Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:16
Martinus schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:47:
worden de nifty's nu eindelijk uit gerold? ik heb hem nog niet, en was in de eerste reeks met backken. Damn, nodig om eens vmware/win7 erbij te zetten.
Yep, al is niet duidelijk in welke volgorde het uitleveren gebeurt. Veel klachten op hun ks-site over levering en kwaliteit... Wacht met spanning af wanneer ik de mijne ontvang. Zit achterin in het traject, eind nov heb ik hem gekocht. Dus de backers komen eerst. Voordeel is dat ik hopelijk een exemplaar ontvang die verbeterd is tov de huidige versie >:)

Keep us posted!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BombaAriba schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:01:
[...]

Dit is niet iets wat iedere Mac tegenwoordig heeft, ik en anderen waarvan ik het weet hebben het ieder geval niet. Wellicht wat weinig ram? Heel veel applicaties open staan? Tweaks aan OSX?
Het is een probleem in 10.8.2 en daar heeft een groot gedeelte van de Apple notebooks last van. Het is al eerder in het topic aangestipt. Zoek op "standbydelay" en je zult genoeg vinden.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-11 18:00
thunder68 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:02:
[...]

Yep, al is niet duidelijk in welke volgorde het uitleveren gebeurt. Veel klachten op hun ks-site over levering en kwaliteit... Wacht met spanning af wanneer ik de mijne ontvang. Zit achterin in het traject, eind nov heb ik hem gekocht. Dus de backers komen eerst. Voordeel is dat ik hopelijk een exemplaar ontvang die verbeterd is tov de huidige versie >:)

Keep us posted!
Vandaag een mail, all nifty's are shipped. Betekend denk ik zo veel als iedereen heeft hem nu binnen een week. Dat zou mooi zijn.

no comment

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10 10:35
Ik heb vandaag een WD live 2TB harde schijf gekocht en op mijn macbook air geconfigureerd.

Als het goed is maakt hij nu elk uur een automatische backup via time machine.

Als ik mijn macbook nou uitzet, en zeg morgen om 16:00 weer aanzet, maakt hij dan om 17:00 weer een backup? of verstoor ik het proces dan.

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ik heb de cycli van Time Machine nog niet echt nauwkeurig bekeken, maar hoe het volgens mij werkt is dat hij elk uur de back-up update, dit proces gepauzeerd word als de Mac stand-by of uit staat en op het moment dat hij weer aan gaat weer opnieuw gaat tellen. Kort gezegd:

1600 backup
1700 backup
1721 naar stand-by
0853 weer aan, direct back-up
0953 backup

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
JimmyJoness schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:40:
Ik heb vandaag een WD live 2TB harde schijf gekocht en op mijn macbook air geconfigureerd.

Als het goed is maakt hij nu elk uur een automatische backup via time machine.

Als ik mijn macbook nou uitzet, en zeg morgen om 16:00 weer aanzet, maakt hij dan om 17:00 weer een backup? of verstoor ik het proces dan.
Time Machine regelt dat gewoon allemaal zelf, niet meer naar omkijken als ik jou was totdat je het nodig hebt ;)

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-11 11:52
googel maar eens op 'incremental backups' :)

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 15:18

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Al een tijdje heb ik sporadisch dat sommige 'video overlays'
Bijv youtube filmpje, fullscreen browser of zoals in dit voorbeeld simpelweg mijn background op de desktop last heeft van een groepje rare pixels.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WGi5dsM.png

Deze zijn dan in elke overlay 'vast' aanwezig, als je bijv. iets er overheen sleept heeft dat venster er geen last van, haal je het venstertje weg zit de cluster pixels er nogsteeds...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rvK7Ipu.png

.. ik vrees dat het steeds erger wordt.
Is dit een driver issue, memory dat gaar is... of te verhelpen met een 'update' :P

edit; vlak na deze post werd het ook live op het scherm erger en erger en crashde de zooi, restarten osx.. zwarte kernel panic.. nog een reset.. eeuwig loaden... :(
Toen weer beeld maar weer allemaal smurrie op het scherm en weer een crash.
Nu een smc/pram reset gedaan.. en ik kan iig weer browsen..

[ Voor 19% gewijzigd door CT op 26-02-2013 17:52 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je nog garantie? Even reinstall: verholpen? Klaar. Niet verholpen: garantie. Klinkt als defect VRAM.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-11 16:53
Heb voor de tweede keer een MBA gekocht. En heb net zoals de vorige een beetje last van het headlight effect aan de onderkant van het display. De vorige was al eens vervangen en het vervangend scherm had ook dit probleem. Beetje jammer maar ga hier niet weer zoveel moeite voor doen om een goed display te hebben.
Het is vooral vervelend als je veel fullscreen werkt zoals ik.. :(

Heb tussen deze twee laptops een iphone 5 aangekocht en nu valt het retina scherm van de iphone 5 pas op! het display van de MBA lijkt helemaal niet zo scherp als ik vroeger dacht dat deze was. :)

[ Voor 6% gewijzigd door blubbers op 02-03-2013 21:20 ]

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

dus ik had nu weer die groene spikkels op het scherm..
opnieuw installeren leek mij wel slim alvorens apple support te contacteren..
enige dat ik nu nog zie is een wereldbol met een uitroepteken en apple.com/support met de code -6002f ..

recovery werkt dus lekker.. ben nu dus computerloos en ik heb dat ding hard nodig..

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Beste Tweakers,

Vandaag ben ik langs de mediamarkt geweest met het idee om een MBA 11'' te kopen. Dat idee is enigzins in twijfel gebracht toen ik daar was. Misschien kan iemand mijn helpen met het maken van de juiste keuze.

Wat wil ik ermee doen?
Xcode/simulator
Bluestack/simulator
Eclipse IDE
Selenium RC
YouTube
Ssh cliënt
Office
Browsen

Zowel achter bureau met en zonder dedicated monitor als in bed.
Ik heb zelf liever de 11", waarom? Klein en licht. Wellicht past de 13" beter bij mijn eisen/wensen? Help :)

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Martinus
Martinus schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:09:
[...]
Vandaag een mail, all nifty's are shipped. Betekend denk ik zo veel als iedereen heeft hem nu binnen een week. Dat zou mooi zijn.
ik heb nog niks, UK is niet zo ver weg toch? Of zouden het DX praktijken zijn. Verzenden begin maand x en pas geleverd eind maand x. Ik heb er eindelijk een toepassing gevonden.

no comment

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
styx1 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:13:
Beste Tweakers,

Vandaag ben ik langs de mediamarkt geweest met het idee om een MBA 11'' te kopen. Dat idee is enigzins in twijfel gebracht toen ik daar was. Misschien kan iemand mijn helpen met het maken van de juiste keuze.

Wat wil ik ermee doen?
Xcode/simulator
Bluestack/simulator
Eclipse IDE
Selenium RC
YouTube
Ssh cliënt
Office
Browsen

Ik heb zelf liever de 11", waarom? Klein en licht. Wellicht past de 13" beter bij mijn eisen/wensen? Help :)
Ga voor de 13.. irriteerde mij mateloos aan de 11 inch op een gegeven moment, voor mij is het "net niet".
De 13 inch is ook niet extreem veel zwaarder.

Verwijderd

blubbers schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:20:
Heb voor de tweede keer een MBA gekocht. En heb net zoals de vorige een beetje last van het headlight effect aan de onderkant van het display. De vorige was al eens vervangen en het vervangend scherm had ook dit probleem. Beetje jammer maar ga hier niet weer zoveel moeite voor doen om een goed display te hebben.
Het is vooral vervelend als je veel fullscreen werkt zoals ik.. :(

Heb tussen deze twee laptops een iphone 5 aangekocht en nu valt het retina scherm van de iphone 5 pas op! het display van de MBA lijkt helemaal niet zo scherp als ik vroeger dacht dat deze was. :)
Ik heb zo'n 2 weken geleden mijn eerste MBA binnengekregen, deze had dat ook aan de onderkant. Doordat het niet egaal was, viel het me continu op. Heb dus Apple gebeld en heb een vervangende gekregen. En deze heeft precies hetzelfde! Althans, bijna hetzelfde. Bij deze is het wel egaal, dus valt het minder op.

Maar goed, heb er niet zo veel last van, aangezien meestal de dock en achtergrond daar zit. Dus ga niet de moeite doen om hem nog een keer terug te sturen.

Nieuwe is trouwens ook nog sneller dan oude, scheelt zo'n 20 punten in NovaBench. :+

• blubbers
  • Laatst online: 07-11 16:53
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:19:
[...]

Ik heb zo'n 2 weken geleden mijn eerste MBA binnengekregen, deze had dat ook aan de onderkant. Doordat het niet egaal was, viel het me continu op. Heb dus Apple gebeld en heb een vervangende gekregen. En deze heeft precies hetzelfde! Althans, bijna hetzelfde. Bij deze is het wel egaal, dus valt het minder op.

Maar goed, heb er niet zo veel last van, aangezien meestal de dock en achtergrond daar zit. Dus ga niet de moeite doen om hem nog een keer terug te sturen.

Nieuwe is trouwens ook nog sneller dan oude, scheelt zo'n 20 punten in NovaBench. :+
Denk dat je heel veel geluk moet hebben wil je met zo'n dun scherm geen backlight bleeding hebben. Vind het wel erg jammer, ik gebruik nu ook niet meer full screen omdat anders m'n oog er meteen op valt..

Verwijderd

blubbers schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:34:
[...]

Denk dat je heel veel geluk moet hebben wil je met zo'n dun scherm geen backlight bleeding hebben. Vind het wel erg jammer, ik gebruik nu ook niet meer full screen omdat anders m'n oog er meteen op valt..
Op zicht wel slecht, je betaalt (in mijn geval) 1600 euro voor een laptop waarvan het scherm niet perfect is… :+

Verwijderd

Beste Tweakers,

Wat wil ik ermee doen?
Xcode/simulator
Bluestack/simulator
Eclipse IDE
Selenium RC
YouTube
Ssh cliënt
Office
Browsen

Mijn eerste reactie was om te gaan voor de 13". Ik heb zelf de 11" en vind hem eigenlijk iets aan de kleine kant. Maar het is een machine voor erbij dus deert het mij niet. Toen ik je post opnieuw las viel mij op dat je achter het bureau met monitor werkt, dus zou ook een 11" volstaan. Probeer dan wel de 128 Gb versie aan te schaffen, heb je net wat meer schijfruimte.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

De groenespikkeltjes air is nu een week weg, ram wordt vervangen (lees; logicboard) "gelukkig" crashde hij aan de geniusbar want nu weet ik zeker dat hij vanaf het begin dus niet deugde.

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10 10:35
Beste Tweakers,

Wat wil ik ermee doen?
Xcode/simulator
Bluestack/simulator
Eclipse IDE
Selenium RC
YouTube
Ssh cliënt
Office
Browsen

ik heb zelf een 13" air, en heb vanaf het begin besloten dat een 11" voor mij gewoon te klein zou zijn. Het werkt imo niet prettig.

vanwaar had je eerst het idee een 11" te kopen en was dit na een bezoekje aan de MM veranderd?

• thunder68
  • Laatst online: 21:16
Martinus schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:25:
[...]

ik heb nog niks, UK is niet zo ver weg toch? Of zouden het DX praktijken zijn. Verzenden begin maand x en pas geleverd eind maand x. Ik heb er eindelijk een toepassing gevonden.
Hmmm, dacht dat ik de enige was die het wachten te lang vind duren... 8)
Heb begin half februari een mail gehad dat hij verzonden was, ook nog niets ontvangen.
Ben benieuwd naar de kwaliteit en pasvorm!

• Stro
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 10:54
Een aantal van jullie heeft zo te lezen ook de Nifty mini drive via Kickstarter besteld om de opslagruimte op de MBA te vergroten. Hoewel ik'm zelf helaas nog niet binnen heb, had ik wel al een desktop-icoontje klaarstaan.

Voor de liefhebbers: http://bit.ly/NiftyIcon

Nu ben ik helemaal geen ster in grafisch ontwerp dus er is nog wel het een en ander op aan te merken, maar als ik er iemand een plezier mee kan doen... enjoy.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik ben geen OSX expert, maar nu moet ik me er toch in verdiepen. Mijn zusjes Macbook Air (eind 2010/begin 2011) draait OSX 10.6.8, maar vertoond de laatste tijd wat kuren.

Simpel gezegd is de laptop erg traag geworden. Ook is de batterij erg snel leeg. Nu zijn voor deze dingen wel de nodige verklaringen te vinden. Haar ssd van 128 GB staat helemaal vol en de laptop heeft net 4 maanden stil gelegen waardoor de batterij een tijd lang helemaal leeg is geweest.

Nu wilt ze de laptop helemaal opnieuw installeren in de hoop dat hij weer wat sneller wordt. De vele bestanden eraf en gewoon opnieuw beginnen. Echter loopt zij (lees ik :P) tegen het probleem van herinstallatie aan.

Naar wat ik lees zou ze zo'n usb stick bij de laptop moeten hebben gekregen. Die is, zoals je al verwacht, pleiten (als ze hem al heeft gekregen, dat is). Dan is de volgende optie om de software van de site te halen. Echter kun je daar enkel 10.7 en 10.8 downloaden. Bij 10.7 zegt ie dat de laptop niet geschikt is (je moet 10.7 of hoger hebben...) en voor 10.8 moet je betalen.

Daarnaast lees ik dat 10.8 veel vraagt van een macbook air. De accu zou halveren en allemaal van dat soort horror verhalen. De vraag is dus welk OS kan ik het beste hierop doen en op welke manier?

PS: Wanneer ik tijdens het opstarten de commandtoets ingedrukt houd, dan krijg je ook maar 1 schijf te zien. De recovery HDD (voor zover dat hier bruikbaar is) is niet zichbaar of aanwezig.

• Zynamite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb een 1,7 ghz i5 Macbook Air, ik wil hier graag een display aan hangen en dan het liefst de LG 29EA93, is dit mogelijk? Kan mijn Macbook dat aan? Ik ben namelijk niet helemaal bekend in het technische wereldje :P
Alvast bedankt!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:57:
Naar wat ik lees zou ze zo'n usb stick bij de laptop moeten hebben gekregen. Die is, zoals je al verwacht, pleiten (als ze hem al heeft gekregen, dat is). Dan is de volgende optie om de software van de site te halen. Echter kun je daar enkel 10.7 en 10.8 downloaden. Bij 10.7 zegt ie dat de laptop niet geschikt is (je moet 10.7 of hoger hebben...) en voor 10.8 moet je betalen.
10.7 en 10.8 kan je kopen in de App Store. Dat is ook gelijk de enige manier om die (officieel) te installeren. Nouja 10.7 kon je ook nog op USB stick kopen maar dat was veel duurder. 10.6 kan je niet gratis downloaden, die kon je sowieso niet downloaden destijds. Er zat inderdaad een (hele mooie dunne) USB stick bij de 2010 airs.

Of je gelijk van 10.6.8 naar 10.8 kan weet ik niet, ik denk dat je dan eerst 10.7 zal moeten kopen. De recovery HDD image (overigens start je die door Command-R ingedrukt te houden) wordt pas geinstalleerd zodra je er 10.7 op zet, vandaar dat je die nog niet hebt.

Overigens vind ik 10.8 helemaal niet zo veel trager dan 10.7 hoor.. Het is juist een wat meer geoptimaliseerde versie.. Maar de 2010 Air had wel (standaard) maar 2GB geheugen, dat kan inderdaad wel een beetje krap worden.. Nou weet ik niet wat voor Air je zus precies heeft maar die heeft zeker ook 2 GB? Ik zou eerst 10.7 dan maar proberen, de twee versies ontlopen elkaar toch niet zo qua functionaliteit.

Ik zou eerst 10.7 kopen in de App store (was dacht ik een euro of 23), dan kan je later altijd nog naar 10.8 gaan. 10.6 zou ik sowieso niet meer doen, volgens mij komen daar geen security updates meer voor.
Zynamite schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:16:
Ik heb een 1,7 ghz i5 Macbook Air, ik wil hier graag een display aan hangen en dan het liefst de LG 29EA93, is dit mogelijk? Kan mijn Macbook dat aan? Ik ben namelijk niet helemaal bekend in het technische wereldje :P
Alvast bedankt!
Goede vraag... Dat scherm is 2560x1080 zie ik, ultra-breedbeeld. Geen idee of dat werkt op een Mac, ik denk het wel, want 2560x1600 displays kunnen gewoon (die verkoopt Apple ook zelf). Alleen of dit soort ultra-brede ook werken heb ik nooit in de praktijk gezien dus ik kan het niet garanderen.

Resoluties boven de Full-HD (1920x1080) kunnen trouwens niet met de gewone goedkope single link DVI kabel van Apple (van 29 euro), dus in dat geval zou ik een mini-DisplayPort naar DisplayPort (grote versie) kabel halen, want die kosten maar een euro of 10, bijvoorbeeld bij Amazon, een andere optie is Apple's dual-link DVI kabel maar die kost 101 euro dus een DisplayPort kabel is veel goedkoper.

Ik heb ook even gegoogled voor je maar ik zie nergens iemand die bevestigt dat ze hem daadwerkelijk op DisplayPort aan de praat hebben gekregen, en met de Dual-link DVI kabel was er iemand die wel extra tooltjes gebruiken (SwitchResX) voor de afwijkende resolutie dus houd er rekening mee dat als het werkt je die software misschien ook nog moet kopen. Misschien kan je vragen of je het in de winkel waar je die monitor koopt even mag proberen. Anders blijft het wel een beetje een gok.

[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 14-03-2013 00:50 ]

• Zynamite
Bedankt! :) ik zal het even navragen, of gewoon op zoek gaan naar een andere mooie monitor. Vond het design van deze namelijk wel heel mooi.

• GekkePrutser
  • Niet online
Zynamite schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:53:
Bedankt! :) ik zal het even navragen, of gewoon op zoek gaan naar een andere mooie monitor. Vond het design van deze namelijk wel heel mooi.
Ja het is een mooi ding, lijkt me niet heel praktisch om op te werken maar wel om films op te kijken.

Trouwens nog wat links gevonden, sommige mensen hebben het wel aan de praat gekregen maar niet zonder problemen: hier, en hier (wel met een ander type scherm).

Maar gezien de prijs van het scherm zou ik wel proberen of je het ergens kan uitproberen.. Ik denk wel dat je met DisplayPort meer kans op succes hebt dan met DVI.

• Freakster86
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:37:
[...]

10.7 en 10.8 kan je kopen in de App Store. Dat is ook gelijk de enige manier om die (officieel) te installeren. Nouja 10.7 kon je ook nog op USB stick kopen maar dat was veel duurder. 10.6 kan je niet gratis downloaden, die kon je sowieso niet downloaden destijds. Er zat inderdaad een (hele mooie dunne) USB stick bij de 2010 airs.

Of je gelijk van 10.6.8 naar 10.8 kan weet ik niet, ik denk dat je dan eerst 10.7 zal moeten kopen. De recovery HDD image (overigens start je die door Command-R ingedrukt te houden) wordt pas geinstalleerd zodra je er 10.7 op zet, vandaar dat je die nog niet hebt.

Overigens vind ik 10.8 helemaal niet zo veel trager dan 10.7 hoor.. Het is juist een wat meer geoptimaliseerde versie.. Maar de 2010 Air had wel (standaard) maar 2GB geheugen, dat kan inderdaad wel een beetje krap worden.. Nou weet ik niet wat voor Air je zus precies heeft maar die heeft zeker ook 2 GB? Ik zou eerst 10.7 dan maar proberen, de twee versies ontlopen elkaar toch niet zo qua functionaliteit.

Ik zou eerst 10.7 kopen in de App store (was dacht ik een euro of 23), dan kan je later altijd nog naar 10.8 gaan. 10.6 zou ik sowieso niet meer doen, volgens mij komen daar geen security updates meer voor.
Ze heeft toen de 4GB versie genomen (op mijn advies O-) ) 10.8 moet dus kunnen?

Ik lees voornamelijk dat met (mountain) lion de batterij (indicatie) slechter is geworden en dat dat met 10.8.2 eigenlijk nog steeds niet helemaal is opgelost. Wat is jouw mening hierover? Hebben mensen hier ervaring mee?

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

CT schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:42:
De groenespikkeltjes air is nu een week weg, ram wordt vervangen (lees; logicboard) "gelukkig" crashde hij aan de geniusbar want nu weet ik zeker dat hij vanaf het begin dus niet deugde.
En hij is weer terug (10 dagen geduurt), hele logicboard is vervangen ivm geheugen e.d. (RAM was waarschijnlijk rot)
Lijkt allemaal weer normaal te werken de macbook, maw. mocht je ooit de code " 6002F of 6002D " krijgen bij het opstarten dan kan je dus je hele mac naar de reparatie sturen :P Handig voor de in de archieven van GOT want op internet is er bar weinig te vinden over deze code.

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11

UntamedNL

Drumming

Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, maar ik ben van plan om mijn macbook air 11 inch najaar 2010 te verkopen. Het is een 1,4 duo core, 4gb ram en 64gb SSD. Hebben jullie enig idee wat er nog reeel is om voor dit apparaat te vragen?

Alvast dank

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 23:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Freakster86 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:13:
Ze heeft toen de 4GB versie genomen (op mijn advies O-) ) 10.8 moet dus kunnen?

Ik lees voornamelijk dat met (mountain) lion de batterij (indicatie) slechter is geworden en dat dat met 10.8.2 eigenlijk nog steeds niet helemaal is opgelost. Wat is jouw mening hierover? Hebben mensen hier ervaring mee?
Je kan zonder 10.7 te kopen upgraden naar 10.8, en wat mij betreft is de update aan te raden. De batterijproblemen loop ik zelf niet tegenaan op mijn Air 2010. Wat veel mensen vergeten is dat een accu sowieso achteruit gaat na 2 jaar. Ik vermoed dan ook dat veel van de klachten op fora eerder daardoor komen dan door 10.8.

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 23:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

UntamedNL schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:04:
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, maar ik ben van plan om mijn macbook air 11 inch najaar 2010 te verkopen. Het is een 1,4 duo core, 4gb ram en 64gb SSD. Hebben jullie enig idee wat er nog reeel is om voor dit apparaat te vragen?

Alvast dank
Groffe schatting, €650.

youtube.com/@hisrep

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Redelijk aan de hoge kant, denk eerder aan 500 max 550

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 17-03-2013 16:41 ]

39

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 13:49

Flappiewappie

Hier nog meer

Fietsbel schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:40:
Redelijk aan de hoge kant, denk eerder aan 500 max 550
Mac2Sell zegt 320.

Persoonlijk denk ik dat door die 4gig ram hij nog wel wat meer waard is. Ik zou zeggen om en nabij de 450. :)

Hier staat wat

• Freakster86
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:39:
[...]

Je kan zonder 10.7 te kopen upgraden naar 10.8, en wat mij betreft is de update aan te raden. De batterijproblemen loop ik zelf niet tegenaan op mijn Air 2010. Wat veel mensen vergeten is dat een accu sowieso achteruit gaat na 2 jaar. Ik vermoed dan ook dat veel van de klachten op fora eerder daardoor komen dan door 10.8.
10.8 is er net opgezet. Wanneer die uit sleep mode kwam ging het beeld ineens flikkeren. Na de updates niet meer gezien gelukkig. Bedankt i.i.g. voor al het advies.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

UntamedNL schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:04:

Alvast dank
Ik heb pas voor een late 2010 13'' model met 4gig ram upgrade 450 euro betaald. Toegegeven, dit was een vriendenprijsje. Denk dat jij dit ook nog wel voor jouw model kan vragen hoor.

Tesla M3LR '21

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11

UntamedNL

Drumming

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb nu een goede waarde indicatie!

• Martinus
Martinus schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:25:
[...]

Heb nog niks, zelfs na de mail dat ik hem niet had, geen nieuws of wat dan ook. Sept 2012 begint ver weg te lijken. :( :( :(

no comment

• dglavimans
  • Laatst online: 20:52
Hallo beste tweakers :)

Na lang gezocht te hebben over het onderwerp en het uiteindelijk naast me neer te hebben gelegd dacht ik, laat ik het toch eens vragen.

Ik ga aankomend jaar naar het GLU voor de opleiding game development en ik zou hier graag de air voor willen gebruiken. De laptop is ideaal ligt en dus prettig om mee te nemen in de trein. Mijn vraag was alleen of de macbook air hem wel trekt, dat games maken. Ik heb hiervoor een mail gestuurd en deze persoon zei dat hij wel windows moet draaien, wat ook kan met de air.

Intel i5 processor (voor Gamedesign Intel i7)
4Gb ram
Videokaart met eigen geheugen
Minimaal 128 Gb HD
Windows 7 64 bit of MAC OS X 10.6 besturingssysteem

Deze eisen vond ik op de site van het GLU en ik wou als dit kon de 13' air nemen met 128gb opslag en 8gb ram(aangezien ram niet up te graden is)

Waarom ik liever een air heb als een sony vaio s is om de simpele reden dat ik "verliefd" ben geworden op het eco systeem dat Apple heeft gemaakt, na tijden Android de iphone 5 genomen en ik wil niet meer terug, dus zou een air ook handig zijn met synchroniseren enzovoort.

Denken jullie dat de air het aan kan of dat ik beter toch die vaio s kan nemen? Er is niks mis met de vaio behalve dat ik echt niks met windows heb(zelfs tijden ubuntu heb gebruikt).

Alvast bedankt voor de hulp :)

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:30
dglavimans schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:15:

Na lang gezocht te hebben over het onderwerp en het uiteindelijk naast me neer te hebben gelegd dacht ik, laat ik het toch eens vragen.

Ik ga aankomend jaar naar het GLU voor de opleiding game development en ik zou hier graag de air voor willen gebruiken. De laptop is ideaal ligt en dus prettig om mee te nemen in de trein. Mijn vraag was alleen of de macbook air hem wel trekt, dat games maken. Ik heb hiervoor een mail gestuurd en deze persoon zei dat hij wel windows moet draaien, wat ook kan met de air.

4Gb ram
Minimaal 128 Gb HD

Deze eisen vond ik op de site van het GLU en ik wou als dit kon de 13' air nemen met 128gb opslag en 8gb ram(aangezien ram niet up te graden is)

Waarom ik liever een air heb als een sony vaio s is om de simpele reden dat ik "verliefd" ben geworden op het eco systeem dat Apple heeft gemaakt, na tijden Android de iphone 5 genomen en ik wil niet meer terug, dus zou een air ook handig zijn met synchroniseren enzovoort.

Denken jullie dat de air het aan kan of dat ik beter toch die vaio s kan nemen? Er is niks mis met de vaio behalve dat ik echt niks met windows heb(zelfs tijden ubuntu heb gebruikt).

Je weet dat gamen en een Mac vaak niet echt goed samen gaat?

Je hebt sowieso Windows nodig in boot camp en dan wordt 128GB al snel te klein als je niet met externe schijven wilt werken.

Daarnaast denk ik dat de videochip die in de MBA zit, voor game development niet gaat werken en dat je dus iets krachtigers nodig hebt. Eerder een 15" rMBP al zitten we dan in een compleet andere prijsklasse...

Ken je mensen die daar studeren? Vraag eens welke laptops zijn gebruiken. De MBA voldoet wel aan de minimale systeemeisen, maar het kan maar net....

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:49

Bob Popcorn

Plop!

dglavimans schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:15:

4Gb ram
Minimaal 128 Gb HD

Ga je 3D ontwerpen of ga je code kloppen? Dat verschilt namelijk nogal. :) Ik merk dat als ik erg intensieve taken doe met Photoshop (10 A4 bestanden open hebben op 300dpi bijvoorbeeld) m'n Air gauw gaat fluiten.

Je kunt voor zo'n opleiding ws. beter een dik bakbeest kopen. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Brm-G schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:26:
De MBA voldoet wel aan de minimale systeemeisen, maar het kan maar net....
De MBA voldoet niet aan de minimale systeemeisen, die vragen namelijk om een videokaart met eigen geheugen, en dat heeft de MBA niet.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• dglavimans
Ik ga code kloppen inderdaad

Bedankt voor de snelle reacties iedereen! :) , twijfelde inderdaad ook of een intel een kaart met eigen geheugen is of niet.

Dan zou het een macbook pro van 15 inch moeten worden en dan word 1800 me helaas ook iets te gek haha. Dan moet het dus de Sony worden, met windows, dat wel..

Nogmaals bedankt anders had ik 1200+ betaald voor een laptop die helemaal niet aan de eisen voldoet

• Martinus
Martinus schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:52:
[...]

Heb nog niks, zelfs na de mail dat ik hem niet had, geen nieuws of wat dan ook. Sept 2012 begint ver weg te lijken. :( :( :(
heb hem binnen, niet de beste kwaliteit. Maar goed, heb geen zin er nog weer maanden op wachten, batch 3 is pas weer in Mei.

Steekt niks uit, alleen past niet heel mooi. Iemand anders vandaag ook op de mat?

no comment

• ppl
  • Niet online
Zer0 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:46:
[...]

De MBA voldoet niet aan de minimale systeemeisen, die vragen namelijk om een videokaart met eigen geheugen, en dat heeft de MBA niet.
Het is een eis die voor een niet-technicus is geschreven. Waar dat geheugen vandaan komt maakt niet zo gek veel uit. Wat ze hier eerder bedoelen is dat een krachtigere dedicated gpu aan te raden is. Het is gewoon makkelijker om dat te verwoorden als "een grafische kaart met eigen geheugen" omdat dit soort kaarten geen geheugen van je RAM afsnoepen. Spelen op veilig en verwoorden op een dusdanige manier dat iemand met weinig computerkennis er ook wat mee kan ("je moet de 3.5mm jack plug nog wel in je audio out doen" vs "doe dat groene stekkertje in dat groene gaatje").

Het is hier wel belangrijk om na te gaan hoe actueel die systeemeisen nog zijn. Het is niet ongewoon dat men in het onderwijs met lesmateriaal/informatie nog wel eens een jaar of zelfs langer achterlopen, zeker wat IT betreft. Het kan best zijn dat de Intel HD 4000 in de MBA krachtig genoeg is (het snoept wel mem van je RAM af dus dan is 8GB alleen nog maar meer een must), met name als je het bij het interne scherm houdt en er niet een groter scherm met hogere resolutie aan gaat hangen (dat vergt wat meer van de videokaart). Het kan ook zijn dat ze ruim bemeten vanwege ervaringen die ze hebben opgedaan (sommigen vinden zo'n Intel HD 4000 acceptabel, voor een ander is zelfs de Kepler het net niet).

• dglavimans
Nouw heb gebeld met de school. En werd verbonden met de "ict" afdeling. Hij kon me niet zeker zeggen wat er in de air zat maar wel dat die niet voldeed... Er zat geen dvd drive in. T_T

Hij raadde me toen aan te kijken naar de specs van 3dsmax en unity en van hieruit verder te kijken.

Dan kom ik op dit voor 3dsmax:

Windows® 8 or Windows® 7 64-bit Professional operating system
64-bit Intel or AMD multi core processor
4 GB RAM minimum (8 GB recommended)
4.5 GB free disk space for installation
3-button mouse
Latest version of Microsoft® Internet Explorer®, Apple® Safari®, or Mozilla® Firefox® web browser
Refer to the Recommended Hardware Wizard for a complete list of recommended systems and graphics cards

En dit voor unity:

System Requirements for Unity Authoring

Windows: XP SP2 or later; Mac OS X: Intel CPU & "Snow Leopard" 10.6 or later. Note that Unity was not tested on server versions of Windows and OS X.
Graphics card with DirectX 9 level (shader model 2.0) capabilities. Any card made since 2004 should work.
Using Occlusion Culling requires GPU with Occlusion Query support (some Intel GPUs do not support that).

Nouw ben ook ik hier niet zo ster in. Maar de persoon heeft me nog meer aan het twijfelen gebracht of de air dit niet aan kan. En als dit het geval is, zou de pro 13" dit wel aankunnen? Je haalt niet elke dag een laptop van 1300 en wil graag zo min mogelijk met windows werken..

• sweebee
  • Laatst online: 21:06
Misschien is de gewone 13 inch pro een optie? Die is ook niet al te groot. Envoudig te upgraden naar evt meer geheugen of andere HD (ssd). Heeft een cd drive die bij voorkeur nog vervangen kan worden door een extra HD.

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
De gewone Pro gaat nog steeds niet sterk genoeg zijn dan als je op grafisch geheugen kijkt.
De processor is sneller, maar met je upgrades zit je snel ook aan een aardig bedrag (extra RAM en SSD e.d.)

Als je toch in windows moet werken is het beter om een windows laptop te kopen.
Je kan dan desnoods met het overige geld nog een mac mini ofzo kopen.

Of je nu tussen operating system moet zitten wisselen of tussen pc maakt niet zo heel veel uit.

Bij Apple betaal je altijd voor de naam een deel. Waar je bij een windows laptop dit geld in specs kunt steken. Dus zou ik persoonlijk voor het werkbeest gaan voor op je universiteit. En dan voor je plezier je zelf een mac nog te kopen als je dit echt wilt.
Mac zie je echt meer bij design of ontwerp ofzo, bij de IT richtingen heb ik eerlijk gezegd dit nog nooit gezien (werkgerelateerd). Vrienden daar hebben het privé wel, maar voor hun werk (PhD) gebruiken ze linux op een desktop

• dglavimans
Thanks jongens weer. Dan laat ik dit idee toch echt varen en wordt het een vaio s (of alienware). Jammer maar is niet anders :p.

Als de ict"er aan de lijn zo duidelijk was had dat ook beter geweest. Maarja daar kun je niet veel van verwachten helaas schijnbaar.

Ooit in de toekomst dan maar een apple"tje en nu voor zekerheid gaan, nogmaals bedankt!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Heb een vreemd probleem met een MacBook Air 13"
Sinds enige tijd doet de Bluetooth vreemd i.c.m. Magic Mouse. Hij verbind heel moeizaam, en zodra hij verbinding heeft doet hij het paar seconden goed. Dan gaat het bewegen erg stroef tot het moment dat de verbinding plotsklaps wordt verbroken. Na een tijdje verbind hij weer en begint het proces weer opnieuw.

Wat ik al heb geprobeerd:

- PRAM en SMC reset
- com.apple.bluetooth.plist verwijderd
- Permissies hersteld
- Nieuwe user aangemaakt
- Andere Magic Mouse gepakt

Mocht helaas niet helpen.. Iemand ook iets soortgelijks meegemaakt en opgelost?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Rivanov schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:51:
Heb een vreemd probleem met een MacBook Air 13"
Sinds enige tijd doet de Bluetooth vreemd i.c.m. Magic Mouse. Hij verbind heel moeizaam, en zodra hij verbinding heeft doet hij het paar seconden goed. Dan gaat het bewegen erg stroef tot het moment dat de verbinding plotsklaps wordt verbroken. Na een tijdje verbind hij weer en begint het proces weer opnieuw.

Wat ik al heb geprobeerd:

- PRAM en SMC reset
- com.apple.bluetooth.plist verwijderd
- Permissies hersteld
- Nieuwe user aangemaakt
- Andere Magic Mouse gepakt

Mocht helaas niet helpen.. Iemand ook iets soortgelijks meegemaakt en opgelost?
Toevallig 2.4GHz interferentie met je wifi? Ik heb zo nu en dan een 'stotterende' muis/trackpad, wat dan op magische wijze verdwijnt wanneer ik van een 2.4GHz netwerk naar een 5GHz netwerk ga.

Launching containers into space

• Droid
  • Laatst online: 09-11 15:38
Kom er dus net achter dat als ik van een schuine hoek kijk dat er een rare vlek in mn beeld zit. Valt dit onder de garantie?

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
itsFuzeh schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:32:
Kom er dus net achter dat als ik van een schuine hoek kijk dat er een rare vlek in mn beeld zit. Valt dit onder de garantie?
Het is niet het Apple logo wordt er aan de achterkant doorheen komt schijnen...?

• Droid
  • Laatst online: 09-11 15:38
Tjoekie schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:51:
[...]

Het is niet het Apple logo wordt er aan de achterkant doorheen komt schijnen...?
Rechts onder in beeld zit een witte vlek van ongeveer 1cm dus niet bij het Apple logo..
Zie op google dat het bij meer mensen was

• Zynamite
Nog bedankt iedereen die mij geholpen heeft m.b.t. de LG monitor, sorry voor mijn late antwoord had het nogal druk de laatste tijd. Ik ga even een keer langs de mediamarkt of de lokale verkoper :-)

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-10 13:53
Zijn er mensen die gewerkt hebben met zowel een Air met 4GB al met 8GB werkgeheugen? Waar merk je verschil in wanneer je met de 8GB versie werkt?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

• Martinus
Ook cookook, zo heb je nul nifties.. dan naar een maand 2.... Bij de eerste miste de postcode... de 2de ging blijkbaar wel goed.

no comment

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-11 10:43
MJ23 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:08:
Zijn er mensen die gewerkt hebben met zowel een Air met 4GB al met 8GB werkgeheugen? Waar merk je verschil in wanneer je met de 8GB versie werkt?
Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk, maar het enige wat ik doe is een beetje surfe email muziek etc...

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-11 08:26
Ik zit te denken en macbook air te kopen maar heb een paar vragen. Kan iemand deze voor mij beantwoorden?
-Heeft hier iemand airvaring(hihihi) met het dualbooten van een macbook air? zoja is het het waard op een 256gb ssd?
- Heeft iemand ervaring met programmeren met op een mac(C++,C# met dualboot, java, sql, html etc.)
- Hoe sterk is de HD4000? zouw het een paar potjes sc2:hots kunnen spelen met 60+ fps op een redelijke resolutie?
- Is het wel handig om een 1660x900 laptop te kopen in plaats van en 1920x1080?

• Martinus
2Keys schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:24:
-Heeft hier iemand airvaring(hihihi) met het dualbooten van een macbook air? zoja is het het waard op een 256gb ssd?
Ik heb nu een vmware fusion sessie in het osx draaien. Wel handig veel hdd, en zeker 8 GB.

Heb nu 128/4, de volgende (hopelijk retina) is 256/8

no comment

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
- Heeft iemand ervaring met programmeren met op een mac(C++,C# met dualboot, java, sql, html etc.)
- Hoe sterk is de HD4000? zouw het een paar potjes sc2:hots kunnen spelen met 60+ fps op een redelijke resolutie?
- Programmeren gaat natuurlijk prima op een Macbook Air. Persoonlijk vind ik het toetsenbord hiervoor vrij kut (de scissor switches op m'n vorige macbook waren veel fijner) en hang ik hem liever aan een groot scherm met extern toetsenbord+muis, maar dit gaat niet altijd.

- sc2 draait als een trein, maar 60+ fps ga je niet halen. Met recente games zit ik meestal zo rond de 30 fps met low-medium settings op maximale resolutie.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

ja, en ja. 40 GB partitie voor Windows is meestal ruim voldoende.

- zouw het een paar potjes sc2:hots kunnen spelen

ABN ?

- Is het wel handig om een 1660x900 laptop te kopen in plaats van en 1920x1080?

van deze resoluitie heb ik nog nooit gehoord, gelieve wel je huiswerk goed te doen.

• NvU
  • Laatst online: 07-11 18:34

NvU

hallo, Ik gebruik nu een jaar ongeveer een macbook air.
Maar de laatste tijd heb ik last van dat mijn SSD erg vol zit.
Maar ik heb een 2TB TimeCapsule dus daar backup ik mijn bestanden op, nu zie ik ineens 40Gb aan backups op mijn SSD zelf staan. Iemand een idee hoe dit kan?

Daarnaast heb ik 30GB aan "verbruikt" bij het kopje "overig" maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn kan ook geen grote bestanden vinden waar dit uit op te maken valt. iemand idee wat voor soort bestanden dat zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-11 13:10
NvU schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:34:
hallo, Ik gebruik nu een jaar ongeveer een macbook air.
Maar de laatste tijd heb ik last van dat mijn SSD erg vol zit.
Maar ik heb een 2TB TimeCapsule dus daar backup ik mijn bestanden op, nu zie ik ineens 40Gb aan backups op mijn SSD zelf staan. Iemand een idee hoe dit kan?

Daarnaast heb ik 30GB aan "verbruikt" bij het kopje "overig" maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn kan ook geen grote bestanden vinden waar dit uit op te maken valt. iemand idee wat voor soort bestanden dat zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.
GrandPerspective en het is zo te vinden.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
NvU schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:34:
zie ik ineens 40Gb aan backups op mijn SSD zelf staan. Iemand een idee hoe dit kan?
Lokale snapshots voor Time Machine?

• NvU
  • Laatst online: 07-11 18:34

NvU

me_mrtn schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:03:
[...]

GrandPerspective en het is zo te vinden.
Bedankt die overige bestanden redelijk gevonden nog niet helemaal. Alleen die backup bestanden totaal niet.
Verbal_Kint schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:04:
[...]

Lokale snapshots voor Time Machine?
Jaa volgens mij is dat het. enig idee waar ik die kan vinden om te verwijderen? en kan dat ook uitgezet worden?

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

NvU schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:42:
[...]

Bedankt die overige bestanden redelijk gevonden nog niet helemaal. Alleen die backup bestanden totaal niet.
[...]

Jaa volgens mij is dat het. enig idee waar ik die kan vinden om te verwijderen? en kan dat ook uitgezet worden?
Google is your friend: https://www.google.be/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 16:47
Hoi,

Ik heb even een vraag:

ik kan een nieuwe macbook air mid 2012 (256GB SSD, Intel Core i5, 4 GB) voor een aardige prijs (€1000,-) van iemand overnemen.

Ik vroeg mij af of dit wel verstandig is, of dat jullie mij aanraden om op de nieuwe reeks wilt wachten.

Ik ga het voornamelijk zakelijk gebruiken (office), ermee reizen, er zo nu en dan een hd film mee kijken en ben ook van plan om er Windows op te zetten.

Lijkt het jullie wat en voldoet deze air aan mijn eisen?

Alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

wrstylo schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:21:
Hoi,

Ik heb even een vraag:

ik kan een nieuwe macbook air mid 2012 (256GB SSD, Intel Core i5, 4 GB) voor een aardige prijs (€1000,-) van iemand overnemen.

Ik vroeg mij af of dit wel verstandig is, of dat jullie mij aanraden om op de nieuwe reeks wilt wachten.

Ik ga het voornamelijk zakelijk gebruiken (office), ermee reizen, er zo nu en dan een hd film mee kijken en ben ook van plan om er Windows op te zetten.

Het is inderdaad een goede prijs, ruim 400 euro onder de nieuwprijs. Hij voldoet ruimschoots voor jouw eisen. De nieuwe generatie zal waarschijnlijk op 10 juni aangekondigd worden. Ze zullen iets snellere CPU's krijgen (5-10%), een stuk betere graphics (50-100% sneller) en zullen waarschijnlijk niet veel goedkoper worden.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-11 19:01

Grin

Ride si sapis.

wrstylo schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:21:
Hoi,

Ik heb even een vraag:

Ik heb een soortgelijk model (een 2011 i7 256SSD) en dit voldoet ruimschoots voor dat wat jij d'r mee wilt doen. Wanneer je een dergelijk bedrag wilt/kunt uitgeven aan een laptop dan doe je een prima koop. Alvast veel plezier d'r mee ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• wrstylo
Bedankt voor de reacties.

Ik heb gehoord van mensen met een air, dat 4 GB ram aan de krappe kant is qua bootcamp.. maar ik mag dus geloven dat dat geen complicaties zal opleveren?

Zijn de air's trouwens over het algemeen zelf te upgrade?

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:33
Ik heb een 2010 Macbook Air met ook 4GB. Ik draai bootcamp en speel er gewoon spellen op. No Problemo! Wel soms een BSOD, maar dat ben ik wel gewend na 10 jaar windows.

@timetable, 50-100% verbetering qua grafische prestaties? Komt in de Air de HD5200 dan?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

wrstylo schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:37:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb gehoord van mensen met een air, dat 4 GB ram aan de krappe kant is qua bootcamp.. maar ik mag dus geloven dat dat geen complicaties zal opleveren?

Zijn de air's trouwens over het algemeen zelf te upgrade?
Het enige "nadeel" van 4GB is dat de GPU daar "maar" 384MB toegewezen krijgt, terwijl dit bij de 8GB modellen 512MB is.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-11 20:20
Niks van waar, tijdens een update is dit aangepast.

Ook de 4gb heeft 512

• ppl
  • Niet online
Dat is nergens terug te vinden en het lijkt me ook erg sterk omdat je met 4GB en 512MB eraf wel erg krap in het geheugen zit voor het OS en de apps. Wat ze wel hebben gedaan is bij een EFI update voor de Mac mini 768MB videogeheugen voor wie 8GB in de machine had toegevoegd. Normaliter kreeg je dat alleen met 16GB aan geheugen. Aangezien je de genoemde config zelf hebt is het wellicht handiger om het gewoon even te laten zien.

Apple zelf houdt het net als Intel wat meer op de vlakte. Apple heeft het over geheugen dat varieert van 384MB tot 768MB terwijl Intel het over 384MB tot 1024MB heeft.

Edit: ha! ik wist dat ik het ergens gezien had en het is inderdaad ook bij de 4GB MBA 2012 waar overigens niet iedereen blij mee is.

[ Voor 22% gewijzigd door ppl op 28-04-2013 23:04 ]

Verwijderd

Er is ondertussen een hack om dat zelf aan te passen:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1573528

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik ben aan het kijken voor de Air, maar zou ervaringen willen horen m.b.t. tot het geluid van de mac.
blijft de fan stil onder het kijken van een film / youtube / Skype / intensief internet met muziek luisteren etc.?

ik heb graag een stille laptop onder alle / deze omstandigen.
ik doe geen enorm zware dingen (foto/video / bewerken, gamen e.d.)

• tarlitz
  • Niet online
fespen schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:51:
ik ben aan het kijken voor de Air, maar zou ervaringen willen horen m.b.t. tot het geluid van de mac.
blijft de fan stil onder het kijken van een film / youtube / Skype / intensief internet met muziek luisteren etc.?
Nee. De fan is redelijk goed hoorbaar bij de 2012 air bij film/youtube/skype, maar niet zo luid als tijdens het gamen.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Sorry ben het daar niet mee eens.

Ik hoor de fan werkelijk nooit op een 2010 en 2012 model, en ik ben overdag een aardige multitasker.

* Safari met mutli tabs
* Zowat heel office staat open ( Word,Excel,PowerPoint en Outlook )
* iCal
* iTunes
* Mail
* Notes

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Onderweg in de trein kijk ik zo nu en dan een Blu Ray rip zonder problemen, en ook het bewerken van foto's in photoshop CS 6 met +30 layer projecten gaat fluisterstil.

[ Voor 73% gewijzigd door Greatsword op 30-04-2013 12:12 ]

• fespen
  • Niet online
vreemd ik zie overal tegenstrijdige ervaringen.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:45
fespen schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:31:
vreemd ik zie overal tegenstrijdige ervaringen.
Niets is zo subjectief als het gehoor. Ga daarom zelf naar een Media Markt, Amac of weet ik veel wat er in je stad ligt en test het uit zou ik zeggen. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• GekkePrutser
  • Niet online
AntraXxX schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:37:
[...]
Niets is zo subjectief als het gehoor. Ga daarom zelf naar een Media Markt, Amac of weet ik veel wat er in je stad ligt en test het uit zou ik zeggen. :)
Want in een media markt vol met knallende speakers en pratende mensen kan je zoiets goed inschatten wou je zeggen? :+

Een Amac of iCentre is misschien wel rustiger maar bijv. het irritante 'knerpje' dat mijn Mac Mini deed toen hij nog een harde schijf had ga je daar ook niet horen.

• ppl
  • Niet online
fespen schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:51:

ik heb graag een stille laptop onder alle / deze omstandigen.
ik doe geen enorm zware dingen (foto/video / bewerken, gamen e.d.)
De MBA 2012 die ik heb is een zeer stil model. Ik heb hem in het begin met Lion en Mountain Lion getest met een extern scherm en daar bleek hij moeite mee te hebben waardoor de fan ook duidelijk hoorbaar was (niet hard, niet zacht, gewoon hoorbaar). Heb dat nou nog eens geprobeerd na al die updates voor de graphics en 10.8 en hij is nu gewoon stil. Niks geen geblaas van de fan meer, gewoon stil. Ik kan daar wat fotobewerkingsapps die afhankelijk van CoreImage zijn mee starten, Flash filmpjes op YouTube bekijken, virtualisatie doen en een combinatie van deze taken maar hij geeft geen krimp. Hij begon pas te blazen toen ik MacPorts ging updaten (daarvoor moet ie compileren, das cpu intensief). Zonder extern scherm heb ik 'm eigenlijk nog nooit horen blazen.

Dat je wat tegenstrijdige meldingen ziet is niet zo raar, iedereen gebruikt het ding op een andere manier. Het commentaar heeft dus alleen betekenis als je weet wat iemand met zo'n machine doet. Bij sommige workflows wordt de machine gewoon erg zwaar belast en dan begint ie inderdaad te blazen. Voor de simpele dingen die jij er mee lijkt te willen doen zou ik me daar geen zorgen over maken. Vrijwel iedere recente laptop is daar vrijwel geheel stil mee.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zou iemand mij kunnen vertellen of er een pond teken op nummer 3 staat wanneer je de Air in Nederland koopt? Internet geeft verschillende resultaten :(

• GekkePrutser
  • Niet online
Squ1zZy schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:20:
Zou iemand mij kunnen vertellen of er een pond teken op nummer 3 staat wanneer je de Air in Nederland koopt? Internet geeft verschillende resultaten :(
Nee, in nederland staat daar gelukkig een #.. Je doet ook aan programmeren denk ik?

De pond staat wel boven de 3 bij het UK (en Ierland) model. Ik woon zelf in Ierland, doe aan programmeren en haal mijn MacBooks daarom altijd in Nederland (ook vanwege de BTW aanbiedingen die je hier hebt). Want ik kan die pond ook niet uitstaan.

Overigens: Hier vind je al Apple's toetsenbord indelingen

[ Voor 33% gewijzigd door GekkePrutser op 04-05-2013 18:35 ]

• Freakster86
  • Niet online
3 = #

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
GekkePrutser: Ik programmeer inderdaad. Thanks!
Freakster: Thanks :)

• wrstylo
Hallo,

Iemand ervaring met de app air display op een macbook air en een ipad ?

Ik probeer namelijk mn ipad als 2de scherm te gebruiken, maar het lettertype en alles is zo klein!
Heb al meerdere dingen geprobeerd maar krijg het niet goed.

Iemand een idee?

Edit: Inmiddels opgelost

[ Voor 5% gewijzigd door wrstylo op 09-05-2013 23:35 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:56
wrstylo schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:19:
Hallo,

Iemand ervaring met de app air display op een macbook air en een ipad ?

Ik probeer namelijk mn ipad als 2de scherm te gebruiken, maar het lettertype en alles is zo klein!
Heb al meerdere dingen geprobeerd maar krijg het niet goed.

Iemand een idee?

Edit: Inmiddels opgelost
Is het omgekeerde ook mogelijk?
Om bijvoorbeeld iPad games op mijn iMac te spelen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ppl
  • Niet online
Squ1zZy schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:20:
Dat ligt geheel aan het feit welk toetsenbord layout je kiest. Als je voor de standaard gaat die hier gehanteerd wordt dan krijg je er eentje met een staande ipv een liggende enter-toets, staat de tilde/backtick toets rechts naast de linkershift (en dus niet links van de 1), heb je een euro-teken naast de @ op de 2 (option-2) en is de 3 met shift ingedrukt gewoon een #. Kies je de USA versie dan heb je de tilde/backtick naast de 1, een liggende enter-toets en geen euro-teken op de 2 (option-shift-2). Als je toch gaat programmeren is de plaatsing van de tilde/backtick waarschijnlijk ook van belang. Aangezien mijn overige toetsenborden ook allemaal de USA layout hebben, heb ik voor mijn MBA ook deze gekozen. Werkt wat makkelijker.

• Freakster86
  • Niet online
Tijdje terug de laptop van mijn zusje geüpgradet naar de laatste OS versie. Helaas heeft zijn er hierdoor enkele vervelende problemen ontstaan die de laptop bijna onbruikbaar hebben gemaakt. Om de problemen even op te sommen:
  • Wanneer de laptop uit slaapstand komt duurt het lang voordat je je wachtwoord kunt invullen. Je ziet wel beeld, maar hij blijft zo'n 20 seconden haperen voordat je daadwerkelijk kunt typen of het muisaanwijzer kunt bewegen.
  • Eenmaal wachtwoord ingevoerd gaat het beeld flickeren. Het is bijna constant dat het beeld even wegschiet naar een soort verdraaid beeld. Als je het scherm weer dichtklapt en daarna weer open, dan is dit probleem weg.

Bovenstaande issues lijken te worden veroorzaakt door een bug: https://discussions.apple...4914910?start=15&tstart=0
  • Sinds de update gaat de accu maar 2 uur mee. Ik heb de batterij gecontroleerd en de capaciteit is nog 90%. 2 uur is dan echt veel te kort. Ook trekt ie extreem veel stroom in slaapstand. 's Avonds in slaapstand zetten met nog 25% betekent dat hij de volgende ochtend helemaal leeg is.
Ik heb al zitten zoeken online, maar kan geen duidelijk antwoord/fix vinden. Hebben jullie enig idee waardoor deze problemen zich nu voordoen en wat de oplossing is?

Betreft een Macbook Air 13" (late 2010) met 128GB, 4Gb ram

[ Voor 5% gewijzigd door Freakster86 op 12-05-2013 14:19 ]

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:12
Ik ben van plan een nieuwe laptop (ultrabook) aan te gaan schaffen, en zit te twijfelen tussen de MBA en de Asus Zenbook Prime.

Ik gebruik me laptop vooral voor internet, skypen, muziek luisteren (spotify), af en toe een filmpje kijken, en heel af en toe eens een uurtje een spelletje.

Mijn keuze is gevallen op het 13 inch model. Is het verstandig deze nu te kopen, of kan ik beter afwachten tot het nieuwe model er is?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11 14:04
Riqy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:53:
Ik ben van plan een nieuwe laptop (ultrabook) aan te gaan schaffen, en zit te twijfelen tussen de MBA en de Asus Zenbook Prime.

Ik gebruik me laptop vooral voor internet, skypen, muziek luisteren (spotify), af en toe een filmpje kijken, en heel af en toe eens een uurtje een spelletje.

Mijn keuze is gevallen op het 13 inch model. Is het verstandig deze nu te kopen, of kan ik beter afwachten tot het nieuwe model er is?
Zoals altijd: Als je hem nu echt nodig hebt dan kopen, niet nodig, dan kun je nog even wachten tot de WWDC 10 Juni. Al is het natuurlijk nooit gegarandeerd dat er dan meteen de nieuwe versie beschikbaar is, dat kan bijv. ook zo weer een maand later zijn.. Vooral de video prestaties zullen flink vooruit gaan t.o.v. de huidige.

• Riqy
Maarja ik mag er vanuit gaan dat ik niet meteen een hopeloos veroudert systeem heb als ik em koop en er een nieuwe uitkomt volgende maand? Zo erg zal het wel niet achteruit gaan hoop ik?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Riqy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:21:
Maarja ik mag er vanuit gaan dat ik niet meteen een hopeloos veroudert systeem heb als ik em koop en er een nieuwe uitkomt volgende maand? Zo erg zal het wel niet achteruit gaan hoop ik?
Tja, hoe zal ik het zeggen : Volgens de marketing gaat de jouwe gigantisch verouderd zijn (anders zou er 1 jaar nul vooruitgang zijn) of het echt zo is dat is afhankelijk van wat je belangrijk vind.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Riqy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:21:
Nog beter, de dumping van mensen die willen updaten naar het laatste nieuwe is nu al begonnen. Macbook air van 03/2013 gekocht voor 700 euro vorige week . 350 euro korting voor een model dat quasi gelijk zal zijn. Want sorry de stapjes zijn tegenwoordig zo klein dat er soms amper verschil is.

• Riqy
Verschil in CPU performance is minder dan 10% met de laatste paar generaties, dus daar is het niet om te doen inderdaad. Die grafische prestatie is leuk, maar hoeveel gebruik je dat op een ultrabook...

Heb een aanbod gekregen via me stage, ik krijg em als soort stage vergoeding nu, dus dat kon ik uiteraard niet afslaan :+

My iRacing

• fespen
  • Niet online
k995 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:58:
[...]

Nog beter, de dumping van mensen die willen updaten naar het laatste nieuwe is nu al begonnen. Macbook air van 03/2013 gekocht voor 700 euro vorige week . 350 euro korting voor een model dat quasi gelijk zal zijn. Want sorry de stapjes zijn tegenwoordig zo klein dat er soms amper verschil is.
waar dan?
op tweakers staan toch meestal prijzen rond de 900 euro.

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-11 20:07
Guys, heb een vraagje..

Ik wil graag een macbook pro kopen (13 inch), maar twijfel tussen de volgende 2 opties:

1) Macbook Pro 13 inch (2,5ghz) met full upgrade --> SSD 256GB en 16GB intern geheugen. Hiermee verwijder ik de optische drive (niet nodig) en heb dus wat betreft geheugen 500GB + 256GB SSD

2) Retina Macbook Pro 13 inch (2,5 ghz) zonder extra toevoegingen (niet mogelijk).

Wat betreft prijs zitten ze beiden rond de 1500 (eerste optie is trouwens 100 euro goedkoper).

Ik ga het voornamelijk gebruiken voor: Fotobewerken (photoshop, lightroom, aperture), internet/office.

Tot slot las ik ergens dat er in de zomer waarschijnlijk nieuwe modellen komen met Haswell processoren waardoor de grafische kracht omhoog gaat..

Dus lang verhaal kort:

Wat is slim, optie 1 of 2, of wachten tot de zomer?

• Riqy
Je weet dat je aan het posten bent in het MacBook Air topic met een vraag over een MacBook Pro?

Om toch even antwoord te geven: Als je em nu echt nodig hebt zou ik em kopen, anders zeker wachten op de nieuwe modellen...

My iRacing

Pagina: 1 ... 30 ... 53 Laatste