Je krijgt nog een mail met een offerte. Die moet je dan weer bevestigen. Je krijg dan een klantnummer en ticketnummer. Je kan een overschrijving doen ovv klantnummer en ticketnr of onder rembours betalen. Kost je wel 18 euro extra.datadevil schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:47:
[...]
ok..dat laatste was me niet geheel duidelijk uit de tekst..:
wir bedanken uns fuer Ihre Angebots-Anfrage bei ALTERNATE. Nachfolgend erhalten Sie zur Kontrolle die von Ihnen uebermittelten Daten. Diese E-Mail stellt keine Auftragsbestaetigung dar, sondern dient lediglich Ihrer Information. Bitte setzen Sie sich fruehzeitig mit uns in Verbindung, wenn Sie Aenderungen vornehmen moechten. In Kuerze erhalten Sie von uns ein Angebot inklusive aller Kosten (Mehrwertsteuer und Versandkosten). Mit freundlichen Gruessen Ihr ALTERNATE Team
klinkt alsof zij nog contact opnemen?
nu op mijn hannspad hannstitan geinstalleerd. werkt perfect stukken sneller dan tapntap
Werkt dit bij iemand om een custom keyboard te installeren (ik krijg een insufficient space error bij #3):
1) Install from market/grab the apk off the net and install.
2) Using a file manager with root privileges enabled, copy the .apk from download folder or from /data/apps/
3) Paste it into the /System/Apps folder.
4) Go into the properties for the file (long tap), check the file permissions are 777 (rw rw rw), if not change them.
5) Reboot the tablet.
6) Go into settings, check that at any rate the settings for the keyboard are there (for me I didnt have to enable it, there weren't any enable buttons there anymore).
7) Open up some form of input (eg a text file) long tap to get to the select input method, and set it to the keyboard you want.
1) Install from market/grab the apk off the net and install.
2) Using a file manager with root privileges enabled, copy the .apk from download folder or from /data/apps/
3) Paste it into the /System/Apps folder.
4) Go into the properties for the file (long tap), check the file permissions are 777 (rw rw rw), if not change them.
5) Reboot the tablet.
6) Go into settings, check that at any rate the settings for the keyboard are there (for me I didnt have to enable it, there weren't any enable buttons there anymore).
7) Open up some form of input (eg a text file) long tap to get to the select input method, and set it to the keyboard you want.
duidelijk, bedankt!Kasj schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
Je krijgt nog een mail met een offerte. Die moet je dan weer bevestigen. Je krijg dan een klantnummer en ticketnummer. Je kan een overschrijving doen ovv klantnummer en ticketnr of onder rembours betalen. Kost je wel 18 euro extra.
Andere mensen hier die ook soort van artifacts hebben? Zijn er niet vaak, maar tijdens bijvoorbeeld flashvideo wel te zien.
Het is in de vorm van kleine witte of zwarte pixels/ streepjes. Altijd horizontaal, nooit verticaal of schuin. Het lijkt voor te komen zodra het scherm ververst moet worden ofzo.
Normale video voor zo ver ik weet geen last, geen last van in games of andere apps. Heb het wel eens gezien als bijvoorbeeld het toetsenbord open klapte.
Zou het misschien aan de ROM kunnen liggen? Ik had er bij tntLite meer last van dan bij HannsTitan.
Het is in de vorm van kleine witte of zwarte pixels/ streepjes. Altijd horizontaal, nooit verticaal of schuin. Het lijkt voor te komen zodra het scherm ververst moet worden ofzo.
Normale video voor zo ver ik weet geen last, geen last van in games of andere apps. Heb het wel eens gezien als bijvoorbeeld het toetsenbord open klapte.
Zou het misschien aan de ROM kunnen liggen? Ik had er bij tntLite meer last van dan bij HannsTitan.
www.ping-win.nl
TIP: Hannspad bij Amazon UK voor £160 (ook in NL gratis bezorgd met Super Saver Delivery):
http://www.amazon.co.uk/H...age-Android/dp/B004R8ZRV8
160 pond == 200 euro..niet echt super deal?mtr33 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:16:
TIP: Hannspad bij Amazon UK voor £160 (ook in NL gratis bezorgd met Super Saver Delivery):
[Voor 8% gewijzigd door datadevil op 08-08-2011 10:26. Reden: prijs toch gevonden..]
@ datadevil: valt wel mee, koers van mijn laatste bestelling (vorige week) was ongeveer 1.15 (=€185). Niet super, maar beter dan NL & eenvoudiger bestelprocedure dan Altenate.
dat is dan idd zelfde als alternate...dat is wel interessant dan ja...gwk gaf me een beroerdere koers..mtr33 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:34:
@ datadevil: valt wel mee, koers van mijn laatste bestelling (vorige week) was ongeveer 1.15 (=€185). Niet super, maar beter dan NL & eenvoudiger bestelprocedure dan Altenate.
http://www.amazon.de/gp/aw/ol/B004R8ZRV8/ref=aw_d_ol
of anders bij amazon.de, waarvan de prijs in de pricewatch van tweakers al tijden niet klopt.
of anders bij amazon.de, waarvan de prijs in de pricewatch van tweakers al tijden niet klopt.
i-miev 2012, i3s rex 2018, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB, BMW 630d gt 2018.
Anoniem: 405938
Hoe snel liep de verzending van de tablets bij redcoon bij jullie? Ik heb ze woensdag besteld en ik heb nog niks gehad. Nog maar even geduld...
dinsdag betaald, donderdag in huis..standaardAnoniem: 405938 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:06:
Hoe snel liep de verzending van de tablets bij redcoon bij jullie? Ik heb ze woensdag besteld en ik heb nog niks gehad. Nog maar even geduld...
Nou ja standaard, redcoon maakt er nogal eens een potje van qua verzending. Vandaag besteld morgen geleverd betekent dat ze de volgende dag de order de deur uit doen en dat je als het meezit inderdaad binnen 2 dagen je bestelde product hebt. Echter wordt het product met GLS verzonden(wat vaak het geval is) dan is het maar de vraag of, hoe laat, waar en in welke staat je product af wordt geleverd.nizzuts schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:29:
[...]
dinsdag betaald, donderdag in huis..standaard
Nope ik heb geen last van artifacts, wat mijn Hannspad wel weer doet (en vreselijk irritant is) het touchscreen loopt af en toe vast. Reageert dan enorm slecht (sommige toetsaanslagen werken wel) een reboot lost dit probleem overigens op (= niet hardware related!?) Heb er meer last van met TNT 0.2 dan 0.1 Misschien die Hannstitan proberen..... Kan ik gelijk zien of ik artifacts krijg heb je dat bij een bepaalde app?Rye schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:25:
Andere mensen hier die ook soort van artifacts hebben? Zou het misschien aan de ROM kunnen liggen? Ik had er bij tntLite meer last van dan bij HannsTitan.
urgh..dat klinkt niet goed...anderen ook dat soort ervaringen? Gaat de WAF negatief beinvloedenanjaniki schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:31:
[...]
Nope ik heb geen last van artifacts, wat mijn Hannspad wel weer doet (en vreselijk irritant is) het touchscreen loopt af en toe vast. Reageert dan enorm slecht (sommige toetsaanslagen werken wel) een reboot lost dit probleem overigens op (= niet hardware related!?) Heb er meer last van met TNT 0.2 dan 0.1 Misschien die Hannstitan proberen..... Kan ik gelijk zien of ik artifacts krijg heb je dat bij een bepaalde app?
Dan heb je alleen wel een levertijd van ruim een maand?mtr33 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:16:
WTFMadMarky schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:29:
[...]
Dan heb je alleen wel een levertijd van ruim een maand?

Anoniem: 411842
Ik doe dan ook nog maar even een duit in het zakje. Ik heb donderdagavond mijn Hannspree besteld bij Redcoon en kreeg vandaag een mailtje dat ie is verstuurd. Ben benieuwd hoe lang GLS erover gaat doen om hem hier te krijgen, T&T werkt blijkbaar pas 24 uur nadat het pakketje verstuurd wordt. Geen idee hoe lang het daarna nog duurt.
Anoniem: 374962
Bij mij werkte dat dezelfde avond nog. Gewoon kijken. Waarschijnlijk zul je nu al info zien.Anoniem: 411842 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:49:
Ik doe dan ook nog maar even een duit in het zakje. Ik heb donderdagavond mijn Hannspree besteld bij Redcoon en kreeg vandaag een mailtje dat ie is verstuurd. Ben benieuwd hoe lang GLS erover gaat doen om hem hier te krijgen, T&T werkt blijkbaar pas 24 uur nadat het pakketje verstuurd wordt. Geen idee hoe lang het daarna nog duurt.
Tip:
reichelt.de
176,95 + 10 euro verzendkosten naar NL met DHL (dus ik verwacht snelle levering)
Weet niet welke versie je krijgt, heb er een opmerking over geplaatst in mijn bestelling.
Betaalmogelijkheden, credit card of vooruitbetaling.
Ben benieuwd alstie binnen is.
reichelt.de
176,95 + 10 euro verzendkosten naar NL met DHL (dus ik verwacht snelle levering)
Weet niet welke versie je krijgt, heb er een opmerking over geplaatst in mijn bestelling.
Betaalmogelijkheden, credit card of vooruitbetaling.
Ben benieuwd alstie binnen is.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.7
Net mijn Hansspad bestelt (en betaald) bij Alternate.de. Eens zien hoe snel er geleverd wordt :-)
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
maar dan heb je vooruitbetaald neem ik aan? Dus dan moet je wachten tot dat geld binnen is bij hen sowieso lijkt me?Rincewind schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:10:
Net mijn Hansspad bestelt (en betaald) bij Alternate.de. Eens zien hoe snel er geleverd wordt :-)
Kom ik wel keer kijken, je woont toch om de hoek ;-)
[Voor 7% gewijzigd door datadevil op 08-08-2011 21:16]
Als Hannspree niet te veel heeft gecustomized zou de CM7 build voor de Malata SMB-A1011 compatible moeten zijn. Paul@modaco kijkt er als het. goed is al naar. 

Zijn er al honeycomb custom roms al voor deze tablet op Bottle of smoke na? Of kan je gewoon Gtab roms gebruiken maar dan wel met als gevolg dat niet alle sensoren werken?
Het is sporadisch dat ze te zien zijn. Maar ik zie het vooral bij bijvoorbeeld flashvideo enzoanjaniki schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:31:
[...]
Nope ik heb geen last van artifacts, wat mijn Hannspad wel weer doet (en vreselijk irritant is) het touchscreen loopt af en toe vast. Reageert dan enorm slecht (sommige toetsaanslagen werken wel) een reboot lost dit probleem overigens op (= niet hardware related!?) Heb er meer last van met TNT 0.2 dan 0.1 Misschien die Hannstitan proberen..... Kan ik gelijk zien of ik artifacts krijg heb je dat bij een bepaalde app?

Misschien een terug naar Stock flashen en dan kijken of ze er ook zijn.
Vast lopen van het scherm heb ik dan weer geen last van.
Bij mij reageert het touchscreen juist vele malen beter met HanssTitan.
www.ping-win.nl
CM7 lijkt ie.g. te booten. Nog geen image beschikbaar helaas.http://twitpic.com/635x8smtr33 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:07:
Als Hannspree niet te veel heeft gecustomized zou de CM7 build voor de Malata SMB-A1011 compatible moeten zijn. Paul@modaco kijkt er als het. goed is al naar.
[Voor 19% gewijzigd door mtr33 op 09-08-2011 15:25. Reden: corrected link]
Ik heb bottle of smoke gelijk op mijn tablet gezet en ik ben daar zeer te spreken over! Alleen de enige funkiller is de openGL die niet werkt in de browser. Dat betekent geen hd videos en geen flash. Maar er zijn genoeg andere roms. Ik weet nu wel zeker dat deze tablet mijn beste koop is!
hmmmm als Paul van Modaco en acree er mee aan de slag gaan dan heb ik al helemaal wel intresse misschien toch ook maar eens 1 kopen
het is alleen jammer dat je niet goed kan achterhalen of je de juiste krijgt met beste beeld. Dat is enige reden wat me beetje tegenhoud.

[Voor 33% gewijzigd door Korumera op 09-08-2011 15:51]
PSN: Korumera | XBX: Korumera
@LH: de 1633 is ook zeker de moeite waard, niets mis mee; mocht je de 1653 krijgen, helemaal top.
TIP: aantal Notion Ink Adam apps voor de G-Tab/Vegan ROM, zouden ook moeten werken op de Hannspad.
http://www.xda-developers...nk-apps-ported-for-g-tab/
Ga ze van 't weekend eens testen (vooral de mail & calendar zien er goed uit).
TIP: aantal Notion Ink Adam apps voor de G-Tab/Vegan ROM, zouden ook moeten werken op de Hannspad.
http://www.xda-developers...nk-apps-ported-for-g-tab/
Ga ze van 't weekend eens testen (vooral de mail & calendar zien er goed uit).
reichtelt.de lijkt ineens duurder, dus ik ga bestellen bij alternate.de
ik heb hem net ook besteld bij alternate.de. nu is het wachten tot ik de offerte krijg waarop ik akkoord moet geven. weet iemand waar je een beetje goede cases kan kopen? had al op ebay gekeken, maar daar heb je van die dingen met elastiekjes. dat moet ik niet hebben hoor 

ik heb de email teruggestuurd, en nu een (geautomatiseerd) pdf factuur.stavast schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:18:
ik heb hem net ook besteld bij alternate.de. nu is het wachten tot ik de offerte krijg waarop ik akkoord moet geven. weet iemand waar je een beetje goede cases kan kopen? had al op ebay gekeken, maar daar heb je van die dingen met elastiekjes. dat moet ik niet hebben hoor
Geld snel overmaken, hopelijk nog dit weekend spelen!
[Voor 17% gewijzigd door datadevil op 09-08-2011 20:25. Reden: voortschrijdend inzicht]
gewoon beantwoorden en verzenden? had geen zin om er teveel werk aan te besteden dus heb wat duits erin gezet en op verzenden geklikt.. haha hoop dat je dit bedoeldedatadevil schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:24:
[...]
ik heb de email teruggestuurd, en nu een (geautomatiseerd) pdf factuur.
Geld snel overmaken, hopelijk nog dit weekend spelen!

ik heb het in het engels gedaan...zou me niks verbazen als terugsturen al een script aan hun kant triggered :-Pstavast schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:28:
[...]
gewoon beantwoorden en verzenden? had geen zin om er teveel werk aan te besteden dus heb wat duits erin gezet en op verzenden geklikt.. haha hoop dat je dit bedoelde
Je bedoelt toch op de offerte en niet op de initiele mail neem ik aan?
[Voor 8% gewijzigd door datadevil op 09-08-2011 20:35]
"Ihre Angebotsanfrage bei ALTERNATE"datadevil schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:34:
[...]
ik heb het in het engels gedaan...zou me niks verbazen als terugsturen al een script aan hun kant triggered :-P
Je bedoelt toch op de offerte en niet op de initiele mail neem ik aan?
zal vast niet de offerte zijn haha

nee, dat is inderdaad de offerteaanvraag..blijkbaar moet in Duitsland alles financieel heel grondig..moeizaam ook wel...stavast schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:45:
[...]
"Ihre Angebotsanfrage bei ALTERNATE"
zal vast niet de offerte zijn hahaahjoh.. kunnen ze ook eens lachen daar, die duitsers
Ik heb de mijne vandaag ontvangen van redcoon (afgelopen vrijdag besteld). Helaas heb ik de 1633 ontvangen, ik ga hem niet terugsturen aangezien je dan nog niet zeker weet of je de 1653 terug krijgt. Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit/kijkhoek verder prima is, tenzij je hem echt te ver kantelt ... maar goed wanneer komt die situatie voor?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Eigenlijk nietrenzo4000 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:13:
Ik heb de mijne vandaag ontvangen van redcoon (afgelopen vrijdag besteld). Helaas heb ik de 1633 ontvangen, ik ga hem niet terugsturen aangezien je dan nog niet zeker weet of je de 1653 terug krijgt. Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit/kijkhoek verder prima is, tenzij je hem echt te ver kantelt ... maar goed wanneer komt die situatie voor?

PSN: Korumera | XBX: Korumera
hopelijk heb ik hem snel binnen, lijkt me lekker boeken lezen ook tov van mijn laptop
Ik heb mijn 1633 ondertussen ook ontvangen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit scherm prima vind. Het beeld is mooi helder met warme kleuren. Ik heb ook geen last van de slechte kijkhoeken (al snap ik wel wat mensen bedoelen). Het scherm voldoet voor mij prima.
Heeft iemand er al een comicreader zoals Droid Comic Viewer geprobeerd ? En het lezen van PDF's ? Als dat goed gaat kan ook mijn vrouw de pad gebruiken voor het lezen van bladen :-)
ACV werkt goed, pdf's scalen en lezen idem.Rincewind schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:58:
Heeft iemand er al een comicreader zoals Droid Comic Viewer geprobeerd ? En het lezen van PDF's ? Als dat goed gaat kan ook mijn vrouw de pad gebruiken voor het lezen van bladen :-)
ik heb de PDF binnen, moet ik nu betalen, of sturen ze hem gewoon op? ik kan het niet goed vinden in de maildatadevil schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:46:
[...]
nee, dat is inderdaad de offerteaanvraag..blijkbaar moet in Duitsland alles financieel heel grondig..moeizaam ook wel...
tevens kwam ik deze guide tegen op internet: http://www.slatedroid.com...-updated-august-4th-2011/ ik snap alleen niet of je stap 2 nou ook moet uitvoeren. je hebt twee manieren om te rooten en daarna komt stap 2. moet je daar verder gaan, of kan je gelijk door gaan naar het installeren van de google apps?
[Voor 32% gewijzigd door stavast op 10-08-2011 10:23]
Staat in die pdf niet hoe je moet overmaken dan? Stond er bij mij in het engels..IBAN nummer e.d.stavast schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:13:
[...]
ik heb de PDF binnen, moet ik nu betalen, of sturen ze hem gewoon op? ik kan het niet goed vinden in de mail
tevens kwam ik deze guide tegen op internet: http://www.slatedroid.com...-updated-august-4th-2011/ ik snap alleen niet of je stap 2 nou ook moet uitvoeren. je hebt twee manieren om te rooten en daarna komt stap 2. moet je daar verder gaan, of kan je gelijk door gaan naar het installeren van de google apps?
ik heb een duitse PDF waarin mijn bestellings overzicht staat met "beleg-Nr" en "kunde-Nr" verder staat er dat ik 204,70 euro moet betalen, kan dit kloppen?datadevil schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:23:
[...]
Staat in die pdf niet hoe je moet overmaken dan? Stond er bij mij in het engels..IBAN nummer e.d.
daar weer onder staat dat de verzending via UPS Ausland gebeurd.. nogal logisch en als laatste staat er "Diese bestellübersicht stellt keine auftragsbestätigung dar, sondern lediglich eine information üver den aktuellen Bearbeitungsstand Ihrere bestellung"
onder aan de pagina staat dit:
ALTERNATE Computerversand GmbH — Philipp-Reis-Str. 9 — D-35440 Linden
Registergericht Gießen HRB 2110 — Geschäftsführer: Carsten Kellmann
USt-IDNr.: DE 112 595 008 — mail@alternate.de — www.alternate.de
Telefon: 0180 5 - 90 50 40 * — Telefax: 0180 5 - 90 50 20 *
Sparkasse Gießen — BLZ 513 500 25 — Kto.-Nr. 200 643 126
SWIFT-BIC SKGIDE5F — IBAN DE35 5135 0025 0200 6431 26
Volksbank Mittelhessen — BLZ 513 900 00 — Kto.-Nr. 117 177 05
SWIFT-BIC VBMHDE5F — IBAN DE63 5139 0000 0011 7177 05
Hangt er vanaf wat je gekozen hebt op de site natuurlijk. Ik heb gekozen voor rembours en onderaan de PDF staat dan ook Payment terms: Nachname bardatadevil schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:23:
[...]
Staat in die pdf niet hoe je moet overmaken dan? Stond er bij mij in het engels..IBAN nummer e.d.
Trouwens wel grappig, de initiële offerte is tweetalig en na mijn aanvraagbevestiging (in engels) kreeg ik een opdrachtbevestiging die ook alleen nog engels was.
[Voor 6% gewijzigd door MadMarky op 10-08-2011 10:34]
ik zie staan "Nachnahme Zustellung" dus rembours.. achja, dan maar wat minder bier drinken dit weekend. zou je bij dhl kunnen pinnen? wel vreemd, want in heb er niet voor gekozen.MadMarky schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:32:
[...]
Hangt er vanaf wat je gekozen hebt op de site natuurlijk. Ik heb gekozen voor rembours en onderaan de PDF staat dan ook Payment terms: Nachname bar
Trouwens wel grappig, de initiële offerte is tweetalig en na mijn aanvraagbevestiging (in engels) kreeg ik een opdrachtbevestiging die ook alleen nog engels was.
Ik heb een werkende honeycomb rom met flash op de hannspad werkend gekregen. Flash werkt overigens alleen in apps en alleen in de opera mobile browser (het is stabiel en je kan flash videos op het internet kijken). De standaard video support is niet perfect maar met programma's als rockplayer ed. (in ieder geval met software encoding support want niet alle drivers voor hardware encoding werken nog) is dat redelijk goed op te lossen! De games draaien wel oke sinds opengl een beetje buggy is. Het is zeker de moeite waard om het even te proberen!
Linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1204587
Dit topic is bedoeld voor het tablet, niet voor levertijden en webwinkels. Maak een topic aan voor de levertijden als daar behoefte aan is, maar post het niet meer in dit topic.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
als we echt gaan mierenneuken gaat dit over het bestel proces, magoe...point takenjanvanduschoten schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:03:
[mbr] Dit topic is bedoeld voor het tablet, niet voor levertijden en webwinkels. Maak een topic aan voor de levertijden als daar behoefte aan is, maar post het niet meer in dit topic.[/mbr]
Had hem ook ff geprobeerd.. Maar zie zo niet het nut van Honeycomb om eerlijk te zijn.. Oftewel, ik vond de nadelen echt niet opwegen tegen de voordelen en andersom..Anoniem: 405938 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:02:
Ik heb een werkende honeycomb rom met flash op de hannspad werkend gekregen. Flash werkt overigens alleen in apps en alleen in de opera mobile browser (het is stabiel en je kan flash videos op het internet kijken). De standaard video support is niet perfect maar met programma's als rockplayer ed. (in ieder geval met software encoding support want niet alle drivers voor hardware encoding werken nog) is dat redelijk goed op te lossen! De games draaien wel oke sinds opengl een beetje buggy is. Het is zeker de moeite waard om het even te proberen!
maar werken de sensors en de knoppen?Anoniem: 405938 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:02:
Ik heb hem vandaag ook ontvangen van Redcoon en helaas dus ook de 1633. Best een aardig display, maar de kijkhoek vind ik niet acceptabel. Wanneer de tablet voor je op de tafel ligt moet je er toch vrij recht boven zitten voor een goed beeld.... of hem schuin houden natuurlijk. Dus bij mij gaat ie ws terug.... of ik moet er iemand blij mee kunnen maken voor dezelfde prijs.renzo4000 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:13:
De volumeknoppen en aan/uit/slaap knoppen werken goed. Alleen is de + en - omgedraait, wat naar mijn mening standaard moest zijn. De touchknoppen werken bij geen enkele honeycomb versie tot nu toe. Maar dat is geen probleem want de knoppen zijn geintregeerd in de honeycomb versie.
Accelerometer en andere sensoren werken niet. Maar als je het in landscape gaat gebruiken is dat niet een groot probleem, wel als je gaat gamen en de bewegingsensoren nodig hebt. Over de lichtsensor durf ik niet met zekerheid te spreken, ik ga er zometeen er even extra goed op letten.
Zolang hannspree de kernel code niet vrijgeeft kan dit een lastig probleem zijn....
Er wordt gekeken naar een mogelijke CM7 port (op basis van de smb1011). Eerste resultaat is een geupdate CMR (v4) http://android.modaco.com...and-external-sd-versions/ & een eerste testbuild http://twitpic.com/63xxso.
[Voor 14% gewijzigd door mtr33 op 10-08-2011 17:04. Reden: added link]
wat is de smb1011? Ben me nog druk aan het inlezen...heb al een android phone (vodaphone 845), en daar volg ik ook XDA e.d., alleen daar zitten ze ook nogal te pielen omdat er kernel sources ontbrekenmtr33 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:37:
Er wordt gekeken naar een mogelijke CM7 port (op basis van de smb1011). Eerste resultaat is een geupdate CMR (v4) http://android.modaco.com...and-external-sd-versions/ & een eerste testbuild http://twitpic.com/63xxso.

yeah sweet speel nu n64oid met een sixasis ps3 controller (stock rom) :cool
De smb1011 is net als de smb1007 (a.k.a. Hannspad) gemaakt door Malata. Net als de G-Tab (weet ik het modelnummer zo niet van). Kijk maar eens op de Malata site onder Tablets. De basis hardware is bijna hetzelfde waardoor relatief weinig kernel aanpassingen nodig zijn om een custom rom te maken voor de verschillende modellen.datadevil schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:55:
[...]
wat is de smb1011? Ben me nog druk aan het inlezen...heb al een android phone (vodaphone 845), en daar volg ik ook XDA e.d., alleen daar zitten ze ook nogal te pielen omdat er kernel sources ontbreken
P.S. 'k heb toevallig ook een 845 (nog met Eclair tot de CM7 port betere calibratie heeft).

Anoniem: 411842
Heb de mijne inmiddels ook binnen, een '33 helaas. De horizontale kijkhoeken zijn trouwens prima, alleen de verticale zijn wel erg krapjes.
Ik draai nog custom rom maar ik vind het nu al een topapparaat. Alleen wel erg vinderafdrukgevoelig, maar dat hou je toch met een touchscreen, en de achterkant is erg gevoelig voor krassen. Maar de achterkant zie ik zelf toch niet
.
Wel daarop inhakend, heeft iemand nog een goede tip voor een screenprotector en/of een hoesje? Verder moet ik ook nog een sd-kaartje hebben, maar ik twijfel nog over welke. Ik zie in de PW bijvoorbeeld een class 4 32 GB kaartje voor E 40,80, maar er is ook een class 10 van E 52,95. Ga ik dat verschil merken in het dagelijks gebruik?
Ik draai nog custom rom maar ik vind het nu al een topapparaat. Alleen wel erg vinderafdrukgevoelig, maar dat hou je toch met een touchscreen, en de achterkant is erg gevoelig voor krassen. Maar de achterkant zie ik zelf toch niet

Wel daarop inhakend, heeft iemand nog een goede tip voor een screenprotector en/of een hoesje? Verder moet ik ook nog een sd-kaartje hebben, maar ik twijfel nog over welke. Ik zie in de PW bijvoorbeeld een class 4 32 GB kaartje voor E 40,80, maar er is ook een class 10 van E 52,95. Ga ik dat verschil merken in het dagelijks gebruik?
ah..bedankt!mtr33 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:04:
[...]
De smb1011 is net als de smb1007 (a.k.a. Hannspad) gemaakt door Malata. Net als de G-Tab (weet ik het modelnummer zo niet van). Kijk maar eens op de Malata site onder Tablets. De basis hardware is bijna hetzelfde waardoor relatief weinig kernel aanpassingen nodig zijn om een custom rom te maken voor de verschillende modellen.
wat zijn tweakers toch voorspelbaar als het op koopjes aankomt he ;-)P.S. 'k heb toevallig ook een 845 (nog met Eclair tot de CM7 port betere calibratie heeft).
Feitelijk enkel bij het viade pc op de kaart zetten van data. Zolang je er geen apps vanafgaat draaien ten minste. Gebruik zelf een 16GB sandisk van €15 (was een aanbieding).Anoniem: 411842 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:16:
Anoniem: 418430
Vraagje,
Waar vind ik een autolader voor deze tablet? Kan mijn zoontje in de auto film kijken onderweg.
Alvast bedankt.
Waar vind ik een autolader voor deze tablet? Kan mijn zoontje in de auto film kijken onderweg.
Alvast bedankt.
Misschien moet je zoeken naar een universele power/car adaptor voor een laptop, zoals dezehttp://bigdennis.com/univ...-p-15563.html?language=nl. Let wel op de power output & of de plug past ( duh...). Laat even weten als je iets vindt.
Hannstitan erop gezet, en hoewel de stock firmware best goed draaide noodgedwongen omdat ik op vakantie zonder windows zat, moet ik zeggen dat dit toch wel goed en weer veel vertrouwder aanvoelt.
In elk geval ook de nieuwste versie van de android market.
Of de hansspad nu veel sneller is, gevoeliger touchscreen enz. zou ik niet zomaar willen beweren maar afgaande op quadrant, voor wat dat waard is, scoort hij nu 2250 t.o.v. 2050 met de tapntap ui.
In elk geval ook de nieuwste versie van de android market.
Of de hansspad nu veel sneller is, gevoeliger touchscreen enz. zou ik niet zomaar willen beweren maar afgaande op quadrant, voor wat dat waard is, scoort hij nu 2250 t.o.v. 2050 met de tapntap ui.
i-miev 2012, i3s rex 2018, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB, BMW 630d gt 2018.
kan er iemand een filmpje maken om over te kwijlen totdat de mijne binnen is?
Op youtube kan je er al wel een aantal vinden, helaas nog geen nederlandse reviews....misschien dat ik morgen wel even een walktrough maak (nadat ik hannstitan heb geinstalleerd).
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
zou leuk zijn. Kan nu geen specifieke filmpjes vinden voor Hannstitan lijkt hetrenzo4000 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:24:
Op youtube kan je er al wel een aantal vinden, helaas nog geen nederlandse reviews....misschien dat ik morgen wel even een walktrough maak (nadat ik hannstitan heb geinstalleerd).
waar woon je, en wat is de prijs dan precies?Rivak schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:08:
[...]
Ik heb hem vandaag ook ontvangen van Redcoon en helaas dus ook de 1633. Best een aardig display, maar de kijkhoek vind ik niet acceptabel. Wanneer de tablet voor je op de tafel ligt moet je er toch vrij recht boven zitten voor een goed beeld.... of hem schuin houden natuurlijk. Dus bij mij gaat ie ws terug.... of ik moet er iemand blij mee kunnen maken voor dezelfde prijs.
(is het niet meer mogelijk om elkaar privé berichten te versturen??)
--> ah, ik zie het "al", jij hebt 'DM' uit staan, je kunt mij een DM sturen als je 'm wil verkopen, misschien ben ik wel geïnteresseerd.
[Voor 16% gewijzigd door zsparrow op 11-08-2011 14:49]
Ik zit er over te denken om deze tablet te kopen, en nu lees ik bij de review op Techradar het volgende:
Zijn er mensen die deze ervaring delen? Of is typen na wat gewenning geen enkel probleem?
http://www.techradar.com/...d-930455/review?artc_pg=3But you can't type on this tablet. You just can't.
Zijn er mensen die deze ervaring delen? Of is typen na wat gewenning geen enkel probleem?
Nope, onzin.... geen problemen met typen op de Hansspad. Echter is men (terecht of niet) ook geneigd om dit soort tablets met een iPad te vergelijken .... appels met peren dus.
Met een custom rom kan je sowieso een andere keyboard tot je beschikking krijgen. Daarnaast typ je m.i. geen hele documenten op een tablet aangezien een dergelijk apparaat "touch" georiënteerd is.
Met een custom rom kan je sowieso een andere keyboard tot je beschikking krijgen. Daarnaast typ je m.i. geen hele documenten op een tablet aangezien een dergelijk apparaat "touch" georiënteerd is.
Top, thanks! Enige twijfelgeval dat ik nu nog heb is de inkijkhoek van het scherm...renzo4000 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:14:
Nope, onzin.... geen problemen met typen op de Hansspad. Echter is men (terecht of niet) ook geneigd om dit soort tablets met een iPad te vergelijken .... appels met peren dus.
nu nog een mooie keyboard liefst in een case en dan heb je toch een mooi setje
De prijs zou dan 170E worden, heb ik er ook voor betaald, zonder de verz kosten dan.zsparrow schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:41:
[...]
waar woon je, en wat is de prijs dan precies?
(is het niet meer mogelijk om elkaar privé berichten te versturen??)
--> ah, ik zie het "al", jij hebt 'DM' uit staan, je kunt mij een DM sturen als je 'm wil verkopen, misschien ben ik wel geïnteresseerd.
Maar ik houd alles nog even open, ondanks dat de verticale kijkhoek(naar achteren) flink tegenvalt.
Aan de andere kant weet ik nl ook niet of ik zo gelukkig zou zijn met de 53 versie. Als ik die op het youtube filmpje bekijk een aantal posten terug, zie ik hetzelfde probleem, alleen dan horizontaal.
YouTube: Hannspad SN10T130R1653 Screen Angles - YouTube
In de praktijk is dat waarschijnlijk minder storend omdat de tablet meestal in landscape gebruikt wordt. Maar als je tablet regelmatig in portretmode gebruikt (pdf`s, epub`s en comics) kan dat juist weer een nadeel zijn.
Nog even over de kijkhoek van mijn tablet (1633) : 1 kant ,landscape naar achteren kantelen is slecht. De rest, naar voren/links/rechts zijn eigenlijk best oke.
[Voor 5% gewijzigd door Rivak op 11-08-2011 19:54]
Ik vind 'm ook wel interessant, even een paar vraagjes. Kan iemand vertellen of het touchscreen ongeveer hetzelfde is als de HTC Sensation of een ander recent HTC/Samsung toestel?
En valt er al fatsoenlijk Honeycomb op te draaien? Vind ik toch best belangrijk.
De behuizing, is die goed? Dus geen gekraak als je hem vast hebt..
En valt er al fatsoenlijk Honeycomb op te draaien? Vind ik toch best belangrijk.
De touchscreen is zeker niet het slechtste, het reageert op al mijn aanrakingen. Dit is echter wel op een custom rom. Op de standaard rom vond ik hem een beetje kwakkelend overkomen.J0ey schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:38:
Ik vind 'm ook wel interessant, even een paar vraagjes. Kan iemand vertellen of het touchscreen ongeveer hetzelfde is als de HTC Sensation of een ander recent HTC/Samsung toestel?
Honeycomb is redelijk stabiel maar nog volop in ontwikkeling. Er zijn dus kinderziektes zoals geen hardware acceleration, geen werkende sensoren, openGL die niet helemaal in orde is, nog geen HD playback, flash word niet in alle browsers ondersteund; op dit moment alleen in opera mini mobile. Echter is de rom bij mij nooit gecrasht en heb ik nog geen enkel keer vastlopers gehad. ( ik heb al een aantal dagen achter de rug met de tablet

De tablet zit solid in elkaar, ik heb geen enkel last van gekraak gehad wat niet vaak voorkomt in deze prijsklasse.
Voor deze prijs is hij het overigens zeker waard.
Thanks!
Onder "zeker niet het slechtste" valt beter dan resistief maar slechter dan bijv. de iPad? Zit er wel progressie in Honeycomb?
Onder "zeker niet het slechtste" valt beter dan resistief maar slechter dan bijv. de iPad? Zit er wel progressie in Honeycomb?
Kijk op blz. 2 van dit topic, waar ik het installeren van de android market op de stock firmware heb gepost.
heb je de android market, dan heb je je gmailaccount nodig, wordt automatisch naar gevraagd als je de android market de eerste keer wilt openen.
Btw, als je hannstitan installeerd heb je gelijk de android market en root, en na een kleine ingreep de nieuwste versie van de android market.
heb je de android market, dan heb je je gmailaccount nodig, wordt automatisch naar gevraagd als je de android market de eerste keer wilt openen.
Btw, als je hannstitan installeerd heb je gelijk de android market en root, en na een kleine ingreep de nieuwste versie van de android market.

[Voor 22% gewijzigd door janesh op 11-08-2011 23:21]
Bedoel je deze post? janesh in "Hannspree Hannspad"
Sorry maar ik begrijp er geen fluit van. Moet ik eerst het ding "rooten" en de market installeren? Ik probeer het nu steeds via een webinterface.
Sorry maar ik begrijp er geen fluit van. Moet ik eerst het ding "rooten" en de market installeren? Ik probeer het nu steeds via een webinterface.
Ja dat moet je, met z4 root, de apk pluk je van het Internet.
[mbr] Het gratis downloaden van niet gratis apps is niet toegestaan, Rootexplorer is niet gratis [/mbr]
[mbr] Het gratis downloaden van niet gratis apps is niet toegestaan, Rootexplorer is niet gratis [/mbr]
[Voor 120% gewijzigd door janesh op 12-08-2011 20:39]
mooi, mijne komt ook daar vandaan dus hopelijk is dat dan ook de 1653. Ik heb vanmorgen de betalingsbevestiging gehad, hoe snel had jij hem nu? (sorry, maar ben benieuwd..)stavast schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:07:
bij mij is hij net afgeleverd, heb hem ook besteld bij alternate.de het betreft de 1653 versie.
ik heb hem woensdag besteld. gisteren kreeg ik bericht dat hij verstuurd was.datadevil schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:29:
[...]
mooi, mijne komt ook daar vandaan dus hopelijk is dat dan ook de 1653. Ik heb vanmorgen de betalingsbevestiging gehad, hoe snel had jij hem nu? (sorry, maar ben benieuwd..)
nu worden er vast mensen boos

rellen rellen rellen! ;-)stavast schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:34:
[...]
ik heb hem woensdag besteld. gisteren kreeg ik bericht dat hij verstuurd was.
nu worden er vast mensen boosbeetje avontuur in je leven! zeiken doe je maar in een bejaarden tehuis
Maar jij had hem met rembours he?
jup klopt. ik ga nu de volgende dingen doen:datadevil schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:35:
[...]
rellen rellen rellen! ;-)
Maar jij had hem met rembours he?
http://www.slatedroid.com...n-purchasing-your-tablet/
en daarna de root guide. ik wil gewoon de gmail app hebben anders moet ik steeds switchen tussen alles.
Zoals al eerder gemeld deze week is dit topic bedoeld voor het tablet zelf. Mocht er behoefte zijn om bestellingen e.d. te bespreken dan kan daar een apart topic voor worden aangemaakt. Alle posts die alleen over bestellingen en levertijden gaan worden vanaf nu weggejorist naar het archief.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
@ stavast
Je kunt ook mijn methode, hierboven aangehaald, gebruiken met de stock firmware heb je de market plus gmail, lijkt me iets simpeler dan de slatedroid methode.
Je kunt ook mijn methode, hierboven aangehaald, gebruiken met de stock firmware heb je de market plus gmail, lijkt me iets simpeler dan de slatedroid methode.
[Voor 3% gewijzigd door janesh op 12-08-2011 14:00]
maar ik moet hem dan toch wel rooten? wil graag hannstitan erop zetten omdat ik daar (ook van jou) goede verhalen over hoor.janesh schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:59:
@ stavast
ik ga nu dus step 1 van deze manual uitvoeren http://www.slatedroid.com...-updated-august-4th-2011/
moet ik dan ook step 2 uitvoeren of wat heb jij gedaan?
Ik heb vanmorgen Hansstitan erop gezet, fluitje van een cent! De Hannspad is merkbaar sneller en reageert beter op de touch input.
ik heb het er net ook opgezet. ben benieuwd. maar eigenlijk moest je dus alleen CWM erop zetten en vervolgens de hannstitan zip op de root. that's it.renzo4000 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:42:
Ik heb vanmorgen Hansstitan erop gezet, fluitje van een cent! De Hannspad is merkbaar sneller en reageert beter op de touch input.
enige probleem is dat de browser, waar mogelijk, de mobiele website laat zien. ik dacht dat hier normaal een vinkje voor was ergens in de instellingen, maar kan hem niet vinden.
[Voor 18% gewijzigd door stavast op 12-08-2011 15:27]
De vraag is al eerder gesteld maar ik heb er nog geen antwoord op gelezen: iemand een goede case voor deze pad gezien ? Of past iedere 10" case/pouch er omheen ?
Ik weet niet of je bij Hannstitan een andere browser hebt, maar bij de stock interface heb je inderdaad een keuzemogelijkheid bij de instellingen van de browser zelf. Je kunt daar kiezen uit het renderen van de mobiele, tablet of desktopversie(standaard) van een site indien deze beschikbaar zijn.stavast schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:45:
[...]
ik heb het er net ook opgezet. ben benieuwd. maar eigenlijk moest je dus alleen CWM erop zetten en vervolgens de hannstitan zip op de root. that's it.
enige probleem is dat de browser, waar mogelijk, de mobiele website laat zien. ik dacht dat hier normaal een vinkje voor was ergens in de instellingen, maar kan hem niet vinden.
Ja, stap 2 zou ik doen, heb ik ook gedaan, kun je ook een backup van je stock firmware op je toestel zetten.stavast schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:02:
[...]
maar ik moet hem dan toch wel rooten? wil graag hannstitan erop zetten omdat ik daar (ook van jou) goede verhalen over hoor.
ik ga nu dus step 1 van deze manual uitvoeren http://www.slatedroid.com...-updated-august-4th-2011/
moet ik dan ook step 2 uitvoeren of wat heb jij gedaan?
Als je de dolphin browser gebruikt, menu, more, settings, dolphin settings, user agent, en dan kun je kiezen.stavast schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:45:
[...]
ik heb het er net ook opgezet. ben benieuwd. maar eigenlijk moest je dus alleen CWM erop zetten en vervolgens de hannstitan zip op de root. that's it.
Volgens mij zit die kabel er al standaard bij.
Dit staat namelijk op pagina 1:
Mini USB (male) to PC USB (female) cable
Volgens mij kun je daar dus een normale usb stekker in stoppen.
Dit staat namelijk op pagina 1:
Mini USB (male) to PC USB (female) cable
Volgens mij kun je daar dus een normale usb stekker in stoppen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.