Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:19
2 volwassenen en 1 kind, ik vrees ook rond de 900 per maand.
Veel fruit, maar ook koffie hakt er aardig in met het thuiswerken… ik denk zo’n 60/70€ per maand aan dolce gusto cupjes. Daarentegen drinken we hier bijna geen alcohol dus dat scheelt weer in de kosten.
Maar Picnic komt hier toch 2x per week met zo’n 80€ aan de deur, en dan is het geeneens schrikbarend veel wat je uit loopt te pakken.
Boodschappen zijn imho gewoon duur geworden de laatste jaren. Of je gaat ernaar leven, dat kan ook.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Ja, ik wist wel dat niet iedereen op de kleintjes let, maar dat het zo erg zou zijn had ik echt niet verwacht. Wat een bedragen zeg!
Wel erg leuk en interessant dat jullie het delen overigens!

70 euro per maand aan... koffie :o mijn god.
Dan zouden bij mij alle alarmbellen afgaan :D
frumper schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:24:
Of je gaat ernaar leven, dat kan ook.
zou het? :+

[ Voor 42% gewijzigd door de Peer op 07-02-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 18:34
aljooge schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:21:
[...]

Dat is 1540 per maand :F

Wat zou jij per maand veel kunnen besparen..Kan je heel veel andere leuke dingen voor doen.
Tja, je wil om de week uit eten, als je door de stad loopt lunchen en met je vrienden borrelen. Biologische producten en natuurlijke schoonmaak, wasmiddelen en verzorgingsmiddelen zijn belachelijk duur. Luiers die comfortabel zitten zijn helaas ook niet goedkoop. Allemaal keuzes die het inderdaad wat prijziger maken. En sinds twee jaar thuis werken leidt ook tot een hoger gebruik, zoals hierboven benoemd, de koffie enz. En dan heeft ze ook nog een paard, maar die houden we maar buiten de berekening ;-) .

[ Voor 14% gewijzigd door mcsluis op 07-02-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:19
5/6 koppen per dag, is al bijna 3 doosjes voor mij, en 1,5 doosje voor mijn vrouw… dus dat tikt aan.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
de Peer schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:24:

70 euro per maand aan... koffie :o mijn god.
Dan zouden bij mij alle alarmbellen afgaan :D

[...]

zou het? :+
En dan ook nog voor hele matige koffie…

Verse bonen kost ongeveer 20% van de prijs en dan heb je ook nog is heel veel betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:44
DikkeSpierBajje schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:59:
[...]

Wij geven zo'n 400 euro per maand uit en dat is incl. horeca. Hoe doen jullie dit? Doen jullie de boodschappen bij Ekoplaza?
Ja sorry ik weet het ook niet, we zijn van de gewone boodschappen dus niet biologisch. Letten op de aanbiedingen, drinken niet vaak frisdrank.

We gaan er nu een maand lang opletten kijken wat dat voor impact heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door geldermalsen op 07-02-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
frumper schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:30:
5/6 koppen per dag, is al bijna 3 doosjes voor mij, en 1,5 doosje voor mijn vrouw… dus dat tikt aan.
Wij hebben ook Dolce Gusto koffie voor het gemak maar ik zou dat met zo'n koffieconsumptie niet meer willen betalen hoor :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

frumper schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:30:
Ik drink geen koffie maar mijn vrouw wel. Voorheen hadden we ook cupjes omdat alleen zij koffie dronk. Nu mijn boys ook koffie drinken heb ik een espresso apparaat gehaald. Er gaan er hier 5 kopjes per dag gemiddeld door waardoor koffiebonen veel voordelig is zoals hier en hier voorgerekend.

Filterapparaat: € 0,07 per kopje koffie
Espressomachine: € 0,10 per kopje koffie
Koffiepadmachine: € 0,12 per kopje koffie
Cupmachine: tussen de € 0,27 en € 0,40 per kopje koffie

En het is nog veel lekkerder (is mij verteld) En als je dan je favoriete boon hebt gevonden kan je die ook in de bonus 1+1 gratis flink inslaan. We gebruiken DE excellent mokka. 8,29 voor 500 gram = ca 65 kopjes = 12,7 cent. 2e halve prijs > 9 cent per kopje. Apparaat was € 660,- december 2020. in 2 jaar terug verdientbij een verschil van 20 cent per kopje. en bij 30 cent verschil iets over een jaar.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Hier rond de €700,- per maand.. Dan tel ik het uit eten en 'thuisbezorgd' nog niet eens mee.
Denk anders in totaal rond de €825,- per maand bij elkaar.

2 volwassenen en 1 kind van 6 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

in mijn eentje zit ik vaak op 300 euro of meer per maand, geen idee waar het aan op gaat.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Gemiddeld afgelopen twee maanden (inclusief de kerst) zo'n 700 euro per maand. Exclusief sportvoeding (eiwitpoeder, isotone, gelletjes etc.), 2-3 keer per maand afhalen en huisdiervoer, dan zit je zo nog 150 euro hoger.

Situatie: twee volwassen grote eters die grotendeels thuis werken (dus koffie is een ding), zoveel mogelijk biologisch, geen vlees, wel (te)veel zuivel, veel noten, veel groente, belachelijk veel fruit, regelmatig broodje halen bij de bakker tijdens lunchpauze, aanbiedingen alleen als ze toevallig voorbij komen, basics wel veelal huismerk (wasmiddel, vaatwasblokjes, zeep, pasta, rijst, you name it). Veel via Picnic, als dat niet uitkomt de AH in.

Vooral fruit valt me de laatste tijd op hoe duur dat is geworden, terwijl vlees en ongezonde troep nog steeds kansloos goedkoop is heb ik het idee. Noten en koffie was altijd al schreeuwend duur. Uiteindelijk zou er vast relatief makkelijk 100 tot 200 euro per maand af kunnen, maar ik voel de noodzaak niet echt. Uiteindelijk is dat misschien wel de grootste luxe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 03:19
We hebben met ze 2e een budget van 450 euro, maar gaan hier eigenlijk altijd met 50/100 euro overheen. Budget maar weer ophogen. Lekker en gezond eten lijkt nu eenmaal duur te zijn en zelf wil ik er eigenlijk ook niet op bezuinigen. Maar het loopt wel de spuigaten uit ondertussen.

Ons budget is dan zelfs nog excl huishoud-, verzorgingsproducten en kattenvoer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-07 11:47
Interessante topic,

Gezin:
2 volwassenen
2 kids van 4 en 8 jaar.

Dit is incl. koopzegels, excl. thuisbezorgd/afhaal/uit eten, drogist, schoonmaak, deze kopen we in bulk in de 1+1 gratis aanbieding. We drinken geen alcohol thuis, weinig frisdrank, meestal thee of siroop+bruisend fleswater.
Moet hierbij ook aangeven dat we bijna iedere week 1x bij schoonouders en 1x bij mijn ouders eten, waar er bij allebei zoveel wordt gekookt dat er regelmatig leftovers meekrijgen die samen genoeg zijn voor nog een dag avondeten.

Kids krijgen 2x per week fruit van school, we gaan bijna dagelijks naar de supermarkt tegenover school voor de boodschappen, waar de kids gratis fruit mogen pakken.

januari 2020
februari 2020
maart 2020
april 2020
mei 2020
juni 2020
juli 2020
augustus 2020
september 2020
oktober 2020
november 2020
december 2020
Totaal 2020
€ 444,19
€ 365,14
€ 606,69
€ 354,06
€ 521,74
€ 378,52
€ 396,73
€ 391,48
€ 414,53
€ 573,95
€ 504,08
€ 502,98
€ 5.454,09
januari 2021
februari 2021
maart 2021
april 2021
mei 2021
juni 2021
juli 2021
augustus 2021
september 2021
oktober 2021
november 2021
december 2021
Totaal 2021
€ 525,17
€ 566,91
€ 585,81
€ 426,27
€ 474,43
€ 583,36
€ 437,55
€ 429,26
€ 575,00
€ 476,50
€ 531,58
€ 542,79
€ 6.154,63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:16
Goed... ik dacht even dat ik dus idioot veel uitgaf aan eten & drinken (inclusief "thuisbezorgd, drive-in" & andere snabbels) ; maar als de laatste reacties uit 2022 zo eens lees, lijkt het aardig het gemiddelde te zijn.

2 volwassene, 2 vogels => +-/500 euro / maand

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clumsybumsy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-06 23:52
Hier één volwassene. Ik zit tussen de €175,- en de €200,- per maand.

Ik koop vlees in bulk, portioneer zelf en vries een deel in, dat scheelt een hoop.
Groenten haal ik op de markt, en het grootste deel wat ik haal zijn seizoensgroenten.
Ik eet niet elke dag vlees en eet/drink ook niet te veel zuivel. Verder wel veel tofu, tempeh, peulvruchten e.d.
Specerijen haal ik heel en maal ik zelf, kruiden groeien in bakken op mijn balkon.
Verder weinig alcohol, 4 a 5 speciaalbiertjes per maand.
Voor lang houdbare producten en drogisterij koop ik zoveel als mogelijk in de aanbieding.

Verder maak ik heel veel zelf, dus geen dure kruidenmixen die ik moet kopen. Het kost wel tijd, dus dat werkt niet voor iedereen, maar voor een student als ik werkt het vrij goed.

Ik merk wel dat alles duurder geworden is, maar met besparen op snacks en snoep kan ik goed leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
hier 2 volwassenen, 1 kat en 2 jonge kinderen waarvan 1 in de luiers nog. We zijn gemiddeld €110 per week kwijt, dit is ook incl. luiers. We kopen geen frisdrank, maar wel wat chips, toetjes en waterijsjes. We kopen weinig merk producten. We krijgen 3% cashback terug die heb ik wel al van onze € per week al afgehaald.
Wat ons opviel is dat groente/fruit flink in prijs gestegen is door inflatie, vlees eten mijn vrouw en kinderen 3x per week, ikzelf eet geen vlees.
We proberen wel altijd zoveel mogelijk grote bulken te kopen ipv kleine verpakkingen, dat scheelt al gauw toch wat €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanz94
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-07 17:35
Leuk om te kunnen zien wat andere tweakers kwijt zijn aan hun boodschappen! Wij hebben met twee personen over heel 2021, 260 euro per maand uitgegeven. Volgens mij is dit redelijk laag, maar is lastig vergelijken omdat iedereen iets anders als boodschappen ziet. Scheelt waarschijnlijk dat we niet zoveel alcohol (max 2 speciaalbier in de week?) en nauwelijks frisdrank drinken, en ook geen grote vleeseters zijn. De kosten voor de dagelijkse verzorging, huisdieren en die van uit eten zitten hier niet bij inbegrepen. Met de (mogelijk ook nog komende) prijsstijgingen betwijfel ik wel of we dit jaar het budget van 250,- kunnen handhaven overigens.
Herken me niet zo in dat groente en fruit duur is in Nederland; het wordt duurder, maar op vakantie lijkt het altijd duurder te zijn dan hier, en ik vind komkommers goedkoop als ik er 2 voor een euro krijg terwijl een zak chips (ook in aanbieding) ook een euro kost. Waarom roept men dan toch dat de boodschappenwagen te duur wordt vanwege groente en fruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
verkeerde topic....

[ Voor 93% gewijzigd door Kol Nedra op 16-04-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servee
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Hier met twee volwassenen, 1 puber en 1 hond gemiddeld tussen de €750/€850 aan boodschappen kwijt per maand exclusief thuisbezorgd of uit eten.

Daikin FTXM35R/RXM35R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-01 14:40

belgianmadcow

enthousiast

Hier met 2 volwassenen en 2 kinderen (18 en 14) (on edit: en 4 katten!) zo'n 200 € per week. Alles wat kan, in de Aldi, meestal +- 80 €. De rest, Carrefour, 120 €. Valt me telkens weer op hoe de rekening omhoog springt als er wasproducten gekocht moeten worden. Tjonge, is dat duur (vrouw gehecht aan A-merken).

Hoe mensen rond kunnen komen die alleenstaand zijn met kinderen, daar heb ik het grootste respect voor & het raden naar.

Besparingen die wij zouden kunnen doen: geen frisdrank meer (jongens drinken er massa's) en zuiniger zijn met eten: grotere porties en diepvries beter gebruiken. Katten minder soigneren..krijgen goeie korrels (en weten het verschil).

[ Voor 12% gewijzigd door belgianmadcow op 19-04-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:23
2 volwassenen, 3 kinderen: ~1200€ per maand exclusief uit eten, thuisbezorgd etc, alleen supermarkten en bakker. Absurd veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

50 euro per week, meer krijg ik niet :')

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:54

mwa

sjakie02 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:24:
2 volwassenen, 3 kinderen: ~1200€ per maand exclusief uit eten, thuisbezorgd etc, alleen supermarkten en bakker. Absurd veel.
Zo hoe dan?!
Niet dat het bij ons zuinig is (rond de 700, 2 volwassenen en 3 kleine kinderen) maar dit is wel heel veel 8)7

En in onze 700 zit ook slager (al het vlees) en bakker (al het brood) plus speciaalbier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sjakie02 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:24:
Ik was zaterdag weer eens bij een bakker. Heerlijk hoor, lekker vers, prima spul. Maar zeker 4x duurder dan de supermarkt. Ik vind het verder prima, die mensen moeten ook hun boterham (haha) verdienen, maar ik koop liever goedkoper in.

verse croissantjes supermarkt: 4 voor 1 euro
verse croissantjes bakker: 1,25 per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:07
Pffft

Wij zaten op ongeveer €800 afgelopen maand voor 2 volwassen en 3 kinderen onder de 12.

Dit is nog buiten de uiteten en bbq vlees voorraad. 🫣

Dat erbij en we gaan naar de 1000/ 1100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bij ons wisselt het overigens nogal. Heb even gekeken wat de AH afgeschreven heeft, meestal doen we toch alleen daar de boodschappen. Hier zitten ook koopzegels bij, en dus ook de korting.

2 volwassenen + 2 kids onder de 4 jaar

€ 230 in maart (deels op vakantie)
€ 350 in februari
€ 370 in januari
€ 400 in december
€ 380 in november
€ 450 in oktober
€ 310 in september
€ 270 in augustus (deels op vakantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:23
mwa schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:28:
[...]

Zo hoe dan?!
Niet dat het bij ons zuinig is (rond de 700, 2 volwassenen en 3 kleine kinderen) maar dit is wel heel veel 8)7

En in onze 700 zit ook slager (al het vlees) en bakker (al het brood) plus speciaalbier.
Belangrijk element hierin is dat mijn vriendin een dieet volgt waardoor we eigenlijk elke avond 2 aparte maaltijden koken. Maar verder wordt de AH niet armer van ons inderdaad. Nou moet ik ook toegeven dat we totaal niet letten op de prijzen. Maar daarmee zijn we een enorme dief van onze eigen portemonnee. Gewoon een luxeprobleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Laatst toevallig eens uitgerekend voor de maand maart en kwam uit op een whopping:

~ € 1200 voor 4 personen. 2 volwassenen en 2 kinderen. Excl voer voor de hond (ze krijgt KVV, dus dat is via een ander bedrijf. Kost iets van 50-60 EUR per maand gemiddeld).

We bestellen de algemene dingen (frisdrank, water, wcpapier, wasmiddel, enz) bij de Jumbo.
De luxe dingen bij Crisp. Heerlijk vers en vaak van Nederlandse bodem.
Vlees halen we altijd bij de slager en groente/fruit/zuivel bij de boerderijwinkel in de buurt.

Heb het idee dat het wel wat aan de hoge kant zit, maar we zijn nogal gehecht aan kwalitatief goed spul.
Het mooie is dat indien nodig, we eventueel wel kunnen besparen op voeding, maar eerlijk is eerlijk: als je eenmaal de kwaliteit van je voeding omhoog hebt geschroefd, wil je ook niet meer anders.

Vlees uit de supermarkt is vaak gewoon niet te eten. Groentes... voorbeeldje: andijvie of boerenkool. Van de boerderijwinkel is dat lekker vers, uit de supermarkt is dat net papier.

Soms vraag ik me wel eens af hoe het komt dat de kwaliteit van veel voeding uit de supermarkt zo laag is. Veel te veel import?

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 20-04-2022 00:51 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Dennahz schreef op woensdag 20 april 2022 @ 00:50:

Soms vraag ik me wel eens af hoe het komt dat de kwaliteit van veel voeding uit de supermarkt zo laag is. Veel te veel import?
Ik denk om dat dat precies de kwaliteit is waar mensen nog net voor willen betalen. Niet iedereen is erg kieskeurig. Het premium spul kunnen ze dan aan jou verkopen voor een premium prijs.

Denk idd dat je nogal aan de hoge kant zit. Genoeg mensen die het voor de helft zouden kunnen doen, met andere keuzes uiteraard.

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 20-04-2022 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 23-06 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

de Peer schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:29:
[...]

Ik denk om dat dat precies de kwaliteit is waar mensen nog net voor willen betalen. Niet iedereen is erg kieskeurig. Het premium spul kunnen ze dan aan jou verkopen voor een premium prijs.

Denk idd dat je nogal aan de hoge kant zit. Genoeg mensen die het voor de helft zouden kunnen doen, met andere keuzes uiteraard.
Ja, we zouden de kosten makkelijk kunnen halveren door alles gewoon bij de Jumbo te kopen (of zelfs Aldi of Lidl). Is op zich wel een fijne gedachte dat je nog zoveel ruimte hebt om te snijden in je uitgaven.

Qua kwaliteit in de supermarkt: eerlijk gezegd vind ik het verschil in kwaliteit dusdanig groot dat ik het eigenlijk schandalig vind. Natuurlijk is lang niet alles slecht, maar waarom kan een slager wel gewoon goede kipfilet verkopen en een supermarkt alleen volgespoten plofkip? Zo heel veel scheelt het echt niet qua prijs. Mensen zouden zich zoveel beter/gezonder voelen als de supermarkten wat meer voor kwaliteit gingen ipv puur voor de winst. De marge ligt behoorlijk hoog :)

Het zou zoveel beter zijn voor iedereen als de kwaliteit van het voedsel omhoog ging. Gezond / goed eten = een beter leven. Lagere zorglast voor de maatschappij, enz.

Maar goed, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Winst is het belangrijkst en mensen accepteren het blijkbaar.

Anyway... misschien voer voor een ander topic om in detail op deze zaken in te gaan ;) Dat is mijn motivatie om zoveel uit te geven aan boodschappen in ieder geval.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-07 18:54
svanz94 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:46:
…Wij hebben met twee personen over heel 2021, 260 euro per maand uitgegeven…De kosten voor de dagelijkse verzorging, huisdieren en die van uit eten zitten hier niet bij inbegrepen…
Waarom reken je dagelijkse verzorging en huisdieren niet mee? Als je dat wel meerekent, waar kom je dan op uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyronymus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Omdat de uitgaven aan boodschappen wat hoog opliepen zijn wij terug naar 1x boodschappen doen per week gegaan, met uitzondering van interessante aanbiedingen die we anders zouden missen. Nu zitten we weer op ongeveer € 100,00 per week bij AH en ik denk nog eens € 15,00 per week voor grootschalige voordeelinkopen voor de verzorging van onze kinderen en € 10,00 per week voor onze eigen persoonlijke verzorging. Per maand dus € 600,00 en dat zonder in te leveren op lekkers.

De grote truc voor ons is optimaal gebruik maken van interessante aanbiedingen en bij alle aanbiedingen even te controleren of andere (A-)merken niet alsnog goedkoper zijn.

Gezinssamenstelling: 2 werkende ouders en 2 kinderen jonger dan drie jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:01

Wailing_Banshee

You're Next

Hyronymus schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:25:
Omdat de uitgaven aan boodschappen wat hoog opliepen zijn wij terug naar 1x boodschappen doen per week gegaan,
Ja, ik denk dat dit iets is wat voor veel mensen zou kunnen werken. Gewoon niet naar de winkel, kun je ook geen geld uitgeven :D (en ook niet stiekem online kopen en laten bezorgen!)

Ik heb een hekel aan boodschappen doen, dus doen wij dat al heel lang maar 1x in de week. In ieder geval sinds 2000, toen we naar Assen verhuisd zijn, die winkel die we daar hadden lag dan wel maar 500m van huis vandaan, maar was (nog) veel te klein voor de wijk (hij is later veel groter geworden, maar toen waren wij daar al weg).

Ik wil volgende week weer naar de grote Jumbo in de Euroborg [of hoe dat stadion nou weer zo moge heten] (Groningen), ik weet dat we dan wel behoorlijk boven ons budget uit gaan komen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa

mwa

Hier werkt trouwens 1x per week boodschappen doen (en 1x per week slager/bakker) het beste werkt voor ons. Plannetje maken qua eten en gaan. Geen impuls aankopen meer door de week heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyronymus
  • Laatst online: 18-10-2024
mwa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:30:
Hier werkt trouwens 1x per week boodschappen doen (en 1x per week slager/bakker) het beste werkt voor ons. Plannetje maken qua eten en gaan. Geen impuls aankopen meer door de week heen.
Oh, dat is inderdaad ook een goede: plannen wat je gaat eten de komende week. En nu onze kinderen nog niet evenveel eten al wij (alhoewel...) lukt het ons ook vaak om voor twee of drie dagen te koken. Met een vriezer van een beetje omvang kun je dan heel goed gevarieerd eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Hyronymus schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:47:
[...]

Oh, dat is inderdaad ook een goede: plannen wat je gaat eten de komende week. En nu onze kinderen nog niet evenveel eten al wij (alhoewel...) lukt het ons ook vaak om voor twee of drie dagen te koken. Met een vriezer van een beetje omvang kun je dan heel goed gevarieerd eten.
Op zondag meal-prep ik voor de zondag tot donderdag. Vaak zijn dit 2 verschillende grote maaltijden (denk lasagna, pasta, curry, chili, ovenschotel) welke vers gemaakt worden met goede ingrediënten. Scheelt ook weer koken doordeweeks (uiteraard wel rijst/pasta/aardappel vers koken), wat handig is met 3 kinderen en 2 fulltime banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Laatst online: 04-07 21:17
2 Volwassenen 1 Kleuter
Excl. Uit eten, thuisbezorgd en veel van de drogisterij spullen.
Verder bestaan de boodschappen uit gem 4 alcohol consumpties per week, redelijk wat verse groente en fruit, iets minder dan de helft van de week vlees/vleesvervanger. Deels biologisch/Fairtrade we halen deels op de (bio)Markt.
inc. bezorgkosten van de boodschappen.
Bewaren vaak wel een restje. Gemiddeld 1x p.w.
We eten 90% van de tijd thuis
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Hayertjez op 20-04-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanz94
  • Laatst online: 06-07 17:35
noslen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:18:
[...]

Waarom reken je dagelijkse verzorging en huisdieren niet mee? Als je dat wel meerekent, waar kom je dan op uit?
Boodschappen uitgaven zijn iets constanter, kosten voor dierenvoeding en -aanverwanten (bijv kattenkorrels) is eerder om de maand of zelfs maar 1 maal per 3 maanden. Dagelijkse verzorging idem, halen we vaak 1 keer flink wat in huis en dan 3/4 maanden niet, maar heb even gekeken naar laatste 12 maanden;
Dagelijkse verzorging: €20,-
Huisdieren (incl inentingen die alleen kittens nodig hadden dus niet terugkeren): €100,- (€165,-)
Zou totaal op €370,- resp. €435,- brengen dus, afhankelijk of eenmalige inentingen wel of niet meegerekend worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-07 07:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiifxPrm9EnPsjFcC8Tio_3ItME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XqbJGPPUuVhX7D8kNnytvXb.jpg?f=fotoalbum_large

Rabobank geeft mooie inzichten. Let wel: de maand loopt hier van 20 tot 19. In bovenstaande bedragen zit 20% koopzegels verdisconteert (dus 800 is eigenlijk 650) Dit is met 2 volwassenen en 2 jonge kinderen.

De kerst en oud en nieuw boodschappen zitten zo dus bij januari in en de maand november gaven we een aantal feestjes. Dat zie je direct terug in de kosten.

[ Voor 16% gewijzigd door MagniArtistique op 21-04-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Twee volwassenen, 1 kind, 660 euro gemiddeld over de laatste maanden. Ik vind het veel, toch maar eens kijken wat er minder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Twee volwassenen, 6 katten: 773 EUR per maand.

Schrok hier wel even van moet ik zeggen.

Dit is België, waar de supermarktprijzen sowieso een stuk duurder zijn dan Nederland. We winkelen bij Aldi en Colruyt, wat de goedkoopste supermarkten zouden moeten zijn. Af en toe bij Delhaize, maar zeker niet voor de grote wekelijkse aankopen.

Geen idee hoe het goedkoper zou moeten / kunnen. Ik koop vooral huismerken en let op de prijzen. We besparen wel niet op welk "type" product we kopen. Als ik zin heb in verse zalmfilet of steak, ga ik geen goedkoper alternatief kopen omdat dit dure producten zijn. We kopen ook wel vaak "gezondere producten" zoals granola zonder toegevoegde suikers, die dan ook weer "100% organic" en dus ook flink duurder zijn. Daar zit vast wel wat besparing te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

belgianmadcow schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:15:
Hier met 2 volwassenen en 2 kinderen (18 en 14) (on edit: en 4 katten!) zo'n 200 € per week. Alles wat kan, in de Aldi, meestal +- 80 €. De rest, Carrefour, 120 €. Valt me telkens weer op hoe de rekening omhoog springt als er wasproducten gekocht moeten worden. Tjonge, is dat duur (vrouw gehecht aan A-merken).

Hoe mensen rond kunnen komen die alleenstaand zijn met kinderen, daar heb ik het grootste respect voor & het raden naar.

Besparingen die wij zouden kunnen doen: geen frisdrank meer (jongens drinken er massa's) en zuiniger zijn met eten: grotere porties en diepvries beter gebruiken. Katten minder soigneren..krijgen goeie korrels (en weten het verschil).
Wasproducten zijn erg vaak in de aanbieding, ze gaan ook niet over de datum, dus wij slaan er gewoon meerdere flessen in bij goede aanbiedingen (1+1 bijvoorbeeld).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-07 18:16
Alleenstaande papa met 3 kinderen en 2 katten: € 150,- per week aan 'vaste' boodschappen. 6 dagen avondeten, brood, melk enz. incl. wasmiddelen en dergelijke.
extraatjes in de vorm van thuisbezorgd, een biertje enz. niet meegerekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:45
Cheesy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:39:
[...]

Ik was zaterdag weer eens bij een bakker. Heerlijk hoor, lekker vers, prima spul. Maar zeker 4x duurder dan de supermarkt. Ik vind het verder prima, die mensen moeten ook hun boterham (haha) verdienen, maar ik koop liever goedkoper in.

verse croissantjes supermarkt: 4 voor 1 euro
verse croissantjes bakker: 1,25 per stuk
Als ik brood van de supermarkt eet heb ik een stuk meer sneetjes nodig om mijn trek te stoppen dan brood van de bakker. Wellicht dat die hogere prijs ergens vandaan komt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wij zaten tot begin 2020 rond de 350 per maand, 2 volwassenen, 1 kind. (aparte rekening)

Dat is EX alcohol, sigaretten en cosmetica (dat beschouwen we als luxe) , maar inc toiletpapier, vaatwasspul, schoonmaakmiddelen etc.

Daar moest eigenlijk altijd geld bij en ook steeds meer, dus recent hebben we dat verhoogd naar 450/maand.

In lijn met:
https://www.nu.nl/economi...appen-dan-vorig-jaar.html

Met die 450 redden we het meestal net.. Maar dan spelen we (blijkbaar) wel "vals" met rookwaar en alcohol. Die discussie heb ik al vaker hier gehad, maar ik vind dat persoonlijk absoluut niet onder boodschappen vallen. Overigens zitten deze kosten rond de 50 per maand rookwaar en 50 per maand (speciaal)bier & wijn.

[ Voor 25% gewijzigd door FreakNL op 10-08-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:11:
[...]

Als ik brood van de supermarkt eet heb ik een stuk meer sneetjes nodig om mijn trek te stoppen dan brood van de bakker. Wellicht dat die hogere prijs ergens vandaan komt.
Los daarvan worden de bakkerijproducten uit de supermarkt industrieel gemaakt en eventueel lokaal afgebakken. De industriële productie zorgt voor enorme schaalvoordelen tegenover de productie bij een warme bakker.

En ja, supermarktbrood zal wellicht wel wat meer lucht en minder volkorengraan bevatten. Genoeg bruin brood dat zijn kleur krijgt van mout bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 14:13
2 volwassen, 2 kinderen (4 en 1):

Laatste 6 maanden ca. 4200 euro naar AH gebracht (incl. 20% koopzegels).

Gemiddeld dus 600 in de maand excl. koopzegels. We kopen zoveel mogelijk bij AH, omdat zij bezorgen bij ons, dus drogisterij etc. kopen we daar ook (in de bonus).

Brood halen we bij de bakker. 50 euro in de maand? En nog wat losse boodschappen bij een andere winkel.

Al met al is 700 euro per maand een goede inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 14:27
Hier gezin met 2 en 3 grote kinderen, waarvan zoon van 15 altijd thuis en dochter (20) met vriend (21) meestal 3/4 dagen in de week thuis met eten, maar zijn het meeste van de tijd wel hier.

We zitten op ongeveer 200/225 euro aan boodschappen per week. Eens in de week weekboodschappen bij de DEKA (mis DEEN nog steeds in Purmerend :'( ) en 2 dagen in de week nog losse boodschappen bij de AH of Vomar.

Ben wel overgestapt op veel huismerk producten, scheelt gewoon heel veel en het verschil wordt de laatste tijd alleen maar groter. Als ik dan een pak 1,5 liter Ice Tea voor 69 cent kan halen in plaats van 2,59 voor Lipton, is de keuze snel gemaakt. Verder doe ik de laatste tijd ook bewuster boodschappen, zaken die we regelmatig weggooien neem ik niet meer mee.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05 22:01
Als alleenstaande geef ik gemiddeld ongeveer 240 euro per maand uit aan boodschappen, en gemiddeld 65 euro per maand aan uiteten.

Hierboven ging het ook over supermarkt vs bakker, ik kan alleen maar denken aan de aflevering van keuringsdienst van waarde. Als ik het goed herinner was de uitkomst dat de bakker gewoon dezelfde croissantjes afbakt. Supermarkt verkoopt ze enkel met verlies als lokkertje voor de rest van de producten.

Probeer wel vaak meer bio/bewust te kopen. Vind het eigenlijk wel gek dat bij de boer direct halen vaak duurder is dan de supermarkt. Gezien de supermarkt dan niet een gigantische marge bovenop de inkoopprijs plakt, zou het dan juist niet iets goedkoper moeten zijn? De hele prijs gaat naar de boer (en vast ook nog zwart voor een deel)

Ik zou maar al te graag de supermarkt er tussen uithalen, maar met een hogere prijs en daar bovenop ook nog de kosten om naar de boer toe gaan (woon zelf in de stad, dus niet direct een boer om de hoek), waar die transportkosten wel in de supermarktprijs zitten, doe ik dat toch lang niet altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Eens kijken, gemiddeld rond de 400 euro per maand voor 2 volwassen

Mocht het nodig zijn, kunnen we hier nog wel in snijden, maar dat is gelukkig niet nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
AFCAjax schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:03:
Gemiddeld dus 600 in de maand excl. koopzegels. We kopen zoveel mogelijk bij AH, omdat zij bezorgen bij ons, dus drogisterij etc. kopen we daar ook (in de bonus).
Ongevraagde suggestie: qua drogisterijproducten zijn online vaak wel betere aanbiedingen te vinden. Denk aan nu bij de Kruidvat 5 tubes tandpasta voor 5 euro.

Er echt voor omrijden zou ik zelf niet per se doen, maar als iets in de bonus is bij de Appie kan het alsnog ergens anders goedkoper zijn (de vraag is of het de moeite waard is natuurlijk).

Zelf bestel ik koffiebonen trouwens ook vaak online. Er zijn best wat websites te vinden waar je het nog goedkoper dan bij de Lidl kunt vinden.

Inmiddels zijn wij met z'n tweeën van zo'n 260 euro vorig jaar naar 320 euro per maand tot nu toe gegaan. Wel gebruiken we nog wat trucjes om telkens met 30-50% korting HelloFresh-pakketten te bestellen. Dat is volgens mij niet eens duurder dan reguliere boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Waar bestel jij je koffiebonen dan?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 14:13
finsdefis schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:26:
[...]

Ongevraagde suggestie: qua drogisterijproducten zijn online vaak wel betere aanbiedingen te vinden. Denk aan nu bij de Kruidvat 5 tubes tandpasta voor 5 euro.

Er echt voor omrijden zou ik zelf niet per se doen, maar als iets in de bonus is bij de Appie kan het alsnog ergens anders goedkoper zijn (de vraag is of het de moeite waard is natuurlijk).

Zelf bestel ik koffiebonen trouwens ook vaak online. Er zijn best wat websites te vinden waar je het nog goedkoper dan bij de Lidl kunt vinden.

Inmiddels zijn wij met z'n tweeën van zo'n 260 euro vorig jaar naar 320 euro per maand tot nu toe gegaan. Wel gebruiken we nog wat trucjes om telkens met 30-50% korting HelloFresh-pakketten te bestellen. Dat is volgens mij niet eens duurder dan reguliere boodschappen.
Goede tip!

Als er inderdaad dit soort aanbiedingen zijn, dan maken we daar wel gebruik van. Mijn vrouw komt gemiddeld toch 1x in de week in het centrum, en dan worden dat soort dingen wel gehaald, in bulk. Voor een paar cent doen we dat alleen niet.

• Mawlana
  • Laatst online: 01:35
Aangezien mijn familie nog in het oosten van het land woont zijn wij zo nu en dan ook net over de grens te vinden. DM is ideaal voor drogisterijproducten. Het is dat mijn familie vlakbij de grens woont, anders zou het niet lonen.

Zelfs met 1+1 aanbiedingen in Nederland is DM goedkoper. Denk hierbij aan shampoo, haarverf, zonnebrand, gezichtsverzorging, dameshygiëne, keukenpapier (!) etc. Daarnaast heb je niet altijd twee stuks nodig (1 zonnebrandcrème is voor ons meer dan genoeg).

In het oosten van het land heb ik ook enkele Turkse supermarkten gevonden die regelmatig stunten (Arnhem, Amersfoort, Apeldoorn), met vooral Turkse producten zoals vleeswaren (kipfilet, kipdijfilet, (gekruid) rundergehakt, kipshoarma, biefstuk), kaas, thee etc. Daar zijn we dus ook eens in de zoveel tijd te vinden.

Voor frisdrank hebben we een leuk adresje gevonden in Haarlem (5 min rijden :D). Traytje Cola zero (24x33cl) haal ik altijd voor € 10, hoef ik niet meer te wachten op een folderaanbieding. Het is wel buitenlandse cola (Denemarken), maar dat mag de pret niet bederven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:33:
Waar bestel jij je koffiebonen dan?
Verschilt een beetje, soms koffievoordeel, soms koffiehenk, soms Amazon(.de).

• Beekforel
  • Laatst online: 20:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

finsdefis schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Ik kan ongeveer een jaar met 16 kilo bonen, koop ik via koffievoordeel op black friday:
2020: 119 euro ipv 160 (7,50 per kilo)
2021: 143 euro ipv 215 (8,93 per kilo)

Iets meer dan een tientje per maand en ik drink best veel koffie. Zie hier in het topic veel hogere bedragen voorbij komen.

Wij hebben gelukkig veel opbergruimte en kopen zodoende veel meer producten in bulk. Net nog 13 rollen afvalzakken (260 stuks) gekocht omdat het dan gratis verzending was. :P

Mijn vrouw heeft Coeliakie, glutenvrije producten zijn helaas wel flink duurder meestal. Komt gelukkig wel steeds meer gewoon bij de supermarkt beschikbaar.

Ik houd de precieze uitgaven niet helemaal bij, maar kan bij bunq wel ongeveer zien wat er uit gaat aan boodschappen. Voor gezin van 3 (2 volwassenen en 1 kind 2 jaar oud) zitten wij tussen de 500 en 750 per maand. Dit zijn dan puur de supermarkt uitgaven, drogisterijproducten los hiervan.
Wat mij wel opvalt is dat tegenwoordig vaker 750 dan 500 is, dingen worden steeds duurder.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 16:51

avotar

P0werd by Black Coffee

finsdefis schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Wat voor merk bestel je dan? Als ik daar nu naar kijk, zie ik eigenlijk amper iets wat de prijs van de koffie bij de Lidl haalt (de grijze zakken).

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• finsdefis
  • Niet online
avotar schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:45:
[...]

Wat voor merk bestel je dan? Als ik daar nu naar kijk, zie ik eigenlijk amper iets wat de prijs van de koffie bij de Lidl haalt (de grijze zakken).
Eigenlijk vanalles wat er net in de aanbieding is (sorteren op laagste prijs bij koffiehenk levert al veel op, sommige zijn wel incl. robusto bonen).

De XXL-zakken van Bellarom zijn vaak nog wel goedkoper, maar ik vond de reguliere zakken de laatste keer best prijzig, iets van 8 euro voor 900 gram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Laatst online: 06-07 16:36
2 Volwassenen plus Hond en een Kat, gemm. 1800 CHF per maand alleen aan boodschappen (average wijnen included) bij de Coop of Migros (geen bezorging). Zelfs na 9 jaar in Zwitserland te wonen schrik ik er nog van als ik deze kosten vergelijk met een normaal NL gezin. Natuurlijk zijn onze lonen hoger. maar als voorbeeld voor een bakje aardbeien 500gram 9CHF aftikken vind ik waanzin, toch moet je het soms doen anders eet je hier niks...

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 13:32
Interessant topic. 2 weken toevallig eens een huishoudboekje gemaakt van onze uitgaves tot nu toe dit jaar. Omdat ikzelf benieuwd was naar (de indeling van) onze uitgaves. Totaalbedragen wist ik wel ongeveer, maar niet wat er nou precies aan bijvoorbeeld boodschappen uit gaat. Moet zeggen dat mijn vriendin altijd boodschappen doet en er toch wel een soort sport van maakt om aanbiedingen in de gaten te houden, vooral met betrekking tot wasmiddel en dergelijke.

Ik merk dat het bij ons wel wat schommelt, maar dat komt vooral door het bulkinkopen van aanbiedingen. Zo kom ik ooit thuis en staan er 15 potten pindakaas in de voorraadkast. :9

Onderstaand is inclusief wasmiddel/verzorgingsmiddelen.
  • Jan: € 338
  • Feb: € 132
  • Mrt: € 260
  • Apr: € 531
  • Mei: € 282
  • Jun: € 363
  • Jul: € 289
Gemiddeld € 314, valt mij heel erg mee eerlijk gezegd :*)

We zijn met zijn 2en trouwens. Daarnaast hebben we ook een moestuin dus verse groentes kopen we maar heel weinig in de zomerperiode. En fruit (aardbeien, frambozen, bramen) vriezen we het overschot van in, en daar kunnen we eigenlijk bijna het hele jaar wel van eten 's ochtends in de yoghurt / smoothies etc..

Qua tijd/geld-verhouding is een moestuin het misschien niet altijd waard, maar als je het leuk vindt kun je er toch redelijk wat geld mee besparen. Vooral met het telen van zacht fruit. Bakje frambozen in de supermarkt kost zo €4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
We zijn met z'n tweetjes. Ik schrok even toen ik het zag. We zijn van 480 aan boodschappen naar 690 in de maand gegaan met de inflatie.

We hebben een heel ruim inkomen maar wat een geld.

We gaan vanavond even door onze bonnetjes spitten om te kijken welke producten het duurst zijn, en of er makkelijke besparingen bij zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 15-08-2022 20:38 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-07 18:06

JAN-B

525 Wp op mijn dak

DutchManticore schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:53:
We zijn met z'n tweetjes. Ik schrok even toen ik het zag. We zijn van 480 aan boodschappen naar 690 in de maand gegaan met de inflatie.

We hebben een heel ruim inkomen, en dus ook budget (waar we nog onder zitten) maar wat een geld.

en of er makkelijke besparingen bij zitten.
@DutchManticore is dat niet wat overdreven > in jouw situatie :?
jij bent toch de persoon met die verhalen dat je een woning hebt verkocht, voor 6 ton geloof ik, en het hebt omgewisseld naar US Dollar en wacht tot de huizenprijzen zakken?? (even kort samengevat)
Ik heb trouwens die verhalen met belangstelling gelezen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ook eens de lijst nagelopen, of er van de inflatie iets te merken is bij de Albert Heijn. Sta dit jaar tot nu toe op 71,74 euro/week, inclusief gebruik van het koopzegel gebeuren. Geen bezorging.

Dat is in principe voor 2 personen, inclusief wasmiddel/verzorging/etc. Wel dat er af en toe paar euro mist (vriendin gebruikt soms uit automatisme nog d'r eigen pas ipv gedeelde rekening als ze op een vrije maandag 4-voor-1-euro donuts of croissantjes haalt) dus laten we het eens ruim afronden naar 75,-/week.

Wat betreft koopniveau, zou ik het toch snel as 'luxe' aanmerken. Vaak savonds bij de thee meerdere soorten koek/chocola op tafel bijvoorbeeld :X (gisteren stonden er bakje celebrations, chocolade pepernoten, koekje, en de eerste 1/4 zelfgemaakte tiramisu). Voor dat laatste, ja, de missus bakt graag dus die hobby van baksels of zelfgemaakt ijs gedurende het jaar zit ook in de prijs verwerkt.... en kleine porties zijn een no-go. Daarnaast altijd nog wel iets in huis van chips, ijsjes, dat soort grappen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:33
Xanaroth schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:55:
blablabl.... , chocolade pepernoten, ... blablabl..
Wait, what?? Welke AH? O-)

[ Voor 11% gewijzigd door DCNY op 15-08-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 12:27
JAN-B schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

jij bent toch de persoon met die verhalen dat je een woning hebt verkocht, voor 6 ton geloof ik, en het hebt omgewisseld naar US Dollar en wacht tot de huizenprijzen zakken?? (even kort samengevat)
Is gewoon de bevestiging dat hij "welvarend is" heb met diverse rijken mensen gewerkt. Rijke mensen zijn rijke mensen omdat ze gierig zijn. Oud geld dan hehe.

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
De voorraadkast. Idem met bijvoorbeeld die gevulde chocolade kerstkransjes of paaseieren. En voor je het vraagt - ja, die liggen er hier ook nog. Nog zakje salted caramel kerstkransen en zo'n kilozak gevulde praline paaseitjes.

Als de 50% korting land na de feestdagen, inslaan die hap. Op prijs-per-kilo basis vaak tot eigenlijk altijd goedkoper dan enig andere vorm van chocola in de winkel, en heb je de rest van het jaar extra variatie achter de hand ook (wat best prettig is als je het vrij letterlijk elke dag eet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 10:48
Interessant topic!

Wij zitten met 2 volwassenen en 2 kinderen onder 4 op ongeveer 650 euro boodschappen en daarnaast dan nog gemiddeld 150 euro verzorging (Luiers, doekjes, kapper etc.).

Nu in de zomermaanden besteden we nog verrassend veel aan "uitjes". Even een spontante pannenkoek met z'n viertjes is toch 60 euro. Of wandelen in het bos en dan afsluiten met koffie / taart (25 euro). Daarnaast zo nu en dan wat bezorgen. Als je het dan allemaal op een rijtje zet, schrik je toch van wat dat per maand kost.

Ik hou het allemaal wel per maand bij, maar maak mijn sheet altijd leeg aan het einde van de maand. Wel interessant om dit eens wat structureler bij te houden, aangezien ik steeds vaker merk dat we niet uitkomen met ons maandbudget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
JAN-B schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

Wel heel erg kort samengevat maar inderdaad ja dat ben ik _O-

In dat topic heb ik wel meer gezegd. Ook dat ik in een heel simpel autootje rijd van minder dan een netto maandsalaris en dat wij erg veel waarde hechten aan sparen en schuldenvrij zijn.

We kunnen het prima betalen maar dat wil niet zeggen dat we maar gewoon eindeloos de pinpas trekken.

We willen even nagaan of onze uitgaven redelijk zijn, of dat er wel exorbitant veel geld naar relatief onnodige zaken gaat...

Zonder nog naar de lijstjes te hebben gekeken denk ik dat kaas, bier en wijn een behoorlijk aandeel hebben in onze boodschappen. Als we dat zouden zien pakken we toch wat vaker wijn bij de AH in plaats van bij de wijnboer. Toch weer makkelijk bespaard zonder op luxe in te leveren.

We zijn niet knijperig maar geven ook niet zo snel meer uit dan nodig.

We zijn ook Axe, haargel, shampoo en navulzeep online gaan bestellen. Bij de supermarkt betaal je voor een fles Axe 4,50 terwijl je dezelfde fles voor 1,83 online bestelt.

Ja sorry, dan koop ik het ondanks een prima financiële situatie toch fijn online d:)b dan maar gierig gevonden worden

Edit:
Bedenk me nu dat dit met die prijzen en een gebruik van 12 flesjes per jaar 32 euro scheelt. Een half bruto uurloon op jaarbasis bespaard. Misschien ben ik toch wel gierig -O- maar ik blijf het wel doen *O*

[ Voor 20% gewijzigd door DutchManticore op 15-08-2022 20:33 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:14
DutchManticore schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:41:
[...]

Wel heel erg kort samengevat maar inderdaad ja dat ben ik _O-

In dat topic heb ik wel meer gezegd. Ook dat ik in een heel simpel autootje rijd van minder dan een netto maandsalaris en dat wij erg veel waarde hechten aan sparen en schuldenvrij zijn.
[...]

Edit:
Bedenk me nu dat dit met die prijzen en een gebruik van 12 flesjes per jaar 32 euro scheelt. Een half bruto uurloon op jaarbasis bespaard. Misschien ben ik toch wel gierig -O- maar ik blijf het wel doen *O*
Ik vind dat niet bepaald gierig, maar gewoon slim kopen. Ik vraag me wel af wat een "minder dan een netto maandsalaris" is. Want dan kan die auto nog steeds drie keer duurder zijn dan netto minimumloon.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Weltschmerz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:19:
[...]

Ik vind dat niet bepaald gierig, maar gewoon slim kopen. Ik vraag me wel af wat een "minder dan een netto maandsalaris" is. Want dan kan die auto nog steeds drie keer duurder zijn dan netto minimumloon.
Ik rijd een Up die ongeveer €5300 waard is.
Niets speciaals (edit: qua auto). Kom op de weg overwegend mensen tegen die een veel duurdere auto rijden

[ Voor 10% gewijzigd door DutchManticore op 15-08-2022 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dat is voor de meesten fors meer dan een maandsalaris.

Ik teken voor de helft per maand direct.

Maargoed. De zorg is geen vetpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Dennis1812 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:22:

Dat weet ik. Uiteraard. Dat was het punt niet.

Ik heb het er, op uitnodiging, over dat ik een hele simpele auto rijd ten opzichte van mijn inkomen, niet dat mijn salaris iets is om over te klagen. Laten we het hier niet meer over hebben..

Het ging over boodschappen!

[ Voor 7% gewijzigd door DutchManticore op 15-08-2022 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Zo komt je post niet bepaald over. Maar dat zal aan mij liggen.

Weet iemand een plek waar zonnebloemolie niet 3x over de kop gaat momenteel? Echt bizar die prijzen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Naamloos87
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10-2023
Dennis1812 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:31:

Weet iemand een plek waar zonnebloemolie niet 3x over de kop gaat momenteel? Echt bizar die prijzen.
Ligt niet aan jou. Hij loopt gewoon the flexxen en dat weet hij zelf ook best goed ;)

"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchManticore
Naamloos87 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:33:
[...]

Ligt niet aan jou. Hij loopt gewoon the flexxen en dat weet hij zelf ook best goed ;)
Juist ja. In de eerste 5 reacties dus de volgende elkaar tegensprekende berichten.

1. Waarom let jij op je geld, je hebt zat.
2. Je bent een krent en gierig
3. Je bent aan het patsen/flexen

Klopt, daarom rijd ik in een klein goedkoop autootje. Omdat de mening van anderen me zo aan het hart gaat en ik wanhopig op zoek ben naar goedkeuring.

Het is niet snel goed in Nederland. Wat een kleinzerig houdinkje hebben we toch als het over geld gaat. Dat calvinistische is er nooit echt lekker uitgegaan hè 😂

Bij de minste neiging van overschot reageert iedereen als door een wesp gestoken. "Heb jij meer dan een ander! Ga je diep schamen! En je mag niet meer meepraten over geld!"

[ Voor 14% gewijzigd door DutchManticore op 15-08-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Dennis1812 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:31:

Sinds zonnebloem olie net zo duur of bijna zo duur als olijfolie gebruik ik alleen nog maar olijf olie, zag wel van de week al 2,50 langskomen

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:14
DutchManticore schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:21:
[...]

Ik rijd een Up die ongeveer €5300 waard is.
Niets speciaals (edit: qua auto). Kom op de weg overwegend mensen tegen die een veel duurdere auto rijden
DutchManticore schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Dat weet ik. Uiteraard.
Ik heb het erover dat ik een hele simpele auto rijd, niet dat mijn salaris iets is om over te klagen. Laten we het hier niet meer over hebben..

Het ging over boodschappen!
Haha, ja nou, ik dacht bij "een maandsalaris" stiekem toch wel meer aan iets gemiddelds, en niet 6000 euro netto. Dat is echt niet de norm, en misschien had je beter "mijn maandsalaris" kunnen zeggen. Het is inderdaad geen super dure auto, maar ik denk dat er toch een hoop mensen zijn die hier flink voor moeten sparen.

Persoonlijk vind ik dit ook wel een groot probleem. Je ziet het in veel van zulke topics terug. Over het algemeen zie je dat menig mens, ongeacht inkomen, het belang inziet van bewust bezig zijn met geld uitgeven, met redelijke uitgaven, en kritisch te kijken naar hun uitgavenpatronen. De één doet dat en komt net rond, of heeft een beetje spaargeld. De ander is binnen vijftien jaar compleet schuldenvrij en roept dat ze dat deden omdat ze het belangrijk vinden. Daar komt dan helaas bijna nooit bij dat dit een kans is die ze krijgen (en nemen), en dat hier een hoop geluk bij komt kijken. Een zin als "omdat ik het belangrijk vind, en doordat ik het vermogen krijg" kan veel verschil maken en getuigt van begrip.

Wat iemand uitgeeft aan boodschappen is zonder context in mijn optiek niet heel belangrijk. De samenstelling van het gezin wordt hier vaak genoemd, maar ik zie in mijn wijk mensen met twee kinderen, twee (dikke) auto's, en een enorm huis, en mensen met twee kinderen, zonder auto, die rondkomen van een minimumloon in een huurwoning. Zij kunnen hier allebei schrijven dat ze 200 euro per week aan boodschappen uitgeven, maar wat betekent dat precies?

Verder, omdat er in dit topic ook gevraagd wordt naar tips:
  • Ik ben zelf sinds een korte tijd meer gaan letten op de bedragen bij de zelfscan. Vroeger telde ik vaak alles op tijdens het kopen in de supermarkt, maar nu is het alleen maar makkelijker om doelen te zetten en te kijken of je je eraan kunt houden. Heb je 19 euro op de teller, en zin in iets lekkers waarmee die op 24 komt? Maak er een sport van om niet boven de 20 te gaan.
  • Sommige mensen zweren erbij geen boodschappen te doen wanneer zij honger hebben. Ik doe juist graag boodschappen als ik honger heb. Dan wil ik namelijk voeding, en koop ik echt eten. Als ik geen honger heb ga ik denken aan dingen die ik lekker vind maar niet nodig heb.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Honesty schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:43:
[...]

Sinds zonnebloem olie net zo duur of bijna zo duur als olijfolie gebruik ik alleen nog maar olijf olie, zag wel van de week al 2,50 langskomen
En waar frituur je in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Dat doen we bijna nooit maar heb inderdaad vlak na de inval een kan frituurvet kunnen kopen voor 6 euro wat ik verschikkelijk duur vond.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14
Dennis1812 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:22:

Hij is zzp'er (hij heeft het iig over een half uurtarief van 64 euro). Dus vergelijken met je eigen situatie in loondienst heeft helemaal geen zin. Net als dat het zinloos van hem is om het over een auto 'minder dan een netto maandsalaris' te hebben. Dat voegt precies niets toe hier.

Als zzp'er heb je veel meer eigen kosten. Die gewoon in je omzet zitten. Dus heel goed dat je meer dan 5300 euro aan netto omzet hebt. Maar dat voegt aan de boodschappen discussie niets toe. @DutchManticore ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
t14wo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:58:
[...]

Hij is zzp'er (hij heeft het iig over een half uurtarief van 64 euro). Dus vergelijken met je eigen situatie in loondienst heeft helemaal geen zin. Net als dat het zinloos van hem is om het over een auto 'minder dan een netto maandsalaris' te hebben. Dat voegt precies niets toe hier.

Als zzp'er heb je veel meer eigen kosten. Die gewoon in je omzet zitten. Dus heel goed dat je meer dan 5300 euro aan netto omzet hebt. Maar dat voegt aan de boodschappen discussie niets toe. @DutchManticore ;)
Nee ben geen ZZPer haha. Gewoon in loondienst gebleven. En ik begon er dan ook niet over. Ik begon met een hele simpele post over toegenomen boodschappen kosten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 15:11
Frituren ? Die is hier in 2012 de deur uit gegaan. Airfryer voor life

Verder wel een beetje geschrokken van dit topic. Er zijn er een hoop hier die onnodig veel geld uitgeven week op week, maand op maand. Prima he als je het kan uitgeven.. maar waarom zou je het doen ?

Groente en fruit duur ? Installer de app " too good to go" koop je voor 3.99 een lidl pakket krijg je een hele krat stampes vol met groentes en fruit waar je makkelijk een hele week mee doet.
Brood duur ? haal een pakket op bij je lokale bakkerij en je hebt brood voor 2 weken voor letterlijk 3 euro. Laatst nog voor 10 euro heel onze vriezer gevuld met vlees van de butcher waar wij 2 bijna een maand van kunnen eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
DutchManticore schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:01:
[...]

Nee ben geen ZZPer haha. Gewoon in loondienst gebleven. En ik begon er dan ook niet over. Ik begon met een hele simpele post over toegenomen boodschappen kosten :+
In dat geval hele dikke chapeau _/-\o_
Dan is je brutosalaris zo’n 10k. Netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
t14wo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

In dat geval hele dikke chapeau _/-\o_
Dan is je brutosalaris zo’n 10k. Netjes!
Ik mis daarvoor een paar tientjes per maand maar inderdaad niets om over te klagen. Daar is ook heel hard voor gewerkt mag ik er wel bij zeggen.

Is niet aan komen waaien en ik breng er veel offers voor. Ik werk verder van huis dan ik leuk vind, mijn hart ligt zeker niet in deze sector en ik zou mijn werk een 6.5 geven qua fun factor. Op al die dingen doe ik concessies om het salaris te maximaliseren.

Leuke dingen die geen geld opleveren doe ik als hobby, werk moet vooral geld opleveren. Als het niet vervelend is, is het mooi meegenomen.

Een mentaliteit die ook niet iedereen ligt... En die ik ook niet iedereen aan zou raden

[ Voor 38% gewijzigd door DutchManticore op 15-08-2022 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
DutchManticore schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:11:
[...]

Ik mis een paar tientjes per maand maar inderdaad niets om over te klagen. Daar is ook heel hard voor gewerkt mag ik er wel bij zeggen.

Is niet aan komen waaien
Ongetwijfeld. :)
Maar dan nog betekent dit niet dat je met geld moet smijten, zoals sommigen denken. Het is niet dat je het opeens honderden euro’s meer aan boodschappen uit wil geven. Juist als je veel verdient, wil je ook scherp zijn op uitgaven. Je wordt vooral rijk van niet teveel uitgeven. Niet door veel te verdienen.

Mijn bijdrage: boodschappen voor 2 personen is zo’n 400 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
Skybullet schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:01:

Verder wel een beetje geschrokken van dit topic. Er zijn er een hoop hier die onnodig veel geld uitgeven week op week, maand op maand. Prima he als je het kan uitgeven.. maar waarom zou je het doen ?

Groente en fruit duur ? Installer de app " too good to go" koop je voor 3.99 een lidl pakket krijg je een hele krat stampes vol met groentes en fruit waar je makkelijk een hele week mee doet.
Brood duur ? haal een pakket op bij je lokale bakkerij en je hebt brood voor 2 weken voor letterlijk 3 euro. Laatst nog voor 10 euro heel onze vriezer gevuld met vlees van de butcher waar wij 2 bijna een maand van kunnen eten.
Jij krijgt 100 punten van mijn vriendin. Wij leven ook 75% op die toogoodtogo boxen volgens mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
t14wo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:18:
[...]

Ongetwijfeld. :)
Maar dan nog betekent dit niet sat je met geld moet smijten, zoald sommigen denken. Het is niet dat je het opeens honderden euro’s meer aan boodschappen uit wil geven. Juist als je veel verdient, wil je ook scherp zijn op uitgaven. Je wordt vooral rijk van niet teveel uitgeven. Niet door veel te verdienen.

Mijn bijdrage: boodschappen voor 2 personen is zo’n 400 euro per maand.
Helemaal mee eens. Vandaar ook dat ik zuinig ben in mijn keuze van vervoer, en dat ik dus wel 36 euro per jaar bespaar door online douchegel te kopen, en me in dit topic stoor aan het feit dat mijn boodschappen in de afgelopen maanden met 50% omhoog zijn gegaan bij gelijk verbruik.

Ik let wel degelijk nog steeds op de kleintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore

Dat gaan wij ook proberen!
En ik ga het mensen in mijn omgeving aanraden!

Nog nooit van gehoord. Interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 06-07 16:06
Honesty schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:57:
[...]

Dat doen we bijna nooit maar heb inderdaad vlak na de inval een kan frituurvet kunnen kopen voor 6 euro wat ik verschikkelijk duur vond.
Kijk eens naar een Cosori Airfryer, zijn vaak voor 10 flessen frituurvet te koop.
Heel makkelijk schoon te maken, en ja als je onderzoek doet is de patat uit een airfryer minstens net zo goed als uit een frituur. (edit; zo niet beter)
Wel de patat zelf maken van een aardappel, als die geperste aardappel patat troep koopt dan kan ik je niet helpen ;)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

ManzokuSan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:18:
[...]

Jij krijgt 100 punten van mijn vriendin. Wij leven ook 75% op die toogoodtogo boxen volgens mij _/-\o_
Die heb ik een paar keer geprobeerd maar vond het 3 keer niks.
Maar vleesvervangers haal ik vaak uit de restbak van de jumbo of de lidl, 50cent of 1 euro en gooien we vaak meteen in de vriezer en eten we meteen op als het uit de vriezer komt(vooral beyond meat)
brood bij de lidl voor 25 cent, brood koop ik vers bij de bakker maar brood voor tosti's of geroosterd brood doe ik vaak met zo'n 25cent brood.
groente haal ik ook vaak uit de 25c bak, vooral bami nasi groente met rode peper is favoriet omdat een losse rode peper vaak 50 cent per stuk kost, nu krijg ik er gratis een bak prei, taugé, witte kool en nog meer groenten bij voor de schilpadden. Rucola ook, is vaak nog dagen houdbaar en kost dan ook een kwartje.

al met al zitten wij gewoon met 4 personen ook gewoon op 100 euro per week maar ik heb wel het idee door goed op de koopjes te letten en een beetje slim te winkelen(soms meerdere supermarkten per dag vanwege de aanbiedingen) dat we geld over houden voor wat meer luxe. Ik schaam me dan ook niet om bij de makro of de sligro een ossehaas van 35 euro per kilo te halen omdat ik dat veel lekkerder vind dan de biefstuk van de supermarkt. Dan liever een kleiner stukje dan een grote lap schoenzool. De vliesjes en het vet wat er dan nog af moet geef ik aan de kat.

Ik vind het sowieso een luxe dat er geld genoeg is hier voor de boodschappen maar dan nog doe ik nooit gek, als ik trek heb ik iets en het is nu niet in de aanbieding dan eet ik het een week later wel, ik ben wel iemand die graag iedere dag iets anders eet dus dan is het ook makkelijk om om te draaien, Mijn vrouw drinkt alleen coca cola zero en dus als die in de aanbieding is slaan we meteen vol in.
Ik los makkelijker af dan dat ik een dure whisky buiten de aanbieding koop, dat vind ik gewoon zonde omdat die ooit wel weer eens in de aanbieding komt.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

DutchManticore schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:11:
[...]

Ik mis daarvoor een paar tientjes per maand maar inderdaad niets om over te klagen. Daar is ook heel hard voor gewerkt mag ik er wel bij zeggen.

Is niet aan komen waaien en ik breng er veel offers voor. Ik werk verder van huis dan ik leuk vind, mijn hart ligt zeker niet in deze sector en ik zou mijn werk een 6.5 geven qua fun factor. Op al die dingen doe ik concessies om het salaris te maximaliseren.

Leuke dingen die geen geld opleveren doe ik als hobby, werk moet vooral geld opleveren. Als het niet vervelend is, is het mooi meegenomen.

Een mentaliteit die ook niet iedereen ligt... En die ik ook niet iedereen aan zou raden
Ik heb ook een tijdje zo in het leven gestaan maar dan met een werkcijfer van een 4 of zo en het salaris een 12, gemiddeld nog steeds vet voldoende maar zal nooit meer zoiets willen, raad het de kinderen nu ook af, al hoeven ze dat ook niet te doen hoop ik
Nu is het salaris minder maar het plezier verdubbeld. Moet wel zeggen dat bijna al mijn hobby's geld opleveren dus dan heb je geen werk meer nodig. Dan is werk gewoon om er bij te doen en voor de leuk.
Maar dan heb je dus veel salaris, weinig vaste lasten, de tijd dat je vrij bent levert ook geld op dus dan is het 1+1+1=5 op de spaarschaal, als je dan ook wat geluk hebt met investeringen dan tikt het hard aan en heb je dat beetje geluk eigenlijk niet eens nodig. Zolang je geen groot ongeluk tegenkomt gaat het je dan voor de wind.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Bad Brains schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

Kijk eens naar een Cosori Airfryer, zijn vaak voor 10 flessen frituurvet te koop.
Heel makkelijk schoon te maken, en ja als je onderzoek doet is de patat uit een airfryer minstens net zo goed als uit een frituur. (edit; zo niet beter)
Wel de patat zelf maken van een aardappel, als die geperste aardappel patat troep koopt dan kan ik je niet helpen ;)
Zodra onze frietpan het begeeft komt er een airfryer ofzoiets.
Heb destijds geprobeerd met onze hete lucht oven maar dat was niks maar ik vind de frituur echt een crime.
Veel liever een betere oplossing voor die enkele keer friet(uiteraard met aardappel) of wat snacks

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ManzokuSan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:18:
[...]

Goed idee! Ik koop namelijk heel veel met 35% korting. Vanwege het feit dat ik voedselverspilling tegen wil gaan, je hierdoor gevarieerd eet (je weet van te voren niet wat er bijna tht is) en het uiteindelijk ook voordeliger is. Dat samen vind ik het vaak zelfs leuk om de oranje of blauw rode stickers te spotten. Je wordt er creatief van in het samenstellen van je diner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 15:11
Honesty schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:36:
Die heb ik een paar keer geprobeerd maar vond het 3 keer niks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P55lSlfLtEwK9AqcOthV0bWF8KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flc8UsfwKyOfDzjVbVzC1N8I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeqeVur8woXm8VelygT2pwV8tFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8uj6hldgY8dQz8GNy0sawSq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRZZ9x9jZFaAVn9CQ0MTYkZFyfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxv3KLgw2drymzQOymo3FAyW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4qZBfSwm0wn7BTTFoP3AK9n_xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYRXXevER6rv6GqFZIbVQgD8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQwga13bJuuz9Es4rHN50m2RUt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alvhIhxnRldenmaHpNNon8ui.jpg?f=fotoalbum_large

Variërend van 3 euro tot +- 15 euro
Hoe kon je het dan "niks" vinden ? ;)

Wij halen meestal in het weekend iets van 4-5 boxen. kosten max 20 euro en koken dat allemaal meteen tot maaltijden/soepen/smoothies etc op voor basically de hele week. Die app heeft ons letterlijk al duizenden euros bespaard. Wij hoeven het niet te doen, maar vinden het leuk. De variatie in eten, telkens weer proberen er iets van te maken en combineren :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Skybullet op 15-08-2022 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Skybullet schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:50:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Variërend van 3 euro tot +- 15 euro
Hoe kon je het dan "niks" vinden ? ;)

Wij halen meestal in het weekend iets van 4-5 boxen. kosten max 20 euro en koken dat allemaal meteen tot maaltijden/soepen/smoothies etc op voor basically de hele week. Die app heeft ons letterlijk al duizenden euros bespaard. Wij hoeven het niet te doen, maar vinden het leuk. De variatie in eten, telkens weer proberen er iets van te maken en combineren :*)
Met zulke boxen was ik ook nooit afgehaakt maar mijn boxen waren een stuk leger, volgens mij alleen de eko plaza box was redelijk oke de rest was eerder te gierig dan te gul. Daarom maar echt pakken wat we nodig hebben in het 2good schap en dan staar ik soms nog naar de prijs dat ik denk dat het niet kan kloppen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03
De boxen wisselen heel erg per winkel/gebied. Bij mijn schoonmoeder prachtige manden zoals hierboven. Bij ons 5 pakken vla die je niet kan invriezen en 1 dag goed is. Het is een beetje geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devices
  • Laatst online: 13-11-2024
Alleen die eerste box van jou vind ik een hele goede. De rest heeft ongeveer 90% spul dat ik niet eet en niet wil eten. Zeker bij die laatste box moet je wel van kaas houden zeg.

Verder wel een goede tip. Ik zal de app eens installeren om te kijken hoe het hier is. Ik zie dat mensen wisselende ervaringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
Voor iedereen die TGTG wil/gaat proberen en inderdaad niet zit te wachten op allerlei pakjes en zakjes, is mijn tip; begin met die groentebox van de Lidl. Zit alleen verse groente en vers fruit in (bij de 2 Lidls waar wij de boxen halen in elk geval). Oh ik weet niet of het overal zo is, maar je moet er wel echt een alarm voor zetten :9

De Lidl is bij ons ook 19:15 en ik zit dan echt maximaal te vernieuwen tot ie beschikbaar komt. Zelfs dan missen we hem soms nog

Iets wat wat ons betreft overigens ook een leuke bijkomstigheid is, naast de besparing, is dat je ook eens wat anders eet. Soms krijg je atypische groente waar je dan toch maar een recept mee gaat zoeken en zo ooit positief verrast wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Honesty schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:57:
[...]

Met zulke boxen was ik ook nooit afgehaakt maar mijn boxen waren een stuk leger, volgens mij alleen de eko plaza box was redelijk oke de rest was eerder te gierig dan te gul. Daarom maar echt pakken wat we nodig hebben in het 2good schap en dan staar ik soms nog naar de prijs dat ik denk dat het niet kan kloppen.
Same here, ik kreeg bij de Plus drie gerookte makrelen plus wat ander ernstig incourant spul bijvoorbeeld. De Ekoplaza was enorm beperkt in hoeveelheid. Bij de boxen van @Skybullet zou ik het ook wel weten, maar hier is het nauwelijks de moeite waard.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 08:01

Wailing_Banshee

You're Next

Honesty schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:43:
[...]

Het probleem is dat ik olijfolie niet lekker vind. Gelukkig hebben we in januari nog een grote fles van heel veel liters (van de jumbo) gekocht (mijn man wilde oliebollen bakken maar we hadden alleen nog mijn 2 liter fles staan, die ik altijd gebruik voor cake, in plaats van boter. mocht van mij, zolang hij die fles maar zou vervangen, kwam hij met die jumbo fles aanzetten :p). We gebruiken wel olijfolie voor bakken van spullen (eieren, vlees, etc), maar voor de cake gebruik ik altijd zonnebloem olie.

Lokale bakkerij? Die is duurder dan de supermarkt (geen idee wat je met een pakket bedoelt). Plus dat die meestal geen brood meer heeft tegen de tijd dat wij boodschappen doen.
Vlees voor een maand voor 5 euro per persoon? Geef mij het adres van die slager.
En die too good to go is niets voor ons. Wij doen 1x per week, op een vast tijdstip boodschappen.

En wie zegt wat "onnodig veel geld uitgeven" is? Misschien vind jij het onnodig veel, maar misschien vind ik het niet onnodig veel. Ik heb geen zin om uren per week uit te moeten geven om boodschappen te doen. Dus wij doen 1x per week bij dezelfde winkel de wekelijkse boodschappen. Met een uurtje (dat is inclusief reistijd) zijn we dan klaar. Wat wij wel doen is aanbiedingen kopen, zeker van houdbare producten kan dat heel veel geld schelen. Het enige wat dat vraagt is dat je een ruimte "opoffert' voor een voorraad kast.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!