iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.163 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

alexbl69 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:06:
[...]

Hij staat inmiddels op 211 (zie z'n profiel) 8)7 . Op zich al een hele prestatie. Ik heb overigens een replay van die race, maar geen idee waar ik er mee naar toe moet.

Heeft waarschijnlijk ook weinig zin, want als hij gekicked wordt meldt hij zich zo weer onder een andere naam aan.
Protesten heeft zeker zin. Je moet een protest in dienen (hoe dat moet, moet je even kijken in de Sporting Code kijken).

Zo iemand die wordt zeker voor een paar weken gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

zmeding schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:07:
Hmm zijn er ook manier om crossfire te enablen in iracing? of is dat nog steeds ondersteund?
Nee, dat wordt helaas niet ondersteund.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:00

DutchDevil79

I race, therfore I am

alexbl69 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:00:
Net een ronde gedaan op Okayama. Wordt er tijdens de warmup door de andere spelers al gewaarschuwd dat ene Zilkar Baranow alleen maar bezig is anderen te rammen.

We beginnen, en ja hoor. Achter elkaar. Begon zelf als 6e, en lag na 3 ronden 2e (waarbij de leader door onze vriend al geëlimineerd was). Maar helaas was ik een paar ronden later ook aan de beurt.

Wat ik niet snap: die Zilkar (lid sinds gisteren, zie profiel) betaald toch ook om mee te mogen doen? Wat is nou de lol om te gaan betalen om anderen het leveren zuur te maken?

En logische vraag 2: waar kan ik dit heerschap aanmelden?
Ik heb zelf nog nooit iemand gereport dus zou het zo niet weten maar zal wel ergens in de documentatie staan. Anders weet iemand het hier wel.
Dat die ervoor betaald heeft hoeft nu natuurlijk niet met die maand gratis. Dat was al de vrees van sommige dat er dit soort gastjes de rookie klasses onveilig gingen maken. Je hebt het in alle games en er zullen altijd mensen die een kick krijgen andere te vervelen. Ach ja zo snel mogelijk die rookie races gedag zeggen. Misschien ook al handig om als je rookie 3.0 de Inracing races te doen. Sinds dit seizoen kan je daar ook in de MX5 in racen volgens mij. Komt die gast nooit in want zie hem niet snel een SR van 3.0 halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
[...]

Hij staat inmiddels op 211 (zie z'n profiel) 8)7 . Op zich al een hele prestatie. Ik heb overigens een replay van die race, maar geen idee waar ik er mee naar toe moet.

Heeft waarschijnlijk ook weinig zin, want als hij gekicked wordt meldt hij zich zo weer onder een andere naam aan.
Je raced toch onder je eigen naam? Dus als hij onder een andere naam wil spelen moet hij een ander pay-pall account hebben of een creditcard op een ander naam?
Daarom snap ik helemaal niet waarom iemand alleen maar zit te trollen.

Iracing adverteert wel met een sactioning body. Maar in praktijk valt dit dus tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Piekartz87 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:10:
[...]

Je raced toch onder je eigen naam? Dus als hij onder een andere naam wil spelen moet hij een ander pay-pall account hebben of een creditcard op een ander naam?
Daarom snap ik helemaal niet waarom iemand alleen maar zit te trollen.

Iracing adverteert wel met een sactioning body. Maar in praktijk valt dit dus tegen?
Nee, elke protest wordt nagekeken en eventueel actie ondernomen.

Om iemand te reporten moet je een mail sturen met bepaalde dingen er in, hoe en wat staat in de sporting code.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 04-04-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
[...]

Zoeken in de Sporting Code op protest.

Wat je zeker moet doorsturen: (voorbeeld uit de sporting code)

Session ID: 1247836/54220
Date: 2008‐05‐08 11:00 pm
Sporting Code Section: 5.5.11
Driver: Joe Smith
Description/Explanation of Protest:
On lap 9 of the race, Joe Smith typed in text chat ............................
Accompanying Attachments:
chat_text.jpg
Incident.rpy

Bij sporting code zou dit dus 2.2.3 zijn.

Ik dacht dat de naam van de gebruiker gekoppeld is aan de credit card waarmee je betaald hebt.
Daarom dat er vaak jongere rijders bij zijn die de eerste dagen met de naam van de vader / moeder rondrijden.
Ik weet niet of dit reeds veranderd is.

Ook een goede tip : indien je op het forum video's wil posten ivm dit onsportief gedrag, zorg er dan voor dat je geen namen noemt en dat de naam niet zichtbaar is, anders krijg jij nog een vermaning.

Ik snap dit soort rijders helemaal niet... Voor dit soort gevallen zou iRacing een contract moeten afsluiten met Nintendo. Krijgen ze automatisch een Mario Kart sessie voorgeschoteld ipv het plezier te verzieken voor de simrijders.

[ Voor 14% gewijzigd door Fragbeestje op 04-04-2012 13:22 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
Voor dit soort gevallen zou iRacing een contract moeten afsluiten met Nintendo. Krijgen ze automatisch een Mario Kart sessie voorgeschoteld ipv het plezier te verzieken voor de simrijders.
_/-\o_ .

Ik ga geen video's online zetten hoor, ga die gast echter wel aangeven. En ik neem die tips over een snelle promotie maar even ter harte. Dank jullie allemaal.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Deploying web updates.

We'll be back shortly.
iRacing ligt er uit :-(

update: doet het weer :P

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 04-04-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ze zeiden het al, we'll be back shortly :P
Zin in mijn eerste race, helaas eerst fitnessen en zwemmen.
Morgenavond dan maar. Vrijdag ook geen vrij helaas.

Ik moet zeggen, met okayama short vind ik het veel eenvoudiger om op de baan te blijven dan bij die andere baan voor de mx-5jes. Ik spin nog wel eens om maar de auto blijft heel. Je knalt minder snel tegen een muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
In welke versnelling nemen jullie de Redman & Hobbs Corner op Okayama (die rechts/links bochten na het korte rechte stuk achter de pits)? Qua tijd maakt het volgens mij niet veel uit of je 2 of 3 doet, maar in 3 lijkt hij zo sloom te gaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik neem die bocht in de 3.
Vanavond gaat een vriend van me ook iRacing proberen. Ik ben dan ook op Okayama (en ts) te vinden.
Voeg me maar toe op iRacing. Dan kan je zien in welke sessie ik zit. Link maar mijn profiel staat in m'n sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Na de Silverado Fixed (die overigens erg leuk is) nu 4 rondjes geoefend in de Indy Fixed op Oulton, en dus gaan we maar meedoen aan de race 8)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Totdat de echte aliens de sporen gaan geven heb ik het WR op Suzuka met de Skip >:)

http://members.iracing.co...ngs.do?season=604&carid=1

Suzuka ligt me duizendmaal beter dan Laguna Seca waar ik geen race zonder meerde spins kon uitrijden. Brede baan, vloeiende bochten; dikke fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:34:
Totdat de echte aliens de sporen gaan geven heb ik het WR op Suzuka met de Skip >:)

Suzuka ligt me duizendmaal beter dan Laguna Seca waar ik geen race zonder meerde spins kon uitrijden. Brede baan, vloeiende bochten; dikke fun!
Volgens mij wil je naar deze pagina linken. ;)
http://members.iracing.co...onid=5354279&custid=65839
Nette overwinning trouwens.

Nadat ik lichtjes de bocht uitgedrukt was door "Matthew Demichele" in de eerste bocht heb ik nog een klein beetje gebattled met Gerard , maar daarna was iedereen achter me langzamer en de rest voor me sneller .

Wel een net resultaat maar ik vind voor de lol Suzuka toch wat te lang met de Skip.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wat is Oulton een dikke dikke pret met de Indy Fixed. Lekker stabiele setup, en na 4 rondjes oefenen gewoon 5e geworden :)
Werd na bocht 1 nog wel vol aangereden van achteren, maar schijnbaar 0 schade :+
http://members.iracing.co...onid=5354501&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

Gefeliciteerd !! Erg knap. Heb zelf nog geen tijd gehad deze week, en ook vanavond niet helaas.
Welke setup gebruik je? Ook lage bandenspanning gecombineerd met hoge SPO en ARB ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Eerste HPD race van de week maar weer... geen tijd voor Q gehad, dan deze race maar rustig rijden en gebruiken om inhalen enzo te leren :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap, ik ga het deze week ook proberen op suzuka ... tips zijn altijd welkom, zeker van diegen die het voorlopig record heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo dadelijk maar is de Lotus op Mosport los laten (20:30). 1.05.7 in qualy gedaan. Redelijk tevreden had sneller gekunt maar snel zat voorlopig. Nu ff testen met fuel load.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga om 20:30 nogmaals voor Indy Fixed. Die beviel me wel heel erg goed :) Lotus is me nog te zwabberig om lekker mee rond te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
HPD ging aardig, maar meer ook niet... Heel veel pech met GTs, ik kwam ze elke keer weer net op het verkeerde moment tegen waardoor ik heel lang moest wachten en de HPDs achter me gewoon vol gas door konden vliegen, zo 2 plekken kwijt geraakt die ik gewoon had moeten hebben.

Verder blijft m'n SR ook maar zakken... Werd van achter aangereden toen ik geduldig wachtte tot een GT eindelijk de bocht ging nemen, maar dan kom je weer zo iemand tegen die dan op het laatste moment toch maar rechtdoor schiet in de bocht om mij plek te geven. Resultaat: HPD achter me ziet een gaatje waar ik net naartoe rij en ramt me... Beetje schade waardoor 2 keer loss of control en m'n SR zakt weer gestaag...

Overigens leuk truukje gezien op het forum vandaag toevallig. Misschien kennen jullie em al, maar als je een sessie wil spectaten moet je normaal een minuut "staging" wachten. Als je even je browser opnieuw start kun je meteen joinen :)

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 04-04-2012 20:44 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
NickThissen schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:40:
HPD ging aardig, maar meer ook niet... Heel veel pech met GTs, ik kwam ze elke keer weer net op het verkeerde moment tegen waardoor ik heel lang moest wachten en de HPDs achter me gewoon vol gas door konden vliegen, zo 2 plekken kwijt geraakt die ik gewoon had moeten hebben.

Verder blijft m'n SR ook maar zakken... Werd van achter aangereden toen ik geduldig wachtte tot een GT eindelijk de bocht ging nemen, maar dan kom je weer zo iemand tegen die dan op het laatste moment toch maar rechtdoor schiet in de bocht om mij plek te geven. Resultaat: HPD achter me ziet een gaatje waar ik net naartoe rij en ramt me... Beetje schade waardoor 2 keer loss of control en m'n SR zakt weer gestaag...
Tsja.... zat in dezelfede race, maar werd er in L4 uitgedivebombed. Was echt een "no-way" actie van die gozer...Zag 'm in de spiegel aankomen, maar kon niet meer genoeg wegsturen, en hij ramde me rechtsvoor op het wiel. Met een "you've got wheel damage" en " We're done, too much damage" als gevolg.
Precies wat m'n SR kon gebruiken... :( :N

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RichardA schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:47:
[...]

Tsja.... zat in dezelfede race, maar werd er in L4 uitgedivebombed. Was echt een "no-way" actie van die gozer...Zag 'm in de spiegel aankomen, maar kon niet meer genoeg wegsturen, en hij ramde me rechtsvoor op het wiel. Met een "you've got wheel damage" en " We're done, too much damage" als gevolg.
Precies wat m'n SR kon gebruiken... :( :N
Jammer, ik vond het al vreemd dat ik je niet had gezien in de race want je startte toch flink wat plaatsen voor me. Over het algemeen werd er inderdaad slecht gereden vond ik, moest echt m'n best doen om die Jarmo voor me te ontwijken, kreeg steeds een goeie run op hem, zat er naast (spotter zei dat) en moest weer op de rem omdat hij gewoon mijn kant op stuurt, als ik koppig het gas in houdt dan rijdt hij ons gewoon eraf..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Indycar Fixed -> 5e zonder INC _/-\o_

http://members.iracing.co...onid=5355117&custid=61620

Ik kom wel nog 3!!!! seconden tekort op de aller aller snelsten... Maar uitrijden zonder fouten is op Oulton al genoeg. 1e bocht is standaard carnage, dus daar moet je met geluk doorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Netjes Frank. Je IR stijgt ook lekker zo. :)

Lotus op MoSport ging ook super voor mij. Starte als 5de maar vanaf P2 zat het dicht bij elkaar (reken meneer Nixon ff niet mee lol) . Dus waren mogelijkheden alhoewel inhalen niet echt makkelijk is op Mosport. Race netjes van start gegaan en eerste paar rondes zonder problemen door gekomen. Daarna druk gaan zetten op Sami die voor me ree. Viel ondertussen al een man voor me uit en ree dus al p4. Kon daarna profiteren van een foutje van Sami in Turn 5-6. Hij verloor veel exitspeed en kon hem ernaast prikken en zo met beetje meer lef er voorbij komen in de laatste bochten sectie.
Daarna maakte Modric nog een foutje liggend op P2 dus schoof ik door naar p2. Daarna gat van 4 seconde dat Sami achter me lag kunnen behouden. Eric was niet te pakken met zijn pace. Maar nette tweede plek zonder incjes. _/-\o_

http://members.iracing.co...onid=5355124&custid=66924

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
En je zou je setup nog even posten van lotus@mosport ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:18:
Netjes Frank. Je IR stijgt ook lekker zo. :)
Dank, en de iR gaat lekker de laatste tijd.

Jij ook mooie race gehad zo te horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Twijfel...

De Silverado Fixed, of over half uur de National Series Fixed op de Oval....

#Edit, Silverado it is :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-04-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 09-06 13:03
Bleh waarom kijken mensen nooit uit als ze baan weer op komen na een incident.. klappen em er altijd zomaar op

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Hoogie2004 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:00:
Indycar Fixed -> 5e zonder INC _/-\o_

http://members.iracing.co...onid=5355117&custid=61620

Ik kom wel nog 3!!!! seconden tekort op de aller aller snelsten... Maar uitrijden zonder fouten is op Oulton al genoeg. 1e bocht is standaard carnage, dus daar moet je met geluk doorheen...
leuk voorbeeld hoe iemand je race kan verknallen en toch 4 de kan eindigen

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:42:
[...]

leuk voorbeeld hoe iemand je race kan verknallen en toch 4 de kan eindigen
Ik heb de replay niet bekeken, dus ik kan er niet over oordelen. Sorry.

Ik zag je vertrekken en dacht nog, straks de replay, maar dat ben ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Mja als ik in het midden start laat ik me altijd zakken naar laatste plek.. 1e bocht is dan toch altijd 1 groot drama en na 3 a 4 bochten ben je al 5 autos voorbij als nie meer zijn. Maar goed zal wel komen dat rookie class is :D

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Hoogie2004 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:43:
[...]

Ik heb de replay niet bekeken, dus ik kan er niet over oordelen. Sorry.

Ik zag je vertrekken en dacht nog, straks de replay, maar dat ben ik vergeten.
gast rijd me gewoon vol aan laatste turn zonder gat of iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jubby schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:25:
En je zou je setup nog even posten van lotus@mosport ??
4

Done, sorry voor de vertraging.

Race setup kan je ook met 39L uitrijden. had er iets teveel in gedaan. Denk zelfs dat klikje lager ook nog kan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
zmeding schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:43:
Mja als ik in het midden start laat ik me altijd zakken naar laatste plek.. 1e bocht is dan toch altijd 1 groot drama en na 3 a 4 bochten ben je al 5 autos voorbij als nie meer zijn. Maar goed zal wel komen dat rookie class is :D
Dan kun je beter vanuit de pits starten (gewoon niet op Grid klikken tot het te laat is, dan word je in de pits gezet, moet je iets van 15 sec wachten na groen en dan mag je achteraan aansluiten), als je op de grid staat verwachten mensen natuurlijk ook dat je rijdt en niet dat je gaat inhouden ;)

Q in de HPD: 1:19.515. Best tevreden mee, veel sneller ga ik niet halen met de fixed en ~35-40 kg fuel. Zaten wat aliens die een 18.9 deden maar daar zit ik met 19.5 niet eens zo heel ver vanaf, dichterbij dan normaal :)

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 04-04-2012 21:54 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
NickThissen schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:53:
[...]

Dan kun je beter vanuit de pits starten (gewoon niet op Grid klikken tot het te laat is, dan word je in de pits gezet, moet je iets van 15 sec wachten na groen en dan mag je achteraan aansluiten), als je op de grid staat verwachten mensen natuurlijk ook dat je rijdt en niet dat je gaat inhouden ;)
Ah oke tnx dan zal ik dat voortaan doen :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
zmeding schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:54:
[...]

Ah oke tnx dan zal ik dat voortaan doen :)
Ik heb het in rookie ook veel gedaan, het helpt wel als je snel nog even wat SR nodig hebt. Maar ik zou toch ook af en toe op de grid starten, al is het maar om te oefenen, in die drukte de eerste paar bochten nemen is toch wel het belangrijkste van een race meestal, klein foutje daar is vaak fataal voor meerdere mensen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

dabelg schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:44:
[...]

gast rijd me gewoon vol aan laatste turn zonder gat of iets
Het is niet jouw week hey? Balen altijd als je zo snel al uit de race ligt.

Ga je nog Grand AM racen deze week? Heb al beetje geoefend op Virginia. Lekkere flow daar alleen Mustangs word wel een probleem. Totaal geen ruimte om die makkelijk voorbij te kunnen. Zal een goed smanespel moeten worden daar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
NickThissen schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:55:
[...]

Ik heb het in rookie ook veel gedaan, het helpt wel als je snel nog even wat SR nodig hebt. Maar ik zou toch ook af en toe op de grid starten, al is het maar om te oefenen, in die drukte de eerste paar bochten nemen is toch wel het belangrijkste van een race meestal, klein foutje daar is vaak fataal voor meerdere mensen.
Mja probleem is dat er volgens mij veel mensen zijn die de baan weinig hebben gedaan en dan elke bocht spinnen, en die kan ik niet altijd ontwijken.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
DutchDevil79 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:55:
[...]

Het is niet jouw week hey? Balen altijd als je zo snel al uit de race ligt.

Ga je nog Grand AM racen deze week? Heb al beetje geoefend op Virginia. Lekkere flow daar alleen Mustangs word wel een probleem. Totaal geen ruimte om die makkelijk voorbij te kunnen. Zal een goed smanespel moeten worden daar.
nope stop dit seizoen met iracing even genoeg van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
DutchDevil79 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:53:
[...]

4

Done, sorry voor de vertraging.

Race setup kan je ook met 39L uitrijden. had er iets teveel in gedaan. Denk zelfs dat klikje lager ook nog kan.
Waarvoor dank, hulde !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik host nu een sessie Streetstock sessie op USA International Speedway. Omdat het kan :P

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 04-04-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

dabelg schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:57:
[...]

nope stop dit seizoen met iracing even genoeg van
Owh jammer man. Kop op meestal na wat slechte resultaten komen de goede en vind je de fun weer terug. Maar het kan ook wel goed zijn ff een stapje terug te nemen. Volgend seizoen weer met fris hoofd beginnen. Of natuurlijk met ons week 13 toernooitje. Dat is toch lekker luchtig. :) :)

btw filmpje van de walkthrough op Mosport voor de mensen die hem maandag gemist hebben:

En voor mensen die ff wat te lezen willen. Zeer vermakelijk tijdschrift over simracen. Ook heel stuk over Iracing in.

http://autosimsport.net/i...msport_v6i2_March2012.pdf

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Silverado was een succes 8)
5e in de middelste split (met de 15e iRating van het veld)

http://members.iracing.co...onid=5355501&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
HPD was ook best een succes :) Ik had pace voor 3e, helaas een spin in T2 vroeg in de race (en bij opkomen van track weer bijna, te haastig om Richard voor te blijven :+). Toen maar rustig achter Richard aan gegaan, langzaam nog twee plekjes kunnen goedmaken en nog een beetje kunnen vechten met een spinner voor me, verder geen incs :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Ik heb nu meer dan 3.0 rating, moet ik dan perse wachten tot einde van de maand om een licentie omhoog te gaan?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04:03

fynrd1

Fooled by Randomness

zmeding schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:56:
[...]

Mja probleem is dat er volgens mij veel mensen zijn die de baan weinig hebben gedaan en dan elke bocht spinnen, en die kan ik niet altijd ontwijken.
Niet bang zijn, een goede klassering zorgt ervoor dat je later ook tegen betere tegenstanders rijdt. Ik merk dat vanaf een field strength van 1350 en hoger heel strak gereden wordt. Er zijn natuurlijk want mensen die fouten maken, maar sinds ik klom in niveau heb ik weinig van dit soort idiote incidenten meegemaakt.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
fynrd1 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:46:
[...]

Niet bang zijn, een goede klassering zorgt ervoor dat je later ook tegen betere tegenstanders rijdt. Ik merk dat vanaf een field strength van 1350 en hoger heel strak gereden wordt. Er zijn natuurlijk want mensen die fouten maken, maar sinds ik klom in niveau heb ik weinig van dit soort idiote incidenten meegemaakt.
Ja ik had net wel leuke race met geen massive crash in de 1e bocht, alleen ik zelf ging na 15 rondes af en toe bijna de baan af. Smssen en racen tegelijk gaat nie :D

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
zmeding schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:45:
Ik heb nu meer dan 3.0 rating, moet ik dan perse wachten tot einde van de maand om een licentie omhoog te gaan?
Voor rookies is er om de zoveel tijd (2 maanden? weet niet) een promotie periode. Als je dan boven de 3.0 hebt zul je promoveren. Voor alle hogere klasses is dit alleen aan het eind van een seizoen (van 12 weken). Echter als je boven de 4.0 komt zul je meteen promoveren :)

Je moet wel altijd aan je MPR voldaan hebben (minimum participation ...iets), dat betekend dat je 4 races (volgens mij) gedaan moet hebben, of een aantal time trials, in je huidige klasse.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
NickThissen schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:41:
HPD was ook best een succes :) Ik had pace voor 3e, helaas een spin in T2 vroeg in de race (en bij opkomen van track weer bijna, te haastig om Richard voor te blijven :+). Toen maar rustig achter Richard aan gegaan, langzaam nog twee plekjes kunnen goedmaken en nog een beetje kunnen vechten met een spinner voor me, verder geen incs :)
Ik zag je inderdaad ff flink stofhappen... hield er al rekening mee dat het opkomen van de baan niet goed zou gaan, en bleef daarom aan de buitenkant. Je kruiste mooi voorlangs... 8) Verbaasde me dat je er geen/niet meer schade aan overhield. Je zat weer vlot achter me.
Verder rustig aan gedaan om m'n SR wat op te vijzelen... en toen Nick veel sneller uit T2 kwam maar ff ruimte gelaten.
Nog 0,07SR erbij halen en sta weer boven de 2,00. Ook iR er lekker bij gescoord, nog 'n paar puntje en sta boven de 2000

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RichardA schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:48:
[...]

Ik zag je inderdaad ff flink stofhappen... hield er al rekening mee dat het opkomen van de baan niet goed zou gaan, en bleef daarom aan de buitenkant. Je kruiste mooi voorlangs... 8) Verbaasde me dat je er geen/niet meer schade aan overhield. Je zat weer vlot achter me.
Verder rustig aan gedaan om m'n SR wat op te vijzelen... en toen Nick veel sneller uit T2 kwam maar ff ruimte gelaten.
Nog 0,07SR erbij halen en sta weer boven de 2,00. Ook iR er lekker bij gescoord, nog 'n paar puntje en sta boven de 2000
Ik raakte gelukkig niks, aan de rechterkant is uitloop ruimte genoeg en aan de linkerkant (nadat ik bijna spin bij opkomen van de baan) kon ik hem net uit de "muur" houden (er ligt daar zo'n heuveltje waar je denk ik wel gelanceerd wordt, gelukkig niet geraakt dus :+), dus had geen schade.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De sessie met de Street Stock was leuk. Aantal Benluxers er bij (ook op TS).
Mijn snelste tijd op USA IS is 23.677 en het kan nog sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 04-04-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
derx666 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:47:
[...]

Gefeliciteerd !! Erg knap. Heb zelf nog geen tijd gehad deze week, en ook vanavond niet helaas.
Welke setup gebruik je? Ook lage bandenspanning gecombineerd met hoge SPO en ARB ?
Marco, voor de Q heb ik gebruikt:

120 kpa front/124 kpa rear.

5 SPO/7ARB

57BB.

Voor de race ben ik nog een beetje aan het puzzelen met de bandenspanning. Hogere bandenspanning achter zorgt voor iets meer onderstuur in snelle bochten, waardoor je minder glijdt gedurende de race = minder hoge temps. Verschil merkte ik echt. 5 rondjes met 120/120 gereden en dan kom ik op een gegeven moment T1 en 130R niet meer door zonder bijna te spinnen vanwege overstuur.

Laatste race heb ik gereden met 124voor en 133 achter. Ik denk dat ik 133 voor en 138 achter nog iets fijner vond (race daarvoor).

@aaikman: tips voor Suzuka: veel laten rollen door de Esses en héél veel curb aan de binnenkant gebruiken, maak je de bocht minder scherp mee :). Bij Degner 2 heel veel curb aan de binnenkant pakken, hard op 't gas en vol laten uitlopen over die groene strook naast de curb (geen 1x daar).

Hairpin iets langer doorremmen dan normaal, haaks insturen en zeer snel geleidelijk op 't gas. Dat lange rechte stuk win je zo 2 tiende mee als je eerder op 't gas kunt.

Chicane in z'n 2 nemen en zorgen dat je zsm gas geeft. Zorg dat je uiterst rechts uitkomt voor de apex, zodat je al gas geeft voordat je de chicane uit bent. Je kunt alle curbs daar mee pakken.

Als je bovenstaande tips volgt, moet je makkelijk in de 2.26 kunnen komen! :). Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 04-04-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:12:
[...]
Ik vind bij de skip als je 120/124 gebruikt de banden teveel aanvoelen als bij je fiets bijna alle lucht eruit is en hij gaat zwiepen over de zachte band , daarom heb ik ook 152 voor en 145 achter staan , je verliest iets grip maar de voorspelbaarheid wordt wel veel groter.

Verder had ik -2 perch en 6 arb staan maar moet ook nog andere settings proberen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:02
Zachtjes aan begint het toch wel weer te kriebelen allemaal, blijf jullie verhalen volgen uiteraard.

Had in mijn hoofd om deze week weer een beetje te gaan beginnen, en in ieder geval de got practices te gaan meepakken, echter dacht mijn dochter van 8 weken er anders over ;)

Maargoed, van het weekend het stuurtje maar weer is aansluiten en wat rondes gaan slijten, zal wel wat oefening nodig gaan hebben.

Zijn er nog plannen voor een week 13 tournooi? Dat is voor mij wel een mooi momentje om de boel weer een beetje op te gaan pakken.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Zo ik had een enorme close race op het middenveld was erg leuk tussen mij en 2 andere. Alleen ik reed ander bijna kapot door eigen fout :P

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wilde jullie toch nog even een hele vroege screenshot laten zien van iets waar ik heel af en toe mee bezig ben...

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp3123.png

Het idee is vergelijkbaar met trading paints desktop, gewoon een applicatie om de setups op onze setup site te downloaden. Je kunt dan kiezen om ze automatisch naar de goeie plek te downloaden en met een passende naam op te slaan (zie opties scherm waar je de naam helemaal kunt customizen), en misschien ook wel een auto-downloader waar je setups die aan bepaalde eisen voldoen (auto, track, etc) automatisch binnen haalt. Uiteraard kun je ook gewoon handmatig de setups opslaan en een eigen naam kiezen.

Ik zie er het nut wel van in, maar ik moet nog even goed uitdenken hoe het allemaal moet gaan werken... ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

ramsho schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:29:
Zachtjes aan begint het toch wel weer te kriebelen allemaal, blijf jullie verhalen volgen uiteraard.

Had in mijn hoofd om deze week weer een beetje te gaan beginnen, en in ieder geval de got practices te gaan meepakken, echter dacht mijn dochter van 8 weken er anders over ;)

Maargoed, van het weekend het stuurtje maar weer is aansluiten en wat rondes gaan slijten, zal wel wat oefening nodig gaan hebben.

Zijn er nog plannen voor een week 13 tournooi? Dat is voor mij wel een mooi momentje om de boel weer een beetje op te gaan pakken.
Hey Ramsho, welcome back. :)

Er zal weer een week 13 toernooi komen. Vorige was succesvol dus lijkt me dat dat geen probleem gaat worden denk dat we in de komende 2 weken maar is moeten beginnen met een programma in elkaar te zetten. Zal wel weer combinatie worden van rookie content en fun. En natuurlijk weer oval en road. Waarbij road de overhand zal hebben gezien de voorkeur van de meeste mensen hier.

Gister ook ff mee gedaan met de Streetstocks op USA. Zeer leuke combinatie. Had een setup op het forum gevonden welke lekker ree. En ook lange tijd de 1ste positie mogen bezetten in de room tot er een aantal Amerikanen onder doken. Denk dat het wel leuk word volgende week.

@Nick,

Ziet er goed uit. Zeker als er over meerdere seizoenen setups op staan kan het een voor een binnen hengelen tijd kosten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:12:
[...]

Marco, voor de Q heb ik gebruikt:

5 SPO/7ARB

57BB.

Voor de race ben ik nog een beetje aan het puzzelen met de bandenspanning. Hogere bandenspanning achter zorgt voor iets meer onderstuur in snelle bochten, waardoor je minder glijdt gedurende de race = minder hoge temps. Verschil merkte ik echt. 5 rondjes met 120/120 gereden en dan kom ik op een gegeven moment T1 en 130R niet meer door zonder bijna te spinnen vanwege overstuur.

Laatste race heb ik gereden met 124voor en 133 achter. Ik denk dat ik 133 voor en 138 achter nog iets fijner vond (race daarvoor).

@aaikman: tips voor Suzuka: veel laten rollen door de Esses en héél veel curb aan de binnenkant gebruiken, maak je de bocht minder scherp mee :). Bij Degner 2 heel veel curb aan de binnenkant pakken, hard op 't gas en vol laten uitlopen over die groene strook naast de curb (geen 1x daar).

Hairpin iets langer doorremmen dan normaal, haaks insturen en zeer snel geleidelijk op 't gas. Dat lange rechte stuk win je zo 2 tiende mee als je eerder op 't gas kunt.

Chicane in z'n 2 nemen en zorgen dat je zsm gas geeft. Zorg dat je uiterst rechts uitkomt voor de apex, zodat je al gas geeft voordat je de chicane uit bent. Je kunt alle curbs daar mee pakken.

Als je bovenstaande tips volgt, moet je makkelijk in de 2.26 kunnen komen! :). Succes!
poging één gisteren met een setup van road atlanta kwam ik op 2.27 dus 2.26 moet zeker lukken denk ik dan aangezien ik maar een paar rondjes gedraaid had ..... zit idd leuke flow in en met wat ik hier lees moet dit dan nog zeker beter kunnen ... alleszins vanavond poging 2, hoop hier echt nog een race mee te pakken aangezien ik dit echt een leuk circuit vind, thnx voor de tips en mss tot vanavod on track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik host vanavond een pratcise sessie met de Lotus79 op New Hamshire Road om 8 uur voor 2 uur. Daar word komende zaterdag een wedstrijd van gehost. Alvast even oefenen is denk ik wel nodig. Is een super leuk baantje maar zeker geen makkie in de Lotus denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

We hebben nu op de site van Racing Lions een venster kunnen maken, waar je kan zien wie er allemaal op TS zit.
Thanks Simon. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 05-04-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ramsho schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:29:

Hé die Ramsho! Leuk als je weer wat gaat meedoen. Alles wel met moeder en dochter? En kom je al weer wat aan nachtrust toe?
Week 13 toernooi staat zeker weer in de planning. Ik was van plan om dit weekend maar weer eens in overleg met de groep een programmaatje te bedenken. En je bent natuurlijk van harte welkom ;)
NickThissen schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:48:
Wilde jullie toch nog even een hele vroege screenshot laten zien van iets waar ik heel af en toe mee bezig ben...

[afbeelding]

Het idee is vergelijkbaar met trading paints desktop, gewoon een applicatie om de setups op onze setup site te downloaden. Je kunt dan kiezen om ze automatisch naar de goeie plek te downloaden en met een passende naam op te slaan (zie opties scherm waar je de naam helemaal kunt customizen), en misschien ook wel een auto-downloader waar je setups die aan bepaalde eisen voldoen (auto, track, etc) automatisch binnen haalt. Uiteraard kun je ook gewoon handmatig de setups opslaan en een eigen naam kiezen.

Ik zie er het nut wel van in, maar ik moet nog even goed uitdenken hoe het allemaal moet gaan werken... ;)
Tjeetje Nick, wat een productie. ;)
Wel een gaaf idee.
Ik denk wel dat in overweging moet nemen om er voor te zorgen dat de plek waar dingen landen in 'mijn eigen' directories en met welke naamgeving of uniform is of in te stellen per gebruiker.
Ik heb een nogal vast patroon van opslaan van setups:
......./<track>/<jaar-seizoen-persoon-volgnummer-q-of-r>
Of misschien een idee om per track een aparte map <dl_got> te maken.
Edit: ow niet goed gekeken naar de screenprint..... Heb je al aan gedacht ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik heb zo'n vermoeden dat de V8 in het schema gaat zitten van week 13. ;)

Gaan we weer met polls kijken wat populairst is? Kan wel wat dingen verzinnen voor in een poll. Beetje rekening houdend met wat mensen hier rijden.

[ Voor 50% gewijzigd door DutchDevil79 op 05-04-2012 13:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:48:

[afbeelding]

Ziet er goed uit Nick, zou het gebruik van je site fors vergroten denk ik. Ikzelf vergeet nu regelmatig dat er een site voor is (en dat terwijl ik jaren terug voor Netkar Pro zelf eens zoiets opgezet heb...).

Haal dan wel die spelfout even uit het abonnementen tabje ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hebben jullie dat ook dat je in de race sneller bent dan tijdens de kwalificatie 8)7 .

Op Okayama in de Mazda kan ik in kwalificatie/warmup constant een lage 1:03:xx rijden, maar een 1:02:xx red ik gewoon niet. Tijdens de race zit ik daarentegen (in gevecht) rondenlang 1:02:xx's te rijden 8)7 . Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alexbl69 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:39:
Hebben jullie dat ook dat je in de race sneller bent dan tijdens de kwalificatie 8)7 .

Op Okayama in de Mazda kan ik in kwalificatie/warmup constant een lage 1:03:xx rijden, maar een 1:02:xx red ik gewoon niet. Tijdens de race zit ik daarentegen (in gevecht) rondenlang 1:02:xx's te rijden 8)7 . Heel apart.
Als je iemand volgt die structureel sneller is, kan je zijn lijnen / rempunten kopieren. Dit helpt echt gigantisch. Gisteren nog gehad in de Indycar, reed snelste tijden van 1:19.5 ofzo, en achter iemand die structureel sneller is, reed ik 1:18.9 / 1:19.1. Toen hij echter wat afstand nam, zakte ik weer terug naar 1:19.5 ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dat heb ik vooral als ik mensen volg met een verkeerde lijn. Dan rij ik er zo achteraan de grindbak in. Nog even afleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Dat heb ik ook nog steeds, heel frustrerend en erg dom. En ik ben een Class B driver ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik heb dat ook heel vaak. Al leer ik mezelf steeds meer af om blind naar de auto voor me te kijken. Ik kijk steeds vaker naar mijn eigen rempunten als ik achter iemand rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Piekartz87 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:48:
Dan rij ik er zo achteraan de grindbak in.
Dat komt idd ook nog wel eens voor ;) . Klopt trouwens ook dat zodra zo'n snelle 'voorganger' weg is, de tijden ook weer terugvallen.

Een ander dingetje (dat ook wel tussen de oren zal zitten); als ik iemand die bijna net zo snel is inhaal, en het me dus niet lukt om hem snel los te rijden, lijkt het ineens wel of ik een tractor aan het besturen ben. Alles lijkt 2x zo langzaam te gaan. Het optrekken lijkt slomer, de bochten lijk je veel slomer te nemen. In eerste instantie 'compenseerde' ik dat door te hard de bocht in te gaan. Hierdoor vloog ik regelmatig een paar bochten na een inhaalactie van de baan. Inmiddels probeer ik rekening te houden met dat effect.

Zie net trouwens dat ik rookie-af ben :) . Zit nu op Class-D 3.46. Dacht dat er maar één maal per maand promoties waren, en ik ben pas afgelopen vrijdag begonnen met wedstrijden racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Ah alex ik had met jou gister mooi battle alleen knalde ik 2e bocht op je :(

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Als je boven de 4.0 komt ga je automatisch door naar de volgende klasse. Dat heet fast tracken. Theoretisch zou je in een week van rookie naar A kunnen.

En als je achter iemand rijd profiteer je ook van de valse lucht achter hem. Zeker met de snellere auto's kan dat veel schelen. Deze week op Mosport ook al op schema gelegen voor een 2.05.1 in kwalificatie doordat ik iemand voor me had op het rechte stuk. Jammer alleen dat hij een fout maakte in de laatse sectie waardoor men tijd verloren ging.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:41:
[...]

Als je iemand volgt die structureel sneller is, kan je zijn lijnen / rempunten kopieren. Dit helpt echt gigantisch. Gisteren nog gehad in de Indycar, reed snelste tijden van 1:19.5 ofzo, en achter iemand die structureel sneller is, reed ik 1:18.9 / 1:19.1. Toen hij echter wat afstand nam, zakte ik weer terug naar 1:19.5 ofzo :+
Ja, maar dat noemen ze een slipstream, dat is weer wat anders ;) :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:08:

En voor mensen die ff wat te lezen willen. Zeer vermakelijk tijdschrift over simracen. Ook heel stuk over Iracing in.

http://autosimsport.net/i...msport_v6i2_March2012.pdf
Ik ga misschien hun helpen met het design van het magazine. Ik zei in een comment dat het design veel beter kan en toe vroeg een schrijver of dat een sollicitatie was om dat te doen.
"Als ik tijd heb, wil ik best helpen", zei ik :P

Nu maar eens kijken, hoe dit verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
zmeding schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:11:
Ah alex ik had met jou gister mooi battle alleen knalde ik 2e bocht op je :(
Was jij dat :) . Klein wereldje hè?

Wat slipstreamen betreft, ik merk daar in iRacing niet veel van. Zal wel aan de Mazda's liggen, bij de relatief lage snelheden zal het IRL ook wel niet zo enorm veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Niellie41 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:43:
[...]Ik ga misschien hun helpen met het design van het magazine.
Precies wat ik ook dacht toen ik die pdf las. Heel leuke stukjes tekst, maar een beetje meer energie in de opmaak en het zou veel prettiger weglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

alexbl69 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:21:
[...]

Was jij dat :) . Klein wereldje hè?

Wat slipstreamen betreft, ik merk daar in iRacing niet veel van. Zal wel aan de Mazda's liggen, bij de relatief lage snelheden zal het IRL ook wel niet zo enorm veel uitmaken.
Bij de Mazda MX5 zal je dat ook niet zo heel erg merken. Het ligt ook aan de auto, want met NASCAR (Op Daytona) kan je ongeveer 10 MPH harder rijden als je in een goede slipstream zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:26:
[...]

Bij de Mazda MX5 zal je dat ook niet zo heel erg merken. Het ligt ook aan de auto, want met NASCAR (Op Daytona) kan je ongeveer 10 MPH harder rijden als je in een goede slipstream zit.
bij de escors race met mazda merk je dit juist goed (slipstream), ook is het moeilijk om iemand uit de slipstream te krijgen. (Jan coomans klaagde hier ook al over op oulton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Toch? Dat heb ik nog nooit gemerkt :P
Ik dacht dat je bij de MX5 er voor moet zorgen dat je goed de bocht uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
dabelg schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:28:
[...]

bij de escors race met mazda merk je dit juist goed (slipstream), ook is het moeilijk om iemand uit de slipstream te krijgen. (Jan coomans klaagde hier ook al over op oulton)
Dan heb je het nog niet eens over Watkins zonder chicane waar je als je een hele seconde sneller bent per rondje je de mensen er nog niet af krijgt , je ziet de echt snelle mannen dan ook vlak achter de jetta rijden waardoor ze zelfs ongeveer twee sec per ronde mee kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
btw hebben jullie dit ook ???

iRacing credits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ja hoor. Alleen dan al 1 serie vol (Indy Fixed Oval) voor $4 aan credits :)
Als je nog 1 week deelneemt bij de Skip, kom je op 8 weken gereden en krijg je ook 4 $

Nu eerst maar eens Indy Fixed op Oulton :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-04-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:28:
[...]

Ja hoor. Alleen dan al 1 serie vol (Indy Fixed Oval) voor $4 aan credits :)
Als je nog 1 week deelneemt bij de Skip, kom je op 8 weken gereden en krijg je ook 4 $
Ja maar de total staat al op 10 terwijl ik geeneen serie 8 weken heb gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

enchion schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:29:
[...]

Ja maar de total staat al op 10 terwijl ik geeneen serie 8 weken heb gedaan ?
Kijk nog eens goed. Je Total staat op 0 $, en er staat dat de maximum total 10 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, Indy Fixed op Oulton weer klaar, 2e 8)
http://members.iracing.co...onid=5361055&custid=61620

1 inc toen ik iets te wijd ging in T1... En voor T2 ligt zo'n hobbel, als je voor die hobbel niet aan het remmen bent, raakt de bodem de grond, en moet je alles doen om je wagen op de baan te houden...
Wel een volle seconde sneller dan gisteren in de race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:30:
[...]

Kijk nog eens goed. Je Total staat op 0 $, en er staat dat de maximum total 10 is :)
Oke mr van de Hoog , leg dit dan eens uit. :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fuxkF0W97AKBZJSnxKyZQt4C/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Er is al enkele dagen een probleem met de Race Participation Tracker dus...

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1867191.page

Voorlopig niet te serieus nemen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

enchion schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:00:
[...]

Oke mr van de Hoog , leg dit dan eens uit. :+

[afbeelding]
Ah, ok :+ Had geen idee dat daar normaal 0$ stond. Bij mij stond er overigens ook 10$ en dat is ook het maximum, dus helemaal mijn redenatiefout :)

Excuus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:00:
Zo, Indy Fixed op Oulton weer klaar, 2e 8)
http://members.iracing.co...onid=5361055&custid=61620

1 inc toen ik iets te wijd ging in T1... En voor T2 ligt zo'n hobbel, als je voor die hobbel niet aan het remmen bent, raakt de bodem de grond, en moet je alles doen om je wagen op de baan te houden...
Wel een volle seconde sneller dan gisteren in de race :)
Hehe dat was dat was mijn eerste race ooit daar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Jubby schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:09:
Er is al enkele dagen een probleem met de Race Participation Tracker dus...

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1867191.page

Voorlopig niet te serieus nemen......
Die ken ik inderdaad , maar de optie dat je perongeluk meer credit krijgt dan je verdient had ik nog niet gezien .

En Hoogie je hoeft geen excuses te geven , ben gewoon benieuwd of anderen dit ook hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nick, nog een suggestie voor je setup site -> Maak een optie om een selectie ongedaan te maken. Heb net per ongeluk alles geselecteerd, maar kan nu alles met de hand gaan uitvinken :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:51:
Nick, nog een suggestie voor je setup site -> Maak een optie om een selectie ongedaan te maken. Heb net per ongeluk alles geselecteerd, maar kan nu alles met de hand gaan uitvinken :+
Setups , wie , wat ,waar ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:51:
Haha... Goeie.

Jhonno: http://setups.iracing.nickthissen.nl
Even aanmelden en je kan onze setups downloaden / uploaden ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je nick zal er morgen eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik ga vanavond weer eens met de GT hotsplit mee rijden. Ben ook te vinden op TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Heb nu een room up voor oefenen van de Lotus79 op New Hamshire Road. Room heet: American F5000 practise.

Is kijken hoeveel Lotusjes ik ga afschrijven daar. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week begonnen met het oefenen in de Skip op Zandvoort en wat een week het was pfffff.
Na drie dagen met de volgende setup gereden:

Front Brake Bias: 58%
Tire Pressure F/R: 20/20
Spring Perch Offset F/R: +2
Rear Anti Roll Bar: 5

heb ik letterlijk geen enkele ronden uitgereden zonder te spinnen :P Kreeg het ding gewoon niet onder controle.
Vandaag ben ik dus wat met de setup gaan spelen en ben uiteindelijk uitgekomen op:

Front Brake Bias: 60%
Tire Pressure F/R: 20/21
Spring Perch Offset F/R: +2
Rear Anti Roll Bar: 6

En wat een wereld van verschil maakte die laatste wijziging! Stabiel/controleerbaar/wendbaar ineens had de Skip alles ;) Het gedrag van de Skip sluit nu ook veel beter aan bij mijn rijstijl (belangrijkste!), waardoor ik nu van 2.15min+ op Zandvoort naar 1.58(hoog) ben gegaan :D

Nog niet constant maar het is voor mij een goede sprong vooruit!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:05:
Heb nu een room up voor oefenen van de Lotus79 op New Hamshire Road. Room heet: American F5000 practise.

Is kijken hoeveel Lotusjes ik ga afschrijven daar. >:)
Ik kom zo ff langs ;)
Met de MX-5 was ik daar bloedsnel ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
en tijdens de qually doe ik in de mx-5 onder de 1:03. nu met 3 min een race voor het eerst.
Geen incidenten gehad met de qually

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De 2e split van de GT/Proto race van 20:00 was een ramp.
Heel divebomb squad was er weer (stel Duitsers met oranje/blauwe skins).
Probeert eentje een gat van 0.9 sec dicht te remmen bij de hairpin :S
Pagina: 1 ... 113 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.