Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
2 volwassen, 1 kind van bijna 6: gemiddeld 375e per maand via de AH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sDad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 15:59
Tijdens de eerste lockdown zaten we op 220 euro per week, gezinssamenstelling bestaat uit twee volwassen en twee jonge kinderen (2 en 7 jaar oud), ik vond dat aardig veel geld.

Maar we konden er mee leven omdat we min of meer werden gedwongen om bij de wat duurdere supermarkten te bestellen want de AH en Picnic zatten continu vol en we wilden risico beperken door zo min mogelijk naar buiten te gaan. Maar dan kom je toch snel er achter dat alternatieven wat prijziger zijn in ruil voor wat betere producten.

We hebben dat bedrag wekelijks tot zeker weten augustus 2020 uitgegeven. Eten was zeker weten lekkerder en we raakten er aan gewend zoals @Longcat het mooi omschreef. Eind augustus hebben we onze uitgave patroon geanalyseerd en besloten om toch minder uit te geven zodat we meer kunnen uitgeven aan dingen die ons meer plezier opleveren. Ik mis de heerlijke cheesecakes en degelijke worstjes wel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Toevallig via de rabo app een optie gevonden waar ik dat kan inzien (ja loop wat achter) en eenpersoonshuishouden ongeveer -260euro per maand (excl. thuisbezorgd oa. 1x per week)

Meestal AH, Jumbo en Picnic

Geen idee wat ik in oktober allemaal heb gekocht, toen was het 550 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:43

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Met twee volwassenen zitten wij over 2020 op €321/mnd aan boodschappen. Dit is inclusief ' drogisterij'-artikelen die je bij de supermarkt kunt halen (denk aan deo, shampoo, tandpasta etc). Het meeste (90%) komt bij de Lidl (60-70%) en AH (20-30%) vandaan. De AH is vooral voor bonusaanbiedingen, of producten die bij de Lidl niet verkijgbaar of op zijn.

We eten vrij veel groente (minimaal 250gr p.p.) en hebben ook altijd fruit in huis. Verder ook wel 2-3x per week geen vlees, maar iets als noten, kaas of kikkererwten door het eten.

Buiten dit bedrag bestellen we gemiddeld 1-2x per maand eten, vaak 1x bij een restaurant (€70-80), en 1x bij een bezorgtoko (meestal pizza, friet of pokebowl).

Hier bovenop komen nog de kosten voor kattenvoer, kattenbakvulling etc. Voer bestellen we meestal 1x per kwartaal bij Zooplus (blikken Carny natvoer) of bij Heimfutterservice (Fee's favorite brokken), kattenbakvulling komt bij de Welkoop vandaan (huismerk Extra Hygiene). Met twee katers (5 kg en 7 kg) gaat er van alles genoeg doorheen :P

Alcohol en frisdrank zijn we geen grootverbruikers in, een sixpack (blikjes) cola gaat meestal wel 3-4 weken mee, sixpack speciaalbier vaak ook wel 2-3 weken. Verder drinken we vooral water, koffie, thee en limonade.

Snacks kopen we meestal alleen als we bezoek hebben, en dan altijd royaal (want je wilt niet zonder komen te zitten). Wat er over is eten we verspreid over een week op.

Wat bij ons een goede besparing is geweest, is om bij het avondeten net iets minder op te scheppen, vaak is het restje dan interessant genoeg om in te vriezen of de volgende dag alsavondeten te eten. Eerder was dat vaak mijn lunch, of aten we gewoon de pan leeg. Het zal jullie niet verbazen dat ik sindsdien ook redelijk wat ben afgevallen ;)

Ons doel voor 2021 is om bij de supermarkt gemiddeld onder de €300/mnd van 2020 uit te komen, vooral door tactischer inkopen, maar ook door net iets meer zelfbeheersing.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Wij zitten met z'n tweeëen op de 270 euro per maand aan boodschappen. Dit is dan wel exclusief het eten halen op kantoor, als ik daar überhaupt ben.

We kopen vooral dingen die in de bonus zijn, met de meeste boodschappen kopen we groot in, en in de regel eten wij twee dagen achter elkaar hetzelfde. Vlees kopen we veel bij de Turkse slager, omdat dat vaak toch net dat beetje scheelt. Groenten halen we bij de Albert Heijn, al denk ik dat daar zeker betere opties in zijn. Overigens houd ik af en toe de Makro/Sligro krantjes in de gaten, soms zitten daar hele goede aanbiedingen tussen.

Sinds de corona crisis drinken wij nagenoeg geen alcohol meer. Afgezien van afgelopen weekend was de laatste keer bij de jaarwisseling.

Vriendin wilt eigenlijk nog minder uitgeven, maar ben zelf van mening dat we het al aardig goed doen qua uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Wij zitten nu rond de 550 euro per maand. 2 volwassenen, 1 kind van 6. Het is de afgelopen jaren wel wat gestegen maar we kunnen het lijden en we vinden het in deze saaie coronatijd fijn om in het weekend wat lekkers op tafel te hebben 's avonds.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Wij geven met een 4 persoons (2 volwassenen, en een kind van 5 en een kind van 3) huishouden per maand 519 euro (gemiddeld) uit aan boodschappen, brood komt bij 'de bakker aan huis' vandaan en we letten niet heel erg op wat we kopen. Merk-producten kopen we echter bijna niet. Dat gaat ook (deels) om cosmetica e.d. in die zin dat gel, shampoos en dergelijke er ook bij in vallen.
Qua uiteten/ eten bestellen komt dat op zo'n 75 euro gemiddeld per maand (over afgelopen jaar).

[ Voor 15% gewijzigd door jbdeiman op 16-03-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 16:10
Wij geven zo'n 580 euro per maand uit aan eetbare boodschappen met z'n tweeën. Vlees bij de keurslager, brood bij de bakker, noten bij de notenbar. De rest bij de Dekamarkt. Ik bespaar niet op voedsel en vind het het geld zeker waard.

[ Voor 7% gewijzigd door ikwilwp8 op 16-03-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
Ik was eigenlijk ook weer een benieuwd wat wij vorig jaar hebben uitgeven. Hier gezin 2 volwassenen, 3 tieners en één baby.

Als ik puur naar boodschappen (Lidl 80%, Jumbo 10%, Appie 5%, SPAR 5%) kijk dan hebben wij afgelopen jaar €480,00 per maand gemiddeld uitgegeven. Hierin zitten ook de luiers en drogisterijartikelen (50% drogisterij schat ik). Want drogisterij artikelen kopen wij ook een keer in de zoveel tijd met bulkaanbiedingen.
Daarnaast is het niet helemaal zuiver want bij Lidl kopen wij ook wel vaker wat non-food artikelen.

Met takeaway is het bedrag €515. Dat is hooguit 1-2x per maand.

Uiteraard zijn de kosten wel gestegen door de baby, maar het valt mij nog heel erg mee. En wij bezuinigen echt niet op lekkers. Maar kopen heel veel aanbiedingen. Eten is zeer gevarieerd en gezond. Veel groenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 10:27
Een twee persoons huishouden, wij doen aan een 'weekbudget'. Dit is 75,- de week, dus ongeveer 320 de maand.
We zijn grootverbruiker van To-good-to-go: al het brood komt van de bakker, grote hoeveelheden fruit van boomgaarden. Het bespaart ons 100 euro de maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvoutig
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 00:04
Enigzins beschamend..

2 volwassenen 1 baby.

600 euro per maand. Voor de komst van baby en zonder HelloFresh lukte ons het met 450 euro.

Daar zit alles inbegrepen:
- HelloFresh (3x3 per maand)
- Boodschappen
- Drogisterij artikelen
- Thuisbezorgd

HelloFresh is duur, maar we vinden het wel heel leuk en vooral lekker. We hebben de regel dat we niet bezuinigen op groente en fruit.

Ik vind het een hoog bedrag maar heb me er al even bij neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Spelvoutig schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:55:
Enigzins beschamend..

2 volwassenen 1 baby.

600 euro per maand. Voor de komst van baby en zonder HelloFresh lukte ons het met 450 euro.

Daar zit alles inbegrepen:
- HelloFresh (3x3 per maand)
- Boodschappen
- Drogisterij artikelen
- Thuisbezorgd

HelloFresh is duur, maar we vinden het wel heel leuk en vooral lekker. We hebben de regel dat we niet bezuinigen op groente en fruit.

Ik vind het een hoog bedrag maar heb me er al even bij neergelegd.
En je kunt als je veel recepten hebt zelf de producten halen is niet altijd mogelijk, maar wij hebben het hier ook even geprobeerd en hebben een paar recepten en halen het dan in de winkel.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 10:16
Bij ons gemiddeld 650-700 per maand, gezinssamenstelling; 2 volwassenen, 2 kinderen (5 en 2.5 jaar), 1 kat. Koken vaak, veel groente en fruit.

Wekelijks;

• Picnic (grootste deel van de boodschappen en zoveel als mogelijk biologisch)
• Albert Heijn (klein aandeel)
• Bakker (brood gaat in de vriezer; ook bedoeld voor lunch werk)
• Kaasboer
• Notenboer
• Slager

Drogisterij/huishoud/kinderen/kat zitten hier niet bij; die kopen we meestal in bulk in de aanbieding.

Er valt een hoop te besparen, maar genieten nu eenmaal intens van lekker eten 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20
Greenwood schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:22:
Bij ons gemiddeld 650-700 per maand, gezinssamenstelling; 2 volwassenen, 2 kinderen (5 en 2.5 jaar), 1 kat. Koken vaak, veel groente en fruit.

Wekelijks;

• Picnic (grootste deel van de boodschappen en zoveel als mogelijk biologisch)
• Albert Heijn (klein aandeel)
• Bakker (brood gaat in de vriezer; ook bedoeld voor lunch werk)
• Kaasboer
• Notenboer
• Slager

Drogisterij/huishoud/kinderen/kat zitten hier niet bij; die kopen we meestal in bulk in de aanbieding.

Er valt een hoop te besparen, maar genieten nu eenmaal intens van lekker eten 😊
Wij ook maar dan rond de 400 euro per maand (2 volwassenen en 2 kinderen). Halen alles bij de kaasboer, groenteboer en AH. Brood af en toe bij de bakker maar eigenlijk zoveel mogelijk vers.. ben wel benieuwd hoe t kan dat jij op een stuk meer zit dan ons.. kaas is duur bij de kaasboer maar groente/fruit weer enorm goedkoop bij de groenteboer.

We kopen eigenlijk nooit A merken (alleen bepaalde zaken die we echt lekker vinden) maar vind het verschil dan alsnog wel erg groot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.joep
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-03-2021
door die stomme minimumbedragen met het online bestellen stelselmatig té veel geld naar rotzooi om maar aan het bedrag te komen en ook veel te vaak omdat niet alles houdbaar is...

supermarkten zullen wel een topjaar draaien dank aan corona

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 21:30
Eenpersoons, 25 jaar, werk veel.
Kook 3-4 x per week, ga nog wel eens langs bij mijn ouders, wel zo gezellig om 6 O-) .
Soms diepvries maaltijd, soms een eitje/uitsmijter (als je dat avondeten kunt noemen, maar bespaart veel tijd soms) en wel eens wat bestellen.
Laatste maanden zit ik op 230-240 euro aan boodschappen.

Totale kosten met alcohol(whisky, bier en wijn), bestellen/uiteten, verzorging zit tussen de 300-350.
(2 flessen whiskey en ook nog wijn kopen in een maand hakt er in obviously).

Niet al te zuinig, en dan ben ik al een tijd niet bij de Sligro geweest, dan kost het nog wat extra... Seizoensgebonden zullen we maar zeggen :p .
Koop nagenoeg alles bij de AH of de streekwinkel, vlees (voornamelijk gehakt) alleen van de slager.
Vlees uit de supermarkt is 90% biologisch.
'Stukken' vlees eet ik alleen nog amper. Maar zal ook met de tijd te maken hebben gehad. (Deels verbouwen, geen beschikking over de BBQ, vrienden, etc).
Probeer vaker vis te eten en dat is eigenlijk een stuk duurder, maar wel gezonder uiteraard.
Niet van plan om hier op te minderen

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Poeh ... €542,80 in februari gespendeerd. Belachelijk eigenlijk. Hoop niet dat ik dat elke maand doe. Misschien eens berekenen. Twee personen, geen kinderen.

Mogelijke oorzaken van hoogte bedrag;
- Halen alles bij de Appie
- Ik haal regelmatig speciaalbier en dat kost wel wat
- We houden van gemak & lekker eten
- We wonen bovendien te klein om voorraadkasten te kunnen vullen met aanbiedingen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bij ons komt het op ongeveer €700 per maand, voor 2 personen en een kat.
We hebben wel heel specifieke wensen, we eten namelijk zo min mogelijk koolhydraten. Geen aardappels, geen rijst, geen pasta. Dan ben je aangewezen op (bio) vlees en (bio) groenten.

Zij drinkt graag een glaasje wijn, hij eet graag macadamia noten van €45/kilo :X
Wat valt er verder onder dat bedrag?

• Uitgaven bij de drogist
• Diverse voedingssuplementen geimporteerd uit USA
• Verse melk van de boer
• Standaard een grote pot kokosvet waar we mee koken/bakken, dat gaat bv ook in de thee, is heel gezond! Zo'n pot kost €35 en doe je 6 tot 8 weken mee.
• ca. 1x per maand zelf sushi maken, met vooral veel verse zalm (sashimi), want de rijst bevat natuurlijk koolhydraten
• Goed vlees

Voor corona gingen we regelmatig uit eten, nu laten we wat vaker eten thuisbezorgen. Dat zit niet in die €700, daar is €200 per maand voor gereserveerd, waar we meestal wel een paar tientjes van over houden.

Dividend for Starters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:30
PromWarMachine schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:50:

• Standaard een grote pot kokosvet waar we mee koken/bakken, dat gaat bv ook in de thee, is heel gezond! Zo'n pot kost €35 en doe je 6 tot 8 weken mee.
Off topic maar waar is verzadigd vet in je thee stoppen gezond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ZiSE schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Niet echt (en sowieso is het niet zo gezond, alhoewel op de een of andere manier vaak gedacht wordt dat kokosvet wel gezond is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
ZiSE schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Ik heb wel meer vraagtekens:
- voedingssupplementen uit de VS: altijd handig om dingen te importeren uit een land wat veel lossere richtlijnen heeft wat betreft voedselveiligheid. Daarnaast heb je voedingssuplementen niet nodig bij een evenwichtige voeding.
- rijst == koolhydraten en dat is blijkbaar niet goed. Koolhydraten == energie en dat heb je gewoon nodig om te functioneren
- kokosvet = verzadigd en absoluut niet duurzaam. Enorme energiebom, waardoor ik niet snap waarom rijst (met vezels en vitamines) niet goed zou zijn.
- fokking dure noten: vol en vol met vet.

Koolhydraten minderen, maar wel overal te pas en te onpas puur vet naar binnen beuken. :D

Nouja, allemaal erg offtopic, maar vreemd is het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door armageddon_2k1 op 18-03-2021 10:33 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

armageddon_2k1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb wel meer vraagtekens:
- voedingssupplementen uit de VS: altijd handig om dingen te importeren uit een land wat veel lossere richtlijnen heeft wat betreft voedselveiligheid. Daarnaast heb je voedingssuplementen niet nodig bij een evenwichtige voeding.
- rijst == koolhydraten en dat is blijkbaar niet goed. Koolhydraten == energie en dat heb je gewoon nodig om te functioneren
- kokosvet = verzadigd en absoluut niet duurzaam. Enorme energiebom, waardoor ik niet snap waarom rijst (met vezels en vitamines) niet goed zou zijn.

Nouja, allemaal erg offtopic, maar vreemd is het wel.
Er zijn ondertussen hele volksstammen in Nederland die een keto-achtige voedingspatroon hebben, en dat schijnt goed te werken. Een aanrader voor mensen die graag willen afvallen. Koolhydraten heb je -niet- nodig, je kan er prima omheen eten. Het is wel een keuze die wel een redelijke impact heeft op het samenstellen van je typische schijf-van-vijf maaltijd, als je dat bedoelt.

Voedingssupplementen snap ik ook niet zo goed, behalve misschien iets als proteine-poeder of zo, wat een handige manier is om meer eiwit binnen te krijgen. Zeker bij een koolhydraat-arm dieet is dat wel makkelijk.

Vet eten is geen probleem, zolang je dagelijkse totale hoeveelheid calorieën maar niet te hoog wordt :).

[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 18-03-2021 10:36 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Nouja, we kunnen flink hierover discussieren maar daar is dit topic helaas niet voor, hoe interessant ook. :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Bizar hoeveel mensen met zo weinig geld aan boodschappen uitgeven.
Wij betalen +-120 euro per week maar een maand bestaat vaak uit 5 weekenden dus 5 x 120 is 600 euro per maand.
Ik drink wel altijd dolce gusto ( duurdere koffie) en ik houd graag van lekker koeken voor bij de koffie .
Verders eten wij veel verse groenten (Wat inderdaad duur is) maar wel belangrijk, dus in mijn ogen waard.
Ik moet er niet aan denken om bij de Lidl bijvoorbeeld vlees te kopen, of Brood, dat verschil is echt immens, dat is niet te eten van de Lidl.
Groenten en fruit zijn er wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
Mark31 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:14:
Bizar hoeveel mensen met zo weinig geld aan boodschappen uitgeven.
Wij betalen +-120 euro per week maar een maand bestaat vaak uit 5 weekenden dus 5 x 120 is 600 euro per maand.
Ik drink wel altijd dolce gusto ( duurdere koffie) en ik houd graag van lekker koeken voor bij de koffie .
Verders eten wij veel verse groenten (Wat inderdaad duur is) maar wel belangrijk, dus in mijn ogen waard.
Ik moet er niet aan denken om bij de Lidl bijvoorbeeld vlees te kopen, of Brood, dat verschil is echt immens, dat is niet te eten van de Lidl.
Groenten en fruit zijn er wel goed.
Als je veel koffie drinkt dan is een koffiemachine een goede investering. Erg lekkere koffie en op termijn een stuk goedkoper dan Dolce Gusto. Met de hoeveelheid koffie die we hier drinken hebben we de aanschafprijs van de koffiemachine er binnen een jaar uit.

---------

Wij zitten tussen de €300 en €400 per maand. Kipfilet en gehakt kopen we ingevroren in, eens per 8 weken ongeveer. Vanmorgen weer voor €75 aan vlees gekocht bijvoorbeeld, dus deze maand zijn we wat duurder uit dan vorige maand.

Verder komt het brood van de bakker en de rest van de Aldi. Wat ze daar niet hebben kopen we bij de Coop of AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
Insert12 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:22:
[...]

Als je veel koffie drinkt dan is een koffiemachine een goede investering. Erg lekkere koffie en op termijn een stuk goedkoper dan Dolce Gusto. Met de hoeveelheid koffie die we hier drinken hebben we de aanschafprijs van de koffiemachine er binnen een jaar uit.
Mwah, ik heb een pistonmachine en koffiemaler van beiden ~150 euro aangeschaft waar koffiebonen ingaan van 9 euro per 250 gram. Maak je ong. 25 espresso's mee. Ong. even duur als de nespresso capsules geloof ik. Uiteraard wel 100x lekkerder. :9 Als je voor medium kwaliteit bonen gaat, kan het uiteraard wel een stuk goedkoper dan de capsules en het is veel beter voor het milieu. Het meerendeel van die capsules komt gewoon bij restafval terecht.
Het gevaarlijke van upgraden met koffie is dat ik door die top boontjes mijn machine wil upgraden naar eentje van 1000+ euro om het maximale er uit te halen. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Longcat op 20-03-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

Dennis1812

Amateur prutser

Longcat schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:30:
[...]

Mwah, ik heb een pistonmachine en koffiemaler van beiden ~150 euro aangeschaft waar koffiebonen ingaan van 9 euro per 250 gram. Maak je ong. 25 espresso's mee. Ong. even duur als de nespresso capsules geloof ik. Uiteraard wel 100x lekkerder. :9 Als je voor medium kwaliteit bonen gaat, kan het uiteraard wel een stuk goedkoper dan de capsules en het is veel beter voor het milieu. Het meerendeel van die capsules komt gewoon bij restafval terecht.
Het gevaarlijke van upgraden met koffie is dat ik door die top boontjes mijn machine wil upgraden naar eentje van 1000+ euro om het maximale er uit te halen. :D
En ik betaal 9 euro per 900g koffiebonen. Dus hangt ook daar weer vanaf.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
Longcat schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:30:
[...]

Haha ja dan loopt het hard op inderdaad :P

Wij drinken alleen standaard lungo's met Hema bonen van €6,50 per kg uit een DeLonghi van €350. Wel gefinetuned qua maalgraad en sterkte zodat er lekkere koffie uit komt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:43
MikeyMan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:10:
[...]

Ik vind het ook een ridicuul bedrag, maar veel anders kan ik er terugkijkend niet van maken... Nu wel ff zorgen dat er het drastisch inperken. Een goede supermarkt wijn kost zomaar 10 euro. Twee in de week maakt 20.
Vijftien goede biertjes van 3 euro per stuk al 45.

Heeft weinig met geloven te maken, maar vooral voor mij ook een eye opener dat het wel een beetje minder mag ;)
Tja, als je echt voor een race to the bottom gaat, kan dat. Persoonlijk drink ik mijn speciaal biertjes graag. En dan zijn sommige nog wel duurder dan 3 euro per stuk. Iets van plezier in het leven moet je tenslotte toch behouden. Zo BBQ ik op warme dagen ook graag. En tja, toch altijd weer een soort feestje en gaan voor goede stukken vlees de uitgaven ook ineens weer redelijk omhoog.
MikeyMan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:02:
Ah, toevallig dat dit topic naar boven komt.
Inclusief horeca (afhaal/bezorgen) een dikke 20k over de afgelopen 12 maanden. Met z'n tweeën :X
En kennelijk kun je het redelijk bekostigen :9.

Zelf geven wij hier circa 750 per maand uit aan de boodschappen voor 2 volwassenen + 1 kind. Proberen er wel een beetje op te letten dat het niet structureel excessief wordt.

Maar voor een weekend met goed weer aan vlees + drank kan het dan al snel voor één weekend bijvoorbeeld 150 - 200 Eur worden :p. Beetje genieten soms moet mogen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

psychodude schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Tja, als je echt voor een race to the bottom gaat, kan dat. Persoonlijk drink ik mijn speciaal biertjes graag. En dan zijn sommige nog wel duurder dan 3 euro per stuk. Iets van plezier in het leven moet je tenslotte toch behouden. Zo BBQ ik op warme dagen ook graag. En tja, toch altijd weer een soort feestje en gaan voor goede stukken vlees de uitgaven ook ineens weer redelijk omhoog.

[...]

En kennelijk kun je het redelijk bekostigen :9.
Kunnen het ook prima betalen. Vragen ons alleen geregeld af waarom we niet meer spaargeld hebben :+

Zelf geven wij hier circa 750 per maand uit aan de boodschappen voor 2 volwassenen + 1 kind. Proberen er wel een beetje op te letten dat het niet structureel excessief wordt.

Maar voor een weekend met goed weer aan vlees + drank kan het dan al snel voor één weekend bijvoorbeeld 150 - 200 Eur worden :p. Beetje genieten soms moet mogen ;).
Klinkt alsof we een beetje hetzelfde leefpatroon hebben ;)

Bbqen doe ik ook graag. En als er 20 man over de vloer komt, betaal ik dat ook gewoon. Dat zal ook niet echt helpen, hoewel dat het afgelopen jaar natuurlijk niet voorgekomen is.

Race tot the Bottom gaan we niet doen. Een drastische beperking van de inname kan echter geen kwaad ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2021 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 14:19
Wij zitten met 2 kinderen in de leeftijd van 2 en 5 voor de boodschappen op 550,- tot 600,- en met thuisbezorgd erbij komt het neer op zo'n 850,- tot 900,-.

Wij halen onze boodschappen bij de Digros en rekenen per keer voor zo'n 110,- af. Fruit is nu eenmaal aan de prijs. Hetzelfde geldt voor de Nutrilon. Daar moet nog iets van Bol bij voor de luiers en Olvarit.Daarnaast hebben wij ook nog een kat en twee konijnen. Al met al denk ik dat het rond de 1000,- euro per maand is qua eten voor mens en dier.

Als ik de laatste paar reacties lees, dan zitten wij wel een beetje boven het gemiddelde.... O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Veenbrandt op 20-03-2021 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick Koningh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 16:04
Kijk ik naar het gemiddelde van de afgelopen 2 jaar dan is dat €550 per maand. Met 2 volwassenen en 2 kinderen in de leeftijd categorie van 5 tot 10 jaar. Hierbij zitten dan ook verzorgingsproducten en dergelijken. Daarbij ook het feit dat we voor eten op de zaak wat halen of de bedrijfskantine gebruiken. Zomers zijn de uitgaven wat hoger ivm lekkere dingen op de BBQ, de speciaalbiertjes en dergelijke uitgaven. Dit compenseren we winters door vaker de stampot te nuttigen.

Al met al denk ik dat we wel redelijk op het gemiddelde zitten. Wel is er een groot verschil te zien in pre en tijdens corona. Ik denk dat dit voor corona 500 was en tijdens 600. Door bestellen pak je af en toe toch dingen mee die niet op je "lijstje" staan. Daarnaast is bij de online shops slim ingezet op het koopgedrag..... slimme jongens die e-commerce lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:35

Crazy-

Best life ever

Grappig topic!

Wij (2 volwassenen, 8+11 jaar, poes) zitten gemiddeld op 900€ per maand aan boodschappen. 90% van de boodschappen doen we online (AH).

Dit is verder inclusief; dus ook verzorgingsproducten etc. Dit bestellen we vaak via Amazon (Prime aanbiedingen). in groot verpakking- scheelt vaak nog eens veel tov acties in NL. (Alles buiten de deur, cafetaria, restaurant etc valt hier uiteraard volledig buiten).

Qua merken etc. zijn we best zeikerds haha. Dus zoals de echte Coca Cola, IceTea van Lipton ipv huismerken etc. Vleeswaren komen veelal van de Jumbo, vlees (avondeten) de Keurslager.

Zouden we kunnen besparen? Tuurlijk; kan altijd. Maar dat heeft consequenties zoals meer huismerken etc. waarbij smaak ander is of niet de voorkeur. Tevens een goed stuk vlees, daar genieten we ook van :-)

Sinds vorig jaar januari lees ik alle transacties in in mijnGeldZaken; dit geeft een mooi inzicht in wat je doet. De reden dat er gedaan hebben was omdat er “totaal niet wisten” wat we deden. Dan zie je dat je schatting van 650€ per maand toch laag is 😆

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy- op 20-03-2021 20:41 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Patrick Koningh schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:37:
Kijk ik naar het gemiddelde van de afgelopen 2 jaar dan is dat €550 per maand. Met 2 volwassenen en 2 kinderen in de leeftijd categorie van 5 tot 10 jaar. Hierbij zitten dan ook verzorgingsproducten en dergelijken. Daarbij ook het feit dat we voor eten op de zaak wat halen of de bedrijfskantine gebruiken. Zomers zijn de uitgaven wat hoger ivm lekkere dingen op de BBQ, de speciaalbiertjes en dergelijke uitgaven. Dit compenseren we winters door vaker de stampot te nuttigen.

Al met al denk ik dat we wel redelijk op het gemiddelde zitten. Wel is er een groot verschil te zien in pre en tijdens corona. Ik denk dat dit voor corona 500 was en tijdens 600. Door bestellen pak je af en toe toch dingen mee die niet op je "lijstje" staan. Daarnaast is bij de online shops slim ingezet op het koopgedrag..... slimme jongens die e-commerce lui.
Wij houden het pas sinds één jaar bij en zitten ook rond de 600, dus kunnen het niet vergelijken met pré corona. Ons gevoel was dat t goedkoper was door corona ivm bestellen wat je nodig hebt, maar misschien dat dat niet klopt.
Vind het wel grappig om te lezen dat er in velen zijn die veel meer uitgeven, want je moet ook genieten. Ok ik koop mijn speciaalbieren en goed vlees op de BBQ. Ben dan eigenlijk vooral benieuwd waar de grote kosten verschillen zitten, want zoals gezegd zijn we niet heel erg met besparen bezig ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
poeh wat een geld allemaal .
Helaas als ik naar onszelf kijk kom ik uit op 650,-

gezin van 2 volwassenen
2 kinderen ( 4en6)
brood bij de bakker
vlees meestal bij de supermarkt ( soms slagerij)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 03:33
Hier is het gestegen. Van 250 euro per maand (2p) naar 400 euro (2p, + 4 jaar en 0 jaar).

95% bij Lidl of Aldi. Wisselen af omdat altijd hetzelfde ook wat saai is. Andere 5% bij Jumbo (Calvé pindakaas, brood, versere ingrediënten zoals verse pesto ipv potje etc)

Vaak is imho het verschil niet kwaliteit maar marketing en gewenning. Verse ingrediënten is wel natuurlijk anders.

Kwa vlees maakt slager wel uit vinden wij.

700 per maand zou ik echt zonde vinden persoonlijk. Wij kunnen het prima lijden, maar 3600 euro per jaar besteed ik liever aan een mooie extra vakantie. Maar waar je van geniet is natuurlijk persoonlijk. Net als wat je lekker vind.

Hier kopen we nauwelijks frisdrank en snoep/koeken trouwens. Met Corona is dat wel wat gestegen, dus dat moeten we nog ff weer omlaag krijgen. Vooral voor de gezondheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:16:

95% bij Lidl of Aldi. Wisselen af omdat altijd hetzelfde ook wat saai is. Andere 5% bij Jumbo (Calvé pindakaas, brood, versere ingrediënten zoals verse pesto ipv potje etc)
Ik weet niet of je vanwege de prijs naar de Lidl gaat, maar dan zou je eens 2x dezelfde boodschappen moten doen: huismerk lidl vs huismerk Jumbo.
Ik geloof dat uit de meeste testen Jumbo goedkoper was dan Lidl.
Maar dat verschilt per woonplaats: afhankelijk daarvan baseert de jumbo de prijs. De Jumbo hier valt in de hoge categorie en de Jumbo 2km verder in de lage.
Zo kost een doos Dreft wasmiddel (1050 g) in Utrecht €1,99 en in Groningen €5,53. Dash 3in1 pods kleur (12 stuks) kosten in Utrecht €3,99 en in Groningen €6,47. En Nivea verzorgende doucheolie (200 ml) kost in Utrecht €3,48 en in Groningen €4,94.
Op de consumentenbond staat meer info: https://www.consumentenbo...-jumbo-hoogvliet-plus.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2021 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:42

Honesty

kattenneus!

Hier van 600 per maand(2 volwassen 1 van 14 en 1 van 12) naar 400 per maand gegaan sinds het nieuwe jaar.
Ik let altijd op aanbiedingen, ik scoor vaak brood bij de lidl voor 25c wat ik rooster of tostis van maak.
Ik doe wel iedere zondag alle folders kijken en dan maak ik een schema voor de week wat ik waar haal en welke gerechten ik maak. Dus de paprika in bonus, de champignons bij de jumbo etc etc

Verder op dieet en vaker vega dus koop minder alcohol, chips en frisdrank en bjjna geen vlees meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Honesty op 21-03-2021 09:48 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Insert12 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:22:
[...]

---------

Wij zitten tussen de €300 en €400 per maand. Kipfilet en gehakt kopen we ingevroren in, eens per 8 weken ongeveer. Vanmorgen weer voor €75 aan vlees gekocht bijvoorbeeld, dus deze maand zijn we wat duurder uit dan vorige maand.

Verder komt het brood van de bakker en de rest van de Aldi. Wat ze daar niet hebben kopen we bij de Coop of AH.
Ga ik zeker bekijken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 07:51

Vinpaq

Compaq Collection: vinpaq.com

2 personen hier, we hebben 1 gezamelijke rekening. Dat is onze boodschappen rekening. 400 per maand, dus 100 per week is wat we voor onszelf als max hebben ingesteld. Zorgt ervoor dat we er altijd bewust mee bezig zijn. En blijft er van een weekbedrag wat over? Dan kunnen we wel eens een keer wat laten bezorgen of zo.

Camera: Nikon Z7II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
2 volwassenen zonder kinderen. Verschilt nogal per maand maar ergens tussen de 400 en 500 euro makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45

FreakNL

Well do ya punk?

2 volwassenen en 1 kind van 3;

Wij hebben een boodschappen-rekening waar we allebei 180/maand op storten. Dit gaat sowieso elke maand op, maar we komen meestal wel redelijk uit. Soms moet er 50 euro bij ofzo. Dus laten we het houden op 360 + 50 = 410.

Wat we hier niet van betalen is;
- Cosmetica
- Luiers
- Sigaretten
- Alcohol
- Thuisbezorgd/Horeca (maar dat vind ik hier eigenlijk ook niet onder vallen)

Ook alcohol en rookwaar vind ik hier niet onder vallen overigens. Cosmetica en luiers is grijs gebied.

Ik heb overigens geen flauw idee wat we aan deze extra posten uitgeven. Maar de kale boodschappen zijn dus 360 / 410 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19

CeesKees

I rest my Kees

Rookwaar en een kind valt sowieso nergens onder.

Wij geven (2 volw + 1 kind van 7) bij de supermarkt/slager/bakker/visboer zeker 650 per maand uit gemiddeld.

Dat is dan wel inclusief.... zo goed als alles.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04:47
FreakNL schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:22:

Ook alcohol en rookwaar vind ik hier niet onder vallen overigens.
Creatief boekhouden om de genotsmiddelen goed te praten

Waarom de drank niet meerekenen en de frisdrank van de kinderen wel?

Waarom rookwaar niet mee berekenen en bijvoorbeeld het snoep en de koekjes wel?

de boodschappen worden er lekker goedkoop van als je je eten ergens op haalt of laat bezorgen en niet mee rekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45

FreakNL

Well do ya punk?

Mmm, ok. Dan is het creatief boekhouden. Prima hoor.

Ik vind dat soort dingen niet bij boodschappen horen. Net als benzine bijvoorbeeld. En horeca. En thuisbezorgd.

Dit topic gaat er toch over wat je aan boodschappen uitgeeft? Daar hebben wij een puur budget voor (rond de 400 euro) en de rest valt daar volgens ons buiten, dat mag toch? Ik praat verder niks goed.

Het lijkt me ook beter qua vergelijkingsmateriaal voor andere mensen als ik alcohol en sigaretten apart benoem.

Laat ik het anders stellen:
Wij komen prima rond met 400 euro voor gewoon de dagelijkse zaken als lunch op het werk (nemen we mee) en 's avonds eten op tafel.

En dan geven we nog wat extra uit maar dat zijn luxe-zaken die we ook kunnen laten vallen.

[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 26-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yes-n
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 14:19
Hier met 2 volwassenen plus twee kinderen co-ouderschap en 2 jongere kinderen fulltime, geven we tussen € 600 - € 650 uit.

Dat is alles qua boodschappen en verzorging.
Dus ook cosmetica, koffie, 2 kratten bier/maand, luiers, alles voor dagelijkse voeding en hygiëne.
Wij zijn vleeseters, doen onze hoofdboodschappen bij de Lidl, brood voornamelijk bij de Albert Heijn en de Dolce Gusto coffeecups bij de Dirk. Alles zit binnen 50 meter van elkaar op hetzelfde winkelcentrumpje.

Eten afhalen is een ander potje bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:23
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdieren: 1 Hond , 2 katten
Eetpatroon: Gezond/gemak
Frequentie boodschappen: 2-3x per week
Uitgave ongeveer 80e per week

We halen de boodschappen bij Jumbo. eetpatroon is vrij gezond, en gevarieerd. Ik kook vaak voor 2 dagen, dat scheelt ook in de kosten. Zelf soep maken, met een staafmixer, kan heel goedkoop en is heel gezond. of bijvoorbeeld Nasi, kan je prima en relatief goedkoop maken en daar 2-3 dagen van eten. Er wordt hier weinig voorverpakt of zwaar bewerkt voedsel gegeten, snacks ook niet veel. Vrouwlief is vegetarier, dus daar gaat wel iets meer geld naar toe, maar ik eet daar gewoon van mee. Veel vegetarisch "vlees" is immers prima te eten, en gezonder. Voor de rest veel groenten, als ik vlees koop voor mezelf dan koop ik biologisch of bij de slager. Eieren uitsluitend 0 (bio) eieren.

edit - Hond en kat vergeten

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 18:21
JanW23 schreef op dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:11:
€675 euro, dat is heel erg veel!

Wij zijn met:
2 volwassen (vrouw met speciaal dieet, wat betekend, veel duurder rundvlees, verse vis, duurdere verse geite kaasjes, verse groentes etc.)
1 peutertje
1 kat (speciaal voer)

Wij zijn gemiddeld zo'n €325 euro kwijt.
Wij doen boodschappen bij zowel C1000 als AH, maar letten bij overige producten wel vaak op merken/prijs.
Boodschappen bij de c1000?

Edit spuit elf... ik zie nu de datum pas 😂

[ Voor 4% gewijzigd door Robthebest op 26-03-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:25
Ik zie dit topic af en toe voorbij komen en ben ergens wel blij dat er nu toch ook wat hogere bedragen langskomen. Ik heb namelijk altijd het gevoel gehad dat wij een stuk meer uitgeven dan de meeste die ik hier zie posten, ook al hou ik het nooit echt bij.
Net voor de lol even snel alle supermarkt + afhaal/bezorg + slager/delicatessenzaak voor maart opgeteld en ik kom al boven de 800 euro uit en dan moeten we nog 5 dagen. En dit voelt in dat opzicht niet als een heel bijzondere maand. Dat is voor 2 volwassenen en een hond.

Nou vinden wij allebei lekker eten een van de belangrijkste dingen in het leven en kopen we veel dingen biologisch, we eten bijvoorbeeld lang niet elke dag vlees, maar als we vlees eten is het wel biologisch en kwaliteit, een tripje naar de slager is bijna altijd meer dan 30 euro.

Ter referentie, dit is meer dan we aan onze hypotheek betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Patrick Koningh schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:37:
Wel is er een groot verschil te zien in pre en tijdens corona.
Dat merk ik ook wel. We werken nu beiden al een jaar thuis, en na een maand of twee zijn we toch maar wat beter gaan lunchen. Nu maken we 's middags een salade. Net als op kantoor ;) We laten al jaren door de appie het grootste deel van de boodschappen bezorgen, en voorheen gingen we nog wel regelmatig naar bijvoorbeeld de Lidl. Nu laten we alles door de appie bezorgen: dat is uiteraard duurder, de lunch komt er nog eens bij en dat maakt het duurder, maar ik heb ook wel het idee dat de boodschappen zelf ook duurder worden.

Misschien zijn het bijvoorbeeld wel de aanbiedingen die slechter worden. Ik verdenk de appie er ook wel van dat ze heel gericht de dingen die ik vaak koop ineens "alleen in de winkel" verkopen, waardoor ik dan iets duurders koop. Maar ik had ook een paar plakken oude kaas gekocht in de aanbieding: van 17,49 voor 15,94 per kilo. Dat is niet alleen een matige aanbieding, goedkoop is het ook zeker niet.

Deze week hadden we een shitload aan boodschappen, met wasmiddel, shampoo, crap voor Pasen, wat dingen voor m'n moeder: 250 euro. Dat was vroeger (OK, misschien ook wel 15 jaar terug dan) gewoon voor een maand ofzo. 250 euro 8)7 De eerste keer dat we bij de appie gingen bestellen moesten we moeite doen om aan het minimale bestelbedrag te komen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Lapa schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:47:
Ik zie dit topic af en toe voorbij komen en ben ergens wel blij dat er nu toch ook wat hogere bedragen langskomen. Ik heb namelijk altijd het gevoel gehad dat wij een stuk meer uitgeven dan de meeste die ik hier zie posten, ook al hou ik het nooit echt bij.
Net voor de lol even snel alle supermarkt + afhaal/bezorg + slager/delicatessenzaak voor maart opgeteld en ik kom al boven de 800 euro uit en dan moeten we nog 5 dagen. En dit voelt in dat opzicht niet als een heel bijzondere maand. Dat is voor 2 volwassenen en een hond.

Nou vinden wij allebei lekker eten een van de belangrijkste dingen in het leven en kopen we veel dingen biologisch, we eten bijvoorbeeld lang niet elke dag vlees, maar als we vlees eten is het wel biologisch en kwaliteit, een tripje naar de slager is bijna altijd meer dan 30 euro.

Ter referentie, dit is meer dan we aan onze hypotheek betalen.
Ik lever ook meer in bij de hanos/slagers/lekker eten winkels dan ik per maand bij de bank inlever.
Probeer het al een tijdje omlaag te brengen. Maar we houden teveel van lekker en kwalitatief goed eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Dennis1812 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Ik lever ook meer in bij de hanos/slagers/lekker eten winkels dan ik per maand bij de bank inlever.
Probeer het al een tijdje omlaag te brengen. Maar we houden teveel van lekker en kwalitatief goed eten.
Dan zouden wij heel snel failliet zijn, denk ik :D
FreakNL schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:23:
Mmm, ok. Dan is het creatief boekhouden. Prima hoor.

Ik vind dat soort dingen niet bij boodschappen horen. Net als benzine bijvoorbeeld. En horeca. En thuisbezorgd.
Benzine ben ik helemaal mee eens. Dat zijn geen boodschappen. Horeca is voor mij een grijs gebied. Als jij uit eten gaat (laat bezorgen), scheelt dat natuurlijk voor een dag boodschappen doen. Als je bijv. 10 euro per dag aan eten uitgeef, 5 dagen in de week, omdat je 2 dagen in de week uit eten gaat, en iemand anders dat niet doet en ook 10 euro per dag uitgeeft, zal die persoon per definitie een hoger boodschappen budget hebben.
Dit topic gaat er toch over wat je aan boodschappen uitgeeft? Daar hebben wij een puur budget voor (rond de 400 euro) en de rest valt daar volgens ons buiten, dat mag toch? Ik praat verder niks goed.
En ja, dit topic gaat over boodschappen doen. Maar waar haal jij je alcohol? Ik neem aan in een winkel die etens- en drinkwaren verkoopt. Dan vind ik het persoonlijk boodschappen doen.

Hygiene producten en huisdieren producten is voor mij ook een grijs gebied.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wailing_Banshee schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:33:
[...]

Dan zouden wij heel snel failliet zijn, denk ik :D
[...]

Benzine ben ik helemaal mee eens. Dat zijn geen boodschappen. Horeca is voor mij een grijs gebied. Als jij uit eten gaat (laat bezorgen), scheelt dat natuurlijk voor een dag boodschappen doen. Als je bijv. 10 euro per dag aan eten uitgeef, 5 dagen in de week, omdat je 2 dagen in de week uit eten gaat, en iemand anders dat niet doet en ook 10 euro per dag uitgeeft, zal die persoon per definitie een hoger boodschappen budget hebben.

[...]

En ja, dit topic gaat over boodschappen doen. Maar waar haal jij je alcohol? Ik neem aan in een winkel die etens- en drinkwaren verkoopt. Dan vind ik het persoonlijk boodschappen doen.

Hygiene producten en huisdieren producten is voor mij ook een grijs gebied.
Daarom hebben wij een lage hypotheek. Liever goed eten in een rijtjeshuis dan afhankelijk van budget winkels in een vrijstaand huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dennis1812 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:36:
[...]

Daarom hebben wij een lage hypotheek. Liever goed eten in een rijtjeshuis dan afhankelijk van budget winkels in een vrijstaand huis.
Ik eet liever goed in een vrijstaand huis :p

Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Maar het scheelt dat wij geen uit-eters zijn, en geen alcohol drinken. Als ik soms zie wat mensen daar aan uitgeven... (en wij geven echt niet weinig uit aan eten, zo rond de 350 euro per maand voor twee personen...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:36:
[...]

Is het eten uit een budget winkel anders dan :?
Vaak dezelfde producten alleen met een kortere gebruiksdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wailing_Banshee schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:49:
[...]

Ik eet liever goed in een vrijstaand huis :p

Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Maar het scheelt dat wij geen uit-eters zijn, en geen alcohol drinken. Als ik soms zie wat mensen daar aan uitgeven... (en wij geven echt niet weinig uit aan eten, zo rond de 350 euro per maand voor twee personen...)
Wat je al dan niet uitsluit heeft ook te maken met wat je elke maand bijgeschreven krijgt natuurlijk.
Qua alcohol gemiddeld 1 krat (10.55 ex statiegeld in de aanbieding) en soms wat speciaalbier uit de aanbieding. (Zeg 1 6pack).

Wij zitten om en nabij de 800 per maand. Is wel inclusief take away en speciale hondenbrokken. Ook een kleine van 1 jaar dus ook luiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

TvanW schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:51:
[...]

Is het eten uit een budget winkel anders dan :?
Vaak dezelfde producten alleen met een kortere gebruiksdatum.
Nou, fruit hier van de lidl kan je na 2 dagen weggooien. Dat van de appie blijft prima een week goed.
Vlees proef ik echt ontzettend veel verschil tussen supermarkt of slager.
Het zal niet in alles uitmaken maar in veel zaken proef je echt wel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:54:
[...]

Wat je al dan niet uitsluit heeft ook te maken met wat je elke maand bijgeschreven krijgt natuurlijk.
Qua alcohol gemiddeld 1 krat (10.55 ex statiegeld in de aanbieding) en soms wat speciaalbier uit de aanbieding. (Zeg 1 6pack).

Wij zitten om en nabij de 800 per maand. Is wel inclusief take away en speciale hondenbrokken. Ook een kleine van 1 jaar dus ook luiers.
Kordaat, 2 kratten voor 10 euro, niet goed (genoeg) maar junk food via take away wel :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:28
Misschien is dit nog een leuke tip om te besperen op je boodschappen: https://toogoodtogo.nl/nl/
Hiermee koop je pakketten van je locale supermarkt met spullen die tegen de datum aanlopen (vandaag of morgen), ook bakkers doen mee. Wij halen ongeveer 4 pakketten in de week en om de week een boodpakket. De pakketten worden aangevuld met wekelijkse boodschappen bij de Lidl.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Nou, fruit hier van de lidl kan je na 2 dagen weggooien. Dat van de appie blijft prima een week goed.
Vlees proef ik echt ontzettend veel verschil tussen supermarkt of slager.
Het zal niet in alles uitmaken maar in veel zaken proef je echt wel verschil.
Nou groente/fruit van de Lidl komt wel als beste uit de bus, linkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
TvanW schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:02:
[...]

Kordaat, 2 kratten voor 10 euro, niet goed (genoeg) maar junk food via take away wel :?
Wel een bijzondere conclusie dat het per definitie junk food is dat via take away besteld wordt :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@TvanW dat kan. Vast niet bij ons filiaal. Ze hebben nogal veel filialen he.
En op het moment dat je aannames gaat maken over wat ik bestel als ik een keer iets bestel houd mijn discussie hier op.
Ieder maakt zijn eigen keuzes en die van ons is een wat goedkoper doch meer dan prima rijtjeshuis en meer budget over voor boodschappen/leuke dingen.
Als een ander daarin iets anders beslist helemaal prima. Maar ga niet voor een ander beslissen dat hij junkfood besteld of dat Kordaat net zo lekker is als een ander biermerk. Er is een oud spreekwoord, over smaak valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Napo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Wel een bijzondere conclusie dat het per definitie junk food is dat via take away besteld wordt :/
Da's waar, ik was ff vergeten dat je tegenwoordig ook bij Jonnie Boer online kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Leuk topic!

Ik heb de afgelopen periode (13 weken) ook eens gekeken naar de uitgaven aan de boodschappen. (2 volwassenen, 2 honden en 4 katten). Sinds begin '21 schommelt het wel iets en zal aankomende maanden ook flink gaan veranderen i.v.m. een baby aankomende maand :)

- Wij betalen elke week €64,- voor 5 dagen Hellofresh + een fruit assortiment dat ze mee leveren;
- Overige boodschappen zitten we gemiddeld per week op €71,45,-;
- Thuisbezorgt gemiddeld per week op € 19,60;
- De beesten (eten, botten, snoepgoed + kattenbak) gemiddeld per week op € 40,22

Per week +/- € 195,- per 4 weken €780,-

Maar dit gaat veranderen met een baby op komst. Ik ben benieuwd wat we dan kwijt zijn.
Update over 3 maanden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 12-09 23:41
LichtBruisend schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:45:
Leuk topic!

Ik heb de afgelopen periode (13 weken) ook eens gekeken naar de uitgaven aan de boodschappen. (2 volwassenen, 2 honden en 4 katten). Sinds begin '21 schommelt het wel iets en zal aankomende maanden ook flink gaan veranderen i.v.m. een baby aankomende maand :)

- Wij betalen elke week €64,- voor 5 dagen Hellofresh + een fruit assortiment dat ze mee leveren;
- Overige boodschappen zitten we gemiddeld per week op €71,45,-;
- Thuisbezorgt gemiddeld per week op € 19,60;
- De beesten (eten, botten, snoepgoed + kattenbak) gemiddeld per week op € 40,22

Maar dit gaat veranderen met een baby op komst. Ik ben benieuwd wat we dan kwijt zijn.
Update over 3 maanden...
Bestel je luiers en billendoekjes online in grote batches. Succes met de rekensommen, want die zijn nooit bij dezelfde webshop in de aanbieding, en ze goochelen er een end op weg met de verpakkingen :D

Hier maar even gekeken over maart. Wij halen ongeveer 80% bij de Plus, 20% bij Nettorama (a-merk budget supermarkt). Nu ik helemaal thuiswerk ga ik wel 2-4x per week. Vroeger bij de AH kon je veel beter op aanbiedingen shoppen en eten, bij de Plus lukt me dat minder. AH is duur, maar had goede aanbiedingen. Plus is duur, maar heeft minder goede aanbiedingen :(

Soort: Goed, lekker, kwaliteit
Per maand ~400 euro voor 2 volwassenen, 1 net-geen-peuter.
Dan tel ik die maand de 180 euro van de makro er niet bij op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:59
ymoona schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:05:
Misschien is dit nog een leuke tip om te besperen op je boodschappen: https://toogoodtogo.nl/nl/
Hiermee koop je pakketten van je locale supermarkt met spullen die tegen de datum aanlopen (vandaag of morgen), ook bakkers doen mee. Wij halen ongeveer 4 pakketten in de week en om de week een boodpakket. De pakketten worden aangevuld met wekelijkse boodschappen bij de Lidl.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Is de app niet zo populair in je regio?
Hier is alles standaard weg paar minuten nadat de winkels het erop zetten :(

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ymoona schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:05:
Kijk ik op die website. Hoop blablabla, goed-geneuzel-marketing gezwets. ;w
Zit ik te zoeken waar je iets kan bestellen... nergens te vinden?!?

WTF? Oh wacht ff, blijkbaar mot je eerst een app installeren.
Nee, dank u. Laat maar. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04

jdh009

FP ProMod
ehtweak schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:38:
[...]

Kijk ik op die website. Hoop blablabla, goed-geneuzel-marketing gezwets. ;w
Zit ik te zoeken waar je iets kan bestellen... nergens te vinden?!?

WTF? Oh wacht ff, blijkbaar mot je eerst een app installeren.
Nee, dank u. Laat maar. :-(
Ik heb wisselende ervaringen met TooGoodToGo en het was bij mij nooit duidelijk vooraf voor kreeg (wat logisch is, je weet niet wat je overhoud aan het einde van de dag). Ik kreeg bij de bakker, supermarkt en restaurants vaak dingen die prijstechnisch een prima deal waren maar je zelf nooit zou kopen. Hierdoor werd er bij mij i.p.v. bespaard meer uitgegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 29-03-2021 12:02 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 13:19
Toch wel redelijke verschillen. Met twee volwassenen zitten we hier voor maart op een kleine 300 euro. Boodschappen voornamelijk bij de Lidl, en af en toe naar de Jumbo voor de dingen die de Lidl niet heeft. Let verder eigenlijk nooit op de prijs of aanbiedingen, koop waar we zin in hebben (en bij de Lidl heb je dan toch niet echt keuze). Eten wel meestal vegetarisch, dat zal wel helpen, en geen huisdieren om te voeden. Maar boven de 400 zullen we niet zo vaak uitgeven aan boodschappen in een maand denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 09:20
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 2 kids, (2 maanden en 2 jaar)
Ik schat dat we op zo'n 600 per maand zitten. Er was ooit een tijd dat ik voornamelijk aanbieding producten kocht.... Inmiddels is me dat de moeite totaal niet waard en halen we gewoon wat we nodig hebben, 80% bij de AH. De rest is Slager/Kaasboer/Sligro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:07
jdh009 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Ik heb wisselende ervaringen met TooGoodToGo en het was bij mij nooit duidelijk vooraf voor kreeg (wat logisch is, je weet niet wat je overhoud aan het einde van de dag). Ik kreeg bij de bakker, supermarkt en restaurants vaak dingen die prijstechnisch een prima deal waren maar je zelf nooit zou kopen. Hierdoor werd er bij mij i.p.v. bespaard meer uitgegeven.
Met TooGoodToGo moet je wel geluk hebben. Ik gebruik het vooral bij de bakker. Krijg vaak allerlei broden, harde broodjes, snacks en gebakjes voor € 4 a 5. Brood vries ik gewoon in en is prima. Dat gaat altijd goed.

Ik haal tegenwoordig geen TGTG pakketten meer bij de supermarkt. Vaak genoeg dat ik dan dingen kreeg waar ik niks mee kon, zeker omdat je het pas rond 19-20u mag ophalen. Bijvoorbeeld filet americain met mayo, ui erop dat diezelfde dag over datum gaat en behoorlijk grijs uitslaat. Of voordeelverpakking met 1,5 kg hamlappen die alleen dezelfde avond nog houdbaar zijn. Of van die vreselijke Daily Chef Hollandse maaltijden. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
TvanW schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:19:
[...]

Da's waar, ik was ff vergeten dat je tegenwoordig ook bij Jonnie Boer online kan bestellen.
Ik begrijp dat je in Westerwolde niet veel keuze hebt?! :D

Niet alles is hetzelfde als in jouw bubbel

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

Thompson

Beeromaniac

Goh eigenlijk nooit in verdiept, zojuist maar eens gedaan.

Gezinssamenstelling: 1 volwassene
Huisdieren: -
Eetpatroon: Gezond/gemak
Frequentie boodschappen: 5x per week
Uitgave ongeveer: 100€ per week

Dat is wel inclusief +/- 75€/maand aan speciaalbier en 2x/maand Thuisbezorgd.nl. In het weekend vaak vrienden op bezoek die dan mee blijven eten en wat lekkere biertjes erbij.

M'n gewone boodschappen doe ik juist vrij goedkoop, groente&fruit regelmatig van de markt en koop veel met 35/50% kortingstickers wat anders weggegooid wordt.
Uit principe, omdat ik voedselverspilling zonde vind maar ook doordat ik dan regelmatig verschillende dingen eet en het is ook gewoon cheap :9

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 19:42

Honesty

kattenneus!

Anatidae schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Ik heb de app ook vanmorgen geïnstalleerd en even mee gespeeld, tot 11 uur kwam er inderdaad het een en ander op en ging heel snel weer weg. Nu staan er nog wat boxxen van de Coop(supermarkt) maar omdat die er heel de dag al opstaan verwacht ik er ook niets van. Probeer eind van de week iets van de bakker te scoren omdat we doordeweeks lijnen.

Verder laatst weer gekeken naar de inzicht van de Rabobank App en die wordt steeds preciezer en beter.
Niemand heeft in ieder geval nog een excuus om niet te weten hoeveel ze aan wat kwijt zijn.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Honesty schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Ik heb de app ook vanmorgen geïnstalleerd en even mee gespeeld, tot 11 uur kwam er inderdaad het een en ander op en ging heel snel weer weg. Nu staan er nog wat boxxen van de Coop(supermarkt) maar omdat die er heel de dag al opstaan verwacht ik er ook niets van. Probeer eind van de week iets van de bakker te scoren omdat we doordeweeks lijnen.

Verder laatst weer gekeken naar de inzicht van de Rabobank App en die wordt steeds preciezer en beter.
Niemand heeft in ieder geval nog een excuus om niet te weten hoeveel ze aan wat kwijt zijn.
Oh jawel hoor, als je een luxe positie hebt waar je voldoende verdient kijk je er niet meer naar en is het gemak de extra kosten waard. Ik kwam toevallig uit op wat ik dacht, maar dat is omdat ik al redelijk alert ben op waar mijn geld naartoe gaat. Ik denk dat ik makkelijk 100+ euro per maand kan besparen en niet eens veel in hoef te leveren door einde van de dag te gaan en de niet-meer-houdbare artikelen mee te nemen. Minder keuze, maar ook minder kosten. Idem voor de markt, kopen wat er nog staat als ze gaan inpakken. Krijg je die 3 dozen aardbeien voor een euro, anders gaat het toch 't afval in voor ze. Maar ja, misschien hebben ze alleen nog 1kg spruitjes/groente-die-je-niet-wilt.

Ik koop alle zaken als zeep, wasmiddel, luiers al online in, of bij zeer goede aanbiedingen (1+1) en dan gelijk wat meer. Daar bespaar je al heel veel mee. Je betaalt je aan dat soort zaken bij de supermarkt helemaal scheel. Zag laatst zo'n flesje vitamine D voor kleine kinderen, was iets van 10-15 euro?! Hallo marges.

Die app even geïnstalleerd, had welgeteld 3 keuzes. Hou die wel even in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LichtBruisend schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:45:

Update over 3 maanden...
Dit hangt er een beetje vanaf of je vrouw borstvoeding gaat geven. In dat geval heb je in de eerste maanden niet zoveel kosten.
Ons kleintje is nu 9 maanden en dan ben je al snel 200 euro/maand kwijt aan luiers, doekjes, babyvoeding, etc.

Tot voorkort deden wij ook 4/5x per week boodschappen, maar dit bleek niet echt 'efficiënt'. Mijn vriendin had het idee om dit naar 1-2x per week te brengen, en met succes,.
Gaven we eerst rond 600 euro uit per maand, is dit nu bijna 100 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:02:
[...]

Dit hangt er een beetje vanaf of je vrouw borstvoeding gaat geven. In dat geval heb je in de eerste maanden niet zoveel kosten.
Ons kleintje is nu 9 maanden en dan ben je al snel 200 euro/maand kwijt aan luiers, doekjes, babyvoeding, etc.

Tot voorkort deden wij ook 4/5x per week boodschappen, maar dit bleek niet echt 'efficiënt'. Mijn vriendin had het idee om dit naar 1-2x per week te brengen, en met succes,.
Gaven we eerst rond 600 euro uit per maand, is dit nu bijna 100 euro minder.
Luiers maandbox A merk ongeveer 35 euro, doekjes regelmatig enorme grote dozen in de aanbieding voor 30 euro waar je een half jaar mee doet. (Beide merk, Zwitsal).
Babyvoeding 8 euro per pak bij de Kruidvat, doe je ongeveer een week mee.
Het is ons de eerste maanden echt meegevallen. Nu ze een jaar is en echt mee eet met de pot en al het echte babyspeelgoed niet meer zo leuk is worden de kosten hoger en begin je het wel echt te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Generaal Pep schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Ik begrijp dat je in Westerwolde niet veel keuze hebt?! :D

Niet alles is hetzelfde als in jouw bubbel
Maar we spelen wel met "open kaart" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:28
Anatidae schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:37:
[...]

De winkels zetten hun pakketten op gezette tijden online, mijn vrouw weet welke winkel welke tijden aanhoud, en zit er dus letterlijk klaar voor.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

120 euro lukt als ik DOOD saai vaak hetzelfde eet zonder dingen zoals red bull, vaak pastas met zak mix groenten
200-300 kun je van alles eten zonder echt er op te moeten letten = rich life.

Maar weer is ff de boodschappen doen

[ Voor 28% gewijzigd door A87 op 29-03-2021 18:23 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
A87 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:21:
120 euro lukt als ik DOOD saai vaak hetzelfde eet zonder dingen zoals red bull, vaak pastas met zak mix groenten

Ik denk dat ik zo rond de 200-250 zit en dat is ruim geschat.
Nu heb ik het geluk dat ik op vrijdag bij mijn ouders eet en in het weekend met een vriend of bij een vriend. We koken dan bij hem of bij mij.
Meestal in bulk zodat er nog 5-8 porties overblijven voor in de vriezer.

Dit scheelt aanzienlijk met inkopen doen.

Doordeweeks eet ik meestal brood wat ik bij de bakker koop, maar koop eigenlijk altijd in de aanbieding.

Beleg wisselt, maar ook vaak in de aanbieding of een combinatie.

Weekend 30-35 inc bulk koken
Doordeweeks 10 voor beleg en brood
(35+10)x52/12 = 195 p/m "vast".
Doordeweekse boodschappen (verzorging en aanvullen) zeg 25.

2 katten over 2019 was ik 60 p/m kwijt na een jaar noteren en totaal delen door 12.

195+25+60 maakt 280 p/m naar boven afgerond.

Andere uitgaven zoals sigaren drank hobby is te wisselend want ik heb al jaren geen geld meer uitgegeven aan whisky.
Ik drink te weinig dus nog jaren voorraad :x

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:41
Het is bij ons erg verschillend en wij kopen puur wat we nodig hebben en soms kleine voorraadje. We delen het totaal door tweeën. We kopen meestal bij Dirk direct naast ons of soms bij de Albert Heijn met de auto. Vandaag toevallig bij de Lidl langs geweest.

Wij hebben ook een extra pasje van de Makro via mijn ouders gekregen, maar gebruik die heel weinig nu, voor de lockdown meerdere keren. Makro heeft als nadeel dat je voor meerderen dingen gaat en het uiteindelijk duurder wordt dan bij reguliere supermarkten.

Toen ik nog alleenstaande was deed ik ongeveer €20,- per week aan boodschappen.

[ Voor 28% gewijzigd door Van der Berg op 29-03-2021 21:21 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Zebby schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Oh jawel hoor, als je een luxe positie hebt waar je voldoende verdient kijk je er niet meer naar en is het gemak de extra kosten waard. Ik kwam toevallig uit op wat ik dacht, maar dat is omdat ik al redelijk alert ben op waar mijn geld naartoe gaat. Ik denk dat ik makkelijk 100+ euro per maand kan besparen en niet eens veel in hoef te leveren door einde van de dag te gaan en de niet-meer-houdbare artikelen mee te nemen. Minder keuze, maar ook minder kosten. Idem voor de markt, kopen wat er nog staat als ze gaan inpakken. Krijg je die 3 dozen aardbeien voor een euro, anders gaat het toch 't afval in voor ze. Maar ja, misschien hebben ze alleen nog 1kg spruitjes/groente-die-je-niet-wilt.
Een fatsoenlijke voorraadkast en vriezer scheelt echt in de boodschappenkosten. Wij kopen altijd veel in de aanbieding, vooral houdbare spullen. We hebben bijv. al ruim een jaar geen wasmachineblokjes meer gekocht (was een aanbieding bij ibood: 10 pakken met 40 blokjes elk, of zoiets, in ieder geval genoeg voor meer dan een jaar, zelfs als we elke dag de afwasmachine zouden aanzetten). En inderdaad, eind-van-houdbaarheids producten kan ook veel schelen, vooral als je het kunt invriezen of gelijk verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier is het gebudgetteerd op 600 euro in de maand, maar dit is inclusief de drogist (luiers, wasmiddel, etc) en meestal spenderen we minder dan het budget.
4 personen en 2 katten.

De bulk kopen we bij Picnic. Daarnaast gaan we eenmaal per week langs de Lidl (zeg je nou Lidl of Lidl? :P ) en ook langs de Appie als er interessante aanbiedingen zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

A87 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:21:

We hebben tussen studententijd en vol werkzaam af en toe de 120 euro per maand aangetikt en zaten gemiddeld zo rond 135; het eten was zeker niet saai, want je bent dan juist heel erg afhankelijk van seizoensgroente/fruit en aanbiedingen, en die zijn elke week weer anders. Het is namelijk - in tegenstelling tot wat menigeen denkt - een stuk goedkoper om helemaal van vers te eten dan om blikjes/potjes en gedroogde houdbare waren te kopen. En hoewel het goedkoper is in sommige gevallen om een grote batch voer te maken in plaats van verschillende maaltijden per dag, hebben wij dat destijds zelden gedaan omdat we koken leuk vinden.

Dat gezegd hebbende is een flink deel van de lente weinig echt goedkoop spul te krijgen en zit je aardig krap rond de feestdagen wanneer aanbiedingen alleen maar luxegoederen zijn en niet dingen die je daadwerkelijk zou willen kopen als je weinig geld hebt. Dan zijn er weken dat je 3 dagen hetzelfde vlees eet.

Echter, ik betwijfel of we op dit moment op 120 euro per maand zouden overleven. Een aantal dingen die we destijds veel deden zijn niet meer mogelijk:
- Inflatie/prijsstijgingen hebben een hoop zaken fiks duurder gemaakt
- versproducten op datum worden in de meeste winkels nog maar met 30-35% afgeprijsd, niet meer 50-80%
- Het is letterlijk niet meer mogelijk om langs de Xenos te gaan voor goedkope houdbare producten
- C1000 bestaat niet meer en met het huidige geconsolideerde supermarktlandschap hoeft Dirk lang niet zo scherp meer te stunten, dus er zijn weinig geweldige aanbiedingen meer

En puur persoonlijk:
- We hebben de tijd niet meer om alle lokale supermarkten af te gaan voor de beste prijzen
- We minderen vlees maar willen tegelijk nog wel traditionele vleesvervangers voor het gemak, die zijn duurder
- We hebben een duurdere smaak gekregen in bepaalde dingen

Zo middelend over de afgelopen maanden zitten we nu eerder op 200 euro per maand voor boodschappen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Aldi gewoon 1,7 euro mix italiaans (groente)
vlees hamburgers 400 gram 3 euro
pasta goedkoop
Eieren 10 stuks groot 1,6 euro Dat is bij AH al snel 2+ euro meer :S!!!!

Mixen en je hebt 2 dagen eten. zo'n 7 euro kwijt.

Valt me altijd op dat als ik naar Albert Hein ga het hard gaat te veel aanbod!!!!!!! Te veel geld weg! :P.

Het brood van Aldi is niet te vreten of je moet het duurdere brood kopen en aan de snijtafel machinaal laten snijden.
Aldi is helaas met veel producten mehh slechte smaak.

[ Voor 36% gewijzigd door A87 op 30-03-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

A87 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:18:
Aldi gewoon 1,7 euro mix italiaans (groente)
vlees hamburgers 400 gram 3 euro
pasta goedkoop

Mixen en je hebt 2 dagen eten. zo'n 7 euro kwijt.

Valt me altijd op dat als ik naar Albert Hein ga het hard gaat te veel aanbod!!!!!!! Te veel geld weg! :P
Om eerlijk te zijn, ik zou niet eens weten waar er een Aldi in de buurt is hier. Of een Lidl (diegene die ik kende is volgens mij weg omdat het gebouw waar ze in zaten weg is...)

Daarbij, ik heb een bloedhekel aan boodschappen doen, dus 1x per week, alles in 1 winkel halen is meer dan vervelend genoeg, laat staan dat ik een hele serie winkels ga afstruinen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:20:
[...]

Om eerlijk te zijn, ik zou niet eens weten waar er een Aldi in de buurt is hier. Of een Lidl (diegene die ik kende is volgens mij weg omdat het gebouw waar ze in zaten weg is...)

Daarbij, ik heb een bloedhekel aan boodschappen doen, dus 1x per week, alles in 1 winkel halen is meer dan vervelend genoeg, laat staan dat ik een hele serie winkels ga afstruinen...
Hier zijn er zoveel randstad, gelukkig is het 200 meter lopen en altijd rustig en je hoeft geen mondkap op.
Drukke winkels haat ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

A87 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Hier zijn er zoveel randstad, gelukkig is het 200 meter lopen en altijd rustig en je hoeft geen mondkap op.
Ook de Aldi heeft gewoon een mondneusmaskerplicht hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

A87 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Ik haat geen drukke winkels. Ik vind winkelen gewoon niet leuk, druk of niet. En niet alleen in de randstad zijn meerdere supermarkten bij elkaar hoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Dennis1812 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:30:
[...]

Ook de Aldi heeft gewoon een mondneusmaskerplicht hoor.
Deze discussie ga je niet winnen: A87

Default blanke hetero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ebayzo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:04:
[...]
Deze discussie ga je niet winnen: A87
Goed dat je het zegt. Had even niet in de gaten dat tweakers ook al dat soort figuren had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
Dennis1812 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Goed dat je het zegt. Had even niet in de gaten dat tweakers ook al dat soort figuren had.
Dan nog, je kan het er niet mee eens zijn, maar 't staat in de wet. Ik ben het er ook lang niet altijd mee eens dat ik voor rood moet wachten als er niemand is, maar ja. Snap ook wel dat de supermarkten niet altijd zin hebben om te handhaven, dat is taak van politie/wijkagenten e.d.

Om ietwat op het punt te blijven - ik ga inderdaad ook vaak naar de wat luxere supermarkten door de winkelopzet. Meer ruimte, minder drukte, meer keuze. Die budgetsupermarkt en de paar Lidl's waar ik ben geweest zijn zo claustrofobisch opgezet, alles hutje mutje om zo veel mogelijk kwijt te kunnen. Dat winkelt gewoon niet relaxt, en ik vind winkelen wel leuk. Althans, in dat soort winkels :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik winkel simpelweg alleen bij de bakker en de slager. De rest laat ik bezorgen. :Y

Net even gekeken naar onze uitgaven, laten we het er maar op houden dat we de komende weken maar eens even goed kritisch er na moeten gaan kijken :X

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Falcon schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:31:
Ik winkel simpelweg alleen bij de bakker en de slager. De rest laat ik bezorgen. :Y
Daar heb ik wel naar gekeken, maar wij halen teveel met stikkers (50%, 30% omdat de verkoopdatum die dag verloopt). En omdat we meestal in de winkel pas kijken wat we echt gaan eten (afhankelijk van wat er in de aanbieding is). Meestal hebben we alleen een richting (aka, we gaan pasta eten, maar welke pasta zien we dan wel in de winkel...)

En juist de slager laten wij bezorgen :D (internet slagerij).
Bakker halen we het liefst op de markt (kan echter alleen maar 1 keer in de twee weken) Nu is de vriezer helemaal leeg qua brood (ligt nog een halfje in :p) omdat we vorige week geen boodschappen gedaan hebben, dus hij kan morgen weer helemaal gevuld gaan worden met lekker brood. Oh, en grote eieren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:32
Ik geef maandelijks ca. €275 per maand uit voor mij alleen. Dat is inclusief HelloFresh, verzorging (douchegel, wasmiddel etc.) en koffiebonen (ca. ~2kg a €20/kg). Eigenlijk alles wat je bij de supermarkt koopt + avondeten.

Pre-corona was dat wel ietsjes meer door het dagelijks buiten de deur lunchen en afhalen. Toen kwam ik op ongeveer €375 uit, waarvan een deel vergoed door de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Loop hier al sinds 2011 mee.
Grappig om te zien dat we toen op 525 zaten per maand en nu volgens de inzicht tool van de Rabo app op gemiddeld 550 zitten. Voornamelijk Albert en soms wat los bij de Lidl of Vomar.

Fluctueert wel tussen 438 tot 740 per maand. Dat was vroeger wat stabieler.

Scheelt trouwens ook dat we bijna geen bezoek meer hebben. Dus geen etentjes of verjaardagen die hard aan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 18:47
Heb in dit topic gekeken en had gereageerd in 2014. Toen was mijn maand bedrag zo rond de 600 euro.
Nu woon ik in Zwitserland met mijn Zwitserse vriendin en onze kat. We hebben gemiddeld 1800 CHF (1700 euro) per maand aan boodschappen.
Levensonderhoud in Zwitserland is echt 3x als dat van NL. bakje 250gram vers fruit, bijv. aardbijen kost hier tussen de 6-9 CHF. We zijn beiden Veganist, kopen eigenlijk 95% bio producten en drinken per week minimaal twee - drie goede flessen (Wijn, Prosecco of soms Champagne)

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Luxurydiver schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:57:
Heb in dit topic gekeken en had gereageerd in 2014. Toen was mijn maand bedrag zo rond de 600 euro.
Nu woon ik in Zwitserland met mijn Zwitserse vriendin en onze kat. We hebben gemiddeld 1800 CHF (1700 euro) per maand aan boodschappen.
Levensonderhoud in Zwitserland is echt 3x als dat van NL. bakje 250gram vers fruit, bijv. aardbijen kost hier tussen de 6-9 CHF. We zijn beiden Veganist, kopen eigenlijk 95% bio producten en drinken per week minimaal twee - drie goede flessen (Wijn, Prosecco of soms Champagne)
Zijn dan de inkomsten ook gemiddeld keer 3? Of valt dat tegen

Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!