iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 122 Laatste
Acties:
  • 185.783 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 15:58

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep lijkt me ook beste gewoon trouw aan onze roots te blijven. :)

Over de meet lijkt me duidelijk dat dat wel wat race gerelateerd word. Denk niet dat we veel opkomst krijgen als we een borduur kringetje doen. :) Of er moeten hier wat verborgen liefhebbers zijn. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
DutchDevil79 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:19:
Yep lijkt me ook beste gewoon trouw aan onze roots te blijven. :)

Over de meet lijkt me duidelijk dat dat wel wat race gerelateerd word. Denk niet dat we veel opkomst krijgen als we een borduur kringetje doen. :) Of er moeten hier wat verborgen liefhebbers zijn. >:)
Ik borduur alleen harde p*rn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat dat Fanatec wiel betreft .

Eigenlijk had BruceLee of iemand anders van ons een kleine webpagina/googledocs op moeten zetten , zodat tweakers erbij kunnen maar digitalracing en misschien de escors site ook .

En dus de stemming loshouden van welk forum dan ook om het zo eerlijk en onpartijdig te houden als mogelijk.

In 1e instantie is gekozen het alleen op tweakers te houden wat tweakers zelf op een nogal onproffesionele manier behandeld heeft , (ze hadden hier een site sneakpreview van kunnen maken of zoiets) , het is een erg interessant stukje techniek wat 100% zeker op tweakers thuis hoort .
Maar als het eerst geclaimed wordt en daarna toch maar bij een andere site wordt geparkeerd dan loopt die ermee weg , zo werkt dat gewoon.
We zitten hier ook een beetje spagatisch , opzich moeten we met dit topic op een aparte site zitten , maar dan komen we niet aan de nieuwe aanwas die we vanuit tweakers krijgen.

Maarja volgende keer beter , was leuk geweest om een sneakp-review door 1 van ons te zien .

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:40

Arfman

Drome!

Hoe het door de modjes is afgehandeld verdient inderdaad ook geen schoonheidsprijs, was een leuke kans geweest voor Tweakers om een leuke (p)review online te krijgen, zorgt toch voor redelijke exposure maar helaas ...

Jammer dat ik er gisteravond niet bij kon zijn, we kregen onverwachts bezoek dus jammer, had graag mee willen doen. De ovaltraining van vanavond laat ik maar schieten ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Oval school ;)
Het is vanavond een heel mooie kans om te kijken hoe dat nu zit bij oval racen. Er zijn vanavond heel veel mensen die het nog nooit gedaan hebben of die denken dat het niets voor hun is. Vanavond is het een mooie kans om te kijken of het echt zo is. Misschien vind je het stiekem toch leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind het openlijk leuk, niet stiekem :+

Komende week is ook weer Indy Fixed op de Oval, ook altijd leuk

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 22:35

derx666

mecker ende blaet

Het hele CSW verhaal is erg dubieus, en ben ook blij dat ik niet meeverhuist ben naar het DR.NL topic (alleen om te lezen), en achteraf maar goed ook. BruceLee heeft het op z'n zachts gezegd niet goed aangepakt, en op mij kwam het hele voorval over als vriendjespolitiek om zelf en een bekende voor weinig zo'n stuur te scoren.

Over een eventuele meeting; Het idee van de 6 uur van Spa-Francorchamps vind ik opzich al erg leuk, en is ook niet heel duur (tickets zijn nu iets van 25,-). Maar ook karten lijkt me wel leuk, maar zou wel graag eens iets van een buitenbaan hebben. Dat indoor karten vind ik echt enorm mickey mouse, en vaak ook enorm bagger om in te halen tenzij iemand heel veel sneller is. Denk wel dat ik met mn dikke pens enigzins in het nadeel ben, maar dat maak ik wel goed met betere downforce :) hihi

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:51:
Ik vind het openlijk leuk, niet stiekem :+

Komende week is ook weer Indy Fixed op de Oval, ook altijd leuk
Ga ik deze week ook doen , Michigan vind ik een leuke oval .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:51:
Maar ook karten lijkt me wel leuk, maar zou wel graag eens iets van een buitenbaan hebben.
We hebben hier in de achterhoek een buitenbaan. Maar ja met regen is het No Fun ;(

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Bij EindhovenVeldhoven (sorry DD :P) is ook een buiten kartbaan. Maar ik denk dat je beter naar de omgeving Utrecht moet kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hoezo no fun? Regenbandjes erop en gaan met die banaan :P
Lekker driften is ook leuk :)

En vervoer zal denk ik ook niet zo'n probleem zijn. Vanuit Limburg kan ik in ieder geval 3 andere personen meenemen. 4 als ze het niet erg vinden om krap te zitten achterin :)

[ Voor 50% gewijzigd door derx666 op 10-04-2012 11:56 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430491

pff dit weekend niet kunnen rijden wegens andere verplichtingen ... ben ff met de skip op zandvoort geweest ... heb voor de gemakkelijkheid maar ff de suzuka setup genomen .... is dat knallen seg meteen 1.56 en opt in de 1.55 mmm dat gaan leuke races worden deze week als ik er aan toe geraak ... btw ben normaal straks aanwezig in de oval school... .. en voor week 13 tornooi mss een leuke om eens een mc te doen met de V8,mustang en mazda ... zag ik op youtube een aantal leuke acties van en dan kunnen ook rookies leuk mee racen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Anoniem: 430491 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:56:
pff dit weekend niet kunnen rijden wegens andere verplichtingen ... ben ff met de skip op zandvoort geweest ... heb voor de gemakkelijkheid maar ff de suzuka setup genomen .... is dat knallen seg meteen 1.56 en opt in de 1.55 mmm dat gaan leuke races worden deze week als ik er aan toe geraak ... btw ben normaal straks aanwezig in de oval school... .. en voor week 13 tornooi mss een leuke om eens een mc te doen met de V8,mustang en mazda ... zag ik op youtube een aantal leuke acties van en dan kunnen ook rookies leuk mee racen ....
Je moet voor hosted nog steeds alle auto`s hebben om mee te kunnen doen , "dus ook leuk voor de rookies" werkt nog niet helemaal , hopelijk dat ze dat ook aanpakken met de season-update.(verwacht het niet tho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:55:
Bij Eindhoven is ook een buiten kartbaan. Maar ik denk dat je beter naar de omgeving Utrecht moet kijken.
Hey das wel Veldhoven waar die baan ligt. Rij er zowat elke dag langs.

Eindhoven is nog niet zo'n slechte keuze gezien het feit er ook een aantal Belgen op dit forum rond hangen.

Maar kijken eerst maar is wat de grootste voorkeur heeft hier. Mij maakt het niet zoveel uit. Ben al keer richting Groningen gereden voor sim racen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

enchion schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:59:
[...]

Je moet voor hosted nog steeds alle auto`s hebben om mee te kunnen doen , "dus ook leuk voor de rookies" werkt nog niet helemaal , hopelijk dat ze dat ook aanpakken met de season-update.(verwacht het niet tho)
mss dan eentje doen zoals de inracing challenge .... ik zou zeker één mc zeker zien zitten tijdens het w13 tornooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Oh ja, over "mijn" LMS serie meer staat hier: http://members.iracing.co...list/1886794.page#4342930

Ik heb de OP daar geüpdatete.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Anoniem: 430491 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:01:
[...]

mss dan eentje doen zoals de inracing challenge .... ik zou zeker één mc zeker zien zitten tijdens het w13 tornooi
Multiclass moeten we niet doen, daar krijgen we hoogstwaarschijnlijk nooit genoeg mensen voor. Als je met 10 man gaat rijden wil je die groep niet in 2 (of zelfs 3) splitsen. Daarnaast heb je ook nog het probleem dat je mensen niet echt kan dwingen een bepaalde auto te rijden, dus heb je kans dat er dan 9 mensen in een auto rijden en je alleen in een andere zit. En hoe zit het met de puntentelling?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mss ook nog een leuke om af te spreken GT3 weekend in zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

GT1 en GT3 is er dan. Ik ga daar sowieso naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Een beetje kort bij. En ik zit dat weekend net ergens in Duitsland in een centerparcs. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Oh, Zolder is gratis!

:)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

voor iRacing?

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Nee, dat GT3 weekend...

Wel even scheren en de jurk van je vrouw lenen!

:)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

heheh, ik vraag me af wat ze zouden doen als er een vent met pruik op en een rok aan naar binnen wil. Ik zou me zelf helemaal gaar lachen, en gewoon naar binnen laten :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 15:02
Jarninho schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:05:
[...]

Ik rij met de maximale camber, minimale bandenspanning, rembalans op 56% en arb op 5. Had vorige week al even geoefend en kwam tot 1.56 laag geloof ik. Maar ik zie dat jij alweer sneller bent (zoals gewoonlijk).

Wel moeten we allebei deze week onze sr omhoog schroeven, want anders zijn we onze A licence kwijt :P
Ik reed met de ARB op 8, maar had veel onverwachte spins. Ik ga 5 proberen.

Verder net 54.7 in de Q gereden, opt 54.1. NTM is stuk sneller weer dan OTM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 20:49
Laat ik toch even reageren op een aantal posts hier, om bepaalde situaties te verduidelijken uit te leggen en te bediscusseren. Laat ik voorop stellen dat ik never nooit namens DRNL spreek en ik daar ook absoluut niet in de admin zit.
JoepW schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:00:
[...]

Het gaat mij er met name om dat ze nu de poll willen beperken tot gebruikers van hun Forum.
Digitalracing.nl is mij veels te gesloten terwijl er al zo weinig iracers en simracers zijn in de Benelux.
Ik heb al een aantal keer 'aanvaringen' gehad als ik adverteerde voor GoT-events en het GoT-toernooi.
Dit is het druppeltje.....

We hebben hier een hele leuke iRacing (en andere sims als die er nog komen) community. En ik blijf hier 'zitten' als buitenboord motor ;)
Ik denk dat je je vergist in hoe gesloten DRNL is, dat daar alles eerst via een burocratische manier bekeken moet worden door de Admins is echter wel vervelend en ben ik zeker in de dingen die jij opzet ook absoluut geen voorstander van echter is het wel logisch dat DRNL voor iets wat ze al meer dan 10 jaar hebben opgebouwt, wel eerst willen kijken of hun harde werk niet misbruikt wordt als springplak voor iets anders. In het geval van de Tweakers sessies is dit voor mijn gevoel niet zo, maar er registreren zich ook wel eens mensen die een gesponsorde league droppen in het forum, om zo meer animo en verdiensten te verkrijgen, waarbij ze dus eigenlijk de userdatabase van DRNL "misbruiken"

DRNL zit wat dat betreft hetzelfde in elkaar als Tweakers, jij moet hier toch ook permissie vragen aan de admin om een extra topic te openen? En tweakers gooide het Community test topic volgens mij met een gigantische knal dicht, als ik er niet op ingesprongen was om de boel uit te leggen op drnl, dan had het net zo hard gebeurd.

Ik denk trouwens ook dat je je vergist in het aantal Benelux iRacers en Simracers, ze zitten overal redelijk verspreid op hun eigen communities, net zo vast als een buitenboord motor als jij hier bij tweakers zit. Zonder de tweakers zitten er trouwens op DRNL toch wel gauw 50 man met een iRacing account. Niet allemaal even actief, maar in vlagen kan het in ene storm lopen. En zo zijn er nog wel een aantal NL communities met een iRacing hok, en dan nog een aantal verdwaalde loners.
JoepW schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 06:11:
[...]

Voor mij raakte de dr.nl community wederom de gevoelige snaar van 'niet samen willen werken' met andere simrace-groepen. Daar had ik al ervaring mee in eerdere contacten. (W13 toernooien, open practices, etc.)
Het omzetten van de open vote naar gesloten was voor mij de reden (noem het maar een druppel) om me daar terug te trekken.
We zijn als Benelux al een kleine groep in sim-race-land, dus een beetje samenwerking en openheid zou juist goed zijn voor de Benelux als geheel.
Voor mij nu een gesloten boek. Ik w8 wel op de CSW in de reguliere verkoop en eventueel V2 om de kinderziektes af te wachten.
Als het een nederlandse community test had geweest dan ja dan is de manier waarop het kwa voten is gegaan niet goed door het aan users vast te leggen enkelt van DRNL, maar het was een DRNL community test, Sebastian had de boel compleet anders moeten aanpakken had hij enige vorm van communicatieve vaardigheden gehad. Maar als er voor DRNL zoeits georganiseerd wordt, dan ga ik daar aan meedoen, vrij logisch aangezien ik behoorlijk bedreven ben in het schrijven van grote lappen tekst voor drnl. En ik had als enige review ervaringen, waarvan ik niet eens de helft aan links op het forum heb geplaatst, kwam niemand met enige andere vorm van ervaring. Maar omdat niemand van hier mij ook daadwerkelijk echt kent, denken ze dat ik alleen maar Fanatec stuff heb gedaan. Terwijl ik reviews heb geschreven voor Logitech, Thrustmaster, Derek Speare en Frex, naast de reviews heb ik ook nog veel gebetatest voor Logitech, SimBin en als laatste dan Fanatec.

Samenwerking komt van twee kanten wat dat betreft, had ik enige kans gemaakt als tweakers de community test had gehad en het beperkt werd tot members van het tweakers forum?
Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:18:
Dat CSW stuur zal me aan m'n achterwerk oxideren, alleen vind ik wel dat wat Joep zegt hout snijden. Benelux is al een kleine groep en in die kleine groep dan nog weer een afsplitsing hebben is niet zo handig en al helemaal niet gezellig. Dat zie je nu al, niemand krijgt de kans om het CSW stuur te testen terwijl dat binnen Benelux/iRacing juist een mooie kans zou zijn om jezelf wat meer in the picture te zetten, zowel bij Fanatec als iRacing. Volgens mij zijn de wekelijkse oefen/testsessies open voor heel Benelux, waarom zie je daar bijna nooit iemand van buiten GoT? Haat? Nijd? Wat is er aan de hand?
De afsplitsing is er altijd tussen verschillende communities, in mijn hoogtijden kwa simracen zat ik letterlijk bij een stuk of 10 communities als een soort van buitenstaander die heel irritant alle races won. En omdat je een buitenstaander bent wordt dat je ook amper gegunt. Er werden zelfs regels opgeworpen zodat ik niet mee kon doen vanwege post count.. Je zult altijd kliekjes krijgen, ook al deel je dezelfde hobby. Kijk maar eens hoe jullie nu over DRNL-ers praten, ik kom hier dingen tegen die echt nergens op slaan. Probeer ergens binnen drnl het woordje tweakers maar eens te vinden en te kijken of de toon daar ook negatief over is.
Niellie41 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:21:
[...]

Bij DR.NL zijn er relatief weinig mensen die daar iRacing doen. De mensen die daar iRacing doen, doen vooral oval. Er zijn gewoon heel weinig mensen die road racen.

Over je laatste punt, volgens mij is GoT niet zo heel bekend als wij denken.
DRNL leden zijn vrijwel allemaal Road racers. Echter, drnl is 10 jaar geleden begonnen en een groot deel van de admins heeft daar gewerkt voor SimBin, het is niet meer dan logisch dat ze vasthouden aan die game vanwege de geschiedenis. Echter beginnen ze nu toch absoluut wel te merken dat die games hun beste tijd hebben gehad. Ze zijn ook absoluut zoekende naar vervanging, maar ik verwacht dat ze gewoon doorgaan met GTR3. Puur omdat de meeste mensen die nu nog meedoen met de leagues, niet het geld over hebben voor iRacing, hoe goed het ook is. Erg jammer aangezien ik echt wel klaar ben met Simbin games en graag grootschalige iRacing leagues zou zien met mensen waar ik al tig jaar tegen race, maar ook begrijpelijk. Dat de DRNL-ers vooral veel ovallen is puur doordat DRNL daar geen alternatief in heeft kwa league. GoT staat voor mij ook absoluut niet bovenaan kwa waar ik simracers verwacht, Digitalracing.nl en Simracing.nl hebben veel meer die doelstelling. Lijkt mij ook vrij begrijpelijk.
Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:30:
[...]

Dat had ik ook al gemerkt. Ik keek laatst eens op dr.nl en toen zag ik inderdaad alleen maar SimBin leagues, daar kan ik niet zoveel mee. Toen ook niet verder gekeken in het forum. Nu wel gedaan en het is niet aan te raden, maar dat terzijde :P

En GoT is een van de grootste fora ter wereld (ruim binnen de top 100). GoT is heel breed maar ik denk dat wij hier in dit topic toch een behoorlijk groepje serieuze iRacers hebben verzameld. Ik ken geen andere NL-talige site of forum met zoveel iRacers in ieder geval.

EDIT: Jarninho, het is ook wel een beetje jammer om te zien hoe er op dr.nl werd gereageerd op aanmeldingen die van hier kwamen. Erg jammer dat Tweakers.net deze actie hier uit onkunde/onbegrip heeft afgekapt en als ik Fanatec was en deze tenenkrommende situatie had gadegeslagen kwam er helemaal geen stuur deze kant op, want het lijkt (nee, sterker nog, zijn) wel een stelletje ruziënde pubers zo af en toe. Daar wil je als bedrijf niet mee geassocieerd worden lijkt me.
"nu wel gedaan en het niet aan te raden, maar dat terzijde" Lichtelijk aparte opmerking, ben benieuwd waar je dit op baseerd, want ik weet vrijwel zeker dat je het iracing hok niet eens hebt aangeklikt. En natuurlijk krijg je reacties wanneer mensen puur en alleen aanmelden voor zoeits. De reden om aan te melden moet niet zijn dat je puur en alleen komt omdat je korting op een stuurtje kunt scoren om daarna te verdwijnen.
Jarninho schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:39:
[...]

Indien de sessies me bevallen doe ik ook gewoon met got mee. Ik vind drnl wat handiger qua posten, met een eigen iRacing sectie op het forum, maar voor de rest zal het me echt worst wezen of ik nou hier, daar of op het iRacing forum post, of met een drnl hosted sessie mee doe of met een van tweakers.

Ik vind de reacties van de admins op Joep's posts over got toernooien ook niet erg handig (en ben het er ook niet mee eens), maar verder mag je op drnl volgens mij meer dan op tweakers. Volgens mij is er ook niemand bij drnl die een hekel aan tweakers heeft, velen hebben zelfs een account hier. Het wij vs zij gevoel lijkt echt meer hier vandaan te komen (en ik denk dat ik redelijk objectief ben).
Precies, als ik wil racen doe ik mee met alles wat los en vast zit. Ook dit soort akkefietjes maken mij daarop niks uit. Ik ben behoorlijk close met de admins, maar bepaalde dingen pakken ze wat dat betreft misschien net even te "financieel" gezien aan. Bepaalde dingen doen ze supergoed, en andere dingen wat minder, maar ik denk dat als je eenmaal je weg er een beetje hebt gevonden je echt wel kunt en zult merken dat de sfeer er absoluut heel erg ontspannen is, en gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel staat. Het iRacing hok heeft heel wat lobbywerk nodig gehad, maar het is wel enorm duidelijk geworden en je kunt overal vrij duidelijk zien waar het voor gebruikt wordt.

Een nieuwe community opzetten voor enkelt de tweakers is meestal geen verstandige stap, iracers.nl is met dat initiatief opgestart en dat is nou niet bepaald een succes geweest. Iedereen blijft toch het liefst bij zijn eigen vertrouwde honk, dat krijg je niet zomaar voor elkaar. DRNL is wat dat betreft absoluut een van de grootste communities in de benelux, niet voor iRacers, wel voor simracers. Ze hebben ook een bijzonder aantal jaartjes ervaring. Daarom is het ook grappig om te zien hoe jullie nu bezig zijn met het opzetten van een meeting tussen de iRacers, kwa DRNL meetings zitten we al lang in de dubbele cijfers waarbij er over het algemeen hele lokaties afgehuurd/gebruikt worden vanwege dat er een man of 40+ op afkomt.

En zelfs na het lezen van het commentaar op DRNL en zijn users en zelfs bepaalde dingen die over mij gezegt worden maakt het mij eigenlijk niet zo heel veel uit wie waar raced, we hebben allemaal dezelfde hobby en dat is hetgeen wat ons eigenlijk allemaal bind. Het enige wat anders is is de url die je aanklikt nadat je je pc hebt opgestart..

En Joep,

ik weet niet wat Sebastian allemaal aan het doen is, maar de kans is groot dat hij van Fanatec op zijn "piep" krijgt vanwege zijn uitlatingen. Ze hebben in ieder geval zich al richting mij verontschuldigt voor hoe het gelopen is en vooral over zijn acties. Ik ben aan het proberen er een Review CSW stuurtje uit te slepen met jouw naam er op, ik heb geen idee of dat lukt maar ik hoop dat je nog steeds geinteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

(Bijna) iedereen op DRNL is inderdaad meer van het road racen. Maar van de iRacers op DRNL was de meerderheid meer actief op oval dan op road. Dat was de laatste tijd het geval.

Nu is het weer bijna andersom :P

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316847

Heb het een en ander zitten lezen maar is nu gewoon een ordinaire ruzie op 2 forums aan het worden tussen 2 groepen sim racers .

Denk dat het verstandig is om er in ieder geval hier over op te houden al dat moddergooien naar elkaar is nergens voor nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 10:53
Ik volg het ook een beetje als newbie hier. Maar je ziet iets wat je altijd bij groepsvorming ziet, onbekenden wordt niets gegund en oude bekenden wel. Zie je helaas altijd kan uit ervaring spreken ik speelde een bepaald spelletje op het hoogste niveau en verdiende dat aardig wat geld mee.. alle nieuwkomers waren meestal 'amper' welkom.

Maar goed altijd zonde want ik ben wel benieuwd naar het CSW stuurtje.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 11:59
Anoniem: 316847 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:12:
Heb het een en ander zitten lezen maar is nu gewoon een ordinaire ruzie op 2 forums aan het worden tussen 2 groepen sim racers .

Denk dat het verstandig is om er in ieder geval hier over op te houden al dat moddergooien naar elkaar is nergens voor nodig !
inderdaad laat het hier met roy zijn visie ophouden. (en _/-\o_ dat hij woordje doet voor joep )

stel kleuters die vechten voor een cadeautje onder de boom :+

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 20:49
Anoniem: 316847 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:12:

Eerlijk gezegt denk ik niet dat het geval is, ik weet niet of ik met modder gooi, ik probeer alleen dingen uit te leggen, op DRNL word er niet eens meer over gesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Laten we het dan over iets leuks hebben :+ :
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1886794.page

Ik heb al iets meer informatie opgeschreven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

@Roy, ik vind jouw uitleg behoorlijk verhelderend. Hulde dat je een woordje doet voor Joep.

Ik had graag meegedaan met een stemming, maar weet ook goed dat het merendeel hier Joep zou kiezen boven mij. Ik denk dat, als je er een voor Joep weet uit te slepen, dat wel terecht is. Hoe jammer ik het zelf ook vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ach je weet waar Joep woont toch. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:20:
Ach je weet waar Joep woont toch. :)
Ja, 1,5 uur rijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
mensen met g27 ook last van shifter-zakje-ding.. ik heb nu al paar keer dat dan beetje op elkaar zit en dan moeilijk in de 5 wil.. heb de neiging om leren ding er maar af te halen

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
Met een beetje iracing ervaring snij je zo een half uurtje van die tijd af.

(gekheid, je mag helemaal niet te snel rijden op de openbare weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 11:59
weekendje doen he, tentje in de tuin :+ ( was vroeger enorm gebrand voor die CSW check my posts) maar man man fanatec is met dit stuur toch beetje verkeerde kant aan het opgaan denk ik, of de base moet helemaal anders zijn dan de CSR-E)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:23:
[...]

weekendje doen he, tentje in de tuin :+ ( was vroeger enorm gebrand voor die CSW check my posts) maar man man fanatec is met dit stuur toch beetje verkeerde kant aan het opgaan denk ik, of de base moet helemaal anders zijn dan de CSR-E)
Ah, scheelt dat Joep echt plek genoeg heeft. Ben al eens daar geweest voor een videokaart en voeding op te halen. :)

Zijn rig is ook wel wat beter / uitgebreider als die ik heb, aangezien ik in de woonkamer zit en niet meer mag uitbreiden dan wat ik nu heb :+ 3 schermen past niet op het bureau... Was allang blij dat mijn vriendin een nieuw stuur geen probleem vond :) *(ook al is het mijn geld, een mening hebben ze toch altijd)

Volgend huis krijgt een race-room :9

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-04-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 10:40

Arfman

Drome!

Roy, bedankt voor je reactie en zoals gezegd, hulde voor je dat je een goed woordje wilt doen voor Joep. Het is zeker niet mijn bedoeling om te stoken tussen 2 fora, sterker nog, ik zou graag zien dat we met z'n allen gezellig samen gaan rijden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Hopelijk is dit "incident" een goede reden om eens bij de buren te gaan kijken (ik zal me ook eens verdiepen in DRNL), met een open mind en hopelijk kunnen we dan allemaal gezellig samen racen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@Roy: bedankt voor die verhelderende post! Ik denk dat dat wel even nodig was om de rust te laten terugkeren. Eigenlijk hoop ik stiekem je hier wat vaker te zien gezien je ervaring, of wellicht tijdens ons W13 toernooi :P Ook vind ik het erg goed van je dat je een goed woordje voor Joep doet bij Fanatec. Ik denk dat Joep binnen ons "groepje" het meest geschikt is om zo'n product te testen, en wij zien hier graag zijn bevindingen tegemoet.

@Frank: als Joep het stuurtje heeft gaan we gewoon vanuit Limburg ff buurten, ik wil wel rijden (ik rij gratis) :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Er wordt al flink mee gedacht met de iRLMS. Ik ben benieuwd hoe het verder loopt. Ik heb al heel goede feedback gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Het voorlopige schema van komend seizoen is er:

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1887993.page

Geen wereld schokkende veranderingen kwa tracks. Alhoewel er nu dus en Legends advanced serie is die dus ook een week op Lime Rock rijd. :)

Owh en de Cadilac rijd wel op niet-rookie banen. _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door DutchDevil79 op 10-04-2012 16:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuk dat schema... Nieuwe GT challenge, Proto/GT en Proto/GT fixed allemaal op zondag :')

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:41:
Er wordt al flink mee gedacht met de iRLMS. Ik ben benieuwd hoe het verder loopt. Ik heb al heel goede feedback gekregen.
Ik heb misschien zelfs al een partner. Het is iemand die ook zoiets wilde gaan doen en hij heeft mij een PM gestuurd.

Echt gaaf dat het al redelijk goed loop :D
Zouden mensen van hier hieraan mee willen doen?

LOL die 3 series op een dag. Lekker slim 8)7
NASCAR A en B hebben Talladega EN Daytona :D

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:49:
[...]

Ik heb misschien zelfs al een partner. Het is iemand die ook zoiets wilde gaan doen en hij heeft mij een PM gestuurd.

Echt gaaf dat het redelijk goed loop :D
Ik vind het een goed idee, alleen persoonlijk 90 of 120 minuten echt te lang om elke week of om de 2 weken te doen. Leuk voor een keer zo'n speciaal event, maar niet elke keer.

Ik zou je wel aanraden om het niet op zondag te doen, zoals ik net al zei: op zondag heb je dus al 3 'dezelfde' series (nou ja eentje zonder HPD), daar gaat je participation echt wel aan onderuit denk ik...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Weet niet of ik daar tijd voor ga hebben. Zondag is men drukste dag in iracing. Met de Grand AM en Lotus79. Maar weet nog niet of ik komend seizoen de Grand AM voledig rij. Mjaaa ff kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:50:
[...]

Ik vind het een goed idee, alleen persoonlijk 90 of 120 minuten echt te lang om elke week of om de 2 weken te doen. Leuk voor een keer zo'n speciaal event, maar niet elke keer.

Ik zou je wel aanraden om het niet op zondag te doen, zoals ik net al zei: op zondag heb je dus al 3 'dezelfde' series (nou ja eentje zonder HPD), daar gaat je participation echt wel aan onderuit denk ik...
Op zaterdag is al de TFR Cup en daar zitten heel veel goede GT rijders en het is een endurance serie ;) Voor 90 min. of minder moet je het niet doen. 2 uur kan iedereen wel volhouden.
De races zullen niet elke week zijn, maar waarschijnlijk om de 3/4 weken oid. Zo wordt het een soort van premier serie.
Maar het is nog allemaal in de brainstorm fase en moet nog contacten leggen met anderen.

Ook moet ik nog kijken wanneer de driver swaps komen (al heb je dan al het dubbele aantal deelnemers nodig) en of we de lengte van de races daaraan aan kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:58

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, nu ik het schema zo eens doorkijk valt me 1 ding op. In de oval classes zijn pas vanaf class C cautions enabled. Zou dat puur zijn omdat in de lagere classes anders veel te veel onder geel gereden zou worden?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:12:
Hmmz, nu ik het schema zo eens doorkijk valt me 1 ding op. In de oval classes zijn pas vanaf class C cautions enabled. Zou dat puur zijn omdat in de lagere classes anders veel te veel onder geel gereden zou worden?
Ja. Deze regel geldt op dit moment overigens ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
IRMLS erg gaaf idee!

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316847

DutchDevil79 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:41:
Het voorlopige schema van komend seizoen is er:

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1887993.page

Geen wereld schokkende veranderingen kwa tracks. Alhoewel er nu dus en Legends advanced serie is die dus ook een week op Lime Rock rijd. :)

Owh en de Cadilac rijd wel op niet-rookie banen. _/-\o_
Maar die banen herhalen zich in verschillende uitvoeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oef, 37 posts sinds ik hier vanochtend voor het laatst ff snel keek.
Ik lees ff bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:15:
[...]

Ja. Deze regel geldt op dit moment overigens ook al.
Het was me nog niet opgevallen. Denk dat ik trouwens even moet wachten voor ik weer ga stijgen in de oval ranking. Heb daar echt nieuwe content voor nodig, en financieel is dat ff niet te verantwoorden :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:46:
Oef, 37 posts sinds ik hier vanochtend voor het laatst ff snel keek.
Ik lees ff bij ;)
Succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Beste Roy,

Ik wil je allereerst bedanken voor de uitgebreide reactie die je alhier geeft.
Roy Visser schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:55:
Ik denk dat je je vergist in hoe gesloten DRNL is, dat daar alles eerst via een burocratische manier bekeken moet worden door de Admins is echter wel vervelend en ben ik zeker in de dingen die jij opzet ook absoluut geen voorstander van echter is het wel logisch dat DRNL voor iets wat ze al meer dan 10 jaar hebben opgebouwt, wel eerst willen kijken of hun harde werk niet misbruikt wordt als springplak voor iets anders. In het geval van de Tweakers sessies is dit voor mijn gevoel niet zo, maar er registreren zich ook wel eens mensen die een gesponsorde league droppen in het forum, om zo meer animo en verdiensten te verkrijgen, waarbij ze dus eigenlijk de userdatabase van DRNL "misbruiken"

DRNL zit wat dat betreft hetzelfde in elkaar als Tweakers, jij moet hier toch ook permissie vragen aan de admin om een extra topic te openen? En tweakers gooide het Community test topic volgens mij met een gigantische knal dicht, als ik er niet op ingesprongen was om de boel uit te leggen op drnl, dan had het net zo hard gebeurd.

Ik denk trouwens ook dat je je vergist in het aantal Benelux iRacers en Simracers, ze zitten overal redelijk verspreid op hun eigen communities, net zo vast als een buitenboord motor als jij hier bij tweakers zit. Zonder de tweakers zitten er trouwens op DRNL toch wel gauw 50 man met een iRacing account. Niet allemaal even actief, maar in vlagen kan het in ene storm lopen. En zo zijn er nog wel een aantal NL communities met een iRacing hok, en dan nog een aantal verdwaalde loners.
Ik snap dat DRNL net als Tweakers z’n regels heeft en daar heb ik respect voor.
Maar om sim-racen te promoten en in het bijzonder iRacing in de Benelux ‘groot’ te maken is samenwerking in een gezonde constructieve zin volgens mij een voorwaarde.
Mijn doelstelling is dan ook niet om de GoT-iRacing community zo groot mogelijk te maken, maar om een grote groep serieuze iRacers te creëren in de Benelux (ECSORS, DRNL, GoT, Loners etc.) die met fun en respect voor elkaar op de baan leuke ‘gevechten’ hebben. Of dat nu is in een ESCORS-, DRNL-, iRacing- of GoT-evenement.
Samenwerken zoals gezegd is daar een voorwaarde voor mijns inziens.
Ik neem maar het voorbeeld van het dorp waar ik woon vergeleken met een buurdorp. In mij dorp vliegen de horeca ondernemers elkaar naar de hals en gunnen elkaar niks. In het buurdorp werken de horeca ondernemers samen met respect en natuurlijk in gezonde concurrentie, met oog voor elkaars sterktes en zwaktes.
Het effect is dat in mijn dorp de horeca op sterven na dood is en in het buurdorp floreert.
Ik heb vorig jaar een aantal keer de samenwerking gezocht en werd elke keer verzocht om dingen te doen die mij en de community moest doen overvloeien naar DRNL. En dat is dus juist wat niet goed is, aangezien dat harde protectionistische concurrentie is en ons alhier niet in ‘ere’ laat.
Met ons forum hier bedienen we een groep die (groten-)deels los staat van DRNL en dat is goed, want hoe meer iRacing-zielen hoe beter ;)
Kortom….. de aparte communities lekker laten bestaan, hopen dat er misschien een wat soepelere communicatie op gang komt en zo niet ook prima. Maar gezien de reacties in het verleden laat ik het initiatief even bij anderen hiervoor.
Als het een nederlandse community test had geweest dan ja dan is de manier waarop het kwa voten is gegaan niet goed door het aan users vast te leggen enkelt van DRNL, maar het was een DRNL community test, Sebastian had de boel compleet anders moeten aanpakken had hij enige vorm van communicatieve vaardigheden gehad. Maar als er voor DRNL zoeits georganiseerd wordt, dan ga ik daar aan meedoen, vrij logisch aangezien ik behoorlijk bedreven ben in het schrijven van grote lappen tekst voor drnl. En ik had als enige review ervaringen, waarvan ik niet eens de helft aan links op het forum heb geplaatst, kwam niemand met enige andere vorm van ervaring. Maar omdat niemand van hier mij ook daadwerkelijk echt kent, denken ze dat ik alleen maar Fanatec stuff heb gedaan. Terwijl ik reviews heb geschreven voor Logitech, Thrustmaster, Derek Speare en Frex, naast de reviews heb ik ook nog veel gebetatest voor Logitech, SimBin en als laatste dan Fanatec.

Samenwerking komt van twee kanten wat dat betreft, had ik enige kans gemaakt als tweakers de community test had gehad en het beperkt werd tot members van het tweakers forum?
Mijn insteek was (gezien mijn reactie hierboven ook logisch) dat het een Benelux community test was waar we mee bezig waren.
En ja de tweakers opzet was geheel open geweest. Reggen en voten zonder beperkingen. Wederom in lijn met mijn ‘concurrentieloze’ visie.
Een nieuwe community opzetten voor enkelt de tweakers is meestal geen verstandige stap, iracers.nl is met dat initiatief opgestart en dat is nou niet bepaald een succes geweest. Iedereen blijft toch het liefst bij zijn eigen vertrouwde honk, dat krijg je niet zomaar voor elkaar. DRNL is wat dat betreft absoluut een van de grootste communities in de benelux, niet voor iRacers, wel voor simracers. Ze hebben ook een bijzonder aantal jaartjes ervaring. Daarom is het ook grappig om te zien hoe jullie nu bezig zijn met het opzetten van een meeting tussen de iRacers, kwa DRNL meetings zitten we al lang in de dubbele cijfers waarbij er over het algemeen hele lokaties afgehuurd/gebruikt worden vanwege dat er een man of 40+ op afkomt.

En zelfs na het lezen van het commentaar op DRNL en zijn users en zelfs bepaalde dingen die over mij gezegt worden maakt het mij eigenlijk niet zo heel veel uit wie waar raced, we hebben allemaal dezelfde hobby en dat is hetgeen wat ons eigenlijk allemaal bind. Het enige wat anders is is de url die je aanklikt nadat je je pc hebt opgestart..
Vertrekken van GoT is geen optie.
Door hier te ‘zijn’ hebben we al veel nieuwe iRacers zien komen (en ook wel weer gaan). Maar als we zouden ‘verhuizen’ weet ik zeker dat we ons isoleren en dat er ook weer luitjes afhaken. Dus dat doen ‘we’ niet….. tenminste niet als het aan mij ligt.
En over de waar wie at schrijft en op welke link we klikken zijn we het helemaal eens Roy ;)
En Joep,

ik weet niet wat Sebastian allemaal aan het doen is, maar de kans is groot dat hij van Fanatec op zijn "piep" krijgt vanwege zijn uitlatingen. Ze hebben in ieder geval zich al richting mij verontschuldigt voor hoe het gelopen is en vooral over zijn acties. …..
Ik heb aan Sebastian nog voorgesteld om er een onafhankelijke website voor op te zetten waar iedere simracer terecht kon enkel en alleen voor een Benelux Community test open voor alle Benelux communities. Maar of dat het wordt weet ik niet, ik vermoed van niet.
En dat Thomas niet blij is met hoe dit verlopen is kan ik me iets bij voorstellen. ;)
En Joep,

…..Ik ben aan het proberen er een Review CSW stuurtje uit te slepen met jouw naam er op, ik heb geen idee of dat lukt maar ik hoop dat je nog steeds geinteresseerd bent.
Laat ik één ding duidelijk stellen. En volgens mij ‘lopen we daar wederom in gelijk’.
Voor de korting wil ik het niet en mijn spaarzame tijd er voor inzetten doe ik met toegewijde precisie.
Op de Fanatec drivers, GT3 RS V2 en CSP die ik nu heb is een hoop aan te merken en Fanatec zal echt een Quantum leap moeten maken in vooral betrouwbaarheid om er met een 10 uit te komen.

Maar om nu een voorgenomen community / Benelux voting met een haakse bocht in mijn voordeel te laten uitvallen vind ik strelend, maar eigenlijk ook niet gewenst.
Dus je ziet ik ben wat dubbel in mijn reactie. Leuk en attent dat je het zo oppakt, maar andere iRacers of zelfs simracers moeten volgens mij bet zo veel kans hebben of krijgen als ik. Al weet ik even niet hoe dat nu nog te ‘repareren’ zou zijn.

Ik ben natuurlijk nog steeds geïnteresseerd en ik vermoed dat het heel druk wordt op mijn zolder met mede iRacers om het stuur ‘uit te wonen’ ;)

Ik stop er nu maar even mee, want dit is de langste post (naast de OP) die ik hier ooit heb geschreven geloof ik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Maar om nu een voorgenomen community / Benelux voting met een haakse bocht in mijn voordeel te laten uitvallen vind ik strelend, maar eigenlijk ook niet gewenst.
Ach Joep, ik denk dat (bijna) iedereen jou dit gunt, en we komen inderdaad gewoon gezellig allemaal bij je buurten :)
Ik start vast de oproep voor de Limbo's onder ons; ik rij wel, geen issue, helemaal gratis, ruimte voor 3 personen (of 4 als er zich 3 kunnen opvouwen op een Astra station achterbank :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:51:
[...]

Ach Joep, ik denk dat (bijna) iedereen jou dit gunt, en we komen inderdaad gewoon gezellig allemaal bij je buurten :)
Ik start vast de oproep voor de Limbo's onder ons; ik rij wel, geen issue, helemaal gratis, ruimte voor 3 personen (of 4 als er zich 3 kunnen opvouwen op een Astra station achterbank :)
Shotgun ;)

Ik heb me nog niet in de discussie gemengd en was dat ook niet van plan (mede omdat het stuur zelfs voor de helft me nog te duur is), maar ik denk dat we het hierbij moeten laten. :)

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 10-04-2012 18:53 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

heh dat was vroeger in Socom 2 en 3 op de PS2 m'n nickname: Shotgun_D :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 10:03
iRacing lijkt me vet. heb alleen geen stuur, wel een usb xbox controllen voor de pc. Gaat dit werken om eens te proberen, of kan ik beter een gaar stuurtje kopen om het te proberen?

Zijn er mensen hier die met een controller spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nikr schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:54:
iRacing lijkt me vet. heb alleen geen stuur, wel een usb xbox controllen voor de pc. Gaat dit werken om eens te proberen, of kan ik beter een gaar stuurtje kopen om het te proberen?

Volgens mij werkt het wel, maar zonder stuur ga je nog geen 1% van de echte ervaring mee krijgen, dus ik zou het niet doen. genoeg stuurtjes op marktplaats (logitech momo vrij goedkoop bijv). zonder stuur kun je je die 11$ ofzo beter sparen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Controller kun je vergeten. Het werkt waarschijnlijk wel, maar iRacing vergt wat meer precisie dan andere "racegames". Een stuur is wel echt een vereiste om een goede ervaring te hebben.
Kijk naar een Logitech DFGT, deze zijn 2e hands niet duur (minder dan 100 euro, en worden door veel mensen (ook hier) nogsteeds gebruikt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Als je iRacing op waarde wilt proberen, zou je een tweedehands stuur kunnen aanschaffen. Met een controller kan, maar daar wordt jij (en je mede-weggebruikers ingame) niet echt blij van, je hebt toch een lichtelijk gebrek aan controle.

Het staat je natuurlijk vrij om te registeren en met de controller te proberen, maar met een stuur zal het vele malen leuker zijn. Een tweedehands Driving Force GT is niet zo heel duur (nieuw ook niet 100 euro: pricewatch: Logitech Driving Force GT Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3 ) en dat is een prima stuur.

Natuurlijk hangt het wel behoorlijk af van of je wilt investeren. Als je iRacing leuk vindt, is die 100 euro voor een stuur het begin. :P Als je het niet zo leuk vindt, kun je het stuur altijd gebruiken voor andere games :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-04-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hoezo een levendige community :) 3 comments in een minuut tijd.
Vraag me af wanneer deze enkele forum post uit zn voegen barst, of dat er vanuit de admins gevraagd wordt om eens een nieuwe te starten :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik kan me niet voorstellen dat er een vaste limiet aan posts in een topic is, ik zie persoonlijk dan ook niet zo het nut in om (zoals veel andere topics) om de 40 pagina's een nieuw topic aan te maken. Na 500 wordt het misschien een keer langzaam tijd echter ja :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Nikr schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:54:

Heb wel eens tegen iemad gereden die een ps3 controller gebruikte hij reed nog aardig ook. Dus je kan het doen om te beginnen maar denk dat je met een stuur makkelijker constanter kan rijden.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Even de Open Quali meenemen in de HPD, gewoon omdat het kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hmm crap, moet zo weg voor mn haren te laten knippen (handig zo'n zus die kapster is), maar was ff vergeten dat dit samenviel met onze GoT practice. Ik hoop dat ik nog op tijd terugben, anders kom ik wel even kijken in ieder geval. Echt jammer, want ik had er wel zin in.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mweeeeeh, ik wil gewoon weer eens een serie goeie races :( Race van net in de SM was wederom een drama. Ghost contact tijdens een inhaalactie in L1, en rest van de race met een kromme auto rondgereden. Inhaalactie was mss wat gewaagt, maar er was ruimte.... volgens iRacing dus niet :(
Daarna nog een keer achterop iemand gereden die volgens mij bezig was met wat braketests.... Vloog er in de tarzanbocht al bijna achterin, en als ik de replays terug keek waar ie de rondjes daarvoor remde was dat zeker 15/20 meter later....

Kerel van actie 1 maar ff een excuusberichtje gestuurd, ook al kon ik er imho niet zoveel aan doen. Die 2e...tja, ik wil geen protest indienen voor iets wat alleen in mijn beleving zo is, maar toch... echt chic was het niet :/

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 10:03
Bedankt voor de reply's.

Ik ga denk ik maar een 2e hands stuurtje ergens vandaan toveren en misschien haal je me daalijk wel in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Q in de HPD was fun:

1:16.434 -> Personal Best :)
En de snelste :+
http://members.iracing.co...onid=5398487&custid=61620

Thnx voor die setup Nick, echter na 3 rondjes vol knallen wordt ie wel wat loose... dus in de race moet ik maar iets voorzichtiger doen.

Ik ga overigens een poging doen in de HPD race, dus ik ben iets later bij de oval school als het goed gaat :+

[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-04-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:51:
Q in de HPD was fun:

Thnx voor die setup Nick, echter na 3 rondjes vol knallen wordt ie wel wat loose... dus in de race moet ik maar iets voorzichtiger doen.

Ik ga overigens een poging doen in de HPD race, dus ik ben iets later bij de oval school als het goed gaat :+
Je had toch al een 16.402 (en ik een 403)? :p Of was dat die met off track?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik ga de admin commands even uit mijn hoofd leren :P Tot straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:01:
Ik ga de admin commands even uit mijn hoofd leren :P Tot straks!
Gewoon lijstje uitprinten. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
En keyboard bindings aanmaken ofzo? Hoe ga je anders een caution command typen als je zelf aan het rijden bent, lijkt me lastig...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ja ben ik ook aan het denken. Al kan je op ovals gelukkig wel sturen met een hand terwijl je met de andere typt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14
Hoe hou je dan je bier vast?

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
;)
Ik kom er aan.... Op naar de oval cursus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
daar hebben ze "rietjes" voor uitgevonden....

en ook hier is Nick me weer te snel af....

[ Voor 10% gewijzigd door RichardA op 10-04-2012 20:34 ]

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik hoop trouwens dat ik niet op teamspeak hoef te zitten om alles mee te krijgen, dat heb ik namelijk niet geinstalleerd, en was ik voorlopig ook niet van plan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Al de hele avond lag-spikes :( En nu kost het me een zekere win in de HPD omdat die wagen nergens tegen kan. Even lag, net bij inrijden pits, raak gras en whoppa .... too much damage we're done. Fuckers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14712

was da password of zie ik um over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Anoniem: 14712 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:48:
was da password of zie ik um over het hoofd?
gotfun

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

LOL. Positieve SR en iRating overgehouden aan het uitvallen in de HPD:
http://members.iracing.co...onid=5398632&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 12:29
Hoogie2004 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:51:
Q in de HPD was fun:

Over welke setup hebben we het hier?
Zie ik iets over het hoofd in dit topic ofzo, want ik zie ook nog geen hpd setup op de setup site staan :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Moet je maar naar de training komen B)

Ik zal hem zo even uploaden.

Hij staat erop. Ik vind hem niet super trouwens, wel goed maar hij stuurt een beetje raar, en zoals Hoogie zegt lijkt hij wat snel loose te worden.

[ Voor 51% gewijzigd door NickThissen op 10-04-2012 22:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Streetstock was erg leuk , er werd bij vlagen goed/netjes gebattled. d:)b
Zal alleen de volgende keer de tekst chat ook aan zetten zodat ik weet dat we reversed grid doen. B)

De Usa oval is in ieder geval goed voor de auto , zal erg leuk worden in het nieuwe seizoen samen met Charlotte.

[ Voor 24% gewijzigd door enchion op 10-04-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Was grappig, alleen ik kon moeilijk maar andere wat leren aangezien de termen in de setup in deze auto compleet anders zijn dan in de Silverdo/Nationwide/Impala.
Tevens is het op deze baan erg lastig om te voelen of de setup verandering die je doorvoert ook echt nut heeft.

Dus voor de volgende keer zou ik zeggen we pakken de Silverado en een baan met meer camber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vond het ook wel leuk. Jammer dat cautions niet werkte, was een beetje een zooitje toen we zelf een caution gingen doen, ik dacht dat we wel gewoon een snelheid aan zouden houden en reed paar keer achter op iemand toen we dus echt stil gingen staan :+

Had verder wel iets meer 'school' verwacht, had wel leuk gevonden om een snelle lap / gevecht van iemand met wat commentaar te zien ofzo, waar rem je, waar stuur je in, hoe hou je goed en toch snel een binnen/buiten lijn, etc. Is misschien allemaal logisch voor de oval mensen maar ik doe serieus maar wat. Kan dan ook lastig vechten omdat ik vaak te vroeg rem als ik binnen zit (bang dat ik rechtdoor schiet) en niet genoeg snelheid kan houden als ik buiten zit.

En 60 minuten vind ik toch wel lang op een oval zelfs met dat gekloot met die cautions... last van m'n rug, zit toch niet helemaal recht :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
NickThissen schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:42:
Had verder wel iets meer 'school' verwacht, had wel leuk gevonden om een snelle lap / gevecht van iemand met wat commentaar te zien ofzo, waar rem je, waar stuur je in, hoe hou je goed en toch snel een binnen/buiten lijn, etc. Is misschien allemaal logisch voor de oval mensen maar ik doe serieus maar wat. Kan dan ook lastig vechten omdat ik vaak te vroeg rem als ik binnen zit (bang dat ik rechtdoor schiet) en niet genoeg snelheid kan houden als ik buiten zit.
Ja ik had dit graag gedaan, maar daarvoor moeten we denk ik wel een andere baan + auto gebruiken om de effecten beter te kunnen zien.
En voor de volgende keer toch maar weer even teamspeak op mijn pc zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Nou 1 ding met die korte banen is wel , zo insturen/remmen (remmen erg vloeiend gebruiken) zodat je je linker voorwiel bij het uitaccelereren net op het platte stukje zet zodat de rand je door de bocht trekt .
Wel voorzichtig anders spin je eraf.

Verder heb ik toch robbert zn set gebruikt , was erg goed ook met veel fuel , rijdt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja, ik ben het eens dat er wat mee school had mogen zijn qua lijnen, verdedigen, beter de bocht pakken etc.
Setup is dan voor een volgende keer ;)
De bedoeling was dat de road-rijders mee konden doen zonder content te kopen, vandaar de combinatie van auto en baan.
Maar beste ovallers, graag hoor ik een leuk voorstel voor een volgende school.

Verder kreeg ik zojuist een reactie van de mod's hier op 3 vragen:
1) (Ver-)nieuwd topic aanmaken als opvolger van dit topic =Akkoord
2) Apart topic elke 13 weken voor het GoT W13 toernooi =Akkoord
3) Apart topic voor de geplande GoT trainingen en fun-races =Niet akkoord

1 & 2 ga ik voorbereiden en 3 zal ik opnemen in de 2de post van het nieuwe topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Grand touring cup erg leuk om in te rijden, ik ging wel redelijk.. alleen race, klap ik op auto voor me die opeens in de ankers gaat :(

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

was mijn eerste keer met jullie op de baan en dan nog wel een ovaal :-) Sorry voor alle auto's die ik heb vernielt en graag tot de volgende keer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ok, klinkt goed Joep...

Ik ben zelf druk bezig m'n sites te verbouwen. Ik wil het graag beter een geheel maken, dus een login voor de setups en de tournament website in ieder geval. Omdat we (denk ik?) de setups wel binnen GoT willen houden (en het toernooi niet perse) zal ik iets inbouwen dat je na het registreren "toegang" moet vragen tot de GoT groep, en alleen dan krijg je toegang tot de setups.
Overigens ben ik wel van plan de accounts netjes over te zetten zodat niet iedereen alweer een nieuw account hoeft te maken...

Ik hoop het af te krijgen voor week 13, maar ik weet niet of het gaat lukken ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Anoniem: 14712 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:56:
Sorry voor alle auto's die ik heb vernielt en graag tot de volgende keer !!
Met de StreetStock tekent iedereen eigenlijk zo`n papiertje waarop staat dat je op eigen risico de baan op gaat. :)

Hoort erbij dus , daarom is hij ook zo stevig voor de rookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Als volgende training stel ik voor als Oval rijder om met de Silverado te rijden (misschien fixed setup), en dan een baan met een stuk meer bankig zoals:
Texas, Kentucky, Michigan, Atlanta, Dover

Reden hiervoor is omdat je bij de Silverado meer het gevoel hebt in een Nascar auto te zitten en de grotere banen zijn gewoon een stuk leuker dan de kleine banen. Bij de Silverado is bij mij ook het Oval virus aangestoken :p

Ik weet dat dit de nodige kosten met zich meebrengt, maar om echt goed door te krijgen wat het racen op een oval inhoud is dit eigenlijk wel een pre. Het is vreselijk moeilijk om uit te leggen, maar het geeft een stuk grotere kick dan in de Street Stock rond te rijden op een kleine oval.

Tevens mochten we met een open setup gaan rijden, merk je bij de Silverado en een oval met meer banking een stuk sneller wat een wijziging aan je setup doet met de feeling van de auto.

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 10-04-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Dutch3men schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:07:
Het is vreselijk moeilijk om uit te leggen, maar het geeft een stuk grotere kick dan in de Street Stock rond te rijden op een kleine oval.
De leukste races die ik tot nog toe gehad heb op Oval waren allemaal met de StreetStock , mbt het battlen op de millimeter komt geen enkele serie die ik weet daar in de buurt .

Oval rijden met de Silverado vind ik wat dat betreft ook heel erg leuk maar toch een beetje (voor mijn smaak) teveel strategie ipv gewoon rijden.

Verder heb je met Michigan wel mijn zegen , is een leuke baan omdat hij niet fullspeed is en lekker breed.
(4 wide enzo)

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 10-04-2012 23:16 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.