iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.223 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Ik houd meestal de volgende file structuur aan.
[auto]_[seizoen]_[baan]_[rijder]_[sessie]
Bijv:
star_11s3_mos_paul_ilbrink_q(_[iteratie/versie])

Als het een setup van een ander is van het iracing forum houd ik die benaming ook aan, alleen laat ik dan meestal de orginele bestandnaam er nog achter staan zodat het nog terug te traceren valt.

Met de setups waarmee ik uiteindelijk de week mee eindig / races mee rijd kopieer ik nog maar dan met m'n eigen naam erin zodat ik in een volgend seizoen nog weet met welke ik uiteindelijk gereden heb.
Als ik zelf nog wat kleine wijzigingen doe aan een setup zet ik er meestal nog even achter van wie de orginele setup was. _jw / _fh / _dl bijv (joep, frank, lopez)

Verder heb ik archief mapjes per seizoen, als ik aan een nieuwe week begin verplaats ik de setups van de afgelopen week naar de juiste map (11s3 nu dus).

Anyway werk valt wel mee wat ik eraan kwijt ben, ik vraag me ook af in hoeverre zo'n setup nou handig is / tijd bespaart.
Ik zou trouwens ook ff dat software forum op iracing doorzoeken om te zien of er niet toevallig al iemand is die al zoiets gemaakt heeft. Het zou me niet verbazen namelijk :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
TimG schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:11:
Om wat makkelijker terug te vinden op iRacing wie wie is kun je ook je handtekening aanpassen met een linkje naar je iRacing profiel.

[ url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=xxxxx"](My iRacing)[/url]
Goed idee!

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:29
Om wat makkelijker terug te vinden op iRacing wie wie is kun je ook je handtekening aanpassen met een linkje naar je iRacing profiel.

[ url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=xxxxx"](My iRacing)[/url]
Yup erg goed idee... af en toe weet ik echt ff niet meer wie wie is en zo :)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
BAAL :( Toch nog maar eens Mosport geprobeerd na veel oefenen, lag iets van 7e na 3 rondjes en liep in op voorgangers. Ik zat 5-10 meter achter m'n voorganger in T1, en in T2 remde hij zo veel dat ik binnen een seconde of 2 op z'n staart zat. Ik zat compleet in de bocht die ik bijna volgas neem normaal, ik lift een klein beetje om gas terug te nemen en het is over, glij weg, muur in... Wat een klote baan, ik doe hem niet meer dit weekend... Dit gaat me een sloot iRating kosten... Denk dat ik als eerste eruit was (wel paar crashes op het begin maar volgens mij stonden ze allemaal in de pits nog), echt geen zin om half uur repairs te wachten (ofzo, heb niet eens gekeken, ik zat vast in de muur dus het zal wel niet veel geweest zijn meer) om daarna met 15 ronden achterstand nog te gaan rijden |:(

[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 14-10-2011 20:45 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem hiero.. starte vanaf P5 na 8rondjes p3 en toen in T1 foutje gemaakt dus race over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

Fuelke

Forza Ferrari

Zat net met Speedy55 in de Star Mazda race. Stond 5 man achter me op de grid, dus startte ik maar vanuit de pit ... samen met nog 5 anderen 8)7

Het ging nog redelijk vlot, maar bij het ingaan van de 10de ronde werd ik ff afgeleid door een auto die de pit uitkwam, net iets te wijd uitkomen van T1 en de muur in. :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:48:
Idem hiero.. starte vanaf P5 na 8rondjes p3 en toen in T1 foutje gemaakt dus race over..
Nja, ik maakte niet eens echt een foutje, ik lift zo vaak in T2, als ik hem te laat heb ingestuurd ofzo, en dan gaat het prima. En nu lift ik een heel klein beetje (tot 70% gas ofzo) en ik gleed gewoon weg, niet eens driftend ofzo, ik ging gewoon zijwaarts alsof ik zweefde 8)7 Snap er niks van. Misschien omdat er iemand voor me zat, minder downforce, dat zal het wel zijn geweest... Maar ik haat tracks met van die bochten waar je bij het minste of geringste voorval gewoon je auto in 20 stukken rijdt...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

Fuelke

Forza Ferrari

Dat had ik ook net Nick, ging rond in T2 doordat ik te dicht op m'n voorganger zat, hield hem wel uit de muur, al weet ik zelf niet goed hoe.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Goed idee, gelijk gedaan. Eerste keer sinds jaren dat ik m'n sig aanpas :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Fuelke schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:55:
Zat net met Speedy55 in de Star Mazda race. Stond 5 man achter me op de grid, dus startte ik maar vanuit de pit ... samen met nog 5 anderen 8)7

Het ging nog redelijk vlot, maar bij het ingaan van de 10de ronde werd ik ff afgeleid door een auto die de pit uitkwam, net iets te wijd uitkomen van T1 en de muur in. :(
Samen met mij vanuit de pits idd. Ik heb gelukkig de race als 7de kunnen afsluiten met mijn eerste 0 inc.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Speedy55 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:27:
[...]

Samen met mij vanuit de pits idd. Ik heb gelukkig de race als 7de kunnen afsluiten met mijn eerste 0 inc.
Ik zat nog even mee te loeren, heb eindelijk de settings en friends request pagina gevonden :+

Ook nog even meegereden als ghost, rondje 1.15 eruit "geperst" met de Riel/Lopez setup maar er zit nog veel meer in, 1.14 is zeker haalbaar voor mij. Misschien heb ik morgen tijd om een raceje te doen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:56:
[...]

Nja, ik maakte niet eens echt een foutje, ik lift zo vaak in T2, als ik hem te laat heb ingestuurd ofzo, en dan gaat het prima. En nu lift ik een heel klein beetje (tot 70% gas ofzo) en ik gleed gewoon weg, niet eens driftend ofzo, ik ging gewoon zijwaarts alsof ik zweefde 8)7 Snap er niks van. Misschien omdat er iemand voor me zat, minder downforce, dat zal het wel zijn geweest... Maar ik haat tracks met van die bochten waar je bij het minste of geringste voorval gewoon je auto in 20 stukken rijdt...
Ah okay...

Ik ga zo toch nog ff de race van half 11 proberen.. was eigenlijk van plan morgen pas weer te gaan, maar kan 't niet laten :)

Doet iemand anders nog mee zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:49:
[...]

Doet iemand anders nog mee zo?
Ja... Moet maar he. Wil minstens een keer finishen zelfs al is het een klote baan 8)7 Misschien nog maar even een Q proberen. Ik rij 1.15-1.16 in de race en zat net achter gasten die een Q van 14.3 hadden ofzo, en die gaan dan gewoon remmen voor T2, ik vraag me af hoe je dan aan 14.3 komt? :?

Man... Zelfs Q wil niet. Elke keer -0.2 ofzo (dat zou een 1:41.1 zijn) en dan in een willekeurige bocht verlies ik weer 0.4 ofzo waardoor ik steeds 14.5 blijf rijden... Moet die 14.1 gewoon kunnen halen maar krijg niet een perfect rondje voor elkaar.

[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 14-10-2011 22:20 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha..
Ik rij in Q 1.14.2 en in de race had ik de eerste rondjes 1.15.0 - 1.15.5
Maarja.. Jij zit straks denk ik weer in de eerste split? Ik zal wel in de 2de worden gedumpt want heb veel irating verloren en was al een van de laagste net, dus ja.. Balen! :)

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:20:
hahaha..
Ik rij in Q 1.14.2 en in de race had ik de eerste rondjes 1.15.0 - 1.15.5
Maarja.. Jij zit straks denk ik weer in de eerste split? Ik zal wel in de 2de worden gedumpt want heb veel irating verloren en was al een van de laagste net, dus ja.. Balen! :)

gr
Nette tijd... Het wil me niet lukken (hoewel ik 14.1 elk rondje in het vizier had maar weer verpruts). Sta nu op 1:14.444, mooi rond, maar vast niet genoeg om vooraan te starten, zal wel weer in het middenveld komen, slechtste waar je kan starten eigenlijk :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, heb jij enig idee of ik nog kan winnen in mijn divisie? http://members.iracing.com/membersite/member/statsseries.jsp ik weet niet hoe het zit allemaal :) Ik heb maar 4weken meegedaan ofzo.. dit is de 5de week volgens mij.. tellen al hun weken mee die ze gedaan hebben.. dus 8..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff ik heb het een beetje gehad deze week... Wordt ineens in mn zij geramd na bocht 1, geen idee waarom. Paul heb jij toevallig gezien? Ik deed alt+f4 in woede lol...
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:26:
thx, heb jij enig idee of ik nog kan winnen in mijn divisie? http://members.iracing.com/membersite/member/statsseries.jsp ik weet niet hoe het zit allemaal :) Ik heb maar 4weken meegedaan ofzo.. dit is de 5de week volgens mij.. tellen al hun weken mee die ze gedaan hebben.. dus 8..?
Heb geen idee... Kan je niet eens vinden :p Hij pakt automatisch mijn divisie omdat ik ingelogd ben denk ik. Ik zie dat ik 18e sta, hoger dan ik dacht, laatste keer dat ik keek was ik in de 50 ofzo. Maar ik weet ook niet hoe dat allemaal werkt...

[ Voor 66% gewijzigd door NickThissen op 14-10-2011 22:41 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De gast die naast je reed aan de linkerkant zat op de kerbs en spinde waardoor hij jou meenam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol Nick.. we zijn niet zo gelukkig vandaag in de races.. ik werd in bocht 1 aan de binnenkant aangetikt door een of andere geile debiel die niet ff geduld kon hebben,.

(kzit in divisie 7)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
AARRGGG.....
in practise en test gemakkelijk 1.15.laag rijden met de race setup....
in de warmup ging het ook goed.... met koude bandjes...
in de race zelf is de auto ineens zwaar onvoorspelbaar.... in ronde 2 ineens uitbreken in T2..muur...tow.... 5 min repair.
Daana nog geprobeerd..... lijkt de auto goed rijdbaar, en in T8 weer uit het niets uitbreken.....

Geen idee waar dat aan zou kunnen liggen, hebben jullie 'n idee?

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:42:
lol Nick.. we zijn niet zo gelukkig vandaag in de races.. ik werd in bocht 1 aan de binnenkant aangetikt door een of andere geile debiel die niet ff geduld kon hebben,.

(kzit in divisie 7)
Nee, verschrikkelijk zeg... Hopelijk morgen beter. Anders nog maar eens in de pits starten (de start in de half 9 race was ook verschrikkelijk maar kon gelukkig overal tussendoor)...
RichardA schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:00:
AARRGGG.....
in practise en test gemakkelijk 1.15.laag rijden met de race setup....
in de warmup ging het ook goed.... met koude bandjes...
in de race zelf is de auto ineens zwaar onvoorspelbaar.... in ronde 2 ineens uitbreken in T2..muur...tow.... 5 min repair.
Daana nog geprobeerd..... lijkt de auto goed rijdbaar, en in T8 weer uit het niets uitbreken.....

Geen idee waar dat aan zou kunnen liggen, hebben jullie 'n idee?
Drag van andere auto's? Zenuwen? Te voorzichtig (en daardoor foutjes maken)?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:06

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Veel trainen met racefuel?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het is ook een gedeelte mentaal denk ik. Eerste rondjes die ik met race fuel reed was ik wat voorzichtig en ging het heel slecht tenzij ik overal ging liften enzo. Vond het al vreemd dat ik ineens met race fuel zoveel langzamer was waar ik daar normaal bijna geen last van had. Maar op een gegeven moment moet gewoon de knop om en moet je gewoon rijden, en toen reed ik gewoon zonder te liften en ging het net zo goed als met Q fuel. Met Q fuel kom ik tot 14.3, met race tot 14.5, dus zoveel verschil maakt het niet, behalve misschien als je overal echt op de grens rijdt...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
RielN schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:26:
http://dl.dropbox.com/u/7020587/Mosport_riel_Q.sto

Is aangepaste set van Lopez, wat stijvere voorkant, andere wings. Eerst rondje een beetje licht, maar stuurt lekker in. Hoge downforce set, ik doe er 13.7 mee.
Wat heerlijk stabiel is deze, net de 2e split mee gewonnen. Heb bewust elke ronde voorzichtig aan gedaan bij mosscorner, maar deed 1:14.5 als snelste ronde in de race, kan nog wel wat af als ik echt push, maar dat was nu niet nodig.

@richard Vaak rijd je in een race toch wat verkrampt omdat je bang bent om fouten te maken. En dan gaat het juist fout. Spreek uit ervaring. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 14-10-2011 23:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:42:
Heb naar de replay gekeken, maar vanuit zijn cockpit view leek het erop dat hij voor een kwart naast je zat, hij kon ook niet verder naar rechts in turn 1. Misschien wat te eager, maar vond het niet echt een debiele actie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MartijnA3 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:19:
[...]

Wat heerlijk stabiel is deze, net de 2e split mee gewonnen. Heb bewust elke ronde voorzichtig aan gedaan bij mosscorner, maar deed 1:14.5 als snelste ronde in de race, kan nog wel wat af als ik echt push, maar dat was nu niet nodig.
Proficiat :) Jammer dat ik niet in die split zat. We hebben bijna net zoveel iRating, ik was de 2-na-laagste in de hoogste split. Als ik bij jou zat hadden we misschien een leuke race gehad, nu kwam ik niet tot bocht 2 :F

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja, zat net te laag voor de top split, maar ik krabbel langzaam terug met mn iR. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
heb de afgelopen 2 weken juist veel met racefuel geoefend......
vind het vreemd dat je een aantal ronden normaal kunt rijden, en dan ineens breekt ie uit.
zat niet dicht achter iemand, volgens mij ook niet extra voorzichtig gereden...

nou ja, misschien morgen meer geluk...

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
MartijnA3 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:19:
[...]

@richard Vaak rijd je in een race toch wat verkrampt omdat je bang bent om fouten te maken. En dan gaat het juist fout. Spreek uit ervaring. ;)
Cool thanks. Als je de wing op 30 zet en de voorkant een tandje omhoog zet, is hij niet meer van de weg te krijgen ten koste van 0.2, 0.3 op een rondje (vooral de laatste bocht verlies je veel door onderstuur). Maa rwel lekker veilig gassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 19:49

MikeVM

- Baloo -

2nd in topsplitt van de mazda nvidia cup. (2-3de keer dat ik met de roadster reed)

en een (not recorded) fastest lap van 59.3xx. ik kom aardig in de buurt van de top met die tijd :)
met de cup haalde ik maar een 59.7 nu in mijn 2de roadster race al bijna 4 tiende sneller...

ook de sinds ik met raceschoentjes race heb ik constantere tijden, ik ben gemiddeld 0,1 seconde sneller per lap, in fastest laps telt het niet, maar over een hele race ben ik zeker sneller met de schoentjes..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/op_got/banners/toernooiw13s32011.png
Toernooi in wording ;)
Het voorlopige programma is gepubliceerd. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 15-10-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:28

Niellie41

[object Object]

Hoe zit het met het rookie klassement?
Moet je dan rookie zijn?
Want in W13 worden mensen die in aanmerking komen met promotie, gepromoveerd. Dan heb misschien nog 2/3 rookies over. Want de meeste mensen die rookie zijn EN actief iRacing doen, zijn nu bijna 3.0 of er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:30:
Moet je dan rookie zijn?
Want in W13 worden mensen die in aanmerking komen met promotie, gepromoveerd. Dan heb misschien nog 2/3 rookies over. Want de meeste mensen die rookie zijn EN actief iRacing doen, zijn nu bijna 3.0 of er overheen.
Dan hebben we maar een paar rookie...... Dat geeft toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pfffffffffffffff comfortabele 2e plek en in ronde 15 of 16 stuur ik T2 iets te laat in, raak het gras en de muur in... Ik geef het nu echt op, deze baan is niet voor mij gemaakt :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:58:
Pfffffffffffffff comfortabele 2e plek en in ronde 15 of 16 stuur ik T2 iets te laat in, raak het gras en de muur in... Ik geef het nu echt op, deze baan is niet voor mij gemaakt :(
:) Ik ga vandaag ff alleen maar met race fuel trainen en dan vanavond nog ff een paar races doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En we hebben er weer een nieuwe rijder bij: denBoom ;) Met een gift van $10,-.
Welkom bij de club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:32

Hoogie2004

Whohooooo

Welkom!

Ook maar even mijn signature aangepast zodat ik makkelijk te vinden ben, verwacht nu van iedereen requests :+ (scheelt mij veel klikken)

Helaas geen tijd meer vandaag en morgen (heel misschien morgenavond die van half 11...)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 18:41

derx666

mecker ende blaet

Komende week zal het heel rustig zijn van mijn kant, omdat ik vannacht voor een weekje richting Italie vertrek. We zitten in de buurt van Milaan, dus ik zal waarschijnlijk nog wel een bezoekje aan Monza gaan brengen.
Volgende week zondag zijn we weer terug, en heb ik nog net ff tijd om de 2e week okayama short in de MX5 te rijden. Have fun racing !

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Leuk tournooi Joep , wil ook graag meedoen aan deze race`s.

Ik heb alleen moeite met de volgende regel , "Fixed setup ontwikkeld door GoT" en ook die van het IRacing forum.
Ik heb vaker setup`s geprobeerd die hier gepost worden , maar ik kan er eigenlijk nooit wat mee aangezien ik over hoe het moet een totaal andere mening heb .

Ik vind het zelf ook erg lekker om hem zelf te bouwen , en op de rookie cars zitten al erg weinig opties wat het wat mij betreft ook al rookie genoeg maakt.

Dus wmb laat het alsjeblieft vrij zijn .
Niellie41 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:30:
Moet je dan rookie zijn?
Tenzij ik hier zowiezo niet aan mee mag doen , maar dan toch waarom iemand iets in de maag splitsen , waar hij niet mee om kan gaan , gebruik dan gewoon de def setup wmb.

Zeker op het Iracing forum staan wel eens setups die van de gekheid zijn , setups die de auto in een totale panieksituatie brengen , maar dat compenseren door 0kpa banden spanning , 100 graden caster en vleugel settings waar een A380 jaloers op is .
En dan gewoon zeggen ja deze moet je proberen hij is echt snel. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door enchion op 15-10-2011 14:33 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik ben het met Enchion eens, ik gebruik ook vrijwel nooit de setup van hier...

Ik vind dan de default van iRacing een betere en eerlijkere keuze. Met de GoT set is het rijden minder leuk omdat die zo veilig staat afgesteld ipv snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
En euh... deze game is in ontwikkeling. Moet ik straks mijn tijd verdelen?

YouTube: CARS F68 Alpha

http://www.wmdportal.com/projectnews/friday-cars-build/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 19:49

MikeVM

- Baloo -

ik zou eens kijken naar de Irating, eens kijken wat we in huis hebben, en ongeveer 1/3 van de groep in de rookie zetten. wsl hebben we een groot gat tussen rookies en echte rijders.

bijvoorbeeld +2000 irating = pro.

ofwel op basis van qualificeren, de snelste 50% mogen in de pro class, de onderste 50% in de rookie class...

[ Voor 20% gewijzigd door MikeVM op 15-10-2011 15:00 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
enchion schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:26:
Leuk tournooi Joep , wil ook graag meedoen aan deze race`s.

Ik heb alleen moeite met de volgende regel , "Fixed setup ontwikkeld door GoT" en ook die van het IRacing forum.
Ik heb vaker setup`s geprobeerd die hier gepost worden , maar ik kan er eigenlijk nooit wat mee aangezien ik over hoe het moet een totaal andere mening heb .

Ik vind het zelf ook erg lekker om hem zelf te bouwen , en op de rookie cars zitten al erg weinig opties wat het wat mij betreft ook al rookie genoeg maakt.

Dus wmb laat het alsjeblieft vrij zijn .

[...]

Tenzij ik hier zowiezo niet aan mee mag doen , maar dan toch waarom iemand iets in de maag splitsen , waar hij niet mee om kan gaan , gebruik dan gewoon de def setup wmb.

Zeker op het Iracing forum staan wel eens setups die van de gekheid zijn , setups die de auto in een totale panieksituatie brengen , maar dat compenseren door 0kpa banden spanning , 100 graden caster en vleugel settings waar een A380 jaloers op is .
En dan gewoon zeggen ja deze moet je proberen hij is echt snel. 8)7
Voor zo'n event is een fixed setup toch juist leuk? Laagdrempelig en gelijke omstandigheden voor iedereen zonder dat je er veel tijd in moet steken.

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 15-10-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:01:
[...]

Laagdrempelig en gelijke omstandigheden voor iedereen zonder dat je er veel tijd in moet steken.
De drempeligheid kan enige hoogte gaan aannemen als een specifieke gotter een specifieke setup gaat aanleveren waar vervolgens alleen degene die veel op die persoon lijkt mee kan rijden.

Dat er een setup gebruikt wordt waar een aantal gotters snel mee zijn zegt niet dat hij goed is maar kan ook zeggen dat het iets is waaraan zij gewend geworden zijn .

Meeste setups die ik tegenkom zijn absoluut niet volgens het boekje nl.

Rijhoogte voor hoger dan achter. ( http://video.search.yahoo...%20mans%20fly&fr2=piv-web )
Achter lage camber gecombineerd met stijve rollbar. (Hmmmm Donuts)
Dampers op allerlaagste stand oftewel uitgeschakeld (moet je eens proberen in een echte auto , zien of je levend op je werk aankomt)
Banden spanning op de laagste setting. ( want lager is altijd meer grip :X )

Enz...

Anders misschien beter om tijdens een practice-sessie meerdere setups beschikbaar te maken waar mensen uit kunnen kiezen en vervolgens met een poll te bepalen welke het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
enchion schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:29:
[...]

De drempeligheid kan enige hoogte gaan aannemen als een specifieke gotter een specifieke setup gaat aanleveren waar vervolgens alleen degene die veel op die persoon lijkt mee kan rijden.

Dat er een setup gebruikt wordt waar een aantal gotters snel mee zijn zegt niet dat hij goed is maar kan ook zeggen dat het iets is waaraan zij gewend geworden zijn .

Meeste setups die ik tegenkom zijn absoluut niet volgens het boekje nl.

Rijhoogte voor hoger dan achter. ( http://video.search.yahoo...%20mans%20fly&fr2=piv-web )
Achter lage camber gecombineerd met stijve rollbar. (Hmmmm Donuts)
Dampers op allerlaagste stand oftewel uitgeschakeld (moet je eens proberen in een echte auto , zien of je levend op je werk aankomt)
Banden spanning op de laagste setting. ( want lager is altijd meer grip :X )

Enz...

Anders misschien beter om tijdens een practice-sessie meerdere setups beschikbaar te maken waar mensen uit kunnen kiezen en vervolgens met een poll te bepalen welke het gaat worden.
Ook goed! :).

Het is mij echt volledig om het even wat voor setup het is eigenlijk. Wellicht een idee voor jou om een setup te maken waar we wat mee kunnen. Zolang het rijdbaar is vind ik het best. Voor zo'n fixed setup event maakt het niet uit of er setups zijn die sneller zijn. Het enige doel is omstandigheden gelijk maken zodat mensen met minder tijd even goed uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:39:
[...]

Het is mij echt volledig om het even wat voor setup het is eigenlijk. Wellicht een idee voor jou om een setup te maken waar we wat mee kunnen. Zolang het rijdbaar is vind ik het best. Voor zo'n fixed setup event maakt het niet uit of er setups zijn die sneller zijn. Het enige doel is omstandigheden gelijk maken zodat mensen met minder tijd even goed uit de voeten kunnen.
O maar ik vind het best wel erg leuk om een setup te maken ( is 1 van mn favoriete onderdelen van simracing) , en ik vind het ook een compliment als iemand anders hem fijn vind :) , maar zelfs die van mij is typisch iets van mij. ( hoewel het mijn setupstijl is om hem zo superstabiel als mogenlijk te maken.)

Daarom lijkt het mij logischer om of democratisch te kiezen of gewoon de def setup te gebruiken aangezien iedereen die kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb voorlopig, maar eens de de setup vrij gegeven. Hebben we ook wat te doen in de vrije training.
En de rookie klasse had ik verkeerd gepost. Die is voor Rookie en D-licenties. Niet op basis van iRating.
En alle races zijn toegankelijk ook voor Rookies. (Ik was nog niet helemaal wakker toen ik vanochtend het overtiepde. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Is al een topic over. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:18

DutchDevil79

I race, therfore I am

Alleen de rookie races zijn met fixed setups. En de MX5 pakken we een iets minder onderstuurde setup van Joep. En geloof me Joeps setup zijn voor iedereen te rijden. De street stocks rijden met de Iracing fixed setup.
De andere twee races zijn gewoon open setup en mensen mogen een setup sharen etc.

We gaan het programma ook niet meer omgooien volgens mij zijn de regels best ok en kan iedereen er plezier in hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
Ga je meedoen aan het programma Riel?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 23-09 18:41

derx666

mecker ende blaet

hmmm ziet er wel mooi uit, maar de vraag is natuurlijk: hoe rijdt het in vergelijking tot iRacing? De gamestudio achter cars is dezelfde als die nfs Shift en Shift 2 gemaakt heeft, en alhoewel het er erg lekker uitziet, ben ik niet vol vertrouwen dat ze het simlevel van iRacing kunnen benaderen. Maar ik ben wel benieuwd natuurlijk :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zullen bij iRacing blijven in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:28:
Zullen bij iRacing blijven in dit topic?
Ok ;)

De SM ben ik een beetje beu deze week, door Mosport, kan er niet mee overweg, dus die sla ik de rest van de week over :) Dus ben ik eens gaan kijken wat er voor de rest nog te rijden viel...

Skip op Road America - :z
Rondjes van 2:30 en dan nog niks aan, alles recht recht recht met af en toe een bocht, in de Skip is dat saai. Misschien zijn de races leuk, mja, ik ga toch geen race meer doen op een nieuwe baan denk ik dus dat ga ik niet proberen.

Radical op Infineon - :X
Krijg hem niet onder controle. Kom amper een rondje rond, laat staan een geldige tijd neerzetten.

F1 op Barber - :*)
Geweldig om daar rond te scheuren zeg! Net een klein half uurtje gereden met de standaard setup voor Zandvoort (nou ja, leek wel vergelijkbaar) en kom tot 1:04 waar de anderen in de practice sessie 1:02 zaten. Normaal zit ik er veel verder vanaf en dat is met veel meer oefenen.
Barber is niet echt een F1 track maar hij is prima te doen, echt leuk om nu zo enorm hard door die bochten te kunnen waar je met de SM zoveel moeite had, bijvoorbeeld die bocht de heuvel op, in de SM was dat enorm glijerig als je niet uitkeek, in de F1 ram je daar in z'n 6 overheen zonder problemen 8)

Die ga ik vaker proberen nog dit weekend :) Race ga ik niet doen, ben ik nog veel te slecht voor, maar practice is al leuk :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kap ook met de SM dit Seizoen. Op Mo kom ik niet meer aan mijn eerdere tijden en begin een beetje genoeg van de SM te krijgen. Ik heb net met de Indy met Eric samen op Watkins Glenn gereden en dat was echt heeeeeerlijk ;)
1:32.743. Kan nog flink wat af gezien mijn 1:32 optimal en een WR van 1:28.770 ;(
Ik denk dat ik me maar eens met de Indy Road en Radical ga bezighouden in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4297449
Een slacht partij in de laatste SM race zie ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Whow. idd. Not funny....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wel als ik had meegedaan en had gewonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Laatste race die ik gedaan had waren er maar 5 gefinished ofzo... En dat was zonder crash bij de start zelfs. Allemaal een voor een eraf, inclusief mezelf... :p

Twijfel hard of ik toch nog een race ga proberen, heb er wel zin in maar het zal toch wel weer mis gaan...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hmm erg vol veld maar ik wacht nog ff op 22:30 (wss is die dus minder vol en slapper qua SOF :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Red Baron schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:56:
Wel als ik had meegedaan en had gewonnen :+
Maarja......niet en niet.... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
AAARGHHH Ik haat mezelf, weer fout in T2... Ga de repair proberen maar ik weet zeker dat het niks meer wordt... 8:30 optional repairs, jaja...

Maar Paul, ga eens rijden ofzo, Tony bakt er niks van deze week hij is weer gecrashed :+

EDIT
en die Joshua op dezelfde plek, lol...

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 15-10-2011 20:53 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tony zijn auto brak zomaar uit. Net 3 keer replay gekeken. Echt heel raar. Hij raakte niets, schakelde niet alleen licht sturen in 1 a laatste bocht.
Joshua 1 bocht later, maar die raakte het gras.
En jij ;( stuurde te laat voor T2...... Wel weer de baan op, want als je die 2 mannen voorblijft knalt je irating omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:56:
Tony zijn auto brak zomaar uit. Net 3 keer replay gekeken. Echt heel raar. Hij raakte niets, schakelde niet alleen licht sturen in 1 a laatste bocht.
Joshua 1 bocht later, maar die raakte het gras.
En jij ;( stuurde te laat voor T2...... Wel weer de baan op, want als je die 2 mannen voorblijft knalt je irating omhoog ;)
Jup, in slaap gesukkeld... Net te laat en ik glij gewoon weg bij het insturen al. Ik ga proberen te rijden nog maar als je ziet hoe m'n wielen staan... Ik heb er geen vertrouwen in.

Nja, iedereen heeft me alweer ingehaald geloof ik en ik moet nog 4:30 wachten, dus zelfs dat zal niet veel nut meer hebben.

Vreemde start weer trouwens, ging weer helemaal mis op het rechte stuk :/ Snap er niks van hoe dat zovaak mis gaat hier, ik zie het gewoon gebeuren voor me, er is plaats voor 4 auto's in de korte straight na T1 maar twee naast elkaar gaat blijkbaar niet? Werd nog van achter aangetikt omdat ik remde (misschien wat te hard, mja, ik wilde toch graag een poging wagen om T2 te nemen :p) maar geen damage... Hij ging er zelf wel af geloof ik daardoor.

Tony en Joshua toch nog voor gebleven, maar alsnog -7 iRating... Ach, had erger gekund. Ook -0.07 SR, maar goed, daar heb ik nog genoeg van.

[ Voor 37% gewijzigd door NickThissen op 15-10-2011 21:18 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes iedereen die meedoet aan de race van 22:30... naja eigenlijk iedereen die vanavond nog gaat racen! :)

gr

EDIT: DOM DOM DOM
Ik sta op de grid.. bedenk me op het laatste moment dat ik te weinig fuel heb.. ik snel terug.. (telaat) Gaat ie towen.. nou ik uiteindelijk met 40sec achterstand de pits uit.. 1 rondje gereden en helemaal afgeleid door de textchat.. te laat ingestuurd in T2. Kan iemand vertellen wat er mis is deze week? de baan? de auto? de bestuurder?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slackis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 10:15
net mijn eerste indy race gedaan, spijtig dat ik 2 keer rond ging.
had anders mooie 5de plek geweest.
heerlijke auto wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ach ach alweer eraf in T2... Iets teveel curb aan de binnenkant gepakt en weg was ik. Ik blijf het ook gewoon proberen he, en ik heb die track nog geen een keer uitgereden :+

Paul, wat was er mis, waarom ging je de pits in? Te weinig fuel gepakt ofzo?
Ah jumpstart... Samen met Tony en Joshua, haha. Lullig...

Vond Tony wel niet goed rijden eerlijk gezegd, hij duwt zich gewoon overal tussendoor. Heeft wel 3 man aangetikt in zijn inhaal race en volgens mij waren ze allemaal zijn schuld... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door NickThissen op 15-10-2011 23:19 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:27:
Succes iedereen die meedoet aan de race van 22:30... naja eigenlijk iedereen die vanavond nog gaat racen! :)

gr

EDIT: DOM DOM DOM
Ik sta op de grid.. bedenk me op het laatste moment dat ik te weinig fuel heb.. ik snel terug.. (telaat) Gaat ie towen.. nou ik uiteindelijk met 40sec achterstand de pits uit.. 1 rondje gereden en helemaal afgeleid door de textchat.. te laat ingestuurd in T2. Kan iemand vertellen wat er mis is deze week? de baan? de auto? de bestuurder?
Sorry ik denk de bestuurder.... Nooit maar dan ook nooit laten afleiden, makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb nu 3 races gereden op mosport dit weekend, alle drie zonder inc. Ok mijn rondetijden waren niet super, maar goed eerst safe rijden en dan harder. En elke wedstrijd verbeterd, nu gemiddeld een 1:19 met een snelste van 1:17.8, terwijl in practice een 1:16.2

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Ik had ook een heerlijke actie in de 2e split.

Eerst besluit mijn koppelings pendaal het niet te doen, en ik maak een jump start (vanaf p3)
Daarna dus pits in om de zwarte vlag in te lossen.
In de pits wil ik de fuel en de banden uitzetten, helaas spatiebalk werkt ook niet.
Op een of andere manier klopte een hoop knoppen niet meer, dus met volle tank en nieuwe banden aan de race verder gegaan vanaf p16 of zo.

Uiteindelijk 9e geworden met 1 off track.
Damn, had best wel kansen gehad in deze race.

Morgen nog maar is proberen, kan de baan gelukkig wel redelijk foutloos rijden.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Speedy55 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:19:
[...]

Sorry ik denk de bestuurder.... Nooit maar dan ook nooit laten afleiden, makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb nu 3 races gereden op mosport dit weekend, alle drie zonder inc. Ok mijn rondetijden waren niet super, maar goed eerst safe rijden en dan harder. En elke wedstrijd verbeterd, nu gemiddeld een 1:19 met een snelste van 1:17.8, terwijl in practice een 1:16.2
Safe rijden is inderdaad belangrijk, maar als je 4 seconden onder het gemiddelde rijdt per rondje dan gaat dat op een gegeven moment ook vervelen denk ik, vooral als je straks in de hogere splits komt. Als de mensen om je heen wat sneller rijden ga je zelf ook wat sneller rijden, tenminste dat heb ik wel... Ik wil toch altijd wel proberen zo hoog mogelijk te eindigen, als ik weet dat ik sneller kan rijden zonder te veel risico te nemen dan doe ik dat ook. Bij mij gaat het meestal ook gewoon goed, alleen op deze baan wil het niet. Ik rij echter niet onveilig ofzo, in de laatste 4 races heb ik geen enkele echte fout gemaakt behalve elke race een keer in T2, en dan is het meteen race over :+ Dat komt niet omdat ik te snel of boven m'n kunnen rij maar gewoon een klein foutje, niet goed opgelet, concentratie weg, etc. Gebeurt iedereen wel eens, alleen nu al 4 races op rij hier...

Ik denk niet dat ik morgen nog ga proberen, ik ga lekker de F1 rijden, dat beviel me wel :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:04:
Paul, wat was er mis, waarom ging je de pits in? Te weinig fuel gepakt ofzo?
Ah jumpstart... Samen met Tony en Joshua, haha. Lullig...

Vond Tony wel niet goed rijden eerlijk gezegd, hij duwt zich gewoon overal tussendoor. Heeft wel 3 man aangetikt in zijn inhaal race en volgens mij waren ze allemaal zijn schuld... 8)7
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :(
Ik maakte inderdaad ook een jumpstart, was wel gefocussed op de lampen, maar Tony op p1 maakte dus een jumpstart, vervolgens deed Joshua het op p3 ook en daardoor ging ik dus ook schijnbaar :F

Na 3 rondjes de penalty gepakt en daarna nog een paar plekjes goed gemaakt.
Het viel me inderdaad op dat Tony een paar keer sorry zei en er wij erachter ook weer een plekje opschoven.
Ik heb verder niet gekeken wat daar allemaal precies gebeurde, maar ik kan me voorstellen dat hij ergens gewoon 2 wijd door een bocht gaat. Als je dan wat minder getalenteerd hebt en een niet erg vergevingsgezinde setup hebt kan ik me voorstellen dat er lui afschuiven maargoed...

Op het einde na zo'n aanvaring had Tony schijnbaar schade opgelopen want er was een treintje met 3 man met hem erin waar ik ineens flink op in liep.

Ik kon niet goed een run krijgen op de gast voor me omdat die ook niet al te veel vleugel had en zelf ook zat te slipstreamen uiteraard.
Helaas met nog een paar rondjes te gaan gaat de nummer 2 in het treintje te wijd in T1 en spint op die kerb.
De auto voor me rijdt er tegenaan geloof ik en ik probeer er nog links langs te gaan, dat lukt enigzins ware het niet dat ik over het gras hobbel en de muur schamp waardoor m'n voorwiel krom is.
Nog wel de race uitgereden maar moest nog wel weer die veroorzaker voor me dulden omdat ik hem niet voldoende wist af te blokken.

Naja 1 race gedaan en ook een zeer matig resultaat met een 9e plek, dat moet dus beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:29:
[...]

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :(
Ik maakte inderdaad ook een jumpstart, was wel gefocussed op de lampen, maar Tony op p1 maakte dus een jumpstart, vervolgens deed Joshua het op p3 ook en daardoor ging ik dus ook schijnbaar :F

Na 3 rondjes de penalty gepakt en daarna nog een paar plekjes goed gemaakt.
Het viel me inderdaad op dat Tony een paar keer sorry zei en er wij erachter ook weer een plekje opschoven.
Ik heb verder niet gekeken wat daar allemaal precies gebeurde, maar ik kan me voorstellen dat hij ergens gewoon 2 wijd door een bocht gaat. Als je dan wat minder getalenteerd hebt en een niet erg vergevingsgezinde setup hebt kan ik me voorstellen dat er lui afschuiven maargoed...

Op het einde na zo'n aanvaring had Tony schijnbaar schade opgelopen want er was een treintje met 3 man met hem erin waar ik ineens flink op in liep.

Ik kon niet goed een run krijgen op de gast voor me omdat die ook niet al te veel vleugel had en zelf ook zat te slipstreamen uiteraard.
Helaas met nog een paar rondjes te gaan gaat de nummer 2 in het treintje te wijd in T1 en spint op die kerb.
De auto voor me rijdt er tegenaan geloof ik en ik probeer er nog links langs te gaan, dat lukt enigzins ware het niet dat ik over het gras hobbel en de muur schamp waardoor m'n voorwiel krom is.
Nog wel de race uitgereden maar moest nog wel weer die veroorzaker voor me dulden omdat ik hem niet voldoende wist af te blokken.

Naja 1 race gedaan en ook een zeer matig resultaat met een 9e plek, dat moet dus beter.
Ja, de meeste waren ook wel gewoon race incidents denk ik, maar als hij wat meer geduld heeft komt hij er zonder brokken makkelijker voorbij denk ik. Hij is gewoon snel en kan iedereen makkelijk bijblijven om hem er in een bocht naast te zetten, maar hij pushte in dit geval (tegen Sergey) te veel en schoof zo opzij te wijd de bocht door en nam Sergey mee. Daardoor kreeg hij ook die schade denk ik, ze zaten in elkaar vast zeg maar, viel me nog mee dat hij uberhaupt door kon.

Ik had trouwens ook schade herinner ik me net, even offtrack gegaan in die bocht voor het lange 'rechte' stuk en ook de muur geschampt. Vandaar dat ik je ook wat makkelijk te ruimte gaf in die bocht na het rechte stuk, wilde niet graag naast elkaar zitten met een scheef voorwiel :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mosport is ook gewoon een schijtbaan (excusez le mot), 0,0 speling. T1 kerb raken = dood. T2 idem en Mos Corner heb je ook ongeveer 1 meter gras voordat je de muur inschuift. Dan heb je nog de snelle linkerknik voor de rechterknik het rechte stukje op, daar is heel iets onbalans genoeg om je snoeihard de muur in te schuiven. Ik zag er vanmiddag tijdens de practice iemand zelfs afgaan met een barrelroll 8)7 (dus in de lucht).

Nee, geen leuke baan. Dacht dat er om 23:30 nog een race zou zijn maar blijkbaar was dat 22:30, dus dat wordt weer niks vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ik vind Mosport een leuke baan......gewoon rustig aan gedaan, 1:16,4 gemiddeld (met veel zigzag in lap 1, 15.5 als snelste), wel met 0 incs kunnen eindigen in een 2300 SOF....levert toch 99 punten op en geen schade aan SR en iRating....

Vanaf volgende week ga ik mij concentreren op de Trucks, NASCAR A en B en de Indycar, road en oval....
Verder doen we niks meer.....LOL.....heb dit seizoen 15USD bij elkaar gereden, nouja, 10 krijg ik er ook echt van...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Deze week ga ik me nog concentreren op de HPD, NASCAR A en C denk ik.
Ik ga nog proberen om 3e te worden in divisie 4 bij de HPD.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 16-10-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
JoepW schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:56:
Tony zijn auto brak zomaar uit. Net 3 keer replay gekeken. Echt heel raar. Hij raakte niets, schakelde niet alleen licht sturen in 1 a laatste bocht.....
haha, bij Tony is het raar als dat gebeurd.... en ik moet meer trainen met race feul als dat bij mij gebeurd.... :? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RichardA schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:25:
[...]

haha, bij Tony is het raar als dat gebeurd.... en ik moet meer trainen met race feul als dat bij mij gebeurd.... :? 8)
Zo bedoelde ik dat niet. ;) In T2 zit een kuiltje net na het 'blinde' gedeelte. Daar kan onbalans door ontstaan. De HDP bijvoorbeeld met fixed setup gaat daar als getroffen door een bermbom de banden in.

Bij jou zat ik niet live te kijken en had ik niet de kans om de replay tig keer te bekijken. En in T9 zonder lastwissel en zonder de curbs of gras te raken brak Tony ineens uit. Dat was raar en live waargenomen.

Excuses als het verkeerd aangekomen is O-)

Trouwens had je iSpeed draaien toen het gebeurde? Misschien een idee om te zien of je op de telemetrie iets kan vinden?

Na een aantal races te hebben bekeken is het gewoon een drama circuit om te race. Kicken om een snelle ronde neer te zetten, maar meer ook niet ;w

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 16-10-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind MoSport niet zo moeilijk, maar ik rijd met 1:15.4 gemiddeld ook niet echt als snelste rond.

Is er interesse in een Indycar practice / funrace op de baan voor komende week? Ik hoor namelijk een aantal keer Indy road voorbijkomen afgelopen pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik wilde straks met de Indy op Zandvoort gaan trainen voor de komende week. We kunnen er een GoT practice van maken straks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:18:
Ik wilde straks met de Indy op Zandvoort gaan trainen voor de komende week. We kunnen er een GoT practice van maken straks. ;)
Vanmiddag kan ik helaas niet, ik moet handboogschieten vanmiddag. Ben rond 6 of 7 thuis denk ik, als er dan nog iets is, doe ik wel even mee.
We kunnen het ook morgenavond een officiële practice maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kan..... Ik weet niet of ik dan van de partij ben. Moet dinsdagochtend weer om 5 uur opstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:34:
Kan..... Ik weet niet of ik dan van de partij ben. Moet dinsdagochtend weer om 5 uur opstaan ;)
Ik hoor wel wat het word. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slackis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 10:15
waarom vergeet ik toch dat indy vandaag niet rijd...
zal volgende week maar 3 races moeten doen op zandvoort dan

heb wel intresse in indy practice vandaag, ben wel spijtig genoeg weg tussen 15-18

[ Voor 28% gewijzigd door slackis op 16-10-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Waarschijnlijk gooi ik straks gewoon een mega trainingsessie open op Zandvoort met een PW.
Als er veel GoT'rs meedoen dan boek ik het af van de GoT-tegoeden. Zo niet dan doe ik het wel uit eigen geld.
12-18 uur een id?

----------

Kan op de forums geen Indy setup vinden voor de Zandvoort. Heeft iemand er een voor mij?

[ Voor 23% gewijzigd door JoepW op 16-10-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:06:
Waarschijnlijk gooi ik straks gewoon een mega trainingsessie open op Zandvoort met een PW.
Als er veel GoT'rs meedoen dan boek ik het af van de GoT-tegoeden. Zo niet dan doe ik het wel uit eigen geld.
12-18 uur een id?
Ik kom misschien wel even langs. Ik heb de indycar echter nog niet, is die leuk? Kan wel overwegen hem te kopen, heb nog 25$ tegoed door die actie laatst. En ik hoor dat hij vandaag al niet rijdt, op welke dagen zijn er wel races dan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dinsdag, donderdag, zaterdag en maandag dacht ik. Indycar Road series is alleen heel rustig. Er zijn heel weinig mensen die dat doen. De oval kant is veel drukker qua deelnemers.
Ik snap ook niet waarom ze Indycar gesplitst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
The IZOD IndyCar Series (road) races Wednesday, Friday and Saturday....
Maar dat is dit seizoen. Kan best weer anders worden in S4.
En als we niet meedoen blijft de serie rustig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:13:
Dinsdag, donderdag, zaterdag en maandag dacht ik. Indycar Road series is alleen heel rustig. Er zijn heel weinig mensen die dat doen. De oval kant is veel drukker qua deelnemers.
Ik snap ook niet waarom ze Indycar gesplitst hebben.
Hmm ik zie hier woensdag, vrijdag en zaterdag. Dat is wel in te passen, ik ga er eens over nadenken. Aan filmpjes te zien lijkt het een beetje een kruising tussen de SM en de radical ofzo? Snel, high downforce, maar wel tricky lijkt me..?

Weinig deelnemers is wel jammer, wil natuurlijk wel officiele races hebben :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tricky: Gisteren een aantal uitbrekers opgevangen. Vergevensgezinder dan de SM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ach sorry, vorig seizoen was Indycar nog road en oval. En oval rijdt op dinsdag, donderdag, zondag en maandag.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 16-10-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Hoe verpruts je een restart.

Gisteren een oval race-je met de StarMazda op Richmond mee gedaan.
Het was een hosted race met (op 2 na) alleen maar rijders uit Australia/NZ. (Maar dat zag ik later pas)

Het was een erg rommelige race met veel Cautions
Totaal zijn er 53 race laps afgelegd met 5 Cautions , dus 25 laps achter de safety car in een 30 minuten race. lol

Ik reed met de standaard oval setup. Maar ik miste wel wat grip en/of snelheid in vergelijking met de rest.

Tijdens de 4e restart (ik had dus al 3x geoefend) reed ik op P4 en zat ik iets te veel focussen op mijn voorganger ipv de leider.
De safety car gaat naar binnen en de gene voor me gaat er als een haas vandoor. Ik dus ook. 7(8)7 7(8)7
(de eerste 3 restarts ging de leider zodra de safety car weg was er gelijk van door maar nu dus niet)
Vlak voor de startlijn komen we erachter dat we iets te vroeg op het gas gingen en laten het gas los.
Vlak voor de startlijn worden we ingehaald door de nummers P1 en P3. (geen penalty en niemand knalt op me pppfff )
Maar de snelheid was eruit en de rest kwam me ook voorbij. Van P4 naar P8. ;w

Ik reed wat te agressief (denk ik) na de mislukte restart en werd ik na een paar rondjes hard in de muur geduwd.
Ik dacht dat het opzet was maar later in de replay blijk dat de beide wagens te dicht naast elkaar kwamen en elkaar raakte. ik bleef op mijn lijn (de midle lane) en hij kwam wat te ver naar buiten.
Misschien ook wat lag omdat het Australische server was.

Ik kreeg uiteraard de schuld. O-)

filmpje:

[ Voor 1% gewijzigd door TimG op 16-10-2011 13:15 . Reden: typo ]

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb NU een trainingssessie geopend voor de geinteresseerden loopt tot 1/2 6!

GoT Indy Zandvoort training
Wachtwoord: gotindy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Helaas, die auto heb ik niet. Ga ik voorlopig ook niks mee doen dus volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
Arfman schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:25:
Helaas, die auto heb ik niet. Ga ik voorlopig ook niks mee doen dus volgende keer beter :)
Als er één de moeite waard is om te kopen is het de Indy wel!

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik kom zo even meedoen :) Gimme 15 min..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, ingeschreven voor de 14:30 met de SM op Mosport. Net even een twintigtal rondjes probleemloos gereden en m'n PB aangescherpt naar 1.14.338 (optimal 1.14.2xx), het moet maar eens gebeuren.

En in lap 2 in T2 eraf ... god god wat haat ik mezelf soms, lag 5e na een goede start ... ontzettend frustrerend :( Auto zal straks wel waardeloos rijden, DNF, weg iRating en SR :(

EDIT2: zoals ik al verwacht had, 12 minuten repair en nog steeds undriveable. :(:(:(:(:(

[ Voor 42% gewijzigd door Arfman op 16-10-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
JoepW schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:44:
[...]

Zo bedoelde ik dat niet. ;) In T2 zit een kuiltje net na het 'blinde' gedeelte. Daar kan onbalans door ontstaan. De HDP bijvoorbeeld met fixed setup gaat daar als getroffen door een bermbom de banden in.

Bij jou zat ik niet live te kijken en had ik niet de kans om de replay tig keer te bekijken. En in T9 zonder lastwissel en zonder de curbs of gras te raken brak Tony ineens uit. Dat was raar en live waargenomen.

Excuses als het verkeerd aangekomen is O-)

Trouwens had je iSpeed draaien toen het gebeurde? Misschien een idee om te zien of je op de telemetrie iets kan vinden?

Na een aantal races te hebben bekeken is het gewoon een drama circuit om te race. Kicken om een snelle ronde neer te zetten, maar meer ook niet ;w
nee hoor, ik had 'm wel goed begrepen..... maar wilde mezelf ff in het zelfde straatje plaatsen als Tony....

iSpeed ben ik geen fan van. Al een aantal keer dat ie vastloopt, en dan crashed de sessie ook.
Gelukkig pas 1 keer tijdens de race, rest tijdens practise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En hoppa, -0.64 SR. Kost me weer 2 maanden rondkarren in die suffe Skip omdat recht te breien.

EDIT: Nou, dat was het dan. Race van 16:30 gestart, lap 1, T2, weer eraf maar nu door iemand anders. Kon er helemaal niets aan doen, remde nog, wilde ontwijken maar diegene raakte me, wiel krom, race afgelopen. Zal nu wel degraderen naar de krochten van iRacing ofzo. Weet iemand hoe dat werkt? Wat gebeurt er nu?

[ Voor 62% gewijzigd door Arfman op 16-10-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG OMG..

Ik rij net de star mazda race.. geweldige race gehad met Sergio Dominguez om plaats 1.. hij rijd serieus vanaf rondje 1 tot en met 2 rondjes voor het eind 6tiende achter me.. heletijd in gevecht met hem, en dan verpest ik het 2 rondjes voor het einde in T2.. telaat ingestuurd en boem.. nog wel snel de baan op gegaan en 4de geworden.. maarja had 113 puntjes kunnen verdienen en heb er nu maar 85 ofzo..

Nu moet ik ff bedenken of ik nog een race zal doen straks, of dat ik het hier bij laat..

Denk. Denk :)

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Ja erg zonde eric, zag je ineens uit het gras komen.

Had zelf wel een leuke race, gevecht om p4 was leuk, ik was sneller maar dan nog er langs.
Toen op start finish waar ik elke keer veel sneller was er toch em er maar naast gezet, en gelukkig gaf de italiaan het op.
Toen doorstomen naar p3, maar die lag 5 seconde voor, einde race gat kunnen dichten tot 2 sec, maar ten koste van eric toch 3e gewonnen. En gelukkig zonder inc.

(Mijn iRacing Profiel)

Pagina: 1 ... 36 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.