Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Marzman schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:23:
5 soorten groenten, check, dat doen wij ook. Hoef je ook niet in te vriezen, de meeste verse groente blijft wel meer dan een week goed dus die Courgette kun je prima verdelen over een week.
Klopt, vergeten te vermelden: wij koken gemiddeld 3 keer per week. En om dan een week lang iedere dag dezelfde groente op tafel te hebben... dan liever 'n zakje met wat variatie.

@Remko: je hebt wel gelijk hoor, het hoeft niet meteen slecht eten te zijn, maar bedenk wel dat je van dat huishoudgeld ook je shampoo, wasmiddel, make-up, verzorgingsproducten, je borstel als die stuk is, wc-papier, poetsdoeken en -middelen, luiers, sokken, ondergoed, panty's, rookwaar, verjaardag etc. etc. moet betalen: je krijgt simpelweg niet meer geld op je rekening. En dan is € 40 voor 'n alleenstaande, € 70 voor 'n gezin met kind ineens wel érg weinig geld. Alle uitgaven die je doet zul je van die € 40/70 moeten doen, week in, week uit. In zulke gevallen zijn de meesten mensen erg blij met ondersteuning door de voedselbank.
Je hoeft als alleenstaande gelukkig maar eens in 't half jaar wasmiddel te kopen, maar dan heb je die week wél maar € 34 te besteden ipv € 40: meer dan 10% minder (en dan heb je alsnog wasmiddel van € 6, niet eens erg duur dus).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 17:15
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdier: hamster
Eetpatroon: gezond/sportief
Frequentie boodschappen: 1X per week
Kosten per week: €40,- (AH & Lidl)

Kosten per maand: €170,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Jeroen.Abeelen schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:02:
Huisdier: hamster
Eetpatroon: gezond/sportief
Frequentie boodschappen: 1X per week
Kosten per week: €40,- (AH & Lidl)

Kosten per maand: €170,-
Wow dat is wel heel weinig! kun je eens toelichten hoe je dit red? kan me niet voorstellen dat je daar je persoonlijke verzorging + eten met 2 man van kan kopen.

wij zijn voor alleen het avond eten alleen op weekbasis al meer kwijt... (een gerecht als pasta bijvoorbeeld of een stukje vlees met rijst en een lekkere salade. alles met verse ingredienten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 11:36
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 2 kinderen (3 jaar en 1 jaar)
Huisdieren: 3 Hamsters.
Eetpatroon: Gezond met 1 keer in de week patat.
Frequentie boodschappen: 1 á 2 keer per week.
Kosten per week: á € 70,- (Aldi & Lidl soms Jumbo)

Kosten per maand: € 280,- excl. luiers @ Kruidvat eigen merk á € 35,97 per maand ongeveer aan uitgaven luiers.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:48:
[...]

Klopt, vergeten te vermelden: wij koken gemiddeld 3 keer per week. En om dan een week lang iedere dag dezelfde groente op tafel te hebben... dan liever 'n zakje met wat variatie.

@Remko: je hebt wel gelijk hoor, het hoeft niet meteen slecht eten te zijn, maar bedenk wel dat je van dat huishoudgeld ook je shampoo, wasmiddel, make-up, verzorgingsproducten, je borstel als die stuk is, wc-papier, poetsdoeken en -middelen, luiers, sokken, ondergoed, panty's, rookwaar, verjaardag etc. etc. moet betalen: je krijgt simpelweg niet meer geld op je rekening. En dan is € 40 voor 'n alleenstaande, € 70 voor 'n gezin met kind ineens wel érg weinig geld. Alle uitgaven die je doet zul je van die € 40/70 moeten doen, week in, week uit. In zulke gevallen zijn de meesten mensen erg blij met ondersteuning door de voedselbank.
Je hoeft als alleenstaande gelukkig maar eens in 't half jaar wasmiddel te kopen, maar dan heb je die week wél maar € 34 te besteden ipv € 40: meer dan 10% minder (en dan heb je alsnog wasmiddel van € 6, niet eens erg duur dus).
Budgetteren dus :)
Wij pinnen elke week een vast bedrag (100 euro) en doen hier alles van, alles wat we over houden gaat in een spaarpotje.. Heb je een keer een verjaardag of een feestje of wil je een dagje uit, dan komt dit vaak uit dit potje.. Ook kleren, hobbies etc komen uit dit potje..

Nu ben ik geen fashion freak en doe ik 2 jaar met een broek van de C&A die maar 3 tientjes in de aanbieding koste. Idem met shirtjes van 3-4 euro per stuk..
Truien etc gaan ook 3-4 jaar mee bij mij.. Wat zeg ik? De trui die ik nu aan heb is wel 8 jaar oud.. En nog in prima staat :9

Ik merk het met een kennis van me die net uit de schuldsanering komt..
Als die toen nog 5 euro over had van het weekbudget dan moest dat perse op.. bv aan een lekkerder stukje vlees of iets anders..
Nu hij eruit is en iets meer te besteden heeft merk ik het ook.. Hij heeft onlangs een meevaller gekregen (erfenisje) van 3k en koopt gelijk een auto van 3k..

Ik had zoiets van :? waarom niet een auto van 1500 euro en houd 1500 euro in de tuk??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40

Seraphin

Meep?

Interessant topic dit! (ow en om meteen even reclame te maken; hoe ongelooflijk handig is "het financieel dagboek" van ABN AMRO internetbankieren wel niet! ;) )

Gezinssamenstelling: 1 volwassene
Huisdier: geen
Eetpatroon: gemakkelijk, enigszins gezond (AH stoommaaltijden + voorgesneden groente etc.)
Frequentie boodschappen: 2-3x per week (~90% AH, ~10% Lidl, héél af en toe Kruidvat)

Kosten per maand: 220

Op zich valt dit bedrag me nog mee, wetende dat ik vooral een gemak-shopper bij de appie ben. Ik kook gemiddeld zo'n 2x in de week "echt" (vooral fan van snijbonen, sugar snaps en sperziebonen, niet de goedkoopste groente imo). Rest van de tijd vooral veel gebruik van voornoemde stoommaaltijden en/of wok-zakjes. Daar staat tegenover dat ik vrij weinig bier/wijn/fris haal (alcohol drink ik in de kroeg, en thuis drink ik regelmatig thee i.p.v. fris).

Bedrag verdoezelt wel dat ik op kantoor lunch (en daar ook mijn fruit haal): dat is nog eens ~110 euro per maand. :/

[edit]
Ik merk het met een kennis van me die net uit de schuldsanering komt..
Als die toen nog 5 euro over had van het weekbudget dan moest dat perse op.. bv aan een lekkerder stukje vlees of iets anders..
Nu hij eruit is en iets meer te besteden heeft merk ik het ook.. Hij heeft onlangs een meevaller gekregen (erfenisje) van 3k en koopt gelijk een auto van 3k..
Zonder al te lullig willen over komen, lijkt dergelijk gedrag mij een aardige verklaring / oorzaak waardoor mensen in de schuldsanering terecht komen... "heej ik heb nu geld.... spending spree inc!"

Vriend van mij heeft dat wel gezien met de mensen van zijn afdeling; krijgen een (eenmalige) bonus van eur XX, kopen een auto van precies dat bedrag, hebben vervolgens een gat in de maandelijkse begroting omdat die auto brandstof, verzekering, belasting & onderhoud kost, en glijden zo steeds verder weg. (want; op het moment dat het vakantiegeld wordt bijgeschreven wordt meteen een nieuwe TV oid gekocht, 2-3 maanden later wordt de vakantie geboekt, pas als daar de rekeningen van binnenkomen krijgt men het warm)

(nog een editje)
zomg... heb ik gewoon al een keer gepost in dit topic... volledig vergeten! :+
Kennelijk ben ik in die tijd niet / nauwelijks duurder gaan leven. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Seraphin op 01-05-2013 17:12 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ardana schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:38:
[...]

Klinkt als een erg gezonde relatie, man met de broek aan, prima zo die gaat! Jij neemt tenminste je verantwoordelijkheid!
/mild sarcasme

Anyway, lijkt me eerder dat je 'n paar goede gesprekken zou moeten hebben dan 't innemen van 'n pinpas. Overigens vraag ik me af hoeveel kinderen jullie hebben?
We hebben juist een aantal goede gesprekken gehad waar dit als uitkomst uitkwam vanuit haar kant. Althans ik heb al eerder gezegd dat er teveel geld op ging aan lucht en als ze het niet veranderd ze de pas maar moet inleveren. Overigens was die week voor mij de deadline: ik had het anders zelf ingenomen en ik had daar al voor gewaarschuwd. Niet voor niets dat we een paar jaar geleden bijna het huis uit zijn gezet.
Nog steeds is het zo dat wanneer ik de betalingen niet klaarzet er niet aan wordt gedacht. Het verschil is nu dat ik betaal voordat mijn eega het geld heeft opgemaakt. Steeds als ik een rekening wilde overmaken voor bijvoorbeeld de huur, was het saldo al niet meer toereikend. Heel frustrerend terwijl het gezamenlijke inkomen voldoende moet zijn
Nu ze EUR 70,00 per week krijgt in het handje, kan ik in elk geval budgetteren. Ik kwam er laatst achter dat ze een abonnement heeft van EUR 35,00 per maand, maar de eerste rekening 185,00 (zogenaamd aansluitkosten, ja en ik ben achterlijk) was en de tweede (april) 135,00. Misschien begrijp je zo beter dat harde maatregelen nodig zijn en de tijd van er bij staan en kijken voorbij is. SMS diensten dan ook geblokkeerd.
Dus als iemand mij ziet als een slecht man, so be it. Dan maar geen relatie dan onnodige op straat moeten leveren met twee kinderen. Daar wordt een relatie denk ik ook niet beter van. Het lijkt me zo heerlijk om goed te kunnen sparen en keer fatsoenlijk op vakantie (met het vliegtuig dus :p ).
De absolute ondergrens die beheerders en bewindvoerders als huishoudgeld accepteren is € 40 per week voor 'n alleenstaande, + € 20 voor de partner en + € 10 per kind. En dat kun je eigenlijk alleen vol houden als je ook ondersteuning vanuit de voedselbank krijgt.
Voor een stel in de schulden proberen we al snel richting € 85 per week te gaan. Overigens was de NIBUD-norm voor 'n stel in 2012 € 104 per week... met 1 kind € 117 per week... alleenstaande € 57 per week, alleenstaande met kind € 87.
Been there, maar met EUR 70,00 per week en voedselbank ondersteuning. We merkten dat we al snel buiten de boot vielen als tweeverdienend gezin, bij elkaar 73,75 uur werkend per week. Gelukkig van de voedselbank af: veelal hetzelfde vlees (gehaktschnitzels of zo?), veel te veel brood, en allerlei rotzooi om de tas af te vullen. Niets dan lof voor de vrijwilligers hoor. Gelukkig zijn we bij de laatste controle eruit gezet. Dat was net nadat ik weer alles in eigen hand heb genomen en niets meer via de dbr ging. Wat een heerlijk gevoel om alles in eigen hand te hebben en dat het lukt. Nu tijd voor fase 2 via GKB Almere.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 01-05-2013 17:37 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
In je vorige post zitten wel meer dingen waarvan ik denk "huh..?", maar hier viel m'n mond toch wel even door open van verbazing:
Ze wil afvallen en sport daarom 2x per week. Prima toch? Maar hoe rijm je dat met zakken chips 0,5 tot 1,5 per dag? Door niet te ontbijten.
Begrijp ik het goed dat ze dus wel doodleuk die halve tot anderhalve zak chips (PER DAG?!) blijft eten? En dat dat dan 'goedgemaakt' wordt door niet te ontbijten?

Wat zit daar voor gedachtegang achter? Dat is net zoiets als elke dag een taart willen eten en daarom maar geen 2 stuks fruit per dag te eten :?

Is dat 'goedmaken' voor wat ze eet of voor wat ze uitgeeft aan eten?

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 01-05-2013 17:43 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hahn schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:41:
In je vorige post zitten wel meer dingen waarvan ik denk "huh..?", maar hier viel m'n mond toch wel even door open van verbazing:

[...]

Begrijp ik het goed dat ze dus wel doodleuk die halve tot anderhalve zak chips (PER DAG?!) blijft eten? En dat dat dan 'goedgemaakt' wordt door niet te ontbijten?

Wat zit daar voor gedachtegang achter? Dat is net zoiets als elke dag een taart willen eten en daarom maar geen 2 stuks fruit per dag te eten :?

Ach het kan nog werken ook als je wilt afvallen hoor. Calorieen in < uit en je valt af. Of het gezond is dat is natuurlijk een heel ander verhaal.

Mijn wekelijkse boodschappen.
Allenstaand ongeveer 30euro p/w aan eten.
Per maand ongeveer 150 euro als ik niet etenswaren meereken.

Dat is dan inclusief drinken en met een redelijk gezonde levensstijl. Maar ik let wel een beetje op wat ik koop als er groenten of vlees in de aanbieding is dan maak ik er gebruik van natuurlijk. En veel bij de aldi halen zolang de qualiteit niet onder doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Alleen zo jammer dat het vet in chips wordt opgeslagen en (volkoren) brood toch meehelpt met afvallen..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
"Vroeger" wist ik aardig wat ik uitgaf, tegenwoordig steeds minder... Ik ga weer eens een maandje bonnetjes sparen, als het goed is zie je me hier volgende maand terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hahn schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:41:

[...]
Ik wil niet beweren dat het een per se een met het andere aansluit. Ik heb geen idee. Ik denk gemakzucht. Als ik 's morgens tegen haar zeg: "eet eens fatsoenlijk, pak brood of een cracker." Dan is het antwoord: "doe ik straks wel", waarna ze dat natuurlijk niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat dacht je van samen ontbijten? Tenzij jullie schema's echt niet werken is er vaak wel een mouw aan te passen. Dan kun je in ieder geval wat gezonds op tafel zetten en heb je ook weer even wat "gezinstijd" samen.

Ontbijten met chips betekent dat je kinderen dat ook oppakken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31

Eris

-

Aan boord van een zee schip met op dit moment 8 man aanboord. Alle eten word vers bereid of uit pot /diepvries. Al het eten wordt groot ingekocht vaak via een n lokale scheeps jood. Vaak om de rede iets duurder als in de winkel. Veel vlees en vis in de diepvriezer. 'S ochtends ontbijt. Lunch bestaat uit soep, aardappelen vlees groente of salade. Avond vaak een waren snack of iets als spagettie of iets Filipijns. Per persoon ongeveer 7 euro per dag per persoon dus rond de 200 per persoon per maand.

Werkdagen van 9 tot 12 uur per dag waarbij vaak de hele dag gelopen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Met zijn tweeen maken we beiden 200 euro p/mnd over naar onze gesamenlijke rekening waarvan de boodschappen kopen. Die 400 euro in totaal is eigenlijk maar net genoeg, we zeggen vaak "beter opletten" maar dat komt er eigenlijk niet van :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 21:22
Huisdieren: 2 katten
Eetpatroon: Gezond, elke dag vers
Frequentie boodschappen: 1 á 2 keer per week. (Jumbo en warenmarkt op zaterdag voor groente, fruit, kaas (=+- 20 p.w.))
Kosten per week: +-100 (alle boodschappen, pers. verzorging en kattenverzorging (eten+kattenbak))

-----------------
Groente en fruit kopen wij altijd op de markt, wellicht niet direct goedkoper dan de supermarkt, maar wel langer houdbaar, dus we hoeven zelden weg te gooien. Ook vlees kopen we bij een slager, veel goedkoper dan in de supermarkt (4 dagen vlees voor nog geen €10,- dat haal ik niet in de supermarkt ;) ). Persoonlijke verzorging is bij ons overigens ook een behoorlijke uitgave, hier kunnen we in geval van crisis gemakkelijk op bezuinigen, maar voor nu niet nodig :).

Zelf hou ik alles bij in Afas Personal, gaf mij in een wat moeilijkere periode in ieder geval inzicht in hoeveel we uitgaven aan welk soort. Daarnaast heb ik bij een vorige werkgever altijd in één maand van het jaar een verrekening van reiskostenvergoeding, daarom ook over een heel jaar een budgetoverzicht gemaakt van te maken kosten aan: dierenarts, auto-onderhoud, kleding en dat soort dingen die je op zich niet maandelijks uitgeeft, maar over een heel jaar verspreid.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:23:
Die 400 euro in totaal is eigenlijk maar net genoeg, we zeggen vaak "beter opletten" maar dat komt er eigenlijk niet van :)
Dan is het vast ook niet nodig :9

@Rob, doen jullie goed, misschien ook iets voor ons om eens de boel bij de slager te halen, ook net wat lekkerder

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
Huisdieren: Geen
Eetpatroon: Divers, semi-gezond
Frequentie boodschappen: 1x per week
Kosten per week: 40 euro per week (~180 euro per maand)

Ik ga bewust naar de AH toe ondanks dat er een grote Dirk v.d. Broek iets dichter in de buurt is. Bij de Dirk al een stuk of 10 keer misgegrepen naar een productie omdat ze het simpelweg niet in het assortiment hebben. Nu doe ik boodschappen bij de nieuwe AH XL en dan heb je dat probleem niet. AH is wel duurder, maar daar hebben ze tenminste alles. Bij de Dirk zou ik 30 a 35 euro per maand kwijt geweest zijn.

Dingen als wasmiddel, wc papier, vlees en bier probeer ik altijd uit de aanbiedingen te halen. De rest koop ik eigenlijk zonder echt op de prijs te letten. Overigens deel ik de ervaring van het één persoons huishouden met alle andere mensen. Een bloemkool of een broccoli kun je makkelijk 2x in de week van eten. En als je dat spreidt over bv maandag en woensdag/donderdag dan is het heel niet erg. Maar dingen als sla, is een ramp. Een krop sla kost 1 euro, maar daar moet je 3/4 van weggooien aan het einde van de week. Een zakje van 100 gram sla kost je ook een euro. Uiteindelijk koop ik dan het kleine zakje omdat ik het gewoon eeuwig zonde vindt om zoveel weg te gooien.

Qua kosten vind ik het nog wel mee meevallen. Maar dan heb ik mijn lunch op het werk nog niet meegerekend. En daar gaat denk ik ook nog zo'n 5 a 10 euro per week inzitten. Al met al zit ik bovengemiddeld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
RonaldDesigns schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:22:
[...]

Dan is het vast ook niet nodig :9
Nodig niet, maar voor het gevoel moet er zeker 75 euro afkunnen. Persoonlijk heb ik er een beetje een "over-de-balk-smijten" gevoel bij. Dus we gaan er zeker wat aan doen de komende maanden :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Dat heb ik al met chips/koek en al die dingen, maar dat komt omdat ik al jaren gezond probeer te leven en bijna nooit tussendoortjes eet. Dit is dan ook meer voor de vrouw(maar ook niet vaak)

Ik vind die grote/kleine sla zakken ook zeer irritant. Heb je een sla zak van bv 200 gram 1 euro. En dan zo'n klein zakje (100 gram of weet ik veel hoeveel) 90 cent 8)7 . Dus ik haal de grote zak, kan er nog een dag extra sla gegeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
Huisdieren: 2 katten, 2 cavia's, 1 konijn

Kosten: Circa 350-400 euro per maand

We pinnen sinds kort elke week 70 euro waar we de boodschappen van moeten doen, dierenspullen pinnen we gewoon; Die 70 euro proberen we ook te verlagen door slim in te kopen.

Groenten zijn vaak een combinatie van vers voorgesneden en diepvriesgroenten. Koken zo'n 4x per week, 2x per week restjes van de voorgaande weken en 1 a 2x per week iets van fastfood (pizza/patat/kant- en klaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Groenten kan je trouwens best lang bewaren ook aangesneden valt dat me persoonlijk nooit zo tegen. Net zo bij een krop sla, je kan er een stuk afsnijden, wat overblijft goed in folie verpakken, en dan bij de volgende keer eerst een randje bij het snijvlak eraf halen, en de rest opsnijden.
Ik heb dan altijd dat ik bv wat groente haal om bv een wokgerecht te maken, blijft er wat over, haal ik er wat bij om weer wat anders mee te maken, en met de restjes daarvan weer wat anders etc. etc.
Zo kan je toch het meeste opmaken, zonder echt in herhaling te vallen. Want meerdere dagen hetzelfde eten ben ik ook niet van. Lijkt me ook niet echt motiverend om zo'n eetstijl voort te zetten.

Tis ook gewoon, als je veel zelf kookt en er ook goed in bent, dat je zo bv hoppa wat groenten grillt, beetje sla erbij halen - oh nog een halve komkommer - tzatziki-sausje, wat kip oid beetje kruiden met wat je in huis hebt, en nog even zelf wat pitabrood bakken. Dan heb je alweer een heerlijke maaltijd.
Heb bv ook een enorme zak heerlijke garam masala in de kast staan - wat aardappelen, bouillon, kippenpootjes en boontjes (uit de diepvries), met wat rotiwraps (of gewone bloemtortilla's) en je zit alweer lekker te smullen.
Maar goed, je moet dit wel leuk vinden natuurlijk ;).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hillie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:30:
Wat dacht je van samen ontbijten? Tenzij jullie schema's echt niet werken is er vaak wel een mouw aan te passen. Dan kun je in ieder geval wat gezonds op tafel zetten en heb je ook weer even wat "gezinstijd" samen.
Ik slaap altijd uit op zondag en zij op zaterdag. Praktijk van de laatste tijd is dat ik eigenlijk niet meer uit slaap omdat mijn vrouw te moe is. Daar zijn meerdere oorzaken voor. Het kom weleens voor wanneer zij wel op staat, ze broodjes afbakt in de oven.
Ontbijten met chips betekent dat je kinderen dat ook oppakken.
Die worden met straffe hand opgevoed :)
Van Dale kent "scheepsjood" niet. Wie is dat?
ephymerous schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:23:
Met zijn tweeen maken we beiden 200 euro p/mnd over naar onze gesamenlijke rekening waarvan de boodschappen kopen. Die 400 euro in totaal is eigenlijk maar net genoeg, we zeggen vaak "beter opletten" maar dat komt er eigenlijk niet van :)
Heel makkelijk op te lossen: minder overmaken en aan het einde van de maand is het op. Moeten jullie wel "op=op" kennen en niet het geld aanvullen, via pin of cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MaximusTG schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:45:
Groenten kan je trouwens best lang bewaren ook aangesneden valt dat me persoonlijk nooit zo tegen.
Wanneer je in je eentje bent, zit je dan alsnog vier dagen aan een krop sla te knagen. Mij niet gezien, dan haal ik wel een zak waar ik twee keer mee doe.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Ik vraag me ook af wat scheepsjood is. Ik denk een winkel met kosher eten voor Joodse bemanningsleden oid?
CodeCaster schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:35:
[...]

Wanneer je in je eentje bent, zit je dan alsnog vier dagen aan een krop sla te knagen. Mij niet gezien, dan haal ik wel een zak waar ik twee keer mee doe.
In je eentje ben je sowieso een stuk 'gehandicapter' qua boodschappen doen, zeker waar.

[ Voor 61% gewijzigd door anandus op 02-05-2013 12:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CodeCaster schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:35:
[...]

Een krop sla kun je veel langer dan 4 dagen bewaren en je kan er ook een salade van maken of het bij je broodbeleg doen. We zijn geen konijnen.

Het is wel lastiger inderdaad, de hoeveelheden zijn of groot of de prijs per KG is hoog. En het is veel minder leuk om voor je eentje te koken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 2 kinderen (beide 2 jr)
Huisdieren: 1 hond.
Eetpatroon: Normaal.
Frequentie boodschappen: 1 keer per week.
Kosten per maand: € 500,-

In die € 500,- zit alles van hondenvoer tot luiers en van shampoo tot wasmiddel etc.
Boodschappen doen we bij de AH, fruit en groente komen van de fruitboer en brood van de bakker.
Zou geld uit kunnen sparen door niet meer naar de bakker te gaan en niet te kiezen voor a-merken als Lays, Coca Cola en Grolsch maar zolang het niet nodig is prefereer ik toch a-merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PcDealer schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:28:
[...]

Van Dale kent "scheepsjood" niet. Wie is dat?
Iemand die levensmiddelen aan zeeschepen verkoopt bijvoorbeeld, noemt men een scheepsjood.
Volgens http://308518.forumromanu...nochenjob-uitmuntend.html iig :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 12:43
Gezin met 2 volwassenen en 1 kind van 5.
Aan boodschappen alleen geven we gemiddeld zo'n 75-100 euro per week uit. Brood halen we bij de bakker, vlees bij de slager, we letten wel een beetje op wat we kopen (spul weg gooien proberen we tot een minimum te beperken, gebruik maken van de aanbiedingen). Ook halen we regelmatig wat op de markt (fruit, groente).
Vlees bij de slager is wat duurder dan van de supermarkt, dat compenseren we door regelmatig wat minder vlees te eten, of gehakt op woensdag te kopen.

Zaken als wijn en ook koffie valt hier trouwens buiten. Daaraan geven we zo'n 15-20 euro per week uit. De poes krijgt dure brokken van de dierenarts, 18 euro per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door p.m. op 02-05-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe je met weinig geld in de week toch rond komt in je uppie? Simpel: veel kopen wat in de aanbieding is, het b/c-merk i.p.v. a-merk, kleine eter zijn helpt ook veel :) En oh: voor schoonmaakproducten/verzorgingsartikelen shoppen bij Action en/of als Kruidvat weer eens iets in de aanbieding heeft.

Huisdieren: geen
Eetpatroon: Normaal.
Kosten per maand: €100 (daar zit alles in, dus inclusief schoonmaakartikelen/verzorgingsproducten)

Als student word je vanzelf creatief in iets op tafel toveren met weinig geld te makken. Maar het zijn ook keuzes. Ik eet niet 7x dagen per week vlees, heck, het is al veel als ik 2x per week vlees eet. Nee, ik ben geen vegetariër, vind het niet zielig, maar het is gewoon te duur voor een goed stuk vlees. En als ik vlees eet is het dikwijls rundergehakt uit de aanbieding. Ik drink geen alcohol i.v.m. medicatie, frisdrank heb ik aan de kant gezet i.v.m. afvallen en zo kan ik nog wel door gaan met dingen noemen waar ik op bezuinig. Verder is het niet de drang hebben perse iets haute-cusuine op je bord willen hebben maar gewoon voedsel. Als het maar voedzaam is, is het best. En of dat nu een kopje soep met brood is, gevulde omelet, rijst met loempia, gevulde pannenkoeken of gewoon wat krieltjes met wat groente.. ja, zo kom ik de week wel door.

Hoe meer ik overhoud voor andere dingen, hoe beter. Ik hoef niet zo nodig flink uitgebreid te eten, nog een tweede keer op te scheppen, bier als water drinken (zie ik sommige echt doen) of elke avond een snack/toetje na het eten. En ja, zodra die schoonmaakartikelen/verzorgingsproducten op zijn kan het flink inhakken op mijn wekelijks budget van €25. Maar het is gewoon een kwestie van budgetteren en wekelijks telkens één product aanvullen. (ene week wcpapier halen, andere week schoonmaakmiddel, andere week vuilniszakken, andere week shampoo, volgende week deo etc etc) Verder hoeft dat niet duur te zijn. Met c-merk producten maak je de vaat/wc/douche ook schoon, of ik nu met andrelon/nivea/dove shampoo mijn haar was of met 'afgekeurde'/'buitenlandse' flacons van de Action van andrelon/niveau/dove terwijl die gewoon maar de helft kosten t.o.v. een Nederlands etiket, het blijft dezelfde shampoo :P

Nee, wat dat betreft is de studententijd een leerzame periode. Je wordt vanzelf handig om met weinig middelen toch veel gedaan te krijgen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

robbierzz schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:09:
Ook vlees kopen we bij een slager, veel goedkoper dan in de supermarkt (4 dagen vlees voor nog geen €10,- dat haal ik niet in de supermarkt ;) ). Persoonlijke verzorging is bij ons overigens ook een behoorlijke uitgave, hier kunnen we in geval van crisis gemakkelijk op bezuinigen, maar voor nu niet nodig :).
Mijn ervaring is dat slager juist duurder is dan de supermarkt. Maar daar tegenover staat dat het betere kwaliteit betreft, maar niet per se altijd. Ook mijn (Keur)slager had een off-maand met meer witte stukjes in de filet Americain waar mijn vrouw normaliter dol op is. Daar werd vroeger een pond per week van gekocht. Tegenwoordig is 300g ook voldoende à EUR 15,90 per kilo.
Zelf hou ik alles bij in Afas Personal, gaf mij in een wat moeilijkere periode in ieder geval inzicht in hoeveel we uitgaven aan welk soort.
Ik zag het inderdaad als sponsor voorbij komen bij Uitstel van executie. Zal het eens proberen.

Edit: meteen de daad bij het woord gevoegd en geregistreerd. Daarna bankgegevens ingeladen en straks finetunen. MIsschien neem ik wel een een Afas Personal Plus voor EUR 2,99 per maand, dan kan ik mijn vrouw een eigen account geven en er is een Android app - dat vindt ze vast leuk :)

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 03-05-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Laatst online: 21:13
Gezinssamenstelling: 2 werkende volwassenen
Huisdieren: 3-6 katten
Eetpatroon: Vegetarisch
Kosten per maand: € 300 - 350,-

Wekelijks voor een euro of 60 à 70 aan boodschappen bij de DEKA, meer kopen indien nuttige aanbiedingen. Incidenteel extra vegetarische producten halen bij de Appie (vleesvervangers) en bij de natuurwinkel (kaas) en een keer in de zoveel tijd met de auto naar het naburige dorp om wat groter in te slaan bij de DIGROS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:57:
[...]
Edit: meteen de daad bij het woord gevoegd en geregistreerd. Daarna bankgegevens ingeladen en straks finetunen. MIsschien neem ik wel een een Afas Personal Plus voor EUR 2,99 per maand, dan kan ik mijn vrouw een eigen account geven en er is een Android app - dat vindt ze vast leuk :)
De meeste banken hebben ook een huishoudboekje en dat is meestal goedkoper, omdat je toch al klant bij ze bent.

Zelf hou ik het bij in het huishoudboekje van ABN Amro, maar de ING heeft ook zoiets bijv.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 03-05-2013 11:47 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
-dubbel post svp weg-

[ Voor 88% gewijzigd door ByteMe_ op 03-05-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Of gewoon in excel wat hobbyen en het is gratis, je mist alleen de mooie plaatjes die Afas heeft, maar goed, budget blijft hetzelfde

EDIT: zie nu bij Afas
Veilig én helemaal gratis
dan is die wel aantrekkerlijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:50:
Of gewoon in excel wat hobbyen en het is gratis, je mist alleen de mooie plaatjes die Afas heeft, maar goed, budget blijft hetzelfde
Heb ik eerst ook gedaan, maar ik werd gek van de hoeveelheid tijd die er in ging zitten. Het huishoudboekje van ABN is realtime, meteen gekoppeld aan mijn rekeningen. Dat scheelt enorm veel werk. Ik maak een budget aan voor boodschappen en kan op elk moment opvragen hoe ik ervoor sta.

Dat is mij dat bedrag dan wel weer waard.

Vroeger kon ik zomaar een hele ochtend in het weekend bezig zijn met Excel. Ik pin namelijk alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik pin ook altijd alles. En wat ik qua fysiek geld heb/overhou, stop ik apart voor uitjes voor ons.

Maar er zijn steeds meer onverwachte variabelen waar je rekening mee moet houden, af en toe uit eten, bios, cadeaus, etc. Die reken ik al gemiddeld 50 p/m.

EDIT: en van ING is eerste jaar gratis, misschien zal ik daar eens naar kijken, omdat de vrouw minder werkt, meer KGB, KOT en ZT en de balans moet toch even weer berekend worden

[ Voor 25% gewijzigd door ByteMe_ op 03-05-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Kinderen: eentje van 2 jaar.
Frequentie boodschappen: wekelijks

Okvlees: 150 / maand
Appie : 200 /maand
Vis: 80 /maand
Kokosolie: 150 /kwartaal.
Lunch: 80 /maand

Ik koop maandelijks voor zo'n 150 euro aan vlees bij okvlees.nl. Dat is ook meteen de max dat ik daar van mezelf uit mag geven. Het is duurder dan bij de AH, maar stukken betere kwaliteit.
Daarnaast doen we wekelijks boodschappen bij de AH voor de rest en geven we gemiddeld 50 euro uit met hier en daar wat uitschieters als we luiers/billenwipes moeten halen :)

Ook hebben we vrijdag visdag en kopen we een makreeltje, haring en gebakken vismix bij de viskraam : 15-20 euro.

Bij purekokosolie koop ik om de twee maanden een paar emmers kokosolie om in te bakken en in de koffie : €150

Lunch: ik zit momenteel in een luie fase en koop dat op het werk: €5 /werkdag

Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan, maar nu ik de bedragen zo zie, is het eigenlijk best wel veel. Aan de andere kant, we kopen zelden frisdrank of zoete zooi e.d. Hoogstens wat chocolade voor ons of chips voor de kleine man. Hij wil 1x in de maand wel een 'noepie', maar is verder echt geen zoetekauw gelukkig. Ik maak zelf ook regelmatig 'chocolade' (blok santen + honing + cacao + zout) en vind ik lekkerder dan fabrieksspul.

Maar goed, het is dus niet meer zo dat we onze kar zo volladen met ongezond spul en de laagst mogelijke prijs. Onder de streep geven we nu denk ik evenveel uit als voorheen, maar we eten een stuk gezonder (en bewuster).

[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 03-05-2013 12:23 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
Huisdieren: 1 poes
Eetpatroon: Divers, combinatie van nederlands / aziatisch
Frequentie boodschappen: vrijwel elke dag.
Kosten: 250-260 euro p/m

Eet patroon:
Mijn vriendin ontbijt vaak niet (naja Sinasappelsap, vers geperst, of een stuk fruit / yoghurt oid) en lunched op kosten van de baas vaak
Ik eet drie maaltijden per dag waarvan de lunch op mijn werk en buiten budgettering wordt gehouden (betaal ik zelf en niet van onze gezamelijke rekening). Uitzondering zijn de thuiswerk dagen (die toch nu erg toenemen en dus impact op boodschappenlijstje hebben).

Doordat wij zoveel mogelijk vers wil eten, maar ook omdat ik vaak niet van te voren weet wat ik wil eten en hoeveel tijd ik heb om klaar te maken, doe ik vrijwel elke dag boodschappen. Het lijstje is vrijwel gelijk:
  • Verse Groente
  • Aardappelen (soms een 3 kilo zak waar we een week van kunnen eten en soms z'n voorgebakken pakje krieltjes/schijfjes) / Rijst
  • Vlees
  • Brood (ik ben de enige brood eter dus haal vaak halfjes)
  • Chips / koekjes
  • Frisdrank (Sinas / Mangosap / Appelsap etc), A-merk over het algemeen.
  • in het weekend vaak Croissants / afbak broodjes en maken we wat uitgebreider avond eten (indisch oid)
* make up / scheergerei etc etc hebben wij uit ons boodschappen budget gelaten en betalen we vaak zelf ipv de gezamelijke rekening
** we drinken beide geen alcohol, dus hier hebben we dus ook geen extra kosten (thee/frisdrank fanaten hier :p)

Alle boodschappen komen bij de Jumbo vandaan, tegenover de Jumbo zit een Lidle maar daar ben ik nog nooit binnen gestapt. Merk dat het boodschappen doen voor mij efficienter maar ook inzichtelijker is bij 1 zaak dan bij meerdere (vroeger deden we wel eens SdB+AH, maar sinds de Jumbo hier is is dat niet meer nodig).
Soms gaan we uiteten of gebruiken we 'de bezorgdiensten' maar dit is hoge uitzondering. Zonder uiteten/bezorgingsdienst blijven we vaak net binnen budget.

Doordat ik vaak boodschappen doe merk ik wel dat ik soms meer mee neem dan nodig is. Ik probeer de laatste tijd vaker een lijstje te maken wat echt nodig is en me hieraan te houden en minder A-merken voor frisdrank/chips te halen.
Andere "bezuiniging" die ik aan het doorvoeren ben is als we rijst gerecht maken dat we meer maken zodat we 2 dagen later het gerecht nogmaals kunnen eten. Maar meestal vind mijn vriendin dat lekker als ontbijt 8)7 en moet ik alsnog boodschappen doen |:(
Ik hoop zo rond de 200euro uit te komen met boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 21:22
PcDealer schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:57:
[...]
Mijn ervaring is dat slager juist duurder is dan de supermarkt. Maar daar tegenover staat dat het betere kwaliteit betreft, maar niet per se altijd. Ook mijn (Keur)slager had een off-maand met meer witte stukjes in de filet Americain waar mijn vrouw normaliter dol op is. Daar werd vroeger een pond per week van gekocht. Tegenwoordig is 300g ook voldoende à EUR 15,90 per kilo.

[...]

Ik zag het inderdaad als sponsor voorbij komen bij Uitstel van executie. Zal het eens proberen.

Ik moet er natuurlijk wel bijvertellen dat ik niet bij de keurslager shop, maar bij een niet merkgebonden slager uit de buurt, deze scheelt behoorlijk in vergelijking met de supermarkt en kwalitatief minstens zo goed.

Het huishoudboekje is voor mij in ieder geval erg handig omdat ik bijna alles pin, slechts 5% van mijn totale uitgaven doe ik nog cash, dus dat is wel los in te vullen :).

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:58:
Wat we ook vaak doen is bijvoorbeeld spagetti maken voor 2 dagen..

500gr macaroni : 40 cent (goedkoopste wat je kunt vinden
500gr gehakt ( 2 euro in de aanbieding)
Groentepakket 500gr 2 euro
spagetti mixen knorr 2,50 euro

ben je voor 7 euro klaar en heb je voor 2 dagen genoeg met 2 volwassen en 2 kleine kinderen..
Bak er eventueel een stokbroodje bij als je een grote eter bent..
Zie dit nu pas, beter gezegd het valt me nu pas op doordat raz het aanhaalt. Maar dit recept kunnen we hier in huis 2 volwassenen en 3 kids echt nooit 2 dagen van eten, zelfs voor 1 dag is het te weinig...

Maar goed, zoals je zelf al aangeeft:
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:58:
iedereen heeft een ander leef patroon..
;)

Huh? Ben ik opeens in een heel ander topic belandt...

[ Voor 3% gewijzigd door ralph075 op 20-05-2013 13:04 . Reden: Hmm..... zat een verwijzing naar een heel ander topic in de post van raz.... ik was helemaal niet bezig in dit topic..... 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja zeker, ik moest ook even zoeken, want ik wist dat ergens dit lijstje stond, en ben ik gaan zoeken. Dan druk je op de quote knop, kopieer je de boel, en plak je het gewoon in een ander topic ;)

Anyways, om ook hier even on-topic wat neer te plempen:

Ik heb simpelweg geen idee. Maar ik zorg wel voor een voorraad. Ik haal geen gehakt als ik gehakt wil eten, nee, ik haal 8-10 kilo gehakt in de aanbieding. En dat doe ik eigenlijk met alles. Laatst was de cola in de aanbieding, en ik haal 20 flessen (30 liter).

Van de week bij de C1000 kipfilet in de aanbieding, lagen er nog 4 stukjes, dus die 4 maar meegenomen, en het schap was leeg.

Ik koop dus eigenlijk dingin groot in, waardoor ik de ene maand duurder uit ben dan de andere. Maar de uitgaves die ik nu doe (2 halen 1 betalen) zorgt gewoon voor een grote besparing. Doe ik ook met zaken als shampoo en deo en tandpasta en WC papier.

Het verschilt dus. Maar de vriezer ligt vol. En als het een keer op is, en het is nog niet in de aanbieding, dan haal ik het ook hoor, maar dan niet groot, maar gewoon wat ik nodig heb.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Apie! schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:22:
Kinderen: eentje van 2 jaar.
Frequentie boodschappen: wekelijks

Okvlees: 150 / maand
Appie : 200 /maand
Vis: 80 /maand
Kokosolie: 150 /kwartaal.
Lunch: 80 /maand

Ik koop maandelijks voor zo'n 150 euro aan vlees bij okvlees.nl. Dat is ook meteen de max dat ik daar van mezelf uit mag geven. Het is duurder dan bij de AH, maar stukken betere kwaliteit.
Daarnaast doen we wekelijks boodschappen bij de AH voor de rest en geven we gemiddeld 50 euro uit met hier en daar wat uitschieters als we luiers/billenwipes moeten halen :)

Ook hebben we vrijdag visdag en kopen we een makreeltje, haring en gebakken vismix bij de viskraam : 15-20 euro.

Bij purekokosolie koop ik om de twee maanden een paar emmers kokosolie om in te bakken en in de koffie : €150

Lunch: ik zit momenteel in een luie fase en koop dat op het werk: €5 /werkdag

Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan, maar nu ik de bedragen zo zie, is het eigenlijk best wel veel. Aan de andere kant, we kopen zelden frisdrank of zoete zooi e.d. Hoogstens wat chocolade voor ons of chips voor de kleine man. Hij wil 1x in de maand wel een 'noepie', maar is verder echt geen zoetekauw gelukkig. Ik maak zelf ook regelmatig 'chocolade' (blok santen + honing + cacao + zout) en vind ik lekkerder dan fabrieksspul.

Maar goed, het is dus niet meer zo dat we onze kar zo volladen met ongezond spul en de laagst mogelijke prijs. Onder de streep geven we nu denk ik evenveel uit als voorheen, maar we eten een stuk gezonder (en bewuster).
Dat okvlees ia echt bizar duur... Daar kan je zeker een goedkoper lokaal alternatief voor vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15
RaZ schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:11:
Ik heb simpelweg geen idee. Maar ik zorg wel voor een voorraad. Ik haal geen gehakt als ik gehakt wil eten, nee, ik haal 8-10 kilo gehakt in de aanbieding. En dat doe ik eigenlijk met alles. Laatst was de cola in de aanbieding, en ik haal 20 flessen (30 liter).
10 kg supermarkt gehakt haal ik sowieso niet in huis, maar producten als cola, chocolade, chips etc groot inslaan zorgt ervoor dat ik het ook achter elkaar opeet/drink. Dus uiteindelijk eet je dan meer (wat ongezond is) en ben je niet goedkoper uit. Tenzij je de discipline hebt om het niet sneller op te eten.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 20-05-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toevallig pasgeleden nog het gemiddelde uitgerekend over de afgelopen 12 maanden: ik kom op ongeveer 260 euro per maand uit; met een 2-persoonshuishouden (beiden fulltime werkend) zonder kinderen of beestjes.

Scheelt dat we alle boodschappen altijd per pin betalen; dan is dit makkelijk na te rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Christoph schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:09:
[...]

Dat okvlees ia echt bizar duur... Daar kan je zeker een goedkoper lokaal alternatief voor vinden
Waar vergelijk je dat mee dan? Ik heb lokaal twee alternatieven gevonden en die zijn net zo 'duur', maar hebben weer geen point&click interface. Een ander voordeel van okvlees is dat ze het bevroren opsturen en bij zulke hoeveelheden is dat wel makkelijk. Ik vind het overigens niet 'duur'. Het kost alleen meer dan de gangbare plofkippen en paardekoeien.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 01:42

WhySoSerious

Be the change.

Omdat ik hier toch wel veel mee bezig ben ook van mijn kant uit even een reply.

Sinds februari dit jaar woon ik samen met mijn vriendin en redelijk snel samen een gezamelijke rekening genomen. Deze is ondergebracht bij de Rabobank, welke Extra Inzicht biedt. Voor zover ik zie niet zo uitgebreid als AFAS personal, maar voldoende :)

Situatie:

Wij zijn samen, zonder kinderen, gemiddeld rond de 240 euro per maand kwijt. We hebben het geluk redelijk dicht bij de Duitse grens te wonen. Zo zijn we snel bij een Lidl waar het prijsverschil met een AH toch echt significant is. Moeten we veel hebben, rijden we sowieso naar Duitsland. Hebben we nog veel in voorraad rijden we naar een Nederlands filiaal van de Lidl. Ietsje duurder, minder uitgebreid assortiment dan de Duitse variant. Merk wel dat we voor specifieke ingrediënten alsnog naar de AH of de Jan Linders moeten...

Inkooppatroon:

Qua boodschappenpatroon maken we als eerste een lijstje. Hierop komen de wekelijks terugkerende spullen die (bijna) op zijn; broodbeleg, afwasmiddel, yoghurt, drinken, koffie etc. Ook maken we een weekmenu. Dit laten we deels afhangen van voorraad (wat zit er nog in onze vriezer, hoeveel aardappelen hebben we nog over, maaltijdpakketten) en deels waar we zin in hebben. Wat dit laatste betreft houden we ook aanbiedingen in de gaten.
Als we iets kopen, doen we dat meestal in de hoeveelheid waar het aantal euro per kg het laagste is. Veel kan ingevroren worden. Groenten kopen we voor 90% diepvries, net zoals vis.
Los van het lijstje kijken we in de winkel ook zeker rond naar dingen waar we zin in hebben of die in de aanbieding zijn.

Leefpatroon:

We eten veel thuis. Dit vergt soms wel wat flexibiliteit, aangezien mijn vriendin onregelmatige diensten werkt en samen eten dus niet altijd mogelijk is. Komt dus ook wel eens voor dat ik normaal eet en mijn vriendin een maaltijdsalade meeneemt.

Waar we oa op besparen is het gebruik van een broodmachine. Deze als proef voor 5 euro op een rommelmarkt op de kop getikt en sindsdien rollen er 4 á 5 broden per week uit. Kosten broodmix: 0.89 cent. En dat is dan voor 2 broden. Heerlijk, vers en vult zeer goed.

Ook zijn we geen rokers en hebben we nauwelijks alcohol in huis. Versnaperingen als chips hebben we wel, maar dit wordt vaker open getrokken als vrienden er zijn dan dat we er zelf aan beginnen.

Naar mijn werk neem ik gewoon boterhammen mee (6 stuks), 1 a 2 stuks fruit en vaak nog een krentenbol oid. Komt zelden voor dat ik iets bij de bedrijfskantine haal.

Concluderend kan ik zeggen dat we het volgens mij redelijk goed doen. Van nature uit hou ik uitgaven graag in de gaten (dus ook voor auto en verzekeringen, maar dat is weer voor een ander topic ;) ). Ook in mijn werkgebied ben ik hier veel mee bezig.
We eten gevarieerd en erg lekker. Ook ruim voldoende qua hoeveelheid. Er kan ongetwijfeld nog wat van het bedrag af door strikt bij het lijstje te blijven, maar ach ;)

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben!

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious op 09-11-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

lidl en aldi zijn volgens mij sowieso niet goedkoper dan veel andere supermarkten. Ik heb die prijzen eens vergeleken maar er is nauwelijks verschil. Wel zijn lidl en aldi veel lelijker van binnen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik koop zowel bij de Lidl als bij de AH, maar de Lidl is aanzienlijk goedkoper.

Mandarijntjes bv: nu bij Lidl 59 cent per kilo, AH laagste prijs: 1,39. Ook andere zaken zijn gewoon goedkoper en in veel gevallen lekkerder dan het AH huismerk.

Want Lidl heeft geen A merken en een beperkt assortiment. Dus voor sommige zaken moeten we gewoon naar een andere winkel omdat de Lidl dat niet heeft.

Daarnaast heeft de Lidl een hele hoge doorloop dus het groente en fruit is stukken verser (en beter) dan bij AH. Maar ook hier op zaterdagmiddag is bij de Lidl alles op.

[ Voor 17% gewijzigd door Barrycade op 10-11-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Christoph schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:09:
[...]

Dat hangt van jouw definitie van "bizar duur" af denk ik :P

400 gram kip kost bij de AH ook zo 4 euro.
En 300 gram gehakt misschien 2 euro 50.

Ik denk dat ik gemiddeld wel 3 euro per dag aan vlees (puur voor avondeten) uitgeef bij de supermarkt. Dus ik kom ook wel aan 90 en misschien soms wel 100 euro per maand. En dat is gewoon vlees uit de supermarkt. Niks bijzonders.

Dat eten we met 2 personen ook makkelijk op. Sterker nog, als mijn vriendin dingen laat staan dan kan het zomaar zijn dat ik 400 gram kip eet op 1 avond :P En dan heb ik daarna nog steeds trek in mijn toetje. Het is ook echt niet alsof ik zwaar ben ofzo (1m89 en 73kg).

Mensen moeten eten. Ik snap ook niet hoe sommige mensen hun boodschappen zo extreem laag krijgen.. ik zou waarschijnlijk de hele dag honger hebben en enorm afvallen.

Het enige dat ik de laatste tijd wel probeer te doen, is de bonusaanbiedingen bij de AH in de gaten houden. Hierdoor bespaar ik soms wel aardig wat. Laatst nog 4 Nivea aftershave pakjes gekocht voor de helft van de prijs. Kan ik weer even mee vooruit en toch even snel 16 euro verdiend ofzo. Dat soort dingen zijn wel relaxt.

Laatst ook een groot pak met vaatwasblokjes gescoord van Sun in de actie :)

[ Voor 41% gewijzigd door Lethalis op 10-11-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Salvatron schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:35:
lidl en aldi zijn volgens mij sowieso niet goedkoper dan veel andere supermarkten. Ik heb die prijzen eens vergeleken maar er is nauwelijks verschil. Wel zijn lidl en aldi veel lelijker van binnen.
Grapjas :+ ze zijn beide aanzijnlijk goedkoper voor bijna 75% van het assortiment en dan ook nog eens minimaal 10 cent per product (heel vaak veel meer). Sommige dingen zijn dezelfde prijs of misschien iets duurder maar de meeste dingen zijn echt veel goedkoper. Zeker in vergelijking met de AH (wat ook niet zo moeilijk is overigens :+ )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
@Lethalis; Je beseft je hopelijk toch wel dat 200 gram kip pppd, laat staan 400, niet bepaald de norm is. Dat is best veel vlees voor 1 persoon.

[ Voor 3% gewijzigd door MaximusTG op 10-11-2013 12:45 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
Lethalis schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:55:
[...]
Mensen moeten eten. Ik snap ook niet hoe sommige mensen hun boodschappen zo extreem laag krijgen.. ik zou waarschijnlijk de hele dag honger hebben en enorm afvallen.
In eerste instantie, maar je lichaam past zich ook aan. Als jij standaard minder gaat eten, gaat je lichaam zuiniger om met de energie.

Daarnaast is het ook nog zo dat er per persoon een verschil kan zitten in snelheid verbranding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Notna schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:39:
[...]

Grapjas :+ ze zijn beide aanzijnlijk goedkoper voor bijna 75% van het assortiment en dan ook nog eens minimaal 10 cent per product (heel vaak veel meer). Sommige dingen zijn dezelfde prijs of misschien iets duurder maar de meeste dingen zijn echt veel goedkoper. Zeker in vergelijking met de AH (wat ook niet zo moeilijk is overigens :+ )
Dan vraag ik me af over welke produkten je het hebt. Voor de produkten die ik zelf koop zijn de prijzen vrijwel gelijk in alle supermarkten die ik heb bezocht behalve de Albert Heijn maar daar kom ik vrijwel nooit. Lidl is (in ieder geval voor mijn eigen boodschappen) even goedkoop als Deen, Vomar, en Dekamarkt. Ik heb het uitgebreid bekeken en het scheelt vrijwel niets. Je moet de AH ook niet vergelijken met normale supermarkten.
Als er al verschillen zijn dan worden die veroorzaakt door andere merken of verschillen in kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 10-11-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Hoi, leuk topic! :P

Gezinssamenstelling:
2 volwassenen,
1 kind van 1,5 jaar
2 katten

Ik zelf, maar ook mijn vrouw houden dit al bij sinds 2008! Dus nu al 5 jaar! Alles netjes in Excel.
Onze boodschappen bestaan uit alles wat te maken heeft met "eten+uitgaan+cadeautjes"

In 2008-2010 gaven wij c.a. € 3500,- per jaar, dat is € 290,- per maand. Toen waren we nog met zijn tweeën.

In 2011/2012 kwam onze kleine er bij en gingen we naar € 6.000,- per jaar, dat is € 500,- per maand.

Tegenwoordig is uitgaan er nog amper bij, dus die factor is misschien € 25,- per maand.
Qua cadaus voor anderen schat ik het op zo'n € 15,- per maand.

Resteert ons nog een € 460,- aan boodschappen.

Wij besparen vooral op het inkopen van de warme maaltijden.
Weekends koken wij, en we hebben beide een pappa/mamma-dag waarop wij ook zelf koken voor de ander. Dan mis je nog 3 dagen in de week.
Koken is voor ons ook niet zo'n fijne bezigheid. Wat wij doen is koken in grote hoeveelheden. Ben je net zo lang mee bezig alleen heb je wel langer plezier van. Altijd direct 1 kilo aardappels koken, samen met 1 kilo groente en flink veel vlees. Of een hele dikke pan vol met een heel pak pasta, of direct 3 liter snert.
Wat over blijft van de maaltijd doen we in diepvriesbakjes. Grote bakjes voor ons en kleine bakjes voor de kleine. (Die kleine van ons heeft in de afgelopen anderhalf jaar misschien net 10 potjes babyvoeding gehad. De rest is allemaal home made)

De overige 3 dagen vullen we dus met het opwarmen van deze maaltijden, of soms een pizza. De 3 minuten die je kwijt bent met het vullen van de bakjes en ze een na een paar dagen weer in de magnetron te stoppen weegt makkelijk op tegen de tijd die je kwijt bent voor het bereiden van een maaltijd.

Zelf koken kost voornamelijk tijd, en om eerlijk te zijn, aardappels en groente (vooral die kiloverpakkingen uit het diepvriesvak) kosten geen drol. Alleen een stukje vlees is altijd wel aan de prijs.

Ik denk dat je hiermee al heel veel kunt besparen. Makkelijke kant en klare, maar ook gezonde maaltijden kosten altijd al gauw tegen de € 4,- per stuk en daarbij komt dan ook nog de voeding voor de kleine. Dus c.a. 10,- per dag. Als je zelf in bulk kookt kun je makkelijk deze kosten naar ongeveer de helft terug brengen. Dat is wel even een besparing van €150,- per maand.

Behalve scheermesjes heb ik zelf niet zoveel kosten. mijn vrouw haalt de rest van de inhoud van onze badkamer meestal bij de Op=Op, dat scheelt ook klauwen met geld. Nooit gebrek aan haarlak, tandpasta of schoonmaakmiddel hier in huis.

Er zijn ook speciale websites die je op de hoogte houden van aanbiedingen. Bijvoorbeeld van luiers of kattenbakgrind en kattenvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
MaximusTG schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:39:
@Lethalis; Je beseft je hopelijk toch wel dat 200 gram kip pppd, laat staan 400, niet bepaald de norm is. Dat is best veel vlees voor 1 persoon.
Ik heb het even nagerekend voor je. Ik kom gemiddeld op 190 gram vlees per dag.

2 plakken ham op mijn brood overdag is 40 gram.
En 150 gram gemiddeld bij het avondeten. De ene dag kan het een stuk meer zijn (spare ribs :9 ), de andere dag wat minder (gewoon een stuk tartaar of hamburger van misschien 115 gram bij het avondeten).

Zo heel veel vlees op een dag is dat niet. Als ik dan bedenk dat we laatst bij een BBQ op mijn werk 950 gram vlees per persoon op 1 avond hebben opgegeten :X Okee, dat was wel veel vlees. Toen zat ik ook wel goed vol na al die spare ribs (botten zitten niet in de berekening), picanha, zalm, gehaktballen, etc :D

Maar zo'n 200 gram op een dag is niet heel bijzonder veel vind ik zelf.
dcl! schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:45:
[...]

In eerste instantie, maar je lichaam past zich ook aan. Als jij standaard minder gaat eten, gaat je lichaam zuiniger om met de energie.

Daarnaast is het ook nog zo dat er per persoon een verschil kan zitten in snelheid verbranding.
Ja bij mij gaat het heel snel helaas. Toen ik nog niet sportte en minder at dan nu, zat ik op 65kg bij 1m89. Met krachttraining en meer eiwitrijk eten heb ik dat naar 73kg gekregen.

Ik weet vrij zeker dat als ik nu minder ga eten ik straks weer 65kg weeg.

[ Voor 29% gewijzigd door Lethalis op 10-11-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-07 21:04
Gezinssamenstelling: 2 studenten (26)
Huisdier: 2 konijnen
Eetpatroon: Caribisch :9
Frequentie boodschappen: 1a2x per week
Kosten per week: €40,- (C1000, Lidl, Afroshop)

Kosten per maand: €160,- (bonnen worden eind van maand opgeteld)

Klinkt weinig, maar we eten erg gevarieert.

We gaan 1x per maand naar kippenfarm, waar je goedkoop kip producten kan kopen. Dat scheelt veel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Gezinssamenstelling: 2 volwassen, 1 kind 1,5 (eentje op komst. Geloof me dit snijdt in je budget door de Ben & Jerry's bakken die er doorheen gaan bij moeders0

Budget: EUR 650,-

Wij hadden als situatie dat we alletwee fulltime werkten en 5 rekeningen hadden. Elk een prive rekening met vrij uit te geven, een vaste lasten rekening waarin we beide maandelijks geld storten voor:
- hypotheek
- gas, water, licht
- postcodeloterij en dat soort meuk

en de boodschappenrekening. Van de boodschappenrekening doen we alles wat voor het gezin is, exclusief kleding. Wij zijn grote eters (ben niet bijster zwaar 1,93 82kg) en 400 gram vlees gaat er met gemak per dag doorheen. Toetje doen we niet dagelijks. De aanslagen op de rekening zijn toch vaak dingen als shampoo, scheermesjes, luiers, enz enz. Oh en buiten de deur eten gaat niet van deze rekening,

Ik vind het erg knap om sommige reacties te lezen qua (laag) budget. Wij redden dat nooit (ik ga hem deze maand opschroeven. Wat heb je aan een onhoudbaar budget?). Daarbij hebben we (zeer) regelmatig volk over de vloer en wil dan ook nooit een lege voorraadkast hebben. Besef me dat wijn inderdaad ook een grote aanslag op het budget is.

Ik leef dan ook met het credo dat ik geen 30 ben geworden om op een houtje te bijten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
:o Wij met zn 3en zitten nu op 70/80 p/w gemiddeld 300 dus. Vind dat knap veel, zelfs voor wat extraatjes als wijn. Maar tip: koop die Wannabee Ben & Jerries van de Lidl, kost 2,5 heb hier nog zo'n ijsgek zitten :9
Maar zo'n 200 gram op een dag is niet heel bijzonder veel vind ik zelf.
Is normaal, ik zit vaak ook op 300-400

[ Voor 16% gewijzigd door ByteMe_ op 10-11-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Wij zijn met ons 3-en, waarvan 1 kereltje van net 1 jaar oud. Bij ons vliegt ijs er door, 3-4 liter per week easy. Alleen geen Ben&Jerry's, maar simpel roomijs.

Mijn vriendin heeft haarzelf tot doel gesteld om rond de 60-70 euro per week aan boodschappen (excl. non-food) uit te geven. Dat lukt nog niet, maar we kwamen vanaf ruim €410 per maand gemiddeld gerekend (1 januari-1 augustus, €95 per week) naar gemiddeld €340 per maand (1 augustus-nu, €78,50).

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik hou al jaren een mooi overzichtje bij in OROV. Dit is alles wat per pin is uitgegeven in 2013 tot en met 4/11/2013.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Categorie : Huishouden
--------------------------------------------------------------------------

Mutatiepost                                         Bij             Af
    -----------                                  ----------     ----------
    Levensmiddelen supermarkt                          0,00       4.282,68
    Drogist                                           48,10         572,57
    Slijterij                                          0,00          13,49
    Huisdier                                           0,00          77,75
    Verzorging                                         0,00       1.239,35
    Huishoudelijk                                     19,25       1.870,09
    Computer                                         103,05         285,94
    Levensmiddelen overig                             50,00         343,62
    Bouwmarkt                                          0,00         358,50
    Boeken                                             0,00         112,14
    Schoonmaak                                         0,00           0,00
    Cadeaus                                           35,00         333,48
    Rookwaren                                          0,00           0,00
    Huisverbetering en onderhoud                       0,00         927,54
                                                 ----------     ----------
                                    Totaal           255,40      10.417,15

Gemiddeld dus zo'n 450 euro per maand aan levensmiddelen voor 2 personen (en 1 kat).

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met grote verbazing dit topic gelezen. Toen ik in m'n eentje was ging er zo'n 300 tot 350 euro per maand aan boodschappen (eten e.d.) door. Daar kwam buiten de deur eten nog niet bij en ook zaken als persoonlijke verzorging hier buiten gelaten. Alles bij elkaar kwam ik op gemiddeld 400 euro per maand uit. Toen lette ik ook totaal niet op wat ik moest betalen, ik mikte gewoon waar ik zin had in m'n mandje, ongeacht de prijs. Zo heb ik wel eens thuisgezeten met een zakje chips van 125 waar ik 2,5 euro voor neer had gelegd. Daar kwam ik later achter en eigenlijk best wel van geschrokken.

Nu ik samen woon is het plaatje als volgt:

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 1 fulltime baan en 1 zzp'er vanuit huis
Huisdieren: 2 katten
Eetpatroon: gevarieerd
Frequentie boodschappen: 2 a 3 per week
Kosten per maand: €250,- (Aldi, Lidl, Coop, AH).
Incidenteel uit eten: €50,- per maand gemiddeld

We zijn dus beide van een 1 persoons huishouden met beide een kat naar 2 + 2 gegaan. Voor haar zijn de kosten gelijk gebleven maar voor mij dus met 150 euro gedaald. Dat vind ik nogal wat. En als ik hier dan bedragen lees van 600 euro soms voor een duo huishouden zonder kids of huisdieren, dan schrik ik wel ff hoor. Ik moest in m'n eentje soms als 'moeite' doen om aan de 400 te komen, laat staan 600. Mijn ervaring is ook dat je met z'n 2en nauwelijks meer koopt dan in je eentje. Een zak chips eet je nu samen leeg ipv alleen, ff 150 gram extra pasta er bij en je hebt pasta voor 2 personen, 4 extra aardappels, en ga zo maar door.

Wel erg bijzonder om te lezen hoe erg de bedragen uiteen lopen. Ook de lage jongens van 125 euro kan ik haast niet geloven. Ik vraag me dan af, wat is je eetpatroon? 2x pizza, 3x pasta, 1x tosti's en 1x soep met brood? Ik kan me haast niet voorstellen dat het dan mogelijk is om goed en gevarieerd te eten. Inclusief dagelijks een hap fruit (dat schiet er hier ook nog wel eens bij in :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat uw koken beetje naar hoger niveau kan.
Ga een beetje leren mediterraans koken of maaltijden waarvan je 2-3 dagen kan van eten.
Boodschappen Alleen bij de lidl and Aldi only.
Wat uw van veel van reacties hebt kijk vooral naar de aanbiedingen.
Je hoeft niet uw deur uit gewoon even op de websites controleren.
Probeer zoveel mogelijk je huidige producten die je haalt A naar B merken te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvanbart
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-08 09:32
Misschien een leuke tips voor mensen hier in dit topic die het idee hebben teveel weg te gooien en/of te veel aan eten uit te geven:
http://www.jamieoliver.com/savewithjamie/
(ook te zien op 24 kitchen)

Jamie laat zien hoe je voor weinig geld tóch lekker kunt eten en hoe je verspilling voorkomt. Kleine waarschuwing: je moet wel een beetje van koken houden, want het kost wat meer tijd dan een pak voorgesneden groente in de pan flikkeren :-)

On topic: wij geven (met 2) zo'n 400 euro per maand uit, dat is een stuk minder dan het was doordat we nu 1 keer in de week boodschappen te doen. (scheelt ook in de impulsaankopen!) Door groente niet voorgesneden maar heel te kopen en in een groentelade te bewaren, gaat dat prima.

Ik maak vaak expres wat meer om in te vriezen (vooral sauzen), en maak vaak aan het einde van de week zelf pizza en die beleg ik met wat er nog in de koelkast ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door postvanbart op 11-11-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS die 675 euro per maand uitgeeft aan eten... :')

Daar kan ik bijna een jaar van leven, als het om boodschappen gaat.
Zit de riolering nog niet verstopt met kaviaar, zalm en kreeft vraag ik mij dan af- alles wat erin gaat, komt er ook weer uit :')

Maar brood is gewoon brood, bruin en vers, af en toe krentenbollen erbij, lekkere bolletjes- maar verder geen gekkigheid. Geen zoete rotzooi (vroeger wel), af en toe een pak stroopwafels voor de lekker (omdat het kan) en een zak winegums zoet zuur (ben ik echt een sucker voor, net als cola-flesjes en anti-hoest snoepjes) maar geen uitspattingen verder.

Koffie, melk, vlees, pasta, groenten, soep- als alleenstaande kook ik altijd voor 2-3 dagen in één keer, de rest in bakjes, maar 1x afwas (echt de schijt aan) en zo kun je kwalitatief goede maaltijden (gezond!) neerzetten, zonder dat je uren in de keuken staat door de week.
's Weekends besteed ik soms meer aandacht aan eten, bijv. extra grote pan soep maken met veel groenten en ballen etc.- je moet jezelf toch een beetje kietelen, want als je het zelf niet doet, doet niemand het. ;)

Bij echt geen zin om iets te doen, is het gewoon een pizza bij AH, broodje Gyros of wat dan ook. Dan kom je ook niet over de drie euro heen. Boodschappen worden gedaan bij voornamelijk de Aldi en de Digros, sommige dingetjes zijn bij de AH beter en goedkoper (en de aanbiedingen, al let ik daar pas in de winkel op.)
Lidl is ook een aardige supermarkt, voor zowel de maag als de portemonnee, dus als ik daar in de buurt ben dan wordt het vaak een gelegenheids-boodschapje.

Kijk, als je met b-merken genoeg hebt, dan kun je best redelijk uit zijn p/mnd voor wat je uitgeeft.
Zelf koop ik altijd koffie van het merk "Paco" (85 cent), dat is de eerste 10x niet te zuipen, maar daarna piest er een engeltje over je tong. Mijn buurman koopt altijd DE goudband ofzo en die betaald inmiddels 8 euro voor een ponds-pak ofzo, niet normaal meer. Ik voel mij bijna schuldig, als ik daar een kop koffie aanneem.

Daarnaast scheelt geen alcohol drinken, niet roken, verder geen koeken, chips en rotzooi halen gewoon tientallen euro's, net als gesneden vleeswaren (wat is er mis met smeerleverworst van 22 cent per bolletje?) en ga zo maar door. Toen ik zelf ooit eens schrok van mijn uitgaven (minder bewust kopen, gewoon maar los-raak, veel snacken), ben ik alle bonnetjes gaan bewaren en thuis gaan strepen wat er de volgende keer niet meer mee mocht- toch ook een beetje een kwestie van beheersen dan wel discipline.

Tot slot zit er in al snackzooi, afhaal-dingen, kant-en-klaar en de meeste lekkere dingen erg veel zout en suiker en dat zijn de stille killers van nu (nierschade en diabetes+alzheimer door suiker.)
Dus bij wat ik eet, zijn de totale inname van cal., zout en suiker eigenlijk nog het meest bepalend (gewoon grofweg uit de losse pols opgeteld, ik hou geen lijstjes bij ofzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grappig topic :)

Ik denk dat wij wel redelijk overeenkomen met de TS, zowel kwa gezinssamenstelling als hoe erover gedacht wordt: lekker makkelijk. Gewoon bij de AH boodschappen doen. Nou hebben wij in de buurt de keuze tussen AH, Coop, Plus en Lidl. Coop gaan we eigenlijk nooit naartoe, ligt ook iets verder van ons vandaan en is een redelijk kleine supermarkt. De Plus, tja, naar ons idee gewoon kwalitatief mindere producten dan de AH en dan nog duurder ook. En dan de Lidl. Zeker goedkoper, maar die hebben bij lange na niet alle producten die wij zouden willen hebben, dus dat betekent dat je sowieso nog naar een andere supermarkt moet. En ja, dan kiezen we toch voor het gemak.

Zelf doe ik vrijwel alleen boodschappen in het weekend en dan haal ik de wat grotere producten (cola, wasmiddel, etc) naast het eten voor die dag. Kwa etenswaren kijken we vrijwel nooit vooruit. Mijn vrouw kookt altijd, niet omdat we vinden dat dat hoort ofzo ;) maar zij houdt er nou eenmaal van en ik heb er een hekel aan, en wat ze op tafel zet is bijna altijd genieten. Meestal doet zij dus de doordeweekse boodschappen als ze uit 'r werk komt, en van verzint ze terplekke waar ze zin in heeft. We houden van goed lekker eten dus er worden meestal verse producten gehaald, en vaak een goed stukje vlees (soms bij de scharrelslager maar meestal van de supermarkt). Dit betekent tevens dat we relatief veel weggooien - de kleine is anderhalf dus die eet geen volwassen maaltijd, en dan heb je met z'n tweeën meestal toch net teveel. We zijn ook niet zo van het bewaren. Hebben we wel geprobeerd, maar uiteindelijk komt het erop neer dat er dan de volgende dag toch iets vers gekookt wordt ipv dat we de kliekjes opwarmen. En dan is het toch handiger om het meteen weg te gooien ipv het weg te laten rotten in de koelkast.

Wat we uiteindelijk per maand uitgeven aan boodschappen? Ik heb werkelijk geen idee. Als in, ik heb het best weleens een keer op een rijtje gezet een aantal jaar geleden, maar dat ben ik weer vergeten. Ik zou niet heel verbaasd zijn als dat meer is dan de 675 van de TS, maar het kan ook best iets minder zijn (al zou het niet heel veel minder zijn). Maar goed, zolang er elke maand meer binnen komt dan er uit gaat maakt het me eigenlijk ook niet zo uit. Het is wel een fijne gedachte dat, mochten we ooit moeten bezuinigen, er behoorlijk wat "low hanging fruit" is om dat te doen. We zouden er natuurlijk voor kunnen kiezen om het toch te doen om zo meer te sparen, maar ach, waarom zou je de levensstijl waar je je prettig bij voelt aanpassen als dat verder niet echt nodig is. Aan de andere kant is het ook weer niet zo dat we het geld maar over de balk smijten, we houden weldegelijk rekening met bonusaanbiedingen.

Wat betreft fast-food, over het algemeen doen we daar niet aan, tenzij we allebei écht geen zin hebben om te koken. Daar dachten we een aantal jaar geleden wel iets anders over, maar tegenwoordig proberen we zowel voor onszelf als voor de kleine toch elke keer gezonde dingen op tafel te zetten. Buiten de deur eten deden we vroeger ook wat vaker maar dat doe je toch niet zo snel met een peuter. Wat wel betekent dat we meestal meteen de kans pakken zodra zij bij opa en oma logeert oid :). Ik mag wel wat gezonder gaan lunchen overigens...
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 01:07:
bijv. extra grote pan soep maken met veel groenten en ballen etc.- je moet jezelf toch een beetje kietelen, want als je het zelf niet doet, doet niemand het. ;)
Zo zo, wat een luxe :')

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2013 02:21 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Voor ons was het supereenvoudig. Elke week wordt er doos met spullen naar de voordeur gebracht waar je met 2 man voor 49 euro klaar bent voor 5 dagen. Dan nog nog geen 25 euro per week aan extra dingen en je zit je aan net over de 300 euro per maand, en dan hoef je niet van die vieze supermarktkip of scheitdure slagersbiefstuk te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Interessant, wat voor controle heb je over de inhoud van de doos? Zo eten wij bijvoorbeeld nooit een "hollandse pot". Meestal wordt er met rijst of pasta gekookt en groenten zijn rauw in de sla of saus verwerkt ofwel geroerbakt/gewokt. Je zult bij ons dus geen gekookte aardappels, spinazi, andijvie of bloemkool tegenkomen. Maar ik krijg wel het idee dat je een beetje bent overgeleverd aan hun recepten, zeker als ik het volgende lees:
Bij de selectie van onze producten houden we op dit moment geen rekening met allergieën en intoleranties voor bepaalde voedingsstoffen
Niet dat wij daar last van hebben, maar als ze dáár al geen rekening mee houden... :X

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2013 02:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35
Helaas geen controle over die box, zat er ook al naar te kijken maar ben op een paar punten te kieskeurig.

Ohja en vanaf binnenkort gaat het totale uit te geven budget naar €30 per week (in m'n eentje) dus eens zien wat dat gaat doen in het boodschappenpatroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha... :D

Ja kijk, als ik 's avonds iets goeds neerzet, doe ik het geduldig en met aandacht- dan heb ik geen zin meer om nog extra dingen te maken. Dan wil ik daarna gewoon snel kunnen snavelen en verder geen geze**k.

Maar op zondag heb ik 's middags meer tijd om extra dingen te koken, dan maak je saus van originele ingrediënten bijv- i.p.v. uit een potje/zakje, dan maak je eens iets dat meer tijd kost etc. Een goede verse soep van originele spulletjes met handgedraaide ballen kost je zo 1-1,5 uur tijd (althans: mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
.oisyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 02:10:
Interessant, wat voor controle heb je over de inhoud van de doos? Zo eten wij bijvoorbeeld nooit een "hollandse pot". Meestal wordt er met rijst of pasta gekookt en groenten zijn rauw in de sla of saus verwerkt ofwel geroerbakt/gewokt. Je zult bij ons dus geen gekookte aardappels, spinazi, andijvie of bloemkool tegenkomen. Maar ik krijg wel het idee dat je een beetje bent overgeleverd aan hun recepten, zeker als ik het volgende lees:

[...]

Niet dat wij daar last van hebben, maar als ze dáár al geen rekening mee houden... :X
Geen dus. Het is vrij gevarieerd, ik heb het ongeveer een jaar gehad en nee het beviel niet altijd, maarja gemak ten top he :P Plus dat de ingredienten vaak wel goed zijn, zeker het vlees.

Standaard is het: 1x vlees, 1x kip, rijst of couscous, 1x pasta en iets randoms (soep oid). We zijn beide geen grote eters en mijn vriendin kan vaak de leftovers de volgende dag weer als lunch meenemen.

De truuk is dat ze natuurlijk zeer groot kunnen inkopen en daarom de prijs kunnen drukken. Er was een aantal jaar geleden een bedrijf waarbij je een week van te voren kon kiezen uit 10 recepten oid, maar die was al snel weer weg.

Ik heb zelf echt een hekel aan zaterdagmorgen boodschappen doen in een overvolle Albert Heijn, en het bedenken van recepten elke weer is ook niet een hobby, dan is zo'n doos perfect :P

[ Voor 6% gewijzigd door Megamind op 11-11-2013 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk een soort betaalde voedselbank dus?!
Niet zeuren wat je voorgeschoteld krijgt, gewoon eten met je trut... :D

Ik heb even gekeken op die site (toch wel interessant, zo'n verrassingspakket) en bij 3 maaltijden voor 1 persoon ben je 34 euro kwijt. Op zich ziet het er wel goed uit (gezonde spullen ook- zeker een pluspunt), zij het niet dat ik dan ca. 11,33 euro per maaltijd kwijt ben. Voor dat bedrag kook ik genoeg voor 3 dagen en vraag ik mij af hoe afgemeten die porties in de doos zijn, als het expliciet voor 1 persoon aangevinkt is, dan zal er wel niet voor 3 dagen per maaltijd in zitten (anders verkrachten zij hun eigen business-model natuurlijk.) Uiteindelijk hoef ik ook maar 1x naar de supermarkt, ipv 18.00-22.30 uur te 'wachten' tot die doos wordt neergeplemd (je kunt toch niet helemaal weg, dus je bent deels beperkt in je bewegingsvrijheid- ik zou dan liever zelf even boodschappen doen.)

Bij 5 maaltijden, voor 2 pax is het een stuk voordeliger- dan ben je gem. 5 euro de man kwijt, per maaltijd.
Dat is redelijk chill. Dit is weer zo'n dingetje, waar je als alleenstaande wordt gediscrimineerd, net als met hotels en vakantie's. :S

Maar goed, de component "bezorgkosten" zullen wel het hoogst zijn m.b.t. "de doos" (een doos voor mama haar doos :') ) en het beetje extra wat er dan bij moet qua voeding voor de 2e persoon is dan eigenlijk nihil te noemen, dus begrijpelijk.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een soortgelijk idee bestaat bij dekrat.nl overigens, hoewel die wel niet overal bezorgen (maar wel steeds meer uitbreiden) Ietsje goedkoper, wel, en je kunt kiezen tussen wel of niet vegetarisch.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 11-11-2013 05:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 01:07:

Maar brood is gewoon brood, bruin en vers
Dat zou je denken, maar dat brood van de LIDL kan echt niet. Uitgedroogd op het moment dat ik het openmaak en maar te zwijgen over hoe het eruit ziet. Ik heb regelmatig dat er gaten in zitten en stukken deeg die niet gebakken zijn, waardoor de sneetjes aan elkaar blijven plakken en toch kost Boerenbruin € 1,20.

Nee, ik ben ook iemand die elke dubbeltje moet omdraaien, maar ik heb mezelf voorgenomen om 30 cent meer uit te geven bij de MCD ernaast wel fatsoenlijk brood te kopen.

Ik snap het wel, het is goedkoper en wordt ergens anders gebakken, maar maak het dan ook goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fatsoenlijk brood koop je eigenlijk zelden bij een supermarkt, maar vaker bij een baker. En ja, er zijn uiteraard altijd uitzonderingen, beide kanten op ;)

Maar het allerlekkerste is imho toch het brood zelf bakken (oven of (goede!) broodbakmachine). Hoeft niet eens echt duurder te zijn, en kan zelfs goedkoper op de langere termijn, afhankelijk van een aantal zaken. Plus je wordt lekker met een heerlijke broodgeur in je huis :9

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 11 november 2013 @ 06:49:
Fatsoenlijk brood koop je eigenlijk zelden bij een supermarkt, maar vaker bij een baker. En ja, er zijn uiteraard altijd uitzonderingen, beide kanten op ;)
Dat hangt ook nogal van het soort brood af dat je koopt. Een bakker is vaak vrij duur, meer dan twee euro voor een brood vind ik wel gortig met hoeveelheden die er hier doorheen gaan.

Niet onlogisch, maar ik heb ook gemerkt dat brood dat in het begin 'lekker vers' is meestal sneller muf wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een bakker is vaak (niet altijd) wat duurder ja. Maar daar is de kwaliteit vaak ook naar, je betaalt nu eenmaal voor wat je koopt.

Dat laatste, van het sneller muf worden, is idd wel waar. Komt vaak door het ontbreken (of mindere hoeveelheid) conserveringsmiddel. Dat vind ik het enige echt grote nadeel van zelf brood bakken ook, het is na de 1e dag al meestal niet echt lekker meer (hoewel het op de 2e dag nog wel eetbaar is). Kan je weer een beetje oplossen door maar voor één dag te bakken qua hoeveelheid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Brood koop ik bij deen voor 2 euro, smaakt prima, of het gezond is weet ik niet. Zelf brood maken deed ik ook, maar is inderdaad niet lang lekker. Het moet eigenlijk opgegeten worden binnen een paar uur nadat het gemaakt is. Als je het in de vriezer doet blijft het wel langer goed maar is het ook niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 06:56:
[...]
Niet onlogisch, maar ik heb ook gemerkt dat brood dat in het begin 'lekker vers' is meestal sneller muf wordt.
Dat klopt, dat heet conserveringsmiddel en 't zit in fabriekbrood.

Ik neem overigens vaak die liefde en passiebroden van de AH mee. Die zijn erg ok.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 11-11-2013 07:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Megamind schreef op maandag 11 november 2013 @ 02:02:
Voor ons was het supereenvoudig. Elke week wordt er doos met spullen naar de voordeur gebracht waar je met 2 man voor 49 euro klaar bent voor 5 dagen. Dan nog nog geen 25 euro per week aan extra dingen en je zit je aan net over de 300 euro per maand, en dan hoef je niet van die vieze supermarktkip of scheitdure slagersbiefstuk te kopen.
Leuk concept, ga ik toch maar proberen. Koken vind ik leuk om te doen, maar bedenken wat je elke dag moet maken vind ik een ramp. Gelukkig woon ik nog thuis en mag m'n moeder dat uitkiezen, maar die heeft er ook een hekel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 21:50

Standeman

Prutser 1e klasse

Boodschappen voor een gezin van 4 + hond is inmiddels geslonken tot ongeveer 60 euro in de week (soms iets meer als we wasmiddel nodig hebben of iets minder wanneer ik maaltijden voor meerdere dagen maak). Dit is ongeveer wel de bodem en lager lukt eigenlijk niet en tenzij ik veel groter ga inkopen bij bijv. boeren. Maar dan verbrand ik ook veel benzine dus schiet het niet echt heel erg op.
Deveon schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:09:
[...]

Leuk concept, ga ik toch maar proberen. Koken vind ik leuk om te doen, maar bedenken wat je elke dag moet maken vind ik een ramp. Gelukkig woon ik nog thuis en mag m'n moeder dat uitkiezen, maar die heeft er ook een hekel aan.
In principe is het wel een leuk idee, maar alsnog moet je naar de supermarkt voor alle non-food zaken zoals toiletpapier, schoonmaakmiddel, brood, etc. Dus die 49,- euro vind ik nog vrij duur voor 5 dagen eten. Ze claimen zelf een maaltijd voor €4,45 per persoon. Dat is nog aan de stevige kant. Voor dat bedrag kan ik bijna voor een heel gezin koken.

Eigenlijk ben ik nog op zoek naar een website waar een weekmenu kan genereren die betaalbaar is en ook relatief makkelijk te bereiden en het liefst die rekening houdt met seizoensgroenten.
Dus geen kreeftenstaarten met kaviaar en artisjokhartjes op dinsdag waar je zes uur voor in de keuken moet staan, maar gewoon verse spinazi met gedroogde tomaatjes, geraspte kaas en pasta die in 15 minuten klaar is. Het liefst ook nog dat je ingrediënten kan wegfilteren want als er bijvoorbeeld feta in zit, ben ik de enige die het lust :P

[ Voor 76% gewijzigd door Standeman op 11-11-2013 08:42 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan neem je toch gewoon van die magazines mee naar huis, bij de AH liggen die, bij de Digros en de Hoogvliet ook. Daar staan meestal eenvoudige, maar lekkere recepten in.

Met die "doos" moet je nog steeds zelf koken, het is geen "tafeltje dekje" ofzo (ideaal voor de tweaker, meer tijd achter je tobo :) ) alleen het boodschappen doen wordt je uitgespaard, net als nadenken over wat je gaat eten (weer een open loop minder in je hoofd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, heb een aantal keer bij een vriend meegegeten/gekookt uit die boxen. Het is niet mijn ding, maar het zijn iig wel
- gezonde maaltijden
- vaak de wat luxere/meer duurzame variant van bep. product
- bijna allemaal binnen een half uur te maken

Maar het voelt natuurlijk toch een beetje decadent he. Dat komt imho vooral doordat het bezorgd wordt. In een grote doos, met isolatiedeken.
Heb me wel eens afgevraagd of zo'n concept niet bv iets voor de AH of een andere supermarkt is. Dat ze zelf een box samenstellen, je schrijft je de week ervoor in, of neemt een abo. Dan kan je dat bv zondags ophalen bij de super, en heb je eten voor de hele week. Dan moet je dat toch goedkoper kunnen aanbieden dan zo'n hellofresh box.

Zelf heb ik ook gewoon teveel lol in nieuwe dingen/recepten vinden of bedenken en maken om zoiets te nemen. Dan maar een keer wat langer in de keuken staan. En niet teveel halffabricaten kopen natuurlijk.
Ik koop werkelijk nooit verwerkte vleesproducten zoals rundervinken, schnitzels, cordon bleu, etc.
Alleen stukken varkensvlees, rundvlees en kip. Behalve dingen zoals verse worst of rookworst.
Verder heb ik een hele plank propvol kruiden:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1974016/kruidenplankkl.jpg

En dingen in huis als aardappel, rijst, bloem. Daar tussen, met wat vlees en groenten kun je zoveel dingen koken.. Als je af en toe wat mensen uitgeven aan die pakjes van knorr en maggi. Gister liep er nog een vrouw met een meisje van de AH te zoeken naar een of ander pakje van maggi - zonder dat kon ze dr soep niet maken. Dat is toch wel erg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MaximusTG schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:30:
Maar het voelt natuurlijk toch een beetje decadent he.
En dat is een issue... waarom precies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
.oisyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:52:
[...]

En dat is een issue... waarom precies? ;)
:P, oh nee, dat hoeft geen issue te zijn hoor - ik zou me er zelf alleen niet prettig bij voelen. Maar kan me voorstellen dat het voor sommige mensen een uitkomst zou zijn. Je hoort wel eens van mensen die zeer eentonig eten, gewoon omdat ze geen zin hebben of niet kunnen koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Laatst online: 07-01 16:39
MaximusTG schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:30:
...

Verder heb ik een hele plank propvol kruiden:
[afbeelding]

...
Ga eens kijken bij een Chinese toko voor je kruiden. Wij halen al onder kruiden bij Amazing Oriental, dat is vele malen goedkoper dan de potjes bij de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Oh, dat doe ik ook al hoor; vooral bij kruiden waar ik veel van gebruik. Alleen

- voor de toko moet ik naar de andere kant van de stad
- zoveel scheelt het ook weer niet
- zitten die kruiden daar in plastic zakjes
- dus moet ik er potjes voor gaan kopen

Maar het kan inderdaad wel schelen bij een toko ja, zeker voor sommige producten (kaneelstokjes bv!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
En als je een grote vriezer hebt, kan je ook kiezen voor megafoodstunter (diepvries discounter). Ik heb tot nu toe 1 ronde gehad, 30 euro en onze vriezer zat compleet vol. Ze hebben hun erg lekkere tot minder lekkere vleeswaren, maar behalve dat ook ijs / taart / croissants / broodproducten en ook groenten.

Ik wil er binnenkort weer naar toe, het gemis is/was gehakt en kipfilet (stukken, er zijn wel kleinere producten), maar elke week hebben ze weer nieuwe aanbiedingen.

[ Voor 4% gewijzigd door ByteMe_ op 11-11-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Salvatron schreef op maandag 11 november 2013 @ 07:26:
Brood koop ik bij deen voor 2 euro, smaakt prima, of het gezond is weet ik niet. Zelf brood maken deed ik ook, maar is inderdaad niet lang lekker. Het moet eigenlijk opgegeten worden binnen een paar uur nadat het gemaakt is. Als je het in de vriezer doet blijft het wel langer goed maar is het ook niet zo lekker.
Wij maken zelf ons brood en geen probleem om dat 1 of 2 dagen na het bakken nog eens op te eten.
Nu - we eten wel veel brood, dus vaak komen we maar 2 dagen toe.

Wel alle ingredienten apart mengen, bloem, suiker, zout, gist ... geen van die kant en klare mengsels.
Bakken direct in de oven - geeft toch een betere (vastere, krokantere) korst als bij een broodbak-machine - wat naar mijn gevoel de houdbaarheid ook wat verbeterd.

Regelmatig varieren we wel eens: vandaag een kruidenbrood, tijdje geleden krentenbrood.
Ook hebben we pompoen - en zonnebloempitten in huis.
Ideaal om daar een paar handjes van door je deeg te mengen => geeft direct een andere beet/meer smaak aan je brood.

[ Voor 7% gewijzigd door chime op 11-11-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Standeman schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:33:
Boodschappen voor een gezin van 4 + hond is inmiddels geslonken tot ongeveer 60 euro in de week (soms iets meer als we wasmiddel nodig hebben of iets minder wanneer ik maaltijden voor meerdere dagen maak). Dit is ongeveer wel de bodem en lager lukt eigenlijk niet en tenzij ik veel groter ga inkopen bij bijv. boeren. Maar dan verbrand ik ook veel benzine dus schiet het niet echt heel erg op.

[...]

In principe is het wel een leuk idee, maar alsnog moet je naar de supermarkt voor alle non-food zaken zoals toiletpapier, schoonmaakmiddel, brood, etc. Dus die 49,- euro vind ik nog vrij duur voor 5 dagen eten. Ze claimen zelf een maaltijd voor €4,45 per persoon. Dat is nog aan de stevige kant. Voor dat bedrag kan ik bijna voor een heel gezin koken.

Eigenlijk ben ik nog op zoek naar een website waar een weekmenu kan genereren die betaalbaar is en ook relatief makkelijk te bereiden en het liefst die rekening houdt met seizoensgroenten.
Dus geen kreeftenstaarten met kaviaar en artisjokhartjes op dinsdag waar je zes uur voor in de keuken moet staan, maar gewoon verse spinazi met gedroogde tomaatjes, geraspte kaas en pasta die in 15 minuten klaar is. Het liefst ook nog dat je ingrediënten kan wegfilteren want als er bijvoorbeeld feta in zit, ben ik de enige die het lust :P
Denk eens na over het zelfmaken van je wasmiddel en/of wasverzachter. Zijn wij mee begonnen afgelopen week en kost een drol (zowel in bereidingstijd als ingredienten), is een stuk minder agressief en het maakt je kleding 10 keer beter schoon imo.

Effectief gaat er (gekookt) water, olijfzeep, teatree olie (voor de geur met name en helpt tegen schimmels enz.) en driehoek soda.

En ja dat klinkt erg hippie achtig maar als je een gezin hebt waar 4 out of 5 allergisch voor van alles is en je toch aan het bezuinigen bent is het wel prima :P Ruikt ook niet heel verkeerd; uiteraard kan je de teatree vervangen door een andere geur die je zelf wilt. Op deze manier maak je een pan van bijv. 2 liter voor nog niet eens 50 cent ofzo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 11-11-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 21:50

Standeman

Prutser 1e klasse

Notna schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:01:
[...]

Denk eens na over het zelfmaken van je wasmiddel en/of wasverzachter. Zijn wij mee begonnen afgelopen week en kost een drol (zowel in bereidingstijd als ingredienten), is een stuk minder agressief en het maakt je kleding 10 keer beter schoon imo.

Effectief gaat er (gekookt) water, olijfzeep, teatree olie (voor de geur met name en helpt tegen schimmels enz.) en driehoek soda.

En ja dat klinkt erg hippie achtig maar als je een gezin hebt waar 4 out of 5 allergisch voor van alles is en je toch aan het bezuinigen bent is het wel prima :P Ruikt ook niet heel verkeerd; uiteraard kan je de teatree vervangen door een andere geur die je zelf wilt. Op deze manier maak je een pan van bijv. 2 liter voor nog niet eens 50 cent ofzo :)
Lijkt me sowieso wel grappig om uit te proberen!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik ga even opzoek naar het preciese recept wat wij gebruikt hebben maar:

-0.5 Liter water aan de kook brengen
-Gooi er 60 gram olijf zeep (hint: snij de zeep fijn zoals je dat met een ui zou doen of gebruik een dunschiller, zeker niet proberen te raspen :P) bij en roer tot het opgelost is (te koop bij de meeste natuurwinkels)
-Gooi er 40 gram soda bij en blijven roeren (je kan ook nog Borax erbij mikken, maar dat heb ik zelf niet geprobeerd en lijkt op voornamelijk een US product)
-Gooi er wat druppels 'geur' olie in naar keuze (let wel op dat dit meestel geconcentreerd is, let dus op met je dosering maar het kan aardig wat hebben op 2,5 liter
-Gooi er nog eens 2 liter (warm!) water bij en roer het geheel een paar keer (garde/lepel)
-Haal van het vuur, deksel erop en laat het minstens 24 uur staan zodat het indikt (even goed door roeren de volgende dag)

In de wasmachine en gaan met die banaan. 50 tot 100 ml is geloof ik genoeg per beurt. Zodra ik het recept heb teruggevonden zal ik het eens posten ;)

Let wel, met Soda erin is voornamelijk voor de witte was. Als je de soda eruit laat kan je het gebruiken voor de gekleurde was. Soda heeft een blekend effect en dus is dat niet heel handig met gekleurde was :P. Overigens wordt over het algemeent 2.5 water, 40/40 soda danwel zeep gebruikt. Ik vond dat net te weinig, vandaar dat ik 60 gram zeep gebruik. Het is even aftasten wat jij het beste vindt :)

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 11-11-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standeman schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:33:
tenzij ik veel groter ga inkopen bij bijv. boeren.
Ik koop mijn groenten en fruit en eieren bij boeren (maar die liggen ook maar een steenworp van mijn huis), het is wel goedkoper, maar voor een bloemkool bij de boer betaal ik nu 1,25 euro en bij de lidl zijn ze een euro, witte kool was beiden een euro, aardappels zijn wel goedkoper (ongeveer 6 euro per 10 kilo) even afgezien van de aanbieding nu bij de C1000.

Maar bij de boeren smaakt het wel 2 keer zo lekker, het is ook veel verser, dus voor hetzelfde geld heb je wel veel langere houdbaarheid. Scheelt vaak wel een week of meer dat het goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Vorige week was de vrouw op aanbiedingjacht, de 1 euros van c1000 en was 53 euro kwijt. Veel beter dus dan Jumbo (leuk en c1000 is/wordt opgezogen door Jumbo). Aanbiedingen zoeken helpt wel.

Als er houdbare producten in de aanbiedingen zijn (bijv pindakaas 1 euro) ga ik meer ervan inslaan, dat zal zeker lonen. Zoveel aanbiedingsjachten hebben we niet gedaan, behalve vlees in aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 01:44
Dit ongeveer :)

2013 Drogist Voedsel Totaal
januari 43,40 254,73 298,13
februari 68,85 187,51 256,36
maart 10,00 331,91 341,91
april 47,22 364,33 411,55
mei 52,33 241,08 293,41
juni 68,86 273,17 342,03
juli 77,54 57,35 134,89
augustus 46,88 289,96 336,84
september 27,52 273,21 300,73
oktober 75,01 160,68 235,69
Jaar Per maand
2013 517,61 2.433,93 2.951,54 295,15
2012 667,03 2.992,41 3.659,44 304,95
2011 485,20 2.733,98 3.219,18 268,27
2010 511,66 2.846,59 3.358,25 279,85

Man+vrouw+1 kat. Wat we lekker vinden van de Aldi en Lidl wordt daar gekocht restant bij A merk supermarkt. Drogisterij artikelen (incl wc en schoonmaak spul) worden veel uit Duitsland gehaald. Daarnaast kunnen we nog putten uit een moestuin van mijn vader. Mooi om te zien dat het een redelijk stabiel beeld geeft.

Hmmm rijen worden niet echt herkend.

[ Voor 6% gewijzigd door Accountant op 18-11-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novius
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-10-2022
chime schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:19:
[...]

Wij maken zelf ons brood en geen probleem om dat 1 of 2 dagen na het bakken nog eens op te eten.
Nu - we eten wel veel brood, dus vaak komen we maar 2 dagen toe.

Wel alle ingredienten apart mengen, bloem, suiker, zout, gist ... geen van die kant en klare mengsels.
Bakken direct in de oven - geeft toch een betere (vastere, krokantere) korst als bij een broodbak-machine - wat naar mijn gevoel de houdbaarheid ook wat verbeterd.

Regelmatig varieren we wel eens: vandaag een kruidenbrood, tijdje geleden krentenbrood.
Ook hebben we pompoen - en zonnebloempitten in huis.
Ideaal om daar een paar handjes van door je deeg te mengen => geeft direct een andere beet/meer smaak aan je brood.
Misschien een leuk idee voor met je oud brood! Brood Pudding zoek maar op ^^
En is nog makkelijk en snel te maken ook ( En iedereen vind het altijd heel lekker)

[ Voor 4% gewijzigd door Novius op 18-11-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo zie dan ga ik toch echt twijfelen aan mijn uitgaven patroon.
Samen geven we ca. 700E per maand aan voedsel uit. Grootste kosten zijn desembrood voor mijn vriendin (Ca 50€ in de maand) en vlees/vis (250E per maand, louter kleine slacht). Voor de rest eigenlijk alles vanaf de groenteboer/kleine kruidenier/slijter.

Dit komt overigens omdat ik zelf koolhydraat arm eet en veel vlees verorber.

Grote inkopen als wasmiddelen etc, altijd in de aanbieding (2=1 of 3=2). De kat krijgt Royal Canin brokjes, maar dat met 10kg zakken via een online discounter.

Wellicht toch maar eens tijd om samen te gaan kijken om de kosten wat te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Heb je keuringdienst van waarde gezien over desembrood? :P Of koop je écht desembrood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat jullie eten, maar dat is 10 euro per dag aan vlees?

Wat eet je dan wel niet? Ik koop zelf ook het vlees bij de slager, maar ik heb nog nooit 250 euro voor een maand moeten aftikken. Zelfs niet als ik heel erg mijn best doe. En ik eet ook best veel vlees.

Wij halen dus al het vlees bij de slager en groenten en fruit koop ik bij de boeren en we geven 300 euro in de maand uit aan eten (4 personen waaronder 2 kinderen) en geven nog eens 75 euro uit aan katteneten (4 katten, bestel via een online dierenarts).

Dat is met het dubbele aantal personen en ook nog eens huisdieren erbij ongeveer 50% van wat jij uitgeeft per maand en we eten hier goed, van oude brokkelkaas op het brood tot aan stoofpotten e.d. 's avonds.

Het lijkt me in iedergeval dat het goedkoper kan. Aan brood geven wij trouwens als gezin met 3 grote broodeters 40 euro maximaal in de maand uit waarvoor we 16 broden kopen en nog af en toe een croissantje enzo.

Het moet toch eenvoudig zijn voor jullie om zeker 200 euro in de maand te besparen op het eten, dat is 2500 euro op jaarbasis en dat is een leuk zakcentje.

Wij drinkel wel geen alcohol, jij hebt de slijter op je lijstje staan, dat kan ook flink wat schelen natuurlijk op de uitgaven. Als je elke dag een lekker flesje wijn drinkt is het toch snel 7 euro per dag erbij.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 07:34:
Heb je keuringdienst van waarde gezien over desembrood? :P Of koop je écht desembrood?
JA, we zorgen er wel voor dat we echt desembrood halen. Kost ook 4.50 per brood.

Schaamteloze reclame: http://www.bakkertjedeeg.nl/
Pagina: 1 ... 7 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!