Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
aljooge schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:41:
Valt me wel op hoeveel mensen hier dingen niet meerekenen. Verzorgingsproducten, uitgaven bij de bakker, uit eten gaan, bars, even iets tussendoor onder weg, het eten van de huisdieren, alcohol en tabak enzovoort. Met zo'n manier van boekhouden heb je eigenlijk te weinig inzichten in je daadwerkelijke uitgaven en vergeet je dat op dit soort dingen veel te besparen valt.

Wat me verder opvalt zijn de mensen die denken te besparen met aanbiedingen te stoppen in een vrieskist. Die vriezer verbruikt veel stroom en moet je in x aantal jaar afschrijven. Dan moet je het hele jaar door wel erg scherpe aanbiedingen inkopen wil dit uit kunnen.
Je stopt toch nog wel meer eten in een vriezer dan alleen de aanbiedingen lijkt me? Hier ligt er diepvriesgroente en fruit in, ijs, ijsklontjes, brood, maaltijden die ik al gekookt heb voor later, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:21
mwa schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Wat je uitgeeft in de bar schaar jij onder boodschappen?
Misschien budgetteren wij juist heel duidelijk waardoor je juist overzicht creëert.
bespaar op je boodschappen, ga drinken in de kroeg!

Zonder gekheid, alles dat je consumeert behoort bij mij tot eten en drinken. Even een broodje halen in het centrum, s avonds iets halen bij de snackbar even iets meenemen op het station, en ook die bak koffie met iets erbij op het terras en een biertje. Al dit soort uitgaven zorgt ervoor dat je thuis minder hoeft te kopen in de supermarkt en je minder kwijt bent aan aan boodschappen.

Dat dure biertje in de bar zorgt ervoor dat je een goedkoop biertje thuis minder hoeft te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

aljooge schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:47:
[...]

Zonder gekheid, alles dat je consumeert behoort bij mij tot eten en drinken. Even een broodje halen in het centrum, s avonds iets halen bij de snackbar even iets meenemen op het station, en ook die bak koffie met iets erbij op het terras en een biertje. Al dit soort uitgaven zorgt ervoor dat je thuis minder hoeft te kopen in de supermarkt en je minder kwijt bent aan aan boodschappen.

Dat dure biertje in de bar zorgt ervoor dat je een goedkoop biertje thuis minder hoeft te kopen.
Maar jij benoemt nu meerdere dingen waar je prima op kunt bezuinigen door ze volledig weg te strepen. Je zult er eigenlijk ook niet om lijden. Ja tuurlijk als ik twee koffie in een thermoskan meeneem voor in de auto kost mij dat ook zo'n 40ct aan koffiebonen, maar het is een grote besparing t.o.v. twee koffie bij twee tankstations onderweg.

Hiernaast zijn de maandelijkse boodschappen ook heel goed per maand te vergelijken .. oké in ieder geval over meerdere maanden als je bijvoorbeeld je toilet-papier hierin ook meeneemt wat je bijv. elke zes weken onder de boodschappen schaart. Ik ben bijv. nog steeds bezig met de tandpasta die ik online in een six pack gekocht heb in 2022. Dit in een inflatie-analyse meenemen (toch wel hot in de laatste ~zes maanden) is lastig tot onmogelijk. En in ieder geval niet mogelijk met dezelfde inspanning als het vergelijken van de maandelijkse boodschappen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Frieda schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:44:
[...]

Je stopt toch nog wel meer eten in een vriezer dan alleen de aanbiedingen lijkt me? Hier ligt er diepvriesgroente en fruit in, ijs, ijsklontjes, brood, maaltijden die ik al gekookt heb voor later, etc.
Hier heb je ook gelijk in. Je stopt er ook maaltijden in, brood en dergelijke. Voor zoiets heb je geen hele grote vrieskist nodig. Wanneer het wel uitkan is voor eigen geproduceerd voedsel zoals groente uit de moestuin of geslacht vlees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dennis1812 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:27:
Ach, het is altijd Of bij de kruidvat Of de trekpleister wel in de aanbieding.
't Is hier dan niet in de aanbieding; maar dan pas tegen de reguliere prijs te koop! O-)

Wat ze hier in NL een aanbieding noemen, is bij onze Oosterburen vaak de gewone prijs. :Y

De KvW heeft er zelfs een keer een uitzending over gemaakt:
https://kro-ncrv.nl/persb...ringsdienst-van-waarde-11
https://www.npostart.nl/k...rde/15-04-2021/KN_1725007

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 16-03-2023 22:03 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:39
aljooge schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:47:
[...]

Beter nog, koop een jacht en huur 10 man personeel in. Alles wordt voor je geregeld,je hebt een heerlijk leven en je boodschappenkosten zijn 0 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:44
Frieda schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:44:
[...]

Natuurlijk is een vriezer sowieso wel handig om te hebben. Maar het scheelt nogal in formaat of je een vriezertje hebt met daarin ongeveer een weekvoorraad aan diepvries producten en ingevroren porties, of een vriezer die groot genoeg is om echt in bulk te kopen.

Wij hebben een vriezer met 3 laden. Das net genoeg voor een week. 1 lade voor brood en afbakbroodjes, 1 lade groenten, vlees en snacks, 1 lade met bakjes ingevroren maaltijden voor als de zorgmedewerker hier in huis avonddienst heeft. Zomers is er amper nog plek voor een paar ijsjes.

Daar kunnen we echt niet even een geportineerd vleespakket van 5kg bij stoppen. Dan houden we geen ruimte meer over voor het brood bijvoorbeeld. Maar het brood kopen we al in de brooddag-aanbieding van onze bakker (3 hele broden naar keuze voor een aantrekkelijke prijs).
Ga je voor bulk invriezen, zit je dus al snel vast aan een tweede (grote) vriezer

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ivow85 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:37:
[...]

Natuurlijk is een vriezer sowieso wel handig om te hebben. Maar het scheelt nogal in formaat of je een vriezertje hebt met daarin ongeveer een weekvoorraad aan diepvries producten en ingevroren porties, of een vriezer die groot genoeg is om echt in bulk te kopen.

Wij hebben een vriezer met 3 laden. Das net genoeg voor een week. 1 lade voor brood en afbakbroodjes, 1 lade groenten, vlees en snacks, 1 lade met bakjes ingevroren maaltijden voor als de zorgmedewerker hier in huis avonddienst heeft. Zomers is er amper nog plek voor een paar ijsjes.

Daar kunnen we echt niet even een geportineerd vleespakket van 5kg bij stoppen. Dan houden we geen ruimte meer over voor het brood bijvoorbeeld. Maar het brood kopen we al in de brooddag-aanbieding van onze bakker (3 hele broden naar keuze voor een aantrekkelijke prijs).
Ga je voor bulk invriezen, zit je dus al snel vast aan een tweede (grote) vriezer
offtopic:
Wordt wat OT, maar dit is ook exact de reden waarom wij van onze 3 lade vriezer over gegaan zijn op een 360L model. Kostte een flinke duit, maar een gedegen merk, relatief zuinig en met z'n tweeën kunnen we mooi geportioneerd inslaan en invriezen. De prijs van de elektra /jr halen we er alleen al uit met de 1kg kip in de aanbieding t.o.v. constant buiten korting/bulk 200/250gr kip te moeten kopen. (1kg voor 8,75 wat 5 stukken is <> gemakswinkelen bij de AH 3,59 voor diezelfde 200gr dus 1,84€ per maaltijd duurder 8)7 )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Wat me verder opvalt zijn de mensen die denken te besparen met aanbiedingen te stoppen in een vrieskist. Die vriezer verbruikt veel stroom en moet je in x aantal jaar afschrijven. Dan moet je het hele jaar door wel erg scherpe aanbiedingen inkopen wil dit uit kunnen.
als ik brood koop, 2 euro per stuk , 2e gratis, heb ik al 2 euro bespaard. En dat is dan voor 1 week. We doen elke week boodschappen, zeg 50 weken per jaar. Als deze aanbieding elke week zou zijn, zou dat al 100 euro per jaar schelen.

Als ik een tafelmodel vrieskast zo hebben (cijfers van Coolblue gehaald), zo dat tussen de 50 en 100 euro per jaar zijn (0,40 per kWh). Dus dan heb je alleen door het brood al bespaard.

En zoals al genoemd, een vriezer voorkomt ook dat je eten weg moet gooien (omdat je teveel gemaakt hebt), wat ook weer de aanschaf scheelt. En zeker als je alleen bent, het is meestal goedkoper om voor 2 te koken dan voor 1. Zowel in aanschaf van de ingredienten als in de verbruikte energie.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Die vrieskist gebruikt 250 kWh per jaar. Dat is zonder panelen zo'n €120,- ofwel €2.50 per week. Aanschaf vrieskist was €350, zeg in 10 jaar afgeschreven. Dat haal ik er wel uit met in bulk kopen hoor. Zie het voorbeeld van de kipfilet voor €7,- de kg tov de €8.75 voor 500 gram waar ik op reageerde. We kopen nu 6 broden tegelijk in de aanbieding, er liggen nu altijd pizzas in de vriezer, waar we deze voorheen nog wel eens bestelden. Tomatensoep maak ik zelf in bulk van eigen tomaten, maar afgelopen zomer 25 kg tomaten weg moeten geven omdat ik geen ruimte meer had.

Ook woon ik in een dorp zonder supermarkt, en de dichtstbijzijnde is 7 km verderop. Dan wil je echt wel genoeg vriesruimte hoor. Heen en weer rijden kost gewoon een liter benzine. Nee, je idee klopt (voor mij) zeker niet.

edit: er waren er nog wat meer die het niet met je eens zijn zie ik nu

[ Voor 3% gewijzigd door robkrekel op 17-03-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
BroWohsEdis schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:46:
Net 8,50 voor 500g kipfilet mogen neerleggen, gaat toch nergens meer over zo.
Ik bestel mijn kip online. Nadeel is dat je het per 6 kilo moet bestellen, voordeel is 8 euro de kilo.
Volgens mij is het halen bij de slager ook goedkoper dan 8,5 voor 500g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:26:
[...]

als ik brood koop, 2 euro per stuk , 2e gratis, heb ik al 2 euro bespaard. En dat is dan voor 1 week. We doen elke week boodschappen, zeg 50 weken per jaar. Als deze aanbieding elke week zou zijn, zou dat al 100 euro per jaar schelen.

Als ik een tafelmodel vrieskast zo hebben (cijfers van Coolblue gehaald), zo dat tussen de 50 en 100 euro per jaar zijn (0,40 per kWh). Dus dan heb je alleen door het brood al bespaard.

En zoals al genoemd, een vriezer voorkomt ook dat je eten weg moet gooien (omdat je teveel gemaakt hebt), wat ook weer de aanschaf scheelt. En zeker als je alleen bent, het is meestal goedkoper om voor 2 te koken dan voor 1. Zowel in aanschaf van de ingredienten als in de verbruikte energie.
Je vergeet de afschrijving. Als je een vrieskist koopt, ben je zo ongeveer 800 euro kwijt. Schrijf je die in 8 jaar af, dan ben je per jaar 100 euro kwijt.

Plus nog een keer dat je een reeele kans loopt dat op het moment de vrieskist defect raakt, je niet thuis bent en de gehele inhoud vanwege voedsel veiligheidsredenen kan weggooien.

Je neemt ook niet mee dat dat brood bij verschillende supermarkten vaker in de aanbieding is, zodat je deze een flink deel van het jaar ook gewoon brood in de aanbieding hebt.

Oftewel is de winst minder groot dan die lijkt en zijn je berekende kosten flink te laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:50
aljooge schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:08:
[...]

Je vergeet de afschrijving. Als je een vrieskist koopt, ben je zo ongeveer 800 euro kwijt. Schrijf je die in 8 jaar af, dan ben je per jaar 100 euro kwijt.

Plus nog een keer dat je een reeele kans loopt dat op het moment de vrieskist defect raakt, je niet thuis bent en de gehele inhoud vanwege voedsel veiligheidsredenen kan weggooien.

Je neemt ook niet mee dat dat brood bij verschillende supermarkten vaker in de aanbieding is, zodat je deze een flink deel van het jaar ook gewoon brood in de aanbieding hebt.

Oftewel is de winst minder groot dan die lijkt en zijn je berekende kosten flink te laag
2e hands vriezer waar de kop af is van een 1-2 jaar oud scheelt een hoop, van een goed merk. Afschrijving gaat sterk omlaag.

De vriezers die ik hier gehad heb in mijn leven zijn nog nooit kapot gegaan. Recentelijk voor het eerst een koelkast moeten vervangen maar die zat er al in toen ik het huis kocht, en was een goedkoop prul en van het etiket te herleiden naar 2004 als productiedatum.

Bij defect kan een moderne vriezer onder normale omstandigheden 24-48 uur je producten dermate koel houden dat het niet bederft. Je moet dus al ergens gaan logeren/op vakantie gaan wil dat gebeuren.

Inkoop van welke producten en waar laat ik dan even buiten beschouwing, daar heb ik mijn eigen ideeën over en licht ik nog wel een keer toe als ik meer tijd heb.

Dus ja tuurlijk, je moet een beetje scherp zijn/mazzel hebben maar het kan echt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij heb je voor 400 euro ook een goede vriezer en doe je daar wel langer dan 8 jaar mee. Met mijn 200 gulden vriezer heb ik 20+ jaar gedaan (was eerste A label, kwam voor de stroombesparing niet uit hem te vervangen, heb hem weggedaan omdat ik een grotere wilde).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 18:09
[...]

Behalve dat het ook voor minder dan 800 euro kan is een vriezer een luxe item.
Als ik via toogoodtogo bij de appie 5 L&P broden krijg voor 3 euro en ik kan ze in de vriezer stoppen dan verdien ik al 12,- euro.
Vind ook niet dat je een complete afschrijving moet halen op de besparen van boodschappen. Als het kan, prima. Zo niet is het een extra gemak (luxe)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Dwarlorf schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:14:
[...]

Ja, ik heb wel eens een aanbieding gekocht in NL dat er vlakbij komt. Maar mijn geld krijgen ze alleen als het echt niet anders kan. Ik vind het bizar dat we hier gewoon (meer dan) het dubbele betalen.

En heb je dan ook altijd dezelfde favoriete producten in de aanbieding? Ik ben nogal kieskeurig en wil altijd hetzelfde product gebruiken. En ook niet wachten tot de aanbieding
Onder aan de streep is het gras echt niet groener in Duitsland. We kunnen hier zaken ook goedkoper maken als we het minimumloon, AOW, en nog meer op Duits niveau brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:39

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Frame164 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:15:
[...]

Onder aan de streep is het gras echt niet groener in Duitsland. We kunnen hier zaken ook goedkoper maken als we het minimumloon, AOW, en nog meer op Duits niveau brengen.
Wellicht, het gaat altijd ten koste van wat anders. En we zijn natuurlijk ook 2 verschillende landen dus een 1 op 1 vergelijking gaat enigzins mank. Misschien is mijn logica flawed maar als het uit kan 1+1 constant aan te bieden worden we dus "genaaid" wanneer we geen "1+1 product kopen" want ze gaan er echt geen verlies op draaien. Maar goed, ik ben geen econoom. Ik ben wel blij dat ik goedkoop in Duitsland terecht kan.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:52

Honesty

kattenneus!

Waar ik ieder jaar het een beetje monitor en kijk hoeveel geld we gemiddeld per maand aan de boodschappen uitgeven zie ik het toch gestaag toenemen. Ooit begonnen met 400 per maand voor 4 personen(2 ouders, 10 en 12) verleden jaar was het nog 500 maar vanaf dit jaar gaat het meer nog naar de 600(de kinderen zijn nu wel 14 en 16 dus dan kan ook invloed hebben)
Voor de rest doen we nog steeds hetzelfde.

Ik loop alle aanbiedingen langs en maar aan het begin van de week een planning wat ik iedere dag kook(geen pakjes) en combineer dan zoveel mogelijk de aanbiedingen maar ook dat er niks weggegooid hoeft te worden.
Dus maandag koop ik verse spinazie, maandag salade met verse spinazie en rond de donderdag gaat alles wat over is de lasagne in.
Ik hou van tosti en geroosterd brood, dus koop vaak bij de jumbo(brood van gisteren) en kijk dan meteen wat er in de eurobak ligt. Voornamelijk vlees pak ik dan mee. Mijn vrouw is veganistisch en omdat we nog in transitie zitten moeten we nog wennen en kost dat nu nog iets meer. Ze schoomt zich niet om de Ekoplaza in te lopen en die leeg te kopen, of veganistische kroketten a 20 euro terwijl vleeskroketten nog geen 5 euro kosten. Maar geen vlees eten is vaak ook weer goedkoper dus ik denk dat het wel op hetzelfde uitkomt.

Qua budget maakt het niet uit wat je er in stopt, ik doe alleen boodschappen, schoonmaakmiddelen, makro, sligro. Soms als ik whisky online bestel dan komt dat in mijn vrije tijds budget en niet bij de boodschappen maar laatst had ik ook een doos Barollo wijn gekocht bij de Makro(voornamelijk om weg te geven als bedankjes) en die kwam wel gewoon bij de boodschappen.
Vergelijken is toch moeilijk, want onze kinderen zijn nu groter dan paar jaar geleden en eten meer, maar ik en mijn vrouw eten ook anders, om maar te zwijgen van de inflatie.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Boodschappen doe ik altijd bij de Dirk en mijn lijstje was altijd rond de 12 a 13 euro (ik leef heel basis vanwege bewind en leefgeld). Nu is dat gewoon 22 a 23 euro. Halvarine was altijd 50 cent, nu een euro. Cheddar kaas 80 cent, nu 1,55 ofzo. Alles is letterlijk twee keer zo duur geworden. Ik kijk dan ook altijd naar afgeprijsde producten die bijna over datum zijn (gele sticker bij Dirk).

En ik ben een grote eter. Als ik bijvoorbeeld een grote pan met pasta zou maken, waar normaal een gezin van 4 van kan eten, eet ik dat in m'n eentje op. Mensen zeggen je moet eten maken voor een week, maar dat gaat bij mij niet op want dat is in 2 dagen op en de ingrediënten om een gerecht te maken zijn gewoon te duur, daarom eet ik vaak magnetronmaaltijden. Dus ja, wat moet iemand doen, die een grote eter is en een beperkt budget heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
chim0 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:16:
Boodschappen doe ik altijd bij de Dirk en mijn lijstje was altijd rond de 12 a 13 euro (ik leef heel basis vanwege bewind en leefgeld). Nu is dat gewoon 22 a 23 euro. Halvarine was altijd 50 cent, nu een euro. Cheddar kaas 80 cent, nu 1,55 ofzo. Alles is letterlijk twee keer zo duur geworden. Ik kijk dan ook altijd naar afgeprijsde producten die bijna over datum zijn (gele sticker bij Dirk).

En ik ben een grote eter. Als ik bijvoorbeeld een grote pan met pasta zou maken, waar normaal een gezin van 4 van kan eten, eet ik dat in m'n eentje op. Mensen zeggen je moet eten maken voor een week, maar dat gaat bij mij niet op want dat is in 2 dagen op en de ingrediënten om een gerecht te maken zijn gewoon te duur, daarom eet ik vaak magnetronmaaltijden. Dus ja, wat moet iemand doen, die een grote eter is en een bepreekt budget heeft?
Ik merk het ook, zeker als je al jaren vrij basic producten eet zoals volle melk, roomboter, volkorenbrood, eieren, groente en vlees. Echt alles is bijna of volledig over de kop gegaan.
Dan zijn er nog producten die een gewijzigde receptuur hebben waardoor je (al jaren naar de duurdere opties moet grijpen) zoals pindakaas of de eigen merk yoghurtdrink (voor de kinderen).

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wij zaten altijd op 150 per week inclusief persoonlijke verzorging en schoonmaak en dergelijken. Dat was goed te doen voor 2 volwassenen.

Nu niet meer. Alles is gewoon heel duur geworden. Waar we eerst altijd wel geld “over” hielden, is dat nu zeker niet het geval meer, ondanks dat ik veel beter oplet op aanbiedingen en dure producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:05

Shabbaman

Got love?

En ik ben een grote eter. Als ik bijvoorbeeld een grote pan met pasta zou maken, waar normaal een gezin van 4 van kan eten, eet ik dat in m'n eentje op. Mensen zeggen je moet eten maken voor een week, maar dat gaat bij mij niet op want dat is in 2 dagen op en de ingrediënten om een gerecht te maken zijn gewoon te duur, daarom eet ik vaak magnetronmaaltijden. Dus ja, wat moet iemand doen, die een grote eter is en een beperkt budget heeft?
Maar als je een grote eter bent met een beperkt budget: waarom eet je dan magentronmaaltijden? Die zijn toch niet goedkoop (of mis ik iets?) en ook niet ruim bemeten.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Shabbaman schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:26:
[...]

Maar als je een grote eter bent met een beperkt budget: waarom eet je dan magentronmaaltijden? Die zijn toch niet goedkoop (of mis ik iets?) en ook niet ruim bemeten.
Klopt maar een gemiddelde magnetronmaaltijd kost rond de 4 euro en bij over de datum 3 euro en vult best goed (ik eet er veel brood bij, is een Bulgaarse gewoonte) maar ingrediënten voor een pan met pasta kost, zoals ik hem maak, rond 10 a 12 euro en dan zitten er echt geen rare dingen in, dus daar heb ik 3 magnetronmaaltijden voor en ik eet wel 3 borden pasta op maar niet 3 magnetronmaaltijden (bij de pasta eet ik geen brood). En een Hollands prakje (groente vlees en aardappelen) kan je helemaal vergeten want alleen het vlees kost al 8 euro ofzo. Dus ja, als je tips hebt zijn ze welkom! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

chim0 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:31:
[...]

Klopt maar een gemiddelde magnetronmaaltijd kost rond de 4 euro en bij over de datum 3 euro en vult best goed (ik eet er veel brood bij, is een Bulgaarse gewoonte) maar ingrediënten voor een pan met pasta kost, zoals ik hem maak, rond 10 a 12 euro en dan zitten er echt geen rare dingen in, dus daar heb ik 3 magnetronmaaltijden voor en ik eet wel 3 borden pasta op maar niet 3 magnetronmaaltijden (bij de pasta eet ik geen brood). En een Hollands prakje (groente vlees en aardappelen) kan je helemaal vergeten want alleen het vlees kost al 8 euro ofzo. Dus ja, als je tips hebt zijn ze welkom! :D
12 euro? Dan maak je waarschijnlijk ook meerdere maaltijden. Het scheelt ook veel als je zelf je groente wast en snijdt. Je hebt dan meer groente die je ook nog eens langer kan bewaren dan zo'n zakje (ik weet niet wat je koopt met die 12 euro).

Tip: ga naar Lidl of Aldi, koop weekboodschappen (niet per dag), kijk naar aanbiedingen, afprijzingen, was en snijdt zelf je groente ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 19-03-2023 12:41 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:05

Shabbaman

Got love?

Dus ja, als je tips hebt zijn ze welkom! :D
Duidelijk. Ja, brood erbij is wel slim. Dan snap ik wel dat het genoeg voor je is.

Tips... mja, ik neem aan dat je alleen bent (of in ieder geval een flink aantal dagen alleen bent). Dan is voor jezelf koken ook niet echt een beloning. Wat ik deed toen ik studeerde en niet veel zin had om te koken: Hak heeft van die zakken (vroeger potten) met "mexicaanse schotel" enzo. Doe je daar wat vlees bij dan heb je een maaltijd. Of een pak spinazie met instant aardappelpuree.

Vlees is gewoon duur. Dat is nu zo, maar dat was vroeger ook al zo. Als je iets met gehakt maakt kan je prima... minder gehakt gebruiken. Zo'n verpakking van 300 gram hoef je niet op te maken, daar kan je ook wel twee dagen mee doen. Of drie.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• arj1o1
  • Laatst online: 11:19

Minder eten. Niemand heeft een maaltijd nodig waar normaal een gezin van 4 van kan eten. In het begin zul je honger hebben. Later zul je merken dat je er snel aan gewend raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Ik ben uitgegaan van een tafelmodel vriezer. Deze hebben wij in 2018 een gekocht, voor 550 euro. Deze heeft een energieklasse D. 110 euro per jaar, met een stroomprijs van 79ct.
Schrijf je die in 12 jaar af (gemiddelde levensduur volgens consumentenbond van vriezers), kost je dat 45 euro extra per jaar. Wij besparen zo'n 15 tot 20% per week aan boodschappen (volgens de kassabon van de supermarkt). Zeg dat we zo'n 3 euro per week (op een totaalbedrag van 80 euro) besparen omdat we dingen kopen die de vriezer in kunnen en die we niet van plan zijn die week op te eten.. Die vriezer kost ons dus zo'n 145 euro per jaar (energie en afschrijving) en we besparen 150 euro per jaar aan boodschappen. En dan heb ik de kosten die we besparen omdat we ook grotere hoeveelheden groente en fruit van de markt kunnen halen, die ook ingevroren wordt niet meegenomen
Een beetje vriezer kan zeker als je niet thuis bent wel 12 tot 24 uur bevroren blijven. Ik heb letterlijk nog nooit eten uit de vriezer hoeven weggooien omdat er een stroomuitval is geweest. En de langste stroomuitval die wij hebben gehad was een uur of 10. Ja, de vriezerer was niet meer -18, maar -8 (een wat oudere vrieskist). Maar bij -8 blijft het eten in die vriezer ook nog wel goed.

Dan zou het mij tijd kosten om alle supermarkten in de gaten te houden en daar langs te gaan (wat mij ook weer benzine kost). Ik weet precies wat die vriezer mij kost en wat hij mij oplevert. Daarbij, alle cijfers zijn indien je geen zonnepanelen hebt, als je die wel hebt, wordt het sowieso een ander verhaal.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
Iets waar ik me de laatste tijd wat meer bewust van ben geworden is het 'gevaar' van het bulk inkopen van aanbiedingen. Dat lijkt op het eerste gezicht per definitie gunstig als je bijvoorbeeld heel veel producten koopt die je normaal ook zou kopen, maar dan nu met een goede korting. Het totaalbedrag van de boodschappen voor die keer dat je heel veel van die aanbiedingen koopt is dan wat hoger dan je gewend bent, maar dat is logisch, want je koopt een grote voorraad in.

De weken erna bestaat echter het risico dat je gaat rekenen met een beetje je standaard budget dat je aan boodschappen besteedt. Omdat je die eerder gekochte bulkgoederen nu niet op je lijstje hebt staan, die heb je immers nog, neem je die niet mee en valt het totaalbedrag wat lager uit. De kans is groot dat je je op dat moment niet volledig bewust bent dat dit door die aanbieding van vorige week komt. Dus het lijkt dan gunstig, waardoor de verleiding groot is iets extra's te kopen.

Ik heb ergens het idee dat de marketingmensen van de supermarkten dit allang bedacht hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkrekel
Daar hebben wij geen last van. We kopen wat we nodig hebben, en we kopen niet omdat we nog budget (of niet) hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Stelsol schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:43:

De weken erna bestaat echter het risico dat je gaat rekenen met een beetje je standaard budget dat je aan boodschappen besteedt.
Dan moet je het geen budget noemen maar "wat wil ik allemaal weer gaan kopen deze week"
Als je 1 maand over budget gaat dan haal je de volgende maand geld van je "budget" af, als het veel geld was de maand daarvoor dan smeer je het uit over meer maanden.

Of je moet het geen budget noemen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat budgetten betreft: Houden jullie je eraan?

Wij proberen ons wel eraan te houden, wat de facto erop neer komt dat de laatste week van de maand altijd wat krapper is :P (meer aanbieding-gericht koken, minder luxe dingen, zoals lekkers, etc).

Maar ik moet ook toegeven dat het wel moeilijk is, want een budget en eten bijten elkaar een beetje (je moet immers eten en als je al redelijk zuinig boodschappen doet heb je niet heel veel ruimte).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:06
[...]

Voor 8 euro vlees? Dat is bij de Albert Heijn 600gram kipfilet of rundergehakt...meer dan het gewicht van een magnetron maaltijd. Nog afgezien van milieu en financiele aspecten is een dergelijke hoeveelheid vlees ook gewoon ongezond als je niet het postuur van Rico Verhoeven hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Gewoon geen vlees door de pasta -> kassa :).
Genoeg pasta-recepten waar geen vlees in zit.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gebanned schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Voor 8 euro vlees? Dat is bij de Albert Heijn 600gram kipfilet of rundergehakt...meer dan het gewicht van een magnetron maaltijd. Nog afgezien van milieu en financiele aspecten is een dergelijke hoeveelheid vlees ook gewoon ongezond als je niet het postuur van Rico Verhoeven hebt.
Ik denk dat vlees gezonder is dan de gemiddelde magnetronmaaltijd die volgestouwd zitten met ongezonde toevoegingen en ultrabewerkte producten ;)

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Arrien schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Ik denk dat vlees gezonder is dan de gemiddelde magnetronmaaltijd die volgestouwd zitten met ongezonde toevoegingen en ultrabewerkte producten ;)
Dat betwijfel ik. Vooral gehakt en ander bewerkt vlees is bijzonder slecht voor de gezondheid, ook met het oog op kanker en hart en vaatziekten. Daarnaast is het vooral eiwit en vet. Waar eiwit prima is, is vet dat nog steeds niet in grote hoeveelheden. Terwijl de meeste magnetronmaaltijden tegenwoordig best gezond zijn, behalve het zoutgehalte en te weinig groenten. Maarja, die heeft vlees ook niet dus kan je allebei toevoegen. Verder zitten er flink meer vitamines en mineralen, vezels en andere nuttige stoffen in en flink minder (verzadigd) vet dan vlees.

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 21-03-2023 12:50 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

anandus schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:59:

Wij proberen ons wel eraan te houden, wat de facto erop neer komt dat de laatste week van de maand altijd wat krapper is :P (meer aanbieding-gericht koken, minder luxe dingen, zoals lekkers, etc).

Maar ik moet ook toegeven dat het wel moeilijk is, want een budget en eten bijten elkaar een beetje (je moet immers eten en als je al redelijk zuinig boodschappen doet heb je niet heel veel ruimte).
Wij proberen ons aan ons weekbudget te houden. Maar wat hierboven al genoemd werd, het kan zijn dat we een week heel veel meer kopen (aanbieding). Dan zal het die week meer zijn, maar bij ons is de kans dan aanwezig dat we de week daarop helemaal niet eens boodschappen doen, of alleen maar even naar de markt gaan. Op jaarbasis klopt ons budget dan weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
SmurfLink schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Dat betwijfel ik. Vooral gehakt en ander bewerkt vlees is bijzonder slecht voor de gezondheid, ook met het oog op kanker en hart en vaatziekten. Daarnaast is het vooral eiwit en vet. Waar eiwit prima is, is vet dat nog steeds niet in grote hoeveelheden. Terwijl de meeste magnetronmaaltijden tegenwoordig best gezond zijn, behalve het zoutgehalte en te weinig groenten. Maarja, die heeft vlees ook niet dus kan je allebei toevoegen. Verder zitten er flink meer vitamines en mineralen, vezels en andere nuttige stoffen in en flink minder (verzadigd) vet dan vlees.
Offtopic natuurlijk, maar die ene slecht uitgevoerde metastudie over vlees die alle kranten haalde kun je niet gebruiken om te beweren dat vlees kanker en hart-en vaatziekten zou veroorzaken.

En bv een ribeye bevat onnoemelijk veel vitamines, mineralen en andere nuttige stoffen in vergelijking met elke magnetronmaaltijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:23

jurma

simply connecting...

anandus schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:59:

Ik probeer in het begin van het jaar een "budget" op te stellen op basis van de uitgifte van vorig jaar.
Elke maand download ik de afschriften van de bank en hou dan bij wat er in/uit gaat en in welke categorie.

Helaas kunnen wij niet zuinig boodschappen doen omdat 1 van mijn kinderen coeliakie (gluten) heeft waardoor alles zonder gluten moet zijn en daardoor factor 3x zo duur wordt.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Laatst online: 12-09 13:21
Bad Brains schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Dan moet je het geen budget noemen maar "wat wil ik allemaal weer gaan kopen deze week"
Als je 1 maand over budget gaat dan haal je de volgende maand geld van je "budget" af, als het veel geld was de maand daarvoor dan smeer je het uit over meer maanden.

Of je moet het geen budget noemen.
Klopt, ik noem het budget, maar zit er niet zo strak in.

Het woord streefbedrag dekt de lading beter voor het wekelijkse bedrag dat we hier aan boodschappen uit proberen te geven ;).
robkrekel schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:40:
Daar hebben wij geen last van. We kopen wat we nodig hebben, en we kopen niet omdat we nog budget (of niet) hebben.
Ik bedoel vooral dat je als mens vaak veel makkelijker te beïnvloeden bent dan je zelf doorhebt. Zo'n uitspraak als je doet, wekt bij mij gelijk argwaan. Het is een erg rationele uitspraak en we zijn als mens nu eenmaal aardig emotioneel in onze keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:25

ThePsycho

Biertje?

Stelsol schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:19:
Ik bedoel vooral dat je als mens vaak veel makkelijker te beïnvloeden bent dan je zelf doorhebt. Zo'n uitspraak als je doet, wekt bij mij gelijk argwaan. Het is een erg rationele uitspraak en we zijn als mens nu eenmaal aardig emotioneel in onze keuzes...
Wat voor ons hierin helpt is dat we onze boodschappen bestellen. Over het algemeen halen we daardoor veel minder impulsaankopen en dingen die in de supermarkt aantrekkelijk voor het grijpen liggen. Zodra ik eenmaal in de winkel ben pak ik makkelijk een keer een zak lekkers o.i.d. maar in de app gebeurt dit niet, zeker als we de boodschappenlijst na het eten opstellen.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Stelsol schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:19:
[...]
Dat geldt wellicht voor jou. Ik weet dat ik vrij gedisciplineerd ben in de boodschappen. Vriendin daarintegen....

Blijft het feit staan dat voor een jaar tegelijk wasmiddel en douchespul kopen (op het goede moment) goedkoper is dan elke maand los kopen. Als je verder altijd haalt wat je nodig hebt, geef je dus minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:07
Ik merk de pijn vooral bij wat luxere middelen. Zo is in mijn hoofd een "goede" aanbieding voor iets als Ben&Jerry/Magnum pints dat ze <4 euro zijn per stuk. Nu is de aanbieding 5 euro per stuk.

Nog een is de houdbare volle melk. 1 euro per pak is een nette prijs, nu zit je eerder op 1.25+.
Vega varianten van A merken kon je ook voor 1 euro vinden (Oatley bv), daar was de laatste aanbieding 1,75 :(

Ik shop altijd al op aanbiedingen, omdat je daarmee ook van nature seizoensgebonden producten meeneemt, en ook nog eens gevarieerd eet, maar het is wel steeds meer opletten. Prijstechnisch kom ik wel te vaak bij de Plus (duur, matige aanbiedingen), maar probeer ik vaker naar een AH te gaan (duur, goede aanbiedingen), en als de aanbiedingen ruk zijn heb ik een Nettorama. Moet ook een beetje leuk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 19:28
Arrien schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:54:
[...]

Offtopic natuurlijk, maar die ene slecht uitgevoerde metastudie over vlees die alle kranten haalde kun je niet gebruiken om te beweren dat vlees kanker en hart-en vaatziekten zou veroorzaken.
YouTube: Dr. Michael Greger | How Not To Die | Talks at Google

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zebby schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:12:
Ik merk de pijn vooral bij wat luxere middelen. Zo is in mijn hoofd een "goede" aanbieding voor iets als Ben&Jerry/Magnum pints dat ze <4 euro zijn per stuk. Nu is de aanbieding 5 euro per stuk.

Nog een is de houdbare volle melk. 1 euro per pak is een nette prijs, nu zit je eerder op 1.25+.
Vega varianten van A merken kon je ook voor 1 euro vinden (Oatley bv), daar was de laatste aanbieding 1,75 :(

Ik shop altijd al op aanbiedingen, omdat je daarmee ook van nature seizoensgebonden producten meeneemt, en ook nog eens gevarieerd eet, maar het is wel steeds meer opletten. Prijstechnisch kom ik wel te vaak bij de Plus (duur, matige aanbiedingen), maar probeer ik vaker naar een AH te gaan (duur, goede aanbiedingen), en als de aanbiedingen ruk zijn heb ik een Nettorama. Moet ook een beetje leuk blijven.
Mijn vriendin had een half jaar geleden een uitwerking gemaakt van de producten die wij veelal consumeren bij de verschillende winkels hier in de buurt. Als je zonder aanbieding koopt was destijds de Plus bij ons veruit het duurste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Nu online

Vaak stamppot eten! Bijvoorbeeld hutspot.
Winterpeen 1kg is €1,19, 1kg uien €1,69, 3kg aardappelen €4,69 en 300gr spek €3,69.
Dan heb je voor nog geen tientje voor een weeshuis aan eten. Ik kan me voorstellen dat je daar wel een tijdje van kan eten. Het is lekkerder met wat meer spek, bv het dubbele, en zelfs dan nog een goedkope maaltijd. Maar dat is niet essentieel als je een beetje op moet letten.
Koop je de uien en aardappelen in grotere hoeveelheden dan zakt de prijs nog meer. De kosten zitten hem bijna enkel in het spek.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
300 gram spek op 3 kilo aardappelen? :?
Dat doen we met 0.7 kilo aardappelen al :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Cue_ schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:56:
Op sommige dingen moet je inderdaad gewoon niet willen bezuinigen.
Dan maar een biertje minder.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:56

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Cue_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:46:
[...]

Ik bestel mijn kip online. Nadeel is dat je het per 6 kilo moet bestellen, voordeel is 8 euro de kilo.
Volgens mij is het halen bij de slager ook goedkoper dan 8,5 voor 500g.
Hier ook. Bij mr. fillet toevallig? Die hebben sinds kort ook gesneden kipdij filet reepje!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb even gekeken hoeveel ik gebruik als ik spekjes door stamppot doe. 125gr op een kilo aardappelen.
Dus dan is 300 gram spek op 3 kilo niet zo gek, eigenlijk :)

Nb. Dat is wel als we er een rookworst bij eten (wij eten 1 worst per vier personen).
Wij rekenen, als we vlees eten, meestal rond de 100 gram vlees per persoon. Rookworst is 275gr, dus dat komt precies uit.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 23-03-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Gezinssamenstelling : 2 volwassenen
Huisdieren : 1 hond, 2 parkieten en en vijver met goudvissen
Eetpatroon : Vegetarisch, gemakkelijk
Boodschappen: Wekelijks
Gemiddeld : €75,- per week. +/- €300,- per maand

We eten veel vleesvervangers. Verder 1 keer per week pasta / rijst. We eten ook 1 keer per week iets anders zoals wraps, een verspakket, ovenfrietjes... Verder elke week fruit zoals appels, banaan, sinaasappels.
Soms zijn de boodschappen iets duurder maar dat komt dan door extra aankopen. Als we vrienden op bezoek krijgen dan zit er een flesje wijn bij, iets lekkers om te knabbelen.

Ik doe de boodschappen overwegend alleen. Lekker met de zelfscan door de AH. Wat mij enorm helpt is om thuis al een lijstje te maken en me daar ook aan te houden. Ook kijk ik dan thuis al wat er in de bonus is en of dat voordeel oplevert. Dure zaken zoals wasmiddel, shampoo, douchegel, scheerschuim, deo enz dat halen we bij de Big Bazaar of als we in de buurt zijn in Duitsland. Kaas haalt mijn moeder vaker voor ons op de markt.

Verder let ik wel erg op wat ik koop. Eigen huismerk, aanbiedingen enz. We hebben een paar keer de vergelijking gemaakt tussen AH, Jumbo en Plus. Maar dan heb je het echt over minimale bedragen, voor ons niet de moeiten om extra te gaan rijden. Aldi hebben we meerdere keren geprobeerd. Maar los van het minder aanbod kan ik niet zeggen dat de prijzen er dermate goedkoper zijn dat het zich voor ons loont. Tevens Picnic geprobeerd. Maar die zijn echt niet goedkoper.

Onze hond heeft speciale brokken. Die bestellen we meestal per 2 zakken ivm kortring. En dat is dan genoeg voor +/- een half jaar. Voer voor de parkietjes bestellen we dan mee maar dat zijn de kosten niet. Visvoer halen we bij het tuincentrum.

Mijn ouders gaan regelmatig de grens over naar Duitsland en laden dan een hele kofferbak vol. Soms laat ik hun dan zaken zoals pasta, pastasaus en dat soort zaken meebrengen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat er wel smaakverschil tussen de NL en de DE boodschappen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:59:
[...]

Op sommige dingen moet je inderdaad gewoon niet willen bezuinigen.
Dan maar een biertje minder.
Op bier moet je natuurlijk ook niet bezuinigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
NeFoRcE schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:09:
[...]

Hier ook. Bij mr. fillet toevallig? Die hebben sinds kort ook gesneden kipdij filet reepje!
Goede tip!
Gelijk ook maar eens besteld :)

Vinden het altijd wel handig om wat kip in de vriezer te hebben. Kip van de supermarkt is qua prijs/kwaliteit "okeish", althans om door een gerecht te doen.
Kip van de slager uit ons dorp is kwalitatief niet heel veel beter en echt kneiter duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
NeFoRcE schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:09:

Bij hem idd :D
Goed spul, netjes geleverd en alles. Het is enkel een grote hoeveelheid.
De blokjes heb ik wel gezien, maar dat is gelijk 2 euro duurder, dat hoeft van mij niet zo.

Daarnaast kocht ik eerder gemarineerde, reeds gebakken kip bij Musclemeat, maar die zijn op 2,5 kilo zo'n 7 euro duurder geworden :X
Dus dit keer maar FuelYourBody geprobeerd, Dat was wat meer gedoe en minder mooie levering, maar betere prijs en net zo goed te eten tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:37
Cue_ schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Bij hem idd :D
Goed spul, netjes geleverd en alles. Het is enkel een grote hoeveelheid.
De blokjes heb ik wel gezien, maar dat is gelijk 2 euro duurder, dat hoeft van mij niet zo.

Daarnaast kocht ik eerder gemarineerde, reeds gebakken kip bij Musclemeat, maar die zijn op 2,5 kilo zo'n 7 euro duurder geworden :X
Dus dit keer maar FuelYourBody geprobeerd, Dat was wat meer gedoe en minder mooie levering, maar betere prijs en net zo goed te eten tot nu toe.
heb er ook vaker besteld. Erg tevreden

vraag me alleen of hoe "eerlijk" ze zijn met hun usp dat ze de middlemen eruit halen waardoor er meer overblijft voor de boer en goedkoper voor de consument

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Arrien schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:54:
[...]

En bv een ribeye bevat onnoemelijk veel vitamines, mineralen en andere nuttige stoffen in vergelijking met elke magnetronmaaltijd :P
Nou dat laatste is gewoon pertinent onwaar. Het is compleet offtopic maar ik vind het toch wel even belangrijk om te melden dat een ribeye steak absoluut niet meer vitamines, mineralen en andere nuttige stoffen bevat dan een doorsnee magnetronmaaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sparkiee schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:35:
Huisdieren : 1 hond, 2 parkieten en en vijver met goudvissen
Eetpatroon : Vegetarisch, gemakkelijk
Gemiddeld : €75,- per week. +/- €300,- per maand

We eten veel vleesvervangers. Verder 1 keer per week pasta / rijst. We eten ook 1 keer per week iets anders zoals wraps, een verspakket, ovenfrietjes... Verder elke week fruit zoals appels, banaan, sinaasappels.
Soms zijn de boodschappen iets duurder maar dat komt dan door extra aankopen. Als we vrienden op bezoek krijgen dan zit er een flesje wijn bij, iets lekkers om te knabbelen.

Ik doe de boodschappen overwegend alleen. Lekker met de zelfscan door de AH. Wat mij enorm helpt is om thuis al een lijstje te maken en me daar ook aan te houden. Ook kijk ik dan thuis al wat er in de bonus is en of dat voordeel oplevert. Dure zaken zoals wasmiddel, shampoo, douchegel, scheerschuim, deo enz dat halen we bij de Big Bazaar of als we in de buurt zijn in Duitsland. Kaas haalt mijn moeder vaker voor ons op de markt.

Verder let ik wel erg op wat ik koop. Eigen huismerk, aanbiedingen enz. We hebben een paar keer de vergelijking gemaakt tussen AH, Jumbo en Plus. Maar dan heb je het echt over minimale bedragen, voor ons niet de moeiten om extra te gaan rijden. Aldi hebben we meerdere keren geprobeerd. Maar los van het minder aanbod kan ik niet zeggen dat de prijzen er dermate goedkoper zijn dat het zich voor ons loont. Tevens Picnic geprobeerd. Maar die zijn echt niet goedkoper.

Onze hond heeft speciale brokken. Die bestellen we meestal per 2 zakken ivm kortring. En dat is dan genoeg voor +/- een half jaar. Voer voor de parkietjes bestellen we dan mee maar dat zijn de kosten niet. Visvoer halen we bij het tuincentrum.

Mijn ouders gaan regelmatig de grens over naar Duitsland en laden dan een hele kofferbak vol. Soms laat ik hun dan zaken zoals pasta, pastasaus en dat soort zaken meebrengen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat er wel smaakverschil tussen de NL en de DE boodschappen zit.
Netjes. Hier halen we met zijn tweeën (zonder hond) het dubbele (helaas). Vriendin is vega dus aan vlees geven we amper iets uit. Wat doen jullie qua fris / thee / koffie? Merk zelf dat dat ook een flinke uitgavepost kan zijn en dat bijna ongemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
B-Real schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:19:
[...]

Goede tip!
Gelijk ook maar eens besteld :)

Vinden het altijd wel handig om wat kip in de vriezer te hebben. Kip van de supermarkt is qua prijs/kwaliteit "okeish", althans om door een gerecht te doen.
Kip van de slager uit ons dorp is kwalitatief niet heel veel beter en echt kneiter duur.
En al in huis. Ziet er op het oog prima uit, keurig verpakt ook. We kunnen even vooruit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
ThePsycho schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:25:
[...]

Wat voor ons hierin helpt is dat we onze boodschappen bestellen. Over het algemeen halen we daardoor veel minder impulsaankopen en dingen die in de supermarkt aantrekkelijk voor het grijpen liggen. Zodra ik eenmaal in de winkel ben pak ik makkelijk een keer een zak lekkers o.i.d. maar in de app gebeurt dit niet, zeker als we de boodschappenlijst na het eten opstellen.
Echt niet?
Ik krijg bij het bestellen vaak een waas voor mijn ogen, en neem dan (door mijn oogharen) waar hoe de muis als het ware zelfstandig uitschiet en klikt. En dan brengt de bezorger chips, of een rookworst (wij proberen vlees zoveel mogelijk te vermijden), of van die doorvreet chocola _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:25

ThePsycho

Biertje?

micky_ schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:25:
[...]

Echt niet?
Ik krijg bij het bestellen vaak een waas voor mijn ogen, en neem dan (door mijn oogharen) waar hoe de muis als het ware zelfstandig uitschiet en klikt. En dan brengt de bezorger chips, of een rookworst (wij proberen vlees zoveel mogelijk te vermijden), of van die doorvreet chocola _/-\o_
Hahah nou het gebeurt echt weleens, maar enorm veel minder dan als ik in de supermarkt loop. Helemaal te vermijden is het niet want je hebt nou eenmaal soms zin in iets ongezonds / extra. :9

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MZwier
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-09 10:46
Wellicht off topic, maar...

De reactie waar je op reageert en de bron die jezelf aanhaalt, zijn twee verschillende werelden aan kwaliteit. Waarbij het filmpje diat jij aanhaalt zeer magertjes onderbouwd wordt met vooral anekdotische bewijs. Heb dann ook geen idee waarom deze reactie de plusjes zou krijgen en niet de comment waarop je reageert.

Dit zeg ik trouwens als vleeseter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Thomas schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:10:
[...]

Netjes. Hier halen we met zijn tweeën (zonder hond) het dubbele (helaas). Vriendin is vega dus aan vlees geven we amper iets uit. Wat doen jullie qua fris / thee / koffie? Merk zelf dat dat ook een flinke uitgavepost kan zijn en dat bijna ongemerkt.
Oei, ja dat is een goeie.
Fris : We drinken thuis vooral gewoon water, ranja, Ice tea green (pak van de AH), thee en koffie. Voor als er bezoek komt hebben we blikjes cola. Grote flessen staan bij ons te lang open in de koelkast en dan is de prik er ook af en dus niet meer lekker. Blikjes zijn dan handiger. Maar een 12 pack zit rond de €9,-

Thee : gewoon de theezakjes van de AH. Maar die kopen we niet vaak, in ieder geval niet wekelijks.
Koffie : We hebben een bonenmachine en een Nespresso. De nespresso cups gebruiken we als we een smaakje willen. De cups kopen we in de aanbieding of we kopen cups bij bv de Hema. De bonen komen ook van bij de hema, en dan meestal ook meerdere pakken. Dan zijn we idd wat extra kwijt aan koffie. MAar dat is ook niet wekelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:14
Thomas schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:10:
[...]

Thee hebben we altijd wel in huis, maar koop ik alleen in bulk als het in de aanbieding is. Dan valt het reuze mee qua prijs. Ook heb theeglazen van een halve liter, dus er gaan veel minder kopjes per dag doorheen en dus ook minder zakjes (want in de praktijk gebruik ik altijd wel een zakje per kop, ook als het een kleine kop thee is). Koffie drinken wij niet.

Ik drink in de avond graag cola, overdag op werk (ook een goede tip trouwens, elke dag naar kantoor gaan zodat je je eigen koffie en thee niet opdrinkt :P ) drink ik vooral water en af en toe thee en dan heb ik daar 's avonds wel genoeg van. Cola is een van de weinige dingen waar ik picky in ben (cq. ik wil alleen Pepsi of Coca Cola), maar sinds kort heb ik ontdekt dat ik First Choice cola een prima alternatief vind. Eigenlijk de eerste "nepcola" die ik lekker vind, dus tegenwoordig heb ik die. De Hoogvliet heeft regelmatig goede aanbieding en dan koop ik gelijk een fors aantal fourpacks. Cola is prima te bewaren.
Voor alle andere frisdranken (die we eigenlijk vrijwel nooit in huis hebben) is het huismerk vaak goed zat.

Al met al valt het dan best mee, al is frisdrank zeker relatief duur ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gezinssamenstelling : 2 volwassenen + 2 kids (4 en 5 jaar)
Huisdieren : geen
Eetpatroon : 90% vegetarisch, 50% gemakkelijk, 25% exotisch, maar geen uren in de keuken.
Gemiddeld : €100,- per week in de supermarkt +/- €600,- per maand

Terugkerend in boodschappen (lees: ~1x per 2 weken):
- Grote ovenpizza + beleg (Cheap)
- Eigen frituurpannen voor friet + snacks (Cheap, snackbar is _niet_ meer te betalen)
- Lasagnette (Cheap, makkelijk)

Meeste avondmaaltijden:
- A, V, G (makkelijk)
- Curry met paneer, vleesvervanger of kikkererwten (makkelijk)
- Risotto / Pasta

Voorgerechten: nooit
Nagerechten: altijd luchtige Lidl danoontjes, halfvolle vanille yoghurt, dubbelvla. In de zomer vaak (water)ijsjes (goedkooop!).
Fruit: elke week 1 kilo appels, 5 banenen, 2 komkommers en 1 pak snacktomaten. Een duurder fruit zoals bak bessen/aardbeien.

Alcohol: 2 blikjes alcohol vrij lidl bier voor de vrouw in de week. Goede wijn voor als we bezoek hebben (€5-10 per fles). Merk alcoholvrij bier voor bezoek (wat er in de beste aanbieding is, Leffe blond, Brand IPA, Hertog Jan).

Qua voedsel zijn we niet merkgedreven, qua persoonlijke verzorging wel (sanex, elmex, badedas) maar dit koop ik altijd groot in (12 verpakkingen per keer) als er _echt_ een goede actie is (bij Kruidvat, of online drogist).
Scheren gebruiken we beide een safety razor. Zoveel goedkoper (en duurzamer!) dan al die andere troep, en beter naar onze mening.

Groente grotendeels bij de Lidl (alle boodschappen), maar kaas nu bij de groenteboer (goedkoper en lekkerder!), dus groente gaan daar waarschijnlijk ook heen switchen.

Brood voor ontbijt / lunch nog bij de Lidl, maar is niet echt te hachelen, dus ben op zoek naar alternatieven, maar de bakker is niet te betalen. Een tweede supermarkt bezoeken wil ik eigenlijk voorkomen ivm tijd / moeite.

We gaan nooit de grens over voor boodschappen (kost me teveel tijd imho).

Resume: boodschappen budget is in de afgelopen 2 jaar zo'n €150 omhoog gegaan, de inflatie is flink te voelen. Ook halen we sommige producten (eieren, paprika) minder, en sommige niet meer (merk frisdrank, €2 voor 1,5L bruin water, REALLY??).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
Thomas schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:09:
[...]

Nou dat laatste is gewoon pertinent onwaar. Het is compleet offtopic maar ik vind het toch wel even belangrijk om te melden dat een ribeye steak absoluut niet meer vitamines, mineralen en andere nuttige stoffen bevat dan een doorsnee magnetronmaaltijd.
Sorry, ik moet hier toch nog een keer op inhaken.De bewering dat magnetronmaaltijden, die vaak ultrabewerkt zijn en waar allerlei conserveringsmiddelen, zout etc. aan toegevoegd zijn beter zouden zijn dan een biologische biefstuk is echt van de zotte.

https://chriskresser.com/...-and-why-is-it-important/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3K88GfKLJL_M2Nyn-nnUm1NIcGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KbFQUoRIJsU9J8ebk9SnTTUV.png?f=fotoalbum_large

Meer zal ik er niet over zeggen, we gaan weer verder met de boodschappen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Arrien op 24-03-2023 20:44 . Reden: grammaticafout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Arrien schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:43:
[...]

Sorry, ik moet hier toch nog een keer op inhaken.De bewering dat magnetronmaaltijden, die vaak ultrabewerkt zijn en waar allerlei conserveringsmiddelen, zout etc. aan toegevoegd zijn beter zouden zijn dan een biologische biefstuk is echt van de zotte.

https://chriskresser.com/...-and-why-is-it-important/

[Afbeelding]

Meer zal ik er niet over zeggen, we gaan weer verder met de boodschappen :)
Ik moet hier ook even op reageren want je hebt nog steeds geen gelijk.

Eerst een checkvraag: Ik reageerde op jou omdat je aangaf dat een ribeye steak, in jouw woorden, "onnoemelijk veel vitamines, mineralen en andere nuttige stoffen in vergelijking met elke magnetronmaaltijd". Dat vat ik letterlijk op zoals je het zegt; een magnetronmaaltijd zoals deze bevat volgens jou minder vitamines, mineralen en andere nuttige stoffen dan een ribeye steak. Is dat inderdaad wat je bedoelde?

Zo ja: Dat klopt gewoon niet - leg de ingrediëntenlijst en hun voedingswaarden van die stoommaaltijd en de voedingswaarden van een ribeye steak naast elkaar, en daar heb je je antwoord. Of het ultrabewerkt is ging het niet over - in het geval van deze stoommaaltijd valt dat overigens enorm mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 24-03-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Thomas schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:09:
[...]

Ik moet hier ook even op reageren want je hebt nog steeds geen gelijk.

Eerst een checkvraag: Ik reageerde op jou omdat je aangaf dat een ribeye steak, in jouw woorden, "onnoemelijk veel vitamines, mineralen en andere nuttige stoffen in vergelijking met elke magnetronmaaltijd". Dat vat ik letterlijk op zoals je het zegt; een magnetronmaaltijd zoals deze bevat volgens jou minder vitamines, mineralen en andere nuttige stoffen dan een ribeye steak. Is dat inderdaad wat je bedoelde?

Zo ja: Dat klopt gewoon niet - leg de ingrediëntenlijst en hun voedingswaarden van die stoommaaltijd en de voedingswaarden van een ribeye steak naast elkaar, en daar heb je je antwoord. Of het ultrabewerkt is ging het niet over - in het geval van deze stoommaaltijd valt dat overigens enorm mee.
offtopic:
Discussie begon met een kant-en-klare magnetronmaaltijd van Dirk voor rond de 3-4€, zie hier een impressie. Waar jij mee komt lijkt me zeker gezond (maar ook 2x duurder). Er id dus geen zwart/wit antwoord of steak gezonder is , het hangt er vanaf waar je het mee vergelijkt. Die biologische steak als volwaardige maaltijd zal ook geen 3-4€ zijn, maar qua prijs eerder vergelijkbaar met het hogere/gezondere segment van magnetronmaaltijden zoals jouw voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Hbeez schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:01:
[...]

offtopic:
Discussie begon met een kant-en-klare magnetronmaaltijd van Dirk voor rond de 3-4€, zie hier een impressie. Waar jij mee komt lijkt me zeker gezond (maar ook 2x duurder). Er id dus geen zwart/wit antwoord of steak gezonder is , het hangt er vanaf waar je het mee vergelijkt. Die biologische steak als volwaardige maaltijd zal ook geen 3-4€ zijn, maar qua prijs eerder vergelijkbaar met het hogere/gezondere segment van magnetronmaaltijden zoals jouw voorbeeld.
Ik ben het hier wel mee eens, goed en makkelijk te bereiden voedsel is duur helaas. Het lagere segment kant en klaar voedsel (maaltijden, zowel vega als niet vega) is los van de groenten die erin zitten ook volledig verpest met allerlei additieven, slechte vetten, zetmeel, bewerkte kaas en bergen zout.

Je kunt best goed en gezond eten op een voordelige manier, het kost alleen wel wat meer tijd. Peulvruchten en groenten in het seizoen zijn top. je kunt voor enkele euro's per persoon een hele pan met verse bonen (witte bonen, kikkererwten, linzen etc.) maken met uien, wortels, tomaten uit blik en lekkere kruiden. doe er wat vlees bij (bijvoorbeeld kip met bot) en laat het meestoven. je hebt voor 3-4 euro per persoon een maaltijd waarmee je verzadigd bent en alle voedingsstoffen mee binnen krijgt. (zelf maken we er bijvoorbeeld ook nog een simpele groene salade naast ZONDER dressing met wat pitjes ofzo. en dan eet je dus goedkoper dan per persoon een kant en klare bak pasta/nasi/bami of andere meuk..

Het kost alleen tijd.... en dat willen/kunnen mensen tegenwoordig niet meer opbrengen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Hbeez schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:01:
[...]

offtopic:
De AH maaltijd is natuurlijk per definitie al ronduit ongezond door de gekweekte zalm, de dressing, de landbouwgiffen en additieven om de gesneden groenten 'mooi' te houden en pasta die alleen maar bestaat uit loze koolhydraten. Ik denk dat onderaan de streep vooral van belang is hoe je voeding gekweekt is. Die biologische steak komt van een rund dat grasgevoerd is en geen GMO mais gezien heeft in zijn leven, een dier dat veel beweging heeft gehad en weinig stress. En zelfs die laatste factor is medebepalend voor hoe gezond/lekker een stukje vlees is.

Maar goed, onze situatie;

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen (37M/35F)
Huisdieren: 4 konijnen (2 buiten)
Eetpatroon: 2 dagen (bio) vlees, 2 dagen (bio) vis, 2x vleesloos, 1x uit eten.
Boodschappen: Om de dag
Gemiddeld : €150,- per week in de supermarkt, €200,- per week voor uit eten

Ontbijt: Griekse yoghurt met aardbeien, blauwe bessen en (bio) havervlokken (vriendin), ik ontbijt eigenlijk nooit, als dat wel het geval is dan meestal een boterham.
Lunch: Meergranen brood of afbakbroodjes en meestal gekookt/gebakken eitje

Reguliere maaltijden: verse soepen, stoofschotels, salades (sla, tomaat, mozarella, sardines/tonijn, etc), pokebowl en af en toe een mooi stuk vlees met airfryer frietjes. We eten zo min mogelijk aardappelen en pasta's, voor stamppotjes gebruiken we voornamelijk bataat.
Nagerechten: nooit
Snacks: elke avond wel een stukje kaas/harde worst of iets soortgelijks

Fruit: altijd aanwezig; aardbeien, blauwe bessen, bananen, appels
(snack)Groenten: worteltjes, (cherry)tomaten, komkommer

Alcohol: helaas bijna dagelijks wel 1-2 glazen rode wijn of speciaalbier. Weekend meestal een paar eenheden meer. Geschatte kosten ca. 50-100 euro per week.

De konijnen krijgen timothyhooi en als aanvulling Selective brokken. De buitenkonijnen eten sinds vorige week voornamelijk vers gras (die hebben een ren van ca 5*10 meter en nemen het werk van de robotmaaier goed over). Geschatte kosten ca. 100 euro per maand.

We zitten in de situatie dat de kosten voor boodschappen niet echt van belang zijn en dat geeft ook de ruimte om voor biologische artikelen te kiezen. Als de ene supermarkt een specifiek bio artikel niet heeft dan rijden we er ook voor om naar een andere winkel in plaats van te kiezen voor een niet-bio artikel. We eten relatief veel soep, toch wel 1 a 2 keer per week, altijd vers en van van zelf gesneden groenten, ook ovenschotels zijn favoriet, voornamelijk omdat deze (en de soepen) voor 2 avonden gebruikt kunnen worden en dat weer een half uur in de keuken uitspaart.

Dingen die we echt mijden zijn gekweekte vis, varkensgehakt, bewerkt vlees (met uitzondering van harde worst en spekjes voor in een stamppot O-)), voorgesneden groenten en koolhydraat-bommetjes zoals aardappelen en pasta's. Verder matig met melk, hooguit een keer voor een cappuccino of als ingrediënt van kaasproducten.

Waar we wel héél goed op letten zijn de verbruiksartikelen die af en toe in de aanbieding zijn. Koffiecupjes, wasmachine pods, etc, die kopen we op dat moment echt altijd groot in zodat we een paar maanden verder kunnen en niet elke keer een aanbieding hoeven af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:26

Dennis1812

Amateur prutser

In de winter altijd aardbeien? Die zijn toch belachelijk duur en niet lekker in de winter?

Vanaf april/mei weer lekkere te krijgen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
ouweklimgeit schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:52:
[...]

De AH maaltijd is natuurlijk per definitie al ronduit ongezond door de gekweekte zalm, de dressing, de landbouwgiffen en additieven om de gesneden groenten 'mooi' te houden en pasta die alleen maar bestaat uit loze koolhydraten. Ik denk dat onderaan de streep vooral van belang is hoe je voeding gekweekt is. Die biologische steak komt van een rund dat grasgevoerd is en geen GMO mais gezien heeft in zijn leven, een dier dat veel beweging heeft gehad en weinig stress. En zelfs die laatste factor is medebepalend voor hoe gezond/lekker een stukje vlees is.

Maar goed, onze situatie;

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen (37M/35F)
Huisdieren: 4 konijnen (2 buiten)
Eetpatroon: 2 dagen (bio) vlees, 2 dagen (bio) vis, 2x vleesloos, 1x uit eten.
Boodschappen: Om de dag
Gemiddeld : €150,- per week in de supermarkt, €200,- per week voor uit eten

Alcohol: helaas bijna dagelijks wel 1-2 glazen rode wijn of speciaalbier. Weekend meestal een paar eenheden meer. Geschatte kosten ca. 50-100 euro per week.

De konijnen krijgen timothyhooi en als aanvulling Selective brokken. De buitenkonijnen eten sinds vorige week voornamelijk vers gras (die hebben een ren van ca 5*10 meter en nemen het werk van de robotmaaier goed over). Geschatte kosten ca. 100 euro per maand.
600,- supermarkt, 800,- uit eten 300,- aan drank en 100,- voor je konijn.

Net geen 2000,- per maand. Dat is zo het gemiddelde wat we hier uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Nu online
Cue_ schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:56:
Inderdaad het is lekkerder met meer spek. Maar als je het niet breed hebt moet je een beetje opletten op je uitgaven toch? :) Voor de voedingswaarde is er weinig mis met zo weinig spek.
anandus schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:10:
Ik heb even gekeken hoeveel ik gebruik als ik spekjes door stamppot doe. 125gr op een kilo aardappelen.
Dus dan is 300 gram spek op 3 kilo niet zo gek, eigenlijk :)

Nb. Dat is wel als we er een rookworst bij eten (wij eten 1 worst per vier personen).
Wij rekenen, als we vlees eten, meestal rond de 100 gram vlees per persoon. Rookworst is 275gr, dus dat komt precies uit.
Inderdaad ik doe er ook een half zakje spek (150g) in op ongeveer een kilootje aardappelen. Houdt niet over, maar ik vind de hele zak erin weer wat overdreven.

[ Voor 46% gewijzigd door fonsoy op 28-03-2023 13:56 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Bad Brains schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:14:
[...]

600,- supermarkt, 800,- uit eten 300,- aan drank en 100,- voor je konijn.

Net geen 2000,- per maand. Dat is zo het gemiddelde wat we hier uitgeven.
Gelukkig denkt niet iedereen zo, anders zouden er een hoop ondernemingen failliet gaan. :)

Het leven bestaat uit meer dan alleen water drinken en goedkoop brood met AH Basic kaas/vlees eten.

[ Voor 12% gewijzigd door icall5s op 28-03-2023 14:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

icall5s schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:24:
[...]

Gelukkig denkt niet iedereen zo, anders zouden er een hoop ondernemingen failliet gaan. :)

Het leven bestaat uit meer dan alleen water drinken en goedkoop brood met AH Basic kaas/vlees eten.
Quote je niet de verkeerde reactie? Zelfs zijn konijn eet zo te zien geen AH Basic spullen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
Huisdieren : 2 katten, 1 valkparkiet en 2 kippen
Eetpatroon : 4x hellofresh, 1x makkelijk, 1x bij ouders, 1x uit eten (soms ook lunch buiten de deur)
Gemiddeld : €30,- per week supermarkt, €50 per week hellofresh, €50 uit eten // €500-600 per maand

Naast 's ochtends een kop koffie ontbijten we beide niet, hier hebben we dus ook geen uitgaven aan.

We lunchen graag wat uitgebreider wanneer ik thuis werk, daar gaan ook de meeste supermarkt uitgaven naar toe. Voor de rest drinken we vaak koffie/water en snoepen/snacken we eigenlijk nooit en drinken ook geen tot nauwelijks alcohol.

Wij doen meestal 1 keer per 10 dagen boodschappen waarbij we het laten thuisbezorgen. Voor lunch lopen we zo nu en dan naar de supermarkt op de hoek. Het lieft zo weinig mogelijk gezien deze aanzienlijk duurder is dan de Jumbo.

Verder koop ik gebruiksartikelen eigenlijk altijd in de aanbieding, en sla dan voor een aantal maanden in.

Onze katten eten rauw vlees van BARF. Kosten hiervoor zijn ongeveer €50,- per maand. Onze valkparkiet eet Pellets van Harrison's Bird Food zo'n €15,- per maand, daarnaast eet ze vaak wat groentes met ons mee. Kippen zo'n €10 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 19:16
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 2 kinderen (1 en 3)
Huisdieren: -
Eetpatroon: veel groente en fruit, 2x vis en 1x vega 4x vlees (gemiddeld)
Boodschappen: wekelijks, persoonlijke verzorging/schoonmaak in bulk los van boodschappen
Kosten per week: €160,-

Wij bakken ons brood zelf en bestellen hiervoor ook regelmatig meel bij de molen, kosten ongeveer 40 euro.
Iedereen in huis eet minimaal 2 stuks fruit per dag, volwassenen nemen ook groente (tomaatjes, komkommer, wortel) mee naar het werk.
Merk dat we toch wel voor ongeveer 40 a 50 euro per week aan groente en fruit kopen, en hier besparen we ook niet op. Qua vlees kijken we wel naar aanbiedingen die dan de vriezer in gaan.
Daarnaast wordt er veel kaas en pindakaas gegeten (calvé) en dat is ook schrikbarend duur.
Wel proberen wij zo gezond mogelijk te koken, alle kruiden/kruidenmengsels maken we zelf zonder zout toe te voegen.
Qua drinken kopen we vrijwel geen fris, alleen soms "helder" of crystal clear als dat in de aanbieding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

KnuCha schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:48:
[...]

Het kost alleen tijd.... en dat willen/kunnen mensen tegenwoordig niet meer opbrengen helaas.
Dat ja.
Vooral WILLEN is het probleem. :(

Terwijl goed & verstandig eten is één van de meest belangrijke dingen die je voor je eigen gezondheid en welbevinden kunt doen.
M.a.w. een investering die zich vrijwel altijd terugverdient! En, zoals je zelf al aangaf, dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Maar ja, dan moet je wel je gezonde (boeren)verstand gebruiken en je iewat verdiepen in de materie... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

KnuCha schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:48:
[...]

Ik ben het hier wel mee eens, goed en makkelijk te bereiden voedsel is duur helaas. Het lagere segment kant en klaar voedsel (maaltijden, zowel vega als niet vega) is los van de groenten die erin zitten ook volledig verpest met allerlei additieven, slechte vetten, zetmeel, bewerkte kaas en bergen zout.

Je kunt best goed en gezond eten op een voordelige manier, het kost alleen wel wat meer tijd. Peulvruchten en groenten in het seizoen zijn top. je kunt voor enkele euro's per persoon een hele pan met verse bonen (witte bonen, kikkererwten, linzen etc.) maken met uien, wortels, tomaten uit blik en lekkere kruiden. doe er wat vlees bij (bijvoorbeeld kip met bot) en laat het meestoven. je hebt voor 3-4 euro per persoon een maaltijd waarmee je verzadigd bent en alle voedingsstoffen mee binnen krijgt. (zelf maken we er bijvoorbeeld ook nog een simpele groene salade naast ZONDER dressing met wat pitjes ofzo. en dan eet je dus goedkoper dan per persoon een kant en klare bak pasta/nasi/bami of andere meuk..

Dit in combinatie met een vriezer hoeft helemaal niet veel tijd te kosten. Ik maak eens in de paar maanden een enorme pot met chili (of iets wat er voor door moet gaan, er zitten bonen in :p). Meestal zijn dat zo'n 14 porties. We zijn met z'n 2en, dus gaan er 12 porties de vriezer in en hebben we dus voor nog 6 dagen eten. Kost totaal een uur of 4 tot 8 en tot een uurtje voorbereiding. Als ik het op het vuur zet (laagste vuurtje, met vlamverdeler), dan moet ik wat vaker controleren, als ik het in de slowcooker zet, kijk ik er niet eens naar om (behalve als ik er toevallig langs kom). Idem met pasta saus, die maken we ook elk jaar in een grote batch (gekookt op open vuur, buiten, omdat we dat lekker vinden, rook is ook een smaak). Is per portie veel goedkoper dan de goedkoopste pot in de supermarkt en niet eens vergelijkbaar lekkerder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Benieuwd of ik nu weer een vega of andere shitstorm over me heen ga krijgen. Maar zijn er hier ook die hun vlees inkopen in het groot, bij een vleesgroothandel, goedkope slager etc. Dit heb on door een collega onlangs ondekt, en jezus wat scheelt dat veel in prijs. Je zit wel met vaak minima per soort van 2/3 of 5 kg. Geen probleem hier voor onze diepvries, dit weekend ben ik 22 kg gaan halen :)

Enkele voorbeelden:

Kipfilet @ 5,99 per kg
Kip onderbouten @ 11 per 5 kg
Varkenshaas 9,49 per kg
Rij koteletten 4,99 per kg
Varkensrollade 6,49 per kg
Gehakt 6,49 per kg
Biefstuk 13,95 per kg (extra kwaliteit 14,49 per kg)

Half varken +-40 kg vlees dat ze voor jou versnijden voor 3,95€ per kg + 0,50€ versnijdkosten. Dan kies je zelf welke stukken je wil en wat niet (en dat doen ze dan bv in je gehakt of de worst). Wat we er tot nu toe van gegeten heel tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:34
Galactic schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:05:
Benieuwd of ik nu weer een vega of andere shitstorm over me heen ga krijgen. Maar zijn er hier ook die hun vlees inkopen in het groot, bij een vleesgroothandel, goedkope slager etc. Dit heb on door een collega onlangs ondekt, en jezus wat scheelt dat veel in prijs. Je zit wel met vaak minima per soort van 2/3 of 5 kg. Geen probleem hier voor onze diepvries, dit weekend ben ik 22 kg gaan halen :)

Enkele voorbeelden:

Kipfilet @ 5,99 per kg
Varkenshaas 9,49 per kg
Gehakt 6,49 per kg

Half varken +-40 kg vlees dat ze voor jou versnijden voor 3,95€ per kg + 0,50€ versnijdkosten. Dan kies je zelf welke stukken je wil en wat niet (en dat doen ze dan bv in je gehakt of de worst). Wat we er tot nu toe van gegeten heel tevreden van.
Er is al eens eerder MrFillet.nl genoemd, maar die verkoopt alleen kip tegen een aantrekkelijke prijs. Waar heb jij dit besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

icall5s schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:24:
[...]

Het heeft niet zo veel met willen, maar met kunnen te maken. Twee keer modaal is ongeveer €4000 netto, dan zijn er maar bijzonder weinig mensen die €2000 aan alleen boodschappen uit kunnen geven.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Enkele voorbeelden:

Kipfilet @ 5,99 per kg
Varkenshaas 9,49 per kg
Gehakt 6,49 per kg

Dit zal wel de categorie ram- en stampvlees zijn gezien de prijzen. Het kan, maar ik word er niet gelukkig van. De dieren ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...] dit weekend ben ik 22 kg gaan halen :)
Dan kan jij weer een jaar vooruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

mwa

https://www.bnnvara.nl/ka...s-boodschappenmandje-2023

Aldi als duurste uit de test, met de Dirk als goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Bij de Aldi Lidl kopen ze Calve pindakaas, en B-merk of huismerk bij andere winkels.
Dat maakt dat de vergelijking redelijk mank loopt, overigens ook geen verse groentes op de lijstjes.
En ik zou winkels zoals de Dekamarkt en de Nettorama ook wel terug willen zien. Kost wat meer moeite én zijn niet overal in Nederland beschikbaar, maar die verkopen ook producten .. (en Dirk is ook niet landelijk).

edit: nou breekt mijn klomp.
Maar de echte grootverdiener is...
De overheid! Wat iedereen altijd vergeet, is de rol van de overheid. De overheid heeft ongemerkt miljarden ‘verdiend’ aan de crisis via de extra opbrengsten van btw en gas. Btw zit op goederen en diensten. Er zijn verschillende tarieven en op voedsel zit 9% btw, en op alcohol zit bijvoorbeeld weer 19%. Bij elke prijsverhoging stijgen deze btw-opbrengsten, en in 2022 wel heel veel. De totale btw-opbrengsten in 2022 waren toen 72,7 miljard. Dat was 5,2 miljard meer dan begroot.
Welke half demente boomer heeft dit geschreven? 19% btw.

[ Voor 34% gewijzigd door True op 29-03-2023 11:35 . Reden: lidl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

mwa

True schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:58:
[...]

Bij de Aldi kopen ze Calve pindakaas, en B-merk of huismerk bij andere winkels.
Dat maakt dat de vergelijking redelijk mank loopt, overigens ook geen verse groentes op de lijstjes.
En ik zou winkels zoals de Dekamarkt en de Nettorama ook wel terug willen zien. Kost wat meer moeite én zijn niet overal in Nederland beschikbaar, maar die verkopen ook producten .. (en Dirk is ook niet landelijk).
Geen idee waarom Calve bij de Aldi, misschien hebben ze daar geen huismerk? (ik kom er zelf nooit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real

Enkele voorbeelden:

Kipfilet @ 5,99 per kg
Varkenshaas 9,49 per kg
Gehakt 6,49 per kg

Bij ons in de regio zitten genoeg boeren die hun eigen vee laten slachten en dit in vleespaketten verkopen. Is vaak iets goedkoper dan de gewone (niet budget) slager en smaakt echt véél beter.
Zijn wel paketten waarvan je de inhoud qua soorten vlees niet kunt kiezen (anders komen ze van bepaalde delen niet af), maar waarvan je het gewicht wel kunt kiezen.
Alles keurig per portie verpakt, incl label wat het is plus datum.

Kost wel wat ruimte in de vriezer en er zitten altijd wel dingen bij die je niet (snel) eet, maar wij vinden het wel erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:19:
[...]

Bij ons in de regio zitten genoeg boeren die hun eigen vee laten slachten en dit in vleespaketten verkopen. Is vaak iets goedkoper dan de gewone (niet budget) slager en smaakt echt véél beter.
Zijn wel paketten waarvan je de inhoud qua soorten vlees niet kunt kiezen (anders komen ze van bepaalde delen niet af), maar waarvan je het gewicht wel kunt kiezen.
Alles keurig per portie verpakt, incl label wat het is plus datum.

Kost wel wat ruimte in de vriezer en er zitten altijd wel dingen bij die je niet (snel) eet, maar wij vinden het wel erg lekker.
Dit bestel ik ook regelmatig, maar dan wel aanpasbaar via Grutto.nl. Je kan in het bewerkte vlees kiezen wat je wil (bijv gehakt, worstjes, burgers), de rest staat vast. In het voorjaar komen er weer lammetjespakketten, in het najaar wild, het is niet het goedkoopste vlees maar wel transparant, lokaal en erg lekker.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

[...]

Ik mis de Boni ook wel in het lijstje, ook niet altijd overal beschikbaar, maar in onze ervaring vaak wel degene met de scherpste prijzen voor onze wekelijkse boodschappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 15:56
FirePuma142 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Het heeft niet zo veel met willen, maar met kunnen te maken. Twee keer modaal is ongeveer €4000 netto, dan zijn er maar bijzonder weinig mensen die €2000 aan alleen boodschappen uit kunnen geven.
Het heeft vooral met niet willen te maken.

Modaal inkomen in 2022 is €38.500. Dat is bruto per maand €3200, netto €2500. Twee keer modaal inkomen is €5000 netto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:54
mwa schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:06:
[...]

Geen idee waarom Calve bij de Aldi, misschien hebben ze daar geen huismerk? (ik kom er zelf nooit).
Volgens mij is er wel degelijk aldi huismerk pindakaas: Helaes (pindakaas) :+
https://www.aldi.nl/merken/aldi-merken/helaes.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

mwa schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:06:
[...]

Ik kom er zelf ook nooit, maar volgens mij is 'Helaes Pindakaas' van ze die is wat ik zo zie met 600gr aanzienlijk goedkoper dan de 350 gr huismerk van de ah.
Overigens zal niemand (denk ik) de 350gr smeuge pindakaas halen voor 2,39€ als je voor 2,69€ ook 600gr kunt krijgen als je echt bewust voor basic/goedkoop gaat behalve als je die 30ct op dat moment echt niet kunt missen, maar daar zou ik echt heel treurig van worden.

[ Voor 26% gewijzigd door True op 29-03-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:17
Gezinssamenstelling: 2 volwassen en 2 Kids (1 en 4)

Eetgewoontes: Vers, zonder pakjes, zakjes of prefab sauzen. Veel groente en fruit (2stuks pp/pd). Pescotarisch, dus geen zoogdieren, maar wel zeedieren.

Boodschappen: +/- 150 euro per week, voornamelijk Nettorama en Lidl(bulk) maar voor speciale zaken AH. Vis voornamelijk bij de visspeciaalzaak (ongeveer 2x per week vis)

Wij maken net als meerdere hier grotere porties van zaken, zoals currypasta's(de basis voor je currysaus), pastasaus en Mexicaans.

We gebruiken eigenlijk alleen groenteschijven en groenteballetjes als "vervanger" van vlees. Onze jongens krijgen op het kdv/BSO en bij opa en oma gewoon vlees, alleen niet thuis.

Sinds covid zijn onze boodschappen zo'n 25 a 50 euro per week duurder geworden, ja, mede door die tweede veelvraat die we nu hebben.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
SmurfLink schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:26:
[...]

Dit bestel ik ook regelmatig, maar dan wel aanpasbaar via Grutto.nl. Je kan in het bewerkte vlees kiezen wat je wil (bijv gehakt, worstjes, burgers), de rest staat vast. In het voorjaar komen er weer lammetjespakketten, in het najaar wild, het is niet het goedkoopste vlees maar wel transparant, lokaal en erg lekker.
Dan zit er weer een partij tussen die een stuk marge pakt.
Bij ons betreffen het echt lokale boeren die via via dergelijke pakketten verkopen. Is dus ook niet altijd beschikbaar, maar als je eenmaal bekend bent krijg je wel een seintje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

GioStyle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Het heeft vooral met niet willen te maken.

Modaal inkomen in 2022 is €38.500. Dat is bruto per maand €3200, netto €2500. Twee keer modaal inkomen is €5000 netto.
Niet om het een of ander, maar €2000 van de €5000 oftewel 40% van je totale inkomen uitgeven aan boodschappen is geen haalbare kaart voor heel veel mensen.

Vaste lasten, geen boodschappen, beslaan al rond de 50% van het besteedbaar inkomen. Plak daar nog eens 40% bij en je hebt nog 10% over. Dat past niet, echt een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:34
[...]

edit: nou breekt mijn klomp.

[...]

Welke half demente boomer heeft dit geschreven? 19% btw.
Ik weet niet welk lijstje jij erbij hebt gepakt, maar bij de Aldi wordt gewoon Helae pindakaas gekocht (EUR 2.29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

greg-a schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Ik weet niet welk lijstje jij erbij hebt gepakt, maar bij de Aldi wordt gewoon Helae pindakaas gekocht (EUR 2.29)
Pardon, ik had het niet scherp, ik bedoelde de Lidl. En daar kan ik overigens online niet vinden wat de pindakaas moet kosten én of ze een huismerk hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door True op 29-03-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitWeasel
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:40
Met zijn tweetjes geven wij aan boodschappen ongeveer 80-90 euro per week uit. (AH bezorging aan huis, eens in de week)

We eten overwegens vegetarisch. Veel groente, fruit, en ik hou erg van rijst. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:27:
[...]

Ik mis de Boni ook wel in het lijstje, ook niet altijd overal beschikbaar, maar in onze ervaring vaak wel degene met de scherpste prijzen voor onze wekelijkse boodschappen.
Precies. En Coop zit er volgens mij ook niet bij. Heeft ook wel behoorlijk aantal winkels nog. Dus dit onderzoek slaat eigenlijk nergens op, als de helft van de ketens niet mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SmurfLink schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:26:
[...]

Grutto.com denk ik. Grutto.nl is van de vogelbescherming :D

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!