hopelijk wel duidelijk zijn (zoals iracing ook op voorhand al aangaf) dat setups veranderd moeten worden met betrekking tot camber e.d.?
De HPD is ook echt seconden trager geworden en setups moeten ook wel aangepast worden, maar dan nog rijd het wel aardig.
Je kunt nu gewoon veel later, harder en langer remmen zonder dat je auto als een ongecontrolleerde baksteen rechtdoor schuift zonder dat je er nog maar iets aan kunt doen.
Het vereist wat aanpassingen maar het is echt wel een verbetering.
gaan ze dan de WR's ook aanpassen als nu blijkt dat die tijden met nieuwe model niet meer te halen zijn.... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Waarom? Je kunt het toch gewoon ook per seizoen bekijken?
Zijn de ronde records op F1 circuits anders omdat ze nu niet meer met V12's of turbomotoren rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Records zijn alleen handig binnen dezelfde klasse. Als je ze niet meer kan halen door een technische wijziging, moet je gewoon vanaf daar gaan kijken. Oude record blijft wel staan.

Overigens is Radical op Watkins Classic echt wel gaaf, weinig bocht, alles 3e versnelling of hoger. I like it. Kwam zo snel (zonder setupwerk behalve de vleugel) aan 1:06.024 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Red Baron schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:36:
Waarom? Je kunt het toch gewoon ook per seizoen bekijken?
Zijn de ronde records op F1 circuits anders omdat ze nu niet meer met V12's of turbomotoren rijden?
V12 is nog iets anders dan we veranderen het tyre model 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:38:
[...]

V12 is nog iets anders dan we veranderen het tyre model 8)7
Dan nog. Alle records van Bridgestone / Michelin in de F1 blijven ook staan als Pirelli komt... Dus?
Verder lekker boeiend die WR's, kijk gewoon naar de beste tijd van afgelopen seizoen, das veel realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik zie niet in waarom?
Er is toch ook een groot verschil tussen bridgestone's en pirelli's bijvoorbeeld?
Of de aerodynamica van F1's nu en zeg 5 jaar geleden.

WR's resetten is dus wat mij betreft redelijke onzin.
Het enige wat wellicht handig is om een soort vanaf filter bij die WR's te hebben.
Zodat je over een jaar de WR's kunt bekijken over een periode alle seizoenen sinds 2011 S4 o.i.d. naast het bekijken van WR's per seizoen zoals dat er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Wat een fantastische auto die Radical.....net een race gereden met een zooi Aussies op Watkins Glen: pole, snelste ronde en...... te weinig benzine, Na 32 ronden op kop en de rest op 11 seconden moest ik helaas de pits in omdat ik me 7 liter verrekend had.....grrr, kostte 35 seconden. Maar de hele race foutloos gereden en 1:05.9 als snelste in racetrim. Erg tevreden.

http://members.iracing.co...onid=4381450&custid=65900

[ Voor 15% gewijzigd door Ericjooo op 04-11-2011 13:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Red Baron schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:45:

Het enige wat wellicht handig is om een soort vanaf filter bij die WR's te hebben.
Zodat je over een jaar de WR's kunt bekijken over een periode alle seizoenen sinds 2011 S4 o.i.d. naast het bekijken van WR's per seizoen zoals dat er nu in zit.
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik kan sinds de update sowieso geen stats meer bekijken... :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Godverdomme klote garage.. make up your fucking mind!!!
Bij alle instellingen zegt die passed, klik je op done zegt die failed tech wat the hell moet ik hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dutch3men schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:37:
Godverdomme klote garage.. make up your fucking mind!!!
Bij alle instellingen zegt die passed, klik je op done zegt die failed tech wat the hell moet ik hiermee.
Misschien de Apply button eerst proberen? Zou het niet weten. Mijn setups zitten bijna nooit op het randje geloof ik...

#edit: Er zijn bij sommige wagens wat opties die de apply button vereisen, al weet je denk ik wel wat je aan het doen bent als ik het zo lees. Verder, geen idee.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-11-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:17:
[...]

Misschien de Apply button eerst proberen? Zou het niet weten. Mijn setups zitten bijna nooit op het randje geloof ik...
Die hoef je niet in te drukken, zodra er passed staat ben je klaar en zou je kunnen rijden, maar dat lukt gewoon weg niet.

Ik ben één uur bezig geweest om mijn bandentemperatuur goed te krijgen maar het lukt gewoon niet. Wat ik ook doe de temperatuur tussen de buiten-midden-binnen blijft hetzelfde. Of ik nou wat doe aan mijn spanning/camber/caster het maakt gewoon geen fuck uit.
Hmm lees net dat dit een bug schijnt te zijn, maar dan nog breng het dan NIET uit!

Heb even een filmpje gemaakt wat het garage probleem laat zien.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rSCs28c87wY]

[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 04-11-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ok, die bug is knullig. Helemaal mee eens.
Van de andere kant, daarover hoef je nog niet zo boos te worden. Shit happens, en het is jammer. Maar je weet van iRacing ook dat ze dit gaan verhelpen binnen afzienbare tijd.

Doet dit zich alleen voor bij setups die op het randje zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ericjooo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:30:
[...]

Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik kan sinds de update sowieso geen stats meer bekijken... :(
Dat klopt, ze schijnen een hoop van dat soort ajax requests tijdelijk uitgeschakeld te hebben zodat de site weer bereikbaar werd en iedereen de updates kon binnenhalen zonder de site weer constant op z'n gat ging.
Hopelijk kunnen dat soort dingen weer snel hersteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De Corvette is idd wel leuk wagentje, maar behoorlijk tricky zeg....

Rijd nu 2:01 op Sebring, met een optimal van 1:58 laag..... Damn wat is die wagen lastig

[ Voor 40% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-11-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Heb sinds de nieuwe build al ongeveer 10 crashes to desktop meegemaakt hebben meer mensen hier last van ? , bij mij begint de lol er een beetje af te gaan zo.
Alles geupdate maar dat mag niet baten.
Alleen mn grafische kaart schoonmaken heb ik nog niet geprobeerd , maarja eergisteren had ik nergens last van.

Btw de stats doen het weer overigens.

[ Voor 18% gewijzigd door enchion op 04-11-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

enchion schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:22:
Heb sinds de nieuwe build al ongeveer 10 crashes to desktop meegemaakt hebben meer mensen hier last van ? , bij mij begint de lol er een beetje af te gaan zo.
Alles geupdate maar dat mag niet baten.
Alleen mn grafische kaart schoonmaken heb ik nog niet geprobeerd , maarja eergisteren had ik nergens last van.

Btw de stats doen het weer overigens.
Misschien eens een driver downgraden naar de vorige versie....
Staat er iets in de windows logs wat kan verraden wat er precies crasht onder water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik weet niet welke vga kaart je hebt, maar als je een nvidia hebt kan ik de 270.x (whql) driver adviseren. De nieuwere drivers hebben allerlei problemen. Sinds ik deze driver gebruik heb ik geen issues meer, daarvoor een aantal keer (1x tijdens het GoT toernooi) crashes gehad. Sindsdien geen issues meer.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik draai met nVidia nu de 285.xx driver, en geen problemen. Maar ik heb wel net een nieuwe GTX560...
Met de GTX480 bleef die versie crashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb nog een 8800gtx :) Nu met alle uitgaves aan iRacing krijg ik het nog niet door de 1e kamer (aka mijn Vrouw) om ook nog eens een nieuwe vga kaart a 200,- te halen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
Ik rij met een nvidia gtx 570.

Aangezien battlefield 3 een update vroeg van de nvidia drivers naar de 285 versie toch maar is geprobeerd.
Tot mijn verbazing geen issues nog met iRacing gehad.

Voorheen wel is gestotter in de 1e minuut van iracing, of zwart scherm, maar tot nu toe niet gezien nog.
Ik hoop ff dat het zo blijft.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 10:53

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik draai de nieuwste nvidea whql nog nooit een enkel porobleem gehad. en zeker de laatste driver geeft erg goede fps en betere beeld kwaliteit die er voor gaf beterbeeld maar minder fps nu beste van 2 werelden

285.62 whql

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
Dutch3men schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:25:
[...]

Die hoef je niet in te drukken, zodra er passed staat ben je klaar en zou je kunnen rijden, maar dat lukt gewoon weg niet.

Ik ben één uur bezig geweest om mijn bandentemperatuur goed te krijgen maar het lukt gewoon niet. Wat ik ook doe de temperatuur tussen de buiten-midden-binnen blijft hetzelfde. Of ik nou wat doe aan mijn spanning/camber/caster het maakt gewoon geen fuck uit.
Hmm lees net dat dit een bug schijnt te zijn, maar dan nog breng het dan NIET uit!

Heb even een filmpje gemaakt wat het garage probleem laat zien.
[video]
net je filmpje zitten bekijken, maar volgens mij is rechts achter de rijhoogte te laag. dat getal is niet zwart, maar groen/geel. rijhoogte 1 of 2 clicks hoger en dat loste bij mij het probleem op.

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
RichardA schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:56:
[...]

net je filmpje zitten bekijken, maar volgens mij is rechts achter de rijhoogte te laag. dat getal is niet zwart, maar groen/geel. rijhoogte 1 of 2 clicks hoger en dat loste bij mij het probleem op.
Kijk eens goed, hij zegt toch Passed ;) vervolgens klik op op Done om te rijden, maar zegt die Failed Tech. Als die nou meteen zegt Failed.. prima maar dat doet die dus niet.

En verder blijven al die waardes niet stilstaan ze blijven, maar veranderen en kan je er geen touw aan vast knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:49
Zo dadelijk de radical race meepakken.... hopelijk wordt ie official ... hint hint... >:)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Dank , voor alle suggesties maar ten eerste heb ik een Ati 6950 , waarbij ik juist de oude driver van mei gebruikte omdat die gewoon werkte , aangezien ik sinds gisteren ineens een probleem heb , heb ik geupgrade.
Dus ik heb al twee versies geprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fragbeestje schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:26:
Zo dadelijk de radical race meepakken.... hopelijk wordt ie official ... hint hint... >:)
Ik was te laat.... jammer :(
Kun je je setup trouwens even sharen? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-11-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Misschien dat ik vanavond een radical race mee pak. Wel eerst even oefenen, ken de baan niet helemaal goed (vorig seizoen 1 race gedaan die na lap 1 voorbij was, en dat was andere config) maar dan ga ik het rustig aan doen. Moet wat SR terug winnen, binnen 3 weken van 4.90 naar 3.18 gezakt :/ Denk dat het straks wel weer omhoog knalt, ik heb nu denk ik gewoon een hele zooi slechte bochten in m'n CPI (corners per incident) die ik er straks allemaal uit gooi (als ik ooit nog een cleane race ga rijden haha). Zelfs na een helemaal cleane qualify van 12 rondjes ofzo kreeg ik maar 0.01 erbij ofzo.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Even een tipje voor de Radical rijders..

Ik zit bij het Radicals team, staat verder los van de Radical auto. Echter gaan wij dit seizoen 1 race per week met zijn alleen meedoen in de Radical auto. Dit gaat waarschijnlijk de zaterdagavond worden, morgen in ieder geval wel. Dus mocht je deze week een officiële race willen doen in de radical, met kans op een split. Dan moet je er morgenavond zijn :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Roderic schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:23:
Even een tipje voor de Radical rijders..

Ik zit bij het Radicals team, staat verder los van de Radical auto. Echter gaan wij dit seizoen 1 race per week met zijn alleen meedoen in de Radical auto. Dit gaat waarschijnlijk de zaterdagavond worden, morgen in ieder geval wel. Dus mocht je deze week een officiële race willen doen in de radical, met kans op een split. Dan moet je er morgenavond zijn :)
CHECK!

Verder wil ik vanavond ook een race doen in dat hok. Heerlijk op deze configuratie van Watkins Glen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Welke tijd is dat dan Roderic??

Net trouwens de kwali verbeterd naar 1:05.3.....was alleen een beetje veel aan het proberen (vergat even dat het een kwali was....LOL) en scoorde 8 inc.....pffff, volgende keer even beter nadenken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

BM

Moderator Spielerij
Denk dat ik vanavond ook wel even in de Radical spring. Vanmiddag paar rondjes gedaan, ging wel ok.

Hoe pakken jullie T1 trouwens? Helemaal over de curbs naar buiten, of netjes binnen de lijnen? De wijde lijn is sneller, maar ergens voelt het als 'cheaten' om die lijn te pakken :?

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 04-11-2011 17:36 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Half 9, of hoe laat willen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik doe wel ff trainen misschien. Maar ik ga morgen overdag en zondag (evnt. avond) weer wat racen / rijden. Ben errug duf.....
Maar ik wil ook wel ff Radical op Watkins Glen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik pak iig de race van half 7 mee

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga in ieder geval die van half 9 rijden :)

Moet eerst ff wat regelen voor de vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik heb trouwens denk ik het probleem opgelost mbt de crashes , nadat ik in Opera als browser probeerde in te loggen in Iracing stelde Iracing dat de iracingservice niet gevonden kon worden.
Dat bleek wel aan Opera te liggen (die op 1 of andere manier geen directe access tot pc services geeft) maar ,nadat ik op de knop drukte om van daar uit de service te installeren werd er ongeveer 350 MB gedownload aan bestanden en stelde iracing na het installeren dat de service geupdate was van een versie nr naar een hogere (weet niet meer precies) , daarna werd er verzocht om te rebooten.
Na de reboot met mn gewone browser (gebruik altijd firefox 10.1 nightly) weer opgestart (aangezien in opera nog steeds werd gemeld dat er geen service runde) en alles werkt weer als normaal.

Lijkt er dus een beetje op dat de Iracing basis niet goed of niet bij mij was upgedate .
Maar in nightly zei iracing dus dat alles "up-to-date" was ?

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 04-11-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
iRacing even plat....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoop dat hij zo weer online is, wil toch wel de radical van half 9 meepakken, maar wil toch echt even oefenen :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Weer terug

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

backupdevice

No Risk , Full Push

Net een zware race gehad in de Mustang. Als 8e gestart en als 9e gefinished. Zware gevechten gehad, zowel gewonnen als verloren.

Nog 0.5 ir en dan in de Sm

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Radical op WG is iig geen reet aan als je alleen rijdt... Tip voor degene die zo nog gaan racen: 45 liter is er net 1 te weinig :p iig als je geen draft hebt. Heb er paar rondjes voor het einde iig nog 3,6 bij moeten mikken, waar ik er net 2,x van over hield :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:26:
Radical op WG is iig geen reet aan als je alleen rijdt... Tip voor degene die zo nog gaan racen: 45 liter is er net 1 te weinig :p iig als je geen draft hebt. Heb er paar rondjes voor het einde iig nog 3,6 bij moeten mikken, waar ik er net 2,x van over hield :)
Goed om te weten :p Heb je een leuke setup?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:27:
[...]

Goed om te weten :p Heb je een leuke setup?
Ik kom je practise sessie wel ff joinen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

Fuelke

Forza Ferrari

Ingeschreven voor de Radical race ... zonder een meter gereden te hebben :X

Maar ik ken the Glen en de Radical wel voldoende, moet lukken. Heb de auto voltijds gereden vorig seizoen & heb er met de DP lange races gereden

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fuelke schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:25:
Ingeschreven voor de Radical race ... zonder een meter gereden te hebben :X

Maar ik ken the Glen en de Radical wel voldoende, moet lukken. Heb de auto voltijds gereden vorig seizoen & heb er met de DP lange races gereden
Als je 1 rondje rustig doet komt het helemaal goed, ik reed m'n eerste rondje een 1:06 en ben tot 1:05.4 gekomen (lage fuel) dus zoveel heb ik niet meer gewonnen, en ik heb niet echt veel ervaring in de radical :p Maar tot zo, ik doe ook mee. Ik hoop op een langzame cleane race, iRating boeit me even niet ik wil iets omhoog klimmen in de SR... Dus een start uit de pits voor mij, vertrouw T1 niet zo na de vorige 2 races op watkins :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:17
Ik heb net de Radical gekocht en doe ook mee. Tot zo heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Hij gaat splitten btw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Gloeiende, gloeiende, gloeiende, gloeiende...

2 rondes voor einde race reboot m'n pc weer eens :X

Steeds vaker laatste tijd en weet zo niet waar de oorzaak ligt.

Op die manier heb ik steeds minder zin om tijd te steken in een race...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:30:

Mijn crashes , ongeveer precies hetzelfde zijn ook weer terug , meestal ook aan het einde van de race. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ach, ik had een hele andere crash in de Radical, eerste ronde verlies ik hem vlak voor start finish, glijdt langs de banden...wordt ik precies door de laatste in de rij gepakt....20 minuten repairs, jammer want het was de topsplit van minimaal 2500...

EDIT: SOF was 2742.....toch nog de race uitgereden op P13, na 20 minuten reparatie....kwam net een beetje tijd tekort voor P11 :P Nouja, iRating -30 en SR zat ik op het randje dus nu vet onder de 4....

Morgen weer een race!! Of zometeen nog even???

[ Voor 33% gewijzigd door Ericjooo op 04-11-2011 21:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik maakte een valse start in de Radical race (ofja hij stapte 10cm naar voren :S )
Dus stop and go, laat ik vervolgens halverwege de leider voorbij, pak ik net een curbstone waardoor ik achteruit de muur inga. Heerlijk :(

Niet mijn dag, de race in de Corvette was ook al drama (voornamelijk omdat een HPD in de eerste ronde mij eraf beukte, kutmongolen, 2e divebomb in die ronde en hij beukt me gewoon vol eraf...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:17
Ik moest nog even aan het apparaat :D.

Vloeg hard over het gras bij de exit van T1 en slingerde dwars de muur in. Je moet hem apart rijden. Vroeger dan je denkt gas geven om de achterkant mee te laten sturen. Niet geheel realistisch, typische OTM auto imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
In contrast met de rest van de gotters had ik wel een geweldige race :D Heb het de hele race met iemand aan de stok gehad, meer dan 0.5s zijn we niet van elkaar weg geweest. Hij was veel sneller door die rechter doordraaier en soms ook door T1, ik was juist veel sneller op het rechte stuk en de laatste twee bochten (hij zal wel meer downforce hebben). Elk miniem foutje dat ik maakte werd benut en werd ik weer ingehaald, maar binnen 2 rondjes kon ik hem er weer naast zetten op het rechte stuk en aan de binnenkant die doordraaier inhalen. Daar was hij te voorzichtig, als hij daar door zet komt hij er gewoon sneller uit en kom ik er niet langs, maar hij liet me elke keer gaan. Ach, ik klaag niet, nette 6e plek, op 1 off track na helemaal clean dus ook een kleine lading SR erbij weer :)

Jammer van de rest... Zag je vooruit springen Frank, wat gebeurde er, gewoon per ongeluk in de versnelling gezet? En ik zag jou ook gaan Tim, je ging echt veel te hard over die curbs aan de buitenkant in T1. Die kun je wel pakken maar echt rustig aan anders gooit hij je zo eraf zoals je al zag :-( Ik had wel echt heel veel geluk, je bleef in de muur steken toch? Als je was gekaatst had ik je op m'n schoot gehad denk ik, omdat ik remde zat er ook nog iemand naast me dus kon niet uitwijken en ik ging vol gas door in de hoop dat je achter me langs schoot, kwam gelukkig goed.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jammer dat mijn irating nog niet hoog genoeg is voor de top split :)

Wel heerlijke race gehad. Van P6 naar P2, en paar erg leuke gevechten. Op einde nog leuk gevecht met een canadees. Hij kwam met paar tiende per ronde dichterbij, en 2 rondjes voor het einde haalde hij met netjes in. Alleen.... dan moet je niet 2 bochten later spinnen :+

Vandaag in 2 races 103 irating erbij, en aardig wat SR. Ben tevreden, leuk wagentje die Radical. Tijden deze race was ik ook dik tevreden mee. Zelfs nog 1x een 1.05 kunnen rijden, zonder draft.

@Davy, wat gebeurde er? Zag in de results dat je na 1 rondje al weg was :/

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 04-11-2011 21:31 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ja, ik klikte em in de versnelling. Wou mijn vinger ertegen leggen zoals altijd (DFGT, best strak knopje) mja.

Vandaag ook niet 100% geconcentreerd na een drukke 19 uur lange dag @ work gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hertog_Martin schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:30:

Klinkt verdacht veel als een overheat... Misschien je GPU, je CPU, whatever. Draai eens een log programmatje dat de temperatuur van je gpu en cpu (en misschien wat andere dingen) gewoon om de minuut ofzo ergens weg schrijft, en kijk dan na een race wat ze doen. Als je CPU oververhit dan raakt hij op een gegeven moment een vastgestelde waarde waar de PC zegt "en nu is het genoeg" en dan kapt hij er gewoon mee.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:40:
[...]

Klinkt verdacht veel als een overheat... Misschien je GPU, je CPU, whatever. Draai eens een log programmatje dat de temperatuur van je gpu en cpu (en misschien wat andere dingen) gewoon om de minuut ofzo ergens weg schrijft, en kijk dan na een race wat ze doen. Als je CPU oververhit dan raakt hij op een gegeven moment een vastgestelde waarde waar de PC zegt "en nu is het genoeg" en dan kapt hij er gewoon mee.
Ik lees al van meer mensen op het Iracing forum dat er een probleem is met CTD`s dus het kan gewoon bij Iracing liggen.
http://members.iracing.com/jforum/forums/show/675.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Martin zegt "steeds vaker de laatste tijd", waaruit ik afleid dat het niet ineens na de nieuwe build van gisteren gebeurd maar ook al eerder. Daarnaast hebben ze wat dingen toegevoegd, verschillende animaties enzo, die een cpu misschien net over de grens kunnen tikken als hij al erg heet werd. Sowieso is het niet veel werk om even te kijken hoe heet hij wordt, dan weet je meteen of het daar wel of niet aan ligt :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ligt het aan mij of glijd de mx5 veel meer met de NTM? Ook weet ik nog niet hoe ik 3 monitoren knap krijg ingesteld.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Speedy55 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:01:
Ligt het aan mij of glijd de mx5 veel meer met de NTM?
Ja zeker. Maar als je met setup kan rijden (dus niet rookie) moet je maar eens dit testen:
http://members.iracing.co...t/50/1821922.page#3908391
http://members.iracing.co...t/50/1821922.page#3908116
Ik heb er nog niet mee gereden. Probeer maar eens.
Speedy55 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:01:
Ook weet ik nog niet hoe ik 3 monitoren knap krijg ingesteld.
Ik heb de calculator van iRacing gebruikt en dat functioneert perfect. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De HPD is best een leuke bak geworden, je kunt hem nu vangen en hij gaat niet meer zo random rond. Maar ik denk dat hij wel TE makkelijk te rijden is nu. In T1 op sebring ging ik twee keer (in dezelfde ronde!) bijna dwars en kon hem vangen door even de rem in te duwen. Dus vol gas - uitbreken - remmen - volgas - uitbreken - remmen, en zonder kleerscheuren de bocht doorkomen. Dat is wel overdreven denk ik..?

Je kunt nu ook echt 2 keer zo laat remmen lijkt het. Ik kan zelfs de rem 100% intrappen en hem daar houden tot ik los laat om in te sturen, zonder te locken :S Pedal to the metal, alleen nu met de rem lol! Beetje vreemd...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 15:40
Ik begin zelf nu steeds meer te wennen aan iRacing. Wat rijdt dit spel vet!
Vooral de Ford Legends bak is echt super om mee te rijden!

Het road racen gaat nu prima, 2x tweede geworden en een keer eerste. Had hiervoor ook al wat ervaring met verschillende simulatie racers, dus kwam er wel redelijk makkelijk in.

Zit alleen nog een beetje met dat oval racen. Het is echt niet te doen, er gebeuren zoveel crashes, dat kun je gewoon niet ontwijken. Ik heb nog geen een oval race zonder crash kunnen uitrijden. Dit vind ik jammer want mijn safety rating gaat wel hard omlaag zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

BM schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:30:
@Davy, wat gebeurde er? Zag in de results dat je na 1 rondje al weg was :/
Ik stond op de grid, 2 auto's nog achter me dus ik dacht rustig te starten. Auto voor me gaat er echter niet vandoor maar stuurt gewoon naar de muur toe aan 5mph of zo. Ikmoest er onverwacht omheen, en één van de auto's achter me dacht van het is groen dus ik knalmaar. Hij tikte achterin, wel amper contact te zien in de replay (thank you iRacing), maar de achtertrein was geraakt en in de snelle bochten ging ik bijna rond én een keer rond. Na 5minuten repair had hij daar nog last van.

Morgenavond nog een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

JoepW schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:02:
[...]

Ja zeker. Maar als je met setup kan rijden (dus niet rookie) moet je maar eens dit testen:
http://members.iracing.co...t/50/1821922.page#3908391
http://members.iracing.co...t/50/1821922.page#3908116
Ik heb er nog niet mee gereden. Probeer maar eens.

[...]

Ik heb de calculator van iRacing gebruikt en dat functioneert perfect. Wat is het probleem?
Ik gebruik de volgende monitoren main 22 inch met res van 1600x1050 en 2x 19 inch met res van 1280 bij 1024. Ik heb in softth de monitoren gewoon automatisch laten bepalen. En heb 120 pixels voor de bezels gehouden. Maar nu heb ik dus alleen een rechte lijn setup en niet de hoeken van 45 graden waardoor je beetje naast je kijkt zeg maar nu kan je wel de hoek in iRacing instellen maar dan gaat hij de knik al in de main monitor maken omdat de Side monitors smaller zijn. Hoe krijg je die hoek in softth.

Met die mx5 kom ik gooien en smijten maar nu kan ik er nauwelijks mee rijden. Als ik niet oppas en hetzelfde rij als vroeger dan sta ik elke bocht achterstevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Met Softth heb ik geen ervaring. Hier vind je heel veel info en kan je vragen stellen: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1420838.page

En de MX-5 is gewoon wennen zegt men. Ik denk je maar eens met de cup moet testen. Die is nu misschien wel sneller. Wat ik ook eigenlijk wel logischer vind.
TIP: Als je met een vrije setup rijdt met een NTM auto (lees bv MX-5) moet zeker de rembalans meer dan voren dan met OTM.

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 04-11-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ik weet nu heel goed hoe je met een kromme Radical moet rijden....20 rondjes in race 1 en net ook nog eens 38 rondjes met een hele kromme auto. Deze keer was er bij de start iemand die hem in z'n 1 vergat te zetten; gevolg was dat de hele rechter rij (langs de pitmuur) in elkaar werd gedrukt door de achterste die gewoon vol gas gaf.....duh....De klap was zo hard dat ik in de pitstraat lag.....nouja, daar moest ik toch zijn, scheelde weer een toe.

Na een paar rondjes reparatie maar gaan rijden maar met rondjes 1:07 en 1:08 was er niet veel te halen, toch nog 13e van de 22 geworden en zelfs +1 op de iRating....haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:04:
De HPD is best een leuke bak geworden, je kunt hem nu vangen en hij gaat niet meer zo random rond. Maar ik denk dat hij wel TE makkelijk te rijden is nu. In T1 op sebring ging ik twee keer (in dezelfde ronde!) bijna dwars en kon hem vangen door even de rem in te duwen. Dus vol gas - uitbreken - remmen - volgas - uitbreken - remmen, en zonder kleerscheuren de bocht doorkomen. Dat is wel overdreven denk ik..?

Je kunt nu ook echt 2 keer zo laat remmen lijkt het. Ik kan zelfs de rem 100% intrappen en hem daar houden tot ik los laat om in te sturen, zonder te locken :S Pedal to the metal, alleen nu met de rem lol! Beetje vreemd...
Als de setups kritischer worden zal dat gevoell wel weer minder worden , maar zelf vind ik ook dat met de nieuwe NTM de auto`s veel voorspelbaarder rijden.

Vooral nadat ik vanmiddag de Street Stock voor de lol heb geprobeerd , die auto rijdt nu echt gewoon supergaaf , denk dat we die nog maar eens moeten gaan proberen in een GOT race , wat een verschil t`is nu echt een beestachtig monster , echt het gevoel van "ho-ho niet zo snel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
enchion schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 00:54:
[...]

Als de setups kritischer worden zal dat gevoell wel weer minder worden , maar zelf vind ik ook dat met de nieuwe NTM de auto`s veel voorspelbaarder rijden.

Vooral nadat ik vanmiddag de Street Stock voor de lol heb geprobeerd , die auto rijdt nu echt gewoon supergaaf , denk dat we die nog maar eens moeten gaan proberen in een GOT race , wat een verschil t`is nu echt een beestachtig monster , echt het gevoel van "ho-ho niet zo snel".
Ze moeten eerst nog even fixen dat de temperatuur klopt van de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Half 9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik vind de mx5 fixed niet meer te rijden terwijl dat een beginners auto moet zijn, hij lijkt naar mijn mening nu niet op een echte mx5. Ik hoop toch echt dat ze de fixed setup aanpassen dan anders is het voor beginners echt een crash fest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ik had vanavond ook een iRacing-crash, halverwege de race bij het insturen van de laatste bocht....freeze.....klap en helemaal vast. Moet haast wel een iRacing-probleem geweest zijn want ik kreeg ook geen inc. en schade voor de klap in de muur. Helemaal nieuw voor mij dit, processor en kaart beide gewoon semi-koud dus dat was het niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoop dat ik vanavond de radical race mee kan doen. Net een Q gedaan en tot een 1:05.1xx gekomen, niet slecht denk ik :)

Edit
Ook paar rondjes als ghost in de MX5 mee gereden met Martin, maar ik snap niet waarom iedereen zo aan het zeuren is (op het forum enzo vooral), ja hij voelt wat anders, maar moeilijk te controleren? Dat snap ik echt niet. Je kunt nog steeds keihard over de curbs rammen, nog steeds gewoon 3 meter naast de baan in het gras uitkomen en gewoon vol gas door blijven rijden, allemaal zo'n dingen, die wil je niet eens proberen in elke andere auto want dat gaat gewoon niet. De MX5 is gewoon nog steeds super makkelijk te rijden, ik merk echt niet zo heel veel verschil :/

Let wel, met makkelijk bedoel ik dat hij niet elke bocht achterstevoren staat. Ik ben er nog niet echt snel mee, kwam tot 1:02 in 4 rondjes en ik zag Martin al in de 1:00 gaan (of nog sneller?), maar goed, ik zie iedereen zeggen dat hij ineens zo moeilijk te rijden is maar daar kan ik me echt niet in vinden. Probeer eens een auto als de skip en ga dan eens zo hard over de curbs of het gras op, gegarandeerd dat je geen rondje uit rijdt :p

[ Voor 81% gewijzigd door NickThissen op 05-11-2011 11:31 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Begin eindelijk te wennen aan NTM op de MX5 (Cup). Net race gewonnen in top split met 17 seconden voor op nr2.

3 keer even van de baan maar weet m steeds beter te houden.

Je moet gewoon veel meer met het gas spelen dan met OTM. Veel meer precisie en ook bumps en dergelijke anticiperen met je voet.

En net zoals met de Skip beetje gas bij remmen, vind ik niet heel realistisch maar goed.
En omdat je in Cup veel vaker schakelt is juiste momenten schakelen ook van belang.

Er komt nog een verbeterde baseline overigens, deze schijnt nogal brak te zijn en gemaakt voordat NTM voor de MX5 helemaal af was... bijna jammer; begin net voordeel te hebben op andere racers die nog niet gewend zijn ;)

De Roadster heeft vooral betere setup nodig, die is echt kut nog.

Op de iRacing forums verschillen de meningen nogal; sommigen vinden het nu veel realistischer rijden, ander het tegenovergestelde. En in beide kampen zitten mensen met IRL race-ervaring, waaronder ook met de MX5... apart.

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 05-11-2011 11:41 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.