Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:46
quote:
-World- schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:57:
[...]

maar voordat de aardappelen/bloemkool/broccoli oid koken, ben je vaak al 10 min. verder.
En voordat de aardappelen dan gaar zijn, is 20 min. toch wel het minimum.

(overigens maken 'wij' de groente ook altijd 'gaar', wat niet helemaal goed schijnt te zijn)
Snij die aardappel eens door midden. Dan heb je ze in 10 minuten gekookt ipv 20. Broccoli en aardappel in 1 pan, heb je nog minder afwas ook.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:22
2 volwassenen, vegetarisch (ik)/veganistisch (zij). Eens in de 6-8 weken rijden we de 2 uur naar Duitsland om bij Kaufland inkopen te doen (grotendeels goedkoper, en meer keuze m.b.t. vega/vegan met betere kwaliteit, en goedkopere alcohol/cosmetica). Daarbij halen we eens in de week aanbiedingen die we nodig hebben bij de supermarkt i.c.m. groente/fruit. Gemiddeld zitten we hierdoor aan € 300,- per maand.

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-10 11:16

Honesty

kattenneus!

Leuk topic,

2 volwassen, twee kids(11 en 9) 1 kat

wij zitten rond de 400 euro per maand, Ik doe altijd alle boodschappen en let zeer sterk op wat ik waar koop. Ik kijk iedere weekend wat er komende week in de aanbieding is en pas hierop aan wat wij eten en waar ik wat koop. dus maandag haal ik de boodschappen bij AH als daar de meeste ingrediënten van de maandagavondmaaltijd in de bonus zijn. De dag erna haal ik bij een andere winkel weer net wat daar iets goedkoper is. Fruit en groenten wat niet in de aanbieding is bij een van de vijf supermarkten die ik aandoe haal ik bij de turk. Brood maak ik of zelf, haal ik bij de Turkse bakker of gewoon in de supermarkt, voor tosit hebben we dat fabrieksbrood omdat dat het goedkoopste is.
Vlees en vis haal ik vaak in bulk bij de Sligro of de Makro(vaak zijn hele vleesdelen goedkoper) zo had ik van de week ribeye voor 15 euro per kilo en een goede ossenhaas(zuid Amerikaans) voor 26 euro de kilo.
Verder zit in die 400 euro per maand ook de nodige alcoholische versnaperingen die ik ook altijd in de bonus haal. Verder gaan we een paar keer per week ontbijten bij de hema met zijn tweeën of met /eende Kind(eren).
Ik vind zelf 100 euro per week geen geld voor de boodschappen, zeker niet als er ook regelmatig een flesje whiskey(malt) wordt gehaald en we eigenlijk niet op boodschappen bezuinigen, liefst willen we goede kwaliteit en dat mag best iets kosten. Maar 2,60 voor een onsje ossenhaas is misschien iets duurder dan een biefstukje bij de supermarkt, maar omdat ik groenten vers koop in plaats voorverpakt of bewerkt haal je dat zo weer terug.

festina lente

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Net mijn wekelijkse boodschappen gedaan voor €45... Items boven de €2 zijn een zak kattenbakgrit, een zak muesli, een krat bier, 340g cantharellen en 4 kiwi's. Kan dus nog veel goedkoper als ik goedkoper fruit zou nemen en het bier zou laten staan. :D

(Wat ga ik met de cantharellen doen? Een lekkere herfstschotel maken met een hele pompoen à €1,13)

Ik denk dat ik het vegan boodschappen doen redelijk door begin te krijgen. Als je een beetje slim koopt (seizoensgroenten) dan kan je super goedkoop koken. Ik heb nu genoeg voor vijf avondmaaltijden voor €9,50 en daarvan is dus meer dan de helft die cantharellen...

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Tree
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-10 10:34
2 volwassenen, wij zitten rond de 200 euro per maand. De meeste boodschappen laten wij bezorgen door Picnic, maar we lopen nog regelmatig nog even naar de supermarkt hier op de hoek om wat last minute dingetjes te halen

• lifeguard
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-10 09:14
Tree schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:42:
2 volwassenen, wij zitten rond de 200 euro per maand. De meeste boodschappen laten wij bezorgen door Picnic, maar we lopen nog regelmatig nog even naar de supermarkt hier op de hoek om wat last minute dingetjes te halen
Netjes. Zit hier alles bij in zoals verzorging / roken e.d. of echt puur het ontbijt lunch en diner?

Zelf zitten wij nu op ongeveer 70 euro per week met z'n drieën :) De ene week misschien 80 euro, en de ander 60. Op de lange termijn gemiddeld 70 per week.

• Rakward
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:28
Tree schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:42:
Ik snap echt niet hoe dat kan dat iedereeen zo weinig uitgeeft aan boodschappen.

Wij zitten voor ons 2'en rond de €600/maand, dat is enkel aan voedings, zelfs geen drank bijgeteld of andere producten zoals hygiene/huishoudelijk of spullen voor de 2 honden.

We zijn nu wel al ettelijke maanden de kosten bij aan het houden voor een overzicht. Maar we kunnen weinig vers koken doordat ik in volcontinu-systeem werk, avondschool doe(3 avonden/week!), en mijn vriendin werkt buiten full-time job ook nog een extra job en zorgt nog voor hulpbehoevenden familie-leden. En dan proberen we tussendoor nog te sporten. Dan heb je gewoon geen energie/tijd meer om patatten te schillen en groenten te wassen/bereiden ...

Let toch altijd goed op prijzen nochthans, maar vraag me echt af wat sommige mensen dan eten om zo laag uit te komen.

• Unif
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 20:35
Alleenstaand (met één kat)

Ik zit gemiddeld op € 98.76 per maand voor dit jaar.
Dit is incl. alles, zoals persoonlijke verzorging en schoonmaak spullen.

Ik rook echter niet, en drink geen alcohol.

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:59

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Rakward schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:58:
[...]

Ik snap echt niet hoe dat kan dat iedereeen zo weinig uitgeeft aan boodschappen.

Wij zitten voor ons 2'en rond de €600/maand, dat is enkel aan voedings, zelfs geen drank bijgeteld of andere producten zoals hygiene/huishoudelijk of spullen voor de 2 honden.

We zijn nu wel al ettelijke maanden de kosten bij aan het houden voor een overzicht. Maar we kunnen weinig vers koken doordat ik in volcontinu-systeem werk, avondschool doe(3 avonden/week!), en mijn vriendin werkt buiten full-time job ook nog een extra job en zorgt nog voor hulpbehoevenden familie-leden. En dan proberen we tussendoor nog te sporten. Dan heb je gewoon geen energie/tijd meer om patatten te schillen en groenten te wassen/bereiden ...

Let toch altijd goed op prijzen nochthans, maar vraag me echt af wat sommige mensen dan eten om zo laag uit te komen.
Ik vermoed dat bij jullie de grootste kosten post in het kan-en-klaar zit. Als je zelf kookt kan het velemalen goedkoper. :) maar... 600 euro per maand voor twee personen is wel erg hoog... dat is 300 pp.

_Dune_ wijzigde deze reactie 30-09-2018 15:41 (3%)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• pirke
  • Laatst online: 19:17
Grofweg 400 euro per maand voor twee volwassenen en twee kleine kinderen (0 en 1). Incl alles. We eten voornamelijk vers.

• Tree
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-10 10:34
lifeguard schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:50:
[...]

Netjes. Zit hier alles bij in zoals verzorging / roken e.d. of echt puur het ontbijt lunch en diner?

Zelf zitten wij nu op ongeveer 70 euro per week met z'n drieën :) De ene week misschien 80 euro, en de ander 60. Op de lange termijn gemiddeld 70 per week.
Dingen zoals shampoo, tandpasta enz kopen we altijd in bulk als het in de aanbieding is. Hier dus niet bij opgeteld maar ik denk dat het uiteindelijk aan het einde van het jaar gemiddeld niet heel erg uitmaakt, we hebben ook wel eens maanden waarin we ruim onder de 200 zitten.
Verder roken wij niet en drinken we nauwelijks alcohol, scheelt ook erg in de kosten ;)

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:27
Wij hebben zo'n 400 euro per maand aan boodschappen (inclusief wasmiddel, luiers, etc.). We drinken amper frisdrank en alcohol (scheelt flink in kosten). We eten over het algemeen wel redelijk wat vlees, weinig aardappelen met groente. Hier en daar een pakje (Knorr bijv.) en veelal koken met kruiden/kruidenpasta's.

Onze gezinssamenstelling is 2 volwassenen en twee kinderen (2 en 4,5). Wekelijks eten kinderen veel uit diepvries omdat ze op de kinderopvang eten, gemakshalve hebben we wel rijst uit de magnetron voor ze (omdat dit heel makkelijk meegeven is en onze eigen diepvries niet vol hoeft te liggen met rijst), dat is natuurlijk wel een stukje duurder.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:48
[...]

Ik kijk wel altijd naar de aanbiedingen bij de supermarkten in de buurt (route huis-werk) en zo bespaar je vaak wat. Normaal kost een bloemkool 2 euro, maar deze week zijn ze bij de Dekamarkt in de aanbieding voor 1 euro wat gewoon 50% scheelt. :) Ook de sperziebonen zijn daar van € 1,49 voor € 0,89 per 500 gram.
Voor morgen staan nog spruitjes op het menu, want die waren deze week bij de Aldi in de aanbieding voor € 0,89 i.p.v. € 1,89 voor 750 gram. :) En vlees wat met 30% korting wordt verkocht omdat het nog 2 dagen houdbaar is, is nog prima te eten. :)

Het totale bedrag wat je bespaart loopt zo wel geleidelijk aan op. Ik besteed zo'n 15 euro aan voeding per per persoon per week, en mijn collega vroeg mij ook hoe dat nu kon. Ik ga dan ook voor de maanden oktober en november alle bonnetjes bewaren en bijhouden hoeveel ik daadwerkelijk uitgeef aan voedsel. :)

(Voor verzorgingsproducten zoals shampoo en tandpasta en ook schoonmaakmiddelen is het een beetje lastig om dat bij te houden omdat ik de ene keer diverse zaken koop, en de maanden daarop niets daarvan omdat nog een kleine voorraad heb staan.)

Speel ook Airplane Manager | De moeilijke puzzel!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:04
2 volwassenen, hebben een budget van 425 euro per maand. Wij houden doorgaans enkele tientjes per maand over, deze gaat dan direct naar de spaarrekening. Ik zie dat anderen in dit topic het met minder doen en met kinderen, ik heb daar persoonlijk wel respect voor. Wel hebben wij twee katten die wij enkel Royal Canin voer geven, wellicht dat dat iets offset.

Wij kijken elke zondagochtend de aanbiedingen en doen dan in de middag de boodschappen voor de hele week. Zo hoeven we doordeweeks nooit naar de supermarkt. Ook bewaren wij alle bonnetjes en voeren dat in Excel. Zo hebben we al kunnen zien dat wij in de week van onze salarissen doorgaans extra luxe producten halen zoals Ben&Jerry ijs en een wat luxere kaas.

Toch ben ik tevreden met dit budget en zou ik het niet anders willen.

• missTweakers
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:02
Ik geef als 1-persoonshuishouden ongeveer 156 euro per maand uit aan boodschappen en lunch van werk (hierop kan ik nog bezuinigen als ik wil). Daarnaast dan nog 14 euro aan drogist dingen en 35 euro per maand aan kattenvoer en dergelijke (2 katten, zooplus webshop). daarbij koop ik vaak bij AH de 2e gratis aanbiedingen en bereken ik naar gebruik hoeveel ik ongeveer nodig heb tot ze weer in de aanbieding zijn (heb genoeg kastruimte en vriezerruimte).
kanttekening: ik rook en drink niet, dus dat scheelt wel in de kosten.

• miena21
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10-10 10:41
2 volwassen en 2 kinderen (4 en 0).

+/-700 per maand . Dat is inclusief persoonlijke verzorging, dus ook luiers.

Eerlijk gezegd kijk ik nooit zo heel bewust naar wat we kopen. Als het maar lekker, makkelijk en veelal gezond is.

Tegenwoordig bestellen we bij Picnic en heb wel het idee dat we nu goedkoper uit zijn omdat je wat bewuster dingen selecteert.

• pingkiller
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:01
Eenpersoonshuishouden: 300 euro voor de regulier boodschappen(inclusief wasmiddel/shampoo e.d.) bij supermarkt. Daarnaast nog iets van 100 per maand voor de ah to-go.

Stukje context:
Ik vermoed dat ik vooral veel uitgeef aan luxe etenswaren. De prijs neem ik eigenlijk niet mee in mijn overwegingen. Als ik drie dagen achter elkaar zin heb ik een goede rib-eye, dan koop ik dat.
Daarnaast ben ik ook lui, dus veel voorverpakt spul.

• thescorpi0n
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-10 07:42
[...]

Dan geef je dus alleen aan voeding zo'n 20 euro per dag uit. Ik heb het dan juist andersom, er is opzich niks mis met wat meer uitgeven voor je voeding als je dat wilt, maar als je actief aan het kijken bent naar je uitgaven snap ik het eerder niet hoe je aan 20 euro per dag komt. Wij zijn met z'n tween meestal zo'n 10 euro per dag kwijt, als we iets luxer eten een keer 15, en we letten niet eens echt heel actief op hoe duur iets is. We gaan wel elke dag naar de Lidl, dat scheelt al wel een hoop als je normaal alleen maar A-merken van de AH of Jumbo koopt, misschien dat daar het verschil in zit.

Wij zijn ook wel studenten, dus ondanks dat we niet heel erg op de prijs letten zullen we ook niet heel snel bakken met lamsrack gaan kopen of iets dergelijks. Maar meestal hebben we wel avondeten voor iets van 8-10 euro (kan je het meeste wel voor maken, als je een keer iets als spaghetti maakt ben je minder dan 5 euro kwijt), en dan nog een zak brood voor een euro voor ontbijt. Af een toe nog eens wat extras zoals koekjes, chocolade of ijs, maar dan zijn we ook wel klaar, en dat lukt bijna altijd onder de 15 euro.

thescorpi0n wijzigde deze reactie 01-10-2018 12:18 (18%)

• Poumelie
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 26-05 20:35
2 volwassenen: 300 euro per maand. (inclusief wasmiddel, tandpasta, etc).
Hebben allebei gemiddeld inkomen van 32 uur in de week. Dus beiden geen fulltime inkomen.

Doen alleen boodschappen bij de Lidl, heel soms iets wat ze daar echt niet hebben bij de AH.

overigens vind ik zo een vraag best contextloos.
Want hoe zit het dan met hoe vaak je uit eten gaat in de maand, of hoe vaak je elders kan eten (familie, vrienden, lunch op je werk, eventueel diners met werk, etc)
Dat heeft direct (eventueel grote) invloed op je maandelijkse uitgaven, maar dat staat er dus niet bij, dus wat zegt het dan nog eigenlijk?

• Rakward
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:28
_Dune_ schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:40:
[...]
Ik vermoed dat bij jullie de grootste kosten post in het kan-en-klaar zit. Als je zelf kookt kan het velemalen goedkoper. :) maar... 600 euro per maand voor twee personen is wel erg hoog... dat is 300 pp.
Ja waarschijnlijk wel
Onbekend schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:20:
[...]

Ik kijk wel altijd naar de aanbiedingen bij de supermarkten in de buurt (route huis-werk) en zo bespaar je vaak wat. Normaal kost een bloemkool 2 euro, maar deze week zijn ze bij de Dekamarkt in de aanbieding voor 1 euro wat gewoon 50% scheelt. :) Ook de sperziebonen zijn daar van € 1,49 voor € 0,89 per 500 gram.
Voor morgen staan nog spruitjes op het menu, want die waren deze week bij de Aldi in de aanbieding voor € 0,89 i.p.v. € 1,89 voor 750 gram. :) En vlees wat met 30% korting wordt verkocht omdat het nog 2 dagen houdbaar is, is nog prima te eten. :)

Het totale bedrag wat je bespaart loopt zo wel geleidelijk aan op. Ik besteed zo'n 15 euro aan voeding per per persoon per week, en mijn collega vroeg mij ook hoe dat nu kon. Ik ga dan ook voor de maanden oktober en november alle bonnetjes bewaren en bijhouden hoeveel ik daadwerkelijk uitgeef aan voedsel. :)

(Voor verzorgingsproducten zoals shampoo en tandpasta en ook schoonmaakmiddelen is het een beetje lastig om dat bij te houden omdat ik de ene keer diverse zaken koop, en de maanden daarop niets daarvan omdat nog een kleine voorraad heb staan.)
Ik heb nog nooit rekening gehouden met kortingen denk ik. :+
thescorpi0n schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

Dan geef je dus alleen aan voeding zo'n 20 euro per dag uit. Ik heb het dan juist andersom, er is opzich niks mis met wat meer uitgeven voor je voeding als je dat wilt, maar als je actief aan het kijken bent naar je uitgaven snap ik het eerder niet hoe je aan 20 euro per dag komt. Wij zijn met z'n tween meestal zo'n 10 euro per dag kwijt, als we iets luxer eten een keer 15, en we letten niet eens echt heel actief op hoe duur iets is. We gaan wel elke dag naar de Lidl, dat scheelt al wel een hoop als je normaal alleen maar A-merken van de AH of Jumbo koopt, misschien dat daar het verschil in zit.

Wij zijn ook wel studenten, dus ondanks dat we niet heel erg op de prijs letten zullen we ook niet heel snel bakken met lamsrack gaan kopen of iets dergelijks. Maar meestal hebben we wel avondeten voor iets van 8-10 euro (kan je het meeste wel voor maken, als je een keer iets als spaghetti maakt ben je minder dan 5 euro kwijt), en dan nog een zak brood voor een euro voor ontbijt. Af een toe nog eens wat extras zoals koekjes, chocolade of ijs, maar dan zijn we ook wel klaar, en dat lukt bijna altijd onder de 15 euro.
We kijken wel naar hoeveel we aan wat uitgeven maar het is moeilijk om te besparen.

Mijn vriendin kijkt ook totaal niet naar prijs/kg spijtig genoeg, heb haar eens uitgelegd waarom dat belangrijk was maar leek ze niet echt te snappen ...

Zelf kijk ik wel naar prijs maarja, ik moet iets hebben wat snel/makkelijk is en liefst nog wat gezond. Ik eet ook wel veel charcuterie enzo, dat valt ook soms duur uit.

Als we binnenkort wat meer tijd hebben (waarschijnlijk over 2 jaar pas) terug wat discipline in het vers koken steken maar voorlopig is het gewoon niet te doen.

Maar de prijzen in België zijn ook niet in ons voordeel, mijn broer gaat bv regelmatig in Nederland/Duitsland winkelen, voor mij is dat nog ver ...

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:12
Ik zit gemiddeld rond de €200 per maand inclusief verzorgingsmiddelen van de drogist.
In de weekenden is m'n vriendin er ook, en door de weeks dus alleen.
Ik zal de boodschappen eens apart opschrijven, dus echt alleen eten/drinken.
Het meeste haal ik bij de Lidl. En sommige dingetjes die ze daar niet hebben bij de AH. Of goede Bonus aanbiedingen.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black || Homey ||

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:31

SjoerdV nl

Ecologie, niet egocentrie

[...]

Mealprepping al eens overwogen?

• Smuggler
  • Laatst online: 23:12

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Wij hebben even een paar maanden niet zitten opletten met boodschappen doen, de pasjes van onze gezamelijke rekening waren een tijdje buiten gebruik, waardoor we het overzicht verloren.
Eerst zaten we rond de 250 per persoon per maand, en dat is toen we niet oplette gestegen naar 400 per persoon.
Kosten gingen hem zitten in:
Thuisbezorgd.
kant en klaar maaltijden.
snacks.

Dus vanaf 2 weken terug weer in een strak ritme en zitten nu weer op 160 euro voor 2 personen per maand.
Wat nu helpt is dat we niet meer de winkel ingaan, maar voor 40 euro eten uitzoeken op de jumbo website en alleen dat ophalen. Even streng zijn voor onszelf.

Gewoon sebastiaan

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:29
Wij zitten inmiddels ook rond de 400 euro per maand. 2 volwassenen met 3 kinderen en een kat.

Wel kopen we vaak groot in bij goede aanbiedingen. Zo staan er bijvoorbeeld 15 flessen limonadesiroop, 10 zakken kattenvoer, 10 pakken luiers etc in de voorraadkast.

Vooral melkproducten zijn de afgelopen 2 jaar flink gestegen. We kochten toen houdbare melk voor 60ct per liter dat zit nu rond de 90ct waardoor soms 'verse' al goedkoper wordt, alleen die vieze plastic 2liter containers zorgen voor een gore smaak aan de melk. Ik drink ongeveer een liter per dag.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Pater
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 20:13

Pater

Terry Tate

Ongeveer 300 euro per maand. Dit is voor 2 personen met 1 kat.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:24

Arfman

Drome!

Ondertussen zijn wij (2 volwassenen, 1 kind) gestegen naar zo'n 125 euro per week. We weten niet precies hoe het komt en soms is het ook "gewoon" 100 maar dan heb je een week waarin de koffiebonen en het wasmiddel op zijn en je zit weer aan 125. Ach ja.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• dvl-2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 24-05 12:49
Cobb schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:27:
Wij zitten inmiddels ook rond de 400 euro per maand. 2 volwassenen met 3 kinderen en een kat.

Wel kopen we vaak groot in bij goede aanbiedingen. Zo staan er bijvoorbeeld 15 flessen limonadesiroop, 10 zakken kattenvoer, 10 pakken luiers etc in de voorraadkast.

Vooral melkproducten zijn de afgelopen 2 jaar flink gestegen. We kochten toen houdbare melk voor 60ct per liter dat zit nu rond de 90ct waardoor soms 'verse' al goedkoper wordt, alleen die vieze plastic 2liter containers zorgen voor een gore smaak aan de melk. Ik drink ongeveer een liter per dag.
Hier nagenoeg dezelfde gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 3 kinderen (1,1 en 1jaar dus veeeel luiers :+ ) en 2 katten (royal canin). Gemiddeld zo rond de 375 per maand. In de basis €250 voor eten drinken, 50 voor bulk uitgaven (kattenvoer, wasmiddelen etc) en €75 voor luiers (pampers in superbulk - begin dit jaar 1x ingeslagen - doen we nog mee).

Koken altijd zelf voor de kinderen (geen olvaritpotjes oid) en ook fruithapjes maken we 'gewoon' zelf van vers fruit. Verder geven we ook geen andere onnodige suikers (pyama-papjes - kinderkoekjes etc etc).

Uiteraard letten we wel (volgens anderen zelfs 'extreem') op aanbiedingen.

Kan niet wachten totdat ze uit de luiers zijn - scheelt 20% op de boodschappenuitgaven - maar helaas duurt dat nog even.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:54
Gezin van 2 met een baby van bijna 6 maand. Sinds dat Joep er is zitten we op ongeveer 75 euro per week in de supermarkt en dan een 15 euro per week bij speciaalzaken (bakker, groenteboer, etc.). Daar zit dan alles in van voeding en verzorgingsproducten (luiers, wasmiddel, deo, etc.). Twee keer per maand komt daar dan nog een tientje bij van afhaal sushi/friet/etc. Komt neer op een kleine 400 euro per maand dus alles bij elkaar.

Werk in België en krijg maaltijdcheques die ik ook in België moet uitgeven. Proefondervindelijk gemerkt dat boodschappen daar gemiddeld toch zo'n 10% duurder zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wom schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:43:
Gezin van 2 met een baby van bijna 6 maand. Sinds dat Joep er is zitten we op ongeveer 75 euro per week in de supermarkt en dan een 15 euro per week bij speciaalzaken (bakker, groenteboer, etc.). Daar zit dan alles in van voeding en verzorgingsproducten (luiers, wasmiddel, deo, etc.). Twee keer per maand komt daar dan nog een tientje bij van afhaal sushi/friet/etc. Komt neer op een kleine 400 euro per maand dus alles bij elkaar.

Werk in België en krijg maaltijdcheques die ik ook in België moet uitgeven. Proefondervindelijk gemerkt dat boodschappen daar gemiddeld toch zo'n 10% duurder zijn.
Het is iets duurder inderdaad, maar met de maaltijdcheques toch wel weer leuk. 1 Euro nettoloon wordt 7,50 euro aan cheques ofzo. Het is jammer dat mijn vrouw ze niet meer krijgt bij haar nieuwe baan maar met alleen mijn Cheques komen we ook al een eind voor de wekelijkse boodschappen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:54
Marzman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Het is iets duurder inderdaad, maar met de maaltijdcheques toch wel weer leuk. 1 Euro nettoloon wordt 7,50 euro aan cheques ofzo. Het is jammer dat mijn vrouw ze niet meer krijgt bij haar nieuwe baan maar met alleen mijn Cheques komen we ook al een eind voor de wekelijkse boodschappen :)
Absoluut. Hier zijn ze ingevoerd ipv. een indexering van het loon. Het nettoverschil was erg groot te noemen, dus was een goede oplossing op deze manier. Lang leve België en zijn vreemde belastingregels :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:57

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Cobb schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:27:

Poeh, 400 euro per maand mét drie kinderen en een kat?
Damn, wij doen 400 euro met 2 volwassenen en een kat. Ik geef eerlijk toe dat ik dan het luxe broodje op kantoor in de week daar wel bij reken, maar dan nog.

En dan drink je nog een liter melk per dag ook. Wut?

Heb nou niet bepaald het idee dat we erg uitbundig boodschappen doen, af en toe misschien een kaasplankje en op zondag broodjes bij de bakker ofzo.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Gezinssamenstelling: 2 Volwassenen + 2 Kids ( 4 + 1j)
Gemiddeld 510 Euro per maand ( Komt mooi overzichtje uitrollen via Rabo Internetbankieren).
Daar zitten de luiers ,schoonmaak,alcohol etc. dan bij.
Gaan soms naar de Lidl , maar laten meestal PicNic komen. Heb het idee ( zoals hierboven werd genoemd ) dat sinds we bij PicNic boodschappen doen , we inderdaad iets goedkoper uit zijn.

degroot wijzigde deze reactie 04-10-2018 14:33 (8%)

www.degroot-it.nl

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-10 12:48
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen.
Gemiddeld 400 euro per maand incl cosmetica. Boodschappen bij de Jumbo en AH (bonus), af en toe Lidl.

We kopen veel luxe goederen zoals lekker vlees, drank, chips en andere lekkernijen voor het weekend. Lunch op het werk is er overigens niet bij gerekend.

Heb overigens wel het gevoel dat het minder kan maar willen niet inleveren op smaak of kwaliteit

• finsdefis
  • Niet online
Altijd interessant, maar inderdaad, zonder context kan je niet zoveel. Ben ook altijd wel benieuwd naar de gewoontes en achterliggende situatie van anderen.

Wij zijn met z'n tweeën + kat + fretje. Ik heb de kosten voor de huisdieren wel apart begroot omdat ik daar benieuwd naar was. Als ik het uitsplits zitten we op gemiddeld 240 euro boodschappen (incl. alle verzorgingsproducten) + 30-40 euro voeding / grit + 30-40 euro thuisbezorgd / afhalen.

Dat laatste heb ik bewust apart begroot om dat inzichtelijk te houden. Zo vallen drank, uitstapjes en uitgaan in onze boekhouding ook in een apart potje, omdat dat in een andere categorie dan levensonderhoud valt. Daar geven we bijna evenveel aan uit als aan boodschappen :')

• GrooV
  • Registratie: september 2004
finsdefis schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:08:
Altijd interessant, maar inderdaad, zonder context kan je niet zoveel. Ben ook altijd wel benieuwd naar de gewoontes en achterliggende situatie van anderen.

Wij zijn met z'n tweeën + kat + fretje. Ik heb de kosten voor de huisdieren wel apart begroot omdat ik daar benieuwd naar was. Als ik het uitsplits zitten we op gemiddeld 240 euro boodschappen (incl. alle verzorgingsproducten) + 30-40 euro voeding / grit + 30-40 euro thuisbezorgd / afhalen.

Dat laatste heb ik bewust apart begroot om dat inzichtelijk te houden. Zo vallen drank, uitstapjes en uitgaan in onze boekhouding ook in een apart potje, omdat dat in een andere categorie dan levensonderhoud valt. Daar geven we bijna evenveel aan uit als aan boodschappen :')
Drank is toch ook levensonderhoud? :P

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

finsdefis schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:08:

Tsjah, als je vaker buiten de deur eet, dan heb je natuurlijk minder boodschappen nodig. En als je veel meal prept, dan doe je twee keer zolang met hetzelfde. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik twee borden pak, puur omdat eigenlijk alle verpakkingen gemaakt worden voor drie of vier personen. Als ik dat zou meenemen als lunch, dan was het ook prima.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:29
Ik zal nog even toelichten waarom wij 400 euro per maand aantikken met 2 volwassenen, 3 kinderen en een kat.

We roken niet en drinken geen alcohol. Af en toe een biertje.
Frisdranken staan ook bijna op nul, we drinken water, limonade en melkproducten.

We gebruiken weinig schoonmaakmiddelen, meestal groenezeep, afwasmiddel en wat voor het toilet.
Mijn vriendin gebruikt weinig make-up, ik gelukkig ook niets.

We zouden iets meer groenten kunnen eten, nu delen we met zijn 5en meestal iets van 600gram (bonen, brocolli etc).

Mijn oudste (9) is niet zo'n stevige eter. Mijn jongste van 2,11 is uit de luiers.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:33
De eerste 9 maanden van 2018: per maand gemiddeld € 382,67.

We zijn met zijn vieren; 2 volwassenen, kind van 4 en kind van 2.
Dit is inclusief drogisterij-artikelen, zoals de luiers voor de kleinste.

We drinken weinig fris, eten weinig vlees, maar wel 5-6 keer per week 'echt gezond', dus met veel groentes.

Volgens mij scheelt het enorm dat ik graag kook. We kopen meer de basisproducten, zoals bloem, suiker, kruiden, rijst, groenten, enzovoorts.

'Pakjes' om mee te koken vindt ik gewoon niet leuk; 't geeft me totaal geen voldoening om daarmee bezig te zijn.

GZFan wijzigde deze reactie 04-10-2018 15:51 (3%)

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• vso
  • Laatst online: 21:06

vso

raap voor zijn recht

wij geven 350 per maand uit aan eten (gemiddeld) 2,5 + 2kids (en 2 katten)
,5 is oma die oppast en daarom mee-eet.

1) deel van de bezuinig(en) is dat opa een groente tuin heeft en met veel plezier zooi verbouwd en wij eten dat weer op ..
2) deel is dat oma die mee-eet ook een makro pas heeft, en we dingen in bulk halen die je als consument normaal wat meer kost.
3) Wij hebben 2 vriezers (1 klein en een grote), en een relatief grote voorraad kast.

Wij kunnen in principe 4 weken met gemak zonder boodschappen overbruggen,
* na 1 week is de verse groente en brood wel op.
* na 2 a 3 weken word de keuze beperkt

Mijn wederhelft houd zich tijdens de boodschappen enorm aan het lijstje, en in tegelstelling tot haar wederhelft (thats me) .. komt ze rond van 30 a 35 euro boodschappen .. ik ben nogal impuls aankoop gevoelig.

Wij koken in principe op "maat" het doel is vaak zodanig te koken dat het te weinig is om in te vriezen. Gebeurt dat wel dan word het restant ingevroren in 1 persoons bakjes. (kliekjes dag) oftewel voor de luie-dag

Kant en klaar (just add water) vermeiden we .. naast dat het veel gezonder is is het vaak goedkoper
Omdat we bulk inkopen, verpakken we ook alles kleinere porties. en weten we inmiddels hoeveel we van welk product verbruiken.
Afhankelijk van hoeveel verbruikt word kopen we ook veel of weinig in .. zo hoeven we zelden voorraad weg te gooien.
we kopen zelden duur in (beleg of normaal voedsel) en is dus transformers chololade pasta of mylittlepony beleg een echte tractatie als het er ooit is .. (vakantie bv)

een gouden regel die iemand ooit tegen me zei was
"begin met het goedkoopste, vind je het niet lekker neem je 1 stap duurder"

We vinden wasmiddel, tandpasta of macaroni/pasta maken teveel werk maar heel veel zaken kan je eigenlijk nog goedkoper alleen je moet voorjezelf het omslag punt bepalen van "gemak" vs economisch want zelf dingen maken kost ook veel tijd.

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-10 06:57

Notna

Where are you?®

Jeroenneman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:18:
[...]

Poeh, 400 euro per maand mét drie kinderen en een kat?
Damn, wij doen 400 euro met 2 volwassenen en een kat. Ik geef eerlijk toe dat ik dan het luxe broodje op kantoor in de week daar wel bij reken, maar dan nog.

En dan drink je nog een liter melk per dag ook. Wut?

Heb nou niet bepaald het idee dat we erg uitbundig boodschappen doen, af en toe misschien een kaasplankje en op zondag broodjes bij de bakker ofzo.
Hier zit ik op 85 euro per week gemiddeld met 2 volw. en 3 kinderen <9jaar + kat en hond, thuisbezorgd via de AH

Dat is voor alles (ook schoonmaakmiddelen etc.), excl. Eten voor de dieren. Als ik die erbij op tel zit ik op 110 denk ik.
We eten overigens dan overwegend veganistisch, met de bijbehorende Vegetarische Slager vleesvervangers voor op brood etc.

Notna wijzigde deze reactie 04-10-2018 16:23 (3%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

Notna schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:19:
[...]

Hier zit ik op 85 euro per maand gemiddeld met 2 volw. en 3 kinderen <9jaar + kat en hond, thuisbezorgd via de AH

Dat is voor alles (ook schoonmaakmiddelen etc.), excl. Eten voor de dieren. Als ik die erbij op tel zit ik op 110 denk ik.
We eten overigens dan overwegend veganistisch, met de bijbehorende Vegetarische Slager vleesvervangers voor op brood etc.
per week hoop ik? of is dit per persoon?

anders is mijn vraag, wat eten jullie ? :X

...

• Notna

Notna

Where are you?®

gekke-gerrit schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

per week hoop ik? of is dit per persoon?

anders is mijn vraag, wat eten jullie ? :X
Woops :+ week idd :P

• Lootbox
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16-10 23:04
Gemiddeld 180 euro per week, 3 volwassenen. Soms iets meer mits we eten halen of uiteten gaan.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zitten hier rond de 500 euro in de maand met zijn tweeën. Doen elke week boodschappen, en gaan dan eerst naar de Lidl voor de bulk, en dan naar de AH voor de rest.

Kopen dan wel altijd minimaal 1 beter leven ster, en goed gevangen vis. Goede wijn en een speciaalbiertje houden we ook van. Gaan gemiddeld 1x per maand uit eten.

Voor de huishoudelijke zaken als koffie, zeep, wasmiddel en tandpasta houden we de aanbiedingen wel in de gaten. Voor de rest niet. Denk dat er flink wat vanaf zou kunnen, maar moet heel eerlijk zeggen dat het niet hoeven opletten wat ik in de kar gooi voor mij toch wel een soort van geluksmomentje is...

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01:35
Wij zitten op minder dan 200 euro per maand met twee personen.
Elke week boodschappen, voornamelijk bij de Lidl en de XXL aanbiedingen zijn daar erg goed(koop) :Y

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:12
Smuggler schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:05:
Wat nu helpt is dat we niet meer de winkel ingaan, maar voor 40 euro eten uitzoeken op de jumbo website en alleen dat ophalen. Even streng zijn voor onszelf.
Dat is idd handig. Dan kan je ook niks pakken wat je eigenlijk niet nodig hebt.
En sommige winkels brengen het zelfs gratis thuis vanaf een bepaalt bedrag. Jammer dat we hier in de buurt geen Ah of Jumbo pick-up point hebben.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black || Homey ||

• dvl-2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 24-05 12:49
Als ik de verschillende reacties zo lees is het zo makkelijk nog niet om deze met elkaar te vergelijken. De grootste verschillen lijken niet eens door de gezinssamenstelling of het wel/niet op aanbiedingen letten te komen maar vooral door wat er gekocht word en levenstijl.

Kijk ik naar onszelf dan:
- eten we weinig vlees/vis (slaan geregeld dagen over of nemen een ei te nemen ipv een stukje vlees).
- geen wijn, sterke drank, koffie, frisdrank, fruitsap etc etc. Veel water, wat limonade en misschien 2 kratjes bier per jaar voor tijdens verjaardagen
- veel verse groenten (geen zakjes) en fruit. Wel seizoensgebonden (geen kersen en aarbeiden in januari bijv).
- nooit kant-en-klaar
- nooit afhaal/thuisbezorgd
- nooit uit eten
- nooit in bedrijfkantines/tankstations
- altijd 'meal-prepping'

Niet dat we niet meer kunnen uitgeven maar wij halen 0,0 voldoening aan het consumeerderen. Daarbij denken wij goed te doen aan het ontwijken van zoveel mogelijk toegevoegde 'rommel' (suikers/zout etc) en kopen daarom maar minimaal producten uit potjes/zakjes/pakjes/flesjes en laten dat nou net dure producten zijn.

Tijdens mn studententijd (10j terug) was de keiharde huisregel: avondmaaltijd nooit meer dan 2 euro per persoon. Daardoor hebben we een manier van koken aangeleerd en dat gebruiken we nog steeds, al is die 2 euro nu meer richtlijn dan een keihard maximum.

Dit bovenstaande is - als ik het goed inschat - precies het tegenovergestelde van bijv. MikeyMan
MikeyMan schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:00:
Kopen dan wel altijd minimaal 1 beter leven ster, en goed gevangen vis. Goede wijn en een speciaalbiertje houden we ook van. Gaan gemiddeld 1x per maand uit eten.
Het is voor iedereen een keuze.

• Jwlb
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-10 11:35
Rakward schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:58:
[...]

Ik heb nog nooit rekening gehouden met kortingen denk ik. :+

[...]

We kijken wel naar hoeveel we aan wat uitgeven maar het is moeilijk om te besparen.
Je hebt zelf de oplossing al genoemd denk ik. Voor ons korting iets wat aan twee kanten snijd. Enerzijds zorgt het ervoor dat je goedkoper boodschappen kan doen, anderzijds is het ook een stimulans om nog meer te varieren. In de zin van "Ow, de pompoen is in de aanbieding, wat zullen we daarmee doen deze week?"

voor ons houd dit in dat we met de weekbooschappen, als we de lijst maken direct even Appie opengooien met de aanbiedingen van de week. Kost ons dus geen extra tijd. We nemen ook niet de moeite om naar andere supermarkten te gaan. One-stop-shopping.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dvl-2 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:31:
Als ik de verschillende reacties zo lees is het zo makkelijk nog niet om deze met elkaar te vergelijken. De grootste verschillen lijken niet eens door de gezinssamenstelling of het wel/niet op aanbiedingen letten te komen maar vooral door wat er gekocht word en levenstijl.

Kijk ik naar onszelf dan:
- eten we weinig vlees/vis (slaan geregeld dagen over of nemen een ei te nemen ipv een stukje vlees).
- geen wijn, sterke drank, koffie, frisdrank, fruitsap etc etc. Veel water, wat limonade en misschien 2 kratjes bier per jaar voor tijdens verjaardagen
- veel verse groenten (geen zakjes) en fruit. Wel seizoensgebonden (geen kersen en aarbeiden in januari bijv).
- nooit kant-en-klaar
- nooit afhaal/thuisbezorgd
- nooit uit eten
- nooit in bedrijfkantines/tankstations
- altijd 'meal-prepping'

Niet dat we niet meer kunnen uitgeven maar wij halen 0,0 voldoening aan het consumeerderen. Daarbij denken wij goed te doen aan het ontwijken van zoveel mogelijk toegevoegde 'rommel' (suikers/zout etc) en kopen daarom maar minimaal producten uit potjes/zakjes/pakjes/flesjes en laten dat nou net dure producten zijn.

Tijdens mn studententijd (10j terug) was de keiharde huisregel: avondmaaltijd nooit meer dan 2 euro per persoon. Daardoor hebben we een manier van koken aangeleerd en dat gebruiken we nog steeds, al is die 2 euro nu meer richtlijn dan een keihard maximum.

Dit bovenstaande is - als ik het goed inschat - precies het tegenovergestelde van bijv. MikeyMan

[...]

Het is voor iedereen een keuze.
Nouja, tegenovergestelde...

Wij doen ook niet aan pakjes en kant en klaar... Eten zeker ook niet elke dag vlees of vis. Maar vooral veel groente ook. Houden wel van lekkere spullen. Brood komt van de bakker bijvoorbeeld.

Haal ook niet perse voldoening uit zoveel mogelijk uitgeven hoor. Maar het doet me altijd wel realiseren dat we het goed voor elkaar hebben samen. Lastig uit te leggen misschien.

• Lollercopter
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:33
Mag ik nog een tip geven mensen:

Ga op zaterdag naar de markt ! Wij kopen nu het grootste deel van de groente + fruit + kaas op zaterdag op de markt, daar kan je met gemak bijna de hele week mee doen. De markt is veel veel goedkoper maar voor mij nogbelangrijker: de kwaliteit is ongelooflijk goed.

Ik zweer het, wij kochten altijd van die voorgesneden kaas plakken van de AH of Dirk. Wat een bagger is dat natuurlijk. Nu kopen we een groot stuk kaas en zodra je daar 1 plakje van neemt dan denk je: WTF :9~ .
Die smaak is gewoon niet te vergelijken met de rommel (ook grote stukken kaas) die ze in de supermarkt verkopen _/-\o_ Groente idem dito. Geen tijd is geen excuus die markt is er bijna heel de dag, gewoon lekker voor of na ontbijt lekker daarheen beetje struinen, stroopwafels halen, verse vis ? Het is tijd voor de grote middelvinger naar de grootgrutters met hun voorverpakte luie mensen meuk.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 3 tieners
Boodschappen voor circa € 150/week. Inclusief cosmetica.
De oudste twee kinderen nemen dagelijks verse broodjes en flesjes (fruit)water mee naar school om daar niet de kantine in te hoeven te duiken. Verder eten we 3x/week vlees (inclusief gehakt of kipfilet in pasta etc) en 2x/week vis. Er ligt altijd verschillende soorten fruit. Exclusief uit eten, ca 1x/maand (kost ook zo'n € 150).
Met name de vis is vrij duur, alleen aan kosten voor de vis kom je al snel op 15 tot 20 euro per maaltijd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Barryke
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 08:20

Barryke

blauw

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdieren: Chinchilla's
Eetpatroon: Gezond
Frequentie boodschappen: Wekelijks

Een gemiddelde maand: 360 euro.
- Afhaal boodschappen (1x weeks Jumbo) = 230 euro / maand
- Lokaal spoedje (1x weeks bakker/slager/supermarkt) = 50 euro / maand
- Afhaal / HelloFresh / onderweg = 80 euro / maand

Een groot verschil was
- dat wij begonnen met 1x week boodschappen ipv steeds op weg naar huis door de supermarkt lopen.
- daarna afhalen bleek een uitkomst dankzij snelle (!) pickup-point locatie op woon-werk route. Door de digitale boodschappenlijst blijft er minder aan je vingers plakken.
- nieuw eetpatroon waarin we minder + gespreid over dag + meer fruit eten.

Barryke wijzigde deze reactie 05-10-2018 13:25 (18%)

Error 304: Please hit any user to continue.

• fo0
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15:55
2 volwassen en 1 kind. Ongeveer 50 euro per week tegenwoordig. Grote boodschappen doen we nu over de grens in Duitsland; vaak met vlees en al rond de €35,- per week kwijt. Overige 15 euro gaan naar boodschappen die te Nederlands zijn en dus in Nederland moeten halen.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:09
fo0 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:13:
2 volwassen en 1 kind. Ongeveer 50 euro per week tegenwoordig. Grote boodschappen doen we nu over de grens in Duitsland; vaak met vlees en al rond de €35,- per week kwijt. Overige 15 euro gaan naar boodschappen die te Nederlands zijn en dus in Nederland moeten halen.
Is het daar zo goedkoop of leven/kopen jullie heel bewust?
Wij zijn met de zelfde gezinssamenstelling (dochter van 13) tussen de 100,- en 150,- kwijt per week en dan halen we ook nog 1 keer in de maand vlees bij de slager en wekelijks kaas bij de kaasboer.

D.deJong wijzigde deze reactie 06-10-2018 17:24 (18%)

• fo0
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15:55
D.deJong schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:21:
[...]

Is het daar zo goedkoop of leven/kopen jullie heel bewust?
Wij zijn met de zelfde gezinssamenstelling (dochter van 13) tussen de 100,- en 150,- kwijt per week en dan halen we ook nog 1 keer in de maand vlees bij de slager en wekelijks kaas bij de kaasboer.
Wij zijn van de randstad naar oost Nederland verhuist. We wonen ongeveer 1km van de grens en Duitsland is op vele vlakken goedkoper qua boodschappen. Het is niet voor niets dat ook vanochtend de parkeerplaats voor 50% Nederlandse kentekens bevat.

We hadden vandaag we trouwens iets meer want luiers. Ook tanken we gelijk E10.

• Aliene
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:11
Wij hebben dit jaar met twee volwassenen 235 euro per maand uitgegeven aan boodschappen. Daarnaast koopt mijn partner lunch op werk en halen we ongeveer 1x per maand eten af, wat nog zo'n 65 per maand kost. Dus 300 in totaal inclusief drank en ook het grootste deel van de verzorgingsproducten.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Wij zijn ook met 2 personen en zijn rond de 300 euro per maand kwijt. Alles, met uitzondering van spullen voor de 2 katten en uit eten (dat laatste zit op minder dan 50 euro per maand). Wij werken beide fulltime.

Patatten neem ik aan dat je aardappels bedoelt? Die hoef je niet te schillen. Gewoon 's morgens even in de magnetron (in de schil) en dan 's avonds opbakken (gebakken aardappelen). Groente gewoon kopen in grote zakken (diepvries). En de belangrijkste: een vriezer kopen, en als je kookt voor 4 personen koken en de helft in de vriezer gooien. Wij hebben altijd een dag "restjes" op het menu staan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-10 08:14

MrBubbles

Ik mis je

75-100 euro per week als ik alleen ben. Maar ik let dan ook nergens op.

I didn't ask for this, I was chosen.

• Ewoudb
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:54
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 2 kinderen (5 en 6)
Huisdieren: toy poedel, krijgt voer wat we krijgen op de weggeefhoek. Eet verder niet veel.
Eetpatroon: Gezond
Frequentie boodschappen: Wekelijks en soms wat losse boodschappen.

We geven rond de 50 a 70 euro uit per week.
Groenten en fruit komt van de markt.

Dagelijks vlees, we hebben nu bij de slager ongeveer 35 kilo koe ingekocht. Qua kosten scheelt dit enorm en het vlees is stukken beter.
Hierdoor kan het week bedrag omlaag

In weekend verse bolletjes en vleeswaren. Doordeweeks brood uit de vriezer en goedkoper beleg.

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
gezinssamenstelling: 2 volwassenen + drie kids (11,9,6)
geen huisdieren.
Eetpatroon: Gezond, liever kwalitatief goed, en dan wat minder, denk bv aan vlees. Liever iets minder vlees van de slager dan een pan vol kiloknallers. Brood altijd van de bakker. 's weekends vaak een toastje, kaasje en worst. Weinig alcohol en weinig frisdrank. Oudste zwemt heel veel (10 uur pw), en eet ook heel veel. Veel proteine bevattende snacks voor na de training, nootjes e.d.

650 a 700 euro per maand.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:05
Gezinssamenstelling: 1 volwassen
Huisdieren: Geen
Eetpatroon: Simpel en gezond
Frequentie boodschappen: Heel weinig

Sinds dat ik eigenlijk "ziek" ben geworden, let ik erg op en leef ik heel sober en heel minimaal. Ik geef zo weinig aan boodschappen uit (kost teveel energie en online vind ik zonde van mijn geld voor bezorgkosten/kan niet alles krijgen) en doe soms gewoon 2 weken geen boodschappen. Ik haal groente/vlees/vleeswaren en brood en dan ben ik weg en alles met de snelscan.
Ik haal vleeswaren bij Hema en daar doe ik soms 1 week mee voor nog geen € 12,50-€ 15 incl brood en ga meestal na 18 uur.
Mijn boodschappen haal ik bij AH en meestal in de bonus en dan koop ik groot in dus ben dan in 3 weken een keer € 60 kwijt maar ook soms minder. Tussendoor doe ik geen boodschappen.

Daarnaast ga ik nu maar eens aanleren om via Eko Plaza een groentekrat voor € 12,50 in te kopen per week. Dus het zal ongeveer rond de € 50 per week zijn maar ook € 30 per week terwijl ik voorheen toch wel veel meer kwijt was want ik haalde vaak verse vis, veel groente, veel vlees etc terwijl ik nu maar AH bonus haal en alles in grootverpakking en invries zodat ik weken verder kan.
Ik eet zo min mogelijk aardappelen/rijst en pasta.

itsalex wijzigde deze reactie 04-02-2019 07:32 (8%)

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik hoop voor je dat je sober bedoelt en niet somber.. Lijkt me anders zo depressief ook ;)

• HereIsTom
107mb schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:52:
gezinssamenstelling: 2 volwassenen + drie kids (11,9,6)
650 a 700 euro per maand.
Kopen jullie alleen in dure winkels of gooien jullie ook veel weg, want is wel heel veel per maand aan eten?

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:51

Fiber

Beaches are for storming.

HereIsTom schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:47:
[...]

Kopen jullie alleen in dure winkels of gooien jullie ook veel weg, want is wel heel veel per maand aan eten?
Die snap ik even niet. Ongeveer 675 Euro per maand met 5 personen is ongeveer een kleine 32 Euro per persoon per week. Dat vind ik zeker niet overdreven veel. Ik ken mensen die meer aan roken uitgeven... O-)

Fiber wijzigde deze reactie 03-02-2019 23:05 (5%)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• HereIsTom
Ja das helemaal zonde van het geld!

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:13
Mijn woonsituatie nu:

Volwassenen: 1
Babies/Kinderen: 0
Huisdieren: geen
Eetpatroon: van simpel tot uitgebreid

Ik geef tussen de 30 en 45 uit per week

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:35
2 volwassenen, 2 kinderen onder de 3. Ongeveer 400eu per maand (we laten alles bezorgen door de Appie). Dat is nog ex. luiers :+

• Fitzierpi
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 05-10 10:59
mwa schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:12:
2 volwassenen, 2 kinderen onder de 3. Ongeveer 400eu per maand (we laten alles bezorgen door de Appie). Dat is nog ex. luiers :+
Weet niet of dit topicvervuiling is, maar what the hell, als ik jou ermee help. Luiers bestellen we tegenwoordig bij Amazon (Prime). Scheelt enorm! Bij Amazon 33,65 euro voor een maandpakket. Bij bol.com of Wehkamp kost datzelfde pakket 45,19 euro. Weet niet hoeveel ze in een fysieke winkel kosten, maar lijkt me niet dat je ze daar goedkoper kunt krijgen. Nu ik toch Amazon aan het promoten ben: ook Whiskas (Senior) kattenvoer is veel goedkoper, namelijk 2,63 euro per kilo. Bij Zooplus betaal je daar 4,11 per kilo voor. En bij een Pet's Place nog meer.

Edit: typos

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:35
Fitzierpi schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:06:
[...]

Weet niet of dit topicvervuiling is, maar what the hell, als ik jou ermee help. Luiers bestellen we tegenwoordig bij Amazon (Prime). Scheelt enorm! Bij Amazon 33,65 euro voor een maandpakket. Bij bol.com of Wehkamp kost datzelfde pakket 45,19 euro. Weet niet hoeveel ze in een fysieke winkel kosten, maar lijkt me niet dat je ze daar goedkoper kunt krijgen. Nu ik toch Amazon aan het promoten ben: ook Whiskas (Senior) kattenvoer is veel goedkoper, namelijk 2,63 euro per kilo. Bij Zooplus betaal je daar 4,11 per kilo voor. En bij een Pet's Place nog meer.

Edit: typos
Daarom zei ik ook ex. luiers >:) De pampers gaan bij ons inderdaad via Amazon (prime), de goedkopere luiers (Etos) als het 1+1 is.

Daarnaast: luierinfo.nl _/-\o_

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-10 10:29
Huis: samenwonend met vriendin
Huisdieren: geen
Luiers: niet nodig
Eetpatroon: altijd ontbijten, eten klaarmaken voor de lunch en praktisch iedere dag zelf koken
Frequentie boodschappen: 3 á 4 keer per week totaal

Gemiddelde maand per persoon: 150 euro, totaal dus ongeveer 300 (berekend over het afgelopen half jaar).
Hierin zit een wekelijks biologisch groentepakket, met daarbij dito brood. Ook schoonmaakmiddelen, toiletpapier, etc. 1 á 2x per week eet er wel iemand mee.

Meerdere keren per week echt lekkere producten zoals paddenstoelen, vis, vlees, tofu, kazen. Omdat we veel zelf koken altijd wel een paar THT producten.

Tomino wijzigde deze reactie 04-02-2019 11:20 (11%)

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Hier nog altijd EUR 80,00 per week (2v, 2k (12,10)) = 20,00 per week p.p.
Denk er over om naar EUR 85,00 te zetten i.v.m. maandverband die nu extra is geworden.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Huishouden: alleenstaand
Huisdieren: twee katten

Eetpatroon: vegan; ontbijt: muesli met plantaardige zuivel; lunch: boterhammen met hummus, daarbij altijd verse paprika, wortel, tomaatjes, etc; avondeten: ik kook 1 à 2x per week en kook dan altijd in één keer voor 4-6 maaltijden.

Boodschappenpatroon: Ik doe 1x per week boodschappen en ik koop zo min mogelijk bij de supermarkt. Groente en fruit bij de groenteboer, brood bij de echte bakker, spullen voor de katten bij de dierenspeciaalzaak, tofu en kruiden bij de Chinese toko, cosmetica en schoonmaakspullen etc bij Kruidvat, Action, OP=OP etc. en wat ik dan nog niet heb haal ik bij de AH XL. Dat zit allemaal onder één dak in het winkelcentrum onder mijn appartement dus super handig. :)

Kosten: zo'n €50 per week. Ik overweeg serieus om te kappen met alcohol, dat zou al snel ruim een tientje per week schelen.

• Unif
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 20:35
Huishouden: alleenstaand
Huisdieren: één kat

Boodschappenpatroon: één keer per week naar de Lidl en Boni, eerst kijken wat er in de aanbieding is, en dan een week menu maken.
Goede aanbieding koop ik groot in.

Kosten: Vorig jaar kwam ik gemiddeld uit op € 92.84 per maand.

• CaLeX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:38

CaLeX

Maar NC'walst'liever

CaLeX schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:08:
Voor 2 volwassen en een baby van 5 maanden geven we dit jaar gemiddeld 577,- per maand (~135 per week) uit bij supermarkten & drogisterijen.

Biologisch vlees, speciaal bier en luiers hakken er wel in. Al heb ik geen specificatie van deze kosten.
Gemiddeld hebben we in 2018 583,- per maand uitgegeven aan boodschappen, hier zit alles in behalve lunch op kantoor. Dat gaat van onze eigen rekeningen af.

(alles = supermarkten + drogisterijen + speciaalzaken als slijters/slagers e.d. + Hellofresh achtige dingen)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Notna

Notna

Where are you?®

Vorig jaar, gemeten over 52 weken zitten we nu op €106.6 gemiddeld per week voor een gezin van 2 volwassenen, 3 kinderen <9 jaar oud.

Hierbij zit inbegrepen drogisterij artikelen (maandverband, brufen, vitamines, schoonmaakmiddelen, toilet- en keukepapier etc.), geen vlees/vis (eten we niet), soms wat alchohol (ad nihil ) alles thuisbezorgd en gekocht bij de AH XL. Verder 0.0 extra kosten aangezien we van te voren alles inplannen en dan ook bestellen (indien niet online verkrijgbaar, halen we het bij de AH handmatig, zit in de berekening meegenomen)

Voor ons tikken de vleesverangers met name flink aan, als ook de flinke hoeveelheden aan brood die daarbij te pas komen. We zouden een stuk goedkoper kunnen uit zijn als we naar de lokale turk zouden gaan en meerdere supermarkten zouden aandoen voor o.a aanbiedingen, maar hier komt een stukje gemak bij kijken. Ik werk 60 uur per week, mijn vrouw 24 uur in de zorg op onmogelijke tijden, 3 kinderen op 2 verschillende scholen met 4 verschillende sociale activiteiten (muziek, sport) etc. Ik vind het wel best gezien ik het kan betalen. Maar als het zou moeten zou ik toch zeker per direct ruim 20 euro per maand kunnen zakken.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Albantar schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:00:
Kosten: zo'n €50 per week. Ik overweeg serieus om te kappen met alcohol, dat zou al snel ruim een tientje per week schelen.
Ik was in de veronderstelling dat je een gezin had. Anyway, ik koop bier altijd in de aanbieding (biernet.nl) en niet meer dan EUR 10,00 per krat van 24. Ik kan er twee weken mee doen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

PcDealer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:48:
Ik was in de veronderstelling dat je een gezin had. Anyway, ik koop bier altijd in de aanbieding (biernet.nl) en niet meer dan EUR 10,00 per krat van 24. Ik kan er twee weken mee doen.
Bier koop ik ook à €10 per krat, gewoon wat er op dat moment in de aanbieding is bij de Appie. Maar ik lust ook wel eens een lekker wijntje, en eens in de zoveel tijd koop ik een flesje single malt, vooral dat tikt aan. :D

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
1 volwassen 30 + 2 poesjes
in maand januari 2019.
=
200,93 euro.
Luxe producten zoals whiskey en sigaren niet inbegrepen.

Dus gok zo rond 180 - 230 per maand. Kan goedkoper, maar voor de rest best netjes.

Ivysaur wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:23 (15%)

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 01:51
Albantar schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Bier koop ik ook à €10 per krat, gewoon wat er op dat moment in de aanbieding is bij de Appie. Maar ik lust ook wel eens een lekker wijntje, en eens in de zoveel tijd koop ik een flesje single malt, vooral dat tikt aan. :D
Maar dan ben ik benieuwd, als je af en toe iets lekkers (of dat nu wijn/bier/chocola/whiskey) haalt voor jezelf/huishouden. Wat maakt dat uit?
Als je iedere maand een dure fles single malt haalt van €50á100 is het natuurlijk een ander verhaal, maar sporadisch?...
Ik begrijp best dat dit topic handig is om bewust te worden van je boodschappen(ge)(be)drag, maar dat hoeft naar mijn idee niet te betekenen dat je het perse laag moet houden.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Remy!!!! schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:32:
[...]

Maar dan ben ik benieuwd, als je af en toe iets lekkers (of dat nu wijn/bier/chocola/whiskey) haalt voor jezelf/huishouden. Wat maakt dat uit?
Als je iedere maand een dure fles single malt haalt van €50á100 is het natuurlijk een ander verhaal, maar sporadisch?...
Ik begrijp best dat dit topic handig is om bewust te worden van je boodschappen(ge)(be)drag, maar dat hoeft naar mijn idee niet te betekenen dat je het perse laag moet houden.
Nee klopt, als je het kan betalen, waarom dan niet? Maar zoals je zegt is het wel goed om je bewust te zijn van hoeveel je uitgeeft. :)

• coinman63
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:43
Ik heb hier al vaker gekeken en me verbaasd over de vaak erg lage bedragen. Wij (gezin met twee volwassenen en twee tienerjongens, goudvis) zetten maandelijks 750 euro opzij voor boodschappen. Dat is inclusief kleine verzorgende zaken die we bij de supermarkt halen, maar exclusief:
- lunch op het werk (3-4 keer per week)
- bezorgen (meestal 1 keer per week pizza voor de jongens)
- cosmetica/wasmiddel
- uit eten
- aankopen door de tieners in de pauze/op stap
- sterke drank
We komen eigenlijk altijd tekort en leggen dan uit de lopende rekening nog 50-150 euro per maand bij.
We doen wel vaak dagelijks boodschappen en gaan naar slager, kaaszaak e.d. Naar de Sligro of Hanos gaan is voor mij geen besparing, want daar wordt ik zo hebberig van dat het budget zeker overschreden wordt.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

coinman63 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:02:
Ik heb hier al vaker gekeken en me verbaasd over de vaak erg lage bedragen. Wij (gezin met twee volwassenen en twee tienerjongens, goudvis) zetten maandelijks 750 euro opzij voor boodschappen. Dat is inclusief kleine verzorgende zaken die we bij de supermarkt halen, maar exclusief:
- cosmetica/wasmiddel
- uit eten
- sterke drank
We komen eigenlijk altijd tekort en leggen dan uit de lopende rekening nog 50-150 euro per maand bij.
We doen wel vaak dagelijks boodschappen en gaan naar slager, kaaszaak e.d. Naar de Sligro of Hanos gaan is voor mij geen besparing, want daar wordt ik zo hebberig van dat het budget zeker overschreden wordt.
Die goudvis moet echt de deur uit, daar loop je op leeg! :+

Een mogelijk issue is dat dagelijks boodschappen doen, dan heb je gewoon minder grip op wat je uitgeeft. Probeer dat vooral terug te brengen. En wellicht ook eens in kaart brengen hoeveel je nou precies per week uitgeeft aan wat voor boodschappen, bijvoorbeeld uitgesplitst naar ontbijt/lunch, avondeten, fris/wijn/bier, etc. wellicht dat je dan een post ziet die eruit springt.

€800 à €900 per maand kom je dus op uit voor boodschappen voor vier personen. Op zich is dat niet eens zo verschrikkelijk veel, ik zit in mijn eentje (plus twee katten) op zo'n €200 per maand. En twee tieners kosten waarschijnlijk ook vrij veel aan frisdrank, wat ik niet koop. Maar als je op je boodschappen wil besparen dan zou dat zeker mogelijk moeten zijn!

Albantar wijzigde deze reactie 04-02-2019 15:13 (3%)

• PromWarMachine
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 23:23

PromWarMachine

Forsaken Archer

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Bedrag per maand aan boodschappen: ca €400

Bijzonderheden:
> Ik heb diabetes type II en om die reden vermijd ik ongeveer alles uit een supermarkt
> We eten 6 a 7 dagen per week vers
> We halen boter, kaas, eieren en melk direct bij de boer (kost ongeveer €100 per 2 weken)
> We eten zo'n 3x per week vlees
> Bedrag is exclusief uit eten (ong. 2x per maand)

Dit alles wil zeggen dat ik geen koekjes, snoepjes of frisdrank meer neem.
Qua drinken drink ik alleen water, thee en melk. Dat verschil merkt de tandarts ook in zijn inkomsten. :+
M'n vriendin drinkt wat wijn, maar ook niet overdreven veel.

Qua tussendoortje eet ik dingen als pinda's, reepjes paprika, gedroogde pruimen, komkommers, rauwe wortels of een cracker met kaas. 1-2x per week gun ik mezelf dan een zakje chips. :)

Overigens is het dieet zo streng, omdat ik geen medicijnen gebruik voor m'n diabetes. Had geen zin om 40 jaar pillen te gaan slikken, omdat ik in het verleden een decennium wat minder afwisselend heb gegeten.

Dividend for Starters

• coinman63
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:43
Het is niet echt nodig om te besparen. Een groot deel is een bewuste keuze voor een bepaalde levensstijl. Vleeswaren moeten bij ons echt vers zijn. Rosbief van gisteren - nou nee - bijvoorbeeld. We hebben wel een vriezer, maar die is voor ijs en niet voor opslag van restjes of voorraden vlees, brood etc. We bedenken meestal op de dag zelf waar we zin in hebben, soms een dag of twee tevoren. Ieder zijn ding, dat snap ik heel goed. Ook dat het anders kan, maar <300 voor 4 personen, dat snap ik dan weer niet. Dat is 2,50 per persoon per dag (ontbijt, lunch, diner).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@coinman63 Vraag me bij deze instelling vooral af hoeveel eten er wordt weggegooid...?

• loewie1984
  • Laatst online: 00:45

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Schaam me bijna om het te zeggen maar we zijn maar met zijn tweeën en het afgelopen jaar vloog het geld met bakken de deur uit. Mijn vrouw budgetteert allerlei 'potjes' om zaken zoals onderhoud auto, onvoorziene kosten, eigen risico zorgverzekering en BSgW te betalen.

Voor het huishouden wordt 700 euro per maand gebudgetteerd. Met de achterliggende verdeling 400 boodschappen 300 uiteten en plezier (concerten, cadeautjes voor verjaardagen, kleine spullen) en we gingen er elke maand over heen. Nu proberen we er iets bewuster mee om te gaan en gelukkig ging het afgelopen maand weer enigszins OK (we gingen er iig niet overheen).

De uitdaging is om elke dag met zijn tweeën te eten voor onder de 10 euro (d.w.z. ontbijt, middageten, avond eten). We kijken weer wat vaker naar de aanbiedingen (2+1 etc.) en bepalen dan wat we eten. We eten veel groenten, in het weekend 2 x verse jus en dan eten we wat luxer dan door de week, als we niet gaan uit eten.

Er is geen behoefte om nog meer te besparen, slechts om binnen het door ons gestelde budget te blijven. En voor mijn gevoel doen we niets anders dan de maanden ervoor, en toch lukt het nu om er wel binnen te blijven. Grappige is dat de verschillen tussen supermarkten soms zo groot kunnen zijn en soms zo klein. Ik vind de Lidl bijv. echt een fijne winkel voor groente en fruit. We halen daarnaast bij een Jan Linders er tegenover onze A merken, en door de week bij de AH omdat deze kort bij mijn werk ligt.

Een kaiserbroodje bij de Jumbo kost 35 cent, bij de Appie 21 cent, en de Appie durf ik te zeggen heeft vaak best goede aanbiedingen, al zou je snel denken dat AH veel duurder is dan Jumbo.

discogs

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:24

Arfman

Drome!

Wat ik vooral bijzonder vind is dat er mensen nog dagelijks de lunch halen op hun werk. Het kan zijn dat je dat gedeeltelijk gesponsord krijgt vanuit je werkgever maar als ik hier (ROC) lunch haal ben ik minstens 4 euro kwijt voor een broodje + iets drinken. Dat is 20 euro per week dus 80 euro per maand.

Ik ben aartslui maar zelfs voor mij is dat genoeg motivatie om elke zondag een stapel boterhammen te smeren en die in de vriezer te mikken. Scheelt 's ochtends ook weer kritieke minuten :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:49
Arfman schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:57:
Wat ik vooral bijzonder vind is dat er mensen nog dagelijks de lunch halen op hun werk. Het kan zijn dat je dat gedeeltelijk gesponsord krijgt vanuit je werkgever maar als ik hier (ROC) lunch haal ben ik minstens 4 euro kwijt voor een broodje + iets drinken. Dat is 20 euro per week dus 80 euro per maand.

Ik ben aartslui maar zelfs voor mij is dat genoeg motivatie om elke zondag een stapel boterhammen te smeren en die in de vriezer te mikken. Scheelt 's ochtends ook weer kritieke minuten :+
En als je nou geen zin hebt in elke middag wat (saaie) bammetjes? ;)

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:56

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Voor 3.5 euro heb ik hier sinaasappelsap + een salade + een paar boterhammen of soep. Dat is gezonder dan dat ik elke dag een boterham met pindakaas eet of een uur in de keuken sta om een fancy boterham te smeren..

Appeltaart is lekker!

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:00
loewie1984 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:49:
Schaam me bijna om het te zeggen maar we zijn maar met zijn tweeën en het afgelopen jaar vloog het geld met bakken de deur uit. Mijn vrouw budgetteert allerlei 'potjes' om zaken zoals onderhoud auto, onvoorziene kosten, eigen risico zorgverzekering en BSgW te betalen.
Waarom zou je je daar in hemelsnaam voor schamen? (gelukkig slechts 'bijna',maar je lijkt je te verontschuldigen.. ik zou niet weten waarom en vooral voor wie)

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik heb hier al vaker gekeken en me verbaasd over de vaak erg lage bedragen. Wij (gezin met twee volwassenen en twee tienerjongens, goudvis) zetten maandelijks 750 euro opzij voor boodschappen.

We doen wel vaak dagelijks boodschappen en gaan naar slager, kaaszaak e.d.
De slager en kaaszaak zijn natuurlijk niet goedkoop. Ik haal het grootste deel van mijn spullen bij de Aldi en dan is een halve kilo kaas flink goedkoper. Zelfde verhaal met vlees.

Door het meeste bij de Aldi te halen en misschien 20% bij de AH scheelt dat al flink. Ga je dan ook nog eens naar de markt voor dingen als groente en fruit scheelt dat enorm tegenover de slager en de AH bijvoorbeeld.

• loewie1984

loewie1984

EvaluationCopy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:04:
[...]

Waarom zou je je daar in hemelsnaam voor schamen? (gelukkig slechts 'bijna',maar je lijkt je te verontschuldigen.. ik zou niet weten waarom en vooral voor wie)
Omdat ik het onbewust toch een hoop geld vindt. 100 piek eten per week zou je makkelijk moeten halen met zijn tweeën. Maar het is niet alleen eten, en naast het eten is het ook uit eten. Dan ga je er natuurlijk snel over heen. Is het lekker ja, is het noodzakelijk nee, willen we het veranderen ook niet echt. Maar op zich zelf blijft het als nog veel geld. We hebben maanden gehad dat we de 1000 euro aantikte. En dat was niet vanwege concerten. Maar we gaan graag uit eten met andere koppels en dat is haast elke week of twee weken wel een keer. Dan wordt er niet gelet op de kosten, ik mag graag een speciaal speciaalbiertje en dat hakt er ook in.

Als ik dan zie wat andere mensen uitgeven in een week, in een maand aan boodschappen. Vind ik dat toch knap.

discogs

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:55
LED-Maniak schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:00:
Voor 3.5 euro heb ik hier sinaasappelsap + een salade + een paar boterhammen of soep. Dat is gezonder dan dat ik elke dag een boterham met pindakaas eet of een uur in de keuken sta om een fancy boterham te smeren..
Wat voor fancy boterham kun jij maken waardoor je er een uur over doet? :+

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 00:43
loewie1984 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:10:
[...]

Als ik dan zie wat andere mensen uitgeven in een week, in een maand aan boodschappen. Vind ik dat toch knap.
Naar welke winkel gaan jullie? Dat kan ook nog wel uitmaken. Die kleine albert Heins zijn veel duurder. De Spar is bijvoorbeeld reteduur. En het type boodschap ook. Als je altijd van die convenience goods koopt of van dat voorgepakte gewassen spul dan kan het ook oplopen.

Dwarlorf wijzigde deze reactie 04-02-2019 16:20 (15%)

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:04
Gezinssamenstelling met zijn vieren (2 volwassenen, 2 kinderen van 1,5 en 3, en een kat)

Boodschappen 700 tot 800 euro per maand, exclusief lunch op werk (voor mij dan, alle werkdagen van de week) en de kinderen lunchen 3x per week warm op KDV, maar wij eten dan ook nog warm thuis. En exclusief kattenbestelling (vaak elke 2 maanden bij Zooplus).

Meestal 1x per week grote boodschappen bij AH (tussen 100 en 150 euro per week). Daarnaast nog een keer kleine boodschappen per week bij losse winkels (brood bij bakker, vlees bij slager, etc).

Lunch op kantoor (bedrijfsrestaurant) voor mij kost nog ongeveer 100 euro per maand schat ik.

• loewie1984

loewie1984

Dwarlorf schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:19:
[...]

Naar welke winkel gaan jullie? Dat kan ook nog wel uitmaken. Die kleine albert Heins zijn veel duurder. De Spar is bijvoorbeeld reteduur. En het type boodschap ook. Als je altijd van die convenience goods koopt of van dat voorgepakte gewassen spul dan kan het ook oplopen.
Voornamelijk Lidl, Jan Linders in het zuiden van NL en AH

discogs

• ytterx
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:31
Na een tijdje mee gekeken te hebben hier mijn overzicht.

28 jaar, 1 persoonshuishouden, +- 7 maanden op me zelf

Afgelopen 7 maanden gemiddeld 145,46 per maand (~35,- per week)
Zaterdagen zitten hier niet bij ivm hobby, lunch en avondeten doen we dan buitenshuis (vaak wel zelf koken, brood voor lunch halen met een groep), gemiddeld 7,50 per week.

Had verwacht dat het meer zou zijn. Maaltijden zijn simpel, vaak salades of gestoomde groente met een stukje vlees, 1 keer 4-6 weken maak ik pasta saus voor ongeveer 4 a 6 porties en vries dat in. 'S ochtends pap, 's middags brood mee.

Nuttig thuis eigenlijk geen alcohol en buitenshuis is ook stuk verminderd.

Alleen de kleine schoonmaak middelen worden hiermee meegenomen, gebruik niet zoveel dus koop dat 1 keer per half jaar (of soms zelfs minder dan dat als ik zie wat er nog in de voorraad kast staat).

• HereIsTom
- cosmetica/wasmiddel
- uit eten
- sterke drank
Ik verbaas me iedere keer hier over de hoge bedragen die aan boodschappen worden uitgegeven!
Als je dan ook nog tekort komt, snap ik het helemaal niet!
En dan ook nog excl. 4x per week lunch op het werk?
Als je geld teveel hebt, dan maakt het minder uit, maar goed ik spaar het liever!
Het Nibud rekent voor dat een gezin van jullie samenstelling 15 euro per dag kwijt is aan eten en drinken, dan kom je uit op € 465,- per maand!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 00:43
loewie1984 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:20:
[...]

Voornamelijk Lidl, Jan Linders in het zuiden van NL en AH
Hmm, daar lijkt het niet aan te liggen. Jan Linders ken ik niet maar ik heb ff snel op hun website bij frisdranken gekeken (fanta, coca cola), die zijn goedkoper dan de jumbo. Hoewel, Douwe egbers aroma rood koffie is wel duurder, grand italia pesto ook.

Ik zou gewoon eens bonnetjes bewaren van produkten die jullie graag eten en drinken en die tussen supermarkten vergelijken. Dan weet je in ieder geval waar je het beste kan kopen. En daar structureel boodschappen doen.

En prijzen van Albert Heins verschillen. De grotere AH supermarkten zijn goedkoper dan die kleine zaken.

Dwarlorf wijzigde deze reactie 04-02-2019 16:34 (7%)

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-10 11:16

Honesty

kattenneus!

loewie1984 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:49:

Voor het huishouden wordt 700 euro per maand gebudgetteerd. Met de achterliggende verdeling 400 boodschappen 300 uiteten en plezier (concerten, cadeautjes voor verjaardagen, kleine spullen) en we gingen er elke maand over heen. Nu proberen we er iets bewuster mee om te gaan en gelukkig ging het afgelopen maand weer enigszins OK (we gingen er iig niet overheen).
Ik vind het helemaal niks om voor je te schamen, het belangrijkste is dat je je er lekker bijvoelt en dat je het niet erg vind dat je geld wat je uitgeeft aan uit eten gaan nergens anders kan uitgeven. Wij vinden uit eten ook altijd leuk en proberen om iedere maand wel 2 a 3 keer uit eten te gaan wat waarschijnlijk ongeveer hetzelfde budget is als bij ons de boodschappen.
Wij doen wel vaak als we uit eten gaan via social deal of groupon zodat je de kosten een beetje kan uitsmeren(eerst betaal je voor het uit eten, pas op de avond voor de drankjes) bij elkaar zit je dan toch wel snel al 50 euro pp maar je voelt het minder.
Verder loop ik overal de aanbiedingen af, kijk ieder weekend alle folders na en bepaal aan de hand van de folders wat we eten de komende week(wokgroenten bij de AH, rijst bij de jumbo en vlees bij de lidl) maar met het geld wat we daarmee besparen gaan we regelmatig uit eten en dan kijk ik ook niet op wijntje meer of minder.

festina lente

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True