• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik woon nog thuis maar mijn ouders zijn af en toe een tijdje van huis en dan zit ik rond de 10 euro per dag , koop vrijwel alles bij de AH en eet vrij luxe. Mijn vriendin woont dan ook vaak praktisch hier in huis, maar de ervaring leert wel dat voor 1 of 2 personen koken eigenlijk niet veel uit maakt (ik blijk meestal voor 4 personen gekookt te hebben).

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20

Frank Martin

Vervoert alles

Belgie is gewoon veel duurder. Ik woon vlak bij de grens en doe wel eens boodschappen in Turnhout (Carrefour), maar die is 15-20% duurder dan de AH!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 14:53
Canaria schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:48:
[...]
Hoe doen andere mensen die alleen wonen dit eigenlijk? Ik ga tussen 8:00 en 9:00 uur de deur uit en ben op z'n vroegst rond 19:30 thuis. Gemiddeld twee keer per week heb ik 's avonds iets, ook weleens onverwachts, waardoor ik niet thuis eet.
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik kook, kook ik voor 2 dagen en meestal zorg ik er dan ook voor dat ik de 2e dag thuis eet, anders wordt het weggegooid. Ik heb alleen vers fruit in huis, verder heb ik allerlei lang houdbare zaken (noodles) of diepvries voedsel (pizza's) in huis voor noodgevallen. Helaas ben ik dus ook altijd slecht voorbereid op onaangekondigde gasten.
Wanneer ik besluit om te koken, ga ik diezelfde dag naar de AH (op de route vanaf mijn werk), doe de boodschappen voor dat ene gerecht en that's it.
Verder haal ik 1-2 keer per week eten bij bv de chinees of verblijd ik mijn ouders met een bezoek ;)

[Voor 5% gewijzigd door Abom op 10-08-2011 17:17]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
wildhagen schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:36:
Ja, dus wel.... ik kan voor hetzelfde bedrag als voor 1 kilo voorverpakte aardappelen 5 kilo gewone aardappelen halen bij de boer (zelfde ras uiteraard). Dat scheelt dus best fors.
Dat begrijp ik, maar andere zaken zijn duurder. Dan bespaar ik liever op twee bakken ben en jerries ijs (bij wijze van), dan die 4 euro per week.
En het is niet alsof het schillen van die aardappelen nu ZO vreselijk veel tijd kost, met 5 minuten per dag is dat ook wel weer klaar.... 15-20 minuten koken, maar daar hoef je niet bij te blijven, je zet ze op, en een kwartier later kijk je eens een keertje.
Das waar...
Dan heb je of slechte aardappelen gehad (gebeurt nog wel eens als ze heel oud zijn), of je hebt ze niet in een donkere, droge omgeving bewaard (niet in de koelkast!). Als je ze in licht of in vochtige plekken bewaard, dan gaan ze idd uitlopen ja.
We hebben het iedere keer (stuk of 5 keer gehad) Na twee weken zijn ze uitgelopen. Ze liggen in de voorraadkast en misschien komt het doordat de vloerverwarming onder HEEL de begane vloer ligt. Dus ook in de voorraadkast?

Maar dan vind ik een grote zak niet lonen, we eten gemiddeld 3 keer aardappels per week gok ik. Daarnaast zijn gebakken aardappels lekkerder dan gekookte, vind ik...

Youtube: DashcamNL

Anoniem: 229864

Maar dan vind ik een grote zak niet lonen, we eten gemiddeld 3 keer aardappels per week gok ik. Daarnaast zijn gebakken aardappels lekkerder dan gekookte, vind ik...
Dan koop je toch een zak van 1,5 kg bijvoorbeeld?

Ik woon alleen en ik koop altijd een zak van 1,5 kg. Die heb ik binnen een aantal dagen wel op. Ik doe die zak altijd in de koelkast. Nooit uitlopers of andere rare dingen.

Zo'n 1,5 kg zak is alsnog goedkoper dan van die voorgeschilde aardappelen hoor. Daarnaast is het echt vele malen lekkerder. (ik at dus eerst ook altijd van die voorgeschilde aardappelen, maar toen ik achter het prijs- en smaakverschil ben gekomen koop ik nu alleen nog maar aardappelen uit zak)

Trouwens, nu heb je nieuwe aardappelen en die hoef je niet eens te schillen. Die zijn met schil ook lekker als je ze bakt. (wel eerst schil beetje schoonmaken)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 229864 op 10-08-2011 19:14]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03 23:42

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ben ik dan de enige die werkelijk NOOIT gekookte aardappelen eet? Oerhollandse meid hier, maar als er al aardappelen komen, dan is dat of om te bakken, of voor de puree door 'n stamppot. 'k Kan me de laatste keer niet heugen dat ik 'n zak aardappelen gekocht heb (moet zeker 'n jaar of 10 geleden zijn - en ze liepen standaard weg), en de laatste keer dat ik aardapelen gebruikt heb ik zeker ook al 'n maand of wat geleden. Gekookte aardappelen probeer ik zelfs bij m'n schoonfamilie te mijden, 'k vind het gewoon heel erg niet lekker.

No good deed goes unpunished.

Anoniem: 416516

Ik had ook altijd last van uitlopers bij aardappelen van de supermarkt. Sinds ik ze bij de boer of markt bestel is dat opgelost! En ze zijn nog goedkoper en lekkerder ook.

Overigens 2 personen en gemiddeld 80 euro per week.
Dat is Inc non-food. Maar exclusief hele dure dingen zoals parfum etc.

Vlees van de bioslager(lekkerder dan dat oude vlees bij de ah) fruit vd markt, brood van bakker en de rest bij de super.

• Abom
ardana schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:15:
Ben ik dan de enige die werkelijk NOOIT gekookte aardappelen eet?
Nope! Ik vind gebakken aardappelschijfjes heerlijk, maar gekookte aardappelen...daar wordt ik niet vrolijk van.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bij mij is het 50/50... dan weer gekookt, dan weer gebakken aardappelen, ik vind het beide lekker. Bij gekookte wel lekkere vleesjus erbij uiteraard, en bakken doen we dan weer in arachideolie (aka pindaolie) voor de gezondheid.

Gekookte aardappelen staan bij mij ongeveer 15 minuten in het water (ik houd van wat stevigere aardappelen, je kan er ook 20 minuten van maken). Als ik ze bak, kook ik ze een minuutje of 8 ofzo, afkoelen, en dan lekker in stukken snijden en opbakken.

Virussen? Scan ze hier!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13
Abom schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:29:
[...]

Nope! Ik vind gebakken aardappelschijfjes heerlijk, maar gekookte aardappelen...daar wordt ik niet vrolijk van.
Ik kan ook niet besparen op aardappels omdat ik ze nauwelijks eet.
Ik ben al nauwer aan het analyseren, maar bewaar nooit bonnetjes, maar ik ga volgens mij vooral nat met dingen die slecht voor je zijn: Bier, peuken, (droge) worst, nootjes. Ondanks dat ik veel groenten en fruit eet koop ik zeker de helft daarvan op de markt en gaat daar relatief weinig geld heen.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Die kleine jongen (4,5) van ons is gek op gekookte aardappelen, helemaal als we bij mijn ouders eten, want mijn moeder die maakt "het sausje" altijd zo lekker. De jus (hoe schrijf je dat?) dus!

Trouwens wij zitten nu zonder luiers en babyvoer ook rond de 325-350 per maand aan boodschappen.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Abom
MrAngry schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:40:
[...]
Ik ben al nauwer aan het analyseren, maar bewaar nooit bonnetjes...
[...]
Dat vind ik zo cool van de ABN AMRO, die hebben een systeem waarmee je heel makkelijk de transacties van je bankrekening kunt sorteren in catergoien. Ik vind het jammer dat andere banken dat nog niet hebben.
Ik zou ook wel willen weten hoeveel ik precies aan levensmiddelen spendeer, maar het is bij mij heel erg wisselend.

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-03 19:41
Belgie is niet alleen duurder met boodschappen maar veel belgen leven ook wat bourgondischer (luxer) mbt eten en spenderen daar dan ook meer aan. Veel nederlanders eten toch met regelmaat een avg'tje die je bij Belgen veel minder vaak tegen zal komen.

Wij koken trouwens de aardappels ook nooit meer, we don't like :) Jus deden we sowieso al nooit aan (veeel te zout/vet).

We hebben trouwens een stoomapparaat waar de piepers wel lekker blijven (gestoomd dus) net zoals veel andere groente. Vlees kan er ook in (natuurlijk geen biefstuk!) dus doordeweeks is dat een prima uitweg om zonder omkijken snel en makkelijk een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Je gooit alles in dat apparaat, zet hm aan en na 20min kan je eten. Tussentijds totaal geen omkijken naar en nooit meer last van aangefikt vlees omdat je net iets te lang de post aan het lezen was :) Ideaal!

edit:
Abom schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:02:
[...]

Dat vind ik zo cool van de ABN AMRO, die hebben een systeem waarmee je heel makkelijk de transacties van je bankrekening kunt sorteren in catergoien. Ik vind het jammer dat andere banken dat nog niet hebben.
Ik zou ook wel willen weten hoeveel ik precies aan levensmiddels spendeer, maar het is bij mij heel erg wisselend.
ING heeft dat ook: huishoudboekje heet dat ofzo (is alleen niet gratis trouwens).

[Voor 24% gewijzigd door dvl-2 op 11-08-2011 10:08]

• MrAngry
  • Laatst online: 22:13
Abom schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:02:
[...]

Ik zou ook wel willen weten hoeveel ik precies aan levensmiddelen spendeer, maar het is bij mij heel erg wisselend.
Oh, ik had mijn supermarkt bestedingen al geanalyseerd via internetbankieren. Ook bij RABO is dat heel makkelijk. Inloggen --> Downloaden klikken -> Periode selecteren -> file downloaden -> in excel importeren -> filteren op waar je geinteresseerd in bent en klaar.

Waar ik de bonnetjes voor nodig heb is om te zien wat ik daadwerkelijk koop bij de super.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Abom schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:59:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik kook, kook ik voor 2 dagen en meestal zorg ik er dan ook voor dat ik de 2e dag thuis eet, anders wordt het weggegooid. Ik heb alleen vers fruit in huis, verder heb ik allerlei lang houdbare zaken (noodles) of diepvries voedsel (pizza's) in huis voor noodgevallen. Helaas ben ik dus ook altijd slecht voorbereid op onaangekondigde gasten.
Wanneer ik besluit om te koken, ga ik diezelfde dag naar de AH (op de route vanaf mijn werk), doe de boodschappen voor dat ene gerecht en that's it.
Verder haal ik 1-2 keer per week eten bij bv de chinees of verblijd ik mijn ouders met een bezoek ;)
ja ik heb dit dus ook. ik ga 's ochtends 6.30 de deur uit en ben 19:00 weer thuis. soms heb ik echt geen puf om te koken als ik thuiskom, dan haal ik zo'n iglo maaltijdzak uit de vriezer of haal een maaltijdsalade bij de AH meestal. verder heb ik altijd wat noodgroente in potjes in de kast staan (houdbaar tot 2014) en probeer wel vaak te koken of ik maak zelf een maaltijdsalade. iig maak ik altijd eten dat maximaal 20 minuten bereidingstijd nodig heeft, anders moet ik met een volle maag slapen en dat is niet lekker.

ik ben per maand 180-200 euro kwijt aan boodschappen, inclusief huishoudspul, wasmiddel, etc.
ik haal meestal voor 2 a 3 dagen boodschappen, zo lang kan ik de planning wel overzien. en verder standaard op vrijdag een vette hap bij de snackbar :)

wat ik invries is voornamelijk vlees, ik koop een grote verpakking in het weekend, verdeel dat in kleine bakjes en gooi het in de vriezer. 's avonds kies ik wat ik wil eten en ontdooi het in de magnetron vlak voor ik ga koken.

als ik bij een klant zit met een goeie kantine of bedrijfsrestaurant dan wil ik tussen de middag nog wel eens uitgebreid warm eten en 's avonds doe ik dan een tosti in de oven en eet ik nog wat fruit.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:38:
[...]
als ik bij een klant zit met een goeie kantine of bedrijfsrestaurant dan wil ik tussen de middag nog wel eens uitgebreid warm eten en 's avonds doe ik dan een tosti in de oven en eet ik nog wat fruit.
Ja dat doe ik ook altijd. Biefstuk met aardappeltjes en broccoli of lasagne bolognese om 12:00 uur :9

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Abom
Bedrijfkantines zijn nogal wisselend, bij mijn vorige klant was het vooral frituur spul. De kantine van mijn huidige klant is goed, maar niet heel goedkoop (ander tarief voor externe). Wanneer ik een volledige maaltijd als lunch neem, heb ik altijd een ADD, dus hou ik de lunch beperkt en eet ik de hele dag door veel fruit.

Wat kost zo'n complete maaltijd bij jullie kantines? Ik ben gemiddeld 5 euro per dag kwijt aan de kantine, dat is 100 euro per maand.

• dvl-2
Afgezien dat ik gewoon altijd mn bammetjes zelf meeneem en dus nooit iets koop in de kantine kan ik die vraag vrij makkelijk beantwoorden. Bij ons is de mogelijkheid er niet om een volledige maaltijd te nemen, ze hebben het gewoon niet.

halverwege de middag (rond klok van 4) is er voor de 'overwerkers' wel een volledige maaltijd te krijgen, gratis maar wel op naam.

• JBrennan
  • Laatst online: 15-07-2021
We hebben een kantine, maar daar serveren ze niet veel. Maar je kan er wat luxe broodjes kopen voor zeg € 2.25 p/stuk. Als je er dan 2 van neemt en drinken kom je idd rond de € 5 uit.

Je kan er ook gewoon brood + beleg kopen, dan ben je weer goedkoper uit.

Maar ik werk naast een winkelcentrum, zit een AH en een C1000. Daar is eten weer goedkoper. In het WC zijn broodjes btw nog steeds goedkoper dan bij de kantine 8)7.

Of je neemt gewoon je ouwe trouwe broodtrommel mee, dat is het goedkoopst. Dan ben je voor een euro wel klaar.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:58
Wat eet je dan, dagelijks gebakken aardappels?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20
Ik ben in mijn eentje en ik ben voor 225,- per maand kwijt aan boodschappen, gebaseerd op het pingedrag bij supermarkten.
Ik haal ook weleens wat op de markt of ergens anders dus het kan iets hoger uitpakken.

Geloof dat het ver boven gemiddeld is als ik zo lees van 150,- per maand (al ooit gehoord 100,- per maand zelfs).
Ik let ook totaal niet op wat ik koop of hoe duur het is geloof ik, momenteel maakt dat ook niet zoveel uit dus vind het wel best.
Ik eet het ook echt niet, ik vind het zo saai en eigenlijk ook helemaal niet lekker.
Het Fantoom schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:06:
[...]
Gebakken aardappels, gefrituurde aardappels, desnoods uit de oven maar niet gekookt.
Daarnaast rijst, pasta, mie, dat soort zaken.

Aardappelen zijn echt niet de enige oplossing :p

[Voor 40% gewijzigd door Bender op 11-08-2011 13:07]

• St@m
  • Laatst online: 21-03 06:55

St@m

@ Your Service

Het Fantoom schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:06:
[...]

Aangezien ik ook nooit gekookte aardappels eet:
Pasta (in tigduizend varianten)
Gebakken aardappels
Rijst (in tigduizend varianten)
Pannekoeken
Turks
Mexicaans
enz..

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-03 23:32
Frank Martin schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:49:
Belgie is gewoon veel duurder. Ik woon vlak bij de grens en doe wel eens boodschappen in Turnhout (Carrefour), maar die is 15-20% duurder dan de AH!
Mooi man, ik zie mogelijkheden voor Albert Heijn. Ik ga eens praten in Zaandam, of ligt de BTW op voeding in België op 20%?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Testert schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:04:
[...]

Mooi man, ik zie mogelijkheden voor Albert Heijn. Ik ga eens praten in Zaandam, of ligt de BTW op voeding in België op 20%?
Waarom praten in Zaandam? AH zit al in België: http://www.albertheijn.be/ :)

Virussen? Scan ze hier!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-03 08:47
Net 's navraag gedaan bij vrouwlief. Wij doen een gezin met 2 kinderen voor zo'n 90 euro in de week. Dan kopen we vrijwel nooit gemaksproducten zoals voorgesneden groenten. Aardappelen haal ik meestal bij de boeren hier in de buurt, scheelt ook aardig wat.

[Voor 43% gewijzigd door Wijnands op 11-08-2011 16:27]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-03 09:54
Ik als op kamer wonende student zit ongeveer op 130 euro p/m, waarbij ik vrij ruim leef en alle boodschappen bij AH doe. (ik houd elk bonnetje bij). Moet wel zeggen dat ik inderdaad ook minder vaak gekookte aardappelen eet. Maar ook ik eet idd veel gebakken aardappelen, omdat 't me vaak minder werk is, en ik wel van 'n beetje afwisseling hou. Ben meestal ook maar 5 dagen op kamer, waarvan ik 2 tot 3 dagen met huisgenoten mee eet, dan is een grote zak aardappelen niet rendabel (krijg je niet op, als de ander dus ook al aardappelen heeft) Dus vandaar dat ik mestal krieltjes pak

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Nee, wij eten ze ook nooit. We hebben wel eens gebakken aardappels, maar dat is zeer sporadisch. Meestal komt er andere vulling op tafel: verse pasta, couscous, bulghur, rijst, of er wordt een stokbrood of ciabatta bij gebakken. Veel lekkerder dan altijd die eeuwige gekookte aardappels. Daar heb ik destijds bij mijn ouders genoeg van gegeten voor de komende 25 jaar.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Frank Martin
  • Laatst online: 21:20

Frank Martin

Vervoert alles

'Verse pasta' als in zelfgemaakte pasta?

• Wijnands
Grappig. Verse aardappelem goed gekookt zit toch een hoop smaak aan. Kijk nu al uit naar de eerste oogst Bildstar en hoop dat er hier iemand ook wat Frieslanders heeft geteeld. En straks in de herfst, verse pompoenen... hmm...

Smaken verschillen, dat zie je maar weer.

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53
Gekookte aardappelen met biefstuk jus :9

Wij doen een mix, we eten aardappelen, rijst (veel wok) en pasta's

• ptjuh
  • Laatst online: 17-03 10:35

ptjuh

New day, same old shit

Mijn duit in het zakje :)

Onze gezinssamenstelling is
Volwassenen: 2
Babies/Kinderen: Geen
Eetpatroon: Luxe

We doen voor ongeveer 50 tot 80 per week boodschappen dus zeg rond de 300 euries per maand.
We doen dan wel vaak boodschappen bij de Jumbo maar halen veel dingen bij de AH.

Groente en brood halen we bij de groenteboer en de ouderwetse bakker. Is veel lekkerder dan de supermarkt zooi :)

En ik ben gek op aardappels :P...we eten ze dan ook minimaal 3 keer per week. Gekookt en soms gebakken. Maar dan wel zelf gemaakt

Its all in the little things that people do..

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 09:45

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ok hier ook dan maar even.
2 volwassenen
Geen kinderen
Eetpatroon: gemak, gecombineerd met luxe

Volgens het ING huishoudboekje spenderen wij tussen € 500,- en € 600,- per maand aan boodschappen.
De ene week halen we bijkans per dag, de andere week (als we weer eens eventjes het licht hebben gezien) proberen we voor meer dagen tegelijk te halen omdat dat toch geld scheelt.

We doen voornamelijk boodschappen bij de AH. Meestal voorgesneden groente, want zo gemakzuchtig zijn we ook wel weer. Tevens vinden we het leuk om als mensen bij ons komen eten, dan lekker uit te pakken met allerlei lekkere en leuke dingen. Denk dan aan echt goed vlees en mooie wijnen.

Af en toe proberen we om een beetje op de booschappen te letten, want het moet vast goedkoper kunnen, maar uiteindelijk wint de oude traditie van 'gemak' het toch. :) Zonde eigenlijk, want ik zie in dit topic best wel handige tips voorbij komen.

• Bender
500,- aan boodschappen voor 2?
Dat is niet enkel eten en drinken neem ik aan?
Maar ook verzorging en uit eten?

[Voor 6% gewijzigd door Bender op 12-08-2011 10:42]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dan doet ie zn naam wel eer aan ;).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Dionysos
  • Laatst online: 21-03 09:45

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Nou vezorging zit er wel bij, zoals een busje deo natuurlijk ;)
Maar meeste zal wel bestaan uit eten en drinken, denk ik.

Maar 'uit eten' zit daar niet helaas bij.
Scherp ;)

Maar al met al, zou het wel een beetje minder kunnen. We gooien ook te vaak eten weg. Zo zonde als je er eens wat langer over nadenkt. Maar goed, allebei een drukke baan, dan kies je doordeweeks toch sneller voor iets met gemak, wat over het algemeen duurder is.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Bender schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:
Toen mijn vrouw en ik net getrouwd waren kwamen we sommige maanden wel op de 750 euro hoor. Met z'n tweeën... Bij ons heeft wekelijks boodschappen doen gigantisch geholpen en niet iedere keer uit werk als je honger hebt :)
We gooiden ook regelmatig zaken weg... En kochten redelijk luxe... (wat denk je dat een stuk ossenhaas kost :9 )
Pauwl schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:46:
Gekookte aardappelen met biefstuk jus :9
Ik wissel liever die aardappels in voor een extra stuk biefstuk :)

[Voor 23% gewijzigd door BlakHawk op 12-08-2011 11:44]

Youtube: DashcamNL

• Wijnands
Beter inkopen dat je niks weggooid kan al aardig schelen en je hoeft je eetpatroon nog niet eens aan te passen.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:05
Ik heb nu een vriendin en een kleine jongen. Maar toen ik nog alleen woonde besteedde ik bar weinig tijd aan koken en gaf ik weinig uit aan mijn boodschappen.

Enkele culinaire tips:

-Paar verse sperziebonen, twee of drie flinke aardappels en twee eieren. Weinig afwas want past allemaal tegelijk in één pan. En goede schone aardappelen hoef je geeneens te schillen.

-Blik kidneybonen + willekeurig stukkie vlees.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 1 dreumes
Huisdieren: Geen
Eetpatroon: Luxe
Frequentie boodschappen: Wekelijks en tussen door wat extra/vers nodig is

Wij houden van lekker eten en eten nooit kant en klaar, soms (als in: eens in de maand) een keer een knor wereld gerecht ofzo). Daarnaast hebben we naast onze baan geen zin om op zaterdag (als we ook leuke dingen kunnen doen met onze zoon) nog boodschappen te moeten doen, daarom laten we iedere week onze boodschappen door AH bezorgen. Dit kost €6 a €7 extra, maar dat vind ik het waard om bijvoorbeeld lekker naar de kinderboerderij te gaan ipv me te moeten ergeren aan bejaarden die in de supermarkt in de weg lopen. Onze zoon heeft nog nooit eten uit een potje op, krijgt alles vers (is naar ons idee veel beter voor z'n smaak ontwikkeling).

Denk dat we alles bij elkaar opgeteld zo'n €125 tot €150 per week kwijt zijn aan boodschappen (€541,66 tot €650 per maand). Maar zou niet in willen leveren op het eten en het gemak van online bestellen en laten bezorgen en er in het weekend niet meer verplicht uit te hoeven.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Wijnands schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:49:
Grappig. Verse aardappelem goed gekookt zit toch een hoop smaak aan. Kijk nu al uit naar de eerste oogst Bildstar en hoop dat er hier iemand ook wat Frieslanders heeft geteeld. En straks in de herfst, verse pompoenen... hmm...

Smaken verschillen, dat zie je maar weer.
So true.
Ik ben oer-hollands opgevoed (5x p/w aardappelen-vlees-groenten) terwijl mijn vriendin nagenoeg alleen maar Italiaanse gerechten heeft gekregen. De uitzonderlijke keer dat ik aardappelen kook (ik ben ze _BEU_!) zit mijn vriendin nog een uur na te genieten. Ik krijg ze alleen naar binnen met een pot appelmoes, en dan nog met tegenzin.
De enigste gekookte aardappelen die imho. lekker zijn, is een pan met nieuwe oogst. Zoveel mogelijk kleintjes, geschrapt en geserveerd met boterjus, gezouten kabeljauw en erwten. 8)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:55

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Sjees, wat heeft met toch tegen aardappels? Ze zijn zo veelzijdig en heerlijk op smaak te maken. Je kan ze koken, poffen, bakken, frituren, knedlicky van maken (aardappel/bloem deeg maken en dat koken). etc. etc.

En dan kun je al dit nog op verschillende manieren doen ook, boter aardappeltjes maken, gezouten, gebakken met spekjes, met uitjes, etc.

Hier met 2 volwassenen en 1 kleintje van 1,5 eten we altijd vers. Vlees komt van de slager en groente bij de groenteboer vandaan. Wij besteden ongeveer 100,- per week aan de boodschappen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Het Fantoom
  • Laatst online: 22:58
Gefrituurde aardappels is gewoon friet, zo'n beetje het ultieme voedsel dat er is qua smaak dus ik snap die haat jegens aardappels hier ook niet zo goed. Dagelijks rijst of pasta zou ik juist niet tegen kunnen.

[Voor 15% gewijzigd door Het Fantoom op 13-08-2011 01:55]

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 17:26
afgelopen jaar ongeveer 175 euro per maand gespendeerd aan de boodschappen. Ik eet meestal pasta, salades of iets anders simpels zoals gebakken aardappeltjes met een potje groente en een stukje vlees of vis. Niets speciaals verder.

Momenteel woon ik weer in Zweden en hier is voedsel toch wel duurder. Bovendien ben ik van plan iedere doordeweekse dag in het restaurant warm te lunchen. Dat is ongeveer 7 euro per maaltijd, en betekent dus een forse verhoging van de maandelijkse uitgaven (250 euro per maand?). De maaltijden in die restauranten zijn echter zeer goed en divers, en de tijd die ik uitspaar door niet te hoeven koken en af te wassen is mij die extra kosten zeker waard :)

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:34
Mijn info dan ook maar erbij:

Babies/Kinderen: Geen
Huisdieren: 2 kittens
Eetpatroon: Normaal

Wij geven op dit moment gemiddeld (van Januari 2011 tot nu) 209 euro per maand uit. Dus zeg maar 50 euro per week. Wij kopen vrijwel alles bij de AH en soms bij de Supercoop. Echter vind ik die laatste winkel steeds slechter worden omdat elke keer als ik daar kom de spullen niet op voorraad zijn. Waardoor ik dus vaker de AH instap.

Verder let ik erg op de aanbiedingen en probeer ik veel verschillende merken. We hebben wel voorkeuren voor bepaalde producten, maar soms vinden we het Euroshopper merk net zo goed als de A merken. Wat een hoop euro's scheelt.

We bereiden alle producten zelf voor. Geen voorgesneden producten dus, wat iedereen hier ook al opviel scheelt dit ook echt euro's. Daarnaast zijn we doordat we stevige maaltijden maken vaak niet meer in staat om een zak chips op te eten en we dit dus ook niet vaak eten.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• Bender
Er is ook helemaal geen haat tegen aardappels?
De haat is er enkel tegen gekookte aardappels, althans ik heb niemand gezien die geklaagd heeft over aardappels an sich?

Overigens koop ik nooit voorgesneden groente, dit omdat ik groenten snijden het minst erg vind van het koken (welke man vind met een mes werken niet leuk? :p), maar de groente hebben ook een betere smaak.
Bijkomend voordeel is dat het goedkoper is (en dat ik de groente bepaal en niet het zakje).

Overigens koop ik nooit per week boodschappen, maar meestal om de dag na het werk rij ik langs de supermarkt en daar ga ik ter plekke verzinnen wat ik ga eten :p

[Voor 58% gewijzigd door Bender op 15-08-2011 12:57]

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-03 12:51
Wie houdt er niet van lekker eten? :P

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdieren: 2 hagedissen (eten groente), hond (gekookte groente leftovers), konijn(groente leftovers)
Frequentie: 1x per week, op woensdagavond, woensdagmiddag komen de verse groentes binnen bij de supermarkt
Prijs: tussen de 50 en de 70 per week, dus 200 tot 280 per maand, (ligt aan de boodschappen, wijn enzo kopen we meestal wat meer in, dan zijn de boodschappen wat duurder, of als we wasmiddel of producten nodig hebben die je niet wekelijks koopt)

Something something

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:24

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wij zijn:
  • ...met twee volwassenen;
  • ...met een normaal eetpatroon (wat bij ons gemiddeld neerkomt op 1x friet, 1x pasta, 1x wokken, 3 á 4x aardappelen/vlees/groente en soms 1x afwijkend (als in uit eten e.d.));
  • ...met drie katten en een konijn.
Wij doen op zaterdagmorgen onze boodschappen bij de Jan Linders (lekker burgerlijk!). We streven naar maximaal 50 euro aan boodschappen, maar komen in de praktijk uit op 40-45 euro. Dan hebben we ook de luxere dingen zoals bijvoorbeeld flessen wijn. Het geld dat we aan onze boodschappen overhouden gaat een potje in, en met onder andere uit eten of onze verjaardagen gebruiken we dat. Zo kunnen we gewoon leuk en uitgebreid (en 'gratis') uitpakken met wijn/sap/bier, salades, knabbeldingen etc. Komen we tóch een keer boven de 50 euro met onze boodschappen uit, dan is dat niet veel maar halen we dat niet weer terug uit de pot. Ik geloof alleen dat ik dat aantal keren in 4 jaar nog op de vingers van een hand kan tellen...

Spullen/voer voor de dieren gaat ook een beetje gespreid. Zo zorgen we dat we altijd voldoende voor ze in huis hebben zonder dat we ons streefbedrag (want het is geen budget) overschrijden.

• Bender
Ga eens naar de Albert Heijn, kom je waarschijnlijk nog goedkoper uit. Hier zit ook een JL het dichts bij, maar die sla ik meestal over omdat ze weinig hebben, vaak op is maar vooral duurder is dan bijvoorbeeld de AH.

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Nog maar eens een lijstje uit het (dure) België:

Babies/Kinderen: 1 kleuter
Huisdieren: 3 katten + een aantal rendieren
Eetpatroon: Normaal (dagelijks vers koken, in het weekend wegens meer tijd wat uitgebreider, zelden uit eten)

We hebben een gezamelijke rekening waar we beiden in het begin van de maand geld op storten (niet alleen voor eten, maar ook voor vaste kosten zoals de hypotheek, nutsvoorzieningen)

Om de twee weken gaan we naar de grote supermarkt (Colruyt). Kosten per maand ca. 450 euro. Hierin zitten ook zaken zoals verzorgingsproducten, waspoeder, etc. Er wordt gewerkt met een lijstje dat we vooraf maken naar gelang we nodig hebben. Hier wordt ook vrij goed aan gehouden.

In het weekend naar de bakker (voorraad voor de hele week): Kosten per maand ca. 50 euro

In het weekend naar de markt (verse groenten en fruit): Kosten per maand ca 80 euro

Gemiddeld 1 keer per week eten afhalen (frietjes natuurlijk, goede Belgische gewoonte :) ): Kosten per maand ca. 50 euro.

Verder nemen we beiden meestal boterhammen mee naar het werk. Indien er 's middags toch uit eten wordt gegaan, is dit normaal van het persoonlijk budget.

Nog een klein woordje over de rendieren misschien. Behalve in de winter eten ze vooral gras uit de weide. In de winter (of wanneer door lange droogte er weinig gras is) wordt er ook graan/mais gevoederd (kosten 10 euro per week). Verder eten ze ook alle restjes van tafel op, er gaat hier dus niets verloren ;)

Maandelijks maakt dit dus ca. 650 euro.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:31

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

De haat tegen aardappels kan ik me enigszins indenken. Een ex had ouders in Groningen die in 1 keer 50kg aardappelen kochten. Leuk en wel, maar na een paar weken is dat toch wat minder van smaak, maar dan zaten ze dus nog een paar maanden. Ik kreeg dus ook een vies gezicht toen ik eens verse aardappelen had gekocht om te koken (kookte meestal ook geen aardappelen), maar ze was positief verrast door de smaak.

Voor menigeen is de gekookte aardappelexperience m.i. verpest in hun jeugd.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:25
Wij (vrouw + mezelf) zaten toen we nog in NL woonden RUIM boven de 600 euro p/mnd aan boodschappen. Boodschappen werden gehaald bij AH, vlees bij keurslager. Wat het duur maakte waren de boodschappen bij de Aziatische toko's.... :). Daarnaast aten we minimaal 2x per week 's avonds buitenshuis wat ook €40-€50 per keer kostte. Nu ik er zo over nadenk is dat eigenlijk wel erg veel geld..... Als we ooit weer eens in NL gaan wonen toch maar eens op letten

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:19
Ik hou het niet zo bij, maar ik denk dat 600 euro geen raar bedrag is - dit is voor een gezin met twee kinderen waarvan er een nog minstens vier luiers per dag doorjaagt. We kopen zelden of nooit dure etenswaren en proberen gebruik te maken van de aanbiedingen, maar als we daarbuiten ergens zin in hebben leggen we het gewoon in de winkelkar.

We proberen de kosten voor boodschappen wel te beperken op andere manieren, met name door nietin België naar de supermarkt te gaan. Drank komt nog wel uit de lokale Lidl, maar verder rijden we erg vaak even de grens over om bij AH onze kar vol te laden of naar de Real in Duitsland - met name voor luiers is dat een grote besparing. Als ik toch eens wat in een Belgische supermarkt haal schrik ik steevast van de prijzen, zelfs de zo geroemde Colruyt haalt het voor ons niet bij de AH.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:16
2 volwassenen
Geen kinderen
Eetpatroon: gemak, gecombineerd met luxe

Elke week een euro of 60 tot 80 met ze 2e, dat komt dus op een eurootje of 200 / 300 per maand.

[Voor 31% gewijzigd door Mektheb op 16-08-2011 14:09]

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
2 Volwassenen, geen kids.
Eetpatroon: gezond met een luxe randje, geen alcohol en rookwaar. (Wel bergen LSD natuurlijk)

Per jaar rond de 2500 Euro

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Sport_Life

Solvitur ambulando

Eetpatroon: Makkelijk & lekker :)
2 volwassenen, zonder kinderen, huisdieren, enz..

Ik heb het een tijdje terug voor ons uitgezocht, kwam op zo'n 450 euro per maand aan boodschappen, maar het meest schrok ik van de pizza's, frietjes en restaurants, was ook zo'n 100 euro per maand.

Moet wel zeggen dat we beide 's avonds vaak weg zijn, ik naar avondschool en vriendin werkt ook regelmatig 's avonds, dus dan eten we sowieso buiten de deur.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-03 15:20
HaseMike schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:59:
Eetpatroon: gezond met een luxe randje, geen alcohol en rookwaar. (Wel bergen LSD natuurlijk)

Hoe doe je dat?

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 11:44
HellPunk schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:06:
Ik hou het niet zo bij, maar ik denk dat 600 euro geen raar bedrag is - dit is voor een gezin met twee kinderen waarvan er een nog minstens vier luiers per dag doorjaagt.
luiers zijn op zich helemaal niet zo duur hoor. reken 20 cent per stuk, goedkoper is ook mogelijk.
Daarnaast nog billendoekjes voor 9,99 per 6 pakken en het is maar een deel van de 600 euro.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

HaseMike schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:59:

Dat is echt super weinig, €3,42 per dag per persoon (zie ook de berekening van Nibud voor voeding). Dat betekend dat je of weinig eet of veel buiten de deur eet en daarnaast waarschijnlijk erg weinig andere producten verbruikt.

Waarschijnlijk vergis je je in de kosten die de wekelijkse boodschappen met zich meebrengen.

• HellPunk
Wceend schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:03:
[...]

luiers zijn op zich helemaal niet zo duur hoor. reken 20 cent per stuk, goedkoper is ook mogelijk.
Daarnaast nog billendoekjes voor 9,99 per 6 pakken en het is maar een deel van de 600 euro.
Per stuk zijn ze niet zo duur, maar als je 20 euro voor een doos neerlegt op een boodschappenkar van 150 euro is dat relatief wel veel. Daarom ben ik blij dat ik vlot in Nederland of Aken kan boodschappen - luiers zijn in België schrikwekkend duur vergeleken met Nederland en Duitsland, zeker van de gekende merken. Wij houden het wel bij het AH- of Real-huismerk, dat scheelt ook nog eens de nodige euro's.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 19:05

mickjuh

Wubalubadubdub!

Huisdieren: geen
Frequentie boodschappen: Wekelijks
Elke maand rond de 280 euro kwijt. We pinnen elke week 70 euro en daar doen we het van. Soms houden we wat over en dat gaat in een spaarpotje. Maar vind het wel fijn om een vast bedrag aan te houden zodat je meer controle hebt over wat je uitgeeft. Met verjaardagen komen we wel over die 70 euro heen.

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

• McVirusS
  • Laatst online: 20-03 06:32
mickjuh schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:30:
Elke maand rond de 280 euro kwijt. We pinnen elke week 70 euro en daar doen we het van. Soms houden we wat over en dat gaat in een spaarpotje. Maar vind het wel fijn om een vast bedrag aan te houden zodat je meer controle hebt over wat je uitgeeft. Met verjaardagen komen we wel over die 70 euro heen.
70 * 52 / 12 ~= 303 euro ;)

• HaseMike
  • Niet online
CrashOne schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:29:
Dat is echt super weinig, €3,42 per dag per persoon.
Waarschijnlijk vergis je je in de kosten die de wekelijkse boodschappen met zich meebrengen.
Oei dat is inderdaad wel erg weinig, ik zal het nog eens controleren of het klopt. Maar zoals geschreven, geen drank/sigaretten/vieze boekjes/gevulde koeken, ongeveer 6 weken per jaar op vakantie. En het prijsniveau van Duitsland.

**edit** Nagekeken en het klopt, het is zelfs nog iets minder.

[Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 19-08-2011 14:07]

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 11:44
HellPunk schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:19:
[...]

Per stuk zijn ze niet zo duur, maar als je 20 euro voor een doos neerlegt op een boodschappenkar van 150 euro is dat relatief wel veel. Daarom ben ik blij dat ik vlot in Nederland of Aken kan boodschappen - luiers zijn in België schrikwekkend duur vergeleken met Nederland en Duitsland, zeker van de gekende merken. Wij houden het wel bij het AH- of Real-huismerk, dat scheelt ook nog eens de nodige euro's.
maar met 20 euro luiers zul je dus wel ongeveer 2 weken kunnen doen.
als je ze daarbij luiers alleen koopt tijdens aanbiedingen en een voorraad aanlegt vallen de kosten nogal mee.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:19

Shabbaman

Got love?

HaseMike schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:44:
[...]

Oei dat is inderdaad wel erg weinig, ik zal het nog eens controleren of het klopt. Maar zoals geschreven, geen drank/sigaretten/vieze boekjes/gevulde koeken, ongeveer 6 weken per jaar op vakantie. En het prijsniveau van Duitsland.

**edit** Nagekeken en het klopt, het is zelfs nog iets minder.
Als je een vriezer hebt en altijd bij de Lidl boodschappen doet dan kan dat ook best, ook in Nederland.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 19:05

mickjuh

Wubalubadubdub!

Oke, stiekem had ik 4 weken per maand gerekend ;)

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:50

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Net even de afgelopen maanden op een rij gezet (wij pinnen alles, dus makkelijk bij houden)
Samenstelling gezin: 2 volwassenen, 1 dreumes, 1 baby (doet nog aan mamamelk)
Mei 2011: €522
Juni 2011: €537
Juli 2011: €491
Aug tot aan vandaag: €290
Dat is dus de supermarkten inclusief de drogisten (voor de pampers en andere verzorgingsproducten)

Dus gemiddeld 125 euro per week. Gros wordt gekocht bij AH. Hierbij wordt niet op aanbiedingen gelet maar wordt het gewoon gekocht op trek (behalve bij de Pampers) voor het kopen van producten.

Wij drinken bijna geen alcohol gedronken en ook weinig fris (meerendeel limonade of gewoon water), wel veel koffie en thee btw.

• eX0duS
  • Laatst online: 21:56
Bender schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:
Ik zit ondertussen ook wel richting de 500 euro per maand. Ook te veel gemaksproducten. Zo vind ik dat een gedeelte van snoep best weg gelaten kan worden. Ik denk maar zo; wat er niet is, dat eet ik ook niet, en mis ik het ook niet.
Voorgesneden groente is alleen maar makkelijk. Echter ligt verse groente veels te lang, en dan kan ik het ook weg gooien. Uiteindelijk maakt dat dus niet uit.
In die 500 euro zitten ook verzorgingsproducten, "uit eten" (niet zo vaak), en nog wat losse rommel.
Goed voorbeeld is ook pudding. Ik eet het amper. Ik kan regelmatig ongeopende pakken weg gooien. Dan heb ik meer aan losse bakjes pudding.

[Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 19-08-2011 15:28]

Anoniem: 229864

Ik kan regelmatig ongeopende pakken weg gooien. Dan heb ik meer aan losse bakjes pudding.
Het ironische is dus dat het soms goedkoper is om dan maar eten weg te gooien. Voor een paar kleine kuipjes losse vla/pudding/of iets anders betaal je vaak vele malen meer dan gewoon een liter pak met vla/pudding.

Overigens, als iets over datum is gooi ik het zelf nooit direct weg. Ik kijk meestal of het er nog eetbaar uitziet. Bij vleeswaar is dit wel wat gevaarlijker, maar bijv. melk die een paar dagen over datum is, is vaak nog goed te drinken. Dit ook met koekjes e.d.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Meeste wat over de datum op het pakket is kan je best nog eten, zeker als het maar een paar dagen erover. Zie dit bijvoorbeeld: http://www.voedselbankenn...article&id=134&Itemid=126

Kijk, melk die al een halfjaar over datum is zou ik idd wegmikken, maar melk die één of twee dagen over datum is, is vrijwel altijd nog prima te drinken (mits gekoeld en hygiënisch bewaard etc).

Ik ken mensen die zelfs al iets weggooien één dag voor de datum op het produkt al verstreken is, "om het zekere voor het onzekere te nemen".

Virussen? Scan ze hier!

• HaseMike
  • Niet online
Komt hoofdzakelijk door het gebrek aan een AH, in NL zaten we 7 jaar geleden al hoger. Hoewel er veel supermarktmerken zijn hier in D zijn ze helaas allemaal hetzelfde. Luxe als voorgesneden groenten, fruit e.d. zijn hier tamelijk onbekend, behalve bij de Edeka. Vlees, groente en drank zijn niet duur. Helaas zijn duurdere zaken als oude kaas, rosbief, ossenworst e.d. onbekend. Ik zou een moord doen voor een Albert Heijn op de hoek :) Dan maar wat duurder.

[Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 19-08-2011 17:23]

• t14wo
  • Laatst online: 23:29
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 4 kinderen (waarvan ik er een ben)
Huisdieren: Hond, vissen
Eetpatroon: Gezond alleen verse producten

Wekelijks wordt er 180 euro bij de Jumbo en 50 euro bij de Aldi afgerekend. De kinderen zijn tussen de 15-23jr. Dus geen luiers e.d. meer. Naast dit wordt er nog ong. €30 aan vergeten boodschappen gedaan.

Totaal dus €1126 per maand. Een flinke duit als je er zo over nadenkt... maar van de andere kant, ik zie hier reacties van mensen met 400 euro voor 2 personen, dus dan klopt het weer aardig.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41

vhal

ಠ_ಠ

Huisdieren: 2 katten
Eetpatroon: makkelijk, soms uitgebreid
Frequentie boodschappen: [half]Wekelijks

Ik maar denken dat we veel geld uitgeven voor boodschappen maar alles valt mee nu ik de bedragen van jullie zie. Ik heb de afgelopen maanden maar eens opgeteld.

huidig aug €218.36
jul 2011 €339.55
jun 2011 €390.25

Bij ons lijkt het erop alsof er alleen maar AH zit (gemeente Lansingerland). Binnen een straal van 10km zitten er ruim 5. Verder een enkele C1000 en een Plus. Lidl en Aldi zijn hier niet te bekennen. Omdat we meestal boodschappen doen bij ons in het centrum komen we dus terecht bij de AH. Over het algemeen eten we vrij eenvoudig, aardappelen, groenten en een stuk vlees (of vleesvervanger). Verder staat er regelmatig brood op het menu. Ik heb geen zin om in de rij te staan bij de bakker of de groenteboer dus het meeste wordt gehaald bij de AH. "Verse" vis haal ik dan wel weer bij de visboer. Meestal een makreel of haring.
Wat betreft vlees koop ik meestal de biologische meuk van de AH of een biologische vleesvervanger. Verder ben ik het wel eens dat de kwaliteit van supermarkt vlees nou niet echt 'je van het' is. Restaurantkwaliteit zal je er niet vinden. De slager vind ik een alternatief maar niet voor iedere dag. Laatst stond ik bij de poelier voor kippenvleugeltjes en de vrouw voor mij bestelde 2kilo kipfilet. Dat is dan 25 euro mevrouw. :/ Dan vraag ik me serieus af of men niet genaaid wordt. Waarom betaal je dan 5 euro bij de AH voor een kiloknaller en ruim 12,50 euro voor een kilo kip bij de poelier.
Brood kopen we dus ook bij de AH, meestal die standaard 1€55 dingen. Dat een brood bij de bakker dan 2€55 kost is dan weer een behoorlijk verschil die ik niet kan plaatsen. Blijft het langer vers dan? Ik vries brood toch in op de dag van aankoop.
In de 6 jaar tijd dat ik op mezelf woon heb ik nog nooit naar een groenteboer geweest. Groente koop ik dus ook bij de AH. Echt vergelijkingsmateriaal heb ik dus niet maar volgens mij komt het toch allemaal uit dezelfde akker vandaan. De 1 gaat naar AH, de andere gaat naar de groenteboer die er 2 euro boven op gooit. Wel zijn consumenten behoorlijk kritisch. Vanmiddag was ik nog in de AH, stond er een dame te graaien in het broccoli vak en te schelden tegen een verkoper dat deze er bedorven uitzagen. Wat bleek, 1 roosje was groengeel van kleur. OMG! |:( Hetzelfde verhaal met sperziebonen. Als er maar iets op zit is het slecht.

STRAVA

• Hillie
  • Laatst online: 01:31

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

HaseMike schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:22:
[...]

Komt hoofdzakelijk door het gebrek aan een AH, in NL zaten we 7 jaar geleden al hoger. Hoewel er veel supermarktmerken zijn hier in D zijn ze helaas allemaal hetzelfde. Luxe als voorgesneden groenten, fruit e.d. zijn hier tamelijk onbekend, behalve bij de Edeka. Vlees, groente en drank zijn niet duur. Helaas zijn duurdere zaken als oude kaas, rosbief, ossenworst e.d. onbekend. Ik zou een moord doen voor een Albert Heijn op de hoek :) Dan maar wat duurder.
Maar Duitsland houdt de traditionele slagers toch nog wat meer in ere dan in Nederland? (Ik mis ze hier trouwens ook). Je zou denken dat je daar de wat luxere zaken zou kunnen vinden.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• dvl-2
Wij hebben afgelopen weken eens precies bijgehouden wat we waar allemaal aan uitgegeven hebben. Een keer contant geld afgehaald (€200) en daarmee alles betaald, bonnetjes bewaard etc etc.

In totaal hebben we er nu 4 weken opzitten en op dit moment zit er nog €37,40 in de portomonee. In die 4 weken hebben we dus 162,60 uitgegeven. Het (hoofd)voer voor de kat/konijnen etc zit daar trouwens niet in, de extraatjes voor de dieren wel (kattenmelk, knaagsteen etc). Verzorging (zeep, shampoo etc) zit daar ook in net zoals de standaard schoonmaakspullen (allesreiniger etc), uit eten (2x) uiteraard niet.

Wat wel scheelt is dat we deze maand (en komende maanden) geen wasmiddel, vaatwastabbletten enzo hebben hoeven kopen omdat we die nog zat hebben. Hetzelfde geldt voor de make-up van het vrouwtje. Helemaal 'eerlijk' is het dus niet want die kosten moet je eigenlijk wel meenemen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Wij (mijn vriendin en ik) zaten voorheen op zo'n 4 a 500 eu per maand schat ik. Nu proberen we ons te beperken tot 75 eu per week. Dit scheelt aanzienlijk en kost een kleine moeite om erop te letten. Het overgebleven budget kan samen met datgene wat we al bespaarde linea recta naar de spaarrekening.

Wij houden beide van lekker en luxe eten. Elke week wordt er wel ergens geluched en de zondag is vaak een kriem omdat we simpelweg vergaten boodschappen te doen voor de zondag. Resultaat was: takeaway of buiten de deur eten. Daarnaast eet ik denk ook nog wel voor zo'n 30 eu per maand in de bedrijfskantine.

Onze focus moet/gaat nu veel meer liggen op het gezonde eten. (zijn we nog geen held in maar dat komt wel :))

discogs

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:31
Huisdieren: 1 kat
Eetpatroon: makkelijk, soms uitgebreid, luxe, gezond, veel vis
Frequentie boodschappen: Wekelijks, soms losse dagen voor aanvulling:

Bedrag per maand : € 600, vaak niet genoeg.

• HellPunk
Wceend schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:54:
[...]

maar met 20 euro luiers zul je dus wel ongeveer 2 weken kunnen doen.
als je ze daarbij luiers alleen koopt tijdens aanbiedingen en een voorraad aanlegt vallen de kosten nogal mee.
Uiteraard. Huismerken zijn wel zelden in de aanbieding, de prijs is gewoon constant laag. Je kan de kosten dus ook goed incalculeren. Bovendien zijn ze ook altijd het goedkoopst, zelfs al zijn de merkluiers in de aanbieding.

Persoonlijk vind ik de prijs van boodschappen erg meevallen. Goed plannen (boodschappenlijstje meenemen), profiteren van aanbiedingen, fruit en groenten kopen als ze in het seizoen zijn... je kunt op meer dan één manier de prijs drukken.

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06-2022
Gezinssamenstelling: 5 (2 volwassenen + 2 kinderen ( 0 + 1 jaar) + 1 hond (45kilo))

Eetpatroon: Eenvoudig tot zeer uitgebreid. In het weekend veel lekkere dingen voor ons en de kinderen.
Eetpatroon hond: 1 zak eukanuba van 15 kilo per maand (55 euro)

Per week ongeveer 115 euro, incl luiers en eventuele verzorgingsmiddelen (deoderant, shampoo etc). Verzorgingsmiddelen kopen we altijd in de aanbieding. Wasmiddelen kopen we ook altijd in de aanbieding. Babyspullen zoveel mogelijk in de aanbieding (grote dozen luierdoekjes van Zwitsal, grote pakken luiers kruidvat etc)

Daarbij kopen we 1 keer in de week boodschappen aan de hand van een lijst en daar zoveel mogelijk aan houden.
Soms gaan we naar de AH en kopen we alles in 1 keer. Soms koopt mijn vriendin verschillende spullen bij verschillende supermarkten. Ligt maar net aan hoeveel tijd we over hebben die week.

Ongeveer dus 500 per maand aan boodschappen voor genoemde gezinssamenstelling.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Biedt Rabobank trouwens ook zo'n financieel dagboek aan? Lijkt me nl wel een keer leuk om zo bij te houden wat we precies uitgeven.

[Voor 10% gewijzigd door CrashOne op 22-08-2011 20:18]

• eX0duS
  • Laatst online: 21:56
Ik ga ook niet direct iets weg gooien als het over de datum is. Een ongeopende pak pudding, van een week over datum durf ik nog wel te eten. Zo neem ik ook het een en ander mee naar mijn werk, maar dit krijg ik ook al nooit in een week op, dus daarvan gooi ik ook al veel weg... Zonde, maar het is niet anders. Ik ga geen vlees, vis of kip producten eten die over de datum zijn of al een week open liggen.

[Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 22-08-2011 22:17]

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
loewie1984 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:53:
Wij (mijn vriendin en ik) zaten voorheen op zo'n 4 a 500 eu per maand schat ik. Nu proberen we ons te beperken tot 75 eu per week. Dit scheelt aanzienlijk en kost een kleine moeite om erop te letten. Het overgebleven budget kan samen met datgene wat we al bespaarde linea recta naar de spaarrekening.

Wij houden beide van lekker en luxe eten. Elke week wordt er wel ergens geluched en de zondag is vaak een kriem omdat we simpelweg vergaten boodschappen te doen voor de zondag. Resultaat was: takeaway of buiten de deur eten. Daarnaast eet ik denk ook nog wel voor zo'n 30 eu per maand in de bedrijfskantine.

Onze focus moet/gaat nu veel meer liggen op het gezonde eten. (zijn we nog geen held in maar dat komt wel :))
Ik vraag me af hoe je met 75 euro meerdere keren per week buitenshuis eet én daarvan nog eens alle andere boodschappen betaalt. Of heb ik het verkeerd begrepen?

• HellPunk
Wat ik me bij dit topic afvraag: elke week steken tienduizenden Belgen de grens over om goedkoop boodschappen te doen, maar hebben Nederlanders ook dat idee? Schrikken jullie van de prijzen als jullie toevallig in het buitenland in een winkel terechtkomen?

Die besparing kan overigens redelijk fors zijn, op de producten die wij het vaakst kopen loopt het verschil op tot wel 20%.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003

loewie1984

music addict! pizza monster!!

KerberosX schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:22:
[...]

Ik vraag me af hoe je met 75 euro meerdere keren per week buitenshuis eet én daarvan nog eens alle andere boodschappen betaalt. Of heb ik het verkeerd begrepen?
er stond voorheen, zaten we rond de 4 a 500 euro. Nu eten we minder buiten de deur. Trouwens als we gaan uit eten is dat voornamelijk in België, betere prijs/kwaliteit verhouding en gemiddeld voor een voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en drank zo'n 40 eu p.p. kwijt.

Nu proberen we met 75 eu per maand uit te komen dus dat is minder uit eten. Wel eens een keer naar de frituur en in het weekend een lunch bij een brasserie.

discogs

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

HellPunk schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:31:
Wat ik me bij dit topic afvraag: elke week steken tienduizenden Belgen de grens over om goedkoop boodschappen te doen, maar hebben Nederlanders ook dat idee? Schrikken jullie van de prijzen als jullie toevallig in het buitenland in een winkel terechtkomen?
Schrikken is een groot woord, maar in Nederland zijn boodschappen over bijna de hele linie wel degelijk een stuk goedkoper, zie o.a. http://www.nu.nl/economie...nd-relatief-goedkoop.html

Vlees is idd wel iets duurder hier zoals het artikel al meld, maar die 15 procent die in het artikel genoemd word haal ik er toch niet zo snel uit eigenlijk.

Ik kom relatief regelmatig in het buitenland (met name Frankrijk, Belgie, Duitsland, Schotland, Polen en Tsjechie), en merk idd dat het hier in Nederland idd aanzienlijk goedkoper is over het algemeen. Uitzondering zijn Polen (daar is het veel goedkoper) en Tsjechie (die over de hele linie imho niet veel verschillen met NL).

Merk het thuis ook, als ik bij ons in Roosendaal boodschappen ga doen (meestal bij Dirk v.d. Broek) op zaterdag is, zonder overdrijven, toch zeker 50 procent van de auto's afkomstig uit Belgie, die hier boodschappen doen.

Virussen? Scan ze hier!

• Anoniem: 35872
  • Niet online
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:38:
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen (30 en 27) en 1 kind (9 maand)
Huisdieren: 1 kat
Eetpatroon: Redelijk luxe.
Frequentie boodschappen: 1x per week grote boodschappen, 2-3x per week voor verse producten

Wij zijn ongeveer 400-450 euro per maand kwijt aan boodschappen,
We eten wat we lekker vinden maar ook gezond. Groente en fruit kopen we vaak bij de groenteboer.
Verder kopen we bijna alles bij de C1000. En wat er niet op voorraad is kopen we bij de AH.
Als ik kijk naar de verdeling is 300 euro echt aan eten voor ons zelf. (ik en mijn vrouw)
50 euro voor huishoud artikelen. 30 euro voor de kat.
en ongeveer 70 euro voor de kleine (pampers en voeding)

Verder hebben we ongeveer 100-150 euro aan andere uitgaven zo ben ik verplicht om 1x per week buitenshuis te eten ivm studie. gemiddeld is dit 10 euro per keer. en op het werk halen we soms iets lekkers bij de kebab tent ofzo.
Mijn vrouw geeft op deze manier ook wel wat geld uit bij de drogisterijen of gemaks eten zoals de chinees of patat.
Afgelopen 3 weken toch iets nauwkeuriger mijn uitgave patroon in de gaten gehouden.
Van de 450 euro van de maand juli zitten we nu 1 week voor het einde van deze maand op 300 euro incl alles voor de kleine en de dieren.
Komen de boodschappen van komend weekend nog wel bij dus denk dat we deze maand rond de 350-360 euro uitkomen.
Toch een besparing van 100 euro..

Waar heeft het in gezeten?
- Potjes olvarit in mindering gebracht. (kleine begint nu met de pot mee te eten)
- Minder buiten de deur lunchen (eigen boterhammen mee nemen)
- Meer water drinken. (eerder gingen er 2-3 flessen frisdrank doorheen per dag, nu 1 tot 1,5)
- Wat meer huismerk producten.
- Minder snoep/chips etc.
- Minder junkfood (Chinees/patat).

Ben er wel trots op..

• Anoniem: 399299
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
HellPunk schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:31:
Ja, in de VS was bijna alles 2 tot 3 keer zo duur als in Nederland met uitschieters tot 5 a 6x voor bijvoorbeeld mediterrane produkten. Alleen Aldi is vrij goedkoop maar zit alleen in een beperkt aantal steden en vaak op ongunstige locaties.

De kwaliteit is veel minder dan in Nederland. Omdat we Amerikaanse produkten niet vertrouwden hebben we een brood uit een Amerikaanse supermarkt bij wijze van experiment 3 maanden in de keuken buiten de vriezer laten liggen en na 3 maanden zag het er precies zo uit als op de eerste dag en was niet droog geworden ...

• dvl-2
Anoniem: 399299 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:56:

De kwaliteit is veel minder dan in Nederland. Omdat we Amerikaanse produkten niet vertrouwden hebben we een brood uit een Amerikaanse supermarkt bij wijze van experiment 3 maanden in de keuken buiten de vriezer laten liggen en na 3 maanden zag het er precies zo uit als op de eerste dag en was niet droog geworden ...
Over mindere kwaliteit gesproken, dat brood is zowat een chemisch wonder wil het na zo'n lange tijd nog 'goed' zijn. Kan/lijkt me niet echt gezond om te eten.

Laatst ergens een stuk gelezen dat brood in de NL-supermarkten al vol chemische troep zaten om ze een 5-6 dagen goed te houden, een ambachtelijk brood zonder conserveringsmiddelen etc was na 24u al compleet beschimmeld.

• Anoniem: 35872
  • Niet online
dvl-2 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:08:
[...]

Over mindere kwaliteit gesproken, dat brood is zowat een chemisch wonder wil het na zo'n lange tijd nog 'goed' zijn. Kan/lijkt me niet echt gezond om te eten.

Laatst ergens een stuk gelezen dat brood in de NL-supermarkten al vol chemische troep zaten om ze een 5-6 dagen goed te houden, een ambachtelijk brood zonder conserveringsmiddelen etc was na 24u al compleet beschimmeld.
Dat valt wel mee,
Een brood bij de "echte" bakker is buiten de vriezer 2-3 dagen vers.
Supermarkt brood buiten de vriezer 4-6 dagen.

bij de bakker worden geen conserveringen toegevoegd (behalve zout), dus om nou te zeggen dat het na 24u beschimmeld is, is niet helemaal waar.

Wij bakken thuis ook regelmatig zelf brood (geen koopman mixen maar vers gemalen bij de molenaar) en dit brood is ook prima te eten de volgende dag.

• HellPunk
wildhagen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:34:
[...]

Schrikken is een groot woord, maar in Nederland zijn boodschappen over bijna de hele linie wel degelijk een stuk goedkoper, zie o.a. http://www.nu.nl/economie...nd-relatief-goedkoop.html

Vlees is idd wel iets duurder hier zoals het artikel al meld, maar die 15 procent die in het artikel genoemd word haal ik er toch niet zo snel uit eigenlijk.

Ik kom relatief regelmatig in het buitenland (met name Frankrijk, Belgie, Duitsland, Schotland, Polen en Tsjechie), en merk idd dat het hier in Nederland idd aanzienlijk goedkoper is over het algemeen. Uitzondering zijn Polen (daar is het veel goedkoper) en Tsjechie (die over de hele linie imho niet veel verschillen met NL).

Merk het thuis ook, als ik bij ons in Roosendaal boodschappen ga doen (meestal bij Dirk v.d. Broek) op zaterdag is, zonder overdrijven, toch zeker 50 procent van de auto's afkomstig uit Belgie, die hier boodschappen doen.
Mijn ervaring is nochtans dat ook het vlees in de AH een stuk goedkoper is, zeker omdat de dingen die wij het meeste eten (bvb. kip) bijna altijd in bonusverpakkingen te krijgen zijn. En als het dan toch wat meer kost, dan wordt dat wel goedgemaakt door de kwaliteit.

Wij gingen vroeger in Nederland winkelen voor de producten die in België niet verkrijgbaar waren, zoals pindakaas of een zak Amsterdammertjes. Die haalden we dan in de AH in het centrum van Maastricht. Nu is het eigenlijk andersom: om de twee maanden ga ik eens naar een Belgische supermarkt voor twee of drie artikels die in Nederland niet te vinden zijn, zoals goeie gele pickles of cocktailsaus :).

Eigenlijk is er maar één probleem: in AH nemen ze geen Belgische maaltijdcheques aan. Bij C1000 doen ze dat wel al, misschien moeten we daar eens een kijkje gaan nemen, want nu moeten we telkens op restaurant om die dingen kwijt te raken :-).

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb het voor mezelf ook eens uitgezocht:

Gezinssamenstelling: 1 volwassene
Huisdieren: Kat
Eetpatroon: Gezond, maar makkelijk
Frequentie boodschappen: 1,2 keer per week

Bedrag per week: 32 euro (gemiddeld over 9 maanden)
: 28 euro (gemiddeld over laatste 3 maanden - nu gestopt met vlees)

Rond de 130 euro per maand dus. Ik doe boodschappen bij de Aldi (om de hoek) en bij de AH. Ik ben daarbij vrij prijsbewust.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Lang leve het ABN AMRO Financiële dagboek (ik pin bijna altijd)...

Eetpatroon: afweging tussen makkelijk & gezond
Frequentie boodschappen: 3x per week

Van 1-9-2010 t/m 1-9-2011 EUR 2485,15 bij de AH & Lidl uitgegeven.
Dat is incl. deoderants / schoonmaakmiddelen etc., maar excl. wijn / whisky

Ik ben redelijk verslaafd aan de wokschotels van AH (waarbij alles al voorgesneden / gewassen is, maar je het wel zelf vers bereid). Best prijzige dingen, maar gemiddeld kom ik qua totale kosten best redelijk uit als ik het hier zo zie.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:24
vhal schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:30:

Bij ons lijkt het erop alsof er alleen maar AH zit (gemeente Lansingerland). Binnen een straal van 10km zitten er ruim 5. Verder een enkele C1000 en een Plus. Lidl en Aldi zijn hier niet te bekennen. Omdat we meestal boodschappen doen bij ons in het centrum komen we dus terecht bij de AH. Over het algemeen eten we vrij eenvoudig, aardappelen, groenten en een stuk vlees (of vleesvervanger). Verder staat er regelmatig brood op het menu. Ik heb geen zin om in de rij te staan bij de bakker of de groenteboer dus het meeste wordt gehaald bij de AH. "Verse" vis haal ik dan wel weer bij de visboer. Meestal een makreel of haring.
Wat betreft vlees koop ik meestal de biologische meuk van de AH of een biologische vleesvervanger. Verder ben ik het wel eens dat de kwaliteit van supermarkt vlees nou niet echt 'je van het' is. Restaurantkwaliteit zal je er niet vinden. De slager vind ik een alternatief maar niet voor iedere dag. Laatst stond ik bij de poelier voor kippenvleugeltjes en de vrouw voor mij bestelde 2kilo kipfilet. Dat is dan 25 euro mevrouw. :/ Dan vraag ik me serieus af of men niet genaaid wordt. Waarom betaal je dan 5 euro bij de AH voor een kiloknaller en ruim 12,50 euro voor een kilo kip bij de poelier.
Brood kopen we dus ook bij de AH, meestal die standaard 1€55 dingen. Dat een brood bij de bakker dan 2€55 kost is dan weer een behoorlijk verschil die ik niet kan plaatsen. Blijft het langer vers dan? Ik vries brood toch in op de dag van aankoop.
In de 6 jaar tijd dat ik op mezelf woon heb ik nog nooit naar een groenteboer geweest. Groente koop ik dus ook bij de AH. Echt vergelijkingsmateriaal heb ik dus niet maar volgens mij komt het toch allemaal uit dezelfde akker vandaan. De 1 gaat naar AH, de andere gaat naar de groenteboer die er 2 euro boven op gooit. Wel zijn consumenten behoorlijk kritisch. Vanmiddag was ik nog in de AH, stond er een dame te graaien in het broccoli vak en te schelden tegen een verkoper dat deze er bedorven uitzagen. Wat bleek, 1 roosje was groengeel van kleur. OMG! |:( Hetzelfde verhaal met sperziebonen. Als er maar iets op zit is het slecht.
Misschien idioot om hier een jaar na datum nog op te reageren. Maar:

Als je vlees bakt merk je vrij snel het verschil in kwaliteit. Vroeger gingen we altijd naar de beenhouwer. Kwalitatief in orde dus, de prijs was er ook naar. Toen zijn we een tijdje naar de "Delhaize/Colruyt" gegaan en als je dan je vlees (of kip) bakte, dan was je het meer aan het koken, zoveel vocht kwam eruit. Nu zijn we terug gegaan naar een lokale boer. Zelfde kwalteit als de beenhouwer, maar ong 40% minder duur. Als we nu nog eens iets halen van in de reguliere winkels, dan valt dat echt op.

De reden waarom het zo goedkoop is, is omdat het maar voor de helft uit vlees bestaat, voor de andere helft uit water. Kwaliteit is nu eenmaal duurder.

Verder ook groenten en fruit. De eerste keuring is voor de fruitwinkels, daar is het over het algemeen ook het duurste. De tweede keuring voor Delhaize en consoorten. Al wat daar afgekeurd wordt, gaat linea recta naar winkelketens zoals Aldi (vriend van mijn vader werkt op de controledienst bij delhaize, Dit is echt niet verzonnen). Het is niet gewoon "even 2 euro extra bij optellen"

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het spijt mij verschrikkelijk, maar mijn ervaringen met de Aldi zijn juist heel positief. Waar mijn zakje aardappels van de Albert Heijn (vergelijkbaar met jullie delhaize) na een week al stikt van de uitlopers en rare plekken, daar is mijn zak van de Aldi nu pas, na een maand, aan het uitlopen. Zelfde verhaal bijvoorbeeld met champignons. Ruim een week kunnen bewaren van de aldi, iets wat mij bij de AH nooit lukte. Vlees van de Aldi vind ik beter, of minstens net zo goed, als van de appie (even de dure greenfield enzo buiten beschouwing gelaten).

Ik winkel sinds een maandje vaker bij de Aldi en blijf mij verbazen hoe goed en goedkoop sommige producten van hun zijn. Sommig spul is echt bagger, maar het meeste valt echt heel erg mee. AH is in ieder geval een klant grotendeels kwijt geraakt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:24
PaT schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:07:
Het spijt mij verschrikkelijk, maar mijn ervaringen met de Aldi zijn juist heel positief. Waar mijn zakje aardappels van de Albert Heijn (vergelijkbaar met jullie delhaize) na een week al stikt van de uitlopers en rare plekken, daar is mijn zak van de Aldi nu pas, na een maand, aan het uitlopen. Zelfde verhaal bijvoorbeeld met champignons. Ruim een week kunnen bewaren van de aldi, iets wat mij bij de AH nooit lukte. Vlees van de Aldi vind ik beter, of minstens net zo goed, als van de appie (even de dure greenfield enzo buiten beschouwing gelaten).

Ik winkel sinds een maandje vaker bij de Aldi en blijf mij verbazen hoe goed en goedkoop sommige producten van hun zijn. Sommig spul is echt bagger, maar het meeste valt echt heel erg mee. AH is in ieder geval een klant grotendeels kwijt geraakt.
Ik spreek over Belgie natuurlijk, hoe het er in NL aan toe gaat weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat groenten en fruit uit de aldi bij ons direct moeten opgegeten worden. Het vlees is van Renmans en dat is kwalitatief ongeveer hetzelfde als Delhaize en consorten.

• merauder
  • Laatst online: 21-03 08:36
Babies/Kinderen: 0
Huisdieren: 1 Kat
Eetpatroon: Combinatie tussen gezond, gevarieerd en gemakkelijk

Wij zijn met zijn met twee personen ongeveer 200 tot 225 euro aan boodschappen kwijt. Wij houden de kosten laag door vooral met zaken zoals zeep en wasmiddel te gaan shoppen. Meestal halen we dergelijke artikelen bij de Action of waar het dan ook maar in de aanbieding is.

Verder besparen we door 'merkproducten' over te slaan (vooral zakjesvoer van Honig vind ik persoonlijk erg vies, dan maak ik het liever na met items van de versafdeling), en is het meeste processed food van de Euroshopper of de C1000 basis.

Voor mij is goedkoop leven niet eens noodzaak, maar meer de kick.

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
CrashOne schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:18:
Biedt Rabobank trouwens ook zo'n financieel dagboek aan? Lijkt me nl wel een keer leuk om zo bij te houden wat we precies uitgeven.
Ik kan zelf AFAS Personal aanraden! erg overzichtelijk, categoriseerd zelf de meeste dingen al automatisch na een kleine configuratie en makkelijk Exporteren vanuit Rabo internet bankieren en importeren in AFAS.

PS voor de Hollanders: tooltje is gratis

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 11:53

PromWarMachine

Forsaken Archer

gise schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:19:
[...]

Ik kan zelf AFAS Personal aanraden! erg overzichtelijk, categoriseerd zelf de meeste dingen al automatisch na een kleine configuratie en makkelijk Exporteren vanuit Rabo internet bankieren en importeren in AFAS.

PS voor de Hollanders: tooltje is gratis
Dit kan ik onderschrijven. Het werkt zeer intuïtief.
Het heette eerst Yunoo en was in 2010 website van het jaar.

ING heeft trouwens ook een eigen tool genaamd TIM. Dat kost iets meer dan een tientje per jaar volgens mij. Dan heb je het direct binnen je vertrouwde internetbankieren. Sommige mensen vertrouwen hun bankgegevens niet toe aan externe partijen. :)

Voor wat betreft mijn maandelijkse uitgaven:

Eetpatroon: makkelijk, (te!) veel brood & veel verse smoothies á €2/halve liter
Frequentie boodschappen: 1 á 2x per week

+- €200/maand

Dividend for Starters

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:25
Dat budgetteren is wel aardig in de praktijk maar ik vergeet constant dingen (doe veel cash) en dan zit je weer met minder geld dan je in eerste instantie denkt. Nu heb ik gewoon een excel sheetje waarin ik elke dag noteer hoeveel geld ik die maand heb uitgegeven (gepind in een maand - contant geld op zak = uitgegeven). Dat werkt prima en het boeit niet waaraan ik geld uitgeef.

Anyways, mijn uitgavenpatroon ongeveer.

Eetpatroon: geen, 's ochtends drinkontbijt maar vaak genoeg is dat er niet meer en dan koop ik het op station. Thuis eet ik misschien twee keer per week, en dan vooral supermakkelijk (maaltijdsalade, diepvriespizza).
Frequentie boodschappen: 3 keer per week (doordeweeks 1 keer gemiddeld, zaterdag en zondag)

In supermarkt: ~ 30 euro per week (vooral in het weekend).

Daarnaast ongeveer 1 keer bestellen per week, 2-3 keer uit eten, 1 keer bij iemand anders of ik vergeet een avond / eet op kantoor. Totaal ~90 euro per week. Maar ik zit ook wel vaak in het buitenland en dan ziet het er weer anders uit.

Ach, dat krijg je als single wanneer je bij een startup werkt.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03 23:42

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Misschien wel leuk om de Nibud-normen erbij te nemen:

Huishoudvormper maandper week
Alleenstaande251,0057,92
Alleenstaande ouder 1 kind381,0087,92
Alleenstaande ouder 3 kind649,00149,77
Echtpaar452,00104,31
Echtpaar met 1 kind509,00117,46
Echtpaar met 3 kind813,00187,62

Nibud gaat er dus van uit dat dit reguliere huishoudnormen zijn, voor gemiddelde gezinnen. Samenwonend zonder kinderen zou dan dus € 104 per week moeten uitgeven aan het huishouden. Dit is voor de dagelijkse en wekelijkse boodschappen: eten, drinken, klein-textiel (onderbroekje, sokken, washandje, vaatdoekje etc.), schoonmaken, persoonlijke hygiëne, make-up, klein-incidenteel uit eten (patatje, wat voor de lunch op kantoor), event. kleine kado'tjes (bijv. 'n bosje bloemen voor moederdag) etc. etc.

Heel eerlijk: ik snap het ook niet, want aan de andere kant hanteren wij (budgetbeheer) de volgende minimumnormen:
Alleenstaande: € 40 per week
Partner: € 20 extra
Per kind: € 10 extra.
Een samenwonend stel krijgt dan dus (als minimum-streefnorm) € 60 per week, dat is € 44 minder dan de Nibud-norm.

No good deed goes unpunished.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:03
ardana schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:24:
Nibud gaat er dus van uit dat dit reguliere huishoudnormen zijn, voor gemiddelde gezinnen.
Ik vind het vreemd dat het eerste kind minder kost dan kind 2 en 3.
Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee