iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.228 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:20:
[...]

Dat is de race setup uit dat pack (star_11s3_paul_ilbrink_r_fh.sto), de laatste setup die ik sharede was gewoon die van Roderic.
Die file zit niet in je .rar. Als je de 11s2 bedoelt, wat een verschikkelijke setup :+ (voor mij persoonlijk iig)

In de basis is ie al raar (achterkant 7mm voorkant 14....) Hij wil niet fatsoenlijk insturen... Ik ga nog even knutselen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 11:56
Het was 11s2 inderdaad, trouwens die fh op het eind verwijst naar een forumgenoot die de setup vorig seizoen geshared heeft.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Red Baron schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:00:
trouwens die fh op het eind verwijst naar een forumgenoot die de setup vorig seizoen geshared heeft.
Haha, volgens mij weet ik wel wie :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:00:
Het was 11s2 inderdaad, trouwens die fh op het eind verwijst naar een forumgenoot die de setup vorig seizoen geshared heeft.
Daar was ik al achter, maar vind jij die wagen niet dweilen met die set? :+
Hij is lekker stabiel, maar dat is meer omdat in niet instuurt :)

Ga zo even knutselen, komt iig wat uit wat beter stuurt.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-10-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47
5-car crash NA de finish... sommige mensen 8)7

Ik ga me maar toewijden aan het onder controle krijgen van de Skip. Straks nieuwe seizoen wil ik wat minder in de rookie class rijden.

[ Voor 59% gewijzigd door Hertog_Martin op 19-10-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BELANGRIJK
De inschrijving voor het GoT week 13 toernooi is geopend!
Schrijf allemaal zo vroeg mogelijk in en laten we er een leuk toernooi van maken.
Met de complimenten aan Nick voor het maken van de inschrijfmodule
"GoT - Toernooi 13 S3 2011"

Morgenavond is een trainingssessie ingepland: GoT - Indy @ Indy training tbv "The Dan Wheldon 77"

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Thnx joep. Mooie site nick :)

Heb me meteen geregistreerd voor Ma, Di en Do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Haha net practice in de Skip op Summit Point.

Ik deed m'n ronde... valt me ineens iets op in mn zicht.. ik ben er gewoon 2 seconde van overtuigd dat er een vogel over de weiden aan het vliegen was en dacht damn dat zijn pas gave grafische details.

Was het een andere Skip die van andere kant van de baan tientallen meters door de lucht vloog haha

Leuk baantje trouwens, 1e keer dat ik er reed en na 4 rondes reed ik al een redelijke tijd: 1.25.7

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 19-10-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Meteen me maar aan een race wagen, zal er wel paar keer afgaan maar wil toch wat meer ervaring op doen in de Skip serie om volgend seizoen volledig seizoen (8 van 12 iig) mee te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Straks eens een Spa race doen. Doel is puur om te finishen. Met een lage 1:18 ben ik vast toch niet snel genoeg om hoog te eindigen als er wat goeie mensen mee doen, maar als ik steeds 1:18 wil rijden dan ga ik het einde niet halen. Ik ga gewoon rustig aan doen, lekker in de flow komen en hopelijk een SR buffer opbouwen voor de vele off tracks die ik vast nog ga krijgen in de loop van de week :p

En de site zal ik binnenkort nog even wat aanpassen zodat je inderdaad tot 1 uur voor de race maar kunt inschrijven. Op het moment let ik daar niet op en zou iemand ook na de race nog kunnen inschrijven :+ Ook of de license klopt zou ik kunnen checken, maar daar twijfel ik nog over... Ik check de license namelijk bij het registreren van het account, en tegen de tijd dat iemand zich voor een race aanmeld kan die license weer veranderd zijn... Maar om bij elke registratie opnieuw de license te checken is ook niet echt een optie, dan duurt het registreren voor een race veel te lang...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:46:
Straks eens een Spa race doen. Doel is puur om te finishen. Met een lage 1:18 ben ik vast toch niet snel genoeg om hoog te eindigen als er wat goeie mensen mee doen, maar als ik steeds 1:18 wil rijden dan ga ik het einde niet halen. Ik ga gewoon rustig aan doen, lekker in de flow komen en hopelijk een SR buffer opbouwen voor de vele off tracks die ik vast nog ga krijgen in de loop van de week :p

En de site zal ik binnenkort nog even wat aanpassen zodat je inderdaad tot 1 uur voor de race maar kunt inschrijven. Op het moment let ik daar niet op en zou iemand ook na de race nog kunnen inschrijven :+ Ook of de license klopt zou ik kunnen checken, maar daar twijfel ik nog over... Ik check de license namelijk bij het registreren van het account, en tegen de tijd dat iemand zich voor een race aanmeld kan die license weer veranderd zijn... Maar om bij elke registratie opnieuw de license te checken is ook niet echt een optie, dan duurt het registreren voor een race veel te lang...
Ik doe ook mee :D

En een wel sturende spa-setup:
http://www.mediafire.com/?ho752n1d9d2h7pe

Gebaseerd op die van vorig seizoen, met andere vering/ARB en meer camber

Hoeveel brandstof voor Spa? 30,3 L ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-10-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Nou wat een succes was dat.

Bij de start zit een Spanjaard nog zn siesta te doen. Waardoor iemand hem aantikt. Daardoor is zn ophanging oid kaput en zwerft ie over de baan heen, alle kanten op. Waardoor ik er af word getikt en iemand in mn zijkant krijg. We waren eerst beiden pissed op die Spanjaard van wtf doet die dan. Maar die was dus de controle kwijt. Naja dan nog had ie verdere incidenten kunnen voorkomen maar goed.

Later laat ik een auto passeren maar die was ook nog half slapend ofzo want die tikt mn achterkant nog aan.

Verder zelf paar keer gespinned, lekker voor mn SR: -0.25 :X

Jammere is trouwens dat door mn prestaties in de NVIDIA Cup mn iRating steeds omhoog gaat en in de Skip kom ik daardoor in hoge splits waar ik niet echt mee kan komen. Probeer dan voor een safe race te gaan maja met dit soort incidenten moet je er alsnog aan geloven. En met de Skip moet je trouwens wel bepaald tempo houden, juist als ik wat langzaam aan wil rijden spin ik nog het meest. Dus is kwestie van net juiste tempo vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Hertog_Martin op 19-10-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:21:
[...]

Ik doe ook mee :D

Hoeveel brandstof voor Spa? 30,3 L ofzo?
Klinkt goed, ik gebruik er ook een van het vorige seizoen waar jou naam bij staat! Ik had er 5 geloof ik, nummers 1 t/m 4, en daarna eentje zonder nummer. Heb gegokt dat die zonder nummer je uiteindelijke race setup was en hij voelde wel goed dus die andere 4 niet meer geprobeerd :p Wel die van Roderic nog, voelde wel vergelijkbaar maar iets trickier (en volgens mij zelfs iets langzamer op de straights, maar dat komt vast ook door niet altjid hetzelfde uit eau rouge komen, zelfs met dezelfde setup maak ik daar soms -0.1 tot 0.1 verschil :/).

Je nieuwe zal dus vast goed zijn :) Helaas nu te laat om nog van setup te switchen, volgende race...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:25:
[...]

Klinkt goed, ik gebruik er ook een van het vorige seizoen waar jou naam bij staat! Ik had er 5 geloof ik, nummers 1 t/m 4, en daarna eentje zonder nummer. Heb gegokt dat die zonder nummer je uiteindelijke race setup was en hij voelde wel goed dus die andere 4 niet meer geprobeerd :p Wel die van Roderic nog, voelde wel vergelijkbaar maar iets trickier (en volgens mij zelfs iets langzamer op de straights, maar dat komt vast ook door niet altjid hetzelfde uit eau rouge komen, zelfs met dezelfde setup maak ik daar soms -0.1 tot 0.1 verschil :/).

Je nieuwe zal dus vast goed zijn :) Helaas nu te laat om nog van setup te switchen, volgende race...
Goed plan om em te testen voor een volgende keer, niet nu in de race :+
Als ik van je win, is de nieuwe beter, ok? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hertog_Martin schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:24:

Jammere is trouwens dat door mn prestaties in de NVIDIA Cup mn iRating steeds omhoog gaat en in de Skip kom ik daardoor in hoge splits waar ik niet echt mee kan komen. Probeer dan voor een safe race te gaan maja met dit soort incidenten moet je er alsnog aan geloven. En met de Skip moet je trouwens wel bepaald tempo houden, juist als ik wat langzaam aan wil rijden spin ik nog het meest. Dus is kwestie van net juiste tempo vinden.
Ik heb momenteel hetzelfde 'probleem', zit voor mijn doen hoog in iRating, en kan niet mee met de top splits waar ik nu steeds in terecht kom. Maar goed, je daalt vanzelf weer, uiteindelijk vind je wel een stabiel niveau :) Ik zit ook meestal NET in de top split met de laagste iRating.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:27:
[...]

Goed plan om em te testen voor een volgende keer, niet nu in de race :+
Als ik van je win, is de nieuwe beter, ok? :P
Je kunt het beter omdraaien, als ik van jou win is je oude beter :D Andersom is niet eerlijk haha :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:28:
[...]

Je kunt het beter omdraaien, als ik van jou win is je oude beter :D Andersom is niet eerlijk haha :+
Lol. Nogmaals, hoeveel fuel? Als ik droog sta halverwege win je te makkelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-10-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
26.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jezus wat rijden er toch een idioten rond in dit spel. We zitten 2 wide bij de entry van eau rouge in lap 1, ik zit rechts dus ik laat rustig het gas wat los om degene links van me voor te laten, omdat ik weet dat het geen zin heeft om naast elkaar eau rouge in te gaan. "Nou", denkt een derde meneer achter ons, "daar pas ik nog wel even tussen!" en hij gooit hem zo tussen ons in... WTF?! Hij dacht ff 3 wide door eau rouge te gaan ofzo, of hij dacht dat wij wel vol gas zouden gaan en hij hoeft niet terug te deinzen?! Kom op zeg... Sta ik weer 3 min in de pits en kan ik 45 min in m'n uppie gaan rijden :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Tja zoals ik al zei... sommige mensen...

Willen in elk gat duiken wat ze zien ookal is het kansloos. Ook veel mensen die 0 reflexen hebben en totaal niet kunnen anticiperen. Is maar goed dat ze achter de PC racen ipv IRL anders vallen er gewonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Was net te laat om het te zien. Ben nu Frank aan het volgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 22:59

Fuelke

Forza Ferrari

Zesde op de grid, ingaan tweede ronde in zesde positie. La Source uit, in derde versnelling ... power lampje op stuur begint te knipperen, geen reactie meer en knal de muur in, auto afgeschreven. Nog een geluk dat ik niemand meeneem.

Geen idee waaraan het ligt, het gebeurt heel af en toe, heb de Logitech Profiler al geupdate, geen idee of het aan het stuur ligt of aan mijn systeem maar het is knap vervelend.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Fuelke schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:47:
Zesde op de grid, ingaan tweede ronde in zesde positie. La Source uit, in derde versnelling ... power lampje op stuur begint te knipperen, geen reactie meer en knal de muur in, auto afgeschreven. Nog een geluk dat ik niemand meeneem.

Geen idee waaraan het ligt, het gebeurt heel af en toe, heb de Logitech Profiler al geupdate, geen idee of het aan het stuur ligt of aan mijn systeem maar het is knap vervelend.
Dat heb ik nog nooit gehad. Top of m'n head: in Device Manager ingesteld dat de USB nooit in Power Off mode mag? Anders misschien een los kabeltje ofzo?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooi gevecht Frank bijna de hele race met Ralf Fischer.
Paar hele mooie hoe laat kan ik remmen acties ;)
Hij had echt minder down force... en jij had aantal keer flink onderstuur.
Beetje jammer in R19 dat je je verremde.
Netjes die plek teruggeven. Zat te denken, wanneer doe je dat nou.... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 19-10-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:47:
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Was net te laat om het te zien. Ben nu Frank aan het volgen.....
Heerlijke race, tot rondje 18, ik raak Ralf Fisher :( Zooooo dom van mij, ik lock een fractie, de auto zet zich even en ik haal die bocht niet, Ralf ging fractie wijd, maar haalt em wel en we komen elkaar tegen.

Bij de finish zat hij achter me, en ik wou hem die plek nog teruggeven maar hij wou em niet. Sportief opgevat van hem, want het was echt 400% mijn schuld... Hij zei na de race, shit happens. Heb zelfs een half rondje met hem zij aan zij gereden. Hij racete echt netjes en fair, we lieten elkaar ruimte... Baal echt van mijn actie, want kostte ons beide 2 plaatsen :(
JoepW schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:21:
Mooi gevecht Frank bijna de hele race met Ralf Fischer.
Paar hele mooie hoe laat kan ik remmen acties ;)
Hij had echt minder down force... en jij had aantal keer flink onderstuur.
Beetje jammer in R19 dat je je verremde.
Netjes die plek teruggeven. Zat te denken, wanneer doe je dat nou.... ;)
Bij de finish, omdat ik niet wist of zijn wagen heel was. Alleen wou hij die plek dus niet meer hebben. Nja...
Minder downforce als mij kan niet, want ik rij 13/13 dat is toch het laagst of niet?

Idd wel heel mooi gevecht voor 10 rondjes. Een van mijn mooiste races afgelopen seizoen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-10-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ligt het aan mij of biedt het asfalt in Spa minder grip dan Mosport?

Het zit namelijk zo: ondanks mijn gescheld op Mosport afgelopen week was het wel een baan met een ultrastabiele setup (ik gebruik de setup van Riel die hij weer van Lopez had). De keren dat ik erafging zonder een andere auto in de buurt waren aan mijzelf te wijten, door verkeerde bewegingen te maken (onrustig sturen, vooral in T2) of gaan remmen als de auto onstabiel is (rechter/linkerknik voor start/finish).

OK, dan nu Spa. TNT setup pack gedownload en de enige Spa setup die erinzit gepakt. Paar rondjes gereden, rondetijden boeien nog niet. Wel gemerkt dat de auto wat onstabiel is, zeker aan de achterkant bij uitkomen bocht en het aanremmen. Mosport setup gepakt, wing, ARB en gearsettings omgezet naar de TNT Spa setup (dus minder wing, lange versnellingen, softe ARB) en verrek, nog steeds dezelfde symptomen :? Wel minder, maar ze zijn er nog zeker wel.

Nu kan ik me voorstellen dat je door minder achtervleugel een minder stabiele achterkant hebt, maar dat zou toch niet moeten gelden in bochten waar je het vooral van de mechanische grip hebt (2e en 3e versnellingsbochten)?

Dus: geeft Spa minder grip of ligt het aan mij?

Overigens al wel een 2.18:5 neergezet, kan nog wel een stukje harder voel ik, maar opzich nu al best tevreden (~30 rondjes gereden).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Heb je die symptomen ook met mijn setup, of die in de setups die paul sharede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jammer Frank, zag het in de replay, vervelend als je je in zo'n bocht verremd... Maar goed, midden in de race in strijd om positie gebeuren dat soort dingen. In lap 1 met 3 man tegelijk door eau rouge vind ik echter een ander verhaal. Totaal onnodig meent hij gewoon eau rouge vol gas te nemen terwijl er 2 man naast elkaar vlak voor hem rijden. Ergste is nog dat hij niet eens de pits in hoefde en gewoon voor me is geeindigd zonder dat ik hem de rest van de race gezien heb :( Zelfs niet eens een sorry gehoord... Hij heeft gewoon m'n hele race vernaait, behalve de min in SR (zonder contact was het denk ik + geweest, had een stuk of 3 off tracks verder niks) heb ik de hele race niemand gezien op een achter blijver na... Scheelt dat Spa leuk is om te rijden anders had ik hem niet eens uitgereden, geen tijd voor...

Voor belangstellenden een videotje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HTCcNf0EhyU]
Ik ben in geel zwart waar de camera op focust. Weet niet wat ik hier aan had kunnen doen, ik wilde perse niet naast elkaar door eau rouge dus gaf degene naast me de bocht door iets te liften en meneer achter me lijkt er gewoon tussendoor te willen vliegen... Of hij dacht gewoon dat we allemaal wel vol gas zouden gaan, maar dat is toch ook gewoon dom, vooral in lap 1? 8)7

Edit
Arfman, ik denk dat je je gewoon verkijkt op de snelheid. Spa is zo'n lange brede uitgerekte baan dat je bijna vanzelf veel te hard de bochten in wil gaan. Daarbij komt dat de meeste bochten in Mosport gewoon volgas zijn en op Spa gaat dat toch niet overal. Als je rustig aan rijdt (zoals ik in de race net, zat rond de 2:19.5 als snelste volgens mij) dan is er grip genoeg. Als je meer gaat pushen moet je voorzichtig zijn ja. Ik heb zelf ook pas een 2:18.1 (ongeldig met off track) staan hoor dus hoe mensen hier 2:15 hoog rijden snap ik ook niet :+

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 19-10-2011 21:40 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Ik denk dat je daar wat brutaler had moeten zijn, als je namelijk gewoon volgas houd, dan wijkt die naast je vanzelf, want jij heb de binnenkant. Dat er geen plek is voor 3-wijd snap ik ook wel, maar hier had je em denk ik moeten laten staan. In de replay zie je ook dat hij er veel minder ver naast zit als je misschien in eerste instantie dacht.

Neemt verder niet weg dat die andere gast idd wel iets voorzichtiger mag zijn.

Je ziet op 2/3 seconden ook dat hij iets terug lijkt te vallen alsof ie plaats wil geven... jij gaat ook van je gas daar, en dan gaat het mis. Heel erg jammer, weinig aan te doen verder, want als je brutaal bent en hij ook ga je er ook vanaf.

[ Voor 32% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-10-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een ... (censuur) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:40:
Ik denk dat je daar wat brutaler had moeten zijn, als je namelijk gewoon volgas houd, dan wijkt die naast je vanzelf, want jij heb de binnenkant. Dat er geen plek is voor 3-wijd snap ik ook wel, maar hier had je em denk ik moeten laten staan. In de replay zie je ook dat hij er veel minder ver naast zit als je misschien in eerste instantie dacht.

Neemt verder niet weg dat die andere gast idd wel iets voorzichtiger mag zijn.
Ja, het had misschien gepast, als degene naast me heel goed had uitgekeken, maar daar ga ik niet vanuit, en in de auto kon ik niet zien dat hij een millimeter achter me zat in plaats van echt naast me, dus ik ging er van uit dat ik niet vrij naar links kon en dus niet vol gas de bocht kon nemen. Klein beetje liften om achter hem aan te sluiten en toen lag de achterligger al bovenop me...
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:40:

Je ziet op 2/3 seconden ook dat hij iets terug lijkt te vallen alsof ie plaats wil geven... jij gaat ook van je gas daar, en dan gaat het mis. Heel erg jammer, weinig aan te doen verder, want als je brutaal bent en hij ook ga je er ook vanaf.
Ja, misschien moet ik af en toe wat agressiever zijn met inhalen, dat is zonder meer waar, maar ik vind het niet meer dan normaal om in lap 1 even rustig aan te doen als je met 3 man op een vierkante meter rijdt. Als iedereen vol gas pusht dan kan dat ja, maar zodra een iemand iets anders doet hebben we alledrie een probleem... Die kans neem ik gewoon niet, zeker niet in lap 1.

Misschien om half 11 nog maar eens proberen. Het ging verder prima eigenlijk, paar seconden off pace maar heb dan ook heel rustig gereden. Iets meer pushen moet prima gaan (met iets meer off tracks misschien die je overal en nergens lijkt te krijgen) en dan kan ik best ergens in het midden eindigen.

[ Voor 45% gewijzigd door NickThissen op 19-10-2011 21:54 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hebben die 2 gasten jou niet helemaal uitgefoeterd in de (voice)chat?
Wat ik van die korte replay zie is dat jij gewoon met je hele auto voor de 2 anderen rijd en ineens zomaar gaat liften voor eau rouge.

Het zal wel aan de adrenaline en de heat of the moment liggen, maar hoe jij hier nou kwaad kan zijn op de anderen als jij hen waarschijnlijk volledig verrast met een brake-test snap ik niet helemaal.
Er valt weinig te anticiperen voor hen als iemand waar je bij aan het slipstreamen bent op een onverwacht moment ineens het gas los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik ben het met Paul eens hier. Je was te geconcentreerd op het voorkomen van een botsing en ging ongeveer stil staan daar. Gelukkig was er veel ruimte, want inhouden voor eau-rouge kan veel ellende geven ;) Als je niet met zijn tweeen wilde gaan moet je m de volgende keer al eerder erachter zetten. Die rood-gele had geen schijn van kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:42:

[...]

Ja, misschien moet ik af en toe wat agressiever zijn met inhalen, dat is zonder meer waar, maar ik vind het niet meer dan normaal om in lap 1 even rustig aan te doen als je met 3 man op een vierkante meter rijdt. Als iedereen vol gas pusht dan kan dat ja, maar zodra een iemand iets anders doet hebben we alledrie een probleem... Die kans neem ik gewoon niet, zeker niet in lap 1.

Misschien om half 11 nog maar eens proberen. Het ging verder prima eigenlijk, paar seconden off pace maar heb dan ook heel rustig gereden. Iets meer pushen moet prima gaan (met iets meer off tracks misschien die je overal en nergens lijkt te krijgen) en dan kan ik best ergens in het midden eindigen.
Ik denk dat dit idd een geval is waarin je zelf vaak de achterste bent geweest waarbij het mis ging, en nu rij je voorop en denk je 'oei, als dat maar goed gaat' en neem je ietsje gas terug. Als je echter voorop rijd, is het wat mij betreft simpel, de inhalende auto is verantwoordelijk voor het veilig inhalen, en in eau rouge 2 wijd is geen goed plan, als je er dan niet heeel dik naast zit, moet je liften. In dit geval had jij gewoon brutaal die plek moeten verdedigen. :)

Helaas is het achteraf makkelijk praten, omdat je in de auto niet ziet of hij 3/4 naast je zit, of net met het vleugeltje...

#edit: wat Riel zegt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens :-( Ten eerste vind ik het geen onverwacht moment als iemand midden in een groep auto's in lap 1 vlak voor het insturen een beetje lift. De meeste auto's voor me waren ook aan het liften (maar die zaten wat verder vooruit) omdat ze natuurlijk ook naast elkaar uitkomen en zo niet vol gas door de bocht passen. De auto naast me houdt ook in, waarschijnlijk om mij plaats te geven, maar goed, dat kan ik niet weten natuurlijk (en ook niet zien).

Mijn mening is dat je moet verwachten dat iemand inhoudt als je met twee man naast elkaar op eau rouge in gaat, en niet dat je moet verwachten dat ze wel allebei vol gas door rijden...

[ Voor 76% gewijzigd door NickThissen op 19-10-2011 22:13 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:07:
Nou, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens :-( Ten eerste vind ik het geen onverwacht moment als iemand midden in een groep auto's in lap 1 vlak voor het insturen een beetje lift. De meeste auto's voor me waren ook aan het liften (maar die zaten wat verder vooruit) omdat ze natuurlijk ook naast elkaar uitkomen en zo niet vol gas door de bocht passen. De auto naast me houdt ook in, waarschijnlijk om mij plaats te geven, maar goed, dat kan ik niet weten natuurlijk (en ook niet zien).

Mijn mening is dat je moet verwachten dat iemand inhoudt als je met twee man naast elkaar op eau rouge in gaat, en niet dat je moet verwachten dat ze wel allebei vol gas door rijden...
Tja dat het een inschattingsfout is daar zijn we wel uit :)
Wiens schuld, nja, daar kun je nog wel wat over discussieren, ik hou het op ongelukkige samenloop van omstandigheden. Jij lift omdat je verwacht dat die gast verder naast je zit, en die anderen verwachten dat niet. Of zij voorzichter moeten zijn in T2 van Lap 1, misschien wel, maar als die 2e (achter jou) idd een beetje rekening houd, en jij doorrijd, is er niks aan de hand.

Dit is gewoon een geval van,het is te vaak mis gegaan in Lap1 bij jou, en daarom was je hier te voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:07:
[...]

Helaas is het achteraf makkelijk praten, omdat je in de auto niet ziet of hij 3/4 naast je zit, of net met het vleugeltje...
Precies het probleem, ik was onder de indruk dat ik niet vrij ruimte had naast me (de spotter zei ook niet clear). Daarbij lijk jij er nu van uit te gaan dat hij me in aan het halen was, maar het was eerder andersom, ik kwam iets sneller uit de eerste bocht (kon eerder op het gas denk ik omdat ik vrij baan had en hij niet) en kwam dus later pas naast hem en (zoals ik nu zie) er zelfs voorbij. Ik was dus degene die in aan het halen was, en als ik dan denk dat ik er niet voor zit ga ik natuurlijk niet keihard naar links insturen, bang dat ik hem gewoon van de baan rij... In dat opzicht was ik dus de inhalende auto en houd ik het dus correct veilig voor hem (helaas niet voor mezelf, lol).

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 19-10-2011 22:14 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:32

Niellie41

[object Object]

Eau Rouge seperates the boys from the men. :+

Ff alle gekheid op een stokje, aan een filmpje van 7 sec kan je ook niet echt de context zien. Ik kan niet weten jij hem aan het inhalen was ipv andersom.

Ach, iedereen is zoiets wel tegen gekomen en je leert van zo'n momenten.
Komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooie 3de plek Eric....
2x goed mazzel zeg. 1ste keer die !#!@$$ die zomaar naar benee kwam en de 2de keer dat je 23 netjes waarschuuwde dat je ging pitten. Alleen die achter 23 reed zat te 'pitten'. Dus 23 raakt jouw draft kwijt en de rijder achter hem knalt er zo in. Auw. En die kwamen netjes om jou heen stuiteren zonder schade voor jou ;)
Mazzel....
En daarna mooi safe uitgereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:43:
Eau Rouge seperates the boys from the men. :+

Ff alle gekheid op een stokje, aan een filmpje van 7 sec kan je ook niet echt de context zien. Ik kan niet weten jij hem aan het inhalen was ipv andersom.

Ach, iedereen is zoiets wel tegen gekomen en je leert van zo'n momenten.
Komt wel goed.
Klopt, ik wilde hem niet te lang maken omdat het altijd zo lang duurt om te converten naar een formaat dat ik een beetje snel kan uploaden, volgende keer toch iets langer nemen dan :p

Race van 22:30 ging prima! Paar mensen netjes ingehaald, zat deze keer achter die Ralf waar Frank mee had gevochten maar hij was te snel, langzaam naar uiteindelijk 7 sec achter hem gezakt. 6e plek eigenlijk geheel zonder incidents, behalve flink wat off tracks door in het groene stuk uit te komen in sommige bochten, ach... Moet kunnen. Een slome 18.7 als snelste ronde, dat moet beter kunnen...

Deze keer zat die gast wat me raakte vorige race precies naast me bij uitkomen T1 in lap 1, maar gelukkig kwam ik er deze keer wel goed voorbij en kon ik zien dat ik er langs was en toen kon ik ook doorzetten. Een keer de binnenkant moeten verdedigen en heb hem daarna niet meer gezien.

Vraag me wel af of jullie ook allemaal met 26L rijden? Ik heb beide keren voor de zekerheid 30 L gepakt, ik dacht dat 26 krap zou worden, en met 30L kreeg ik bij de witte vlag de melding dat ik nog 5 rondjes had. Is dus inderdaad vrij krap als je 4 L minder neemt denk ik, of valt dat wel mee? Ik heb (vooral in de Indy merkte ik) soms dat ik bij "2 laps remaining" al begin te stotteren, zou toch lullig zijn om in je laatste ronde zo een plaats op te moeten geven, dan neem ik liever een paar liter meer, dat merk ik toch niet...

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 19-10-2011 23:32 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Haha......dank, viel je niet in slaap???....ja, dat was weer een feestje op Talladega. Heb wel één ding geleerd, ik ben bikkelhard......heb mij een paar weken geleden in de trucks flink laten piepelen maar nu hou ik gewoon keihard het gas erop en kijk naar niemand.....er zijn zoveel vogels die rare dingen doen en als je erop gaat reageren dan ga je er zelf af......

Moet wel zeggen dat 23 een beetje pech had dat er allerlei vogels zaten te brallen over een zwarte vlag, midden in het pitwindow....sufferds, vandaar dat ik het drie keer geroepen heb......misschien wist 23 niet dat hij dat nummer had.....in ieder geval goed mazzel dat ze allebei om mij heen spinden en niet ertegenaan.

Van die eerste klap had ik schijnbaar toch een beetje schade want Edward die achter mij reed kon duwen wat hij wilde maar we gingen niet harder, heel klein deukje in de bumper kan dat al veroorzaken....ach, een strakke derde plek en boven de 2000 iRating nu op oval.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ericjooo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:37:
ach, een strakke derde plek en boven de 2000 iRating nu op oval.....
Na-aper :+
Had je ook de tip van Joey geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Nee, na alle commotie bij het inrijden van de pit heb ik dat maar even niet geprobeert.....maargoed, er komen nog meer races...LOL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:37:
......Moet wel zeggen dat 23 een beetje pech had dat er allerlei vogels zaten te brallen over een zwarte vlag, midden in het pitwindow....sufferds, vandaar dat ik het drie keer geroepen heb......misschien wist 23 niet dat hij dat nummer had.....in ieder geval goed mazzel dat ze allebei om mij heen spinden en niet ertegenaan......
Nee het flappie achter hem zat niet op te letten. Een fransman. Die tikte 23 eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Tja.....een Fransman......need i say more??? ofwel: "que dire de plus"!! Ik heb er op Tony na eigenlijk geen eentje behoorlijk zien rijden.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zo nadat de eerste sessie redelijk moeizaam verliep kregen we er wat meer handigheid in tijdens de 2e en 3e sessie.
Uiteindelijk hebben we de wings nog wat aangepast naar 14.5/14 wat toch wat beter leek te werken.
Ik sta nu voorlopig op een 16.4 en Roderic kwam net niet helemaal aan de tijd van Tim en staat net achter hem met ook een 16.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Oohhh....echt te erg voor woorden, in de Nascar A-race iemand gewoon 7 plekken zien opschuiven dwars door andere auto's heen (ineens een slechte verbinding??? maar wel 0 inc!!) en dan nog twee toppers die na hun groene vlag pitstop tijdens de eerstvolgende caution tegen de muur gaan staan gassen om meer snelheid te krijgen, daarna gaan ze gewoon weer naar hun plekje in de lijn......wat een kansloze figuren zeg. Als derde pakte de uiteindelijke winnaar (een van de twee cheaters)ook nog even iemand onder de gele lijn en spinde hem eruit......mazzel dat ik er niet inzat want ik had hem publiekelijk aan de schandpaal genageld.....replay heb ik wel opgeslagen trouwens ;-)

Zo verlies ik echt al het respect voor "grote namen", topsplit...my ass!

Overigens werd de winnaar nog wel even "gestraft", hij ging namelijk voor de pacecar door de finish......eindigde dus als 19e.....LOL

[ Voor 22% gewijzigd door Ericjooo op 20-10-2011 02:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Ericjooo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:52:
Oohhh....echt te erg voor woorden, in de Nascar A-race iemand gewoon 7 plekken zien opschuiven dwars door andere auto's heen (ineens een slechte verbinding??? maar wel 0 inc!!) en dan nog twee toppers die na hun groene vlag pitstop tijdens de eerstvolgende caution tegen de muur gaan staan gassen om meer snelheid te krijgen, daarna gaan ze gewoon weer naar hun plekje in de lijn......wat een kansloze figuren zeg. Als derde pakte de uiteindelijke winnaar (een van de twee cheaters)ook nog even iemand onder de gele lijn en spinde hem eruit......mazzel dat ik er niet inzat want ik had hem publiekelijk aan de schandpaal genageld.....replay heb ik wel opgeslagen trouwens ;-)

Zo verlies ik echt al het respect voor "grote namen", topsplit...my ass!

Overigens werd de winnaar nog wel even "gestraft", hij ging namelijk voor de pacecar door de finish......eindigde dus als 19e.....LOL
Zo iemand moeten ze gewoon bannen voor een week. 7 keer is wel wat overdreven (1x ook overigens). Als het 1 keer gebeurt, dat kan. Hoop dat ze de sim aanpassen zodat als je een plek wint tijdens lag, je een stop-and-go of drivethrough krijgt.... Als de technologie het toelaat, zouden ze het zo moeten maken dat je nog 30 seconden hebt om die plek terug te geven ofzo, alvorens je een drivethrough krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-10-2011 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
gewoon de corner cutting regel toepassen. maar dan voor lag.
weet niet wat de techniek allemaal kan, maar moet wel iets gebeuren vind ik.

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

RichardA schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:35:
gewoon de corner cutting regel toepassen. maar dan voor lag.
weet niet wat de techniek allemaal kan, maar moet wel iets gebeuren vind ik.
Ik denk dat deze controle idd technisch wel haalbaar is. De treshold voor het tonen van de auto bij lag (of eigenlijk, verdwijnen bij x-aantal lag) is bekend, als je daar de positie dus 'opslaat' en bij het tonen van de auto is die anders, krijg je straf :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-10-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoogie2004 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:36:
Heb je die symptomen ook met mijn setup, of die in de setups die paul sharede?
Dit waren setups die ik van Paul had, maar mijn superstabiele Mosport setup heeft het dus ook. Wat Nick zegt kan ook kloppen hoor, je gaat natuurlijk ook veel harder op Spa dus misschien verkijk ik me gewoon. Echt een probleem is het ook niet, je moet er gewoon rekening mee houden en iets meer reserve inbouwen. Vroeg me alleen af of ik de enige was die het opviel.

Laat niet onverlet dat ik graag wat meer zou willen weten wat elke optie nu precies doet. Is daar niet een mooie opsomlijst van? Heb geen tijd/zin om een 33 pagina tellende PDF door te lezen zoals destijds het "GTR Engineers Handbook" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:48:
[...]

Dit waren setups die ik van Paul had, maar mijn superstabiele Mosport setup heeft het dus ook. Wat Nick zegt kan ook kloppen hoor, je gaat natuurlijk ook veel harder op Spa dus misschien verkijk ik me gewoon. Echt een probleem is het ook niet, je moet er gewoon rekening mee houden en iets meer reserve inbouwen. Vroeg me alleen af of ik de enige was die het opviel.

Laat niet onverlet dat ik graag wat meer zou willen weten wat elke optie nu precies doet. Is daar niet een mooie opsomlijst van? Heb geen tijd/zin om een 33 pagina tellende PDF door te lezen zoals destijds het "GTR Engineers Handbook" ;)
Voor optie-uitleg bij setups, moet je bij Joep zijn. Ik weet van de meeste dingen wel een beetje, maar is vooral trial-error wat ik doe op basis van ervaringen en dingen die ik weet uit de echte racerij (niet dat ik zelf race, maar gewoon wat daar common-practices zijn).

#edit: @Paul, had je al tijd en zin gehad om die nieuwe setup te testen? Marcel vond em wel prima geloof ik. Ik was vooral sneller in het bochtige stuk. Rest was gelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-10-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Toch ben ik het niet helemaal met jullie eens. Tuurlijk moet je voor Eau Rouge niet zomaar remmen of je gas los laten en had hij beter eerder achter hem kunnen aansluiten. Maar iedereen heeft geleerd en in het echt was dit ook niet gebeurd, dat als er 2 mensen naast elkaar rijden voor zon bocht dat je moet uitkijken. Als ze allebei volgas doorgaan, gaat er een het ziekenhuis in. In het echt was degene die er tussendoor ging ook al eerder van zijn gas gegaan. Zo zie je maar weer dat dit een spelletje is, in het echt kost het geld.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
In het echt hadden ze gezien dat ze niet naast elkaar reden en was er niets aan de hand geweest.
Dit zijn wel momenten waarop het handig is dat je wat meer knoppen hebt op een G27, omdat je dan ook even een stukje voor eau rouge naar links kan kijken om te zien hoever je naast / voor de ander zit.

@Hoogie2004 heb de setup wel opgeslagen maar er nog niet mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Ok paul, ik hoop dat ie bevalt, speciaal voor jou gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Staat je optimal er ook mee op 15.5? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:49:
Voor optie-uitleg bij setups, moet je bij Joep zijn. ......
Om 'jullie' niet ellenlange documenten te laten lezen heb ik in de OP een korte uitleg gegeven van de belangrijkste setup zaken. Tevens vind je daar een tabel die wat richting geeft aan de mogelijke ingrepen in de setup die je kan doen en welk effect deze hebben.
Hiero dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:31:
Staat je optimal er ook mee op 15.5? :+
Helaas, optimal is 2:17.0 of 2:16.heelhoog 8)
Krijg de flow nog niet lekker te pakken, verlies veel in la source en les combes ten opzichte van mijn optimal / best van vorig seizoen. (zo'n 4 a 5 tienden). Maar dat pak ik in het stuk daarna dus helemaal weer terug.

@Joep, nu je het zegt idd, stond in de OP |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-10-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
Hoogie2004,

Heb gisteren een foutje gemaakt, en de setup niet bewaard. (ging even vergelijken met de set van roderic)
Quali gisteren dus met je oude setup gereden, maar kwam er niet mee in een ritme.

Zat wel een rondje achter roderic en paul, dat ging wel erg lekker, bijna een seconde onder mijn best lap.
Echter verpest ik het zelf door offtrack te gaan bij het opkomen van het achterste rechte stuk... Wel zonde.

Zou je hem nog een keer kunnen sharen?

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

ramsho schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:40:
Hoogie2004,

Heb gisteren een foutje gemaakt, en de setup niet bewaard. (ging even vergelijken met de set van roderic)
Quali gisteren dus met je oude setup gereden, maar kwam er niet mee in een ritme.

Zat wel een rondje achter roderic en paul, dat ging wel erg lekker, bijna een seconde onder mijn best lap.
Echter verpest ik het zelf door offtrack te gaan bij het opkomen van het achterste rechte stuk... Wel zonde.

Zou je hem nog een keer kunnen sharen?
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
top, totaal overheen gelezen ;)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het rijd wel aardig, maar is redelijk onderstuurd.
Wellicht handig als je een wat veiligere setup wilt, maar ik denk dat ik toch bij die van Roderic blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:09:
Het rijd wel aardig, maar is redelijk onderstuurd.
Wellicht handig als je een wat veiligere setup wilt, maar ik denk dat ik toch bij die van Roderic blijf.
Ah, jij reed al niet met die van vorig seizoen :)
Hij is iig stukken beter als die van vorig seizoen (die 11s2 van mezelf uit je rar)

Ik had gisteren met die setup eigenlijk een behoorlijk cleane race, al raakte ik 2x andere deelnemer (2x een 4x contact) en toen hield ik geen +SR over.... :(

@RedBaron: Je hebt gelijk, het is maar SR, ik kreeg iRating bij, dat was belangrijk, en het was de mooiste race in weken. Ook heel veel waard.

[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-10-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het is maar SR he. Als die gewoon over de lange termijn constant blijft of iets stijgt is er niets aan de hand natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond om 20:30 is een trainingssessie ingepland: GoT - Indy @ Indy training tbv "The Dan Wheldon 77"

Ennuh schrijf je in voor het "GoT - Toernooi 13 S3 2011"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Misschien kom ik wel nog langs de training. Even kijken hoe veel mensen om 8 uur meedoen met de Impala race op Dega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 00:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hier zijn de pedalen dan eindelijk

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2n19a2v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/wv8je8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ayav0g.jpg

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Nice. :) Alleen loopt het gluid van het fimpje niet synchroon hier.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo op naar indy @ indy. Er komen toch wel mensen met Indy kennis?
Ik heb nl geen setup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb er nog wel een. Ook op het iRacing forum is een goede setup te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, per ongeluk een race op Spa mee gepakt, had twee tabs open, eentje toevallig met race op spa, eentje met practice met de indy, wat ik dus wilde doen, en verkeerde tab geklikt. Naar de wc gegaan en toen ik terug kwam was het te laat om terug te trekken (1 min voor de race toch?) dus maar gezellig mee gedaan. T1 gaat iemand wijd in de bocht en komt zonder te kijken terug, ik moet 3 min towen en waarschijnlijk meerdere minuten pitten. Geen zin in, laat maar weer zitten :( Waarom kijken mensen niet gewoon uit in T1... Uiteraard ben ik weer de enige die 3 wielen zo krom als maar kan heeft en de rest rijdt vrolijk door... |:(

Edit
Hm, de locals in de indy (denk ik tenminste) rijden gewoon 1:22.5 met twee vingers in de neus in de practice op zandvoort, ik dacht dat ik wel dichtbij zou zitten met 23.9 maar dat valt dus toch tegen :+

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 20-10-2011 20:57 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 22:59

Fuelke

Forza Ferrari

Het is me niet gegunt ... valt mijn scherm 3 seconden uit terwijl ik aan het racen ben. Alleen jammer dat ik in Blanchimont zat, ik had terug beeld vlak voor ik de muur indook :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Laatst online: 12-12-2022
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat deze controle idd technisch wel haalbaar is. De treshold voor het tonen van de auto bij lag (of eigenlijk, verdwijnen bij x-aantal lag) is bekend, als je daar de positie dus 'opslaat' en bij het tonen van de auto is die anders, krijg je straf :)
dus als de persoon voor je wijd uit de bocht gaat of een stuk afsnijdt waardoor hij moet vertragen, en je passeert hem net tijdens die lag (en je hebt niet gezien dat de persoon voor je eruit gaat), dan krijg je dus straf omdat iemand anders zich niet kan inhouden?

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Tokkes schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:05:
[...]

dus als de persoon voor je wijd uit de bocht gaat of een stuk afsnijdt waardoor hij moet vertragen, en je passeert hem net tijdens die lag (en je hebt niet gezien dat de persoon voor je eruit gaat), dan krijg je dus straf omdat iemand anders zich niet kan inhouden?
Als jij degene bent die lagt, ja. anders nee.
Dit is volgens mij de enige manier om het te fixen, zolang ze het niet kunnen controleren of je een specifieke switch gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:14:
[...]

Als jij degene bent die lagt, ja. anders nee.
Dit is volgens mij de enige manier om het te fixen, zolang ze het niet kunnen controleren of je een specifieke switch gebruikt.
Zelf krijg ik wel eens last van lag als ze in de keuken de microwave opzetten. Niets erg, en valt niet zoveel voor. Maar dan verdien ik dus een incident volgens jou? Terwijl ik net het aantal incidenten probeer te beperken tot een minimum tijdens een race (zo neem ik meestal de eerste bocht goed langs buiten. Dat ze elkaar maar beuken daar op de apex)

[ Voor 16% gewijzigd door Tokkes op 20-10-2011 21:18 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tokkes schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:16:
[...]

Zelf krijg ik wel eens last van lag als ze in de keuken de microwave opzetten. Niets erg, en valt niet zoveel voor. Maar dan verdien ik dus een incident volgens jou? Terwijl ik net het aantal incidenten probeer te beperken tot een minimum?
Wat heb je liever, die 1 op die 389823986 keer dat iemand net de magnetron aanzet als jij iemand inhaalt, of dat straks de helft even z'n "lag" aanzet om een ongeluk te vermijden of om gewoon door iemand heen te rijden in plaats van hem in te halen. Ik heb toch liever dat eerste.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
1 op 389823986...gebeurde dat maar zo weinig =) en dan nog zou ik er niet voor moeten gestraft worden.
Dus voor de fouten van enkelen moet iedereen (met lag) maar gestraft worden? Lekker wereldje waar jullie in leven :) Dat is het probleem niet oplossen, maar gewoon van de baan vegen. Not the right thing to do en iRacing.com zou er veel klanten door verliezen.

Ik zit hier trouwens ook nog met een Telenet (BE) abo, en ik heb per maand een weekje of 2 smalband ipv breedband door die verdomde datalimiet uit de prehistorie. Ik kan je zeggen dat iRacen met een max speed van 25kB/s, die je dan nog eens moet delen met 3 andere PC's gegarandeerd lag oplevert

[ Voor 35% gewijzigd door Tokkes op 20-10-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jongens. aub niet te veel over die laggers hier kleppen.Gewoon reporten als het voor je neus gebeurt en verder negeren please.
Zeker omdat dit alles op google te vinden is wil ik voorkomen dat we hier een soort instructie aan het bouwen zijn om er juist wel gebruik van te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Tokkes schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:16:
[...]

Zelf krijg ik wel eens last van lag als ze in de keuken de microwave opzetten. Niets erg, en valt niet zoveel voor. Maar dan verdien ik dus een incident volgens jou? Terwijl ik net het aantal incidenten probeer te beperken tot een minimum tijdens een race (zo neem ik meestal de eerste bocht goed langs buiten. Dat ze elkaar maar beuken daar op de apex)
Als jij tijdens je lag-moment door een auto rijdt, dan verdien je die plek niet. Ik zeg niet dat er INC puntjes uitgedeeld moeten worden, maar die plek teruggeven is wel netjes...

Als je overigens een beter idee hebt om de 'lagswitches' niet verdienstelijk te maken, dan opper het :) Ik zou het anders niet weten.

Van mij hoeven ze het pas in te voeren als het een echt probleem word (ben het nog niet tegengekomen). Maar dan zullen ze toch naar zo'n constructie moeten (of iedereen reporten en dat ze gebanned worden na een x aantal keer)

Iemand de SM dadelijk? En sorry Moderator Joep :+

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-10-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
en? verslagje?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:11:
[...]

Iemand de SM dadelijk? En sorry Moderator Joep :+
Ja ik doe mee, kijken of ik nu weer een goeie race kan rijden :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:19:
[...]

Ja ik doe mee, kijken of ik nu weer een goeie race kan rijden :p
Leuk, we komen toch bij elkaar in de split :D
Keep it clean. Mij moet dat wel lukken met de setup die ik heb (als ik niet weer tegen iemand aanrijd... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:21:
[...]

Leuk, we komen toch bij elkaar in de split :D
Keep it clean. Mij moet dat wel lukken met de setup die ik heb (als ik niet weer tegen iemand aanrijd... :X )
Ga m'n best doen, hopelijk zit ik aan de binnenkant bij de start, dat is me beter af gegaan de eerste twee keer. Zat net trouwens ook aan binnenkant maar ging naar links toe om gast voor me in te halen (startte sneller), blijf netjes in de buitenbocht door T1, en een gast wat voor me reed ging te wijd en stuurt daarna zomaar weer de weg op (spint zelfs bijna door de curbs en teveel gas geven) en tikt me aan waardoor ik spin. Ik kon niet naar rechts (zat ook tussen 4 man in) en iemand achter me rijdt tegen me op (kon hij natuurlijk ook niks aan doen) en ik kon niet meer rijden. Volgens mij ben je aan de binnenkant veiliger in T1 als je maar lekker strak aan de binnenkant blijft.

Kon jij die Ralf vorige race trouwens bijhouden, of werd hij door jou opgehouden? Weet niet meer wie voorop reed... Ik kon hem in ieder geval net niet bijhouden, dus als we bij elkaar in de buurt komen zul je wel sneller zijn :p

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 20-10-2011 22:26 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Nick, die Ralf was bij te houden voor mij.

Race uitslag, rommelige race tot ronde 10 van mij, daarna snaarstrak. Tikte Bruno (#14) rond bij de busstop |:( Blokkeerde mijn remmen en daar ging ie, hij vond het gelukkig niet erg toen ik me meteen excuseerde. Baal er zelf wel van dat ik al 2 man rond heb getikt in die 2 races op spa, beide dom van mijn kant....

http://members.iracing.co...onid=4324077&custid=61620

Dikke iRating erbij iig (+83).

Overigens mijn setup nog wat gewijzigd:
http://www.mediafire.com/?i3h4930zns88g94

Misschien ben je daar iets sneller mee nick? (geen idee waar je nu mee rijd qua setup)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-10-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:21:
[...]
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

? Jij zat te kijken bij mij ? :+
En over dat dat aan de setup ligt, bedoel ik meer dat ik met deze niet spin :)

[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-10-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nee bij Roderic, maar z'n race was vrij snel kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:28:
Nee bij Roderic, maar z'n race was vrij snel kansloos.
KLopt, hij had een aanrijding met die winnaar of niet? Overigens reden P2 en P3 elkaar ook nog van de baan in L18, waardoor mijn gevecht om P4 ineens om P2 ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Marcel en ik hebben er een 1-2tje voor GoT van gemaakt, hehe. Ik startte als 5e, na eau rouge 4e en een leuk gevecht gehad met de 2 man voor me. Maakte alledrie twee foutjes in de komende 2 laps waardoor we vaak van positie wisselde, maar uiteindelijk maakte ze allebei een foutje achter elkaar waardoor ik er voorbij kon en ik de jacht op Marcel kon beginnen. Hij lag al 4s voor maar dat heb ik een ronde of 5 exact op 4s kunnen houden, we hadden echt precies dezelfde pace. Ik kwam niet helemaal lekker in de flow en nadat degene achter me ook nog uitviel had ik ineens een gat van 15s en was de druk een beetje weg, toen twee keer verremd na de lange straight en het gat met Marcel op laten lopen tot 5-6s en toen heb ik het maar op safe gezet en een nette 2e plek gehaald. Jammer dat ik niet sneller voorbij die twee kwam (had nog een halve spin in bus stop) anders was het een leuk gevecht geweest denk ik! Toch wat saai nu zo alleen rijden, gelukkig blijft Spa toch leuk :)

http://members.iracing.co...onid=4324078&custid=74968

Morgen maar eens je nieuwe setup proberen Frank, bedankt, ik merk nu steeds beter dat ik op deze setup niet harder kan, vooral met insturen is hij inderdaad vrij brak. Ook maar eens qualificeren, dan kan ik volgende keer misschien dichter bij Marcel starten (als ik niet weer in de top split kom, geloof dat ik er nu net onder dook maar nu weer flink wat iRating erbij) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 20-10-2011 23:33 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:31:
Marcel en ik hebben er een 1-2tje voor GoT van gemaakt, hehe. Ik startte als 5e, na eau rouge 4e en een leuk gevecht gehad met de 2 man voor me. Maakte alledrie twee foutjes in de komende 2 laps waardoor we vaak van positie wisselde, maar uiteindelijk maakte ze allebei een foutje achter elkaar waardoor ik er voorbij kon en ik de jacht op Marcel kon beginnen. Hij lag al 4s voor maar dat heb ik een ronde of 5 exact op 4s kunnen houden, we hadden echt precies dezelfde pace. Ik kwam niet helemaal lekker in de flow en nadat degene achter me ook nog uitviel had ik ineens een gat van 15s en was de druk een beetje weg, toen twee keer verremd na de lange straight en het gat met Marcel op laten lopen tot 5-6s en toen heb ik het maar op safe gezet en een nette 2e plek gehaald. Jammer dat ik niet sneller voorbij die twee kwam (had nog een halve spin in bus stop) anders was het een leuk gevecht geweest denk ik! Toch wat saai nu zo alleen rijden, gelukkig blijft Spa toch leuk :)

http://members.iracing.co...onid=4324078&custid=74968

Morgen maar eens je nieuwe setup proberen Frank, ik merk nu steeds beter dat ik op deze setup niet harder kan, vooral met insturen is hij inderdaad vrij brak. Ook maar eens qualificeren, dan kan ik volgende keer misschien dichter bij Marcel starten (als ik niet weer in de top split kom, geloof dat ik er nu net onder dook maar nu weer flink wat iRating erbij) ;)
Leuke race gehad zo te horen :)
Baalde in eerste instantie van de top split, omdat ik laaste startte, maar toen in bocht 1, 5 man elkaar raakten en ik netjes buitenom kon, dacht ik 'dit kan wel iets worden'
Toch is het leuker met meer GoTters in de race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Heerlijke race.

Starte van pole, verloor in bocht 1 gelijk die positie, maar kreeg hem weer terug in eau rouge. hij ging te hard op koude banden.
Vrij snel daarna inderdaad nick achter me aan, was wel ff zweten om geen foutjes te maken.
Uiteindelijk wel een lekker ritme te pakken en eigenlijk geen noemenswaardige fouten meer gemaakt.

12sec weg gereden van nick uiteindelijk, en zonder inc 1e geworden.

Je setup werkt hoor frank :*)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:33:
[...]

Leuke race gehad zo te horen :)
Baalde in eerste instantie van de top split, omdat ik laaste startte, maar toen in bocht 1, 5 man elkaar raakten en ik netjes buitenom kon, dacht ik 'dit kan wel iets worden'
Toch is het leuker met meer GoTters in de race :)
Klopt, had erg gehoopt op een gevecht met Marcel, ik wist dat we normaal heel erg dicht bij elkaar zaten qua tijden dus dat is altijd spannend. Baalde erg hard toen ik een halve spin maakte in bus stop, was in lap 1 nog en was die twee mensen voor me al voorbij, en toen kwamen ze me dus weer voorbij. Anders was ik in lap 2 al aan de jacht begonnen en had ik nog wat tow gehad, dan was ik zeker bij hem gekomen :) Of ik dan de race ook had uitgereden is een ander verhaal, moest toch hard pushen wat niet helemaal lekker loopt met deze setup.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Thnx, hij gaat wel lekker dacht ik zelf, vergeeflijk in de drifts, nogal belangrijk bij bijremmen. Voor Paul blijft ie te onderstuurd denk ik. Is dat al die V2 die ik net postte of heb je de V1 nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Helemaal humor, ik zat vanavond de NASCAR A-race te bekijken toen ineens de protest-baas Nim Cross even langs kwam....haha....iedereen ging zich ineens gedragen. Hij vroeg om replay's van het cheaten....LOL....nou, die kan hij krijgen >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik denk dat ik vooral in Pouhon (doordraaier naar links) veel verlies omdat ik toch flink op de rem ga, en bus stop blijft ook altijd heel tricky, kan daar nooit goed beoordelen of ik er nou snel of langzaam doorheen ging, maar het is altijd balanceren op het randje van spinnen, dus durf ik daar niet te pushen. Denk dat dat gewoon bus stop is, maar goed :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:36:
[...]

Thnx, hij gaat wel lekker dacht ik zelf, vergeeflijk in de drifts, nogal belangrijk bij bijremmen. Voor Paul blijft ie te onderstuurd denk ik. Is dat al die V2 die ik net postte of heb je de V1 nog....
V1.

Ben het wel een beetje met nick eens, reed er nu een 2.18.2 mee in de race, en ik denk dat een hoge 2.17 er wel in zit, maar hij mist toch wel een beetje stuur.

Die van roderic heeft wel stuur, maar is me veel te listig om een race mee uit te rijden nog.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

ramsho schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:40:
[...]

V1.

Ben het wel een beetje met nick eens, reed er nu een 2.18.2 mee in de race, en ik denk dat een hoge 2.17 er wel in zit, maar hij mist toch wel een beetje stuur.

Die van roderic heeft wel stuur, maar is me veel te listig om een race mee uit te rijden nog.
Dat zou dus in V2 beter moeten zijn (vind zelf iig wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
ramsho schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:40:
[...]

V1.

Ik gebruik die niet Marcel, ik rij met een setup van Frank van vorig seizoen, die ik ergens toevallig in de rars die hier gepost zijn gevonden had. Vond hem wel lekker rijden tijdens de practice dinsdag, en die van Roderic was me inderdaad ook te tricky, dus ben daar bij gebleven. Denk dus dat ik nog wel wat kan winnen om een recentere setup te nemen, maar ik ga liever niet een race in met een onbekende setup en heb geen tijd / zin gehad om te oefenen met een nieuwe, doe ik morgen wel :) Snelste in de practice was trouwens 18.1xx maar wel met een off track (zo eentje waar je niks mee wint in ieder geval, maar dan telt hij dus niet). Dat moet echt beter kunnen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 20-10-2011 23:44 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:43:
[...]

Dat zou dus in V2 beter moeten zijn (vind zelf iig wel)
Ok gaan we zeker even proberen morgen, voor nu ff nagenieten van de overwinning ( en de 1-2 met nick)

@ nick, dan moet je zeker ff upgraden :) die latere werkt beter, en zo te horen, kunnen we nog meer vooruit

[ Voor 16% gewijzigd door ramsho op 20-10-2011 23:44 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Ik hou het ook voor gezien voor vandaag.
Niet te snel worden, wil wel nog van jullie winnen :+

[ Voor 41% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-10-2011 23:45 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.