• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
thespeed schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:47:
Volgens mij zit die kabel er al standaard bij.
Dit staat namelijk op pagina 1:

Mini USB (male) to PC USB (female) cable

Volgens mij kun je daar dus een normale usb stekker in stoppen.
het is zo'n kabel van mini usb naar normaal usb voor in je computer.

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-10-2022

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

*weg*

[Voor 95% gewijzigd door RoD op 13-08-2011 12:46]

i-miev 2012, i3s rex 2018, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB, BMW 630d gt 2018.

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 07:01
Anoniem: 405938 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:17:
Zou een mini usb host stekker werken op de hannspad?
Ik ben ook benieuwd of er een USB Host van de te maken is, wel ideaal om er externe schijven op aan te kunnen sluiten... Krijg de PAD als het goed is maandag a.s. binnen van reichelt.de

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.7

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 11:47

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik heb net mijn Hannspad binnen en het is zeker de moeite waard voor dit geld! Besteld bij Alternate en het is een 1653. Gelijk toen ik hem aanzette en geconfigureerd had een update geinstalleerd. Morgen maar eens rooten en (wellicht) HannsTitan erop.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 16:15
Dat is mooi! Kan je ook wat zeggen over de aanraakgevoeligheid? Vergelijkbaar met een recent HTC/Samsung/LG toestoel?

Dus Honeycomb gaat nog niet lekker? Is het binnenkort wel mogelijk? Ik las dat Hannspree de broncode niet uitgeeft, wat een probleem is.

[Voor 6% gewijzigd door J0ey op 12-08-2011 21:45]

• stavast
janesh schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:47:
Voor diegenen met hannstitan, die belang hebben bij de nieuwste versie van de android market 3.0.27, en deze nog niet hebben, hier is een apk link.

http://www.mediafire.com/?vdocx41t37rnn6y
Bedankt,ik heb hem er gelijk opgezet, wel vreemd want ik krijg steeds die gare market terug. Niet degene dienik gewend ben van mn android phone, of is dit normaal

Ik las trouwens eerder dat iemand het probleem had dat de tablet. Niet meer Wakker. Werd
Na lange tijd inactiefnte zijn. Dit probleem heb ik ook. Nog meer mensen die dit hebben onder hannstitan?

[Voor 10% gewijzigd door stavast op 12-08-2011 22:47]

Anoniem: 405938

Anoniem: 405938 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:17:
Zou een mini usb host stekker werken op de hannspad?
UPDATE: Ik heb een mini usb naar usb verlenger (waarin je dus usb apparaten kan aansluiten) aangesloten en er vervolgens verschillende dingen op losgegooid zoals een usb stick (zowel fat32 als ntfs (ntfs uit nieuwsgierigheid
:)), mijn externe hardeschijf, geheugenkaartlezer en zelfs een usb verntilator en geen van alle werkte. Het feit dat de usb ventilator niet eens stroom kreeg betekent dat het niet eens herkent werd op de tablet. Kon je domweg ook op de taakbalk beneden zien natuurlijk...

Let op: Dit alles is op Gtabcomb (een honeycomb customrom) getest. Misschien komt het door de nog gebrekkige en onvolledige drivers. Ik heb geen idee of alles op de stock rom werkt. Als er vraag naar is kan ik het ook even op de stock rom testen. ;)

Het mooiste is natuurlijk als de mini usb host met een usb hub op de mini usb host aangesloten zou zijn en die dan weer werkend op de tablet, de mogelijkheid om meerdere usb apparaten aan te sluiten lijkt me ideaal!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:19
Anoniem: 405938 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 03:01:
[...]

Het mooiste is natuurlijk als de mini usb host met een usb hub op de mini usb host aangesloten zou zijn en die dan weer werkend op de tablet, de mogelijkheid om meerdere usb apparaten aan te sluiten lijkt me ideaal!
"USB host mode is supported in Android 3.1 and higher" van http://developer.android.com/guide/topics/usb/host.html.
Lijkt er op dat je nog even geduld moet hebben en moet hopen (met mij en vele anderen waarschijnlijk) dat 3.1 ook op deze tablet komt.

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 19:49
Ik ben opzoek naar een redelijk goedkope maar goede android tablet, daarbij kwam ik uit op deze tablet.

Voordelen tegenover andere tablets (die vooral geïmporteerd moeten worden) zijn voor mij:
* Duidelijke prijs vooraf (geen mogelijke importbelasting)
* Goede specs
* Redelijk snel geleverd

Ik twijfel echter nog door een aantal puntjes:
* Hoe groot is de kans dat ik bij alternate nog de oudere versie krijg met slechtere inkijkhoek? M.a.w zijn er mensen die deze nog recentelijk (afgelopen week) hebben ontvangen?
* Is de tablet niet wat te fors qua grootte? Zijn er vergelijkbare tablets in de winkels die ik even kan vashouden ter vergelijking?

Zijn er verder nog mensen die deze tablet met succes achterop een autostoel hebben weten te bevestigen, zodat de kids kunnen genieten van een filmpje?
Kun je verder alleen tijdens het kijken van films de HMDI-out gebruiken of ook bijv bij het streamen van een flash video?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:54
Ik heb de 1633 en de inkijkhoek horizontaal is niet super maar heb er geen last van. De grote is vergelijkbaar met de transformer. Hdmi output is gewoon alles wat je ziet wordt getoond...gewoon kopen dat ding!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Anoniem: 411842

Rincewind schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:42:
De vraag is al eerder gesteld maar ik heb er nog geen antwoord op gelezen: iemand een goede case voor deze pad gezien ? Of past iedere 10" case/pouch er omheen ?
Ik heb de een beetje op de gok de sleeve voor de Creative Ziio gekocht, die past prima. Alle aansluitingen aan de zijkant zijn bereikbaar, alleen de powerknop is niet meer zichtbaar (wel nog indrukbaar als je hem blind weet te vinden ;)). Vervelender is dat je niet meer bij de hardwareknoppen aan de zijkant kunt. Mapje ziet er verder wil prima en lekker stevig uit.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 411842 op 13-08-2011 14:30]

Anoniem: 405938

datadevil schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 07:04:
[...]

"USB host mode is supported in Android 3.1 and higher" van http://developer.android.com/guide/topics/usb/host.html.
Lijkt er op dat je nog even geduld moet hebben en moet hopen (met mij en vele anderen waarschijnlijk) dat 3.1 ook op deze tablet komt.
Goed dat je t zegt, die info is langs me heen gegaan.

• stavast
Sinds vandaag gebruik ik deze app http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1206798 het is een app waarmee je je tablet kunt koppelen aan je telefoon en op die manier ook vanaf je tablet sms kunt ontvangen en sturen. Nu nog zoiets voor whatsapp en je hebt je tel niet eens meer nodig... Alleen om te bellen dan ;)

• J0ey
renzo4000 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:41:
Ik heb de 1633 en de inkijkhoek horizontaal is niet super maar heb er geen last van. De grote is vergelijkbaar met de transformer. Hdmi output is gewoon alles wat je ziet wordt getoond...gewoon kopen dat ding!
En de aanraakgevoeligheid? Ongeveer hetzelfde als een HTC/Samsung/LG/whatever recent toestel?

Hoop alleen wel dat Honeycomb goed werkend komt.. is toch wel een beetje een "must" voor een tablet van 10", toch? :)

• stavast
J0ey schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:45:
[...]

En de aanraakgevoeligheid? Ongeveer hetzelfde als een HTC/Samsung/LG/whatever recent toestel?

Hoop alleen wel dat Honeycomb goed werkend komt.. is toch wel een beetje een "must" voor een tablet van 10", toch? :)
Aanraak gevoeligheid is net als bij mijn sensation, gewoon prima.

• J0ey
Dan wordt het echt aantrekkelijk.. Binnenkort toch maar bestellen bij Alternate.de!

• stavast
J0ey schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:32:
Dan wordt het echt aantrekkelijk.. Binnenkort toch maar bestellen bij Alternate.de!
Ik heb er echt geen moment spijt van. Vooral dat ik nu alles met dit mooie ding kan doen. mn broer heeft de transformer, binnenkort maar eens vergelijken als ik daar ben. Tsja.. 500e of 200e. Ik hoef er dan toch iets minder zuinig op te zijn voor mijn gevoel. Nu nog wachten op honeycomb

• J0ey
stavast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:42:
[...]

Ik heb er echt geen moment spijt van. Vooral dat ik nu alles met dit mooie ding kan doen. mn broer heeft de transformer, binnenkort maar eens vergelijken als ik daar ben. Tsja.. 500e of 200e. Ik hoef er dan toch iets minder zuinig op te zijn voor mijn gevoel. Nu nog wachten op honeycomb
Helemaal mee eens! Ik vind 500 euro gewoon teveel voor een tablet, het is niet zo "nodig" als een computer, maar meer voor de heb. :P Ik weet dat het niet mag, maar kan er in de TS niet komen hoelang de verzending van Alternate.de ongeveer duurt, aangezien niemand nog een topic heeft gemaakt?

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

stavast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:42:
[...]

Daar hoef je niet op te wachten, je kunt honeycomb binnen vijf minuten uittesten op je hannspad.
Even in CWM op je toestel een backup maken van je huidige rom, Gtabcomb 3.3 downloaden van onderstaande link, hoe het installeren gaat met CWM staat ook op androidhilfe beschreven.

Bevalt hij niet zo goed als bij mij, dan zit je weer met de CWM recovery binnen een paar minuten weer exact waar je vandaan kwam, mits je de backup hebt gemaakt.

http://www.android-hilfe....s-incl-download-link.html

i-miev 2012, i3s rex 2018, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB, BMW 630d gt 2018.

Ik heb een probleem met mijn Hannspad. kan prima door mijn Android-n00bheid komen (dit is mijn eerste Androidapparaat) maar ik kom er na een dag googelen nog niet uit. Ik draai trouwens Hannstitan als firmware.

Ik heb gisteren een SD-kaartje erin gezet. Het lukt me alleen niet om deze zichtbaar te krijgen in windows file explorer wanneer ik de tab met de USB aansluit. De enige verwisselbare schijf die ik krijg te zien is van het interne vaste geheugen (van 13 GB ongeveer). Zo kan ik dus ook geen filmpjes ed op de SD-kaart zetten :(.

Met OI file explorer kan ik wel een SDcard en SDcard2 zien, volgens mij voor respectievelijk het interne geheugen en de externe SD-kaart. Hij wordt dus volgens mij wel herkend. Op de SDcard2 staat alleen een lege map Lost.dir. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? alvast bedankt voor de hulp!

• stavast
janesh schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:12:
[...]

Daar hoef je niet op te wachten, je kunt honeycomb binnen vijf minuten uittesten op je hannspad.
Even in CWM op je toestel een backup maken van je huidige rom, Gtabcomb 3.3 downloaden van onderstaande link, hoe het installeren gaat met CWM staat ook op androidhilfe beschreven.

Bevalt hij niet zo goed als bij mij, dan zit je weer met de CWM recovery binnen een paar minuten weer exact waar je vandaan kwam, mits je de backup hebt gemaakt.

http://www.android-hilfe....s-incl-download-link.html
Ik heb het nu draaien. Ziet er veel belovend uit. Wat was er bij jou mis dan, of wat werkte niet.

• J0ey
stavast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:44:
[...]

Ik heb het nu draaien. Ziet er veel belovend uit. Wat was er bij jou mis dan, of wat werkte niet.
Ik heb nog geen Hannspad, maar volgens mij werken de capacatieve knoppen niet en werkt hardware versnelling niet..

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

@stavast

Hij doet het bij mij goed, heb nauwelijks een g sensor nodig, alleen basale dingen, gebruik hem al twee dagen, geen FC' s, reboots en haalt zojuist 3668 in de quadrant advance test.

Hardware knoppen werken niet, maar dat is ook niet de bedoeling van honeycomb, maar in het duitse forum heeft iemand een oplossing door button savoir te installeren uit de market.
Is alleen te vinden door de market te updaten, apk zal ik maar niet meer linken, hoewel tweakers dit zelf wel doet in een artikel over de nieuwe market.

• J0ey
Er was toch ook een update voor de G-Sensor? Dacht ik hier te lezen: http://www.slatedroid.com/topic/20747-honeycomb-gsensors/ post #9..

• stavast
J0ey schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:16:
Er was toch ook een update voor de G-Sensor? Dacht ik hier te lezen: http://www.slatedroid.com/topic/20747-honeycomb-gsensors/ post #9..
staan nog niet echt hele positieve berichten over. misschien dat ik het vanavond even probeer.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 411842 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:29:
Ik heb een probleem met mijn Hannspad. kan prima door mijn Android-n00bheid komen (dit is mijn eerste Androidapparaat) maar ik kom er na een dag googelen nog niet uit. Ik draai trouwens Hannstitan als firmware.

Ik heb gisteren een SD-kaartje erin gezet. Het lukt me alleen niet om deze zichtbaar te krijgen in windows file explorer wanneer ik de tab met de USB aansluit. De enige verwisselbare schijf die ik krijg te zien is van het interne vaste geheugen (van 13 GB ongeveer). Zo kan ik dus ook geen filmpjes ed op de SD-kaart zetten :(.

Met OI file explorer kan ik wel een SDcard en SDcard2 zien, volgens mij voor respectievelijk het interne geheugen en de externe SD-kaart. Hij wordt dus volgens mij wel herkend. Op de SDcard2 staat alleen een lege map Lost.dir. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? alvast bedankt voor de hulp!
Dat komt wel bij meer apparaten voor hoor? Stop het kaartje gewoon in een kaartlezer ipv deze te benaderen via de tablet, dat wil niet.

🖥️ | 🚗

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:16
Iemand al ervaring met een soort van case/hoes?
Ik heb zelf net de armor case besteld, maar zie later dus de hoes bij alternate.de
Zit nu serieus te twijfelen als ik de Armor case annuleer (als dat tenminste mogelijk is heb hem besteld en nog maar net betaald).
Wat lijkt jullie handig?

• J0ey
Ik heb een topic aangemaakt voor levertijden, deze is hier te vinden: Hannspree Hannspad - Levertijden :)

• stavast
thespeed schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:01:
Ik heb zelf net de armor case besteld, maar zie later dus de hoes bij alternate.de
Zit nu serieus te twijfelen als ik de Armor case annuleer (als dat tenminste mogelijk is heb hem besteld en nog maar net betaald).
Wat lijkt jullie handig?
waar heb jij die case besteld?

• thespeed
Bij Alternate
Hij is wel prijzig 48,61 euro en daar komt 19% BTW bij van 9,23 euro
En dan nog eens verzendkosten van 17,85 euro.
Totaal 57,84 euro.
http://www.alternate.de/h...ase_fuer_HANNspad/902182/?

Tja had hem wat te laat besteld.
Ik had de offerte al binnen van de Hannspad 8)7
Twijfel nu nog wel over de hoes.

[Voor 20% gewijzigd door thespeed op 15-08-2011 15:28]

• J0ey
Die is wel mooi ja, maar voor bijna 1/3 van de prijs van de tablet zelf mij toch wat te duur. Als er wat meer gebruikers van de Hannspad komen zullen er ook wel wat meer goedkopere cases op Ebay komen denk ik. :)

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 15:23
Na het doorspitten van "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets" en dit topic ben ik toch wel erg geïnteresseerd in dit tablet. Het enige dat mij nog onduidelijk is en wat ik nergens terug heb kunnen vinden, is uit wat voor materiaal de bovenste laag van het scherm bestaat. Is dit een glasplaat of is deze van plastic en als deze van plastic is, is het dan hard plastic of van dat zachte wat beweegt als je er je vinger op legt? Ik verwacht niet dat er gorilla glass op zal zitten, maar ja wat zit er dan op?

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

• Dennis t
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-05 16:50
http://cgi.ebay.nl/ACER-A...sBags&hash=item35b3b7eeca

deze zou ook moeten passen.
J0ey schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:30:
Die is wel mooi ja, maar voor bijna 1/3 van de prijs van de tablet zelf mij toch wat te duur. Als er wat meer gebruikers van de Hannspad komen zullen er ook wel wat meer goedkopere cases op Ebay komen denk ik. :)

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12-2022
gelezen dat er geen 3G op zit.
OP zich geen probleem.

Maar kan hij tetheren draadloos dan wel via usb met een galaxy S

• J0ey
Dat kan ja, als je je Galaxy S als WiFi hotspot instelt. ;)

• Rincewind

Rincewind

thespeed schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:01:
Op basis van een discussie op Slatedroid over case voor de hannspad heb ik deze hoes gekocht. Het voordeel van deze t.o.v. de andere die hierboven wordt genoemd vind ik dat er geen 'uitsteeksel' aan de voorkant zit als ik het overeind zet. Plus er zit een screenprotector bij..
Einoël schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:59:
Na het doorspitten van "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets" en dit topic ben ik toch wel erg geïnteresseerd in dit tablet. Het enige dat mij nog onduidelijk is en wat ik nergens terug heb kunnen vinden, is uit wat voor materiaal de bovenste laag van het scherm bestaat. Is dit een glasplaat of is deze van plastic en als deze van plastic is, is het dan hard plastic of van dat zachte wat beweegt als je er je vinger op legt? Ik verwacht niet dat er gorilla glass op zal zitten, maar ja wat zit er dan op?
Ik denk dat het glas is. Er buigt niets door als ik er hard op druk. Maar goed, zo hard heb ik er nog niet op gedrukt natuurlijk :-)

[Voor 51% gewijzigd door Rincewind op 15-08-2011 17:11. Reden: extra vraag beantwoord]

• datadevil
Rincewind schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:07:
[...]
Op basis van een discussie op Slatedroid over case voor de hannspad heb ik deze hoes gekocht. Het voordeel van deze t.o.v. de andere die hierboven wordt genoemd vind ik dat er geen 'uitsteeksel' aan de voorkant zit als ik het overeind zet. Plus er zit een screenprotector bij..
hehe..als je die hoes besteld heb je ineens een camera op je Hannspad?

• Rincewind

Rincewind

datadevil schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:21:
[...]hehe..als je die hoes besteld heb je ineens een camera op je Hannspad?
Yup. Dat is trouwens de belangrijkste reden dat ik die koop :P

• datadevil
Rincewind schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:30:
[...]
Yup. Dat is trouwens de belangrijkste reden dat ik die koop :P
bijzonder hoesje :+
Ergens vind ik die hoesjes altijd net zo'n hoesje zoals je voor je telefoon hebt om hem aan de riem te hangen. Zijn er ook hippere a'la die mooie van de ipad2?

• Rincewind

Rincewind

datadevil schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:34:
[...]Ergens vind ik die hoesjes altijd net zo'n hoesje zoals je voor je telefoon hebt om hem aan de riem te hangen. Zijn er ook hippere a'la die mooie van de ipad2?
Tja, dat is weer een kwestie van smaak. Ikzelf heb deze hoes gekocht puur ter bescherming en dat ik het mee in mijn hand kan nemen zonder bang te zijn dat er een kras opkomt.

[OT]heb jij de hannspad al ? Je kan altijd langskomen als je het wil zien ;) [/OT]

• datadevil
Rincewind schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:00:
[...]
Tja, dat is weer een kwestie van smaak. Ikzelf heb deze hoes gekocht puur ter bescherming en dat ik het mee in mijn hand kan nemen zonder bang te zijn dat er een kras opkomt.

[OT]heb jij de hannspad al ? Je kan altijd langskomen als je het wil zien ;) [/OT]
thanks, ik krijg hem morgen denk ik, dus I'll live ;-)

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Voor diegenen die honeycomb gebruiken op de hannspad is 'button savoir' GRATIS te verkrijgen in de ge update market, een nuttige aanvulling. Je hebt er aan de rechterkant van je scherm een paar touchknoppen bij waaronder back en home.
Hieronder een youtube filmpje waar je de werking kunt zien.

YouTube: Button Savior (rotate screen)-barz - YouTube

• J0ey
Dat zit toch gewoon standaard in HoneyComb onderin je scherm?

MadMarky schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Dat komt wel bij meer apparaten voor hoor? Stop het kaartje gewoon in een kaartlezer ipv deze te benaderen via de tablet, dat wil niet.
Serieus? wat suf zeg, dat wist ik niet. Dan ga ik me maar eens een cardreader aanschaffen. Wel onhandig dat je dan iedere keer dat kaartje eruit moet halen als je er wat op wil zetten.

• J0ey
Kan iemand misschien (voor de TS?) een goede handleiding te maken hoe je CWM op de Hannspad zet en een custom ROM, evt met downloadlinkjes erbij? Is toch wat handiger dan een of andere halfgare readme op een site. :)

• thespeed
Anoniem: 411842 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:56:
[...]

Serieus? wat suf zeg, dat wist ik niet. Dan ga ik me maar eens een cardreader aanschaffen. Wel onhandig dat je dan iedere keer dat kaartje eruit moet halen als je er wat op wil zetten.
Kun je het niet via FTP doen?.
Dus een ftp programma er op zetten en dan via wifi met je netwerk laten verbinden?
Volgens mij staan er in de market wel zulke programma`s.

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

J0ey schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:49:
Dat zit toch gewoon standaard in HoneyComb onderin je scherm?
Ja, links onder, maar dan heb je er aan de rechter zijkant ook home, menu en back als je dat makkelijk vind.

• J0ey
Ah, zo. Beetje dubbelop natuurlijk, maar het kan idd wel. :)

• deblaauwesigaar
  • Laatst online: 12-12-2022
J0ey schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:45:
Dat kan ja, als je je Galaxy S als WiFi hotspot instelt. ;)
en tablet verbinden via usb met galaxy lukt dat ook ?

• J0ey
deblaauwesigaar schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:05:
[...]

en tablet verbinden via usb met galaxy lukt dat ook ?
Geen idee, dat zou iemand anders voor je moeten testen want ik heb m'n tablet nog niet..

• stavast
J0ey schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:13:
Kan iemand misschien (voor de TS?) een goede handleiding te maken hoe je CWM op de Hannspad zet en een custom ROM, evt met downloadlinkjes erbij? Is toch wat handiger dan een of andere halfgare readme op een site. :)
Als ik er morgen tijd voor heb wil ik het best doen.

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-05 19:51
@ricewind die komt waarschijnlijk gewoon van DealExtreme (zoek maar eens op PU Leather case). De screenprotector heb ik al gevonden: http://www.dealextreme.co...for-amazon-kindle-3-50654

PV Output

• datadevil
http://www.1dayfly.com/nl/ ziet er uit als een mooie deal voor een geheugenkaartje?

(52 euro goedkoopste alternatief op pricewatch : http://tweakers.net/price...fr-hpzraI9nfvBPue6-qNSyhc)

[Voor 62% gewijzigd door datadevil op 16-08-2011 14:48. Reden: pricewatch overzicht toegevoegd]

• datadevil
*wrijft slaap uit ogen*...sortering..moeilijk...excuses 8)7

• J0ey
datadevil schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:33:
[...]

*wrijft slaap uit ogen*...sortering..moeilijk...excuses 8)7
Haha inderdaad! ;) Hoe bevalt je tablet verder?

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:14
Je linkt naar de prijs voor SD cards, moet MicroSD zijn toch? (>€40)

• J0ey
Oh, sorry, inderdaad! Ik dacht dat dat al geselecteerd stond in zijn link. 8)7

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Pssst, jullie gaan een beetje off topic ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In deze thread komt de Dolphin browser een paar keer voorbij, hoe hebben jullie deze geïnstalleerd?
Als ik de market bezoek krijg ik de melding: Deze app is niet compatibel met uw Malata SN10T1

🖥️ | 🚗

• datadevil
Ik heb nu Hannstitan er op, en dat draait vlekkeloos, alleen sommige zaken zijn nog niet beschikbaar omdat de market fix niet 100% is.
Nu wil ik toch wel graag Honeycomb gaan proberen, nog aanraders?

• stavast
datadevil schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:31:
Ik heb nu Hannstitan er op, en dat draait vlekkeloos, alleen sommige zaken zijn nog niet beschikbaar omdat de market fix niet 100% is.
Nu wil ik toch wel graag Honeycomb gaan proberen, nog aanraders?
Die gtabcomb is wel grappig. Maak wel een backup van je huidige systeem.

• datadevil
stavast schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:34:
[...]

Die gtabcomb is wel grappig. Maak wel een backup van je huidige systeem.
goeie url daarvoor? Kwam het in een paar fora tegen, maar leken niet allemaal even up to date..

• stavast
datadevil schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:35:
[...]

goeie url daarvoor? Kwam het in een paar fora tegen, maar leken niet allemaal even up to date..
janesh in "Hannspree Hannspad"

• datadevil
bedankt...net AdamComb daar vandaan geinstalleerd maar die zit op zijn kop :-P

• datadevil
er is nu ook een eerste testversie uit van CyanogenMod 7.1

• J0ey
stavast schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:14:
[...]

Als ik er morgen tijd voor heb wil ik het best doen.
Zou mooi zijn! :)

• J0ey
Oh, dit is mooi! De hardware buttons en G-Sensor werkt nu goed. Heeft iemand het al getest? (met een Honeycomb rom?): http://www.slatedroid.com...omb-gsensors/page__st__20

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ja, bij mij werkte op de gtabcomb de g sensor niet, de touch buttons heel goed.

Op de adamcomb werken beide goed, en die is zeer snel, volgens mij sneller dan de gtab, maar wordt soms plotseling heel traag zodat je moet rebooten.
Hebben meer mensen last van op androidhilfe.de.

• GeNiTaLiX
  • Laatst online: 08:49

GeNiTaLiX

Naapje

Ik heb de nieuwe cm 7 geinstalleerd. Werkt weer veel beter dan de titanrom. Check slatedroid voor de download. Ook is alles nu in de market te downloaden.

Inclusief de oc naar 1400mhz zit ik nu op een quadrant score van 3100 in tegenstelling tot 2200 op de titan

[Voor 26% gewijzigd door GeNiTaLiX op 18-08-2011 02:31]

• mtr33
CM7. 1 kernel met extra's (alpha test versie) slatedroid.com/topic/2126...genmod-71-alpha232-build/

• datadevil
ik heb hem hier nu draaien, maar hoe kom ik bij mijn applications? Ik neem aan dat ik die op een of andere manier weer in de dock kan zetten, maar krijg het even niet voor elkaar..
gevonden, denk dat een reboot heeft geholpen.
Maar de market, waar is die?

[Voor 9% gewijzigd door datadevil op 18-08-2011 10:00]

Anoniem: 8504

Topicstarter
Wow! Dikke aanrader die CM7.1.. Echt super snel en ook goede tweaks voor de tablet.. Heb ook het gevoel dat het scherm beter reageert.. Als dit de alpha is, ben ik benieuwd welke kant dit opgaat :9~

@@Genitalix, hoe heb jij die overclock voor elkaar gekregen?

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 18-08-2011 10:14]

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04 16:01
mmm ik ben eigenlijk wel tevreden met de standaard rom maar cm 7 zou natuurlijk wel leuk zijn.
volgens mij werkt usb host dan wel...

alleen die eerste regel van die link bevalt me niet zo : Have no illusions, before going any further be warned that this is still very much a work in progress! Google Apps may not be working as expected.

[Voor 44% gewijzigd door nizzuts op 18-08-2011 10:27]

Topicstarter
nizzuts schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:26:
mmm ik ben eigenlijk wel tevreden met de standaard rom maar cm 7 zou natuurlijk wel leuk zijn.
volgens mij werkt usb host dan wel...

alleen die eerste regel van die link bevalt me niet zo : Have no illusions, before going any further be warned that this is still very much a work in progress! Google Apps may not be working as expected.
De standaard rom is ech super traag en laggy vergeleken met deze rom.. Hij doet nu echt niet meer onder qua snelheid aan de huidige generatie (dure) tabs..

• mtr33
Gapps zijn bij CM los te installeren (zie eerdere link of hier). Let wel: nog niet geoptimaliseerd.

@us1111: SetCPU (must have app voor overclocking) of in CM7 zelf (settings/cyanogen mod/performance)

Als ik het goed begrijp is deze CM versie gebaseerd op de kernel voor de a1002 en is men bezig met de a1011 kernel geschikt te maken voor de Hannspad (zou wellicht een betere match zijn op hardware niveau).

[Voor 4% gewijzigd door mtr33 op 18-08-2011 11:07. Reden: added link]

• datadevil
mtr33 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:48:
[...]

Gapps zijn bij CM los te installeren (zie eerdere link of hier). Let wel: nog niet geoptimaliseerd.
Had het inmiddels gevonden ja, dacht dat Google Apps iets te maken had met Google Apps op het web...

Topicstarter
mtr33 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:48:
[...]

@us1111: SetCPU (must have app voor overclocking) of in CM7 zelf (settings/cyanogen mod/performance)

Als ik het goed begrijp is deze CM versie gebaseerd op de kernel voor de a1002 en is men bezig met de a1011 kernel geschikt te maken voor de Hannspad (zou wellicht een betere match zijn op hardware niveau).
Ben even aan het pielen nu.. Wel erg goed.. Bluetooth werkt ook perfect, heb net mijn muis gekoppeld en dan wordt het toch wel erg leuk allemaal, vooral via HDMI op de tv :) Trouwens je kan ook de CPU instellen gewoon vanuit:

instellingen -> Cyanogenmod -> Prestaties -> CPU Instellingen

Overigens werkt alles (wat ik nodig heb) van Google gewoon.. Corporate Exchange mail, iMap mail... Zelfs bepalen van positie via WiFi werkt nu gewoon.. Maar volgens mij loopt de batterij wel wat sneller leeg.. Heb ik het gevoel.. Maar kan er ook aan liggen dat ik constant loop te pielen met van alles en nog wat :)

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 18-08-2011 12:20]

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05 09:31
Gisteren mijn Hannspad binnen gekregen. Gelijk CWM en GTabComb 3.3 geinstalleerd. Het installeren ging goed, maar om de een of andere manier liept GTabComb 3.3 vast. Hierop Flashback 7.3 geinstalleerd, deze loopt tot op goed. Lekker snappy en met volledig werkende Market. Enige punt van aandacht, volgens mij gaat deze niet in echte slaaptstand, gisternacht had ik 65% batterij over, 6 uur later nog maar 35%. Is hier misschien een app voor.

Helaas werkt de G-Sensor dus niet. Hoe zit dat met bovenstaande kernel, werkt dat alleen met die CM 7.1 of werkt dat ook met Flashback 7.3?

Ik heb op een China tablet ooit een software-button gezien die de scherm-orientatie verandert, ik heb even gegoogled, maar kan niets vinden.

Verder krijg ik Aldiko niet geinstalleerd, ik kan Aldiko wel downloaden uit de Market maar krijg de melding "Aldiko kan niet worden geinstalleerd".

Weet iemand een andere Ebook reader waar ik zelf EPub vanuit de SD-kaart kan importeren?

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

• GeNiTaLiX
  • Laatst online: 08:49

GeNiTaLiX

Naapje

@us1111 k had cpu tuner geinstalleerd.

Gapps + market werken trouwens vlekkeloos.
hou wel even in de gaten dat je die zip middels cwm moet installeren.

**** heeft iemand ook de ervaring dat recent apps vaak ongewenst naar voren komt? Alsof de homeknop blijft hangen. Als ik m dan weer ff goed schoonmaak stopt het ook een tijdje

@ quincy als je zorgt voor een andere build.prop of cm7.1 installeert is aldiko via market te downloaden. Ook kun je via google de apk ook vinden. Er zijn ook genoeg andere readers in de market. Eentje die me bijstaat was iets van moon.reader

[Voor 130% gewijzigd door GeNiTaLiX op 18-08-2011 13:10]

• J0ey
Zo, ik heb hem ook binnen, net Adamcomb geflashed samen met ab_kernel3, werkt prima! Honeycomb is toch wel een stuk beter. Ik ga weer verder spelen. :)

• datadevil
J0ey schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:41:
Zo, ik heb hem ook binnen, net Adamcomb geflashed samen met ab_kernel3, werkt prima! Honeycomb is toch wel een stuk beter. Ik ga weer verder spelen. :)
werkt die kernel zonder de orientatie ellende?

• J0ey
Uhm, orientatie gaat goed, werkt gewoon zoals het zou moeten.. spellen werken ook prima. ;)

Topicstarter
J0ey schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:41:
Jah! Daar was ik eigenlijk nog wel even benieuwd naar.. Wat is er eigenlijk zoveel beter aan Honeycomb precies?

• datadevil
J0ey schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:40:
Uhm, orientatie gaat goed, werkt gewoon zoals het zou moeten.. spellen werken ook prima. ;)
mooi, bij mij werkte het precies andersom, en werd het ook steeds langzamer. Is de kernel misschien dat wat het verschil maakt?

• Quincy2003
Is er hier verder iemand die momenteel Flashback draait op z'n Hannspad? Ik krijg mijn Hannspad namelijk niet in sleep modus, dus heb of 's nachts flinke battery drain of moet hem helemaal uitzetten. Maar dan duurt het opstarten weer zo belachelijk lang.

• J0ey
Anoniem: 8504 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:02:
[...]

Jah! Daar was ik eigenlijk nog wel even benieuwd naar.. Wat is er eigenlijk zoveel beter aan Honeycomb precies?
Ik heb de stock rom maar even gebruikt, maar Honeycomb is gewoon geoptimaliseerd voor tablets, en dat merk je ook (althans ik). Alles werkt net iets logischer, homescreen is mooier, market, Youtube app, Gmail app etc. zijn ervoor aangepast en het is gewoon lekker snel.
datadevil schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:08:
[...]

mooi, bij mij werkte het precies andersom, en werd het ook steeds langzamer. Is de kernel misschien dat wat het verschil maakt?
Geen idee hoe dat komt bij jou, ik heb hem van deze link: http://tabletroms.com/for...1352-adamcomb-v0-3-a.html en de kernel van: http://www.slatedroid.com...ndevelopment/page__st__60

Ik heb het zo gedaan: Eerst je oude ROM backup-en natuurlijk, daarna data en cache wissen, dan bij advanced davlik cache wissen en dan de ROM flashen, daarna gelijk de kernel op dezelfde manier erop gedaan en reboot now. Dat werkt goed bij mij, ik merk ook nog geen traagheid verder. ;)

• datadevil
J0ey schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:43:
[...]

Ik heb de stock rom maar even gebruikt, maar Honeycomb is gewoon geoptimaliseerd voor tablets, en dat merk je ook (althans ik). Alles werkt net iets logischer, homescreen is mooier, market, Youtube app, Gmail app etc. zijn ervoor aangepast en het is gewoon lekker snel.
Mee eens, anders voelt het als een grote telefoon..
Geen idee hoe dat komt bij jou, ik heb hem van deze link: http://tabletroms.com/for...1352-adamcomb-v0-3-a.html en de kernel van: http://www.slatedroid.com...ndevelopment/page__st__60

Ik heb het zo gedaan: Eerst je oude ROM backup-en natuurlijk, daarna data en cache wissen, dan bij advanced davlik cache wissen en dan de ROM flashen, daarna gelijk de kernel op dezelfde manier erop gedaan en reboot now. Dat werkt goed bij mij, ik merk ook nog geen traagheid verder. ;)
Bij mij lijkt het nu ook beter met die kernel. Orientatie is nu ook goed; bij de rom ging eerst de hele tijd mijn tablet precies verkeerd om weergeven. Zelfs de hardware buttons werken in deze kernel, knap werk.
Nu nog de vraag of AdamComb of GTAComb beter is voor honeycomb...

• J0ey
Mooi! Inderdaad, ik vind Honeycomb gewoon mooier werken. Ik ga vanavond nog even wat andere Honeycomb rom's testen. Dan zal ik even laten weten wat ik het mooist vind. ;)

Topicstarter
datadevil schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:50:
[...]

Mee eens, anders voelt het als een grote telefoon..
Vind het anders nog behoorlijk tegenvallen, honeycomb. Heb vanmorgen de hele morgen Cyanogen gedraaid en nu Adamcomb, maar zie echt weinig verschillen.. Enige verschil wat ik wel zie is dat een aantal apps niet HC compatible zijn, Tegra spellen wat trager zijn en dat de tekst wel erg klein op het scherm staat.. Ik had verwacht dat je met honeycomb bijvoorbeeld resizeable widgets zou krijgen. Nu zijn de widgets nog steeds telefoon formaat.. Enige verschil is bijvoorbeeld het andere font bij het menu :) Oftewel, ik ben nog niet helemaal overtuigd..

• mtr33
Tip voor Honeycomb look in CM7: Honeybreadhttp://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=943423

Topicstarter
F*ck.. Volgens mij heb ik nu een probleempje.. Ik had Adamcomb0.3 en ab_kernel3 geinstalleerd.. Alles werkte goed, ook na de reboot after flash. Nu wilde ik net ff weer in recovery booten, maar kom niet verder dan het Hannspree logo.. Dat sucked big time.. Ook de recovery key werkt niet... Enkel de volume- toets geeft een zwart scherm bij het booten en Windows gaat dan zoeken naar een apx driver (die niet gevonden wordt)..

Iemand een idee?

• Rincewind

Rincewind

Anoniem: 8504 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:36:
F*ck.. Volgens mij heb ik nu een probleempje.. Ik had Adamcomb0.3 en ab_kernel3 geinstalleerd.. Alles werkte goed, ook na de reboot after flash. Nu wilde ik net ff weer in recovery booten, maar kom niet verder dan het Hannspree logo.. Dat sucked big time.. Ook de recovery key werkt niet... Enkel de volume- toets geeft een zwart scherm bij het booten en Windows gaat dan zoeken naar een apx driver (die niet gevonden wordt)..

Iemand een idee?
Kijk anders hier even. Daar staan guides hoe je een gebrickte pad kunt unbricken...

Topicstarter
Rincewind schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:46:
[...]
Kijk anders hier even. Daar staan guides hoe je een gebrickte pad kunt unbricken...
Yup ben al bezig met de download.. Maar dat gaat niet zo heeel snel..130Mb met 75Kb/s :(

• Quincy2003
Gaat inderdaad ontzettend traag, ik had er gisteren ook last van. Als je wil kan ik het bestand wel even uploaden. Gaat trouwens wel om type 1653.

Topicstarter
Is volgens mij niet nodig.. Heb alweer de CWM aan de praat met de APX drivers uit de Stock_Restore.zip.. Maar wel erg bedankt voor het aanbod :) Is eigenlijk een appeltje eitje met de APX procedure, maar was wel ff zweten :o

Ben nu adamcomb nogmaals aan het proberen.. Stug doorzetten ;)

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 18-08-2011 17:35]

• thespeed
Ik heb hem nu ook binnen :)
Maar ik ben er nu even mee bezig maar wat doet de menu knop bij jullie?
Die middelste knop lijkt niets te doen.
Klopt dat? of doet hij dat alleen bij bepaalde menu's?

Edit: was al 10 min aan het klooien met die knop
en direct na het posten kom ik erachter door Angry Birds :)
Kan trouwens niet echt wennen aan de tap tap interface.
Maar eerst eens de Clockworkmod installeren.
En dan eens kijken welke rom ik installeer.

[Voor 41% gewijzigd door thespeed op 18-08-2011 17:49]

• J0ey
Zo, ik heb hem nu een halve dag, en de algemene impressie is: _/-\o_ Erg snel, super bouwkwaliteit en een goed scherm, en de touch is net zo goed als mijn Sensation. Ik moet zeggen dat ik de GTABComb ROM het best vind, omdat deze helemaal Nederlands kan en verder ook goed soepel is. :)

• datadevil
ik heb vanmiddag adamcomb 0.3 met die speciale kernel geinstalleerd, en het werkt ook erg goed. Paar applicaties crashen nog, kan zijn dat ik vergeten ben delete te doen, of het is gewoon de kernel.
Vind toch echt na twee dagen eerst een 2.* versie 3.0 toch echt veel fijner voor een tablet.

Alles zit logischer in elkaar kwa bediening, en de verhoudingen in de vormgeving is ook mooier.

Nu nog een 3.2 versie :9~
Pagina: 1 2 3 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee