Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen?

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:23

Honesty

kattenneus!

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen 2 kinderen 1 kleine kat
Bedrag per maand aan boodschappen: ca €500

Bijzonderheden:
Man: houdt van whisky, wijn en speciaal bier
Man en vrouw gaan wekelijks ontbijten bij de Hema(5 euro)
vrouw is vegetarisch
vrouw eet veel ongezouten noten van de notenboer
vrouw wil alleen wastabletten

Ik loop overal de aanbiedingen af, kijk ieder weekend alle folders na en bepaal aan de hand van de folders wat we eten de komende week(wokgroenten bij de AH, rijst bij de jumbo en vlees bij de lidl)
We wonen centraal dus ik kom iedere dag van de week wel een andere supermarkt tegen, verder zit er naast ons een Turkse supermarkt die vaak met groenten en fruit goedkoper en verser is dan de supermarkten. Zoveel mogelijk kopen we producten uit de bonus(oid) of 1+1 gratis.
Ik moet wel zeggen dat ondanks dat ik alle aanbiedingen afloop ik altijd wel van kwaliteit houdt, vis en vlees haal ik vaak bij de makro of Sligro en portioneer het dan zelf. Dus een hele ossenhaas of een hele zalm die ik in stukjes snij en in de vriezer gaat. goede koffiebonen, goed beleg en heel veel kwark(mijn vrouw eet iedere dag een beker kwark)

Brood halen we zoveel mogelijk op de voordelige dagen(dinsdag AH 3 broden voor 5 euro) en gaat dan de vriezer in. De kinderen drinken doordeweeks eigenlijk altijd ranja en in het weekend frisdrank. Verder omdat we in de stad wonen gaan we regelmatig ontbijten bij de hema, maar dat kost maar 5 euro dus dat valt ook wel mee. Verder hebben we een vue moviepas dus er gaat ook een deel van het huishoudgeld naar popcorn toe.

Honesty wijzigde deze reactie 04-02-2019 17:09 (3%)

festina lente

• Jeroent83
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-04 00:12
Wij zijn met 2 volwassenen en 2 katten. houden van goed, gezond eten omdat het bedenken en de variatie de wensen overliet, zijn we 2 jaar geleden begonnen met HelloFresh dat tot nu toe uitstekend bevalt. Ik budgetteer alles ons maandelijks huishoud potje bevat 1200 euro. 370 euro gaat op aan puur boodschappen inclusief hello fresh.

Hello Fresh 200
Boodschappen 170
Andere levensmiddelen 50
Etentjes / Terras 150
Uiterlijke verzorging (Kapper, nagels) 130
Katten verzorging 50
Brandstof kosten p/m 350
Diverse Andere Uitgaven 100

Het budget komt aardig uit, we kijken even goed naar de aanbiedingen, als we bij de boodschappen iets overhouden kan dat naar de leuke dingen dus dat blijft je wel motiveren.

Jeroent83 wijzigde deze reactie 04-02-2019 17:02 (16%)

• Scorp
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-04 11:16
Holy crap jongens, wat ben ik blij dat ik dit topic even binnenrol.

Ik ben sinds December mijn financieën aan het registreren en heb nogal wat excessieve kosten inzichtelijk kunnen maken (budgetprogramma is YNAB voor wie nieuwsgierig is).

Zo ook mijn boodschappen klaarblijkelijk... Blijkbaar doe ik hier toch iets keihard verkeerd.

Man, semi-alleenstaand, 27 jaar oud,
wel huisgenoten en bovengemiddeld veel bezoek.

Boodschappen
Uitgaven December: € 244,38
Uitgaven Januari: € 365,69 (maar liefst!!)

Een kleine toelichting waardoor ik waarschijnlijk zo achterlijk veel uitgeef;
Ik bungel nog een beetje tussen het studentenleven en volwassenleven.
Veel sociale interacties, gemakszucht en geld tot m'n beschikking.
- Er wordt meestal ongeveer één keer per week thuisbezorgd.nl geraadpleegt.
- Er worden nogal wat alcoholische versnaperingen genuttigd, en ik geef nogal makkelijk een biertje weg. Moet ook kunnen... maar als dit een euro per biertje is moet ik daar toch voorzichtiger mee om gaan denk ik zo.. (vaak biertjes uit de avondwinkel).
- Vaak ook nog één keer per week een pizza gescoort op de aanbiedingsavonden voor 7,- per pizza.

Nu is mogelijk juist het probleem dat gemakzucht mijn valkuil is. Ik heb namelijk geen auto tot m'n beschikking en gemiddeld wordt elke fiets die ik aanschaf binnen een week vernield/gejat. Niets is ècht om de hoek waardoor alles dus met OpenbaarVervoer gaat. Grote boodschappen zijn dan echt geen pretje en is de pizza/thuisbezorgd/avondwinkel wel super verleidelijk.. Krat bier d'r bovenop meeslepen is dan al helemaal geen optie.

Ik denk dat het voor mij goed zou zijn om toch eens te onderzoeken naar een service als PicNic. Desondanks dat ze vrij prijzig zijn (in vergelijking met bijv. de Dirk hier) zou ik mijn impulsaankopen kunnen minimaliseren en indirect daardoor toch mijn kosten kunnen indimmen en tegelijkertijd gebruiksgemak verhogen.

Fijn dat ik aan de hand van jullie gegevens een maatstaaf heb voor wat gebruikelijk is, en dat ik hier waanzinnig veel winst op zou kunnen behalen.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:26

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Zijn biertjes via Albert / Picknick niet stukken goedkoper als je 1 euro/ps in de avondwinkel koopt. Bestel dan meteen diepvriespizza mee (2,5 ipv 7 euro). Als je zo'n zuipert bent kan je best wel paar kratten laten aanrukken (dan zullen ze niet zo snel over de datum gaan) en zijn er meestal geen bestelkosten.

Maar wellicht even doorpakken en volwassenleven wat meer omarmen ;)

Maar vergeleken met anderen hier is 365 relatief niet super hoog. Maar hangt een beetje van hoeveel bezoek je aan het cateren bent geweest.

• coinman63
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:30
Eten wordt hier nauwelijks weggegooid. Het geld gaat voornamelijk zitten in de kwaliteit. Ik rij dus naar het dorp verderop om brood te halen (in ons dorp zijn drie bakkers), alleen omdat die het lekkerste brood heeft. Ik hoef ook geen vlees van de supermarkt (al helemaal niet omdat de slagerij in ons dorp van mijn zwager is). Ik proef het verschil in kwaliteit en ben bereid daar voor te betalen. Als het minder zou moeten, dan liever minder vaak dan minder van kwaliteit. Evenzo met uit eten. Als ik het gevoel heb zelf beter te kunnen koken, dan vind ik een lage rekening vervelender dan een hoge op een plek waar ik mijn meerdere in de chef moet erkennen. Het leek er hier vooral om te gaan hoe goedkoop her allemaal wel niet kan. Geruststellend om te lezen dat er ook forumleden zijn die ook wat meer uitgeven. Let wel, ik snap dat de tering naar de nering moet worden gezet, maar als het gaat om keuzes maken waar je je geld aan uitgeeft, mag er voor mij een substantieel deel naar voeding gaan.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:37
Garyu schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:18:
Ik hoop voor je dat je sober bedoelt en niet somber.. Lijkt me anders zo depressief ook ;)
Het is helaas allebei. De zonnige kant van het leven is er soms wel heel erg af door mijn gezondheid en daarnaast leef ik heel erg minimaal. Wat er niet is, hoef je niets mee te doen en kost niets, dan snappen denken wel mensen wat ik ermee bedoel.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-04 14:13
Dwarlorf schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:33:
[...]
En prijzen van Albert Heins verschillen. De grotere AH supermarkten zijn goedkoper dan die kleine zaken.
Nee. Prijzen zijn overal gelijk, inclusief online. België kan afwijken, en to go is uiteraard anders (convenience).

iFixit Essential toolkit voor €19.95 || OnePlus korting, dm me voor een gratis case bij een OP6

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:26
yannickie111 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:26:
[...]

Nee. Prijzen zijn overal gelijk, inclusief online. België kan afwijken, en to go is uiteraard anders (convenience).
De Jumbo daarentegen heeft wel prijsverschillen per vestiging, dat hangt af van de sterkte van de concurrentie in de buurt van de vestiging.

• devzero
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 06-04 16:19
1 persoon.

Gemiddeld 250 - 300.
Lidl, Hoogvliet en Jumbo.
Let niet op wat het kost.

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:13
Wij zitten met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen op 600 euro per maand. Vriendin houdt van koken en bakken en beiden houden van kwaliteit.

We maken gebruik van de thuisbezorgservice van AH. Heel erg tevreden over. Scheelt ook korte ritten met je eigen auto, die niet heel fijn zijn voor de motor. Scheelt benzine, tijd, sjouwen en stress. Assortiment is groter dan in de winkels. Het kan wat mij betreft wel uit.

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-04 15:55
Gezin met 4 personen, waarvan 2 kinderen van 5 jaar. Jaren gebudgeteerd op 400 euro per maand aan boodschappen tot ik daar een keer een uitdraai van de bank data had gemaakt en er achter kwam dat 400 eigenlijk 650 euro was.

Nu met de BTW verhoging de pin kosten op 700 gezet. Dit is dus alles wat we met de pinpassen betalen, eten, kadootjes, kleding voor de kids, etc.

Nu we het budget aangepast hebben blijven we er ook altijd netjes binnen. Boodschappen doen we in de hoofdmoot bij de AH, letten wel op de aanbiedingen, maar kopen ook met regelmaat de a-merken of ah eigen merk.

• mmniet
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 15:45
nldls schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:12:
Nu we het budget aangepast hebben blijven we er ook altijd netjes binnen. Boodschappen doen we in de hoofdmoot bij de AH, letten wel op de aanbiedingen, maar kopen ook met regelmaat de a-merken of ah eigen merk.
Ja, als je je budget aanpast kan je er natuurlijk netjes binnen blijven ;).

Wij besteden ongeveer tussen de 500 en 600 per maand. Beetje zelfde samenstellingen (2v2k). We eten gemiddeld ook nog 1 keer per week buiten de deur. Van snackbar tot restaurant. Ik gebruik Afas personal voor het inzicht (de bankapp doet dat ook, maar we hebben geen gezamenlijke rekening, dus dat is lastiger). Ik moet er echter wel bij zeggen dat we qua geld er op dit moment per maand niet op hoeven te letten omdat we beide een goed salaris hebben. Anders zouden we ons budget relatief eenvoudig 100 a 150 euro lager kunnen doen door minder niet-noodzakelijke artikelen te kopen (chips, snoep, koek, luxere beleg, etc)

It's me Mario

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19:58
Wat mij opvalt in mijn omgeving is dat mensen vaak een totaal verkeerd beeld hebben van wat ze uitgeven aan boodschappen. Ze hebben een idee maar nooit echt bekeken wat ze nu uitgeven.

Vrienden van ons gaven bijna dubbele uit aan boodschappen terwijl ze dit niet eens door hadden.

Hier zitten de uitgaven nog steeds rond de €400,00 per maand. Gezin met 2 volwassenen en 3 kids. Dit is niet alleen puur boodschappen. Doen vaan boodschappen bij de Lidl. Dan heb je ook soms jassen, schoenen etc. Totaal aan boodschappen ligt dus nog iets lager.

Het is niet nodig om zuinig aan te doen. Maar is ook stukje levensstijl. Gaan niet vaak uit eten. Kopen veel huismerk en veel aanbiedingen.

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:27
Om het overzichtelijk te maken hebben wij een aparte IBAN met bankpas (via Bunq) waarop wij de boodschappen pinnen (90% Appie thuisbezorgd). Op die manier wordt het wel heel overzichtelijk en zie je gelijk hoeveel budget er nog is. Maandelijks wordt hier ons budget op gestort.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:57

Arfman

Drome!

LED-Maniak schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:00:
Voor 3.5 euro heb ik hier sinaasappelsap + een salade + een paar boterhammen of soep. Dat is gezonder dan dat ik elke dag een boterham met pindakaas eet of een uur in de keuken sta om een fancy boterham te smeren..
:?

Ik eet gewoon een boterham met ham/kaas/whatever, dat varieert. Ondertussen zijn we er zo handig in dat we die stapel boterhammen in 15 minuten klaar hebben, voor 2 personen. Iedereen moet het zelf weten maar het is toch snel veel geld bespaard.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• nldls
mmniet schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:24:
[...]

Ja, als je je budget aanpast kan je er natuurlijk netjes binnen blijven ;).
Dat is ook zo. We hadden ons enorm verkeken op de uitgaven die we deden. De week boodschappen gaven ook geen aanleiding om anders te denken. Maar stiekem gaat er inderdaad nog best veel extra de deur uit, uit eten, snackbar, kadootjes voor deez of geen, langs de bouwmarkt voor wat zaken, etc. Dat is bij ons op 1 grote hoop.

• mmniet
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 15:45
nldls schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:13:
[...]

Dat is ook zo. We hadden ons enorm verkeken op de uitgaven die we deden. De week boodschappen gaven ook geen aanleiding om anders te denken. Maar stiekem gaat er inderdaad nog best veel extra de deur uit, uit eten, snackbar, kadootjes voor deez of geen, langs de bouwmarkt voor wat zaken, etc. Dat is bij ons op 1 grote hoop.
aha, ik zou zelf cadeautjes en bouwmarkt niet onder boodschappen schuiven, maar dan kom ik nog hoger uit.

It's me Mario

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-04 23:18
Highfive95 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:05:
Wat mij opvalt in mijn omgeving is dat mensen vaak een totaal verkeerd beeld hebben van wat ze uitgeven aan boodschappen. Ze hebben een idee maar nooit echt bekeken wat ze nu uitgeven.

Vrienden van ons gaven bijna dubbele uit aan boodschappen terwijl ze dit niet eens door hadden.

Hier zitten de uitgaven nog steeds rond de €400,00 per maand. Gezin met 2 volwassenen en 3 kids. Dit is niet alleen puur boodschappen. Doen vaan boodschappen bij de Lidl. Dan heb je ook soms jassen, schoenen etc. Totaal aan boodschappen ligt dus nog iets lager.

Het is niet nodig om zuinig aan te doen. Maar is ook stukje levensstijl. Gaan niet vaak uit eten. Kopen veel huismerk en veel aanbiedingen.
Precies wat ik in mijn omgeving ook zie, ze weten vaak niet eens hoeveel ze uitgeven aan boodschappen en de rest ook vaak niet.
Als het makkelijk binnenkomt gaat het er ook vaak makkelijk uit.
Echt sparen zit er dan vaak niet in, rondkomen gaat prima, totdat er een keer iets mis gaat.
Maar 400 met 3 kids is netjes hoor, wij doen ook bijna alle boodschappen bij de Lidl, prima kwaliteit voor een mooie prijs!

HereIsTom wijzigde deze reactie 05-02-2019 11:45 (5%)

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• nldls
mmniet schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:28:
[...]

aha, ik zou zelf cadeautjes en bouwmarkt niet onder boodschappen schuiven, maar dan kom ik nog hoger uit.
Nee dat deden wij ook nooit, maar je geeft het wel uit. Daarom hebben we het veranderd naar pintransacties per maand. Dat is dus inclusief alles.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online

Klopt, heel veel mensen kan het of niks schelen, of ze willen het niet onder ogen komen. Vriend van mij ook, toen z'n vriendin het uitmaakte, moest ie gaan sparen om een huis te kunnen kopen... maarja, hij had eigenlijk geen flauw idee hoeveel geld hij had, keek nooit op z'n rekeningen... ik kan me dat echt amper voorstellen.

Zelf hou ik in Excel bij hoeveel ik uitgeef, de variabele zaken zitten in 4 kolommen, lunch op werk (ik haat boterhammen echt heel erg), boodschappen, uitjes en kadootjes enzo en m'n creditcard (apart omdat die apart betaald moet worden. Daardoor weet ik vrij goed hoe ik me aan m'n budget hou (200 per maand voor boodschappen + lunch op werk, de onderverdeling maakt me daarbij niet heel erg uit maar is meestal 25 pw/20pw).

400 per maand is echt heel netjes met kinderen er ook nog bij!

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Nu online

Daarom heb ik een app die ook alle boodschappen mooi optelt. Wil je A-merken en af en toe uit eten, mooie kant- en klaar producten? eet smakelijk, geniet van het leven. Zolang je alles pint... de app maakt een mooie maandelijkse eindafrekening... :F

• Ewoudb
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:12
coinman63 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:32:
Het is niet echt nodig om te besparen. Een groot deel is een bewuste keuze voor een bepaalde levensstijl. Vleeswaren moeten bij ons echt vers zijn. Rosbief van gisteren - nou nee - bijvoorbeeld. We hebben wel een vriezer, maar die is voor ijs en niet voor opslag van restjes of voorraden vlees, brood etc. We bedenken meestal op de dag zelf waar we zin in hebben, soms een dag of twee tevoren. Ieder zijn ding, dat snap ik heel goed. Ook dat het anders kan, maar <300 voor 4 personen, dat snap ik dan weer niet. Dat is 2,50 per persoon per dag (ontbijt, lunch, diner).
Wij plannen onze boodschappen, proberen zo min mogelijk te verspillen en wij kopen groot/ slim in. Kwaliteit vind ik ook erg belangrijk.

Groenten en fruit kopen wij op de markt.
Goede kwaliteit en goede prijs.

Vlees kopen wij in aanbiedingen in en bewaren we vacuüm per portie in de vriezer. (Goed invriezen en ontdooien zorgt voor nauwelijks verlies in kwaliteit)
Vroeger bij supermarkt en vanaf heden bij de keur slager. Prijs en kwaliteit verschil is enorm.

Ewoudb wijzigde deze reactie 06-02-2019 21:08 (4%)

• MarcoKL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19-04 23:11

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Maar eens even een overzicht uitgedraaid van vorig jaar van alle supermarkt uitgaven (jumbo, picnic, ah en deen)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Puur voor veel dingen niet naar de AH of Jumbo gaan, maar naar de Aldi of Lidl gaat al aardig schelen. Verder bijvoorbeeld dingen die lang houdbaar zijn alleen kopen in de reclame. Koffie koop ik zelf alleen als het in de reclame is. Tegen de tijd dat er nog 2 of 3 pakken staan is het weer in de reclame. Door op wat kleine dingen te letten en wat minder bij de AH te kopen kan er makkelijk 15% of meer van het totaalbedrag af.

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:45
PilatuS schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:12:
[...]

Puur voor veel dingen niet naar de AH of Jumbo gaan, maar naar de Aldi of Lidl gaat al aardig schelen.
Dit is de grootste mythe die er bestaat.
Bij AH of Jumbo zijn vaker aanbiedingen, veel meer sub-merken dus geloof mij: ik durf te stellen dat je bij AH/Jumbo voor net zo veel of minder kunt shoppen als bij die 2 winkels.

Het imago doet nog steeds veel blijkbaar.

• Lensent
MarcoKL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:46:
Maar eens even een overzicht uitgedraaid van vorig jaar van alle supermarkt uitgaven (jumbo, picnic, ah en deen)
Members only:
Ik draai hem eens om: ik zou niet weten hoe ik dit aan boodschappen kwijt zou moeten zijn... :/
Wij maken een weekmenu, kopen gericht in (deels op bonusaanbiedingen), zijn kritisch op wat de moeite waard is qua A-merken, en doen niks online (bezorgkosten) en alles bij de AH.

• PilatuS
  • Niet online
Lensent schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:06:
[...]

Bij AH of Jumbo zijn vaker aanbiedingen, veel meer sub-merken dus geloof mij: ik durf te stellen dat je bij AH/Jumbo voor net zo veel of minder kunt shoppen als bij die 2 winkels.

Ik heb het niet over Coca Cola kopen bij de AH of Aldi. Ik doel op dingen als kaas, vlees en groente, niet A-Merk producten. Kijk maar eens wat groente of vlees kost bij de AH of Aldi, dat scheelt zeker.

• Lensent
PilatuS schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:14:
[...]

Ik heb het niet over Coca Cola kopen bij de AH of Aldi. Ik doel op dingen als kaas, vlees en groente, niet A-Merk producten. Kijk maar eens wat groente of vlees kost bij de AH of Aldi, dat scheelt zeker.
Doe jij eens een bonnetje uploaden van je boodschappen, dan zoek ik/wij dit online bij de Appie bij elkaar en dan zien we wat het scheelt. Moet je ook op de grammen letten uiteraard.

Ik gok dat het verschil niet meer dan 5 euro zal zijn.

>:)

• PilatuS
  • Niet online
Lensent schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:19:
[...]

Doe jij eens een bonnetje uploaden van je boodschappen, dan zoek ik/wij dit online bij de Appie bij elkaar en dan zien we wat het scheelt. Moet je ook op de grammen letten uiteraard.

Ik gok dat het verschil niet meer dan 5 euro zal zijn.

>:)
https://www.rtlnieuws.nl/...merken-picnic-voor-merken

• aljooge
  • Nu online
[...]

Veel aanbiedingen op bewerkte luxe producten, waar flink marge op zit. Voor basisproducten zijn AH en Jumbo gewoon duurder

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:44
Alleenstaand, het verschilt natuurlijk per week, maar meestal is dat ~180/maand.

Ik doe mijn normale boodschappen allemaal bij de Coop, want deze zit op 300meter. Van te voren even de aanbiedingen checken en in de winkel zijn meestal ook nog wel 35% kortingen te vinden op producten met een kortere houdbaarheid. Maar nog lang genoeg houdbaar voor mij.

Schoonmaakmiddelen, persoonlijke verzorgings middelen en wasmiddel koop ik altijd bij de Action. Dat scheelt gewoon echt heel veel.

• HereIsTom
[...]

Onzin ik heb al onze dagelijkse producten vergeleken met de AH, Jumbo en Lidl, maar dan komt Jumbo als duurste eruit, daarna de AH en de goedkoopste is de Lidl :Y

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Lensent
HereIsTom schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:10:
[...]

Onzin ik heb al onze dagelijkse producten vergeleken met de AH, Jumbo en Lidl, maar dan komt Jumbo als duurste eruit, daarna de AH en de goedkoopste is de Lidl :Y
Oké, kleine nuancering van mijn kant. Verhoudingen toch Lidl ken ik niet, nooit kunnen vergelijken.

Aldi wel, wat ik nog steeds een beroerde winkel vind.

Wat scheelt het voor jou bij de Lidl?

• asmi2
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Onzin ik heb al onze dagelijkse producten vergeleken met de AH, Jumbo en Lidl, maar dan komt Jumbo als duurste eruit, daarna de AH en de goedkoopste is de Lidl
Het zit in de zin "al onze dagelijkse producten"; vooral AH wordt goedkoper als je bereid bent om van je vaste lijstje af te wijken of af en toe een vooraadje in te slaan.

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Lensent schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:08:
[...]

Ik draai hem eens om: ik zou niet weten hoe ik dit aan boodschappen kwijt zou moeten zijn... :/
Wij maken een weekmenu, kopen gericht in (deels op bonusaanbiedingen), zijn kritisch op wat de moeite waard is qua A-merken, en doen niks online (bezorgkosten) en alles bij de AH.
Ik laat ongeveer 60% bij de jumbo bezorgen, 30% bezorgt de picnic en de rest zijn de vergeten dingen. Bij de Jumbo bestel ik dan de 'gratis bezorg producten' dus die 5 euro is niet weggegooid, maar het zijn niet altijd de meest nuttige dingen, maar liever dat dan 5 euro aan niets. :+

Ik vind naar de Aldi/lidl gaan teveel moeite en er zit hier niet 1 die makkelijk bereikbaar is of gratis parkeren heeft, dus dan gaat de winst snel weer weg.

en ja de boodschappen gaan elke week op, gooien weinig weg, dus daar zit m ook niet in. we zullen wel veel eten :9

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

En toch komt de AH er het beste uit bij een consumentenbondtest als je alleen aanbiedingen koopt.

Het hangt er heel erg vanaf hoe je je boodschappen doet. Let je niet op aanbiedingen, ja dan zijn Lidl en Aldi het goedkoopste. Maar wanneer je voornamelijk hamstert tijdens de 2e gratis weken, dan kan AH zeker wel goedkoper zijn.

Hetzelfde geldt voor drogisterij artikelen. Deze heb je altijd nodig en ze blijven lang goed. Ik haal dus alleen maar shampoo/douchegel/etc wanneer ze 2e gratis zijn. Er is altijd ergens wel een aanbieding. Kwestie van wanneer je de laatste fles opent de aanbiedingen gaan bijhouden.

SmurfLink wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:09 (18%)

• Dwarlorf
  • Laatst online: 21:26
Dat de aanbiedingen bij de AH goedkoper zijn is niet mijn ervaring maar dat was eigenlijk te lang geleden om er nog wat zinnigs over te zeggen. Steak in de bonus was duurder dan de vaste prijs in de Jumbo. Maar goed, dat was maar 1 produkt.
[...]

Ik heb toevallig 2 week geleden een aantal producten van de Lidl en Jumbo vergeleken en die van Lidl waren inderdaad goedkoper. Maar dat de AH goedkoper is dan de Jumbo kan ik me niet in vinden. Ik heb 2 jaar geleden wat merk produkten vergeleken die ik voor mijn verjaardag had gekocht en bij de AH was alles een paar cent duurder. En hetzelfde heb ik gedaan tussen een wat kleinere AH (geen to go) en de Jumbo en bij AH was alles wat ik vergeleken heb flink duurder op 1 no brand limonade na.

Het zou natuurlijk kunnen dat dit afhankelijk is van het type boodschappen en de prijzen kunnen inmiddels ook aangepast zijn. Ik zweer iig bij de jumbo, al was het alleen maar vanwege de speciaalbieren die ik er kan kopen.

Ik zal wel weer eens een keer een vergelijking doen. Ik vind het wel interessant. Ik neig om merkproducten te vergelijken omdat die 1 op 1 te vergelijken zijn maar ik zal ook eens wat huismerken vergelijken.

Wat worden als dagelijkse producten gezien?

Koffie
Brood
Thee
Broodbeleg
Aardappelen

Wat nog meer? (tips welkom)

Aanvulling:
Groente (los en in pot)
Melk

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Dwarlorf schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:23:

Wat worden als dagelijkse producten gezien?

Koffie
Brood
Thee
Broodbeleg
Aardappelen

Wat nog meer? (tips welkom)
Vlees is niet te vergelijken qua kwaliteit, daarom haal ik t online.

Groente kan je wel vergelijken denk ik.. en je hebt ze dagelijks nodig ;)

• Jbrizzleee
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19-04 09:51
Jumbo benoemd zichzelf sowieso altijd lokaal de goedkoopste, tref je een Jumbo aan waar geen supermarkt in de buurt zit, zal deze duur zijn. Op de Jumbo website moet je daarom ook altijd je locatie en supermarkt invullen, test maar eens verschillende locaties en supermakten (Jumbo website: 'Waar doe jij boodschappen?
Jumbo is de goedkoopste in jouw buurt. Oók online. Daarom willen we graag weten waar jij boodschappen doet. Dan weet je zeker dat je de juiste prijs krijgt'.)

AH en Jumbo zijn gewoon de duurste landelijke supermarkten. Zelf ga ik eerder naar de Dirk v.d. Broek of de Vomar (lokaal noordelijk merk), beide Superunie leden en duidelijk goedkoper dan de AH en Jumbo. Lidl en Aldi uiteraard het goedkoopste, maar ik vind dat geen fijne winkels.

Let wel; met de AH hamsterweken, dan zijn de aanbiedingen bijna altijd het scherpste van Nederland, buiten deze weken kan je de aanbiedingen vaak beter bij andere retailers halen.

Jbrizzleee wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:50 (13%)
Reden: Leesbaarheid

• Rob Krauts
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21:25
MarcoKL schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:03:
[...]

Ik laat ongeveer 60% bij de jumbo bezorgen
Dan moet je alsnog de boodschappen ophalen, dan kun je ze net zo goed in de winkel kopen toch :+ :+

Wij zijn een tweepersoons huishouden met twee katten en wij zijn ongeveer €60,- per week kwijt. Eerst bezoeken we de Lidl, waar we vrijwel al onze boodschappen kopen. De overige boodschappen, die ze niet bij de Lidl hebben, kopen we dan bij een A-merk supermarkt.

Voorhand pluizen we niet eerst de aanbiedingen uit, maar in de winkel kijken we wél bewust naar bepaalde prijzen en producten.

Ik vind dat wij het best netjes doen, maar onze levensstijl helpt daar ook bij moet ik zeggen: Geen vlees, geen frisdrank en niet merkgebonden :)

• koentjuh1987
  • Nu online
wij kopen voornamelijk de aanbiedingen bij AH/Plus.
Omdat het producten zijn die dan significant goedkoper zijn dan normaal slaan we die wat groter in.

Maar bijv koffiebonen hebben we onlangs bij de lidl gekocht. 1.2 kilo voor 5.19 euro. Daar kunnen wij voorlopig wel mee vooruit en als we de laatste zak aanspreken zijn ze vast wel weer ergens anders in de aanbieding.

Cosmetica kopen we in bulk in (duitsland). Schoonfamilie woont in zuid limburg en even snel de grens over en groot inslaan loont dan wel degelijk. (ter vergelijking de vaste lage prijs is nog altijd voordeliger dan de 1+1 acties van kruidvat... (niveau producten).

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• vectormatic
  • Laatst online: 10:25
MarcoKL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:46:
Members only:
Members only:

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:02
Interessant allemaal, mijn berekening dan.
Ik ben alleenstaand , ik doe boodschappen bij de plus lidl, jumbo, en koufland
Ik geef gemiddeld 25 euro uit per week dus 100 euro per maand. kan wel eens uitvallen naar 130 per maand
Ik kook veel voor 2 dagen, koop vlees in bulk verpakking.
En verzorging producten (wasmiddel champo en tandpasta) in koufland
Moet wel eerlijk zeggen ik eet niet echt gezond
Like met een grote bak lasanga van de lidl eet ik 2 dagen avond eten.
Of spaghetti voor 2 dagen zo iets allemaal

• vdiermen
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:27
Wij zijn met 2 starters (25 jaar), werken doordeweeks de hele dag en doen 1x in het weekend boodschappen op de martk (groente/fruit/kaas), turkse slager(vlees) en AH (overige boodschappen)

Wij eten zeer gevarieerd en gezond met (bijna) alleen versproducten en maken daarnaast bijna dagelijkse verse sappen en smoothies.

Ook al doen wij heel bewust zo goedkoop mogelijk de boodschappen (zo min mogelijk bij AH + producten in bulk kopen als het in de bonus is) zijn wij toch gemiddeld €500,- p/m kwijt.

• koentjuh1987
  • Nu online
vdiermen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:13:
Wij zijn met 2 starters (25 jaar), werken doordeweeks de hele dag en doen 1x in het weekend boodschappen op de martk (groente/fruit/kaas), turkse slager(vlees) en AH (overige boodschappen)

Wij eten zeer gevarieerd en gezond met (bijna) alleen versproducten en maken daarnaast bijna dagelijkse verse sappen en smoothies.

Ook al doen wij heel bewust zo goedkoop mogelijk de boodschappen (zo min mogelijk bij AH + producten in bulk kopen als het in de bonus is) zijn wij toch gemiddeld €500,- p/m kwijt.
al zal het extra groente/fruit voor de smoothie/sapjes ook wel aantikken..

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• flam
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:20
Onze supermarkt uitgaven (AH, Lidl en Turkse slager):

juli 2018 € 451,59
augustus 2018 € 401,62
september 2018 € 339,89
oktober 2018 € 415,72
november 2018 € 390,10
december 2018 € 238,34 (vakantie)
januari 2019 € 461,59
februari 2019 € 125,95

Wij zijn met 2 volwassen en 2 kinderen van 1,5 en 5,5.
Wij koken gemiddeld zelf 4/5 dagen, waar mogelijk maken we grotere porties en vriezen deze in. Wij kopen geen gesneden groente/fruit.
Meestal eten wij wekelijks ook 1 dag bij ouders en 1 dag bij schoonouders. Als we bij mijn ouders eten, maakt mijn vader meestal van 1 van de gerechten een grote pan, wat over is krijgen wij dan mee naar huis.
Zo af en toe (1x per 2 weken) halen we iets bij de snackbar.

We doen wekelijks boodschappen bij de Lidl (5 min. auto) en tussendoor soms voor de 1+1 Bonus aanbiedingen bij de AH (3 min. lopen). Kip halen we bij de Turkse slager naast de AH. Geen alcohol.

Verzorgings producten kopen wij groot in zodra deze in de 1+1 aanbieding komen (Kruidvat/Etos etc.), dus de ene maand kan dit € 0,- zijn, de andere maand bv € 30,-.
Luiers van de Kruidvat, 2 Jumbo pakken voor €25.

• HereIsTom
asmi2 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 07:38:
[...]

Het zit in de zin "al onze dagelijkse producten"; vooral AH wordt goedkoper als je bereid bent om van je vaste lijstje af te wijken of af en toe een vooraadje in te slaan.
Dat voorraadje inslaan doen we ook vaak bij de Lidl aanbiedingen, zogenaamde XXL producten, daar zit dan 20\25% meer in en is ook nog eens goedkoper.
SmurfLink schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:08:
[...]

En toch komt de AH er het beste uit bij een consumentenbondtest als je alleen aanbiedingen koopt.

Het hangt er heel erg vanaf hoe je je boodschappen doet. Let je niet op aanbiedingen, ja dan zijn Lidl en Aldi het goedkoopste. Maar wanneer je voornamelijk hamstert tijdens de 2e gratis weken, dan kan AH zeker wel goedkoper zijn.

Hetzelfde geldt voor drogisterij artikelen. Deze heb je altijd nodig en ze blijven lang goed. Ik haal dus alleen maar shampoo/douchegel/etc wanneer ze 2e gratis zijn. Er is altijd ergens wel een aanbieding. Kwestie van wanneer je de laatste fles opent de aanbiedingen gaan bijhouden.
Tuurlijk letten we op de aanbiedingen, maar die hebben ze bij de Lidl dus ook.
Tja of die consumentenbondtest nu echt klopt vraag ik me wel eens af?
Uit deze test blijkt toch ook iets anders;

• SmurfLink
  • Niet online
HereIsTom schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:31:
[...]

Tuurlijk letten we op de aanbiedingen, maar die hebben ze bij de Lidl dus ook.
Tja of die consumentenbondtest nu echt klopt vraag ik me wel eens af?
Uit deze test blijkt toch ook iets anders;

Even beter lezen.
De test die ik aanhaalde was specifiek over aanbiedingen..

Jouw test gaat over huismerken en A-merken... dat is toch heel wat anders dan aanbiedingen lijkt me. Dus compleet irrelevant aan wat ik zei.

• HereIsTom
SmurfLink schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:32:
[...]

Even beter lezen.
De test die ik aanhaalde was specifiek over aanbiedingen..

Jouw test gaat over huismerken en A-merken... dat is toch heel wat anders dan aanbiedingen lijkt me. Dus compleet irrelevant aan wat ik zei.
Tja of dat nu klopt vraag ik me dus af, mijn portemonne zegt wat anders, maar goed ik wilde alleen maar aangeven wat onze ervaring is, hoop ik niet dat iedereen nu boodschappen komt doen bij de Lidl want dat moet ik straks nog in een lange rij gaan staan als het druk wordt ;)

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22:50
flam schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:45:
Onze supermarkt uitgaven (AH, Lidl en Turkse slager):

juli 2018 € 451,59
augustus 2018 € 401,62
september 2018 € 339,89
oktober 2018 € 415,72
november 2018 € 390,10
december 2018 € 238,34 (vakantie)
januari 2019 € 461,59
februari 2019 € 125,95

Wij zijn met 2 volwassen en 2 kinderen van 1,5 en 5,5.
Wij koken gemiddeld zelf 4/5 dagen, waar mogelijk maken we grotere porties en vriezen deze in. Wij kopen geen gesneden groente/fruit.
Meestal eten wij wekelijks ook 1 dag bij ouders en 1 dag bij schoonouders. Als we bij mijn ouders eten, maakt mijn vader meestal van 1 van de gerechten een grote pan, wat over is krijgen wij dan mee naar huis.
Zo af en toe (1x per 2 weken) halen we iets bij de snackbar.

We doen wekelijks boodschappen bij de Lidl (5 min. auto) en tussendoor soms voor de 1+1 Bonus aanbiedingen bij de AH (3 min. lopen). Kip halen we bij de Turkse slager naast de AH. Geen alcohol.

Verzorgings producten kopen wij groot in zodra deze in de 1+1 aanbieding komen (Kruidvat/Etos etc.), dus de ene maand kan dit € 0,- zijn, de andere maand bv € 30,-.
Ik zit nog een stuk hoger .kleine 150 per week

Alles via de jumbo
Luiers van pampers voor 2 kids
Vlees via de halal slager .
Varkens vlees via mijn werk

En dan tel ik de drogist er niet eens bij en fastfood

Geen alchol

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HereIsTom schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:36:
[...]

Tja of dat nu klopt vraag ik me dus af, mijn portemonne zegt wat anders, maar goed ik wilde alleen maar aangeven wat onze ervaring is, hoop ik niet dat iedereen nu boodschappen komt doen bij de Lidl want dat moet ik straks nog in een lange rij gaan staan als het druk wordt ;)
Mijn portemonee ook, alleen Aldi is nog goedkoper maar dat is te beperkt in het assortiment. Lidl heeft in elk geval van elk product minimaal een merk dat gewoon goed is en hun groente en fruit zijn zelfs van betere kwaliteit als bij andere supermarkten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• vanisher
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18-04 20:51
sinds januari hebben wij het roer ook omgegooid. ipv ad hoc boodschappen doen wanneer je wat nodig hebt, zijn we online bij de jumbo gaan bestellen. We doen wel afhalen want dit is gratis :-).

Waar we voorheen ruim boven de 100 euro per week zaten is het nu tussen de 50 en 60 euro per week.

Iedere woensdag maak ik een week menu op basis van de aanbiedingen en wat we eventueel nog in de vriezer hebben.

Dit gaat eigenlijk al 6 weken erg goed. We gooien niets meer weg omdat het te lang is blijven liggen. Grote besparing is dat je alleen koopt wat je nodig bent en je wordt niet verleid om andere dingen te kopen als je de hele winkel door loopt.

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:31

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

vanisher schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:16:
sinds januari hebben wij het roer ook omgegooid. ipv ad hoc boodschappen doen wanneer je wat nodig hebt, zijn we online bij de jumbo gaan bestellen. We doen wel afhalen want dit is gratis :-).

Waar we voorheen ruim boven de 100 euro per week zaten is het nu tussen de 50 en 60 euro per week.

Iedere woensdag maak ik een week menu op basis van de aanbiedingen en wat we eventueel nog in de vriezer hebben.

Dit gaat eigenlijk al 6 weken erg goed. We gooien niets meer weg omdat het te lang is blijven liggen. Grote besparing is dat je alleen koopt wat je nodig bent en je wordt niet verleid om andere dingen te kopen als je de hele winkel door loopt.
d:)b Besparen kan heel simpel zijn. Het zijn vaak juist de kleine frequente uitgaven die je ontglippen. Door die tot grotere minder frequente uitgaven te combineren heb je er meer grip op.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Tjeerd84
Toevallig @vanisher , ik wou net hier een argument voor online bestellen plaatsen. Maar inderdaad, het werkt goed om thuis op je gemak (met zijn tweeën) via een app exact dat te bestellen wat je nodig hebt.
In een fysieke winkel wordt je onbewust toch eerder verleid om iets extra's te kopen.

Ook ontbreekt bij online bestellen een dure schakel en dat is de fysieke winkel als gebouw, inclusief personeel. Het is in mijn ogen niet meer dan logisch dat een online bestelling via een groothandel een stuk goedkoper is dan via een fysieke winkel. Vandaar ook dat de bezorgkosten zo laag zijn, want er is via online bestellingen extra marge op de producten zelf.

Hoe dan ook is het al onlogisch om op de oude manier via een groothandel alle producten netjes op een rij in een fysieke winkel te leggen, waarna elke klant in zijn eigen autootje aan komt om daarna bij allerlei producten één of twee weg te nemen. Daarna nog op de lopende band om af te rekenen (of tegenwoordig zelfscannen). Dat werkt bij een buurtsuper in een wijk waar mensen even heen lopen.

Via online bestellen is het simpel, aanklikken in app, automatisch in een box gezet in een groothandel en daarna rondbrengen met een bestelbus. Een heel stuk efficiënter, beter voor het milieu, kost minder tijd en kost uiteindelijk niks meer als je eerlijk rekent.

Zelf weten iedereen natuurlijk, maar ik raad iedereen aan om online bestellen een objectieve kans te geven.

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Rob Krauts schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:58:
[...]

Dan moet je alsnog de boodschappen ophalen, dan kun je ze net zo goed in de winkel kopen toch :+ :+
Jumbo bezorgt, scheelt weer benzine, afschrijving en onderhoud ;-)

• aljooge
  • Nu online
Tjeerd84 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:58:
Toevallig @vanisher , ik wou net hier een argument voor online bestellen plaatsen. Maar inderdaad, het werkt goed om thuis op je gemak (met zijn tweeën) via een app exact dat te bestellen wat je nodig hebt.
In een fysieke winkel wordt je onbewust toch eerder verleid om iets extra's te kopen.

Ook ontbreekt bij online bestellen een dure schakel en dat is de fysieke winkel als gebouw, inclusief personeel. Het is in mijn ogen niet meer dan logisch dat een online bestelling via een groothandel een stuk goedkoper is dan via een fysieke winkel. Vandaar ook dat de bezorgkosten zo laag zijn, want er is via online bestellingen extra marge op de producten zelf.

Hoe dan ook is het al onlogisch om op de oude manier via een groothandel alle producten netjes op een rij in een fysieke winkel te leggen, waarna elke klant in zijn eigen autootje aan komt om daarna bij allerlei producten één of twee weg te nemen. Daarna nog op de lopende band om af te rekenen (of tegenwoordig zelfscannen). Dat werkt bij een buurtsuper in een wijk waar mensen even heen lopen.

Via online bestellen is het simpel, aanklikken in app, automatisch in een box gezet in een groothandel en daarna rondbrengen met een bestelbus. Een heel stuk efficiënter, beter voor het milieu, kost minder tijd en kost uiteindelijk niks meer als je eerlijk rekent.

Zelf weten iedereen natuurlijk, maar ik raad iedereen aan om online bestellen een objectieve kans te geven.
je vergeet dat boodschappen doen ook een sociale kant heeft. Je komt steeds mensen tegen en blijft beter op de hoogte van wat er speelt bij iedereen. Het roddelcircuit zou ik niet willen missen.

• SmurfLink
  • Niet online
aljooge schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:20:
[...]

je vergeet dat boodschappen doen ook een sociale kant heeft. Je komt steeds mensen tegen en blijft beter op de hoogte van wat er speelt bij iedereen. Het roddelcircuit zou ik niet willen missen.
Hm, dat vind ik nou juist het nadeel aan boodschappen doen. Heerlijk om ff tussen alle spullen te neuzen, maar al die mensen.... vervelend.

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

Bossie

PSN = Patje_b_

[...]

In een dorp misschien, maar ben verder vooral met @SmurfLink eens

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:01
flam schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:45:
Ik weet niet bij welke Kruidvat jij de jumbo pakken haalt, bij onze Kruidvat (en online) betaal je tegenwoordig (vanaf 2019) € 26 voor 2 jumbo pakken.
Wij zijn met zijn drieën (2 volw + kind van 6 maand) gemiddeld zo'n € 400 in de maand kwijt. Is inclusief luiers, verzorgingsproducten, uit eten en af en toe uitgebreid koken voor vrienden/familie.
Luiers & verzorgingsproducten kopen we eigenlijk alleen online als er aanbiedingen zijn. Boodschappen worden over het algemeen bij de Jumbo gehaald, soms gecombineerd met de Lidl (m.n. voor groente & fruit en aanbiedingen). Voor de etentjes gaan we toch vaak naar slager, slijter & kaasboer.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Hm, dat vind ik nou juist het nadeel aan boodschappen doen. Heerlijk om ff tussen alle spullen te neuzen, maar al die mensen.... vervelend.
Neuzen door de spullen, bah. Geef mij maar de zoekfunctie van Picnic oOo Dat is ook de basis regel van boodschappen doen: koop alleen wat je nodig hebt.

Almoet ik zeggen dat ik het zelfscannen (gen 2) bij AH ook kan waarderen. Direct de boodschappen opbergen tijdens het winkel en niet meer wachten bij de kassa.

• aljooge
  • Nu online
Deveon schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:38:
[...]

Neuzen door de spullen, bah. Geef mij maar de zoekfunctie van Picnic oOo Dat is ook de basis regel van boodschappen doen: koop alleen wat je nodig hebt.

Almoet ik zeggen dat ik het zelfscannen (gen 2) bij AH ook kan waarderen. Direct de boodschappen opbergen tijdens het winkel en niet meer wachten bij de kassa.
ben juist weer afgestapt van het zelfscannen. Niet alles scant, sommige dingen niet soepel. Sta je vervolgens achter een rij bij de zelfscankassa, terwijl je bij de gewone zo kan doorlopen. Ben je eindelijk aan de beurt: steekproef en gaan ze wat artikelen onderop uit je mandje halen. Als je vlot de supermarkt uit wilt moet je niet gaan zelfscannen.

• Tjeerd84
[...]

Nou, dat vergeet ik niet, dat is voor mij geen sociale activiteit. Als ik iets sociaals nodig heb, dan zoek ik de mensen/vrienden zelf wel op ipv met random mensen te praten.
Dat roddelcircuit wil ik trouwens graag missen, maar dat mag iedereen zelf weten. Niet naar de fysieke winkel gaan, betekent trouwens niet dat je niet meer in een roddelcircuit kan zitten. Dat kun je ook anders regelen.
aljooge schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:49:
[...]

ben juist weer afgestapt van het zelfscannen. Niet alles scant, sommige dingen niet soepel. Sta je vervolgens achter een rij bij de zelfscankassa, terwijl je bij de gewone zo kan doorlopen. Ben je eindelijk aan de beurt: steekproef en gaan ze wat artikelen onderop uit je mandje halen. Als je vlot de supermarkt uit wilt moet je niet gaan zelfscannen.
En ook niet positief over zelfscannen? Dat kan. Bij onze AH werkt het vlekkeloos. Dochter van drie scant alles voor ons en dat katsjing-geluid bij de aanbiedigen vindt ze helemaal lachen. Ik denk dat zelfscan bij vrijwel iedereen zorgt voor een kortere tijd in de winkel. Scheelt ook kassa-personeel, wat op termijn de nodige marge op producten kleiner maakt.
Zelfscan vs loopband is echter niet een groot verschil. Dat is er met online bestellen wel. Gaat daarbij trouwens niet over meningen (zeker niet die ene van jou of mij). Online bestellen van boodschappen is de toekomst. Over een paar jaar hebben we het hier over koelkasten die automatisch bestellingen doorgeven, enz.

• absurdsmash
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:20
Tjeerd84 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:49:
[...]

En ook niet positief over zelfscannen? Dat kan. Bij onze AH werkt het vlekkeloos. Dochter van drie scant alles voor ons en dat katsjing-geluid bij de aanbiedigen vindt ze helemaal lachen. Ik denk dat zelfscan bij vrijwel iedereen zorgt voor een kortere tijd in de winkel. Scheelt ook kassa-personeel, wat op termijn de nodige marge op producten kleiner maakt.
Ik ben zelf ook heel positief over zelfscannen bij mijn supermarkt de Hoogvliet. Het is soms merkwaardig om te zien hoe lang mensen hier in de stad in rijen gaan staan, terwijl je met zelfscan zo door het poortje loopt. Volgens mij komt het grotendeels omdat je een klantenkaart nodig hebt, ookal zijn ze geheel anoniem.

Overigens vermoed ik dat de supermarkt het niet veel oplevert hoor. Het is echt heel, heel makkelijk om iets te jatten. Bijvoorbeeld door een extra rugtas mee te nemen. Of wat ik ook vaak zie is dat groenten niet voor het volledige gewicht worden gescant.. en mocht er al een medewerker achter komen dat je iets niet hebt gescand, dan kom je weg met een friendly reminder dat je wel moet scannen.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
[...]

Steekproef komt over het algemeen vaker voor bij bonuskaarten zonder zelfscan ervaring. Misschien wissel je vaak? Sinds ik mijn bonuskaart in de app gebruik ben ik niet meer gecontroleerd. Helaas, want na 10 controles krijg je een presentje *O*

Rijen bij de zelfscankassa ben ik nog niet tegengekomen, kan altijd zo doorlopen en dat bij de reguliere kassa staat altijd wel een rij staat.

Zoals @Tjeerd84 is het een perfect taakje voor kleine kinderen. Diezelfde kleine kinderen vinden het ook niet zo leuk om in de rij te staan, boodschappen op de band en weer van de band terwijl de kassiere in recordtempo je de winkel uit te probeert te werken.

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Is het bij de zeflscan rustig doe ik dat. Voor mij persoonlijk veel sneller en nog nooit problemen gehad met iets scannen. Is het bij de zelfscan druk en rustig bij de kassa's dan ga ik gewoon naar de kassa. 9 van de 10x is het zelfscan voor mij en ik vind het heerlijk. Wat betreft gecontroleerd worden is dat misschien 1 van de 20x, dus dat kost vrijwel geen tijd over het geheel gezien.

PilatuS wijzigde deze reactie 10-02-2019 16:13 (7%)

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:21
2 personen, een hond en 2 katten , 70-80e per week. Jumbo , aanbiedingen en vaak voor 2 dagen koken. weggooien doen we niet, en we kiezen voor kwaliteit ipv kwantiteit

MSI B350M PC Mate / Ryzen 5 1600 / 16gb DDR4 / Nvidia GeForce GTX 1070-TI

• SmurfLink
  • Niet online
Deveon schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:38:
[...]

Maar dat kan bij een echte supermarkt ook. Ik gebruik de Appie app. Elk weekend kijk ik wat de week erna in de bonus is. Het persoonlike bonussysteem werkt ook vrij goed, ik krijg precies dat wat ik nodig heb in de bonus. Dus dan maak ik in de app een lijstje, wat ik kan laten sorteren op looproute van de lokale supermarkt. Ik pak een zelfscan ding, pak wat ik nodig heb en doe het gelijk in mn tas, betaal en loop weg. Minimale menselijke interactie, maar wel lekker zelf m'n groenten en fruit uitzoeken.

• rijssel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-04 14:55
2 personen en een tweeling van 3,5 jaar.

We eten redelijk gezond en biologisch als 't niet te gek duur is. Redelijk gezond betekent zo min mogelijk processed food. Wél gesneden en/of ingevroren.

We bestellen gedurende de week beide online via de Jumbo en vrijdags na 't werk haal ik 't op via een pickup-point. De dedicated pickup-point ligt wel beetje op de route, dat scheelt. Ophalen in een winkel-pickup-point is al wat minder ivm parkeren, karretje meenemen en terugzetten, zelf in auto zetten etc. Dus, ik schuif samen met mantelzorg bestelling 6 kratten en stapel tasjes achterin de wagen en thuis alles direct de koelkast in.

Dus, tijd kost 't ons weinig en qua centen gaat 't ook goed omdat we rustig de afweging tussen goed en goedkoop kunnen maken wanneer 't ons uitkomt.

Daarmee zo'n 110-120 Euro per week. Dit is excl. luiers en sommige andere verzorging, ééns in de 3 weken zo'n 50 euro kruidvat.

Relatief grote kostenposten zijn biologisch vlees, decafe koffie boontjes, fatsoenlijke sauzen(!) en fruit. Daar valt evt. nog wel wat euro's te besparen.

Met online bestellen ook weinig voedsel richting kliko.

Maar bij ons ontbreekt 't meer aan tijd dan aan geld.

Onlangs keertje op za-middag naar de lokale AH voor notabene een last-minute kado-bon. Wat een gruwelijke ergernis: als eerst de "reis" tijd van 2 x 5 minuten wandelen naar de winkel. Zoeken naar product in de winkel en dan: de rij 8-(. Op zaterdag middag zeker zo'n 5-6 man voor je incl. de trage bejaarde, de contant betaler, de kletsmajoor, de te-weinig-geld-op-de-rekening prutser, de bonnetjes-checker (én nuiler) en dan hebben we het nog niet over de leerling cassiere gehad. Dus, na zo'n 30 minuten weer thuis met een kado en een flink pak ergenis.

Nu valt er aan het online-bestellen bij de Jumbo ook nog wel wat te verbeteren hoor. Dat is me een partij traag. Even tijdens het koken nieuwe proviand bestellen kun je vergeten, dat verzand ook altijd in ergernis. En 2 gescheiden bestellingen zit ook niet zo in het systeem bij de programmeurs. Aja en de zoekmachine is ook kapitaal slecht ;-) Dan heb ik dit al duizend keer aangegeven bij de suggesties in de app maar d'r wordt weinig mee gedaan. Haha, ik moet iedere week de vraag weg klikken of m'n telefoonnummer nog klopt, en dat doe ik steevast met het vinkje aan "vraag me niet meer". Met om-loggen naar mantelzorg bestelling krijg ik steevast "sorry, er is iets misgegaan, excuses voor 't ongemak".

Naja, ik ben met Jumbo online bestellen 't minst ontevreden :-)

I-pace, Eve-Twin XL, 3x50Amp aansluiting, PLC system architect, 5xPV, eenmans BV.

• flam
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:20
Tehh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Ik weet niet bij welke Kruidvat jij de jumbo pakken haalt, bij onze Kruidvat (en online) betaal je tegenwoordig (vanaf 2019) € 26 voor 2 jumbo pakken.
.
Je hebt gelijk, is nu idd verhoogd. We hadden dit jaar nog geen luiers gekocht :P

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20:08
Ik ben zojuist bezig geweest met het berekenen van de uitgaven in heel 2018. Jeetje, wat een werk! Ik heb alles kunnen optellen wat van de gezamenlijke rekening is afgeschreven. Soms betalen we echter ook wel eens wat contant of van een eigen rekening, dat moet ik schatten. Ik vermoed wel dat wij aardig wat zouden kunnen besparen als ik dit zie en we nóg bewuster zouden shoppen.

Gezinssamenstelling: twee personen en een kat. Ongeveer 4-5 weken per jaar in het buitenland (dagelijks uit eten maar dat tel ik hieronder niet mee, zal gemiddeld €100 per dag zijn schat ik voor het verteer).
Boodschappen doen wij met name bij de AH, af en toe Jumbo en Plus. Allen in de buurt, letten wel op aanbiedingen. Drogisterijartikelen kopen we altijd bij de supermarkt, Kruidvat of Etos (vaak aanbiedingen).

In heel 2018 gaven wij uit:
- Boodschappen incl. slager/visboer/drogisterij: €4776,38. Per maand dus €398
- Afhaal/bestellen/lunchen: €1014. Per maand dus €84,50
- Voor uit eten/drogisterij etc. die we van eigen rekening of contant betalen vermoed ik gemiddeld €50 per maand

Alleen voor boodschappen dus zo'n €400,- (incl. verzorgingsproducten). Tel ik er ook thuisbezorgd/cafetaria/uit eten/afhalen etc. bij kom ik op ongeveer €530,-.

remzor wijzigde deze reactie 11-02-2019 00:08 (10%)

• waah
  • Laatst online: 21:43
Tehh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Lang leve de Lidl-luiers. 6 euro per pak. En werken perfect. Nooit doorlekken of andere problemen. En met een pak doe je ongeveer een week, dus voor 24 euro per maand ben je klaar d:)b

hebben nu, eenmalig, aldi-luiers. Prima voor overdag maar de nacht komt die niet droog door. Troep.

Wij (2 volwassen + kind van 2,5) geven gemiddeld 280 euro uit aan boodschappen. Bijna alles komt van de Lidl weg, en doen alleen boodschappen als we geen honger hebben :+ :D . Scheelt een hoop onnodige aankopen

Andere merkspullen komen bij de Jumbo weg, zoals Calvé Pindakaas. Maar dat zijn 3/4 artikelen misschien. Maar Jumbo e.d. zijn in veel artikelen een klap duurder. Zo halen wij wel eens van die bakjes met tapas-spul. Hamrolletjes met roomkaas enzo. Bij Lidl betaal je 1,60 per bakje. Bij Jumbo zijn die 2,70 :X . En de smaak is niet anders O-)

Vlees komt bij de lokale horeca-slager vandaan. Net zo duur als de Lidl, maar kwaliteit is veel beter!

We drinken verder vooral (bijna) suikervrije limonade. Slimpie en dat soort spul. Misschien 1x per maand, als we er echt zin in hebben, halen we een fles cola en sinas. Scheelt een hoop onnodige suikers en geld. (Een fles slimpie is ~1,70 en maak je 7 liter limonade mee)

Ook halen we geen koek en snoep meer in huis. Voor Miss Waah is suikers een grote valkuil. En zelf heb ik 0,0 beheersing geleerd en eet ik in een uurtje een pak speculaas op. Dus niet halen is de simpelste oplossing. Voor visite hebben we koeken die wij allebei zelf niet lusten :Y)

Drogisterij-artikelen kosten ongeveer 40 euro per maand. Duurste is de tandpasta, maar die is vaak bij Big Bazaar een klap goedkoper. En ik heb Rituals douchegel. Want dat vind ik gewoon lekker :Y) Dan maar 8,50 per bus :X

En dus luiers, ongeveer 30 euro per maand

Totaal dus ongeveer 350 euro per maand.

Met het geld wat we besparen (mijn ouders geven 800 per maand uit :X ) gaan we vaak uit eten, dagje sauna, en 4x per jaar op vakantie (2x wintersport, 2x Europa).

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:57

Arfman

Drome!

Knap van je dat je Slimpie drinkt, ik krijg dat bocht echt niet door m'n keel. Drink vaak ranja (KC, en niet de suikerarme variant) en heel af en toe sinas/cola (Fanta/Coca Cola en geen zero of andere suikerarme rommel). Als je het doet moet je het goed doen >:)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-04 14:45
Ik zie vooral cijfers voorbij komen van jonge gezinnen en stellen zonder kids. Hierbij wat info voor een wat ouder gezin: 2x volwassen, 3 pubers (13, 16 en 18) en een kat. Geen luiers meer dus 😉

We geven per maand zo’n €650 - €700 uit aan boodschappen. 90% daarvan halen we bij de AH maar we laten veel van wat we eten afhangen van wat er in de aanbieding is. We doen in het weekend 1x weekboodschappen en vanaf maandag koopt mijn vrouw ongeveer per 2 dagen het avondeten (plus wat er tussendoor op is). Doordat we door de week in principe geen alcohol, fris en chips komt het echter eigenlijk nooit voor dat ze onnodige (lekkere) dingen koopt. Hooguit een paar extra flessen wasmiddel die in de aanbieding zijn, maar die zijn nogal lang houdbaar dus dat betaalt zichzelf wel terug.

Al met al vind ik het een behoorlijk bedrag en ik heb het ook in de loop van de jaren zien oplopen. Deels ws doordat alles duurder is geworden en deels doordat de kinderen groter worden. Als ze zich niet volgevreten hebben met frikandelbroodjes, eten ze inmiddels (bijna) net zo veel als een volwassene. Een echte noodzaak om te bezuinigen is er niet, maar als ik eenvoudig wat zou kunnen besparen dan is dat altijd aantrekkelijk. Veel mogelijkheden zie ik niet. Boodschappen halen bij de Lidl zou kunnen, maar omdat ik een aantal zaken sowieso bij de AH haal is me dat de extra moeite van 2x winkelen, 2x in de rij voor de kassa e.d. niet echt waard. Online bestellen zou ook kunnen, maar daar verwacht ik ook niet al te veel van. We hebben een tijdje Picnic geprobeerd, maar met de aanbiedingen van de AH zijn we normaal gesproken goedkoper uit. En qua discipline doen we het volgens mij best aardig. Alleen voor het weekend komen er lekkere dingen in huis en dan vind ik het juist wel leuk om dat in de winkel zelf uit te zoeken.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:59
Hier alleenstaand en doe boodschappen wanneer ik iets nodig heb.
Bezit wel flink wat ruimte dus als het in de bonus is wil ik nog wel eens een complete jaarvoorraad wcpapier, shampoo of chips en dergelijke halen.

Ik schaar bij boodschappen ook de kruidvat, big bazar, hema, etc dus helemaal zuiver is het niet (vooral omdat ik vorig nog aan het inrichten was en een housewarming heb gegeven voor 45 man) maar ik ben dan gemiddeld €280 kwijt. Met €26 voor de bakker, €121 AH en €63 Aldi. De rest gaat naar slager voor BBQ vlees en huishoudelijke spullen.

Ik kijk dan vaak nergens naar en doe boodschappen vlak voordat ik ga eten maar doe dat wel gericht.
Eet vers en gevarieerd maar soms ga ik overboord door bijvoorbeeld €20 aan lamsvlees alleen voor mijzelf te kopen voor 2 dagen eten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:32

Aight!

'A toy robot...'

PilatuS schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:12:
[...]

Is het bij de zeflscan rustig doe ik dat. Voor mij persoonlijk veel sneller en nog nooit problemen gehad met iets scannen. Is het bij de zelfscan druk en rustig bij de kassa's dan ga ik gewoon naar de kassa. 9 van de 10x is het zelfscan voor mij en ik vind het heerlijk. Wat betreft gecontroleerd worden is dat misschien 1 van de 20x, dus dat kost vrijwel geen tijd over het geheel gezien.
Wat ik vooral fijn vindt aan een zelf scan is dat je het product niet 2x in je handen hebt. Ik leg alles meteen in mijn tas en dat is prettiger dan eerst alles in je mandje/kar, dan alles op de band en dan weer alles in je tas.

:D

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

• emerald star
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 02-04 14:39
Wij wonen vlakbij de grens met Nederland, in Knokke-Heist, wegens het prijsverschil doen wij 80% van onze inkopen, bij de Jumbo in Sluis, uitgave 110 euro per week, jaarlijkse besparing + 1000 euro, stukken goedkoper in Nederland, bij ons gaan wij naar de Colruyt.
Ook voor andere inkopen gaan wij de grens over, onze E fietsen kochten wij in Cadzand, besparing op de 2 fietsen, 1115 euro.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja, ik shop ook in Nederland, alleen voor aankopen met maaltijd en ecocheques kan dit niet en dat is nog goedkoper. Als mijn vrouw straks ook maaltijdcheques krijgt zullen we denk bijna alles in België kopen.

Met webshops laat ik het soms aan een Postnl punt aan de grens bezorgen en als dit kan bij familie die in Nederland woont. Voor bol.com maakt het niet uit trouwens of je in Nederland of België woont.

Marzman wijzigde deze reactie 11-02-2019 13:39 (10%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ClementL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-04 19:35
Zo, ik zie dat mijn uitgaven niet echt in lijn liggen met de norm.

Mijn huishouden bestaat uit twee volwassenen en een poes. Maandelijks zijn we zo'n 120-150 euro aan boodschappen kwijt. Wekelijks zo'n 5-10 aan groenten en fruit, 6.50 aan brood op de markt. We kopen altijd in bulk en seizoensgewassen. Vlees doen we niet aan, kaas gaat er niet heel hard doorheen.
Sausjes en snoeperijen halen we meestal bij de Xenos of op=op, uit de outlet-rekken. Zo hebben we nu effectief een lading woksaus voor ca. 2 cent per maaltijd. Overige boodschappen bij de super; dingen als beleg, pasta's, rijst en zuivel.
Drinken halen we (behalve melk) zelden. Op een paar pakken thee kun je best lang teren. Hierdoor houd ik geld over om zo nu en dan speciaalbier te halen.

Overigens hoeven we niet zo veel aan groenten uit te geven, onze vriezer begint zich steeds verder op te vullen. W.b.t. kattenvoer halen we gewoon het goedkoopste van de Lidl, aangevuld met kippenhartjes.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19:58
Vandaag ook maar weer eens gekeken wat wij afgelopen jaar aan boodschappen hebben gedaan. Ik had wel een idee wat het ongeveer was. Maar toch altijd wel fijn om te zien of dit ook klopt. Hier een gezin met 2 volwassenen en 3 kinderen.

Totaal aan boodschappen was afgelopen jaar €398,- per maand gemiddeld. Dit is inclusief artikelen voor persoonlijke verzorging, (Kruidvat/Etos etc) en uit eten (gebeurt niet zo vaak).

Lastige is dat dit niet helemaal zuiver is. Aangezien wij veel bij de Lidl/Aldi komen waar ze ook vaak andere dingen dan huishoudelijke artikelen hebben. Zit ook regelmatig kleding bij of iets van plantjes/decoratie etc. Daarnaast komen wij ook vaker bij de Action (zit in dit bedrag) en daar zit ook weleens iets anders bij.

Ik heb nu niet het idee dat wij heel erg opletten met boodschappen doen. Wel altijd vooraf een weekplanning maken voor het eten. Dan weet je wat je moet halen en stop je niet onnodige dingen in je karretje. Daarbij ook veel huismerk artikelen waarbij ik het verschil echt niet proef t.o.v. merkartikelen.

Zeker met groente/fruit/vlees kun je heel veel besparen door aanbiedingen en seizoensartikelen te kopen. Daarnaast heeft de Lidl ook veel met 30% korting stickers. Zeker vlees. Dan loont het zeker de moeite om dit groter in te kopen en in de vriezer te doen. Maar ook zuivel is vaan 30% korting met nog enkele dagen houdbaar.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Highfive95 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:51:
Vandaag ook maar weer eens gekeken wat wij afgelopen jaar aan boodschappen hebben gedaan. Ik had wel een idee wat het ongeveer was. Maar toch altijd wel fijn om te zien of dit ook klopt. Hier een gezin met 2 volwassenen en 3 kinderen.

Totaal aan boodschappen was afgelopen jaar €398,- per maand gemiddeld. Dit is inclusief artikelen voor persoonlijke verzorging, (Kruidvat/Etos etc) en uit eten (gebeurt niet zo vaak).

Lastige is dat dit niet helemaal zuiver is. Aangezien wij veel bij de Lidl/Aldi komen waar ze ook vaak andere dingen dan huishoudelijke artikelen hebben. Zit ook regelmatig kleding bij of iets van plantjes/decoratie etc. Daarnaast komen wij ook vaker bij de Action (zit in dit bedrag) en daar zit ook weleens iets anders bij.

Ik heb nu niet het idee dat wij heel erg opletten met boodschappen doen. Wel altijd vooraf een weekplanning maken voor het eten. Dan weet je wat je moet halen en stop je niet onnodige dingen in je karretje. Daarbij ook veel huismerk artikelen waarbij ik het verschil echt niet proef t.o.v. merkartikelen.

Zeker met groente/fruit/vlees kun je heel veel besparen door aanbiedingen en seizoensartikelen te kopen. Daarnaast heeft de Lidl ook veel met 30% korting stickers. Zeker vlees. Dan loont het zeker de moeite om dit groter in te kopen en in de vriezer te doen. Maar ook zuivel is vaan 30% korting met nog enkele dagen houdbaar.
Voor een gezin van 5 vind ik 398 inclusief persoonlijke verzorging best laag. Wij zijn met drie en zijn van €650 medio vorig jaar naar €350 gegaan. Overigens zonder voor gevoel in te leveren, het is vooral net een stukje bewuster kopen, iets meer op aanbiedingen letten en vooral de overstap naar Picnic. We kopen alleen nog het noodzakelijke, de impulsaankopen zijn er uit. Ook meer huismerken inderdaad, gewoon proberen is het devies. Bevalt het niet proberen we wat anders. Picnic is in mijn ervaring ongeveer 7 a 10% duurder dan Lidl, maar de tijdswinst die het me oplevert is me dat dubbel en dwars waard. Dan reken ik overigens de paar euro brandstof nog niet eens mee, dan is het verschil al een stuk kleiner.
Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True