iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.157 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
JoepW schreef op maandag 09 april 2012 @ 07:53:
Zo'n soort auto krijgen we in iRacing. Driftuh. (kwaliteit is niet super, wel vermakelijk)
[video]
Best grappig, dat filmpje gebruik ik al heel lang om mensen te informeren over RUF. Die yellow bird is echt een driftbeest _/-\o_

Ik vrees wel dat de RUF die wij krijgen de 4wd versie gaat zijn, tenzij ze er bewust voor kiezen om de RWD te nemen, wat een optie is voor deze bak.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Fragbeestje schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:30:
[...]

Best grappig, dat filmpje gebruik ik al heel lang om mensen te informeren over RUF. Die yellow bird is echt een driftbeest _/-\o_

Ik vrees wel dat de RUF die wij krijgen de 4wd versie gaat zijn, tenzij ze er bewust voor kiezen om de RWD te nemen, wat een optie is voor deze bak.
Ze hebben al bevestigd dat het de RWD wordt :9~

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
dabelg schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:31:
[...]

Ze hebben al bevestigd dat het de RWD wordt :9~
Woohoow! 8) dat wordt nog dikke fun en elk half jaar een nieuw stuurtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Bleeeergh, mijn SR blijft maar kelderen :( Net weer een 4x aangesmeerd doordat iemand voor me spint waar ik niet meer omheen kan :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's balen BM ;(

Willen jullie allemaal (nogmaals) je content ingeven op de toernooi website. Dan kan ik gaan zoeken naar banen en auto's die de meeste in bezit hebben:
http://tournaments.iracing.nickthissen.nl/Pages/Content.aspx

bvd

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fijn dat die Poll nu op digitalracing staat voor de CSW. Roy is daardoor favoriet ;(
Dus ik verzoek iedereen alhier een stem uit te brengen op een GoT'r. Het liefst natuurlijk op mij ;)

Hier is het draadje: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1571

En hier kan je (op mij ;) ) stemmen:

Poll: ClubSport Wheel Review wordt gegund aan?
Joep Willemsen
Dave Gelink
Evan Maillard
Rob Straetemans
Steve Claeys
Frank Hoogmans
Roy Visser

Afbeeldingslocatie: http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/46438.png

http://www.gfxpoll.nl/viewpoll/46438.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07

Willen jullie allemaal (nogmaals) je content ingeven op de toernooi website. Dan kan ik gaan zoeken naar banen en auto's die de meeste in bezit hebben:
http://tournaments.iracing.nickthissen.nl/Pages/Content.aspx

bvd
En misschien ook pollen of iemand eventueel bereid is voor dit mooie evenement een auto
en/of track aan te schaffen.

paar uur plezier voor een beetje geld, een paar biertjes in de kroeg ben je meer voor kwijt en na enige
tijd spoel je het toch weer weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Nou nog maar eens de SM proberen, kijken of het nu beter gaat. Ik denk dat ik uit de pits ga starten eerlijk gezegd...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik ga nog ff kijken hoe ver ik naar achter start (geen Q). Wil nu eigenlijk een beetje positieve SR scoren :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ga ook eens rustig aan meedoen met Star Mazda kan de SR goed gebruiken , na de GT-Cup op Watkins.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Denk alleen dat (gezien de hoeveelheid inschrijven) ik Nick iig niet ga tegenkomen op de baan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:26:
Denk alleen dat (gezien de hoeveelheid inschrijven) ik Nick iig niet ga tegenkomen op de baan :)
Omdat hij split of waarom? Als ik uit de pits start haal ik je wel in })
Ik weet niet bij hoeveel hij split..?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jubby schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:13:
[...]

En misschien ook pollen of iemand eventueel bereid is voor dit mooie evenement een auto
en/of track aan te schaffen.

paar uur plezier voor een beetje geld, een paar biertjes in de kroeg ben je meer voor kwijt en na enige
tijd spoel je het toch weer weg.....
Dat komt wel goed. We zullen wat polls doen met verschillende opties. Vorige keer hebben we ook voor elke optie een aantal races gedaan. zal iig een voledige race op road en een op oval met rookie content waar je niks voor hoeft aan te schaffen. daarnaast dus races waar je wel wat gekochte content voor nodig hebt.

Ik ben er voor een race op New Hamshire Road. We moeten die baan populair maken in Iracing. Zo'n gave baan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
@Nick: Het zou me niet verbazen als we in aparte splits zitten. Als we wel in dezelfde zitten ben je meer dan welkom om me voorbij te gaan, ga nieteens moeite doen om je tegen te houden ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou die ging een stuk beter. Gestart van de pits (durfde het niet aan ook al had ik 3e start plek), en voor me vielen mensen al snel uit of kon ik ze makkelijk inhalen. Uiteindelijk op de 3e plek gekomen met p1 en 2 net zo snel op 10+ seconden voorsprong dus toen maar rustig uit gereden, 0 incs en 3e vanaf de pits :)

Verder nog een leuke actie van enchion mee mogen maken, hij zat achter me en ik weer achter iemand anders die heel slecht uit T16 kwam waardoor ik moest inhouden / uitwijken. Toen maakte enchion het netjes 3 wide op de straight en schoven we allemaal een plekje op, netjes in elkaar geritst in de laatste bocht, zag er vet uit 8) Helaas kwam hij tegen de muur in T1 daarna, jammer :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Was idd een prima race. Inhaalactie was leuk om van een afstandje te zien. Zelf ook nog 2 man mooi clean kunnen inhalen. Daarna helaas een vrij saaie 2e helft van de race. Bandjes hadden er ook niet zoveel zin meer in :)
Uiteindelijk 3 incs (3x offtrack, dom), en eindelijk weer eens zowel IR als SR in de plus.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Tja kwam aan he einde van de pitstraat bij de start al iemand tegen die na een crash het een goed idee vond om haaks de baan weer op te rijden voordat iedereen voorbij was .
Auto liep niet meer 100% recht maar gekgenoeg toch nog op zeg maar 99% , (was toch een harde tik ?).

Verder later nog een beetje met Nick gespeeld , mooie 3 wide overtake (door mn lagere vleugelstand ook).
Helaas einde pitstraight trok mn auto (vanwege eerdere schade ?) ineens naar binnen , en toen was de spanning eraf , verder toch nog 8e geworden -0.15 iR en -0.03 SR wat toch wel meevalt.

Misschien straks nog een keertje proberen , tempo na reparatie was niet slecht nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb wel weer gemerkt dat de SM met NTM echt enorm van clean rijden houd. Beetje teveel glijden/pushen kost je gewoon echt een rondje om weer op temperatuur te komen. Wel leuk (al blijft de slijtage nog wat achter geloof ik), maakt het wat realistischer dan hele race vol kunnen stampen en glijden.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:25

Niellie41

[object Object]

Net een caution vrije race gehad op Homestead met de Silverado. Echt een gave race.
Uiteindelijk P6 behaald. Helaas zat er niet meer in.
De winnaar heeft een goede set geshared en die heb ik op nick's zijn site gezet.
http://members.iracing.co...onid=5390042&custid=64876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:25:
Verder nog een leuke actie van enchion mee mogen maken, hij zat achter me en ik weer achter iemand anders die heel slecht uit T16 kwam waardoor ik moest inhouden / uitwijken. Toen maakte enchion het netjes 3 wide op de straight en schoven we allemaal een plekje op, netjes in elkaar geritst in de laatste bocht, zag er vet uit 8) Helaas kwam hij tegen de muur in T1 daarna, jammer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind het toch wel jammer dat de poll voor de CSW review naar een ander forum moest verhuizen, dat beperkt onze kansen toch wel behoorlijk. Iedereen daar kiest voor Roy Visser. Ik ben wel benieuwd of hij dit wel echt onbevooroordeeld kan benaderen, gezien zijn slechte ervaringen in het verleden (die hij ook behoorlijk veel uit).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36

derx666

mecker ende blaet

ik denk niet dat evt. slechte reviews daar me gaan tegenhouden :)
Ik ben alleen aan het twijfelen tussen de F1 en het GT stuur. Ik zou het graag van te voren uitproberen, mja dat is wat moeilijk. En ik wil ook nog een nvidia 680gtx (waarschijnlijk de upcoming MSI TwinFrozr edition) gaan halen, die ook zo rond de 500,- zit. Dan met 450 base, en 250 GT stuur == 700,- brrrr... Misschien dat ik toch maar wacht op de CSR-E met GT stuur ofzo. Ik vind het Forza stuur echt belabberd uitzien nl.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Joep Willemsen
Dave Gelink
.....
.....
.....
Frank Hoogmans
.....

Afbeeldingslocatie: http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/46438.png

Hoogie2004 schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:36:
Ik vind het toch wel jammer dat de poll voor de CSW review naar een ander forum moest verhuizen, dat beperkt onze kansen toch wel behoorlijk. Iedereen daar kiest voor Roy Visser. Ik ben wel benieuwd of hij dit wel echt onbevooroordeeld kan benaderen, gezien zijn slechte ervaringen in het verleden (die hij ook behoorlijk veel uit).
Tja, volgens mij maken we geen kans zo Hoogie... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nu ff wat anders......
Het week 13 GoT-toernooi van S1 2012!

Het worden in ieder geval de volgende 5 avonden:
  • Dinsdag 24 april om 20:30
  • Woensdag 25 april om 20:30
  • Donderdag 26 april om 20:30
  • Vrijdag 27 april om 20:30
  • Zondag 29 april om 20:30
3 road races en 2 oval races.

Er waren al wel wat ideeën gelanceerd, maar die komen altijd weer van dezelfde mensen dus we doen het eens anders.

Wie o wie heeft leuke ideeën en combinaties van auto's en circuits voor het W13 toernooitje.
Kijk wel even op de toernooi site dat je niet een circuit of auto kiest die (bijna) niemand in bezit heeft.

Stuur mij gewoon even een DM met je suggesties.

En als het een onoverzichtelijke situatie wordt zal ik wel wat knopen doorhakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
JoepW schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:47:
Joep Willemsen
Dave Gelink
.....
.....
.....
Frank Hoogmans
.....

[afbeelding]

[...]

Tja, volgens mij maken we geen kans zo Hoogie... :'(
Roy als tester is ook geen verkeerde hoor ;)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zal er even nadenken vanavond.

Nu pak ik nog even een Silverado race mee.
ben ook op ts. IP adres is 173.199.64.243:9169

[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 09-04-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Doen "we" vanavond eigenlijk nog iets? Ivm. Pasen gaat mijn normale afspraak niet door dus ergens wat knallen op een servertje behoort tot de mogelijkheden :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Volgens deze post is het vanavond tijd voor Mosport met de Proto & GT. :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Precies.
Lekker knallen met de Corvette fixed op MoSport. <- Setup is PrImA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ford is drama, ik ga lekker voor de HPD ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wanneer leer ik nou eens om eerst in de OP te kijken voordat ik iets doms zeg :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Corvette is helemaal kicken! Lekkere setup. Neem die eens Nick ;)

Dit lees ik net op digitalracing.nl:
quote: SKeijmel;1056980274
Het voten kan beginnen

[edit] Gelieve de poll mogelijkheden van dit forum te gebruiken.
Ben een beetje klaar ermee....
Ik koop 'm wel voor het volle pond en dan hoef ik ook geen review te schrijven (wat ik wel leuk gevonden had)
Dus ik doe niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:35:
Corvette is helemaal kicken! Lekkere setup. Neem die eens Nick ;)

Dit lees ik net op digitalracing.nl:

[...]

Ben een beetje klaar ermee....
Ik koop 'm wel voor het volle pond en dan hoef ik ook geen review te schrijven (wat ik wel leuk gevonden had)
Dus ik doe niet meer mee.
Ik lees net dat Roy niet mee mag doen, dat gooit alles weer behoorlijk open. Ik wil best testen, en voor de review zal ik ook input vragen over wat iedereen wil weten. Voor mezelf staan (in geval van maken van een review) wel enkele dingen vast die ik wil doen:
- Bouwkwaliteit
- Feeling van stuur in verschillende games
- Moeilijkheid van instellen en of er veel veranderd bij verschillende games (in de settings dan)

Mocht ik niet als reviewer gekozen worden, koop ik em ook gewoon zodra hij uit is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-04-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Ik ga Corvette even proberen , is het niks dan ga ik voor de HPD vanavond, rij ik weinig mee dus
oefening kan geen kwaad.

Net even lotus practice gedaan maar dat is een zootje, ze rijden uit de pits zonder te kijken
en aangezien pit out precies bij de eerste bocht is verknallen ze zo bijna iedere ronde.

Of lekker spinnen en dan als een gek de baan weer op, come on !! je ronde is voorbij, verknal die van een ander niet.!

Zo mijn frustratie ook weer kwijt , hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik neig naar nogmaals een Indy Fixed over half uurtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:53:
[...]

Ik lees net dat Roy niet mee mag doen, dat gooit alles weer behoorlijk open. Ik wil best testen, en voor de review zal ik ook input vragen over wat iedereen wil weten. Voor mezelf staan (in geval van maken van een review) wel enkele dingen vast die ik wil doen:
- Bouwkwaliteit
- Moeilijkheid van instellen en of er veel veranderd bij verschillende games (in de settings dan)
Maar je moet ook kijken naar input lag, clipping etc.

Wow, net een super gave Trucks race gehad.
http://members.iracing.co...onid=5391230&custid=64876

Zat in de top split en kon goed mee. De eerste 40 ronden heb ik lang vast gezeten achter de #11. Hij gebruikte heel sneaky trucjes, waardoor ik hem steeds niet kon inhalen. We hebben ook vaker naast elkaar gereden. Dat was echt kicken.

Bij de pitstop 2 banden gepakt en halve tank benzine. Alleen degene (#7) voor me pakte ook 2 banden, dus ik won niet heel veel op hem. :-(
2 of 3 ronden later kwam er een caution en de hele top naar binnen.
En bij het uitkomen van de pits reden #7 en ik naast elkaar door de pitsstraat. P4 kreeg een zwarte vlag, waardoor #7 naar P4 schoof en ik naar P5.

Bij de restart was ik iets sneller dan #7, maar ik pushte iets te hard waardoor ik net te loose (overstuur) werd bij het uitkomen van T2. In de laatste 10 ronden heb ik het gat nog kunnen dicht rijden, maar helaas kon ik er niet meer langs.

Ik had echt een gave en clean (0 inc's) race gehad. Homestead is ook een super gave baan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:53:
[...]

- Bouwkwaliteit

Mocht ik niet als reviewer gekozen worden, koop ik em ook gewoon zodra hij uit is.
Het gaat mij er met name om dat ze nu de poll willen beperken tot gebruikers van hun Forum.
Digitalracing.nl is mij veels te gesloten terwijl er al zo weinig iracers en simracers zijn in de Benelux.
Ik heb al een aantal keer 'aanvaringen' gehad als ik adverteerde voor GoT-events en het GoT-toernooi.
Dit is het druppeltje.....

We hebben hier een hele leuke iRacing (en andere sims als die er nog komen) community. En ik blijf hier 'zitten' als buitenboord motor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 09-04-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:58:
[...]

Maar je moet ook kijken naar input lag, clipping etc.

Wow, net een super gave Trucks race gehad.
Input lag en clipping zijn ook zeer game-setting gerelateerd overigens. Sommige games (F1 2011) die zorgen al voor clipping bij een instelling hoger als 20% ofzo (bij mijn huidige stuur). Ook input-lag kan vaak aan de game liggen, bij bijvoorbeeld F1 2010 zat er input lag op je controls als je gebruik maakte van de Rapture sound-driver...

@Joep, je hebt wel gelijk hoor. Ik ken ook wel mensen die op mij wilden stemmen, maar die ga ik echt niet vragen een account daar te maken... Verder zal het wel, want het wordt toch iemand van dat forum. Ik zie de release wel tegemoet, want daar zal ik er een moeten bemachtigen.

En je hebt gelijk -> Homestead is cool :)

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-04-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal Thomas een mailtje sturen dat ie er 1 (2 ;) ) apart moet houden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 09-04-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:06:
Ik zal Thomas een mailtje sturen dat ie er 1 (2 ;) ) apart moet houden ;)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
En dan uit de 2e verbeterde batch !!! die zonder bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Je kan nog zo onbevooroordeeld zijn maar als je iets moet testen wat je voor de helft van de prijs mag kopen
dan geef ik weinig voor de geloofwaardigheid van de review.

Ik vind het maar een rare manier van je spullen laten reviewen, "biased" zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hoogie2004: als ik voor je vote, mag ik dan een keertje bij je komen proberen hoe de CSW is ? :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hier is iedereen welkom :+

Koffie staat altijd klaar.
Zal zo effe een foto sturen van mijn 'sim-rig' :+

[ Voor 80% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-04-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:56:
Ik neig naar nogmaals een Indy Fixed over half uurtje :+
Schrijf je in dan! :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jaja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Server is up met HPD en GT's..... Ik ga lekker boenderen met de Corvette ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
Ik dacht nog ff de Proto&GT op Philip Island mee te pakken.
Tot m'n verbazing toch in de Topsplit mogen starten...

Maarja.... Iemand dacht dat mijn achter spoiler wel mooi zou staan op zijn neus...
dus in T4 van L1 was het alweer voorbij...
Mijn doel was uitrijden.... Rocco, Zaahir en Teemu deden mee, en die zorgen doorgaans wel voor een redelijke SoF.

Nou ja.... zo meteen Mosport in de GoT practise

Oef, was een SoF van 3008...
Rocco en Zaahir, kwamen in de knoei toen een GT
ineens naar binnen stuurde uitkomen laatste bocht / opkomen rechtestuk. :?

[ Voor 16% gewijzigd door RichardA op 09-04-2012 20:39 ]

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik wil gewoon erg graag dat ding uitproberen voordat ik 700,- neertel :)
En ben natuurlijk ook wel geinteresseerd in je magnificent Sim-rig :)

Maareh even wat anders wat hier wellicht wel enigzins op aansluit. Is het geen idee om eens een meet te organiseren ofzo? Nick, Hoogie en ik komen volgens mij uit het zonnige limburg, en kunnen vast wel carpoolen (ik heb een leasebak dus diesel is gratis).
Misschien iets voor de volgende W13 (deze is misschien wat kort dag om zoiets te organiseren)?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Lijkt me leuk :)
Toen ik nog actief was bij simracing.nl werd dat ook wel eens gedaan. Afspreken op een kartbaan, paar heats karten en dan lekker bbq'en :)

Indy race was leuk. Hele race op 2 seconde achter Frank aan gereden. Soms hij paar tienden sneller, dan ik weer. Jammer dat we niet heeel dicht bij elkaar zaten, had leuk kunnen worden.

Goeie ontwijkende actie van ons beiden op een startcrash, daarna Frank die een divebomb doet in de chicane (;)), en rondje later ik die daar de fout in ga, en Frank voorbij moet laten. Helaas daarna van achter aangetikt (wonder dat ik daar geen schade van had), en de aansluiting iets verloren.

Al met al, leuke race. Maar wederom funest voor mijn SR.... lijkt wel dat ik die tegenwoordig veel makkelijker verlies dan een maand of 2 terug :/

[ Voor 67% gewijzigd door BM op 09-04-2012 21:05 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

http://members.iracing.co...onid=5391779&custid=61620

Leuke race met Maykel :) Ik had nog mazzel dat hij oplette (en ik hem kon ontwijken) in de chicane in Lap 1.... :X Ik schrok me helemaal dood toen hij 20 meter eerder dan ik zou doen op de rem trapte.... Alle zeilen bij moeten zetten om niet 2 man mee te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-brlBr7IuN-Q/T4MqJ0Xb_rI/AAAAAAAAAcQ/JN_1yjP95U0/s821/IMG_20120409_202717.jpg

^^ werkt die?

Overigens is het topic op digitalracing echt compleet ontspoord, wat wel jammer is. Ik heb geen idee wat er in de DM's is geroepen maar het zal niet mooi zijn. Wel blij dat Roy zijn mening en eerdere uitlatingen flink heeft onderbouwd (hij leek in eerdere posts behoorlijk biased, waar het er nu op lijkt dat hij wil weten dat zijn eerdere werk zin heeft gehad).

[ Voor 42% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-04-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net de 21:45 race in de Skip op Suzuka gedaan. Had vanmiddag al gereden, maar dat ging niet echt lekker (3 spins 2 offtrack en 8e of 9e ofzo).
Nu een iets hogere SOF (2644), maar ik was ook meteen de langzaamste van de qualifiers, en startte als 10e. Ik heb 3 man op eigen kracht ingehaald, en 2 door spins/crashes, waardoor ik dus als 5e eindigde. Laatste rondes warn nog wel spannend omdat Ludovic Stricher toch wel een klap sneller was dan mij (maar eerder gespind was). In de laatste ronde kwam hij in de esses tot op 0.3s (hij lag 4 rondes eerder nog op 3s) terwijl ik de ballen uit mn broek aan het rijden was. Gelukkig sneed hij Degner 1 te hard af waardoor zn Skip in onbalans raakte, en hij spinde. De rest van het rondje heb ik het heel rustig aan gedaan omdat er niks meer te winnen was, en ik naar achteren een gap van meer dan 6s had. Wel tevreden over mn racepace, omdat mn gemiddelde tijd maar 1.2s langzamer was dan mn snelste ronde. Zeker gezien dat ik pas vanaf L5 mn eigen pace kon gaan rijden.
Helaas wel maar een magere 108 punten (klein startveld van maar 13 man), mja, beter dan niks. Ook weer 42 iR erbij en mijn damage van vanmiddag op SR gebied goed gemaakt :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:03:
...
Overigens is het topic op digitalracing echt compleet ontspoord, wat wel jammer is. Ik heb geen idee wat er in de DM's is geroepen maar het zal niet mooi zijn. Wel blij dat Roy zijn mening en eerdere uitlatingen flink heeft onderbouwd (hij leek in eerdere posts behoorlijk biased, waar het er nu op lijkt dat hij wil weten dat zijn eerdere werk zin heeft gehad).
Tja ik vind het ook wel naïef dat sommigen hier lijken te denken dat na het verplaatsen van die test naar DigitalRacing dat het nog steeds een volledige Tweakers-centered contest is en sommige openlijke reacties daar van sommige Tweakers vind ik ook wel redelijk not-done maargoed.

Ik denk dat Roy zeker geen verkeerde keuze geweest zou zijn maar het is dan wel weer jammer/vreemd dat dat vanuit Fanatec weer niet geaccepteerd wordt.
Maargoed ik zie wel wat er nog gaat gebeuren met het geheel.
Het lijkt er dus al op dat het helemaal niet meer doorgaat, naja de volgende keer beter zullen we maar zeggen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Red Baron op 10-04-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:03:
http://members.iracing.co...onid=5391779&custid=61620

Leuke race met Maykel :) Ik had nog mazzel dat hij oplette (en ik hem kon ontwijken) in de chicane in Lap 1.... :X Ik schrok me helemaal dood toen hij 20 meter eerder dan ik zou doen op de rem trapte.... Alle zeilen bij moeten zetten om niet 2 man mee te nemen.

[afbeelding]

^^ werkt die?

zo'n logiteck driving force gt stuurtje heb ik ook, leuk om zo te zien alleen heb jij er andere pedalen bij, ik wist niet eens dat dat kon andere pedalen er op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik neem aan dat die pedalen gewoon stand alone zijn.
Dus die worden als een aparte input device gezien door je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 00:01:
[...]

Tja ik vind het ook wel naïef dat sommigen hier lijken te denken dat na het verplaatsen van die test naar DigitalRacing dat het nog steeds een volledige Tweakers-centered contest is en sommige openlijke reacties daar van sommige Tweakers vind ik ook wel redelijk not-done maargoed.

Ik denk dat Roy zeker geen verkeerde keuze geweest zou zijn maar het is dan wel weer jammer/vreemd dat dat vanuit Fanatec weer niet geaccepteerd wordt.
Maargoed ik zie wel wat er nog gaat gebeuren met het geheel.
Het lijkt er dus al op dat het helemaal niet meer doorgaat, naja de volgende keer beter zullen we maar zeggen dan.
Voor mij raakte de dr.nl community wederom de gevoelige snaar van 'niet samen willen werken' met andere simrace-groepen. Daar had ik al ervaring mee in eerdere contacten. (W13 toernooien, open practices, etc.)
Het omzetten van de open vote naar gesloten was voor mij de reden (noem het maar een druppel) om me daar terug te trekken.
We zijn als Benelux al een kleine groep in sim-race-land, dus een beetje samenwerking en openheid zou juist goed zijn voor de Benelux als geheel.
Voor mij nu een gesloten boek. Ik w8 wel op de CSW in de reguliere verkoop en eventueel V2 om de kinderziektes af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 01:42:
[...]

zo'n logiteck driving force gt stuurtje heb ik ook, leuk om zo te zien alleen heb jij er andere pedalen bij, ik wist niet eens dat dat kon andere pedalen er op aansluiten.
De pedalen sluit je gewoon aan met USB, dus zoals RedBaron al zegt, is een apart input device.
[...]
Roy voldeed niet aan de eisen die Fanatec stelde, en dat vond ik al vanaf zijn eerste aanmelding (echter heb ik daar niks van gezegd). Dat die eisen misschien vreemd zijn is een compleet andere discussie. Roy lijkt me iemand met veel ervaring, en daarom ook wel iemand die het goed moet kunnen. Echter vind ik hem in al zijn commentaren niet helemaal neutraal (een deel daarvan heeft hij later wel onderbouwd, maar dan nog).

[ Voor 48% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-04-2012 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:35:
......
Maareh even wat anders wat hier wellicht wel enigzins op aansluit. Is het geen idee om eens een meet te organiseren ofzo? Nick, Hoogie en ik komen volgens mij uit het zonnige limburg, en kunnen vast wel carpoolen (ik heb een leasebak dus diesel is gratis).
Misschien iets voor de volgende W13 (deze is misschien wat kort dag om zoiets te organiseren)?
Leuk idee.... Iemand zin om het "voortouw" te nemen en iets op te zetten?

Er zijn nog niet heel veel suggesties voor het W13 toernooi binnengekomen via DM's. Ik wil graag snel knopen doorhakken..

En vergeet vanavond de Oval training / school niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vanavond oval school *O*

Ik weet niet of ons wagentje van vanavond hetzelfde heeft, maar met de Silverado remmen voor de pits is niet te doen, het is alsof je met je voeten op de grond moet remmen in een wagen van 10 ton ofzo. Flintstone style :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-04-2012 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Joep, heb je mijn voorstellen gezien? Ik zal vanavond ook aan de road kant wat bedenken.

Ik ben benieuwd hoe dat vanavond gaat en ik hoop dat ik niet de cautions vergeet :P Wie zijn er nog meer admin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 07:06:
[...]

Leuk idee.... Iemand zin om het "voortouw" te nemen en iets op te zetten?

Er zijn nog niet heel veel suggesties voor het W13 toernooi binnengekomen via DM's. Ik wil graag snel knopen doorhakken..

En vergeet vanavond de Oval training / school niet!
Ik kan wel is een datum plannertje op zetten voor een aantal data. Ik heb vroeger met rFactor al wel is wat LAN parties georganiseerd met een groepje waarmee we toen actief rFactor speelde. Moeten wel van te voren ff kijken wat we doen. Ik kan me voorstellen dat we bv gaan karten en afsluiting met wat eten. Maar er zijn natuurlijk meerdere opties. Kunnen ook een wedstrijd op Zandvoort, Zolder of Spa bezoeken. Noem maar iets

W13 toernooi heb ik al wat suggesties staan. Zal vandaag is een compleet programma met verschillende opties in de DM gooien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ik dacht dat er hier al enkelen naar de 6 uur van Spa Francorchamps gingen kijken... Is natuurlijk voor de nederlanders een heel pak uit de richting.

Heb m'n vriendin al kunnen overtuigen maar het staat nog niet vast of ik kan.

Hoe staat jullie vriendenkring eigenlijk tegenover iRacing? Paar van m'n vrienden vinden het wel graaf maar krijg ik zo snel niet overtuigd om het eens wat te proberen. Een paar anderen staren me soms aan alsof ik in een of andere mentale instelling thuishoor, en dat zijn dan nog de F1-freaks die om 4u 's nachts opstaan om een race te bekijken. :+

Deze avond zal ik erbij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
[...]

+1. Ik vind het niet meer dan logisch dat de stemming een drnl aangelegenheid moet zijn. En natuurlijk maak je weinig kans als je vrijwel nooit post op dat forum (of puur voor de test lid bent geworden). Tweakers stelde voorwaarden, dan mag drnl dat toch ook? Vind het een beetje getuigen van slecht tegen je verlies kunnen van sommigen, maar goed. Dat is overigens peanuts vergeleken met de reacties van de organisator. Manmanman, daar wil je als Fanatec zijnde toch niet mee worden geassocieerd?

Nouja, voordeel is wel dat ik voorlopig even geen zin meer heb in dat stuur, dus nog even flink wat geld in de pocket hou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat CSW stuur zal me aan m'n achterwerk oxideren, alleen vind ik wel dat wat Joep zegt hout snijden. Benelux is al een kleine groep en in die kleine groep dan nog weer een afsplitsing hebben is niet zo handig en al helemaal niet gezellig. Dat zie je nu al, niemand krijgt de kans om het CSW stuur te testen terwijl dat binnen Benelux/iRacing juist een mooie kans zou zijn om jezelf wat meer in the picture te zetten, zowel bij Fanatec als iRacing. Volgens mij zijn de wekelijkse oefen/testsessies open voor heel Benelux, waarom zie je daar bijna nooit iemand van buiten GoT? Haat? Nijd? Wat is er aan de hand?

Over de vriendenkring: ik heb vorig jaar op onze LANparty iRacing geplugged door er een competitie in te houden (om de beurt een paar rondjes rijden met o.a. de Skip en Star Mazda). En alhoewel de meeste mensen het leuk vonden was voor 99% de aanschaf van een stuur en de maandelijkse kosten een struikelblok. Verder vinden de meesten het wel leuk (maarja, we zijn dan ook een vriendengroep die LAN's organiseert) maar meer ook niet (velen hebben ook al huisje/boompje/beestje/kindje dus helemaal geen tijd om er uren per week in te steken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:18:
Dat CSW stuur zal me aan m'n achterwerk oxideren, alleen vind ik wel dat wat Joep zegt hout snijden. Benelux is al een kleine groep en in die kleine groep dan nog weer een afsplitsing hebben is niet zo handig en al helemaal niet gezellig. Dat zie je nu al, niemand krijgt de kans om het CSW stuur te testen terwijl dat binnen Benelux/iRacing juist een mooie kans zou zijn om jezelf wat meer in the picture te zetten, zowel bij Fanatec als iRacing. Volgens mij zijn de wekelijkse oefen/testsessies open voor heel Benelux, waarom zie je daar bijna nooit iemand van buiten GoT? Haat? Nijd? Wat is er aan de hand?
Bij DR.NL zijn er relatief weinig mensen die daar iRacing doen. De mensen die daar iRacing doen, doen vooral oval. Er zijn gewoon heel weinig mensen die road racen.

Over je laatste punt, volgens mij is GoT niet zo heel bekend als wij denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nja, dat de selectie van tester zo moeizaam is verlopen is jammer, maar heeft mijn enthousiasme voor het stuur niet veranderd. Ik snap goed dat bij dr.nl mensen op eigen mensen stemmen, echter deed er iemand mee die niet aan de voorwaarden voldeed. Dan kan je 2 dingen doen, opnieuw stemmen zonder die persoon (wat imho het eerlijkst is) of die stemmen laten vervallen, wat me erg raar lijkt.

Mja, denk dat de discussie wel ten einde is en dat er geen community tester van ons / dr.nl zal worden opgegeven. We wachten af op de release.

Verder wel redelijk eens met Arfman, erg jammer dat er vanuit Benelux / Nederland nu niemand dat kan testen, terwijl het toch wel een beetje positieve invloed kan hebben op iRacing en de nederlandse sim-community. De verdeeldheid is balen, maar die hebben we al gemerkt bij eerdere w13 toernooien e.d.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-04-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Maar BruceLee krijgt toch sowieso een CSW om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Frank, dat verder niemand zich had opgeven had te maken met het feit dat iedereen binnen drnl Roy ziet als dé tester (indien je op drnl actief was, had je dat geweten). Hij was dan ook de enige die al relevante reviews had gemaakt. Hij had 6 links staan, de rest bij elkaar opgeteld, vermenigvuldigd met twee in het kwadraad had 0 (nul!) reviews. ;) En er was helemaal niemand die iets tegen zijn aanmelding had, totdat Thomas daar een stokje voor stak.

Indien van te voren duidelijk was dat Roy niet mee mocht doen, hadden andere mensen zich vast wel aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:21:
[...]

Bij DR.NL zijn er relatief weinig mensen die daar iRacing doen. De mensen die daar iRacing doen, doen vooral oval. Er zijn gewoon heel weinig mensen die road racen.

Over je laatste punt, volgens mij is GoT niet zo heel bekend als wij denken.
Dat had ik ook al gemerkt. Ik keek laatst eens op dr.nl en toen zag ik inderdaad alleen maar SimBin leagues, daar kan ik niet zoveel mee. Toen ook niet verder gekeken in het forum. Nu wel gedaan en het is niet aan te raden, maar dat terzijde :P

En GoT is een van de grootste fora ter wereld (ruim binnen de top 100). GoT is heel breed maar ik denk dat wij hier in dit topic toch een behoorlijk groepje serieuze iRacers hebben verzameld. Ik ken geen andere NL-talige site of forum met zoveel iRacers in ieder geval.

EDIT: Jarninho, het is ook wel een beetje jammer om te zien hoe er op dr.nl werd gereageerd op aanmeldingen die van hier kwamen. Erg jammer dat Tweakers.net deze actie hier uit onkunde/onbegrip heeft afgekapt en als ik Fanatec was en deze tenenkrommende situatie had gadegeslagen kwam er helemaal geen stuur deze kant op, want het lijkt (nee, sterker nog, zijn) wel een stelletje ruziënde pubers zo af en toe. Daar wil je als bedrijf niet mee geassocieerd worden lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door Arfman op 10-04-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jarninho schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:29:
Frank, dat verder niemand zich had opgeven had te maken met het feit dat iedereen binnen drnl Roy ziet als dé tester (indien je op drnl actief was, had je dat geweten). Hij was dan ook de enige die al relevante reviews had gemaakt. Hij had 6 links staan, de rest bij elkaar opgeteld, vermenigvuldigd met twee in het kwadraad had 0 (nul!) reviews. ;) En er was helemaal niemand die iets tegen zijn aanmelding had, totdat Thomas daar een stokje voor stak.

Indien van te voren duidelijk was dat Roy niet mee mocht doen, hadden andere mensen zich vast wel aangemeld.
Tja, ik had wel gezien dat hij een CSR-E wheel had gehad, maar heb ook zijn gigantische lijst aan reviews gezien. Ik twijfelde aan of hij wel in aanmerking kwam, en heb niks gezegd omdat ik niemand tegen het zere been wil schoppen of onterecht wil zeggen, maar jij mag niet meedoen. Dat Fanatec daar een stokje voor steekt, omdat ze de regelgeving die ze zelf opstellen volgen, vind ik persoonlijk alleen maar goed.

Ik zie de BruceLee review zeker wel tegemoet, ben erg benieuwd wat hij ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Nog één race met max 2 inc. en dan heb ik ook een D licentie middels een 4.0.
Leuke races gehad tot nu toe met 1 heel spannende.
Mijn vorige startte ik in het midden van het veld (6de), dat is niet de handigste plek om te starten tussen de rookies. Werd in T2 het gras op geramd en verloor daar een plek of 2. Uiteindelijk 5de geworden. Na de start helemaal niemand meer tegengekomen dus dat was een beetje saai. Wel goed voor mijn sr. Kwam wel dichterbij op mijn voorganger.
Benieuwd hoe het op het andere circuit gaat met iets meer ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:30:
[...]

Dat had ik ook al gemerkt. Ik keek laatst eens op dr.nl en toen zag ik inderdaad alleen maar SimBin leagues, daar kan ik niet zoveel mee. Toen ook niet verder gekeken in het forum. Nu wel gedaan en het is niet aan te raden, maar dat terzijde :P

En GoT is een van de grootste fora ter wereld (ruim binnen de top 100). GoT is heel breed maar ik denk dat wij hier in dit topic toch een behoorlijk groepje serieuze iRacers hebben verzameld. Ik ken geen andere NL-talige site of forum met zoveel iRacers in ieder geval.
Tweakers.net is misschien wel heel bekend, maar de iRacing groep binnen Tnet blijkbaar niet. Dan ligt het aan de reclame, of het gebrek er van?
Ik ken ook geen grotere groep iRacers in NL/BE, maar we zijn zeker niet de bekendste.

Trouwens, ik ben aan het denken om een LMS league op te zetten. Races van 90/120 minuten en contact wordt (zwaar) gestraft. Het is allemaal nog in de bedenk fase. Misschien kunnen we als GoT de league organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:18:
Indien de sessies me bevallen doe ik ook gewoon met got mee. Ik vind drnl wat handiger qua posten, met een eigen iRacing sectie op het forum, maar voor de rest zal het me echt worst wezen of ik nou hier, daar of op het iRacing forum post, of met een drnl hosted sessie mee doe of met een van tweakers.

Ik vind de reacties van de admins op Joep's posts over got toernooien ook niet erg handig (en ben het er ook niet mee eens), maar verder mag je op drnl volgens mij meer dan op tweakers. Volgens mij is er ook niemand bij drnl die een hekel aan tweakers heeft, velen hebben zelfs een account hier. Het wij vs zij gevoel lijkt echt meer hier vandaan te komen (en ik denk dat ik redelijk objectief ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:39:
[...]

Tweakers.net is misschien wel heel bekend, maar de iRacing groep binnen Tnet blijkbaar niet. Dan ligt het aan de reclame, of het gebrek er van?
Ik ken ook geen grotere groep iRacers in NL/BE, maar we zijn zeker niet de bekendste.
Maar wie is dan wel de bekendste :? Ik zie nooit andere groepen iets hosten binnen iRacing, of ik kijk altijd net verkeerd natuurlijk. Tijdje terug had je nog iRacers.nl maar dat is ook alweer afgelopen.
Trouwens, ik ben aan het denken om een LMS league op te zetten. Races van 90/120 minuten en contact wordt (zwaar) gestraft. Het is allemaal nog in de bedenk fase. Misschien kunnen we als GoT de league organiseren?
Please elaborate :) Welke auto's? Contact zwaar gestraft, op welke manier? En hoe/wie gaat bepalen hoe zwaar het gestraft moet worden?
Jarninho schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:39:
Indien de sessies me bevallen doe ik ook gewoon met got mee. Ik vind drnl wat handiger qua posten, met een eigen iRacing sectie op het forum, maar voor de rest zal het me echt worst wezen of ik nou hier, daar of op het iRacing forum post, of met een drnl hosted sessie mee doe of met een van tweakers.
Datzelfde heb ik ook hoor, boeit me echt niet welke sessie ik meedoe. Ik heb geen account bij dr.nl omdat daar nauwelijks road iRacers zitten, het is echt GTR/Race 07 georiënteerd en die games heb ik allang achter me gelaten (niet vervelend bedoeld).
Ik vind de reacties van de admins op Joep's posts over got toernooien ook niet erg handig (en ben het er ook niet mee eens), maar verder mag je op drnl volgens mij meer dan op tweakers. Volgens mij is er ook niemand bij drnl die een hekel aan tweakers heeft, velen hebben zelfs een account hier. Het wij vs zij gevoel lijkt echt meer hier vandaan te komen (en ik denk dat ik redelijk objectief ben).
Dat wij vs. zij gevoel heb ik eigenlijk pas sinds gisteren toen ik het dr.nl forum eens doornam. Niet om te haten maar als het zo moet ben ik blij dat er op Tweakers af en toe wat strenger wordt gemodereerd.

Verder wil ik geen rel veroorzaken, elk forum heeft z'n bestaansrecht en ik hoop van harte dat we elkaar ooit tegenkomen op de virtuele racebaan en daar een lekker sportief potje gaan racen, van welk forum je ook afkomstig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Hoogie2004 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:33:
[...]

Tja, ik had wel gezien dat hij een CSR-E wheel had gehad, maar heb ook zijn gigantische lijst aan reviews gezien. Ik twijfelde aan of hij wel in aanmerking kwam, en heb niks gezegd omdat ik niemand tegen het zere been wil schoppen of onterecht wil zeggen, maar jij mag niet meedoen. Dat Fanatec daar een stokje voor steekt, omdat ze de regelgeving die ze zelf opstellen volgen, vind ik persoonlijk alleen maar goed.
De CSR-E die hij heeft gehad was een vroege beta. Een hele andere dan de sturen die naar de community testers zijn gegaan (elektronica en drivers zijn later compleet aangepast). Hij heeft dus ook nooit een review van dat ding gemaakt, omdat dat niet mocht (en terecht, want het was een vroege beta). Wat dat betreft valt hij binnen de criteria en zou hij wat mij betreft gewoon mee mogen doen. Maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken.

Alleen, geef dat van te voren aan! Iedereen die drnl een beetje volgt weet dat Roy die pol met gemak gaat winnen. En terecht, die jongen schrijft hele mooie, nuttige, kritische reviews.

Als de regels van te voren duidelijk waren, had niemand er een probleem mee gehad. Maar nu is zo ongeveer iederéén pissig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:48:

Please elaborate :) Welke auto's? Contact zwaar gestraft, op welke manier? En hoe/wie gaat bepalen hoe zwaar het gestraft moet worden?
Ik zat te denken aan:
Als je contact maakt, worden er punten af getrokken in het kampioenschap. Hoe veel etc weet ik nog niet.
De wedstrijdleiding zal uiteraard er naar kijken, waarschijnlijk na de race of zo.
Of een stop en go penalty, maar dan moet er een live admin zijn.

Maar ik ga op iRacing eerst eens pollen of er animo is.

Veel mensen uit de Benelux rijden bij buitenlandse leagues.
Misschien moeten we meer reclame maken op het Benelux forum van iRacing. (Al blijft dat lastig :P)

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik denk dat je even moet bedenken wat je wilt bereiken met die straf :)
Kijk, als het duidelijk is dat het expres gebeurt, of door bijvoorbeeld zonder te kijken de baan weer op te rijden na een spin, dan snap ik het. Alleen heeft een stop and go dan weer weinig zin want de LMS auto's zijn dan vaak al zo beschadigd dat het meteen over is (meatball) of flink wat snelheid verliezen, straf genoeg lijkt me.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik hoop (en er eigenlijk van uit ga) dat we een degelijke groep simracers bij elkaar krijgen zodat die regels niet nodig zijn. In ieder geval niet zo'n crashfest als die zondagavond ESCORS races waar ik wel eens iets over lees hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:48:
[...]
Datzelfde heb ik ook hoor, boeit me echt niet welke sessie ik meedoe. Ik heb geen account bij dr.nl omdat daar nauwelijks road iRacers zitten, het is echt GTR/Race 07 georiënteerd en die games heb ik allang achter me gelaten (niet vervelend bedoeld).
Die games staan bij mij ook niet op de pc :) Maar ik denk dat er op drnl wel degelijk road racers zitten. Ik rij de laatste tijd alleen maar Skip. Sander heeft van de week een wereldrecord in de Jetta gereden, Requim (Tim) rijdt ook enorm hard. Richard, Niel en Joost rijden ook veel road, net als Maik en Roy. Er zitten er zat. Er rijdt alleen bijna niemand ALMS.

Maar er zitten ook veel oval racers en de drnl community series is best leuk en ik heb er een hoop van geleerd qua setups maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jarninho, dat ik dat denk komt voornamelijk omdat er bij de leagues die dr.nl organiseert alleen iRacing oval staat (iROC), niets qua road. Er zullen best mensen zijn op dr.nl die road rijden, maar die zitten ook vrijwel allemaal hier (behalve Roy en Sander denk ik, die ken ik niet). Vandaar mijn idee daarover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:56:
Ik denk dat je even moet bedenken wat je wilt bereiken met die straf :)
Kijk, als het duidelijk is dat het expres gebeurt, of door bijvoorbeeld zonder te kijken de baan weer op te rijden na een spin, dan snap ik het. Alleen heeft een stop and go dan weer weinig zin want de LMS auto's zijn dan vaak al zo beschadigd dat het meteen over is (meatball) of flink wat snelheid verliezen, straf genoeg lijkt me.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik hoop (en er eigenlijk van uit ga) dat we een degelijke groep simracers bij elkaar krijgen zodat die regels niet nodig zijn. In ieder geval niet zo'n crashfest als die zondagavond ESCORS races waar ik wel eens iets over lees hier.
Daarom dacht ik aan strafpunten in het kampioenschap. Het is allemaal nog in een heel vroeg stadium. Ik had het idee pas vanmorgen bij het ontbijt :+
Het is heel belangrijk dat mensen netjes willen rijden en niet zoals in de officiële GT&Proto serie. Ook wil ik voor elke race duidelijk hebben waar je wel kan inhalen, waar welke auto moet rijden als bijv. een HPD een GT wil inhalen etc etc.
Het moet iig voor iedereen duidelijk zijn wat elke klasse van de andere klassen kan verwachten. Dat is imo het grootste probleem in de officiële serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik hou me even afzijdig van het GoT - DNRL verhaal. Mij te hoog soap gehalte. ;)

Maar is er hier genoeg animo voor een meet? Als er minimaal 8 man zijn denk ik dat het wel leuk kan zijn. Dan wil ik namelijk best wel is wat dingen gaan bekijken en er wat tijd in steken. Maar heb nog niet veel respons hier voor gezien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Eigenlijk moeten we meer topics hebben, want nu komt alles door elkaar. Beetje onoverzichtelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:01:
Jarninho, dat ik dat denk komt voornamelijk omdat er bij de leagues die dr.nl organiseert alleen iRacing oval staat (iROC), niets qua road. Er zullen best mensen zijn op dr.nl die road rijden, maar die zitten ook vrijwel allemaal hier (behalve Roy en Sander denk ik, die ken ik niet). Vandaar mijn idee daarover :)
Ja, ho, stop :) Heb je het iRacing subgedeelte wel eens bekeken? Het staat een beetje verstopt, maar het is er echt. http://forum.digitalracing.nl/forumdisplay.php?f=20

Setups, replays, verhalen, etc. Zowel road als oval.

Er is tot nu toe maar 1 test (!) league geweest en dat was inderdaad een oval league. Maar dat is niet representatief voor hetgeen er allemaal gepost wordt en de iracers die er rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jarninho schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:48:
[...]

De CSR-E die hij heeft gehad was een vroege beta. Een hele andere dan de sturen die naar de community testers zijn gegaan (elektronica en drivers zijn later compleet aangepast).

Als de regels van te voren duidelijk waren, had niemand er een probleem mee gehad. Maar nu is zo ongeveer iederéén pissig :)
Dit is precies de reden dat ik niks heb gezegd. Ik kan niet oordelen in hoeverre de versie die hij heeft gehad door Fanatec wordt beoordeeld als een review / test versie. Ik ga me verder ook afzijdig houden in het verhaal, denk dat het allemaal wel duidelijk is zo, en zo niet, jammer dan.

Over de meet, indien op tijd gepland (niet zoals onze dinsdag practise begin dit seizoen) :+ en dat ik kan, wil ik best een biertje komen drinken of een rondje karten of whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Wat moet ik mij voorstellen bij een meet? Een beetje race-georiënteerd zou leuk zijn natuurlijk. Ben altijd wel te porren voor een leuke meet.
Drukte hier, iedereen vrij ofzo? ;)
Niet van plan kwalificeren voor de trackwisseling met de mx5. Een keer achteraan beginnen lijkt me ook wel leuk.
Vorige week dacht ik, probeer even een kwali voor het eerst. Meteen mijn pb gereden. 2de plek beginnen vond ik niet erg maar in de hogere cut later start je dan op p. 6. Zie dan maar inc vrij de eerste ronde door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dit bedoel ik, nu hebben we het over de CSW, de meeting en mijn LMS league door elkaar. :P
Is het niet mogelijk om meerdere topics te maken of een eigen iRacing subforum? Of eventueel een heel eigen forum

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Heerlijk toch die ongecontroleerde chaos. ;) Vrees dat we van tweakers.net weg moeten voor een eigen forum. Er is hier nog voor geen enkel spel een sub forum geopend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Racing Lions wilt best een forum maken en samenwerken met GoT :)

Dat is ook weer waar wat Hoogie onder mij zegt :P

[ Voor 45% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind het wel handig dat alles door elkaar loopt. Scheelt mij 10 topics checken. Ik denk ook dat weggaan van hier voor een apart forum, ons leden kost (en het moeilijker maakt om nieuwe leden te werven)

[ Voor 42% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-04-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Weinig behoefte aan meerdere topics, maar ben vrij groen in iracing dus heb er weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Alles door elkaar is opzich wel heerlijk chaotisch, heeft wel wat :) Ik heb er ook niet zoveel behoefte aan om straks 3 sites, en 34 verschillende topics te gaan volgen.

Wat ik wel zou voorstellen is dat mócht er besloten worden tot een meet, dat daar wel een apart topic voor geopend word (als dat van de mods mag iig).

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:22
Deze community heeft elkaar gevonden via GoT en krijgt ook steeds nieuwe aanwas via GoT, zodra je van het forum weggaat, wordt je een selecte eigen community. Laten we dat dus juist niet doen :). Het leuke van GoT is dat er steeds nieuwe mensen bij komen die veel kunnen leren van de anderen.

Ik zit zelf ook op DR, maar dat is meer voor de gezelligheid dan voor hun league's. Het is een hechte groep mensen die elkaar ook bijna allemaal in het echt kent. Totaal anders dan hier. Vanuit hun perspectief kon ik me ook wel voorstellen dat zij niet veel trek hadden in hun forum als springplank te gebruiken voor de gehele NL sim-community. Daarnaast waren de regels en voorwaarden die Sebastian stelde ook vaag en onduidelijk. Ook waren niet al zijn reacties van het meest volwassen niveau.

Fanatec heeft dit gewoon slecht aangepakt imo. Als ze een lokale poll op hun website hadden gezet, of zelf iemand hadden uitgekozen, was het veel beter verlopen. Daarnaast is het flauw dat Roy het stuurtje niet mag testen, aangezien hij zeer vakkundig is en ontzettende goede vergelijkingen kan trekken met anderer stuurtjes. Geen offence naar de anderen hier, maar ik denk niet dat iemand daarbij in de buurt kan komen. Uiteindelijk gaat het om de test en niet om een goedkoper stuurtje.

Zó! Nu op naar Zandvoort met de Skip. Eerste race zonder te oefenen was niet echt slim :*). Veel spins, aanrijding, achterveld en inconsistent. Zit al redelijk bij de tijden van vroeger, maar dat was met OTM. Volgens mij moet het nu wel een stuk sneller kunnen. Helaas heb ik een beetje het Laguna Seca effect hier. Soms verlies je de achterkant heel onverwacht en sta je achterstevoren... Welke setups gebruiken de andere Skip rijders hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Een paar nieuwe topics zou wel handig zijn imo. Bijv. een speciaal Week13 toernooi topic of een eventueel meeting topic? Want FIFA/BF3 hebben allemaal meerdere topics.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Een week 13 toernooi topic zie ik ook wel zitten. Een meeting topic weet ik niet, is misschien wat overdreven (meeting vind ik wel een goed idee :)). Ik denk dat je met een nieuw topic ook nieuwe mensen aan trekt. Zo ging dat bij mij in ieder geval, ik kwam al heel vaak in dit gedeelte van het forum, zag al heel lang een iRacing topic, maar had er nog nooit in gekeken. Toen hebben jullie een keer een nieuw topic gemaakt (iRacing 2.0) en toen klikte ik er een keer op toen ik me verveelde, en was meteen hooked :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:52:
Toen hebben jullie een keer een nieuw topic gemaakt (iRacing 2.0) en toen klikte ik er een keer op toen ik me verveelde, en was meteen hooked :+
Nu komen we nooit meer van je af :+

Voor mij hetzelfde verhaal trouwens, ook aangehaakt bij nieuw topic :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ach, het is nu even chaos maar normaal gesproken kabbelt het rustig door, niet teveel topics aanmaken want dat versplintert alleen maar.

Meeting is leuk. Jammer dat ik er niet eerder aan heb gedacht, maar aankomend weekeind organiseer ik een LAN (zie sig), was misschien wel leuk geweest om daar met een aantal mensen af te spreken. Vrees dat het nu wat te kort dag is daarvoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Vanwege die meerdere topics zit ik dus veel op drnl. Mij gaat het hier vaak te snel en teveel door elkaar heen, waardoor ik te ver terug moet lezen om er weer een touw aan vast te moeten knopen. Op drnl was dat eerst ook zo, maar heeft iR ergens van de zomer een apart subforum gekregen. Het enige jammere aan drnl is dat de admins niet erg actief zijn met iRacing, waardoor ze Simbin league mentaliteit toepassen op iR. En dat werkt gewoon niet lekker.

Nouja, overal is wel wat. En ieder z'n meug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het hoeft natuurlijk niet veel te zijn. Een week 13 toernooi topic, lijkt me persoonlijk wel heel handig. Dan volgend seizoen weer een nieuwe week 13 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
[b][message=38018217,noline]Zó! Nu op naar Zandvoort met de Skip. Eerste race zonder te oefenen was niet echt slim :*). Veel spins, aanrijding, achterveld en inconsistent. Zit al redelijk bij de tijden van vroeger, maar dat was met OTM. Volgens mij moet het nu wel een stuk sneller kunnen. Helaas heb ik een beetje het Laguna Seca effect hier. Soms verlies je de achterkant heel onverwacht en sta je achterstevoren... Welke setups gebruiken de andere Skip rijders hier?
Ik rij met de maximale camber, minimale bandenspanning, rembalans op 56% en arb op 5. Had vorige week al even geoefend en kwam tot 1.56 laag geloof ik. Maar ik zie dat jij alweer sneller bent (zoals gewoonlijk).

Wel moeten we allebei deze week onze sr omhoog schroeven, want anders zijn we onze A licence kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:00:
Het hoeft natuurlijk niet veel te zijn. Een week 13 toernooi topic, lijkt me persoonlijk wel heel handig. Dan volgend seizoen weer een nieuwe week 13 topic.
Ik zal eens een balletje opgooien bij tweakers.net hiervoor.
Verder zal ik binnenkort eens zien of ik een nieuwe OP kan maken en tevens dat in een nieuw draadje kan doen. Zal ik ook met t.net overleggen.

Pagina: 1 ... 116 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.