Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-11 11:52
VidaR-9 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:43:
Werkt dat met al mijn nummers die ik niet heb aangeschaft via iTunes..?
Yup. Match is dé manier om je illegale muziek wit te wassen... :P

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:22
@een paar posts terug: als je een 13" versie hebt zou je dit als opslaguitbreiding kunnen gebruiken:
http://theniftyminidrive.com/

En @ die Windowsgebruikervrouw: je kan toch gewoon met bootcamp Windows op je Air zetten? Heb ik zelf ook, werkt perfect.

Haters everywhere but I don’t really care

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Die minidrive klonk erg interessant. Dacht dat de microsd's al verder waren. Tot ik pricewatch bekeek. Maximaal is 64GB, en dan praat je over een real life snelheid van 6MB/s bij kopieren van files van 1GB als ik de reviews zie. Meh. 64GB met behoorlijke snelheden? Potentieel interessant. Met deze snelheden? Nah. Of mis ik iets?

• matthijst
Ah nee, sorry, dat schiet niet op dan. Heb zelf de 11" dus daarop werkt het sowieso niet.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

autoreverse schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:46:
[...]

Yup. Match is dé manier om je illegale muziek wit te wassen... :P
Wel met een max. van 25.000 nummers.... :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-11 18:25
Iemand een oplossing voor het probleem dat mijn macbook warm wordt en geluid begint te produceren wanneer ik een (flash?) filmpje afspeel?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Flash hitte:

In safari, de developer mode aanzetten en daar enable webgl aanzetten.

In Safari ClickToFlash extension installeren en HTML5.0 het meeste laten afspelen. Scheelt een hoop CPU.

"That was left handed..." - JJH

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
pricewatch: Apple MacBook Air 2012 13.3"

Macbook air 2012 voor 1070 euro bij Saturn. Goede deal vind ik, meteen besteld.

http://www.saturn.nl/mcs/...net&product_code=51928214

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als ik de link volg dan zie ik een prijs van 1249,- euro. De pricewatch vermelding lijkt niet te kloppen...

[ Voor 4% gewijzigd door Tjoekie op 26-11-2012 15:36 ]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:59
In de voorwaarden staat dat Apple niet mee doet?

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Tjoekie schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:35:
[...]

Als ik de link volg dan zie ik een prijs van 1249,- euro. De pricewatch vermelding lijkt niet te kloppen...
inderdaad zie dat het al is aangepast, heb em wel voor die prijs gekocht..

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10 10:35
ik heb een macbook air 13" mid 2011 model met 128 ssd.

Ik kreeg sinds gisteren vaker de melding dat de schijf vol is.

Als ik bij over deze mac => meer info => opslag kijk zie ik : http://imageshack.us/phot...ermafbeelding2012112.png/

Ik heb geen idee wat "overig " inhoudt. de rest klopt wel (films, muziek etc)

Hoe kan ik zien wat de " overige " bestanden op mijn schijf zijn die 60gb innemen?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Installeer een tool als DaisyDisc en kijk welke bestanden erop je drive staan.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Inderdaad DaisyDisk super programma!

Maar wat bij mij veel ruimte in nam is mijn Windows 8 VM in VMware Fusion.
Begreep niet waarom gezien de VM groter was als ik daadwerkelijk gebruikte in Windows 8. Bleek ik allemaal reclaimable space te hebben, kan je terugkrijgen door in de VM instellingen onder het icoontje algemeen te kijken. Misschien goede tip voor Fusion gebruikers.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
matthijst schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:17:
@een paar posts terug: als je een 13" versie hebt zou je dit als opslaguitbreiding kunnen gebruiken:
http://theniftyminidrive.com/
ben benieuwd wanneer die eindelijk eens gaat komen.

no comment

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Hoi, hoe zit het ook alweer met de garantie van een MBA 2012? De accu heeft 6 maanden, en de laptop zelf 2 jaar toch? Ik vraag me dit af ivm de levensduur van het trackpad....

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Als je op een mba 13 inch (16:10) een native dvd film afspeelt (16:9) , krijg je dan onder en boven ook zwarte balken zo groot als op een 13inch pro model (1280x800)? Of juist volledig gevuld beeld? Vandaag een 13 inch producten gekocht om voornamelijk onderweg film mee te kijken, maar die beeldverhouding is echt waardeloos, kan nog ruilen........

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-11 21:06
ja je krijgt die zwarte balken, maar je kunt altijd het beeld bijsnijden :P Ik vind de beeldverhouding van 16:10 juist fijn, net die extra hoogte.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25
Twanjo schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:35:
Als je op een mba 13 inch (16:10) een native dvd film afspeelt (16:9) , krijg je dan onder en boven ook zwarte balken zo groot als op een 13inch pro model (1280x800)? Of juist volledig gevuld beeld? Vandaag een 13 inch producten gekocht om voornamelijk onderweg film mee te kijken, maar die beeldverhouding is echt waardeloos, kan nog ruilen........
Als je 16:9-beeld op een 16:10-scherm gaat kijken, dan is het nogal logisch dat je zwarte balken krijgt natuurlijk. Maar met bijvoorbeeld VLC kan je instellen dat het beeldvullend wordt, alleen mis je dan een beetje beeld links en rechts.

The devil is in the details.

• matthijst
Iemand hier toevallig problemen met z'n lader gehad?
M'n Air laadde soms niet meteen op als ik hem aansloot. Na een paar keer aan/afspluggen begon hij wel te laden. Vorige week een paar keer de melding dat hij wel verbonden was met lichtnet, maar niet oplaadde. Nu doet hij helemaal niks meer (uur aan de lader, lampje blijft uit).

Was er een maand of 3 terug al een keer mee naar een Macstore geweest omdat hij toen heel soms niet direct begon met opladen, maar toen deed hij het in de winkel dus wel :(
Daar hadden ze het ook meteen over opsturen om uit te zoeken of het de lader of de Macbook was en dat leek me wat overdreven, dus weer meegenomen naar huis... Maar goed, nu lijkt hij niks meer te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 02-12-2012 23:57 ]

• Twanjo
Hahn schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:54:
[...]

Als je 16:9-beeld op een 16:10-scherm gaat kijken, dan is het nogal logisch dat je zwarte balken krijgt natuurlijk. Maar met bijvoorbeeld VLC kan je instellen dat het beeldvullend wordt, alleen mis je dan een beetje beeld links en rechts.
Zijn de balken (onder en boven) dan ook net groot bij de 1440x900 resolutie als bij de 1280x800 resolutie? Ofwel op de mba 13 inch niet meer "filmbeeld" dan op een 13 inch mbp?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:55
Twanjo schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:01:
[...]

Zijn de balken (onder en boven) dan ook net groot bij de 1440x900 resolutie als bij de 1280x800 resolutie? Ofwel op de mba 13 inch niet meer "filmbeeld" dan op een 13 inch mbp?
Het zijn allebei 16:10 schermen, dus de fysieke afmetingen van de zwarte balken bij het kijken van 16:9 content zijn exact hetzelfde.

• Hahn
Twanjo schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:01:
[...]

Het mooie aan verhoudingen is dat ze altijd precies hetzelfde zijn, ongeacht de hoeveelheid pixels ;)

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16
Dames, ik heb een issue met de MBA van mijn vriendin. Als hij uit een lange slaap (volgens mij alleen bij Deep Sleep, maar dat weet ik niet zeker) komt dan flikkert het scherm kortstondig blauw als je hem open klapt. De flikkering is niet te reproduceren door het scherm op en neer te klappen, het is echt éénmalig als je het scherm open doet.

In eerste instantie geen probleem natuurlijk, maar omdat de garantie in januari afloopt is het wellicht verstandig hem voor die tijd toch nog even een check-up te geven. Het nadeel is echter dat haar MBA uit amerika komt en zover ik begrijp dus alleen te repareren is bij de Apple Store in Amsterdam, waar we niet bepaald in de buurt wonen.

Bovendien weet ik niet eens zeker of het wel een hardware issue is omdat het dus niet te reproduceren valt.

Verwijderd

Muldert schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:29:
Dames, ik heb een issue met de MBA van mijn vriendin. Als hij uit een lange slaap (volgens mij alleen bij Deep Sleep, maar dat weet ik niet zeker) komt dan flikkert het scherm kortstondig blauw als je hem open klapt. De flikkering is niet te reproduceren door het scherm op en neer te klappen, het is echt éénmalig als je het scherm open doet.

In eerste instantie geen probleem natuurlijk, maar omdat de garantie in januari afloopt is het wellicht verstandig hem voor die tijd toch nog even een check-up te geven. Het nadeel is echter dat haar MBA uit amerika komt en zover ik begrijp dus alleen te repareren is bij de Apple Store in Amsterdam, waar we niet bepaald in de buurt wonen.

Bovendien weet ik niet eens zeker of het wel een hardware issue is omdat het dus niet te reproduceren valt.
Daar heb ik ook last van hoor, volgens mij is het een softwareprobleem. Met os x lion en de versies daarvoor heb ik er nooit last van gehad

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 11:57

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:50:
[...]

Daar heb ik ook last van hoor, volgens mij is het een softwareprobleem. Met os x lion en de versies daarvoor heb ik er nooit last van gehad
Als het het blauwe scherm is wat ik denk dat het is heeft het niks slechts te betekenen. Het blauwe scherm is normaal maar normaal zie je het nooit omdat je Mac het zo snel laadt dat het al weer doorgaat naar het volgende scherm, alleen als je mac zoals je zegt echt een lange poos weg is geweest zal je het zien omdat hij dan nog liever even had blijven slapen en wat trager opstart om het zo maar te zeggen :9

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 20:02

EgoPro

Time is an illusion.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:50:
[...]

Even uit mijn hoofd, als je MAC 4200seconden of meer in 'sleep mode' is dan gaat hij over naar Hibernate, dwz dat het geheugen naar de disk word gekopieerd. Op het moment dat je hem wakker maakt wordt eerst dit geheugen terug gezet, volgens mij is dit het moment waarop je een wat vreemde reactie van je mac kan krijgen zoals een flikkering o.i.d.

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:40 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat sleep verhaal staat net deels in een post boven je uitgelegd. Dat is de standby functie: na x seconden slapen gaat de machine in een diepere slaap (standby). Daaruit terugkomen betekent dat ie zaken van schijf naar geheugen moet zetten en dat kost wat tijd. In die tijd kun je muis en toetsenbord niet gebruiken. Standaard staat deze timeout op 4200 seconden. Die kun je op een andere waarde zetten. De waarde 0 schakelt 'm helemaal uit. Dat veranderen doe je op de commandline middels het pmset commando. Datgene wat je moet veranderen is de standbydelay (er staan inmiddels genoeg handleidingen op internet dus mocht je die nodig hebben, even zoeken will do :)).

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
JimmyJoness schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:38:
ik heb een macbook air 13" mid 2011 model met 128 ssd.

Ik kreeg sinds gisteren vaker de melding dat de schijf vol is.

Als ik bij over deze mac => meer info => opslag kijk zie ik : http://imageshack.us/phot...ermafbeelding2012112.png/

Ik heb geen idee wat "overig " inhoudt. de rest klopt wel (films, muziek etc)

Hoe kan ik zien wat de " overige " bestanden op mijn schijf zijn die 60gb innemen?
Ik heb exact het zelfde probleem. Alle links op internet werwijzen alleen maar naar TimeMachine wat ik niet aan heb staan. Ik snap er echt niets van ik draai VMware en die vraagt dan opeens midden tijdens werk dat ik even 3 GB moet vrijmaken van mijn harde schijf omdat ie anders ermee nokt.. echt frustrerend!! Ik heb inmiddels niets anders dan applications erop staan, alle films en muziek eraf, maar hij blijft maar vullen..

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 11:57

BombaAriba

Ondertitel

mataklap schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:46:
[...]

Ik heb exact het zelfde probleem. Alle links op internet werwijzen alleen maar naar TimeMachine wat ik niet aan heb staan. Ik snap er echt niets van ik draai VMware en die vraagt dan opeens midden tijdens werk dat ik even 3 GB moet vrijmaken van mijn harde schijf omdat ie anders ermee nokt.. echt frustrerend!! Ik heb inmiddels niets anders dan applications erop staan, alle films en muziek eraf, maar hij blijft maar vullen..
Kijk gewoon eens per map hoe groot hij is. Dan kan je het toch vinden.

Denk bijvoorbeeld ook aan downloads zoals .dmg files.

[ Voor 4% gewijzigd door BombaAriba op 13-12-2012 09:57 ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• mataklap
Heb ff Disk Inspector erop los gelaten.. Users heeft 28.8 GB aan 'Hidden' files.
Dan heeft de Macintosh HD nog 13 GB aan Hidden files.

Totaal 85 GB MAC partitie:

Mac HD:
Hidden: 12GB
System: 3.5 GB
App: 17.5
Library: 8 GB

Users:
28.8 GB hidden
800 MB fotos,
8 GB downloads (deze moet ik dus altijd weg gooien als ik iets wil doen met bijv photoshop)
3GB desktop (documenten)

Totaal dus bijna 45 GB aan Hidden stuff waar ik geen idee van heb wat t is..

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:45
Kijk eens na dat time machine niet je interne schijf aan het volzetten is.

• mataklap
Mn time machine staat gewoon uit ...

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik ben van plan om een standaard aan te schaffen maar ik twijfel nog tussen de volgende modellen.

Twelve South HiRise-standaard voor MacBook Pro en MacBook Air
Afbeeldingslocatie: http://store.storeimages.cdn-apple.com/2791/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/HA244?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp

Rain Design mStand-standaard voor 13-inch MacBook
Afbeeldingslocatie: http://store.storeimages.cdn-apple.com/2791/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/TN740?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp

Griffin Elevator-notebookstandaard
Afbeeldingslocatie: http://store.storeimages.cdn-apple.com/2791/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/H2619?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande stands? Of raden jullie toch een ander model aan, er wordt op internet zoveel aangeboden.

Alvast bedankt.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-11 14:43
mataklap schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:06:
Totaal dus bijna 45 GB aan Hidden stuff waar ik geen idee van heb wat t is..
Kun je met dat programma die hidden files niet bekijken dan? Of zijn 't allemaal files met rare namen?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:43
melluh3 schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:36:
Ik ben van plan om een standaard aan te schaffen maar ik twijfel nog tussen de volgende modellen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Griffin Elevator-notebookstandaard
[afbeelding]

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande stands? Of raden jullie toch een ander model aan, er wordt op internet zoveel aangeboden.

Alvast bedankt.
Het hangt vooral af van je eisen. Ze zijn niet allemaal verstelbaar. Wil je dat de Macbook even hoog komt te staan als een extern scherm? Of wil je helemaal geen extern scherm gebruiken? Welke vind je het mooist?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• melluh3
Hoedje schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:32:
[...]

Het hangt vooral af van je eisen. Ze zijn niet allemaal verstelbaar. Wil je dat de Macbook even hoog komt te staan als een extern scherm? Of wil je helemaal geen extern scherm gebruiken? Welke vind je het mooist?
Ik ga geen extern scherm gebruiken. Wel toetsenbord en muis. Ik vind de Twelve south het mooist, maar neig toch meer naar de rain design. Deze lijkt me toch wat steviger wegens opstaande randje.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:59
melluh3 schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:06:
[...]

Ik ga geen extern scherm gebruiken. Wel toetsenbord en muis. Ik vind de Twelve south het mooist, maar neig toch meer naar de rain design. Deze lijkt me toch wat steviger wegens opstaande randje.
Ik heb de mStand. Stevig ding, bevalt me prima!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:21
Even om een naar gevoel uit mijn hoofd te krijgen; Ik heb een air 11 inch uit 2011. Nu heb net een Apple TV 3 aangeschaft en wil ik films en audio gaan streamen (dit werkt overigens als een trein :) ). Kan het kwaad als de laptop de hele dag aan staat om te streamen (zoals een gewone computer)? Hiervoor moet hij natuurlijk ook aan de netspanning.. Of kan ik beter de air verkopen en een mac mini kopen?

Nu heb ik de laptop al een jaar na volle tevredenheid en hij doet het prima maar ik ben zuinig op mijn spullen en het is niet de bedoeling om de air de 'dood' in te jagen.. :)

©2004

• ppl
  • Niet online
melluh3 schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:36:

[afbeelding]

[afbeelding]
Op het forum van macrumors is er iemand die de mStand met de HiRise heeft vergeleken. Zijn voorkeur gaat uit naar de mStand omdat die hoger is, minder eenvoudig verschuift en een opstaand randje heeft. Zijn volledige review: Review: mStand v.s. HiRise for MacBook.

• melluh3
ppl schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:58:
[...]

Op het forum van macrumors is er iemand die de mStand met de HiRise heeft vergeleken. Zijn voorkeur gaat uit naar de mStand omdat die hoger is, minder eenvoudig verschuift en een opstaand randje heeft. Zijn volledige review: Review: mStand v.s. HiRise for MacBook.
Super deze review, ik ben er uit! Het wordt de mStand. Bedankt voor deze link.

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 15:13

Pat-Juh

Patrick

Harem.nl schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:20:
Even om een naar gevoel uit mijn hoofd te krijgen; Ik heb een air 11 inch uit 2011. Nu heb net een Apple TV 3 aangeschaft en wil ik films en audio gaan streamen (dit werkt overigens als een trein :) ). Kan het kwaad als de laptop de hele dag aan staat om te streamen (zoals een gewone computer)? Hiervoor moet hij natuurlijk ook aan de netspanning.. Of kan ik beter de air verkopen en een mac mini kopen?

Nu heb ik de laptop al een jaar na volle tevredenheid en hij doet het prima maar ik ben zuinig op mijn spullen en het is niet de bedoeling om de air de 'dood' in te jagen.. :)
Zolang de Air niet continu tegen de 100 graden loopt of in een thermische beveiliging terug valt is er niets aan de hand lijkt mij. Het is slechter, althans ik heb het ergens een keer gelezen, om voor een laptop om vrijwel elke dag een paar maal van koud/warm/koud/warm te wisselen (binnen op 70 graden draaien, naar buiten rond de 0 graden , naar binnen daar weer snel naar de 70 graden, etc...) ivm krimp en uitzetten.

Ik zou er niet zo super over in zitten als ik jou was. Als het slecht was voor je MBA zou het niet moeten kunnen volgens Apple denk ik.

• zerodian
Hoi, ik heb per ongeluk onzin-programma's naar mijn Launchpad gesleept. Ik probeer ze nu weg te halen, maar dat lukt niet. Op verschillende sites las ik dat je de option-key ingedrukt moet houden, en dat ze dan wel verwijderbaar zijn, maar helaas is dit maar toepasbaar op 1/3 van de apps die in Launchpad staan.

Weet iemand wel hoe je apps uit Launchpad kan halen, ook als de option-key indrukken niet werkt?

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
zerodian schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:06:
Weet iemand wel hoe je apps uit Launchpad kan halen, ook als de option-key indrukken niet werkt?
Je kunt toch eerst wel een beetje zelf zoeken? Eerste link geeft uitstekende informatie...

Option-key (c.q. delete via kruisje) werkt alleen voor applicaties die je via de Mac App Store hebt geïnstalleerd.

Te omslachtig om dit via Terminal te fixen? Gooi alle applicaties die je niet op je launchpad wilt hebben op elkaar, hiermee maakt je een "mapje". Zet vervolgens dat mapje op een aparte (laatste) pagina.

[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 18-12-2012 14:33 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• mataklap
Dancing_Animal schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:35:
[...]

Kun je met dat programma die hidden files niet bekijken dan? Of zijn 't allemaal files met rare namen?
Nee er staat slechts dat het hidden files zijn... misschien kan ik beter een andere disk utility tool gebruiken.

• zerodian
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:31:
[...]

Je kunt toch eerst wel een beetje zelf zoeken? Eerste link geeft uitstekende informatie...

Option-key (c.q. delete via kruisje) werkt alleen voor applicaties die je via de Mac App Store hebt geïnstalleerd.

Te omslachtig om dit via Terminal te fixen? Gooi alle applicaties die je niet op je launchpad wilt hebben op elkaar, hiermee maakt je een "mapje". Zet vervolgens dat mapje op een aparte (laatste) pagina.
Tuurlijk had ik al gezocht. Als ik het dan toch niet vind, of verder zoek, probeer ik het via Tweakers ;) Dat mapje wordt dan maar de oplossing, tnx!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:21
Pat-Juh schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:19:
[...]

Zolang de Air niet continu tegen de 100 graden loopt of in een thermische beveiliging terug valt is er niets aan de hand lijkt mij. Het is slechter, althans ik heb het ergens een keer gelezen, om voor een laptop om vrijwel elke dag een paar maal van koud/warm/koud/warm te wisselen (binnen op 70 graden draaien, naar buiten rond de 0 graden , naar binnen daar weer snel naar de 70 graden, etc...) ivm krimp en uitzetten.

Ik zou er niet zo super over in zitten als ik jou was. Als het slecht was voor je MBA zou het niet moeten kunnen volgens Apple denk ik.
Thx voor je reactie. Weer een stukje gerust gesteld :)

Nog een andere vraag. De scharnier van mijn air lijkt wel wat té soepel. Nu is dit al een tijdje zo en het wordt niet erger. Toch vraag ik me af of het mogelijk is om deze zwaarder te laten lopen door iets aan te draaien o.i.d. Als het niet kan ook prima want het is niet heel ernstig en ik wil mijn air ook niet onnodig open schroeven..

©2004

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-11 14:43
Klinkt bekend. Ik heb net nog eens op macbook air weak hinge gegoogled, maar er staat in sommige commentaren te lezen dat je dat scharnier niet zelf kunt strakker maken zeg maar. Heeft ook iemand het scherm daarvoor laten vervangen en die had toen een iets steviger scharnier.

Verwijderd

Ik heb een vraag. Ik sta op het punt een 13" MBA (2012) aan te schaffen, maar ik twijfel tussen de 4GB en 8GB RAM versie. Ik ga de Macbook vooral gebruiken voor internet, muziek, office e.d.. Weinig CPU intensieve activiteiten dus en de 4GB versie zal hier in eerste instantie ook wel in voldoen, maar ik wil minimaal 3 jaar met deze laptop doen en mijn vraag is vooral of 4GB ook 'toekomst-proof' is, aangezien ik hem na aankoop niet meer kan upgraden. Ik kan me voorstellen dat over 3 jaar de programma's en besturingssystemen zwaarder zullen zijn dan die van nu, maar ik vind het moeilijk in te schatten of dat verschil met nu dúsdanig veel zwaarder is dat 4GB dan niet meer zal voldoen.

De 8GB versie ligt nog binnen het budget, maar de €100 die je bespaart met een 4GB versie zijn redelijk welkom, vandaar mijn vraag.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:19

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

8GB, straks heb je spijt dat je die 100 euro niet extra had uitgegeven.. en met de studentenkorting erbij "bespaar" je die 100euro alsnog ;)

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Met ^^. Ik vind Mountain Lion eigenlijk niet meer goed bruikbaar met 4GB wanneer je verschillende apps open hebt. Ga dus voor die 8GB, dan zit je ook met volgende versies van OS X goed.

:)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:37
Gluten Parody schreef op maandag 31 december 2012 @ 16:57:
Met ^^. Ik vind Mountain Lion eigenlijk niet meer goed bruikbaar met 4GB wanneer je verschillende apps open hebt. Ga dus voor die 8GB, dan zit je ook met volgende versies van OS X goed.

:)
Niet goed bruikbaar? Vertel dan maar wat er niet goed bruikbaar aan is, want daar heb ik geen last van namelijk.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Inderdaad 8 GB nemen! Ik heb mijn MBA na een paar maanden alweer de deur uitgedaan omdat ik 4 GB echt te weinig vond. Hij voelde ondanks de ssd veel trager aan dan mijn iMac met harddisk en 16 GB zonder dat ik er zware dingen mee deed.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Gluten Parody
  • Nu online
Wat Canaria zegt. Vooral browsers zijn behoorlijke memory hogs wanneer je ze niet dagelijks herstart. Open daarnaast twee Office-programma's en een IDE en je 4GB zit bomvol, en dan doe je nog niets spannends...

[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 01-01-2013 14:56 ]

• Hahn
Dat je niet heel je systeem opnieuw wilt opstarten (wat op een nieuwe MBA een kwestie van 10-20 sec is 8)7), kan ik enigszins inkomen. Maar je browser niet opnieuw willen opstarten :? Je hebt dat letterlijk binnen 1 seconde gedaan, dus waarom zou je die dagenlang laten draaien, als je merkt dat dat veel geheugen vreet?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hahn schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 14:59:
Dat je niet heel je systeem opnieuw wilt opstarten (wat op een nieuwe MBA een kwestie van 10-20 sec is 8)7), kan ik enigszins inkomen. Maar je browser niet opnieuw willen opstarten :? Je hebt dat letterlijk binnen 1 seconde gedaan, dus waarom zou je die dagenlang laten draaien, als je merkt dat dat veel geheugen vreet?
Waarom wel?
Ik heb vaak veel tabs openstaan, die ik ooit heb geopend en later nog eens wil lezen. Verder herstart ik nooit en op mijn huidige Mac draait standaard een VM met Windows op de achtergrond mee die ook zelden opnieuw wordt opgestart. Kan gewoon, zonder dat ik er iets van merk.

• Hahn
En dan gaat wat ik net zeg dus niet op voor jou, want ik had het over als je wel merkt dat het vertraagt.

• Bosmonster
  • Laatst online: 05-11 09:28

Bosmonster

*zucht*

Ik heb hier de 2011 4GB 11" Air en 4GB is zat met ML en normaal thuisgebruik. Ik herstart hem nooit en gebruik hem voornamelijk voor internet en films/series. Vertragingen heb ik geen last van.

Als je van plan bent om er ook op te werken (bijvoorbeeld IDE, veel office applicaties tegelijkertijd, Photoshop, weet ik het), dan is 8GB geen overbodige luxe. Mijn werk-MBP heeft gewoon 8GB.

Maar goed, als je er 3 jaar mee wilt doen zou ik sowieso 8GB nemen, aangezien je niet weet wat je er in de toekomst nog mee wilt doen.

• Gluten Parody
  • Nu online
Hahn schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:08:
[..] ik had het over als je wel merkt dat het vertraagt.
Ik wil niet merken dat het vertraagt, vertraging is stom, vandaar mijn uitgesproken voorkeur voor minimaal 8GB RAM. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 01-01-2013 18:08 ]

• matthijst
Haha, prachtig gezwam zo aan het begin van het nieuwe jaar.
Maar goed, voor 100 euro extra zou ik ook 4GB extra nemen.
Of bootcamp die bende met Windows 7, dat werkt prima met 4GB.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:37
Gluten Parody schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 14:56:
Wat Canaria zegt. Vooral browsers zijn behoorlijke memory hogs wanneer je ze niet dagelijks herstart. Open daarnaast twee Office-programma's en een IDE en je 4GB zit bomvol, en dan doe je nog niets spannends...
Met een 2011 model heb ik daar totaal geen last van; Chrome loopt van update tot update met een twintigtal tabs open, Word en Excel, iTunes en nog een aantal specifieke programma's. Als je software van SMART Technologies gebruikt, dan is er echt niets meer traag, wat een rotzooi is dat zeg.

Edit: maar mocht je die €100 kunnen missen, gewoon voor de 8GB gaan bij een nieuw model. Mocht je simpel wat tekstverwerken en wat internetten, dan is er echt niets aan de hand hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door me_mrtn op 01-01-2013 20:06 ]

Verwijderd

Dank voor de reacties mensen. Heb uiteindelijk het zekere voor het onzekere genomen en een 8GB MBA besteld via de site van Apple. Weet ik in ieder geval zeker dat ik de komende tijd goed zit. Nu hopen dat ik hem zo snel mogelijk binnen krijg.

• Gluten Parody
  • Nu online
Alleen al voor de restwaarde slim om te doen, upgraden achteraf kan immers niet bij de MBA. Sterkte met wachten, en veel plezier ermee straks!

[ Voor 19% gewijzigd door Gluten Parody op 02-01-2013 03:54 ]

• leeuwtje1
  • Laatst online: 09-11 10:55
Gisteravond er ook één besteld, 13 inch, 128GB met 8GB geheugen. :) Op aanraden van jullie en andere topics toch maar de 8gb besteld.

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-10 16:09
Ik heb een 2011 en ook te krap in Ram met 4gb. Zit met normaal gebruik soms al aan max geheugen. :(

• leeuwtje1
Jpjedi schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:20:
Ik heb een 2011 en ook te krap in Ram met 4gb. Zit met normaal gebruik soms al aan max geheugen. :(
Wat valt bij jou onder normaal gebruik?

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik had achteraf denk ik nog even door moeten sparen voor 256gb, met 128gb moet je wel alles netjes georganiseerd hebben hoor, anders heb je gewoon te weinig ruimte.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik gebruik mijn Air als 'main' computer en heb nu nog 70gb vrij.. dit is incl steam games installaties en RAW photo data.
Maar ik gebruik wel veel cloud diensten (google drive voor alles en flickr voor fotos) dus lokaal heb ik alleen games en veel downloads en tijdelijke foto data..
In ieder geval heb ik meer dan de helft vrij.. dat had ik niet verwacht en was ook bang dat 128 te weinig zou zijn.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:11
Anders haal je toch een usb3 externe HD voor opslag van download meuk etc? Kost je ook de kop niet.

• leeuwtje1
natasdiamon schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:15:
Ik had achteraf denk ik nog even door moeten sparen voor 256gb, met 128gb moet je wel alles netjes georganiseerd hebben hoor, anders heb je gewoon te weinig ruimte.
Ik vind de meerprijs van de 256gb de 300 euro verre van waard.

• Jpjedi
leeuwtje1 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:15:
[...]

Wat valt bij jou onder normaal gebruik?
Office, plex, vnc, parallels, safari

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
@leeuwtje: Ik vind de 256GB het dik waard. Ik heb zelf geen games geïnstalleerd maar heb nu al 120Gb bezet. Spotify heeft alleen al 16GB bezet. Dan heb ik nog mijn iPhone backups, Dropbox, wat afbeeldingen en apps. Dan zit je er al snel op!

@Dhr. Agoris: absoluut voor de 8GB gaan. Voor zover ik weet is de RAM bij de Macbook Air tegenwoordig niet meer uitbreidbaar omdat alles direct op het moederbord is gesoldeerd. Je baalt later als een stekker als je er achterkomt dat je tóch 8GB nodig hebt.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Maar je kan altijd nog uitbreiden voor minder geld (de ssd). Dus dat kan je altijd nog doen mocht 128gb niet goed zijn.

Maar die 8gb zit je aan vast! (tenzij je ultra soldeer skills bezit). Dus, altijd voor de 8gb versie gaan :)
Tevens, als je de macbook ooit 2e hands verkoopt, zal een 8gb tegen die tijd altijd voorrang hebben op ene 4gb model.

• leeuwtje1
jenskanis schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:06:
@leeuwtje: Ik vind de 256GB het dik waard. Ik heb zelf geen games geïnstalleerd maar heb nu al 120Gb bezet. Spotify heeft alleen al 16GB bezet. Dan heb ik nog mijn iPhone backups, Dropbox, wat afbeeldingen en apps. Dan zit je er al snel op!
128 GB is inderdaad aan de krappe kant, alleen zou ik persoonlijk met mijn budget nooit 300 euro betalen voor het dubbele.

Bij concurende ultrabooks krijg je voor dat geld op zijn minst ook nog een processor of geheugen upgrade.

• Jpjedi
Mijn 128 is ruim genoeg.. Alle data staat toch op NAS/Cloud

• Martijn19
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik heb om mijn bureau uit te breiden een wireless keyboard en magic mouse gekocht en een mStand voor mijn Macbook Air van 2011.

Ik zit er aan te denken om het nogmaals uit te breiden met een monitor, een Dell Ultrasharp 23, 24 of 27 inch.
Zo'n 27" lijkt mij wel wat, ik vond op stage een iMac 27" een prachtige resolutie hebben, maar ik vind een losse monitor voor 1000 euro te veel, die van Dell kost ongeveer de helft.
Mijn vraag: hoe draait een Macbook Air met een 27" monitor?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Van het weekend tijdens een slaperig moment, heb ik mijn macbook air van mijn bank laten stuiteren :(

hij is precies op de hoek van het scherm gevallen, en daar is nu het hoekje omgebogen. de macbook sluit nu dus niet meer goed, en ziet er niet zo mooi meer uit met dat 'gehandicapte' hoekje.
Verder werkt de macbook wel gewoon naar behoren, het is puur het hoekje op de klep die omgebogen is...

Heb al even contact gehad met een macstore, maar die rekenen al 85 onderzoekskosten, en het vervangen zal tussen de 200 en 500 euro liggen :(

200 euro om het te repareren is nog tot daar aan toe, maar als het meer is, vind ik het al best zonde van het geld. en daarbij komt dan nog eens die 85 euro onderzoekskosten die ik sowieso kwijt ben.

Of weet iemand anders nog opties om mijn scherm weer netjes te krijgen?

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Terug buigen :P ik had een soort putje aan de zijkant en heb het met behulp van een lemmet van een metalen mes terug 'gerold' door gelijkmatig overal druk uit te oefenen.
Het spul is erg zacht en boog mooi terug, je ziet er niks meer van.. of het bij een hele hoek ook zo goed werkt weet ik niet, maar je kan wellicht proberen met veel beleid een klein beetje verdeelt kracht erop te zetten om te zien of het netjes meegeeft en in de oude vorm terug keert.

• Twanjo
Heeft er iemand echt goede info over het gebruik van gaming via bootcamp op de macbook, en dan met met betrekking tot de hardware belasting & veiligheid / levensduur?

Zit nu een beetje te spelen met bootcamp op de air en heb dit ook al op een mbp geaan (die ik later heb omgeruild voor deze air). Ik merkte dat gamen onder w7 veel sneller de fan aan deed slaan en het apparaat veel warmer werd dan onder osx. Als ik dat google zie ik dat ook overal bevestigd. Ik herinner me nu ook vaag een discussie met een apple verkoper (hele tijd geleden , toen ik nog geen Mac wilde) dat de macbook's absoluut niet waren bedoel om op te gamen ivm hitte. Ik had/heb zoiets van "dat wordt toch geregeld door de bios". Heb met mijn desktop zo vaak gehad dat het ding te heet werd (koelpasta gaar, of een fan kapot), ding valt uit, vervangen en klaar.

Maar begin nu toch even te twijfelen of dit voor een laptop ook geldt?

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik game al jaren op m'n macbooks en heb er nog nooit een probleem mee gehad. Eerst voornamelijk met bootcamp op Windows 7, en nu helaas onder OS X (geen ruimte voor een bootcamp partitie op m'n MBA :( ). Ja, de laptop wordt warm, en macbook airs zijn lawaaierig, maar ik heb echt nog nooit gehad dat de laptop uitsloeg omdat deze te heet was. Zelfs na lange sessies van enkele uren. Computers zijn gemaakt om gebruikt te worden en niet om voorzichtig en lief mee te zijn.

En als je desktop te heet wordt, heb je een behoorlijk probleem met hoe die geassembleerd is. Misschien een verkeerde fan setup of teveel stof. Een beetje desktop kan zonder problemen echt flink gestraft worden.

[ Voor 6% gewijzigd door tarlitz op 05-01-2013 10:52 ]

• Martijn19
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik speelde af en toe wel eens een potje League of Legends op mijn Macbook Air, omdat de macbook zoveel lawaai maakte en linksboven zo warm werd vond ik dat niet fijn spelen.
Nu met een mStand en wireless keyboard en mouse is het spelen veel fijner, omdat je er niet meer bovenop zit.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 16:33
Kwam een ( denk ik ) Macbook Air tegen op Marktplaats ( Advertentie 631485412 ).

Een 11" met 1,8 Ghz i7 ? Kan dat ? Lijkt me trouwens een erg nette prijs ?

( En NEE ( is nog niet ) van mij )

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dat is een Pro, staat ook op de foto met doos erbij ;)

Zit hier ook te dubben of ik een Mac ga aanschaffen. Ik weet alleen nog niet in hoeverre ik een Macbook nodig heb. Heb recentelijk een iPad Mini gekocht, en die bevalt echt meer dan goed. Een van m'n beste aankopen in tijden, eerlijk waar. Heerlijk voor in de bus, op weg naar school, op school, maar ook thuis in bed :)

Echter, ik mis soms wel de mogelijkheid om goed te kunnen typen en van Office-achtige programma's gebruik te maken (Ik weet dat het kan, maar op een iPad werkt het toch niet optimaal t.o.v. een laptop/macbook).

Zijn er hier mensen die naast een MBA/MBP ook nog een iPad (Mini) hebben? En in hoeverre ervaren die dat het ene apparaat overbodig(er) wordt door het andere? Ik denk namelijk dat een iPad Mini én een MBA/MBP iets teveel van het goeie is, aangezien ik voor thuisgebruik een desktop bezit.

[ Voor 88% gewijzigd door London op 05-01-2013 20:32 ]

Tesla M3LR '21

• WiLLoW_TieN
Las Vegas schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:29:
Bestaat een 11" Pro dan met 1,8 Ghz i7 ? Nog steeds een nette prijs ( denk ik ) ? ?

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:32:
[...]

Bestaat een 11" Pro dan met 1,8 Ghz i7 ? Nog steeds een nette prijs ( denk ik ) ? ?
Lijkt me een typo, Late 2011 model had een 2,8 Ghz i7 processor.

En het is een nette prijs, maar zal ongetwijfeld wel voor meer verkocht worden dan dat. En ik sta sowieso altijd enigszins sceptisch tegenover MP-verkopers die net een dag actief zijn.

Tesla M3LR '21

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-11 21:16
Er zijn geen 11" MacBook Pro's. M.i. kloppen of de foto's niet of de adverteerder heeft een foutje gemaakt.
Ff contact leggen zal duidelijk maken wat er aangeboden wordt :+

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Oh dat was me nog niet eens opgevallen :+ Aardig foute advertentie dan!

[ Voor 26% gewijzigd door London op 05-01-2013 20:41 ]

Tesla M3LR '21

• WiLLoW_TieN
Las Vegas schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:39:
[...]

Lijkt me een typo, Late 2011 model had een 2,8 Ghz i7 processor.

En het is een nette prijs, maar zal ongetwijfeld wel voor meer verkocht worden dan dat. En ik sta sowieso altijd enigszins sceptisch tegenover MP-verkopers die net een dag actief zijn.
True maar hij woont zo lekker dichtbij...Heb er een mail aan gewijd.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat zou ik nog voor een 2011 macbook air kunnen krijgen? Aangekocht halverwege dit jaar (dus nog maar 4 maanden oud). Zit te denken om een retina macbook pro te kopen als het verlies niet te groot is.

Betreft een 1.7 i7 4gb intel hd 3000 13" met 128gb ssd

Mijn V&A

• ppl
  • Niet online
CT schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:40:
Maar je kan altijd nog uitbreiden voor minder geld (de ssd). Dus dat kan je altijd nog doen mocht 128gb niet goed zijn.
Voor dat kleine beetje minder geld heb je dan wel een ssd met de beruchte Sandforce controller. Voor wie Filevault wil gaan gebruiken en met andere niet-comprimeerbare data werkt geen verstandige keuze omdat met name de write performance een stuk minder is. De 256GB versie die Apple biedt is er eentje met de SM830 controller van Samsung en dat is een hele goede (geen rariteiten met niet-comprimeerbare data en ook een heel stuk betrouwbaarder). Daarnaast loopt erop Macrumors een topic waarin wat mensen melden dat ze een Aura hebben ontvangen die niet in de MBA past. Voor iets wat je in het buitenland moet bestellen en waar de Nederlandse en Europese garantiewetgeving niet geldt moet je je afvragen of je dat risico wil lopen. Wellicht dat er een firma hier in Nederland is die het verkoopt, dan zit je qua garantie al heel wat beter.

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-11 16:16
Las Vegas schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:29:

Zit hier ook te dubben of ik een Mac ga aanschaffen. Ik weet alleen nog niet in hoeverre ik een Macbook nodig heb. Heb recentelijk een iPad Mini gekocht, en die bevalt echt meer dan goed. Een van m'n beste aankopen in tijden, eerlijk waar. Heerlijk voor in de bus, op weg naar school, op school, maar ook thuis in bed :)

Echter, ik mis soms wel de mogelijkheid om goed te kunnen typen en van Office-achtige programma's gebruik te maken (Ik weet dat het kan, maar op een iPad werkt het toch niet optimaal t.o.v. een laptop/macbook).

Zijn er hier mensen die naast een MBA/MBP ook nog een iPad (Mini) hebben? En in hoeverre ervaren die dat het ene apparaat overbodig(er) wordt door het andere? Ik denk namelijk dat een iPad Mini én een MBA/MBP iets teveel van het goeie is, aangezien ik voor thuisgebruik een desktop bezit.
Heb zowel een 11" MBA als een iPad. De iPad wordt hoofdzakelijk gebruikt voor browsen en wat gamen op de bank.
De MBA wordt voornamelijk gebruikt voor Office, programmeren en virtualisatie.
Persoonlijk vindt ik ze complementair, de ideale combinatie voor alle omstandigheden :)

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

rrozijn schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:10:
[...]

Heb zowel een 11" MBA als een iPad. De iPad wordt hoofdzakelijk gebruikt voor browsen en wat gamen op de bank.
De MBA wordt voornamelijk gebruikt voor Office, programmeren en virtualisatie.
Persoonlijk vindt ik ze complementair, de ideale combinatie voor alle omstandigheden :)
Hmm top, op zich lijkt me de standaard 11'' MBA wel handig voor erbij :) Maar goed, blijkbaar is nu niet het goeie moment om een MBA te kopen, aangezien er in Juni blijkbaar nieuwe modellen komen. :)

Tesla M3LR '21

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik had ook een MBA (nu een MBP) en een iPad (nu een iPad mini) en ik sleep mijn MacBook door het hele huis. Voor browsen gebruik ik liever een laptop, omdat ik dan ook nog iets ernaast kan doen. Ik heb overigens geen desktop.

De iPad wordt vooral gebruikt als ereader, voor spelletjes en ik kijk er soms series op via Plex. Verder gebruik ik de iPad bijna niet, ik heb er bijvoorbeeld ook geen mail op ingesteld.

• leeuwtje1
Ik heb al een Galaxy S3 die ik al regelmatig gebruik voor spelletjes en af en toe een filmpje. Om die reden heb ik mijn Ipad 2 verkocht toen ik mijn MBA bestelde. Het is overkill om een dure smartphone, tablet, MBA en dikke game PC te hebben staan.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Die situatie herken ik wel enigszins :+ Heb momenteel een S3, iPad Mini en een game PC (waar verrassend weinig op gegamed wordt!). Maar goed, bedankt voor de reacties, ik slaap er nog een nachtje over.

Tesla M3LR '21

• matthijst
Ipad, air en iphone hier. Gebruik de air nauwelijks, alleen op vakantie en soms voor wat downloaden.

• Jpjedi
Ipad mini is hier meer voor de kids, zeker sinds ik een macbook air 11" heb. Ideaal apparaat zeg _O_ hangt aan thunderbolt display en voila, volledige werkplek. Mijn vrouw met haar MBP werkt veel vanuit huis en hangt hem aan dezelfde display. I-DE-AAL. :)

Mac Mini dient als media center onder de tv met Plex er op.

[ Voor 10% gewijzigd door Jpjedi op 06-01-2013 17:36 ]

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10 10:35
RonnieB82 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:06:
Van het weekend tijdens een slaperig moment, heb ik mijn macbook air van mijn bank laten stuiteren :(

hij is precies op de hoek van het scherm gevallen, en daar is nu het hoekje omgebogen. de macbook sluit nu dus niet meer goed, en ziet er niet zo mooi meer uit met dat 'gehandicapte' hoekje.
Verder werkt de macbook wel gewoon naar behoren, het is puur het hoekje op de klep die omgebogen is...

Heb al even contact gehad met een macstore, maar die rekenen al 85 onderzoekskosten, en het vervangen zal tussen de 200 en 500 euro liggen :(

200 euro om het te repareren is nog tot daar aan toe, maar als het meer is, vind ik het al best zonde van het geld. en daarbij komt dan nog eens die 85 euro onderzoekskosten die ik sowieso kwijt ben.

Of weet iemand anders nog opties om mijn scherm weer netjes te krijgen?
Ik heb dit ook, rechtsboven is het hoekje van de schermbehuizing naar binnen gebogen, hij gaat echter wel nog prima dicht, alleen is het minder mooi idd.

Ik durf er niet aan te gaan buigen etc, ik ben bang dat ik het hoekje dan in mijn handen heb omdat het dan afbreekt.
Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste