Ik had graag mee gedaan maar ben nog niet eens thuis (en totaal niet nuchter genoeg
). Ik vond de Ford setup heerlijk, alleen moeite met snel zijn als ik niet de normale lijn kan nemen... Nog maar even oefenen. Hooelijk gaat de nieuwe sunday hot split goed uitpakken
Mijn eerste race ooit:
begon op de 4de plek. Veilig en snel weggekomen. nr3 was aan het laggen.
De nummer 5 dwingt mij off track bij bocht 5 ofzo. en voor de laatste bocht remt hij veeel te vroeg vol af. vol op de rem. waardoor ik in een spin kwam. toen had ik de slag niet meer te pakken en spinde ik nog een keer in ronde 2.
De rest van de race maar 1 off track gehad. van 8ste plaats nog opgekropen naar de 6de plaats. wel gelapt door de snelste. Ik haalde de nr 1 nog een keer in omdat hij gespind was.
http://members.iracing.co...onid=5362341&custid=90321
De nummer 5 dwingt mij off track bij bocht 5 ofzo. en voor de laatste bocht remt hij veeel te vroeg vol af. vol op de rem. waardoor ik in een spin kwam. toen had ik de slag niet meer te pakken en spinde ik nog een keer in ronde 2.
De rest van de race maar 1 off track gehad. van 8ste plaats nog opgekropen naar de 6de plaats. wel gelapt door de snelste. Ik haalde de nr 1 nog een keer in omdat hij gespind was.
Verwijderd
skip gereden .... ik kom nu op 2.26.3 met opt van 2.25.6 .... zal toch maar zeker een raceje meepakken deze week .... al moet het nog iets constanter ... zal hem even sharen op Nick's place
Hmm, toch nog maar een keer de Corvette proberen. Ik had de vorige race maar 24 punten gepakt. Is te weinig.
Wat een fun en ook nog 3de tijdDutchDevil79 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:05:
Heb nu een room up voor oefenen van de Lotus79 op New Hamshire Road. Room heet: American F5000 practise.
Is kijken hoeveel Lotusjes ik ga afschrijven daar.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=5362051
Lekker setupje gemaakt. Upload jij hem DD?
[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 05-04-2012 22:07 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Lichtelijk belachelijk , maar toch geweldig , wat een combo.DutchDevil79 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:05:
Heb nu een room up voor oefenen van de Lotus79 op New Hamshire Road. Room heet: American F5000 practise.
Is kijken hoeveel Lotusjes ik ga afschrijven daar.
Echt leuke combinatie , geeft me een beetje hetzelfde gevoel als de rFactor Sauber BMW op Adelaide , ook totaal panisch , en erg vermoeiend.
btw ja je bent derde gebleven Joep. (net zolang doorgegaan tot je me ingehaald had en toen gestoptJoepW schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:03:
[...]
Wat een fun en ook nog 3de tijd![]()
![]()
![]()
![]()
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=5362051
Lekker setupje gemaakt. Upload jij hem DD?

[ Voor 41% gewijzigd door enchion op 05-04-2012 22:19 ]
How do you save a random generator ?
#*(%#*()@#
HPD komt weer de baan op en gaat links rijden bij de snelle knik na T3. Hij glijdt een beetje naar buiten en ik glijd het gras op. Bij het aan remmen van de hairpin zie ik hem niet en hij stuurt in.
(weer die duitsers met de oranje/blauwe skin)
Dag overwinning
Helemaal klaar met die HPD's. Het is niet leuk dat je als GT rijder steeds op je hoede moet blijven, zelfs als je goed rijdt.
HPD komt weer de baan op en gaat links rijden bij de snelle knik na T3. Hij glijdt een beetje naar buiten en ik glijd het gras op. Bij het aan remmen van de hairpin zie ik hem niet en hij stuurt in.
Dag overwinning

Helemaal klaar met die HPD's. Het is niet leuk dat je als GT rijder steeds op je hoede moet blijven, zelfs als je goed rijdt.
[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 05-04-2012 22:27 ]
Jah dat was zeer leuk. Blijft toch wel een super baantje. Jammer dat die zo onder gewaardeerd is. En Joep bewijst maar weer is dat die nog niet versleten is.
Owh en dat die niet voor niks onze setup guru is. (mijn tijd is ook met zijn setup)
Zal de setup zo ook ff op Nick zen site gooien.
Zal de setup zo ook ff op Nick zen site gooien.
Netjes hoor voor je eerste race. Zelfs wat SR erbij.Piekartz87 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:40:
Mijn eerste race ooit:
2de race: 2de begonnen 3de geëindigd.
Heel even 1ste gestaan. Die gast achter mij had een B licentie en een stukje sneller dus ik liet hem er veilig langs. Na de eerste bocht spinde zowat het hele veld om. Blij dat ik vooraan reed. Ik kreeg wel een tikje van achter.. 4strafpunten. lol.
SR 2.94 na 1 qually en 2 races.
Ben tevreden
thanks dutchdevil.
http://members.iracing.co...onid=5362666&custid=90321
Heel even 1ste gestaan. Die gast achter mij had een B licentie en een stukje sneller dus ik liet hem er veilig langs. Na de eerste bocht spinde zowat het hele veld om. Blij dat ik vooraan reed. Ik kreeg wel een tikje van achter.. 4strafpunten. lol.
Ben tevreden
thanks dutchdevil.
[ Voor 12% gewijzigd door Piekartz87 op 05-04-2012 22:41 ]
Nette resultaten. Keep on the good workPiekartz87 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:40:
2de race: 2de begonnen 3de geëindigd.
Ben tevreden
thanks dutchdevil.
Nette site!NickThissen schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:08:
[...]
Haha... Goeie.
Jhonno: http://setups.iracing.nickthissen.nl
Even aanmelden en je kan onze setups downloaden / uploaden
Opmerking: Bij het inloggen na het registreren wordt als iRacing inlognaam het emailadres default ingevuld.
Thanks.ZeeZeiler schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:59:
[...]
Nette site!
Opmerking: Bij het inloggen na het registreren wordt als iRacing inlognaam het emailadres default ingevuld.
Hoe bedoel je? Er zit geen logica in om iets default in te vullen bij het inloggen.. Misschien dat je browser dat vanzelf doet, ik weet het niet...
Mogelijk dat de browser (FF) dat doet, ik stemde toe om het wachtwoord te onthouden bij registreren.NickThissen schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:02:
[...]
Thanks.
Hoe bedoel je? Er zit geen logica in om iets default in te vullen bij het inloggen.. Misschien dat je browser dat vanzelf doet, ik weet het niet...
Edit: Na wissen wachtwoord in FF gaat het goed. Kies ik registreren dan wordt wel bij emailadres mijn iracing naam ingevuld.
[ Voor 14% gewijzigd door ZeeZeiler op 05-04-2012 23:09 ]
Net lekker gepracticed op Suzuka met de Skip. Behoorlijk verbeterd sinds vorig seizoen. Heb nu een 2:25.205 gereden in P tov 2:28.561 vorige seizoen. En zit op een opt van 2:24.843, maar krijg nog geen rondje van 2:24 aan elkaar. Zit ook nog een beetje met de bandenspanning te spelen, dus misschien kan er nog iets vanaf.
Net in practice een 2:23.9 gezien door Nicklas Lindqvist... Heel raar, met het zag er absoluut niet sneller uit dan mijn rondje, maar toch wint hij meer dan 1 seconde. Zaterdag ispeed er maar eens bij pakken
Net in practice een 2:23.9 gezien door Nicklas Lindqvist... Heel raar, met het zag er absoluut niet sneller uit dan mijn rondje, maar toch wint hij meer dan 1 seconde. Zaterdag ispeed er maar eens bij pakken
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
New Hampshire met de Lotus 
Kwam eerst totaal niet rond, met Joep's setup ging het beter. Slechts een seconde trager dan de snelste, alhoewel de aliens wel 54.xxx zullen rijden
Racen wordt (zoals Jos al zei) een probleem, inhalen is praktisch onmogelijk.

Kwam eerst totaal niet rond, met Joep's setup ging het beter. Slechts een seconde trager dan de snelste, alhoewel de aliens wel 54.xxx zullen rijden
Racen wordt (zoals Jos al zei) een probleem, inhalen is praktisch onmogelijk.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Net een leuke race in de Silverado gehad. Heel lang in de middenmoot kunnen rijden met best een grote groep. Heel close allemaal.
Ik maak mijn pitstop na 60 rondjes (van de 80) en als ik de pits uit rijdt, komt er caution.
Ik reed samen met iemand voor de leiders, moeten we ze opeens langs laten
Nou ja. Dan rijdt er iemand voor me die een zwarte vlag heeft en besluit om de bij restart naar de pits te gaan. Krijg ik en nog iemand een zwarte vlag omdat we hem 'inhalen'
Echt balen, want een top 10 zat er zeker in. (lol, ik zie nu pas dat het de topsplit was)
http://members.iracing.co...onid=5362922&custid=64876
Ik maak mijn pitstop na 60 rondjes (van de 80) en als ik de pits uit rijdt, komt er caution.
Ik reed samen met iemand voor de leiders, moeten we ze opeens langs laten
Nou ja. Dan rijdt er iemand voor me die een zwarte vlag heeft en besluit om de bij restart naar de pits te gaan. Krijg ik en nog iemand een zwarte vlag omdat we hem 'inhalen'
Echt balen, want een top 10 zat er zeker in. (lol, ik zie nu pas dat het de topsplit was)
http://members.iracing.co...onid=5362922&custid=64876
Welkom Skip rijderVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:40:
Deze week begonnen met het oefenen in de Skip op Zandvoort en wat een week het was pfffff.
Na drie dagen met de volgende setup gereden:
Front Brake Bias: 58%
Tire Pressure F/R: 20/20
Spring Perch Offset F/R: +2
Rear Anti Roll Bar: 5
heb ik letterlijk geen enkele ronden uitgereden zonder te spinnenKreeg het ding gewoon niet onder controle.
Vandaag ben ik dus wat met de setup gaan spelen en ben uiteindelijk uitgekomen op:
Front Brake Bias: 60%
Tire Pressure F/R: 20/21
Spring Perch Offset F/R: +2
Rear Anti Roll Bar: 6
En wat een wereld van verschil maakte die laatste wijziging! Stabiel/controleerbaar/wendbaar ineens had de Skip allesHet gedrag van de Skip sluit nu ook veel beter aan bij mijn rijstijl (belangrijkste!), waardoor ik nu van 2.15min+ op Zandvoort naar 1.58(hoog) ben gegaan
Nog niet constant maar het is voor mij een goede sprong vooruit!
Ik kan je aanraden om de bandenspanning achter iets te verhogen, daar maak je de auto iets neutraler mee in de snellere bochten. Probeer bijvoorbeeld eens 120/124. Of (en dat blijft mijn favoriet: 130 voor/138 achter.)
Joepie eindelijk een keer top3 en weinig incidents 
http://members.iracing.co...onid=5363683&custid=68453
Op laatst nog spannend bijna 2e plek kunnen pakken
Ben nu class D, wat is nu het handigste om te gaan doen. Gewoon doorgaan met mazda cup? of skip barber pakken.
Ben nu class D, wat is nu het handigste om te gaan doen. Gewoon doorgaan met mazda cup? of skip barber pakken.
[ Voor 21% gewijzigd door zmeding op 06-04-2012 01:40 ]
Ik heb echt zelden zo'n slechte race gereden als in de Proto + GT race van 22:00.
Ik was net voor de Q thuis gekomen van een dag weg en tijdens de race ben ik door een uur gebrek aan concentratie gewoon een aantal keren zelf zonder aanvaring de grindbak in gereden..
Daardoor lag ik een stukje terug en dat bracht nog wel een aardige ontknoping in de race gedurende de laatste 2 ronden:
Ik was net voor de Q thuis gekomen van een dag weg en tijdens de race ben ik door een uur gebrek aan concentratie gewoon een aantal keren zelf zonder aanvaring de grindbak in gereden..
Daardoor lag ik een stukje terug en dat bracht nog wel een aardige ontknoping in de race gedurende de laatste 2 ronden:
Het kan geen kwaad om nog even door te rijden in de MX5, en dan vanaf volgend seizoen wat anders te gaan doen. Mochten formule wagens je voorkeur hebben is er eigenlijk geen betere keuze dan de Skip om in D-class te gaan rijdenzmeding schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:36:
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik zou het combineren. Rijd je races nog even in de MX5, en oefen tegelijkertijd met de Skip. Als je die ook onder controle hebt (wat waarschijnlijk wel even duurt met dat gebakjezmeding schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:36:
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de rookies vaarwel te zeggen, en lekker D-class te gaan rijden. Skip kan heel leuk zijn, maar het is een verdomd listig wagentje (in ieder geval voor mij)
Juist daarom is het natuurlijk zo'n enorm goeie beginnerswagen. Fouten worden keihard afgestraft, of met een spin, of met tijdsverlies. Waar je in de Star Mazda nog weg kan komen met een wijdere lijn omdat er toch vermogen genoeg is, lukt je dat met de Skip natuurlijk niet.Hoogie2004 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 07:51:
[...]
Skip kan heel leuk zijn, maar het is een verdomd listig wagentje (in ieder geval voor mij)
Zou er misschien ook weer eens mee moeten gaan rijden. Heb eigenlijk maar heel kort met die auto geraced, en voor mijn 'skills' (of gebrek daaraan
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als je wilt blijven rijden in de MX5 zou ik voor de Inracing series gaan word beter in gereden dan in de rookie series. En als je wat banen wil aanschaffen kan je de Grand touring series proberen met de MX5. Das een D klasse serie met de MX5. Word zeker beter in gereden.
Als je van GT bakken houd zou ik de Mustang aanraden in D. Genoeg races voor te vinden en de Mustang is leuk om te rijden. Hij glijd wel wat meer dan de MX5.
De Skip is ook leuk maar met de NTM is die wel extreem lastig geworden. Maar je leert er wel bepaalde dingen die in latere series van pas komen.
Zat keuzes dus. Beetje combi van waar je van houd en zo. Kijk wel ff naar de schema's van de serie waarin je wil rijden om zo een leuke combi te vinden in wat je wil aankopen (welke tracks er gereden word en welke je leuk lijken). Je krijgt namelijk korting bij meerdere aankopen. Bij 3 items 10% en bij 6 items 15%. De schedules van dit seizoen word ook volgend seizoen gereden in de D klasse. Dus kwa banen zal volgens seizoen zelfde zijn. Volgend seizoen begint namelijk al begin Mei.
Als je van GT bakken houd zou ik de Mustang aanraden in D. Genoeg races voor te vinden en de Mustang is leuk om te rijden. Hij glijd wel wat meer dan de MX5.
De Skip is ook leuk maar met de NTM is die wel extreem lastig geworden. Maar je leert er wel bepaalde dingen die in latere series van pas komen.
Zat keuzes dus. Beetje combi van waar je van houd en zo. Kijk wel ff naar de schema's van de serie waarin je wil rijden om zo een leuke combi te vinden in wat je wil aankopen (welke tracks er gereden word en welke je leuk lijken). Je krijgt namelijk korting bij meerdere aankopen. Bij 3 items 10% en bij 6 items 15%. De schedules van dit seizoen word ook volgend seizoen gereden in de D klasse. Dus kwa banen zal volgens seizoen zelfde zijn. Volgend seizoen begint namelijk al begin Mei.
Skip zonder twijfel! Daar leer je echt veel van. Misschien zelfs het meeste.
Niel: ik begrijp je frustratie, heb zelf ook in de race van 20.00 gereden.Niellie41 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:20:
#*(%#*()@#
Dag overwinning![]()
![]()
Als ik een GT wagen voor me heb dan probeer ik, buiten de ideale lijn, deze in te halen.
Vaak zo ver om heen dat ik bijna de baan uit rij (soms echt op het randje)
Jammer genoeg zijn er GT rijders die denken dat ze in gevecht met HPD zijn en je flink gaan blokken.
Hierdoor ben ik zelf 2x buiten de baan gekomen waarvan 1x in een spin eindigde
Zelf heb ik een GT in de snelle rechter knik na het rechte stuk aangetikt. Oorzaak hiervan was dat deze rijder het nodig vond om van links in 1x naar rechts te rijden waardoor ik hem zachtjes aantikte , maar net genoeg om hem van de baan te duwen.
Probleem was namelijk dat mijn auto in een rechte lijn langzamer was dan meeste GT wagen. Jou heb ik twee keer ingehaald maar dit kon alleen in een bocht.In een recht stuk maakte ik kwa snelheid geen kans
Met de meeste hpd's heb ik geen probleem. Maar sinds dit seizoen zijn er een paar duitsers die gaten van 1 sec proberen uit te remmen. Of dat je in een bocht rijdt en dan zetten ze de auto gewoon aan mijn binnenkant.
Het is gewoon niet leuk dat niemand elkaar kan vertrouwen.
Het is gewoon niet leuk dat niemand elkaar kan vertrouwen.
Zelfde heb ik met Spanjaarden. Zodra ik een Javier of zo iets ziet staan hou ik mn hart vast
Die gasten doen zelf "nooit" iets fout.Ligt altijd aan anderen hahaha.En maar bleren via de chat.
Heb geleerd om me zelf rustig te houden en achter ze te blijven en druk te blijven houden, want uiteindelijk maken ze toch een fout.
Die gasten doen zelf "nooit" iets fout.Ligt altijd aan anderen hahaha.En maar bleren via de chat.
Heb geleerd om me zelf rustig te houden en achter ze te blijven en druk te blijven houden, want uiteindelijk maken ze toch een fout.
Ik heb tot hiertoe niet heel veel last gehad van de HPD's maar dat is voornamelijk omdat ik meer in m'n spiegels zit te kijken dan vooruit.
Er zijn nu eenmaal wat teveel HPD rijders die totaal geen MC ervaring hebben en die maar verwachten dat je plaats moet maken als GT bak. Op Silverstone een paar keer gehad dat er een HPD op bijna een seconde achter je zit en dat hij zomaar verwacht dat je niet de ideale lijn zou rijden om hen te laten passeren. Doordat ik dan aandachtig in de spiegels kijk zie je dan dat ze compleet verrast zijn doordat ik normaal instuur waardoor ze zich compleet verremmen en ik daardoor weer plots naar de buitenkant moet omdat ze me anders van de baan zouden rijden.
Maar doordat meerdere GT rijders steeds te veel plaats laten voor de HPD's zullen ze hun rijgedrag niet zo snel aanpassen en steeds voor een divebomb kiezen ipv te wachten tot de GT bak van de apex naar buiten toe gaat en dan aan de binnenkant te passeren.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de Proto & GT de vetste serie vind en ik er al ongelofelijk veel fun in heb gehad!!!! Anders klinkt dit allemaal weeral zo negatief
Maar na een tijdje beginnen je ogen wel wat weg te hebben van een kameleon. Een oog op de weg, eentje op de achteruitkijkspiegel
Er zijn nu eenmaal wat teveel HPD rijders die totaal geen MC ervaring hebben en die maar verwachten dat je plaats moet maken als GT bak. Op Silverstone een paar keer gehad dat er een HPD op bijna een seconde achter je zit en dat hij zomaar verwacht dat je niet de ideale lijn zou rijden om hen te laten passeren. Doordat ik dan aandachtig in de spiegels kijk zie je dan dat ze compleet verrast zijn doordat ik normaal instuur waardoor ze zich compleet verremmen en ik daardoor weer plots naar de buitenkant moet omdat ze me anders van de baan zouden rijden.
Maar doordat meerdere GT rijders steeds te veel plaats laten voor de HPD's zullen ze hun rijgedrag niet zo snel aanpassen en steeds voor een divebomb kiezen ipv te wachten tot de GT bak van de apex naar buiten toe gaat en dan aan de binnenkant te passeren.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de Proto & GT de vetste serie vind en ik er al ongelofelijk veel fun in heb gehad!!!! Anders klinkt dit allemaal weeral zo negatief
Maar na een tijdje beginnen je ogen wel wat weg te hebben van een kameleon. Een oog op de weg, eentje op de achteruitkijkspiegel
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Dit vind ik ook de vetste serie die er is.
Ook in het echt vind ik LMS(/WEC) 10000x mooier dan de F1.
Misschien dat ik volgend seizoen eens ga kijken naar een LMS league.
Ook in het echt vind ik LMS(/WEC) 10000x mooier dan de F1.
Misschien dat ik volgend seizoen eens ga kijken naar een LMS league.
Mag ik vragen hoe je dit soort filmpjes het beste kan maken?Red Baron schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 03:29:
Ik heb echt zelden zo'n slechte race gereden als in de Proto + GT race van 22:00.
[video]
Neem aan dat je eerst de replay opstart, maar dan?? Gebruik je fraps of zo om op te slaan?
ben erg benieuwd.
Wil namelijk erg graag een film maken van een van mij races, maar tot nu niet echt gelukt.
Ik persoonlijk ga als volgt te werk:
Als je wat geavanceerdere effectjes op je video's wilt loslaten zul je waarschijnlijk wel een gewoon video bewerkings programma nodig hebben, maar welke daar op het moment de beste keuze voor zijn zou ik niet weten eigenlijk, misschien weet iemand anders daar een antwoord op.
- http://www.fraps.com:
voor het capturen van de beelden - http://avisynth.org:
voor het aan elkaar plakken en simpele bewerken van de video's (trimmen, faden, andere video met gas/rem etc als overlay over video heen leggen etc)
Dit is geen traditionele video editor, maar een soort script taal. - http://virtualdub.org:
voor het bekijken van het avisynth script en bepalen van de juiste frames etc waar ik moet knippen. En natuurlijk voor het encoden van de uiteindelijke video. - http://sourceforge.net/projects/x264vfw/:
codec voor het comprimeren van de video voordat je het upload naar YouTube
Als je wat geavanceerdere effectjes op je video's wilt loslaten zul je waarschijnlijk wel een gewoon video bewerkings programma nodig hebben, maar welke daar op het moment de beste keuze voor zijn zou ik niet weten eigenlijk, misschien weet iemand anders daar een antwoord op.
Als je er geen ervaring mee hebt kun je ook gewoon je windows movie maker gebruiken (wel een beetje een recente versie gebruiken). Het heeft zijn fouten maar voor het aan elkaar plakken van stukjes race is het prima te gebruiken. En makkelijk voor beginners.
Ik neem het op met fraps en dan zet ik het in Premiere. Als ik hem exporteer is die meteen goed. Met MovieMaker heb ik veel te veel slechte ervaringen.Red Baron schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:07:
Ik persoonlijk ga als volgt te werk:Door het gebruik van avisynth in plaats van een normale editor zal het niet de meest gebruikelijke manier zijn van werken, maar ik vind het zelf wel prettig werken.
- http://www.fraps.com:
voor het capturen van de beelden- http://avisynth.org:
voor het aan elkaar plakken en simpele bewerken van de video's (trimmen, faden, andere video met gas/rem etc als overlay over video heen leggen etc)
Dit is geen traditionele video editor, maar een soort script taal.- http://virtualdub.org:
voor het bekijken van het avisynth script en bepalen van de juiste frames etc waar ik moet knippen. En natuurlijk voor het encoden van de uiteindelijke video.- http://sourceforge.net/projects/x264vfw/:
codec voor het comprimeren van de video voordat je het upload naar YouTube
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 06-04-2012 10:15 ]
Ja je moet er niet veel mee willen
Maar om een racefilmpje op youtube te krijgen puur om te laten zien hoe de race verliep werkt het opzich prima. Zitten ook nog een paar redelijk acceptabele overgangen in. (Ik heb het dan wel over de recente versies, die oude kun je beter vermijden).
Tja ik heb het vroeger ook wel eens gebruikt, maar ik had toen wel eens last van spontane crashes.
Je laad per slot van rekening nog wel redelijk grote bestanden (fraps split het op in bestanden van 4gb, wat ongeveer 1-2 minuten beeld bevat).
Je laad per slot van rekening nog wel redelijk grote bestanden (fraps split het op in bestanden van 4gb, wat ongeveer 1-2 minuten beeld bevat).
Ik heb het vorige maand nog gebruikt met nog wel grotere bestanden. De nieuwste versie dan.
Het wou prima.
Ideaal is anders natuurlijk, maar voor simpele doeleinden is het prima te doen.
Het wou prima.
Ideaal is anders natuurlijk, maar voor simpele doeleinden is het prima te doen.
Kan je er tegenwoordig al wat beter instellen wat voor encoding je gebruikt etc?
Ik vond die wmv exports die er standaard bij zaten altijd nogal karig en raakte daarmee vaak onnodig veel kwaliteit mee kwijt.
Ik vond die wmv exports die er standaard bij zaten altijd nogal karig en raakte daarmee vaak onnodig veel kwaliteit mee kwijt.
Zover ik weet zijn die instellingen nog steeds wat karig inderdaad. Van de wiki:
" Windows Movie Maker kan alleen video's exporteren in Windows Media- of DV AVI-formaten. Het bevat een aantal vooraf gedefinieerde profielen, echter, gebruikers kunnen aangepaste profielen die nieuwere codecs gebruiken met behulp van Windows Media Profile Editor toevoegen."
" Windows Movie Maker kan alleen video's exporteren in Windows Media- of DV AVI-formaten. Het bevat een aantal vooraf gedefinieerde profielen, echter, gebruikers kunnen aangepaste profielen die nieuwere codecs gebruiken met behulp van Windows Media Profile Editor toevoegen."
Gebruiken jullie clutch bij skip barber? of alleen bij downshiften?
Ik zou om te beginnen gewoon auto-clutch gebruiken. De Skip is behoorlijk pittig aanvankelijk. De Skip heeft erg veel last van lift off overstuur. Probeer, in tegenstelling tot wat je intuitie zegt, een klein beetje gas te houden bij het ingaan van de bocht.zmeding schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:50:
Gebruiken jullie clutch bij skip barber? of alleen bij downshiften?
Zonder auto-clutch ben je iets sneller:
Ik zou dit pas oefenen als je iets meer controle hebt over de skip. In het begin is het belangrijker dat je zonder te spinnen de race uitrijdt.
Sorry, maar ik snap nooit waarom mensen in de HPD zeggen dat GT rijders hun blocken, dat hoor ik op het forum ook wel eens maar ik heb het echt nog geen enkele keer meegemaakt. Ze zullen misschien hun normale lijn rijden vlak voor je als ze van mening zijn dat je nog niet dichtbij genoeg bent om een pass te proberen, of ze zullen de binnenkant van een bocht afschermen (al vroeg naar de binnenkant gaan) om een divebomb te voorkomen, maar dat is allemaal geen blocken, ze rijden gewoon hun eigen race.seninha schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:27:
[...]
Niel: ik begrijp je frustratie, heb zelf ook in de race van 20.00 gereden.
Als ik een GT wagen voor me heb dan probeer ik, buiten de ideale lijn, deze in te halen.
Vaak zo ver om heen dat ik bijna de baan uit rij (soms echt op het randje)
Jammer genoeg zijn er GT rijders die denken dat ze in gevecht met HPD zijn en je flink gaan blokken.
Hierdoor ben ik zelf 2x buiten de baan gekomen waarvan 1x in een spin eindigde![]()
Zelf heb ik een GT in de snelle rechter knik na het rechte stuk aangetikt. Oorzaak hiervan was dat deze rijder het nodig vond om van links in 1x naar rechts te rijden waardoor ik hem zachtjes aantikte , maar net genoeg om hem van de baan te duwen.
Probleem was namelijk dat mijn auto in een rechte lijn langzamer was dan meeste GT wagen. Jou heb ik twee keer ingehaald maar dit kon alleen in een bocht.In een recht stuk maakte ik kwa snelheid geen kans
Ook spreek je jezelf een beetje tegen, je tikt een GT aan omdat hij van links naar rechts komt in T1 (ik neem aan dat je T1 bedoelt?). Maar dat is gewoon de ideale race lijn toch? Dan ben je dus helemaal niet buiten de racelijn om aan het inhalen, dan probeer je aan de binnenkant in te halen. Als je dichtbij genoeg bent gaat dat prima (ook al is de GT veel sneller, hij moet toch echt flink remmen en jij niet), maar als je te ver weg bent dan moet je dat gewoon niet doen, dan kun je makkelijk de buitenkant nemen mid-corner, of als je nog later bent zet je hem ernaast voor T2 (de GT zal links of rechts kiezen en jij neemt gewoon de andere kant, beide gaan makkelijk).
Ik heb je race niet gezien dus ik wil niet zeggen dat je iets fout deed ofzo, dat is niet te zeggen aan een stukje tekst, maar ik kan me niet voorstellen dat een GT je echt gaat blocken. Zij willen toch ook het liefste dat jij zo snel en veilig mogelijk voorbij komt zodat ze geen last meer van je hebben, dan is blocken toch alleen maar onlogisch?
Een GT aan de buitenkant van de ideale lijn inhalen is vrij gevaarlijk. Na de apex moet die GT gewoon naar de buitenkant. In het begin denk je waarschijnlijk dat hij vrij simpel aan de binnenkant kan blijven maar als je wat met de GT gereden hebt (en zeker de Ford) dan zal je wel ondervinden dat die bak de hele weg nodig heeft om iets of wat snel te zijn en dus automatisch vrij ver naar buiten toe gaat. Als jij daar dan hangt loopt dit meestal niet goed af, tenzij de GT natuurlijk heel wat tijd opoffert door zich toch in te houden en heel wat tijd te verliezen.
Voorbeeld voor T1 op Phillip Island : als je de GT kan passeren aan de buitenkant voordat hij ongeveer de apex bereikt zal dit goed lukken, maar dan moet je ook echt de buitenkant nemen. Ik zie soms HPD's vlak naast de GT bak passeren rond het apex punt. Dat loopt meestal fout af omdat de GT naar buiten moet.
Denk je dat de pass voorbij het apex punt zal zijn, kan je beter even een beetje inhouden en de pass aan de rechterkant voltooien. De HPD trekt immers veel sneller op dan de GT, de GT kan heel de baan gebruiken en zit dan reeds aan de binnenkant voor T2.
Voorbeeld voor T1 op Phillip Island : als je de GT kan passeren aan de buitenkant voordat hij ongeveer de apex bereikt zal dit goed lukken, maar dan moet je ook echt de buitenkant nemen. Ik zie soms HPD's vlak naast de GT bak passeren rond het apex punt. Dat loopt meestal fout af omdat de GT naar buiten moet.
Denk je dat de pass voorbij het apex punt zal zijn, kan je beter even een beetje inhouden en de pass aan de rechterkant voltooien. De HPD trekt immers veel sneller op dan de GT, de GT kan heel de baan gebruiken en zit dan reeds aan de binnenkant voor T2.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Je kan volgende week gratis kennis maken met de Grand Touring cup (MX5-Cup) omdat die rijdt op Okayama-Full , buiten dat je zoals al gezegd ook de inracingnewschallenge kan doen en kennis kan maken met de SRF en de Solstice (is een leuke serie , er wordt netjes gereden , netter dan in de GT cup trouwens)zmeding schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:36:
Beide series zijn trouwens ook met open setup.
Dit seizoen rijd de MX5 cup ook in de inracing challenge, Dus hij kan daar ook gewoon in de Mazda blijven. Rij je wel wat andere banen van de rookie content dan alleen maar Lime Rock en Okiyama short. Vooral Sumit point vind ik een gave baan om te rijden.enchion schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:28:
[...]
Je kan volgende week gratis kennis maken met de Grand Touring cup (MX5-Cup) omdat die rijdt op Okayama-Full , buiten dat je zoals al gezegd ook de inracingnewschallenge kan doen en kennis kan maken met de SRF en de Solstice (is een leuke serie , er wordt netjes gereden , netter dan in de GT cup trouwens)
Beide series zijn trouwens ook met open setup.
Trouwens volgend seizoen krijgen we de Cadilac als rookie auto erbij. Hoop eigenlijk wel dat er nog een road circuit gratis word toegevoegd aan de rookie content anders word die serie wel vrij snel saai voor gevorderde Iracers. Zandvoort zou volgens mij best wel toegevoegd mogen worden aangezien ze die al met die F1 hebben weg gegeven bij beginnende abo's en Zandvoort zit daardoor ook al in de rookie races.
[ Voor 21% gewijzigd door DutchDevil79 op 06-04-2012 13:23 ]
Filmpje van één van m'n snellere rondjes. Wellicht helpt het voor de anderen die de SB ook op Suzuka aan het uitlaten zijn.
Setup iets veranderd: 120 voor/ 124 achter. 5 SPO/8 ARB/ 57 BB.
Optimal is nu 23.7, maar dat krijg ik niet voor elkaar in één rondje. In dit filmpje verlies ik veel tijd in de 130R en de chicane (2 tiende). Ook in de hairpin ga ik iets te laat op het gas, wat een tiende kost. Ten slotte in Spoon net iets teveel overstuur, wat weer een tiende kost. Vooralsnog nog steeds de snelste, maar zodra de echte aliens de auto uitlaten zal het wel richting de 23.6 gaan vermoed ik.
Setup iets veranderd: 120 voor/ 124 achter. 5 SPO/8 ARB/ 57 BB.
Optimal is nu 23.7, maar dat krijg ik niet voor elkaar in één rondje. In dit filmpje verlies ik veel tijd in de 130R en de chicane (2 tiende). Ook in de hairpin ga ik iets te laat op het gas, wat een tiende kost. Ten slotte in Spoon net iets teveel overstuur, wat weer een tiende kost. Vooralsnog nog steeds de snelste, maar zodra de echte aliens de auto uitlaten zal het wel richting de 23.6 gaan vermoed ik.
Je rijdt toch niet serieus met zo'n field of view he?! 3 schermen in elkaar gedrukt tot 1?
Absoluut welNickThissen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:59:
Je rijdt toch niet serieus met zo'n field of view he?! 3 schermen in elkaar gedrukt tot 1?
Inderdaad hoe krijg je het voor elkaar .NickThissen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:59:
Zie wel trouwens dat ik dan de chicane iets anders kan nemen , verder zie ik geen grote verschillen.
Jij remt trouwens wel erg aggressief op het gas.
Snap ik echt niet... Enorm fish-eye effect, totaal onrealistisch, je ziet bochten niet eens aankomen, bochten lijken 600 keer minder scherp dan ze zijn, etc... Hoe kun je daar in godsnaam mee rijden?
Even een Q geprobeerd in de lotus op mosport, vanaf nu besloten dat ik daar niet ga racen. Wat een ongelooflijke k*t track, kon in 10 minuten nog geen clean lap neerzetten, dan is het mij duidelijk: NIET RACEN...
Jij hebt wel een echte haat-liefde verhouding met die baan of niet? De muren daar moeten wel van jou houden
Ik snap niet hoe je daar niet aan kunt wennen, mja dat heb ik met Zandvoort en Phillips Island...
Ik snap niet hoe je daar niet aan kunt wennen, mja dat heb ik met Zandvoort en Phillips Island...
Ik heb dat met Dover. Ik krijg die baan maar niet onder de knie. Verder heb geen banen waar ik niet rond kan komen.Hoogie2004 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:15:
Jij hebt wel een echte haat-liefde verhouding met die baan of niet? De muren daar moeten wel van jou houden![]()
Liefde? Nee... Een haat-haat verhouding is meer in de richtingHoogie2004 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:15:
Jij hebt wel een echte haat-liefde verhouding met die baan of niet? De muren daar moeten wel van jou houden![]()
Ik doelde op haat van jou -> track, en op liefde van muur -> jou
Vreemd ik vind er net makkelijker rond te rijden dan op Oulton. Daar kon ik niet zonder incs een race uitrijden, Hier heb ik woensdag toch een 0 inc race gedaan. Je moet anders ff die setup van Joep gemaakt heeft voor new Hamshire proberen op MoSport.NickThissen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:19:
[...]
Liefde? Nee... Een haat-haat verhouding is meer in de richtingIk weet niet wat het is met die track, ik kom er gewoon niet rond. Problemen in T2 ben ik inmiddels wel overheen (stuur eerder in dan nodig, verlies wat tijd maar wel veiliger) maar nu krijg ik op de rest van de baan weer problemen... T3 ga ik zo vaak te wijd en het gras in, T5-6 is gewoon een drama, daar vind ik geen consistente lijn, en die laatste sector gaat het ook veel te vaak mis... Ik ga het misschien van het weekend nog eens met een andere setup proberen maar zo ga ik niet racen, dan ga ik terug naar rookie vallen
Het is absoluut minder realistisch, maar hoe ik daar in godsnaam mee kan rijden.. probeer het eens zou ik zeggen. Na enkele close races die niet goed afliepen heb ik gekozen voor meer overzicht en dat helpt absoluut met de awareness van anderen om je heen.NickThissen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:12:
[...]
Snap ik echt niet... Enorm fish-eye effect, totaal onrealistisch, je ziet bochten niet eens aankomen, bochten lijken 600 keer minder scherp dan ze zijn, etc... Hoe kun je daar in godsnaam mee rijden?
Ik heb zelf geen last van bochten die ik niet zie aankomen of bochten die 600 keer minder scherp zijn. Wat voor field of view gebruik jij?
Ik begon met een fov van rond de 75 denk ik, en toen ben ik terug gegaan naar 66. Dat is eigenlijk al veel te veel, maar daarmee kon ik bochten veel beter inschatten en veel beter de apex raken, ik won er toen gewoon echt tijd mee.Requiem19 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:25:
[...]
Het is absoluut minder realistisch, maar hoe ik daar in godsnaam mee kan rijden.. probeer het eens zou ik zeggen. Na enkele close races die niet goed afliepen heb ik gekozen voor meer overzicht en dat helpt absoluut met de awareness van anderen om je heen.
Ik heb zelf geen last van bochten die ik niet zie aankomen of bochten die 600 keer minder scherp zijn. Wat voor field of view gebruik jij?
Je moet het eigenlijk zo zien: neem een stuk karton en snij daar een gat in ter grootte van je monitor. Hou dat stuk karton nu eens op dezelfde afstand als je monitor en ga in je auto zitten. Wat je nu door het gat ziet is wat je eigenlijk in de sim ook zou moeten zien. Ik denk dat je je kapot schrikt hoe weinig je ziet! Je ziet absoluut niet je spiegels, je mag blij zijn als je je raamstijl ziet!
[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 06-04-2012 14:31 ]
Verwijderd
Lol vanmorgen mustang cup gedaan op oulton 22 mustangs aan de start en ging in de rolling start al helemaal fout 3 keer getorpedeerd voor de startlijnDutchDevil79 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:22:
[...]
Vreemd ik vind er net makkelijker rond te rijden dan op Oulton. Daar kon ik niet zonder incs een race uitrijden,
Dat is dan ook de hoofdreden waarom ik meestal erg voorzichtig rijdt , dan niet zozeer hoe weinig ik zie maar dan voornamelijk denkend aan hoeveel m`n medeweg-gebruiker ziet.NickThissen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:30:
[...]
Ik denk dat je je kapot schrikt hoe weinig je ziet! Je ziet absoluut niet je spiegels, je mag blij zijn als je je raamstijl ziet!
Nou Nick, kan je echt vertellen dit ik meerdere keren echt in een GT z'n kont zat en nog ging men van links naar rechts.NickThissen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:57:
[...]
Sorry, maar ik snap nooit waarom mensen in de HPD zeggen dat GT rijders hun blocken, dat hoor ik op het forum ook wel eens maar ik heb het echt nog geen enkele keer meegemaakt. Ze zullen misschien hun normale lijn rijden vlak voor je als ze van mening zijn dat je nog niet dichtbij genoeg bent om een pass te proberen, of ze zullen de binnenkant van een bocht afschermen (al vroeg naar de binnenkant gaan) om een divebomb te voorkomen, maar dat is allemaal geen blocken, ze rijden gewoon hun eigen race.
Ook spreek je jezelf een beetje tegen, je tikt een GT aan omdat hij van links naar rechts komt in T1 (ik neem aan dat je T1 bedoelt?). Maar dat is gewoon de ideale race lijn toch? Dan ben je dus helemaal niet buiten de racelijn om aan het inhalen, dan probeer je aan de binnenkant in te halen. Als je dichtbij genoeg bent gaat dat prima (ook al is de GT veel sneller, hij moet toch echt flink remmen en jij niet), maar als je te ver weg bent dan moet je dat gewoon niet doen, dan kun je makkelijk de buitenkant nemen mid-corner, of als je nog later bent zet je hem ernaast voor T2 (de GT zal links of rechts kiezen en jij neemt gewoon de andere kant, beide gaan makkelijk).
Ik heb je race niet gezien dus ik wil niet zeggen dat je iets fout deed ofzo, dat is niet te zeggen aan een stukje tekst, maar ik kan me niet voorstellen dat een GT je echt gaat blocken. Zij willen toch ook het liefste dat jij zo snel en veilig mogelijk voorbij komt zodat ze geen last meer van je hebben, dan is blocken toch alleen maar onlogisch?
En wat die eerste bocht betref, we reden beiden links op het rechte stuk, ik heel dicht achter. Voor de bocht ben ik naar rechts gegaan, en dat zag hij duidelijk want nadat deze iets geremd had gooide hij hem ook naar rechts.
Probleem is gewoon dat er mensen rondrijden zonder spotter omdat ze zogenaamd alles in de gaten hebben.
Nou dat is dus niet zo.
Als ik duidelijk in mn oor te horen krijg dat er rechts iemand zit , terwijl ik hem NIET zie, ga ik niet naar rechts sturen.Dat is vragen om problemen.
Maar aangezien ik geen reply er van heb zal het moelijk zijn om dit te bewijzen.
En wat GT rijders die zo snel mogelijk opzij willen, daar ben ik weining van tegen gekomen. Je hoeft van mij echt niet opzij te springen. Ik rij desnoods een paar bochten achter je tot IK de mogelijkheid heb om in te halen.Maar als ik er ben verwacht ik ook wel dat je gewoon je lijn blijft rijden.
Doe ik zelf ook. Zoals ik al eerder zei, een paar keer een bocht zo wijd moeten nemen, om de GT niet te raken, dat ik echt op het lijntje reed. 1cm opzij en mn wagen staat achterstevoren.
Even wat voorbereidende vragen tbv het S1 2012 W 13 toernooi.
Willen jullie dit invullen voor 2de paasdag rond de lunch. Dan kan ik 's middags een poll maken voor de keuze van de klasse en auto's
https://docs.google.com/s...jVFJPMHhqRFJlOWc6MQ#gid=0
En hier de resultaten van de vragenlijst:
https://docs.google.com/s...9NdmlpUjNjVFJPMHhqRFJlOWc
Bij voorbaat dank.
PS. Meerdere keren invullen kan, voor als je je bedenkt. Ik zal alleen de laatste stem laten tellen.
Mensen die ik niet ken verwijder ik de antwoorden van.
Willen jullie dit invullen voor 2de paasdag rond de lunch. Dan kan ik 's middags een poll maken voor de keuze van de klasse en auto's
https://docs.google.com/s...jVFJPMHhqRFJlOWc6MQ#gid=0
En hier de resultaten van de vragenlijst:
https://docs.google.com/s...9NdmlpUjNjVFJPMHhqRFJlOWc
Bij voorbaat dank.
PS. Meerdere keren invullen kan, voor als je je bedenkt. Ik zal alleen de laatste stem laten tellen.
Mensen die ik niet ken verwijder ik de antwoorden van.
Silverado was niet zo leuk dit keer. Had het tempo niet nadat ik in rondje 5 ofzo mijn banden oververhitte, en kreeg ze toen niet meer koud genoeg.
http://members.iracing.co...onid=5368208&custid=61620
http://members.iracing.co...onid=5368208&custid=61620
Ik zal de sets die we gebruiken eens op Nick z'n site zetten. Die sets die gemaakt worden door Fabian en Jarno zijn heel goed.
Je banden sparen in het begint loont zich heel erg. Gisteren viel ik na de start vier plekken naar achter en na een tijdje kon ik die mensen weer redelijk makkelijk inhalen. Niet te hard pushen is heel belangrijk. Ik heb er meestal ook moeite mee, om niet meteen volle bak te gaan.
Je banden sparen in het begint loont zich heel erg. Gisteren viel ik na de start vier plekken naar achter en na een tijdje kon ik die mensen weer redelijk makkelijk inhalen. Niet te hard pushen is heel belangrijk. Ik heb er meestal ook moeite mee, om niet meteen volle bak te gaan.
[ Voor 53% gewijzigd door Niellie41 op 06-04-2012 16:25 ]
Verwijderd
Weet inderdaad dat Suzuka op het moment bezig is, maar de eerst volgende is Zandvoort zag ik in de schedule. Dus heb nu 5 dagen om me daar op voor te bereiden (als ik tenminste consistent rij, anders sla ik de race alsnog overRequiem19 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:22:
[...]
Welkom Skip rijder. Je weet dat de Skip deze week rijdt op Suzuka? Het is sowieso niet verkeerd om alvast Zandvoort te oefenen.
Ik kan je aanraden om de bandenspanning achter iets te verhogen, daar maak je de auto iets neutraler mee in de snellere bochten. Probeer bijvoorbeeld eens 120/124. Of (en dat blijft mijn favoriet: 130 voor/138 achter.)
Zal vanavond jouw voorstel eens proberen. Misschien dat ik nog wat van me tijd af kan snoepen
Tja, ik wilde een gaatje dichten om in de slipstream te komen, maar dat lukte niet omdat ik net iets te hard een bocht inging en eventjes wegschoof, en vanaf daar ging het steeds minder. Overigens was dit de Fixed race.Niellie41 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:23:
Ik zal de sets die we gebruiken eens op Nick z'n site zetten. Die sets die gemaakt worden door Fabian en Jarno zijn heel goed.
Setups voor de Silverado lijkt me wel erg fijn, dan kan ik ook de non-fixed meedoen.
Daarom zet ik ze ook onlineHoogie2004 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:52:
[...]
Tja, ik wilde een gaatje dichten om in de slipstream te komen, maar dat lukte niet omdat ik net iets te hard een bocht inging en eventjes wegschoof, en vanaf daar ging het steeds minder. Overigens was dit de Fixed race.
Setups voor de Silverado lijkt me wel erg fijn, dan kan ik ook de non-fixed meedoen.
Dat zal trouwens wel pas zondag worden, want ben van vanavond tot zondagmiddag weg.
Heeft geen haast hoor
Eens kijken wat we dadelijk gaan racen. Neig naar Indy Fixed
Eens kijken wat we dadelijk gaan racen. Neig naar Indy Fixed
Wooohoo, Irating van 3000 is gehaald. Weer certificaatje erbij.
Lotus79 race op Mosport mee gepakt van 18:30. Denk nog ff een raceje voor ik naar een feestje ga vanavond. Pakte goed uit. Startend vanaf P8 zag ik ze een voor een voor me eraf vliegen. Had zelfs even Eric achter me maar moest hem toch laten gaan na 2 rondjes. Hele race bijna alleen maar 1.06 gereden op wat rondjes waar ik achterliggers moest inhalen na. En weer geen inc opgelopen dus men SR is ook weer 4+
. Gefinisched op p2 achter Eric.
Werkt goed gewoom constant je rondjes rijden ook al start ik niet vooraan, ik kom er wel door niet eraf te vliegen. Denk dat teveel mensen hier veels te hard pushen en dan is een foutje fataal. Daardoor nu al 3x p2 gescoord op Mosport en 3 wedstrijden zonder inc-jes.
Result:
http://members.iracing.co...onid=5369084&custid=66924
Lotus79 race op Mosport mee gepakt van 18:30. Denk nog ff een raceje voor ik naar een feestje ga vanavond. Pakte goed uit. Startend vanaf P8 zag ik ze een voor een voor me eraf vliegen. Had zelfs even Eric achter me maar moest hem toch laten gaan na 2 rondjes. Hele race bijna alleen maar 1.06 gereden op wat rondjes waar ik achterliggers moest inhalen na. En weer geen inc opgelopen dus men SR is ook weer 4+
Werkt goed gewoom constant je rondjes rijden ook al start ik niet vooraan, ik kom er wel door niet eraf te vliegen. Denk dat teveel mensen hier veels te hard pushen en dan is een foutje fataal. Daardoor nu al 3x p2 gescoord op Mosport en 3 wedstrijden zonder inc-jes.
Result:
http://members.iracing.co...onid=5369084&custid=66924
Netjes man! Lekker bezig
[ Voor 43% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-04-2012 19:17 ]
Ff OT: wat heel leuk is om te zien, is Worlds fastest alien. Het gaat over Greger Huttu die in een echte raceauto gaat rijden. Hij heeft nog nooit gereden en had toe. Nog geen rijbewijs. Het is vast op YouTube te vinden.
Was dat niet zelfs opgezet door iRacing? Kan me herinneren dat iRacing ook videos op Youtube gezet heeft die hierover gaan. Gaat ie rijden in een Star Mazda, toch?
Xbox
Ja. Was opgezet door iRacing. Ik had er wel eens van gehoord, maar nog nooit gekeken. Het is best leuk om te kijken.
lol en geeft hij over op zijn eigen haha die is al een jaar oudNiellie41 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:46:
Ff OT: wat heel leuk is om te zien, is Worlds fastest alien. Het gaat over Greger Huttu die in een echte raceauto gaat rijden. Hij heeft nog nooit gereden en had toe. Nog geen rijbewijs. Het is vast op YouTube te vinden.
Omdat de meeste mensen mijn nieuwe Ford GT skin toch minder vonden dan mijn oude enorm opvallende skin met felle kleuren heb ik maar een remake gemaakt...

Deze weer beter?

Deze weer beter?
Ik krijg er weer spontaan tandpijn van, maar ja, beter
Je valt nu absoluut op
Xbox
omg Nick 
Ik ga zo de 20:30 met de Lotus rijden op Mosport
Ik ga zo de 20:30 met de Lotus rijden op Mosport
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Veel suc6 dan,
Ik ga ook om 20:30 de baan op maar dan dallara @ oulton open , ff 30 ronden raggen...
mmm dat wordt dus 21:30 pas
Ik ga ook om 20:30 de baan op maar dan dallara @ oulton open , ff 30 ronden raggen...
mmm dat wordt dus 21:30 pas
[ Voor 14% gewijzigd door Jubby op 06-04-2012 20:13 ]
Ja die is prima.BM schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:43:
Hmmz, Indy Fixed op Oulton, temptingIs de setup een beetje goed?
Heerlijk! Tot zoBM schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:43:
Hmmz, Indy Fixed op Oulton, temptingIs de setup een beetje goed?
@Nick, die forumservice, heb je die toevallig ook als JSON variant? (of geeft ie nu al JSON terug?)
[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-04-2012 20:17 ]
Ik ben er idd bij. Setup is wel wat onderstuurd, maar dat zijn die fixed eigenlijk altijd wel.
Net ff snel paar rondjes geoefend, kom tot 1:18.3, maar die was niet clean, al moet dat clean ook wel lukken.
Net ff snel paar rondjes geoefend, kom tot 1:18.3, maar die was niet clean, al moet dat clean ook wel lukken.
Xbox
18,3 is al erg goed hoor. Niet te veel vanaf halen, dan win je van mij.BM schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:28:
Ik ben er idd bij. Setup is wel wat onderstuurd, maar dat zijn die fixed eigenlijk altijd wel.
Super!NickThissen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:00:
Omdat de meeste mensen mijn nieuwe Ford GT skin toch minder vonden dan mijn oude enorm opvallende skin met felle kleuren heb ik maar een remake gemaakt...
[afbeelding]
Deze weer beter?
Best wel leuke race in de HPD net, al gebeurde in T1 eerste lap een ongeluk voor m'n neus, waardoor ik meer bezig was met hun ontwijken dan op de baan te blijven. Ging off track en moest het hele veld voorbij laten (gelukkig hielden de GTs flink afstand van de HPDs anders was ik daar tussenin gekomen). Toen maar als doel een cleane race gezet en verder ook geen incs meer gehaald. Flink wat mensen nog kunnen inhalen en op het eind nog even achter Paul aan kunnen zitten, maar niet echt meer dichtbij genoeg gekomen om voor positie te kunnen vechten.
Overigens voor Paul en Roderic die in de race waren: hebben jullie dat incident met Yoeri en die italiaan ook gezien? Ik vond het 100% de schuld van Yoeri eigenlijk... maar dacht ik zeg maar niks, word ik weer uitgescholden door alle GTs
Maar kom op, hij wist toch wel dat de HPD naast hem ging zitten en neemt dan toch de wijde lijn, dan vraag je er gewoon om imo. Ja hij had schade, door diezelfde gast, en ik snap wel dat hij niet meer zijn best wil doen om hem te helpen, maar als ik puur naar dat incident alleen kijk was het 100% de schuld van Yoeri 
Overigens voor Paul en Roderic die in de race waren: hebben jullie dat incident met Yoeri en die italiaan ook gezien? Ik vond het 100% de schuld van Yoeri eigenlijk... maar dacht ik zeg maar niks, word ik weer uitgescholden door alle GTs

Als je om JSON vraagt geeft hij JSON terug. Moet je even de Content-type header op application/json zetten in je request.Hoogie2004 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:17:
[...]
@Nick, die forumservice, heb je die toevallig ook als JSON variant? (of geeft ie nu al JSON terug?)
[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 06-04-2012 20:51 ]
Meeh, race was niet zo. Spinde in begin iemand voor me waar ik heel licht tegen aan tikte.... 4x Daarna de aansluiting kwijt, en geen snelle tijden meer kunnen rijden. Volgende keer beter, track/car combi is wel erg tofHoogie2004 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:29:
[...]
18,3 is al erg goed hoor. Niet te veel vanaf halen, dan win je van mij.
Xbox
En weer een heerlijke 5e plek in de Indycars 
http://members.iracing.co...onid=5369710&custid=61620
Hele race met Wim geknokt, ik kon hem bij de start net voor blijven, en dan kom je er meestal niet meer langs op Oulton. Toch heeft hij me de hele race opgejaagd. Overigens over die eerste bocht @ Wim, je liet em wel ver naar buiten lopen naar mijn mening, ik zat met meer als de halve wagen over de curb om je niet te raken. Ging verder goed en je liet ook genoeg plek zodat ik terug de baan op kon, dus niks aan de hand, hard maar fair
@Nick, handig met die service
!
http://members.iracing.co...onid=5369710&custid=61620
Hele race met Wim geknokt, ik kon hem bij de start net voor blijven, en dan kom je er meestal niet meer langs op Oulton. Toch heeft hij me de hele race opgejaagd. Overigens over die eerste bocht @ Wim, je liet em wel ver naar buiten lopen naar mijn mening, ik zat met meer als de halve wagen over de curb om je niet te raken. Ging verder goed en je liet ook genoeg plek zodat ik terug de baan op kon, dus niks aan de hand, hard maar fair
@Nick, handig met die service
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-04-2012 21:01 ]
Zo, race met de Lotus op Mosport afgelopen, beetje "meh" gevoel aan overgehouden.
Start was clean, wat een wonder mag heten. Ging allemaal wel erg langzaam en zodoende al snel van P21 naar P14 geklommen. Daarna een beetje in een gat komen te zitten, voor me ging het harder, achter me langzamer. Nog naar P13 geklommen en toen begon iemand achter me te pushen. Tiental laps lekker lopen racen met die vent (die duidelijk sneller was, maar kom er maar eens voorbij
) tot hij een foutje maakte en ineens 6 seconden achterlag. Ik helaas in de volgende ronde even een spin en toen zat hij weer op0.6 achter me. Zo doorgereden tot lap 24 toen ik een achterblijver tegenkwam bij het opkomen rechte stuk. Deze deed het allemaal niet heel handig en daardoor had mijn achtervolger een betere run en passeerde hij me, om vervolgens in 2 rondes 2 seconden weg te rijden. Beetje jammer, maar uiteindelijk ging het maar om P12, dus tja ...
Positief: lekker clean gereden (slechts 2 inc's), paar ronden lekker lopen racen, 12 iRating en .13SR erbij, hoogst geklasseerde Class B driver
Negatief: gepiepeld worden door een achterblijver, 13e worden.
http://members.iracing.co...onid=5369718&custid=44916
Start was clean, wat een wonder mag heten. Ging allemaal wel erg langzaam en zodoende al snel van P21 naar P14 geklommen. Daarna een beetje in een gat komen te zitten, voor me ging het harder, achter me langzamer. Nog naar P13 geklommen en toen begon iemand achter me te pushen. Tiental laps lekker lopen racen met die vent (die duidelijk sneller was, maar kom er maar eens voorbij
Positief: lekker clean gereden (slechts 2 inc's), paar ronden lekker lopen racen, 12 iRating en .13SR erbij, hoogst geklasseerde Class B driver
Negatief: gepiepeld worden door een achterblijver, 13e worden.
http://members.iracing.co...onid=5369718&custid=44916
Ik ga een F1 race proberen... Q setup van Jacob Nielsen zelf (voor het eerst) in een race setup gemaakt, geen idee wat ik deed maar hij voelt aardig dus ik ga er maar voor
Niet zoveel mensen doen mee (12 dacht ik) helaas dus goeie kans om rustig te kijken of de setup goed is.
Geen succes... Lap 1 rij ik m'n voorvleugel stuk op iemand die volgens mij nog nooit in de auto gereden heeft, al 5 keer off track in de eerste lap en van links naar rechts aan het slingeren alsof hij de weg aan het zoeken is. Ongeveer 2 seconden off-pace daarna, dus na een rondje of 15 wilde ik een vroege pit nemen, vol gooien en een nieuwe vleugel en hopelijk zo weer wat pace terug kunnen winnen, maar toen kwam ik op de curbs bij degner en wilde hij niet sturen, rechtdoor de muur in. Na pit was het weer te doen, 5 seconden off-pace, en 10 ronden later verlies ik hem door de damage uitkomen hairpin, nu zal het wel over zijn...
Geen succes... Lap 1 rij ik m'n voorvleugel stuk op iemand die volgens mij nog nooit in de auto gereden heeft, al 5 keer off track in de eerste lap en van links naar rechts aan het slingeren alsof hij de weg aan het zoeken is. Ongeveer 2 seconden off-pace daarna, dus na een rondje of 15 wilde ik een vroege pit nemen, vol gooien en een nieuwe vleugel en hopelijk zo weer wat pace terug kunnen winnen, maar toen kwam ik op de curbs bij degner en wilde hij niet sturen, rechtdoor de muur in. Na pit was het weer te doen, 5 seconden off-pace, en 10 ronden later verlies ik hem door de damage uitkomen hairpin, nu zal het wel over zijn...
[ Voor 53% gewijzigd door NickThissen op 06-04-2012 22:03 ]
Heb even lopen spectaten Nick, erg jammer van die lap 1 shunt inderdaad, die gast bakte er helemaal niets van.
Heb net twee setups gekregen voor de HPD, beide heel goed te rijden. Een high downforce, lijkt op de fixed maar is toch wat beter uit de bochten (reed ik 18.9 mee), en een medium downforce, die toch erg goed in de bochten is, daar won ik nog 0.2 mee voor een 18.7. Moet nog even goed oefenen maar misschien is die medium df een optie voor in de race, normaal ga ik altijd voor high maar deze is echt goed te rijden en in de race uiteraard een groot voordeel om mensen in de straight voor te blijven...
Heb ze beide geupload
Heb ze beide geupload
Bleh jammer dat ik niet genoeg geld heb voor onzin, anders had ik namelijk obutto besteld. Rol constant naar achter op mn stoel of ik trek hele bureau naar achteren als ik aan mn stuur trek
Mja als je kleurenblind bent is ie wel leuk
Dat probleem had ik ook altijd, totdat iemand van dit forum (Nick?) met een zeer goede oplossing kwam: Een touwtje tussen de stoel en de pedalen.zmeding schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:52:
Bleh jammer dat ik niet genoeg geld heb voor onzin, anders had ik namelijk obutto besteld. Rol constant naar achter op mn stoel of ik trek hele bureau naar achteren als ik aan mn stuur trek
Hm das best een goed idee inderdaad. Morgen maar eens proberen.ZeeZeiler schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 01:48:
[...]
Dat probleem had ik ook altijd, totdat iemand van dit forum (Nick?) met een zeer goede oplossing kwam: Een touwtje tussen de stoel en de pedalen.
Simpele stoel zonder wieltjes erbij pakken bij het racen.. mijn "racestoel" is gewoon een rieten stoel die normaal in de woonkamer staat.. met een kussen onder het zitvlak.
Ik wou eerst geen namen noemen, maar dat is precies de rijder die tijdens de race op 5-4 om 20h00 opeens naar rechts instuurde in de snelle rechter bocht na het rechte stuk.NickThissen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:49:
Overigens voor Paul en Roderic die in de race waren: hebben jullie dat incident met Yoeri en die italiaan ook gezien? Ik vond het 100% de schuld van Yoeri eigenlijk... maar dacht ik zeg maar niks, word ik weer uitgescholden door alle GTsMaar kom op, hij wist toch wel dat de HPD naast hem ging zitten en neemt dan toch de wijde lijn, dan vraag je er gewoon om imo. Ja hij had schade, door diezelfde gast, en ik snap wel dat hij niet meer zijn best wil doen om hem te helpen, maar als ik puur naar dat incident alleen kijk was het 100% de schuld van Yoeri
Die gozer weet dat je er bent en probeert toch van alles om je voor te blijven.Met als resultaat dat ik hem zacht aantikte.Gelukkig zelf kunnen doorrijden maar toch zit het je niet lekker.
Hou er niet van om iemand zijn race te verpesten maar als je zulke gekke actie gaat uitvoeren dan vraag je er gewoon om.(niet dat ik het expres deed)
Nja ik heb normaal nooit problemen met hem, en hij snapt ook altijd goed hoe GTs met HPDs om moeten gaan. Ik vind hem normaal een van de betere GTs, daarom vond ik het ook zo vreemd dat ik dit zag want normaal doet hij zoiets niet. Maar hij zal je niet snel voorbij laten door zelf tijd op te geven nee, maar dat zou ook niet hoeven, en zoals ik al zei heb ik nog nooit problemen gehad hem voorbij te komen.seninha schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:37:
[...]
Ik wou eerst geen namen noemen, maar dat is precies de rijder die tijdens de race op 5-4 om 20h00 opeens naar rechts instuurde in de snelle rechter bocht na het rechte stuk.
Die gozer weet dat je er bent en probeert toch van alles om je voor te blijven.Met als resultaat dat ik hem zacht aantikte.Gelukkig zelf kunnen doorrijden maar toch zit het je niet lekker.
Hou er niet van om iemand zijn race te verpesten maar als je zulke gekke actie gaat uitvoeren dan vraag je er gewoon om.(niet dat ik het expres deed)
Vond het zelf ook raar.Vooral als je zijn stats bekijkt.
Dit topic is gesloten.