Toon posts:

Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen?

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
FirePuma142 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:17:
[...]

Niet om het een of ander, maar €2000 van de €5000 oftewel 40% van je totale inkomen uitgeven aan boodschappen is geen haalbare kaart voor heel veel mensen.

Vaste lasten, geen boodschappen, beslaan al rond de 50% van het besteedbaar inkomen. Plak daar nog eens 40% bij en je hebt nog 10% over. Dat past niet, echt een illusie.
Dat jij je het niet kan voorstellen, betekent niet dat het niet haalbaar is. Maar goed, in ieder geval bedankt voor je bevestiging dat je fout zat met de hoogte van een modaal inkomen, scheelt toch weer de helft van de boodschappen. :+

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
GioStyle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Het heeft vooral met niet willen te maken.

Modaal inkomen in 2022 is €38.500. Dat is bruto per maand €3200, netto €2500. Twee keer modaal inkomen is €5000 netto.
Als je het over twee keer modaal hebt, moet je natuurlijk niet het netto salaris keer twee doen, maar het bruto salaris.

3200 bruto x 2 = 6400 bruto, daar blijft geen 5000 euro van over netto, maar zo'n 4200 euro.

The devil is in the details.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:57

Dennis1812

Amateur prutser

En daarbij gaan we er ook vanuit dat vakantiegeld per maand betaald wordt?

Jaarsalaris deel je toch door 13 en niet door 12?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hahn schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Als je het over twee keer modaal hebt, moet je natuurlijk niet het netto salaris keer twee doen, maar het bruto salaris.

3200 bruto x 2 = 6400 bruto, daar blijft geen 5000 euro van over netto, maar zo'n 4200 euro.
Waarom?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
Waarom in dit topic? ;)

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• Hahn
  • Nu online
:? Wat bedoel je waarom..? Je begint zelf notabene met 'modaal inkomen is €38.500 bruto' :D

Maar als je echt een onderbouwing wilt, sure:
Volgens het CPB was in 2011 het bruto modale inkomen € 33.000. Minder dan € 33.000 was dus beneden modaal en meer bovenmodaal. Een inkomen van € 66.000 wordt dubbel modaal of ook wel 2x modaal genoemd.

[Voor 39% gewijzigd door Hahn op 29-03-2023 14:14]

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:38
Hahn schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Ik lees twee keer een modaal inkomen (twee personen die elk een modaal inkomen) binnenharken en dan is het wel het netto salaris (van 1x modaal_ keer twee (mogelijk zelfs nog meer als er jonge kids in het spel zijn).

Als het gaat om één persoon met een dubbelmodaal inkomen, dan gaat het inderdaad om bruto x2, maar netto een minder grote sprong (relatief).

• Hahn
  • Nu online
Mijre schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:16:
[...]

Ik lees twee keer een modaal inkomen (twee personen die elk een modaal inkomen) binnenharken en dan is het wel het netto salaris (van 1x modaal_ keer twee (mogelijk zelfs nog meer als er jonge kids in het spel zijn).

Als het gaat om één persoon met een dubbelmodaal inkomen, dan gaat het inderdaad om bruto x2, maar netto een minder grote sprong (relatief).
Goed punt, dat verklaart mogelijk een boel.

@FirePuma142 had het volgens mij over dubbelmodaal met 4000 euro netto. Als @GioStyle het over 2x een modaal salaris had, want 2 mensen verdienen allebei modaal, dan is 5000 euro óók correct. Maar dan hadden jullie het niet over hetzelfde.

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 29-03-2023 14:22]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Grutto.com denk ik. Grutto.nl is van de vogelbescherming :D
Oeps :+ Ja die dan.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
GioStyle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:53:
[...]

Dat jij je het niet kan voorstellen, betekent niet dat het niet haalbaar is. Maar goed, in ieder geval bedankt voor je bevestiging dat je fout zat met de hoogte van een modaal inkomen, scheelt toch weer de helft van de boodschappen. :+
Wat @Hahn zegt: In je eentje dubbel modaal verdienen of met zijn tweeën, scheelt ook ongeveer dat bedrag :+ Weinig fout aan, ik zie je inhoudelijke reactie graag verschijnen.

Qua haalbaarheid, je kunt er het Nibud op na slaan. Grofweg 90% kwijt zijn aan je vaste lasten plus boodschappen, laat slechts 10% over voor brandstof, kleding, uitjes, sparen, etcetera. Het is gewoon niet realistisch.

Ik hoor graag waarom je 40% van het totaal besteedbaar inkomen aan slechts boodschappen wel realistisch dan wel haalbaar vindt.

[Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 29-03-2023 14:59]

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:43

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

PepsiNL1 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:08:
[...]

Precies. En Coop zit er volgens mij ook niet bij. Heeft ook wel behoorlijk aantal winkels nog. Dus dit onderzoek slaat eigenlijk nergens op, als de helft van de ketens niet mee doet.
Coop wordt/is Plus, mss dat ze dat al hebben meegenomen.

De Spar mist ook nog trouwens. Die is sowieso duurder dan de Plus.

[Voor 8% gewijzigd door Dwarlorf op 29-03-2023 15:47]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:59
Laat ik ook eens een duit in het zakje doen.

Gezinssamenstelling : 2 volwassenen
Huisdieren : Geen
Eetpatroon : Gezond, en +- 4x per week vega.
Boodschappen: Wekelijks (bij de Lidl, enkele zaken bij de AH).

Uitgaven:
2018: € 354,52 per maand
2019: € 349,49 per maand
2020: € 336,24 per maand
2021: € 390,18 per maand
2022: € 462,37 per maand
2023: € 499,34 per maand

Ik hou al jaren alle uitgaven van ons bij. Bovenstaande is het gemiddelde per maand voor dat jaar. De inflatie is goed zichtbaar. Disclaimers: dit zijn alle uitgaven die wij doen in supermarkten (inclusief drogmetica en nonfood, exclusief uiteten (wat we zeer sporadisch doen)). We kopen louter huismerken. Drinken geen frisdrank, slechts water, koffie, thee en soms limonade. Daarentegen ben ik een relatief grote eter. Mijn onderhoud is ongeveer 3600kcal (de hoeveelheid om niet af te vallen en niet aan te komen).

Als we extreem ons best doen zouden we hier nog iets af kunnen schaven als we alle franjes eraf halen (geen chipje meer in het weekend, etc.). Maar de rek is hier verder echt wel uit. Ik kijk daarom met bewondering naar de tweakers die hier nog significant onder zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:06
OosterF schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:38:
Laat ik ook eens een duit in het zakje doen.

Gezinssamenstelling : 2 volwassenen
Huisdieren : Geen
Eetpatroon : Gezond, en +- 4x per week vega.
Boodschappen: Wekelijks (bij de Lidl, enkele zaken bij de AH).

Uitgaven:
2018: € 354,52 per maand
2019: € 349,49 per maand
2020: € 336,24 per maand
2021: € 390,18 per maand
2022: € 462,37 per maand
2023: € 499,34 per maand

Ik hou al jaren alle uitgaven van ons bij. Bovenstaande is het gemiddelde per maand voor dat jaar. De inflatie is goed zichtbaar. Disclaimers: dit zijn alle uitgaven die wij doen in supermarkten (inclusief drogmetica en nonfood, exclusief uiteten (wat we zeer sporadisch doen)). We kopen louter huismerken. Drinken geen frisdrank, slechts water, koffie, thee en soms limonade. Daarentegen ben ik een relatief grote eter. Mijn onderhoud is ongeveer 3600kcal (de hoeveelheid om niet af te vallen en niet aan te komen).

Als we extreem ons best doen zouden we hier nog iets af kunnen schaven als we alle franjes eraf halen (geen chipje meer in het weekend, etc.). Maar de rek is hier verder echt wel uit. Ik kijk daarom met bewondering naar de tweakers die hier nog significant onder zitten.
Wij, 2 volwassenen zitten op ca. € 600 per maand en hebben 2 katten.
Houden wel van luxe en af en toe uiteten gaan. Werken hard (zoals velen Nederlanders) en willen dus ook wel kunnen genieten zo nu en dan. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wij hebben 'noodgedwongen' ons budget verhoogd omdat het echt heel veel moeite kost om er onder te blijven.
Budget was €650, is nu €700.
In alle eerlijkheid is €700 weer wat aan de ruime kant en proberen we nog steeds onder de €650 te blijven, maar we zitten de hele tijd er net boven (ene maand €660, andere maand €670, etc).
2 volwassenen, 2 kinderen, 2 katten.

Edit: Dit is excl uit eten, daar leggen we €20 per maand voor opzij, gaan ongeveer tweemaal per jaar uit eten.

[Voor 37% gewijzigd door anandus op 29-05-2023 11:33]

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee