Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

EektheMan schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:14:
Lunch halen we grotendeels bij bv de EXKI of andere gezondere keuze ketens. Wel duur. Daar moet dus een alternatief voor bedacht worden.
Zelf smeren? 8)
Uiteindelijk kan het veel goedkoper, maar het gaat er gewoon een stuk minder luxe (en wellicht lekker) op worden.

Het is toch wel een trend.
Ik zie om me heen mensen die plots mij, als consuminderaar (libelle-jeuk-woord) advies vragen, voel me wel vereerd.

...maar mijn tips worden ook IRL vaak weggehoond met: "we willen wel een beetje luxe overhouden". :D

[ Voor 5% gewijzigd door BertV op 13-11-2012 07:02 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:17

EektheMan

DPC

8-o Faint....

Weet niet eens of ze hier wel normaal brood in de super hebben. Meestal zijn het croissantjes en pain-au-chocolats etc. En die zijn ook bijna een Euro het stuk. Wel van die ongesneden broden....blërg, bedenk me daar ook net een geniale oplossing voor: Mes. Straks gaan mijn collega's nog denken dat ik een Hollander ben. Nog een melkpak meebrengen en het plaatje is compleet ;-)

Dat luxe overhouden heb je gelijk in. Op een werkdag is die luxe wel aangenaam. Maar op vrije dagen kunnen we natuurlijk wat makkelijker switchen.

Brengt me op een ander punt. Gebruikt iemand een broodmachine? Is dat goedkoper én lekkerder?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

EektheMan schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:14:
Bij toeval op dit draadje gestuit. Ik was al wat langer nieuwsgierig naar onze uitgaven en nu dan maar snel even de bankrekening van de vorige maan doorgespit.

Als ik kijk naar de meeste posts boven mij kan ik niets anders concluderen dan dat wij ons diep moeten schamen. Ik en mijn vrouw (geen andere afhankelijken). Onbewust weet je het, maar de bankrekening drukt het gevoel in cijfers uit. Ik kan hier dus weinig anders bijdragen dan te zeggen hoe je het niet moet doen.

De laatste maand gaven wij in supermarkten Euro 603,72 uit. Dat is nog exclusief uitgaven in drogisterijen en andere persooonlijke verzorgingsuitgaven. en 6 dagen vakantie :$

Omdat ik al een tijdje het gevoel had dat het best een stukje minder kon doordat we nogal veel weggooiden uit de koelkast en veel producten hebben achter in de kast die flink over de datum zitten heb ik het volgende gedaan:

Koelkast (kleiner type met 3 plankjes, 2 groente bakken en 1 vriesvak van 25 cm hoog):

- 1 plankje verwijderd. Zo houdt ik het overzicht en gooien wij al heel wat minder ongebruikt weg. Ook is er nu minder ruimte om producten te plaatsen en kopen we dus minder.

Kasten:

- Opgeruimd en alles geordend. De achterste helft van de plankje alleen in gebruik voor potten en blikjes waar zaken in zitten die minder bederflijk zijn zoals rijst en linzen, maar de potten zijn nu allemaal groot (en raken dus niet in de vergetelheid) en zijn gelabeled met inhoud/exp datum.

Eetpatroon:

Dit is iets voor de komende maand. Nu eten we max 4 dagen per week thuis. En dan eten we 98% van de tijd magnetron/kant en klaar maaltijden. We zullen dus meer moeten gaan koken. Ik weet alleen niet of dat goedkoper is. Het komt zelden voor dat we samen eten. Ik ben meestal rond 21:00 thuis en mijn vrouw met geluk tussen 23:00 en 24:00. Misschien 1 grote pot koken en daar 2 dagen van eten?

Lunch halen we grotendeels bij bv de EXKI of andere gezondere keuze ketens. Wel duur. Daar moet dus een alternatief voor bedacht worden.

Misschien heeft iemand nog simpele tips om het boodschappenkostenniveau wat lager te krijgen? En dan bedoel ik niet naar een goedkopere super/producten, maar dingetjes in het huis zoals bv mijn koelkast idee.
Belgen zijn sowieso anders hierin, bourgondischer. Eten en drinken meer buiten de deur, dat is hier ook weer goedkoper als in Nederland waar de supermarkten goedkoper zijn.

Ik denk dat je de grootste slag slaat door naar een andere supermarkt te gaan. Misschien is een Aldi wat te beperkt voor je maar een Lidl heeft ook een ruim assortiment aan brood, groenten en vlees (nee een broodbakmachine is niet goedkoper en ja ze verkopen normaal brood. Van goedkoop fabrieksbrood tot wat betere kwaliteit. Voor 1,40 heb je een goed brood, bijvoorbeeld een lanbrood.). Een supermarkt als Carrefour vind ik erg duur (komt ook omdat ik de Nederlandse prijzen gewend ben natuurlijk, die zijn een van de laagsten van Europa door de twee supermarktoorlogen die we gehad hebben). Voor een paar dingetjes ben je zo meer dan 20 euro kwijt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

Zit op 10 Euro per dag, nu ben ik wel redelijk lui en doe er weinig moeite voor om te besparen.
Waar ik me hier in dit topic over verwonder is het feit dan mensen nog winkelen bij de Appie.
Als er 1 winkel is die duur is met de boodschappen dan is het de Appie wel.
Loop hier standaard altijd de Hoogvliet in omdat deze op de Lidl en de Aldi na eigenlijk wel de goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseoflegend
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08-2018
2 Studenten in Zwitserland, ongeveer 700CHF per maand. (volgens google zo'n 580 eur)
Proberen zo veel mogelijk aanbiedingen te pakken, en eigenlijk nooit biologisch/biefstuk/andere dure dingen.

Laat maar weer eens zien dat het hier toch best wel enorm duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 22:33

Shabbaman

Got love?

EektheMan schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:20:
Brengt me op een ander punt. Gebruikt iemand een broodmachine? Is dat goedkoper én lekkerder?
Wij hebben sinds een paar maanden een broodmachine. Ik eet graag vers brood (en mijn definitie van vers is: van vandaag), dus ik kocht 's middags altijd een halfje brood en dat aten we dan samen op. Dat is om nogal wat redenen niet iedere dag handig, dus nu bakken we zelf brood. Het is heel erg makkelijk, en zeker als je in het buitenland zit en behoefte hebt aan nederlands brood dan is dat wel een mogelijkheid. Het enige nadeel is dat je het brood zelf moet snijden... Ik denk niet dat het echt goedkoper is dan brood kopen (al is het vast een stuk goedkoper dan iedere dag voorverpakt brood kopen...), want zo'n apparaat kost nogal wat en verbruikt ook aardig wat stroom. De ingredienten zijn wel goedkoop, al hangt dat er wel vanaf waar je je meel haalt.

Wat ik zelf een voordeel vind: je weet wat je eet.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:34

St@m

@ Your Service

Speedmaster schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:40:
Zit op 10 Euro per dag, nu ben ik wel redelijk lui en doe er weinig moeite voor om te besparen.
Waar ik me hier in dit topic over verwonder is het feit dan mensen nog winkelen bij de Appie.
Als er 1 winkel is die duur is met de boodschappen dan is het de Appie wel.
Loop hier standaard altijd de Hoogvliet in omdat deze op de Lidl en de Aldi na eigenlijk wel de goedkoopste is.
Onzin, Appie heeft euroshopper, dat is goedkoper dan Aldi/Lidl, of het scheelt nauwelijks iets.
En het is ook maar net wat er in de buurt zit.
[Persoonlijk]
Euroshopper kaas: goed te doen - Aldi/Lidl kaas: niet te vreten
Euroshopper borrelnootjes: niet te vreten - Aldi/Lidl borrelnootjes: goed te doen
Duyvis borrelnootjes - de beste
[/persoonlijk]

Aldi/Lidl - 10/15 minuten met de auto
AH - 2 minuten op de fiets

Waar ga je dan je boodschappen doen?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Voor ons geldt:

Volwassenen: 2 (25-30 jr.)
Babies/Kinderen: geen
Huisdieren: 3 (1 parkiet en 2 dwergpapegaaien 8))
Eetpatroon: Gemengd. Deels voorverpakte artikelen, redelijk veel groenten vers, maar ook potjes/diepvries. Weinig en mager vlees naast vis en vleesvervanger. Ongeveer 1x per week kant-en-klaar (pizzabroodjes, maar soms ook diepvriesgerechten).

We halen alle boodschappen bij de AH en gaan bijna altijd maar één keer per week. Het grootste deel van de boodschappen bestaat uit A-merken of AH eigen merk.

Hiermee betalen we gemiddeld zo'n 300 - 350 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertV schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:00:
[...]

Zelf smeren? 8)
Uiteindelijk kan het veel goedkoper, maar het gaat er gewoon een stuk minder luxe (en wellicht lekker) op worden.

Het is toch wel een trend.
Ik zie om me heen mensen die plots mij, als consuminderaar (libelle-jeuk-woord) advies vragen, voel me wel vereerd.

...maar mijn tips worden ook IRL vaak weggehoond met: "we willen wel een beetje luxe overhouden". :D
Gewoon zeggen hoe de vork in de steel zit.
Consuminderen is abstract gelul door journalisten en andere media.
Bezuinigen is het juiste woord.
Wil je bezuinigen, dan zul je concessies moeten doen. Anders niet zeiken zou ik er niet bij vermelden, maar is wel toepasselijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Sinds Marqt ook in Rotterdam zit kan er rustig 150 euro per maand bij de eerdere 450 per maand worden opgeteld (2 personen, geen kinderen of huisdieren).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 15:40
Erg intressant topic :) Ik heb tot op heden geen idee hoeveel ik verbruik, maar ga het is een maandje bijhouden! :D Gok zelf zo 150 euro per maand. Als alleenstaande is het (in mijn ogen) toch wat lastiger dan als je met zijn tweeen ben (kan je volgens mij wat grotere hoeveelheden inkopen wat weer goedkoper is).

Ik hou jullie op de hoogte :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Momenteel zit ik aan de 140/150 euro per maand voor 1 persoon. Ben wel bewuster geworden in de aankoop van mijn boodschappen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Houseoflegend schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:04:
2 Studenten in Zwitserland, ongeveer 700CHF per maand. (volgens google zo'n 580 eur)
Proberen zo veel mogelijk aanbiedingen te pakken, en eigenlijk nooit biologisch/biefstuk/andere dure dingen.

Laat maar weer eens zien dat het hier toch best wel enorm duur is...
Mwah, ligt eraan waar je je boodschappen doet. Ik besteed rond de CHF 300-350 per maand en dat is inclusief lamsvlees, biefstuk en in het weekend uitgebreid koken. Vlees zou ik sowieso nooit in de supermarkten kopen, het is veel goedkoper bij een Turkse slager (als je in Zürich woont, kan ik je een (voordelige) winkel aanraden).

Mijn voordeel is wel dat ik overdag op werk lunch, wat dus scheelt in boodschappen.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00
Leuk om eens te lezen. :)
Ik ben alleen en gemiddeld zo'n 30 euro per week aan boodschappen in de supermarkt kwijt. Komt dan iets van tien tot twintig euro per week bij voor het buiten de deur eten. (sportkantine en/of kantoor)
Eetpatroon zou ik omschrijven als extreem makkelijk: veel kant en klare (roerbak) maaltijden of pasta's, afgewisseld met een slaschotel. Voor de rest ben ik niet zo'n snacker. Doordeweeks 's avonds sowieso geen chips of andere versnaperingen en ben ook vaak weg, dat scheelt behoorlijk op dat gebied.
Haal alles bij de Jumbo. Zoek niet bewust de aanbiedingen er tussenuit, maar loop er wel altijd even bij langs. Kies meestal voor het eigen merk en probeer zoveel mogelijk zelf brood te smeren voor naar het werk.

Binnenkort maar eens een poging doen het eens een maand bij te houden. Toch wel nieuwsgierig of mijn beeld een beetje klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Ik ben paleo-eter:
- geen zuivel / graan / fabrieksvoer
- wel groente, fruit, wild vlees, vis, noten, zaden, pitten, eieren
- matig met rijst en aardappels
- af en toe een speciaalbiertje

Tot nu toe red ik het met 150 euro per maand. Dat vind ik voor een éénpersoonshuishouden best netjes. Als je niet snackt kun je de overige etenswaren in een hogere kwaliteit kopen, liefst uit eigen regio, voor hetzelfde geld. Andere trucs: vlees per 10 kilo inkopen, vis aan het eind van de dag op de markt, bio-groente in het seizoen invriezen. Noten en tonijn bij de Aldi. Heb nu net 30 Max Havelaar-bananen gekocht in de aanbieding, die gaan zonder schil in de vriezer.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25
EektheMan schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:20:
[...]

Lekkerder in ieder geval, toch lekkerder dan een standaard brood. Als je je broodmachine regelmatig en lang kan gebruiken komt het volgens mij ook wel goedkoper uit, ook als je elektriciteit e.d. meeneemt. Wij hebben ons apparaat al een jaar of vijf en toen kostten die dingen nog makkelijk meer dan 300 euro. Tegenwoordig heb je hetzelfde apparaat al voor 150 euro, dat heb je er na een brood of 50 dus wel uit.

Het kan wel even zoeken zijn voor je het juiste recept te pakken hebt. In België zijn de AVEVE-winkels een goed adres voor kant-en-klare meelmixen, ze hebben er keuze te over - het speltbrood is erg lekker (al is dat ook een van de duurdere soorten).

Wat met een broodmachine ook erg leuk is: je kan het deeg ook alleen laten kneden en rijzen. Daarna maak je er snel zelf verse pistoletjes van om zelf af te bakken, erg lekker voor lunch of brunch op zondag! Op zulke dingen verdien je je geld nog sneller terug, want voor pistolets en sandwiches betaal je tegenwoordig al 30 tot 50 cent. Als je pistolets over hebt vries je ze in, lekker voor bij de soep!

Dat brengt me bij m'n volgende punt: je geeft aan dat jij en je vriendin onregelmatig werken. Dan is een pot maaltijdsoep een goeie oplossing: je kan van te voren een grote hoeveelheid maken en een gedeelte invriezen, het is makkelijk per portie op te warmen én je hebt goedkoop gegeten. Wij maken thuis vaak een ketel pompoensoep, goulashsoep :9~ of een exotische tomatensoep - als je wilt zet ik in het GoT-kooktopic wel enkele recepten neer :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aanvulling op wat HellPunk al meld hierboven:

Broodbakmachines heb je tegenwoordig zelfs al voor dik onder de 100 euro. Voor 60 euro heb je al een Inventum, een Philips is er al vanaf 80 euro. Zijn beide prima merken. Dat heb je er na 3 maanden dus wel uit (als je elke dag een brood bakt).

Kant-en-klare meelmixen kan je in elke supermarkt vinden (Koopmans is een bekend merk), daar hoef je alleen nog maar wat water aan toe te voegen. Ook Soezie (http://www.soezie.nl) is wel een aanrader overigens, erg goede kwaliteit. Is via webwinkels te koop, maar bijvoorbeeld de Boerenbond heeft het ook (niet alles uit het Soezie-assortiment overigens).

Maar als je écht lekker brood wil maken, maak je je eigen mix. Kan je nog lekker met smaaktoevoegingen (amandelen, vanille, noten etc) experimenteren.

Meel, gist, bloem, zout etc is allemaal verkrijgbaar bij de (betere) supermarkt, en anders bij een molenwinkeltje (meeste nog draaiende molens hebben die tegenwoordig wel).

En, als je de timer van je broodbakmachine gebruikt (let dus erop of je apparaat die heeft), kan je lekker wakker worden met de geur van versgebakken brood. Heerlijk! :9

Uiteraard zijn er ook minpunten aan zelfgebakken brood:
- omdat er geen conserveringsmiddelen in zitten, is het na 1 dag eigenlijk al niet lekker meer. Moet je dus rekening mee houden met de hoeveelheid die je maakt. Maak dus genoeg voor één dag, maar niet zoveel dat je teveel overhoud. De tweede dag is het nog wel eetbaar, maar dan is de smaak al wel merkbaar minder.
- zorg dat je altijd een halfje oid in de vriezer hebt liggen. Het komt, zij het zelden, wel eens voor dat het deeg niet (goed) rijst. Wat je dan aantreft in de machine wil je dan niet echt eten (beetje zwaar op de maag enzo) ;)
- broden zijn in principe vierkant of langwerpig van vorm, door de bakvorm van de machine. Niet echt een groot nadeel ofzo (de smaak wordt er immers niet minder van), maar optisch niet echt uitdagend oid

Het vereist dus een kleine investering op de korte termijn, maar als je het apparaat blijft gebruiken is het op de langere termijn een besparing

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Alleen is het natuurlijk wel zonde als je zo'n machine niet veel gebruikt. Ik vraag me af hoeveel mensen er nu echt hun dagelijkse brood met zo'n apparaat maken.
Blijft wel natuurlijk zo dat het een makkelijke manier is om 's ochtends vers brood te hebben, zonder er heel vroeg voor op te staan.
Persoonlijk hou ik veel meer van compleet zelfgebakken brood, al dan niet in een vorm. Alleen is dat moeilijker. Je zou het wel prima in een schema kunnen passen, al vergt dat wat oefening. Er zijn een aantal technieken waarmee je rijstijden kan beinvloeden, en je zou het bv zo kunnen doen dat je 's avonds zo rond een uur of 8 je brood voor de volgende dag bakt, en tegelijk het deeg voor de volgende dag maakt. Dat laat je dan een paar uur rijzen en zet je vervolgens bv gevormd in de koelkast. En dan de volgende dag dus weer bakken.
Het Grote Broodbaktopic
Zelf brood bakken: broodbakmachine

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MaximusTG schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:36:
Alleen is het natuurlijk wel zonde als je zo'n machine niet veel gebruikt. Ik vraag me af hoeveel mensen er nu echt hun dagelijkse brood met zo'n apparaat maken.
Ik :)

Sinds enkele jaren bak ik vrijwel elke dag zelf mijn brood. Een heel enkele keer ben ik wel eens te lui en stap ik naar de bakker, maar 6 van de 7 keer bak ik het zelf.

En idd, als je een machine niet veel gebruikt, is het zonde van het geld. Wellicht een keer zo'n Chinees no-name machine van 30 euro ofzo kopen, om te proberen of het iets voor je is. Zijn gammele apparaten, maar voor te proberen houden ze het wel vol voor een tijdje. Dan kan je daarna altijd een beter model kopen.

Een echte oven zoals jij dat gebruikt is natuurlijk ook mooi, maar dat is meteen een hogere drempel. Niet iedereen heeft er ruimte voor (ik zou hem zelf niet kwijt kunnen), en het is toch wat bewerkelijker allemaal. Je bent met een echte oven idd wel weer een stuk flexibeler qua bakvormen, afmetingen etc, dat dan wel.

Verder zijn die topics idd wel een goede plek voor het onderwerp.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

AMDFreak

Intel is zo..

Ik ben samenwonend en wij zijn samen toch wel zo'n 300 ~ 350 euro kwijt, dit is ook inc wasmiddel, shampoo's e.d.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

wildhagen schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:25:
En, als je de timer van je broodbakmachine gebruikt (let dus erop of je apparaat die heeft), kan je lekker wakker worden met de geur van versgebakken brood. Heerlijk! :9
Probleem is hierbij dat de vieze olie door het brood gaat als er te lang water in de bak blijft staan. Daarnaast maakt het apparaat ook nog veel herrie wat problemen voor de buren kan opleveren.

Maar in de broodbakmachine flikker ik een mengsel van tarwemeel en bloem, wat suiker en zout erbij, gist erbij en dan laten bakken. Het brood wat eruit komt is goed te eten, wel rijst het niet altijd goed (lees: bijna nooit).

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat lijkt me ook wel afhankelijk van de kwaliteit van je broodbakmachine, en dan vooral de rubber pakkingen bij de kneed-armpjes.
En misschien doet je brood het wel beter als je er wat meer aandacht aan besteed ipv alles erin te 'flikkeren'?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• HellPunk
[...]

- omdat er geen conserveringsmiddelen in zitten, is het na 1 dag eigenlijk al niet lekker meer. Moet je dus rekening mee houden met de hoeveelheid die je maakt. Maak dus genoeg voor één dag, maar niet zoveel dat je teveel overhoud. De tweede dag is het nog wel eetbaar, maar dan is de smaak al wel merkbaar minder.
- zorg dat je altijd een halfje oid in de vriezer hebt liggen. Het komt, zij het zelden, wel eens voor dat het deeg niet (goed) rijst. Wat je dan aantreft in de machine wil je dan niet echt eten (beetje zwaar op de maag enzo) ;)
Aanvulling op de aanvulling :).

Wat wij niet meteen opeten gaat sowieso de vriezer in, eventueel per portie, dat is later nog handiger ook. Snedes van een bakmachinebrood gaan soms ook erg aan mekaar plakken in de diepvries, invriezen in porties is dan ook een oplossing.

Een mislukt bakmachinebrood doet mij altijd denken aan Dwarf Bread :+

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• EektheMan

EektheMan

DPC

[...]

Maar als je écht lekker brood wil maken, maak je je eigen mix. Kan je nog lekker met smaaktoevoegingen (amandelen, vanille, noten etc) experimenteren.

Het vereist dus een kleine investering op de korte termijn, maar als je het apparaat blijft gebruiken is het op de langere termijn een besparing
:9~

Al was het een investering en zouden de broodjes duurder worden, dan nog zou ik het doen. Lekkerder en zonder conserveringsmiddelen. Win-Win.
1 Broodje kost gemiddeld tussen de 80 cent en de 1,10 Euro, dus als je met z'n tweeen 5 stuks eet kom je al gauw op 4-5 Euro per dag. Dat gaat die broodmachine wel verslaan.

@MaximusTG, voorlopig vinden we het wel fijn dat de oven er nog als nieuw uitziet. En de manual zijn we volgens mij allang kwijt. Iets in de oven bakken kost volgens mij best veel tijd. Echt snelle en lekkere recepten ken ik nog niet voor de oven. Het is een apparaat die we in ons volgende huis de deur uit doen.
Thanks, handig die broodbak topics!

@geen vinger, klinkt eng met die olie. Moet dus goed onderzoek doen naar een goede machine.

Inmiddels te horen gekregen dat we moeten verhuizen. Dus al de plannen gaan de ijskast in. ;(
Wel zin in de broodbakmachine gekregen. Maar ik weet niet of ik bij de nieuwe huizen wel een bakmix kan vinden.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Huh, je gaat je oven de deur uit doen?? Sowieso hoeft toch niet altijd alles snel te zijn?
En ik snap de connectie met de oven er als nieuw uit te laten zien niet helemaal? Door een oven te gebruiken hoeft je oven niet per se vies te worden, je kan em ook onderhouden.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Je hoeft er toch ook niet naast te staan terwijl iets in de oven zit?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik poog de uitgaven alhier wat in te dammen.
We wonen 5 minuten lopen vanaf twee supermarkten (Plus en Boni), maar als je er 4 tot 6x per week komt omdat je steeds iets moet halen voor het avondeten dan neem je ook te vaak "overbodige" dingen mee.
Dus nu besloten om wat meer verse groente tegelijk te kopen. We eten biologische groente, die halen we ook bij een biologische boerderij. Daar komen we alleen op zaterdag, dat scheelt al wat.
De rest van de boodschappen komt meestal van de Boni. Qua prijs een stuk voordeliger dan de Plus. En we kiezen meestal niet voor A-merken.
Zo 1x per 2 weken halen we frisdrank, muesli en wat anderen dingen bij de Lidl. Die is ook nog redelijk in de buurt.

Zal in de komende weken bij gaan houden hoeveel we gezamenlijk uitgeven. Vooral vriendin heeft er wel een handje van om soms teveel dingen te kopen.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• EektheMan

EektheMan

DPC

MaximusTG schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:43:
Huh, je gaat je oven de deur uit doen?? Sowieso hoeft toch niet altijd alles snel te zijn?
En ik snap de connectie met de oven er als nieuw uit te laten zien niet helemaal? Door een oven te gebruiken hoeft je oven niet per se vies te worden, je kan em ook onderhouden.
Liefst heb ik het eten binnen 10 a 15 minuten gereed. Als je laat thuiskomt wil je nog een beetje vrije tijd hebben dus dan telt elke minuut.

Die oven. Ik begrijp dat het voor eenieder anders is, maar ik zie voor ons het nut van het ding niet in. Laat zeggen dat de oven 1000 Euro kost. Gebruik zal ook iets kosten. Het schoonmaken: 10 min na gebruik?
Qua tijdswinst, moeite en kosten haal ik dan zelf liever de ovenmaaltijden kant en klaar bij de traiteur.

@qadn, nee, maar het kost wel tijd om een oven op te warmen en te wachten op het product. Meer tijd dan bv een wokmaaltijd.

[ Voor 6% gewijzigd door EektheMan op 15-11-2012 17:47 ]

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:36
2 volwassenen
2 kinderen (5 en 7)
2 goudvissen

minimaal 150 eur per week..... moet hierop wel wat meer gaan letten...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:21
EektheMan schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:46:
[...]

Liefst heb ik het eten binnen 10 a 15 minuten gereed. Als je laat thuiskomt wil je nog een beetje vrije tijd hebben dus dan telt elke minuut.

Die oven. Ik begrijp dat het voor eenieder anders is, maar ik zie voor ons het nut van het ding niet in. Laat zeggen dat de oven 1000 Euro kost. Gebruik zal ook iets kosten. Het schoonmaken: 10 min na gebruik?
Qua tijdswinst, moeite en kosten haal ik dan zelf liever de ovenmaaltijden kant en klaar bij de traiteur.

@qadn, nee, maar het kost wel tijd om een oven op te warmen en te wachten op het product. Meer tijd dan bv een wokmaaltijd.
Het is natuurlijk waar je prioriteiten liggen. Bij jou is het een snelle hap. Voor de andere is het uitgebreid brood maken. ieder zijn ding.

Wij bakken gewoon 1x per maand, maar dan hebben we ook wel rond de 20 broden, 80 sandwichen e.d. de vriezer in als ze koud zijn en ze komen er nog vers uit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
EektheMan schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:46:
[...]

Een oven kan je ook tijdsbesparend gebruiken, hoor. Ik maak bvb. altijd twee bakken lasagna in één keer. Eén ervan eten we meteen op, de andere gaat de diepvries in. Het ingevroren exemplaar halen we de dag voor consumptie uit de diepvries om in de koelkast te ontdooien. Als ik thuiskom gaat de oven op 200 graden en een half uur later is die lasagna ook klaar. Tenzij je alles voorgesneden koopt is een wokgerecht niet veel sneller klaar...

Een oven hoef je ook niet na elke maaltijd helemaal schoon te maken, tenzij er iets heel erg misgegaan is :). Wij hebben onderin een siliconen matje liggen dat je makkelijk afveegt, dat houdt de grootste verontreiniging al weg.

Maar zoals je zelf zegt, het is voor iedereen anders en het hangt ook van de omstandigheden af - thuis staat er elke week wel een ovengerecht op het menu omdat we dat erg lekker vinden, wij zouden alleen al daarom niet zonder oven kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
azt33 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:07:
[...]
Vlees zou ik sowieso nooit in de supermarkten kopen, het is veel goedkoper bij een Turkse slager (als je in Zürich woont, kan ik je een (voordelige) winkel aanraden).
Ik houd me graag aanbevolen :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 13:01

VPI

Altijd zo een typisch iets "eten moet snel klaar zijn".
Het lijkt wel de tijdsgeest dat alles snel af/klaar moet zijn, zal wel met ons calvinistisch verleden te maken hebben;-)

Waarom zou dit moeten? Moet toch lekker zijn, het zal me boeien of ik er 5 minuten langer voor in de keuken moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 07:35
Gemiddeld 14 euro per dag obv de laatste 11 maanden. Dit is inclusief persoonlijke verzorging en wasmiddel e.d. Met huisdieren erbij 16 € per dag. (totaal 450 -500 p.maand) We zijn met z'n 2. Boodschappen bij de Jumbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

EektheMan schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:38:
Iets in de oven bakken kost volgens mij best veel tijd. Echt snelle en lekkere recepten ken ik nog niet voor de oven. Het is een apparaat die we in ons volgende huis de deur uit doen.
Ehm, oven is de veelzijdigste warmtebron die er is, en levert de lekkerste (en betaalbare!) gerechten op. Goed, het is niet altijd even snel, maar here goes:
Mexicaanse groenten en kidneybonen, mengen met creme fraiche en veel taco-kruiden, garneren met geraspte kaas, 10 minuten in de oven op 170 graden, serveren met dorito-chips, klaar is je hoofdmaaltijd. Lekker, makkelijk en snel. Ik zou echt zwaar verdrietig worden van een keuken zonder oven.

Een oven wordt niet vies van 'n gerecht in een schaal, enkel bij pizza etc. moet je zorgen dat je 'n bakplaat of siliconenmatje onder het rooster hebt liggen. Bakplaat/matje en rooster na afloop (eens in de x keer) de afwasmachine in, kost geen tijd, in ieder geval minder tijd dan het kost je pannen schoon te maken.

En als je 'n fatsoenlijke oven hebt, is hij ook in 'n paar minuten opgewarmd. Oftewel, je komt thuis, je zet de oven aan, je pakt je groenten en mikt dat met alle overige rotzooi in 'n schaal, roert, strooit kaas en schuift het in de opgewarmde oven. Makkelijker en sneller kun je het niet krijgen.

Daarnaast, als je pizza's besteld, ben je soms wel 10x duurder uit dan wanneer je ze zelf opbakt uit de oven. Op die manier snap ik wel dat je zoveel geld kwijt bent per maand ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Ons plaatje is iets anders geworden :) De kleine is er nu ruim een week en we kunnen natuurlijk nog geen balans opmaken, maar wel gaan budgetteren. De kraamhulp had haar tas nog niet gepakt of mijn vriendin begon al te kijken naar wat ik allemaal gekocht had gedurende de laatste tien dagen. Ik kreeg gelijk een kwaad gezicht. Zelfs filet americain hielp daar niet tegen. Dus mijn 10 dagen speeluurtje in de supermarkt is weer voorbij en ik krijg weer de lijstjes van haar in handen gedrukt :) Ik heb nog geprobeerd mijn hachje te redden met de BTW verhoging, maar daar trapte ze niet in.

Mijn zoon krijgt borstvoeding tot +/- 6 maand, dus qua voeding niet veel extra's. We hebben nog genoeg van de welkomstpakketten. (Hoe bedenken ze het, alcoholvrij witbier :| ) Ook is het plan van mijn vriendin om later zelf de potjes te gaan maken.

Budget toevoeging per maand voor de komende 3-4 maand. Bovenop de €250-270.

4-5 pak wegwerpluiers à grofweg 14 euro per pak Ik heb hier de Pampers aangehouden. We hebben Kruidvat luiers geprobeerd, maar daar is de kleine niet zo blij mee. En vader ook niet, want die kan de boel opruimen. Misschien dat er iemand met ideeën voor andere merken is? Wasbare luiers hebben we over nagedacht, maar het voordeel daarvan is minimaal voor ons.
3 pak billendoekjes à 3 euro per pak

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn situatie:
Samenwonend in Kuala Lumpur, Maleisie
Geen huisdieren.
We eten vrij veel buiten de deur (is hier lekker en goedkoop)
Per maand spenderen we rond de 320 euro aan boodschappen. Dit als ik thuis ben aandgezien ik 6 maanden per jaar op schip werk. Ben benieuwd wat de vrouw dan uitgeeft... :)
We doen wel boodschappen in de betere supermarkt en kopen ook duurdere produkten (varkensvlees, bacon en ander niet-halal gedoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:24

FreakNL

Well do ya punk?

Een keuken zonder oven is natuurlijk geen keuken.. What's next, een keuken zonder kookplaat/fornuis??

Ontopic, ik zit zo rond de 200/250 euro per maand. In mijn eentje. Daar zitten het rookwaar niet bij maar wel schoonmaakspul en andere zut.. Gewoon mijn AH/C1000/kaasboer/slager betalingen van de afgelopen maanden bekeken, dus kan het niet verder specificeren.. Ben niet echt bewust, hoewel ik wel op de aanbiedingen let.. Maarja, er gaat hier bijvoorbeeld nogal wat wijn en kaas doorheen, en dat is natuurlijk sowieso al duur spul.. En in het weekend weleens een biefstukje...

Tja, vind het wel prima zo.. Ga ook niet als een monnik leven.. Ik kan er wel op bezuinigen als ik dat nodig zou zijn, dat is wel een fijne gedachte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
VPI schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:23:
Altijd zo een typisch iets "eten moet snel klaar zijn".
Het lijkt wel de tijdsgeest dat alles snel af/klaar moet zijn, zal wel met ons calvinistisch verleden te maken hebben;-)

Waarom zou dit moeten? Moet toch lekker zijn, het zal me boeien of ik er 5 minuten langer voor in de keuken moet staan.
Dingen die ik niet graag doe wil ik zo snel mogelijk af hebben. Of zou jij het lekker vinden als je op het toilet iedere keer een half uur bezig bent?

Verwijderd

Arthas schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:09:
Ons plaatje is iets anders geworden :) De kleine is er nu ruim een week en we kunnen natuurlijk nog geen balans opmaken, maar wel gaan budgetteren. De kraamhulp had haar tas nog niet gepakt of mijn vriendin begon al te kijken naar wat ik allemaal gekocht had gedurende de laatste tien dagen. Ik kreeg gelijk een kwaad gezicht. Zelfs filet americain hielp daar niet tegen. Dus mijn 10 dagen speeluurtje in de supermarkt is weer voorbij en ik krijg weer de lijstjes van haar in handen gedrukt :) Ik heb nog geprobeerd mijn hachje te redden met de BTW verhoging, maar daar trapte ze niet in.

Mijn zoon krijgt borstvoeding tot +/- 6 maand, dus qua voeding niet veel extra's. We hebben nog genoeg van de welkomstpakketten. (Hoe bedenken ze het, alcoholvrij witbier :| ) Ook is het plan van mijn vriendin om later zelf de potjes te gaan maken.

Budget toevoeging per maand voor de komende 3-4 maand. Bovenop de €250-270.

4-5 pak wegwerpluiers à grofweg 14 euro per pak Ik heb hier de Pampers aangehouden. We hebben Kruidvat luiers geprobeerd, maar daar is de kleine niet zo blij mee. En vader ook niet, want die kan de boel opruimen. Misschien dat er iemand met ideeën voor andere merken is? Wasbare luiers hebben we over nagedacht, maar het voordeel daarvan is minimaal voor ons.
Koop luiers in de aanbieding..
Makro heeft eens in de zoveel weken een aanbieding van pampers. Komt dan rond de 7,5 tot 8 euro per pak (incl BTW). Dan halen we altijd gelijk een stuk of 7-8 mega dozen (a 100 stuks of meer) en kan de kleine weer 4-6 maand vooruit..

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:09:
Mijn situatie:
Samenwonend in Kuala Lumpur, Maleisie
We doen wel boodschappen in de betere supermarkt en kopen ook duurdere produkten (varkensvlees, bacon en ander niet-halal gedoe).
Is dat duur omdat het een moslimland is? Hier is dat juist het goedkoopste vlees.

/▌

• Shabbaman
  • Laatst online: 22:33

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:05:
[...]

Koop luiers in de aanbieding..
Dit inderdaad. Alles wat je voor je baby koopt dat niet minstens 30% is afgeprijsd heb je teveel voor betaald. Die luierdoekjes kan je trouwens ook wel in grootverpakking (een doos van 16 stuks ofzo) kopen.
Arthas schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:09:
(Hoe bedenken ze het, alcoholvrij witbier :| )
Ik vind het best te drinken, er is genoeg bier dat viezer is dan dat.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

St@m schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:28:
[...]

Onzin, Appie heeft euroshopper, dat is goedkoper dan Aldi/Lidl, of het scheelt nauwelijks iets.
En het is ook maar net wat er in de buurt zit.
[Persoonlijk]
Euroshopper kaas: goed te doen - Aldi/Lidl kaas: niet te vreten
Euroshopper borrelnootjes: niet te vreten - Aldi/Lidl borrelnootjes: goed te doen
Duyvis borrelnootjes - de beste
[/persoonlijk]

Aldi/Lidl - 10/15 minuten met de auto
AH - 2 minuten op de fiets

Waar ga je dan je boodschappen doen?
Tja, afstand is ook wat waard. Overigens is de Lidl niet de Aldi (en andersom).
Maargoed, niet heel veel ervaring met Euroshopper, maar AH is wel gewoon duurder.
Dinsdag toevallig wat vergelijking gedaan (eerst de Lidl, daarna voor wat dingen naar de AH): andijvie 99 cent tegen 1,50; peren, 2x zo duur; melk weet ik niet bij AH, maar C1000 basis is net zo duur als de Lidl, maar bij C1000 moet je 2 liter afnemen, bij Lidl 1 liter. Toetjes zijn goedkoper en soms lekkerder.
En ook echt groot verschil: vleeswaren.

Maargoed, ondanks dat het NIBUD zegt dat rondshoppen uiteindelijk duurder is, ben ik het daar niet mee eens. We gebruiken de Lidl nu hoofdzakelijk, maar hebben AH/C1000 toch nodig voor dingen die ze niet hebben.

Met 2 kinderen (3 en 1) zaten we op 800 euro per maand (inclusief Pampers, Nutrilon). Nu omlaag gekregen naar 500/600 euro per maand. Lidl en groter (wekelijks) boodschappen doen zijn de belangrijkste oorzaken. Brood halen we nog wel bij de bakker en dat is wel duurder.

En wat ook niet hielp is iets te vaak de lunch bij de bakker halen.
(Off-topic: reden om nooit iets te geven aan een straatkrantverkoper. Zolang die het kan permiteren om daar haar lunch te halen..)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• HellPunk
[b][message=39302639,noline]Budget toevoeging per maand voor de komende 3-4 maand. Bovenop de €250-270.

'Echte' Pampers hebben wij nooit gehad: die zijn erg duur en het blijft ook maar een luier :). Kruidvat-luiers komen er bij ons ook niet in, die lijken wel linoleum :). Wij vinden de luiers van het AH-huismerk erg goed en goed geprijsd. Qua prijs/kwaliteit moet je echter in Duitsland bij de Real of de DM zijn, als we in die winkels komen gaat er altijd een voorraad mee. Let wel op: sla niet te grote hoeveelheden in, zeker babies groeien snel door naar de volgende maat :).

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:14:
[...]

Is dat duur omdat het een moslimland is? Hier is dat juist het goedkoopste vlees.
Inderdaad, dit soort produkten kun je niet overal vinden en zijn duurder. Je moet er zelfs mee naar een aparte kassa, moslims raken dat spul absoluut niet aan, ook niet driedubbel verpakt in plastic...
Rare lui soms...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
400 euro.

2 volwassenen. We kunnen zuiniger aan doen, maar dat willen we niet. Ik drink een fles of 4 frisdrank in de week, mijn vriendin 1 á 2. We eten elke dag gezond en vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Ik zit volgens mij ook ergens tussen de 3 á 400 euro met mijn vriendin. Vanwege wat intoleraties aan mijn kant pakken we nooit de goedkopere rotzooi die stijf staat van smaakversterkers en komen we vanuit persoonlijke overtuiging/overweging vaker uit op biologisch eten.

Kost wat meer, maarja ik wil dan ook mijn zuurverdiende centen uitgeven aan goed eten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:31
Wat een geld...ook hier twee kinderen eentje van 2 en eentje 7 maanden. Wij kopen denk ik drie keer per jaar luiers als er ergens een goede aanbieding van pampers is. Vaak is het dan bijv. 3 voor 2 oid, we kopen dan groot in. Maandelijkse boodschappen vallen reuze mee ondanks dat ik veel eet, hooguit 300 per maand. We roken niet en drinken water uit de kraan of thee, dat scheelt gewoon een hoop.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:33:
[...]

Inderdaad, dit soort produkten kun je niet overal vinden en zijn duurder. Je moet er zelfs mee naar een aparte kassa, moslims raken dat spul absoluut niet aan, ook niet driedubbel verpakt in plastic...
Rare lui soms...
Dan zou ik liever een biefstukje halen als het zo duur is. Hoe duur zou een stuk biefstuk trouwens zijn in een supermarkt in India? ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Marzman schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:47:
[...]

Dan zou ik liever een biefstukje halen als het zo duur is. Hoe duur zou een stuk biefstuk trouwens zijn in een supermarkt in India? ;)
In India is de koe een heilig dier waar iedereen voor opzij gaat. Ik denk dus niet dat ze biefstuk hebben in een supermarkt in India. :N

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
HellPunk schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:44:
[...]

'Echte' Pampers hebben wij nooit gehad: die zijn erg duur en het blijft ook maar een luier :). Kruidvat-luiers komen er bij ons ook niet in, die lijken wel linoleum :). Wij vinden de luiers van het AH-huismerk erg goed en goed geprijsd. Qua prijs/kwaliteit moet je echter in Duitsland bij de Real of de DM zijn, als we in die winkels komen gaat er altijd een voorraad mee. Let wel op: sla niet te grote hoeveelheden in, zeker babies groeien snel door naar de volgende maat :).
De Real is een goede. We moeten toch zo nog boodschappen doen en aangezien de Real maar 10km hiervandaan is, kunnen we ook eens daar gaan kijken.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 00:44:
[...]

In India is de koe een heilig dier waar iedereen voor opzij gaat. Ik denk dus niet dat ze biefstuk hebben in een supermarkt in India. :N
Voor de expats zullen er vast wel winkels zijn die biefstukken verkopen, voor veel te veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Arthas schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:00:
[...]
De Real is een goede. We moeten toch zo nog boodschappen doen en aangezien de Real maar 10km hiervandaan is, kunnen we ook eens daar gaan kijken.
Met luiers in de Real is 't zoals met Senseo-pads in de AH: als er reclame is voor de gigapacks zie je mensen hele bestelwagens tegelijk inladen, samen met waspoeder en cosmeticaproducten. Zeker als je er zo dichtbij woont loont het zeker de moeite om de grens over te gaan, al zal het verschil met Nederlandse supermarkten klein zijn. Als Belg loop je er echter met de glimlach buiten in de wetenschap dat je jezelf net een hoop geld bespaard hebt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Louise525 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 00:44:
[...]

Ik heb wel op tv gezien dat de wat extremistischere stromingen graag een glaasje koeienpis achteroverslaan. Misschien is dat een goede compensatie voor het gemis aan biefstuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Voor ons geldt:

Volwassenen: 2 (25-30 jr.)
Babies/Kinderen: baby 10 maanden
Huisdieren: 2 katten
Eetpatroon: Gezond. 90 % van de groenten vers en iedere dag wel iets van vlees. alle boodschappen worden 1 x per week gehaald bij de Lidl en de Dirk van den Broek. We mixxen A-merken en huismerken.
Er gaat bij ons heel wat groenten en fruit doorheen. De kleine krijgt haar fruithapjes en avond maaltjes allemaal vers bereid. (ik kook eenmaal per 3 weken iets van 20-25 maaltjes die de vriezer ingaan)

We zijn per week tussen de 120 en 160 euro kwijt. Dit is inclusief luiers/doekjes en voeding voor de kleine.
wel zijn er nog de kruidvat uitgaven van de vrouw des huizes (meestal 15-20 euro per week) voor de make up deo en whatever else......

dan moeten de katten iedere 4-5 weken ontvlooid en ontwormd worden (kopen we groot in op internet, sheelt een hoop) kosten per maand 18 euro

Ik ben zelf half turks van afkomst en hou van lekker koken, dit resulteert vaak in een hoop uitgaven voor bijzondere gerechten uit de turkse keuken. Dit eten we dan zelf of met vrienden op (mensen komen altijd graag bij ons eten :P )

Ik vind dat we wekelijks een hoop geld kwijt zijn maar we kopen toch redelijk bewust in. komt veelal door lekkere dure artikelen maar ook door de hoeveelheden fruit en groente.

Ik zeg altijd zo, wat je bespaart op groente en fruit ben je aan de dokter kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Ik merk dat wij toch vrij veel kwijt zijn wekelijks door te shoppen bij de Appie. Komende maand gaan we maar eens kijken bij Aldi Süd en Edeka hier vlak over de grens.

Hoop wel dat ze daar ook aan "biologisch" voedsel doen, dat vinden wij wel belangrijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Bio-Produkte gehören selbstverständlich dazu

Immer mehr Menschen legen Wert auf ökologisch erzeugte Nahrungsmittel. Deshalb führt ALDI SÜD selbstverständlich Bio-Produkte im Standardsortiment sowie regelmäßig als Aktionsartikel. Zum Standardsortiment gehören beispielsweise Bananen, Kartoffeln oder Karotten aus ökologisch kontrolliertem Anbau. Aber auch Eier, Tiefkühlgemüse, Käse, Honig, Konfitüre sowie Brot und Kaffee gehören zu den Lebensmitteln, die bei uns das EU-Bio-Siegel tragen.
Förderung der Bio-Erzeuger

Um in unser Sortiment aufgenommen werden zu können, müssen Bio-Lebensmittel wie alle anderen Produkte auch zuverlässig in ausreichenden Mengen und in einer konstant hohen Qualität lieferbar sein. Das bedeutet für uns, dass sich unsere Lieferanten zu Beginn der Zusammenarbeit nach den Richtlinien der EG-Öko-Verordnung auditieren lassen und wir sie während der partnerschaftlichen Zusammenarbeit beim sukzessiven Aufbau der notwendigen Produktionsstrukturen unterstützen. Zusätzlich werden durch ALDI SÜD Eigenkontrollen bei den Bio-Lieferanten durchgeführt.
Überprüfung auf Rückstände

Das von uns für Obst und Gemüse geforderte Rückstandsmonitoring gilt auch für ökologisch erzeugte Obst- und Gemüseprodukte. Um Rückstände von Pflanzenschutzmitteln möglichst auszuschließen, fordern wir von allen Lieferanten zusätzlich zum EU-Bio-Siegel ein etabliertes Rückstandsmonitoring.
Kontrolle der produzierten Mengen

Um sicherzustellen, dass es sich bei der eingekauften Ware tatsächlich um Bio-Ware handelt, verlässt sich ALDI SÜD nicht ausschließlich auf staatliche Kontrollen, sondern wird auch selbst aktiv. So prüfen wir in unseren Bio-Audits den Mengenfluss der ausgelieferten Bio-Rohware beim Lieferanten bis zum produzierten Fertigprodukt.
Ja dus ;). Niet zo uitgebreid als sommige andere ketens, Hofer (de Oostenrijkse Aldi) heeft vrij veel bio-producten bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 26-04-2013 11:45 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:35
Gezinssituatie: 2 studenten (man 24, vrouw 22)

Maandelijkse uitgaven inc. huishoudelijk artikelen als toiletpapier, shampoo etc: 400,00

Wij kijken regelmatig naar de aanbiedingen en kopen wel eens wat lekkers maar niet super veel.
We zijn beide wel flinke eters. Een pasta maaltijd voor 2-3 personen gaat met gemak op bijvoorbeeld.

Wij doen meestal boodschappen bij de C1000 en heeel soms AH.

Hoe is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msmeenge schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:58:
Gezinssituatie: 2 studenten (man 24, vrouw 22)

Maandelijkse uitgaven inc. huishoudelijk artikelen als toiletpapier, shampoo etc: 400,00

Wij kijken regelmatig naar de aanbiedingen en kopen wel eens wat lekkers maar niet super veel.
We zijn beide wel flinke eters. Een pasta maaltijd voor 2-3 personen gaat met gemak op bijvoorbeeld.

Wij doen meestal boodschappen bij de C1000 en heeel soms AH.

Hoe is dit?
Redelijk veel :)

Hier gezien met 2 kinderen (2,5 jaar en 3 maand)..
En nog een kat die alleen maar dure merk voeding eet
Totale uitgaven incl babyvoeding en luiers 100 euro per week.. en dan houden we vaak nog iets van over..
Wij zitten zo ook rond de 400 euro per maand.

Wij kopen ook alles vers en eten veel groente en fuit.. maar we kopen wel vaak alles in de aanbieding..
Ook op de markt kun je vaak goed groenten scoren. ff snijden en evt blancheren en invriezen..
scheelt echt een bult..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:35
De markt of aldi is toch al gouw 20 min fietsen voor ons, dus dit doen we eigenlijk nooit. Meestal houden we elke week nog wel wat over en dan vullen we enkel bij. ~ meestal 10-20 euro over dus denk dat wij rond de 340-350 zitten effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Zit het net ff op te tellen, deze maand zitten we op 250 euro met zn tweeën. Valt me nog best mee! Nou koop ik ook eigenlijk nooit halffabrikaten, en kook altijd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ik zie hier nu vele verschillende bedragen staan, variërend van 150 Euro (student) tot 1500 Euro (mezelf, maar woon in Moskou wat gewoon duurder is) in de maand. Ik ben benieuwd waar die verschillen vandaan komen.

De posters geven wel aan wat hun gezinssamenstelling is, maar daaruit kun je niet opmaken of iemand inkopen doet voor ontbijt, lunch of avondeten.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk, dan werken zowel ik als mijn vrouw fulltime. Geen kids. Uitgave aan eten zijn dus vooral avond eten en in het weekend ontbijt en soms avondeten.

Misschien dus ook handig om te vermelden voor welke eetmomenten je voedsel inslaat.

Voorbeeld Model:

Gezinsituatie: 2 Werkende Volwassenen
Voedselinkopen: Avondeten + Weekend (o(ontbijt),l (Lunch),a (Avondeten))

Input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37

Vrijdag

De Zwarte

EektheMan schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:27:
Ik zie hier nu vele verschillende bedragen staan, variërend van 150 Euro (student) tot 1500 Euro (mezelf, maar woon in Moskou wat gewoon duurder is) in de maand. Ik ben benieuwd waar die verschillen vandaan komen.

De posters geven wel aan wat hun gezinssamenstelling is, maar daaruit kun je niet opmaken of iemand inkopen doet voor ontbijt, lunch of avondeten.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk, dan werken zowel ik als mijn vrouw fulltime. Geen kids. Uitgave aan eten zijn dus vooral avond eten en in het weekend ontbijt en soms avondeten.

Misschien dus ook handig om te vermelden voor welke eetmomenten je voedsel inslaat.

Voorbeeld Model:

Gezinsituatie: 2 Werkende Volwassenen
Voedselinkopen: Avondeten + Weekend (o(ontbijt),l (Lunch),a (Avondeten))

Input?
Jij geeft €1500,- per maand uit aan voornamelijk avondeten en twee keer per week ontbijt? 8)7 Moskou of niet, dat vind ik echt vreselijk veel geld. Heb je dan nauwelijks andere kosten zoals schoonmaakmiddel, verzorgingsproducten etc?

Het lijkt mij dat de meesten met boodschappen bedoelen alles wat ze per week/maand nodig hebben om te leven qua voedsel, rekening houdend met eventuele kinderen of huisdieren. Beetje onoverzichtelijk om dat te gaan splitsen naar eetmomenten, non-food etc.
Wij hebben de laatste tijd wat meer dan €200,- pm uitgegeven, dat komt vooral omdat mijn vriendin veganistisch is gaan eten en omdat we vaker boodschappen doen bij de Ekoplaza en oriental (in Den Haag) én omdat we het erg druk hebben waardoor we niet in de gelegenheid zijn geweest om naar de Haagse Markt te gaan.
De afgelopen twee maanden is het ongeveer €250,- per maand. Mijn vriendin en ik + de kat (die niet zo heel kieskeurig is gelukkig)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

We geven wat meer uit doordat mijn vrouw vegetarier is. Ze houdt van fruit eten en dat is gewoon extreem duur. Komt ook nog eens bij dat wij vaak tot 's avonds laat werken wanneer de meeste winkels gesloten zijn (22.00u). Dus dan kom je automatisch bij de wat duurdere supermarkten uit die 24/7 geopend zijn zoals Azbuka. Daar ben je een 10tje kwijt aan een ananas of 6 Euro voor een chocoladereep. Dan gaat het gewoon hard. Heb voor de grap gekeken wat een Spaghetti met een potje tomatensaus/groenten en een gehaktbal zou kosten. Kom je ook op 20 Euro uit. Tel dan nog de vegetarische maaltijd van mijn vrouw erbovenop, plus drank en fruit, dan hoef je niet veel te doen om aan 1500 Euro te komen. (de eerste maand zaten we op 2500, dus ik ben al blij met 1500 ;-)

Anyways....non-food hoeft nou niet, maar als ik jouw uitgave van 200 zie, dan kan ik dat gewoon haast niet geloven. Ook toen ik nog in Amsterdam woonde kwam ik daar met de grootste effort niet aan. Kijk, dan wordt ik nieuwsgierig naar hoe je dat doet en of ik jouw situatie kan vergelijken met die van mij.

Je hebt een kat, dus dat maakt het nog een stukje knapper. Koop jij voor 7 dagen 3 maaltijden per dag, of is die 200 ook vooral avondeten en in het weekeinde meer maaltijden?

edit: Verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen zitten niet in die 1500 meegerekend...., maar dat kun je zo duur/goedkoop maken als je wilt. Ligt aan het vrouwtje :)

[ Voor 5% gewijzigd door EektheMan op 26-04-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik kom er ook nog steeds niet aan hoor...

Het zit nog steeds rond de 600/700 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/693Boodschappen.jpg

Als ik het zo optel, dan snap ik niet hoe mensen met een gezin op 200/300 euro komen.
Mischien dat ik aan de hand hiervan wat tips krijg.
Heb het zomaar even snel ingetikt.
Wel belangrijk...mag niet TEVEEL ten koste gaan van gemak. Wel een beetje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@ Eektheman: Poeh, dat zijn inderdaad nogal de bedragen zeg! Dure stad idd om in te wonen.

Wij doen het als volgt: We pinnen alletwee €100,- en doen dat in de aparte boodschappen portemonnee. Dat is dan ook de enige portemonnee die we meenemen als we boodschappen gaan doen, anders ga je toch snel "even bijpinnen". Van dat geld doen wij dan ook alle benodigdheden, inclusief dingen als wc papier, zeep, afwasmiddel etc. Over het algemeen kan het kattenvoer daar ook nog bij maar dat koopt mijn vriendin ook wel eens van haar eigen geld. Het is dan ook háár kat :P
Boodschappen doen we bij de AH, Aldi, Jumbo, Ekoplaza, Oriental en bij voorkeur ook op de Haagse markt. Daar heb je voor ongeveer €15 namelijk 20 kiwi's, 3 kilo bananen, 3 kilo appels en 3 kilo sinaasappels als je een beetje goed rondzoekt. Groente zoals bloemkool, broccoli, paprika etc. zijn ook niet duur maar ook daar geldt dat je even over de markt moet lopen om prijzen te vergelijken. Meestal kom je op €1/€2,- per bak of schaal.

Als avondeten maak ik regelmatig een grote pan rijst of quinoa. Deze kook ik apart, ondertussen gooi ik in een wok een ui, winterpeen, wat champignons, paprika. Op het laatste moment alles bij elkaar, even doorroeren en je hebt voor twee/drie dagen weer eten. Los daarbij dan wat groente en je eet voor weinig. Of aardappels uit de oven: Aardappels wassen, in blokjes snijden, wat kruiden en teentjes knoflook erbij, takje rozemarijn, door elkaar husselen en dan op 180 graden voor 45 min in de oven :9
Kant en klare dingen kopen we eigenlijk nooit, want die vinden we te duur en volgens mijn vriendin zitten er ook teveel slechte toevoegingen in :P .
Ontbijten doe ik met euroshopper havermout, wat melk en een beetje honing en een kiwi. Mijn vriendin ontbijt meestal met een zelfgemaakte smoothie. Fruit is van de markt dus spotgoedkoop. Lunch is gewoon zelfgesmeerde bammetjes met wat vleeswaar, kaas en/of pindakaas/pasta en mijn vriendin eet 's middags meestal wat groente/fruit.

We zijn alletwee ook niet van de dure boodschappen. Daarnaast halen we eigenlijk alles waar mogelijk in de aanbieding/bonus/etc.Wat nu dus wel om een groter budget vraagt is het boodschappen doen bij de Ekoplaza en de veganistische boodschappen.
Ook telt mee dat we nooit frisdrank en chips/snoep in huis hebben. Daarbij drinken we ook nooit, hoewel we voor eventuele visite nog wel wat in de kast hebben staan. Ik kwam er laatst achter dat die paar flesjes bier inmiddels al een paar maanden over datum waren... :P
Maargoed, voor ons is €200 pm inmiddels niet echt haalbaar en we zullen het waarschijnlijk moeten oprekken met €20/€30. Maar de uitdaging blijft om bij die 200 te blijven 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Vrijdag op 26-04-2013 13:38 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vrijdag schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:27:
@ Eektheman: Poeh, dat zijn inderdaad nogal de bedragen zeg! Dure stad idd om in te wonen.
Moskou is niet voor niets de duurste stad ter wereld om in te wonen: http://www.rtl.nl/compone...2_1430_Duurste_steden.xml ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

wildhagen schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:35:
[...]

Moskou is niet voor niets de duurste stad ter wereld om in te wonen: http://www.rtl.nl/compone...2_1430_Duurste_steden.xml ;)
Dat kan best kloppen. De huur zal een grote factor zijn. In Brussel betaalde ik voor 110m2 700 Euro per maand. Nu betaal ik voor 133m2 7640 Euro per maand. Kon ik in Brussel het gehele appartementsgebouw voor huren |:(

@Vrijdag, ah interessant. Quinoa (heerlijk met avocado en kruiden) en rijst zijn idd goedkoop en voedzaam. Quinoa was ik helemaal vergeten. Eens kijken of ik daar wat van kan scoren. Zo'n goedkope markt is wel heel lekker zeg. Ik denk dat ik nu wel zie hoe je op de 200 a 300 Euro uitkomt. Je zult denk ik wel een goede en grote vriezer moeten hebben?
Frisdrank heb ik zelf nooit, maar een biertje wel.

MMmm, het is dus zeker haalbaar. Dat is goed om te weten. Ik denk dat ik dat (in Brussel of A'dam) ook maar eens moet proberen. In Amsterdam gingen we nog wel eens naar de noordermarkt vlak bij ons huis, maar wij gingen vooral voor de lekkere hapjes, zoals olijven, pesto's, heerlijke broden, kazen, biomarkt etc. Waren we nog duur uit ;-)

edit: @readytoflow: Geweldig! LOL, hagelslag op de lijst. Stereotypes waar je als expat om kan gniffelen en een beetje heimwee doet opkomen. Made my day _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door EektheMan op 26-04-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
  • Laatst online: 19-03 20:06
damn, nu ben ik toch wel erg nieuwschierig naar jouw salaris als je alleen aan huur en eten al 9000,- kwijt bent.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35
Dat het uit is met m'n vriendin merk ik al in de portemonnee... Avondeten kan weer een stuk simpeler, tijdschriften komen er met mindere mate in en verzorgingsproducten voor haar kwamen meestal ook voor mijn rekening. Plus dat behalve bier er geen zoete mixdrankjes etc meer in huis hoeven komen :P

Streven is om te proberen naar €120/maand te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Quorton schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:21:
damn, nu ben ik toch wel erg nieuwschierig naar jouw salaris als je alleen aan huur en eten al 9000,- kwijt bent.
Het loon kan dan wel hoger dan in NL/BE liggen, maar de uitgaven zijn ook navenant. Echt heel veel win je er dus niet mee. Het gaat mij gewoon om de ervaring en het zien van de wereld. Is de hoofdreden voor mij geweest om in de ICT te stappen. Met een ICT opleiding en wat Engels kun je overal ter wereld terecht.

Als ik mijzelf kan voeden voor een lagere prijs, maar de kwaliteit gelijk kan houden, dan laat ik die kans op besparingen niet liggen. Weet nog vele goede doelen om het geld aan te spenderen ;-)

@ShitHappens, de DPC koe minder voeren schijnt ook goed te zijn voor de portemonnee ;-). Vriendin met benefits is nog goedkoper, alleen de rubberprijzen moet je in de gaten houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

EektheMan schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:09:
[...]

Dat kan best kloppen. De huur zal een grote factor zijn. In Brussel betaalde ik voor 110m2 700 Euro per maand. Nu betaal ik voor 133m2 7640 Euro per maand. Kon ik in Brussel het gehele appartementsgebouw voor huren |:(

@Vrijdag, ah interessant. Quinoa (heerlijk met avocado en kruiden) en rijst zijn idd goedkoop en voedzaam. Quinoa was ik helemaal vergeten. Eens kijken of ik daar wat van kan scoren. Zo'n goedkope markt is wel heel lekker zeg. Ik denk dat ik nu wel zie hoe je op de 200 a 300 Euro uitkomt. Je zult denk ik wel een goede en grote vriezer moeten hebben?
Frisdrank heb ik zelf nooit, maar een biertje wel.

MMmm, het is dus zeker haalbaar. Dat is goed om te weten. Ik denk dat ik dat (in Brussel of A'dam) ook maar eens moet proberen. In Amsterdam gingen we nog wel eens naar de noordermarkt vlak bij ons huis, maar wij gingen vooral voor de lekkere hapjes, zoals olijven, pesto's, heerlijke broden, kazen, biomarkt etc. Waren we nog duur uit ;-)

edit: @readytoflow: Geweldig! LOL, hagelslag op de lijst. Stereotypes waar je als expat om kan gniffelen en een beetje heimwee doet opkomen. Made my day _/-\o_
Inderdaad, ik weet niet of het kan waar jij woont maar hier in de buurt zitten allemaal van die tropische winkeltjes waar je van die enorme balen rijst kan kopen. Als je dan zilvervliesrijst neemt is dat ook nog eens gezond en het vult goed. Ook pasta gemaakt van het oergraan spelt is een goede maagvuller maar dat is soms wat duurder.
De markt is inderdaad echt ideaal, het enige nadeel is dat als je bijvoorbeeld een bak paprika's koopt het wel eens kan zijn dat er wat beurse plekken op zitten. Maar als je dat wegsnijdt hou je nog steeds heel veel over :)

We hebben geen vriezer, zelfs geen grote koelkast maar alleen tafelmodel met vriesvak. Dus is het soms wat tetris spelen met de spullen die in de koelkast moeten :P De eerste aankoop van vakantiegeld zal dan ook een vriezer worden. Helaas wel tafelmodel want we hebben alleen onder de trap nog plek.

Maar is er in Moskou niet ook een markt? Of buurten waar immigranten wonen die hun eigen winkeltjes hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik had hier ooit al eens gepost dat ik 200 tot 250 per maand uitgaf, maar de laatste maanden ben ik toch maar eens wat bewuster gaan shoppen. Alles wordt toch duurder (niet alleen boodschappen) en het leek me wel handig om toch eens te proberen her en der wat besparingen te doen.

Wat ik altijd deed:
- Veel boodschappen in het weekend (aan de hand van een boodschappenbriefje wat doordeweeks gaandeweg gevuld werd met dingen die "op" raakten), alles bij de Appie en C1000
- Doordeweeks af en toe wat verse dingen (altijd Appie omdat mijn trein daar stopt)

Wat ik nu doe is eigenlijk redelijk hetzelfde;
- Veel boodschappen in het weekend (aan de hand van een boodschappenbriefje wat doordeweeks gaandeweg gevuld werd met dingen die "op" raakten), maar dan pak ik eerst zaterdagochtend de aanbiedingen erbij en maak ik het rondje Lidl, C1000 en evt. Appie
- Doordeweeks af en toe wat verse dingen (altijd Appie omdat mijn trein daar stopt)

Verder (maar dat staat hierbuiten) lunch ik nog steeds in het bedrijfsrestaurant maar neem dan alleen iets vers zoals soep of salade, brood (of bolletjes) heb ik tegenwoordig bij mij, dat is een besparing van rond de 10 a 15 euro per week. Toch weer 40 a 60 per maand.

Anyways, terug naar de boodschappen, ik heb de pin-uitgaven van afgelopen maanden er ff bijgepakt (Aldi, C1000, AH, AH-To-Go, Kruidvat, etc);

Februari; 156 euro
Maart; 124 euro
April; 250 euro

Weet ongeveer wel waar dat hoge getal van april vandaan komt, waarschijnlijk heb ik in die periode vaker sigaretten bij de boodschappen gekocht waar ik dat normaal gesproken bij het tankstation of bij de Bruna doe en ik wat scheerspullen en cosmetica nodig had. Dat roken zorgt dus voor wat ruis op de lijn en sowieso is dat het volgende besparingspunt. Maargoed, met een gemiddelde van ongeveer 175 per maand heb ik toch wel een beetje bespaard in vergelijking met vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
400 euro per maand is echt niet veel voor 2 personen.

Normaal gesproken zit ik samen met mijn vriendin op 500 euro per maand. Ik heb weleens gekeken wat er gebeurt als ik echt zuinig aandoe, maar dan kom ik alsnog op 400 euro per maand. Dan eten we dus bijna geen toetjes meer, is er nauwelijks frisdrank in huis, geen koekjes en chocola meer, etc. Kortom: 400 euro per maand puur aan noodzakelijke boodschappen (eten, drinken, wc papier en af en toe handzeep ofzo).

En dan gaan we naar de Bas vd Heijden, niet eens de AH.

Nu eet ik af en toe wel voor 2 nadat ik gesport heb, maar toch :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:05
Hebben jullie het nu alleen over eten, of telt alles mee wat je in de 'supermarkt' koopt? Wij geven zo rond de 900 a 1000 euro per maand uit aan eten+persoonlijke verzorging voor 2 volwassenen en 2 kinderen (4jr en 1,5 jaar). Dat is dus inclusief pallets met billendoekjes/tissues, luiers, (tot voor kort) olvarit potjes, shampoo/deo/badspullen/tandpasta/tandenborstels/etc, maar exclusief lunch voor mijzelf en exclusief uit-eten/afhaal (+/- 2 a 3 x per maand).
Wel altijd vers en vaak wat duurder vlees/vleeswaren/kazen.

Volgens mij zitten we nog steeds aan de dure kant (al zaten we vorig jaar nog op >1000 euro/maand), maar omdat er geen enkele noodzaak is om hierop te bezuinigen doen we hier ook geen moeite voor. Ik ben wel redelijk verbaasd over de extreem lage maandkosten die sommigen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik reken alles. Gewoon de pin-uitgaven bij alle winkels als AH, c1000, kruidvat, etc.

1000 euro vind ik ook redelijk veel, maar ik heb geen idee wat kinderen kosten :)

Toch is het nog een redelijker getal dan wat ik sommigen hier zie posten, vooral de zeer lage waarden. Ik heb geen idee hoe iemand rondkomt van pakweg 80 a 100 euro in de maand. Misschien leven als een monnik?

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 26-04-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

wildhagen schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:35:
[...]
Link dan direct naar de bron...: :z

http://www.mercer.com/costofliving
http://www.mercer.com/costoflivingpr#City_rankings
http://www.mercer.com/pre...ost-of-living-survey-2012

Maar voor de rest is het voor de meesten hier niet echt relevant wat de boodschappen in Moskou kosten. Ik neem overigens aan dat er ook in Moskou best goedkopere winkels en markten te vinden zijn. Het ligt er maar net aan hoeveel moeite je er voor wil doen. Als je in Nederland alles in de avondwinkel en dure speciaalzaken haalt en niet op de aanbiedingen let dan ben je ook duur uit. Dat is gewoon een keuze. Ligt er ook maar net aan hoeveel je tijd waard is. Als jij bij een klant 100 Euro netto per uur kan declareren dan ben je wel gek als je die tijd gaat besteden aan het doorspitten van folders en omrijden voor aanbiedingen. Maar die luxe hbben de meesten hier helaas niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Vrijdag schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:12:
[...]
Als je dan zilvervliesrijst neemt is dat ook nog eens gezond en het vult goed. Ook pasta gemaakt van het oergraan spelt is een goede maagvuller maar dat is soms wat duurder.

Maar is er in Moskou niet ook een markt? Of buurten waar immigranten wonen die hun eigen winkeltjes hebben?
Oergraan spelt ken ik niet. Minder uitgeven is 1 ding, maar het gezond doen is weer iets anders. Quinoa doet beide. Goede tip. Spelt heb ik hier wel, doe ik in de muesli. Hennep zaadjes zijn ook erg lekker en gezond in de muesli alsook gedroogde pompoen. Walnoten.

Markt is er wel, maar zie de boel maar 10 a 11 uur vers te houden op je werk. Met een aantal dingen lukt dat, maar niet alles. Maar stel je niet te veel voor bij de marktprijzen hier. Heb daar een halve komkommer gehaald ( 150 roebel, ongeveer 3,75 Euro). 1 Bosje Broccoli (550 Roebel, 13,75), 5 Appels (83 Roebel, 2 Euro). Maaaaarrrr, er zijn zeker zaken die goede prijzen hebben. En dan bedoel ik semi-geprepareerd voedsel. Zuurkool met wat dingetjes? erdoorheen, salades etc. Vaak goedkoper dan dat je de ingrediënten los zou kopen.

Immigranten kant en klaar voedsel als Oezbeekse shoarma ea broodjes zijn eigenlijk best goedkoop (100 Roebel, 2,50 Euro). Maar niet echt in de buurt. Als ik er langskom, sla ik meteen voor een paar dagen in. Heerlijk. Er zit maar zoveel vrijetijd in een dag (of weekeinde eigenlijk), dat ik meestal beslis om niet helemaal naar die buurten te reizen, maar om leuke dingen te doen. Dat is helaas de afweging die je vaak moet maken, goedkoop eten of het leven ten volle benutten. Maar voedsel als Quinoa is gemakkelijk te krijgen, voedzaam en relatief goedkoop.

@fiber hieronder, je vindt hier veel nederlandse groenten. Vooral tomaten en paprika's. Fred en Ed emmers bv. Inderdaad aan schandalige prijzen. Maar dat is de prijs die je betaald als je niet in de EU woont. Import taxes zijn heel hoog. Geld gaat dus niet naar de bedrijven, maar de staat.
Verder vindt je wel mensen die groenten uit eigen tuin verkopen op straat. Maar dat trekt me niet zo.

[ Voor 10% gewijzigd door EektheMan op 26-04-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

EektheMan schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:53:
[...]
Maar stel je niet te veel voor bij de marktprijzen hier. Heb daar een halve komkommer gehaald ( 150 roebel, ongeveer 3,75 Euro). 1 Bosje Broccoli (550 Roebel, 13,75), 5 Appels (83 Roebel, 2 Euro)...
Dan wordt het bijna lonend om daar een groentewinkel te beginnen: In Nederland op de veiling groente en fruit inkopen en in Moskou verkopen. Geen idee of dat logistiek haalbaar is hoor... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

@fiber, maar de rode draad in dit draadje lijkt toch wel enigszins universeel te zijn. Naar de markt, de immigrantenwinkels met prima B-selecties, aardappel vervangers, versproducten, B-selectie supers, dagwinkels, broodmachine.......ehm meer?

Moskou, Luxemburg, Brussel, Taipei, bovenstaande geld overal zo'n beetje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:39:
Toch is het nog een redelijker getal dan wat ik sommigen hier zie posten, vooral de zeer lage waarden. Ik heb geen idee hoe iemand rondkomt van pakweg 80 a 100 euro in de maand. Misschien leven als een monnik?
Dat begrijp ik ook niet.. ik ben dat bijna alleen al kwijt aan eten voor op mijn werk elke maand :X 8 boterhammen per dag voor mij en 2 voor mijn vriendin.

Een pak ham kost 2 euro 40. Daar gaan er zo 15 van elke maand op. Oftewel: 36 euro.
Een pak kaas kost 2 euro 70. Daar gaan er een stuk of 10 van op. Oftewel: 27 euro.
Aantal halfjes brood elke maand: 30 a 65 cent = bijna 20 euro aan brood.

Totaal aan boterhammen wat ik dus gewoon overdag eet = 83 euro per maand.

Dan reken ik de Becel niet eens mee en heb ik nog geen avondeten etc. Ook ander beleg als chocoladevlokken of gebraden gehakt wordt dan ook niet meegerekend.

Beetje avondeten kost zo 6 euro per keer. Dan hebben we al snel 180 euro per maand aan avondeten.

Subtotaal is dus al 263 euro per maand.

Dan hebben we nog geen toetjes, geen drinken, geen thee, geen huishoudelijke artikelen en geen snacks.

Ik heb het ooit uitgezocht voor 1 maand en toen was de conclusie:

Eten voor overdag (brood en beleg) : 100 euro
Dranken (melk, thee, ice tea) : 40 euro
Avondeten (vaak iets met vlees) : 180 euro
Snacks (cup a soup, nibbits, chocola) : 25 euro
Huishoudelijke artikelen (wc papier, aftershave, vuilniszakken, afwastabletten, bakpapier, schoonmaakdoekjes, wasmiddel, handzeep) : 55 euro.

Totaal precies 400 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 26-04-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lethalis schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:24:
[...]
Een pak ham kost 2 euro 40. Daar gaan er zo 15 van elke maand op. Oftewel: 36 euro.
Ga je ham eens bij de Aldi halen. Lekkere, goede ham voor een redelijke prijs: (1,60 per 200 gram of zo)
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/images/big_2ab30364a02f80621f5206a95aedf60e.jpg
Een pak kaas kost 2 euro 70. Daar gaan er een stuk of 10 van op. Oftewel: 27 euro.
Doe eens niet zo lui, koop een kaasschaaf of een goed mes en koop je kaas aan een stuk ipv plakjes... Scheelt best in de prijs als je een beetje oplet.
Aantal halfjes brood elke maand: 30 a 65 cent = bijna 20 euro aan brood.
Dat is op zich redelijk goedkoop brood. Wellicht dat hele broden nog iets voordeliger zijn bij hetzelfde soort brood. Ik doe vaak 's avonds tegen sluitingstijd boodschappen en dan is het brood bij de AH vaak afgeprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Vandaar dat ik mijn lijstje eens zo had opgemaakt. Ik krijg het idee dat ik weinig kan besparen als ik niet 15x per maand spaghetti wil eten, gewoon beleg op mijn brood wil hebben en eens iets anders dan thee of water wil drinken. Of die personen rekenen geen wc papier, schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, Deo, shampoo, etc... mee

@Eektheman:
Wel een heel ander leefpatroon daar. Pas maar op als je terugkomt weer even rekening houden met de salarisverhouding dan...
Enne: De hel breekt los hier als er geen hagelslag is voor die kleine van 2,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:37:
Hebben jullie het nu alleen over eten, of telt alles mee wat je in de 'supermarkt' koopt? Wij geven zo rond de 900 a 1000 euro per maand uit aan eten+persoonlijke verzorging voor 2 volwassenen en 2 kinderen (4jr en 1,5 jaar). Dat is dus inclusief pallets met billendoekjes/tissues, luiers, (tot voor kort) olvarit potjes, shampoo/deo/badspullen/tandpasta/tandenborstels/etc, maar exclusief lunch voor mijzelf en exclusief uit-eten/afhaal (+/- 2 a 3 x per maand).
Wel altijd vers en vaak wat duurder vlees/vleeswaren/kazen.

Volgens mij zitten we nog steeds aan de dure kant (al zaten we vorig jaar nog op >1000 euro/maand), maar omdat er geen enkele noodzaak is om hierop te bezuinigen doen we hier ook geen moeite voor. Ik ben wel redelijk verbaasd over de extreem lage maandkosten die sommigen hier posten.
Wij streven naar maximaal 100 euro per week.. en dat is eten, drinken, persoonlijke verzorging, luiers en voeding voor de kleintjes. etc..

Enige wat er niet bij zit is kleding.
We redden het prima..
Er gaan ongeveer 4-5 broden per week door (6 euro totaal)
Beleg (10-12 euro)
Crackers en Cruesli 5-7 euro p/w

Avondeten kost ons gemiddeld 6-7 euro voor het gehele gezin. (45 euro per week)
Zitten we op 70 euro per week..
pak luiers per week a 9 euro
pot nutrilon a 10 euro.

Hebben we nog een tientje over.. dit gaat meestal op aan persoonlijke verzorging of schoonmaak artikelen..

Vlees halen we altijd in de aanbieding, kilo gehakt voor 3,50? gelijk 7-10kg in de vriezer..
snitzels of ander vlees? idem...

We eten ook 1x in de week iets van een maaltijd salade... kost nog geen 2-3 euro voor het gehele gezin om te maken..

En ja ik heb het over gemiddelden.. Soms geven we 300 euro in een week uit.. (bv luiers die in de aanbieding zijn etc) maar andere weken besteden we we maar 30 of 40 euro..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:45:
[...]
Ga je ham eens bij de Aldi halen. Lekkere, goede ham voor een redelijke prijs: (1,60 per 200 gram of zo)
De grap is dat de ham bij de Bas inderdaad vrij duur is. Zelfs bij de AH is de ham goedkoper.
Doe eens niet zo lui, koop een kaasschaaf of een goed mes en koop je kaas aan een stuk ipv plakjes... Scheelt best in de prijs als je een beetje oplet.

Dat is op zich redelijk goedkoop brood. Wellicht dat hele broden nog iets voordeliger zijn bij hetzelfde soort brood. Ik doe vaak 's avonds tegen sluitingstijd boodschappen en dan is het brood bij de AH vaak afgeprijsd
Bij de Bas is het brood idd best goedkoop. Bij de AH koop ik ook bijna alleen maar dat "gewone" volkoren brood en niet het dure brood dat vers wordt gebakken etc (zit meestal toch teveel rommel aan pitten enzo in dat tussen mijn tanden blijft zitten ;) ).

Maar de opmerking over lui zijn.. tsja, ik heb het druk genoeg met een hoop andere dingen. Boodschappen doen is iets wat even snel moet gebeuren, dus ik zie mezelf echt niet naar meerdere supermarkten gaan bijvoorbeeld. Ik ga gewoon naar de dichtstbijzijnde waar ik het meeste kan krijgen en dan haal ik zoveel mogelijk in 1 keer.

Ik ga de prijzen weleens vergelijken van kaas dat al gesneden is met kaas waar dat niet het geval is, om te kijken of het de moeite waard is.

Zodra ik verhuisd ben, heb ik wel genoeg ruimte om een serieuze vriezer neer te zetten. Vanaf dat moment wil ik mijn boodschappen nog maar 1 keer per week doen. Ik verwacht daarmee ook iets te besparen. Als ik het goed regel zal ik dan minder afval hebben. Dan kan ik bijvoorbeeld hele broden halen en alleen uit de vriezer pakken wat ik die dag nodig heb etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 27-04-2013 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 12:06
Ik zit met m'n vriendin op 300-350 euro in de maand, daar kopen we dan ook douchegel, wasmiddel e.d van.

Een krat bier gaat hier vaak 2 maanden mee en m'n vriendin drinkt 1 fles wijn per maand, chips ed hebben we ook amper in huis, ik eet zo een zak weg dus dat is meer voorkomen dan genezen :P

De enige winkel's op fietsafstand met veel boodschappen zijn de AH en de Lidl, dus daar doen we de boodschappen.

Begin vd week pakken we de aanbiedingen bij beide winkels er bij en stellen we een menu samen, dan doen we maandag middag boodschappen voor de hele week. Als ik het zo lees doen we het heel zo verkeerd nog niet, helemaal als je kijkt hoe veel ik eet ik ben 2.02m, 114 Kg en sport 4-5 pw :P

Ik kook 8 vd 10 keer en altijd alles vers, als ik wraps eet maak ik die ook zelf bijvoorbeeld, ook maak ik veel in de tajine, erg makkelijk en een kwestie van vlees, groente en kruiden, tomatensaus of bouillon er bij en 2/3 uur laten pruttelen, Turks of ander brood er bij en je hebt een pan super lekker en gezond eten. 3/4 x pw staat er gewoon Hollandse kost op tafel, stamppot of aardappel met een stuk vlees en groente.

Voordeel is wel dat m'n vriendin net als ik vrijwel alles eet.

De keuken word binnenkort verbouwd, er komt een koelkast met een grotere vriezer in dus kan er meer opgeslagen worden, ik haal veel voordeel uit de aanbiedingen van het vlees dat we eten, een zak aardappel en een stronk broccoli bv kost de wereld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Voor de gezinnen met kleine kinderen hier: luiers kochten wij altijd bij de Kruidvat. Wel opletten dat je de grootverpakking eigen merk pakt. Deze zijn ook nog eens als beste getest en wij vonden ze fijner dan een duur merk als Huggies of Pampers.

Gezien de in mijn ogen abnormale uitgaven september-februari van EUR 600,00 per maand alleen al bij de AH en Plus door mijn vrouw, heb ik een paar weken geleden haar pinpas ingenomen (in overleg, maar had het alsnog toch gedaan) en krijgt ze elke maandag EUR 70,00 van me voor boodschappen. Hierin zit alles wat bij de super gekocht kan worden. Haar sigaretten van 6,00 per pakje moeten er ook in. Ze rookt 1 per week. We hebben hier altijd fris in huis, evenals melk vla, toetjes en een kratje bier. Druiven en appels hebben we ook altijd. Ik eet graag Old Amsterdam en dat maakt per kg niet uit of het plakjes of een 500g stuk is, dus doe ik een verpakking van 8 plakken. Niet de 5 plakken want die is EUR 3,00 per kg duurder.

Hier wordt veel boterhamworst gegeten. Helaas worden er steeds meerdere verpakkingen open gemaakt. Mijn heeft e.o.a. tik waardoor ze vindt dat dwie worst vrij snel niet meer lekker is. Regelmatig zie ik open (en dichte!) verpakkingen in de vuilnisbak. Aaaaahhhh! Maximaal twee verpakkingen kopen per keer hoop ik dan maar.

Ze wil afvallen en sport daarom 2x per week. Prima toch? Maar hoe rijm je dat met zakken chips 0,5 tot 1,5 per dag? Door niet te ontbijten. Dus dat wordt het weekbudget inkrimpen zodat daar niets meer voor overblijft :)

EUR 121,00 krijgen we terug van de e-maatschappij, die gaat mooi op de spaarrekening ook al is het ongetwijfeld al virtueel uitgegeven. Ik heb nu de broek aan over ons geld :p

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hier rond de 250 p/m (60-70 p/w)afhankelijk of het simpel eten is (pizza) of uitgebreider (schotel) voor 2 volw. + kind 1,5j

Vandaag 55 afgetikt. Maar wij hebben bijna nooit tussendoortjes als chips, chocola, etc etc. Ik drink vooral water, paar keer koffie en soms eens bier of cola. Vrouw drinkt gem 2 pakken drinken (of aanmeng) p/w. Qua brood ben ik een grootverbruiker, nu gem 8-10 per dag met kipfilet/kalkoenfilet.

En we roken niet of andere verslavingen :P

Alles halen we bij Jumbo & Lidl en vaak vinden we ook leuke acties.

En @Pcdealer: daar halen wij het ook altijd voor de kleine

[ Voor 4% gewijzigd door ByteMe_ op 27-04-2013 10:12 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F3utus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-06-2022
PcDealer schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:58:

..Ze wil afvallen..... ...Door niet te ontbijten.
Niet ontbijten is nou niet de manier om af te vallen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
F3utus schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 07:59:
[...]

+1 had ik even over het hoofd gezien, en dan nog, die brinta,muesli, w/e kost 1-2 euro en eten wij allebei ook altijd sochtends. Dat is de belangrijkste maaltijd van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

F3utus schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 07:59:
[...]

Notice the sarcasm punctuation...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MaximusTG schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:25:
Zit het net ff op te tellen, deze maand zitten we op 250 euro met zn tweeën. Valt me nog best mee! Nou koop ik ook eigenlijk nooit halffabrikaten, en kook altijd zelf.
Dat scheelt heel veel inderdaad. Wij kopen ook altijd verse groente die we zelf bereiden en klein snijden (veel goedkoper als die zakjes) en mijn vriendin neemt gerust een hele kip mee die ze zelf gaat kruiden en in stukjes verdelen. Een keer per week boodschappen doen scheelt ook geld, omdat je jezelf dan aan een soort planning moet houden en je toch bij elk supermarktbezoek wel wat dingen koopt die niet op je planning staan.

Wij zijn met zijn tweeen voor 150 euro wel klaar en dan eten we vaak twee keer per dag warm. Alleen als we visite krijgen wordt het meer eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 01-05-2013 12:53 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Klinkt als een erg gezonde relatie, man met de broek aan, prima zo die gaat! Jij neemt tenminste je verantwoordelijkheid!
/mild sarcasme

Anyway, lijkt me eerder dat je 'n paar goede gesprekken zou moeten hebben dan 't innemen van 'n pinpas. Overigens vraag ik me af hoeveel kinderen jullie hebben?

De absolute ondergrens die beheerders en bewindvoerders als huishoudgeld accepteren is € 40 per week voor 'n alleenstaande, + € 20 voor de partner en + € 10 per kind. En dat kun je eigenlijk alleen vol houden als je ook ondersteuning vanuit de voedselbank krijgt.
Voor een stel in de schulden proberen we al snel richting € 85 per week te gaan. Overigens was de NIBUD-norm voor 'n stel in 2012 € 104 per week... met 1 kind € 117 per week... alleenstaande € 57 per week, alleenstaande met kind € 87.

@Hierboven: wij zijn juist goedkoper uit als we half-fabricaten en pakjes kopen. Ik ben een ontzettend moeilijke eter, en als ik echt vers haal dan heb ik óf te weinig variatie in wat ik eet, óf ik heb zoveel teveel dat ik veel moet weggooien. Ik mag nl. graag 5 soorten groenten tegelijk in de pan gooien, alleen een potje mais of 'n courgette gaat er bij mij niet in. Invriezen kan niet (dat eet ik niet meer) dus het is voor ons altijd een afweging: eet ik te weinig omdat ik 't niet lust (en dus eigenlijk teveel ongezond/snoepen), kopen we dure half-fabricaten of gooien we veel weg. Ja, ik weet het, het is 'n kwestie van discipline, maar dat is nou net wat ik niet heb ;) En dus hebben we er wat extra geld voor over om toch voldoende en (zo) gezond (als mogelijk) te eten.

[ Voor 29% gewijzigd door Ardana op 01-05-2013 14:45 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Ardana schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:38:
[...]

Klinkt als een erg gezonde relatie, man met de broek aan, prima zo die gaat! Jij neemt tenminste je verantwoordelijkheid!
/mild sarcasme

Anyway, lijkt me eerder dat je 'n paar goede gesprekken zou moeten hebben dan 't innemen van 'n pinpas. Overigens vraag ik me af hoeveel kinderen jullie hebben?

De absolute ondergrens die beheerders en bewindvoerders als huishoudgeld accepteren is € 40 per week voor 'n alleenstaande, + € 20 voor de partner en + € 10 per kind. En dat kun je eigenlijk alleen vol houden als je ook ondersteuning vanuit de voedselbank krijgt.
Voor een stel in de schulden proberen we al snel richting € 85 per week te gaan. Overigens was de NIBUD-norm voor 'n stel in 2012 € 104 per week... met 1 kind € 117 per week... alleenstaande € 57 per week, alleenstaande met kind € 87.
Dat van de Nibud lijkt er voor ons al iets meer op, ons gezin twee volwassenen 1 kleine van 11 maanden) wij zitten tussen de 125 en 150 euro per week. (veel verse groenten en fruit, iedere dag vlees en teveel lekkere dingen.., denk aan olijven,kaasjes gebak, etc) verder zijn er dan nog de losse dingen voor mijn vrouw van de drogist zoals make-up, creme's en soort van verzorg olie voor het haar deze komen apart voor gemiddeld 15 euro ofzo per week.

we level redelijk royaal denk ik maar als we opletten op wat we kopen scheelt het misschien twee tientjes per week... maandelijks dus richting de 600 euro aan boodschappen + spullen aan verzorging.

Wat eten mensen die zo weinig uitgeven op maandbasis? kan me niet voorstellen dat je voor 50-75 euro per week met 2 man klaar kan zijn? eet je dan iedere dag aardappels een goedkoop stukje vlees en iets van groente?
of grote pannen macaroni waar je 3 dagen van kan eten? geen toetjes misschien?

Ik veroordeel niemand en keur het zeker ook niet af maar het moet toch ergens vandaan komen?
wij halen zelf altijd onze spullen bij de bas van der heijden en de lidl en kopen vaak aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana, iedereen heeft een ander leef patroon..

De eisen die het nibud stelt zijn ruim voldoende om normaal van te leven..
Dit betekend niet dat als je minder kan besteden je perse slecht eet of ondersteuning nodig hebt van de voedselbank..

Laat eens 4x per week het vlees staan.. je hebt immers niet elke dag vlees nodig... of vervang het door een gekookt/gebakken eitje. en je bespaart met een gezin met 2 kinderen al zo 16-20 euro per week..

Frisdranken etc? Drink gewoon gemeentepils (kraanwater), evt beetje siroop erdoor.. evt in de avond neem je een glaasje sap of fris etc.. Kan je zo 10-20 euro per week aan drinken schelen..

Wat we ook vaak doen is bijvoorbeeld spagetti maken voor 2 dagen..

500gr macaroni : 40 cent (goedkoopste wat je kunt vinden
500gr gehakt ( 2 euro in de aanbieding)
Groentepakket 500gr 2 euro
spagetti mixen knorr 2,50 euro

ben je voor 7 euro klaar en heb je voor 2 dagen genoeg met 2 volwassen en 2 kleine kinderen..
Bak er eventueel een stokbroodje bij als je een grote eter bent..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:51:
[...]
Wat eten mensen die zo weinig uitgeven op maandbasis? kan me niet voorstellen dat je voor 50-75 euro per week met 2 man klaar kan zijn? eet je dan iedere dag aardappels een goedkoop stukje vlees en iets van groente?
of grote pannen macaroni waar je 3 dagen van kan eten? geen toetjes misschien?

Ik veroordeel niemand en keur het zeker ook niet af maar het moet toch ergens vandaan komen?
wij halen zelf altijd onze spullen bij de bas van der heijden en de lidl en kopen vaak aanbiedingen
Wij (2 volwassenen, 2 katten) geven ongeveer 75 euro per week uit aan boodschappen, meestal iets minder.
Vooral bij de Deen en de Dirk doen we onze boodschappen. En de Turkse groentenboer/winkel.

En je kan dan prima klaar zijn. Lekker vlees, vis, etc.
Het scheelt, denk ik, dat we niet uit pakjes eten, maar allebei zelf kunnen koken.

Edit:
Als je wil weten wat we zoal koken, is hier de (niet altijd even regelmatig onderhouden :P ) blog van mijn vriendin. Veel toetjes ook :P
Al kook ik meestal.
En hier de blog met haar lunch. Die wordt al wat beter onderhouden :)

[ Voor 64% gewijzigd door anandus op 01-05-2013 16:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:58:
[...]
En je kan dan prima klaar zijn. Lekker vlees, vis, etc.
Het scheelt, denk ik, dat we niet uit pakjes eten, maar allebei zelf kunnen koken.

Als je wil weten wat we zoal koken, is hier de (niet altijd even regelmatig onderhouden :P ) blog van mijn vriendin. Veel toetjes ook :P
Al kook ik meestal.
Ik hoop dat de hoeveelheden op de borden niet de echte hoeveelheden zijn.. "Aubergine met muntolie" of "Kipstoofpotje met witte wijn en prei" ziet er meer uit als een (wel lekker) hapje dan echt avondeten :P Ik denk dat ik ongeveer 3 keer zoveel eet qua hoeveelheid 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat zijn de borden zoals ze op tafel komen :) (de borden zijn formaat pizza)
En dat vult prima, hoor. Na een halve aubergine, een halve courgette en een bak rijst zit ik wel vol ;)
Bij die kip zat ook een ciabatta.

Maar misschien zijn we ook kleine eters, wie weet ;)

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 01-05-2013 15:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ardana schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:38:
[...]
@Hierboven: wij zijn juist goedkoper uit als we half-fabricaten en pakjes kopen. Ik ben een ontzettend moeilijke eter, en als ik echt vers haal dan heb ik óf te weinig variatie in wat ik eet, óf ik heb zoveel teveel dat ik veel moet weggooien. Ik mag nl. graag 5 soorten groenten tegelijk in de pan gooien, alleen een potje mais of 'n courgette gaat er bij mij niet in. Invriezen kan niet (dat eet ik niet meer) dus het is voor ons altijd een afweging: eet ik te weinig omdat ik 't niet lust (en dus eigenlijk teveel ongezond/snoepen), kopen we dure half-fabricaten of gooien we veel weg. Ja, ik weet het, het is 'n kwestie van discipline, maar dat is nou net wat ik niet heb ;) En dus hebben we er wat extra geld voor over om toch voldoende en (zo) gezond (als mogelijk) te eten.
5 soorten groenten, check, dat doen wij ook. Hoef je ook niet in te vriezen, de meeste verse groente blijft wel meer dan een week goed dus die Courgette kun je prima verdelen over een week.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Hier hebben we vaak aanbiedingen en we halen alles bij Jumbo / Lidl en alles bij elkaar (luiers kruidvat) ook rond de 75 euro

Om maar wat op te noemen
- bonen/aardappelschotel | andijvieschotel(wat overblijft invriezen)
- pasta maaltijden
- natuurlijk oudhollandse AVG en dit is echt van alles (verse groente minder als de invriesversies)
- Paella | rijst/groenten/bumbu | indonesische rijsttafel
- vers fruit elke week

En we komen niks te kort, denk aan 700-800 kc 's avonds wat gemiddeld genomen is.

[ Voor 7% gewijzigd door ByteMe_ op 01-05-2013 15:25 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!