ik heb ook een airfryer ( in de kastHonesty schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:47:
[...]
Zodra onze frietpan het begeeft komt er een airfryer ofzoiets.

ik heb ook een airfryer ( in de kastHonesty schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:47:
[...]
Je hebt het geprobeerd met de oven, maar wat was daar niks aan?Honesty schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:47:
[...]
Heb destijds geprobeerd met onze hete lucht oven maar dat was niks maar ik vind de frituur echt een crime.
Veel liever een betere oplossing voor die enkele keer friet(uiteraard met aardappel) of wat snacks
Hmm, toch eens naar kijken, want dat kan nog wel eens handiger zijn voor bijv. gebakken aardappels... (frituurpan staat in de bijkeuken, die aan de andere kant van het huis is, t.o.v. de keuken).Jovoorthan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:07:
[...]
Je hebt het geprobeerd met de oven, maar wat was daar niks aan?
Er bestaan namelijk ook airfryer bakplaten... Dat heeft precies hetzelfde effect als zo'n airfryer.
Het grote voordeel is dat het gemakkelijker schoon te maken is dan zo'n apparaat en het staat niet in de weg...
[Afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Making an ass of myself since the 70's
Alles geprobeerd, mee op de zonnebloemolie parade, toen moest iedereen een airfryer hebben.. nou ook niet te pruimenbie100 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 07:56:
[...]
ik heb ook een airfryer ( in de kast) maar geef mij maar de vetpan
Making an ass of myself since the 70's
Met een pakket bedoel ik natuurlijk een too good to go pakket. Hier in mijn omgeving doen honderden zaken mee. Van de lidl en de jumbo tot online supermarkten als flink en gorillas. Lokale bakkers en slagers. Maar ook ketens als sushi restaurants en banketbakkers, tankstations de makro en ikea.... De lijst gaat maar door.Wailing_Banshee in "Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen?"Wailing_Banshee schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 07:38
Lokale bakkerij? Die is duurder dan de supermarkt (geen idee wat je met een pakket bedoelt). Plus dat die meestal geen brood meer heeft tegen de tijd dat wij boodschappen doen.
Vlees voor een maand voor 5 euro per persoon? Geef mij het adres van die slager.
En die too good to go is niets voor ons. Wij doen 1x per week, op een vast tijdstip boodschappen.
En wie zegt wat "onnodig veel geld uitgeven" is? Misschien vind jij het onnodig veel, maar misschien vind ik het niet onnodig veel. Ik heb geen zin om uren per week uit te moeten geven om boodschappen te doen. Dus wij doen 1x per week bij dezelfde winkel de wekelijkse boodschappen. Met een uurtje (dat is inclusief reistijd) zijn we dan klaar. Wat wij wel doen is aanbiedingen kopen, zeker van houdbare producten kan dat heel veel geld schelen. Het enige wat dat vraagt is dat je een ruimte "opoffert' voor een voorraad kast.
5800X - B550 - 32GB 3600MHZ - 7900xtx sapphire pulse - @4k 144hz
Vergeet niet dat niet iedereen in de stad woont. Ik moet 15km (heen en weer) rijden om naar de dichtstbijzijnde supermarkt te gaan. En wij betalen zeker niet de hoofdprijs hoor. Want je kunt ook als je naar 1 supermarkt gaat op de prijs letten. Dingen in de aanbieding kopen, groot inkopen, een keer naar de markt gaan (hebben we maar 1x in de 2 weken tijd voor, die dingen zijn altijd alleen onder werktijd...) en gewoon simpel opletten op wat je koopt...Skybullet schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:41:
[...]
Als jij wil blijven doen wat al jaren vastgeroest zit.. 1x per week alles halen. Dan moet je dat ook vooral blijven doen. Maar wel weten dat je de hoofdprijs betaalt.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Jij hebt echt andere bakkers dan ik hier hebSkybullet schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:41:
[...]
Met een pakket bedoel ik natuurlijk een too good to go pakket. Hier in mijn omgeving doen honderden zaken mee. Van de lidl en de jumbo tot online supermarkten als flink en gorillas. Lokale bakkers en slagers. Maar ook ketens als sushi restaurants en banketbakkers, tankstations de makro en ikea.... De lijst gaat maar door.
En in een topic wat gaat over de uitgaves van boodschappen leek mij het benoemen van die app wel een goed idee.
Als jij wil blijven doen wat al jaren vastgeroest zit.. 1x per week alles halen. Dan moet je dat ook vooral blijven doen. Maar wel weten dat je de hoofdprijs betaalt.
Vanochtend pakket bij de bakker opgehaald. Voor 2.99 euro
2 bruin
1 wit
1 tijger
Halfje donker
Halfje vloerbrood
6 panini
4 brabantse worstenbrood
12 krentenbrood
Dat zit nu lekker in de vriezer en wij halen de komende weken dus geen brood meer. Zo doen wij dat en zo besparen wij honderden zo niet duizenden euros per jaar. Ik zeg niet dat jij dat moet doen. Ik zeg dat het een optie is.
En als onze groente/fruit la/schaal leeg is haal ik voor 3-4 euro een pakket bij de lidl of lokake groenteboer en heb ik een vergelijkbaar pakket zoals op mijn eerste foto.
[Voor 10% gewijzigd door s0ulmaster op 16-08-2022 11:14]
⛔geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.
Als je zulke boxen meekrijgt ja dan is het een leuk alternatief en elke keer variatie waar je wel even zoet mee bent.
⛔geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.
Butlon verkoopt ze voor 2 euro de liter.Dennis1812 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:31:
Zo komt je post niet bepaald over. Maar dat zal aan mij liggen.
Weet iemand een plek waar zonnebloemolie niet 3x over de kop gaat momenteel? Echt bizar die prijzen.
[Voor 36% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 16-08-2022 13:05]
[Voor 34% gewijzigd door DutchManticore op 16-08-2022 18:15]
7600X (PBO -25), 64GB DDR5-6000, ASUS TUF X670 PLUS, Gigabyte 4080 OC (UV@0.995mV)
Over je eerste punt.. Is dat dan schaamte, je schuldig voelen of iets anders ? Wij staan ook vrolijk met ruim boven modaal inkomen een lidl box op te halen.. En het zal niet de eerste keer zijn dat er iemand achter mij aan komt in een tesla of porsche voor een zak brood van de bakker voor een paar euroDutchManticore schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:06:
Hahaha mijn vriendin is direct zo'n box op gaan halen bij de Lidl. We hebben toch een hoop groente gekregen niet te harden. We eten vanavond een flinke groente paella.
Ze geeft alleen aan dat ze het hierna niet meer wil omdat er vooral mensen met een duidelijke kleinere portmonnee in de rij stonden (slechts frame van 15 min om op te halen dus iedereen tegelijk) en dat ze vindt dat wij prima de normale prijzen kunnen betalen
Zit zelf een beetje in dubio.
We gaan t gewoon af en toe doen denk ik.
De kwaliteit is niet van alles acceptabel te noemen overigens. De binnenkant van de pompoen is vloeibaar en lijkt in de zon gelegen te hebben, de uien hebben echt donkere rotte vlekken en de prei is nog maar voor de helft bruikbaar.
I get it. Het zijn niet de beste producten meer, daarom krijg je ze nu voor een habbekrats maar wel goed om te weten als je zo'n pakket bestelt
Er zijn mensen die het minder hebben dan ik en Vind het wat onetisch. Voelt een beetje als in de rij staan voor de voedselbank terwijl je gewoon maandelijks genoeg inkomen hebt. Ik doe het daarom niet.Skybullet schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:07:
[...]
Over je eerste punt.. Is dat dan schaamte, je schuldig voelen of iets anders ? Wij staan ook vrolijk met ruim boven modaal inkomen een lidl box op te halen.. En het zal niet de eerste keer zijn dat er iemand achter mij aan komt in een tesla of porsche voor een zak brood van de bakker voor een paar euro. Voor veel mensen is het denk ik een sport geworden om leuke boxen te scoren, al zal het voor anderen inderdaad misschien wel financieel noodzakelijk zijn. Iedereen kan die app installeren, dus iedereen heeft gelijke kansen voor de kans op een box wat dat betreft.
Wij lopen daarna trouwens ( als we zien wat er in de box zit deze keer ) de lidl zelf in om aanvullende producten te kopen om gerechten compleet te maken.. Bizar goedkoop die winkel![]()
![]()
( En mensen met meer vermogen zijn vaak ook de mensen die beter om kunnen gaan met dat vermogen om het op te blijven bouwen )
Tweede punt. Bericht sturen naar too good to go, eventueel met foto's indien daarom gevraagd wordt. Alles moet nog wel eetbaar zijn. Schimmel en andere rot is geld terug.
Je betaald gewoon voor eten wat andes diezelfde avond in de kliko beland. Dat vind ik toch wel iets heel anders dan aansluiten in de rij van de voedselbank. Het kost inderdaad geen drol in verhouding tot de hoeveelheden die je krijgt. En het leuke vind ik er aan dat je van te voren dus nooit weet of kan kiezen wat je krijgt. Maargoed wat ik zeg... iedereen met een telefoon kan dit doen.aljooge schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:35:
[...]
Er zijn mensen die het minder hebben dan ik en Vind het wat onetisch. Voelt een beetje als in de rij staan voor de voedselbank terwijl je gewoon maandelijks genoeg inkomen hebt. Ik doe het daarom niet.
Nee, jonge fruitbomen! Je hebt naar mijn weten geen Benjamin Button bomenAurum schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:55:
we zijn ook van plan om te gaan starten met oude fruitbomen en struiken
We hadden weer vanalles gezaaid, het enige wat iets gedaan heeft zijn de komkommers en wortels (en mijn pepertjes natuurlijk).Slarno schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:13:
Ja, een moestuin is echt fantastisch. Vorig jaar zijn we naar onze huidige woning verhuist en voor het eerst hebben we dit jaar een moestuin. Zo'n 12m2 gok ik. Daarnaast nog twee pruimenbomen, wat fruitstruiken en binnenkort komen er weer kippen.
We hebben al in geen weken meer groente gekocht, alles komt de laatste tijd uit eigen tuin. Onder andere al aardappels dit jaar, pruimen (jam van gemaakt), tomaten, kroppen sla, doperwten, paprika's, rucola, courgette en nog veel meer andere soorten groente. En er staat nog heel erg veel. We maken er porties van die we invriezen zodat we er een langere tijd wat aan hebben. Waar mogelijk natuurlijk, met sommige dingen gaat dat niet.
M'n vrouw is er voornamelijk druk mee, ik eet er graag van
Het heeft niet als doel om de minder bedeelden van goedkoop eten te voorzien, daar is het namelijk veel te instabiel voor. Het gaat met name over het tegengaan van de enorme voedselverspilling. Ze doen als het ware deels het werk voor je van de aan het eind van de dag afgeprijsde artikelen voor je verzamelen en in een doos stoppen.aljooge schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:35:
[...]
Er zijn mensen die het minder hebben dan ik en Vind het wat onetisch. Voelt een beetje als in de rij staan voor de voedselbank terwijl je gewoon maandelijks genoeg inkomen hebt. Ik doe het daarom niet.
[Voor 12% gewijzigd door CornermanNL op 17-08-2022 08:21]
Hoe kan dat dan? Dit soort pakketten moet je een dag van tevoren bestellen en als je op de dag zelf doet is die uitverkocht. Hoe kan die supermarkt dan weten dat ze de volgende dag dit product niet gaan verkopen?CornermanNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:20:
[...]
Het heeft niet als doel om de minder bedeelden van goedkoop eten te voorzien, daar is het namelijk veel te instabiel voor. Het gaat met name over het tegengaan van de enorme voedselverspilling. Ze doen als het ware deels het werk voor je van de aan het eind van de dag afgeprijsde artikelen voor je verzamelen en in een doos stoppen.
Ook is het voor de winkel voordelig omdat deze moeten betalen voor het afvoeren ervan. Het heeft dus niets te maken met een voedselbank constructie. Het gaat om het verbeteren van de consumptie van voedsel.
Uiteindelijk verlaagt het de kosten omdat er meer wordt opgegeten en uiteindelijk hoopt men productie aantallen beter te gaan afstemmen. Dat zorgt voor een efficiënter geheel en betere prijzen. En kunnen meer mensen het 'normale' voedsel betalen. Juist wel doen dus.
Er zijn allerlei termijnen waarop houdbaarheid wordt gecontroleerd. Bij Distributie centra (met name vers) zijn er termijnen waarop zaken binnen moeten zijn. Als dat overschreden wordt gaat dat niet meer naar de supermarkten. Dat zijn zaken die gewoon nog 14 dagen houdbaar zijn. Aan de uitgaande kant zijn er ook diezelfde soort controles.aljooge schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:14:
[...]
Hoe kan dat dan? Dit soort pakketten moet je een dag van tevoren bestellen en als je op de dag zelf doet is die uitverkocht. Hoe kan die supermarkt dan weten dat ze de volgende dag dit product niet gaan verkopen?
[Voor 1% gewijzigd door CornermanNL op 17-08-2022 10:43. Reden: tikfouten]
Dat zijn de productie die anders in de winkel zouden liggen met een 50% sticker....aljooge schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:14:
[...]
Hoe kan dat dan? Dit soort pakketten moet je een dag van tevoren bestellen en als je op de dag zelf doet is die uitverkocht. Hoe kan die supermarkt dan weten dat ze de volgende dag dit product niet gaan verkopen?
Mijn directeur is er een. En dan ook nog eens klagen over "de hoofddoekjes".aljooge schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:35:
[...]
Levensbron Gelderland
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat is idd wat je veel hoort, zelfde prijs, andere hoeveelheid erinYaksa schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:42:
Schandalig dit, Karvan Cévitam limonadesiroop was altijd verkrijgbaar bij de AH in 750ml flessen voor 3,49.
Kom ik vandaag, staan er alleen nog maar 600ml flessen.
Je zou denken: das een stuk minder qua hoeveelheid, dus waarschijnlijk ook een lagere prijs, maar nee hoor, nog gewoon 3,49.
De paar 750ml die er nog waren lagen in het uitverkooprek voor 2,00. Daar heb ik er dus maar een aantal van ingeslagen.
Ik erger me daar ook kapot aan, dat heet shrinkflationYaksa schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:42:
Schandalig dit, Karvan Cévitam limonadesiroop was altijd verkrijgbaar bij de AH in 750ml flessen voor 3,49.
Je zou denken: das een stuk minder qua hoeveelheid, dus waarschijnlijk ook een lagere prijs, maar nee hoor, nog gewoon 3,49.
De paar 750ml die er nog waren lagen in het uitverkooprek voor 2,00. Daar heb ik er dus maar een aantal van ingeslagen.
[Voor 6% gewijzigd door de Peer op 17-08-2022 14:58]
Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018
Viel mij ook op ja. Het is niet een beetje minder maar 20% minder. Vraag mij af of het alleen bij AH is of ook andere supers, het design van de flessen is ook aangepast. Maar op de website van Karvan Cevitam is niets veranderd.Yaksa schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:42:
Welke horeca doel je dan op? Nou drink ik niet vaak halve liters frisdrank maar in een gemiddeld cafe ben ik dat nog nooit tegengekomen en moet je het doen met 20cl flesjes?de Peer schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:57:
[...]
Ik erger me daar ook kapot aan, dat heet shrinkflation
Je ziet het in de horeca ook. Een fles/glas cola of Lipton ice wordt ook steeds kleiner. Ik vraag me altijd af hoe lang dat door kan gaan. Krijg ik over 10 jaar een shotje cola?
Als je echt dorst hebt, kun je er maar beter gelijk 3 bestellen, aangezien je geen halve liter meer kunt bestellen.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Lijkt me een gevalletje van shrinkflation, waarbij ze in plaats van de prijzen omhoog te doen de inhoud verkleinen.PolarBear schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:18:
[...]
Viel mij ook op ja. Het is niet een beetje minder maar 20% minder. Vraag mij af of het alleen bij AH is of ook andere supers, het design van de flessen is ook aangepast. Maar op de website van Karvan Cevitam is niets veranderd.
The devil is in the details.
Nou je voelt het verschil wel hoor, maar ben bekend met het effect.Hahn schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:25:
[...]
Lijkt me een gevalletje van shrinkflation, waarbij ze in plaats van de prijzen omhoog te doen de inhoud verkleinen.
De prijs verhogen valt waarschijnlijk eerder op, omdat je die elke keer ziet, terwijl niet iedereen elke keer de hoeveelheid zal checken.
Kijk eens even 3 posts boven jeHahn schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:25:
[...]
Lijkt me een gevalletje van shrinkflation, waarbij ze in plaats van de prijzen omhoog te doen de inhoud verkleinen.
De prijs verhogen valt waarschijnlijk eerder op, omdat je die elke keer ziet, terwijl niet iedereen elke keer de hoeveelheid zal checken.
Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018
Misschien verbeeld ik het me dan... cola is niet veranderd geloof ik nu ik het opzoek.PolarBear schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:22:
[...]
Welke horeca doel je dan op? Nou drink ik niet vaak halve liters frisdrank maar in een gemiddeld cafe ben ik dat nog nooit tegengekomen en moet je het doen met 20cl flesjes?
Bij mijn weten is het ook gewoon van uit een fles schenken in een willekeurig groot glas (25-30cl) naar 25cl flesjes gegaan naar nu 20cl flesjes.de Peer schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Misschien verbeeld ik het me dan... cola is niet veranderd geloof ik nu ik het opzoek.
In mijn herinnering kreeg ik vroeger echt een groot glas lipton ice tea, en nu een klein bolletje.
Is je goed recht opzich. Maar je komt weinig sympathiek over. Elkaar helpen is niets mis mee.Skybullet schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:00:
[...]
Je betaald gewoon voor eten wat andes diezelfde avond in de kliko beland. Dat vind ik toch wel iets heel anders dan aansluiten in de rij van de voedselbank. Het kost inderdaad geen drol in verhouding tot de hoeveelheden die je krijgt. En het leuke vind ik er aan dat je van te voren dus nooit weet of kan kiezen wat je krijgt. Maargoed wat ik zeg... iedereen met een telefoon kan dit doen.
Dat anderen het slechter hebben gaat ons er niet van tegenhouden om te proberen het nog beter te krijgen
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Volgens mij heb je in de Horeca louter flesjes cola anders loop ik er met een boog omheen als ze tap frisdranken hebben.de Peer schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:57:
[...]
Ik erger me daar ook kapot aan, dat heet shrinkflation
Je ziet het in de horeca ook. Een fles/glas cola of Lipton ice wordt ook steeds kleiner. Ik vraag me altijd af hoe lang dat door kan gaan. Krijg ik over 10 jaar een shotje cola?
Als je echt dorst hebt, kun je er maar beter gelijk 3 bestellen, aangezien je geen halve liter meer kunt bestellen.
festina lente
[Voor 23% gewijzigd door JDx op 22-01-2023 08:13]
Wij hier ongeveer hetzelfde, slager en poelier zijn soms goedkoper dan de supermarkten. Zeker de groentenboer tegenover onze ah scheelt nog 30-50%.Hertog_Martin schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:31:
Dit topic verdient wel een schopje denk ik. Is het bij iedereen nog flink omhoog gegaan afgelopen half jaar?
Wij zijn met z'n tweeën nu €750 per maand kwijt bij de appie zonder heel gek te doen. Volgens mij lukte dat twee jaar geleden nog met €500 max.
[Voor 8% gewijzigd door ThePsycho op 22-01-2023 08:55]
ID.3 Pro 58 kWh | Ede
Wij zitten nog steeds rond de 900 euro per maand met zijn vieren. Onze kinderen zijn 4 en 6 jaar oud.Hertog_Martin schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:31:
Dit topic verdient wel een schopje denk ik. Is het bij iedereen nog flink omhoog gegaan afgelopen half jaar?
Er komen hier wel flinke bedragen voorbij en dan zeggen “niet heel gek te doen”. Wij laten hier de AH bezorgen met AH premium. We eten niet perse de goedkoopste dingen. Hier lukt het met 2 volwassenen (de kleine man krijgt alleen nog melk) makkelijk om het binnen de €450,- te houden…Hertog_Martin schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:31:
Wij zijn met z'n tweeën nu €750 per maand kwijt bij de appie zonder heel gek te doen. Volgens mij lukte dat twee jaar geleden nog met €500 max.
[Voor 12% gewijzigd door crimby op 22-01-2023 09:35]
Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W
Dan moet je eens een bakkerij overblijver van de AH halen. Ik heb regelmatig 5-6 hele broden (waarvan vaak 3 premium) meegekregen voor €2,95. Brood kan je goed bewaren in de vriezer.ncc1704 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:34:
De laatste tijd is brood van gisteren ook goedkoper en aangezien dit ook in de vriezer gaat.scheelt het ook weer een beetje.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Vergeet niet te vermelden dat je post gesponsord is door HelloFresh en op welke link we moeten klikken voor 16 gratis maaltijdenpjot1 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:42:
Hier 2 volwassenen ca 600 per maand. Wij eten sinds 3 kwart jaar Hello Fresh wat ongeveer 60 euro per week kost voor 5 maaltijden. We zijn ongeveer 90 kwijt aan brood, beleg, oliën en overige huishoudelijke middelen.
Valt me best mee in vergelijking met sommigen. En eerlijk is eerlijk, sinds Hello Fresh heb ik nog nooit zo lekker en gevarieerd gegeten.
The devil is in the details.
Hier was mij onlangs iets aan opgevallen..kocht eerst ook tijd dingen als Voordeelpak Fristi van 1,5 liter.. 1,5 liter melk etc.ncc1704 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:34:
Koop ook vaak XL-verpakkingen dat scheelt alweer een beetje.
Haal die bij de Lidl. Huismerk. Denk euro of drie. Want je zegt het al: het is 100% pinda. Er zit letterlijk NIETS anders in. Waarom koop je dan in vredesnaam een a-merk. Een pinda is een pinda.mwa schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:41:
Ik had vandaag een pot Calvé 100% pindakaas (die met enkel pinda’s erin). Ruim €6 !!! Was even een momentje van realisatie.
[Voor 30% gewijzigd door t14wo op 22-01-2023 12:55]
Dat lijkt me toch sterk. Toen ik dit las ging ik eens nazoeken, want ik schrok hiervan - gooi het ook altijd blind in de winkelwagen. Op de website van jumbo zie ik 2,79 staan voor 150 gram. Alleen belegen kaas is erg duur voor 175 gram (4,35 euro), dus neem aan dat je die bedoelt. Dat is idd wel de moeite om zelf te rapsen raspen.AndereKoekoek schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:03:
[...]
Gerapste kaas pakte ik altijd blind en zag nu dat een zakje 4,35(Jumbo eigen merk) euro was voor 150 gram.
[Voor 5% gewijzigd door finsdefis op 22-01-2023 13:00]
Het is ergens ook wel goed dat mensen nu keuzes gaan heroverwegen. Want eerlijk is eerlijk: de hoeveelheid verpakte troep is gigantisch gegroeid. Alles moet voorgesneden, voorverpakt en voorbewerkt zijn. Het zijn allemaal luxeproducten die men als gewoon is gaan vinden.finsdefis schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:59:
[...]
Dat lijkt me toch sterk. Toen ik dit las ging ik eens nazoeken, want ik schrok hiervan - gooi het ook altijd blind in de winkelwagen. Op de website van jumbo zie ik 2,79 staan voor 150 gram. Alleen belegen kaas is erg duur voor 175 gram (4,35 euro), dus neem aan dat je die bedoelt. Dat is idd wel de moeite om zelf te rapsen raspen.
Inmiddels halen we (goed) brood maar gewoon bij de bakker. Nog goedkoper dan bij de lokale jumbo en minstens zo lekker. Zou bijna twijfelen om terug te gaan naar het goedkoopste brood, maar dat vind ik echt niet meer te pruimen
ik vraag me dan persoonlijk wel af wat je eet dat jij maar 150 per maand kwijt bent aan boodschappen.Joeri.Bijlsma schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:51:
alleen staand, c.a. 150 per maand aan boodschappen.
Ik verbaas mij altijd dat er mensen zijn die alleen wonen soms wel 400 euro kwijt zijn, wtf haal je dan allemaal lol.
R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5
Ik haal gewoon boodschappen.osseh schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:27:
[...]
ik vraag me dan persoonlijk wel af wat je eet dat jij maar 150 per maand kwijt bent aan boodschappen.
Heb zojuist bij de Lidl boodschappen gedaan voor een lasagne, en ben gewoon 30 euro kwijt.
Daar zit dan wel wat ontbijtspul bij in.
Voor mezelf: 1 persoon, en ik denk dat ik zeker 100 euro per week kwijt ben aan boodschappen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik ook wel luxere artikelen haal, maar daarnaast aan triathlons doe en dus eet voor 2.
Daarnaast probeer ik ook wel gewoon lekkere gerechten te maken, dus veel kruiden en veel verschillende groentes erdoorheen. Daarentegen kan ik van deze lasagne wel een dag of 3 eten.
maar ook mij valt op dat de supermarkt ondertussen echt doorgeslagen is. Pakken chocomelk die al richting de 2 euro gaan, kaas welke inderdaad onbetaalbaar is geworden. Maar ook de groentes zijn ontzettend duur (1.20 voor 1 courgette...)
[Voor 5% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 22-01-2023 13:35]
Ik zal niet ontkennen dat grote voorraden aanleggen hier moeilijk is. Zit in een huurhuis met een net wat te kleine koelkast. Vrijwel geen vriesvak en ook niet heel veel ruimte om dan grotere hoeveelheden groente/vlees aan te schaffen en dit in te vriezen.Joeri.Bijlsma schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:34:
[...]
Ik haal gewoon boodschappen.
8 broden per maand, kilo rijst, 2x ingredienten voor pasta, vlees (voordeelverpakking saucijzen/gehakt) aardappelen, groente (uit pot) blikken soep, noodles, en zelfs zakje chips en koekjes.
Alles bij 1 winkel (jumbo) - als je het niet luux maakt hoeft het allemaal niet zo duur, zeker niet als je op de centen moet letten. Als je een roker bent of alcoholist, tsja, dan vraag je om een hoge rekening.
Zelfs bij jou (dat je et voor 2) kun je dan alsnog voor 240 per maand kwijt zijn (al ben ik zelf een gigantische groot eter, zelfs jij hebt genoeg aan die 120/150 boodschappen)
Als mensen geinteresseert zijn wil ik best m'n hele lijst hier neer zetten, is voor 120 aan boodschappen en 30 aan reserve boodschappen zoals boter / afwas middel etc. die ben je niet elke maand kwijt.
R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5
Valt reuze mee, we hebben een 192cm hoge vrieskast, in de 360L ruimte, verbruikt iets van 30 euro per jaar op 25c. Maar daar kan serieus veel in. Scheelt ons op de kip die we halen al 7 euro per kg (poelier, per 10kg inkoop)osseh schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:03:
[...]
Zelf twijfel ik al lange tijd om een vriezer te halen, al krijg ik het gevoel dat de toename aan stroom dan niet meer opweegt voor de besparing aan eten.
ID.3 Pro 58 kWh | Ede
Ik eet zelf ook 8 sneden per dag, zitten 24 in 1 brood, dus ongeveer 2 broden per week.osseh schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:03:
[...]
Ik zal niet ontkennen dat grote voorraden aanleggen hier moeilijk is. Zit in een huurhuis met een net wat te kleine koelkast. Vrijwel geen vriesvak en ook niet heel veel ruimte om dan grotere hoeveelheden groente/vlees aan te schaffen en dit in te vriezen.
Zelf twijfel ik al lange tijd om een vriezer te halen, al krijg ik het gevoel dat de toename aan stroom dan niet meer opweegt voor de besparing aan eten.
Verder geen roker of flinke drinker (paar biertjes per week). maar die 8 tot 10 boterhammen per dag tikken wel aan inderdaad! (plus appeltje, banaan en een koekje)
To be fair: droge rijst met een blik ragout zal voor de meesten echt geen avondeten zijn. Dat meerdere dagen per maand eten zou ik als student niet eens hebben overwogen. Dat schrijf jij weg als "dikke maaltijd". Voor mij zou dat absoluut emergency food zijn voor als er oorlog uitbreekt.Joeri.Bijlsma schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:35:
[...]
Ik eet zelf ook 8 sneden per dag, zitten 24 in 1 brood, dus ongeveer 2 broden per week.
Ik heb zelf ook een tafel koelkastje met klein vriesvak, dus ik kan zelf ook niet heel veel invriezen (ik doe het zelden)
Als ik pasta saus maak kan die bijvoorbeeld wel de vriezer in gezien de hoeveelheid, maar is wel 3 dagen avond eten. Rijst + blik ragout werkt ook bijzonder vullend (1 kilo rijst (250gr per maaltijd) 1,50, 4 blikken ragout heb je voor 7,30 al 4 dagen avond eten (uiteraard verspreid over de week/maand)
Zo ga je ook handig om met dingen zoals aardappelen en groentes.
Ja je kunt geen fancy zelf gemaakte lasagne maken van 30 euro, ik haal dan sneller zo'n voorverpakking op van 3/4 euro voor 1 kilo, die vult ook wel en is niet vreselijk qua smaak imo, maar als je wilt besparen moet er toch ingeleverd worden.
Die paar bietjes kun je wel kwijt met die 30 euro die je overhoud aan mn lijstje, dus die kan er wel af al heb ik geen idee wat bier tegenwoordig kost, ik ben geen alcohol gebruiker.
Ik post mn lijstje hier wel, https://imgur.com/ow66H9U is niet heel erg rijk aan brood beleg, maargoed, we willen besparen
alles wat je niet lust/wil kun je altijd vervangen voor iets anders (niet iedereen drinkt ranja/thee kun je dan wel vervangen voro koffie, maar volgens mij is dat spul ook goud waad tegenwoordig)
Als ik ook maar iemand kan helpen met mijn lijstje ben ik al tevreden.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Het is geen gekookt eitje met luxe du jus d'orange en magere achterham met volkoren triangel nee.Jeroenneman schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:44:
[...]
To be fair: droge rijst met een blik ragout zal voor de meesten echt geen avondeten zijn. Dat meerdere dagen per maand eten zou ik als student niet eens hebben overwogen. Dat schrijf jij weg als "dikke maaltijd". Voor mij zou dat absoluut emergency food zijn voor als er oorlog uitbreekt.
Tel je soep als maaltijd of als voorgerecht?
Maar goed, het kan dus goedkoop, moet je alleen wel tevreden zijn met chocopasta, pindakaas of jam op je brood (vleeswaren en kaas is duur).
Ik geloof best dat 250gr rijst en ragout een vullende maaltijd is, maar geen gezonde. Soepje als maaltijd is ook prima voor een keer, maar niets als het bijna 1/5e van je maaltijden wordt.Joeri.Bijlsma schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:55:
[...]
Het is geen gekookt eitje met luxe du jus d'orange en magere achterham met volkoren triangel nee.
250gr rijst met ragout ben ik wel zeker van dat mensen daar zat van worden, 250gr rijst en dan koken gaat gigantisch uitzetten en de ragout zal goed vullen. als je dat 1x per week eet is er niks mis mee imo. Als jij anders opgevoed bent is tot daar aantoe, maar meteen mensen in een groep gooien dat ze dat zogenaamt geen avond eten vinden is ook wat zwak als argument. Letterlijk iedereen die ik ken vindt dat een goede maaltijd (40+ man).
En nee, 800ml soep is zeker geen voorgerecht lol, ik eet veel, maar na 800ml erwtensoep heb ik mn maag wel vol zitten hoor xD
Als je flink wilt besparen op de centen, dan moet je gewoon eenmaal wat inleveren, zeker als het gaat om luxe producten zoals vleeswaren, ei en ander soort gerechten waar je veel aan kwijt bent.
Je kunt ook 120 diepvries hamburgers halen voor 30 euro, maar ik weet niet of je daar vrolijk van wordt, maar het kan zeker wel volstaan als maaltijd op een bolletje.
Het is maar net in welke omgeving je opgegroeit bent, ik ben opgegroeit met alleenstaande moeder die een uitkering had, dus dan heb je niet veel, dit is voor mij overgenomen toen ik op mijzelf ging wonen en was nooit veel kwijt aan boodschappen omdat ik met minder al genoegen nam.
Zelfs nu heb ik al zoiets van, "ik heb 400 euro over in de maand, wat moet ik hiermee?" omdat ik gewoon nooit veel geld gehad heb en als je dan een keer veel geld hebt weet ik niet wat ik er mee aan moet
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Die ene is BLK, Beter Leven Keurmerk, bijna niet te zien in de winkel en staan naast elkaar, soms zelfs bij elkaar, aan het einde van m'n inkomen kom ik wel eens met net genoeg geld bij de kassa, 5 cent tekort...AndereKoekoek schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:48:
[...]
Hier was mij onlangs iets aan opgevallen..kocht eerst ook tijd dingen als Voordeelpak Fristi van 1,5 liter.. 1,5 liter melk etc.
Maar.. er is meer:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voordeelpakken zijn niet meer automatisch voordeliger.
[Voor 7% gewijzigd door JDx op 22-01-2023 15:35]
Ik denk dat het ook veel invloed heeft of iemand een grote of kleinere eter is. Zo zit ik denk ik eerder tegen 12 dan 8 volledige broden per maand. Nu is brood niet extreem duur, maar dat betekent bijvoorbeeld óók al wel gelijk dat ik 50% meer broodbeleg nodig heb in vergelijking met jou.quote: Joeri .Bijlsma8 broden per maand, kilo rijst, 2x ingredienten voor pasta, vlees (voordeelverpakking saucijzen/gehakt) aardappelen, groente (uit pot) blikken soep, noodles, en zelfs zakje chips en koekjes.
Ook dit is een hele belangrijke! Er zijn heel veel mensen waarvan het vriesvak misschien nog niet eens groot genoeg is voor een pizzadoos... laat staan voor het invriezen van meerdere gerechten.quote: ossehVrijwel geen vriesvak en ook niet heel veel ruimte om dan grotere hoeveelheden groente/vlees aan te schaffen en dit in te vriezen.
[Voor 3% gewijzigd door Marleytjuh op 22-01-2023 15:49]
Hier zit trouwens nog wel het gevaar in dat er mensen zijn die gelijk alles wat enigszins bewerkt is als 'slecht' zien.Marleytjuh schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:46:
Daarnaast eten we graag ‘whole foods ’, dus geen pakjes en dat soort teringzooi.
Als je je fruit met t seizoen mee gaat eten scheelt t je een hoop. Aardbeien zijn gewoon niet in het seizoen nu.Marleytjuh schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:46:
Best wel confronteren dat mijn vriendin en ik (beiden 28) er heilig van overtuigd waren dat we het met 250 euro in de maand zouden redden. Nou, je raadt het al: momenteel hebben we het bedrag verhoogd naar €400 per maand. Gezondheid is voor ons super belangrijk; met het doen van gezonde boodschappen ‘koop’ je er namelijk geluk mee. We eten veel aardbeien, blauwe bessen, soja yoghurt enzo, waardoor de kosten al snel oplopen. Daarnaast eten we graag ‘whole foods ’, dus geen pakjes en dat soort teringzooi. Alles zoals moedertje natuur het ooit bedoelt heeft. Het blijft toch bizar dat als je een beetje gezond wilt eten dat je dan tegenwoordig zo ontzettend veel geld kwijt bent…
Precies dit herken ik me in. Overdag al bijzonder veel eten, maar savonds ook gewoon een flinke maaltijd. Kan niet ontkennen dat ik niet echt van de simpele maaltijden ben. Rijst en ragout zou er bij mij zeker niet in gaan.Uniciteit schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:45:
Leuk om de discussie te lezen tussen @Joeri.Bijlsma, @osseh en @Jeroenneman!
Ikzelf vind de eerdergenoemde €150 p/m ook te weinig. Ikzelf probeer tussen de €250 en €300 te blijven - en dat is dan inclusief zo nu en dan zaken zoals tandpasta.
[...]
Ik denk dat het ook veel invloed heeft of iemand een grote of kleinere eter is. Zo zit ik denk ik eerder tegen 12 dan 8 volledige broden per maand. Nu is brood niet extreem duur, maar dat betekent bijvoorbeeld óók al wel gelijk dat ik 50% meer broodbeleg nodig heb in vergelijking met jou.
Ik vind het nog wel lastig om in te schatten wat jij precies eet. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een heel basic 'avg'-avondmaaltijd (aardappelen-vlees-groente), dan zit ik toch al gauw rond de 500 gram aan aardappelen, 200-250 gram vlees en 200-250 gram groente. Voor 1 maaltijd dus! Ik ken mensen die de helft of zelfs misschien maar een derde daarvan eten!
Hoe kom je hier nu bij?t14wo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:53:
[...]
Haal die bij de Lidl. Huismerk. Denk euro of drie. Want je zegt het al: het is 100% pinda. Er zit letterlijk NIETS anders in. Waarom koop je dan in vredesnaam een a-merk. Een pinda is een pinda.
Bij de Lidl heb je ook 100% pindakaas. Bij de Jumbo en de AH ook. Die van de Jumbo is 3,69 momenteel per pot van 600 gram.de Peer schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:15:
[...]
Hoe kom je hier nu bij?
Er zitten juist allerlei andere ingrediënten in, en wellicht is de kwaliteit van de pinda's en het bereidingsproces ook anders. Zo simpel is het ook weer niet.
Ah het ging specifiek over de 100 procent variant. Ik zit niet op te letten.zacht schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:22:
[...]
Bij de Lidl heb je ook 100% pindakaas. Bij de Jumbo en de AH ook. Die van de Jumbo is 3,69 momenteel per pot van 600 gram.
Qua prijs best veel blijkbaar. Bij de Jumbo heb je overigens ook nog een literbak 100% pindakaas, die kost nog geen 5 euro.de Peer schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:23:
[...]
Ah het ging specifiek over de 100 procent variant. Ik zit niet op te letten.
Dan zullen de verschillen veel kleiner zijn waarschijnlijk ja.
Ik snap de vraag naar groente inname niet helemaal, ik leef al 15~ jaar zoals in dat lijstje en ben kern gezond.Jeroenneman schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:13:
[...]
Ik geloof best dat 250gr rijst en ragout een vullende maaltijd is, maar geen gezonde. Soepje als maaltijd is ook prima voor een keer, maar niets als het bijna 1/5e van je maaltijden wordt.
Wat krijg je voor groente binnen met die maaltijden?
Het is ook erg op de persoon gericht, veel mensen vinden mijn lijstje geen doen schijnbaar, maar het is enorm afhankelijk hoe iemand is opgegroeit. Als je dan ook jouw punt in brengt betreft hoeveelheid eten iemand doet (ik ben zelf groot eter, 1,5kilo zuurkool met 3 worsten gaan er zomaar in zonder problemen)Uniciteit schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:45:
Ikzelf vind de eerdergenoemde €150 p/m ook te weinig. Ikzelf probeer tussen de €250 en €300 te blijven - en dat is dan inclusief zo nu en dan zaken zoals tandpasta.
[...]
Ik denk dat het ook veel invloed heeft of iemand een grote of kleinere eter is. Zo zit ik denk ik eerder tegen 12 dan 8 volledige broden per maand. Nu is brood niet extreem duur, maar dat betekent bijvoorbeeld óók al wel gelijk dat ik 50% meer broodbeleg nodig heb in vergelijking met jou.
Ik vind het nog wel lastig om in te schatten wat jij precies eet. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een heel basic 'avg'-avondmaaltijd (aardappelen-vlees-groente), dan zit ik toch al gauw rond de 500 gram aan aardappelen, 200-250 gram vlees en 200-250 gram groente. Voor 1 maaltijd dus! Ik ken mensen die de helft of zelfs misschien maar een derde daarvan eten!
[Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 22-01-2023 17:03]
2250 WP Zuid PVoutput
Ingrediënten: 100% geroosterde pindaas. Punt.de Peer schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:23:
[...]
Ah het ging specifiek over de 100 procent variant. Ik zit niet op te letten.
Dan zullen de verschillen veel kleiner zijn waarschijnlijk ja.
[Voor 33% gewijzigd door Kol Nedra op 22-01-2023 17:15]
Bitcoin Is the Most Trustworthy Asset, There’s No Second Best!
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Misschien heb ik het gemist, maar waarom eet je zoveel?Joeri.Bijlsma schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:55:
[...]
Het is geen gekookt eitje met luxe du jus d'orange en magere achterham met volkoren triangel nee.
250gr rijst met ragout ben ik wel zeker van dat mensen daar zat van worden, 250gr rijst en dan koken gaat gigantisch uitzetten en de ragout zal goed vullen. als je dat 1x per week eet is er niks mis mee imo. Als jij anders opgevoed bent is tot daar aantoe, maar meteen mensen in een groep gooien dat ze dat zogenaamt geen avond eten vinden is ook wat zwak als argument. Letterlijk iedereen die ik ken vindt dat een goede maaltijd (40+ man).
En nee, 800ml soep is zeker geen voorgerecht lol, ik eet veel, maar na 800ml erwtensoep heb ik mn maag wel vol zitten hoor xD
Als je flink wilt besparen op de centen, dan moet je gewoon eenmaal wat inleveren, zeker als het gaat om luxe producten zoals vleeswaren, ei en ander soort gerechten waar je veel aan kwijt bent.
Je kunt ook 120 diepvries hamburgers halen voor 30 euro, maar ik weet niet of je daar vrolijk van wordt, maar het kan zeker wel volstaan als maaltijd op een bolletje.
Het is maar net in welke omgeving je opgegroeit bent, ik ben opgegroeit met alleenstaande moeder die een uitkering had, dus dan heb je niet veel, dit is voor mij overgenomen toen ik op mijzelf ging wonen en was nooit veel kwijt aan boodschappen omdat ik met minder al genoegen nam.
Zelfs nu heb ik al zoiets van, "ik heb 400 euro over in de maand, wat moet ik hiermee?" omdat ik gewoon nooit veel geld gehad heb en als je dan een keer veel geld hebt weet ik niet wat ik er mee aan moet
Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W
Interessant om te zien/lezen. Het valt mij wel op dat er nul fruit en enkel ingeblikte (of is dat diepvries?) groente op staan? Dat je lichaam het pikt, wil niet zeggen dat het gezond is. Ik geloof namelijk in "je bent wat je eet", en dat tekort aan vitaminen gaat hoogstwaarschijnlijk (ooit) als een boemerang terugkomen op vlak van gezondheid(skosten) en ander ongemak.Joeri.Bijlsma schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:35:
[...]
Ik eet zelf ook 8 sneden per dag, zitten 24 in 1 brood, dus ongeveer 2 broden per week.
Ik heb zelf ook een tafel koelkastje met klein vriesvak, dus ik kan zelf ook niet heel veel invriezen (ik doe het zelden)
Als ik pasta saus maak kan die bijvoorbeeld wel de vriezer in gezien de hoeveelheid, maar is wel 3 dagen avond eten. Rijst + blik ragout werkt ook bijzonder vullend (1 kilo rijst (250gr per maaltijd) 1,50, 4 blikken ragout heb je voor 7,30 al 4 dagen avond eten (uiteraard verspreid over de week/maand)
Zo ga je ook handig om met dingen zoals aardappelen en groentes.
Ja je kunt geen fancy zelf gemaakte lasagne maken van 30 euro, ik haal dan sneller zo'n voorverpakking op van 3/4 euro voor 1 kilo, die vult ook wel en is niet vreselijk qua smaak imo, maar als je wilt besparen moet er toch ingeleverd worden.
Die paar bietjes kun je wel kwijt met die 30 euro die je overhoud aan mn lijstje, dus die kan er wel af al heb ik geen idee wat bier tegenwoordig kost, ik ben geen alcohol gebruiker.
Ik post mn lijstje hier wel, https://imgur.com/ow66H9U is niet heel erg rijk aan brood beleg, maargoed, we willen besparen
alles wat je niet lust/wil kun je altijd vervangen voor iets anders (niet iedereen drinkt ranja/thee kun je dan wel vervangen voro koffie, maar volgens mij is dat spul ook goud waad tegenwoordig)
Als ik ook maar iemand kan helpen met mijn lijstje ben ik al tevreden.
Is dit uit nood geboren? Het lijkt me echt verschrikkelijk veel discipline vragen om altijd zo boodschappen te doen.Toerq schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:12:
Ben zelf een paar tientjes in de week kwijt aan alles wat ik nodig heb voor me eigen alleen, koop bijna geen snoep of koek of chips of het moet in de aanbieding zijn dan wil ik nog wel es wat in de kar gooien.
Ik koop alleen voornamelijk de aanbiedingen bij de nettorama en bouw zo een voorraad op vandaar de lage kosten per week omdat ik het meeste al in de kast heb staan.
Vleeswaren koop ik niet maar bv morgen is de stegeman 2 pakken voor 2,50 dus die pak ik dan wel en gaan de vriezer in.
Kaas pak ik alleen als er een aanbieding is die voordelig is zoals 2 pakken voor 3 euro dan neem ik het maximale mee en daar kun je dan weer een paar manden van doen.
Drinken idemdito, drink meestal water maar nou was laatst de crystal clear in de aanbieding dus daar een pallet van ingeslagen.
Zak broodjes haal ik altijd bij de aldi die blijven best lang vers. Pak ook veel producten die net aan de datum zijn scheelt ook weer de helft ongeveer.
Uiteindelijk bepalen de aanbiedingen iedere week mijn menu, als ik bv zin in biefstuk heb dan ga ik dat dus niet kopen als het niet goedkoop is in de aanbieding.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Heb ff je lijstje zitten bekijken, niet echt mijn soort eten 😅, vooral groente eet ik toch liever vers dan uit pot. Maar je groente intake is niet zo'n drama hoor. Als ik alles bij elkaar optel en deel door 30, is het zo'n 200gr groente per dag gemiddeld. Dat is niet uitzonderlijk weinig hoor. Suiker is misschien een risico, maar daar is jou dieet niet bepaald uniek in 😄.Joeri.Bijlsma schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:37:
[...]
Ik snap de vraag naar groente inname niet helemaal, ik leef al 15~ jaar zoals in dat lijstje en ben kern gezond.
je hebt echt niet elke dag x groente/fruit/vis/vlees etc nodig om te leven hoor. Als je al 60 bent misschien wat interessanter, maar als normale vrouw/man tussen de 20 en 50 kan dat lijstje prima en geeft je alle benodigte voedingstoffen.
Het lijstje is ook een indicatie hoe het ook kan, niet moet.
Ik heb meer te besteden aan boodschappen dan 120 tot 150 euro, maar ik vind het zonde van het geld om nu bijv kip te gaan halen waar je al gauw 3 dagen eten aan moet inleveren voor een stukje vlees alleen.
Ieder zijn leefstijl natuurlijk en je leeft ook naarmate je inkomen. Ik heb technisch gezien niet veel te besteden in de maand, maar door een barebones boodschappen lijst te houden, hou ik wel een stuk meer over om andere dingen van te halen. De 1 kiest er dan voor om wat lekkere eten te halen en ik kies er dan gewoon voor om het te bewaren. voor krappere tijden.
[...]
Het is ook erg op de persoon gericht, veel mensen vinden mijn lijstje geen doen schijnbaar, maar het is enorm afhankelijk hoe iemand is opgegroeit. Als je dan ook jouw punt in brengt betreft hoeveelheid eten iemand doet (ik ben zelf groot eter, 1,5kilo zuurkool met 3 worsten gaan er zomaar in zonder problemen)
Het is ook zeker geen perfect lijstje, maar als iemand erg weinig te spenderen heeft door bijv. de energie rekening, denk ik dat het lijstje een prima uitkomst is om toch nog wat over te houden in de maand. Het lijstje kan ook prima aangepast worden naar eigen wensen, als je 200 per maand te besteden hebt kun je makkelijk een eitje of vleeswaren erbij doen als je zoet beleg niks vindt.
Nee niet uit nood maar ben nogal zuinig van mezelf, gooi ook niks weg en datums boeit me niet zoveel zolang er maar geen haren op groeien en kleine groene vlekjes snij ik er wel uit.Louislouislouis schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:46:
[...]
Is dit uit nood geboren? Het lijkt me echt verschrikkelijk veel discipline vragen om altijd zo boodschappen te doen.
Zelf zou ik nooit mijn menu kunnen laten dicteren door de aanbiedingen van de plaatselijke supermarkt.
[Voor 3% gewijzigd door BastaRhymez op 23-01-2023 10:38]
jan | feb | mrt | apr | mei | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec | Gem. | |
2020 | 450,22 | 343,83 | 419,58 | 409,07 | 393,91 | 412,75 | 475,22 | 478,85 | 391,89 | 502,91 | 481,92 | 532,03 | 441,02 |
2021 | 509,28 | 389,34 | 451,44 | 480,08 | 440,54 | 469,67 | 374,10 | 466,33 | 496,91 | 477,55 | 519,87 | 494,67 | 464,15 |
2022 | 547,95 | 345,14 | 444,93 | 540,37 | 538,63 | 464,97 | 491,02 | 553,33 | 523,30 | 478,13 | 452,23 | 485,62 | 488,80 |
Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1 > Samsung A52s 5G
De tering, dat is meer dan mijn bruto inkomen haha (ziektewet).BastaRhymez schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:37:
Net even wat data uit de Rabo app gehaald.
Afgelopen kwartaal zaten we gemiddeld op (afgerond op hele euro's):Totaal geven we dus een kleine 1.250 euro per maand uit aan boodschappen, hapjes/drankjes buiten de deur en persoonlijke verzorging.
- 800 euro boodschappen
- 275 euro uit eten & drinken (we gaan weinig tot niet uit eten bij restaurants, zijn echt broodjes voor onderweg of een bakkie koffie ergens
- 175 euro verzorging & gezondheid
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details