Ja maar de volledige top rijders van de Lotus is ook aanwezig bij die school sessies. Miste gister eigenlijk alleen Ad Kolk van de top rijders in deze serie. Er zullen tijdens de races door de weeks nog zat rijders zijn die de 1.05 niet halen. Alleen op Zondag middag zal je ergens in het middenveld staan met een 1.05 aangezien dan alle toppers mee doen.BM schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:58:
[...]
Hmmz, zag toch nog redelijk wat mensen in de lage 1.05 rijden.
Die street stocks kan je ook blijven racen tot je d 4.0 bent. Je hoeft dan alleen ff 4x time trial van 5 rondjes te doen in de Trucks. Ben je binnen een uurtje mee klaar. En daarna kan je je concentreren op de Trucks op grotere ovals.BM schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:58:
[...]
Thanks voor de suggesitesDenk dat het dan de Late Model word. Timetrials zijn aardig, maar ik race toch liever zelf.On the other hand.... de Late Model rijd op die ini-mini ovals.... dat is wel minder...
Vanavond thuis nog eens eventjes naar kijken. Mijn voorkeur blijft voorlopig nog wel bij roadracing liggen, maar iets erbij is wel aardig.
Lotus school was inderdaad erg leuk
vond de eerste race ook verrassend goed gaan, het ging pas mis bij die snelle rechter na rechte stuk. Ik zat naast BM en verloor de controle (leek alsof ik misschien een klein ghost tikje kreeg maar we kregen beide geen 4x) en toen zag ik achter me nog wat meer auto's de muur in vliegen in die bocht. Gelukkig totaal geen schade (niet de eerste keer dat me dat gebeurt in de lotus, soms 0 damage en soms compleet kapot) en nog wat plekjes kunnen goed maken
Met de trucks heb ik me al een seizoen goed vermaakt. Ben nu echter helemaal hooked aan de Indy Fixed op de Ovals, erg gaaf. Alleen zijn de races eigenlijk net te kort, omdat je het qua fuel altijd haalt zodra er 2 cautions zijn. Dat neemt toch een hoop tactiek weg.
Als GoT kunnen we ook het driving school principe gaan doen volgend seizoen bv. Maar eens over bomen. W
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ah, dacht dat ik dan weer een hele tijd timetrials zat te doen, maar dat valt dus wel mee. Hmmz, is misschien toch wel een optie dan. Duurt nog wel ff voor ik D4.0 ben, zit nu op 2.69 en de race van gister leverde me ook maar 0.09 op, al was die niet volledig clean (1 2x brush langs de muur).DutchDevil79 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:07:
[...]
Die street stocks kan je ook blijven racen tot je d 4.0 bent. Je hoeft dan alleen ff 4x time trial van 5 rondjes te doen in de Trucks. Ben je binnen een uurtje mee klaar. En daarna kan je je concentreren op de Trucks op grotere ovals.
Daar heb je ook wel een punt ja. Zal deze week eens proberen een raceje mee te pakken. Heb nog geen ronden met racefuel gedaan, dus geen idee hoe mijn pace daarmee isDutchDevil79 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:05:
[...]
Ja maar de volledige top rijders van de Lotus is ook aanwezig bij die school sessies. Miste gister eigenlijk alleen Ad Kolk van de top rijders in deze serie. Er zullen tijdens de races door de weeks nog zat rijders zijn die de 1.05 niet halen. Alleen op Zondag middag zal je ergens in het middenveld staan met een 1.05 aangezien dan alle toppers mee doen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Yep zijn paar dingen waar we dan naar moeten kijken:JoepW schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:32:
Als GoT kunnen we ook het driving school principe gaan doen volgend seizoen bv. Maar eens over bomen. W
- Hosten van tournament sessie, ze hosten daar 4 rondes tournament met elke 5 rondjes race waarbij de eerste de practise van 1 uur bevat en de andere 3 alleen 10 minuten warm-up. Weet niet wat de kosten hiervan zijn wat betreft hosting.
- Aparte hosting sessie als practise is denk ik niet nodig. De practise sessie in de eerste tournament server zouden we daar voor kunnen gebruiken. Wel ff kijken hoe lang we die maken.
- Er zouden dan een paar ervaren (snelle) rijders moeten zijn die dus een rondje doen over de baan en uitleggen hoe te rijden (vrijwilligers??). Lijkt me iig handig meer dan 1 te hebben mocht er 1 een keer niet kunnen. Daarnaast is teamspeak hier wel handig hoef je niet dat knopje in te duwen tijdens je uitleg.
- Setup sharen gebeurt nu al dus zal dan ook geen probleem zijn.
- Serie vinden welke we hiervoor nemen. Zal denk ik nog het lastigst zijn. Multi class lijkt me niet handig. Dus dan zal het een van de single class series worden.
Zat om over na te denken dus.
Over TS: hoe los je het dan op als je in een race wilt praten met de overige iRacing deelnemers? Soms is het wel handig om aan te geven dat je eraan komt of als je zelf een blauwe vlag hebt (pass right, etc.).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dan gebruik je gewoon de voicechat van iRacing. Je kan natuurlijk niet via TS in iRacing zelf praten.
[ Voor 36% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2012 09:23 ]
Kan de TS server niet gewoon opgedeeld worden in channels?
Maar ik kan wel een driving school gebruiken ^^.
Heb net de limerock baan een beetje onder de knie, echter nog niet constant en snel genoeg. Kom net niet onder de 1 minuut.
Nu is de baan alweer gewisseld dus moet ik nog maar kijken hoe je daar het snelste doorheen komt.
Dan hoop ik binnenkort wel een keer een race te doen, gewoon voorzichtig beginnen en we kijken wel hoeveel er voor mij crashen.
Heb net de limerock baan een beetje onder de knie, echter nog niet constant en snel genoeg. Kom net niet onder de 1 minuut.
Nu is de baan alweer gewisseld dus moet ik nog maar kijken hoe je daar het snelste doorheen komt.
Dan hoop ik binnenkort wel een keer een race te doen, gewoon voorzichtig beginnen en we kijken wel hoeveel er voor mij crashen.
De TS server kan en zal ook verder worden opgedeeld. We weten alleen nog niet hoe.Piekartz87 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:29:
Kan de TS server niet gewoon opgedeeld worden in channels?
Want we kunnen voor elke auto (of klasse) een channel maken. Maar dan wordt het ook heel druk. We hebben nu even snel voor deze opstelling gekozen, maar dat zal binnenkort nog veranderen.
Zat zaterdag en zondag op TimeWarp in Mannheim dus geen tijd gehad om te racen en dus ook de (blijkbaar nogal emotioneel geladen
) ESCORS race niet kunnen meerijden.
Gisterenavond moest ik ook weer de baan op dus de Proto & GT testsessie moeten missen
@RuudjeM : bedankt voor de comment op m'n post! Zal er voortaan rekening mee houden om de race-info steeds mee te vermelden. Had het gewoon niet gepost omdat ik even daarvoor al gepost had dat ik 2 proto & GT fixed races ging rijden, maar dit forum gaat zo ontzettend hard dat er al een heleboel posts tussen zaten en het daardoor inderdaad vrij onduidelijk was
Was ook eerder een ventilatiepost omdat ik nogal gefrustreerd was doordat ik Yoeri G niet voorbijkon tijdens die race en meermaals alles uit de kan moest halen om hem te ontwijken omdat hij controle verloor door de damage die hij had, waardoor ik uiteindelijk nog een plaats verloren had.
Wel gisteren de Proto & GT fixed van 18:00 mee door kunnen nemen op Silverstone:
Zag op vlak voor de start dat Yoeri G opnieuw meedeed dus had al weinig hoop op een overwinning. Toch heel de tijd op minder dan een seconde kunnen blijven en uiteindelijk zelfs wat druk kunnen zetten, met resultaat!
In lap 7 maakt hij een klein foutje door te hard in de voorlaatste bocht in te gaan en dan nog direct te snel op het gas waardoor hij een kleine spin heeft en ik er voorbij kon glippen. Toch een klein beetje voorsprong kunnen uitbouwen tot een seconde of 2. Had wel verwacht dat hij terug ging komen en druk ging uitoefenen, maar 3 ronden later gaat hij iets te snel door bocht 1 en verliest de controle en gaat hij de muur in.
Overwinning binnen gehaald en mijn achterstand op de 1e plek in Div 3 wel wat kleiner kunnen maken
Moet de laatste 3 weken nog 34 punten meer halen dan Andrew R... Dat wordt nog een hele opgave.
Deze avond met de V8 zal ik wel proberen om er bij te zijn! Leuke bak!
Gisterenavond moest ik ook weer de baan op dus de Proto & GT testsessie moeten missen

@RuudjeM : bedankt voor de comment op m'n post! Zal er voortaan rekening mee houden om de race-info steeds mee te vermelden. Had het gewoon niet gepost omdat ik even daarvoor al gepost had dat ik 2 proto & GT fixed races ging rijden, maar dit forum gaat zo ontzettend hard dat er al een heleboel posts tussen zaten en het daardoor inderdaad vrij onduidelijk was
Was ook eerder een ventilatiepost omdat ik nogal gefrustreerd was doordat ik Yoeri G niet voorbijkon tijdens die race en meermaals alles uit de kan moest halen om hem te ontwijken omdat hij controle verloor door de damage die hij had, waardoor ik uiteindelijk nog een plaats verloren had.
Wel gisteren de Proto & GT fixed van 18:00 mee door kunnen nemen op Silverstone:
Zag op vlak voor de start dat Yoeri G opnieuw meedeed dus had al weinig hoop op een overwinning. Toch heel de tijd op minder dan een seconde kunnen blijven en uiteindelijk zelfs wat druk kunnen zetten, met resultaat!
In lap 7 maakt hij een klein foutje door te hard in de voorlaatste bocht in te gaan en dan nog direct te snel op het gas waardoor hij een kleine spin heeft en ik er voorbij kon glippen. Toch een klein beetje voorsprong kunnen uitbouwen tot een seconde of 2. Had wel verwacht dat hij terug ging komen en druk ging uitoefenen, maar 3 ronden later gaat hij iets te snel door bocht 1 en verliest de controle en gaat hij de muur in.
Overwinning binnen gehaald en mijn achterstand op de 1e plek in Div 3 wel wat kleiner kunnen maken

Moet de laatste 3 weken nog 34 punten meer halen dan Andrew R... Dat wordt nog een hele opgave.
Deze avond met de V8 zal ik wel proberen om er bij te zijn! Leuke bak!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
De lotus school sessies worden volgens mij door iRacing gesponsord, dus als we een goeie school kunnen opzetten denk ik dat dat voor ons ook zou moeten kunnen. Maar dan zullen we toch echt op hetzelfde niveau moeten komen, veel mensen die meedoen etc, dat wordt best lastig denk ik.DutchDevil79 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:21:
[...]
Yep zijn paar dingen waar we dan naar moeten kijken:
- Hosten van tournament sessie, ze hosten daar 4 rondes tournament met elke 5 rondjes race waarbij de eerste de practise van 1 uur bevat en de andere 3 alleen 10 minuten warm-up. Weet niet wat de kosten hiervan zijn wat betreft hosting.
- Aparte hosting sessie als practise is denk ik niet nodig. De practise sessie in de eerste tournament server zouden we daar voor kunnen gebruiken. Wel ff kijken hoe lang we die maken.
- Er zouden dan een paar ervaren (snelle) rijders moeten zijn die dus een rondje doen over de baan en uitleggen hoe te rijden (vrijwilligers??). Lijkt me iig handig meer dan 1 te hebben mocht er 1 een keer niet kunnen. Daarnaast is teamspeak hier wel handig hoef je niet dat knopje in te duwen tijdens je uitleg.
- Setup sharen gebeurt nu al dus zal dan ook geen probleem zijn.
- Serie vinden welke we hiervoor nemen. Zal denk ik nog het lastigst zijn. Multi class lijkt me niet handig. Dus dan zal het een van de single class series worden.
Zat om over na te denken dus.
Gezien de verdeeldheid die hier heerst over de klasses op dinsdag (en begin seizoen maandag) heb ik er een hard hoofd in dat we iedereen op 1 lijn kunnen krijgen voor zo'n school. Echter zelf een sessie starten met een school voor die week (en dan misschien niet 4 races, maar 2 ofzo) lijkt me wel leuk.
Ik ben er vanavond niet bij, had beloofd om voetballen te kijken met wat vrienden, jammer want de V8 leek me wel leuk om eens een keer te proberen (al kwam ik er in een testsessie echt totaal niet mee rond).
Ik ben er vanavond niet bij, had beloofd om voetballen te kijken met wat vrienden, jammer want de V8 leek me wel leuk om eens een keer te proberen (al kwam ik er in een testsessie echt totaal niet mee rond).
Helaas nog niet toe aan een V8 of wat anders dan de basis mazda.
Eerst maar eens het 2de circuit onder de knie krijgen.
Eerst maar eens het 2de circuit onder de knie krijgen.
Het leuke van die Lotus school is dat het een serie betreft met relatief weinig animo, terwijl de auto wel erg gaaf is om te rijden.
Als er een leuke auto gekozen wordt, die enigszins moeilijk is, maar wel te doen (dus niet de V8 bijv), zou het best een succes kunnen worden.
Je kunt er ook voor kiezen om 1 road-school te doen en 1 oval school. Alleen hebben we te weinig kennis in huis voor de Oval kant denk ik...
Als er een leuke auto gekozen wordt, die enigszins moeilijk is, maar wel te doen (dus niet de V8 bijv), zou het best een succes kunnen worden.
Je kunt er ook voor kiezen om 1 road-school te doen en 1 oval school. Alleen hebben we te weinig kennis in huis voor de Oval kant denk ik...
Ik zag anders een pagina of 3 terug dan er iemand incl. een filmpje vertelde dat hij en zijn maat altijd winnen met oval racing als ze samen rijden.Requiem19 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:14:
Het leuke van die Lotus school is dat het een serie betreft met relatief weinig animo, terwijl de auto wel erg gaaf is om te rijden.
Ik vind een oval school best nog wel een goed idee.... De belangrijkste reden dat ik me weinig (niet) aan oval waag is dat ik gewoon niks van de taktiek ofzo snap, en niet veel zin heb om me helemaal op te werken in de classes en er door trial en error achter te komen. Als het een keer duidelijk uitgelegd wordt dan helpt dat denk ik wel enorm!
En aangezien er best een paar mensen zijn die altijd aan het pushen zijn om meer mensen naar oval kant te trekken moet dat ook geen probleem zijn denk ik
En aangezien er best een paar mensen zijn die altijd aan het pushen zijn om meer mensen naar oval kant te trekken moet dat ook geen probleem zijn denk ik
[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 03-04-2012 11:22 ]
Ik hoor een test-oval-school aankomen volgende week
Ik ben op de oval kant geen hoogvlieger, maar heb wel 4 seizoenen ervaring. Fabian, Joey en Jarno weten hier inderdaad veel van en zouden ons zeker kunnen helpen.NickThissen schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:22:
Ik vind een oval school best nog wel een goed idee.... De belangrijkste reden dat ik me weinig (niet) aan oval waag is dat ik gewoon niks van de taktiek ofzo snap, en niet veel zin heb om me helemaal op te werken in de classes en er door trial en error achter te komen. Als het een keer duidelijk uitgelegd wordt dan helpt dat denk ik wel enorm!
Als het dan een oval school wordt, lijkt het mij het leukste om het met de Trucks te doen. Ik zou voor zijn! (heb zelf alleen erg weinig tijd laatste tijd..).
Dat ging over Superspeedways. Banen die alleen vol gas zijn. Fabian is ook best goed op 1.5 mile ovals, maar ik weet niet of hij de tijd en zin heeft om zo'n oval school te leiden.
@Nick, tactiek in oval is het beste uit te leggen aan de hand van voorbeelden. Het is heel lastig om alle mogelijke scenario's te gaan beschrijven wat je het beste kan doen.
De tactiek moet je vaak aanpassen tijdens de race en heel snel reageren op de andere auto's.
Iedereen moet zich opwerken door de andere klassen en tactiek leer je juist door trail en error.
@Nick, tactiek in oval is het beste uit te leggen aan de hand van voorbeelden. Het is heel lastig om alle mogelijke scenario's te gaan beschrijven wat je het beste kan doen.
De tactiek moet je vaak aanpassen tijdens de race en heel snel reageren op de andere auto's.
Iedereen moet zich opwerken door de andere klassen en tactiek leer je juist door trail en error.
Persoonlijk zie ik een school aan de road kant niet heel erg zitten, net als Hoogie denk ik dat het heel lastig zal zijn dit succesvol te maken. Aan de oval kant echter zijn er (hier in ieder geval) veel mensen die er denk ik weinig vanaf weten, en die zullen dan ook echt wat aan zo'n school hebben. Zelf heb ik weinig zin om bijvoorbeeld een oval practice te doen elke week (zoals we nu op road doen), maar als er echt "les" gegeven wordt, dingen uitgelegd worden enzo, dan zou ik wel voor zijn, dan kan ik ook echt wat leren en ga ik het misschien ooit nog eens leuk vinden
Ik denk dat als je Amerikaans bent of er veel interesse in hebt dat Oval aantrekkelijker is. Zoals iemand al zei. Ik zou niks weten van die tactieken en strategieën etc. Laat staan de regels op dat gebied.
Daar in verdiepen is dan ook even wat werk.
Ik kan er (zoals gezegd) vanavond ook niet bij zijn. Jammer want ik had de V8 hier speciaal voor gekocht. Gisteren nog wel even geoefend op Road America Short en meermalen vol driftend door de bochten gegaan 
Ovaltraining is aan mij niet besteed, ik heb al te weinig tijd voor de roadkant en ook geen zin om weer voor $100 content te kopen. Het hoeft voor mij ook niet heel gestructureerd, ik vind het prima om de ene week de Skip te rijden en de week erop de Lotus 79. Aangezien ik echter vaak niet aanwezig kan zijn moet je niet teveel waarde hecten aan mijn mening (voor zover dat überhaupt wel eens gebeurt
)
Ovaltraining is aan mij niet besteed, ik heb al te weinig tijd voor de roadkant en ook geen zin om weer voor $100 content te kopen. Het hoeft voor mij ook niet heel gestructureerd, ik vind het prima om de ene week de Skip te rijden en de week erop de Lotus 79. Aangezien ik echter vaak niet aanwezig kan zijn moet je niet teveel waarde hecten aan mijn mening (voor zover dat überhaupt wel eens gebeurt
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Door iRacing ben ik NASCAR veel meer gaan waarderen, omdat ik nu weet hoe de banen zijn, waar het lastig is, hoe de auto's reageren op bumps en hoe intens de spanning in de pitstraat is.Piekartz87 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:29:
Ik denk dat als je Amerikaans bent of er veel interesse in hebt dat Oval aantrekkelijker is. Zoals iemand al zei. Ik zou niks weten van die tactieken en strategieën etc. Laat staan de regels op dat gebied.
En je moet natuurlijk open staan om nieuwe dingen te leren en niet met een bord voor je kop blijven lopen.
[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2012 11:34 ]
Dat viel me gister in de Street Stock al op. Hoewel de snelheid vrij laag was en de baan breed verbaasde ik me er oprecht over hoeveel die autos 'leven' in de bochten. Erg leuk om te voelen, telkens hele kleine correcties om op de goeie lijn te blijven. Leuk!Niellie41 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:31:
[...]
Door iRacing ben ik NASCAR veel meer gaan waarderen, omdat ik nu weet hoe de banen zijn, waar het lastig is, hoe de auto's reageren op bumps en hoe intens de spanning in de pitstraat is.
En je moet natuurlijk open staan om nieuwe dingen te leren en niet met een bord voor je kop blijven lopen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heel leuk om te horen BM 
Als iemand ovals wilt gaan doen, kan je beter wachten tot komend seizoen. Dan zal de Streetstock op iets grotere ovals de rookie klasse worden en niet de Legends (die echt poep is) op heel kleine banen.
Voor de oval school is het niet slim om meteen de Trucks te pakken. Veel mensen hier hebben nog geen C licentie en kunnen nog niet de Silverado rijden.
Dan kunnen we beter eerst met de Streetstock rijden.
Ik ben geen super goede oval rijder, maar ik wil misschien wel "les" en tips geven bij een oval school.
Als iemand ovals wilt gaan doen, kan je beter wachten tot komend seizoen. Dan zal de Streetstock op iets grotere ovals de rookie klasse worden en niet de Legends (die echt poep is) op heel kleine banen.
Voor de oval school is het niet slim om meteen de Trucks te pakken. Veel mensen hier hebben nog geen C licentie en kunnen nog niet de Silverado rijden.
Dan kunnen we beter eerst met de Streetstock rijden.
Ik ben geen super goede oval rijder, maar ik wil misschien wel "les" en tips geven bij een oval school.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2012 11:59 ]
Gezien we nu op Dinsdag toch een open schema houden zouden we volgende week Dinsdag een oval sessie doen. Ik wil ook wel mijn know how door geven. Alhoewel ik ook geen topper ben maar ik kom wel aardig mee in de middenmoot. Kwa setups heb je wel mensen als Fabian nodig die weten daar weer veel van.
Mijn suggestie voor school zou zijn Street Stocks op USA oval. Dat is de nieuwe oval die volgens seizoen ook om en om afgewisseld gaat worden met Charlotte in de rookie starters serie.
Schema zou zo iets kunnen zijn:
Auto: Street Stock
Baan: USA raceway
Fast tows: unlimited
Practise: 55 Minuten
Qualify: 5 Minuten (lone qualifier)
Race: 60 minuten
Geen cautions aan tijdens de race maar we stellen bv 3 sessies in van 20 minuten waarop we heel de groep weer reorganiseren (caution zonder Mustang ervoor) Wave troughs voor mensen die 1 ronde achter zijn komen te liggen. Dan hou je het voor iedereen interessant.
Mijn suggestie voor school zou zijn Street Stocks op USA oval. Dat is de nieuwe oval die volgens seizoen ook om en om afgewisseld gaat worden met Charlotte in de rookie starters serie.
Geen cautions aan tijdens de race maar we stellen bv 3 sessies in van 20 minuten waarop we heel de groep weer reorganiseren (caution zonder Mustang ervoor) Wave troughs voor mensen die 1 ronde achter zijn komen te liggen. Dan hou je het voor iedereen interessant.
Nope word betaald door de enthousiastelingen in de forums. Word niks door Iracing organisatie voor gegeven voor zover ik weet. Zou wel moeten als je ziet hoe de serie aan het opleven is vergeleken met paar seizoenen geleden.NickThissen schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:44:
[...]
De lotus school sessies worden volgens mij door iRacing gesponsord.
psssst De StreetStock is eigenlijk de gaafste auto in iRacing , maar dat moet je niet verder vertellen .BM schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:38:
[...]
Dat viel me gister in de Street Stock al op. Hoewel de snelheid vrij laag was en de baan breed verbaasde ik me er oprecht over hoeveel die autos 'leven' in de bochten. Erg leuk om te voelen, telkens hele kleine correcties om op de goeie lijn te blijven. Leuk!
wmb doen we dan ook ipv de truck volgende week , een StreetStock school op Charlotte maar dan met cautions en pitting .
Vind die races op Charlotte altijd gaaf nl omdat iedereen zit te stoeien met de auto , je voelt ook echt heel goed dat door brandstof verbruik en banden slijtage dat de auto van overstuur langzaam verandert naar onderstuur.
Verder vind ik het ook een aanrader , voor iedereen die oval toch een keer echt geprobeerd wil hebben , om de StreetStock gewoon meerdere races een paar dagen achter elkaar te doen op Charlotte of USA oval , dan pak je na ongeveer een 10tal races al heel veel basis informatie op nl.
(races zijn wdb toch maar 20minuten)
En weet je goed of je ermee verder wil.
(als je het dan al leuk vind zal 0x bumpdraften , pitstrategy enzz het alleen maar leuker maken)
@DutchDevil79 we think alike
How do you save a random generator ?
Goed idee!DutchDevil79 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:09:
Gezien we nu op Dinsdag toch een open schema houden zouden we volgende week Dinsdag een oval sessie doen. Ik wil ook wel mijn know how door geven. Alhoewel ik ook geen topper ben maar ik kom wel aardig mee in de middenmoot. Kwa setups heb je wel mensen als Fabian nodig die weten daar weer veel van.
Je kan dan ook nog steeds zelf een caution uit gooien he
We kunnen doen dat we om de 20 min. een caution er uit gooien en dat iedereen dan moet pitten.
Zo doen ze dat ook in NASCAR bij de All-star race.
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2012 12:44 ]
Verwijderd
Zo vloog gisteren al van de baan af midden in een race omdat computer automatisch opnieuw opstarte (spontaan) en vanmorgen een luid geratel en weer spontaan uit dus mijn HD is overleden .
Ben alles opnieuw aan het installeren dus vanavond gaat niet lukken voordat ik weer klaar ben is het wel middernacht
Ben alles opnieuw aan het installeren dus vanavond gaat niet lukken voordat ik weer klaar ben is het wel middernacht
Ik ben VOOR oval school 
Ik snap echt niks van oval racen en wil wat nieuws leren.
Als jullie mij precies zeggen wat voor hosted sessie er opgezet moet worden regel ik dat wel en doe ik ook mee als mijn werkgever (ikkuh) me daar tijd voor geeft.
Ik snap echt niks van oval racen en wil wat nieuws leren.
Als jullie mij precies zeggen wat voor hosted sessie er opgezet moet worden regel ik dat wel en doe ik ook mee als mijn werkgever (ikkuh) me daar tijd voor geeft.
Deze denk ik dan:
Baan: USA International Speedway
Race: 60 minuten (cautions UIT)
Cautions regelen we dan zelf, bij bij 20 en 40 minuten een caution.
Geven we de achterliggers eventueel hun ronde terug en komen we met zijn alleen even op adem
Cautions regelen we dan zelf, bij bij 20 en 40 minuten een caution.
Geven we de achterliggers eventueel hun ronde terug en komen we met zijn alleen even op adem
[ Voor 52% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2012 13:35 ]
Dat lijkt me gaaf, is dat dan niet USA internation speedway?
Of zijn er 2 banen met USA erin?
Wellicht bekend hier maar mijn recente interesse in het race gebeuren doet me denken aan dit filmpje:
Of zijn er 2 banen met USA erin?
Wellicht bekend hier maar mijn recente interesse in het race gebeuren doet me denken aan dit filmpje:
[ Voor 60% gewijzigd door Piekartz87 op 03-04-2012 13:39 ]
Hier alvast een voorproefje voor vanavond
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik ga vanavond vooral driften 
En ben vanavond weer op TS te vinden. (ip: 173.199.64.243:9169 -geen ww-)
En ben vanavond weer op TS te vinden. (ip: 173.199.64.243:9169 -geen ww-)
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2012 15:18 ]
Ben d'r vanavond iig niet bij. Heb de auto niet, en denk ook niet dat ik er vaak genoeg mee zou rijden om de aanschaf te verantwoorden. Ik ben niet zo van de GT wagens op road courses
Xbox
Wie rijdt er deze week gezellig mee in de Skip op Suzuka?
Net als Spa en de Skip een geslaagde combinatie wat mij betreft. Brede baan met veel vloeiende bochten, waar je echt kunt spelen met de achterkant om snel de langere bochten te nemen. Het gevaar is echter dat je je achterbanden oververhit, waardoor je de helft van de grip aan de achterkant verliest. Compromis!
Ik heb 2.24.9 gereden met een opt 24.6. Streeftijd heb ik op 24 laag gezet voorlopig.
Net als Spa en de Skip een geslaagde combinatie wat mij betreft. Brede baan met veel vloeiende bochten, waar je echt kunt spelen met de achterkant om snel de langere bochten te nemen. Het gevaar is echter dat je je achterbanden oververhit, waardoor je de helft van de grip aan de achterkant verliest. Compromis!
Ik heb 2.24.9 gereden met een opt 24.6. Streeftijd heb ik op 24 laag gezet voorlopig.
Verwijderd
mmm bij mij zal het vooral in de muur hangen zijn en driftenBruceLee schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:18:
ben ik al tevreden ... nice lapje trouwens ...
Pfff. Ik vind Spa en Suzuka eigenlijk al te lang met de Star Mazda, en die is dan nog een klap sneller dan de Skip. Heb persoonlijk liever wat kortere banen eigenlijk, 1:30 ofzo is prima, langer hoeft voor mij niet. Mede om die reden vind ik Road America ook niet zo'n leuke baan.Requiem19 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:58:
Xbox
Als er mensen interesse hebben kan ik (Fabian) best wel een keer tijdens een sessie het één en ander vertellen waar opgelet moet worden bij het maken van een oval setup. Al gaat mijn voorkeur dan wel uit naar de Silverado.
En dan gaan we een setup maken voor de oval Kentucky.
En dan gaan we een setup maken voor de oval Kentucky.
[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 03-04-2012 18:07 ]
Zullen we het wel op een track houden die iedereen heeft, anders denk ik dat je 50% van de mensen meteen niet meer mee krijgt
Ik zeg voorkeurNickThissen schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:09:
Zullen we het wel op een track houden die iedereen heeft, anders denk ik dat je 50% van de mensen meteen niet meer mee krijgt
[ Voor 17% gewijzigd door FabiandJ op 03-04-2012 18:10 ]
Eigenlijk is de V8 Supercar een Touringcar en geen GTBM schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:22:
Ben d'r vanavond iig niet bij. Heb de auto niet, en denk ook niet dat ik er vaak genoeg mee zou rijden om de aanschaf te verantwoorden. Ik ben niet zo van de GT wagens op road courses
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Volgende week een HPD @ spa? Dan kan ik ook meedoen
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Touringcar?Fuelke schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:26:
[...]
Eigenlijk is de V8 Supercar een Touringcar en geen GT
Slidingcar u mean

Ik zie trouwens ook Ring video's op je youtube account. Ga je ook naar de 24H in mei?BruceLee schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:18:
[video]
Hmmz, iRacing down?
Wilde net een skin testen, maar dat werkt natuurlijk zo niet 

Ik weet niet of ze echt zullen reagerenInternal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, you@your.address and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
[ Voor 72% gewijzigd door BM op 03-04-2012 18:41 ]
Xbox
Frontpage doet het hier wel nog, maar hij reageert niet echt, kan geen andere series selecteren in race panel enzo... Zal wel een server kaput zijn ofzo, komt vast zometeen weer goed
Je moet ook bedenken dat hier bijna niemand oval content heeftDutch3men schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:09:
[...]
Ik zeg voorkeurEigenlijk moeten we even een poll maken waarin iedereen aan kan geven welke auto en baan hun voorkeur heeft.
Niemand wil de Legend, dus wordt het StreetStock. En ze willen een grotere oval. Om ze voor te bereiden op volgend seizoen (waar de SS de eerste rookie auto wordt). Lijkt mij het slimst om de SS op USA Speedway te pakken voor volgende week.
Want met de SS op Charlotte is het alsof je Daytona rijdt. Dat is weer iets heel anders, dat kunnen we dan de week er op (of de week daarna) doen.
Gewoon fixed met het schemaatje wat DD eerder had gepost.
Dan om na 20 en 40 min. een caution.
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2012 18:46 ]
Ben je een beetje zout in de wonden aan het strooien Fuelke?Fuelke schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:32:
[...]
Ik zie trouwens ook Ring video's op je youtube account. Ga je ook naar de 24H in mei?
Ja is een gemene opmerking, tenzij hij van niets weet
dat was ik eerst wel van plan maar nu waarschijnlijk niet meer ik ben er pas al geweestFuelke schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:32:
[...]
Ik zie trouwens ook Ring video's op je youtube account. Ga je ook naar de 24H in mei?
Ik ga zeker meerijden. Suzuka is een geweldige track en ik zal me er beter thuis voelen dan op Laguna. Al vind ik Laguna wel een uitdagende baan, en ook wel leuk, alleen mijn resultaten zijn daar nogal wisselvalligRequiem19 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:58:
Hopelijk kan ik deze week wat beter mn koppie erbij houden en een paar leuke resultaten neer kan zetten.
Glijden probeer ik zelf zo veel mogelijk te voorkomen, omdat het niet heel veel sneller is, maar je wel het risico loopt dat je je achterbanden oververhit. En ik heb gemerkt dat als het eenmaal zover is, dat je hem ook nauwelijks weer op een normale temperatuur krijgt (jammer dat je het trouwens in iRacing niet kunt controleren, omdat dat nogsteeds niet fatsoenlijk werkt). Ik probeer zelf om zo smooth mogelijk te rijden, rustige inputs van zowel stuur als pedalen, en zo het glijden tot een minimum beperken.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ja, wat heb ik gemist?JoepW schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:01:
Ja is een gemene opmerking, tenzij hij van niets weet
Hmm kan zijn dat ik toch nog een prijsje mee pik met de Michigan race. Naast alle winnaars van de splits krijgen ook de eerste 4 mensen achter de winnaar in de split met de minste cautions een prijs. Laat Split 3 (waar ik in zat) nu net het minst aantal cautions hebben (reken de room met maar 4 man niet mee) en daar ben ik als 4de geeindigd.
Ik heb meerdere kanalen aangemaakt op de TS server. Er zijn nu kanalen voor NASCAR, Indycars, GT&Proto, Mazda MX5, Skip, Lotus en Grand-Am
Pfoeh, even F1 geoefend op Suzuka, nu valt pas echt op hoe onrealistisch veel grip dat ding heeft op high downforce. M'n armen houden het bijna niet bij in de esses, als je goed stuurt zijn er hele stukken vol gas in de 4 bij, bijna 6G trekken we daar hahah... Beetje overdreven, wel leuk om te hotlappen, en enorm dodelijk in een race ben ik bang.
BruceLee heeft daar een niet virtuele auto afgeschreven.
Oei... dat wist ik ook niet... Een Celica was het toch? Niks met hem zelf aan de hand dan?JoepW schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:05:
[...]
BruceLee heeft daar een niet virtuele auto afgeschreven.
Alles wel fysiek...

Na de Riley nu ook een Indycar sponsored by Microsoft
Xbox
Mooi hoor
Ben alleen niet zo'n fan van die rode logo's (rood en groen
)
Tja... daarvoor moet je bij MS wezen (of degene die het logo gemaakt heeft en op brandsoftheworld gezet heeft) 
Tis wel een beetje een nerdy auto geworden zo trouwens, maar goed, so be it
Tis wel een beetje een nerdy auto geworden zo trouwens, maar goed, so be it
Xbox
Leuk.DutchDevil79 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:42:
Hmm kan zijn dat ik toch nog een prijsje mee pik met de Michigan race. Naast alle winnaars van de splits krijgen ook de eerste 4 mensen achter de winnaar in de split met de minste cautions een prijs. Laat Split 3 (waar ik in zat) nu net het minst aantal cautions hebben (reken de room met maar 4 man niet mee) en daar ben ik als 4de geeindigd.
Na een mail conversatie met Darin leek het erop dat ik toch geen prijs zou krijgen, maar uiteindelijk toch weer wel en nu komt er dus een GT Omega Wheel stand deze kant op.
Of ik er zelf gebruik van ga maken betwijfel ik aangezien je er niet zo heel veel aan hebt als je op je pc achter je bureau raced in plaats van op een console.
Dus mocht er nog iemand zitten te denken om zo'n aparaat aan te schaffen valt er wellicht nog wel wat voor een schappelijk prijsje te regelen zodra ik hem binnen heb
Momenteel zijn we druk aan het oefenen op Okayama International Circuit Short en het gaat allemaal al een stuk beter dan vorige week. Binnenkort onze eerste race en dan kijken of we hogerop kunnen komen^^.
Nog wel een vraagje aan de experts, ik kon het exacte antwoord niet zo 123 vinden. Rechtsboven het scherm heb je je FPS staan met daaronder 'L, Q, S & P'. Dit heeft ongetwijfeld iets met je ping (l = latency?) te maken maar waar staat wat nou precies voor? L hebben we altijd een klein groen streepje, Q is altijd leeg, S vult zich af en toe in het midden met een groen streepje en P vult zich af en toe een beetje grijs.
Nog wel een vraagje aan de experts, ik kon het exacte antwoord niet zo 123 vinden. Rechtsboven het scherm heb je je FPS staan met daaronder 'L, Q, S & P'. Dit heeft ongetwijfeld iets met je ping (l = latency?) te maken maar waar staat wat nou precies voor? L hebben we altijd een klein groen streepje, Q is altijd leeg, S vult zich af en toe in het midden met een groen streepje en P vult zich af en toe een beetje grijs.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Zo... V8 is een handvol zeg, maar wel leuk. Teamspeak was ook wel een succes denk ik, alleen moet DD wel even push to talk aan de praat krijgen 
Mevius: het heeft inderdaad met ping en connection qualify te maken, maar wat het precies inhoudt weet ik ook niet. Ik heb het uit staan (is een knop voor, L ofzo gok ik) maar kan me voorstellen dat het wel handig is om te weten wanneer je connectie wat minder is. Dan krijg je namelijk last van wat we 'ghost contacts' noemen, waar je in jou beeld geen contact maakt maar op de server wel, en dat kan heel af en toe een groot verschil zijn helaas
Mevius: het heeft inderdaad met ping en connection qualify te maken, maar wat het precies inhoudt weet ik ook niet. Ik heb het uit staan (is een knop voor, L ofzo gok ik) maar kan me voorstellen dat het wel handig is om te weten wanneer je connectie wat minder is. Dan krijg je namelijk last van wat we 'ghost contacts' noemen, waar je in jou beeld geen contact maakt maar op de server wel, en dat kan heel af en toe een groot verschil zijn helaas
[ Voor 61% gewijzigd door NickThissen op 03-04-2012 22:47 ]
P staat in ieder geval voor Page-faults , Q voor Quality en L inderdaad voor Latancy oftewel Ping.
S weet ik niet.
Als je Q hoog loopt wordt je ghost voordat je uit de sessie gekicked wordt .
En Page Faults geven aan dat er iets anders bezig is met je processor dan iRacing , en kan ervoor zorgen dat het spel crashed , meer service/hardware related dus.
S weet ik niet.
En Page Faults geven aan dat er iets anders bezig is met je processor dan iRacing , en kan ervoor zorgen dat het spel crashed , meer service/hardware related dus.
Ha Mark jij ook aan de iRacingMevius schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:28:
Momenteel zijn we druk aan het oefenen op Okayama International Circuit Short en het gaat allemaal al een stuk beter dan vorige week. Binnenkort onze eerste race en dan kijken of we hogerop kunnen komen^^.
TS was gezellig 
8 mensen online!
Jullie kunnen ook gewoon op de server als je samen wilt rijden met iemand, bijv de Lotus. TS staat 24/7 aan en heb nu de kanalen ingedeeld.
Maar de V8 is wel een beest zeg.
Tijdens de race ben ik er een paar keer af gegaan en lag ik zo ver achter dat ik ben gaan driften
Volgende week de Streetstock, daar heb ik ook zin in!
8 mensen online!
Jullie kunnen ook gewoon op de server als je samen wilt rijden met iemand, bijv de Lotus. TS staat 24/7 aan en heb nu de kanalen ingedeeld.
Maar de V8 is wel een beest zeg.
Tijdens de race ben ik er een paar keer af gegaan en lag ik zo ver achter dat ik ben gaan driften
Volgende week de Streetstock, daar heb ik ook zin in!
[ Voor 49% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2012 23:04 ]
De mod heeft het prima begrepen. We staan dit niet toeomdat het tegen de afspraken is die we op het forum hebben. Commerciële acties (en dit is er een want het is promotie voor de fabrikant) kunnen alleen met toestemming van ons plaatsvinden. Die is niet gevraagd, er is maar gewoon mee begonnen.BruceLee schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:42:
de MOD heeft het niet zo goed begrepen denk ik, het was juist de bedoeling dat ook iemand uit Nederland zon stuur zou krijgen om te testen / reviewen voor de simrace communety hier op dit forum.
PWM in "Fanatec CSW Wheel Community Test / Review (Testers Gezocht)"
het is natuurlijk allemaal verschrikkelijke spam en alleen maar buitenlands
De fabrikant is van harte welkom om contact met mij op te nemen, dan regelen we wel iets. In ieder geval stopt de actie op GoT tot die tijd. Dus ook de poll.
Niet om jullie te pesten of om de kans op een leuke prijs te onthouden maar om te voorkomen dat het een puinhoop wordt mat fabrikanten die maar acties neerplempen. Fanatec maakt hele mooie spullen voor een heel actieve community, daar is geen discussie over. Staan we dit echter gewoon toe dan is het hek van de dam en staat we straks vol met half Deal Extreme die zijn/haar waren aan de man probeert te brengen. Daarom zijn we streng in dit soort dingen en is overleg & toestemming met de crew vooraf een vereiste.BruceLee schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:06:
[...]
jahoor dat is geen probleem en na 7 dagen zal ik hier ene poll met de namen plaatsen. en dan mail ik fanatec de winnaar door en die neem dan contact op met jou
Meer discussie hierover graag buiten dit topic in Lieve Adjes.
[ Voor 35% gewijzigd door zeef op 04-04-2012 00:27 ]
Verwijderd
weten jullie ook wat je precies moet selecteren als je met een race wilt meedoen maar dat je dan onzichtbaar bent voor anderen zodat je geen botsingen kunt maken??
Ik vind iracing nogal aan de moeilijke kant en daarom doe ik alleen practice.
Anders ben ik bang om anderen lastig te vallen tijdens de wedstrijd.
Verwijderd
Je kunt test car on track selecteren, dan heb je de baan voor jezelf, een ghost modus ken ik niet.
Onder Events , Spectator/Ghost Sessions , dan op 1 van de groene verrekijkers klikken en dan kan je in de sessie meekijken/rijden.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:24:
weten jullie ook wat je precies moet selecteren als je met een race wilt meedoen maar dat je dan onzichtbaar bent voor anderen zodat je geen botsingen kunt maken??
Hier wat beelden van de got fun race met v8sc @ spa
Tv Replay + Onboard + telemetry
Tv Replay + Onboard + telemetry
Verwijderd
ok zal even proberen een ghost sessie aan te maken.enchion schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:31:
[...]
Onder Events , Spectator/Ghost Sessions , dan op 1 van de groene verrekijkers klikken en dan kan je in de sessie meekijken/rijden.
Die sessie hoef je niet aan te makenVerwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 01:17:
[...]
ok zal even proberen een ghost sessie aan te maken.
Xbox
Dat heeft Iracing wel goed dicht getimmerd hoor. Je rijd gewoon overal dwars doorheen.
V8 was gister zeer vermakelijk. Het was echt blij dat ik glij op Spa. Vond de setup van Koen wel lekker rijden en heb die ook gebruikt in de race. Race zelf maakte ik jammer genoeg al een crusiale fout door Eau rouge iets af te snijden en daarna in heetst vand e strijd niet genoeg in te houden. Black flag, kon toen nog wel 2 rondjes ff mee spelen met Ruud en ff 2 breed wat bochtjes uit proberen. Ging echter mis doordat ik iets te overmoedig op het gas ging en daardoor Joep ook nog is uitschakelde. Gelukkig had die meer last van zen stuur dan mij dus had niet heel zen wedstrijd verpest.
Dat dee zen stuur wel voor hem.
Uit eindelijk op P6 uitgereden en nog geprobeerd Ruud te pakken maar kon van men minuut achterstand maar 34 seconden goed maken in de tijd die ik nog had. Race was dus te kort.
Maar ik ben er wel voor in vaker met dit drift kikkertje rond te rijden. Zo met hosted sessie hoef je iig niet zorgen te maken dat die je IR en SR vernield.
V8 was gister zeer vermakelijk. Het was echt blij dat ik glij op Spa. Vond de setup van Koen wel lekker rijden en heb die ook gebruikt in de race. Race zelf maakte ik jammer genoeg al een crusiale fout door Eau rouge iets af te snijden en daarna in heetst vand e strijd niet genoeg in te houden. Black flag, kon toen nog wel 2 rondjes ff mee spelen met Ruud en ff 2 breed wat bochtjes uit proberen. Ging echter mis doordat ik iets te overmoedig op het gas ging en daardoor Joep ook nog is uitschakelde. Gelukkig had die meer last van zen stuur dan mij dus had niet heel zen wedstrijd verpest.
Uit eindelijk op P6 uitgereden en nog geprobeerd Ruud te pakken maar kon van men minuut achterstand maar 34 seconden goed maken in de tijd die ik nog had. Race was dus te kort.
Maar ik ben er wel voor in vaker met dit drift kikkertje rond te rijden. Zo met hosted sessie hoef je iig niet zorgen te maken dat die je IR en SR vernield.
Dat geloof ik ook wel, maar vind het jammer dat in de interface nergens echt zichtbaar is. Alles ziet er exact zo uit als tijdens een normale sessie. Net als de chat, ik weet dat je chat met alleen de mede-spectators, maar dat ik (buiten de iets andere textkleur) nergens aan te zien. Daar zou wat meer onderscheid in gemaakt mogen worden imho.DutchDevil79 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:09:
Dat heeft Iracing wel goed dicht getimmerd hoor. Je rijd gewoon overal dwars doorheen.
Xbox
V8 was onwijs gaaf!!!
Heb me er kostelijk mee geamuseerd, zeker in de practice sessie!
Beetje jammer dat ik spin tijdens de race... Dat begint echt een traditie van me te worden tijdens die GoT Tuesdays... moet ik maar eens mee stoppen
Na de spin toch nog een leuke battle gehad met Enchion, wel jammer dat hij een zwarte vlag opliep bij de Raidillon. Toch maar doorgereden om te kijken of ik wat dichter bij de 2 leiders kon komen, maar door te hard te pushen en die vroege spin waren m'n bandjes redelijk snel om zeep en verloor ik alleen maar tijd.
Was heel wat maanden geleden dat ik er nog mee gereden had en haal plots 4 seconden van m'n PB af op Spa
Denk dat ik er nu wel klaar voor ben
dus vanaf volgend seizoen opnieuw met de V8 knallen... nu maar hopen dat hij nog geen NTM krijgt
Heb me er kostelijk mee geamuseerd, zeker in de practice sessie!
Beetje jammer dat ik spin tijdens de race... Dat begint echt een traditie van me te worden tijdens die GoT Tuesdays... moet ik maar eens mee stoppen
Na de spin toch nog een leuke battle gehad met Enchion, wel jammer dat hij een zwarte vlag opliep bij de Raidillon. Toch maar doorgereden om te kijken of ik wat dichter bij de 2 leiders kon komen, maar door te hard te pushen en die vroege spin waren m'n bandjes redelijk snel om zeep en verloor ik alleen maar tijd.
Was heel wat maanden geleden dat ik er nog mee gereden had en haal plots 4 seconden van m'n PB af op Spa

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Wat een onwijs gave auto en moeilijk. Vol driftend door Pouhon samen met BertDutchDevil79 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:09:
V8 was gister zeer vermakelijk. Het was echt blij dat ik glij op Spa. Vond de setup van Koen wel lekker rijden en heb die ook gebruikt in de race.....
Zeker de eerste paar rondjes reden plek 3 t/m 9 lekker dicht bij elkaar.
Ja ik probeerde je nog te ontwijken, maar boel was heftig krom en vervolgens bleek toch mijn Force Feedback weg te vallen.DutchDevil79 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:09:
.....
Ging echter mis doordat ik iets te overmoedig op het gas ging en daardoor Joep ook nog is uitschakelde. Gelukkig had die meer last van zen stuur dan mij dus had niet heel zen wedstrijd verpest.Dat dee zen stuur wel voor hem.
.....
Dat heb ik nog nooit gehad en ik zie de oorzaak (omdat ik verder niets veranderd heb) in Teamchat en 2 chatknoppen gebruiken. Zal me komend weekend daar eens in verdiepen.
Dus PC reset gedaan na een flinke crash door geheel geen feedback en nog een paar rondjes meegereden weer vlak voor Bert.
Ikkuh ookDutchDevil79 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:09:
......
Verwijderd
Die V8 is gewoon kicken seg, ik had niet verwacht dat die zo goed rond ging gaan op spa .
Zelfs in race de eerste paar ronden heel close kunnen rijden met Joep, dikke fun en lekker driften
... tot dat ik de achterkant van Robert nog net raakte bij de spin en ik 2 ronden met een krom stuur reed .. maar ff pitten.. daarna proberen terug te rijden naar de rest maar door een stomme fout van mezelf weer 10sec verloren ...alleszins een vermakelijke avond gehad met die bak ... mocht ik nog wat license winnen dan ga ik mij hier toch eens in gaan verdiepen want qua opt zat ik op 27 laag.
btw die TS werkt echt goed ... heb ook maar ff PTT aan gezet want met die voice activation had mijn config wat last
Zelfs in race de eerste paar ronden heel close kunnen rijden met Joep, dikke fun en lekker driften
btw die TS werkt echt goed ... heb ook maar ff PTT aan gezet want met die voice activation had mijn config wat last
Jazeker
We hadden al een tijdje iRacing in de gaten (vroeger Live for Speed gespeeld, weet niet of het verband met elkaar heeft maar qua realisme komt het in de buurt) en nu dus maar de overstap gemaakt. De GTR-achtergrond van ons komt ons wel ten goede, alleen krijgen we de mx5 (cup) op Okayama Short nog niet onder de 1:03 min.
Vanavond eens iSpeed installeren op een tweede monitor, kijken waar ik de tijd vooral verlies.
Scheelde bij mij gister vlak voor ik ermee stopte nog 0,043 seconde. Maar inderdaad. Even een antieke 15" tft meeslepen om dat ispeed maar even in gebruik te nemen.Mevius schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:47:
[...]
alleen krijgen we de mx5 (cup) op Okayama Short nog niet onder de 1:03 min.
Qua recordtijden blijven we in ieder geval vlak bij elkaar. Kijken of we vandaag of morgen onder de 1:03 uit kunnen komen, moet lukken dacht ik zo.Piekartz87 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:53:
[...]
Scheelde bij mij gister vlak voor ik ermee stopte nog 0,043 seconde.
Personal bests Okayama International Circuit - Short Course
Naam | Tijd |
Ruben von Piekartz | 1:03.043 |
Arjan Jurjens | 1:03.196 |
Mark Mevius | 1:03.347 |
Is er ergens een mogelijkheid om replays van anderen in te kunnen zien? Kunnen we in ieder geval afkijken van de beste en daarvan leren.
*edit* Hierbij moet vermeld worden dat we met default setup rijden. Geen idee of de wereldrecordhouders dat ook doen?
[ Voor 11% gewijzigd door Mevius op 04-04-2012 11:14 ]
Alleen als ze in een sessie met jullie reden, of hun replays ter download aanbieden. Denk dat er op het forum wel wat te vinden is.Mevius schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:11:
Is er ergens een mogelijkheid om replays van anderen in te kunnen zien? Kunnen we in ieder geval afkijken van de beste en daarvan leren.
Vast niet*edit* Hierbij moet vermeld worden dat we met default setup rijden. Geen idee of de wereldrecordhouders dat ook doen?
Tijden zijn volgens mij niet slecht hoor
[ Voor 8% gewijzigd door BM op 04-04-2012 11:26 ]
Xbox
Hier is een mooie handleiding voor iRacing waar veel basis dingen in staan.
Want we hebben nu veel nieuwe mensen en die vragen eigenlijk allemaal hetzelfde
Gaan we even naar kijken, thnx.BM schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:25:
[...]
Alleen als ze in een sessie met jullie reden, of hun replays ter download aanbieden. Denk dat er op het forum wel wat te vinden is.
Jagen we door de printer, heb ik weer wat te lezenNiellie41 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:28:
Hier is een mooie handleiding voor iRacing waar veel basis dingen in staan.
Je moet je ook niet teveel dood staren op die world records. Merendeel van die rookies rijd echt niet zo snel. Als je wil kijken of je mee kotm met die races moet je de results van een serie openen en dan kan je kijken wat er in de afgelopen races voor tijden word gereden. Dan zul je zien dat je met die tijden vooraan mee kan doen. Zeker met je rookie licentie want je IR zal vrij laag zijn waardoor je in de onderste splits terecht komt.Mevius schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:11:
[...]
Qua recordtijden blijven we in ieder geval vlak bij elkaar. Kijken of we vandaag of morgen onder de 1:03 uit kunnen komen, moet lukken dacht ik zo.
Personal bests Okayama International Circuit - Short Course
Naam Tijd Ruben von Piekartz 1:03.043 Arjan Jurjens 1:03.196 Mark Mevius 1:03.347
*edit* Hierbij moet vermeld worden dat we met default setup rijden. Geen idee of de wereldrecordhouders dat ook doen?
Ik zou als ik jullie was gewoon is lekker een kwalificatie doen en is een race doen. Zie je zelf wel hoe het gaat. Ik ben ook gewoon gaan rijden na wat practises en zag vanzelf wel waar het schip strand. Ga er iig maar vanuit dat de echt leuke racejes pas komen nadat je je D licentie hebt.
Verwijderd
Denk het ook mijn ervaring is dat die tijden niet zo belangrijk zijn maar meer het uit de problemen blijven .
Ik heb zelf met die mx5 heel wat rare moves gezien en vooral in de eerste paar ronden wordt er redelijk veel gecrasht .
Je zult merken dat als je achteraan start en rustig aan doet de eerste ronden je snel daarna voorin rondrijdt als je dat wilt .
Ik heb zelf met die mx5 heel wat rare moves gezien en vooral in de eerste paar ronden wordt er redelijk veel gecrasht .
Je zult merken dat als je achteraan start en rustig aan doet de eerste ronden je snel daarna voorin rondrijdt als je dat wilt .
Precies, rustig rondrijden, desnoods achteraan starten en je vliegt door het veld heen
Je hoeft iig absoluut niet de snelste tijden te kunnen rijden om vooraan te kunnen finishen. Als je zelf niet naar voren komt rijden ze voor je wel van de baan af
Xbox
Dat is ook onze tactiek.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:41:
Helaas wordt er tijdens de open practice nog wel eens lomp gereden en schromen sommigen er niet van je zonder pardon van de baan te rijden. Aan de andere kant moet iedereen het leren en is het wel enigszins begrijpelijk.
In GPL, een voorloper van iRacing, stond de S voor Skew. Dat gaf het verschil in tijd aan tussen jou en de server.enchion schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:57:
P staat in ieder geval voor Page-faults , Q voor Quality en L inderdaad voor Latancy oftewel Ping.
S weet ik niet.
Verwijderd
Klopt maar onmogelijke dingen doen die zijn er ook genoeg !Mevius schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:43:
[...]
Dat is ook onze tactiek.![]()
Helaas wordt er tijdens de open practice nog wel eens lomp gereden en schromen sommigen er niet van je zonder pardon van de baan te rijden. Aan de andere kant moet iedereen het leren en is het wel enigszins begrijpelijk.
Ik denk als jullie wat rustig aan doen en wat races rijden dat je binnen een paar dagen op je D licentie zit en dan wordt het inderdaad heel anders .
Verwijderd
heb de replay nog eens bekeken ... dat krom wiel was blijkbaar niet van de baan zie ik na het pitten daarom dat die ronde tijden maar rond de .30 bleven, maar ik krijg al meteen terug zin om rond te gaan karren met die bakVerwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:05:
Die V8 is gewoon kicken seg, ik had niet verwacht dat die zo goed rond ging gaan op spa .
Zelfs in race de eerste paar ronden heel close kunnen rijden met Joep, dikke fun en lekker driften... tot dat ik de achterkant van Robert nog net raakte bij de spin en ik 2 ronden met een krom stuur reed .. maar ff pitten.. daarna proberen terug te rijden naar de rest maar door een stomme fout van mezelf weer 10sec verloren ...alleszins een vermakelijke avond gehad met die bak ... mocht ik nog wat license winnen dan ga ik mij hier toch eens in gaan verdiepen want qua opt zat ik op 27 laag.
Net een ronde gedaan op Okayama. Wordt er tijdens de warmup door de andere spelers al gewaarschuwd dat ene Zilkar Baranow alleen maar bezig is anderen te rammen.
We beginnen, en ja hoor. Achter elkaar. Begon zelf als 6e, en lag na 3 ronden 2e (waarbij de leader door onze vriend al geëlimineerd was). Maar helaas was ik een paar ronden later ook aan de beurt.
Wat ik niet snap: die Zilkar (lid sinds gisteren, zie profiel) betaald toch ook om mee te mogen doen? Wat is nou de lol om te gaan betalen om anderen het leveren zuur te maken?
En logische vraag 2: waar kan ik dit heerschap aanmelden?
We beginnen, en ja hoor. Achter elkaar. Begon zelf als 6e, en lag na 3 ronden 2e (waarbij de leader door onze vriend al geëlimineerd was). Maar helaas was ik een paar ronden later ook aan de beurt.
Wat ik niet snap: die Zilkar (lid sinds gisteren, zie profiel) betaald toch ook om mee te mogen doen? Wat is nou de lol om te gaan betalen om anderen het leveren zuur te maken?
En logische vraag 2: waar kan ik dit heerschap aanmelden?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hij staat inmiddels op 211 (zie z'n profiel)Inderdaad aanklagen die gozer.

Heeft waarschijnlijk ook weinig zin, want als hij gekicked wordt meldt hij zich zo weer onder een andere naam aan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hmm zijn er ook manier om crossfire te enablen in iracing? of is dat nog steeds ondersteund?
Dit topic is gesloten.