iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.227 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 11:56
Hoogie2004 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 06:38:
[...]

Waar zit je nu op dan? Ik zit nu op 22xx (ergens bovenin, rond de 80 ofzo), maar daar moet, als ik beetje normaal blijf racen, wel nog wat bij kunnen. Al zal het komende Indycar avontuur wel niet erg helpen :+
Zit nu weer op 3932, dus 2 goede races zou voldoende moeten zijn om die barriere te doorbreken.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:18

DutchDevil79

I race, therfore I am

backupdevice schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:32:
Ik heb een vraag, waar ik het antwoord hier al heb zien staan. Ik kan hem echter niet vinden terwijl ik het hele topic gescreend heb maar waarschijnlijk overheen heb gekeken.

Ik haal als het goed is vandaag de 3.0 en dan kan ik in D gaan rijden. Welke auto raden jullie aan? Ik denk zelf de Skip om meer gevoel te krijgen, met daarnaast de Mustang? Iemand andere ideeën?
Ik denk dat je 4.0 bedoelt. Anders moet je namelijk wachten tot de Rookie promo degadraties en die zijn pas over een week. Je mag wel in de Spec racer ford en Solstice rijden als je 3.0 bent.

Skip is leuk als keuze in D alleen duurt wel even voor je hem onder de knie hebt. Mustang is ook leuk maar is wel een Amerikaanse GT bak en daar moet je van houden. Hij rijdt een beetje zoals een boot. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:51:
[...]

Mustang is ook leuk maar is wel een Amerikaanse GT bak en daar moet je van houden. Hij rijdt een beetje zoals Het is een boot. :)
Fixed that for ya :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-10-2011 13:18 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Net nog even zitten proberen, maar ik moet even een goeie knop vinden om push to talk te activeren... Heb het nu op een van die knoppen op de schakel unit zitten, maar die kan ik onder het rijden ook niet echt indrukken behalve op de straights. Een hand sturen werkt niet echt meestal vooral als ik ook nog moet schakelen... Heb de unit al aan de linkerkant gezet zodat ik tenminste nog kan opschakelen :p
Heb een G25 dus maar twee knoppen op het stuur en ik wil toch echt graag naar links en rechts kijken soms... Vooral bij de start is het wel eens handig, de spotter is dan vaak angstvallig stil en ik heb het al meer dan eens nodig gehad om te kijken of er iemand naast me zit.

Wat misschien handig zou zijn is dat je de knop een keer moet indrukken om het te activeren en daarna kan loslaten (en weer moet indrukken om het uit te zetten). Dan kun je het even snel aanzetten en daarna gewoon verder rijden. Kan dat niet?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 20:27

BM

Moderator Spielerij
Voice activated zou het mooiste zijn imho. Zit namelijk met hetzelfde probleem. Heb ook een G25 stuurtje, en een G35 headset, maar geen idee hoe ik de microfoon het beste kan activeren.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Volgens mij niet.... Blijft lastig met maar 2 knoppen, ben wat dat betreft erg blij met mijn DFGT, met superveel knoppen om vanalles op in te stellen. Heb geloof ik ook alle knoppen wel assigned aan iets, zoals rembalans, die quick-info menu's F1 t/m F8 (waar ik doorheen kan scrollen via een roterende knop) en het selecteren en wijzigen van de waarden in die boxes, tot aan speech-volume van andere coureurs.

Je zou anders een kunnen zoeken naar applicaties die bij spraak-detectie een knop indrukken, misschien dat je daar iets mee kan...

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-10-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hmm, dit ziet er nog best interessant uit...
http://www.race2play.com/homepage/show_posts/5262?page=1
(Onderaan)

Ik heb m'n oude Momo nog dus ik zou het ook kunnen proberen... Wil alleen niets kapot maken, en er staan niet echt details bij waar ik iets aan heb.

Nu vraag ik me af of je gewoon twee sturen aan kunt sluiten en de knoppen van eentje gebruiken met de pedalen/stuur van het andere? Laat iRacing dat doe? Straks eens proberen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Of je moet kijken naar zoiets:
http://www.derekspearedesigns.com/Wheel-Plates.html

Een soort buttonbox, maar dan op je stuur. Zelf heb ik het niet, maar ik zou er wel een willen. Maar helaas heb ik nog niemand gevonden die zo'n ding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:18:

Een soort buttonbox, maar dan op je stuur. Zelf heb ik het niet, maar ik zou er wel een willen. Maar helaas heb ik nog niemand gevonden die zo'n ding heeft.
Komt op hetzelfde neer eigenlijk alleen iets professioneler dan zelf een Momo uit elkaar slopen en op je G25 plakken :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:18:

Die was ik straks aan het zoeken als suggestie, maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Of je koopt over een paar maandjes een Fanatec GT3 v2-stuurtje voor weinig......zitten 14 buttons op!! En het is een geweldig stuur!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Ericjooo op 18-10-2011 14:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ericjooo schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:26:
Of je koopt over een paar maandjes een Fanatec GT3 v2-stuurtje voor weinig......zitten 14 buttons op!! En het is een geweldig stuur!!!
Wat noem je weinig? Ik heb de G25 nog niet zo lang en niet zoveel zin om weer veel geld uit te geven (meer dan 150 euro vind ik veel).

Edit
Even snel geprobeerd, Momo en G25 tegelijk aangesloten, werkt prima. Moest wel even opnieuw calibreren dan, maar ik kan de verschillende functies gewoon over de twee sturen verdelen (hij herkent gewoon dat de momo een ander device is, dan krijg je Dev 0 Button x voor de G25 buttons en Dev 1 button x voor de Momo buttons). Dus als ik die button plate van de momo eraf kan halen en op een of andere manier aan de G25 kan vastmaken gaat dat vast prima werken :)

[ Voor 38% gewijzigd door NickThissen op 18-10-2011 14:34 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Je zou dus ook even snel een oude controller (usb ding zoals bij playstation) kunnen slopen, deze dan beetje modden en aan je stuur maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:41:
Je zou dus ook even snel een oude controller (usb ding zoals bij playstation) kunnen slopen, deze dan beetje modden en aan je stuur maken :)
Hm, ik heb geen usb gamepads behalve voor de xbox en die gebruik ik nog. Daarbij krijg je dan niet zo'n nette plaat met de knoppen erop zeg maar, die moet je dan weer zelf gaan maken... Daar heb ik niet echt de materialen voor denk ik :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:44:
[...]

Hm, ik heb geen usb gamepads behalve voor de xbox en die gebruik ik nog. Daarbij krijg je dan niet zo'n nette plaat met de knoppen erop zeg maar, die moet je dan weer zelf gaan maken... Daar heb ik niet echt de materialen voor denk ik :p
Was ook maar een idee :) Nadeel van die custom backplate, dan wil je ook de SLI Pro erbij (lees: duur!) :+

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-10-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Zo'n wheelplate met button only kost dan 30 dollar. En dat was het dan? Of heb je dan nog die SLI-Pro nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:56:
Zo'n wheelplate met button only kost dan 30 dollar. En dat was het dan? Of heb je dan nog die SLI-Pro nodig?
Dan WIL je de SLI Pro erbij natuurlijk, omdat die backplate daar plaats voor heeft, en anders heb je een lelijk leeg stuk bovenin je stuurwiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Hmmm. Lastig om daarvan goede plaatjes te vinden. Want ik heb ook de G25 en wat extra knoppen kan geen kwaad. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Misschien toch maar eens naar kijken dan, ik krijg die button plate van de g25 er niet af, kan de juiste sleutel niet vinden haha... Volgens mij een of andere vage tussen maat, alles is net te groot of net te klein :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:59:
Misschien toch maar eens naar kijken dan, ik krijg die button plate van de g25 er niet af, kan de juiste sleutel niet vinden haha... Volgens mij een of andere vage tussen maat, alles is net te groot of net te klein :/
Engels maatje? Heb ik soms bij de handboog-inbusjes ook :(
Ipv in cm ofzo word dat gerekend in x/8e inches ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:02:
[...]

Engels maatje? Heb ik soms bij de handboog-inbusjes ook :(
Ipv in cm ofzo word dat gerekend in x/8e inches ...
Zou goed kunnen ja, we hebben hier thuis zo'n multi-ding liggen met van een stuk of 8 die allen wrenches, maar degene die ik moet hebben zit er niet bij. Nog iets van 5 losse gevonden en die passen ook niet. Frustrerend :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik heb nog een paar sleutels van de IKEA liggen en die passen net. Zijn net iets kleiner, maar ik kan de schroeven wel draaien. Heb je niet toevallig ook nog thuis liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:05:
Ik heb nog een paar sleutels van de IKEA liggen en die passen net. Zijn net iets kleiner, maar ik kan de schroeven wel draaien. Heb je niet toevallig ook nog thuis liggen?
Geen idee... Heb je het nog over de momo? De G25 schroeven passen wel prima, maar de Momo lijkt een vage maat te zijn.

Ach ja, beetje off topic nu he :p

[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 18-10-2011 15:06 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:05:
[...]

Geen idee... Heb je het nog over de momo? De G25 schroeven passen wel prima, maar de Momo lijkt een vage maat te zijn.

Ach ja, beetje off topic nu he :p
Zolang joep het niet ziet is er niks aan de hand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik heb het over de G25 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ok dit is zwaar irritant, ik heb voor eerst sinds ik stuurtje heb de boel aan de kant gehad en nu ik het weer teruggezet heb voelt het allemaal kut. Ik heb geen enkel gevoel meer met het rempedaal waardoor ik geen enkele bocht meer lekker aanrem. Bah.

Ook de zomersokjes maar weer aangetrokken, met wintersokken gaat ook niet echt

[ Voor 14% gewijzigd door Hertog_Martin op 18-10-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Welke pedalen heb je?
Als je Logitech hebt moet even alle pedalen helemaal intrappen voordat je weer gaat rijden. Dan zou het weer goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
Niellie41 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:30:
Welke pedalen heb je?
Als je Logitech hebt moet even alle pedalen helemaal intrappen voordat je weer gaat rijden. Dan zou het weer goed moeten zijn.
Niet alleen met logitech pedalen.
Ik doe het tegenwoordig standaard, ff voor de race naar het options scherm, en ff alle pedalen intrappen.
En ook check ik gelijk even mijn stuur, wil ook nog wel is mis calibreren.

Heb overigens Clubsport pedalen, van fanatec

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik dacht dat alleen Logitech dat probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Nu online
De FFB lijkt ook anders te voelen... ingame had ik al wel stuur opnieuw gecalibreerd is, later ook pedalen.
Naja het zal wel, kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
als je je pedalen opnieuw hebt ingesteld gaat de brake force slider ook weer terug naar standaard (1.8).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
MartijnA3 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:55:
als je je pedalen opnieuw hebt ingesteld gaat de brake force slider ook weer terug naar standaard (1.8).
Ik heb af en toe het probleem dat de brake force slider naar 1.8 springt en dat voor de ene wagen wel en de andere weer niet. erg lastig.

Ik check nu elke keer als ik ga rijden de options.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zie alles ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slackis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 10:15
problemen met stuur en pedalen :( center zit meestal enkele graden naar rechts/links
en mijn gas pedaal springt van 50% naar 20 bij het rustig loslaten en blijft soms hangen op 2%

zal maar is mailtje moeten sturen naar fanatec, hopelijk kan ik nog mijn races/TT's nog doen zonder teveel problemen wil promoveren naar A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, ik had uiteindelijk geen allen wrench nodig, maar het alternatief was om het hele stuur uit elkaar te slopen :p
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp961D.jpg

Nu heb ik de button plate (linksonder) en het print plaatje (er boven) die aan elkaar kunnen en zo via USB aangesloten kunnen worden... Nu nog kijken hoe ik dit aan m'n G25 vast maak haha!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, het lukt niet echt... De button plate werkt wel nog gewoon, maar ik krijg hem niet goed aan het stuur vast helaas. :-( Misschien toch maar eens zo'n SLI wheel plate bekijken. Grootste probleem (wat ik met m'n eigen 'mod' ook heb trouwens) is toch dat je er een USB kabel aan moet hangen? En die wheel plate beweegt mee met het draaien van het stuur, dus komt die kabel dan niet enorm in de knoop? :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 19:49

MikeVM

- Baloo -

NickThissen schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:37:
En die wheel plate beweegt mee met het draaien van het stuur, dus komt die kabel dan niet enorm in de knoop? :/
Met Iracing valt dat wel mee. zorg gewoon dat er kabel genoeg is dat hij makkelijk kan draaien.

je doet maar 180 graden maximum, hij zal er wel van verslijten, maar hopelijk houd ie het wel enkele jaartje uit.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Ik heb mijn G25 ge-update met 14 extra buttons. :+

Afbeeldingslocatie: http://nlracingteam.weebly.com/uploads/3/9/1/4/3914527/8727893_orig.jpg

Volgend project is om een plaat te maken met 4 buttons en deze vlak achter het stuur te bevestigen en de elektronica uit deze gamepad weg te werken in de G25 zelf.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

TimG schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:39:
Ik heb mijn G25 ge-update met 14 extra buttons. :+

[afbeelding]

Volgend project is om een plaat te maken met 4 buttons en deze vlak achter het stuur te bevestigen en de elektronica uit deze gamepad weg te werken in de G25 zelf.
_/-\o_

Mijne heeft standaard een hoop knopjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.exportprive.com/images/Logitech%20Driving%20Force%20GT.jpg
Het rode schijfje kan ik links/rechtsom draaien om te switchen tussen de F1/8 boxjes de 'enter' in het midden daarvan om de vinkjes uit/aan te zetten, links is een D-pad als pijtjes, rechts zitten ignition, starter, pit limiter en nog iets (geen idee, vermoed clutch). De plus/min linksonder is rembalans. het PS knopje midden onder is talk, daaronder de select/start is zachter harder geluid van spraak. Linksboven de 'toeter' dat ronde knopje is reset to pit. Bovenop de dwarsbalk zit kijken links/rechts.

[ Voor 42% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-10-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Haha! Ik heb het ook even geprobeerd met elastiekjes maar dat wilde niet echt ... Probleem bij mij is dat er zo'n bult in het midden van het stuur zit (met het logo erop) en daardoor kun je zo'n printplaat niet recht er tegenaan leggen. Als ik dan links op een knop duw dan beweegt het hele geval en als ik te wild begin te duwen schiet hij gewoon los... Ook niet handig.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net even naar die wheel plates zitten kijken, maar snap er geen ruk van :p
Die plate snap ik nog, maar SLI hardware? Ik ken SLI alleen in de gfx-context, en 2 videokaarten in je stuurwiel lijkt zelfs mij niet helemaal logisch :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:02:
Die plate snap ik nog, maar SLI hardware? Ik ken SLI alleen in de gfx-context, en 2 videokaarten in je stuurwiel lijkt zelfs mij niet helemaal logisch :p
Volgens mij wordt daarmee zo'n 'apparaatje' bedoelt wat typisch op een race stuur zit, waarop je je huidige versnelling ziet, je toeren (grafisch), soms ook je laatste ronde tijd (zoals in de Indycar), motor temperatuur (zoals in de FW31), etc. Beetje overkill vind ik, maar een aantal extra buttons zijn wel handig :)

En hoe ging je race? Zo snel klaar of eruit? Spa lijkt me best leuk maar eau rouge en die doordraaier naar links zijn zo te zien wel dodelijk zeg, eerste rondje al 3 man in eau rouge eruit (een of andere idioot die wel even 2wide er door heen dacht te gaan) en in die doordraaier gingen er ook 4 achter elkaar fout (waaronder jij :+) in het eerste rondje :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, toerental enzo heb ik niet nodig, maar een paar extra knoppen zouden idd wel erg wenselijk zijn. Jammer dat daar nog niet een simpele betaalbare addon voor is. Wat Logitech dacht toen ze de G25 zo uitbrachten snap ik nog niet eigenlijk. Hoe kun je nu genoeg hebben aan 2 knoppen op je stuur :?

Race ging aardig, tot een rondje of 7. Iets teveel ingestuur bij uitrijden eau rouge, en akelig hard de bandenstapel in.
En ging idd in L1 ook al de mist in, en dat terwijl ik nog wel zo voorzichtig aan reed :/

20 ronden Spa is trouwens wel veel te lang... Sowieso is Spa met de SM niet zo'n gelukkige combi denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door BM op 18-10-2011 19:19 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
BM schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:02:
Shift Light Indicator SLI
Maar als je alleen maar een paar buttons wilt aansturen is het veel goedkoper om een simpele gamepad te nemen en daar de elektronica van te gebruiken.
Een "oud" USB keyboard kan ook maar dat is wat lastiger om op de juiste (erg kleine) aansluitingen een draadje te solderen.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Lol iRacing ligt eruit en ik krijg deze melding:
Sim updates to address some track issues.

Wednesay, 5-Oct-2011 GMT

EDT(-4)
0500 Hosted Sessions
1100 Service Down
1400 Service Up

GMT
0900 Hosted Sessions
1500 Service Down
1800 Service Up

AEST(+10)
1900 Hosted Sessions
0100 Service Down
0400 Service Up

Die maintenance is al geweest :D

<br /> ff weg gehaald

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 18-10-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Hier ook. zelfde melding.
ff mailen dat ze voor 20:30 klaar moeten zijn. lol

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
TimG schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:19:
[...]

Shift Light Indicator SLI
Maar als je alleen maar een paar buttons wilt aansturen is het veel goedkoper om een simpele gamepad te nemen en daar de elektronica van te gebruiken.
Een "oud" USB keyboard kan ook maar dat is wat lastiger om op de juiste (erg kleine) aansluitingen een draadje te solderen.
En een oude Momo? ;)

Probleem is dat er twee print plaatjes zijn, eentje direct achter het paneeltje met knoppen (die ga ik ook niet loshalen, daar zit de hele knop mechanica in), en via een aantal kabeltjes loopt dit (door de stuurschacht heen) via een printplaatje bij de FFB motor zeg maar. Dat print plaatje heb ik eruit gesloopt, heb nu dus een paneeltje met knoppen, en een los print plaatje met USB aansluiting. Maar ik krijg ze dus niet goed aan het stuur 'geplakt' ... Die losse print plaat zal ook op het stuur moeten, kabeltje naar het paneeltje is niet zo lang en als de printplaat niet met het stuur meedraait haalt dat kabeltje het niet ben ik bang, of ik moet het al IN de G25 behuizing gaan inbouwen en dat ben ik toch echt niet van plan....

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Als je nog last van koude voeten hebt is dit misschien nog een idee. :+
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ3EGYYhUTSmg-8d7Lk8F74cG_i_kAi_X91z8RHTzuOwFTzNxjxMJzG9qGS

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Dit is wel een goed idee.
http://hollands-fastest.p...&action=display&thread=63

Ziet er goed uit en met mijn USB gamepad als basis zou het moeten lukken (hoop ik)

Ik zat ook eerst te denken om mijn oude Momo te bruiken maar dan moet je wel alle elektronica gebruiken anders zal het niet werken.
Als je je stuur (G25) eraf schroeft dan zie je dat er in de as genoeg ruimte hebt om je kabel door te voeren.
Niet te kort maken want de boel moet nog wel kunnen draaien.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nja, ik was niet echt van plan iets aan de G25 te gaan veranderen, dus zeker niet iets gaan zitten solderen ofzo. Als ik het button paneeltje van de Momo gewoon vast aan m'n stuur krijg is dat al perfect, het werkt out of the box, het is misschien alleen niet zo netjes om een dik geval bovenop je stuur te hebben dan een dun paneeltje achter je stuur...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nick , kan dat middenplaatje dat op je G25 zit er niet gewoon voorzichtig afgehaald worden ?
Bij mn DFP zit dat ook gewoon met wat dubbelzijdig plakband geplakt , die inbus schroeven zijn bij mij in ieder geval "nep" (cq hebben geen functie) .
Volgens mij heeft die andere persoon waar je dit idee op baseert dat ook gedaan.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hm, bij de G25 hebben ze wel degelijk een functie (in tegenstelling tot bij de Momo zie ik nu, wat ook verklaart waarom er geen sleutel op paste :D), maar volgens mij zit dat ronde gedeelte gewoon vast aan het metaal, zo ziet het er in ieder geval uit... En zelfs als dat weg is is het nog lastig om het echt vast te maken, enige goeie manier is om in de onderste 'spaak' zeg maar een gat te boren met een schroef er door (ziet eruit dat hij dat gedaan heeft, er zit onder het 'Momo' logo een schroef, waar toch echt geen gat zit, niet in de Momo en ook niet in de G25), maar daar ga ik niet aan beginnen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
hmm, vreemd dat ze zo uitlopen met maintenance.

Hoop dat de sessie er straks wel is

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Wanneer iRacing weer online is, en we gaan oefenen voor Star Mazda, mogen jullie wel even op mijn teamspeak 3 server komen voor de communicatie.

Serveradres: roderic.nl
password: geen

nog geen teamspeak? Eenvoudig te download via http://www.teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Roderic schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:25:
Wanneer iRacing weer online is, en we gaan oefenen voor Star Mazda, mogen jullie wel even op mijn teamspeak 3 server komen voor de communicatie.

Serveradres: roderic.nl
password: geen

nog geen teamspeak? Eenvoudig te download via http://www.teamspeak.com/?page=downloads
Niks ten nadele van teamspeak,maar wat is er mis met de voice-chat in iRacing? (afgezien van dat het push-to-talk is en niet voice-activated).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind push to talk wel vervelend maar denk niet dat voice activated gaat werken als ik zonder koptelefoon rij, dan gaat hij de hele tijd aan staan door het geluid van de speakers :p

ramsho heeft een goed punt, zal de sessie straks wel gestart zijn als ze om 20:30 nog niet online zijn?

Nevermind, hij is weer online!

[ Voor 27% gewijzigd door NickThissen op 18-10-2011 20:28 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic

Roderic

iRacer

Ik zelf vind teamspeak toch wel wat prettiger dan de iRacing voicechat. Ik word altijd overruled en als je een keer alt+tabbed, wat ik geregeld doe, dan hoor je ook niet als iemand wat tegen je zegt...

Teamspeak kan je natuurlijk ook gewoon met push-to-talk gebruiken (dat doe ik wel)

Maar je kijkt maar wat je doet :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Weggehaald om cheaters niet te helpen...

[ Voor 83% gewijzigd door JoepW op 19-10-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Huh??....leg eens uit?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

iRacing houd zaterdag om 16:00 GMT een memorial race op Indy voor Dan Wheldon. Ik zal kijken of ik dan thuis ben / tijd heb, dan doe ik even mee, Indy in de Indycar is altijd kicken :)

En eric heeft vast nog ergens een lekkere setup liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Weggehaald om cheaters niet te helpen....

[ Voor 97% gewijzigd door JoepW op 19-10-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Goede race Niel. :) Ik zat de laatste helft ff mee te kijken.
7e plaats.
Je had beter achter P3 op P4 kunnen blijven (inside lane) Buitenom inhalen in de laatste bocht is meestal geen goed idee. De gene achter je rijden dan gelijk het gaatje dicht aan de binnen kant en je verliest gelijk de draft en een aantal plaatsen.
Maar ja... wie niet waagt, wie niet wint. Ik had (waarschijnlijk) het zelfde gedaan. :*)

Welke setup gebruikte je?

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Cheaters in iRacing?? Dat is niet zo best
[edit...weg gehaald]

[ Voor 74% gewijzigd door TimG op 19-10-2011 14:49 ]

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
...... ook weggehaald .....
Laten we er maar van uit gaan dat het een paar idioten betreft en het dus incidenteel is / blijft.

[ Voor 75% gewijzigd door JoepW op 19-10-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Tja, een slechte verbinding = nokken vind ik niet eens zo erg. 2x laggen en wegwezen. Is streng, maar doe het dan zonder dat je punten verliest. Dan kun je ipv een lag-switch een lag-bailout doen bij een slechte race, maar is minder flauw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

TimG schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:18:
Goede race Niel. :) Ik zat de laatste helft ff mee te kijken.
7e plaats.
Je had beter achter P3 op P4 kunnen blijven (inside lane) Buitenom inhalen in de laatste bocht is meestal geen goed idee. De gene achter je rijden dan gelijk het gaatje dicht aan de binnen kant en je verliest gelijk de draft en een aantal plaatsen.
Maar ja... wie niet waagt, wie niet wint. Ik had (waarschijnlijk) het zelfde gedaan. :*)

Welke setup gebruikte je?
Thanks. :)
Ik dacht, ja probeer het eens. Met de Silverado had ik een overwinning gepakt doordat ik samen met iemand buitenom ging. Dat was echt kicken.

Ik gebruik de setup van het iRacing forum, maar hij is niet super snel. Top 5 zit er wel in met deze set, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Nu online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Hertog_Martin op 19-10-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Hertog_Martin schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:08:
[...]
De servers van iRacing mogen ook wel eens verbeterd worden wereldwijd.
Er komt een EU-farm....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Nu online
Ok prima. Hoewel Europeanen wel goed connecten opzich op de US servers.

Net race gedaan (MX5, Okayama s). De feel is nog niet helemaal hetzelfde als eerder en blijft wennen. Maar toch aardige race gereden, kwam in eerste ronde offtrack en moest 5 man voorbij laten waardoor ik 12de kwam te liggen maar toch nog als 5de gefinished. 3de plek had er in gezeten.

Wel heerlijk om 10 rondes achter iemand te zitten en dan 1 ronde voor de finish er voorbij te steken, gna gna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Hoogie2004 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:41:
iRacing houd zaterdag om 16:00 GMT een memorial race op Indy voor Dan Wheldon. Ik zal kijken of ik dan thuis ben / tijd heb, dan doe ik even mee, Indy in de Indycar is altijd kicken :)

En eric heeft vast nog ergens een lekkere setup liggen :)
Ik ben er ook zeker bij.......zal ik anders morgen of overmorgen even een trainingssessie op Indy hosten, kunnen we even in de mood komen, de setups uitdelen en gelijk vast training voor het week 13-toernooitje....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ericjooo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 02:41:
[...]

Ik ben er ook zeker bij.......zal ik anders morgen of overmorgen even een trainingssessie op Indy hosten, kunnen we even in de mood komen, de setups uitdelen en gelijk vast training voor het week 13-toernooitje....
Strak plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 02:41:
[...]

Geef ff details door dag / tijd / ww en dan zet ik het bij de events:
JoepW in "iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:57

backupdevice

No Risk , Full Push

yeah, 3.42!!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Voor de afwezigen is dit de setup waar gisteren de snellere tijden mee neergezet werden:
http://dl.dropbox.com/u/4...pa_roderic_kreunen_wg.sto

En de results van gisteren:
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4313467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:13:
Voor de afwezigen is dit de setup waar gisteren de snellere tijden mee neergezet werden:
http://dl.dropbox.com/u/4...pa_roderic_kreunen_wg.sto

En de results van gisteren:
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4313467
Thnx, thuis eens inspecteren en kijken of we nog wat kunnen verbeteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Mijn oval iRating is ook eindelijk boven de 2000!
http://members.iracing.co...onid=4316526&custid=64876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Wel gaaf rondje achter roderic gehad gisteren op Spa.
Zat in zijn tow, en kon daardoor een ronde 2.17.7 op de klok zetten met de setup van joep van vorig seizoen. (met nog wel een paar foutjes die ronde)
Optimal nu in de 2.16 hoog

Daarna zonder tow niet meer in de buurt van die tijd gekomen.
Ga vanavond toch is een paar rondjes rijden met de setup van roderic, die van joep heeft behoorlijk meer downforce, en dat scheelt zo een halve seconde

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb net de 10.30 race gedaan, met de setup die Paul gisteren geshared had. Daar kon ik redelijk goed op de grens mee rijden. 2.16.7 in de race zonder tow.

Net even die van Roderic geprobeerd. Daar zit toch wel een flink stukje overstuur in bij het insturen. Je kunt harder insturen, maar het is mij nog iets te tricky zo. Ik denk dat ik even moet kijken hoe hij iets minder grip heeft bij gas los insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Requiem19 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:41:
Ik heb net de 10.30 race gedaan, met de setup die Paul gisteren geshared had. Daar kon ik redelijk goed op de grens mee rijden. 2.16.7 in de race zonder tow.

Net even die van Roderic geprobeerd. Daar zit toch wel een flink stukje overstuur in bij het insturen. Je kunt harder insturen, maar het is mij nog iets te tricky zo. Ik denk dat ik even moet kijken hoe hij iets minder grip heeft bij gas los insturen.
Paul, zou je die ook nog ff willen sharen? ik had gisteren namelijk wel een paar rondjes gereden met die van roderic, maar had eigenlijk dezelfde ervaring... best wel tricky en zo

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Red Baron schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:19:
Ik heb alvast even wat setups uit het vorige seizoen bij elkaar geraapt zodat we nog iets hebben om mee te beginnen vanavond: http://dl.dropbox.com/u/4...r_11s3_got_setup_pack.rar
Dat is de race setup uit dat pack (star_11s3_paul_ilbrink_r_fh.sto), de laatste setup die ik sharede was gewoon die van Roderic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Requiem19 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:41:

Nog gefeliciteerd. ;)

Ik had mega last van lag en daardoor hele lage fps. Was niet te doen, ben er daardoor ook afgegaan. Voor mij geen australische server meer op spa.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Thanks, was een spannende race. Paul Wintrip liep elk rondje 0,5 op me. Daar word je toch wel een beetje zenuwachtig van. Paar keer mooi naast elkaar remmend Les Combes in, totdat hij daar over het gras hobbeltje en te ver terugviel.

Net even Roderic's setup nog even geprobeerd en ik begin er al aan te wennen. Reed er nu een 16.0 mee in de Q. Optimal staat op 15.8, maar ook daar zijn nog wel een paar tiende te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Is die 16.0 ook helemaal zonder tow of met?
Gezamelijk Q'en en zodoende een tow regelen met name door blanchimont tot de busstop kan je zo 3 tiende opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:18:
Gezamelijk Q'en en zodoende een tow regelen met name door blanchimont tot de busstop kan je zo 3 tiende opleveren.
Als je me daarvoor nodig hebt, kunnen we wel wat regelen denk ik :)
Misschien leuk om idd met een paar man te joinen op dezelfde tijd, en zodoende het compleet uit te meten om jou vooraan te krijgen!

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-10-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Red Baron schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:18:
Zonder tow.

Weet niet of ik het echt sportief vindt om met zo'n tow te q'en. Allicht beter dan de lagswitches en de donut bug, maar toch.

Dit filmpje hielp mij wel trouwens. Nam La Source altijd in z'n 1 hiervoor. Door dit filmpje weer een paar tiende opgepakt.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=UXJTncOhOEY&feature=player_embedded"]YouTube: Samuel Libeert sets new WR in the Star Mazda at Spa[/video]

[ Voor 25% gewijzigd door Requiem19 op 19-10-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic

Roderic

iRacer

Is niks onsportiefs aan.. Is nou eenmaal onderdeel van gezamenlijk kwalificeren. Zijn geen regels die het verbieden. Je kan ook gewoon een willekeurig persoon in een Q sessie opwachten en die gebruiken voor Tow. Maar het is net ff wat handiger als je met elkaar kan overleggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Hoezo is dat niet sportief om met tow te kwalificeren? Seat deed dat ook op Monza in de WTCC. Dan zorgen ze ervoor dat alle Seat rijders achter elkaar rijden, om zo een snellere tijd neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Dat er geen regel voor is, wil niet zeggen dat het onsportief is. Dat staat los van elkaar. En omdat Seat het doet op Monza is het meteen sowieso niet onsportief? Want alles wat professionele teams doen is sportief? Dat vind ik niet echt een argument.

Waarom het niet helemaal lekker bij mij ligt: ik rijd me het apenzuur uit de ogen en doe bijv. een 16.0. Iemand die langzamer is dan ik maar bijvoorbeeld veel iRacing vriendjes heeft rijdt door een tow 15.9.

Maar goed, ik zal jullie er niet op veroordelen, alleen heb ik er zelf niet zo'n trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Requiem19 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:23:
Dat er geen regel voor is, wil niet zeggen dat het onsportief is. Dat staat los van elkaar. En omdat Seat het doet op Monza is het meteen sowieso niet onsportief? Want alles wat professionele teams doen is sportief? Dat vind ik niet echt een argument.

Waarom het niet helemaal lekker bij mij ligt: ik rijd me het apenzuur uit de ogen en doe bijv. een 16.0. Iemand die langzamer is dan ik maar bijvoorbeeld veel iRacing vriendjes heeft rijdt door een tow 15.9.

Maar goed, ik zal jullie er niet op veroordelen, alleen heb ik er zelf niet zo'n trek in.
En daarna haal je hem in rondje 1 in omdat je makkelijk bij kunt blijven en zijn tow kunt gebruiken, terwijl hij daarna niet meer bij kan blijven en niet jouw tow kan gebruiken. Lijkt me, toch? :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik denk dat het vooral het idee is dat we Paul misschien kunnen helpen aan de titel (al lijkt die buiten bereik). En dan kunnen dit soort dingen net helpen.

Onsportief, nee, in mijn ogen is dit gebruik maken van de resources die je krijgt. Als een F1 coureur toevallig een slipstream krijgt in quali geldt zijn rondje evengoed. En waarom zou je dat niet afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Als je een snelle Q tijd heb, wil niet zeggen dat je dan ook automatisch snel bent in de race.
Het is wat Roderic zegt, het is onderdeel van gezamenlijk kwalificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind het ook wel meevallen, tenzij je echt vage dingen gaat bedenken die je in het echt niet zult tegenkomen. Je zou bijv kunnen bedenken om vlak voor Paul te gaan rijden aan het begin van z'n rondje, om hem een flinke tow te geven op de straight na eau rouge. In plaats van daarna zelf ook verder te rijden (dan ga je Paul natuurlijk hinderen) rij je daarna gewoon keihard rechtdoor de banden in ipv dat je de bocht neemt, zodat hij maximaa gebruik kan maken van je tow... Zo'n dingen vind ik dan wel weer 'cheaten', dat gaat me gewoon net te ver. Maar als je gewoon afspreekt samen een Q te rijden en elkaar af en toe een tow geeft op de straights om daarna jezelf te laten inhalen, dat is vrij normaal denk ik. Als de Q sessie een beetje druk is gebeurt dat vanzelf ook wel eens, ik heb wel eens een tow gekregen van iemand die op z'n outlap was, hij ging pas helemaal aan het einde van een straight aan de kant voor me waardoor ik 0.15 ofzo op m'n tijd inhaalde (daarna weer weg gegooid natuurlijk maar dat terzijde :p), en ik had er niet eens om gevraagd :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:57

backupdevice

No Risk , Full Push

damn,

Net voor het eerst het gevoel dat ik een race kon winnen. 3 ronden rustig aangedaan, en de top 3 was binnen 1 seconden van mij. Ik haalde halverwege rechte stuk nummer 3 in ( A class ) en die tikt me erzo vanaf....nog wel een sorry maar ik had kunnen winnen. Daarna race uitgereden achter die a class en makkelijk bij kunnen houden.

Jammer jammer.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
In veel Q sessies kom je af en toe wel eens iemand tegen waar je een tow van krijgt.
Alleen is normaal het voordeel niet zo groot omdat de rechte stukken niet zo lang zijn.

Als je gewoon afspreekt om met iemand die ongeveer dezelfde snelheid heeft samen te gaan rijden kan je elkaar helpen als het zo uitkomt.
Met name het stuk tot de busstop lijkt hier goed te werken en dat is ook nog extra handig.

Als je als voorste van de 2 rijders een slordig rondje rijd waardoor er al geen verbetering meer mogelijk is kan je even communiceren met de persoon achter je.
Als die nog wel goed bezig is kan je er in dat geval voor kiezen om je iets af te laten zaken zodat hij er nog iets aan heeft.
Als hij echter ook zo'n rondje al verprutst heeft blijf je beide gewoon doorrijden en begint het weer van voren af aan.
Je rijd dus niet 100% in dienst van een ander, maar als je zelf al niets meer te winnen hebt kan je net zo goed die ander even helpen en omgekeerd.

Het gaat in racen gewoon om het maximale uit de situatie halen en een slipstream meepakken in een road Q is heel normaal, dus ik zou niet weten waarom je niet op zo'n manier zou kunnen samenwerken om ervoor te zorgen dat je wat vaker in zo'n slipstream situatie kunt komen.

En het is gewoon net even een voordeeltje van paar tiende dat je zou kunnen pakken, uiteindelijk moet je natuurlijk nog steeds zelf een goede ronde neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic

Roderic

iRacer

Vanavond maar proberen dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zoals Paul het beschrijft vind ik er niets verkeerds aan. Gewoon samen rondjes rijden en af en toe ligt de één voor, af en toe de ander.

Het is iets anders, gevoelsmatig voor mij dan, als iemand heel zijn kwalificatie opoffert om maar constant voor een slipstream te zorgen op elke straight. Ik zag al een scenario voor me waarbij op elke straight iemand anders voor de slipstream zorgde. Estafette werk zeg maar ;). Dat zou toch iets te georganiseerd zijn. Maar ook dat mag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Nu online
Eerder vandaag spannende race op Okayama short. Vanaf begin tot eind binnen 2 seconden van de ander gestreden om plek 3. Eerst had ik hem ingehaald en zat hij vervolgens lange tijd binnen een seconde achter me. Daarna haalde hij mij in en kwam ik hem weer achterna. Laatste ronde spint ie in T2 :P Hij kon nog wel door en eindigde nog achter mij.

Maar gewoon ruim 20 rondjes op elkaars nek gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:31:
Als een F1 coureur toevallig een slipstream krijgt in quali geldt zijn rondje evengoed.
Dit is wat Ferrari deed in een recent GP-weekend (Monza?). Massa reed voor Alonso, Alonso gebruikte de slipstream van Massa om zijn quali-tijd iets te verbeteren.

Al bij al geen problemen mee, zolang het veilig blijft op de baan :)

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Requiem19 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:24:
Zoals Paul het beschrijft vind ik er niets verkeerds aan. Gewoon samen rondjes rijden en af en toe ligt de één voor, af en toe de ander.

Het is iets anders, gevoelsmatig voor mij dan, als iemand heel zijn kwalificatie opoffert om maar constant voor een slipstream te zorgen op elke straight. Ik zag al een scenario voor me waarbij op elke straight iemand anders voor de slipstream zorgde. Estafette werk zeg maar ;). Dat zou toch iets te georganiseerd zijn. Maar ook dat mag natuurlijk.
Dat klinkt ook wel aardig, maar ik denk dat zoiets snel een frustrerende bezigheid wordt op het moment dat je een bocht verknalt en er meteen 5 man hun ronde nutteloos zien worden :P

Pagina: 1 ... 38 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.