Toon posts:

Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen?

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:57
Wij zijn van 519 (2021) naar 614 gegaan, gezin met 2 kinderen. Die zijn ook een stuk meer gaan eten (5 en 7 ondertussen). We letten niet heel erg op aanbiedingen en wat goedkoop is qua vers eten, we eten waar we zin in hebben maar bedenken dat wel voor de gehele week vooraf.
In deze gemiddelden zitten ook de periodes met vakantie e.d. waarbij we op vakantie vaak wat duurder eten, vaker BBQ'en (vlees is nu eenmaal duur) en bijvoorbeeld ook vaker een ijsje halen en dergelijke.

Uit-eten is een ander potje (we hebben zelf een Excel sheet gemaakt waar alles dat erin komt en uitgaat wordt bijgehouden in onze eigen categorieën), dus uit-eten valt hier buiten, maar dat gebeurde in 2021 niet (of 1 enkele keer) en vorig jaar ook maar een paar keer, natuurlijk deels door Corona, maar ook omdat we het een luxe vinden en niet zo vaak willen doen.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
JDx schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:23:
[...]

De tering, dat is meer dan mijn bruto inkomen haha (ziektewet).

Ik zei op de vorige pagina dat ik het kan redden met 15 euro per week, maar dat komt toch meer in de buurt van de 25 als ik terug kijk in de Rabo app. Het kan wel, maar dan moet ik net die week ervoor duurdere dingen hebben gekocht waar ik langer mee doe zoals koffie, hagelslag, pak boter.

Voor een alleenstaande zijn voorverpakte groentes niet eens zo heel slecht, vaak is de krop sla bruin voordat ik hem op heb, bovendien koop je voor wokgroenten niet alles wat erin zit los.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik mij niet bewust was, dat dit er maandelijks op deze manier uit gaat.
Toen ik de getallen op een rijtje zetten, moest ik ook wel ff twee keer kijken of ik het wel goed had gedaan...

Ik weet dat bij ons het gevaar is, dat wij dagboodschappen doen. We willen graag wel weekboodschappen doen, maar we zijn daar gewoon ontzettend slecht in. Toch het makkelijke excuus dat we "te druk" zijn (ofwel geen zin) om weekboodschappen te doen.
Daarnaast speelt ook mee, dat de kids 1 dag in de week op de bso eten (oke, vaak willen ze daarna nog wel een broodje) en dat ze 1 dag in de week vaak bij opa en oma eten (ipv een 2e dag bso). Die dagen weten we vaak zelf niet wat we willen eten en daardoor pakken we vaak een makkelijk te maken maaltijd.
Voorheen deden we wel vaker weekboodschappen en wisten we ook gewoon op die 2 dagen wat we gingen eten en pakten we alleen dat wat we nodig hadden. Doordat we nu dagelijks door de supermarkt lopen, pakken we al gauw meer dan dat we nodig hebben (vooral snaai) wat uiteindelijk ook wel op gaat.

Toch maar vanavond het balletje opgooien om wat gerichter de boodschappen te gaan doen :+

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:36
Grappig, we hebben ongeveer hetzelfde 'probleem' als @BastaRhymez , maar dan aan de andere kant van het kindspectrum. Ik heb (naast mijn vrouw) 2 gasten van 17 en 20 thuis wonen, maar wanneer die ook thuis eten is elke keer weer de vraag. Als we het 2 uur van tevoren weten mogen we blij zijn. Daardoor improviseren we nu meer (lees vaker naar de winkel) dan toen ze op de lagere en middelbare school zaten. Als ze niet mee-eten is dat financieel gezien een voordeel, maar de onregelmatigheid zorgt er wel voor dat er vaker wat weg moet.

Al met al komen we uit op zo'n €850,- per maand aan boodschappen. Exclusief luiers.

Ik roep ook maar wat

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:50

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier een kleine 700 in de maand (los van luiers, kleren, etc, echt alleen boodschappen), 4 mensen waaronder 2 kleine kinderen (3 en 1).

Merken vooral dat bijv. vleeswaren en kaas echt duur is geworden. Bakje spekjes, 4,60. Wtf. Blok kaas, 7 euro. Chocomelk 2,50 ofzo. Het is echt idioot gewoon.

Professioneel Heftruck Syndroom

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47
klaaas schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:51:

Al met al komen we uit op zo'n €850,- per maand aan boodschappen. Exclusief luiers.
Je zou toch denken dat ze met 17 en 20 ze toch wel op de pot kunnen?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:36
Bad Brains schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:00:
[...]

Je zou toch denken dat ze met 17 en 20 ze toch wel op de pot kunnen?
Dan klopt mijn opgave toch? 8)

Ik roep ook maar wat

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik was daar ook echt over verbaasd. Dat X, Y of Z duurder is, okee.
Maar spekjes zo duur? Jemig.

Om even ontopic te gaan:
Wij (2 volwassenen, 2 kinderen van 5 en 8, 2 katten) budgetteren €650/maand aan boodschappen.
Een- a tweemaal in de week vlees, meestal ook een keer in de week vis, verder vega.

Uit eten en drogisterij zijn apart potjes.

De €650 is redelijk accuraat. Soms zitten we er een beetje onder, soms een beetje erboven *kuch* december *kuch*, maar het zit over het algemeen redelijk in de buurt.

Een jaar geleden was dat €100 minder.

[Voor 10% gewijzigd door anandus op 23-01-2023 20:39]

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:54
Hier als gezin met 2 volwassen en 3 kinderen (die gelukkig niks "lusten", dus ook weinig eten |:( ) budgetteren we 650eu per maand. Dat is exclusief drogisterij, luiers en dingen van buiten de deur.

Met alles vers koken in grote porties (ik maak mijn eigen kruiden melanges bv, slowcooker spul, ovenschotels en traybakes) is het te doen. Brood komt van de bakker (bart..) en vlees van de slagerij. Dan maar wat kleinere porties vlees, maar kwalitatief wel beter.

• Bad Brains
  • Laatst online: 17:47
anandus schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:28:
[...]
Ik was daar ook echt over verbaasd. Dat X, Y of Z duurder is, okee.
Maar spekjes zo duur? Jemig.
Gister Spinazie stamppot op het menu, ik zeg tegen mijn vriendin; Gehaktballetje erbij maken?
Gingen even kijken (appie), 9,80 euro voor een kilo gehakt (900gr?)

Toch maar geen balletjes :X

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:15
hier om en bij 7-800€ per maand voor een gezin met 2 personen.
Ik geef wel toe dat ik culinair wel graag laat smaken, dus elke week is er wel eens een stuk Wild / Iberico / hoge kwaliteit steak dat in de car beland en ook ben ik iemand die graag vis eet en ook sushi wel eens lust.
Dus ja ...

Dat is dus in Belgïe bij Delhaize geshopt, inclusief een fles of 3-4 wijn en andere dranken (vooral frisdrank)

Reden .... ik ga het toch niet kunnen meenemen als ik sterf, met andere woorden :) liever genieten nu ik nog kan !!!

[Voor 28% gewijzigd door Wolfp4ck op 23-01-2023 15:38]

• Cue_
  • Laatst online: 16:04
Wij zitten met 2 personen tussen de 400 en 500 euro in de maand ongeveer aan boodschappen.
Is niet echt gestegen of gezakt afgelopen maanden.

Owja ik doe meestal 1 of 2x in de week boodschappen. Dan gewoon de basisdingen en wat groenten
En de luxe (chips/weet ik het wat) die komen tussendoor een keertje vaak.
Tis niet gestructureerd bij ons

Wel bij elke maaltijd vlees, verder gewoon AVG voor vriend en voor mij VG. Niet perse hetzelfde, maar wel gewoon net genoeg. Opwarmen doen we dan ook eigenlijk enkel in het weekend.

Vriend besteld minimaal 1x per week bij thuisbezorgd. Die kosten zitten er niet bij.

[Voor 62% gewijzigd door Cue_ op 23-01-2023 16:17]

• DoodVuurtje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:52
Ik zal ook een duit in het zakje doen, want bij ons hebben we onbewust bespaard terwijl de prijzen stijgen. Wellicht werkt deze 'truuc' ook voor anderen. Ik ben me ervan bewust dat deze opzet niet voor iedereen past. Heb (nog) geen kinderen en werken beide fulltime. Het was nooit ons doel om minder uit te geven op boodschappen, maar het 'overkwam' ons. Mijn inziens de meest fijne manier van besparen.

Uitgaves ligt ongeveer rond € 400. Voorheen eerder rond de €600.

Onze gezinssamenstelling is:
Volwassenen: 2
Babies/Kinderen: -
Huisdieren: 1 Kat
Eetpatroon: ~5x per week thuis koken. Andere 2 eten we elders, Met vrienden/familie of werk dingetje

Wij hebben hello fresh genomen uit gemak om 1x per week keuzes te maken mbt eten. Ik haat het om na een werkdag te bedenken wat te eten en boodschappen te doen.

Hello Fresh is duurder dan boodschappen, maar omdat we zelde nog naar de supermarkt gaan, geven we minder uit. We halen nu enkel spullen voor de lunch en specifieke lekkernijnen waar we zin in hebben. We ontbijten niet, geboren uit gemak en nu een onbewuste gewoonte die zorgt dat we op gewicht blijven.

Ik merkte dat je zeer gemakkelijk meer dan 10-15 euro uitgeeft per avondmaaltijd voor 2 personen. En dan gaan er eigenlijk altijd nog wat extratjes mee die het zo duur maken... (stokbroodje met dipje, nootjes, etc) Hello fresh kost ons 55 euro per week voor 5 gerechten en 2 personen.
Sommige weken hebben we teveel gerechten omdat we veel van huis zijn, en geven deze graag aan onze buurman. Een erg lieve man die helaas veel te vroeg weduwnaar is geworden.

Dit betekent wel dat onze snacklade over t algemeen erg leeg is. In het geval van bezoek halen we specifiek wat. BIj ons is wat in de lade ligt, gaat op.

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:21
Hier een gezin met 2 personen, zonder kinderen of huisdieren en we zaten voor de corona periode altijd rond de 400/450 euro in de maand. Dit was nu rond deze tijd langzaam aan het verhogen naar 520 euro gemiddeld.
Na de kerstdagen weer gestart met een Koolhydraat arm dieet en weer volop zelf aan het koken met verse groenten en vlees.

Wat is dat sterves duur niet normaal. We zitten nu gemiddeld rond de 650 euro voor met z'n tweeën. O.a. omdat er nu ook wat meer vlees gegeten wordt, en de quick meals van ingevroren Pizza en kant en klare lasagne, de simpele pasta met een blikje tonijn en boursain even niet genoeg groente omvangen/ of niet mogen.

Alles is wel inclusief alles van de drogisterij. Zo zie je maar dat snaai en vreetwerk nog goedkoper is dan een partijtje verse groenten...

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:14
sinds een paar maanden op mezelf gaan wonen toen besloten om te beginnen met hello fresh om mijn recepten bestand op te bouwen en ervaring te krijgen met het "koken" opzich. DIt doe ik nu ongeveer 6 maanden elke week 3 maaltijden voor 2 personen komt neer op 38,99 per week totaal dus 155,96. verder haal ik nog bij de supermarkt drinken/chips wat ongeveer op 15/20 euro per week uit komt. Ga niet perse uitzoeken waar een aanbieding is meestal bij de eerst beste supermarkt haal ik alles. daarnaast eet ik nog 2/3 dagen bij ouders/schoonouders. totaal geeft de rabobank app aan dat ik 300/350 euro per maand uitgeef aan boodschappen. daar zit niet het uit eten/terras gedrag bij.

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:24
Aurum schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:57:
Zo zie je maar dat snaai en vreetwerk nog goedkoper is dan een partijtje verse groenten...
Kip van de poelier zo'n 3 euro per 500gram, broccoli 1,5 euro, aardappel van de boer 50 cent. Stamppotten zijn daarnaast vaak ook zo goedkoop. Voor een pizza betaal je ook al snel 3 euro en ook die word duurder.

Dus nee, hoeft zeker niet duurder te zijn om gezond te eten met verse groenten. Zijn we niet eerder verwend dat we ipv van een stamppot tegenwoordig stamppot met een paprika, champignon en een of andere boursain erdoorheen moeten serveren? :+

• Aurum
Furion2000 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Kip van de poelier zo'n 3 euro per 500gram, broccoli 1,5 euro, aardappel van de boer 50 cent. Stamppotten zijn daarnaast vaak ook zo goedkoop. Voor een pizza betaal je ook al snel 3 euro en ook die word duurder.

Dus nee, hoeft zeker niet duurder te zijn om gezond te eten met verse groenten. Zijn we niet eerder verwend dat we ipv van een stamppot tegenwoordig stamppot met een paprika, champignon en een of andere boursain erdoorheen moeten serveren? :+
Los van dat ik op het moment geen aardappels mag maar ik snap je punt :P
Behalve als je alles wilt halen bij de supermarkt. Die kip kost daar voor 600gram 8 euro, brocolli 500gr 1.5 euro en de aardappelen 3kg voor 4.50.
Mis je ook nog wel een beetje melk in je stamppot toch? nja goed dat is persoonlijke voorkeur.

Ik snap je helemaal als je de tijd en zin hebt om langs de poelier te gaan en langs de groenteboer.
En natuurlijk is gezond eten niet altijd duurder dan "snaai en vreetwerk".

Maar in mijn boodschappenuitgaves dus wel :+
Als ik geen chips en koek naar binnen mag werken dan toch maar een smaakmaker met een avocadootje of een lekkere mix van verschillende groentes.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sinds ze die beter leven keurmerk stickers op de kip plakken is dat ook ineens 2 keer zo duur ofzo? Ik kocht laatst alleen een pakje kipfilets, moest bijna 6 euro afrekenen voor ~450 gram? Dacht dat het verkeerd gelabeld was maar blijkbaar is dat de prijs tegenwoordig...

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:42
Aurum schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:57:
Hier een gezin met 2 personen, zonder kinderen of huisdieren en we zaten voor de corona periode altijd rond de 400/450 euro in de maand. Dit was nu rond deze tijd langzaam aan het verhogen naar 520 euro gemiddeld.
Na de kerstdagen weer gestart met een Koolhydraat arm dieet en weer volop zelf aan het koken met verse groenten en vlees.

Wat is dat sterves duur niet normaal. We zitten nu gemiddeld rond de 650 euro voor met z'n tweeën. O.a. omdat er nu ook wat meer vlees gegeten wordt, en de quick meals van ingevroren Pizza en kant en klare lasagne, de simpele pasta met een blikje tonijn en boursain even niet genoeg groente omvangen/ of niet mogen.

Alles is wel inclusief alles van de drogisterij. Zo zie je maar dat snaai en vreetwerk nog goedkoper is dan een partijtje verse groenten...
Diepvriesgroenten zijn in sommige gevallen net zo goed als verse groenten. Denk aan erwtjes. Maar verder denk ik dat dit wel klopt. Je zult toch al snel aan €10 per persoon per dag zitten.

5800X3D|RTX 4080 FE|32GB DDR4|GIGABYTE B550 AORUS ELITE V2|SAMSUNG 980 PRO 2TB|NOCTUA NH-D15|CORSAIR RM1000X|CORSAIR 4000D AIRFLOW TG/SOLID

• Furion2000
Aurum schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:52:
[...]

Ik snap je helemaal als je de tijd en zin hebt om langs de poelier te gaan en langs de groenteboer.

Maar in mijn boodschappenuitgaves dus wel :+
Als ik geen chips en koek naar binnen mag werken dan toch maar een smaakmaker met een avocadootje of een lekkere mix van verschillende groentes.
Ik vervang een lunchwalk met een marktwalk en kost mij 20min 1x in de 4 weken, de aardappelen met fietstochtje naar de boer en beweeg dan ook lekker die dag. Kan ook prima van de tijd af die ik besteed aan nutteloze dingen die ik doe. Dus als je het helemaal omdraait dan beweeg je door voor gezonder eten te kiezen automatisch meer zodat je met mate ook van dat koekje kunt genieten en helemaal niet koolhydraatarm hoeft te eten om af te vallen.

Klopt ja, die kip waarvan je van die 600gram zo'n 150gram water aan verliest en een enorm witte kip op je bord hebt. Goede en lekkere kip is een beetje grijzig en slinkt niet zoveel in de pan, je weet niet wat je meemaakt zo lekker. Als dat excl. vocht berekend is de 'echte' kip nog goedkoper :*)

Ik zit je maar te plagen hoor, want ik ben vaak net zo bezig als jij en ben ik enorm duur uit, maar steeds vaker kom ik tot de conclusie dat ik allemaal gekke dingen doe om fit te zijn, terwijl 'normaal' leven gewoon 10x effectiever is en vaak ook goedkoper.

• Aurum
Furion2000 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:10:
[...]

Ik vervang een lunchwalk met een marktwalk en kost mij 20min 1x in de 4 weken, de aardappelen met fietstochtje naar de boer en beweeg dan ook lekker die dag. Kan ook prima van de tijd af die ik besteed aan nutteloze dingen die ik doe. Dus als je het helemaal omdraait dan beweeg je door voor gezonder eten te kiezen automatisch meer zodat je met mate ook van dat koekje kunt genieten en helemaal niet koolhydraatarm hoeft te eten om af te vallen.

Klopt ja, die kip waarvan je van die 600gram zo'n 150gram water aan verliest en een enorm witte kip op je bord hebt. Goede en lekkere kip is een beetje grijzig en slinkt niet zoveel in de pan, je weet niet wat je meemaakt zo lekker. Als dat excl. vocht berekend is de 'echte' kip nog goedkoper :*)

Ik zit je maar te plagen hoor, want ik ben vaak net zo bezig als jij en ben ik enorm duur uit, maar steeds vaker kom ik tot de conclusie dat ik allemaal gekke dingen doe om fit te zijn, terwijl 'normaal' leven gewoon 10x effectiever is en vaak ook goedkoper.
Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik ben aan het kijken of i.p.v. boodschappen vlees ik alles online bij een internetslagerij voor minder en lekkerder kan kopen. Morgen gaat de eerste biefstuk in de pan, kijken hoe dat zich verhoudt met de supermarkt.

Hopelijk is deze levensstijl een tijdelijke bezigheid totdat de meeste kilo's kwijt zijn en ik met normaal eetpatroon gewoon met wat extra beweging me niet meer in deze bochten hoef te wringen :9

en bedankt voor de kietelpost zal ik dan maar zeggen ;) altijd goed om er plagende wijs over na te denken toch.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:43
niet bedoeld om te stoken; oprechte vraag:

Lees hier veel in dit topic dat mensen bij de slager en groenteboer halen. Want dat is beter.

Voor groenten betwijfel ik dat compleet; hier in Amsterdam heb je een groot food center overslagcentrum. Als je daar vroeg langskomt zie je alle busjes van ambachtelijke groenteboeren dezelfde spullen inkopen.
Denk dat een supermarkt met zijn koopkracht hetzelfde maar dan voor minder kan aanschaffen.

Ten aanzien van de slager: heb niet het idee dat er slagerkoeien en supermarktkoeien bestaan als ras. Dus hoezo kwaliteitsverschil?

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04

Dennis1812

Amateur prutser

En toch proef ik echt overduidelijk verschil.

Meerdere keren invriezen vanuit supermarkt komt kwaliteit ook niet ten goede.

Ik bestel geregeld bij Grutto. Of bij de HANOS halen. Erg lekker.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:45

ThePsycho

Biertje?

jeroenkb schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:30:

Lees hier veel in dit topic dat mensen bij de slager en groenteboer halen. Want dat is beter.
Voor zowel groenten als vlees telt dat supermarkten ook wel hoge marges pakken.

Voor vlees zoals gehakt en kip telt dat nabewerking vooral invloed heeft. De hoeveelheid vocht in supermarkt gehakt is aanzienlijk hoger waardoor je het al gauw kookt in plaats van aanbakt. Ook heb je dan minder vlees dan bij de slager omdat je betaald voor dat vocht.

Als ik gehakt bij onze slager koop is het verschil echt enorm. Maar ook de riblappen zijn echt vaak mooiere stukken vlees, het is uiteindelijk wel zo dat er verschillende rassen en voeding is waardoor het resultaat anders kan zijn. Of dat extra geld waard is moet je voor jezelf bepalen.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• icall5s

Voor groenten betwijfel ik dat compleet; hier in Amsterdam heb je een groot food center overslagcentrum. Als je daar vroeg langskomt zie je alle busjes van ambachtelijke groenteboeren dezelfde spullen inkopen.
Denk dat een supermarkt met zijn koopkracht hetzelfde maar dan voor minder kan aanschaffen.

Ten aanzien van de slager: heb niet het idee dat er slagerkoeien en supermarktkoeien bestaan als ras. Dus hoezo kwaliteitsverschil?
Ik kan het verschil tussen gehakt en verse worst van de slager en de supermarkt duidelijk proeven, evenals boerenkool van de groentenboer en van de supermarkt. Gehakt uit de supermarkt kan meerdere keren ingevroren zijn, meerdere jaren oud zijn, en kwam vroeger gewoon uit Afrika. Waar de slager het vlees vandaan haalt verschilt per slager, maar keurslagers en zelfstandige slagers kopen vaak lokaal in. Vaak hebben slagers ook geheime (proprietary ;) ) recepten en kruidenmengsels die producten lekkerder maken. Bovendien worden gehakt en kip en andere stukken vlees uit de supermarkt volgespoten met water, en zit er ook vaak veel andere ingrediënten in die het vlees "verdunnen", zoals Dextrose.

[Voor 3% gewijzigd door icall5s op 23-01-2023 20:41]

5800X3D|RTX 4080 FE|32GB DDR4|GIGABYTE B550 AORUS ELITE V2|SAMSUNG 980 PRO 2TB|NOCTUA NH-D15|CORSAIR RM1000X|CORSAIR 4000D AIRFLOW TG/SOLID

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01 21:40

Tja Amsterdam ;) Nee zonder gekheid, ook als je start met "dezelfde spullen": wordt de groente door een ongeïnteresseerde scholier in de bak gegooid, of netjes neergelegd bij de groenteman? Dat verschil zie ik en proef ik wel. Vooral fruit. En asperges uit de supermarkt zijn uitgedroogde stukken zoethout lijkt het wel, bij de groenteman echt supervers, fantastisch. Dus waar ik mijn spullen haal, is het verschil er echt wel.

• Keipi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 00:05
Altijd leuk om te lezen dit! :) Loopt lekker uiteen.

Afgelopen half jaar alleen ivm. partner in het buitenland. Ik maak 225 per maand over op de boodschappenrekening en dat komt wel uit. Vind zelf dat ik vrij luxe eet, naar de Italiaanse toko voor fancy pancetta/guanciale, voor lunch altijd een salade of wat dan ook - net wat ik gekocht heb. Aan de andere kant, ik haal alles van de markt qua groente/fruit. Ook vlees, maar dat haal ik bijna nooit meer eigenlijk.

Ik schrik er toch van elke keer als ik verdwaald raak in een supermarkt en naar de prijzen van groente en fruit kijk. Als ik dat ervoor zou moeten betalen dan zou ik al gauw op 300-350 per maand zitten in m'n eentje. Bizar!

Partner eet wat minder dan ik maar we gaan wat vaker ergens heen voor lunch, dus zullen we wel rond de 450 uitkomen met z'n 2en.

[Voor 8% gewijzigd door Keipi op 23-01-2023 22:35]

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:52

Je zou eens een biefstuk bij de slager moeten halen en eentje bij de supermarkt.

Het gevolg is dat ik enkel kipfilet en gehakt koop bij de supermarkt. Betere stukken vlees worden er niet verkocht (wel duurder). Het is gewoon een kwestie van kwaliteit. De supermarkt zit aan de onderkant (bijvoorbeeld een matige bieflap wordt ineens een biefstuk). En bij de slager liggen de goede delen of die van vleesrunderen in plaats van geslacht melkvee.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Furion2000
Als je beetje met de seizoenen en lokaal eet kun je denk ik voor 70% weten waar je vlees/groenten/fruit/aardappel vandaan komt als je net zoals ik soms toch ook nog wel een internationaal gerecht kookt. Naast dat je grotere kans hebt dat het lekkerder is, vind ik het fijn dat mijn geld rechtsstreeks naar diegene gaat die het maakt.

Beter leven keurmerk konden we bij de keuringsdienst van waarde mooi zien. Een boer die verplicht werd om er aan mee te doen van de supermarkten moest vogelhuisjes ophangen rondom de boerderij en 'voldeed' aan de voorwaarden om vervolgens minder te krijgen voor zijn product. Ik heb niet echt een mening over 'de boeren' maar het lijkt er wel op dat ze hier toch wel vaak genaaid worden door de supermarkten.

Dat gezegd hebbende en weer beetje ontopic ik denk dat we met restaurant (40), weekend (25), boodschappen (100), drogist (10) gemiddeld op de 175 euro in de week zitten op het moment, maar weet dat ik flink kan terugschalen als ik dat wil. Zeker niet goedkoop, ik let er ook niet zoveel op, maar het komt weer steeds vaker voor dat ik dingen terugleg omdat ik schrik van de prijs! Met het volgende voorbeeld kon ik het niet meer terugleggen, maar ik schrok wel. Een broodje doner was 9.50 t.o.v. 5 euro 2 jaar geleden!! :p

• jeroenkb
@fonsoy @dcl! @icall5s

Jullie reacties zijn "Food for thought"

En laat ik voorop stellen dat iedereen vooral moet kopen wat hij wil,maar ik denk iaf en toe ook wel dat er een mentaal aspect meespeelt (Het is van de slager dus het smaakt beter)

Kan me herinneren dat ik jaren geleden een keer gelezen heb over test die journalist had gedaan met supermarkt kip, poelier kip en chique Bresse kip. Dubbelblinde test en niemand proefde verschil.

Misschien dat ik een dezer dagen mijn gezin hier aan ga onderwerpen. Mocht dat gebeuren dan zal ik de resultaten delen op Tweakers.

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 15:46

Wailing_Banshee

You're Next

BastaRhymez schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:00:
[...]

Die dagen weten we vaak zelf niet wat we willen eten en daardoor pakken we vaak een makkelijk te maken maaltijd.
Daarom hebben wij altijd eten in de vriezer liggen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:08
Hier denk ik ongeveer 400 euro per maand. Koken altijd zelf en vaak iedere week één of twee gerecht maken wat dan de vriezer in kan, voor de week daarna.

Samenstelling: 2 volwassenen, 1 kind (2,5) en een hond

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

jeroenkb schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:43:
@fonsoy @dcl! @icall5s

Jullie reacties zijn "Food for thought"

En laat ik voorop stellen dat iedereen vooral moet kopen wat hij wil,maar ik denk iaf en toe ook wel dat er een mentaal aspect meespeelt (Het is van de slager dus het smaakt beter)

Kan me herinneren dat ik jaren geleden een keer gelezen heb over test die journalist had gedaan met supermarkt kip, poelier kip en chique Bresse kip. Dubbelblinde test en niemand proefde verschil.

Misschien dat ik een dezer dagen mijn gezin hier aan ga onderwerpen. Mocht dat gebeuren dan zal ik de resultaten delen op Tweakers.
Dan hangt het er ook nog vanaf je een beetje kan koken.

En leg slager vlees wel in een andere pan

• jeroenkb
Dennis1812 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:25:
[...]

Dan hangt het er ook nog vanaf je een beetje kan koken.

En leg slager vlees wel in een andere pan
Zal de biefstukken netjes sous-vide garen tot 52 graden en dan rondom in een gietijzeren pan aanbakken om een korst te krijgen

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:20
Wij zijn de laatste paar maanden ook (veel) meer op onze boodschappen gaan letten. Voorheen ging er makkelijk 500-600 euro per maand doorheen. We zijn met twee volwassen en een vijf-jarige. Daar bovenop kwam vaak nog een extra kostenpost voor mijn partner, die buitenlandse is, en geen brood wil eten als lunch (ze komt uit een cultuur waarin meerdere malen per dag wordt gekookt).

Niet dat daar direct een noodzaak voor was, maar met de alsmaar stijgende voedselprijzen let ik nu beter op de kosten. Eerlijkheid gebied te zeggen dat een gezonde portie krenterigheid mij niet geheel vreemd is. En het voor mij ook gewoon een uitdaging is te besparen en zo min mogelijk eten te verspillen.
Sinds 3 maanden doe ik alle boodschappen. Hierbij maak ik gebruik van Picnic. Dat voorkomt sowieso impulsaankopen in de winkel. Ook heb ik goed gekeken naar de voorraadkast en een ander systeem geimplementeerd zodat duidelijk is wat we wel/niet in huis hebben. En om op te letten wat (binnenkort) op moet. Daarnaast ben ik meer gaan letten op overlappende ingredienten in de week. Zo houden we minder over en wordt er minder weggegooid. Door gebruik te maken van overlappende ingredienten kon ik ook groter inkopen (grotere verpakkingen). Dat scheelt ook al. En voor zaken als vlees gebruiken we kleinere porties of vervangende producten als zoete aardappel of pompoen. Als laatste hebben we ook diepvrieszakken gekocht. Veel maaltijden zijn toch voor 4-5 personen (we eten bijvoorbeeld veel "verspakketen"). Nu hebben we periodiek een kliekjesavond. Dat scheelt ook met koken. Soms maak ik ook een curry, die we de ene dag dan met rijst en een andere dag met naanbrood eten (vaak wel met een andere maaltijd ertussen). Of die met 1-2 kleine dingen toch anders gemaakt kan worden.

Eigenlijk hadden we dit al veel eerder moeten doen. De kostenbesparing is mooi meegenomen, maar ik ben vooral trots op hoeveel minder eten we verspillen. En eerlijk gezegd eten we echt niet slechter of minder gevarieerd. Veel verse groente, fruit, nooit junkfood, nog steeds (wel minder) een stukje vlees of vis.

Deze maand zijn we voor het eerst onder mijn streefgetal van 300 euro p/maand gedoken. Ook omdat we met kerst wel gewoon een Beef Wellington (v.d. slager) wilde eten. En natuurlijk sowieso meer in huis hadden gehaald. Januari is 288,- euro om precies te zijn. De boodschappen voor de rest v.d. week hebben we namelijk al in huis.

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:15
ik moet eerlijk zeggen dat ik onder de indruk ben van mijn Noorderburen.
Mijn vrouw krijgt een halve tot driekwart depressie als ze dit leest en ik sta verbaasd over hoeveel tijd je hierin steekt.
Ik krijg geregeld wekelijks met een bedrag van 200+ euro te maken, wat sommige gezinnen met kinderen al bijna een volledig maand budget is.
En wij zijn maar met ons 2...
zal er zaterdag eens op letten wat ik allemaal koop dat onnodig is en een lijstje samenstellen

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:48
Wolfp4ck schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:31:
ik moet eerlijk zeggen dat ik onder de indruk ben van mijn Noorderburen.
Mijn vrouw krijgt een halve tot driekwart depressie als ze dit leest en ik sta verbaasd over hoeveel tijd je hierin steekt.
Ik krijg geregeld wekelijks met een bedrag van 200+ euro te maken, wat sommige gezinnen met kinderen al bijna een volledig maand budget is.
En wij zijn maar met ons 2...
zal er zaterdag eens op letten wat ik allemaal koop dat onnodig is en een lijstje samenstellen
Ik ben als alleenstaande 350 euro per maand kwijt aan boodschappen zonder gekke dingen te doen. De boodschappentassen worden ook niet zwaarder, eerder lichter (heeft inflatie toch nog een voordeel tijdens het fietsen :+).

In deze 350 euro zit dan wel alles in, dus ook cosmetica en huishoudspullen van de supermarkt. Het is mij een raadsel hoe sommige mensen daar met kinderen en een hond of kat van kunnen leven :?

• Honesty
  • Laatst online: 21:11

Honesty

kattenneus!

Nieuw jaar overzicht.

2 volwassenen, 1 zoon 16, 1 zoon 14 en een kat.
460 euro per maand(gemiddeld over heel 2022) excl shampoo van redken en af en toe whisky via internet.

Ik doe graag boodschappen en kook ook graag dus alles vers zonder pakjes en we koken vaak voor 2 dagen. Bijvoorbeeld lasagne kook ik zoveel dat we er 2 dagen van eten. Brood bij de verse bakker(gisteren 4,60.voor een heel wit :() maar net zo makkelijk brood van de supermarkt voor tosti of om te roosteren. Ik maak vaak gebruik van aanbiedingen en loop per week alle supermarkten af dmv een meerdere weken schema. Kan zijn dat ik de ene week in de aanbieding hamburgerbroodjes koop en een week later de hamburgers en de sla etc etc

Merk wel dat nu de kinderen ouder worden het duurder wordt,. Veel cola, veel noodles enzo en ze pakken ook gewoon 4 tostis tussen de maaltijden in.

festina lente

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:59
Wat een bedragen hier zeg, ik vreet in m'n eentje rustig voor 400 euro weg p/m. Als ik weer veel zou gaan sporten kan je hier zomaar 200 euro per maand bij optellen. Een halve kilo kipfilet kost hier bij de plaatselijke AH al rond de 8,50 bijvoorbeeld pangasius filet 5,50 voor 300 gram. Verder haal ik eigenlijk van alles huismerk van de AH. Misschien is kijken waarom ik zoveel kwijt ben dan.
De Hoogvliet is wel een stukje goedkoper dan de Albert Heijn maar de kwaliteit van verpakkingen en producten is de laatste jaren ontiegelijk slecht.

[Voor 15% gewijzigd door BroWohsEdis op 24-01-2023 20:29]

• Evert-Jan1984
  • Laatst online: 24-01 20:48
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 3 kinderen
Huisdieren: Konijn hond kat
Eetpatroon: Normaal
Frequentie boodschappen: Wekelijks
Regio Amersfoort
Ik doe altijd zaterdag de boodschappen en loop dan de aanbiedingen af bij de Jumbo/AH.
Ik koop altijd de meest voordelige verpakking/aanbieding.
Ik heb gemerkt dat voor de corona de prijzen langzaam omhoog kropen (een paar euro per jaar).
Maar sinds de Corona tijd zijn de prijzen met €10 per jaar gestegen.
De stijging zit hem erin dat de basismerken niet beschikbaar zijn waardoor je over moet stappen op duurdere merken bijvoorbeeld: hagelslag tijdens Lockdown. Als de basismerken tegen een hogere prijs weer beschikbaar worden, verhogen de duurdere merken met de inflatie mee. De spreiding die je normaal hebt in de prijs/kwaliteitsverhouding is daardoor omhooggeschoven.
Kaas is inmiddels bijna €10/kilo van €6/kilo voor de crisis. Ook de verpakkingen worden kleiner om de prijs per verpakking laag te houden.

2012: gemiddeld €90 per week (€400 per maand)
2020: gemiddeld €110 per week (€500 per maand)
2023: gemiddeld €140 per week (€630 per maand)

Dit is exclusief een pizza of uit eten.

[Voor 3% gewijzigd door Evert-Jan1984 op 24-01-2023 20:48]

• BastaRhymez
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:45:
[...]

Daarom hebben wij altijd eten in de vriezer liggen...
Wij hebben ook eten in de vriezer liggen. Variërend van diepvries pizza en oven/airfryer friet tot vlees van de slager (biefstuk, gehakt, kipfilet, worsten, etc.). En uiteraard maaltijden die we zelf hebben klaargemaakt, maar we eigenlijk te veel van hadden gemaakt.

Probleem is echter, dat we vaak 's morgens (of de avond van te voren) vergeten het vlees er uit te halen. Als we dan thuiskomen, vind ik het persoonlijk minder lekker smaken als ik een ingevroren biefstuk in de pan gooi i.p.v. dat deze "rustig" op kamertemperatuur heeft kunnen komen.
Uiteraard hoeven niet alle maaltijden uren van te voren uit de vriezer, maar als ik tegen zessen thuis kom van het werk, dan wil ik wel graag snel het eten op kunnen zetten of er mee bezig zijn... Als ik het dan pas uit de vriezer pak, wordt het ook weer zo laat voor het klaar is...

@jeroenkb Persoonlijk vind ik op inderdaad een verschil zitten in vlees van de slager en van de supermarkt. Daarmee wil ik niet zeggen dat het vlees van de supermarkt niet of minder goed is. Zo vind ik een AH Excellent biefstuk ook een lekkere biefstuk. Maar vergelijk je slagersbiefstuk met de "normale" AH biefstuk, dan zit daar qua kwaliteit echt wel een verschil in.
AH Biefstuk kost (volgens de site) 6,57 euro voor ca. 275 gram
AH Excellent biefstuk kost 10,49 euro voor ca.. 300 gram
Biefstuk (wekelijks in de aanbieding) bij de slager kost 8,55 euro (en anders 10,35 euro) voor ca. 300 gram

Naast dat de slager (weliswaar in de aanbieding) 20% goedkoper is (en anders een vergelijkbare prijs heeft), proef je nog wel verschil. Zo heeft het AH Excellent biefstuk nog regelmatig een peesje, waar de slager dat niet heeft. Ook zit er in het vlees van de slager minder vocht.

Ook qua gehakt vind ik de slager lekkerder. Rundergehakt van de AH is 4,89 euro per pond en bij de slager 6 euro. Echter, bij de slager is het gehakt lekker gekruid en kan je er zo zelf een balletje van rollen. Bij de AH is het gehakt prima om zelf nog even te kruiden met een gehaktkruidenmix (kost ook weer 1,40 euro), anders zit er weinig/geen smaak aan het gehakt. Onder aan de streep ben je dan net zo duur / duurder uit dan bij de slager.

Zo kan ik nog wel wat voorbeelden geven, waarom ik persoonlijk vlees bij een slager haal i.p.v. bij de supermarkt. Zeker nu de prijzen min of meer gelijk zijn. Ik heb namelijk ook het idee, dat de supermarkt 30-40% duurder is geworden, terwijl de specialist (slagerij) veel minder is gestegen qua prijzen.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
icall5s schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Gehakt uit de supermarkt kan meerdere keren ingevroren zijn, meerdere jaren oud zijn, en kwam vroeger gewoon uit Afrika.
Heb je hier een bron van? Ik zie online dat De Consumentenbond & Nederlandse warenautoriteit hier in 2012 een onderzoek voor zou hebben gedaan, maar daar is niks over terug te vinden.

Wel vond ik dit
https://www.npo3.nl/ontdo...1-06-2004/WO_NTR_10148944

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Honesty
  • Laatst online: 21:11

Honesty

kattenneus!

BastaRhymez schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:03:
[...]

@jeroenkb Persoonlijk vind ik op inderdaad een verschil zitten in vlees van de slager en van de supermarkt. Daarmee wil ik niet zeggen dat het vlees van de supermarkt niet of minder goed is. Zo vind ik een AH Excellent biefstuk ook een lekkere biefstuk. Maar vergelijk je slagersbiefstuk met de "normale" AH biefstuk, dan zit daar qua kwaliteit echt wel een verschil in.
AH Biefstuk kost (volgens de site) 6,57 euro voor ca. 275 gram
AH Excellent biefstuk kost 10,49 euro voor ca.. 300 gram
Biefstuk (wekelijks in de aanbieding) bij de slager kost 8,55 euro (en anders 10,35 euro) voor ca. 300 gram

Naast dat de slager (weliswaar in de aanbieding) 20% goedkoper is (en anders een vergelijkbare prijs heeft), proef je nog wel verschil. Zo heeft het AH Excellent biefstuk nog regelmatig een peesje, waar de slager dat niet heeft. Ook zit er in het vlees van de slager minder vocht.

Ook qua gehakt vind ik de slager lekkerder. Rundergehakt van de AH is 4,89 euro per pond en bij de slager 6 euro. Echter, bij de slager is het gehakt lekker gekruid en kan je er zo zelf een balletje van rollen. Bij de AH is het gehakt prima om zelf nog even te kruiden met een gehaktkruidenmix (kost ook weer 1,40 euro), anders zit er weinig/geen smaak aan het gehakt. Onder aan de streep ben je dan net zo duur / duurder uit dan bij de slager.

Zo kan ik nog wel wat voorbeelden geven, waarom ik persoonlijk vlees bij een slager haal i.p.v. bij de supermarkt. Zeker nu de prijzen min of meer gelijk zijn. Ik heb namelijk ook het idee, dat de supermarkt 30-40% duurder is geworden, terwijl de specialist (slagerij) veel minder is gestegen qua prijzen.
Tot dat de slager meegaat met de prijzen natuurlijk, maar het is heel goed om te kijken naar kwaliteit en smaak. Ik heb ook liever een klein biefstukje die lekker is dan een lap vlees die taai en nergens naar smaakt.
Die prijzen van AH doen me wel schrikken ik haal een paar keer per jaar een hele ossehaas bij de sligro of de makro en snij daar dan 3 delen van die ik invries. Dan zit je ook rond de 10 euro per 300 gram maar dan heb je wel topvlees.
Verder eten we op dit, hamburgers en sparibs na bijna geen vlees als avondeten.

festina lente

• icall5s
Christoxz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:17:
[...]

Heb je hier een bron van? Ik zie online dat De Consumentenbond & Nederlandse warenautoriteit hier in 2012 een onderzoek voor zou hebben gedaan, maar daar is niks over terug te vinden.

Wel vond ik dit
https://www.npo3.nl/ontdo...1-06-2004/WO_NTR_10148944
Welk deel van mijn post wil je een bron van? Want ik schreef meerdere dingen.

Hier is in ieder geval de bron over het gehakt uit Afrika.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
icall5s schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:45:
[...]

Welk deel van mijn post wil je een bron van? Want ik schreef meerdere dingen.

Hier is in ieder geval de bron over het gehakt uit Afrika.
Het exacte stuk dat ik van je hebt gequote.. Maar bedankt voor je link.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Juk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:41
Gezin bestaat hier uit drie personen.
Supermarkt zit per maand toch al gauw tussen de 120 a 150 euro.

Waar we wel sinds kort achter zijn is dat internetboodschappen voor ons voordeliger is (wel bezorg abonnement voor 100 euro per jaar, dus niet steeds 8 euro los).
Weekmenu wordt samengesteld aan de hand van de aanbiedingen die dan zijn.

Shampoo, tandpasta, douchegel, wasmiddel etc kopen we groot in waar het in de aanbieding is.
Meestal internet.

Feit blijft: het wordt allemaal steeds duurder en duurder.

• icall5s
Christoxz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:49:
[...]

Het exacte stuk dat ik van je hebt gequote.. Maar bedankt voor je link.
Dat vlees 2 jaar oud kan zijn kwam ook aan bod in die uitzending. Over meerdere malen invriezen staat in Bijlage drie, lid 6.1 van deze EU-verordening. Je hoeft alleen de eerste datum van invriezen te vermelden en mag dus meerdere malen invriezen en ontdooien zonder het te melden. :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:27

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Maar welk ingevroren vleesproduct hebben we het dan over?
Want daar gaat dat artikel in de labelling wet over. En het gelinkte artikel komt uit 2004. Toen hadden we het zelfs nog niet over slaven in de chocolade supply chain nagedacht.

Op het ontdooide gehakt /vlees van de super (en de slager) hoeft niets over ingevroren te worden vermeld.

Slager is vaak wel lekker, maar dan kom je niet aan die bedragen die hier gemeld worden van <200 per maand voor een gezin. Daarnaast is veel beleg van de Keurslager hier ook gewoon voorverpakt uit een centrale slagerij. En dat vind ik wel zo fris in tegenstelling tot die beduimelde stukken die vers worden gesneden, maar waar geen idee is hoelang dat stuk al in de open koeling ligt. Maar ook hier kom je dus in de zelfde vage zone terecht waar het vlees vandaan komt.

Neem toch aan dat deze mensen tegenwoordig of boterhamworst in het mandje mikken of wellicht kipfilet. Maar niet ieder weekend zich even uitleven met ossenhaas of even een lekker kippetje van de poelier.

Wij zitten nog steeds rond de 600-700 per maand. Met 2 volwassenen en 2 tienerdochters.

Beetje afhankelijk van wanneer de leveringen van Albert zijn in de maand. Is incl basic verzorgingsproducten excl de luxere verzorgingsproducten voor de dames.

Maar wij kopen dus nog steeds de bulk bij AH, dus er zit ook 10% zegels bij.

We waren al beetje aan het opletten, zijn door de prijzen wel vaker naar de vleesvervangers over in producten zoals nasi of in bv pasta.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb onze afschriften even door Excel gegooid. Ik ga uit van boodschappen: eten, huishoudelijke producten en cosmetica (non makeup).
Een huishouden van 2 personen.
  • Nov: 420€
  • Dec: 530€
  • Jan: 450€ (t/m vandaag)
Als ik alles wat ik onder uiteten zou scharen heb ik niet meegenomen dat is:
  • Nov: 195€
  • Dec: 214€
  • Jan: 50€ (t/m vandaag)
Nibud zegt 15,19€ voor ons twee als minimum per dag: https://www.nibud.nl/onde...delijke-uitgaven/#Voeding ('Dagelijkse minimale kosten voor voeding per persoon')
Dat zou dus 462€/mnd zijn. Dan moet ik zeggen dat wij zelfs voor de december maand echt best wel on point zijn. Met in het achterhoofd nemend dat dit voor enkel voeding is en ik meer meeneem in de berekening dan Nibud.

Wij eten voornamelijk A-merk producten of huismerk als we dat alternatief vergelijkbaar vinden smaken voor een lager prijs. Vlees (rundergehakt, kipfilet, kipgehakt, varkenshaas) halen we als dat redelijkerwijs kan in de aanbieding bij de Nettorama (persoonlijk vind ik die by far het beste vlees hebben van de supermarkten hier) we hebben een 360L vriezer met z'n tweeën en daar gaat dan ook veel in. Tevens 1x wk naar de Nettorama voor de weekproducten, wat ze daar niet hebben (of niet lang genoeg vers hebben; gesneden groenten zijn meestal maar 2/3 dagen goed) halen we bij de Plus of AH welke wat dichterbij zitten. We willen nog wel eens voor 4 pers. koken en dan de pastasaus of wat dan ook invriezen als dat redelijkerwijs lekker later warm te maken is. Vooral voor de lange werkdagen is dit makkelijk, ik denk dat dit twee keer per drie weken is. Brood is van de bakker en we hebben meestal wel een avond in de week dat we 's avonds wat hapjes hebben.

Ik geloof dat we het lang niet zo verkeerd doen.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.rtlnieuws.nl/...markt-goedkoper-duitsland

Misschien interessant voor dit topic.
Forse prijs verschillen!

• Thompson
  • Laatst online: 21:56

Thompson

Beeromaniac

Een persoons huishouden. Dagelijkse boodschappen bij AH. Soms wat dingen voor de lunch bij Coop/Plus. Af en toe online supermarkt Butlon voor voorraad/vriezer producten.

Daarmee kom ik op zo'n 250€/maand gemiddeld de afgelopen 2 jaar.

Daar is eten bestellen, uit eten en (merendeels) alcoholische drank niet bij inbegrepen. Ik denk dat ik gemiddeld toch wel 6+ dagen per maand buiten de deur eet of eten bestel (vaak bij/met vrienden/familie). Dus dan zou er eigenlijk nog zo'n 20% bij komen als alles van boodschappen moet.

Shop wel redelijk in de bonus en heb niet echt een dure smaak (eet net zo lief kipfilet als zalm/biefstuk), maar kijk verder nergens naar. Als er vrienden over de vloer komen zet ik gerust voor 100+ euro aan hapjes en drankjes op tafel.

Beeromaniac

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Ik kan het niet in de app vinden. Misschien alleen voor mensen die bij de grens wonen?

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
Je kan enorm besparen met acties, bepaalde zaken als vlees kopen wij bijna uitsluitend in acties. Een diepvries hebben kan dan helpen. Ik lees hier 8,5 voor een HALVE kilo kipfilet. Ik betaalde gisteren bij de LIDL nog 15 euro voor 2 kg!

Maar je wil ook niet naar 5 supermarkten lopen en geen 3 uur aan het plannen zijn. Wij doen wel wat aan planning maar ook weer niet extreem (even wekelijks acties bekijken en actie artikelen noteren). Ik ga 1 keer per week naar 2 supermarkten. Dus bijvoorbeeld Colruyt + LIDL en dan de week erna Colruyt + ALDI en dan de week erna ook weer Colruyt LIDL.

Voordeel is dat ik dan EN de meeste acties kan meepakken EN mijn favoriete producten kan kopen. De hagelslag in de ALDI kunnen we beter vinden dan die van de LIDL om maar een voorbeeld te geven.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Galactic schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:18:
Je kan enorm besparen met acties, bepaalde zaken als vlees kopen wij bijna uitsluitend in acties. Een diepvries hebben kan dan helpen. Ik lees hier 8,5 voor een HALVE kilo kipfilet. Ik betaalde gisteren bij de LIDL nog 15 euro voor 2 kg!

Maar je wil ook niet naar 5 supermarkten lopen en geen 3 uur aan het plannen zijn. Wij doen wel wat aan planning maar ook weer niet extreem (even wekelijks acties bekijken en actie artikelen noteren). Ik ga 1 keer per week naar 2 supermarkten. Dus bijvoorbeeld Colruyt + LIDL en dan de week erna Colruyt + ALDI en dan de week erna ook weer Colruyt LIDL.

Voordeel is dat ik dan EN de meeste acties kan meepakken EN mijn favoriete producten kan kopen. De hagelslag in de ALDI kunnen we beter vinden dan die van de LIDL om maar een voorbeeld te geven.
Ja hier ook, kipfilet 1kg voor actieprijs van 8,75, dat mikken wij gewoon per kipfilet verpakt in de diepvries. Zitten 5 stukken in van ongeveer 200gr en dan kook je voor twee met één stukje. Dus 1,75€ per maaltijd met kip.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:57
Ik heb het eens terug zitten kijken voor 2022. Het verschilt bij mij echt gigantisch:

januari: 312,55
Februari: 329,16
Maart: 529,24
April: 409,07
Mei: 581,71
Juni: 411,03
Juli: 604,78
Augustus: 451,80
September: 277,39
Oktober: 482,16
November: 393,49
December: 445,07

Hier zit wel alles bij in, dus ook alcohol, ALLE non-food artikelen, snacks etcetera. Eten afhalen dan weer niet, maar dat doe ik echt zeer zelden.
Wat betreft de fluctuatie, er zijn bijvoorbeeld momenten dat een bepaalde deo of shampoo ofzo in de aanbieding is en dan sla ik zowat een jaarvoorraad in. Dan zijn de kosten van die maand gelijk een stuk hoger natuurlijk. Ook als ik een keer vrienden of familie over de vloer heb of iets dergelijks dan bespaar ik zeker niet op hapjes en lekkere biertjes enzo. Of als we vakantie hebben dan trappen we het vaak ook af met wat luxer koken, paar speciaalbiertjes etc.

Gezinssamenstelling (voor zover je dat kan noemen :P ) is overigens alleen ikzelf, mijn vriendin is alleen in de weekenden bij me. Zij haalt ook zeer regelmatig boodschappen voor de momenten dat we samen zijn, deze bedragen zijn inclusief haar bijdrages daarin.

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:45

ThePsycho

Biertje?

True schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:29:
[...]

Ja hier ook, kipfilet 1kg voor actieprijs van 8,75, dat mikken wij gewoon per kipfilet verpakt in de diepvries. Zitten 5 stukken in van ongeveer 200gr en dan kook je voor twee met één stukje. Dus 1,75€ per maaltijd met kip.
Ik kan ook kip&zo aanraden als je in een regio zit waar ze bezorgen (of zelf afhalen), als je per 10kg inkoopt is het nu €6,75/kg. Dit gooien we dan in de vriezer ook.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• Lunchbox
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:28
Ongeveer 200 tot 250 euro, verschilt per maand.

Ik neem mee wat ik lekker vind, let wel op aanbiedingen en koop in bulk. Hier zitten verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen bij, maar ook afhaal en een keertje uit eten of hier en daar een drankje.

Ben alleen.

[Voor 6% gewijzigd door Lunchbox op 26-01-2023 16:58]

• icall5s
3kg Neutral wit waspoeder nu €1,33 per kg bij Butlon, normaal €6,20 per kilo bij de AH. :9

• LostInNight
  • Nu online
Met zijn 2en spenderen wij ongeveer 280,- per maand aan boodschappen. Hierbij heb ik meegeteld: snacks, hapjes/drankjes, verzorgingsmiddelen en schoonmaakmiddelen etc... Afhalen, thuisbezorgen & uiteten heb ik hierin niet meegerekend. Wij laten zelden eten bezorgen en halen ook bijna nooit eten af. Lunchen/dineren doen wij 1-3x per maand. Verder ben ik fan van de Aziatische keuken en is één van mijn hobby's koken. Ik kook dus ook vaak gerechten en neem hier rustig de tijd voor. Ik werk 99% van de tijd thuis, dus tussendoor bereid ik ook af en toe een uitgebreid diner voor.

Wij drinken geen alcohol, dat drukt de prijs van onze boodschappen. Boodschappen doen wij niet alleen in de doorsnee supermarkt. Kruiden en andere Aziatische producten halen wij bij de toko, geen lokale supermarkt. Helaas heb ik geen toko in de buurt, dus als ik naar de toko ga koop ik wel flink in. Vlees halen wij helemaal niet in de supermarkt, maar bij de slager. Overigens halen wij altijd wat vlees om in te vriezen, hetzelfde geld voor brood. Wij kopen waar we zin in hebben en schaffen bijna alleen maar A merken aan.

Wij hebben daarentegen wel weer het geluk dat er meerdere supermarkten in de buurt zijn, AH, Lidl, Vomar, DekaMarkt en Jumbo. Mijn vriendin vind het leuk om foldertjes te kijken, dus op basis van het foldertje bepalen wij waar wij deze week boodschappen doen. Daardoor halen wij ook genoeg dingen in huis wanneer deze in de aanbieding zijn. Bij een bezoek aan één van de voorgaande supermarkten spenderen wij zelden meer dan 30,- euro per keer. Wij zijn geen koopjes jagers, wij gaan echt niet meer dan 2 supermarkten langs wanneer wij boodschappen doen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

LostInNight schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:44:Wij drinken geen alcohol, dat drukt de prijs van onze boodschappen.
offtopic:
Alcohol lijkt misschien duur, maar A-merk frisdrank is veelal duurder (althans als ik het zou drinken i.p.v. water). Als je met 25% korting een krat bier haalt betaal je 56ct/flesje. Voor een even groot glas Coca-Cola betaal je 54ct. Zowel witte als rode wijn is wel (drinkbaar) te vinden voor 4€/75cl dan betaal je 80ct/glas, maar als je er op let en voor een wijndoos gaat (ieder z'n ding) betaal je 66ct/glas.
Maar .. er zit niet echt een grens aan de prijs van alcohol. Als ik in één weekend vier speciaalbiertjes open zou trekken, kan dat zomaar 8 tot 20€ zijn en dan ben ik voor het Speciaalbiertopic III nog maar een beginneling. Een Lenotti Soave Classico gaat per glas al richting de 1,60€. Een huishouden van twee volwassenen die wel een glaasje lusten en hier (bewust of onbewust) niet op besparen kunnen zomaar 10-20% van hun bedrag in maandelijkse boodschappen kwijt zijn aan alcohol.
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee