@ Eektheman: Poeh, dat zijn inderdaad nogal de bedragen zeg! Dure stad idd om in te wonen.
Wij doen het als volgt: We pinnen alletwee €100,- en doen dat in de aparte boodschappen portemonnee. Dat is dan ook de enige portemonnee die we meenemen als we boodschappen gaan doen, anders ga je toch snel "even bijpinnen". Van dat geld doen wij dan ook alle benodigdheden, inclusief dingen als wc papier, zeep, afwasmiddel etc. Over het algemeen kan het kattenvoer daar ook nog bij maar dat koopt mijn vriendin ook wel eens van haar eigen geld. Het is dan ook háár kat

Boodschappen doen we bij de AH, Aldi, Jumbo, Ekoplaza, Oriental en bij voorkeur ook op de Haagse markt. Daar heb je voor ongeveer €15 namelijk 20 kiwi's, 3 kilo bananen, 3 kilo appels en 3 kilo sinaasappels als je een beetje goed rondzoekt. Groente zoals bloemkool, broccoli, paprika etc. zijn ook niet duur maar ook daar geldt dat je even over de markt moet lopen om prijzen te vergelijken. Meestal kom je op €1/€2,- per bak of schaal.
Als avondeten maak ik regelmatig een grote pan rijst of quinoa. Deze kook ik apart, ondertussen gooi ik in een wok een ui, winterpeen, wat champignons, paprika. Op het laatste moment alles bij elkaar, even doorroeren en je hebt voor twee/drie dagen weer eten. Los daarbij dan wat groente en je eet voor weinig. Of aardappels uit de oven: Aardappels wassen, in blokjes snijden, wat kruiden en teentjes knoflook erbij, takje rozemarijn, door elkaar husselen en dan op 180 graden voor 45 min in de oven
Kant en klare dingen kopen we eigenlijk nooit, want die vinden we te duur en volgens mijn vriendin zitten er ook teveel slechte toevoegingen in

.
Ontbijten doe ik met euroshopper havermout, wat melk en een beetje honing en een kiwi. Mijn vriendin ontbijt meestal met een zelfgemaakte smoothie. Fruit is van de markt dus spotgoedkoop. Lunch is gewoon zelfgesmeerde bammetjes met wat vleeswaar, kaas en/of pindakaas/pasta en mijn vriendin eet 's middags meestal wat groente/fruit.
We zijn alletwee ook niet van de dure boodschappen. Daarnaast halen we eigenlijk alles waar mogelijk in de aanbieding/bonus/etc.Wat nu dus wel om een groter budget vraagt is het boodschappen doen bij de Ekoplaza en de veganistische boodschappen.
Ook telt mee dat we nooit frisdrank en chips/snoep in huis hebben. Daarbij drinken we ook nooit, hoewel we voor eventuele visite nog wel wat in de kast hebben staan. Ik kwam er laatst achter dat die paar flesjes bier inmiddels al een paar maanden over datum waren...

Maargoed, voor ons is €200 pm inmiddels niet echt haalbaar en we zullen het waarschijnlijk moeten oprekken met €20/€30. Maar de uitdaging blijft om bij die 200 te blijven
[
Voor 29% gewijzigd door
Vrijdag op 26-04-2013 13:38
]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!