Freakster86 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:57:
Naar wat ik lees zou ze zo'n usb stick bij de laptop moeten hebben gekregen. Die is, zoals je al verwacht, pleiten (als ze hem al heeft gekregen, dat is). Dan is de volgende optie om de software van de site te halen. Echter kun je daar enkel 10.7 en 10.8 downloaden. Bij 10.7 zegt ie dat de laptop niet geschikt is (je moet 10.7 of hoger hebben...) en voor 10.8 moet je betalen.
10.7 en 10.8 kan je kopen in de App Store. Dat is ook gelijk de enige manier om die (officieel) te installeren. Nouja 10.7 kon je ook nog op USB stick kopen maar dat was veel duurder. 10.6 kan je niet gratis downloaden, die kon je sowieso niet downloaden destijds. Er zat inderdaad een (hele mooie dunne) USB stick bij de 2010 airs.
Of je gelijk van 10.6.8 naar 10.8 kan weet ik niet, ik denk dat je dan eerst 10.7 zal moeten kopen. De recovery HDD image (overigens start je die door Command-R ingedrukt te houden) wordt pas geinstalleerd zodra je er 10.7 op zet, vandaar dat je die nog niet hebt.
Overigens vind ik 10.8 helemaal niet zo veel trager dan 10.7 hoor.. Het is juist een wat meer geoptimaliseerde versie.. Maar de 2010 Air had wel (standaard) maar 2GB geheugen, dat kan inderdaad wel een beetje krap worden.. Nou weet ik niet wat voor Air je zus precies heeft maar die heeft zeker ook 2 GB? Ik zou eerst 10.7 dan maar proberen, de twee versies ontlopen elkaar toch niet zo qua functionaliteit.
Ik zou eerst 10.7 kopen in de App store (was dacht ik een euro of 23), dan kan je later altijd nog naar 10.8 gaan. 10.6 zou ik sowieso niet meer doen, volgens mij komen daar geen security updates meer voor.
Zynamite schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:16:
Ik heb een 1,7 ghz i5 Macbook Air, ik wil hier graag een display aan hangen en dan het liefst de LG 29EA93, is dit mogelijk? Kan mijn Macbook dat aan? Ik ben namelijk niet helemaal bekend in het technische wereldje
Alvast bedankt!
Goede vraag... Dat scherm is 2560x1080 zie ik, ultra-breedbeeld. Geen idee of dat werkt op een Mac, ik denk het wel, want 2560x1600 displays kunnen gewoon (die verkoopt Apple ook zelf). Alleen of dit soort ultra-brede ook werken heb ik nooit in de praktijk gezien dus ik kan het niet garanderen.
Resoluties boven de Full-HD (1920x1080) kunnen trouwens niet met de gewone goedkope single link DVI kabel van Apple (van 29 euro), dus in dat geval zou ik een mini-DisplayPort naar DisplayPort (grote versie) kabel halen, want die kosten maar een euro of 10, bijvoorbeeld bij
Amazon, een andere optie is Apple's dual-link DVI kabel maar die kost 101 euro dus een DisplayPort kabel is veel goedkoper.
Ik heb ook even gegoogled voor je maar ik zie nergens iemand die bevestigt dat ze hem daadwerkelijk op DisplayPort aan de praat hebben gekregen, en met de Dual-link DVI kabel was er iemand die wel extra tooltjes gebruiken (SwitchResX) voor de afwijkende resolutie dus houd er rekening mee dat als het werkt je die software misschien ook nog moet kopen. Misschien kan je vragen of je het in de winkel waar je die monitor koopt even mag proberen. Anders blijft het wel een beetje een gok.
[
Voor 37% gewijzigd door
GekkePrutser op 14-03-2013 00:50
]