Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Situatie: student, uitwonend, 1-2 p.w. boodschappen.
Incl. schoonmaakmiddelen e.d. voor het huis (deze worden verrekend via wiebetaaldwat), excl. uiterlijke verzorging (valt onder een aparte post)

N.a.v. dit topic ook mijn eigen bedragen voor boodschappen eens bekeken (ik hou mijn bestedingen bij in een Excel-bestand) en ik geef gemiddeld 160 p.m. uit aan boodschappen. Het grootste gedeelte gaat niet eens op aan daadwerkelijke boodschappen in de supermarkt, maar juist aan eens een flesje drinken hier en een broodje daar, en een flesje Fanta kost bij de kiosk of AH to Go natuurlijk minimaal 2 euro terwijl je bij de supermarkt daar al bijna 6 flesjes voor hebt (bij wijze van).
Aangezien ik meestal wel gewoon uitkom met mijn geld kan het ook gewoon, maar eigenlijk is het zondegeld wat ik ook prima aan andere leukere dingen kan besteden.

[ Voor 7% gewijzigd door 10110001 op 06-01-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Erkel schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:14:

Huisdieren: Kat, voer is niet aan te slepen. De mensen bij de hoogvliet denken dat ik het zelf eet.
Wat geef je de kat?
ShitHappens schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:26:
Ik wil dit zelf nog per transactie gaan uitsplitsen (naar bijvoorbeeld vlees/koffie/tabak etc). Vooral ook omdat ik bij één supermarkt terecht kan voor zowel convenience food (kant-en-klare broodjes, snacks, flesje drinken) als voor de gewone boodschappen.
Kent iemand zo'n tool, of moet ik dan zelf even aan het knutselen?
Tim = Afas Personal. Per transactie is deze te splitsen in meerdere betalingen. Zo kun je precies inzichtelijk maken wat er met die EUR 10,00 pintransactie is gebeurd.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 06-01-2014 12:29 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13
Samenstelling : 2 volwassenen en 3 katten.

Boodschappen bij de Nettorama ongeveer 280€ per maand.
Boodschappen dierenwinkel ( voer etc etc ) € 40 per maand
Roken = 390€ per maand.

Crap :/ wij geven meer uit aan roken dan boodschappen 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Blikvoer, en brokjes. 1 blik per dag (400g).

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Erkel schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:14:
Leuk topic :) Hier onze uitgaven:

Huisdieren: Kat, voer is niet aan te slepen. De mensen bij de hoogvliet denken dat ik het zelf eet.
Koop je daar premiumvoer? Als je dat niet doet, kan je kijken of dat toch interessant is. Katten eten nml. veel minder van premiumvoer en vanaf websites zoals Zooplus koop je zo 10 kilo voor 55 euro. (Royal Canin, 12 kg met de juiste aanbieding)
Doe je zo maanden met voer. Wij doen met 2 katten 2 maanden met 10 kilo, dus dat is zo'n 12,50 per kat per maand.

Edit: Wow, 400g blikvoer per dag? Wij voeren ze af en toe wat natvoer bij maar dan krijgen ze een pakje van 85g met z'n tweeen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ilantir op 06-01-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

ShitHappens schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:26:
In dit topic zijn al een aantal tooltjes voorbij gekomen, en zoek er zelf ook nog één om vanaf vandaag alles bij te gaan houden. Nou is het wel zo, dat bijvoorbeeld Tim (huishoudboekje van ING) of AFAS, een transactie van Albert Heijn meteen naar "boodschappen" gestuurd wordt. Ik wil dit zelf nog per transactie gaan uitsplitsen (naar bijvoorbeeld vlees/koffie/tabak etc). Vooral ook omdat ik bij één supermarkt terecht kan voor zowel convenience food (kant-en-klare broodjes, snacks, flesje drinken) als voor de gewone boodschappen.
Kent iemand zo'n tool, of moet ik dan zelf even aan het knutselen?
Dat lijkt me erg veel werk om te doen, maar het kan wel gewoon met Tim. Ik zou er niet aan beginnen, tenzij het echt om serieus geld gaat. Als het niet te automatiseren valt, is het m.i. te veel werk om echt goed bij te houden. Het automatische categoriseren maakt het voor mij dat Tim werkbaar is (al gaat het soms op vreemde manieren fout: waarom wordt de Hema standaard als verzekeringsmaatschappij gezien :?). Als ik alle boodschappen ook nog eens langs zou moeten lopen met de bonnetjes, dan weet ik zeker dat ik dat niet ga volhouden. Het is ook de reden dat ik zoveel mogelijk met de PIN betaal. Dan kan ik tenminste zien waar het blijft. Een cash opname is gewoon een cash opname voor mij, en die wordt niet verder meer opgesplitst (op een enkele uitzondering na).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ilantir schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:02:
[...]

Koop je daar premiumvoer? Als je dat niet doet, kan je kijken of dat toch interessant is. Katten eten nml. veel minder van premiumvoer en vanaf websites zoals Zooplus koop je zo 10 kilo voor 55 euro. (Royal Canin, 12 kg met de juiste aanbieding)
Doe je zo maanden met voer. Wij doen met 2 katten 2 maanden met 10 kilo, dus dat is zo'n 12,50 per kat per maand.

Edit: Wow, 400g blikvoer per dag? Wij voeren ze af en toe wat natvoer bij maar dan krijgen ze een pakje van 85g met z'n tweeen.
400gram is inderdaad veel, mijn hond krijgt 150 gram per dag droogvoer, weet niet of dat vergelijkbaar is?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Gezin met twee volwassenen, twee kids van (bijna) 3 jaar oud en een hond.

2013:
649,09
395,13
393,87
602,09
590,00
517,64
512,69
503,31
486,30
367,08
465,16
560,14
TOTAAL € 6.042,50 in 2013 is gemiddeld per maand € 503,54

Hierbij is alles inbegrepen: voeding, drogisterij artikelen, schoonmaakmiddelenetc.
Doe altijd boodschappen bij de AH en Kruidvat. Hopelijk gaan de kosten voor luiers er snel af, zou toch zeker € 40,- per maand verschil maken.

Zou best goedkoper kunnen maar we drinken en eten toch het liefst A-merken. Let wel goed op de aanbiedingen, zaken als deodorant, shampoo, wasmiddel, frisdrank, bier, luiers en langhoudbare eetproducten koop ik eigenlijk alleen dan (maar dus wel in flinke hoeveelheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
[...]

Tjah, hij is wel vaak buiten en erg actief. Meestal buiten van 08:00 tot 22:00, zo om de 2 uur heeft meneer pauze, en komt ie een half uurtje bank-liggen, cent likken en dan gaat ie weer de hort op.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Laatst online: 03-02 01:41
Slasher schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:52:
[...]

400gram is inderdaad veel, mijn hond krijgt 150 gram per dag droogvoer, weet niet of dat vergelijkbaar is?
Naar gewicht denk ik wel. Ik denk niet dat jouw hond ~5 kilo weegt.
Erkel schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:02:
[...]

Tjah, hij is wel vaak buiten en erg actief. Meestal buiten van 08:00 tot 22:00, zo om de 2 uur heeft meneer pauze, en komt ie een half uurtje bank-liggen, cent likken en dan gaat ie weer de hort op.
Daar heb je dan outdoor voer voor. Wat ik hier lees:
Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voer in gram volgens de producent:

Gewicht van de kat Dagelijkse hoeveelheid voer in g
3 kg 45
4 kg 60
5 kg 75
6 kg 90

Dat kan nog wel eens schelen die factor 4 of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
ATS schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:07:
[...]

Dat lijkt me erg veel werk om te doen, maar het kan wel gewoon met Tim. Ik zou er niet aan beginnen, tenzij het echt om serieus geld gaat. Als het niet te automatiseren valt, is het m.i. te veel werk om echt goed bij te houden. Het automatische categoriseren maakt het voor mij dat Tim werkbaar is (al gaat het soms op vreemde manieren fout: waarom wordt de Hema standaard als verzekeringsmaatschappij gezien :?). Als ik alle boodschappen ook nog eens langs zou moeten lopen met de bonnetjes, dan weet ik zeker dat ik dat niet ga volhouden. Het is ook de reden dat ik zoveel mogelijk met de PIN betaal. Dan kan ik tenminste zien waar het blijft. Een cash opname is gewoon een cash opname voor mij, en die wordt niet verder meer opgesplitst (op een enkele uitzondering na).
De redenen heb ik al eerder vermeld:
- Specifieke supermarkt (Spar) waar ik nogal eens kom voor zowel gewone boodschappen als de gemakkelijke lunch/snack. Dit onderscheid valt niet te maken aan de hand van m'n bankafschriften
- Voor de rest haal ik praktisch alles bij de Albert Heijn, maar als ik boven de €20 per transactie uitkom is het relatief veel (ga zo'n 3x per week daarheen). Daarom wil ik graag inzichtelijk houden waar dit heen gaat ((fris)drank, huishoudelijk en koffie gaat naar mijn idee vrij veel geld in zitten, maar heb daar momenteel niet echt inzicht in)

Dus dan als ik onderscheid kan maken tussen transacties, of opdelen, zou me dat heel erg helpen:
- €3,- bij de Spar zou gewoon een paar flessen frisdrank, een pot groenten en een pak hagelslag kunnen zijn... Maar ook 2 croissantjes en een blik Red Bull als lunch zijnde. Die eerste is eigenlijk best prima, het tweede onnodig. Hier dus onderscheid maken tussen 'boodschappen' en 'makkelijk vreten'.
- Mijn laatste bonnetje van de AH was €11,06 en wil dit dus eigenlijk bijhouden als:
€0,70 frisdrank
€1,80 bier
€2,79 huishoudelijk
€3,90 eten
€0,99 snoep
€0,89 verzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dan zou je haast iets van een automatisch scansysteem moeten maken waarmee je je bonnetje scant, en de producten in een spreadsheet komen. Anders wordt het erg veel handwerk he ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

OCR is erg goed met kassabonnen, regex eroverheen en je bent klaar.

Nu nog iemand vinden die het even snel kan programmeren als ik dat kan zeggen :D

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond maar eens rekenen, ik denk dat ik (1p) echt vér over de €150 ga geraken...

- roken: 100 euro (shag/sigaretten)
- drank: 75 euro (kratje bier, wijntje bij het eten, whiskey...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

edit: oeps, niet goed gelezen, sorry

[ Voor 104% gewijzigd door wildhagen op 06-01-2014 16:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Gezinssamenstelling: 1 persoon
Huisdieren: geen
Eetpatroon: biologisch/vegetarisch/gezond
Frequentie boodschappen: 1 tot 4 keer per 2 weken (soms een week niet nodig)
Budget per maand: 70 euro voor eten en huishoudelijke artikelen. 35 euro voor drank.

Ben student met een eigen appartement en kook gemiddeld voor iets meer dan 1 persoon per week. Dit komt omdat ik soms uit huis eet maar ook vaak mee-eters heb. Voor het eten is mijn duurste uitgaven een groente en fruitabonnement bij de lokale biologische boer waar ik eigenlijk de helft van mijn geld aan uitgeef. Hier kan ik meestal ruim van eten en houd soms zelfs over wat ik weggeef aan /ruil met vrienden of mijn ouders. Tevens kweek ik kruiden en wat andere groente en fruit zelf in potten in de dakgoot (woon 2 hoog, niet ideaal maar werkt redelijk) waardoor ik geen duurdere besjes en aardbeien hoef te kopen. Eet geen snoep, chips of snacks gezien ik die of niet lekker vind of dan meteen op zijn na aankoop.

Als ik geen zin heb om te koken haal ik voor 2,50 een warme en zeer degelijke maaltijd op de uni waardoor je met brood en fruit meegerekend op een dag niet zo heel veel kwijt bent. Ook kan ik tijdens werk bij mijn studentenbaan voor nog geen 1,50 een maaltijd pakken. Nadeel is wel dat deze toch te weinig groente bevat en je dit dus niet elke keer kan doen.

Drank kost me naar verhouding zelfs het meeste dit komt omdat ik graag een glas whisky drink tijdens het lezen en een speciaal biertjes tijdens het eten. Sinds ik het groente abonnement heb kom ik eigenlijk niet zo heel vaak meer in de supermarkt. Ik heb veel dingen al in huis en kan ook veel zelf maken. Dit heeft me veel bespaard aan impulsaankopen gezien ik daar nogal gevoelig voor ben.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
Gezinssamenstelling: 2 personen
Huisdieren: geen
Eetpatroon: biologisch/gezond/soms makkelijk
Frequentie boodschappen: 2 tot 3 keer per week
Uitgaven: 200 euro voor eten en huishoudelijke artikelen.

Viel me nog allezins mee. Dit is echter wel mijn kant van de rekeningen (geen gezamenlijke boodschappen rekening) Maar het is dus maximaal het dubbele terwijl we overwegend biologisch voedsel kopen, wel vrijwel geen kant en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samenwonend en ik schat onze maandelijkse uitgaven aan voedsel op niet meer dan 250. Ik heb een behoorlijke hekel aan de AH omdat de rijen voor de kassa te lang zijn en de prijs/kwaliteit van de producten niet zo best (al denkt mijn vriendin er anders over). Ik vind Lidl en Plus leuke supermarkten omdat er best goeie producten te koop zijn voor erg weinig. Als ik daar alles in mijn mandje gooi dat ik wil hebben kom ik zelden boven de 25,- uit :) Mijn bier koop ik per sixpack, liefst speciaalbier, ook weer omdat dat gewoon lekkerder is dan kratbier. Ik heb al zo vaak spijt gekregen van kratten die in de aanbieding waren (die door partner werden gekocht) , dan kon ik bijvoorbeeld een week lang Heineken drinken, of deed ik er een maand mee tot de visite het had opgedronken, echt afzien. Pils uit een flesje smaakt zo anders dan hun cafe pils.. :( ! De Boni in onze buurt gaat het niet zo best mee, hun vlees is echt te oud. De Digros/Dirk kom ik niet graag omdat er een droevige sfeer heerst. Net als de Hoogvliet kan die supermarktketen een herontwerp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 06:05
Net mijn financien gedaan van 2013.
385 euro per maand, inclusief de dure decembermaand (meer dan 700 euro :/ )

Ik eet soms makkelijk, maar vaak ook gezond en luxe, met een lekker wijntje. Verder heb ik eet ik bepaalde stoffen niet, waardoor ik vrijwel geen goedkoop voedsel (brood, pasta, etc) kan eten.

Ik ben alleen, maar betaal ook wel vaak voor mijn vriendin,

Het doel voor volgend jaar is iig om het beneden de 250 te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Erkel schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:50:
[...]

Wij gaven altijd Royal Canin en verschillende per kat. Whiskas is echt rommel. Lucht en wat hooi of zo. Poeplucht is niet niet te harden. Met RC hebben ze minder nodig en is de ontlasting steviger en minder geurig.

Met onderstaande dus :)
[...]

Heeft ie geen lintworm? Is immers een buitenkat...

Galaxis schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:48:

Roken = 390€ per maand.

Crap :/ wij geven meer uit aan roken dan boodschappen 8)7 8)7
Pakje per dag/persoon? Mijn vrouw doet er 5 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Pakje per dag/persoon? Mijn vrouw doet er 5 dagen mee.
Ik rook 3 pakjes per 2 dagen (gemiddeld). Dat zijn dus 10 pakjes per week, dus € 268 per maand. Vandaar dat ik nu afwisselend shag en sigaretten rook. Per week 3 pakjes shag van €6.10 = € 18.30 en dan nog 1 á 2 pakjes. Vandaar de €100 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Blazer Coke schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:29:

Ik eet soms makkelijk, maar vaak ook gezond en luxe, met een lekker wijntje. Verder heb ik eet ik bepaalde stoffen niet, waardoor ik vrijwel geen goedkoop voedsel (brood, pasta, etc) kan eten.

Gluten- of melkallergie? Melkallergie is redelijk 'goedkoop' alternatieven voor te vinden, gluten een stuk moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:45
Roken is inderdaad een veel te dure hobby geworden... -O-

* WernerL geeft gemiddeld zo'n rond de 200 a 250 euro per maand aan eten uit. 1 persoon, geen huisdieren.
Roken is ongeveer hetzelfde bedrag :X Toch eens een keer gaan stoppen of vaker elektronisch roken.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 17:42
118 euro aan sigaretten in de maand

En 260 euro aan boodschappen, 2 personen + 1 kat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:57:
Samenwonend en ik schat onze maandelijkse uitgaven aan voedsel op niet meer dan 250. Ik heb een behoorlijke hekel aan de AH omdat de rijen voor de kassa te lang zijn en de prijs/kwaliteit van de producten niet zo best (al denkt mijn vriendin er anders over). Ik vind Lidl en Plus leuke supermarkten.
Leuk, bij mij is dat precies andersom.. koop ik wat vind ik het toch minder en had ik liever 30% meer betaald voor iets wat in mijn beleving lekkerder is. Denk aan ham bijvoorbeeld, maar ook Hollandse garnalen die ik heel graag eet, liever 1,50 meer voor de "verse" van de Ah dan de diepvriesdingen van lidl.
Rijen bij AH zijn hier niet langer dan in de lidl of aldi.. eerder korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
PcDealer schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Wij gaven altijd Royal Canin en verschillende per kat. Whiskas is echt rommel. Lucht en wat hooi of zo. Poeplucht is niet niet te harden. Met RC hebben ze minder nodig en is de ontlasting steviger en minder geurig.
Zit jij soms stiekem aan kattendrollen te snuffelen?
Ik heb echt geen idee hoe de drollen van mijn kat ruiken, ga ze er ook niet voor uitgraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nou, ik kan je vertellen dat ik bv wel eens katten heb meegemaakt die je van de andere kant van de woonkamer ruikt als ze op de kattenbak zijn geweest..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 06:05
mux schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:58:
[...]

Gluten- of melkallergie? Melkallergie is redelijk 'goedkoop' alternatieven voor te vinden, gluten een stuk moeilijker...
Beiden, en nog meer. :/

Melk is qua kosten idd het proleem niet zo, maar gluten wel. Met nog meer producten die je niet kunt eten wordt het helemaal lastig. Mijn vriendin heeft er echter nog meer. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het Fantoom schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:01:
[...]

Zit jij soms stiekem aan kattendrollen te snuffelen?
Ik heb echt geen idee hoe de drollen van mijn kat ruiken, ga ze er ook niet voor uitgraven.
We hadden twee kattenbakken in de gang bij de achterdeur. De deur stond dan ook altijd open. Ruiken deed het altijd wel door de trek. Ik had het liefste Catsan grit trouwens. Stuift weinig, neemt goed de geur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57

Metro2002

Memento mori

Erkel schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:50:
[...]

400 gram vlees per dag per kat? Dat is al veel voor een mens. :o mijn kat krijgt 1 blikje van 90 gram en dat is volgens mij ook de juiste hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
Gemiddeld 30-50 euro per week, afhankelijk hoe vaak ik doordeweeks thuis eet en of er mensen langskomen in het weekend.

Vaak is er eenmaal per maand een uitschieter naar boven om dingen als scheermesjes, wasmiddel etc aan te vullen maar deze hamster ik vaak ;)

Sinds eind december ben ik verhuist en woon ik nu vlakbij een winkelcentrum met een Aldi / Lidl ipv van op loopafstand te wonen van een AH. Afgelopen weekend was ik aangenaam verrast door de Lidl met 3 zakken boodschappen voor 27,50 incl snacks :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn maandelijkse supermarktuitgaven zijn in principe behoorlijk variabel.
Ik ben, in elk geval voor de time beeing, alleen thuis en denk dat op ongeveer 200 euro per maand zit met uitschieters allebei de kanten op.
Als ik dat keer 3 (aantal personen) doe is de TS niet zo gek bezig. :)

Ik koop tevens in grote lijnen alleen wat ik in zo'n week wil gaan eten. Chips e.d. doe ik in dermate laag-volume dat het het vermelden niet waard is. (alleen bij bezoek e.d.) Ook drink ik sporadisch een sapje of een melkdrank, dus ook geen vaste voorraad cola of iets dergelijks.
Mijn primaire vocht intake komt gewoon uit de kraan.

Ik ben wel een dagelijkse vleeseter en let meestal niet heel direct op het merk en daarmee prijs wat ik koop want ik eet graag lekker.
Vooral omdat ik veel alternatieven minder vind smaken. Vooral met kaasproducten is dit in mijn optiek gewoon een waarheid. (meestal zijn de lekkere ook duurdere, vooral oude- en andere speciaal kaas enzo)
Ik ben ik redelijk gemakzuchtig en koop veel kant en klaar. (plakken kaas, verpakt sla, etc) Deels omdat ik toch wel een beetje lui ben maar deels ook omdat die voorverpakte dingen een beetje beter berekend zijn op een alleenstaande. Als ik hele kroppen sla koop gaat de helft weggegooid worden, ik ben tegen het weggooien van eten.
Ik denk dat als ik echt wil ik er wel een derde af zou kunnen halen door de goedkopere alternatieven te halen en mijn vleesconsumptie wat in te dammen, zonder in te leveren op een fatsoenlijk eetpatroon.

Ik koop vlees overigens wel uitsluitend in de aanbieding en dan leg ik meestal een voorraadje aan in mijn vriezer, daarom variëren mijn supermarktuitgaven het meest.

Ook heb ik twee katten en die geef ik ook premium voer en heb ik dus ook dingen als kattegrind voor nodig wat ook weer niet het goedkoopst is omdat ik graag klontvormende koop met geurvreters.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:07:
Ik ben wel een dagelijkse vleeseter en let meestal niet heel direct op het merk en daarmee prijs wat ik koop want ik eet graag lekker.
Vooral omdat ik veel alternatieven minder vind smaken. Vooral met kaasproducten is dit in mijn optiek gewoon een waarheid. (meestal zijn de lekkere ook duurdere, vooral oude- en andere speciaal kaas enzo)
Ik ben ik redelijk gemakzuchtig en koop veel kant en klaar. (plakken kaas, verpakt sla, etc) Deels omdat ik toch wel een beetje lui ben maar deels ook omdat die voorverpakte dingen een beetje beter berekend zijn op een alleenstaande. Als ik hele kroppen sla koop gaat de helft weggegooid worden, ik ben tegen het weggooien van eten.
Ik denk dat als ik echt wil ik er wel een derde af zou kunnen halen door de goedkopere alternatieven te halen en mijn vleesconsumptie wat in te dammen, zonder in te leveren op een fatsoenlijk eetpatroon.
Heel herkenbaar, echter is vreemdgenoeg een krop ijsbergsla weer goedkoper dan de kleinste gesneden sla verpakking. Ondanks dat ik dit weet en dat een krop veel langer houdbaar is koop ik toch altijd een zak |:(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bospa01 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:14:
[...]

Heel herkenbaar, echter is vreemdgenoeg een krop ijsbergsla weer goedkoper dan de kleinste gesneden sla verpakking. Ondanks dat ik dit weet en dat een krop veel langer houdbaar is koop ik toch altijd een zak |:(
De krop sla in zijn geheel wel, maar als je er eenmaal in gaat hakken is de houdbaarheid vergelijkbaar naar mijn ervaring.
Een hele krop sla koop ikzelf wel eens als ik echt een maaltijd salade maak, maar als het slechts een onderdeel van een gerecht is is zo'n krop voor mij echt te veel.
Net zoals aardappelen. Zo'n 10-15-2miljard kilozak kost mijns inziens echt niets, maar tegen de tijd dat ik in mijn eentje op de helft van die zak ben groeien er nieuwe aardappelplanten in mijn opslagkast. :)
Als je met zijn tweetjes bent is bewust kopen mijns inziens hier en daar wel makkelijker want dan word een heel krop sla opeens wel de juiste keuze, alsmede de grote zak aardappelen in plaats van de kleinere danwel voorverpakte krieltjes o.i.d.
Best ironisch, dat een hogere consumptie dan geld scheelt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:25:
[...]

De krop sla in zijn geheel wel, maar als je er eenmaal in gaat hakken is de houdbaarheid vergelijkbaar naar mijn ervaring.
Dat is dan ook het domste dat je kan doen, erin gaan hakken. Je moet gewoon steeds de buitenste bladen er af breken, en dan doe je met een goede krop ijsbergsla 1,5 week, gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Wat een verhalen van de rokers, van 100 tot wel 400 euro in de maand! 400 euro is alleen al mijn huur. 8)7

Ik rook misschien voor 50 euro in de maand, ik denk zo'n 4 á 5 dagen met een pakje dus 7 tot 8 pakjes per maand. RUBA halfzwaar 50g + RUBA vloeitjes bij de MCD samen voor 6,50 (6,40 + 0,10). Is op zich prima te roken, maar als je vaste roker bent, kan het je geen moer schelen. Iemand zei een keer dat het naar verbrand rubber rook. DRUM is 2 euro duurder, dus scheelt bijna 3 pakjes per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/OT
@chim0

Als vaste roker met meer dan 20 jaar ervaring vind ik de huismerken niet te doen. Zelf rook ik Gauloises of Samson. Overigens zit in die pakjes maar 40 gram. Toen ik erachter kwam dat ik voor bijna 4000 euro per jaar verrookte ben ik ook overgestapt op shag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Grappig dat je eerste reactie op de kosten van roken is om over te gaan op een ander soort rookwaar, in plaats van te stoppen :P

Niks negatiefs bedoeld, gewoon iets wat zelf echt nooit in me zou opkomen. Zo'n gemakkelijke besparing zou zelf voor m'n leven niet laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:03

Don Quijote

El Magnifico

mux schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:08:
Grappig dat je eerste reactie op de kosten van roken is om over te gaan op een ander soort rookwaar, in plaats van te stoppen :P

Niks negatiefs bedoeld, gewoon iets wat zelf echt nooit in me zou opkomen. Zo'n gemakkelijke besparing zou zelf voor m'n leven niet laten gaan.
Zo kan je iedere niet essentiële uitgave wel als "makkelijke besparing" wegzetten :). Ik zou ook veel geld besparen als ik zou stoppen met Whisky drinken, maarja dat is nu eenmaal een hobby dus voor mij helemaal geen "gemakkelijke besparing" :)

[ Voor 4% gewijzigd door Don Quijote op 08-01-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Blazer Coke schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:29:

Echt die decembermaand irriteert me mateloos.
Mijn vrouw krijgt een eindeljaarsuitkering van 700 euro en het komt er op neer dat we in twee weken (kerst oud en nieuw) 700 euro extra hebben uitgegeven aan boodschappen etc...

Ik dacht: Eens even kijken wat ervan over is voor eventueel een TV... Niet dus... :(
We hebben ook redelijk veel gourmetvlees weg moeten gooien door verkeerde datum ingekocht te hebben, dom...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09-09 11:43
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:00:
/OT
@chim0

Als vaste roker met meer dan 20 jaar ervaring vind ik de huismerken niet te doen. Zelf rook ik Gauloises of Samson. Overigens zit in die pakjes maar 40 gram. Toen ik erachter kwam dat ik voor bijna 4000 euro per jaar verrookte ben ik ook overgestapt op shag.
Ik heb eigenlijk nooit sigaretten gerookt, behalve als ik op vakantie ben geweest dan neem ik wel een slof mee, omdat het goedkoop is, maar vind sigaretten gewoon smerig en ik moet er altijd van hikken (ja, ik weet het, raar he?). Af en toe eentje tussendoor, als ik hem toevallig van iemand krijg, maar anders altijd shag gerookt. Vind het ook gewoon lekkerder. In het begin altijd DRUM halfzwaar, tot het twee keer zo duur werd. En ja, als je minima bent, moet je wel die goedkope zooi roken. Je moet toch die nicotine binnenkrijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roken heb ik ook gedaan, nu al 15 jaar niet meer (en rookte er 40 per dag, 2 pakjes dunhill) Kocht altijd een paar sloffen tegelijk. Stoppen leverde in het begin wel geld op omdat ik het gewoon ging pinnen en in een enveloppe deed, echt lachen na een jaar een stapel geld. Daarna gestopt met die actie.
Maar voor de rokers.. het is wel een kostenpost hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:08
Samenwonend, 2 kinderen (2 1/2 en 9 mnd).
Koken elke dag (behalve bij grote uitzondering), zo veel mogelijk vers en doen 3 keer per week boodschappen (meestal supermarkt ivm geen tijd om alle speciaalzaken langs te gaan). De kleinste heeft flesvoeding gekregen omdat het niet mogelijk was borstvoeding te geven, hypoallergeen, dus dat heeft de uitgaven iets verhoogd (maar niet veel, kost een paar euro per maand meer).

We hebben in 2012 en 2013 (net de jaarbalans weer opgemaakt) gemiddeld 422 euro per maand uitgegeven aan de boodschappen, en 126 euro per maand aan persoonlijke verzorging en huishoudelijke artikellen (inclusief luiers, kapper etc.).
Ik vind het een redelijk bedrag, zie niet in dat er veel bespaart moet worden. Scheelt ook dat we beiden niet roken, en alcohol zeer spaarzaam genuttigd wordt (eigenlijk alleen als er bezoek is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dfrenner schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:18:
[...]

Mijn vrouw krijgt een eindeljaarsuitkering van 700 euro en het komt er op neer dat we in twee weken (kerst oud en nieuw) 700 euro extra hebben uitgegeven aan boodschappen etc...

Ik dacht: Eens even kijken wat ervan over is voor eventueel een TV... Niet dus... :(
We hebben ook redelijk veel gourmetvlees weg moeten gooien door verkeerde datum ingekocht te hebben, dom...
Herkenbaar! Vakantiegeld, bonus, geld terug van de energiemaatschappij... mijn vrouw had het al uitgegeven voordat ik kon bedenken wat ik of we er mee konden doen. Sinds vorig jaar heb ik de touwtjes financieel stevig in handen en houden we gewoon geld over! Zij heeft onlangs geld op de spaarrekening gezet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:18:
[...]

Helemaal leuk bij ons dat de kleine jarig is deze maand :+ Gelukkig nog te jong om de feesten te begrijpen, echt dokken komt nog over aantal jaren. In het algemeen december dus goed doorgekomen, naast wat extra eten & cadeaus, maar kerst bij de families geweest, scheelt ook. Mijn vrouw heeft gelukkig ook de eindejaarsuitkering.
Zij heeft onlangs geld op de spaarrekening gezet!
:+ :+ :+ :+

[ Voor 5% gewijzigd door ByteMe_ op 09-01-2014 10:00 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:18
MaximusTG schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:05:
Nou, ik kan je vertellen dat ik bv wel eens katten heb meegemaakt die je van de andere kant van de woonkamer ruikt als ze op de kattenbak zijn geweest..
Waarom staat minder geur trouwens gelijk aan gezonder? Veel vlees maakt dat ontlasting vervelender ruikt (rottende groenten stinken behoorlijk minder dan rottend vlees) en katten zijn toch echt vleeseters. Hou je neus maar eens open bij de leeuwen en tijgers in de dierentuin. Niet te harden en op hun dieet wordt toch echt goed gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

timag schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:23:
[...]

Waarom staat minder geur trouwens gelijk aan gezonder? Veel vlees maakt dat ontlasting vervelender ruikt (rottende groenten stinken behoorlijk minder dan rottend vlees) en katten zijn toch echt vleeseters. Hou je neus maar eens open bij de leeuwen en tijgers in de dierentuin. Niet te harden en op hun dieet wordt toch echt goed gelet.
Ik heb twee katten, beide krijgen hetzelfde eten. De ene stinkt (wegwezen als hij op de bak is geweest!), de andere ruik je niet...

Wij proberen onze wekelijkse uitgaven te beperken tot 60 euro (voor twee personen) bij de supermarkt. Meestal gaat dat goed en zitten we tussen de 50 en 60 euro, maar soms is er wel zoiets goeds in de aanbieding, dat we dat maar inslaan en invriezen/opslaan. En soms slaan we een hele week boodschappen over omdat we nog genoeg in de vriezer hebben liggen.

Dus zeg maar 4 weken 60 euro, dus 240 euro in de maand voor twee personen.
Eten voor de katten is ongeveer 50 euro voor 2 maanden, en grit koop ik altijd groot in, 1x per jaar, zeg maar 50 euro.

Dus totaal zo'n 270 euro per maand voor ons plus de twee katten.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Wailing_Banshee schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:19:
Wij proberen onze wekelijkse uitgaven te beperken tot 60 euro (voor twee personen) bij de supermarkt. Meestal gaat dat goed en zitten we tussen de 50 en 60 euro, maar soms is er wel zoiets goeds in de aanbieding, dat we dat maar inslaan en invriezen/opslaan. En soms slaan we een hele week boodschappen over omdat we nog genoeg in de vriezer hebben liggen.

Dus zeg maar 4 weken 60 euro, dus 240 euro in de maand voor twee personen.
Eten voor de katten is ongeveer 50 euro voor 2 maanden, en grit koop ik altijd groot in, 1x per jaar, zeg maar 50 euro.

Dus totaal zo'n 270 euro per maand voor ons plus de twee katten.
Netjes hoor! Bij wat voor winkels doe je je boodschappen als je het daar mee redt?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Metro2002 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:16:
[...]

400 gram vlees per dag per kat? Dat is al veel voor een mens. :o mijn kat krijgt 1 blikje van 90 gram en dat is volgens mij ook de juiste hoeveelheid.
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-3Eaj3amIXOU/UGaGxqrlCCI/AAAAAAAAAWo/APf2f4k61hU/s1600/White+Fat+Cat.jpg
mux schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:08:

Hoewel ik het met jou eens ben, zeker omdat roken ook nog eens slecht voor je is, is dit niet voor iedereen even makkelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Lethalis op 09-01-2014 15:14 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

ATS schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:46:
[...]

Netjes hoor! Bij wat voor winkels doe je je boodschappen als je het daar mee redt?
SuperCoop, en 1x in de maand naar de grote Jumbo (en dat is altijd de week dat we boven de 60 euro uitkomen, gewoon omdat ze daar zo heel veel hebben!)

Het scheelt heel erg veel als je dingen groot kunt inkopen en kunt invriezen en de ruimte hebt om dingen op te kunnen slaan (want dan kun je goed gebruik maken van aanbiedingen).

(nu roken en drinken wij beiden niet, dus dat zal wel eens wat kunnen schelen)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:44

Vrijdag

De Zwarte

Als je goedkoop maar toch een beetje lekker/creatief wil eten, mijn vriendin kwam laatst met deze site aan:
http://www.bijstandsgerechten.nl/
Allemaal tips van mensen met gerechten die erg goedkoop zijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velandu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 17:47
Mijn vriendin en ik zijn allebei fanatieke krachtsporters. Wij eten vooral volkoren voedsel, veel groenten en fruit, vetarm vlees, vis, magere kwark/yoghurt etc. Daarnaast hebben we 1 dag per week, vaak de zaterdag of zondag, dat we hier van afwijken. Denk dan aan zelfgemaakte pizza, een makkelijke hap of uitgebreid uit eten.

Het uit eten niet meegenomen, kost het ons maandelijks tussen €250,- en €300,- aan boodschappen. We kopen het vlees en vis bewust (zo diervriendelijk mogelijk) en het volkoren voedsel (pasta's, rijst) kopen en koken we in kg's en vriezen we in.

iMac 27'' 2012 | i7 3.4 GHz | GTX680MX | 32GB RAM | 3TB Fusion Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ravnoss schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:37:
Topic is al weer wat ouder, maar nu ik de balans opmaak van 2013 toch wel weer relevant.

In totaal is er in 2013 aan boodschappen 6003,- euro uitgegeven. Dit voor een huishouden met twee personen.

Op maand basis zie je dat er pieken zijn in Mei (huisfeest) en December (feestdagen), en een dipje in Februari (wintersport) en Juli (zomervakantie). Al met al ben ik wel van mening dat we in 2014 richting de 400e per maand moeten gaan. Want 500e per maand voor twee personen en geen huisdieren is toch wat ruim als ik dit topic doorlees.
Zo dit was wat ik twee maanden geleden stelde. 500e per maand was te veel en ik wilde naar de 400e. Mede dankzij tips en ideeën uit dit topic en een stukje bewustwording bij mij ziet het er nu beter uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LbMyg7d.png

In Januari zat ik met 412e nog iets boven mijn doel, maar in Februari zijn we er ruim onder gebleven met 278.

Nu eens kijken of we in Maart (met een verjaardag) dit ook gaan volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:49
Nu was februari natuurlijk ook wel 2 tot 3 dagen korter dan elke andere maand! Dat scheelt toch weer zo'n twee tientjes ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Hahn schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:05:
Nu was februari natuurlijk ook wel 2 tot 3 dagen korter dan elke andere maand! Dat scheelt toch weer zo'n twee tientjes ;)
Verpest mijn overwinningsgevoel eens niet zo met al die feitelijke informatie ;). We waren ook nog eens 5 dagen op wintersport :).

Desalniettemin is het al beter dan 500e per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:49
In 5 dagen wintersport geef je juist veel meer uit aan 'boodschappen', toch? :P Of houd je alleen supermarktuitgaven hiermee bij?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Hahn schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:11:
In 5 dagen wintersport geef je juist veel meer uit aan 'boodschappen', toch? :P Of houd je alleen supermarktuitgaven hiermee bij?
Half pension en lunch op de piste. Dat gaat in de categorie "Vakantie" :). Ik voer allerhande boekhoudkundige truuks uit om maar het gevoel te krijgen dat mijn doel in zich komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:57
Situatie: student, momenteel stage, eenpersoonshuishouden. Ik heb mijn boodschappen verdeeld in wekelijks, 2 wekelijks, maandelijks en 3 maandelijks. Dit omhelst alles wat benodigd is, van fruit/groenten tot shampoo en wc-papier.
Alles omgerekend naar maandelijkse kosten, waarin alles grotendeels aanbiedingen zijn, wel zowel bij Lidl Janlinders/AH als Real in Duitsland.

Totaal: ongeveer 148,00

Besparen kan, maar bepaalde producten als bier, nuttella, veel fruit, kaas, vlees en goed brood ga ik niet weg doen pf op besparen. Zijn wel al b merken, en fruit bij de lokale groenenboer. Ik kook altijd voor 2 dagen, en vries overschotten in. Ben er huidig wel tevreden mee, al ga ik nog zoeken naar 2 tientjes besparing. Dit moet met slim inkopen nog wel te doen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gebruik sinds een paar werken een online huishoudboekje. (www.huishoudboekje.com)

Wegens wegvallen van 1 inkomen (werkgever failliet en nog geen nieuwe baan) moesten we ergens gaan besparen. Sindsdien zijn we veel bewuster boodschappen gaan doen.

Per week komen we nu netjes uit met 100,- ( 2 volwassen en 2 kids) en eigenlijk hoeven we er niet zoveel voor te laten.
De impuls en extra dingen laat je nu sneller achterwege want je ziet ze gelijk terug na het invoeren van de uitgave.

[ Voor 3% gewijzigd door bgrr op 21-05-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Ik woon samen met mijn vriendin en 1 kat.

We hanteren een maandbudget. We storten ieder €145 op de gezamenlijke rekening. Hiervan gaat vervolgens weer €30 naar de spaarrekening van de gezamenlijke rekening. Deze is voor onkosten voor de kat. We hebben namelijk een dure Maine Coon, verzekeren vind ik zonde en is bovendien erg prijzig!

Effectief boodschappen budget is dus €260 per maand. Hiervan betalen we alle boodschappen, huishoudelijke aankopen, persoonlijke benodigdheden en kattenvoer en grit.

We eten elke avond vers en wat er over is gaat als kliekje de vriezer in voor als één van ons beide alleen moet eten. Vers fruit kopen we ook elk week, hier ben ik gek op :)

Op dit moment staat er nog zo'n €85 op de rekening, met nog een week te gaan en gemeten vanaf 1-1-2014.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
418O2 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:40:
400 euro.

2 volwassenen. We kunnen zuiniger aan doen, maar dat willen we niet. Ik drink een fles of 4 frisdrank in de week, mijn vriendin 1 á 2. We eten elke dag gezond en vlees.
Nog steeds actueel. Hoewel we er tegenwoordig wel onder zitten volgens mij. Ik ga zaterdags naar de markt en mijn vriendin vrijdagavond naar de super.

Zij is meestal 30-40 euro kwijt, ik 20-25. Dus dan kom je uit op 60*4.5=270 euro.

We maken een menu voor de hele week en halen daar alle boodschappen voor. Incidenteel halen we doordeweek nog iets, maar dat zijn dan 1-3 producten. Mijn vriendin houdt met het koken rekening hoeveel we nodig hebben, dus we hebben nooit iets over om weg te gooien. Heel soms houden we een 1-persoonsmaaltijd over, dat gaat dan de vriezer in. Kip en vis halen we per 2 kilo op de markt en vriezen we in, scheelt ook een hoop.

Ik drink tegenwoordig minder frisdrank en meer ranja, dat scheelt ook. We halen eens in de zoveeltijd 6 flessen cassis en 6 flessen 7up bij de Lidl, zijn de kosten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whiskas, Pedigree, Felix en Bonzo zijn inderdaad niet de allerbeste voeders voor je honden en katten. Vooral Bonzo is ontzettend zout en slecht voor je huisdieren. Het huismerk kattenvoer van AH (in die grote kartonnen dozen) is echt heel erg goed (verbaasde mij) en goedkoper dan Whiskas en Felix. De honden krijgen bij ons de geperste variant van BioFood (goed kwaliteitsvoer voor 35 euro per 15KG). Aangezien wij 2 Siberische Husky's hebben doen we eeuwen met dat spul aangezien ze iets van 100-150 gram eten per 1,5 dag (rkijgen geen tussendoortjes op een appel na).

Gezinssamenstelling: Ik (28) en vrouw( 28), 2 katten en 2 honden en 1 konijn.

Maandelijkse kosten :150-200 euro en dat is inclusief shampoo en dergelijke. Tip: Haal je A-merk shampoo, gel gewoon bij de Action ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb een quota ingesteld van EUR 80,00 per week, oftewel 342,00 per maand gemiddeld (4,3 weken zitten er in een maand). Dat gaat al een paar maanden heel goed. Dit scheelt op jaarbasis zo'n EUR 1.296,00 - EUR 3.096,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Update:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vU9OMRuYYX0YOMxJm56YMWr1/full.png

Gemiddeld €133 over de laatste 6 maanden. Eigenlijk zijn we een stukje goedkoper uit dan dit, want hierin zitten een aantal voorraadspullen zoals >1jr aan toiletpapier (Edet-aanbieding van de C1000) en aardig wat vlees wat nu in onze vriezer zit. We hopen de komende maanden wat vaker onder de 100 euro per maand te komen voor boodschappen. Daarnaast is de energie ook al 18 euro per maand lager, dus we hebben de hogere gemeentelijke belastingen van dit jaar wel gecompenseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:06:

Maandelijkse kosten :150-200 euro en dat is inclusief shampoo en dergelijke. Tip: Haal je A-merk shampoo, gel gewoon bij de Action ;)
Doen wij ook inderdaad, ook wasmiddel, toiletpapier en dergelijke halen we daar. De rest proberen we zo veel mogelijk met maaltijdcheques (Belgie) te halen bij de Lidl. Als ik zie wat sommige mensen voor een paar dingen betalen bij de Delhaize doe ik daar liever niet aan mee als Hollander ;)

Ik denk dat we zo'n 160 euro per maand kwijt zijn. Groente halen we zo veel mogelijk vers en dan niet voorgesneden (duurder en minder lang houdbaar, Lidl is goed voor groenten, maar Cools in Belgie is ook goed en goedkoop), voor vlees pakken we de aanbiedingen en vis gaat per KG uit het diepvriesvak.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een maand meerdaags aan het koken.
Had idee dat ik met 50 euro per week niet heel erg veel meer kon bezuinigen zonder in te leveren op lekker eten maar dit valt mee. Denk dat ik nu op 30~40 per week zit in mijn eentje met 2 katten ipv 50.
Ik koop nog steeds gewoon waar ik zin in heb, ik ben niet zo'n groente aardappels en vlees patroon eter dus dat eet alsnog relatief prijzig.
Heb sinds kort ook een wok dat helpt wel met het maken van veel en gevarieerd eten in één go, maakt mijn vaatwasser ook wat minder uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Denk zo'n 160-230 euro per maand met 2 personen. Gemiddeld 210 euro.
Proberen zoveel mogelijk bij Lidl/Aldi te kopen, A-merk producten bij Jumbo en incidenteel wat kleine dingetjes van AH.

We doen één keer in de week grote boodschappen (meestal 40 euro kwijt ongeveer).

Het helpt echt om er even voor te gaan zitten, en het even te bekijken per maand. Gewoon een Excel maken en alle supermarktbetalingen even bij langs lopen en per maand optellen. En gewoon ALLES met pin doen, dan kun je jezelf ook niet voor de gek houden. Ik heb een hekel aan contant geld.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48
Bij ons is het al jaren hoog en ik kijk met ongeloof naar sommige van deze getallen.

Begin dit jaar heb ik iets gemaakt om de financien beter bij te houden en hieronder zijn de pinbetalingen voor de supermarktuitgaven over 2013 en 2014 (2 volwassenen en 1 baby/peuter):
2013 supermarkt 203 -432 -500 -500 -503 -559 -514 -603 -340 -576 -494 -529 -705
2014 supermarkt 69 -448 -435 -461 -431
(jaren daarvoor zal het ook 400+ voor twee volwassenen zijn geweest)

Het gemiddelde over 2013 lag op 521 euro (203 transacties). Het gemiddelde over 2014 ligt op 441 euro (69 transacties). Het verschil is hoofdzakelijk toe te schrijven aan iets meer bewustwording en het openen van een geheel vernieuwd Lidl filiaal naast de vertrouwde C1000.

Dit is grotendeels exclusief verzorgingsproducten zoals luiers etc, want die komen bij andere winkels vandaan. Het is wel inclusief 'luxe'-producten waaronder bijvoorbeeld regelmatig biologisch vlees, gemaksproducten, etc.

Ik heb inmiddels ook een vrij grote sample van bonnetjes over de afgelopen anderhalve maand, maar geen zin om iets mee te doen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Rukapul op 23-05-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:49
Ik vind de bedragen hier ook behoorlijk laag :). Over 2013 heb ik het volgende gemiddelde (hou alles netjes bij) per maand voor een gezin van 2 volwassenen en 1 peuter (nog niet zindelijk, scheelt wel :))

Markt/Supermarkt/bakker/slager/groenteboer/kaaswinkel/biologische winkel: 890 euro per maand

Wij kopen geen kiloknallers, meestal biologisch. Ook gaan we niet naar verschillende supermarkten (enkel AH) en letten we ook niet echt op de aanbiedingen (wasmiddels meestal wel, maar als het op is hebben we toch nieuwe nodig). Meeste is ook A-merk.

En dan komen daar ook nog luiers en andere drogisterij artikelen bij, die komen meestal van de kruidvat en zitten hier niet bij.

Voor dit jaar zijn we wel van plan het iets omlaag te brengen, want om eerlijk te zijn gaat er best wel regelmatig wat ongeopend de prullenbak in wat over datum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

ThinkPadd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:25:
Het helpt echt om er even voor te gaan zitten, en het even te bekijken per maand. Gewoon een Excel maken en alle supermarktbetalingen even bij langs lopen en per maand optellen. En gewoon ALLES met pin doen, dan kun je jezelf ook niet voor de gek houden. Ik heb een hekel aan contant geld.
Wij hebben één keer een poging gedaan om alle bonnetjes in te voeren, dat is ongeveer anderhalve maand goed gegaan en daarna was het niet interessant meer en stopte het. Ik geloof niet zo in niet-automatische administratie :P

Daarom is het wel fijn dat we alle boodschappen van een SNS rekening doen die meuk automatisch voor ons in een huishoudboekje zet. Dat werkt tenminste wel. Niet uniek voor SNS trouwens, alle andere banken hebben ook wel zoiets (hoewel het bij ING slecht werkt IMO).

En inderdaad: contant geld is niet handig als je inzicht wilt krijgen in je uitgavenpatroon - en dat is immers het beginpunt voor besparingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zit dus bij ING, en dat huishoudboekje is idd niks. Vandaar maar handmatig. Gewoon eens in de zoveel tijd even doen. Is maar net wat je er voor over hebt natuurlijk :P Ik doe dat gewoon samen, heb je het in een halfuurtje weer up2date.

Heb het nog een tijdje met OROV (Offline Rekening Overzicht) gedaan, werkte ook vrij aardig.
Zie ook: Programma om geld mee te beheren

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Als je het niet al te erg vindt om je uitgaven te delen met een derde partij (wat... meh, misschien sketchy is) zijn er ook een hoop (semi)commerciële huishoudboekjes waar je je afschriften op kunt invoeren en die ze dan automatisch mooi indelen in taart- en staafdiagrammen. Zodra je moe wordt van het bonnetjes invoeren kun je dat altijd nog doen :)

edit: ah, al een keer geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door mux op 23-05-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Wat een lage bedragen allemaal.
Ik reserveer maandelijks 750 euro (5 weken a 150 euro) voor boodschappen e.d.
Huishouden bestaat uit 2 volwassenen, 1 kind van bijna 5, 1 kat en nog wat knaagdieren.
Van dat bedrag halen we dus alles. Voedsel, drinken, rookwaar, voorraad, tanken.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 09:25
Tanken valt natuurlijk niet onder dagelijkse boodschappen, dat valt onder vervoer. En als jullie beiden roken dan vergelijkt dat ook niet lekker met alle niet rokers hier, dan kan je er waarschijnlijk alleen voor roken al 150 euro per maand aftrekken als het niet meer is.

edit:
Ik zit trouwens zelf in mijn eentje al rond de 200 euro per maand, maar ik koop ook vrij veel bier en wijn enzo. Ik heb een vermoeden dat de wat lagere budgetten dat of niet meerekenen of niet kopen. Iemand?

[ Voor 28% gewijzigd door MrAngry op 23-05-2014 11:25 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:00

CeesKees

I rest my Kees

skinlee78 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:16:
Ik reserveer maandelijks 750 700 euro voor boodschappen, lunches, afhaal eten, kado's e.d.
Huishouden bestaat uit 2 volwassenen en 1 kind van bijna 1.
Van dat bedrag halen we dus alles. Voedsel, drinken, rookwaar, voorraad, tanken. kleding voor de kleine, enz enz.
We zijn duur denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door CeesKees op 23-05-2014 11:36 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
MrAngry schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:23:
Tanken valt natuurlijk niet onder dagelijkse boodschappen, dat valt onder vervoer. En als jullie beiden roken dan vergelijkt dat ook niet lekker met alle niet rokers hier, dan kan je er waarschijnlijk alleen voor roken al 150 euro per maand aftrekken als het niet meer is.

edit:
Ik zit trouwens zelf in mijn eentje al rond de 200 euro per maand, maar ik koop ook vrij veel bier en wijn enzo. Ik heb een vermoeden dat de wat lagere budgetten dat of niet meerekenen of niet kopen. Iemand?
Tanken valt bij mij uiteraard ook niet tot het maandbudget. Roken doen we niet, dus dat schilt al bakken geld en gezondheidskosten! :)

Hooguit een kratje en een paar flessen wijn per maand. Zijn ook de kosten niet..

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Nu mn vrouw (nog) werkloos is, doen we rustiger aan, we komen nu rond de 55-60 euro p/w uit voor boodschappen icm spullen voor zoon, konijn. Dan moeten we wel de aanbiedingen pakken en minder vlees eten of van megafoodstunter halen. Maar dan ga je wel inleveren op kwaliteit/smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Vlees is heel makkelijk: gewoon kleinere porties. Je kunt gewoon duur spul blijven halen. In een gebalanceerd dieet heb je maar iets van 50-60g gemiddeld per dag nodig. Eén of twee dagen in de week vega en voor de rest 75-90g porties en je hebt zo 50% bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroent83
  • Laatst online: 03-03-2021
Samenstelling: 2 personen 30 / 24 en 2 Katten

Frequentie:proberen 1x per week Jan linders.

Inclusief:Tabak Avondeten, schoonmaakmiddelen

Excl, just eat in het weekend :D en 1x per week frietzaak.

Uitgaven: 400~450 Euro per maand

Als ik zo lees, valt hier nog wel iets op te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Daar valt zeker op te besparen ja. Sowieso stoppen met tabak, beter voor de gezondheid en portomonnee, afhaaleten is belachelijk duur en friet kun je veel sneller zelf bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Laatst online: 26-08 13:53

krazzer

Tijd is een illusie

Wij (2 volwassenen) zitten op €35 per week, dus ongeveer €150 per maand.

Hoe we dat doen?
- We eten om de dag vlees, dit scheelt een hoop
- We koken iedere dag
- Eten altijd de seizoensgroenten
- Geen ongezonde snacks
- Geen frisdrank e.d. alleen water, thee of limonade
- We kopen vrijwel geen bewerkt voedsel

Daarbij komt dat eten van mij niet superlekker hoeft te zijn, dus ik focus meer op gezond en goedkoop. Tevens probeert mijn vriendin af te vallen en dan wordt er dus ook minder gegeten :)

In de komende maanden zal het waarschijnlijk nog ietsje minder worden vanwege eigen verbouwde groenten :)

We doen alleen maar boodschappen bij de C1000 en de Albert Heijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
krazzix schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:28:
Daarbij komt dat eten van mij niet superlekker hoeft te zijn, dus ik focus meer op gezond en goedkoop.
Het kan ook gezond, goedkoop en lekker! Echt :9~

Experimenteer bijvoorbeeld eens met wat soja en mirin bij je groenten en champions. Wissel technieken af (binnen hetzelfde diner) en groenten kan je ook frituren

[ Voor 30% gewijzigd door MrAngry op 23-05-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroent83
Wow, nee dat vind ik allemaal niet iets te extreem.
En eten moet van mij echt wel lekker zijn.

Zowiezo VLEES anders heb ik niet geeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroent83 op 23-05-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer

krazzer

Tijd is een illusie

Daarom zei ik ook het hoeft niet superlekker te zijn.

Ik vind ook dat het lekker moet zijn. Ik vind een boterham met pindakaas lekker, maar een italiaanse bol met tonijnsalade vind ik superlekker :D. Maar die ga ik dan niet standaard iedere dag eten, dan neem ik genoegen met een broodje pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Wij (2 volwassenen) zitten op €35 per week, dus ongeveer €150 per maand.

Hoe we dat doen?
- We koken iedere dag
- Geen ongezonde snacks

Daarbij komt dat eten van mij niet superlekker hoeft te zijn, dus ik focus meer op gezond en goedkoop. Tevens probeert mijn vriendin af te vallen en dan wordt er dus ook minder gegeten :)

In de komende maanden zal het waarschijnlijk nog ietsje minder worden vanwege eigen verbouwde groenten :)

We doen alleen maar boodschappen bij de C1000 en de Albert Heijn
Dat is dus 2,50 pp./per dag? Man-o-man :X. Dat lukt me voor alleen het avondeten al niet, hoewel wij zo'n 4-5x per week vegetarisch eten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

krazzix schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:49:
Daarom zei ik ook het hoeft niet superlekker te zijn.

Ik vind ook dat het lekker moet zijn. Ik vind een boterham met pindakaas lekker, maar een italiaanse bol met tonijnsalade vind ik superlekker :D. Maar die ga ik dan niet standaard iedere dag eten, dan neem ik genoegen met een broodje pindakaas.
Wij eten momenteel ook zowat elke dag iets 'superlekkers'. Momenteel staat een bord broodjes rookworst voor mijn neus, gisteren een broodje tomaat+kaas+sla+komkommer+mayo, van de week ook nog Turkse pizza gehad... Het kan allemaal prima. De enige catch: het zijn allemaal aanbiedingen of in het geval van de groenten gratis van de kassen, dus je bent afhankelijk van wat de supermarkten/markten/boeren deze week in de schappen hebben liggen. Je kunt niet midden in de winter een broodje tomaat verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroent83
Ik heb ondertussen even een heel stuk topic doorgelezen, en ik moet wel zeggen dat het je wakker maakt. ik dacht dat 400~450 euro normaal was per maand, voor 2 personen. maar blijkbaar toch aan de hoge kant. ik denk dat we hier ook maar eens op moeten gaan letten ik denk dat 300~350 ook moet gaan lukken. Ik ga het bijhouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Stop met roken en minder eten bestellen, ben je er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
MrAngry schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:34:
Stop met roken en minder eten bestellen, ben je er al.
Oja.

Ik ben gestopt met roken en we bestellen nooit meer eten. Dat eerste sinds december, dat tweede al veel langer. Echter betaalde ik het roken gewoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer

krazzer

Tijd is een illusie

Alle bonnetjes bewaren, kijken waar je het meeste aan uit geeft, daar op als eerste bezuinigen.

Zo maak je de grootste slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:51:
[...]

Dat is dus 2,50 pp./per dag? Man-o-man :X. Dat lukt me voor alleen het avondeten al niet, hoewel wij zo'n 4-5x per week vegetarisch eten.
Dit is niet zo lastig als het lijkt. Je hoeft echt niet op een houtje te bijten of een extreme voedsel vega- hippy te zijn (ben ik zelf zeker niet). Enige Hollandse nuchterheid, flexibiliteit en het willen leven van een enigzins 'simple life' zijn wel nodig.

Bij ons een vergelijkbare situatie:

2 Pers. elke maand ca. 100 - 120€ (dit is het maximale maandbedrag, gedurende de winter. Zie verderop)
Meeste boodschappen bij Lidl, soms voor vergeten zaken naar de AH.
Daarbij wel aangetekend dat we vrijwel ongelimiteerd eieren hebben (eigen kippen), en die ook veel gebruiken.

In de zomer/najaar (oogstseizoen) dalen de maandkosten naar zo'n 70 - 80€ door eigen aardappels, boontjes ed.
Niet iedereen heeft hier plaats/zin/tijd voor, maar dan is 120€ per maand nog steeds haalbaar!

Goede tips zoals krazzix gaf doen al een hoop:

Hoe we dat doen?
- We koken iedere dag
- Geen ongezonde snacks
Overigens ben ik het met de laatste tip niet eens. "Bewerkt" is een loze kreet imho, die er altijd bij de haren bijgesleept is, inspelend op vals-nostalgische onderbuikgevoelens. Niet dat je alles klakkeloos moet accepteren, maar een catch-all term als "bewerkt voedsel mijden" is kortzichtig. No offense overigens :)

- We eten om de dag vlees, dit scheelt een hoop.
Zoals mux ook al aangaf, elke dag vlees is echt niet nodig. Het flexitarisme (vreselijke term) is uit puur economische overwegingen zeer aantrekkelijk. Daarnaast zijn er veel mensen die hun neus ophalen voor de goedkopere vis/vleesproducten (denk: vissticks) omdat ze van mindere kwaliteit zouden zijn. Dit zijn meestal de samengeperste kleine stukjes snij of schraap resten die overblijven na het maken van de luxere producten en is het vlees an sich van uitstekende kwaliteit. Als je dan af en toe toch een biefstuk pakt, smaakt ie extra goed 8)

- We koken iedere dag
Absoluut een must als je wil besparen. Kant-en-klaar is duur. Koken niet. Plus: Een keertje per 3 maanden uit eten is op deze manier extra speciaal!
Hieronder valt ook pizza oid bestellen. Belachelijk duur eigenlijk vergeleken bij het zelf maken van een pizza (beetje meel, beetje water, paar tomaatjes, plakje ham, receptje googlen. 15 minuten werk, 30 minuten in de oven. Geen tijd is geen excuus).
Keertje naar de snackbar kan er dan wel eens vanaf, doen we ong. 1x maand.

Prei in de aanbieding (stronkje kost 0.19€ in oogsttijd)? Dan eet je eerst prei-soep.
2 dagen later eet je prei-ei-bladerdeeg quiche. Mix er wat plakken droogworst door, fantastische maaltijd, geen enkele culinaire achtergrond nodig.
Wortels in het seizoen? Nasi met geroerbakte plakjes wortel. Ook uitstekend als snack.
Ook goed: Blikgroenten. Vanwege de zeer goede conservering lang houdbaar en daarom makkelijk te transporteren/op te slaan. Dus goedkoop.
Bruine bonensoep met room en spek-met eieren on the side klinkt misschien niet superhip, maar smaakt best!

- Geen ongezonde snacks
Niet 100% mee eens. Zakje pinda's/chips kan er bij ons echt wel af. Altijd ook wel flink blok chocola op voorraad.

Eens, hoewel ik ook op zijn tijd kan genieten van een lekker glas cola na een dag hard werken. Pro-tip: Maak eens een glas 50% cola / 50% spa rood *uiteraard huismerk*. Dan proef je pas hoe extreem sterk en over-zoet pure cola is, want 50% aangelengd proef je haast geen verschil. Plus je doet 2x zolang met een fles...

Wat het leven duur maakt zijn de (luxe) gemaksproducten van A-merken:
Van een ES diepvriespizza wordt niemand arm. Van AH voorgesneden luxe sla pakjes wel (zo'n 2€, lijkt inderdaad vrij goedkoop. Totdat je naar de €/Kg kijkt!)
Laat je vooral niet gek maken door wat er allemaal te krijgen is. 80% van alle producten uit de AH kun je schrappen en dan kun je nog steeds heerlijk eten.

Verse pasta> wtf? geef mij die keiharde droge maar. Tarwe is tarwe.

'Vers' fruitsap uit de koeling? Gewoon gemaakt van geconcentreerd sap en daarna in de koeling gezet.

Flesje Bertolli olijfolie gaat 2 a 3x over de kop vergeleken met Lidl olie. Proef geen verschil als ik m'n eitje erin bak. Ik hoef het spul niet puur te drinken!

Koken uit een pakje? Niet handig, vaak zijn de porties net te klein (ja ik heb veel honger) of heb je allerlei exotische producten nodig die 'toevallig' in de buurt liggen.

Ben zelf ook vrij gemakkelijk opgevoed en kocht veel luxe/kant en klaar. Totdat ik als arme student erachter kwam dat het heel makkelijk met veel minder kan, zonder dat je daaronder hoeft te lijden. In tegenstelling tot alle doemscenarios die je vaak leest in de media, was ons voedsel nog nooit zo veilig en goedkoop als nu.

TL;DR lang verhaal geworden zeg...
Wij hoeven echt niet op een stokje te bijten met dit budget, en hebben ook geen spartaans leven.
Er valt nog genoeg te snacken thuis. De no-nonsense aanpak noem ik het maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer

krazzer

Tijd is een illusie

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
Jeroent83 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:33:
Wow, nee dat vind ik allemaal niet iets te extreem.
En eten moet van mij echt wel lekker zijn.

Zowiezo VLEES anders heb ik niet geeten.
Sluit me hier bij aan! Vlees of vis vind ik te lekker om een avond over te slaan.

Het kan ook in de vorm van een maaltijdsalade.. bv tonijn of kip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Onze gezinssamenstelling is
Volwassenen: 2
Babies/Kinderen: 0
Huisdieren: 2 katten
Eetpatroon: Gemak

Kosten: 350 tot 450 euro per maand.

Wij eten afwisselend maar vrij simpel, wel elke dag vlees, af en toe kook ik uitgebreid. Bij de kosten zitten naast voedingswaren ook meuk voor de katten en andere huishoudartikelen, maar bijvoorbeeld geen koffie, die bestel ik altijd los en dat scheelt zo'n 50 euro per maand.

Edit: wij letten overigens niet echt op de kosten van de boodschappen, we eten waar we zin in hebben, daarbij wordt voor kwaliteit gekozen, als het cheap-ass huismerk goed genoeg is nemen we die.

[ Voor 19% gewijzigd door Blubber op 23-05-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

@ TS; hoe kan je een hond hebben als jullie beiden zoveel werken?

Onze gezinssamenstelling is
Volwassenen: 2
Babies/Kinderen: 1 (<1jr)
Huisdieren: geen, helaas
Eetpatroon: Gezond, letten niet op kosten.

Afgelopen maand is er 521 euro uitgegeven bij de Dirk en de Appie.

[ Voor 62% gewijzigd door quelake op 23-05-2014 15:29 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:41:
[...]
Echter betaalde ik het roken gewoon zelf.
De boodschappen niet dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Elm0wer schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:02:
[...]

Het kan ook in de vorm van een maaltijdsalade.. bv tonijn of kip.
De kip (bijv in caesar salade) is vaak gort droog en smerig van smaak ongeacht merk :/ Eet het dan wel vaker, maar als ik moet kiezen = tonijn salade. Zelfgemaakte is lekkerste, maar ja, dan is de prijs ook hoger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
RonaldDesigns schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:42:
[...]

De kip (bijv in caesar salade) is vaak gort droog en smerig van smaak ongeacht merk :/ Eet het dan wel vaker, maar als ik moet kiezen = tonijn salade. Zelfgemaakte is lekkerste, maar ja, dan is de prijs ook hoger :(
Elke maaltijdsalade maken we zelf. Ook de kip (ceasar), zelf bakken en kruiden naar eigen ding..
Tonijnsalade gewoon zelf maken, prijs valt echt reuze mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:53:
Overigens ben ik het met de laatste tip niet eens. "Bewerkt" is een loze kreet imho, die er altijd bij de haren bijgesleept is, inspelend op vals-nostalgische onderbuikgevoelens. Niet dat je alles klakkeloos moet accepteren, maar een catch-all term als "bewerkt voedsel mijden" is kortzichtig. No offense overigens :)
Volgens mij is de bedoeling van die opmerking niet in de zin van een modewoord, maar gewoon letterlijk: geen gesnipperde uitjes in een bakje kopen, maar een netje uien en die zelf snipperen. Geen gesneden en gemengde sla in een zakje, maar zelf een krop sla scheuren/snijden. Geen mixjes en sauzen uit potjes of pakjes maar zelf vanuit verse ingrediënten bereiden. Dat scheelt zeker; niet alleen in de kosten maar IMO ook in de smaak. Dan heb ik het specifiek bijvoorbeeld over het zelf maken van een pastasaus vs. saus uit een potje, of zelf een pastasalade maken ipv uit de koeling.

Overigens: chapeau dat jullie sub-100 euro volhouden. Wij zouden ongeveer op hetzelfde bedrag zitten.... ware het niet dat we toch wel een hoop 'luxe'-dingen lekker vinden. Chips (vriendin houdt erg van een veel te duur merk chips, kopen we elke week :P), salades op brood, turkse pizza's en 'gewone' pizza's uit de koeling voor dagen dat we allebei lang hebben gewerkt en geen zin om te koken, etc. In feite geven wij daar dus iets van 40 euro 'teveel' aan uit iedere maand t.o.v. jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf op 150 euro per WEEK zitten ongeveer. .let wel eens op maar ook als ik naar lidl ga voor boodschappen en die kar ligt vol dan tik ik zo 100 euro af.

En ja, ik koop lekker die hollandse garnalen en een varkenshaasje..

Als ik dan lees "grote booschappen eens in de week voor 40 euro" ondenkbaar voor mij.

Eigenlijk eens bonnetje inscannen :)
Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!