Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Testert schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:04:
[...]

Mooi man, ik zie mogelijkheden voor Albert Heijn. Ik ga eens praten in Zaandam, of ligt de BTW op voeding in België op 20%?
Goed gepraat :)
http://www.openingsuren.com/detailen.php?edit=5040830

Overigens scheelt het gigantisch als je in Belgie boodschappen doet bij de Aldi en Lidl (Aldi heeft geen goed groente en fruit). Ik denk dat ik in Belgie zo'n 40 euro per week kwijt ben voor twee personen. Ik denk dat die hoge bedragen komen Delhaize ;) (overigens liggen de lonen ook hoger in Belgie, daarom zijn veel dingen duurder)

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 20-11-2013 11:00 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:56:
Overigens scheelt het gigantisch als je in Belgie boodschappen doet bij de Aldi en Lidl (Aldi heeft geen goed groente en fruit). Ik denk dat ik in Belgie zo'n 40 euro per week kwijt ben voor twee personen.
Ja nou, daar trap ik niet meer in, dat boodschappen doen in het buitenland :P

In Duitsland zou het ook veel goedkoper zijn, maar dan moet je niet zoals ik je hele kar vol flikkeren met spul dat er heerlijk uitziet en dat je niet kent, want dat ga je meestal doen (althans ik wel) en ik was 235 euro duurder uit dan als ik in Nederland boodschappen doe.

De vele repen milka chocolade en hefe weisse bier en aparte chips (bifi worst chips :o ) werkten ook niet echt mee O-)

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Marzman schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:56:
[...]

Goed gepraat :)
http://www.openingsuren.com/detailen.php?edit=5040830

Overigens scheelt het gigantisch als je in Belgie boodschappen doet bij de Aldi en Lidl (Aldi heeft geen goed groente en fruit). Ik denk dat ik in Belgie zo'n 40 euro per week kwijt ben voor twee personen. Ik denk dat die hoge bedragen komen Delhaize ;) (overigens liggen de lonen ook hoger in Belgie, daarom zijn veel dingen duurder)
Daarom gaan wij Vlamingen allemaal massaal boodschappen doen in Frankrijk, daar kom je een stuk goedkoper uit dan hier in Vlaanderen.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Wij zijn met zijn vijven thuis (3 kinderen van 12, 17, 18) met 2 katten en een hond. We halen elke week €130 op aan leefgeld en daar moeten we het mee doen. Voor de duidelijkheid, deze "beperking" leggen we onszelf op, omdat het onze ervaring is dat als je maar raak pint je helemaal geen overzicht meer hebt en als je meer geld ophaalt dat het dan op een of andere manier ook op is aan het einde van de week.

Het bedrag van 130 euro blijkt redelijk goed te werken. Ik haal 1x in de week boodschappen bij Lidl en een tweede supermarkt (soms Poiesz, soms C1000). En 1x per week boodschappen betekent ook gewoon op=op. En wachten tot de volgende boodschappenronde. Werkt prima! Voor de supermarktaankopen ben ik gemiddeld zo'n €90 kwijt. De rest van het leefgeld is voor extra dingen, denk aan drogist, collectes en andere kleinigheidjes.

De meeste weken blijft er wel iets over en dat gaat in een soort overlooppot voor als er bv hondenvoer gekocht moet worden (€ 35 per zak van 15kg)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

demichel schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:20:
[...]

Daarom gaan wij Vlamingen allemaal massaal boodschappen doen in Frankrijk, daar kom je een stuk goedkoper uit dan hier in Vlaanderen.
Volgens mij kun je beter boodschappen doen in Nederland.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat doet volgens mij de andere helft van Vlaanderen al, als ik de kentekens op de parkeerplaats van de supermarkten bij ons (10-15 minuutjes boven de NL-BE grens) op de zaterdagochtend mag geloven :P

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 22-11-2013 14:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:53
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdier: 2 katten
Eetpatroon: gezond/sportief
Frequentie boodschappen: 2X per week
Kosten per week: €180,- (AH XL Muiden & kleine winkels in de buurt & soms goed vlees online)

Daarnaast nog 1x per 2 maanden Hanos of Sligro omdat we gasten krijgen en/of groot in willen slaan (waspoeder, wijn etc). Meestal €300 - 400

Kattenvoer / grit online bij de zooplus (€75 per maand aan natvoer, droogvoer, grit).

Als ik zo de budgetten zie, snap ik dat wij in een tamelijk luxe positie zitten. Wij houden van lekker (en gezond) eten en daarbij proberen we ook nog veel lokaal, bij kleine winkels en/of biologisch / duurzaam in te kopen. Dat kost meestal wel wat extra.

( waarbij ik gezond dan even definieer als dat we proberen onze calorieopname (met name carbs) enigzins af te stemmen op het verbruik. Er wordt hier vrij intensief gesport, dus dan eet je best wel wat. Vlees / vis / vet zit niet echt een limiet op maar we proberen 6 dagen in de week te koken met minimaal 2x vis en 1x vegetarisch. ongeveer 1x in de week uit eten of wat halen).

Frisdrank, snoep etc doen we niet aan. Ik haal liever een stuk fatsoenlijke italiaanse of spaanse worst of een stuk kaas hier bij de delicatessenzaak met een glas wijn erbij dan een zak winegums.

[ Voor 29% gewijzigd door __fred__ op 22-11-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__fred__ schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:06:
daarbij proberen we ook nog veel lokaal, bij kleine winkels en/of biologisch / duurzaam in te kopen. Dat kost meestal wel wat extra..
Ik woon in Friesland en biologisch eten is goedkoper dan voedsel van de ah als je bij de boer koopt, maar die luxe heb je niet in de randstad.

Bij een ah gaat het gewoon 6 keer over de kop, de prijzen voor biologisch spul, heel bizar. Ik zit ook altijd met verbazing naar mensen te kijken die in mijn woonplaats biologisch eten bij de supermarkt kopen, dan denk ik: rij 1 km verder en het komt vers van het land.

Maarja, om voor jou naar friesland en terug te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:15

Caddy

Press start to shutdown

Als ik zo even in mijn afschriften kijk ben in in mijn eentje z'n 225 euro kwijt afgelopen maand.
Na mijn werk haal ik vaak bij de Albert Heijn iets makkelijk en gezond.
In het weekend haal ik bij een grotere supermarkt een hoop dingen.

Ik koop zelden pizza, chips, snoep en andere zouten dingen. (gewoon niet mijn smaak)
Verder ben ik gek op vis, Speciaal bier, Hollandse pot, kaas, melk, hartig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:59:
[...]

Ik woon in Friesland en biologisch eten is goedkoper dan voedsel van de ah als je bij de boer koopt, maar die luxe heb je niet in de randstad.

Bij een ah gaat het gewoon 6 keer over de kop, de prijzen voor biologisch spul, heel bizar. Ik zit ook altijd met verbazing naar mensen te kijken die in mijn woonplaats biologisch eten bij de supermarkt kopen, dan denk ik: rij 1 km verder en het komt vers van het land.

Maarja, om voor jou naar friesland en terug te rijden...
Hier (Dordrecht) kan je ook gewoon dingen bij de boer halen. En dan hoef ik niet eens de stad uit, is gewoon een kwestie van gemak voor sommige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:53
Tijd is ook wat waard. Ik doe meestal de AH XL uit mijn werk 's avonds (forens met auto) en mijn vriendin (werkt in Amsterdam) de winkeltjes in de buurt. Heb eigenlijk niet zoveel zin om de boeren in de omgeving af te gaan karren in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__fred__ schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:29:
Heb eigenlijk niet zoveel zin om de boeren in de omgeving af te gaan karren in het weekend.
Ik rijd er langs om de terugweg van het werk, maar daar moet je wat geluk mee hebben. Ga soms nog wel in het weekeinde omdat we dan gelijk wat dieren daar gaan bekijken met de kids. Een boer hier in de buurt heeft een reuzevarken dat erg grappig is en bij een andere boer heeft mijn zoon een vriendje, gaan we even schaapjes aaien enzo.

Ik zou het ook niet doen als het veel tijd zou kosten, maar het is voor mij evensnel als naar de supermarkt gaan (en ik hoef niet in de rij te staan wat voor mij al bijna genoeg reden is om erheen te gaan :P )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
En je hebt blije kinderen, in plaats van zeurende bij de supermarkt, waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:11:
[...]

Ja nou, daar trap ik niet meer in, dat boodschappen doen in het buitenland :P

In Duitsland zou het ook veel goedkoper zijn, maar dan moet je niet zoals ik je hele kar vol flikkeren met spul dat er heerlijk uitziet en dat je niet kent, want dat ga je meestal doen (althans ik wel) en ik was 235 euro duurder uit dan als ik in Nederland boodschappen doe.

De vele repen milka chocolade en hefe weisse bier en aparte chips (bifi worst chips :o ) werkten ook niet echt mee O-)
In Belgie heb je ook een Aldi en Lidl (ik woon in Belgie). Als ik op visite in Nederland ga doe ik ook altijd meteen boodschappen, naar Frankrijk rijden dat lijkt me een beetje ver als je in Vlaanderen woont.

Mijn kar volgooien met lekker spul dat ik niet ken (wat altijd ook duur spul is) daar ben ik ook wel van, maar mijn vriendin remt me daar weer heel hard in af. Een ding krijg krijg ik zo nog in de kar, maar meer dat lukt niet ;) Sowieso mis ik hartige hapjes in Belgie, Belgen houden meer van zoet (bijvoorbeeld croissants met suiker of chocolade ipv ham/kaas)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMF
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 18:51
Wij (vriendin en ik,in Finland) geven ong. 500,- per maand uit aan hoofdzakelijk vegetarisch eten en meestal 3 keer per week vis. Snacks en snoep doen we niet aan maar wel een wijntje of biertje met ongezouten nootjes s'avonds. Al de alcohol houdende dranken halen we in Estland of nemen we aan het eind van de vakantie mee uit midden Europa.

We proberen op de prijs te letten en kopen zoveel mogelijk bij de lidl, de rest bij een van de grote Finse supermarkt ketens. Ook al wonen we in een landelijke omgeving, direct bij de boer kopen komt hier helaas zo goed als niet voor (behalve aardbeien in de zomer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Laatst online: 15-07 00:36
Woon samen bij mijn zus in en wij betalen elke maand gezamenlijk 200 euro per maand voor eten. Boodschappen worden meestal gedaan bij de Jumbo en soms de Aldi, meestal kopen we gewoon huismerk tenzij een ander merk echt lekkerder is. :)

Moet trouwens nog wel bij zeggen dat ik een bijbaantje heb als bezorger en zo 2 keer in de week gratis een Subway broodje of pizza mag eten (is vast niet gezond maar wel lekker :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 18:25
Marzman schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:38:
[...]

In Belgie heb je ook een Aldi en Lidl (ik woon in Belgie). Als ik op visite in Nederland ga doe ik ook altijd meteen boodschappen, naar Frankrijk rijden dat lijkt me een beetje ver als je in Vlaanderen woont.

Mijn kar volgooien met lekker spul dat ik niet ken (wat altijd ook duur spul is) daar ben ik ook wel van, maar mijn vriendin remt me daar weer heel hard in af. Een ding krijg krijg ik zo nog in de kar, maar meer dat lukt niet ;) Sowieso mis ik hartige hapjes in Belgie, Belgen houden meer van zoet (bijvoorbeeld croissants met suiker of chocolade ipv ham/kaas)
Nu ja, het ene Vlaanderen is het andere niet :) . Ik woon in Limburg, dus ik ga naar AH of de Real, maar voor iemand die in pakweg Ieper woont is Frankrijk wel dichterbij.

Wat betreft het tweede, die 'onbekende' dingen zijn net wat winkelen in het buitenland voor ons zo leuk maakt. Wij gaan bijvoorbeeld ook regelmatig naar een Engelse supermarkt in Brussel. Goedkoop is het niet, maar dat we het hele jaar door kunnen genieten van pork scratchings, cider en clotted cream is ook wat waard _/-\o_ .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:30
situatie: 2 volwassenen, 1 kind (2,5) en een kat
budget: max ca € 75,- per week

luiers ed halen we bij de lidl, stuk goedkoper dan elders en ze doen het erg goed.
Vlees eten we vnl biologisch ca 3x per week
1x per week vis
overige zuivel/dierlijke producten proberen we ook zo veel mogelijk biologisch te doen.

We bakken onze eigen (biologische) speltbrood (ca 1,50 per gewoon broodformaat), waarvan we het meel halen bij de molen.

Veel zaken halen we in de aanbieding. Wat we eten qua groenten/fruit hangt dan ook af van de aanbiedingen.

Daarnaast eten we nauwelijks tot geen snoep, chips. En drinken nauwelijks tot geen sappen/frisdrank (gewoon omdat we er weinig behoefte aan hebben en het een hoop calorieën en centen scheelt).

De kat eet kwaliteitsvoer, ca 65 euro voor 15 kg waar ze een dik half jaar mee doet. van ander voer gaat ze aan de race.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wij hebben met 2 man (en 2 konijnen in de tuin :P ) 500 euro begroot per maand, maar wat we daadwerkelijk uitgeven varieert nogal per maand en is inmiddels aardig aan het zakken nadat ik een opmerking had gemaakt dat het wel een beetje minder kon ;) Nu is mijn vriendin een echte aanbiedingenhunter aan het worden, zelf let ik er ook meer op.

Aan de ene kant eten wij vrij 'duur' omdat wij tegen die kiloknaller-meuk zijn, vlees halen we zoveel mogelijk bij de Keurslager, grotendeels magere vleessoorten. Maar we eten dan wel weer niet elke dag vlees. Wel gaat er per week voor 30 euro aan groenten en fruit doorheen (2 grote tassen vol bij de lokale groenteboer of Landwinkel, vaak veel uit het seizoen dus betaalbaarder). De toko heeft aan ons een goeie klant met bakken aan noodlesoepjes, die vervangen het snacken en dat zie je echt meteen aan je uitgaven en ons gewicht :+

Wij zijn ook enorme bulkaankopers en actiehunters en schuwen niet om van sommige items flinke hoeveelheden in te slaan. Wat dat betreft zijn vriezers en voorraadbakken een must-have :P Wat is er ook mis met de 35% korting spullen van de AH te pakken en die avond meteen op te eten of direct in de vriezer te gooien? Alle kleine beetjes helpen. Zitten er aan te denken om die bespaarde euro's eens apart te gaan zetten, volgens mij levert dat een leuk spaarbedrag op zo :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

30 euro aan groente per week voor twee personen? Weet je hoe veel groente dat dat is? Groente kost bijna niks, of koop je dan van die zakjes gesneden en gewassen groente? Kocht ik vroeger ook trouwens, maar normale groente blijven langer vers en kosten veel minder (gesneden blokjes kaas heb ik nooit gekocht, ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die dat veel werk vinden :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Marzman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:59:
30 euro aan groente per week voor twee personen? Weet je hoe veel groente dat dat is? Groente kost bijna niks, of koop je dan van die zakjes gesneden en gewassen groente? Kocht ik vroeger ook trouwens, maar normale groente blijven langer vers en kosten veel minder (gesneden blokjes kaas heb ik nooit gekocht, ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die dat veel werk vinden :p )
Groenten en fruit ja, nee niks voorgesneden! Minimaal 24 perssinaasappels voor 3 dagen een vers sapje bijvoorbeeld, elke dag 2 stuks fruit mee naar het werk, veel groentencurry's en maaltijdsalades waar bakken groenten in opgaan :9 Niet alles is even goedkoop, als je een banaantje of avocado wilt eten is dat niet goedkoop omdat dat niet hier om de hoek uit de kas komt rollen ;) Gaat niet elke week 100% op hoor, maar we komen een heel eind. Nee, onze nijnen eten er nauwelijks van mee ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Veel te veel, blijkbaar, ik heb er geen zicht op maar het stuk maand nadat het gestortte loon op is, wordt steeds groter bij een schijnbaar gelijk gebleven levensstijl. Volgende maand kopen we eens alles met de bankkaart zodat ik makkelijk kan traceren wat nu eigenlijk waar naar toe gaat want zo kan het toch echt niet verder (zie ook mijn crisis topic, de realiteit er van begint pijn te doen).

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:59:
(gesneden blokjes kaas heb ik nooit gekocht, ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die dat veel werk vinden :p )
Ik koop ze omdat anders mijn visite aan mijn oude boerenbrokkelkaas e.d. gaat zitten en het is me weleens voorgekomen laatst dat ik die blokjes oude kaas vergeten was te kopen en toen had de verjaardagsvisite (onder leiding van mijn vrouw die goede kaas niet kan waarderen) voor 60 euro van mijn boerenkaas gegeten :X
2Dutch schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:12:
als je een banaantje of avocado wilt eten is dat niet goedkoop omdat dat niet hier om de hoek uit de kas komt rollen ;)
Bananen kosten geen drol, zijn goedkoper dan appels van om de hoek. Raadsel hoe dat kan, maar die dingen zijn spotgoedkoop.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:13:
[...]

Ik koop ze omdat anders mijn visite aan mijn oude boerenbrokkelkaas e.d. gaat zitten en het is me weleens voorgekomen laatst dat ik die blokjes oude kaas vergeten was te kopen en toen had de verjaardagsvisite (onder leiding van mijn vrouw die goede kaas niet kan waarderen) voor 60 euro van mijn boerenkaas gegeten :X
Hadden die dan elk een halve kilo kaas gegeten of zo?? Man, voor 60 € kun je toch al flink wat kaas verorberen dacht ik zo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:16

Freakie1NL

Grote Baas

Oke schrik er eigenlijk wel even van doe voor zo'n 350€ boodschappen in een maand. En dan haal ik dingen als geurtjes, shampoo aftershave etc bij de Kruitvat en heb ik nog niet eens meegerekend (a 30 euro per maand)

Maar ik geef dus blijkbaar gemiddeld 350€ euro per maand uit. Heb het nagerekend en even meerdere maanden uitgesmeerd maar is wel aardig constant. Is dus voor mij alleen, met 1 tot 2 keer per week een vriend of vriendin die langs komt om te eten. Verder eet ik nog 1 maal per week buiten de deur dus is best veel. Dingen als toiletpapier haal ik ook gewoon bij de supermarkt, wel van een aanbieding maar verder let ik niet op wat ik koop als ik er zin in heb dan koop ik het. Wel voornamelijk wat hogere segment, bijvoorbeeld HAK i.p.v Huismerk. Haal ook enorm veel fruit en daarbij let ik verder niet op welk seizoen het is. Zo haal ik nu net zo makkelijk aardbeien terwijl ze nu 2x zo duur zijn als paar maanden geleden.

Woon alleen, doe eigenlijk elke dag boodschappen en eet sinds ik bezig ben met afvallen dus wel enorm veel fruit en andere 'gezonde' producten. Koop geen chips of iets dergelijks meer. Tevens drink ik op een 6 packje in de maand na ook geen bier meer.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22

orf

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:52:
[...]

Hier (Dordrecht) kan je ook gewoon dingen bij de boer halen. En dan hoef ik niet eens de stad uit, is gewoon een kwestie van gemak voor sommige mensen.
Goeie tip, waar haal je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Freakie1NL schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:27:
...Maar ik geef dus blijkbaar gemiddeld 350€ euro per maand uit....
Da's idd wel een beetje veel voor 1 persoon. Mijn situatie is vergelijkbaar en bij mij gaat er 250,- naar de supermarkt terwijl ik bepaald niet op de koopjes let. Misschien moet je een maand lang de bonnetjes vragen en dan categoriseren.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
Ik geef nog niks uit aan boodschappen maar, als alles goed gaat, over ongeveer 2 maanden wel.

Ik wil maximaal 150euro p/m uitgeven aan boodschappen. (ben alleen)
En koop zoveel mogelijk in bulk eg. een zak aardappelen ipv voorgesneden, krop sla etc.
Kook eten voor 2a 3 personen en gooi de helft in de vriezer waardoor ik altijd een avond maaltijd heb.
Verder drink ik vooral water en af en toe een hertog jannetje en de rest is gewoon zo goed koopmogelijke meuk.

Denk dat ik met dit eet/koop patroon zelfs onder de 150 euro zou kunnen blijven. moet het eerste half jaar helaas met wat minder geld doen ivm hogere maandlasten en nog geen salaris verhoging van 150bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
150 euro per maand voor een singel zou meer dan genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik ben single en zit op circa 225 euro per maand maar veel goedkoper lijkt het niet te kunnen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Toen ik dit nog allemaal netjes bijhield, zat ik zo ongeveer elke maand op €180 in mijn eentje. Dat was wel exclusief zaken die als tandpasta, tandenborstels etc etc.

Het wordt wel weer tijd dat ik het een en ander goed ga bijhouden, er komt namelijk netto zo'n 1400 euro per maand binnen (gedeeltelijk studielening) terwijl ik ~250 euro per maand betaal aan (kamer)huur +gwl, waar gaat de rest heen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Freakie1NL schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:27:
Tevens drink ik op een 6 packje in de maand na ook geen bier meer.
Dan is een krat, waar jij dan vier maanden mee kan doen, een stuk voordeliger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heel bizar, maar het zijn vaak de kleine dingen waar bezuinigen het hardste telt. 3 blaadjes wc-papier per keer (ok, niet voor de grote boodschap), 1 bolletje tandpasta (van goedkoop merk, merk maakt nl. bijna nooit iets uit), shampoo ter grote van 1 50-cent muntje, niets weggooien maar zorgvuldig plannen, je handdoek een week gebruiken i.p.v. iedere dag een schone, etc. Je denkt dat het niet aantelt, maar dat doet het wel.

Goede graadmeter vind ik altijd je afval-patroon: heb je iedere week 1 of 2 vuilniszakken? Dan gooi je waarschijnlijk veel geld weg. Wij (2 volwassenen + 1 kat) hebben gemiddeld 1 vuilniszak per 2 weken, en regelmatig minder dan dat. Nu scheiden we ook goed ( groenafval, papier, glas, plastic) maar alsnog vind ik het zeer weinig. Van ons mogen ze "betaal afval per kilo" vandaag nog invoeren ;).

Ook je was-partoon is een redelijke indicatie: moet je iedere dag wassen, of ben je met 1-2 x per week wel klaar?

Het is wel grappig, wegens omstandigheden hebben wij hier nu een paar weken een vriendin van mij in huis, en zij staat soms echt verbaasd van hoe zuinig wij op sommige punten zijn. En dan zie je het zelf ook weer eens :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik trouwens géén idee heb wat wij per maand uitgeven, en voor ons is dat ook niet van belang: we sparen, € 500-1.000 (12,5 tot 25% van ons inkomen) per maand, bovenop de hypotheekaflossingen en inleg in vrijwillig pensioenpolis (beide zijn ook vermogensopbouw-producten), en we willen toch ons uitgavenpartoon niet aanpassen. Daarom is het voor ons niet van belang om te weten wat we in de supermarkt uitgeven - we kijken per product of we het dat geld waard vinden, zo ja, kopen, zo nee, laten liggen. Van al het andere (verzekeringen, gas/elektra, etc. weet ik tot op de cent wat we er aan uitgeven en hebben we ook bewust de best passende gekozen).

[ Voor 32% gewijzigd door Ardana op 14-12-2013 14:14 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:53

Don Quijote

El Magnifico

Topic is al weer wat ouder, maar nu ik de balans opmaak van 2013 toch wel weer relevant.

In totaal is er in 2013 aan boodschappen 6003,- euro uitgegeven. Dit voor een huishouden met twee personen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KoGal7Q.png

Op maand basis zie je dat er pieken zijn in Mei (huisfeest) en December (feestdagen), en een dipje in Februari (wintersport) en Juli (zomervakantie). Al met al ben ik wel van mening dat we in 2014 richting de 400e per maand moeten gaan. Want 500e per maand voor twee personen en geen huisdieren is toch wat ruim als ik dit topic doorlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravnoss schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:37:
Want 500e per maand voor twee personen en geen huisdieren is toch wat ruim als ik dit topic doorlees.
100 euro minder zou zonder moeite wel moeten lukken, als je het geld dan apart zet heb je 1200 euro aan het einde van 2014 over en volgend jaar een gratis wintersportvakantie voor 2. Altijd mooi meegenomen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

In 2012 uitgeven: EUR 10.198,29
Laagterecord: februari, EUR 500,10
Hoogterecord: juli, EUR 1.297,01
December: EUR 1.129,54

In 2013 uitgeven: EUR 7.560,84
December: EUR 523,26
Laagterecord: september, EUR 333,57
Hoogterecord: juli, EUR 984,42

Vanaf mei 2013 zit ik min of meer bovenop. Vrouw moest pas inleveren omdat ze zelf ook wel vond dat ze geen enkel idee had aan wat ze geld uitgaf.

Doel per maand, <EUR 400,00
Twee volwassenen, twee kinderen (5 en 7)
Afas Personal (gratis versie) om bij te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 03-01-2014 18:18 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Blijkbaar heb ik nog niet in dit topic gereageerd, ondanks dat ik zeker weet dat ik ergens een keer in zo'n soort topic heb gepost...

In de afgelopen 3 maanden:
Totaaluitgaven excl. huur en verzekeringen: €931,56
Waarvan boodschappen: €398,25

Oftewel in de buurt van €130/mnd puur aan boodschappen. We zijn met z'n tweeën, geen kinderen, geen huisdieren. Record voor een maand is ongeveer 90 euro met z'n tweeën, record de andere kant op is bijna 200 euro. Maar dan zijn we extreem luxe bezig (voor ons doen).

Voornaamste tip aan mensen die willen besparen: niets teveel kopen, houdbare dingen kopen maar vooral: weten wat dingen kosten. Je kunt moeiteloos 2-5 keer teveel uitgeven aan sommige artikelen in de supermarkt. Als je (precies) weet wat iets normaal kost, kun je veel beter inschatten of een aanbieding een goede deal is, of simpelweg of een ander merk het waard is.

En over aanbiedingen gesproken: meer dan eens kun je a-merk spul krijgen voor minder dan budget/basismerk in de aanbieding. Je hoeft niet op een houtje te bijten of bij een specifieke winkel te shoppen om goedkoop uit te zijn. Heb je een vriezer? Koop afgeprijsd bijna-op-datum-vlees en andere dure dingen en vries ze in. Iedere supermarkt prijst dingen af als ze bijna op hun datum zijn, meestal met 35%, soms meer dan 50%.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

mux schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:53:

Oftewel in de buurt van €130/mnd puur aan boodschappen. We zijn met z'n tweeën, geen kinderen, geen huisdieren. Record voor een maand is ongeveer 90 euro met z'n tweeën, record de andere kant op is bijna 200 euro. Maar dan zijn we extreem luxe bezig (voor ons doen).
Ik kijk hier toch met ontzag naar. Ik snap werkelijk waar niet hoe je voor twee mensen voor 200e luxe kan eten in een maand, wanneer ik voor (in mijn ogen) niet luxe eten 500e kwijt ben. Natuurlijk snap ik dat je met een wat beter op aanbiedingen letten kan besparen, maar 300e besparen lijkt me ondoenlijk. Zou je, mits niet te veel moeite, eens kunnen uiteenzetten hoe een week aan boodschappen eruit ziet? Ik ben oprecht benieuwd waar wij overduidelijk teveel aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:17
Ravnoss schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:37:
Topic is al weer wat ouder, maar nu ik de balans opmaak van 2013 toch wel weer relevant.

In totaal is er in 2013 aan boodschappen 6003,- euro uitgegeven. Dit voor een huishouden met twee personen.

[afbeelding]

Op maand basis zie je dat er pieken zijn in Mei (huisfeest) en December (feestdagen), en een dipje in Februari (wintersport) en Juli (zomervakantie). Al met al ben ik wel van mening dat we in 2014 richting de 400e per maand moeten gaan. Want 500e per maand voor twee personen en geen huisdieren is toch wat ruim als ik dit topic doorlees.
WOW geen idee hoe je dat voor elkaar speelt?
Wij zitten de afgelopen 4 jaar al net onder de 3.000 voedsel en nog eens 600 voor de drogist. Dus ongeveer 300 per maand incl. drogisterij.

Wat het verschil misschien kan verklaren?
Vis, drank, speciaalzaken (slagerij/biologisch/kaaszaak). Dit zijn volgens mij vrij hoge kostenvreters. Daarnaast standaard A-merk kiezen in de Appie scheelt ook veel (test gewoon of je smaakverschil proeft met het huismerk). Daarnaast ben jij wellicht een extreem sociaal mens die bovengemiddeld veel mensen over de vloer heeft en die verdienen natuurlijk ook een hapje en een drankje? Veel gemaks voeding voor gesneden of magnetron maaltijden?

Wij kopen overigens wat we willen. Krijgen wel af en toe groente uit de tuin van mijn ouders. Mocht je willen besparen misschien eens aan de hand van een voorafgesteld lijstje boodschappen doen of een budget instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

@Ravnoss: Ik verwacht ook niet dat veel mensen zoveel 'moeite' doen om weinig geld aan boodschappen uit te geven als wij, we maken er ook een beetje een sport van en vinden het allebei leuk om te besparen. Dat is denk ik wel het eerste: je moet het leuk vinden. Alleen 'willen' is niet genoeg. Als je het niet leuk vindt om op koopjes te jagen of tijd te steken in het kopen van je boodschappen bij soms wel 5 of 6 verschillende winkels dan moet je het niet doen. Zoveel geld bespaar je nou ook weer niet.

Besparingsmaatregel #0: alles zelf bereiden vanuit verse basisingrediënten. Bewerkt voedsel is echt je grootste vijand als je wil besparen, en soms is het vrijwel niets waar je voor betaalt. Gesnipperde uitjes zijn opeens 10 euro per kg, terwijl je uien voor 50ct/kg kunt kopen. Bovendien is bijv. verse groente wéken lang houdbaar, bewerkte groenten maar een paar dagen.

Grootste besparing #1: genotsmiddelen. We drinken en roken beide niet(s). Voor wat ik weet van andere mensen is dit meestal de grootste boodschappen-kostenpost, of anders een goede tweede.

Nummer twee is denk ik drinken. Ik houd het bij limonadesiroop of alleen water, af en toe in de aanbieding iets anders dat ik lekker vind, maar dan hoogstens één pak of fles. Vriendin drinkt cola light en vooral thee. Vroeger dronk ik vooral ijsthee en andere frisdranken en daar was ik toch makkelijk 50 euro per maand aan kwijt, dus dit is makkelijk verdiend. Melk of yoghurt hebben we wel dagelijks, dat hoef je niet echt te laten staan (is toch maar één glaasje/bakje per dag i.t.t. meer dan een pak/fles per dag).

Drie: ik denk vlees/eiwitproducten. Ik houd van één of twee dagen per week vegetarisch en dat is vrij duur, maar verder eten we kleine porties (~60-70g p.p.p.d.) vlees, altijd in de aanbieding of gewoon goedkope soorten vlees. Onlangs nog een hele lade van de vriezer volgestopt met een aanbieding voor vis van ~2 euro per kg. Dan praat je dus echt over 30 cent aan vlees per persoon per dag, terwijl je gemakkelijk €2-2,50 p.p.p.d. kwijt kunt zijn bij de betere slager met vers vlees.

Vervolgens heb je ook een plek nodig om al je goedkope voedsel op te slaan, en de grootste besparingsmaatregel daar is: zorg voor een gigantische koelkast/vriezer en verder ook een goede droge, koele opslagplek voor niet-koelkastspullen (bijv. ingeblikte dingen, drinken, aardappelen/uien/etc.). Je doet al je besparingen teniet als je het later weg moet gooien omdat het bedorven is. Het afval-argument van ardana werkt hier heel goed. Als je verse, houdbare basisingrediënten gebruikt maak je bijna geen afval (een netje hier en daar waar je uien of sinaasappelen in hebben gezeten).

Wij hanteren ook meestal cut-off prijzen voor basisingrediënten: 4 euro per kg voor vlees en 1 euro per kg voor groente en fruit. Daardoor word je gedwongen om groente/fruit in seizoen te kopen, en qua vlees alleen aanbiedingen, afgeprijsd luxer spul of basisvlees (gehakt, worstjes/verse worst, blinde vinken, speklapjes, min of meer alle kip, sommige vleesvervangers zoals tofu). En zo blijft het ook leuk om elke dag fruit te eten: iedere maand is er weer wat anders en je kunt jezelf helemaal vol eten aan het spul voor niks. Vrijwel alle fruit en groente komt in de buurt van die prijs als het in seizoen is.

Een 'gemiddelde' doordeweekse maaltijd kost ons dan in de buurt van 2 euro, plus ruwweg 1,50 voor de rest van de dag (broodmaaltijden, fruit). 's avonds heb je dan meer dan genoeg ruimte in het budget om af en toe een schaaltje chips, kaasje of in het geval van vandaag zelfgemaakte oliebollen met poedersuiker te eten :)

Er is vast nog van alles dat ik heb gemist, maar deze post begint al veel te lang te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Alle prijzen die ik noemde, zijn inclusief wekelijkse filet americain van de Keurslager, rookwaar en alle drogisterij, wasmiddel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 18:17
Ravnoss schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:57:
[...]

Ik kijk hier toch met ontzag naar. Ik snap werkelijk waar niet hoe je voor twee mensen voor 200e luxe kan eten in een maand, wanneer ik voor (in mijn ogen) niet luxe eten 500e kwijt ben. Natuurlijk snap ik dat je met een wat beter op aanbiedingen letten kan besparen, maar 300e besparen lijkt me ondoenlijk. Zou je, mits niet te veel moeite, eens kunnen uiteenzetten hoe een week aan boodschappen eruit ziet? Ik ben oprecht benieuwd waar wij overduidelijk teveel aan uitgeven.
Wij zijn ook aan boodschappen rond de 200-250 euro per maand kwijt (ook 2 personen) en we kopen eigenlijk alles wat we willen. Beste manier om te 'besparen' is om een keer per week naar de supermarkt te gaan met een lijstje en je daar aan houden. Wij bedenken altijd wat we de komende week willen eten voor 6 dagen en één dag per week eten we dan wat over is gebleven, danwel iets wat we nog in de vriezer hebben liggen. Maar geloof elke keer als je naar de supermarkt gaat koop je iets extra's van een paar euro dus als je maar één keer per week gaat in plaats van 3 of 4 keer bespaar je een heleboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Accountant schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:26:
[...]

WOW geen idee hoe je dat voor elkaar speelt?
Wij zitten de afgelopen 4 jaar al net onder de 3.000 voedsel en nog eens 600 voor de drogist. Dus ongeveer 300 per maand incl. drogisterij.
Ja ik begin me nu ook wel af te vragen hoe het kan :).
Wat het verschil misschien kan verklaren?
Vis, drank, speciaalzaken (slagerij/biologisch/kaaszaak). Dit zijn volgens mij vrij hoge kostenvreters.
Vis eten we zo'n 2x per week, maar bij de echte slager komen we bijvoorbeeld weinig. Groente halen we dan wel weer vaak bij de groenteboer, en als het kan kopen we biologisch eten. Drank zit zelfs nog buiten deze bedragen, zo is een van mijn hobbies Whisky en ben ik daar ook nog wel 100e per maand aan kwijt.
Daarnaast standaard A-merk kiezen in de Appie scheelt ook veel (test gewoon of je smaakverschil proeft met het huismerk). Daarnaast ben jij wellicht een extreem sociaal mens die bovengemiddeld veel mensen over de vloer heeft en die verdienen natuurlijk ook een hapje en een drankje? Veel gemaks voeding voor gesneden of magnetron maaltijden?
A-merken kopen we wel vrij veel. Ik ga binnenkort nog eens kritisch testen welke a-merken is misschien toch maar eens kunnen worden vervangen door b-garnituur zonder echt aan kwaliteit smaak in te boeten. Qua aanloop van mensen denk ik niet dat we bovengemiddeld zijn. Magnetron maaltijden hebben we in de afgelopen drie jaar geen enkele keer gegeten ;).
Wij kopen overigens wat we willen. Krijgen wel af en toe groente uit de tuin van mijn ouders. Mocht je willen besparen misschien eens aan de hand van een voorafgesteld lijstje boodschappen doen of een budget instellen?
Dat lijkt me een verstandige tip. Nu wordt veel op "gevoel" gekocht in de AH, met als resultaat dat we niet altijd alles op krijgen.

@mux bedankt voor je uitgebreide post. Wordt erg gewaardeerd! Ik ga proberen om hieruit te halen waarvan ik denk dat het ook voor ons kan werken. Initieel wil ik niet te ambitieus zijn, maar mijn doel is in ieder geval om volgend jaar op deze datum weer zo'n plaatje als hierboven te kunnen plaatsen en 1200e minder uit te hebben gegeven aan boodschappen. Mocht het lukken trakteer ik op een drankje ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 10-09 17:24

Metro2002

Memento mori

mux schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:53:

Wij doen het met 2 personen voor 200 euro in de maand en dan ontzeggen we ons niks, we eten gewoon wat we willen (ok, niet elke dag biefstuk dat dan weer niet maar wel elke dag vlees) dus ik snap dat je dat 'luxe' vindt. Als het móet kan het inderdaad nog wel goedkoper maar 90 euro :o dat is wel heel weinig, haalde ik in mijn eentje net aan en dan at ik vaak meerdere dagen hetzelfde. (kliekjes)

Denk dat als we écht op de aanbeidingen letten en bv geen chips, koekjes etc eten we misschien 150 euro zouden redden maarja mijn lichaam heeft ook energie nodig voor de 44km die ik regelmatig naar mijn werk heen en weer fiets. Als ik dat niet zou doen zou het geld weer aan benzine op gaan :+
Ravnoss schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:57:
[...]

Dit is dan weer de andere kant, ik snap werkelijk niet hoe je 500 euro in de maand kwijt kan zijn uberhaupt en dan óók nog zeggen dat je dan niet luxe eet 8)7 Daar kan ik dan ook echt niet bij. Dat moet toch supermakkelijk lukken, tenzij je elke dag biefstuk en kant en klaarmaatlijden eet die je dagelijks laat bezorgen door appie ofzo. Maarja dat valt dan wel weer onder luxe :P

Bijna 9 euro per dag per persoon opkrijgen.. Dan moet je toch gewoon echt wel elke dag een lap biefstuk nemen, dat kan niet anders :X

[ Voor 34% gewijzigd door Metro2002 op 04-01-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:34:
Bijna 9 euro per dag per persoon opkrijgen.. Dan moet je toch gewoon echt wel elke dag een lap biefstuk nemen, dat kan niet anders :X
9 euro is niet zo moeilijk als je bij ons in de bedrijfskantine gaat eten. Met 4 boterhammen, plakje kaas en worst, kroketje en beker drinken zit je al op 7,50 :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:05:
[...]

9 euro is niet zo moeilijk als je bij ons in de bedrijfskantine gaat eten. Met 4 boterhammen, plakje kaas en worst, kroketje en beker drinken zit je al op 7,50 :X 8)7
Dan neem je brood mee van huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:15:
[...]

Dan neem je brood mee van huis :)
dat doe ik meestal ook, maar dat kan een goede reden zijn waarom je op 500 in de maand uitkomt met 2 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:05:
[...]

Gril/tosti apparaat neerzetten = 1x 25 euro
1 wit brood = ?
1 pak kaas = ?
1 pak ham/bacon = ?
____________________+
Profit

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Metro2002 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:34:
Wij doen het met 2 personen voor 200 euro in de maand en dan ontzeggen we ons niks, we eten gewoon wat we willen (ok, niet elke dag biefstuk dat dan weer niet maar wel elke dag vlees) dus ik snap dat je dat 'luxe' vindt. Als het móet kan het inderdaad nog wel goedkoper maar 90 euro :o dat is wel heel weinig, haalde ik in mijn eentje net aan en dan at ik vaak meerdere dagen hetzelfde. (kliekjes)
Daarom heb ik ook mn disclaimer: als je het niet leuk vindt, moet je niet te moeilijk doen over aanbiedingen en alle andere 'besparings'-maatregelen die wij doen. Je verdient er niet zoveel aan. Wat is nou 50-100 euro per maand extra?

En hoewel ik geen whisky-hobby heb (100 euro per maand, echt? Waar gaat dat in zitten? Ik moet trouwens niet teveel zeggen, ik heb hobby's die soms meer kosten) hebben we nog meer dan genoeg koekjes, chips, nieuwjaarskost (appelflappen, oliebollen), pepernoten, whatever tussendoor. En meer dan genoeg fruit en groente.

Er zit vast nog véél meer besparingspotentieel in als je écht alleen op/over-datum spul koopt, jezelf alles ontzegt, net genoeg calorieën koopt om de dag door te komen, niet af en toe vegetarisch wil eten, één keer kookt en daar de hele week van eet, etc. Ik ga dat iig nooit uitproberen, ik wil wel een beetje genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb Afas Personal weer even bijgewerkt en ik kom op rond de 200 euro per maand voor 2 personen. Mijn vrouw is haar baan kwijt geraakt en we zijn vrij zuinig gaan doen (ondanks dat ze WW krijgt). Daarvoor letten we al op koopjes maar kochten we in het weekend van luxe dingen, dat doen we nu niet meer. Mijn vrouw en ik fietsen gerust een paar keer per week van supermarkt naar supermarkt voor alle aanbiedingen en we kopen ook vaak groente op de markt bij een B-kwaliteit kraam waar het echt meer dan prima is.

Ik hou wel van koken en een pan nasi maak ik voor een euro of 7 (kip, spekjes, rijst, kruiden) maar daar kunnen we dan 4 keer van eten. Komend jaar heb ik een moestuin waar ik hoop (is afwachten hoe goed ik het doe) zelf veel groente/kruiden/fruit te verbouwen zodat we ook het meeste biologisch kunnen eten.

Iemand die voor 500 euro denkt niet luxe te eten kan denk ik geen boodschappen doen of heeft geen besef van waarde. Niet vervelend bedoeld overigens, mijn vrouw en ik zijn beiden zuinig opgevoed en niet iedereen heeft dat dus het is niet gezegd dat iemand er zelf iets aan kan doen. Je hebt het wel zelf in de hand of je het kan veranderen natuurlijk ;)

Ik heb overigens niet het gevoel dat ik te kort kom, ik drink gewoon af en toe een (speciaal)biertje, eet chips (iets te vaak zelfs..daar is een ander topic voor ;)) en we eten elke dag vlees.

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 04-01-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Cartman! schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:34:
Iemand die voor 500 euro denkt niet luxe te eten kan denk ik geen boodschappen doen of heeft geen besef van waarde. Niet vervelend bedoeld overigens, mijn vrouw en ik zijn beiden zuinig opgevoed en niet iedereen heeft dat dus het is niet gezegd dat iemand er zelf iets aan kan doen. Je hebt het wel zelf in de hand of je het kan veranderen natuurlijk ;)
Het "luxe" moet ik misschien wat nuanceren. Bij luxe eten denk ik aan iedere dag een mooi stuk rund (Entrecote, cote de boeuf) of lamskotelleten oid. Wanneer ik zeg dat we niet overdreven luxe eten doel ik daar op. Wat we wel doen is in de Appie gewoon pakken waar we trek in hebben en verder niet op de prijs of iets dergelijks letten. Uiteraard besef ik me dat dit een luxe is die niet iedereen zich kan permitteren. Ik denk niet dat ik alle besef voor waarde kwijt ben ;). Overigens geloof ik wel direct dat we geen boodschappen kunnen doen :). Maar ik moet zeggen dat dit topic me wel geïnspireerd heeft om er eens wat bewuster mee om te gaan. 100 euro per maand moet makkelijk kunnen worden bespaard. Morgen aan de hand van de suggesties uit dit topic maar voor heel de week eten kopen, eens kijken of we het onder de 100e kunnen houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Don Quijote op 04-01-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37

Vrijdag

De Zwarte

Het lukt ons ook prima van €240 per maand, gewoon overal goed op letten en af en toe naar de markt. Ook "grotepannen" voedsel is handig. Een enorme pan nasi, pasta of soep maken en daar een paar dagen van eten of delen invriezen.

Je hoeft jezelf heus niet te ontzien maar je moet het ook zelf echt willen en er soms wat meer moeite voor doen. Er was laatst een vriend van me op bezoek en die haalde eigenlijk altijd van die kant en klare/alles in een pakje meuk omdat vers eten zo duur was. Toen ik uitlegde wat wij per dag zo'n beetje kwijt zijn aan drie maaltijden met voor het grootste gedeelte verse ingrediënten/zelf maken wist hij niet wat hij hoorde :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Voor heel de week eten kopen doe ik absoluut niet, ik ben bijna elke dag wel bij Albert Heijn. Daar kun je soms juist mooi 35% korting pakken op groente/vlees die je daarna meteen op kan eten.

Voor de kookliefhebbers: kijk eens Jamie's Money Saving Meals (hier heet het Save With Jamie geloof ik), echt goede tips hoe je bijv. met een hele kip meerdere dagen heel lekker kan eten. De aanschaf van een hele kip lijkt duur maar omdat je er meerdere dagen mee doet is t juist erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een hele kip heb je vanaf 3 euro, het vergt wel wat hakwerk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Cartman! schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:34:
Heb Afas Personal weer even bijgewerkt en ik kom op rond de 200 euro per maand voor 2 personen. Mijn vrouw is haar baan kwijt geraakt en we zijn vrij zuinig gaan doen (ondanks dat ze WW krijgt).
JUIST omdat ze nu haar inkomen achteruit ziet hollen met 25% de eerste twee maanden en daarna 30%
Cartman! schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:51:
Voor heel de week eten kopen doe ik absoluut niet, ik ben bijna elke dag wel bij Albert Heijn. Daar kun je soms juist mooi 35% korting pakken op groente/vlees die je daarna meteen op kan eten.
Inderdaad, als ik daar kom, dan ga ik voor de vleeswaren eerst daar op letten. En is dan nog echt een paar dagen voor de tht datum.

Waar ik vooral op let is de prijs per kilo. Achterham is goedkoper dan schouderham. Ham kan ik bij de Plus krijgen tussen EUR 9,xx per kilo of EUR 10,00 duurder.

[ Voor 42% gewijzigd door PcDealer op 04-01-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Cartman! schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:51:
En meer meenemen dan je eigelijk van plan bent want dat gebeurd bijna altijd als je elke dag boodschappen haalt. 1 keer in de week alles meenemen is vaak echt goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Metro2002 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:48:
[...]

En meer meenemen dan je eigelijk van plan bent want dat gebeurd bijna altijd als je elke dag boodschappen haalt. 1 keer in de week alles meenemen is vaak echt goedkoper. :)
Met volle maag boodschappen doen. Besparen vereist discipline. Linksom of rechtsom. Niet invriezen scheelt stroom bijvoorbeeld. Niets blijft te lang liggen (als je niet met datumstickers werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

2 volwassenen, 1 kind van nu 16 maanden.

Over 2013 zaten we op zo'n €450 per maand gemiddeld, inclusief vakantieperiode waarin het veel minder was. Record was zelfs €591 in één maand :X

Dat is me toch echt te veel eigenlijk. Killer hier is denk ik dat we tegenover de AH wonen, die altijd open is en we geen ruimte hebben voor een degelijke vriezer. We moeten het doen met ons vriesvakje, en dat zorgt dat we geen bulk kunnen kopen. Ook houden wel wel van een flesje wijn... Ik ben wel zeer gevoelig voor aanbiedingen, en heb het gevoel dat ik ook steeds beter de cyclus daarvan doorzie. Ik heb regelmatig dat ik nog even iets niet koop dat bijna op is, omdat ik verwacht dat het volgende week in de bonus is, en dat ook gewoon uit komt.

Om enerzijds de impulsaankopen te beperken, en ons anderzijds niet schuldig te hoeven voelen als we af en toe wél gewoon iets voor onszelf kopen, hebben we onszelf met ingang van dit jaar maar zakgeld gegeven. Ik ben benieuwd of dat gaat helpen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als jullie je er aan houden, zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Met een kind erbij moet je toch wel rekenen op aardig wat extra kosten, gemiddeld 400 per maand is niet superveel eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Hier met 2 kinderen ook vorig jaar weer iets onder de 1000,-/maand voor alle boodschappen. Snap echt niet hoe sommigen zelfs voor 200/- maand rondkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:08:
Hier met 2 kinderen ook vorig jaar weer iets onder de 1000,-/maand voor alle boodschappen. Snap echt niet hoe sommigen zelfs voor 200/- maand rondkomen.
Dat is pakweg 30 euro per dag :o

Misschien ben ik gek, maar dat vind ik vrij knap. Kennelijk gaan jullie 4 keer per week uit eten? Of elke dag een fles wijn van 20 euro?

Bizar allemaal, maarja, iedereen doet maar. Maar 1000 euro, damn, winnaar van deze reeks.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Metro2002 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:48:
[...]
Als je normaal slim inkoopt en alleen de voor die dag nodige dingen koopt hoeft dat echt niet perse. Ik heb liever elke dag vers brood ipv. 1 dag vers en 6 dagen oud.
Voor 30 euro per dag kan ik iedere dag entrecote eten en nog geld overhouden 8)7 200 euro per maand is misschien weinig maar 1000 euro per maand is echt extreem veel.

[ Voor 32% gewijzigd door Cartman! op 04-01-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

1000 euro per maand 8)7 ga je elke dag uit eten? Jij geeft nog meer uit aan boodschappen dan een bijstandsuitkering hoog is.
:D

[ Voor 11% gewijzigd door Metro2002 op 04-01-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Cartman! schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:18:
[...]

Als je normaal slim inkoopt en alleen de voor die dag nodige dingen koopt hoeft dat echt niet perse. Ik heb liever elke dag vers brood ipv. 1 dag vers en 6 dagen oud.

[...]

Voor 30 euro per dag kan ik iedere dag entrecote eten en nog geld overhouden 8)7 200 euro per maand is misschien weinig maar 1000 euro per maand is echt extreem veel.
Beetje overdreven aangezien boodschappen wel heel wat meer is dan alleen eten/drinken natuurlijk, maar ik snap je punt.
We eten wel vaak "luxe" met z'n viertjes, maar zou wel zeggen dat het iets goedkoper zou moeten kunnen ja. Maar 200-400 euro zal het nooit gaan worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Metro2002 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:33:
[...]

1000 euro per maand 8)7 ga je elke dag uit eten? Jij geeft nog meer uit aan boodschappen dan een bijstandsuitkering hoog is.
Nee uit eten doen we vrijwel nooit, hooguit keertje of 6-8 per jaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

mux schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:21:
Daarom heb ik ook mn disclaimer: als je het niet leuk vindt, moet je niet te moeilijk doen over aanbiedingen en alle andere 'besparings'-maatregelen die wij doen. Je verdient er niet zoveel aan. Wat is nou 50-100 euro per maand extra?
50-100 euro is erg veel, aanbiedingen kopen scheelt mij hooguit enkele euro's per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleenwonende student
Afgelopen paar maanden gemiddeld zo'n €115 p/m (vanaf deze maand zet ik een aparte kolom 'boodschappen' in m'n excel-bestand, dan kan ik het voortaan makkelijker inzien ;) )
Doe 2 á 3 keer per week boodschappen bij de Jumbo

Ik eet elke dag vlees (af en toe vis), al maak ik me vaak genoeg schuldig aan kiloknallers, die ik vervolgens per portie invries. Groeten vrijwel altijd uit de diepvries. Bier (drank in het algemeen) koop ik dan weer bijna nooit, dat drink ik vooral buiten de deur (en zit niet in die €115 inbegrepen). Frisdranken of sap koop ik al helemaal nooit, het kraanwater is hier prima te drinken (en ik eet liever m'n suikers dan dat ik ze drink). A-merken doe ik ook niet aan, zelfs in de aanbieding zijn die duurder dan huismerk en ik merk geen kwaliteitsverschil.
Als het nodig zou zijn kan ik dat bedrag nog wel omlaag krijgen (minder snacks, minder kaas en als het echt, écht zou moeten: minder vlees), maar ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:05:
Alleenwonende student
Afgelopen paar maanden gemiddeld zo'n €115 p/m (vanaf deze maand zet ik een aparte kolom 'boodschappen' in m'n excel-bestand, dan kan ik het voortaan makkelijker inzien ;) )
Doe 2 á 3 keer per week boodschappen bij de Jumbo

Ik eet elke dag vlees (af en toe vis), al maak ik me vaak genoeg schuldig aan kiloknallers, die ik vervolgens per portie invries. Groeten vrijwel altijd uit de diepvries. Bier (drank in het algemeen) koop ik dan weer bijna nooit, dat drink ik vooral buiten de deur (en zit niet in die €115 inbegrepen). Frisdranken of sap koop ik al helemaal nooit, het kraanwater is hier prima te drinken (en ik eet liever m'n suikers dan dat ik ze drink). A-merken doe ik ook niet aan, zelfs in de aanbieding zijn die duurder dan huismerk en ik merk geen kwaliteitsverschil.
Als het nodig zou zijn kan ik dat bedrag nog wel omlaag krijgen (minder snacks, minder kaas en als het echt, écht zou moeten: minder vlees), maar ik vind het wel prima zo.
Waarschijnlijk kun jij veel besparen door minder kant en klaar dingen te kopen. Dus geen zakje sla wat na 2 dagen bruin is maar een krop waar je een week mee kan doen. Minder vlees hoeft denk ik niet eens, maar wel ander vlees. Koop een hele kip zoals hierboven genoemd ;) Maar persoonlijk zou ik die dingen denk ik ook niet doen, het is dat mijn vriendin zo inkoopt en porties van die kip maakt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kant en klaar dingen koop ik niet, op af en toe een huismerk diepvriespizza na. Die tip met de hele kip is wel een goede, 2 bouten + 2 filets (met vel, yum!) + 2 vleugels + een rug om bouillon van te trekken voor €3 (al ben ik bang dat de Jumbo er meer voor vraagt) klinkt erg goed, dat ga ik eens proberen. Heb even snel een videotutorial opgezocht, ziet er eigenlijk wel uit als een leuk werkje :P Al zou mijn keukengereedschap misschien wel een upgrade kunnen gebruiken.
Nu ik er iets langer over nadenk zijn de lekkere tussendoortjes waarschijnlijk het grootste "probleem": €20 p/m (schatting) aan snoep/snacks/koekjes klinkt niet als veel, maar op €115 is het toch aardig wat. Maarja, qua gemak verslaat het alles. Toch denk ik dat ik maar wat meer op ga letten, want naast een besparing is het natuurlijk ook gezonder. Om m'n gewicht hoef ik het niet te laten, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
3 euro voor een hele kip heb ik ook niet eerder gezien, eerder 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Salvatron schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:59:
[...]

50-100 euro is erg veel, aanbiedingen kopen scheelt mij hooguit enkele euro's per maand.
Als 50-100 euro veel is voor je, dan heeft het zin om dat proberen te besparen :D

En als je alleen naar aanbiedingen kijkt van producten die je anders ook koopt, dan bespaar je niet bepaald veel nee. De truc zit hem erin om de aanbiedingen zo in elkaar te puzzelen dat je er een volledige maaltijd van kan maken.

Voorbeeld; normaal kosten aardappelen ongeveer 3-3,50/5kg. Nu een aanbieding 1,29/5kg bij Aldi. Kipfilet, normaal 6,50-8 euro per kg, vorige week 3,90/kg bij C1000. Witte kool een paar weken geleden voor 39ct/kg. Da's je basis.

Aardappeltjes in partjes met wat kruiderij in de Airfryer, indien gewenst serveren met Remia sauzen (2 flessen à 500ml voor €1, 3 maanden geleden bij de C1000), kip met kipkruiden grillen, Kool met een bouillonblokje koken. Als je wil een soepje vooraf (basispoedertje voor soep €0.29, water, blik gepelde tomaten (€0.28) en worteltje erdoorheen om het lekker te maken) en een ijsje toe (C1000 Cobana ijshoorntje €1,19/8 stuks). Met z'n tweeën heb je dan voor minder dan €1,50 p.p. een volledige maaltijd die geheel van aanbiedingen is gemaakt, voor ruim minder dan de helft van wat de ingrediënten normaal kosten.

Wederom, extreem voorbeeld, maar je kunt als je je best doet heel veel geld besparen, en/of veel betere kwaliteit/merk spullen kopen voor hetzelfde geld als je consequent aanbiedingen afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Cartman! schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:59:
3 euro voor een hele kip heb ik ook niet eerder gezien, eerder 6 euro.
Daarom zeg ik vanaf :) Bij Lidl in Belgie hebben ze een hele kip voor 2.99 euro ofzo in de koeling liggen. Ik heb zelf liever filet trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 04-01-2014 23:12 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:47
Tot afgelopen zomer gaf ik ongeveer 2200 SEK of 250 euro per maand uit aan boodschappen als student in Zweden.

Momenteel besteed ik 250 CHF of 200 euro per maand aan eten en drinken boodschappen in Zurich en 200 CHF of 160 euro voor lunch op het werk (10 CHF/maaltijd). De boodschappen die ik doe zijn voornamelijk biologische producten. Overigens ben ik vegetarier wat wel kan schelen in de kosten.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wij zijn gewoon (financieel gezien) erg slecht bezig: we kopen zoveel mogelijk biologisch (ook de kip, heb je die prijzen wel eens gezien?) en een belachelijke hoeveelheid gemaksvoedsel: voorgesneden en samengestelde verse salades, vers schoongemaakt fruit, Knorr wereldgerechten of andere pakketten, stoommaaltijden à € 4,00, voorverpakte quiche, etc. Maar goed, je moet wat voor de diertjes over hebben. En voor je gemak. Bovenop komt dat we meestal een keer of 2-3 buiten de deur eten: geen uitgebreid diner, maar toch een snelle (vaak zo gezond mogelijke) maaltijd, bij bijv. L'Eazy (maar evenvaak wordt het de snackbar of Mac, wat uiteraard weer duurder is dan zelf koken). Daarentegen gooien we vrijwel nooit wat weg en kopen we geen wijn, geen sterke drank, geen bier, geen koffie en vrijwel geen fris: er wordt hier water en melk gedronken. Ik heb werkelijk geen idee wat we uitgeven (ik gok ergens rond de € 100 per week, 2 personen), 'k vind 't wel grappig om te zien hoe alles hier uiteen loopt.

Wij "besparen" weer op andere dingen: auto, verzekeringen, kleding, persoonlijke verzorging (lees: geen make-up ed), zonnepanelen, vakanties. Met een fles shampoo doen we zeker 6 maanden (samen), met een tube tandpasta zeker 5: je hebt geen hele dot shampoo/tandpasta nodig per keer. De energie komt weer bij een "dure" leverancier vandaan, omdat wij willen dat het "groen" is, zowel gas als electra.

Ach, ergens vind ik 't ook prima zo: ik zou het heel vervelend vinden als ik nergens meer op zou kunnen besparen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Waar gaat die EUR 1.000,00 in zitten dan? Bij ons was het veel frisdranken, 2-3x per maand bestellen, 1x per week snackbar, pond filet americain per week. En dit was een december maand, dus ook Kerst en Sint voedsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ardana schreef op zondag 05 januari 2014 @ 03:49:
Met een fles shampoo doen we zeker 6 maanden (samen), met een tube tandpasta zeker 5: je hebt geen hele dot shampoo/tandpasta nodig per keer.
Je hoeft helemaal geen shampoo te gebruiken, alleen af en toe is het nodig. Ik doe jaren met 1 fles. Of ben ik gewoon een viezerik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LOL, je zou kunnen stoppen met 3x per week in een Michelin-restaurant te eten, dan halveer je die 1000 euro al ;)

1000 euro is écht enorm veel, ik weet niet wat je doet, maar zelfs met 2 kinderen moet je daar toch echt wel 3-400 euro minstens af kunnen halen door slimmer in te kopen enzo (even los van decembermaand dan, dat is altijd wat duurder).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Kort door de bocht, ik vind het wat hoog, maar als je er kleding bijrekent etc.. gaat het hard hoor.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]

Tsja, als ik zie wat sommige mensen kopen in de AH snap ik het wel.

Dan moet er elke avond een wijntje bij het avondeten bijvoorbeeld. En als je bijvoorbeeld rookt, dan kan het ook erg oplopen.

Bij mijn ouders zaten we destijds ook boven de 1000 euro per maand aan boodschappen (zonder kleding! Gewoon supermarkt). De belangrijkste redenen waren:
- Veel frisdrank.
- Alcoholische dranken (bier, whiskey, likeur, wijn etc.. bij ons in de woonkamer stond een aparte kast met drank).
- Sigaretten (ooit weleens pakje per dag geweest bij mijn pa).
- Veel snacks (chocoladerepen, chips, ijsjes etc).

Zodra je geen drank koopt en niet rookt, scheelt dat een enorme berg.. dan kan je best luxe eten zonder aan die 1000 euro te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 05-01-2014 09:30 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

avotar schreef op zondag 05 januari 2014 @ 08:50:
[...]

Kort door de bocht, ik vind het wat hoog, maar als je er kleding bijrekent etc.. gaat het hard hoor.
Het gaat hier over boodschappen, dus dingen die je in een supermarkt (+ evt drogist/slager/groenteboer etc) koopt, daar wordt kleding over het algemeen niet onder gerekend ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Op zich valt kleding ook best mee, als je een niet-modebewust persoon bent in ieder geval. Ik draag behoorlijk dure merkkleding en -schoenen, maar omdat ze zo lang meegaan komt het gemiddeld misschien op een paar tientjes per maand. Er is ook daar wel een beetje te besparen door in de uitverkoop te kopen, maar een goed paar lederen schoenen kost dan nog steeds gauw 80-90 euro voor mij - een beetje broek ook al gauw 50-60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik probeer overigens juist wel om de kiloknallers niet te kopen. Meestal is het toch "vlees" dat ineens half water blijkt te zijn zodra je het de pan in laat glijden, en een beetje aandacht voor diervriendelijkheid mag ook best vind ik. Ik pak liever minder en beter, dan veel. Duurder maar afgeprijsd vlees (op de datum) als het even kan dus. Zo'n kip voor 3 euro, ik zie niet hoe je zo'n beest voor die prijs groot kan laten worden, slachten, vervoeren, verpakken, in voorraad hebben en verkopen en dan ook nog winst kan maken. Niet zonder tot het gaatje te gaan om kosten te beperken, ten koste van diervriendelijkheid, milieu en arbeidsomstandigheden.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mux schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:50:
Op zich valt kleding ook best mee, als je een niet-modebewust persoon bent in ieder geval. Ik draag behoorlijk dure merkkleding en -schoenen, maar omdat ze zo lang meegaan komt het gemiddeld misschien op een paar tientjes per maand. Er is ook daar wel een beetje te besparen door in de uitverkoop te kopen, maar een goed paar lederen schoenen kost dan nog steeds gauw 80-90 euro voor mij - een beetje broek ook al gauw 50-60 euro.
Heb vorig jaar een paar Van Lier's gekocht in januari met korting. Gaan weer jaren mee als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Hier kan ik er echt geen pijl op trekken.
Ik ga elke dag naar de AH en dat heeft zo zijn voor- en nadelen. Ik kan vaak de -35% producten mee pakken maar koop ook vaak zonder na te denken (te veel/te duur/onnodig).
De ene week heb ik een slimme bui en ben ik voor 20,- klaar en de andere week geef ik zo 30-40 euro uit.
Gemiddeld zal het zo rond de 100,- p/m uitkomen voor 1 persoon.

Maar daar komt dan nog wel wat bij zoals: roken, sporadisch drank, uit eten (soms 1x p/w meestal 1x per 2 weken) en de kroeg in (2 a 3x per week). Dus dat reken ik maar liever niet uit, zolang ik aan het eind van de maand nog boven de 0,- uitkom vind ik het wel best ;)
Als ik ook nog kleding erbij moet optellen is het helemaal niet te doen, dit is zo sporadisch en impulsief dat het zomaar 2 a 3 maanden niets kan zijn en dan weer 800,- in een week.

Ik weet dondersgoed waar ik op kan bezuinigen, hoe ik slimmer kan inkopen, meer gestructureerd etc.
Maar eerlijk waar?...die 100,- of 200,- kan mij dan eigenlijk wel gestolen worden voor de ''moeite'' die ik erin moet steken om dingen van te voren te plannen/bedenken etc. Dan betaal ik liever wat meer om impulsief, zonder te denken gewoon wat in een mandje te gooien of een restaurant binnenlopen terwijl ik eigenlijk op weg was naar de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACRNM schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:12:
Dan betaal ik liever wat meer om impulsief, zonder te denken gewoon wat in een mandje te gooien of een restaurant binnenlopen terwijl ik eigenlijk op weg was naar de supermarkt.
Moet je zeker ook doen, straks heb je een partner/gezin etc. en is het niet meer mogelijk impulsief te zijn of 3 keer per week naar de kroeg te gaan. Als je uitkomt is er dan toch niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

avotar schreef op zondag 05 januari 2014 @ 08:50:
[...]

Kleding? We hadden het over boodschappengeld. En zelfs al rook je een pak sigaretten per dag dan hou je nog 800 euro per maand over aan boodschappen. Dan moet je toch wel verdomd veel frisdrank en 'diervriendelijk' vlees kopen om dat voor elkaar te krijgen. Als je naast het roken ook nog elke dag een complete fles wijn wegklokt dan zal je inderdaad wel in de buurt gaan komen.

Maargoed alsnog is het echt idioot veel. :/
Een compleet minimumloon en 200 euro meer dan een complete bijstands uitkering ALLEEN aan boodschappen kan je echt met de beste wil van de wereld niet meer onder 'normaal' laten vallen.

[ Voor 51% gewijzigd door Metro2002 op 05-01-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic!

Samenstelling: 2 volwassen (42-44) en een dochter van 14.
2 katten, poepen veel buiten dus een zakje grit van AH van 1,29 gaat 2 weken mee. (eten doet de ene wel veel).
Gemak / vers / kant en klaar / snoepers / matige drinkers / zuivel.

Wij geven ongeveer 600 euro per maand uit aan boodschappen. Ik ga altijd naar AH, fijne winkel die in de buurt zit, Jumbo ook maar daar is het altijd te koud en ze hebben lange paden zonder doorgang in het midden. Aldi zit niet handig in de buurt. Lidl weer wel maar daar ben ik toch ook altijd veel geld kwijt.
Koop wel vaak aanbiedingen, dan sla ik wat meer in. Koop wat ik nodig vind. Meiden eten graag pasta, daar gaat lekkere kaas op en een zak kant en klare saus. Vlees erin en bij ons is de pasta dus geen goedkoop gerecht.
Fruit is ook zo lekker, standaard altijd bananen, appels, golden kiwi, mango, blauwe bessen.

Ik reken wel eens om hoor, dan koop ik die bessen en denk ik "zou ik hier ooit 8 gulden voor uitgeven" en dan neem ik ze alsnog.

Vlees neem ik ook mee bij de AH, varkenshaas, ossehaas, beenham, zalm.. eet ik ook gewoon door de week (dat niet iedereen dat doet heb ik nooit bij stilgestaan).

Wat drankjes betreft altijd holy soda en aloe vera in huis, dat zijn flesjes van 1,50 en er is geen alternatief. Cola koop ik wel meestal huismerk, voor ons is het verschil niet zo groot en we drinken veel water. Alcohol is voor mij ouzo, flesje in de maand.. toch 15 euro.

Katten eten voornamelijk felix (zakjes) en ik neem een lekker zakje snoepjes voor ze mee.

Drogisterij artikelen zitten hier niet bij trouwens, dat zal als ik zo de afschrijvingen van mijn vrouw zie snel 75/100 euro per maand zijn (make up, haarverf en losse dingen).
Mijn lunch op de zaak is ook een 30 euro per maand voor ma-di-wo. Donderdag halen we snacks, meestal een 4 euro (maakt ook weer 15) en mijn vrouw haalt ook vaak wat bij V&D bij. (ze werkt in de stad, Rotterdam).

1x per week haal je toch wel iets, Bram ladage patat (voor zijn 3tjes toch snel 20 euro, friet, saus, snack (sate) en milkshake), Mac ben je toch wel hetzelfde kwijt.. shoarma of kebab weer iets meer.

Voor dit jaar wil ik eigenlijk op het budget gaan letten, ik denk namelijk dat we de 600 euro ook vaak niet halen en het lijkt me dat we uit moeten kunnen komen met 450 euro. Je kunt gewoon een leuke meivakantie besparen. Ik moet daarvoor wel de administratie gaan bijhouden maar dat is het wel waard eigenlijk.

Eyeopener voor iets wat je al weet dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:19:
[...]

Moet je zeker ook doen, straks heb je een partner/gezin etc. en is het niet meer mogelijk impulsief te zijn of 3 keer per week naar de kroeg te gaan. Als je uitkomt is er dan toch niks aan de hand.
Dat is zeker waar, ik heb nu de luxe om zo te leven. Maar soms kijk ik wel eens om mij heen en dan denk ik: tja... had ik dit en dat niet gekocht, zus of zo niet gedaan de afgelopen jaren dan had ik inmiddels een leuk extra bedrag gehad om apart te zetten bij de eigen inleg voor het kopen van een huis bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ACRNM schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:15:
[...]

Dat is zeker waar, ik heb nu de luxe om zo te leven. Maar soms kijk ik wel eens om mij heen en dan denk ik: tja... had ik dit en dat niet gekocht, zus of zo niet gedaan de afgelopen jaren dan had ik inmiddels een leuk extra bedrag gehad om apart te zetten bij de eigen inleg voor het kopen van een huis bijvoorbeeld.
Dan moet je een keus maken. Het is nog niet te laat. Ik heb de keus wel gemaakt, maar te laat. Vroeger veel op stap geweest :)
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:51:

2 katten, poepen veel buiten dus een zakje grit van AH van 1,29 gaat 2 weken mee. (eten doet de ene wel veel).
Wat zal je tuin stinken, of kakken die van jou bij de buren? Ik heb trouwens zelf jaren katten gehad.

[ Voor 75% gewijzigd door PcDealer op 05-01-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katten kakken niet in hun eigen omgeving :) Er ligt hier achter het huis een stuk grond met bomen van de gemeente.. zeer populair bij de mijne .. een andere kat uit de buurt kakt dan wel weer hier. Reukloos allemaal.
Als ik een gebrachte muis over het hoofd zie heb ik meer last. Maar dat is erg ot hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
PcDealer schreef op zondag 05 januari 2014 @ 06:37:
[...]

Waar gaat die EUR 1.000,00 in zitten dan? Bij ons was het veel frisdranken, 2-3x per maand bestellen, 1x per week snackbar, pond filet americain per week. En dit was een december maand, dus ook Kerst en Sint voedsel.
Precies weet ik het niet, ik houd alleen de totaalbedragen bij (alles gekocht bij supermarkten, drogisterijen, kaasboer, visboer, groenteboer, bakker, slager, notenboer en snoepwinkel vormt de post 'boodschappen').
Wat het precies zo duur maakt weet ik dus niet, maar zal o.a. zitten in het meerdere keren biefstuk en soortgelijk duur vlees per week van de echte slager, alles A-merk, dure shampoos/luiers/kilo's billendoekjes, drinken in meeneemverpakking, dure kazen bij de kaasboer (we zijn beiden gek op kaas:). Zal alles bij elkaar wel zijn, zal als ik een keer zin heb nog wel eens gedetailleerd bekijken waar het precies in zit. Zal ook een groot deel gemak zijn.

Als het ooit goedkoper moet zal het echt wel lukken, maar zolang nog steeds 55-60% van de netto inkomsten naar de spaarrekening gaat heb ik zoets van ach het zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn bijdrage: huishouden van 2 personen, beide werkend, geen kinderen/dieren

We doen 1x per week boodschappen (AH + bakker/kaasboer), meestal premium producten (excellent/biologisch, fijne kaas/wijn). Kook zelf, geen pakjes/gemakseten maar wel altijd voor 2 dagen tegelijk (1 dag vries ik in om later te gebruiken). ~2x per maand afhalen (wok, pizza), ~1x per week op werk eten en ~2x per maand uit eten.

Gemiddeld over de afgelopen 3 jaar komt dit per maand op € 290 boodschappen (incl. verzorgingsproducten) + €20 eten afhalen. Lunch op werk zit hier niet bij.

Waar we op besparen is door vaak zelf te koken en dit in te vriezen. Dit is ook ideaal als je goed wilt eten maar veel werkt (beiden 60+ uur per week). Op deze manier kook je maar 3 avonden en eet je toch 6 avonden gezond. Maar 1x per week boodschappen doen scheelt ook veel tijd. Daarnaast drinken we geen frisdrank (alleen Roosvicee en thee), beperkt chips en geen snoep.

NB: voor mensen die hun administratie goed willen bijhouden en een grootboekrekening begrijpen > probeer GNUCash eens. Open source uitgebreid programma, wel hoge learning curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

GNUCash werkt best goed inderdaad (heb het ook gebruikt), maar is wel een 'double booking' systeem. Dat is eigenlijk een beetje overkill voor je thuisadministratie vind ik.

Dat voor meer dan één dag koken doen wij ook overigens. Je kan grotere (=voordeligere) verpakkingen van je ingrediënten gebruiken (of alles in plaats van de helft), en bent minder tijd kwijt aan koken door de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik houd het wel bij Afas Personal.
sverzijl schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:59:
[...]
Zal alles bij elkaar wel zijn, zal als ik een keer zin heb nog wel eens gedetailleerd bekijken waar het precies in zit. Zal ook een groot deel gemak zijn.

Als het ooit goedkoper moet zal het echt wel lukken, maar zolang nog steeds 55-60% van de netto inkomsten naar de spaarrekening gaat heb ik zoets van ach het zal wel.
Mocht je ooit zin hebben om het uit te splitsen: begin een maand met het bijhouden van de boodschappen en deel het met ons. Wij zijn erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37

Vrijdag

De Zwarte

Wij doen niet aan ingewikkelde programma's om budget te beheren. We pinnen gewoon het bedrag per maand en dat gaat in een aparte boodschappenportemonnee, zonder pinpas :)

Zo kan de NSA niet bekijken wat ik zoal eet :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Leuk topic :) Hier onze uitgaven:

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdieren: Kat, voer is niet aan te slepen. De mensen bij de hoogvliet denken dat ik het zelf eet.
Eetpatroon: Normaal? We koken 1 of 2 keer per maand wat uitgebreider, dan ben je gauw wat meer kwijt dat met een standaard maaltijd
Frequentie boodschappen: 1x in de 2 weken grote inkopen,aanvullingen 1 of 2 keer per week.
Uitgaven: Geen idee wat het alleen voor boodschappen is. we geven +/- 400 euro per maand uit. Hier zit ook de Nespresso bij, en een keertje uit eten: sushi, pizza (nothing fancy :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Erkel op 06-01-2014 11:15 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Vrijdag schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:41:
Wij doen niet aan ingewikkelde programma's om budget te beheren. We pinnen gewoon het bedrag per maand en dat gaat in een aparte boodschappenportemonnee, zonder pinpas :)

Zo kan de NSA niet bekijken wat ik zoal eet :+
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een programma (ik gebruik zelf al ruim twee jaar Yunoo/AFAS Personal) erg veel inzicht vind geven in waar je precies geld aan uit geeft. Ik had lange tijd het gevoel dat er gewoon geld wegstroomde van de rekeningen, zonder dat ik echt door had waar het heen ging. Nu kan ik precies de vinger op de zere plek leggen en besparingen aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Samenstelling: 2 personen
(Ik 31 jaar, vriendin 30 jaar)

Frequentie:1-2 keer per week boodschapppen
Inclusief:Avondeten, schoonmaakmiddelen etc.
We vriezen vrijwel nooit iets in, tenzij we echt veel te veel hebben gekookt.

Exclusief:
Lunch (eten op het werk)
3-4x per maand uit eten (ander spaarpotje)

Uitgaven: 300 Euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35
In dit topic zijn al een aantal tooltjes voorbij gekomen, en zoek er zelf ook nog één om vanaf vandaag alles bij te gaan houden. Nou is het wel zo, dat bijvoorbeeld Tim (huishoudboekje van ING) of AFAS, een transactie van Albert Heijn meteen naar "boodschappen" gestuurd wordt. Ik wil dit zelf nog per transactie gaan uitsplitsen (naar bijvoorbeeld vlees/koffie/tabak etc). Vooral ook omdat ik bij één supermarkt terecht kan voor zowel convenience food (kant-en-klare broodjes, snacks, flesje drinken) als voor de gewone boodschappen.
Kent iemand zo'n tool, of moet ik dan zelf even aan het knutselen?
Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!