Laat ik toch even reageren op een aantal posts hier, om bepaalde situaties te verduidelijken uit te leggen en te bediscusseren. Laat ik voorop stellen dat ik never nooit namens DRNL spreek en ik daar ook absoluut niet in de admin zit.
JoepW schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:00:
[...]
Het gaat mij er met name om dat ze nu de poll willen beperken tot gebruikers van hun Forum.
Digitalracing.nl is mij veels te gesloten terwijl er al zo weinig iracers en simracers zijn in de Benelux.
Ik heb al een aantal keer 'aanvaringen' gehad als ik adverteerde voor GoT-events en het GoT-toernooi.
Dit is het druppeltje.....
We hebben hier een hele leuke iRacing (en andere sims als die er nog komen) community. En ik blijf hier 'zitten' als buitenboord motor

Ik denk dat je je vergist in hoe gesloten DRNL is, dat daar alles eerst via een burocratische manier bekeken moet worden door de Admins is echter wel vervelend en ben ik zeker in de dingen die jij opzet ook absoluut geen voorstander van echter is het wel logisch dat DRNL voor iets wat ze al meer dan 10 jaar hebben opgebouwt, wel eerst willen kijken of hun harde werk niet misbruikt wordt als springplak voor iets anders. In het geval van de Tweakers sessies is dit voor mijn gevoel niet zo, maar er registreren zich ook wel eens mensen die een gesponsorde league droppen in het forum, om zo meer animo en verdiensten te verkrijgen, waarbij ze dus eigenlijk de userdatabase van DRNL "misbruiken"
DRNL zit wat dat betreft hetzelfde in elkaar als Tweakers, jij moet hier toch ook permissie vragen aan de admin om een extra topic te openen? En tweakers gooide het Community test topic volgens mij met een gigantische knal dicht, als ik er niet op ingesprongen was om de boel uit te leggen op drnl, dan had het net zo hard gebeurd.
Ik denk trouwens ook dat je je vergist in het aantal Benelux iRacers en Simracers, ze zitten overal redelijk verspreid op hun eigen communities, net zo vast als een buitenboord motor als jij hier bij tweakers zit. Zonder de tweakers zitten er trouwens op DRNL toch wel gauw 50 man met een iRacing account. Niet allemaal even actief, maar in vlagen kan het in ene storm lopen. En zo zijn er nog wel een aantal NL communities met een iRacing hok, en dan nog een aantal verdwaalde loners.
JoepW schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 06:11:
[...]
Voor mij raakte de dr.nl community wederom de gevoelige snaar van 'niet samen willen werken' met andere simrace-groepen. Daar had ik al ervaring mee in eerdere contacten. (W13 toernooien, open practices, etc.)
Het omzetten van de open vote naar gesloten was voor mij de reden (noem het maar een druppel) om me daar terug te trekken.
We zijn als Benelux al een kleine groep in sim-race-land, dus een beetje samenwerking en openheid zou juist goed zijn voor de Benelux als geheel.
Voor mij nu een gesloten boek. Ik w8 wel op de CSW in de reguliere verkoop en eventueel V2 om de kinderziektes af te wachten.
Als het een nederlandse community test had geweest dan ja dan is de manier waarop het kwa voten is gegaan niet goed door het aan users vast te leggen enkelt van DRNL, maar het was een DRNL community test, Sebastian had de boel compleet anders moeten aanpakken had hij enige vorm van communicatieve vaardigheden gehad. Maar als er voor DRNL zoeits georganiseerd wordt, dan ga ik daar aan meedoen, vrij logisch aangezien ik behoorlijk bedreven ben in het schrijven van grote lappen tekst voor drnl. En ik had als enige review ervaringen, waarvan ik niet eens de helft aan links op het forum heb geplaatst, kwam niemand met enige andere vorm van ervaring. Maar omdat niemand van hier mij ook daadwerkelijk echt kent, denken ze dat ik alleen maar Fanatec stuff heb gedaan. Terwijl ik reviews heb geschreven voor Logitech, Thrustmaster, Derek Speare en Frex, naast de reviews heb ik ook nog veel gebetatest voor Logitech, SimBin en als laatste dan Fanatec.
Samenwerking komt van twee kanten wat dat betreft, had ik enige kans gemaakt als tweakers de community test had gehad en het beperkt werd tot members van het tweakers forum?
Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:18:
Dat CSW stuur zal me aan m'n achterwerk oxideren, alleen vind ik wel dat wat Joep zegt hout snijden. Benelux is al een kleine groep en in die kleine groep dan nog weer een afsplitsing hebben is niet zo handig en al helemaal niet gezellig. Dat zie je nu al, niemand krijgt de kans om het CSW stuur te testen terwijl dat binnen Benelux/iRacing juist een mooie kans zou zijn om jezelf wat meer in the picture te zetten, zowel bij Fanatec als iRacing. Volgens mij zijn de wekelijkse oefen/testsessies open voor heel Benelux, waarom zie je daar bijna nooit iemand van buiten GoT? Haat? Nijd? Wat is er aan de hand?
De afsplitsing is er altijd tussen verschillende communities, in mijn hoogtijden kwa simracen zat ik letterlijk bij een stuk of 10 communities als een soort van buitenstaander die heel irritant alle races won. En omdat je een buitenstaander bent wordt dat je ook amper gegunt. Er werden zelfs regels opgeworpen zodat ik niet mee kon doen vanwege post count.. Je zult altijd kliekjes krijgen, ook al deel je dezelfde hobby. Kijk maar eens hoe jullie nu over DRNL-ers praten, ik kom hier dingen tegen die echt nergens op slaan. Probeer ergens binnen drnl het woordje tweakers maar eens te vinden en te kijken of de toon daar ook negatief over is.
Niellie41 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:21:
[...]
Bij DR.NL zijn er relatief weinig mensen die daar iRacing doen. De mensen die daar iRacing doen, doen vooral oval. Er zijn gewoon heel weinig mensen die road racen.
Over je laatste punt, volgens mij is GoT niet zo heel bekend als wij denken.
DRNL leden zijn vrijwel allemaal Road racers. Echter, drnl is 10 jaar geleden begonnen en een groot deel van de admins heeft daar gewerkt voor SimBin, het is niet meer dan logisch dat ze vasthouden aan die game vanwege de geschiedenis. Echter beginnen ze nu toch absoluut wel te merken dat die games hun beste tijd hebben gehad. Ze zijn ook absoluut zoekende naar vervanging, maar ik verwacht dat ze gewoon doorgaan met GTR3. Puur omdat de meeste mensen die nu nog meedoen met de leagues, niet het geld over hebben voor iRacing, hoe goed het ook is. Erg jammer aangezien ik echt wel klaar ben met Simbin games en graag grootschalige iRacing leagues zou zien met mensen waar ik al tig jaar tegen race, maar ook begrijpelijk. Dat de DRNL-ers vooral veel ovallen is puur doordat DRNL daar geen alternatief in heeft kwa league. GoT staat voor mij ook absoluut niet bovenaan kwa waar ik simracers verwacht, Digitalracing.nl en Simracing.nl hebben veel meer die doelstelling. Lijkt mij ook vrij begrijpelijk.
Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:30:
[...]
Dat had ik ook al gemerkt. Ik keek laatst eens op dr.nl en toen zag ik inderdaad alleen maar SimBin leagues, daar kan ik niet zoveel mee. Toen ook niet verder gekeken in het forum. Nu wel gedaan en het is niet aan te raden, maar dat terzijde
En GoT is een van de grootste fora ter wereld (ruim binnen de top 100). GoT is heel breed maar ik denk dat wij hier in dit topic toch een behoorlijk groepje serieuze iRacers hebben verzameld. Ik ken geen andere NL-talige site of forum met zoveel iRacers in ieder geval.
EDIT: Jarninho, het is ook wel een beetje jammer om te zien hoe er op dr.nl werd gereageerd op aanmeldingen die van hier kwamen. Erg jammer dat Tweakers.net deze actie hier uit onkunde/onbegrip heeft afgekapt en als ik Fanatec was en deze tenenkrommende situatie had gadegeslagen kwam er helemaal geen stuur deze kant op, want het lijkt (nee, sterker nog, zijn) wel een stelletje ruziënde pubers zo af en toe. Daar wil je als bedrijf niet mee geassocieerd worden lijkt me.
"nu wel gedaan en het niet aan te raden, maar dat terzijde" Lichtelijk aparte opmerking, ben benieuwd waar je dit op baseerd, want ik weet vrijwel zeker dat je het iracing hok niet eens hebt aangeklikt. En natuurlijk krijg je reacties wanneer mensen puur en alleen aanmelden voor zoeits. De reden om aan te melden moet niet zijn dat je puur en alleen komt omdat je korting op een stuurtje kunt scoren om daarna te verdwijnen.
Jarninho schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:39:
[...]
Indien de sessies me bevallen doe ik ook gewoon met got mee. Ik vind drnl wat handiger qua posten, met een eigen iRacing sectie op het forum, maar voor de rest zal het me echt worst wezen of ik nou hier, daar of op het iRacing forum post, of met een drnl hosted sessie mee doe of met een van tweakers.
Ik vind de reacties van de admins op Joep's posts over got toernooien ook niet erg handig (en ben het er ook niet mee eens), maar verder mag je op drnl volgens mij meer dan op tweakers. Volgens mij is er ook niemand bij drnl die een hekel aan tweakers heeft, velen hebben zelfs een account hier. Het wij vs zij gevoel lijkt echt meer hier vandaan te komen (en ik denk dat ik redelijk objectief ben).
Precies, als ik wil racen doe ik mee met alles wat los en vast zit. Ook dit soort akkefietjes maken mij daarop niks uit. Ik ben behoorlijk close met de admins, maar bepaalde dingen pakken ze wat dat betreft misschien net even te "financieel" gezien aan. Bepaalde dingen doen ze supergoed, en andere dingen wat minder, maar ik denk dat als je eenmaal je weg er een beetje hebt gevonden je echt wel kunt en zult merken dat de sfeer er absoluut heel erg ontspannen is, en gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel staat. Het iRacing hok heeft heel wat lobbywerk nodig gehad, maar het is wel enorm duidelijk geworden en je kunt overal vrij duidelijk zien waar het voor gebruikt wordt.
Een nieuwe community opzetten voor enkelt de tweakers is meestal geen verstandige stap, iracers.nl is met dat initiatief opgestart en dat is nou niet bepaald een succes geweest. Iedereen blijft toch het liefst bij zijn eigen vertrouwde honk, dat krijg je niet zomaar voor elkaar. DRNL is wat dat betreft absoluut een van de grootste communities in de benelux, niet voor iRacers, wel voor simracers. Ze hebben ook een bijzonder aantal jaartjes ervaring. Daarom is het ook grappig om te zien hoe jullie nu bezig zijn met het opzetten van een meeting tussen de iRacers, kwa DRNL meetings zitten we al lang in de dubbele cijfers waarbij er over het algemeen hele lokaties afgehuurd/gebruikt worden vanwege dat er een man of 40+ op afkomt.
En zelfs na het lezen van het commentaar op DRNL en zijn users en zelfs bepaalde dingen die over mij gezegt worden maakt het mij eigenlijk niet zo heel veel uit wie waar raced, we hebben allemaal dezelfde hobby en dat is hetgeen wat ons eigenlijk allemaal bind. Het enige wat anders is is de url die je aanklikt nadat je je pc hebt opgestart..
En Joep,
ik weet niet wat Sebastian allemaal aan het doen is, maar de kans is groot dat hij van Fanatec op zijn "piep" krijgt vanwege zijn uitlatingen. Ze hebben in ieder geval zich al richting mij verontschuldigt voor hoe het gelopen is en vooral over zijn acties. Ik ben aan het proberen er een Review CSW stuurtje uit te slepen met jouw naam er op, ik heb geen idee of dat lukt maar ik hoop dat je nog steeds geinteresseerd bent.