Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:42:
[...]
De kip (bijv in caesar salade) is vaak gort droog en smerig van smaak ongeacht merk :/ E
Dat heb je zelf in de hand als je het zelf bakt. Ik koop nooit borstfilet maar meestal dijenfilet of dijen/poten die ik eerst braad en daarna afschraap zodat je lekkere stukjes overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Afas Personal werkt zeer goed voor het bijhouden van in- en uitgaven.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennas7
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-08 14:27
Volwassenen: 1
Babies/Kinderen: Nee
Huisdieren: Nee
Eetpatroon: Veel groenten, rijst en pasta. Weinig vlees. Weinig frisdrank wel een flesje wijn per week.

Ik heb ca. €250,- per maand uitgegeven over de laatste 6 maanden. Wat minder is dan ik had gedacht. Vraag me nu wel af waar het dan wel aan opgaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroent83 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:33:
Wow, nee dat vind ik allemaal niet iets te extreem.
En eten moet van mij echt wel lekker zijn.

Zowiezo VLEES anders heb ik niet geeten.
Ja precies. Als je geen eiwit in je geraamte binnenkrijgt, blijf je constant een hongergevoel houden.
Dit komt omdat 2 bepaalde hormonen niet worden geactiveerd...lig je lekker met je 'volle buik' in je bed te rillen in je tuigje van de honger...oh wat hebben we lekker gegeten; rijst met alleen spinazie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik heb eerlijk gezegd meestal weinig zin om tot op de cent alles bij te houden wat we uitgeven per week. Het bedrag van 150 euro is meer een "streefbedrag". Hebben we wat extra's nodig? Geen probleem, dan halen we wel wat centen van de spaar af, maar dan word het iig direct al een bewuste actie. Idem de andere kant op. Hebben we toevallig een financiele meevaller > spaarrekening.

Hetzelfde geld ook voor roodstaan bijvoorbeeld. Ik heb nu al 10+ jaar gewoon 100 euro extra op de pinrekening gewoon om mocht het toevallig eens wat duurder te zijn, dat geen probleem meer is. Sindsdien nooit meer rood gestaan...

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik snap de roodstand niet. Het te besteden bedrag wordt gewoon verhoogd.
Dus EUR 100,00 op de rekening + EUR 100,00 roodstand tegestaan = EUR 200,00 saldo/te besteden.

Waarom kun je wel bij EUR 200,00 van de EUR 100,00 afblijven, maar bij EUR 100,00 niet zonder roodstand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

PcDealer schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:12:
Ik snap de roodstand niet. Het te besteden bedrag wordt gewoon verhoogd.
Dus EUR 100,00 op de rekening + EUR 100,00 roodstand tegestaan = EUR 200,00 saldo/te besteden.

Waarom kun je wel bij EUR 200,00 van de EUR 100,00 afblijven, maar bij EUR 100,00 niet zonder roodstand :?
Dat is gewoon een praktische invulling voor het feit dat wij 1 pinrekening hebben met 2 pinpassen. Zo komt het wel eens voor dat vrouwlief net dat leuke truitje in de stad vindt, terwijl ik net een brood pin. Dat truitje verreken ik dan achteraf. 100 euro is voor ons gewoon een duidelijk bedrag. Voor iemand anders kan dat 10 of 1000 euro zijn, afhankelijk van het uitgavepatroon.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Arthas schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:09:
Ons plaatje is iets anders geworden :) De kleine is er nu ruim een week en we kunnen natuurlijk nog geen balans opmaken, maar wel gaan budgetteren. [....]

Mijn zoon krijgt borstvoeding tot +/- 6 maand, dus qua voeding niet veel extra's. [...]

Budget toevoeging per maand voor de komende 3-4 maand. Bovenop de €250-270.
4-5 pak wegwerpluiers à grofweg 14 euro per pak [...]
3 pak billendoekjes à 3 euro per pak
We zijn anderhalf jaar verder en wat kon ik goed budgetteren :$
Zoonlief heeft nog tot ongeveer 10 maanden borstvoeding gehad, waarbij hij vanaf ongeveer 5 maanden ook vaster ging eten. Nu eet hij gewoon mee met de pot :)
Hij heeft welgeteld 8 potjes Olvarit gehad en dat was tijdens de vakantie.

De luiers hebben we stukken goedkoper gevonden, de billendoekjes ook. Maar als nieuwbakken vader kon ik destijds plannen wat ik wou, het werd toch anders :)

Onze gemiddelde maandelijkse uitgave aan boodschappen was in 2013 €330, voor 2014 is de stand nu gemiddeld €245.
Als we over geheel 2014 onder de €300 gemiddeld per maand blijven, ben ik al tevreden.

Wat is er veranderd, naast een klein zwart gat extra aan tafel?
- Minder frisdrank, bier en wijn.
- Minder snacks. Van 4 zakken per week naar minder dan 1. Scheelt toch snel een paar tientjes per maand.
- Maandelijks bezoek aan Duitse supermarkt. Met het geluk dat we zo dichtbij de grens wonen, scheelt dit echt teveel. Het karretje is groter en voller en de rekening is langer, maar het eindbedrag is lager.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 20:48
Net een klein half jaartje geleden met mijn eerste baan begonnen, dus ik ben nog redelijk gewend aan het goedkope leven als student. Ik denk dat ik voor 5 euro per dag makkelijk rond kom, dus om en nabij de 150 euro in de maand.

Nu ben ik redelijk fanatiek aan het fitnessen, dus eet ik ook best veel, voornamelijk genoeg eiwit is belangrijk. Per dag moet ik toch wel 150 gram binnen krijgen, wat best een dure aangelegenheid kan worden als dit voornamelijk uit vlees moet komen. Nu is whey een redelijk goedkope bron van eiwit, dus heb ik dit standaard in mijn ontbijt verwerkt samen met havermout en melk: snel, makkelijk, gezond en relatief goedkoop!
Mijn ontbijt kost om precies te zijn 75 cent! :P

Daarnaast kook ik eigenlijk elke avond, of kook ik voor meerdere keren tegelijk, maar gemiddeld heb ik voor 2,50 tot 3 euro wel een prima maaltijd staan! Wat vooral scheelt is het afzweren van kruidenmengsels, dit kan je prima zelf met een voorraadje kruiden van de toko. Daarnaast is het nog leuk ook, en geeft het meer voldoening om zelf te experimenteren met kruiden.

De rest van de dag eet ik voornamelijk brood, wat qua kosten ook niet echt bijzonder is. Als beleg is het vaak kaas, pindakaas, ham, oid. Grote favoriet is pindakaas met sambal en komkommer! Wederom goedkoop, gezond en lekker!

Ik eet bijzonder weinig tussendoortjes als snoep, chips, frisdrank en dergelijke, als ik al wat eet, dan is het fruit of noten (40 ct oid voor een zakje gezouten pinda's!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Wij dachten zelf altijd goedkoper uit te zijn door de hoofdmoot bij de Aldi te halen en de dingen die daar niet te krijgen zijn (of ronduit niet lekker) bij de Albert Heijn.. dat een tweetal jaren gedaan en de gemiddelde uitgave lag rond de 75/80 euro (per week) totaal.
Door wat drukte de laatste maanden gingen we een aantal keren alleen naar de AH en het viel ons op dat we dan minder uitgeven, zolang je de “Aldi”-producten vervangt door de goedkope “basic” merken van de AH.
Gemiddelde uitgave ligt nu rond de 60 euro. We zijn niet van de tussendoortjes (behalve fruit) en kopen hooguit wat kleins en een fles cola voor de zaterdagavond.

We geven dus met 2 personen zo’n 240/250 euro per maand uit aan boodschappen, dat is inclusief verzorgingsproducten. Die kopen we vaak in bulk bij aanbiedingen. Ik weet inmiddels dat ik ongeveer 4 busjes deo of twee potjes gel moet meenemen voor de volgende actie met dezelfde deo/gel er weer is. :P

Geen reclame voor de AH dit, meer een soort statement tegen het “dubbele” boodschappen doen, zoals veel mensen in mijn omgeving lijken te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-03-2023
Het lijkt wel alsof mijn boodschappen steeds duurder worden. Daar waar ik eerst 50-70 euro kwijt was (inclusief snoeppies), ben ik de laatste tijd juist 70-90 euro kwijt aan de wekelijkse boodschappen (exclusief snoeppies).

Misschien komt het doordat mijn vriend weer werkt en er dus wat meer brood, koffie en beleg doorheen gaat, maar dat zouden de "exclusief snoeppies" toch moeten compenseren eigenlijk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Prosac2010 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:03:
Door wat drukte de laatste maanden gingen we een aantal keren alleen naar de AH en het viel ons op dat we dan minder uitgeven, zolang je de “Aldi”-producten vervangt door de goedkope “basic” merken van de AH.

Geen reclame voor de AH dit, meer een soort statement tegen het “dubbele” boodschappen doen, zoals veel mensen in mijn omgeving lijken te doen.
AH kan inderdaad heel goedkoop zijn als je sterk bent en jezelf niet laat verleiden. Ze hebben veel duurdere dingen maar die hoef je natuurlijk niet te kopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Prosac2010 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:03:
Ik weet inmiddels dat ik ongeveer 4 busjes deo of twee potjes gel moet meenemen voor de volgende actie met dezelfde deo/gel er weer is. :P
Sinds deo's vrijwel allemaal over zijn op "dry" i.p.v. "gewoon veel alcohol" heb ik de grootste moeite om niet binnen 24 uur weer te stinken. Axe Dimension o.i.d. werkte altijd prima, nu niet meer.
Ik gebruik nu deo van de Duitse DM-drogist. Kost iets van 85 cent voor een grote spuitbus. Douchegel/shampoo 65 cent, scheergel ook 3 keer niks.
We hadden de laatste keer een rekening voor 130 euro bij de drogist, dus we kunnen even vooruit :)

@hieronder: Helpt ook niet. De rollers zijn nu ook "dry".

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 27-05-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer eens een roller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
krazzix schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:43:
Alle bonnetjes bewaren, kijken waar je het meeste aan uit geeft, daar op als eerste bezuinigen.

Zo maak je de grootste slagen.
Dat kan niet altijd. Sommige dingen zijn gewoon duur (denk aan koffie, wasmiddel, etc). Daar valt alleen maar op te bezuinigen door het niet te drinken of te gebruiken.

Was het allemaal maar zo simpel :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Sigaretten en drank niet meegerekend toch nog best veel, wij zijn met ze tweeën en ik schat toch wel snel 400 euro per maand. Wel haal ik groenten wekelijks op de markt, voor 7,50 een grote tas vol waar je prima een week van kan eten. Vlees haal ik meestal bij de voordeelslager, meestal zo een 20 euro (meestal 4 soorten vlees, ieder een kilo).

Waar de rest heen gaat: geeeeeeeeeeen ideeeeeeeeeee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Anne87 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:19:
Het lijkt wel alsof mijn boodschappen steeds duurder worden. Daar waar ik eerst 50-70 euro kwijt was (inclusief snoeppies), ben ik de laatste tijd juist 70-90 euro kwijt aan de wekelijkse boodschappen (exclusief snoeppies).

Misschien komt het doordat mijn vriend weer werkt en er dus wat meer brood, koffie en beleg doorheen gaat, maar dat zouden de "exclusief snoeppies" toch moeten compenseren eigenlijk :D.
Sommige dingen zijn erg duur in de supermarkt, met name zaken als Kaas, sallades en vlees kun je prima halen op de markt of bij de groenteman/slager. Zelf woon ik in Oud-West, en daar hebben we veel kleine groentezaken die prima prijs/kwaliteit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

raptorix schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:33:
Sigaretten en drank niet meegerekend toch nog best veel, wij zijn met ze tweeën en ik schat toch wel snel 400 euro per maand. Wel haal ik groenten wekelijks op de markt, voor 7,50 een grote tas vol waar je prima een week van kan eten. Vlees haal ik meestal bij de voordeelslager, meestal zo een 20 euro (meestal 4 soorten vlees, ieder een kilo).

Waar de rest heen gaat: geeeeeeeeeeen ideeeeeeeeeee.
Vlees voor 5 Euro per kilo, dat is echt lomp weinig. Ik kom hier niet onder de 15 €/kg weg, dat is dan wel biologisch. Een goede reden om als halve vegetariër door het leven te gaan in ieder geval.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
raptorix schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:35:
[...]

Sommige dingen zijn erg duur in de supermarkt, met name zaken als Kaas, sallades en vlees kun je prima halen op de markt of bij de groenteman/slager. Zelf woon ik in Oud-West, en daar hebben we veel kleine groentezaken die prima prijs/kwaliteit leveren.
Om eerlijk te zijn is het hier bij de slagers juist een stuk duurder als bij de supermarkt. Veel keuze uit slagers heb ik helaas ook niet, dus er valt wellicht ook weinig te concurreren.

Ik heb één keer een gourmetschotel besteld bij de slager en daar heb ik nu nog nachtmerries van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Garyu schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:38:
[...]

Vlees voor 5 Euro per kilo, dat is echt lomp weinig. Ik kom hier niet onder de 15 €/kg weg, dat is dan wel biologisch. Een goede reden om als halve vegetariër door het leven te gaan in ieder geval.
Het is zeker geen biovlees, maar kwalitatief wel goed en zeker vers, ze hebben een "open keuken" waar het vlees ter plekke uitgebeend word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:38:
[...]

5 euro per kilo vind ik een prima streven, kippenpoten zijn nog veel goedkoper bij bijv. een turkse slager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat betreft wasmiddelen: daarvan is de voorgeschreven hoeveelheid altijd veel te veel, dan kun je rustig halveren. Tevens helpt het om minder vaak te wassen: je handdoeken hoeven echt niet na 1x gebruiken de was in, hetzelfde geld voor je spijkerbroek. Dat je sokken en ondergoed dagelijks wisselt is logisch, maar die nemen ook niet de ruimte in de was in.

Evenals shampoo etc. Zeker voor kort haar is een paar druppels, ter grote van nog geen dubbeltje, meestal voldoende en je haar elke dag wassen is alleen maar slecht voor je haar, of zelfs maar alleen elke dag douchen, vooral als je zeep of douchegel gebruikt.

Ik weet het, je mag het in Nederland eigenlijk niet zeggen, maar ik doe gemiddeld zeker 9 maanden met een fles shampoo of een fles douchegel. Dan is het ineens niet duur meer.

En 't spaart ook nog eens op je energiekosten.

Wat betreft goedkoop vlees: wij kopen alleen biologisch vlees, ook biologische kip en duurzame vis. Dan ben je ineens 25 euro kwijt voor 'n kilo kipfilet. Zolang we het kunnen betalen, zie ik niet in waarom een beest een slechter leven moet hebben omdat ik zo nodig vlees én van alles en nog wat moet hebben. Dan maar bezuinigen op andere posten. (En ja, ik weet dat het nog steeds geen wondermiddel is, maar alle beetjes helpen, hoop je dan toch).

[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 27-05-2014 17:23 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RemcoDelft schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:12:
[...]

Sinds deo's vrijwel allemaal over zijn op "dry" i.p.v. "gewoon veel alcohol" heb ik de grootste moeite om niet binnen 24 uur weer te stinken. Axe Dimension o.i.d. werkte altijd prima, nu niet meer.
Ik gebruik nu deo van de Duitse DM-drogist. Kost iets van 85 cent voor een grote spuitbus. Douchegel/shampoo 65 cent, scheergel ook 3 keer niks.
We hadden de laatste keer een rekening voor 130 euro bij de drogist, dus we kunnen even vooruit :)

@hieronder: Helpt ook niet. De rollers zijn nu ook "dry".
Probeer de deosticks van Brummel (zit alcohol in), ik weet niet zeker of ze te koop zijn in Nederland, ik haal ze altijd uit Barcelona samen met deo sticks van Oldspice (ik hou niet van spuitbussen al die troep komt in de lucht en in je longen). De geur is ook lekker ipv. de standaard unilever geuren.

Mijn huishouden bestaat uit:
Volwassenen: 2
Babies/Kinderen: Gelukkig nog geen enkele :+
Huisdieren: helaas niet.
Eetpatroon: Gezond.
Kosten p/m 200/400€

Ik train veel (sportschool), drink weinig (alcohol) en eet weinig vlees (reden staat hieronder). Veel kwark en groeten & fruit en eigenlijk niks aan snacks uit de frituurpan en weinig uit een zak(chips koekjes etc). Ik eet misschien 500 gram eigen gekocht vlees per week (en daarnaast eet ik minstens elke week nog is -vlees- bij me ouders).
Mijn vriendin is boeddhistisch en eet zo min mogelijk dieren, we eten bijna altijd samen dus dan eten we het zelfde (dan heb ik geen zin om apart vlees erbij te doen).
We kopen zowel (2/3) bij A merk winkels als (1/3) outlet supermarkten :+ (lidl's), vaak haal ik 'snack's' bij de lidl zoals chocolade, wijn, kaas en chips
Ik denk dat onze kosten (relatief) ook laag zijn omdat ik bijna alles zelf maak (pasta saus etc), ik koop niks kant en klaar. Kant en klare maaltijden is onze junkfood :) De (relatief) hoogste kosten zijn de kosten voor de healthfoods of trainings foods. Om de zoveel tijd kopen we allerlei zaden, pitten en bessen. (pompoen, chia, goji etc) en andere 'foods' als wheatgrass (iherb.com) en shakies bij me supplementen dealer :) Ik merk dat als we meer dan een bepaald bedrag uitgeven we vaak eten moeten weggooien en dat vind ik zo'n verspilling van resources :( .

*Wheatgrass werkt uitstekend tegen hooikoorts, heb je hooikoorts; koop die handel neem elke dag een theelepel met water/sap of neem het alleen tijdens hooikoorts seizoen. Ik was sceptisch (van aard) maar het werkt wel degelijk. *
Ardana schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:22:
Wat betreft wasmiddelen: daarvan is de voorgeschreven hoeveelheid altijd veel te veel, dan kun je rustig halveren. .....txt......beetjes helpen, hoop je dan toch).
Qua wasmiddelen koop ik het goedkoopste van goedkoopste (lidl wit en gekleurd) en meng het samen met soda of gebruik schoonmaak azijn als was verzachter. Ik vind waspoeder het meest onzinnige wat er is (en test hebben ook bewezen dat lidl was poeder het beste wast ook op lage temperaturen).
Ik was alles op lage temperaturen (30 graden) afgezien van handoeken en bedgoed.

Qua biologisch... me vriendin wil ook alles biologisch. Ik geloof er geen k*t van dat dingen biologisch zijn het zijn gewoon gerebrand'de groenten en vlees voor een premium prijs. (zie afgelopen vlees schandaal).
Ik vind dat je best meer mag betalen voor vlees en het welzijn van dieren, maar er is geen (daadwerkelijke) controle. En als iedereen biologisch voedsel zou gaan eten dan moet er massa geproduceerd biologisch voedsel gemaakt worden... dan zou het voedsel weer gemaakt moeten worden zoals het nu gedaan wordt. Aangezien biologisch vroeger niet efficiënt genoeg was gebleken :+

[ Voor 18% gewijzigd door D0gtag op 27-05-2014 17:43 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ardana schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:22:
Wat betreft goedkoop vlees: wij kopen alleen biologisch vlees, ook biologische kip en duurzame vis. Dan ben je ineens 25 euro kwijt voor 'n kilo kipfilet. Zolang we het kunnen betalen, zie ik niet in waarom een beest een slechter leven moet hebben omdat ik zo nodig vlees én van alles en nog wat moet hebben. Dan maar bezuinigen op andere posten. (En ja, ik weet dat het nog steeds geen wondermiddel is, maar alle beetjes helpen, hoop je dan toch).
Toen we het konden betalen kochten we ook vaak biologisch vlees en nu we dat niet meer kunnen ga ik voor de kiloknallers, so be it.

Wat ook een leuke is: bij AH gebeurt het vaak dat ze dingen verkeerd vullen en als je ze erop wijst kun je t verschil terugkrijgen. Ik pak ze er vaak op en toevallig net nog gezorgd dat ik van een product wat normaal bijna 4 euro kost een 2e gratis gekregen omdat t bordje verkeerd stond. Ik had het toch nodig dus komt mooi uit. AH kan het best hebben ook, bij n klein winkeltje doe ik t niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

D0gtag schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:34:
En als iedereen biologisch voedsel zou gaan eten dan moet er massa geproduceerd biologisch voedsel gemaakt worden... dan zou het voedsel weer gemaakt moeten worden zoals het nu gedaan wordt. Aangezien biologisch vroeger niet efficiënt genoeg was gebleken :+
Dat is maar gedeeltelijk waar:
We willen idd meer vlees eten dan er (vermoedelijk) op een biologische manier gefokt kan worden, dus dat betekent dat we minder vlees moeten gaan eten. Wat mij betreft geen probleem.
Efficiëntie en het huidige systeem van kilo-knallersheeft minstens net zoveel te maken met hoeveelheden, als met winst. Dus wellicht is het goed mogelijk om iedereen iedere dag biologisch vlees te laten eten, alleen kost het dan 10x meer dan het nu kost.

Dat is een kwestie van keuzes maken waar je je geld aan uit wil geven.

Vooralsnog worden er meer kilo-knallers verkocht dan biologisch vlees, dus welke keuze de meerderheid maakt lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Laatst wilde ik ook eens biologisch doen en ging wat kipfilet halen bij de Albert Heijn. Daar betaalde ik niet minder dan 25 euro per kilo voor. Dat is ook eens en nooit meer. Bij de Turkse slager haal ik een hele kip voor 4 euro. Ik wil best mijn steentje bijdragen, maar 25 euro de kilo voor kipfilet is gewoon absurd. Voor de helft per kilo koop ik regelmatig "wild rundvlees", gewoon van een rund wat in een natuurgebied rondloopt hier in Nederland, of je koopt voor de helft bij koopeenkoe.nl en je kan je eigen koe gewoon opzoeken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Absurd of een goede prijs? Het is "in the eye of the beholder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Ik haal kip voor 6,50 de kilo op de markt en dat is goede kip. Geen opgespoten zooi.

En t kan mij niet verrotten waar t vandaan komt. Ik wil gewoon goed vlees en het hoe en wat boeit me verder vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik kan me dat maar nauwelijks voorstellen. Ben blij dat ik ook niet alles weet, want ik denk dat ik dan nauwelijks nog een hap door m'n keel kan krijgen. Ik heb minder moeite met mensen die zelf slachten, dan met mezelf, als consument die niet altijd wil weten wat er gebeurd.

Overigens heb ik wel "Kill it, eat it, cook it" gezien, dus 'k denk dat ik m'n kop minder in 't zand steek dan de gemiddelde consument ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

D0gtag schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:34:
Qua biologisch... me vriendin wil ook alles biologisch. Ik geloof er geen k*t van dat dingen biologisch zijn het zijn gewoon gerebrand'de groenten en vlees voor een premium prijs. (zie afgelopen vlees schandaal).
Ik vind dat je best meer mag betalen voor vlees en het welzijn van dieren, maar er is geen (daadwerkelijke) controle. En als iedereen biologisch voedsel zou gaan eten dan moet er massa geproduceerd biologisch voedsel gemaakt worden... dan zou het voedsel weer gemaakt moeten worden zoals het nu gedaan wordt. Aangezien biologisch vroeger niet efficiënt genoeg was gebleken :+
Dit is wel een erg negatieve kijk op de zaken. Biologisch is een slecht gereguleerde markt, dat is zeker waar. Een gigantisch deel van het Nederlandse biologische vlees is gewoon overgevlogen vlees uit Argentinië, heel vergelijkbaar met niet-biologisch maar strikt gezien voldoet het aan de meest basic eisen. Dat brengt het probleem met zich mee dat er ook een gigantische CO2-footprint achter bio-vlees zit, en ik weet niet of je nou één probleem marginaal moet proberen te verminderen ten koste van een ander globaal probleem.

Dan lijkt het me een stuk beter om gewoon in het geheel te minderen, of van gecontroleerde bronnen te kopen. Vergeet ook niet: een groot deel van het vlees uit de bio-industrie wordt zo diervriendelijk mogelijk gekweekt, en er is (best productief ook nog) veel aandacht voor de punten waar het nog structureel misgaat: veetransporten (nieuwe [mega]stallen moeten on-site slachtprovisies krijgen), groeihormonen en aspecifieke antibiotica, stalhygiëne, etc. Het belangrijkste probleem, de landbouwsubsidies, heb ik maar opgegeven om te denken dat dat ooit wordt afgeschaft.

Hoe dan ook: zowel voor de portemonnee als voor dier en omgeving is het het beste om simpelweg minder vlees te eten. En als je vlees eet: opletten waar het vandaan komt en kijken of er een gecontroleerd keurmerk op staat en niet alleen 'biologisch'. Bijvoorbeeld het 'beter leven'-logo.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Ravnoss schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:40:
Laatst wilde ik ook eens biologisch doen en ging wat kipfilet halen bij de Albert Heijn. Daar betaalde ik niet minder dan 25 euro per kilo voor. Dat is ook eens en nooit meer. Bij de Turkse slager haal ik een hele kip voor 4 euro. Ik wil best mijn steentje bijdragen, maar 25 euro de kilo voor kipfilet is gewoon absurd. Voor de helft per kilo koop ik regelmatig "wild rundvlees", gewoon van een rund wat in een natuurgebied rondloopt hier in Nederland, of je koopt voor de helft bij koopeenkoe.nl en je kan je eigen koe gewoon opzoeken ;).
Als iedereen biologische kip zou willen eten, dan zullen er hele grote kippenrennen moeten komen. Er is bij lange na niet genoeg biologische kip in Nederland beschikbaar. Een biologische kip heeft ongeveer 4m² ruimte voor zichzelf. Als je bedenkt dat er in 2013 per dag bijna 1.5 miljoen kippen in Nederland geslacht werden en een biologische kip ongeveer 80 dagen oud wordt, heb je dus ruimte voor 120 miljoen kippen nodig. 480 miljoen m² ofwel bijna een derde van provincie Utrecht.

Je betaalt trouwens niet alleen voor het biologische, maar bijna dubbel voor de extra bewerkingen. Ook je biologische kip kun je wel goedkoper krijgen. Reken op zo'n 12 euro per biologische kip van 1.5-1.8 kilo. Moet je alleen wel zelf je twee filets er van snijden. Maar dan heb je ook de twee kippepoten, de twee vleugels en eventueel karkas voor de soep.
Ik ga zeker geen 25 euro per kilo kipfilet betalen als ik voor hetzelfde geld ook een kilo biologische entrecote kan krijgen.

Voor het probleem dat mux beschrijft, kijk eens op http://www.bewustbiologisch.nl/. Als je daar de boerderijen uitzoekt, kun je er vrij zeker van zijn dat je biologische stukje vlees niet van ver wordt ingevlogen.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 19:51
Ik haal het gewoon bij een oplsag waar kleine winkels hun boodschappen doen.
spaghetti,macaroni, kosten me 33 cent, voor op de brood kipfilet,salami,kalkoen filet etc 40/50 cent en zijn dan ook nog maanden vers.Ben zeker altijd de helft goedkoper en soms met acties 70/80%.

Enige nadeel is dat ik ze in dozen moet kopen waar b.v 20 inzit,deel het dan ook met mijn familie.
Heb ooit 10 jaar terug een bon gekregen van me ouders waarme ik zorgeloos erin en eruit kom zonder enig registratie,
Ik weet dan ook niet precies wat ik uitgeef per maand 1 x keer boodschappen kost me soms 800/900 euro wat weer gedeeeld word door 3/4 families.

[ Voor 18% gewijzigd door sevinc op 27-05-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Sinds kort haal ik ook wel eens boodschappen bij de Sligro, uiteraard wel op de fiets. Scheelt ook behoorlijk op bepaalde producten. Nu is de kipfilet bijvoorbeeld in de aanbieding, €4,95 per kilo, incl. btw. Prima kip.

http://folder.sligro.nl/foodvers-hg-folder-2014-07/page/1

Zolang je een pasje hebt, boeit het niemand dat je daar niet-zakelijke boodschappen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Arthas schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:42:
[...]

Als iedereen biologische kip zou willen eten, dan zullen er hele grote kippenrennen moeten komen. Er is bij lange na niet genoeg biologische kip in Nederland beschikbaar. Een biologische kip heeft ongeveer 4m² ruimte voor zichzelf. Als je bedenkt dat er in 2013 per dag bijna 1.5 miljoen kippen in Nederland geslacht werden en een biologische kip ongeveer 80 dagen oud wordt, heb je dus ruimte voor 120 miljoen kippen nodig. 480 miljoen m² ofwel bijna een derde van provincie Utrecht.

Je betaalt trouwens niet alleen voor het biologische, maar bijna dubbel voor de extra bewerkingen. Ook je biologische kip kun je wel goedkoper krijgen. Reken op zo'n 12 euro per biologische kip van 1.5-1.8 kilo. Moet je alleen wel zelf je twee filets er van snijden. Maar dan heb je ook de twee kippepoten, de twee vleugels en eventueel karkas voor de soep.
Ik ga zeker geen 25 euro per kilo kipfilet betalen als ik voor hetzelfde geld ook een kilo biologische entrecote kan krijgen.
Persoonlijk koop ik liever een halve kilo biologisch vlees dan tien kilo kiloknaller.

De tip van de hele kip is een goede, heb dat nu ook een paar keer gedaan en het snijden van zo'n kip is echt makkelijk. Vervolgens invriezen en verschillende gerechten mee maken.
Voor het probleem dat mux beschrijft, kijk eens op http://www.bewustbiologisch.nl/. Als je daar de boerderijen uitzoekt, kun je er vrij zeker van zijn dat je biologische stukje vlees niet van ver wordt ingevlogen.
De biologische slager om de hoek vliegt het niet uit Argentinië in hoop ik. Misschien geen garantie, maar het is een begin.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:30
een keer in de zoveel weken rijd ik een keer naar duitsland (Kaufland) en haal daar de verzorgingsproducten. Als je een feestje hebt is het bier er ook veel goedkoper. En zo zijn er nog wel meer zaken te noemen.

flesje bruisend water 1.5L (spa rood variant), 19 cent excl. pfand.
Haal je bij de appie of welke winkel dan ook geen fles voor.

Niet alles is er goedkoper maar als je er zo nu en dan eens bent kan het wel rendabel zijn om dit te doen.
Zijn er nog meer mensen die dit doen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Sefyu schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:21:
Sinds kort haal ik ook wel eens boodschappen bij de Sligro, uiteraard wel op de fiets. Scheelt ook behoorlijk op bepaalde producten. Nu is de kipfilet bijvoorbeeld in de aanbieding, €4,95 per kilo, incl. btw. Prima kip.

http://folder.sligro.nl/foodvers-hg-folder-2014-07/page/1

Zolang je een pasje hebt, boeit het niemand dat je daar niet-zakelijke boodschappen doet.
Voor dat geld haal ik het ook gewoon bij mijn slager, en dat is prima kip, slager bij de Ten Kate markt, geen idee hoe ie heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:24
Wij zijn ongeveer 40-45 euro per week kwijt aan boodschappen voor 2 personen.
Halen de boodschappen bij de Dirk, Lidl(groentes) en wat restdingetjes bij de Aldi.

We eten niet heel goedkoop, ook geen groentes uit potjes of vriezer.
Eten vooral zoete aardappel, vlees, groentes, fruit (appel/banaan is er altijd), redelijk veel ei (ipv ontbijt met brood gebakken ei met spek en champignon), salades, cashews + amandelen.

Ook een tijd naar de markt geweest voor de boodschappen, maar dat is simpelweg duurder dan de supermarkt en we merken in kwaliteit weinig tot geen verschil.

Vroeger waren we bijna het dubbele kwijt aan boodschappen, hier op kunnen besparen door:
1x per week boodschappen doen
geen frisdranken kopen, we drinken thee of water.
Vrij vaste lijst met boodschappen, weten daardoor precies bij welke winkel het het goedkoopst is (bacon bij de aldi, groente bij de lidl, eieren bij de dirk, etc etc)
vanwege koolhydraatarm snoepen we niet, dat scheelt ook ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

mux schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:35:
[...]

Dit is wel een erg negatieve kijk op de zaken. ..........txt..........het vandaan komt en kijken of er een gecontroleerd keurmerk op staat en niet alleen 'biologisch'. Bijvoorbeeld het 'beter leven'-logo.
Ardana schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:08:
[...]

Dat is maar gedeeltelijk waar:
We willen idd meer vlees eten dan .....txt...... kilo-knallers verkocht dan biologisch vlees, dus welke keuze de meerderheid maakt lijkt me duidelijk.
Ik wil het liefst wel weten waar me vlees vandaan komt en hoe het geslacht wordt en vind het ook belangrijk om te weten wat er in me eten zit ipv. als het maar lekker is (ik suggereer niet dat jullie dat zeggen :+ , maar ik heb dat wel vaker gehoord van andere). Van de slagers bedrijven is het bekend dat er massaal gefraudeerd wordt op o.a. herkomst van het vlees (zelfs diersoort) en dat dat al jaren gebeurd en bekend is maar dat er gewoon te weinig controles en controleurs zijn (pakkans is vergelijkbaar als bij misdaad... zeer klein :+ ). De fabrikant lacht zich in een breuk als jij kip koopt van 24€ de kilo terwijl het gewoon normale kip is. Het beste is om je eigen dieren uit te zoeken alleen zal dat hier in Nederland wel moeilijk worden.
Qua hoeveelheid vlees eet ik al weinig dus nog meer minderen zou beteken dat ik vegetariër ben geworden :+ Kilo knallers doe ik sowieso niet aan mee. Ik koop wanneer ik trek heb.
Kip is meestal niet zo'n punt maar goedkoper biefstuk proef ik wel, ik geef liever wat meer uit aan kwaliteit.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb het idee dat ik in mijn eentje even duur uit ben als de meesten met zijn 2en hier. Heb nu een budget ingesteld van €125,- per maand, en ik ga eens kijken hoe dat lukt.

Wat zijn anderen mensen in hun eentje kwijt, en hoe verhoud zich dat tegenover met zijn tweeen ?
D0gtag schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:50:
[...]

[...]

Ik wil het liefst wel weten waar me vlees vandaan komt en hoe het geslacht wordt en vind het ook belangrijk om te weten wat er in me eten zit ipv. als het maar lekker is (ik suggereer niet dat jullie dat zeggen :+ , maar ik heb dat wel vaker gehoord van andere). Van de slagers bedrijven is het bekend dat er massaal gefraudeerd wordt op o.a. herkomst van het vlees (zelfs diersoort) en dat dat al jaren gebeurd en bekend is maar dat er gewoon te weinig controles en controleurs zijn (pakkans is vergelijkbaar als bij misdaad... zeer klein :+ ). De fabrikant lacht zich in een breuk als jij kip koopt van 24€ de kilo terwijl het gewoon normale kip is. Het beste is om je eigen dieren uit te zoeken alleen zal dat hier in Nederland wel moeilijk worden.
Qua hoeveelheid vlees eet ik al weinig dus nog meer minderen zou beteken dat ik vegetariër ben geworden :+ Kilo knallers doe ik sowieso niet aan mee. Ik koop wanneer ik trek heb.
Kip is meestal niet zo'n punt maar goedkoper biefstuk proef ik wel, ik geef liever wat meer uit aan kwaliteit.
www.wildrundvlees.nl

[ Voor 68% gewijzigd door Sibylle op 28-05-2014 10:51 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Devian schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:17:
Wij zijn ongeveer 40-45 euro per week kwijt aan boodschappen voor 2 personen.
Halen de boodschappen bij de Dirk, Lidl(groentes) en wat restdingetjes bij de Aldi.

We eten niet heel goedkoop, ook geen groentes uit potjes of vriezer.
Eten vooral zoete aardappel, vlees, groentes, fruit (appel/banaan is er altijd), redelijk veel ei (ipv ontbijt met brood gebakken ei met spek en champignon), salades, cashews + amandelen.

Ook een tijd naar de markt geweest voor de boodschappen, maar dat is simpelweg duurder dan de supermarkt en we merken in kwaliteit weinig tot geen verschil.

Vroeger waren we bijna het dubbele kwijt aan boodschappen, hier op kunnen besparen door:
1x per week boodschappen doen
geen frisdranken kopen, we drinken thee of water.
Vrij vaste lijst met boodschappen, weten daardoor precies bij welke winkel het het goedkoopst is (bacon bij de aldi, groente bij de lidl, eieren bij de dirk, etc etc)
vanwege koolhydraatarm snoepen we niet, dat scheelt ook ;).
Wow, dat is wel heel weinig, ik heb af en toe dagen dat ik 40 euro kwijt ben, nu ben ik wel iemand die over algemeen redelijk prijsonbewust ben, hoewel ik in supermarkt voor meeste producten gewoon het goedkoopste pak, helaas heb ik geen Lidl of Aldi in de buurt, en aangezien ik geen auto heb kom ik er ook niet zo snel. In verleden woonde ik zo een beetje naast de Lidl en toen haalde ik bepaalde producten daar wel, met name dingen als non-food, maar vond de salades van ze ook super lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Sibylle schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:50:
Ik heb het idee dat ik in mijn eentje even duur uit ben als de meesten met zijn 2en hier. Heb nu een budget ingesteld van €125,- per maand, en ik ga eens kijken hoe dat lukt.

Wat zijn anderen mensen in hun eentje kwijt, en hoe verhoud zich dat tegenover met zijn tweeen ?

[...]

www.wildrundvlees.nl
www.koopeenkoe.nl :)
(Bezorgen wel thuis)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik ben iemand die vlees eet wanneer hij zin heeft (door de supermarkt banjert), ik denk dat wanneer je zo'n vlees pakket besteld je onherroepelijk meer vlees gaat eten. Wanneer komen ze met de: koopeenkip.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
raptorix schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:44:
[...]

Wow, dat is wel heel weinig, ik heb af en toe dagen dat ik 40 euro kwijt ben, nu ben ik wel iemand die over algemeen redelijk prijsonbewust ben, hoewel ik in supermarkt voor meeste producten gewoon het goedkoopste pak, helaas heb ik geen Lidl of Aldi in de buurt, en aangezien ik geen auto heb kom ik er ook niet zo snel. In verleden woonde ik zo een beetje naast de Lidl en toen haalde ik bepaalde producten daar wel, met name dingen als non-food, maar vond de salades van ze ook super lekker.
Ontbijt je dan met champagne en kaviaar en zet je dat de rest van de dag door? :+ Met 40 euro per dag aan boodschappen dan moet je wel echt als een koning eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je uit de deur eet zou dat wel kunnen, maar dat is behoorlijk wat ja om dagelijks te doen.

Uit eten gaan reken ik persoonlijk trouwens niet als boodschappen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Cartman! schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:12:
[...]

Ontbijt je dan met champagne en kaviaar en zet je dat de rest van de dag door? :+ Met 40 euro per dag aan boodschappen dan moet je wel echt als een koning eten.
Ik zie "af en toe" staan. Ik heb ook weleens EUR 45,00 op een dag, maar best een paar dagen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
PcDealer schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:10:
[...]

Ik zie "af en toe" staan. Ik heb ook weleens EUR 45,00 op een dag, maar best een paar dagen niets.
Je bedoelt dat je boodschappen doet voor een paar dagen?
Of eet je op één dag voor €45,- en daarna een paar dagen niks behalve water?

Lijkt me handig om simpelweg boodschappenkosten per maand te delen door het aantal dagen in die maand, anders heb ik ook dat ik soms €100,- aan eten uitgeef op een dag, en dan 10 dagen €0,- 8)7

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Wat ik me afvraag is of bij de genoemde bedragen ook de rookwaar en de alcoholische versnaperingen zijn meegenomen.
Dat kan soms behoorlijk aantikken per maand.

Zo waren wij met z'n tweetjes per maand rond de 200 E kwijt alleen aan het roken. Dat doen we dus nu niet meer. Hoewel, ik rook nog wel eens een elektronische sigaret, maar die kosten zijn verwaarloosbaar.

Wat geven jullie uit aan roken en drank?

Wij zitten hier rond de 300 Euro met 2 volwassenen.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schinnen-groen schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:02:
Betekent dat, gezien jullie niet roken, 300 euro per maand aan drank? Drink je dan wat duurder spul of drink je vrij veel?

Of buiten de deur natuurlijk, die had ik nog niet meegenomen, maar dat reken ik niet tot boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:06:
[...]

Betekent dat, gezien jullie niet roken, 300 euro per maand aan drank? Drink je dan wat duurder spul of drink je vrij veel?

Of buiten de deur natuurlijk, die had ik nog niet meegenomen, maar dat reken ik niet tot boodschappen.
Hahaha (hik..) Nee, dat zijn de uitgaven voor de boodschappen. Tel daar nog zo'n 30 Euro op voor de drank.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 18:15
Leuk topic, interessant om te zien hoe veel (en soms hoe weinig) anderen uitgeven hieraan.

Hier is de situatie als volgt:

Babies/Kinderen: geen
Huisdieren: geen
Eetpatroon: Gezond / sporten; Heb een heel vast eetpatroon, enige variable is het avondeten eigenlijk.
Drank/sigaretten: geen

Wekelijkse boodschappen minimaal 80 maximaal 110 bij AH, afhankelijk van het avondeten. Kip bestellen we altijd los online, dus hier komt nog iets bovenop. Drinken bijna nooit frisdrank of drank, maar koffie en thee.

We hebben wel eens de Jumbo geprobeerd (de enige andere supermarkt heel dichtbij), maar vonden het kleine prijsverschil het niet waard.

Voor de hoeveelheid eten die er hier doorheen gaat, vind ik het een schappelijk bedrag. Als ik zie hoeveel sommigen uitgeven (niet persé hier in dit topic) en dan eigenlijk niet zoveel kopen.

Vroegâh ging ik elke dag naar de supermarkt, en nam mee wat er leuk uit zag en makkelijk snel te maken was; een gouden combi om duur uit te komen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wat ik me afvraag is of bij de genoemde bedragen ook de rookwaar en de alcoholische versnaperingen zijn meegenomen.
Bij ons inclusief, wasmiddel, shampoo, etc. Mijn vrouw rookt niet zo veel: pakje van EUR 6,00 per 5-7 dagen. Mocht ze nou meer roken, dan hebben wij gewoon minder te besteden aan boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Volwassenen: 2 (Man +Vrouw)
Eetpatroon: 5 van de 7 dagen gezond
Drank/sigaretten: af en toe wat biertjes :) en met roken zijn we (gelukkig) gestopt!
Uitgaven aan alle verzorgingsproducten en boodschappen + eten: 150euro p.p (300,-eur p maand)

Wij kopen momenteel alle boodschappen bij de AH omdat veel euroshopper/huismerk producten steeds goedkoper werden en op een aantal verwaarloosbare verschillen per product na is dat altijd goedkoper.

Normaal gaven wij samen slechts 200 euro per maand uit maar omdat wij sinds 2 maanden veel gezonder zijn gaan eten is het nu 50,- p.p. meer.

Duurste producten van de maand in willekeurige volgorde:
-Wasmiddellen (wachten altijd bonus acties aan en kopen merk)
-Vrouwen ''spullen'' (shampoo haarlak etc.)
-Groenten (soms blijft er wat over helaas)
-Fruit (Vers geperste fruit smoothies, sinasappelen, aardbeien, frambozen, kersen etc. )
-coca cola (zero)
-Zalm, vlees etc

Goedkopere producten bij AH kan je steeds meer vinden denk dan aan: Eieren, pasta's bouillon, diverse dranken zoals ice tea etc

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 21:24
Volwassenen: 2.
Kinderen: geen
Huisdieren: 1 hond
Eetpatroon: zo veel mogelijk gezond zolang binnen budget.
Drank/sigaretten: Nope.
Uitgaven aan alle verzorgingsproducten en boodschappen + eten: afhankelijk van maandelijks budget, maar max 50,- de week voor ons beiden.

Veel van onze grote inkopen doen wij in Duitsland.
We hebben gemerkt dat zaken als pasta, vis, vlees, wasmiddel e.d. en andere kleine dingen daar vele male goedkoper zijn en kwalitatief vaak beter dan bijv. huismerk in NL.

Een kilo gehakt bijv. voor nog geen 2 euro :) en een volle zalm voor nog geen 10tje.
Ook is het erg fijn om te weten wat ze toevoegen aan het vlees qua vocht (denk aan kip) want dit moeten ze op de verpakking zetten.
Bij vis staat het ook vaak op de verpakking wanneer in de diepvries.

Dingen als verse groente, persoonlijke verzorging en brood halen wij bij onze super (ah of Jumbo).
Voor kwaliteit en prijs maakt dit geen verschil.

Duurste producten zijn meestal zaken voor persoonlijke verzorging en het vis/vlees en het honden voer wat we bestellen via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:30
Sinds kort halen wij onze groentes, fruit, yoghurt en eieren bij een lokale boer. Niet officieel biologisch (die eisen zijn bizar streng, maar ze gebruiken geen pesticiden en het is allemaal lokaal. Dat is voor mij voldoende. Afgelopen weekend was ik 15 euro kwijt voor een weekvoorraad groente, fruit, yoghurt en eieren.

Verder kopen we zo goed als alles biologisch bij de Ekoplaza, biologisch vlees bij de slager, vis bij de visboer, etc. Dus onze boodschappen zullen verder wel aan de prijs zijn en richting de 600-700 euro per maand zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kun je ongeveer aangeven wat je dan hebt gekocht voor dat bedrag? 5 kg vlees, 10 kg groente, of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:14

Bob Popcorn

Plop!

Met z'n 2en zeker 400 euro. Nou moet ik zeggen dat daar ook de gemeentebelastingen/af en toe uit eten/huishoudelijke spullen van af gaat, maar sec denk ik 300 euro aan boodschappen.

Tsja, we houden van lekker (en gezond) eten met een wijntje er bij. Ik kan me niet meer herinneren dat ik een maaltijd heb gemaakt uit 3 of minder componenten, bestaat toch al gauw uit 6 tot 8 ingrediënten per avond. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:46

Kettrick

Rantmeister!

Volwassenen: 2.
Kinderen: 2 (2,5 jaar en 3 maand )
Eetpatroon: zo veel mogelijk gezond ( biologisch ) en vrijdag take-away dag.
Drank/sigaretten: Zo nu en dan een biertje of wijntje ( zeg 1 flesje per maand £10..15 )

Wij kopen alles online ( via Ocado; UK ) en naar aanleiding van dit topic heb ik voor de grap eens de laatste 90 dagen opgeteld. Stond er nogal raar van te kijken dat we over de afgelopen 90 dagen GBP 1,295 ( zo'n 1600 euro :( ) hebben uitgegeven aan boodschappen ...

Vrijwel alles wat wij eten is biologisch en bij dit bedrag zitten ook alle luiers etc inbegrepen maar het is nog steeds een astronomisch bedrag waar vast wel wat van af moet kunnen. Dat is het nadeel van online shoppen, je hebt minder goed in de gaten wat er gebeurd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Is er een reden dat je online shopt? Bespaart het je op andere vlakken veel geld?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:46

Kettrick

Rantmeister!

mux schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:22:
Is er een reden dat je online shopt? Bespaart het je op andere vlakken veel geld?
Het is vooral gemak omdat we geen auto hebben en geen zin hebben om een KM heuvel op te lopen met boodschappen. De prijzen liggen ook niet veel hoger ( volgens mij zelfs lager ) dan bij de lokale Waitrose, zal redelijk gelijk zijn aan de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Biologisch = duur(der), als ik alle producten vervang door biologisch gaat mijn boodschappenbedrag verdubbelen. Zeker op het gebied van vlees gaat het rap naar 2-4x zo duur als normaal vlees.

Maar als ik zo even op de Waitrose site kijkt valt het in de Uk wel mee qua prijzen ook voor biologisch.
Maar netto komen jullie op 533 euro per maand uit en dat is dan inclusief wasmiddel / pampers / babymelkpoeder (?) / verzorgingsproducten.

Dat valt toch wel mee? Wij zitten ook met een samenstelling van 2 volwassenen en 2 kinderen <5 jr op 125 euro per week.

[ Voor 9% gewijzigd door Barrycade op 18-06-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Wij hebben thuis achter een (grote) moestuin waar we bijna een heel jaar van voorzien zijn (wat over is gaat in de vriezer) Dus kruiden,groente en fruit kopen we bijna nooit. (fruit alleen in de winter) Ook hebben we zelf kippen dus dat scheelt ook weer (+ als er haantjes worden geboren heb je ook een 100% natuurlijk stukje vlees, je moet hem zelf slachten maar dat vind ik beter dan de met water volgespoten supermarktkip (dan heb ik het nog niet eens over plofkip))

We kopen veel bij de Aldi/Lidel aangezien dit A veel goedkoper is en B omdat het vaak als beste uit te test komt. Dingen die ze er echt niet hebben kopen we bij de Jumbo/AH of de natuurwinkel/delicatesse winkel. Waarom zou je meer betalen voor een ''merk'' dat gewoon niet beter is dan andere merken (oké op wat uitzonderingen zoals coca cola na) Wat we ook doen is veel bij de groothandel inslaan wat je practies eeuwig goed kan houden. (zoals pasta, X in Blik ect) dus eigenlijk zijn we maar €250,- kwijt voor ons 2en in de zomer per maand.

Ook maken we veel zelf wat we gewoon zelf kunnen maken zoals sausjes, Lasange, friet ect. En we bakken ons eigen brood (behalve als een van ons weinig tijd heeft dan kopen we het bij de bakker (die toevallig de beste van Nederland is) dus ja, het kost je wat tijd maar als je veel zelf kan maken kan je echt honderden Euro's besparen.

Specialiteiten kopen we meestal in de delicatesse winkel (komop fêta moet van shapenmelk zijn gemaakt) dus daar zijn we duurder mee uit. Maar dit doen we eigenlijk zelden, of we maken het zelf of we kopen het in de delicatesse winkel. of als het geen bal uit maakt gewoon bij de Lidel/Aldie.

Wat ik eigenlijk als tip zou meegeven is om bijvoorbeeld overgebleven eten (kliekjes) gewoon in de koelkast of vriezer te doen. Dit bespaard je gewoon een hele kookbeurt en de prullenbak word niet gelukkig van eten. Ook wat dealtjes inslaan bij de groothandel kan je proberen, wat je gewoon €10/20 per maand kan besparen. (wat niet voor iedereen mogelijk is) Ook dingen zoals Pasta, Koffie raken zelden tot nooit over de datum. Ook al is iets over de datum je moet gewoon ruiken. (voor vlees zou ik geen risico nemen) Eigenlijk is de datum op veel producten een richtlijn. Bovendien je gaat er toch niet dood aan :*)

Voer voor de huisdieren (een kat, 6 kippen en een 1 haan) is van de specialist. Maar dingen die over zijn (en wat te weinig is om in te vriezen) geven we aan de kippen. Kippen eten bijna alles, maar toch moet je ze legkorrel geven. Anders leggen ze geen eitjes. De kat krijgt meestal gewoon kattenbrojes van de C1000 (ander kattenvoer lust meneer niet) met een beetje nat er tussen door (droogvoer blijkt beter te zijn dan natvoer voor katten) Het natvoer is meestal gewoon van de Lidel.

Samenvatting

''Volwassenen'': 2
Kinderen: 0
Huisdieren: 1 Kater en 6 Kippen en 1 Haan
Eetpatroon: Zo gezond/goedkoop mogelijk, meestal zelfs gemaakt/uit eigen tuin

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:14

Bob Popcorn

Plop!

rickboy333 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:42:
Wij hebben thuis achter een (grote) moestuin waar we bijna een heel jaar van voorzien zijn (wat over is gaat in de vriezer) Dus kruiden,groente en fruit kopen we bijna nooit. (fruit alleen in de winter) Ook hebben we zelf kippen dus dat scheelt ook weer (+ als er haantjes worden geboren heb je ook een 100% natuurlijk stukje vlees, je moet hem zelf slachten maar dat vind ik beter dan de met water volgespoten supermarktkip (dan heb ik het nog niet eens over plofkip))

We kopen veel bij de Aldi/Lidel aangezien dit A veel goedkoper is en B omdat het vaak als beste uit te test komt. Dingen die ze er echt niet hebben kopen we bij de Jumbo/AH of de natuurwinkel/delicatesse winkel. Waarom zou je meer betalen voor een ''merk'' dat gewoon niet beter is dan andere merken (oké op wat uitzonderingen zoals coca cola na) Wat we ook doen is veel bij de groothandel inslaan wat je practies eeuwig goed kan houden. (zoals pasta, X in Blik ect) dus eigenlijk zijn we maar €250,- kwijt voor ons 2en in de zomer per maand.

Ook maken we veel zelf wat we gewoon zelf kunnen maken zoals sausjes, Lasange, friet ect. En we bakken ons eigen brood (behalve als een van ons weinig tijd heeft dan kopen we het bij de bakker (die toevallig de beste van Nederland is) dus ja, het kost je wat tijd maar als je veel zelf kan maken kan je echt honderden Euro's besparen.

Specialiteiten kopen we meestal in de delicatesse winkel (komop fêta moet van shapenmelk zijn gemaakt) dus daar zijn we duurder mee uit. Maar dit doen we eigenlijk zelden, of we maken het zelf of we kopen het in de delicatesse winkel. of als het geen bal uit maakt gewoon bij de Lidel/Aldie.

Wat ik eigenlijk als tip zou meegeven is om bijvoorbeeld overgebleven eten (kliekjes) gewoon in de koelkast of vriezer te doen. Dit bespaard je gewoon een hele kookbeurt en de prullenbak word niet gelukkig van eten. Ook wat dealtjes inslaan bij de groothandel kan je proberen, wat je gewoon €10/20 per maand kan besparen. (wat niet voor iedereen mogelijk is) Ook dingen zoals Pasta, Koffie raken zelden tot nooit over de datum. Ook al is iets over de datum je moet gewoon ruiken. (voor vlees zou ik geen risico nemen) Eigenlijk is de datum op veel producten een richtlijn. Bovendien je gaat er toch niet dood aan :*)

Voer voor de huisdieren (een kat, 6 kippen en een 1 haan) is van de specialist. Maar dingen die over zijn (en wat te weinig is om in te vriezen) geven we aan de kippen. Kippen eten bijna alles, maar toch moet je ze legkorrel geven. Anders leggen ze geen eitjes. De kat krijgt meestal gewoon kattenbrojes van de C1000 (ander kattenvoer lust meneer niet) met een beetje nat er tussen door (droogvoer blijkt beter te zijn dan natvoer voor katten) Het natvoer is meestal gewoon van de Lidel.

Samenvatting

''Volwassenen'': 2
Huisdieren: 1 Kater en 6 Kippen en 1 Haan
Eetpatroon: Zo gezond/goedkoop mogelijk, meestal zelfs gemaakt/uit eigen tuin
Voor iemand die alles zelf doet vind ik eigenlijk dat je nog best veel geld kwijt bent! Daarnaast kost het allemaal ook kauwen met tijd, maar ik kan me voorstellen dat het ook een hobby voor je is. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kettrick schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:58:
[...]

Het is vooral gemak omdat we geen auto hebben en geen zin hebben om een KM heuvel op te lopen met boodschappen.
Geen fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoitijmen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-02 10:45
Huisdieren: 2 vissen maar die eten niet zoveel
Eetpatroon: Gezond/Gemak

We zijn maandelijks zo'n 250-275 kwijt aan boodschappen. We halen voornamelijk basisproducten bij de Aldi en als ze iets niet hebben gaan we bij de Plus die er naast zit. Fruit en groente proberen we bij de markt te halen: prijs/kwaliteit is vaak erg goed. We zijn beide student en werken voor ~16 uur per week dus we zijn ook niet veel thuis. Middageten doen we dus ook zelden thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Dat kan soms behoorlijk aantikken per maand.

Zo waren wij met z'n tweetjes per maand rond de 200 E kwijt alleen aan het roken. Dat doen we dus nu niet meer. Hoewel, ik rook nog wel eens een elektronische sigaret, maar die kosten zijn verwaarloosbaar.

Wat geven jullie uit aan roken en drank?

In mijn plaatje zit de alcohol er bij in.

Ongeveer 200 euro per jaar. Kratje bier per twee maanden, flesje wijn in de twee weken. Ik drink bier als er bezoek is. Vrouwlief drinkt überhaupt niet.

Ben gestopt met roken toen mijn zoon geboren is. Een besparing van 800 euro per jaar, toch weer bijna 3 maand gewone boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb sinds kort ook een moestuin maar in praktijk levert t niet echt geld op, ik betaal ~120 euro per jaar voor de huur dus dat ben je al "kwijt" voor je begint. Mijn winst zit er vooral in dat ik biologische groente heb uit eigen tuin en ook kruiden altijd ter beschikking heb en dat ik voor een paar stelen basilicum of tijm niet meer meteen een pot hoef te kopen of moet terug grijpen naar gedroogde kruiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
D0gtag schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:06:
[...]

[...]

Ik ben iemand die vlees eet wanneer hij zin heeft (door de supermarkt banjert), ik denk dat wanneer je zo'n vlees pakket besteld je onherroepelijk meer vlees gaat eten. Wanneer komen ze met de: koopeenkip.nl
http://www.polderhoenbestellen.nl/dekip/ Complete kip 6,50 euro per kilo. Voor een euro extra wordt het een vlees pakket met 2 kipfilets, 2 poten, 2 vleugels en het karkas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bij AH heb je ook voor 5 euro een hele kip, bij een Turkse slager betaal je er nog iets minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Deveon schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:53:
[...]

http://www.polderhoenbestellen.nl/dekip/ Complete kip 6,50 euro per kilo. Voor een euro extra wordt het een vlees pakket met 2 kipfilets, 2 poten, 2 vleugels en het karkas.
13€ voor een kip plus 140+km rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
rickboy333 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:42:
We kopen veel bij de Aldi/Lidel aangezien dit A veel goedkoper is en B omdat het vaak als beste uit te test komt. Dingen die ze er echt niet hebben kopen we bij de Jumbo/AH of de natuurwinkel/delicatesse winkel. Waarom zou je meer betalen voor een ''merk'' dat gewoon niet beter is dan andere merken (oké op wat uitzonderingen zoals coca cola na)
Het brood van de Aldi vond ik desondanks toch echt niet zo lekker als dat bij de Vomar. Maar het verschilt echt van product tot product. De jam van de Aldi is volgens mij van hogere kwaliteit dan de budget-jam van de AH terwijl de hagelslag gewoon hetzelfde pak is met een ander kleurtje.

We "shoppen" wat dat betreft een beetje tussen Aldi en Vomar (zitten vlakbij elkaar) en de AH.

Dan gaan we overigens niet altijd voor de goedkoopste. We hebben voor bepaalde producten natuurlijk ook gewoon een voorkeur qua smaak en een bepaalde standaard. Zo vinden we eigen merk Cola gewoon smerig en zweren we bij Lays paprika. En soms is er ook een gulden middenweg. De Oké pastasaus van de Vomar was wat zurig maar die van het huismerk Markant (iets duurder) was wel lekker.
Wat we ook doen is veel bij de groothandel inslaan wat je practies eeuwig goed kan houden. (zoals pasta, X in Blik ect) dus eigenlijk zijn we maar €250,- kwijt voor ons 2en in de zomer per maand.
Wij maken vooral goed gebruik van de bonusaanbiedingen en kopen met name vlees in grotere verpakkingen. We zijn maar met zijn tweetjes maar we hebben echt gemerkt hoeveel je bespaart als je bijvoorbeeld hamburgers per acht koopt of meeneemt bij een "tweede (of derde) gratis" actie.
Ook maken we veel zelf wat we gewoon zelf kunnen maken zoals sausjes, Lasange,
Te lui :)
friet
Dat kan ook aardig oplopen inderdaad. Waar we voorheen zo'n 8 euro kwijt waren voor een patatje en een snack koop je nu voor een euro een kilo patat, voor iets meer een pak frikadellen en voor vier euro olie bij de Aldi.
Wat ik eigenlijk als tip zou meegeven is om bijvoorbeeld overgebleven eten (kliekjes) gewoon in de koelkast of vriezer te doen.
Dat deden we altijd al maar wat ons helpt is ook bij het klaarmaken daar al een beetje rekening houden. Dan gooi ik er net een extra paprika erbij zodat er nog genoeg over is een extra maaltijd.
De kat krijgt meestal gewoon kattenbrojes van de C1000 (ander kattenvoer lust meneer niet) met een beetje nat er tussen door (droogvoer blijkt beter te zijn dan natvoer voor katten) Het natvoer is meestal gewoon van de Lidel.
Het kattenvoer is wel van een echt A-merk bij ons. Maar dat kun je online in hele grote zakken kopen en dat scheelt ook echt enorm veel met die kleine zakjes die je bij de dierenwinkel hebt.
Samenvatting
Voor ons hebben we met twee volwassenen + twee katten zo'n 350 per maand (schat ik) aan uitgaven voor boodschappen. We storten 390 euro (in den beginne zo vastgesteld) maar houden altijd over.

Daar valt dus onder alles wat met eten en drinken te maken heeft. We gaan gemiddeld zo'n twee keer per maand een snel hapje eten (ruim 25 euro) bij een tentje vlakbij de bioscoop en dat doen we daar ook van. Ook een ijsje zomers halen we van dat budget. Kattenvoer en kattenbakvulling idem dito.

Verzorgingsproducten die we samen gebruiken (doucheschuim, tandpasta e.d.) of kleine huishoudelijke uitgaven halen we ook uit die pot. Geld voor gel en make-up enzo halen we uit ons eigen potje.

ps.
Wat we nog wel zouden willen is beter opletten of vlees komt van plofkippen en dergelijke. Maar dat kost wellicht weer wat meer dan.

We zijn overigens geen drankliefhebbers dus dat scheelt :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 19-06-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
Eetpatroon: 5 van de 7 dagen gezond
Drank/sigaretten: Niet/Niet (saai he)

Wij geven ongeveer 250 euro p/m uit aan boodschappen.
Boodschappen: Lidl
Wat lidl niet heeft: Poiesz/C1000 (Calve pindakaas vooral)
Vlees: (horeca)slager. Kwa prijs ongeveer gelijk aan lidl, maar veel lekkerder en vacuum verpakt per stuk!

Volgens mij redelijk gemiddeld. Maar we halen ook weinig snacks als chips, en drinken beide niet. Dat scheelt toch ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eetpatroon: elke dag gezond
Drank/sigaretten: Wel/niet

~200€ per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Huisdieren: Geen
Eten: Waar ik zin in heb, volg geen speciaal patroon of regels.
Roker: Nee
Alcohol: 1 a 2 flessen cheap-ass port per maand

Een keer in de week heb ik bezoek waardoor ik voor twee kook.

Ik geef ~200 per maand uit bij de supermarkt :|
Haal 95% van alle boodschappen altijd bij de Jumbo.

[ Voor 42% gewijzigd door Darkfreak op 03-10-2014 15:27 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Huisdieren: 2 parkieten
Eetpatroon: Normaal
Drank/sigaretten: geen
Per maand tussen de €250 en €300,-
Winkel : Alles bij AH

Wekelijks doen we 1 keer boodschappen. Gemiddeld tussen de €60,- en €80.- per keer.
Dagelijks word er gekookt en we eten 1 maal per week pasta en 1 maal per week rijst. Verder een paar keer per week verse groente en af en toe vis. Brood kopen we ook maar 1 keer per week. Lunch kopen we niet, we nemen ons eigen brood mee naar het werk.Geen rokers en geen drinkers. Af en toe een flesje wijn, maar dat is niet eens elke maand.

Parkieten, nog geen €5,- per maand (omgerekend)

We letten wel erg op. Brood is vaak in de aanbieding. Ook met vlees kopen we vaak de aanbiedingen. Dus 1 kg gehakt en dan thuis zelf in kleine porties verdelen. Houdbare zaken zoals rijst, pasta, blikgroente, koffie, toiletpapier enz kopen we ook vaak in de aanbieding. Huismerk en euroshopper krijgen de voorkeur. Er zijn natuurlijk zaken die dan niet zo lekker zijn zoals chips, koekjes enz. Die kopen we dan wel van een merk. We drinken thuis meestal water/koffie/thee. Frisdrank word dan meestal ook in blikjes gekocht.

Voor de grap hebben we zelf een vergelijking gedaan tussen AH en Jumbo. Een boodschappen lijstje gemaakt en bij beide winkels hetzelfde gekocht. Aanbiedingen niet mee laten tellen.Resultaat was dat beide winkels nagenoeg evenveel koste. AH was net geen 2 euro duurder, maar deze gaf wel meer. Zo kregen we bij de AH 500 gram gehakt ipv 450, hadden we bij de AH merk chips en bij Jumbo het huismerk en bij de sinaasappels was het een zak van 4 Kg ipv 3,5. Dus, eigenlijk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 19:30
Blik1984 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:56:
Sinds kort halen wij onze groentes, fruit, yoghurt en eieren bij een lokale boer. Niet officieel biologisch (die eisen zijn bizar streng, maar ze gebruiken geen pesticiden en het is allemaal lokaal. Dat is voor mij voldoende. Afgelopen weekend was ik 15 euro kwijt voor een weekvoorraad groente, fruit, yoghurt en eieren.

Verder kopen we zo goed als alles biologisch bij de Ekoplaza, biologisch vlees bij de slager, vis bij de visboer, etc. Dus onze boodschappen zullen verder wel aan de prijs zijn en richting de 600-700 euro per maand zijn
We vonden onze boodschappen toch een beetje gortig worden, dus wat wijzigingen doorgevoerd

Situatie is als volgt

Kinderen: 1 (2 jaar oud, eet met de pot mee)
Huisdieren: 2 poezen
Eetpatroon: gezond, veel biologisch. Lunch is op het werk, mijn vriendin luncht altijd thuis
Drank/Sigaretten: We drinken niet veel, wijn wordt altijd groot ingekocht (hebben nog 20 dozen voorraad).

We hebben een weekbudget ingesteld van 125 euro, die is als volgt:
AH: 40 euro
Ekoplaza: 40 euro
(kaas)boer: 15 euro
Turk: 20 euro
Drogist: 10 euro

In de praktijk blijkt dat we voor de poezen zo'n 30 euro per maand kwijt zijn bij de AH voor eten en kattengrind. De kleine eet gewoon met ons mee, dus we maken wat grotere porties als dat we eerst deden, dus de boodschappen zijn ook wat meer. We proberen zoveel mogelijk biologisch of in ieder geval verantwoord te shoppen. Dus lokale groenten bij de boer, biologisch vlees, kaas uit de provincie, etc.

We merken dat het hebben van een budget wel echt helpt op dit vlak. We wisselen wel budget uit tussen bijvoorbeeld Ekoplaza en AH, dus als het ene wat minder is mag het andere wat meer zijn. Maar we merken ook dat we in totaal niet meer echt boven budget uit komen, eerder eronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:43
Ik zit op de 200-250 per maand aan boodschappen met m'n vriendin. Volgens Excel gemiddeld 205 euro bekeken over 8 maanden.

Elke vrijdag boodschappen. We gaan dan altijd naar Lidl, halen daar zo veel mogelijk, en meestal bij de Jumbo nog een aantal items (4 ofzo) wat ze bij de Lidl niet hebben, of wat we perse van een merk willen hebben. Brood overigens ook altijd van Jumbo (die van 0,79, smaakt prima). En heel incidenteel rennen we nog even naar de AH (naast ons) als we wat vergeten zijn.

Persoonlijke verzorging zit er niet bij, betalen we beiden apart. We roken beiden niet, en alcohol kopen we ook zelden. Geen huisdieren.

Ben echt tevreden met de Lidl. Goede kwaliteit en het smaakt ook allemaal goed. Prima prijsvechter. Aldi komen we ook wel eens, is op heel veel punten ook prima, maar op groente en fruit is Lidl gewoon een dikke winnaar. Bij Aldi toch wel een aantal keer meegemaakt dat er verrot groente/fruit in de schappen lag... dat zie je bij Lidl echt niet gebeuren.

Huishoudspul zoals wasmiddel kopen we vaak in de aanbieding, zo'n doos van 5kg etc. En veel huishoudelijk spul kun je ook bij Action vinden. Stofzuigerzakken, vuilniszakken etc.

[ Voor 68% gewijzigd door ThinkPad op 04-10-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Net even gekeken in Afas. We geven gemiddeld 300€ per maand aan boodschappen uit.
Ons huishouden bestaat uit twee volwassenen en een baby van 6 maanden die sinds kort aan de kunstvoeding zit.

Wij doen altijd bewust boodschappen en laten ons vaak leiden door de aanbiedingen mbt ons weekmenu.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:43
Wat ik overigens wel grappig vind is dat sommige mensen echt een hobby maken van het boodschappen doen.

Zo ook mijn schoonvader. Die gaat elke zaterdagochtend om 8:00 z'n ronde maken. Ja een ronde, want hij bezoekt vaak een supermarkt of 3. Hij is ook echt een man van de aanbiedingen, vaak komt ie met allerlei zut thuis, 'omdat het in de aanbieding was'. Week van te voren al druk bezig met in de folders aankruisen wat er gehaald gaat worden. Ze eten daar ook veel spul alleen maar omdat het in de aanbieding is. M'n vriendin en ik hebben tegen elkaar gezworen dat wij dat niet gingen doen, gewoon eten waar we zin in hebben #yolo :D

Ook wel erg tegenstrijdig natuurlijk. Het is in de aanbieding, maar je koopt wel allemaal meuk wat je niet perse nodig hebt. Uiteindelijk geef je dus meer geld uit 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 04-10-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:15:
Wat ik overigens wel grappig vind is dat sommige mensen echt een hobby maken van het boodschappen doen.

Ook wel erg tegenstrijdig natuurlijk. Het is in de aanbieding, maar je koopt wel allemaal meuk wat je niet perse nodig hebt. Uiteindelijk geef je dus meer geld uit 8)7
Ieder zijn eigen meug toch? :D

Maar eens, aanbiedingen zijn leuk, maar ik ga mijn tijd niet besteden aan een ronde afleggen aan 3/4 supers om tig spul in de aanbieding verspreid te halen. Als ik al ipv bij de Jumbo eens bij de Lidl sta voor die paar producten die daar goedkoper en lekkerder zijn, is het mooi meegenomen als die specifieke dingen in de aanbieding zijn. Maar ik ga er niet speciaal een ander ding voor halen want in de aanbieding. Ik koop gewoon mijn vaste items wat ik op mijn lijstje heb staan, aanbieding of niet.

Voor non-food zooi als wasmiddel, afwasmiddel, tandpasta en zo check ik wel waar er deze week wat in de aanbieding is en dan maar hamsteren. Geef ik die keer meer uit dan anders, maar er is geen betere raad dan voorraad. Dus dan kan ik gerust x maanden voort met 2/3 pakken wasmiddel, flessen afwasspul en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Je moet natuurlijk alleen aanbiedingen nemen van spullen die je normaal ook koopt, ook qua merk. We zien regelmatig dure boter of pastasaus in de aanbieding maar die blijkt dan nog steeds duurder te zijn dan degene die we normaal hebben.

Wat ook helpen kan is de folders van te voren doornemen. Dan heb je minder risico op impuls aankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Helemaal alleen en ben rond de 40 max 50 per maand kwijt

[ Voor 3% gewijzigd door GSOD op 04-10-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Met twee volwassenen die beiden fulltime werken doneren we wekelijks €20 bij de lidl en €80 bij ah. Dat is inclusief persoonlijke verzorgin en huishoudelijke shit zoals gel, mascara, drank en vaatwastabletten.

Wel eet ik minstens drie dagen in de week op het werk, wat ook iets zal schelen in de kosten.

We gaan dus altijd voor alle goedkope shit waarbij we geen voorkeur hebben van merk naat de lidl zoals afbakbroodjes, zuivel, vaak (diepvries) groente enzo.
De rest komt van de blauwe reus.

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 04-10-2014 06:27 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

ThinkPadd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:15:
Dat herken ik wel. We hebben op het dorp twee supermarkten. Bij eentje halen we standaard de verse artikelen en eventuele huis/b-merken.
Voor a-merken kiezen we tussen beide

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Volgens mij maken wij iets meer op dan gemiddeld..
Elke maand gaat er 800,- naar de boodschappenrekening. En die is altijd leeg aan het eind v/d maand..

Gezinssamenstelling
2 volwassenen ( 33 / 33 )
2 kinderen ( 6 en 4 )
Hond , Kat

Alleen ik werk....... O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Lasteraar op 04-10-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
saidddd93 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:47:
Helemaal alleen en ben rond de 40 max 50 per maand kwijt
Ben benieuwd hoe je dat doet :) Zelf trek ik er 100 euro elke maand uit en als ik zuinig aan doe kan ik het op 75 euro houden voor mezelf. Das dan inclusief alles, dus food en non-food als afwasspul/tandpasta/shampoo/schoonmaakzooi e.d. Om binnen die kosten te blijven ga ik nooit uit eten, rook niet, haal geen alcoholische versnaperingen in huis, drink gewoon water ipv frisdrank en matig met het eten van vlees. Maar max 50 euro elke maand is 12,5 euro elke week (doe eenmaal per week boodschappen) Er zijn soms weken dat ik voor zoveel slechts boodschappen doe, maar dat komt omdat ik dan voor veel dingen nog een ruime voorraad heb. Dus dan haal ik het ontbrekende voedsel voor die week in huis en dan kan ik wel toe met 12,5 euro.

Maar normaal gesproken gewoon 20/25 euro wekelijks. Lager kan voor mijn gevoel niet echt voor een eenpersoonshuishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:31

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Lasteraar schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:33:
Volgens mij maken wij iets meer op dan gemiddeld..
Elke maand gaat er 800,- naar de boodschappenrekening. En die is altijd leeg aan het eind v/d maand..

Gezinssamenstelling
2 volwassenen ( 33 / 33 )
2 kinderen ( 6 en 4 )
Hond , Kat

Alleen ik werk....... O-)
Holy Maceroni :) Das vrij fors. Dat komt dus uit op 25,- per dag. Mag ik vragen hoe deze kosten zijn opgebouwd? Veel kosten aan kinderen, of juist heel biologisch? Of gewoon lekker winkelen, en kopen waar je zin hebt?

Dit is absoluut geen kritiek hoor, ik kom zelf met mijn dagelijkse boodschappen ook wel eens uit op 30,- en dan denk ik.. WTF? Alles past dan zelfs nog in een klein zakje.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

800 euro vind ik idd ook extreem veel per maand eigenlijk... eet je dan elke dag kaviaar en biefstuk ofzo? :P

Ben benieuwd waar dan je kosten in zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 04-10-2014 11:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
gezinssamenstelling:
1 volwassene (20 jaar, student)

eetpatroon: 100% vers en niks verpakt (klinkt raar voor een student)
gemiddelde kosten per week exclusief vlees: 30-40 euro.

ik koop niks bij de AH omdat die achterlijk duur zijn, ik fiets liever iets verder naar de Jumbo waar de groenten net zo mooi zijn en de helft kosten. Pasta koop ik wel de goedkopere merken omdat dat echt heel veel kan uitmaken. Groente en fruit zijn sowieso verpakt ontzettend duur en snijden van groenten is een soort ontspanning voor mij.

vlees krijg ik van mijn ouders mee vanuit huis omdat mijn moeder graag wilt dat ik goed biologisch vlees eet en ze weet dat dat duur is dus dat hoef ik niet zelf te betalen.

Goed gezond eten heeft als nadeel dat er best wat tijd in kan zitten alhoewel wokken een heleboel tijd scheelt. het voordeel is wel dat ik persoonlijk er meer energie van krijg en me lekkerder voel dan wanneer ik voorverpakt spul eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
€240 tot €320 per maand, in je eentje, zónder vlees klinkt wel heel duur vergeleken met veel mensen hierboven die voor €250 per maand voor 2-3 mensen eten kopen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:10
een beetje als stelregel kan je aanhouden dat een gemiddeld gezin zo'n € 5,00 per persoon per dag aan voeding uitgeeft.
dus 2 volwassenen zijn € 10,- per dag is € 300,- per maand

zie ook nibud op:
http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

shejaidon schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:00:

ik koop niks bij de AH omdat die achterlijk duur zijn, ik fiets liever iets verder naar de Jumbo waar de groenten net zo mooi zijn en de helft kosten.
Bij de AH neem ik alles mee wat afgeprijst vanwege naderende t.h.t. en ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Ik doe eigenlijk dagelijks boodschappen bij de plus na mijn werk, dit schommelt zo rond de 12-18 euro per dag. Dit 5x per week.

Daar zit dan nog geen rookwaar bij, die koop ik groot in in België.

Dus ik zit zo rond de €300,- per maand in mijn eentje.

Ik doe dan ook geen enkele moeite te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:45

Snippertje

Light up your life

Sinds mijn vriendin en ik 1x per week boodschappen zijn gaan doen scheelt het enorm in de kosten. We geven ongeveer 50~70 euro per week aan boodschappen uit. We besparen nergens op eigenlijk en kopen dan ook waar we zin in hebben. Voorheen deden we veel vaker boodschappen en dan vaak als we honger hadden, geen goed idee :+

Gaan ook altijd naar de AH, ik vind die zelfscan zo lekker. Alles alvast in je tas en nooit in de rij bij de kassa.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 14:27
A4-tje schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:25:
een beetje als stelregel kan je aanhouden dat een gemiddeld gezin zo'n € 5,00 per persoon per dag aan voeding uitgeeft.
dus 2 volwassenen zijn € 10,- per dag is € 300,- per maand

zie ook nibud op:
http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html
Ja voedsel en dan nog wasmiddel ect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hahn schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:04:
€240 tot €320 per maand, in je eentje, zónder vlees klinkt wel heel duur vergeleken met veel mensen hierboven die voor €250 per maand voor 2-3 mensen eten kopen :P
Ik zit ook met enige verbazing te kijken naar 150e pp of minder voor eten, dat is echt niet veel. Ik denk dat ik op iets van 220 zit in mn eentje. 6/7 euro per dag zit je zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Bartjuh schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:54:
[...]

Ik zit ook met enige verbazing te kijken naar 150e pp of minder voor eten, dat is echt niet veel. Ik denk dat ik op iets van 220 zit in mn eentje. 6/7 euro per dag zit je zo aan.
7 euro per dag vind ik ook niet zo gek, dat maakt €210 per maand, maar shejaidon zit daar (licht tot dik) boven zónder vlees. Als 'ie vlees wel zelf zou moeten betalen, dan zou het nog een stuk meer zijn.

Wat 'ie overigens helemaal zelf moet weten, ik vind het wel leuk om te zien hoe ver het van elkaar af kan zitten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sinus_rhythm schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:40:
[...]

Ja voedsel en dan nog wasmiddel ect...
Dat is bij ons inclusief, en ook rookwaar (pakje per 5-6 dagen, laatste tijd minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:15
Voor een persoon koken is in mijn ervaring bijna duurder dan voor meerdere mensen koken als je niet de helft wilt weggooien.

Zo koop ik gesneden groente en vlees in kleine porties.

Dan kom ik samen met het kopen van lunch in de kantine op werk aan een bedrag van rond de 270 euro per maand voor één persoon.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik sta verbaasd van wat mensen uitgeven aan boodschappen. Ik ben de laatste 3 maanden bezig geweest mijn kosten aan boodschappen omlaag te krijgen en dat ik goed gelukt, maar blijkbaar nog steeds meer dan de gemiddelde Tweaker. Het is nu ongeveer 250/300 euro, maar was eerst 350/400 euro. Daarnaast geef ik gemiddeld 75 euro uit per maand op me werk voor de lunch.

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/id57cg4nh/Screen_Shot_2014_10_04_at_5_24_53_PM.png

Ben trouwens alleen, eetpatroon is gezond, drink en rook niet en heb geen huisdieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hahn schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:56:
[...]

7 euro per dag vind ik ook niet zo gek, dat maakt €210 per maand, maar shejaidon zit daar (licht tot dik) boven zónder vlees. Als 'ie vlees wel zelf zou moeten betalen, dan zou het nog een stuk meer zijn.

Wat 'ie overigens helemaal zelf moet weten, ik vind het wel leuk om te zien hoe ver het van elkaar af kan zitten.
Vegetarisch eten is niet per se goedkoper. Misschien eet hij ook wel biologisch en die tofudingen zijn net zo duur als vlees.

/▌

Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!