God wat was dat een gave race zeg

Sterk veld en ik had niet echt super gekwalificeerd met een 13.606 (wel aardige tijd, maar veel toppers waren net een tiende sneller) en startte vanaf p5.
Rafa Bordoy op p4 had echt een beroerde start en die zat dus al achter me voor we T1 in gingen.
Vervolgens ging Troy Schulz aan de buitenkant vrij voorzichtig de bocht door (hij heeft al een aantal races deze week in lap 1 zien eindigen) en daar kwam ik ook voorbij en kon voor hem T2 in.
Vervolgens zat ik met een aardig treintje met Tony op p1, Sergio op p2 en ik op p3.
Ik was voor deze race geswitched van een aangepaste Roderic setup naar een aangepaste setup van Joep.
Vleugels op 20/22 gezet en knallen maar.
Zodoende kwam ik lekker de bochten door en kon ik op het rechte stuk lekker slipstreamen achter Sergio en Tony en zette dus meteen ook in de 2e lap m'n snelste ronde van de race neer.
Troy leek de aansluiting kwijt te zijn met een gat van een seconde ofzo dus het zag er rooskleurig uit.
Echter in lap 3 schiet Sergio te hard de heuvel op in T5 en spint. Ik kan hem wel ontwijken, maar raak wel de tow van Tony kwijt.
Troy zit me ondertussen weer op de hielen en het is dus flink aanpoten.
In ronde 8 gaat Troy denk ik iets met een paar wielen op het gras in T3 o.i.d. en ik heb even lucht en een gaatje van een seconde of 2. Het gat wordt alleen wel steeds wat kleiner en uiteindelijk heb ik hem weer in m'n nek zitten in ronde 14 en dat duurt eigenlijk tot het einde van de race.
Hij doet nog een paar pogingen om hem er langs te krijgen (in de laatste bochten en de run na T3 o.a.), maar ik weet hem van me af te houden.
Met nog 2 ronden te gaan krijg ik wederom een klein gaatje en kan de race rustig uitrijden op een 2e plek.
Echt een lekker resultaat wat ik vooraf niet had verwacht wetende dat ik vanaf een 5e plek aan de race begon.
Na de verknalde eerste race nu toch gewoon 180 puntjes op zak en kan ik 145? punten week wegstrepen.
Ik weet niet of Tony nog meer gaat rijden deze week, maar op dit moment ben ik wat ingelopen op hem en is het gat in het kampioenschap 36 punten.
Dat klinkt niet heel groot, maar we hebben allebei ongeveer geloof ik ongeveer een zelfde resultaat dat weg te strepen valt om en nabij de 150 punten.
Ik zal die 36 punten dus ook echt in Spa meer moeten pakken dan hem en dat lijkt me behoorlijk lastig aangezien ik die baan zo groots en wijd is dat je daar niet zo snel onverwachte resultaten gaat zien vermoed ik.
Maargoed in ieder geval ziet een 2e plek en winst in Div 2 er wel goed uit
En de 3 setups waarmee ik de Q, R1 en R2 mee gereden heb:
http://dl.dropbox.com/u/4...11s3_mos_paul_ilbrink.rar