Dat zijn Charlotte en Iowa volgens de laatste iRacing TV.Dutch3men schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:36:
[...]
Er komen volgens mij twee banen bij die in de nacht te rijden zijn.
Waar dan evenveel verlichting brandt als in een voetbalstadionNiellie41 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:44:
[...]
Dat zijn Charlotte en Iowa volgens de laatste iRacing TV.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Radical en Corvette zijn zo zeer de moeite... en zonder NTM. Nu.Arfman schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:44:
[...]
Het NTM geeft bepaalde "spikes" door aan de physics engine, die weer rechtstreeks wordt "gepulled" door de FFB engine. Sturen zoals de Logitech G25/G27 filteren deze spikes eruit zodat je geen probleem hebt (hence mijn enthousiasme voor de NTM toen ik m'n G25 nog had). Fanatec sturen doen dit niet, dat zorgt ervoor dat het voelt alsof er allemaal "zand" in het stuur zit, sturen gaat schokkerig (je voelt echt de schokjes) en die maskeren weer veel andere, subtiele, FFB effecten. Resultaat is dat de NTM auto's erg moeilijk te rijden zijn vanwege de schokjes en de missende FFB effecten, daarom ben ik gestopt met de Skip omdat ik zo'n beetje elke ronde achterstevoren stond.
Als dat specifieke probleem nog steeds niet opgelost is spijt het mij heel erg maar zet ik iRacing op een laag pitje, ik heb lang niet genoeg banen om de SM te kunnen rijden dus dan doe ik af en toe wel wat practicedingen met jullie.
Corvette ken ik niet, maar de Radical is inderdaad schitterend. Echter, wat als die ook het NTM krijgen? Ik kan nu wel weer 100 euro in iRacing pompen, maar wat nu als ik over een tijdje nergens meer in kan rijden vanwege die bug? Sterker nog, ik zit eraan te denken om een triplescreen setup aan te schaffen, maar ik wacht eerst met alle iRacing investeringen totdat ik zeker weet dat die bug eruit is. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar morgenavond.RielN schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:35:
[...]
Radical en Corvette zijn zo zeer de moeite... en zonder NTM. Nu.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Voor zo ver bekend is krijgen die auto's nog niet het NTM.Arfman schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:53:
[...]
Corvette ken ik niet, maar de Radical is inderdaad schitterend. Echter, wat als die ook het NTM krijgen? Ik kan nu wel weer 100 euro in iRacing pompen, maar wat nu als ik over een tijdje nergens meer in kan rijden vanwege die bug? Sterker nog, ik zit eraan te denken om een triplescreen setup aan te schaffen, maar ik wacht eerst met alle iRacing investeringen totdat ik zeker weet dat die bug eruit is. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar morgenavond.
Ik rij zo af en toe met NTM auto's met mijn Fanatec set en ik vind het allemaal wel meevallen met de setting die ik gebruik.Arfman schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:53:
......Ik kan nu wel weer 100 euro in iRacing pompen, maar wat nu als ik over een tijdje nergens meer in kan rijden vanwege die bug?
Ik rij met 100% FFB op het stuur en 4-5,5 in iRacing afhankelijk van de auto.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Is er ergens uitleg hoe FFB nu eigenlijk precies kan helpen beter te rijden? Welk FFB effect hoort bij welk autogedrag en wat kan ik daarmee?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik denk dat het meeste daarvan gewoon gevoel is. Je moet leren om signalen van je stuur te koppelen aan gedrag van een auto. Elk stuur zal de effecten misschien iets anders weergeven en elke auto zal iets andere signalen geven.flopdoc schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:36:
Is er ergens uitleg hoe FFB nu eigenlijk precies kan helpen beter te rijden? Welk FFB effect hoort bij welk autogedrag en wat kan ik daarmee?
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-11-2011 17:18 ]
Er is software om te bepalen wat ongeveer de juiste ffb instelling is per auto. Maar een deel is ook persoonlijke voorkeur. De link naar het item op het memberforum over die software heb ik nu even niet paraat...... in de file
Hm blijft beetje jammer dat Skip races maar 1x in 2 uur zijn.. je moet het echt plannen.
Ik ben Division 4 trouwens, waar maakt dat nog voor uit? Gewoon voor rankings?
[ Voor 31% gewijzigd door Hertog_Martin op 02-11-2011 17:46 ]
Volgens mij rijden andere classes nog minder vaak. Sowieso beginnen de sessies van de Indycar volgens mij om 2:30 ofzoHertog_Martin schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:41:
Hm blijft beetje jammer dat Skip races maar 1x in 2 uur zijn.. je moet het echt plannen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De release notes 
Our plan is to finally roll out Season 4's build tomorrow (Thursday). In anticipation of the new build, here are the release notes for you to read.
Website:
Multi-Class Racing
- For multiclass series (this does not apply to hosted or tournaments) you no longer need to own all of the cars in order to participate or spectate. You do need to own at least one of the cars. For example, season 4 of the GRAND-AM series will run the DP and the Mustang. If you own either the DP or the Mustang you will be able to join any of the sessions to race (or watch). Your available selection of cars to drive will be limited to what you have purchased but the system will allow you to download the others car(s) so the sim can render everything properly.
Editing Hosted Sessions + Tournament Sessions
- You can now edit hosted sessions (regular and tournament) that are scheduled to run in the future. To do so locate your session in the "Pending Sessions" section of the "Join a Race" page and mouse over the right-most column. If the session is editable (i.e. it is scheduled to launch more than 5 minutes into the future), the popup will include an edit link. When you click this link you will see the same interface you use to create sessions. All attributes of the session can be changed with the caveat that you cannot change the session to launch now. You will need to specify a time that is at least 5 minutes into the future.
Chat Changes
- Moved the chat configuration settings into a popup that is accessible from the site footer. If you click on the chat icon, which is located just to the right of the "# myRacers Online" indicator, you will see a new Chat Settings dialog. From here you can do the following:
1) Hide / Show online status. This setting was previously available only from the settings panel. If you hide your online status, other members won't be able to see if you are online or currently in a session. An additional impact is that chat will be disabled.
2) Enable / Disable chat. This setting was previously available only from the settings panel. This is only relevant if you do NOT hide your online status.
3) Enable / Disable chat audio alerts. This is a new setting.
- There is also a new chat caution status icon that can be displayed in the site footer. Our chat feature will not work properly if you have multiple browsers open. We enhanced our conflict detection to detect more conflict situations and work better across different browsers and different pcs. When the chat system detects that you have multiple connections open it will display a caution icon. Clicking on the icon will display more information. The important thing to know is if you see the conflict status and you want to use chat in that browser window you will need to close your other browser windows.
- Added new type of chat notification. When a chat message arrives the page title (shown on tab and/or in the browser title) will flash between the normal value and "Chat received from x". The flashing stops when the page gets focus and any mouse event is received.
Notification Status
- Added a new notifications feature to the site footer. A notification icon is now situated between the chat status icon and the facebook icon on the right side of the footer. The icon will be gray when you have no notifications pending and will flash blue when you have notifications pending. The types of notifications supported are:
1) New friend requests. This will link to your myRacers page where you can accept or ignore the friend request. The notification is cleared the next time you go to the myRacers page either using the link or otherwise.
2) New awards. This will link to your awards page. The notification is cleared the next time you go to the awards page either using the link or otherwise.
3) Private message box full. This replaces the former PM full icon that appeared on the site footer. It links to your forum inbox.
4) Private messages unread. This replaces the former PM unread icon that appeared on the site footer. It links to your forum inbox.
Tournament Changes
- Changed tournament results page so searching by session name is no longer case sensitive.
- Added ability to terminate an active tournament at any time. This is accessible from the "Host a Tournament Race" page.
- Modified the grid builder to include a driver search popup. This should make adding additional drivers to a grid easier. Previously the only option was to add drivers by custid.
- New filter on the tournament results page to view all ongoing tournaments.
- When creating a tournament round we will automatically pull settings from the prior round in the tournament. For tournaments where the same car/track/setup are being used in multiple rounds this makes configuration much easier and less error-prone.
- On the "join a race" page we split out the tournament sessions into their own sortable table to make them easier to find.
Hosted Sessions
- Added ability to limit entry into hosted sessions by iRating and/or license level. These are configured in a new "ENTRY REQUIREMENTS" section on the "Host a Race" page. These are also available for tournaments.
- Fixed issue where you couldn't include # characters in your hosted session password.
- If you select a practice-only session type it will now default to the max number of minutes based on the session duration (rather than 5 as it did prior).
World Traveler Award
- Fix to this award so we no longer require that people run a session on the Centripetal Circuit. The change will take effect when the user runs their next non-testing event after the update.
Reigning Champs Widget
- Fix to properly show 1 champion for each class in a multiclass series.
Paint Shop
- Fix to the sponsors in the paint shop. There was an issue with sponsors on cars where a different list of sponsors is allowed for sponsor 1 vs. sponsor 2. The front end was showing the wrong list of sponsors for sponsor 2. The user would select a sponsor from the list but it wouldn't stick because the database wouldn't accept it.
Series Results Page Splits
- Fix to how we number splits on mixed-class series.
Event Results
- Fixed issue with fast lap highlighting on event results. This had been fixed previously but we had missed a few spots.
Results Page
- The sorting of gross club points was broken. Renamed to club points in the process. Also resized a few fields to make the points columns more readable.
Series Home Page
- Fixed bug where the series home page wasn't showing tt and qual standings.
Region Standings Widget
- Removed obsolete gross club points from region standings widget.
How-To Videos
- We have added a How-To video section to the website. You can find it under "Resources" on the navigation bar.
iRacingTV Podcasts
- Podcasts have been sorted, cleaned up and a few new segments were added so members can take iRacing news and iRacingTV on the go. Link: http://bit.ly/dCrzwm
iRacing Race Schedule PDF
- Added list of cars to the series information.
Simulation:
New Tire Model
- The new tire model is now available on many new cars including most of the Rookie cars: the Legends Ford '34 Coupe cars (both Rookie and Advanced), Mazda MX-5 Cup and Roadster, the SCCA Spec Racer Ford, Street Stock, Chevrolet Monte Carlo SS, and Chevrolet Corvette C6R. It continues to be the tire model used on the Skip Barber Formula 2000, Ford GT, Honda Performance Developments ARX-01c, and the top three NASCAR oval track vehicles, the Chevrolet Silverado, Chevrolet Impala Class B, and Chevrolet Impala cars. There are several improvements that apply to all the cars with new tires, including those you are familiar with already.
- You will probably want to start with the baseline iRacing setups provided with these cars - any old setups are likely to need some work at the very least, and they may not work well at all. The new tire model generally requires more forward brake bias than the old tire model, so if you are spinning under the brakes on turn entry, adjust the brake bias forward. The Legends car also has a road setup (road.sto), which is worth trying to get a handle on at Oulton Park - it will really teach you how to drive this car! Hint-mostly with your right foot...
- The modeling of tread compounds is improved, with road compounds that are softer and have a better feel. Work continues with the compound modeling, and the tread/surface interaction-tires are still a bit too grippy when cold, but that will continue to improve.
- The tire carcass stiffnesses and motion are more realistic, giving a better feel.
Known issues:
- The carcass lateral stiffness is a bit low at typical real world pressures - you will need to run 5-10 psi higher pressures than you might expect to get the tires to feel predictable.
- The tires are overly sensitive to rolling onto an edge, so you will want to run cambers that may be a bit closer to zero than you might otherwise for now. This is also helped by higher pressures.
- Very slow speed (< 12 mph or so) behavior is still not 100% - you may notice some cars wobble while stationary, or make tire skidding noises at very low speeds. Best fix is to not drive at very low speeds!
- The slow speed issue also arises in the garage for some cars, causing the readings to bounce around a bit. This is usually not a big issue - it is exacerbated by low pressures and large cambers.
Scoring
- Scoring has been adjusted slightly for all official series to take into account the size of field. This will not have a significant effect, except in very small fields, such as occur in multi-class series when the overall minimum field size is met for at least one car class, but the field size for another car class is too small. Since those races are scored as official races, it is not appropriate to have some drivers racing for official points, and other drivers not, but drivers in "too small" a field were winning more points than they likely would in a larger field. Now, the championship points given to the winner are scaled by N/(N+1), where N is the field size for the car class being scored. It was decided to apply this change across all series, not just multi-class events with the above "too small" fields. This results in fairer scoring, as it is possible to win slightly more championship points in a larger field, if the strength of field is the same. For example, consider a race with a SOF of 1600. Formerly, the winner would get 100 points, regardless of field size. Starting with the new season in November, 2011, the winner will get 106*N/(N+1) points (rounded to the nearest integer) if the field size is N. In a field of 15 drivers, this results in 99 points. In a field of 30 drivers, this results in 103 points. That ensures that the points you are expected to win, given your iRating, will now be consistent across different field sizes.
Race Control
- Cars that have been waved around to reclaim a lap during a caution by being in front of the leader at the one-to-go lap (but not admin or lucky dog wave-arounds) now have their pit entrance closed until the green flag flies. Entering the closed pits at this late stage in the caution will result in having to serve a green flag penalty pit stop.
- During double file restarts where lapped cars are moved to the back of the field, lead lap cars that have not yet pitted during this caution should have their pit entrance closed to them from when they take their two-to-go crossing. This will discourage them from not pitting early in a caution to deliberately prevent lapped cars trying to get their lap back from getting their lap back. Entering the closed pits at this late stage in the caution will result in having to serve a green flag penalty pit stop.
Pit speeding rules have been updated:
- Green flag pit speeding is now able to adjust its penalty to the peak seen speeding velocity, rather than setting it once for an initially low speeding amount then not increasing it as the driver keeps getting faster.
- Speeding penalties can accumulate over separate passes through the pit lane, so speeding down the pitlane to serve a speeding penalty will give you additional penalty time.
- Exceeding the pit speed limit by a significant degree during a caution pitstop (>20mph over the limit) will result in an additional "excessive pit speeding" green flag penalty of 1 lap hold time. This is to discourage people who gratuitously speed during cautions because the penalty used to only be to restart at the end of the longest line.
Controls
- Logitech G27 shift lights now work when watching your car in a replay.
- Added an app.ini [misc] steeringFFBSmooth=1.0 parameter to enable smoothing of FFB forces. A value of 0.1 seems to tame the Fanatec wheels without hiding too much of the FFB forces.
Driver Aids
- Casual mode added as an option to hosted sessions. This allows you to use roof cameras when driving.
- Physically impaired members can contact customer support to request that driving aids be turned on for all session types if there is a need.
Graphics
- Select more appropriate LODs of objects when rendering them into shadow maps - previously very high LODs were always used even when the shadow map would only be used very far from camera.
- The sim now attempts to keep code and data segments paged in to try to reduce possible freezes and stutters.
- Allow the fps limit to be adjusted to the full available range, and not clamped to the suggested value on the high-end.
- Graphics level slider on replay settings tab works again.
Replay
- Fixed the "save replay on quit" setting so that it will not pester you about saving the replay if you have loaded a previously-saved replay.
- Add in app.ini [replay] pauseReplayOnExit=1 to pause replay tape on exit of your car.
Sound
- Move all shifter sound sources to a fixed distance from the drivers head. This should normalize the shift volumes across cars.
- Crash sounds should sound slightly better.
- Added in scrape sounds for most of the missing wall types.
- Added in controls for spotter and voice chat volumes.
- Moved voice chat and spotter controls to sound tab.
- Increased range of volume sliders to -10dB from previous of -5dB.
- Display volume when adjusting spotter volume .
- Removed buggy masterVolume setting from app.ini and replaced it with proper masterVolumedB. Should be seamless if you had masterVolume set up already.
****Note, On windows vista and 7 masterVolume adjusted the mix level for the iRacing application in windows. If you have ever messed with that setting your mix level is now set incorrectly. You need to launch iRacing, alt-tab out of it to the desktop, click on the speaker icon and select mixer. From there you can adjust your iRacing volume back up to the defaults. Also using the built in volume keys on your keyboard can trigger the same problem.
Spotter
- Replaced Lance with Steve Letarte in spotter pack, renamed pack to TJ_and_Steve.
- Filled in missing TJ spotter samples.
- Removed sub directories from spotter pack, existing spotter packs will need to be tweaked.
- Spotter text messages wrap when they get too long.
- Eliminated about 250 unused spotter messages.
- Spotter should do a better job estimating how many laps of fuel are remaining (but not the F-box, yet).
- Spotter notifies you when you run out of fuel.
- Fixed the bogus 3-wide spotter calls.
- Add in 3-wide calls to road courses.
iRacing SDK
- Added in a new remote command to erase the replay tape if the player is out of the car and not using replay spooling.
- Log acceleration from a replay, may be a bit noisy so filter it before driving a motion platform.
- Rev limiter now added to session string.
- Track details added to session string.
- Log player car velocity to both live and disk telemetry.
- Log player car yaw/pitch/roll to disk.
Cars
- The driver has been re-modeled with higher detail.
- The driver now has multiple helmet types based on the type of car which you are driving.
- The driver now animates as he steers the car. You can enable or disable his arms in the cockpit camera depending on your preference. For now the driver's arms are limited to only +/- 180 degrees of steering until we put together an animation to cope with crossing over the driver's arms. Hardware shaders must be on to see the driver animation.
- Pit road stop/go person re-modeled.
- All cars now have some form of pit object associated with them. These objects will show up at most tracks except for tracks with garages very close to their pit lanes. The pit road objects can be lowered in detail or disabled in the graphics options menu under pit objects.
- All the cars that are on the New Tire Model are in the process of having their iRacing default setups updated. We don't yet have all 12 weeks worth of setups available, but we have tried to get the first 3-4 weeks of setups in there for this release and will add the remaining setups over the next few weeks.
Chevrolet Corvette C6R
- Now has the New Tire Model.
- Pit limiter graphical effects enabled.
- Position lights for 2nd place reversed.
Chevrolet Impala
- Many tire improvements.
- Altered how rear wheel camber is defined. Members must review these settings.
- Increased fuel consumption to align better with real life counterparts.
- Reduced aero drag, aero push, and aero side force effects while increasing aero lose effects except at Super Speedway tracks.
Chevrolet Impala Class B
- Reduced aero drag, aero push, and aero side force effects while increasing aero lose effects except at Super Speedway tracks.
Chevrolet Monte Carlo SS
- Improved rear spring motion ratio control (loses less rate with large deflections).
- Incorporated ackermann and lateral force compliant steering.
- A small increase in engine performance.
Chevrolet Silverado
- Corrected left to right weight distribution, per NASCAR rules.
- A small increase in downforce based on new wind tunnel information.
Dallara IndyCar
- Now displays correct wing and tire packages when using Indy Pit Oval.
- Caution light fix.
- Has car specific fuel cans and pitwagons. Fuel cans swap out to Indy specific model for Indy 500.
Ford Falcon V8 Supercar
Ford GT
- Many physics and tire improvements.
HPD ARX-01c
- Higher yield and break force required for collisions.
- Rear wing adjustment added, using HPD angle convention where setting 1 is highest wing angle (understeer) and 16 is lowest wing angle (oversteer).
- Gear set speed estimate bug fixed.
Legends Ford '34 Coupe
Mazda MX-5 Cup and Roadster
Riley MkXX Daytona Prototype
SCCA Spec Racer Ford
Star Mazda
Street Stock
- Improved rear spring motion ratio control (loses less rate with large deflections).
- Incorporated ackermann and lateral force compliant steering.
- A small adjustment to front end suspension geometry.
- Now has stagger adjustment similar to Late Model.
Tracks
- Most tracks now have functioning scoring towers.
- The iRacing blimp now has a night version.
- Miscellaneous improved animation at tracks, such as animated birds and planes.
Oulton Park
- Oulton Park Circuit is now available and includes eight configurations.
Charlotte
- Now raceable at night.
- Cones added to Charlotte's full road course config which block the legends oval.
Iowa
- Now raceable at night.
Road America
- Optimizations have been made to improve frame rate.
Spa-Francorchamps
- Optimizations have been made to improve frame rate.
Stafford
- A bump was fixed in Stafford's Turn 1 area.
Suzuka
- Suzuka's West and West Chicane configurations now have more pit stalls.
Zo, dat is een behoorlijke lijst! Straks eens in wat meer detail doorlezen, ik ga meteen eens een race meepakken in de SM
Added an app.ini [misc] steeringFFBSmooth=1.0 parameter to enable smoothing of FFB forces. A value of 0.1 seems to tame the Fanatec wheels without hiding too much of the FFB forces.

Voordat ik definitief de vlag uithang ga ik wel even kijken wat ze precies bedoelen met "without hiding too much", maar er wordt in ieder geval over gesproken!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Aj, wat jammer. Had een hele leuke race, van startplek 10 opgewerkt naar 4 en al veel gevechten gehad. Toen klein foutje en op de straight ingehaald en daarna 10 rondjes in gevecht geweest met m'n voorganger, af en toe ingehaald en weer ingehaald worden, zelfs een rondje van t1 tot t5 ofzo naast elkaar gereden
Alleen in ronde 17 kwam ik in het gras in T1 en spin ik de muur in waardoor ik moet pitten, 3 min repairs dus zal wel niet meer gaan rijden voor het eind van de wedstrijd... Spinde nog een keer door m'n damage op weg naar de pits waardoor iemand weer tegen me op reed (hij was een beetje ongeduldig vond ik), dacht dat hij wel door zou kunnen maar hij disconnect meteen... nja, weer een plaats voor mij denk ik dan
Beetje lullig maar hij had wel kunnen zien dat ik damage had en even geduld kunnen hebben.
Ga zeker wel een herkansing nemen op deze baan, vond de race erg leuk, stuk leuker dan hot lappen... Beetje vreemd hoe ik de muur in ging, ga wel vaker het gras op in T1 maar nu was ik meteen weg helaas... Op een paar off tracks na (die ik ook wel kan vermijden) was het wel clean tot dat punt, en ik heb echt wat cleane races nodig, ben alweer naar B 3.28 gezakt
Alleen in ronde 17 kwam ik in het gras in T1 en spin ik de muur in waardoor ik moet pitten, 3 min repairs dus zal wel niet meer gaan rijden voor het eind van de wedstrijd... Spinde nog een keer door m'n damage op weg naar de pits waardoor iemand weer tegen me op reed (hij was een beetje ongeduldig vond ik), dacht dat hij wel door zou kunnen maar hij disconnect meteen... nja, weer een plaats voor mij denk ik dan

Ga zeker wel een herkansing nemen op deze baan, vond de race erg leuk, stuk leuker dan hot lappen... Beetje vreemd hoe ik de muur in ging, ga wel vaker het gras op in T1 maar nu was ik meteen weg helaas... Op een paar off tracks na (die ik ook wel kan vermijden) was het wel clean tot dat punt, en ik heb echt wat cleane races nodig, ben alweer naar B 3.28 gezakt
[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 02-11-2011 20:25 ]
Mooie log. Ben echt benieuwd naar de verbeteringen van het bandenmodel. Ga als eerste denk ik de Ford GT testen. En daarna de Corvette op het nieuwe bandenmodel.
Staat trouwens niet bij of je op Charlotte road en Iowa Road nu ook in het donker kan rijden. Wel leuk voor multiclass in het donker op een Roval.
Staat trouwens niet bij of je op Charlotte road en Iowa Road nu ook in het donker kan rijden. Wel leuk voor multiclass in het donker op een Roval.
Dat is goed nieuws voor de mensen die hun wagenpark willen uitbreiden.- For multiclass series (this does not apply to hosted or tournaments) you no longer need to own all of the cars in order to participate or spectate. You do need to own at least one of the cars
Ik hoop alleen wel dat het niet de MC racen de das om doet omdat iedereen enkel dezelfde auto aanschaft waardoor het nog meer richting single class gaat.
Jammer dat ik net alle drie die proto> auto's gekocht heb, die ford en corvette liggen me niet, hpd gaat stuk beter.Red Baron schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:27:
[...]
Dat is goed nieuws voor de mensen die hun wagenpark willen uitbreiden.
Ik hoop alleen wel dat het niet de MC racen de das om doet omdat iedereen enkel dezelfde auto aanschaft waardoor het nog meer richting single class gaat.
Ik zag een tijd geleden op het forum wel iets wat denk ik heel erg waar is: als jij nog nooit in een Ford GT hebt gereden kun je niet goed tegen Ford GT's racen in een corvette of nog erger een HPD. Je hebt dan geen idee wat de limiet van die Ford is, je weet zijn rempunt niet, je weet niet hoe snel hij kan, etc, dat is toch wel gevaarlijk in een race... Als je af en toe ook met die Ford rijdt dan weet je dat een stuk beter. Ja, hoe meer races je doet in de HPD, hoe meer je ook leert kennen wat de Ford doet, maar waarschijnlijk vooral door trial en heel veel error....
Normaal maak je een testrit met een auto alvorens je hem koopt.
Beetje jammer dat iracing dat niet eens support. Het spel is gewoon super maar de geld machine erachter is toch wel zorgwekkend. Gezien de hoge aanschaf kosten en maandelijkse kosten.
Maargoed hobby mag wat kosten, alleen jammer dat men zo mijn geld weghoudt bij andere developers.
Beetje jammer dat iracing dat niet eens support. Het spel is gewoon super maar de geld machine erachter is toch wel zorgwekkend. Gezien de hoge aanschaf kosten en maandelijkse kosten.
Maargoed hobby mag wat kosten, alleen jammer dat men zo mijn geld weghoudt bij andere developers.
Huh??? Dat is een rare bewering...dat doe jij toch?Unique schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:45:
alleen jammer dat men zo mijn geld weghoudt bij andere developers.
Nou ik vind iRacing zeker mijn geld waard. Dat kan ik helaas niet van BF3 of Black Ops zeggen....
Het business model werkt, gezien we allemaal betalen.
Neemt niet weg dat het behoorlijk duur is (200+ dollar voor eerste jaar) en ook blijft door de maandelijkse kosten.
De aanbiedingen voor de subscriptions gaan overigens wel kwa prijs, maar daar wacht je soms weken op.
Heb zelf al gehad dat ik net 1 dag voor zo'n aanbieding voor veel meer geld veel minder kreeg.
Maargoed dat nemen we allemaal op de koop toe om toch te kunnen spelen
, neemt niet weg dat ik zeker uitkijk naar een beter alternatief.
Neemt niet weg dat het behoorlijk duur is (200+ dollar voor eerste jaar) en ook blijft door de maandelijkse kosten.
De aanbiedingen voor de subscriptions gaan overigens wel kwa prijs, maar daar wacht je soms weken op.
Heb zelf al gehad dat ik net 1 dag voor zo'n aanbieding voor veel meer geld veel minder kreeg.
Maargoed dat nemen we allemaal op de koop toe om toch te kunnen spelen
[ Voor 6% gewijzigd door Unique op 02-11-2011 22:35 ]
Het enige wat echt geld kost is de content, lidmaatschap is -als je een beetje regelmatig rijdt- bijna gratis (99 USD - 25% - 25USDcredits= 49USD en als je vier seizoenen twee klasses rijdt pak je ook nog eens 40 USD...ergo, voor 74 USD (54 Euro) heb je een jaar plus 65 USD content (drie extra banen en twee extra auto's....Hoe snel je de rest koopt is je eigen zaak.
Heb de afgelopen tijd al meer uitgegeven aan andere games die ik helemaal niets vind (F1 2011 en GRID 2)
Heb de afgelopen tijd al meer uitgegeven aan andere games die ik helemaal niets vind (F1 2011 en GRID 2)
Ach, het is gewoon duur vergeleken met andere spellen, dat kun je recht gaan praten wat je wilt maar de meeste andere spellen zijn gewoon 1 keer kopen en verder gratis. Voor de meeste van ons is het het geld echter dubbel en dwars waard, gewoon omdat we het veel spelen
Maar ik kan me goed voorstellen dat het business model mensen afschrikt, omdat je van te voren gewoon niet weet of het wat is. Ik had hetzelfde probleem maar heb uiteindelijk de 3-voor-1 maanden actie gebruikt. Na 2 maanden had ik al een hele zooi content en al met een jaar verlengd, dus dat zegt genoeg
Vind ik ook , de drie maanden actie is practisch gratis , wat je daarna uitgeeft is aan jezelf , er zijn er maar weinig die wat content een betere deal hebben (denk ik aan Rfactor en misschien NetKar) maar er is er geeneen die een beter georganiseerde competitie heeft imho.
btw net een Legends race gewonnen , was alleen helemaal niet de bedoeling (iedereen voor me viel uit), probeer nl alleen maar schoon te rijden om mn SR omhoog te brengen zodat ik volgende week mee kan doen in de trucks.
btw net een Legends race gewonnen , was alleen helemaal niet de bedoeling (iedereen voor me viel uit), probeer nl alleen maar schoon te rijden om mn SR omhoog te brengen zodat ik volgende week mee kan doen in de trucks.
How do you save a random generator ?
Ik heb gisteravond een legends race van je mee zitten kijken (die waar je 2-3 rondes voor het einde crasht omdat er een sukkel met een stukke wagen ineens midden in het veld gaat rijden, en daardoor een aantal mensen meeneemt). Jammer van die crash, maar ik heb bewondering voor de strakke lijnen die jij rijdt. Dat was me in de andere races die ik van je gezien heb (oa. tijdens het GoT toernooi) ook al opgevallen. Je rijdt misschien niet de allersnelste tijd, maar wel een van de cleanste lijnen. Ook heb ik je in een Skip practice op okayama gezien, waar je op de een of andere manier veel later dan mij remt, maar toch zonder blokkerende wielen of andere gepiep, netjes op tijd voor je instuurpunt afgeremt bent, en dan heel clean door de bocht gaat... Ik ben zoooo jaloersenchion schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:17:
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
idd die fanatec bug treft mij ook met mijn PWTSJoepW schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:35:
[...]
Ik rij zo af en toe met NTM auto's met mijn Fanatec set en ik vind het allemaal wel meevallen met de setting die ik gebruik.
Ik rij met 100% FFB op het stuur en 4-5,5 in iRacing afhankelijk van de auto.
edit: de eigenaar (van het ene fanatec stuur) heeft gezegd dat de bug er in de nieuwe build niet uit is maar de skip is al beter te besturen
[ Voor 10% gewijzigd door dabelg op 03-11-2011 08:04 ]
Op de replay / livestream van anderen moet je niet kijken naar het visuele rempunt, je ziet en hoort pas VEEEEEEEL later dat hij remt. Om je rempunten te controleren raad ik je iSpeed aan. Dit kan je laten lopen tijdens iRacing en na de sessie kun je jouw tijden vergelijken met die van anderen.derx666 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 07:42:
[...]
Ik heb gisteravond een legends race van je mee zitten kijken (die waar je 2-3 rondes voor het einde crasht omdat er een sukkel met een stukke wagen ineens midden in het veld gaat rijden, en daardoor een aantal mensen meeneemt). Jammer van die crash, maar ik heb bewondering voor de strakke lijnen die jij rijdt. Dat was me in de andere races die ik van je gezien heb (oa. tijdens het GoT toernooi) ook al opgevallen. Je rijdt misschien niet de allersnelste tijd, maar wel een van de cleanste lijnen. Ook heb ik je in een Skip practice op okayama gezien, waar je op de een of andere manier veel later dan mij remt, maar toch zonder blokkerende wielen of andere gepiep, netjes op tijd voor je instuurpunt afgeremt bent, en dan heel clean door de bocht gaat... Ik ben zoooo jaloers
Ik hoop dat het misschien de deur openzet voor de andere NASCAR modellen zoals de Ford en de Toyata want nu knalt iedereen in dezelfde ChevyRed Baron schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:27:
[...]
Dat is goed nieuws voor de mensen die hun wagenpark willen uitbreiden.
Dat Multi-Class nu te rijden is zonder alles te kopen is veruit beste nieuws imo van nieuwe build. Verder benieuwd naar NTM op de MX5. De known issues vind ik toch vrij ernstig, maar goed ze zijn iig known en ze houden het niet geheim.
Blijft wel apart om vanalles te wijzijgen, zelfs hoe champ. points vergaard worden, tijdens een seizoen. Maar goed, zal niet heel veel uitmaken.
Blijft wel apart om vanalles te wijzijgen, zelfs hoe champ. points vergaard worden, tijdens een seizoen. Maar goed, zal niet heel veel uitmaken.
dat MC gebeuren is wel leuk, maar zorgt ook wel voor een gevaar idd zoals een paar posts terug ook al beschreven is.
Voor mij persoonlijk geen heel schokkende wijzigingen, maar goed, vast leuke dingen voor anderen
Voor mij persoonlijk geen heel schokkende wijzigingen, maar goed, vast leuke dingen voor anderen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja klopt, bepaalde klasses zal 1 auto wel gaan domineren. De Grand Touring Cup bv, omdat iedereen de MX5 heeft. Maar ik vind het al top dat ik de MX5, dat ik een leuke bak blijf vinden, nu op meer banen kan racen dan alleen Lime Rock en Okayama Short.BM schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:35:
dat MC gebeuren is wel leuk, maar zorgt ook wel voor een gevaar idd zoals een paar posts terug ook al beschreven is.
Die roof cam, al is het maar bij hosted, hadden ze wel weg mogen laten trouwens. Dan ga je maar mario kart spelen hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-11-2011 10:40 ]
inderdaad en met het "beter" beheren van het te behalen puntensysteem zal dit nog erger worden geen bezetting geen puntenHertog_Martin schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:40:
[...]
Ja klopt, bepaalde klasses zal 1 auto wel gaan domineren. De Grand Touring Cup bv, omdat iedereen de MX5 heeft. Maar ik vind het al top dat ik de MX5, dat ik een leuke bak blijf vinden, nu op meer banen kan racen dan alleen Lime Rock en Okayama Short.
Die roof cam, al is het maar bij hosted, hadden ze wel weg mogen laten trouwens. Dan ga je maar mario kart spelen hoor.
Dat heeft niets met MC racing optie te maken. iRacing heeft volgens mij een dikke deal met Chevrolet aangezien ze de Impala A,B en C hebben en dan ook nog de Corvette C6R. Denk niet dat er zomaar nog een paar andere merken er bij komen.Fuelke schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:58:
[...]
Ik hoop dat het misschien de deur openzet voor de andere NASCAR modellen zoals de Ford en de Toyata want nu knalt iedereen in dezelfde Chevy
Het zou wel cool zijn als de andere merken ook naar iRacing zouden komen. Dat we alleen de Impala hebben, maakt me niet zo veel uit ( aangezien het de mooiste auto is van de Cup serie
[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 03-11-2011 11:16 ]
Ik weet dat er nog een auto van Honda komt, maar welke is nog niet duidelijk.
Het liefst zou ik eigenlijk een touringcar erbij willen iets als een BTCC, WTCC wagen.
Alleen moet de netcode dan eigenlijk nog wat beter, want soms wordt je gewoon rond getikt terwijl duidelijk te zien is dat er geen contact is geweest.
Het liefst zou ik eigenlijk een touringcar erbij willen iets als een BTCC, WTCC wagen.
Alleen moet de netcode dan eigenlijk nog wat beter, want soms wordt je gewoon rond getikt terwijl duidelijk te zien is dat er geen contact is geweest.
Het is wachten op de server in Europa. Die komt er ook "SOON" aan.Dutch3men schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:34:
Ik weet dat er nog een auto van Honda komt, maar welke is nog niet duidelijk.
Zodra die er is zullen alleen de practise sessies hierop draaien.Niellie41 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:37:
[...]
Het is wachten op de server in Europa. Die komt er ook "SOON" aan.
En mochten ze later hier ook races op gaan doen krijg je hetzelfde probleem als wat de mensen uit Azië hebben
Hun kunnen nooit in de hoge SOF's rijden van bijvoorbeeld de Nascar klassen, want hun komen dan in de AUS server te zitten.
Ik zie niet zo goed in wat het voordeel is van een europese server, tenzij je alleen maar mensen uit europa erop laat heb je toch nog steeds hetzelfde probleem? Alleen nu andersom... Of een paar europeanen nou naar een server in de VS connecten, of een paar amerikanen naar een server in de EU, het effect blijft hetzelfde...
Hoe dan ook hoop ik dat laggers tot een minimum gereduceerd worden, verpesten het hele spel.
Anyway, vandaag de nieuwe build en dus NTM voor de MX5. Ik ben pas enkele weken terug begonnen met iRacing dus niet bekend met verschil tussen OTM en NTM op eenzelfde wagen.
Moet ik me er op instellen dat de MX5 echt heel anders gaat rijden?
Anyway, vandaag de nieuwe build en dus NTM voor de MX5. Ik ben pas enkele weken terug begonnen met iRacing dus niet bekend met verschil tussen OTM en NTM op eenzelfde wagen.
Moet ik me er op instellen dat de MX5 echt heel anders gaat rijden?
Mijn ervaring met het NTM tov OTM is dat het NTM wat natuurlijker aanvoelt.
De NASCAR class A en B zijn er erg mee verbeterd.
Met de truck is het verschil niet zo heel groot.
De Skippy was verschikkelijk tricky en is nu een stuk beter (imo).
Hoe het nu is weet ik nog niet. Ik hoop een heel stuk beter.
De setups zullen aangepast cq opnieuw gemaakt moeten worden.
Maar dat de MX5 anders gaat rijden weet ik niet. Hij zal wel anders aanvoelen.
Hoop gewoon dat fanatec nu werkt met NTM, want de corvette is op nieuwe sloffen gezet ;p Anders koop ik me 2de handse g25TimG schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:56:
Mijn ervaring met het NTM tov OTM is dat het NTM wat natuurlijker aanvoelt.
Thanks for making my day.derx666 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 07:42:
[...]
Ik heb gisteravond een legends race van je mee zitten kijken (die waar je 2-3 rondes voor het einde crasht omdat er een sukkel met een stukke wagen ineens midden in het veld gaat rijden, en daardoor een aantal mensen meeneemt). Jammer van die crash, maar ik heb bewondering voor de strakke lijnen die jij rijdt. Dat was me in de andere races die ik van je gezien heb (oa. tijdens het GoT toernooi) ook al opgevallen. Je rijdt misschien niet de allersnelste tijd, maar wel een van de cleanste lijnen. Ook heb ik je in een Skip practice op okayama gezien, waar je op de een of andere manier veel later dan mij remt, maar toch zonder blokkerende wielen of andere gepiep, netjes op tijd voor je instuurpunt afgeremt bent, en dan heel clean door de bocht gaat... Ik ben zoooo jaloers
Ik rij in de legends al zo voorzichtig omdat veel rijders niet kijken wie er achter hun zit.
Misschien heeft het rempunt iets te maken met dat ik mn speakers op dezelfde plank heb zitten als mn pedalen en zo enige vibraties kan voelen , verder om mn banden geluid beter te horen/voelen heb ik de enginesound in iracing wat naar beneden gezet , want ik heb met mn DFP in iracing juist eigenlijk helemaal geen gevoel wat mn remmen aan het doen zijn.
Ik heb eigenlijk het gevoel dat ik nog steeds te vroeg rem eerlijk gezegd.
[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 03-11-2011 14:43 ]
Ik hoef niet bang te zijn dat ik iets mis.....Hertog_Martin schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:05:
It has begun...
Ik zit nog wel een aantal uren @ work helaas. Normaal had ik al weekend.
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-11-2011 15:31 ]
We are now in the Unknown.Hertog_Martin schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:05:
It has begun...

Gaat volgens Iracing 4 uur duren , jammer heb net zoveel zin om te rijden.
[ Voor 61% gewijzigd door enchion op 03-11-2011 16:01 ]
Update is te downloaden
Vergeet onderaan niet de downloads aan te vinken voor de auto's voor multi-class als je die nog niet hebt.
900MB maar de server is nog snel, heb 'm bijna binnen met 3.5MB/s
Vergeet onderaan niet de downloads aan te vinken voor de auto's voor multi-class als je die nog niet hebt.
900MB maar de server is nog snel, heb 'm bijna binnen met 3.5MB/s
[ Voor 20% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-11-2011 16:13 ]
Ze zijn te snel. Ben pas om 19 thuis...... 
Vanavond maar wat rije en testen...
Vanavond maar wat rije en testen...
1.8 GB (ongeveer) voor mij (100% content). Had het binnen in 5 minuten, snelle servers!. Wel slim om de load te verspreiden op deze manier. Geinstalleerd en wel, nu wachten tot service back up is
Dat vind ik de beste vernieuwing, ben de update ook aan het binnenhalen, als ze dan straks klaar zijn met de update kan je meteen spelen en hoef je niet een hele tijd te wachten.Roderic schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:24:
1.8 GB (ongeveer) voor mij (100% content). Had het binnen in 5 minuten, snelle servers!. Wel slim om de load te verspreiden op deze manier. Geinstalleerd en wel, nu wachten tot service back up is
In tussentijd ga ik een paar rondjes rijden in C.A.R.S. (Racesim)
[ Voor 8% gewijzigd door Fuelke op 03-11-2011 16:36 ]
Betekent die multiclass addon nu dat ik bv zonder de jetta gekocht te hebben ik kan meedoen met die races (cq de "grand touring cup")
Zou wel leuk zijn , heb nl geen interesse in de jetta maar vind de MX5 erg leuk , alleen niet meer op Lime Rock en Okayama.
Zou wel leuk zijn , heb nl geen interesse in de jetta maar vind de MX5 erg leuk , alleen niet meer op Lime Rock en Okayama.
1,2 gb'tjes, maar ik moet ook nog even 8 items aanschaffen zodat ik ook op de 100% zit.
Jaenchion schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:49:
Betekent die multiclass addon nu dat ik bv zonder de jetta gekocht te hebben ik kan meedoen met die races (cq de "grand touring cup")
En same here, wil de MX5 wel eens op andere circuits loslaten in een officiele serie.
And we're live... sort of... servers liggen op hun gat dus krijg een 'Joining Race Failed'
edit: ah, nu doet ie het wel. Ik ben de MX5 met NTM testen
Eerste indruk: Ze hebben schaatsen onder dat ding gezet
edit: ah, nu doet ie het wel. Ik ben de MX5 met NTM testen
Eerste indruk: Ze hebben schaatsen onder dat ding gezet

[ Voor 41% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-11-2011 18:36 ]
ik krijg helemaal geen connectie met de homepage 
Nou dan eerst maar eten. Kom er met geen mogelijkheid op
Nou dan eerst maar eten. Kom er met geen mogelijkheid op
[ Voor 38% gewijzigd door JoepW op 03-11-2011 18:45 ]
Gear ratios zijn blijkbaar ook veranderd op de MX5, ik eindig nu elke keer in zn 5 op rechte stuk terwijl eerder nooit de 5 haalde.
En wtf, als je stilstaat schud je auto heen en weer en mn stuurtje daarmee ook.
MX5 verlies je nu best snel en corrigeer je nog lastig.. als ie eenmaal gaat slingeren ben je m vrijwel kwijt.
Ik voorspel dat komende dagen op zn minst er behoorlijk wat INC punten uitgedeeld gaan worden in de Mazda Cup.
MX5 verlies je nu best snel en corrigeer je nog lastig.. als ie eenmaal gaat slingeren ben je m vrijwel kwijt.
Ik voorspel dat komende dagen op zn minst er behoorlijk wat INC punten uitgedeeld gaan worden in de Mazda Cup.
[ Voor 34% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-11-2011 18:48 ]
Dat is een bekend 'probleem'.Hertog_Martin schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:47:
Als je het je heel erg stoort dan moet je even helemaal naar een kant sturen.
Hoe vaak sta je nu stil? Als het goed is maar een keer
Servers down. Download wel mogelijk en nu opgestart 
Ennuh met mijn flitsende adsl alhier: 45 minuten. Dus nu echt ff eten.
Ennuh met mijn flitsende adsl alhier: 45 minuten. Dus nu echt ff eten.
Vreemd, ik krijg nu weer de Down for Maintenance pagina
Beetje wazig 'probleem'Hertog_Martin schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:47:
Gear ratios zijn blijkbaar ook veranderd op de MX5, ik eindig nu elke keer in zn 5 op rechte stuk terwijl eerder nooit de 5 haalde.

Geeft dus eigenlijk duidelijk aan dat de NTM nog helemaal niet klopt.. als je niet eens een statische auto kan simuleren, hoe wil je dan in godsnaam een bewegende simuleren.
Maargoed ik ben benieuwd..download loopt in ieder geval
Als je het niet leuk vind en iRacing volgens jou te duur is, waarom doe je het dan? Ik denk niet dat jij dat beter kan 
Edit:
Tweet van iRacing:
We are looking into an issue with our member homepage right now. Back to Green Flag shortly! #hurryupiwanttorace!
Edit:
Tweet van iRacing:
We are looking into an issue with our member homepage right now. Back to Green Flag shortly! #hurryupiwanttorace!
[ Voor 53% gewijzigd door Niellie41 op 03-11-2011 18:55 ]
Want dan is het in Amerika 's middags en zijn daar niet veel mensen online.
Ze kunnen lastig met iedereen op de wereld rekening houden, helaas
Ze kunnen lastig met iedereen op de wereld rekening houden, helaas
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 03-11-2011 19:05 ]
NTM op De corvette c6r is toch erg goed
beter als de rest van die ntm wagentjes in 11S3.
site washeel ff up en je kon sessie starten nu is ie weer plat lol
site washeel ff up en je kon sessie starten nu is ie weer plat lol
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Site is weer down inderdaad, de "Download Updates while you wait" werkt ook niet, ik krijg een error 500
Hij doet het weer !
Hmmmmm weer updaten
T`is Oulton park , dacht dat die bij mij in het grote pack zat .
Hmmmmm weer updaten
T`is Oulton park , dacht dat die bij mij in het grote pack zat .
[ Voor 83% gewijzigd door enchion op 03-11-2011 20:31 ]
Jup... Eindelijk een Notifications button, haha. Bekeek (daardoor) voor het eerst eens m'n awards. Wel vreemd, de eerste die ik zie is:
Klopt helemaal niet, ik ben bij Infineon pas ingestapt? Dat was toch niet de eerste race van het SM seizoen?Full Season Competitor - Race - Road
Race at least once a week in the same car class in a road series for an entire official season of at least 12 weeks.
Competed in the full Star Mazda Championship - 2011 Season 3 race season
Nieuwe serverfarm komt in NL te staan:
Wordt de server nou trouwens bepaald op hoeveel mensen er uit die zone hebben gejoined? Want ik zat eerder vandaag op een Australische server met aardig wat Australiers. Nu hadden zij een ping van 33 en ik 250 ipv andersom.Infrastructure may not be as sexy as new cars, tracks and features, but it’s what enables iRacing to continually deliver online racing of unsurpassed quality. So we are adding a third server farm in The Netherlands near Amsterdam complimenting those already online in Boston and Sydney. The new servers should be online shortly.
Bij mij is de update gecrashed. Dus kan grotendeels opnieuw beginnen. 30 minuten to go
Damn , jullie moeten de Legend nu eens proberen , heb gewoon last van "ONDERSTUUR" .
Hij rijdt nu totaal andersom.
(voelt wel logischer overigens)
Hij rijdt nu totaal andersom.

[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 03-11-2011 19:46 ]
MX5 ook totaal anders.
Hele spel is anders geworden voor Rookies.
Hele spel is anders geworden voor Rookies.
Even gefixed.Hertog_Martin schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:47:
MX5 ook totaal anders.
Hele spel simulatie is anders geworden voor Rookies.
Verder maakt het niet veel uit, want de handling is voor iedereen gelijk.
Dat had de Legend altijd al.enchion schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:46:
Damn , jullie moeten de Legend nu eens proberen , heb gewoon last van "ONDERSTUUR" .
Hij rijdt nu totaal andersom.(voelt wel logischer overigens)
Net de HPD geprobeerd en het voelt veel beter aan. Nu even NASCAR proberen.
Ik kon de MX5 net nog geen 2 rondjes op de baan houden, maar ga een race joinen en voorzichtig rijden en kijken hoeveel mensen 'm op de baan weten te houden.
En spel/sim, we weten waar we het over hebben toch. Het blijft een racegame alleen dan van type simulator ipv arcade.
En spel/sim, we weten waar we het over hebben toch. Het blijft een racegame alleen dan van type simulator ipv arcade.
[ Voor 27% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-11-2011 19:57 ]
Neeeeeee..... Het is een sim 
Nog 10 minuten ......
Nog 10 minuten ......
[ Voor 38% gewijzigd door JoepW op 03-11-2011 20:08 ]
En weer down. Net even de MX5 race als spectator gekeken. Iedereen had nogal moeite hem op de weg te houden. Vermakelijk als toeschouwer, dat wel
Volgens mij mag je wel drop weeks hebben voor die awardNickThissen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:36:
Jup... Eindelijk een Notifications button, haha. Bekeek (daardoor) voor het eerst eens m'n awards. Wel vreemd, de eerste die ik zie is:
[...]
Klopt helemaal niet, ik ben bij Infineon pas ingestapt? Dat was toch niet de eerste race van het SM seizoen?
Baal update binnen en weer down grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Grr zag tijdens het tv kijken dat de site weer up was.
Maar omdat ik niet direct ff opstond en de rest van de content aanschafte ben ik dus weer te laat
Maar omdat ik niet direct ff opstond en de rest van de content aanschafte ben ik dus weer te laat
Midden in de race gaat Iracing eruit . Laatste ronde .

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 03-11-2011 20:27 ]
Denk het ook, want heb de oval versie van die award gehaald voor de Late Model dit seizoen, en heb ook een week of 2 niet gereden.ramsho schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:24:
[...]
Volgens mij mag je wel drop weeks hebben voor die award
Bij mij?Magevael schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:20:
En weer down. Net even de MX5 race als spectator gekeken. Iedereen had nogal moeite hem op de weg te houden. Vermakelijk als toeschouwer, dat wel
Wel jammer, 1e ronde T5 deed ik bewust rustig omdat ik wist dat ie kan uitbreken als je daar de heuvel over gaat. Breekt ie alsnog uit en vol de vangrail in, iemand anders klapte gezellig mee.
Daarna wel zonder incident 19 rondes redelijke pace gereden. Was anders wel leuke race geweest want was evensnel als P1 en P2 ongeveer.
Veel afvallers, 4 man kon er echt niet mee rijden en gaven op.
Benieuwd of iRacing de results uberhaupt gaat verwerken, want meteen site weer down

[ Voor 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-11-2011 20:32 ]
Ja, ik zag je gaan. En meteen erna nog eenBij mij?
Heb zelf een paar rondjes test gereden, maar hij is wel wat lastiger geworden. Of het is even wennen. Moest werken om iets in de 1.01 te halen. Waren het eerst ook niet 4 versnellingen in de Roadster?
Site weer up, 900MB aan updates voor mij. Helaas ging de snelheid van 5MB/sec naar 500kb/sec
Ben ik het niet helemaal mee eens , een makkelijk leerbare auto in het echt moet in mijn opinie ook relatief makkelijk leerbaar zijn in Iracing.Hoogie2004 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:49:
[...]
Verder maakt het niet veel uit, want de handling is voor iedereen gelijk.
Met de MX5 verwacht ik daarom niet met de telemetry aan de gang te hoeven , en desnoods een windtunnel test , met als uitleg het is voor iedereen gelijk.
Sommige auto`s horen bij mensen die een "potje" willen racen en andere bij die een beetje willen puzzelen.
De top (F1) hoort bij men die in allebei goed zijn.
Net even getest met de roadster. De auto reageert echt anders.
De eerste rondjes vroeg ik me af waarom ben ik toch zo traag terwijl ik de meeste bochten tegen hogere snelheid uit kom? De echte snelheid en de snelheidsmeter in de auto komen dus niet meer met elkaar overeen.
Dit heeft ook effect op de gearing, je hebt nu wel de 5de nodig in de roadster op lime rock. Dadelijk even testen met de cup of het voordeel van de roadster op lime rock nu weg is. Terug het stuur aan de juiste kant ;-)
De eerste rondjes vroeg ik me af waarom ben ik toch zo traag terwijl ik de meeste bochten tegen hogere snelheid uit kom? De echte snelheid en de snelheidsmeter in de auto komen dus niet meer met elkaar overeen.
Dit heeft ook effect op de gearing, je hebt nu wel de 5de nodig in de roadster op lime rock. Dadelijk even testen met de cup of het voordeel van de roadster op lime rock nu weg is. Terug het stuur aan de juiste kant ;-)
Bij de MX5 kan je de rijhoogte flink verlagen dat rijdt een stuk beter. (aangenomen dat je op Oulton zat)
Makkelijk leerbaar is niet gelijk aan onrealistisch.enchion schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:38:
[...]
Ben ik het niet helemaal mee eens , een makkelijk leerbare auto in het echt moet in mijn opinie ook relatief makkelijk leerbaar zijn in Iracing.
Met de MX5 verwacht ik daarom niet met de telemetry aan de gang te hoeven , en desnoods een windtunnel test , met als uitleg het is voor iedereen gelijk.
Sommige auto`s horen bij mensen die een "potje" willen racen en andere bij die een beetje willen puzzelen.
De top (F1) hoort bij men die in allebei goed zijn.
Als de MX5 door het tire-model realistischer gaat reageren, is dat denk ik beter, ook om die mensen voor te bereiden op de hogere klasses
Eerste indrukken zijn positief. steeringFFBSmooth op 0.1 verbergt wel erg veel effecten heb ik het idee, maar 0.5 lijkt al een stuk beter. 1.0 is het oude gevoel, dus die setting doet wel echt wat. De Skip was aardig te controleren op Okayama. Verder nog even de MX5 getest (rijdt heel anders), net zoals de Legends. Helaas niet meer tijd nu maar ik ga van het weekend wat verder prutsen
Het went, maar MX5 is idd op meer punten veranderd dan alleen NTM.
Net race weer gedaan, weer 4de, maar zat per ongeluk in de Cup ipv de Roadster... heb een hekel aan de Cup maar op NTM is verschil kleiner met de Roadster dan voorheen lijkt het wel.
Net race weer gedaan, weer 4de, maar zat per ongeluk in de Cup ipv de Roadster... heb een hekel aan de Cup maar op NTM is verschil kleiner met de Roadster dan voorheen lijkt het wel.
Raar zeg, ik had de 1,3Gb in 5 minuten binnen door mijn fibertjeArfman schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:37:
Site weer up, 900MB aan updates voor mij. Helaas ging de snelheid van 5MB/sec naar 500kb/sec
Trouwens bijna hele veld zat in de Cup en iedereen had over hoe anders het reed. Ik denk dat ik niet de enige was die per ongeluk in de Cup zat
Was iig sowieso nog iemand die ook melde op chat.
Bah
Race voorbij in lap 1, ik wil remmen voor de eerste scherpe bocht en zodra ik de rem aanraak lock ik meteen en kom niet meer tot stilstand (had niet veel speling remde laat) en ram zo door een paar man heen (zo leek het in ieder geval, volgens mij viel het mee). Snap er niks van, in de warmup ging alles prima, en nu is de rem ineens 5x zo gevoelig
Sta nu in de pits en als ik de rem een beetje aanraak schiet hij meteen naar 80% vol ofzo. Is iets ineens gereset in de driver denk ik?
Erg lullig zeg...
Hoorde bij de MX5 race ook aantal klagen over het remmen.
Sinds gisteren al -0.42 SR trouwens
zonder ook maar iemand geraakt te hebben.
Sinds gisteren al -0.42 SR trouwens
[ Voor 27% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-11-2011 21:46 ]
Het verschil tussen beide mazdas is kleiner geworden. De foutmarge van de snelheidsmeter op de roadster is groter dan bij de cup. Aan de auto zelf is verder niets veranderd, de schakelpunten liggen nog steeds op dezelfde snelheid. Door die afwijking op de snelheidsmeter lijkt het wel of meer veranderd is.
Voor mij is het alsof de MX5 roadster nu op kleinere bandjes rondrijd.
Voor mij is het alsof de MX5 roadster nu op kleinere bandjes rondrijd.
Leuke bug... Wil de practice sessie waar Joep in zit joinen, selecteer de HPD, en hij kiest blijkbaar toch de Corvette. Nu kan ik dus niet meer de HPD kiezen omdat je niet meer van auto kan wisselen...
Edit
Ik reed net een rondje in de Corvette maar ik moest 10 graden naar rechts sturen om rechtdoor te komen, nu was het stuur dus fout...
Het probleem heeft waarschijnlijk in de logitech profiler gezeten. Die kon ik niet meer opstarten, crashed meteen bij het opstarten, volgens mij was hij corrupted. Ik zie ook dat mijn virus scanner gestart is om 21:34, dat is wel erg toevallig, dat zou best wel eens precies tussen de warmup en de race in kunnen zijn
Die gaat dus ook uit in het vervolg... (Hoewel hij zegt dat hij niks gevonden heeft, dus zou ik verwachten dat hij niks aangeraakt heeft, maar goed...)
Nou ja, na uninstall / reinstall van logitech profiler lijkt het weer te werken, maar hoop niet dat dit vaker gebeurd. Iemand anders ook al eens zo'n problemen gehad (G25, maar het lijkt een software probleem dus in principe elk Logitech stuur kan het hebben denk ik..) ?
Edit
Ik reed net een rondje in de Corvette maar ik moest 10 graden naar rechts sturen om rechtdoor te komen, nu was het stuur dus fout...
Het probleem heeft waarschijnlijk in de logitech profiler gezeten. Die kon ik niet meer opstarten, crashed meteen bij het opstarten, volgens mij was hij corrupted. Ik zie ook dat mijn virus scanner gestart is om 21:34, dat is wel erg toevallig, dat zou best wel eens precies tussen de warmup en de race in kunnen zijn
Nou ja, na uninstall / reinstall van logitech profiler lijkt het weer te werken, maar hoop niet dat dit vaker gebeurd. Iemand anders ook al eens zo'n problemen gehad (G25, maar het lijkt een software probleem dus in principe elk Logitech stuur kan het hebben denk ik..) ?
[ Voor 68% gewijzigd door NickThissen op 03-11-2011 22:17 ]
Dit topic is gesloten.