iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.228 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 13:06

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja het was vermakelijk.

Zoals al vermeld was was ronde 2 een ramp. Zag Joep voor me spinnen en dacht ga hem aan de binnenkant voorbij, maar denk dat Joep zo snel mogelijk van de baan af wou. Dus gaf die net gas daar waar ik er langs wou. Boom dus. Nou ja had al in de practise opmerking gemaakt dat het niet erg was dat Joep vooraan stond omdat die toch wel een foutje zou maken. Kreeg nu dus men payback. ;)
Uit eindelijk met kromme auto de pit kunnen bereiken en de race met een behoorlijke achterstand kunnen vervolgen. Zo nog van P12 naar P5 kunnen op rukken. Moest alleen werken om Davy en Nick voorbij te komen rest maakte netjes een foutje zodat ik geen moeite hoefde te doen. >:) Eric was nog het meest hoffelijk door ff snel te af snijden en zo mij voorbij te laten. Daarvoor dank, scheelde zo aardig wat tijd en zo kon ik Nick nog verschalken. :) Maar ja had meer in gezeten, had snelste ronde in de race en gezien men pace had ik zeker voor de winst mee kunnen doen. Maar ja thats racing. :)

Iig gefeliciteerd Ramsho.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
derx666 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:37:

Maar als je ingestuurd had, had ik gewoon achter je gezeten.
Ok, dan is het gewoon prima hoor, dan was ik gewoon te voorzichtig :) zoals ik al zei kon ik het niet goed zien, het kwam alleen over alsof je precies naast me zou uitkomen als ik meteen zou insturen, maar dat kan best niet kloppen... Ik ging ook te wijd, omdat ik besloot later in te sturen remde ik iets minder, net niet genoeg en moest toen nog bij remmen... Komt door die kut auto, krijg dat hok niet precies onder controle :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 13:03
Vind het al best jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar afspraak was nog uitgelopen en kwam pas om middernacht thuis dus veel keuze had ik niet.

Deze avond zal ik wel van de partij zijn!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 11:56
Dat was wel een aardige race gisteren inderdaad.
De start en de eerste rondes gingen redelijk beroerd waar ik ook terugviel tot een 5e of 6e plek.
Maar als de eersten eraf spinnen maakt het het wel een stukje gemakkelijker natuurlijk ;)

De hele race eigenlijk een seconde of 3-4 achter ramsho aan getuft en met nog een ronde of 5 te gaan ben ik nog even gaan pushen om het gat dicht te krijgen en snel de winst weg te pakken.
Dat gat dichtrijden lukte nog wel aardig, maar ik kreeg het niet voor elkaar om goede exits te krijgen waardoor het gat op de rechte stukken eigenlijk altijd te groot was om een serieuze uitrem actie te overwegen.

Bovendien kreeg ik het gevoel dat ramsho op dat moment ook nog wel redelijk aan het pushen was dus een terechte overwinning gepakt heeft :)

Verder wil ik nog even iedereen bedanken waarmee we dit seizoen de SM aangepakt hebben qua practise sessions en het werken aan setups.
Dat heeft er mede toe bijgedragen dat ik p2 overall en de winst in div2 heb kunnen pakken. _/-\o_
derx666 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:37:
Ik hoop dat iemand de replay heeft opgeslagen, en die wil delen. Ik ben nu wel benieuwd eigenlijk :)
http://dl.dropbox.com/u/4903492/iracing/subses4345271.7z

[ Voor 14% gewijzigd door Red Baron op 25-10-2011 10:44 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De nieuwe iRacing TV episode is hier :)

Veel nieuw spul wat eraan komt, ik hoor helaas alleen niks over de NTM want die klopt nog lang niet. Ik vond de NTM die eerst alleen onder de nieuwe Nationwide wagen zat veel fijner als het gaat om bochten maken, het grip level vond ik veel beter dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56

Niellie41

[object Object]

Ik weet nog niet welke NASCAR klasse ik volgend jaar wil rijden. Ik ben aan het twijfelen tussen de cup, nation wide en de trucks. Al gaat mijn voorkeur uit naar de cup en nation wide.
Maar dan moet ik nog tussen die twee kiezen. Ik vind het maar moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:41

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:32:
Ik weet nog niet welke NASCAR klasse ik volgend jaar wil rijden. Ik ben aan het twijfelen tussen de cup, nation wide en de trucks. Al gaat mijn voorkeur uit naar de cup en nation wide.
Wat is er mis met 3 klasses rijden? (mits je de tijd hebt)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik wil op oval ook een klasse hebben waar ik me op concentreer.
De andere klasses zal ik ook wel rijden, als ik tijd extra heb of als de andere klasse op een leuke baan rijdt.

Ik merk dat ik meer leer als ik me echt op een auto concentreer. Zo ben ik dit jaar ook 5e geworden in div 4 in de Proto&GT Challenge. Omdat ik me alleen op de HPD heb geconcentreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Qua ovals word het voor mij zonder twijfel de Indycar :) (al was het vorige week niet duidelijk of ze de oval indy gingen samenvoegen met de road... die discussie liep iig op het forum)
Road ga ik verdelen over de SM en snellere road-wagens. (behalve als iedereen hier ineens meedoet met de Radical, dan ga ik die ook doen :P)

[ Voor 50% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-10-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
Red Baron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:42:
Dat was wel een aardige race gisteren inderdaad.
De start en de eerste rondes gingen redelijk beroerd waar ik ook terugviel tot een 5e of 6e plek.
Maar als de eersten eraf spinnen maakt het het wel een stukje gemakkelijker natuurlijk ;)

De hele race eigenlijk een seconde of 3-4 achter ramsho aan getuft en met nog een ronde of 5 te gaan ben ik nog even gaan pushen om het gat dicht te krijgen en snel de winst weg te pakken.
Dat gat dichtrijden lukte nog wel aardig, maar ik kreeg het niet voor elkaar om goede exits te krijgen waardoor het gat op de rechte stukken eigenlijk altijd te groot was om een serieuze uitrem actie te overwegen.

Bovendien kreeg ik het gevoel dat ramsho op dat moment ook nog wel redelijk aan het pushen was dus een terechte overwinning gepakt heeft :)
Hehe, klopt.

Zat de laatste 5 ronden beetje te harken met de bandjes, kreeg geen lekkere rondes meer voor elkaar, waar ik je inderdaad snel dichterbij zag komen.

Laatste 2 rondjes had ik weer een beetje gevonden hoe ik toch iets harder kon met de bandjes, en kon ik je nog redelijk voorblijven.
Heb wel het idee dat je te hard de bocht in ging op het einde, want inderdaad bij bocht uit groeide het gat elke keer weer iets.

Wel leuk gereden, is toch wel zweten de hele tijd iemand op 3-4 seconde achter je... elk foutje zie je je voorsprong slinken.

Tnx voor de felicitaties.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Hoeveel laps hebben we vannavond op Charlotte? of is het een tijd race?

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Genoeg om fatsoenlijk te wrecken lijkt me.
Ik zie in de topic start staan dat het 55 minuten duurt.
Ook zie ik maar 2 fast tows staan, als we een redelijk groot veld hebben en de race echt zo lang duurt is het dan niet een idee om dat aantal ietsje op te hogen? (als dat nog kan hoor)

Als je in een aardige wreck zit is je auto eigenlijk heel snel al onrijdbaar en het zou zonde zijn als er nog maar een gehalveerd veld over is na 20 minuten o.i.d.
Wat is jullie idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dan moet iedereen maar voorzichtiger rijden. In het echt het je maar één auto in de race. Gewoon geen domme dingen doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:30:
Ook zie ik maar 2 fast tows staan, als we een redelijk groot veld hebben en de race echt zo lang duurt is het dan niet een idee om dat aantal ietsje op te hogen? (als dat nog kan hoor)

Als je in een aardige wreck zit is je auto eigenlijk heel snel al onrijdbaar en het zou zonde zijn als er nog maar een gehalveerd veld over is na 20 minuten o.i.d.
Als ik me de vorige oval race nog goed kan herinneren dan lijkt me dat een goed idee ;) Ofwel meer fast tows ofwel minder tijd denk ik :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:30:

Geen idee. Meer fasttows is mij in principe prima, bij een tow verlies je toch een rondje,dus voor de uitslag moet het niet teveel uitmaken denk ik. Weet niet of je het nog kan aanpassen, mja.

Hoop dat ik op tijd thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De vorige oval race was heel anders, toen reden we met de Legends op een baan van 500 meter of zo. Nu rijden we op een 1.5 mile oval, daar is veel meer ruimte en met de streetstocks moet dat geen probleem zijn aangezien die dingen niet zo lastig te besturen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep 2 moet op zo'n grote oval zat zijn. Als je meer dan twee keer in een grote wreck beland moet je wel erg pech hebben. We zijn allemaal ervaren sim racers dus.

Verwacht wat dat betreft veel meer schade op Indianapolis. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik vind je aanname wel wat voorbarig, er zijn denk ik best een aantal mensen hier die nog niet zo veel ervaring hebben met vol gas oval racen.
Voor zulke mensen kan het best wat lastiger zijn als we double file gaan racen op deze baan.

Voor de meer ervaren mensen is 2 fast tows wel meer dan genoeg, alleen zou ik het jammer vinden als er een aantal mensen al voortijdig moeten afhaken omdat ze geen verse auto's meer hebben.
Maar misschien zie ik het ook wel wat pessimistisch in hoor en valt het allemaal nog wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Eensch met Paul. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik denk dat je wel erg negatief denkt over de kwaliteiten van de rijders hier. Mijn eerste stappen op de ovals waren ook wennen maar ik heb me nooit als een idioot gedragen en het aantal wrecks viel reuze mee. De Streetstock is ook geen Impala.
En zoals als eerder gezegt een legends race op kleine oval is veel wreck gevoeliger dan dit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Ik heb alvast maar wat vlammen op mijn wagen geschilderd.
Misschien wordt ie daar sneller van.

Afbeeldingslocatie: http://nlracingteam.weebly.com/uploads/3/9/1/4/3914527/9735530_orig.png

[ Voor 45% gewijzigd door TimG op 25-10-2011 18:33 ]

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

BM

Moderator Spielerij
Linken naar localhost gaat niet werken Tim ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
oops link aangepast

[ Voor 66% gewijzigd door TimG op 25-10-2011 18:34 ]

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nog even een vraagje... is het de bedoeling dat ik op de baan van vanavond halfweg het rechte stuk al van de limiter loop te bouncen :? Ding loopt 184 en dan is de koek op... :?

Nevermind, baseline is niet gelijk aan de fixed setup. Beetje suf dat ze die niet als standaard laden...

[ Voor 24% gewijzigd door BM op 25-10-2011 18:50 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gaan we een GOT cooked setup gebruiken of de baseline vanavond , als we dan toch een GOT setup gaan gebruiken dan graag een erg stabiele aub .
Wel geoefend met de baseline en die is gewoon goed voor lange termijn te gebruiken lijkt me dus dan net zoiets als het toch een Gotter moet zijn .
Zelf maken ga ik niet over zeuren deze keer aangezien ik met ovals eigenlijk geen ervaring heb (behalve Legends maar dat lijkt toch niet hetzelfde) , hopen dat het leuk is dan heb ik in de toekomst nog wat te leren. :)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gaan gebruik maken van de fixed setup en niet de baseline ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Heb me onder voorbehoud geregistreerd voor vanavond, mijn wederhelft is nog niet thuis en ik weet niet of ze moet studeren vanavond.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb de race al ingepland. DUs fast tows wijzigen lukt niet meer. Dus we moeten gewoon voorzichtig doen. Net alsof het real life racing is ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Niellie41 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:32:
Ik ga voor de Nation wide COT, geloof dat Frank H daar ook voor gaat;

Wie nog meer???

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik denk dat ik ook voor de COT ga. Eerst even echt hard leren gaan en het seizoen erna misschien overstappen naar de Cup car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik weet het nog niet, ik pak in ieder geval de races mee op Daytona en Talladega als hier gereden gaat worden.
Ik heb net het mailtje binnen voor het wachtwoord, maar kan je de volgende keer de mailadressen in BCC zetten?

[ Voor 33% gewijzigd door FabiandJ op 25-10-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mail aan de deelnemers vanavond is verstuurd en de inschrijving is gesloten.
Ik ben net thuis en ga nu ff eten.
Tot straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
DutchDevil79 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:33:
Ik denk dat je wel erg negatief denkt over de kwaliteiten van de rijders hier. Mijn eerste stappen op de ovals waren ook wennen maar ik heb me nooit als een idioot gedragen en het aantal wrecks viel reuze mee. De Streetstock is ook geen Impala.
En zoals als eerder gezegt een legends race op kleine oval is veel wreck gevoeliger dan dit.
Op een oval hoef je niet meteen een idioot te ze zijn om een wreck te veroorzaken.
Als je op de low line zit en wat moeite hebt om de auto laag te houden en de high line zit er vrij dicht boven, dan hoef je maar iets omhoog te komen en er gaan geheid een aantal autos de muur in.

Ik denk dat iedereen als beginnend oval rijder dat wel eens mee gemaakt heeft, of je het nou zelf bent of dat je er niet ver achter reed.
Ik moet met name denken aan de races in de street stock challenge Charlotte.
Dat is de enige grote oval in die klasse en zo goed als al die races (20 laps) hadden binnen notime een wreck.
Nou komt het wellicht ook omdat er in die rookie klasse geen full course yellows zijn.en dus niemand z'n gas los laat op het moment dat het mis gaat.

Maargoed deze discussie is verder vrij zinloos aangezien de sessie al ingepland is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:40
Zo, voor week 13 is er een Hotlap challenge. Leek me wel leuk dus kocht in een impuls de nodige VIR track. Wordt gereden in Patriot configuratie en alle standaard rookie auto's als klassen.

Wat een baan 8)7 :D

Kreeg nog wat tips van een zowaar aardige Fransman en tevens zijn setup. Ging redelijk uiteindelijk maar hij zei dat je met auto-blip zoals ik mee rijd je in het nadeel bent op zulke tracks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Succes voor zometeen alvast aan iedereen... Ik voorspel een grote puinhoop :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Grote puinhoop, CHECK

Wat een dramabaan en auto zeg..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Puinhoop! Check! :o

Had laatste crash niet opgemerkt dat ik repairs moest doen. Disqualified ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat veel cautions, maar werd best netjes geraced toch, imho.

Tis wel te merken dat ik niet veel oval ervaring heb. Puur op geluk genoeg fuel gekregen om de finish te halen, omdat mijn pitcrew bij mijn S/G besloot dat er ook 20 liter fuel bij moest :p

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 25-10-2011 22:41 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Was leuk :)
Jammer van die laatste yellow anders had ik Robbert wel kunnen pakken, dus toen maar buitenom geprobeerd wat helaas niet lukte en kon Paul nog binnendoor.
Wel leuk dat Robbert zei dat de rest mij op moest houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

In ronde 41 werd ik onderlangs voorbij gereden door enchion, in een van de volgende bochten kwam hij ineens iets naar buiten, waardoor we er allebij vanaf vlogen (hij met een flink crash alla Wheldon). Ik moest de pit in met optional repairs van meer dan 10min. Daarna was mijn snelste ronde nog maar 39seconden...
Opzich wel geinig voor een keer, maar ik vrees met grote vrezen voor de indycar....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Van harte gefeliciteerd DutchDevil79 :)
Leuke race, wederom 2e en heb gelukkig de crashes weten te ontwijken.
Mijn excuses voor het schijnbaar wat brak zijn van m'n verbinding en het bijkomende blinken als dat anderen gehinderd heeft.

Ik was nog wel redelijk verbaasd dat ik in de laatste ronden een plekje op kon schuiven ten koste van de oval koning Dutch3men ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Red Baron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:47:
Van harte gefeliciteerd DutchDevil79 :)
Leuke race, wederom 2e en heb gelukkig de crashes weten te ontwijken.
Mijn excuses voor het schijnbaar wat brak zijn van m'n verbinding en het bijkomende blinken als dat anderen gehinderd heeft.

Ik was nog wel redelijk verbaasd dat ik in de laatste ronden een plekje op kon schuiven ten koste van de oval koning Dutch3men ;)
Ik kon het niet laten door het toch buitenom te proberen :)
Dus die P2 kreeg je cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het rijden zelf in een groepje is best wel leuk vind ik, maar als het eenmaal mis gaat (in mijn geval een crash vlak voor me waardoor ik tussen 3 man en de muur in kwam) dan is het plezier wel over... Kon 3.5 min towen en die rondjes krijg je natuurlijk niet meer terug tenzij iedereen tegelijk gaat pitten ofzo? Dan zit je de komende 35 min dus een beetje mee te racen maar echt vechten kun je niet echt maken lijkt me (ligt immers paar rondjes achter..), en eigenlijk geen kans om nog iemand in te halen. Kijk, bij road kun je ook in een crash terechtkomen en 5 rondjes achterstand oplopen, maar daar is het rijden zelf gewoon ook leuk ook al kun je niemand meer inhalen. Op een oval 'alleen' een beetje rondjes rijden vind ik maar saai :)

Om het af en toe een keer zo te doen is zeker leuk, maar ik hou het gewoon bij road :)

Ben er donderdag in ieder geval niet bij, en zaterdag nog even afwachten...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Als ik alle tijd terug kreeg die ik voor de kat zijn viool -met grote achterstand dus- achter het veld heb aangereden dan ga ik nu even een paar dagen op vakantie.....haha...

Maargoed, leuke race...helaas zat er bij mij de gang niet in, maar toch 4e met geen enkele inc.....ja, maar dat is het geram na de finish...LOL

[ Voor 29% gewijzigd door Ericjooo op 25-10-2011 22:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja absoluut een leuke race. Met overigens minder incidents dan ik had verwacht met zo weinig ovalrijders erbij.
Maar ik hou het ook op road. Zo af en toe een GoT raceje misschien. ;)

Het programma van S4 is bekend.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1820079.page

We moeten eens gaan bepalen wat we zo'n beetje aan grootste gemene deler hebben qua klasses die we gaan rijden en dan wel weer een wekelijkse training gaan opzetten.
Moeten we een poll doen daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net ff een paar rondes getest met de dallara op indy... HOLY CRAP.... mega snelheids sensatie, zeker als je alleen de mx-5 of net zoals net de street stock gewend bent...
Uiteindelijk toch een aantal rondes aanelkaar weten te knopen met een of andere setup van iracing (default indy ofzo) met een snelste ronde van 41.675. Dat wordt donderdag beuken.
JoepW: zet voor donderdag aub de tows een stuk hoger :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
derx666 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:46:
In ronde 41 werd ik onderlangs voorbij gereden door enchion, in een van de volgende bochten kwam hij ineens iets naar buiten, waardoor we er allebij vanaf vlogen (hij met een flink crash alla Wheldon). Ik moest de pit in met optional repairs van meer dan 10min. Daarna was mijn snelste ronde nog maar 39seconden...
Opzich wel geinig voor een keer, maar ik vrees met grote vrezen voor de indycar....
Was mn tweede crash , al op twee rondjes achter maar af en toe wat Paul zegt is het moeilijk om een krappe lijn te houden .
Zelf nog de meeste schade gehad , na vijf minuten in de pits (met nog 18 min optional repairs met nog 11min te gaan in de race :-( ) nog maximaal halverwege de derde versnelling kunnen komen , dus maar opgehouden met rijden .
Wel jammer want eigenlijk vond ik het wel erg veel leuker dan met die gekke legends ,ging ook best goed aan het begin , toch wel genoeg kunnen proeven om het toch wat vaker op te gaan pakken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:12:
.....met een of andere setup van iracing (default indy ofzo) met een snelste ronde van 41.675.
Eric is admin donderdag. Hij zal ook een wereld setup sharen. Dan gaat het nog een stuk harder. ;)
derx666 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:12:
.....JoepW: zet voor donderdag aub de tows een stuk hoger :)
Eric, mag aangeven of dat ok is. Indien het moet kan ik dat veranderen. Kost eventueel $ 0,75 van ons iRacing tegoed. Alles is namelijk al ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:12:

1
Het programma van S4 is bekend.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1820079.page

2
We moeten eens gaan bepalen wat we zo'n beetje aan grootste gemene deler hebben qua klasses die we gaan rijden en dan wel weer een wekelijkse training gaan opzetten.
Moeten we een poll doen daarvoor?
1 Jaaay , zocht ik naar (maar dan niet hard genoeg waarschijnlijk)

2 Kan dat niet op 1 of andere manier opgehaald worden uit de Iracing stats.
Anders met de Skip kan je nooit genoeg training hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
JoepW schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:17:
[...]

Eric is admin donderdag. Hij zal ook een wereld setup sharen. Dan gaat het nog een stuk harder. ;)

[...]

Eric, mag aangeven of dat ok is. Indien het moet kan ik dat veranderen. Kost eventueel $ 0,75 van ons iRacing tegoed. Alles is namelijk al ingepland.
Prima maar het is het wel waard in mijn ogen.
Anders dan de gesloten stock cars is de openwheeler toch een stuk gevoeliger voor een touche met de muur.
Laat staan een goeie wreck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

enchion schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:14:
Zelf nog de meeste schade gehad , na vijf minuten in de pits (met nog 18 min optional repairs met nog 11min te gaan in de race :-( ) nog maximaal halverwege de derde versnelling kunnen komen , dus maar opgehouden met rijden .
Ik zag je vliegen inderdaad ja... Dat was een nette crash :) Ik zat wellicht ook net te dichtbij, als ik iets wijder had gezeten had het wellicht net wel goed gegaan. Voor mij is het ook nog allemaal leren helaas. Dit was mijn 1e race op een oval, en buiten de indy van donderdag denk ik niet dat ik me er heel erg diep in ga verdiepen. Maar eens eerst mn normale road licence op A of B krijgen. En road vind ik toch wel leuker. De voldoening van iemand uitremmen, of rondelang elkaar het leven zuur maken. Nou is dat laatste op de oval ook wel, maar het voelt toch anders. Misschien dat ik het ooit nog ga begrijpen dat oval racen, maar op dit moment nog even niet. Doe mij maar een track als Spa of Suzuka, daar wordt ik wel blij van.

Grootste gemene deler zal wel de SM zijn. Maar ik denk dat ik me voornamelijk op de Skip ga concentreren, maar de SM races gewoon meedoe voor de leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door derx666 op 25-10-2011 23:26 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Mijn god....

iRacing Prototype and GT Challenge- 2011 Season 4
Week 7 (2011-12-13) Lime Rock Park - Full Course

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:20:
.....2 Kan dat niet op 1 of andere manier opgehaald worden uit de Iracing stats.
Ik zou niet weten hoe dat te doen. Selecteren op GoT in iRacing heb ik nog niet gezien als mogelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mijn hoofd klassen volgend seizoen Impala B en de GT&Proto Serie. Jammer dat de Impala B niet op Bristol rijdt, die wil ik wel eens rijden in een seizoen.

Hoezo is Lime Rock Park gek? In het echt hebben ze daar ook gereden ;)
De wrecks worden 8/10 keer veroorzaakt door ongeduldige proto's.. Je moet gewoon geduld hebben met de GT's.

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 25-10-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:29:
[...]

Mijn god....

iRacing Prototype and GT Challenge- 2011 Season 4
Week 7 (2011-12-13) Lime Rock Park - Full Course
Dat wordt of geen gas geven met de HDP of veel wrecks. Ik denk het laatste 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ga de Indy road rijden denk ik, misschien zo af en toe de F1 tussendoor maar niet serieus, en de SM ook nog tussendoor denk ik (ik heb de eerste banen allemaal gemist zowat, kwam pas vanaf infineon kijken). Daarnaast misschien af en toe de Radical, zoals Joep al zei meteen week 1 op watkins glenn, dat beviel goed vorige keer :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Ik vond het een leuke race , maar 6 causions. (ik had er meer verwacht ;) )
De qual ging redelijk en ik starte als 3e.
Ik maakte mijn pitstop onder geel in lap 17 vanaf P6
Ik had geen schade en ook geen penalty.
12 Gallon en alleen de rechterbanden wisselen. Normaal zou dit redelijk snel moeten kunnen.
Helaas had ik wat pech. Pit crew kon de fuel niet vinden of er was een band zoek.
Ik ben te laat onder geel gepit ( te laat |:( ) toen mijn pit crew de band weer had gevonden en gemonteerd had kwam het veld er alweer aan en ging de pitlane weer dicht. (totale stilstand in pitlane 1 minuut en 25 sec. :( )
Ik mocht pas weer rijden na de restart en zat gelijk op een ronde achterstand op P16. ;w
Dit kon ik nooit meer goed maken. Zelfs onder geel moest ik steeds mensen voor laten omdat ik een ronde achterliep.

Al met al was het een leuke race en werd ik toch nog 8ste.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
derx666 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:24:
[...]
Ik zat wellicht ook net te dichtbij.
Afstanden werken heel anders met dit , je zit zowiezo al veel dichter op elkaar dat met road races , volgens mij hebben de mensen hier met een eyefinity setup het vandaag dan ook wat makkelijker gehad , inschatten waar iemand precies zit hier is met 1 scherm verrekte moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Red Baron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:23:
[...]

Prima maar het is het wel waard in mijn ogen.
Anders dan de gesloten stock cars is de openwheeler toch een stuk gevoeliger voor een touche met de muur.
Laat staan een goeie wreck.
Ja, mag van mij ook gewoon unlimited....je gaat toch niet winnen met 5 tows maar wel leuk als iedereen mee kan blijven rijden, leer je meer van dan kijken......af en toe een wave aroundje voor de mannen op achterstand :-)

[ Voor 50% gewijzigd door Ericjooo op 25-10-2011 23:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Inderdaad. Het is erg vervelend als je meer dan 2 minuten in de pits moet gaan wachten op de tow, en dan nog eens 10 minuten repairs...
Het scheelt natuurlijk wel dat Joep donderdag niet meedoet :)

[ Voor 18% gewijzigd door derx666 op 25-10-2011 23:37 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Niellie41 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:30:
Hoezo is Lime Rock Park gek? In het echt hebben ze daar ook gereden ;)
De wrecks worden 8/10 keer veroorzaakt door ongeduldige proto's.. Je moet gewoon geduld hebben met de GT's.
Tuurlijk is dat zo, maar als je ziet hoeveel klaag topics je nu al gedurende het eerste seizoen had elke keer, op zo'n mini circuit als LRP wordt dat dus nog eventjes een factor 10 meer hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
TimG schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:32:
12 Gallon en alleen de rechterbanden wisselen. Normaal zou dit redelijk snel moeten kunnen.
Helaas had ik wat pech. Pit crew kon de fuel niet vinden of er was een band zoek.
Ik ben te laat onder geel gepit ( te laat |:( ) toen mijn pit crew de band weer had gevonden en gemonteerd had kwam het veld er alweer aan en ging de pitlane weer dicht. (totale stilstand in pitlane 1 minuut en 25 sec. :( )
Tanken vond ik ook wat lang duren dus heb ik het maar in twee keer gedaan; toen ik het lang genoeg vond heb ik op de spatiebalk gedrukt en werd het verder tanken geannuleerd, de volgende caution de rest gehaald....scheelt iig een rondje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:17:
[...]

Ik weet wel welke setup dat is :) Ik denk dat ik met mijn Indy 500 setup ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik neem aan die van Jarno?
Hij zal sowieso nog wel terug te vinden zijn in een van de topics op Digitalracing voor degenen die hem nu al willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 19:49

MikeVM

- Baloo -

ik heb mijn best gedaan om Class C te halen in de road sectie, dus ik hoop dat ik met jullie kan meekarren in de SM of iets dergelijks, laat op tijd weten wat jullie het meeste gaan rijden, dan kan ik de auto + tracks aankopen..

en dan ga ik mij voor de rest ook eens volledig in de skip storten..

Edit; ik kan Oulton Park Circuit nergens vinden om aan te kopen, moet die nog uitkomen?

voor 80 dollar kan ik met SM, Skip en de radical alles meerijden,
start maar een polletje Joep.. zodat ik zaterdag mijn aankopen kan doen.

spijtig dat ik niet even 5 uur kan racen met een auto voor dat ik hem moet aankopen, ik wil wel eens met die V8's en de Ford GT rijden.

[ Voor 38% gewijzigd door MikeVM op 26-10-2011 00:28 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Oulton komt inderdaad pas deze week.......

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:32:
Ik ga de Indy road rijden denk ik, misschien zo af en toe de F1 tussendoor maar niet serieus, en de SM ook nog tussendoor denk ik (ik heb de eerste banen allemaal gemist zowat, kwam pas vanaf infineon kijken). Daarnaast misschien af en toe de Radical, zoals Joep al zei meteen week 1 op watkins glenn, dat beviel goed vorige keer :D
Zoiets zal het voor mij ook worden. Zal SM niet helemaal verlaten, daar is die wagen te leuk voor, maar ik ben na een paar racejes toch wel fan geworden van de Indycar. Alleen hebben die een wat vreemd race schedule volgens mij. Geen 7 daagse raceweek geloof ik? :?
Radical wil ik ook wel eens gaan proberen. Heb die auto wel gekocht, maar eigenlijk nog nooit mee gereden.

Of ik er de komende 2 races van het tournooi bij ben weet ik nog niet. Heb beide banen (nog) niet, en moet nog even kijken of ik die direct aanschaf. Tevens wil ik ook graag weer eens op tijd te bed :+

Edit: Zaterdag ben ik er sowieso niet bij.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn klassen voor komend seizoen worden op Road: Indycar / F1 / SM / Radical (gewoon waar ik die week tijd heb / zin in heb)
Voor ovals: Indycar en Nascar Trucks of A (ook net waar ik tijd voor heb).

Wil wel wat tijd maken voor de Indycar oval, maar heb geen echte klasse die ik als main bestempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was leuk gister.

Was ook al weer een tijdje geleden dat ik in de streetstock gereden had. Charlotte kende ik nog wel van de Trucks dit seizoen. Met de streetstock is dit dus vol gas all the way. Moet wel goed sturen in de bochten wat voor sommige wat problemen veroorzaakte. Maar volgens mij kregen de meeste dit steeds beter door naarmate de sessie vorderde.
Begin van de race ging verrassend goed. Tot ronde 7 zelfs geen caution. Geen start crash met zoveel oval rookies is goed gedaan. Kon zelf bij de start mezelf naar voren werken en belande daardoor op p3 achter Paul en Fabian en net toen ik me wou settlen kwam dus de eerste caution. Zelf bij de tweede caution men pit gemaakt voor vers rubber en brandstof (damn want tanken die pitcrew van de streetstocks langzaam). Had 34L bij gegooit dacht dat moet wel genoeg zijn om hem uit te rijden (was ook had zelfs 20L over vanwege alle cautions)
Was door die pitstop wel achteraan het veld beland. Daardoor moest ik me weer naar voren werken echter was er een spin van 3 man voor men neus waar ik vol in ging. Hier dus 1 van men instant repairs gebruikt.
Daarna me weer naar voren gewerkt en na weer een caution mezelf op p1 gepositioneerd. Heb die daarna niet meer afgegeven. Was nog leuk de laatste 3 ronden men positie verdedigen tegen Fabian en Paul. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 06-06 12:55
Even een beginners vraag (staat mss ook wel op de Iracing site maar daar staat nogal veel).

Ik ben mijn SR aan het verhogen, deed dat vorige week in de MX5 op Okayama waar ik nu aardig gewend raak. Maar ik kan dat nu niet meer vinden in de eligable races voor mijzelf. Klopt dat? Wisselen de tracks om de zoveel tijd?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

flopdoc schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:52:
Even een beginners vraag (staat mss ook wel op de Iracing site maar daar staat nogal veel).

Ik ben mijn SR aan het verhogen, deed dat vorige week in de MX5 op Okayama waar ik nu aardig gewend raak. Maar ik kan dat nu niet meer vinden in de eligable races voor mijzelf. Klopt dat? Wisselen de tracks om de zoveel tijd?
De tracks wisselen elke week. De rookies rijden maar 2 banen.

Echter is de huidige week, week13 van een seizoen, dan zijn er wat races die niet in de normale series vallen. Deze week zul je denk ik weinig echte rookie races zien. Iedereen mag zowat overal aan meedoen deze week, en veel evenementen zijn zonder SR en iRating (de fun series). Ik geloof dat er wel nog enkele races voor rookies zijn welke wel SR tellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Als ik het seizoen zo bekijk ga ik me toespitsen op de Radical en indien mogelijk hier en daar een V8 supercar race mee doornemen. Alleen jammer dat het deelnemersveld hier meestal zo goed als nihil is... of weten jullie de beste race tijden voor deze serie?

Op Oval gebied zal het meestal Silverado worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik neem aan dat de V8 vooral populair is op Australische tijden, dus hier vroeg op de dag lijkt me.
Je kunt natuurlijk van afgelopen seizoen even de resultaten doorkijken om te zien welke tijden populair zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 06-06 12:55
Hoogie2004 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:55:
[...]

De tracks wisselen elke week. De rookies rijden maar 2 banen.

Echter is de huidige week, week13 van een seizoen, dan zijn er wat races die niet in de normale series vallen. Deze week zul je denk ik weinig echte rookie races zien. Iedereen mag zowat overal aan meedoen deze week, en veel evenementen zijn zonder SR en iRating (de fun series). Ik geloof dat er wel nog enkele races voor rookies zijn welke wel SR tellen...
Ja ik had ook een andere baan gevonden met andere car, maar dan moet ik weer wennen. Goed voor de ontwikkeling als rookie, maar ik wilde eerst mijn SR 3.0 halen en daarna weer verder ontwikkelen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 25-09 12:52

Arfman

Drome!

Volgend seizoen wordt voor mij de SM denk ik. Misschien als de problemen met NTM/Fanatec worden opgelost dat ik ook weer Skip ga rijden, laatst wat replays gekeken van wedstrijden en daar zitten toch ook echt mooie gevechten tussen. Gaat niet zo bizar hard dus een kleine shunt is wat beter op te vangen, ik kan wel lekker knallen met de SM ondertussen maar bij een crash is het ook gelijk over.

Misschien dat ik ook nog wat met de Radical ga rijden, dat is toch ook wel een gave kar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
Ik ga ook sowieso nog een seizoen SM doen.
Daarnaast ga ik zeker regelmatig een race rijden in de HPD, erg leuk om met die mixed klasses rond te sturen.

En als het goed is, krijg ik volgende week mijn C oval license, dus de trucks ga ik er zeker bij pakken.

Gisteren ook wel erg veel lol gehad met de oval race, blijft toch erg spannend, als je in een treintje zit.
Helaas ook een grote crash veroorzaakt, en volgens mij martijn ook redelijk uitgeschakeld tegen het einde van de race... sorry nog daarvoor, kon je niet ontwijken.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wat is eigenlijk de stand in het kampioenschap tot nu?

En ik vind week 13 eigenlijk maar vervelend. Komt nu toevallig goed uit omdat ik wacht tot joep weer een nieuwe videokaart te koop heeft :+

[ Voor 57% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-10-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Pixel voor pixel rijden heeft ook wat. ;)

Ben er zelf nog niet uit op welke klasse ik me komend seizoen ga richten aan de road kant. Grand AM is wel leuk maar er is weinig animo voor die serie. En de proto-GT was me afgelopen seizoen toch wel enorm veel chaos. Maar ja we zijn nu meer ervaren dus wie weet. Ben zelf wel meer een liefhebber van GT auto's. Meer dan formule wagens. :)

Op de oval kant ga ik er nog een seizoen trucks aan plakken. Heb nu aardig wat ervaring erbij en wil wel is zien wat ik dan kan bereiken in de trucks. Daarnaast zal ik de COT en indycars ook wel rijden op de leuke circuits.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ik ga komend seizoen in ieder geval alle Indycar Ovalraces rijden, daarnaast zijn de trucks wel erg fun en zal het voor de road-kant waarschijnlijk ook de Indycar gaan worden. Hier en daar een Radical- en een Star Mazdarace en volgens mij zijn de vrije uurtjes dan wel weer op!!

[ Voor 87% gewijzigd door Ericjooo op 27-10-2011 11:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Shit, zo'n 1e plek tikt toch nog wel hard aan zeg.
Naja morgen Indy maar even winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik mis het hele schema/races .... heb ik er al een gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zie de topic start, je hebt al 2 races gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ow...
Ben niet zo van de topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Red Baron schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:38:
Shit, zo'n 1e plek tikt toch nog wel hard aan zeg.
Naja morgen Indy maar even winnen.
Haha grootspraak, je gaat het nog moeilijk krijgen jongen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Met een beetje psychologische oorlogsvoering kan je niet vroeg genoeg beginnen }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
Misschien heeft hier iemand inzicht, want googlen levert niks op. Maar misschien zoek ik verkeerd. Ik ben nu wat meer races aan het doen met de Legends, maar ik merk nu dat ik op verschillende banen niet verder kan schakelen dan zijn 5. Ik gebruik mijn shifter paddles en tot 5 gaat dat prima. Maar daarna kan ik niet meer opschakelen, Nu kan het zijn, dat deze auto maar tot 5 gaat, maar op rechte stukken komen de andere auto's mij voorbij blazen. Mis ik iets ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dutch3men schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:35:
[...]

Haha grootspraak, je gaat het nog moeilijk krijgen jongen ;)
Och, ik heb gisteren nog aan de leiding gereden met een wrecked vehicle :P
(ok, ik haalde wel het complete veld in met mijn schroothoop achter de safetycar, en kreeg daarom mijn 2 laps achterstand terug :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik was nog wel even bang dat je met al je gelach nog de controle zou verliezen en het halve veld zou wrecken op dat moment, maar dat viel gelukkig nog mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
buffbuffbuff schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:37:
Misschien heeft hier iemand inzicht, want googlen levert niks op. Maar misschien zoek ik verkeerd. Ik ben nu wat meer races aan het doen met de Legends, maar ik merk nu dat ik op verschillende banen niet verder kan schakelen dan zijn 5. Ik gebruik mijn shifter paddles en tot 5 gaat dat prima. Maar daarna kan ik niet meer opschakelen, Nu kan het zijn, dat deze auto maar tot 5 gaat, maar op rechte stukken komen de andere auto's mij voorbij blazen. Mis ik iets ??
Ik denk dat je de draft vergeet. En soms kan een te hoge versnelling fout zijn, hoogste versnelling betekend niet altijd sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 26-10-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

buffbuffbuff schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:37:
In de Legends kan je beter in de 4 blijven, zo kan je sneller accelereren.
En die auto heeft 5 versnellingen. De NASCAR auto's hebben zelfs maar 4 versnellingen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
Ik zal het wat beter uitleggen:

Ik rij nu de week 13 met legends op charlotte. Zodra ik vanuit de slinger in het midden weer op de buitenbaan kom ga ik vol gas rijden. Ik schakel op tot uiteindelijk 5 en dan hoor je dat de motor niet verder kan (hoog geluid dat niet verder gaat, maar een beetje haperend). Ik rij dan max 100 mph, want verder komt de teller niet. Auto's die achter mij rijden zie ik al 100 meter eerder in mijn spiegel opduiken, maar komen nog steeds een stuk harder het gehele deel inhalen en mij gemakkelijk voorbij rijden.

Ik bedenk mij nu net, dat ik bij de stock hetzelfde probleem had. Ik schakel naar de 4 versnelling en dan wordt hij een soort van gelimiteerd, terwijl de rest wel door blijft gassen. Ik zie iets boven het hoofd !

EDIT
Street stock haalt in zijn vierde versnelling 110 mph. Dan gaat de limiterd aan (rode lampje). Hoort dit?

[ Voor 6% gewijzigd door buffbuffbuff op 26-10-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:39:
Ik was nog wel even bang dat je met al je gelach nog de controle zou verliezen en het halve veld zou wrecken op dat moment, maar dat viel gelukkig nog mee :P
Lol, die wagen spinde niet zomaar, want die wou zelfs in de bocht alleen nog rechtdoor :+
En naast het veld hield ik ook wel wat in hoor, wilde echt niet het halve veld wrecken met die actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
buffbuffbuff schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:47:
Ik zal het wat beter uitleggen:

Ik rij nu de week 13 met legends op charlotte. Zodra ik vanuit de slinger in het midden weer op de buitenbaan kom ga ik vol gas rijden. Ik schakel op tot uiteindelijk 5 en dan hoor je dat de motor niet verder kan (hoog geluid dat niet verder gaat, maar een beetje haperend). Ik rij dan max 100 mph, want verder komt de teller niet. Auto's die achter mij rijden zie ik al 100 meter eerder in mijn spiegel opduiken, maar komen nog steeds een stuk harder het gehele deel inhalen en mij gemakkelijk voorbij rijden.

Ik bedenk mij nu net, dat ik bij de stock hetzelfde probleem had. Ik schakel naar de 4 versnelling en dan wordt hij een soort van gelimiteerd, terwijl de rest wel door blijft gassen. Ik zie iets boven het hoofd !

EDIT
Street stock haalt in zijn vierde versnelling 110 mph. Dan gaat de limiterd aan (rode lampje). Hoort dit?
baseline setup van de street stock heeft dit probleem. Pak de fixed setup uit het schermpje met iracing setups en je gaat een stuk harder :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
BM schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:09:
[...]

baseline setup van de street stock heeft dit probleem. Pak de fixed setup uit het schermpje met iracing setups en je gaat een stuk harder :)
Dat gaat al een stuk harder !! Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Steve Myers schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:51[/message]:
[...]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1820219.page
2011 Season 4 build release update

We just wrapped up our weekly engineering meeting and we have made the decision that we have one last item that we want to get into our next release but it will not be finished until next week. With the first pro series race taking place on Tuesday night we will not release the build until Wednesday at the earliest but it will be out by the end of the week.

A quick update on the new tire model which is improved over our August release.

Legends, MX-5 Cup car and Roadster, SRF, Street Stock and Late Model will all be on the new tire model. The Skip Barber car, 3 NASCAR vehicles, HPD and Ford GT will be updated to the current iteration of the new tire model. All of the cars being released on the new tire model have also been tweaked in other areas to adapt them to the new model. We have also made a lot of progress on the other vehicles but these are the vehicles we have been focused on and are most comfortable with right now.

Obviously there is much more coming in the next release some of which can be seen in the current episode of iRacingTV. We will plan to post the full release notes next week.

Steve
Niet dat ik vind dat er iets mis was met de MX5 maar ik ben benieuwd , vooral ook naar de Skip ,hopen dat ze hem wat meer gevoel hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 10:41

seninha

god's right foot

Vanmorgen PC aangezet om even een rondje te rijden met mijn nieuwe G27. Heb afgelopen weken voornamelijk met Skip Barber gereden.
Maar vandaag kon ik deze nergens vinden :|

Vond trouwens de helen indeling heel anders. Wat houdt dat WEEK 13 eigenlijk in?
En wat staat de blauwe M bij sommigen van die series?

Omdat ik niet met de Barber kon rijden heb ik daarom een race gereden in Production Car Enduro met de MX5 in SPA.
Wedstrijd was over 15 ronden.Had zelf voor 20 ronden brandstof, maar toch, in de laatste ronden kwam ik zonder brandstof te staan.
Was trouwens niet de enige. Auto achter mij had het zelfde :| .Ben wel 5 geclassificeerd, maar als ik bij muyRacing kijk zie ik deze laatste wedstrijd niet staan.
Mijn Class D waarde staat trouwens het zelfde als voor de wedstrijd.
Klopt dit, of komt het gewoon omdat ik zonder brandstof kwam te staan?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Het klopt dat je SR niet veranderd aangezien deze serie niet official is; ofwel, SR en iRating worden niet beinvloed. In week 13 zijn de normale series niet te rijden en worden er andere -vaak Fun- klasses voor in de plaats gereden.....zie het maar als een weekje keeten voor het nieuwe seizoen weer begint!!

Brandstofhoeveelheid kan je pas echt zien na een ronde of drie, vier op racesnelheid.....en zelfs dan is het nog maar een schatting.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 10:41

seninha

god's right foot

OK, dus alles wat ik deze week rij is dus puur voor de fun.
Op zich wel leuk,maar aan de andere kant, volgende week is weer Promotion day en ik heb op dit moment te weinig punten om door te kunnen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
De volgende series zijn wel officieel:

Legends road series
Streetstock series
iRacing gymkhana

De rest is allemaal gewoon fun

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:19:
[...]

Niet dat ik vind dat er iets mis was met de MX5 maar ik ben benieuwd , vooral ook naar de Skip ,hopen dat ze hem wat meer gevoel hebben gegeven.
Ben ook heel benieuwd. Maar 1 week uitstel is k....t.
Dan is Oulton ook niet beschikbaar komende zaterdag ;(
Ericjooo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:42:
Het klopt dat je SR niet veranderd aangezien deze serie niet official is; ofwel, SR en iRating worden niet beinvloed.
Dat deze serie misschien niet meetelt voor de iRating en SR betekent niet dat voor alle series geldt voor week 13! Goed lezen op de Home pagina van de betreffende serie.

Pagina: 1 ... 42 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.